als je het in de regen doet, en die schop is vochtig, dan geleid het aardig goed denk ik zo...Sgrovert schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:50:
Tjsa, en dan moet je ook het "geluk" hebben dat je schop een geleidende steel heeft.
(hout geleid meestal niet zo goed).
Verwijderd
Zojuist m'n fx de core van de kaart er geprobeerd uit te halen... Ging niet echt en uit ellende platte schroevendraaier & gehamerd...
Resultaat

en

en

sleutelhanger id een beetje verknald.. Core zelf spleet ook in honderden stukjes

Resultaat

en

en

sleutelhanger id een beetje verknald.. Core zelf spleet ook in honderden stukjes

offtopic:
Ging hier om een dode fx5700 / 256mb... rip
Ging hier om een dode fx5700 / 256mb... rip
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 14:31 ]
Verwijderd
das een leuke voor mythbustersBootVluchteling schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:48:
[...]
als je het in de regen doet, en die schop is vochtig, dan geleid het aardig goed denk ik zo...
zou buster het overleven, of maken ze weer zo een mal?
Verwijderd
terug naar het oude pentium 1 tijdperk:
ik had nog nooit pctje van binnenkant gezien dus ik dacht, laat ik es een keertje een kijkje nemen. ik ding helemaal uit mekaar geschroefd, bekeken en weer terrug in mekaar gezet. ik probeerde opnieuw op te starten, begint ie te piepen
geheugen er verkeerdom in gezet -poof- kapot. nieuwe mem erin dus da was niet het probleem. daarnaast had ik ook nog de heatsink van de proc afgehaald, en ik met m'n newbie kop dacht: nou gatverdamme was al die vieze shit tussen de proc en die heatsink, da gaat ik er ffkes tussenuit halen! ik had namelijk nog nooit van koelpasta gehoord
dat ding heeft het nog 1 week gedaan en toen was ie kapot door de hitte.
en 3 weekjes geleden:
vond nog een oude enorm dikke 92mm fan. sloