[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

leuk spul he cola,
m'n keybord kon er 2x tegen dat ik er cola overheen kiepte maar de 3e keer vond ie het minder grappig. nu doen soms sommige toetsen het niet meer. wil ik de toetsen eraf halen om de boel schoon te maken ben ik net wat te lomp met de schroevendraaier. spatiebalk helemaal lam. Ik heb dus maar een nieuwe gekocht.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanoxious schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:05:
... we moesten wat doen dus koeling van cpu afgehaald. ...
hoe kom je daar dan bij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Modbreak:tomvdburg: het is hier niet een groot 'stel je korte hardwarevraagjes' topic. Het hoort hier nog altijd over CM mislukkingen e.d. te gaan.
Zelfde geldt voor pwled, een HD die uit zichzelf dood gaat is ook niet bepaald ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
m-m schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:29:
Modbreak:tomvdburg: het is hier niet een groot 'stel je korte hardwarevraagjes' topic. Het hoort hier nog altijd over CM mislukkingen e.d. te gaan.
Zelfde geldt voor pwled, een HD die uit zichzelf dood gaat is ook niet bepaald ontopic.
zoals je al kon lezen, postte ik het laatste berichtje, om het ff af te sluiten.. toch was het min of meer een mislukking, in de vorm van een beetje pech hebben.. misschien was het wel sluiting wat de dood werd van het 1e mobootje.. maar goed.. ik blijf weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:07:
[...]

ik heb vanochtend dus het moederbord naar Yorcom gebracht, de betreffende tent waar ik de spullen heb gekocht.. toch hebben ze weinig vertrouwen in mij.. ik heb dat ding om kwart voor 10 gebr8, in de hoop een vervanger mee te krijgen, maar ze willen em eerst zelf nakijken.. ik kan die gast niet overhalen, om me een nieuw mobo te geven |:( dussuh, ik uitleggen, dat ik alles getest had, en dat het niet anders kan, dan dat de IDE connectors brak zijn.. hij niet luisteren...dus nu zit ik thuis, te w88 op een reactie, dat mn moederbord kapot is, en dat ik een vervangende kan ophalen :S

net maar weer ff gebeld om ze achter hun broek aan te zitten (is inmiddels 4 uur en 15 minuten later) ze moeten dus écht per sé onderzoeken dat de IDE connectors kapot zijn... toch vind ik dit redelijk kwalijk, als je duidelijk uitlegd, wat je hebt gedaan, en het dus uiteindelijk max 10 minuten werk is, om te constateren, dat die gele grafconnector naar de klote is :@

wat vinden jullie hier nou van?
ik denk dat je de grootste schrik van de technische dienst bent daar en dat ik je 5 dagen extra liet wachten, puur vanwege je grote mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:30:
[...]

ik denk dat je de grootste schrik van de technische dienst bent daar en dat ik je 5 dagen extra liet wachten, puur vanwege je grote mond.
Lastig he, blauwe letters lezen.

Maar een paar van mijn mislukkingen:
  • Pentium 4 2.6 GHz CPU vernield door hem 180 graden verkeerd om in de socket te zetten. Weg pinnentjes. (Was te haastig en te enthousiast. Maar nu heb ik wel een HT cpu. Ook 2.6. Alleen m'n pa wou dat ik hem er door iemand anders liet inzetten.) Fan aansluitingen op het mobo vernield door kortsluiting te maken met fans. (Veel stof + kroonsteentjes die los zaten.) RIP kabeltjes van m'n dure Papst fans die me 20 euro per stuk kostten. (Ze werken nog wel. Lang leve kabel kous.) Tientallen fans gemold. (Vingers erin en meer dingen als je niks te doen hebt zoals pennen. Ook kortsluiting maken met plakband die los liet enzo.) Q-Tec 450 Watt voeding gemold. Even de fans vervangen door stille Paps fans. Losse kabeltjes in voeding = dode fan aansluitingen in voeding. Heb deze maar tijdelijk op molexen aangesloten tot ie het helemaal begaf. Creative Inspire 4400 subwoofer opgeblazen. Had perongeluk een aantal + en -'en omgedraaid van de speakers. Vondt ie niet zo leuk geloof ik. Creative gebeld en heb weer een nieuwe. Oude maar in de kast geflikkerd. Logitech WingMan Cordless. Batterijen zaten erin en lag een jaar voor de verwarming. Tot ik erachter kwam dat ze al een half jaar aan het lekken waren. Alle contactjes zijn verbrijzeld en werkt niet helemaal geweldig meer. Aantal floppy drives. Kreeg het toch nog voor elkaar om de floppy molex er verkeerd om in te zetten. Lampje ging ineens wel heel fel branden. Rook? Huh? Volgende floppy drive erin en nu wel goed aansluiten. Asus 48x CD-RW brander. Kreeg hem niet in m'n oude kast. (Waar ik zometeen ook nog wel vernielingen over post.) Ik sla dus hard tegen de voorkant. Weg klepje en het laadje was binnenin afgebroken. (Vraag niet hoe.) Sweex XT CT kast helemaal gesloopt. Wou een koffermod maken met een klasgenoot. Halen wel ff de blackplate enzo eruit. Hup de popnagels eruit boren. Zakt ineens de hele kast in en alles brak af. Maja weg ermee. IDE aansluitingen op mijn Asus P4P800 Deluxe moederbord. Iets te lomp met de IDE kabels aansluiten. Krak hier en daar maar het werkt gewoon. Alleen de garantie geldt niet meer geloof ik. Goede smoes, anyone? (Zelfde mobo als de fan aansluitingen.) Je ATI Radeon 9800 overclocken naar XT speeds en van een P1 koelblok stukjes zagen die je vervolgens met seconde lijm op je geheugen blokjes plakt. Na een tijdje viel alles eraf en werd ik genoodzaakt om hem terug te clocken. (Er hing tevens ook een geluidskaart onder met daarop een P4 koelblok met een fan erop. Zat vast met elastiek. Alleen kwam het elastiek in de fan en vloog alles door m'n kast.) Videokaart werkt nog wel goed. Cheap-ass microfoon slopen. Iets te lomp weer. Brak heel het ding af. Ach kostte toch maar 1 Euro op de beurs. Maar hij werkt nog. Ducktape doet wonderen. (Ook al gebruik ik dat ding maar een keer in de zoveel jaar.) Logitech cordless muis die heb ik inmiddels al zo'n 3 jaar en heeft al heel wat meegemaakt. Losse contactjes, water erin, gooi ermee, sla erop enzo. Laatst was ie zelfs verbrand van binnen omdat ik er water in gedaan had. (Kijken of je de binnenkant ook schoon kan maken.) Begon ineens te stinken en de cursor begon te flippen. Na een nachtje verwarming werkt ie weer. (Hij hapert alleen soms.) Cheap Edimax router gesloopt. Verkeerde firmware erop en zelfs na 24 uur de prik eraf was ie nog zo dood. Halve router software was ook naar de moeren. Heb nu een Sweex router. Werkt al een aantal maanden. Ook al geeft ie aan dat het 1936 is en draait er een ADSL firmware op terwijl ik kabel heb. 2 setjes van oordopjes. Wou kijken of ik die kabel van eentje langer kon maken met de kabel van het andere setje. Alleen had ik iets verkeerd om gedaan en kwam er alleen maar rook uit ipv geluid. Maar weg gegooid en een DJ-koptelefoon gekregen. Echter is deze kabel al bijna doormidden omdat ik er altijd aan knabbel. Ducktape doet wonderen en werkt nog perfect. Je pc proberen te aarden met een ijzerdraadje van je voeding naar je verwarming. Echter kreeg ik een mooie vonk show en viel alles uit. Heb nu maar een geaard stopcontact gepakt een kamer verder en meteen een overspannings beveiligings doos aangelegd. Sindsdien werkt dat nog perfect.
Meer weet ik zo niet. Wel kleine dingetjes wat ik gesloopt heb zoals:
  • IDE Kabels Fans Koelblokken Kabels
Maar ik denk dat iedereen dat wel eens gehad heeft. Zoals de pinnetjes van je hardeschijf, cd-rom drives en meer van die dingen ombuigen. Gelukkig heb ik die tot nu toe nog altijd goed gekregen en werkt het nog perfect.

Nu zul je wel denken, Hoe de fuck sloop jij dat allemaal? Nou dat is heel simpel; Ik ben te lomp en wil het te snel doen. Vraag maar aan mijn school. Daar heb ik inmiddels ook al het een en ander gesloopt.

Meer volgt wel ;)

Owja; Dit is alleen van mijn workstation / game pc die ik momenteel heb. Ik heb het nog niet gehad over mijn oude computers, mijn server en nog veel non-computer dingen zoals tv's e.d die ik allemaal gesloopt heb :P.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2004 19:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ZO HE!!! geld teveel? ik denk dat je inmiddels wel wat voorzichtiger doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben iid voorzichtiger geworden en heb er veel van geleerd.

En geld teveel? Zeg maar tekort. Heb alles moeten lenen wat ik heb gesloopt :P.

Maar er schiet weer wat te binnen;

Pc van een maat van mij. Hij zegt dat er DDR-Ram in moet. Ik dus DDR-Ram halen en bij hem inbouwen. Past niet? Goed aandrukken. Nog meer aandrukken. Ah eindelijk hij zit. Rook uit mobo enzo, bleek dat er SD-Ram in moest. Vandaar dat het zo strak ging!

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 18-12-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
TweakingPro schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:12:En geld teveel? Zeg maar tekort. Heb alles moeten lenen wat ik heb gesloopt :P.
lol:P ik heb gelukkig nog niet echt mislukkelingen gehad met me pc (alleen vice city proberen te spelen op een p1 200 met een 4 mb videokaart, eens kijken of ie het deed (ja het werkte, nee, het liep niet soepel :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09

Polycom

Poes van goud

Ook al geeft ie aan dat het 1936 is en draait er een ADSL firmware op terwijl ik kabel heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.ml75.nl/images/smilies/lol.gif hahaha de 1936 mod...

geweldig.. maar tering man
ben jij een advocaat dat je zoveel dingen hebt/hebt gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

School ervaringen:

Op school hebben wij alleen oude P1 en P2 bakken om mee te werken. Moesten we Windows 98 geloof ik op zo'n bak zetten. Had ik eerst 3 AT voedingen op geblazen. Allemaal het wel bekende 110 Volt knopje. Daarna werktte ook de helft van de hardware niet meer dus voordat ik die pc werkend had was de les al afgelopen en had iedereen al Windows 98 op hun bakken draaien. Ach volgende keer beter.

Ook met een voeding. Zat zo'n blokje aan van 4 aansluitingen. Ook een AT voeding maar weet niet precies hoe je zoiets noemt. Nou iemand had bij mij die 4 aansluitingen omgedraaid. 12 V op 5 V en andersom. Rest weet ik zo niet. Dus stoppen vlogen eruit. Ik had nog niks in de gaten. Andere kant van lokaal weer proberen, weer stoppen eruit. Hele ICT lokaal zonder stroom. Toen zag ik pas de rook en wist ik de oorzaak.

Iemand anders helpen met oude AT voeding. Kregen AT stekkertjes er niet in. (Ik weet nu dat zwart bij zwart moet) maar het zat dus rood bij zwart. Ding aan, veel rook, nog meer rook, ding stinken als een gek. Eerst ff rustig kijken wat het was en toen maar langzaam uitgezet.

:D

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

TweakingPro schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:18:
School ervaringen:

Op school hebben wij alleen oude P1 en P2 bakken om mee te werken. Moesten we Windows 98 geloof ik op zo'n bak zetten. Had ik eerst 3 AT voedingen op geblazen. Allemaal het wel bekende 110 Volt knopje. Daarna werktte ook de helft van de hardware niet meer dus voordat ik die pc werkend had was de les al afgelopen en had iedereen al Windows 98 op hun bakken draaien. Ach volgende keer beter.
Daarom soldeer ik die dingen er altijd af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TweakingPro schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:18:
Had ik eerst 3 AT voedingen op geblazen. Allemaal het wel bekende 110 Volt knopje. )
Sodeju, en toen pas had je door dat dat niet zo erg goed werkte :?

Ga je schamen :P
offtopic:
hebben we geen schaamte smiley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RoamoR schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:48:
[...]

Sodeju, en toen pas had je door dat dat niet zo erg goed werkte :?

Ga je schamen :P
offtopic:
hebben we geen schaamte smiley?
Nee ik wou zeker weten of dat de oorzaak was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:03:
Pentium 4 2.6 GHz CPU vernield door hem 80 graden verkeerd om in de socket te zetten.
80 graden??? Lijkt me erg sterk. Ik vermoed 90 of 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:01:
[...]

Daarom is het ook een mislukking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
@tweaking pro: ik zou in een deuk liggen als me kast zo maar in elkaar flikkerde :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:01:
[...]

180 bedoel ik dus ook. Even aanpassen.

@ KillaZ; Wat dacht je dat ik deed? :D Eerst zo van: :/ en daarna: :D

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 19:18
[...]

VERHAAL....

Creative Inspire 4400 subwoofer opgeblazen. Had perongeluk een aantal + en -'en omgedraaid van de speakers. Vondt ie niet zo leuk geloof ik. Creative gebeld en heb weer een nieuwe. Oude maar in de kast geflikkerd.

....VERHAAL

.
Heb je de hele boxenset nog, ik zoek namelijk nog zon volume kastje voor precies dat type (http://www.vr-zone.com/re...re/Inspire5300-Volume.jpg) zoiets maar dan eventueel zonder balance wieltje (met mag ook)

duss lmk :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nou ik heb alleen een nieuwe subwoofer gekregen. Mijn speakers die ik dus al had werken nog gewoon perfect en die heb ik dus nog in gebruik. Dus ik heb ook geen 2e controle knopje enzo. Helaas. En ik heb idd die op je plaatje maar dan zonder Balance knopje. Dus sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb een keer het idee gehad om mijn kast mat-zwart te suiten.

Ik dus mooi ontvet en geschuurd. Ga naar buiten om te spuiten.

Kastje gespoten. laat hem fijn drogen....

Gaat het regenen.... :/

Daarna kastje maar weer geschuurd en opnieuw gespoten.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 22:11
[...]

Lastig he, blauwe letters lezen.

Maar een paar van mijn mislukkingen:

[list]
Bla Bla Bla
Meer volgt wel ;)

Owja; Dit is alleen van mijn workstation / game pc die ik momenteel heb. Ik heb het nog niet gehad over mijn oude computers, mijn server en nog veel non-computer dingen zoals tv's e.d die ik allemaal gesloopt heb :P.
Staat wel mooi op je cv, onder het kopje ervaringen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Fire_escape schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:29:
Ik heb een keer het idee gehad om mijn kast mat-zwart te suiten.

Ik dus mooi ontvet en geschuurd. Ga naar buiten om te spuiten.

Kastje gespoten. laat hem fijn drogen....

Gaat het regenen.... :/

Daarna kastje maar weer geschuurd en opnieuw gespoten.

:)
Whaha, dan pleur je hem toch ook in de schuur oid 8)7 . Hele stoep onder de verf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Waypoint schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:20:
[...]

Whaha, dan pleur je hem toch ook in de schuur oid 8)7 . Hele stoep onder de verf?
Karton doet wonderen en het was echt zo'n lente bui.

Ken je vast wel:

Mooi weer, zon, niet te warm niet te koud..... > REGEN!

:(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waypoint schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:20:
[...]

Ik zou het eigenlijk nog best een uitdaging vinden. Eerst je kast bijv. zilver spuiten, goed laten drogen (wacht op stevige zonneschijn ;) ) en daarna een laagje zwart erop en heel voorzichtig na wat drogen met een gieter of nevelige tuinsproeier eroverheen van bovenaf. Niet teveel laten uitlekken, mooi laten opdrogen (en nee, weer geen regen :P ) en je hebt een hele originele kast :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Laatst online: 21-08 21:43
ik heb 1 harde schijf gesloopt door deze tut na te doen http://www.tweakzone.nl/tutorials/82/1

ik heb een processor gesloopt omdat ik de koeler vergeten was dus opeens rook ik een brandlucht.

ik heb een mobo gesloopt door (in mijn zeer beginnende jaren) geheugen eruit te trekken toen mijn pc aanstrond.

en nog even een gforce2 door hem heel ver te klokken geeft ie nu een zooi rooie strepen

verder nog een zooi simpele dingen zoals kabels ed

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ik heb een processor gesloopt omdat ik de koeler vergeten was dus opeens rook ik een brandlucht.
Uhm als je mobo geen CPU koeler ziet dan sluit ie imo meteen weer af of boot niet eens.

Of was het zo'n mobo van de 1ste wereld oorlog?

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 21-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TweakingPro schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:42:
[...]

Uhm als je mobo geen CPU koeler ziet dan sluit ie imo meteen weer af of boot niet eens.

De Chaintech CT-6BTM van mijn vorige PC bootte gewoon zonder CPU fan, en de Asus P2B van mijn server ook :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dat moet ik ook eens gaan testen :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Laatst online: 21-08 21:43
hij hoeft ook niet te booten want ook idle fikt je proc uit zonder koeler en die mobo sloeg iig niet uit ik heb dat trouwens nog nooit meegemaakt (hangt ook af van je bios instellingen meeste hebben tegenwoordig een shutdown temperature, maar die kan je ook uitzetten)

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
[...]

zonder cpu koeler kan je gewoon starten hoor, alleen niet voor lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Bedoelen jullie nou met of zonder de fan? Of compleet geen koelblok?

Zonder koelblok zal er vrij weinig te booten zijn ben ik bang :P Zonder fan, moet dat redelijk lukken :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:43

casemodder

--->

[...]

P4B533 boot ook gewoon zonder cpu fan, hij ZEGT alleen cpu fan fail.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men eerste mislukkeling: na gekloot met me xp installatie had me vader zoiets van Tim laat die pc is zien na aantal uur met zen 2tjes klooien hadden we eindelijk alles klaar.. ik trek kabel er uit.. pak me chieftech kastje op wil naar boven lopen en ineens:

boem. flikkert me 15" tft van de tafel af.

men beeldscherm kabel vergeten lost te schroeven

(maar gelukkig hij doet t nog :P)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 18:25 . Reden: typ fouuuuut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
misterw schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:05:
ik heb 1 harde schijf gesloopt door deze tut na te doen http://www.tweakzone.nl/tutorials/82/1

ik heb een mobo gesloopt door (in mijn zeer beginnende jaren) geheugen eruit te trekken toen mijn pc aanstrond.

en nog even een gforce2 door hem heel ver te klokken geeft ie nu een zooi rooie strepen

verder nog een zooi simpele dingen zoals kabels ed
Hoe krijg jij dat voor elkaar om vanuit een werkende pc het geheugen te trekken en dan je mobo kapot maken?

Ik heb het vaak zat gedaan met oude compaq`jes, die hingen gewoon keer meppen (ja echt, als je te hard op het bureau mepte resette het zaakje) op het bureau en was gezond. Ook bijprikken np.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Meneer aard schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:18:
[...]

Hoe krijg jij dat voor elkaar om vanuit een werkende pc het geheugen te trekken en dan je mobo kapot maken?
Euhm.... kan me nog een bepaald persoon herrinneren :P zoals JIJ :P

Comprakjes zijn altijd leuk om mee te spelen ja, vaak de raarste mankementjes.
Vooral die onboard speakertjes van de Deskpro series })
* The_Savage vind dat je het geluid letterlijk kunt opSCHROEVEN, helaas vinden docenten dat vaak weer wat minder :(

Maar hij blijft wel leuk, oordopjes / oude koptelefoon aan je versterker hangen... en eens lekker vol gas geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door The_Savage op 26-12-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
toen me comp tijdelijk kast loos was, en dan met een schroevendraaier op de powerbutton jumper drukken om em te starten en dan vervolgens nog 3 pinnetjes meenemen, een grote vonk en een wolkje rook zien en je mobo in de vullisbak kunnen gooien :D

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Gesloopt het afgelopen jaar:
Begin van het jaar een abit nf7-s gesloopt, was lekker aan het solderen voor wat modjes.
Alles werkte wel maar het moest toch weer harder, ff meer voltage erdoor. Vervolgens boot hetbordje dus niet meer.
Xp1700 die erop zat is de core van geplet,dacht dat moet toch beter koelen en toen het wc blokje nog maar een slag gegeven.......
Ding draait nog wel in een linux bakkie van een vriend van me op 2600mhz. Heeft alleen wat minder cache geheugen :+
Dfi lanparty nforce2 gekocht, die ging langzaam dood. Moest steeds verder terugklokken.
1 harde schijf, maxtor40 gig laten vallen in het trapgat terwijl ik naar wat anders zocht op de overloop. Schijf + trap stuk :(
Monitor van philips 107p40, gaf geen teken van leven meer. Netjes een nieuwe gekregen van philips _/-\o_
Verder nog het dekseltje van mijn waterreservoir, plexiglas, gesloopt. Had het keurig vastgezet, niet te strak. Maar ja, als het warm wordt dan barst het dus alsnog :X
Waterpomp, eheim, het keramische asje gesloopt tijdens het schoonmaken |:(
gelijk maar nieuw asje + rotortje erin, pompje is weer fluisterstil.
Afgelopen maand mijn nieuwe voeding binnengekregen, OZC520. Alle kabels gemeshed, netjes ingebouwd, kabels weggewerkt. Dan na 2u is aanzetten en vervolgens ging me stoppenkast beneden volledig uit. Dat was de eerste RMA van een OZC520 in nederland wsl ;(
En nu al 1,5maand wachtend op een nieuwe.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even een klein lijstje:

- 2 coolers op 2 geforce4 mx440 1 veel te veel herrie andere schoep af door mijzelf
- 1 titan casefan draait gewoon niet meer
- 1 hdd cooler 1 van de 2 coolers draait niet meer
- 2 msi kt4v (rot dingen) uitzichzelf stuk, zelfde kuren allebei
- 1 liteon 48x de procenten gingen verder met branden, maar de brander zelf deed niets
- 1 cyrix 133mhz geen idee hoe dit komt
- 1 cyrix moederplank doet helemaal niets meer
- 1 at voeding
- plextor16x kapte er plots mee tijdens het branden - doet niks meer
- 1 liteondvd 16x - maakte al veel herrie, toen las hij opeens cds niet meer
- 1 iiyama vision master 17 uit 1997 - 1 verticale lijn - dood
- de tweede iiyama vision master 17 uit 1997 begint ook al vreemde dingen te vertonen
- 1 belinea 171025 geloof ik zat vol dooie pixels (garantie)
- 3 western digital 40gb (steeds omgeruild voor een nieuwe, er beginnen er alweer 2 herrie te maken - komt geen wd meer)
- 8(!) keer 256mb geheugen ddr333 omgeruild blijkt aan mobo msi kt4v te ligge
- floppy drive van sony (trok poweraansluiting mee)
- 1 panasonic videorecorder (vreemde strepen door beeld na 5 jaar uitstaan)
- 2 philips nieuwe videorecorder (brakke serie)
- 2 logitech wingman formula gp (geloof ik)
- de maxtor 120gb begint vreemde geluiden te geven, gaat ook vast dood
- 128mb sdram geheugenreepje stuk nadat ik hem had ingebouwd. hij zat niet verkeerd om, goed aangedrukt, maar het mobo was een beetje brak. was btw een aopen ax6bc mobo.
- 1 modem 56k - kapte er zomaar mee tijdens internet
- 1 videokaartje van 1mb - geen idee waarom hij kapot is, als hij in een pc zit boot de pc wel helemaal tot in windows maar er komt geen beeld
- 1 15" monitor - ineens paars beeld
- 1 1994 15" compaq monitor - stond op 1024x768 ineens vreemde strepen door het beeld, doet het verder nog wel behalve 1024
- 2 ide kabels - ineens slome pc ide kabels rot
- keer 100 lege dvd doosjes gekocht - willen allemaal niet dicht blijven steeds open
- 1 msi kt7 mobo mist gewoon de aansluitingen in de geheugenbanken ofwel alleen maar plastic banken verder niets
- 1 msi pentium4 mobo (weet niet meer hoe hij heet) zorgt steeds voor random crashes van hdd en geheugen enz. ligt niet aan voeding
- nog een msi pentium4 mobo - weer random crashes 3 keer geheugen omgeruild - verschillende voedingen geprobeerd - mobo omgeruild (er komt dus nooooit meer msi in, heb alleen maar problemen met deze mobo's)
- 1 aopen ax4bs-pro mobo begint condensators te lekken - werkt nog wel
- 1 aopen pentium3 mobo begint condensatos te lekken - werkt nog wel
- 1 sweex cl4p4 miditower (als ik me goed herinner) - koop nooit sweex kasten meer - viel uitelkaar - bij meerdere mensen die ik ken
- 1 pentium3 900mhz werkt nog nadat ik er een schok van kreeg gelukje
- een aopen 6 speed brander - leeste nog wel cds, toen werd hij plotseling nietmeer herkend - dood
- mijn mx700 begint het steeds slechter te doen - gaat nog wel stuk
- 1 geforce4 ti4200 coolertje
- 2 ronde ide kabels - zijn sloom en waren te kort - in oude pentium2 gestopt
- 2 roodblauwgroen coolers - moesten 20db zijn - waren alleen 60db ofzo waren snel kapot
- 1 sunbeam cooler die bijna kapot ging toen ik hem aan de voeding hing - hij draaide toen zo hard dat ik dacht dat ik hem ging mollen - op het mobo geprikt werkt perfect nu
- 1 pinnacle tvkaart (weet niet zeker) werkte in ieder geval op dat brakke kt4 mobo niet
- 1 microsoft toetsenbord - pootjes waren afgebroken
- 1 logitech optical mouse - omgeruild werkt perfect nu
- 1 trust serial mouse - omgeruild werkt nu goed
- paar aopen 52x cdromspelers kapot door ontploffende cds. toen maar ander merk genomen.
- batterij er iets te hard uit mobo gehaald. moest toen heel hard de batterij weer terug drukken. pc vergeet nu nog steeds wel eens wat.
- pentium1 mobo houd tijd niet goed bij. seconden lopen te snel.
- usb 2.0 kaartje in pentium1 mobo gestopt - mobo dood. gelukkig heb ik genoeg pentium1 mobo's
- was niet bij mij: 300watt qtec van 1 euro icm 2800+ hdd ti4200 2geheugen reepjes en nog wat spullen. dat werd hem toch te veel.
- nog zon 300watt qtec van 1 euro icm 700mhz 1 hdd 1 matrox videokaartje, 1x128mb, dat werd hem ook al te veel

Weet niet precies of dit allemaal 2004 was maar het meeste in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57
En wat zijn je voornemens voor 2005 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorzichtiger zijn :P

ik vind eigenlijk de arctic ati silencer wel een aardige mislukking..

hij blijft wel lekker koel enzo alleen door die silencer zit na 1.5 maand me hele case HELEMAAL vol stof ja en dit komt door die silcenter.. want hij zuigt lucht van buiten aan :S bij al me andere fans zitten er stof filters voor.. denk dat ik dus maar is moet gaan modden :/
int vervolg koop ik wel wat anders hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:52:

hij blijft wel lekker koel enzo alleen door die silencer zit na 1.5 maand me hele case HELEMAAL vol stof ja en dit komt door die silcenter.. want hij zuigt lucht van buiten aan :S bij al me andere fans zitten er stof filters voor.. denk dat ik dus maar is moet gaan modden :/
Panty's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:52:

Dan heb jij een silencer met een verkeerd gemonteerde fan. Normaal moet hij de lucht naar buiten blazen dacht ik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik had pasgeleden een geheugenbankje opgeblazen...(Niet helemaal goed erin gedrukt, dus dat begon te roken...). De zwarte gesmolten plek is nog steeds te zien op mijn geheugensot (gelukkig werkt hij nog wel). Ook een keer bijna mn P4 opgeblazen...Ik had de fan draden verkeerd om zitten. Gelukkig kreeg ik het al binnen een paar minuten in de gaten. Ook heb ik er een handje in om wat losse onderdelen (zoals videokaarten, 3 stuks inmiddels) op te blazen. En ik ben al een tijdje op zoek naar een slot 1 bordje (een laat PII of PII bordje), maar kom daar nu steeds mislukkingen tegen (net nog ff een Abit BX6 geprobeerd, die deed het dus helemaal niet. Bij dat bord zat ook een Celeron 300 die ik uittestte op een ouder PII bord, en daarop kreeg ik van Win98 de foutmelding dat er te weinig geheugen was om op te starten (lijkt me sterk met 384 Mb geheugen). Dit terwijl dezelfde configuratie met een PII wel wou opstarten!)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:55:
[...]

Dan heb jij een silencer met een verkeerd gemonteerde fan. Normaal moet hij de lucht naar buiten blazen dacht ik? :?
tis een bekent probleem met die silencers.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Laatst online: 06-04-2024
ik had zo'n oude sharp laserprinter. die gaf allemaal zwarte strepen, dus ik denk, ow technishe ik fix dat wel even. ding uit elkaar schroeven, kijke, ding inelkaar schroeven. ik zet dat ding aan. allemaal vonken en de hele kamer vol met rook. bleek dat ik de pinnetje met de voeding er op een pinnetje te veel naar links gezet had. printer was gone!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blunders van mij... ontelbaar:D:D:D

- Amd duron 1300mhz doodgeklock
- Esc elitegroup mobo na bios flash geroosterd :D
- amd athlon 1800mhz core gecrushed
- voeding zekering doorverbonden result: licht knipperd rookwolk uit computer kast. ik bleek:D
- heeeeeeeeeeel veel oude hardware
- een waterkoeling die los knalde in een celeron 466 mhz:D > gevolg: fontijn:D
pc werkte na drogen weer
- onlangs met me peltier cooling 2x intel p2 266 en 350 mhz doodgeklokt(jumpers zijn lijp he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net eventjes tijdens het casemodden een torretje op mijn Ati 9600 Pro verschroeid, nu krijg ik daar dus een heel raar beeld op. En ik had een tualatin en een mobo besteld maar die tualatin werkt niet op dat mobo en die oude P3 wel (terwijl ik dacht dat ik alles goed had nagekeken of da fpga2 en al in orde was, achteraf niet dus) |:(

edit:
ff in het nederlands neergezet, hopelijk is het nu wat duidelijker

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:11:
Ik heb net eventjes tijdens het casemodden mijn Ati 9600 Pro verschroeid, een torretje daarvan, en mijn tualatin werkt niet op mijn mobo (terwijl ik dacht dat ik alles goed had nagekeken of da fpga2 en al in orde was, achteraf niet dus) |:(
ik snap nou weinig van je verhaal, na de komma achter verschroeid... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:31
Same here :D

EDIT: Veeel beter! _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Absolut op 09-01-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
edit in bovenstaande bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:42:
offtopic:
edit in bovenstaande bericht
sorry hoor, maar wtf is een tualatin, en wat is fpg2 ofzo..? ik snap er nog nix van... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Net een mooie Antec Sonata kast gekocht, alles ingebouwd. doe ik het zijpaneel er verkeerd op (tot 2x toe) heb nu 2 mooie krassen op me mooie zwartglimmende Antec.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

BootVluchteling schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:37:
[...]

sorry hoor, maar wtf is een tualatin, en wat is fpg2 ofzo..? ik snap er nog nix van... |:(
een P3 cpu met tualatin core :)
mooi in dual cpu opstelling om er een servertje van te bouwen.

Als tweaker moet je zoiets toch weten????? 8)7

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Edwin van Cleef schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:01:
[...]

een P3 cpu met tualatin core :)
mooi in dual cpu opstelling om er een servertje van te bouwen.

Als tweaker moet je zoiets toch weten????? 8)7
ik weet wel aardig wat core namen, maar deze zei mij niets.. tijdens de P3 tijdperk was ik nog niet bezig met cpu's... en pentium sux0rs ;)

/edit maar bedankt voor de uitleg.

[ Voor 6% gewijzigd door BootVluchteling op 10-01-2005 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik moet weer een vinger in fan melding plaatsen :+

Gister was ik bezig met mijn p3 bak te oc`en en de graka (riva tnt 1 16 mb agp), om ff te kijken of die fan nog wel draaide, hield ik me hand er niet boven, maar erin. Een amd boxed cooler fan is nog wel scherp. Maar ik heb nu een p3 @ 560 (is 500) en een riva tnt met een score van 923 :D op 117/118 (sinds ik heb ge oc`ed naar 560, kan ik nu wel gewoon hoger clocken met die kaart :? )

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Laatst online: 06-08 02:39
Eigenlijk een best wel lang verhaal :

Ik zag dus een best wel kleine kast in de winkel staan :) de TC-Micro 300W Black van Q-Tec:
[img]httphttp://download.qtec.info/_images/products/large/13917.jpg[/img]
Naja ik fijn alles erin stoppen (en er ook weer talloze keren eruit halen, omdat ik het niet in de goede volgorde deed... Ik dus de hele dag super blij omdat ik nu eindelijk een beetje een stevige kast had, en die niet al de groot was (want me vorige was een premod die gewoon letterlijk uit elkaar donderde wanneer je hem wilde oppakken -> nog een afrader voor sommige premods...)
Maar nu weer ff terug ontopic :) :
Nu heeft die kast een 'houder' voor een drive en een hdd (op het plaatje aan de voorkant van de kast) die je er in z'n geheel uit kan draaien.
Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/large/13917-1.jpg
(P.S. dat met die fan, zit er niet bij...)
Dus 1 van me hdd's zat op de achterkant van die lade en de ander zat daarboven, onder de floppy plaats (overigens kon je die hdd rack er ook uitdraaien...)
Dus alles vastgeschroefd, ik denken naja, zit toch geen window in dus maar weer gewoon me platte ide kabels erin. Haalt ie het niet van de hdd achterop die 'lade' naar de drive toe. Ik denk WTF! :( ik echt van alles geprobeerd maar het lukte maar niet :'(
Toen dacht ik bij mezelf, die rounded ide kabels moeten dan toch wel passen? en ja hoor dat deed ie inderdaad (schijnbaar zijn die langer als gewone ide kabels van slave naar master connector..) Maarja, kreeg ik die lade niet meer dicht omdat die rounded cable tussen de proc koeler (zo'n standaard intel geval) en die lade zat, dus ik een beetje proppen en duwen, en die lade zat vast. Ik zat dus al de hele tijd te wachten tot wanneer ik em aan kon gaan zetten, zodat ik eindelijk de lcd kon zien die erin zit, ik dat ding dus bewonderen, en er was ondertussen al een mate langsgekomen. Ineens hoor ik een piep, dus ik naar me beeldscherm kiken, alleen die stond nog op de server, want ik heb zo'n kastje waarmee je meerdere pc's op een beeldscherm aan kan sluiten. dus ik snel switchen staat er:
Warning, your processor has reeched the maximum temparature. Ik dacht heh? shit!?
Ik dus goed kijken naar de temp: 90 graden ik dacht HOLY SHIT, THIS MEENS TROUBLE! Gelijk dat ding uitgegooid en gelijk voelen of het echt zo was, en geloof me, ik kon em geen seconde vasthouden |:(
Wat bleek nou de oorzaak te zijn geweest: zo'n rubber/plastic afwerk dop van die rounded ide kabels was tussen de cpu fan gekomen 8)7, waardoor die stilstond, ik helemaal panieken omdat dat toch echt de max max temp van een proc is als ik het goed heb. Heb dus ook gelijk maar die 2e hdd in de floppy drive gepropt en gelukkig deed me CPU het nog, er was niets stuk.

Verder nog talloze keren vingers in van die led fans, wat opzich niet zoveel pijn doet en (gelukkig) 1 keer in de cpu fan, maar dat zuigt zwaar want die zijn scherp :( zo'n blad echt diep onder me vinger en bloeden dat het deed :( (gelukkig nog net niet in me pc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Eens een lat geheugen uit de pc gesnokt toen die aanstond. Niet aan te raden, ram was kapot, en contactpuntjes waaren weggesmolten :)

* Bij een vriend eens de processor gaan vervangen, door omstandigheden moest de oude er terug in (Duron 1200). Die vriend belt me 2 weken later om te zeggen dat iedere keer hij gamed die pc vastloopt. In windows geen enkel probleem. Ik gaan kijken, cpu liep op 115°C, we waren vergeten de fan aan te sluiten ... CPU Leeft nog :)

* het hendeltje om cpu te locken op een gloednieuw mobo moest gewijzigd worden (maat had zen cpu + koeler vastzitten aan mekaar. Hij had plakspul gebruikt). Socket afgebroken door het proberen plooien. Net nadat de socket afbrak komt de cpu los van de heatsink ... Mobo werkt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Edited omdat ze me niet begrijpen]Mijn moederbord kapot ik geen afstandusjes bij het monteren van moederbord had gebruikt, waardoor mijn moedebord in aanraking kwam met de kast zelf hij deed het toen nog wel :*) maar toen ik hem egt had gemold kwam doordat ik met het molex stekkertje aan het knoeien was terweil PC aanstond ik zette ze goed maar een molex stekkertje zat niet al te goed dus ik duw hem erin terweil PC aanstond ;) hoor ik zo een stroom geluid zo een kraak en toen ruikte ik iets raars ;( ik dacht in eerste instantie dat er iets me voeding was mmaar ikj kijk zo op moederboord zie ik een vlek bij die power voor moederboord *20 pin ding* ik dacht nee he maar *it died* sinds dien ben ik vlink voorzichteger en denk ook ff na voordat ik leuk met kabeltjes ga spelen
PS zwarte vlek zie je niet want ik heb weggepoets voor een deeltje meeste ging weg ohjah kan je dnek ik niet zien maar er was zo een consendator ook kapot :| :r ,[edited]

pictures :D

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/mbr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/mbr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/mbr2.jpg

8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Anderhalf jaar gelden had ik even de geluidskaart geleend van mijn broer, nadat ik die gebruikt had moest die er natuurlijk weer in. Dat ging allemaal prima tot ik de pc weer aan wou zetten, toen viel mij plotseling de processor-koeler op die al draaide 8)7 Gelukkig deed hij het gewoon na een rebootje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:46:
Moederbord kapot kort sluiting gemaakt nog is met je hand tegen werkgegeugen aanslaan bij loshalen molex kabeltje nog is terweil comp aan staat aan je voedings kabeltjes zitten waarna kosrtsluitings geluid PC uit en toen dood

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8)7
Volgens mij bestaan er ook nog leestekens.
Uit je verhaal maak ik op dat je kortsluiting hebt gemaakt bij een molex stekkertje?
Zou eigenlijk alleen de voeding kapot van kunnen gaan, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:46:
Moederbord kapot kort sluiting gemaakt nog is met je hand tegen werkgegeugen aanslaan bij loshalen molex kabeltje nog is terweil comp aan staat aan je voedings kabeltjes zitten waarna kosrtsluitings geluid PC uit en toen dood

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8)7
Lekker duidelijk verhaal ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb te eerste in een deuk van het lachen gelegen van wat mensen allemaal voor domme dingen uit halen. geen beter vermaak dan leed vermaak he :Y)

nu ik ff

MSI k7t pro2 266

Nieuwe proccesor gekocht AMD 2000 i.p.v Duron 1000mhz.
heel leuk allemaal. ik was toen 14 of 15 jaar, mooi de nieuw proccesor plaatsen. dat ging allemaal goed. maar de mobo kon de proccesor nog niet aan. je raad het al wel bios Flashen met een opstart diskette i.p.v systeem diskette en ook nog een een verkeerde bios versie. Nou dat was mijn eerste kosten van ongeveer 80€

MSI kt4. "ik bleef toen nog trouw aan MSI O-) "

dit was de vervanger dus voor de MSI k7t pro2 266. heeft het ook een jaar overleeft met mij. maar ik heb een nieuwe Thermal take Xaser II blablabla. mooi alles ombouwen. de afstandpenetjes mooi laten zitten natuurlijk. alles klaar, pc aan. nou vergeet het. Iets van vaag geknetter en wat zwarte rook kwam er uit zetten en het was RIP voor het mobo. probleem was een van die afstand pennetjes die kortsluiting maakte. Kosten wederom 80€

IETS dat met een sisser afliep :o .

Keer vergeten de Fan aan tesluiten van mijn AMD 2000 in een asrock mobo. de pc ging in een keer uit. ik vond dat raar dus ik drukte de pc mooi weer aan. ging ie weer uit. ik boos. ik druk die pc nog een keer aan. en ging dat dom ding weer uit. ik merkte op dat hij wel minder lawaai maakte dan dat ie normaal altijd deed. Fan aangesloten 5 min wachten en weer aan. Draait nu nog altijd fijn.

SCSI RACK

Ik had een mooie scsi rack besteld via de norrod veiling voor mijn scsi schijf. nu kun je d.m.v die kabeltjes die er allemaal inzitten makkelijk de scsi id wijzigen. maar bij de racks die ik al had was dit 1 geheel van 8 kabeltjes. bij de nieuwe dus niet. 2 van 2 kabeltjes nog wat van 4 kabeltes. Ik alles mooi aansluiten. testen. ik loop even weg want de schijf sloeg wel aan. en het booten van de controller duurt even. ik kom terug op mijn kamer. Komt er allemaal zwarte rook uit. oorzaak verkeerd aan gesloten. resultaat: allemaal blote kabels. plastic was er af gefikt ik heb nog z'n ding die wel goed is "iemand nog belangstelling". kosten 15€

School. })

klas genoten vonden het ook leuk om de kabeltjes van de aan knop aan te sluiten op de moederbord waar normaal de fan op moet. resultaat was verkoolde draadjes.

UPS stage

Dit was wel humor op zich. ik was op stage en wij zouden verhuizen van pand. dan kom je nog wel wat troep tegen. dus wij kwamen een UPS tegen, hier stond duidelijk op van STUK. Wij , 3 man bringen ook de kapote ups naar het nieuwe pand en besluiten het ding toch eens aan tesluiten. Gevolg was spontane duisterniss overal in het gebouw. denk maar niet dat wij nog stoppen hadden. kon ik eerst naar de praxis nieuwe stoppen halen.

Tip, advies B)

Ik heb ergens gelezen dat het ombuigen van een peperclip en die helemaal recht maken. en dan bij een monitor die echt uit staat in doen. de gene die hem dan aan zet aanschouwt van dicht bij een heuse vuurwerk show.

Verder nooit echt wat stuk gemaakt. kost alleen maar geld. 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Okay, mijn "foutjes". Tenminste, misschien heb ik er een paar verdrongen, maar deze drie (of twee, laatste is niet echt een grote fout vind ik) zijn de enigen die me bijbleven.

Mislukking #1:

Naj had net Tweakers ontdenkt, en zal allemaal happy tweakers met gigantische mods voorbij komen. Hou niet zo van flashy mods meer van sobere en enigsinds praktische mods. Ik dacht, ik begin rustig aan, ik ga een blowhole maken recht boven de processor. Ik netjes meten, en aftekenen aan de binnenkant van de zijplaat. Mijn vader maakte het gat. En ik de zijplaat weer aan de kast schuiven, was ik een beetje vergeten dat als je aan de binnenkant aftekend dat je dan van onderen ipv boven moet werken omdat je de plaat omdaait. 8)7.

Na die tijd heb ik nooit weer een poging gedaan tot casemodding, ga binnenkort weer eens iets doen. Maar als het zo ver komt zien jullie het vast wel voorbij komen.

Mislukking #2:

De blowhole had natuurlijk een fan nodig, alleen was de connector voor de stroom te kort (kan zo snel niet maar op de naam komen :@) en had een splitter besteld. Ik aansluiten, ene end van de splitter in de fan andere end van de splitter in de HD. Computer aan. *pats* *rook rook*. In alle paniek computer uit, bleek dat ik de connector verkeerd om in de HD had gedaan. :@.

"Mislukking #3":
Ben er nog steeds niet achter of dit een echte fout van mij was, of gewoon omdat de voeding geduuk was. Maar ik ben bang het eerste. :/. Voeding had al twee moederbord/processor/geheugen upgrades meegemaakt. Nooit echt aandacht aan besteed. En ik denk dat hij een beetje overbelast was. Dus op een dag. *ploef* (geen zichtbare rook tho) en ik zat met een dode proc (hangt nog steeds aan de muur :)) en een dood mobo. Duur grapje :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe Oe ik heb ook nog een leuke. Het is niet echt een CM mislukkeling maar goed

Ben op een vrije middag bezig me mediacenter pc'tje een beetje aan het modden en een beetje schoonmaken, nieuwe koelpasta etc etc.
Ik me hele pc uitgestald op de vloer
Mobo hier hdd daar proc daar je kent het wel.

Gaat de telefoon dus ik spring op en ren naar de telefoon.
Ga ik met me domme kop op de cpu staan :X :X
En zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.minderfijn.nl/pics/cpu.jpg
Het was een duron 1200mHz :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 17:14 . Reden: Ff wat geedit ja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk met al die dode mobos enzo?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lemming_nl schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:18:
bij mij staan er hier 2 op de verwarming mooi te wezen :P

de eerste had ik gesloopt door met de schroevendraaier uit te schieten bij het monteren van de cooler

dus toen had ik wc en daarbij had ik het blok verkeerd gemonteerd, dus cpu en mobo up in smoke :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Terw_Dan heeft al die dingen aan zijn muur hangen
116 geloof ik :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

decoratie :)
Behalve me Q-tec voeding ooit, die ging een stukje vliegen (gelukkig stond eht raam open ;))

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
binnekort post ik ook mischien mijn mobo hier :X

houd [rml][ onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?[/rml] in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik op mijn verjaardag de processor kocht was ik helemaal blij en dacht ik die zelfde avond nog te kunnen computeren...(de andere onderdelen had ik al..) Ik dus de processor erop wat helemaal goed ging, de Zalman Cnps 7000B ALCU erop gedaan en aan gezet... Ik helemaal blij dat ik beeld had enzo.. wat denk je.... na een seconden of 10 sloeg hij af...............................
Ik weer aangezet en weer na een seconden of 10 sloeg hij af.... toen bleek dus acheraf dat de Zalman er niet goed op zat en niet in aanraking was met de processor....
Ik ben er achteraf heeeeeel goed vanaf gekomen want er was dus kans dan mijn processor doorgebrand was _/-\o_
Gelukkig dat de Amd Athlon 64 3000+ afslaat als hij te warm wordt en dat het een slimme processor is :P:P...:):) (BTW de Zalman zit er nu wel goed op :D en mijn processor loopt nu op 2,5 ghz :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:09:

Ben op een vrije middag bezig me mediacenter pc'tje een beetje aan het modden en een beetje schoonmaken, nieuwe koelpasta etc etc.

[afbeelding]
ik snap sowizo niet, dat als je je pc gaat modden, je je CPU eraf haalt |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:11:
Toen ik op mijn verjaardag de processor kocht was ik helemaal blij en dacht ik die zelfde avond nog te kunnen computeren...(de andere onderdelen had ik al..) Ik dus de processor erop wat helemaal goed ging, de Zalman Cnps 7000B ALCU erop gedaan en aan gezet... Ik helemaal blij dat ik beeld had enzo.. wat denk je.... na een seconden of 10 sloeg hij af...............................
Ik weer aangezet en weer na een seconden of 10 sloeg hij af.... toen bleek dus acheraf dat de Zalman er niet goed op zat en niet in aanraking was met de processor....
Ik ben er achteraf heeeeeel goed vanaf gekomen want er was dus kans dan mijn processor doorgebrand was _/-\o_
Gelukkig dat de Amd Athlon 64 3000+ afslaat als hij te warm wordt en dat het een slimme processor is :P:P...:):) (BTW de Zalman zit er nu wel goed op :D en mijn processor loopt nu op 2,5 ghz :D)
[Muggezifter modus]Ik denk eerder dat je moederbord er voor zorgt dat je computer uitslaat.[/Muggezifter modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zojuist me ZGA nieuwe luxeon van 12,50 naar de klote geholpen :( was bezig met me baybus (die voor zover ik em tot nu toe af heb iig werkt. Hang ik me luxeon er aan als belasting, maar ik was even vergeten dat de weerstand die er aan hing voor 5v was berekend. Hij geeft nu nog maar de output van een gewone blauwe led :/ :( Dat wordt dus weer een nieuwe bestellen :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb het voor elkaar gekeregen tijdens het testen van wat hdd´s en overig zut de molex VERKEERD OM O-) in de hd te krijgen (atlas 2 4.5gb) wat een best grappig en overbekend effect oplevert in de vorm van rood/roze rook en een lichtgevende controller.
het duurt trouwens best lang voordat een _/-\o_ 840 watt _/-\o_ servervoeding er de brui aan geeft.

die voeding zit in mijn normale pc en nog 1 in mijn fileserver. (compaq server gesloopt)
lekker stabiel en met papst ook nog eens stil.... :*)

aleen quantums protesteren ........ B)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:09:

[afbeelding]
En dan te bedenken dat je er amper een gaatje in kan boren in die keramische rommel,
weeg je 200+ kilo's ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 23:23

Salandur

Software Engineer

ik heb nog wel een 1100mHz liggen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Salandur schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:19:
[...]

ik heb nog wel een 1100mHz liggen
Als Stoney geen interesse heeft heb ik dat wel O-)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dat echt een keer proberen he.

molex verkeert in de hdd doen. lijkt me lache al die roze, rode rook.
dat doe ik wel buiten natuurlijk. "snap je,, NATUURLIJK" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister bijna me pc gemold. Ik was een poging aan het doen om me kabels een beetje op te ruimen maar er schoot dus een molex tegen een uitstekende schroef aan -> vaag geluidje -> felle flits -> pc valt uit -> /me met hartslag van 180. Ach na 5 minuten deed alles het weer dus ik hoop dat me voeding de rest van me hw heeft beschermd (tagan 480watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Eergister wou ik me computer even naar beneden sjouwen om hem is grondig schoon te maken, moet ik halverwege de trap niezen Klaat dat ding uit m'n handen flikkeren *BOM *BOM *BOM van de trap af... |:( Wonder boven doet ie het nog steeds perfect na 6 jaar van chronische mishandeling :*)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 23:23

Salandur

Software Engineer

brinkdinges schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:59:
[...]

Als Stoney geen interesse heeft heb ik dat wel O-)
Doe maar een bod (via mail)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Laatst online: 17:37

Santford

FP PowerMod
Erasmo schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:48:
Eergister wou ik me computer even naar beneden sjouwen om hem is grondig schoon te maken, moet ik halverwege de trap niezen Klaat dat ding uit m'n handen flikkeren *BOM *BOM *BOM van de trap af... |:( Wonder boven doet ie het nog steeds perfect na 6 jaar van chronische mishandeling :*)
Lol, dan nies ik toch liever over mijn kast heen :P wel mooi dat ie het nog deed erna! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 11-09 08:25
vorige maand een paar hdd's oude flopdrives en cddrives vliegles gegeven door ze onder 230 volt te zetten })
je moet alleen niet in de buurt staan...1 hdd vloog 2 meter weg.......meteen een brandvlek op mn vloer ;(

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Wouter!! schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:32:
vorige maand een paar hdd's oude flopdrives en cddrives vliegles gegeven door ze onder 230 volt te zetten })
je moet alleen niet in de buurt staan...1 hdd vloog 2 meter weg.......meteen een brandvlek op mn vloer ;(
Niet zoals bij MythBusters cd'tjes opgeblazen ? _/-\o_
bovenfrees + CD = auw
die cd(scherfen) deden ook flink vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
The_Savage schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:55:
[...]

Niet zoals bij MythBusters cd'tjes opgeblazen ? _/-\o_
bovenfrees + CD = auw
die cd(scherfen) deden ook flink vliegen
heb helaas geen bovenfrees ;(
ander ideetje voor binnenkort......oud toetsenbord op 110 volt gooien |:( offeehh....k heb nog een oude accuboor...12 volt...die even op 230 gooien 8)7

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Kijk je wel een beetje uit met je stunts.
Als je hdd meters wegvliegt kan dat erg gevaarlijk zijn.
Let ook op met je electriciteit-acties met 230 en 110, zo´n schok is niet fijn. Geloof me.
Maar ´t is op jou risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 22:29
Ik heb hier mijn waterkoeling een beetje provisoris staat: Emmer water met handoek erover. Pomp erin, gaat naar proc en dan rad:P

Is al een keer de slang van de pomp losgeraakt, en als je dan een 1200lph pomp hebt..... fontein onder me bureau. :>
Er is een keer hardware (fans ed.) in die emmer gevallen. :9~

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
Drawer schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:43:
Kijk je wel een beetje uit met je stunts.
Als je hdd meters wegvliegt kan dat erg gevaarlijk zijn.
Let ook op met je electriciteit-acties met 230 en 110, zo´n schok is niet fijn. Geloof me.
Maar ´t is op jou risico. ;)
weet ik
ik doe elektrotechniek....al vaak 400 volt door mn flikker gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wouter!! schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:37:
[...]

weet ik
ik doe elektrotechniek....al vaak 400 volt door mn flikker gehad....
Oh okee, dan is het goed. 8)7 Dan kan het geen kwaad :/

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Vorig jaar (maandje geleden :P ) usb-poorten aan een 25-polige D-sub stekker gesoldeerd, met de bedoeling ze samen met nog wat andere functies op een printerkabel te bundelen...

Dit ook op de andere connector gedaan, maar vergeten er rekening mee te houden dat ik daar op de kop aan het solderen was |:(

Gevolg: Alle draadjes verkeerd om en dus zowel op de 5v als op de Data van het mobo (een Asus P4P800-E Deluxe) kortsluiting gemaakt... Mobo was net 2 maanden oud :(

Duur grapje dus :P

Mijn voeding heeft het zonder problemen overleefd, een AOpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
Yukkie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:38:
[...]

Oh okee, dan is het goed. 8)7 Dan kan het geen kwaad :/
tsja het went...kreeg donderdag nog een schok van 400 volt door mn flikker....alleen klein brandwondje op mn hand;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
vandaag ook geluk gehad. ik was linux aan het installeren. en had de mijn hd in zo'n behuizing zitten maar dat werkte niet goed ik haal de usb hd eraf. zonder hem uit te zetten haal daar de hd uit met stroom erop zet hem er daarna weer gewooon in de pc met stroom aan ide kabel en molex aangesloten enzo. toen merkte ik pas dat de pc nog aanstond B) . hij is ook zo stil :9 . maar hd heeft het gewoon overleefd

dus eruit gehaald met stroom erop en er weer in gedaan met stroom erop en ide kabel aangsloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Wouter!! schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:17:
[...]

tsja het went...kreeg donderdag nog een schok van 400 volt door mn flikker....alleen klein brandwondje op mn hand;) B)
ik zag gisteren op SBS6 reportage een man die ging graven.. raakte ie een stroomkabeltje... 34.500 V op zn flikker (geen grapje).. het enige wat ie had, was een klein beetje brandwondjes op zn hand en hoofd, en zn neusharen waren verschroeid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
BootVluchteling schreef op maandag 24 januari 2005 @ 06:33:
[...]

ik zag gisteren op SBS6 reportage een man die ging graven.. raakte ie een stroomkabeltje... 34.500 V op zn flikker (geen grapje).. het enige wat ie had, was een klein beetje brandwondjes op zn hand en hoofd, en zn neusharen waren verschroeid 8)7
Zijn zulke kabels normaalgezien niet wat beter afgeschermd? En daarbij denk ik aan: dikke isolatie, metalen omhulsel en nog wat isolatie zodat mensen zoals die man zo'n kabel niet kunnen breken met hun schop? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Misschien zat ie in een graafmachine, alhoewel je daar wel van kan verwachten dat ze geisoleerd zijn/

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Tijdens het netjes maken van me kabels alle molexjes los gehaald en netjes de krimpkousjes er overheen gedaan en daarna netjes alles weer aangesloten. alles zit ik me pc aan en ruik ineens een brandgeurtje :X tja me dvdbrandertje doorgebrand molexje verkeerd aangesloten |:( hij was net 2 maandjes oud. stom maar aan de andere kant blijk dat ik dat molexje niet op me videokaart had aangesloten 8)7 maar goed waar wordt gemod gebeuren dingen risico van het vak he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
amour021 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 07:42:
[...]

Zijn zulke kabels normaalgezien niet wat beter afgeschermd? En daarbij denk ik aan: dikke isolatie, metalen omhulsel en nog wat isolatie zodat mensen zoals die man zo'n kabel niet kunnen breken met hun schop? :X
als je een scherpe schop hebt, ga je daar misschien wel doorheen.. dunno, maar hij heeft vast een flinke opsodemieter gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kabels zijn speciaal afgeschermt voor deze problemen.

er zit om de + en - een ijzeren coating (de aarde) zodra je er met de schop in gaat staan, raakt hij dus eerst de ijzeren coating, dus wordt de stroom normaal meteen afgevoord...

ga maar is bij de gamma of dergelijke andere winkel kijken naar Elektra kabels die als specificatie AS hebben (bijv: YMVK AS) deze moet je ook altijd gebruiken als je een draad gaat trekken naar bijv een lamp in de achtertuin of naar een schuurtje.

eddit: ojah, met een goede schop kom je der wel door heen..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Laatst online: 18:41
Tjsa, en dan moet je ook het "geluk" hebben dat je schop een geleidende steel heeft.
(hout geleid meestal niet zo goed).

Lost In Music

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.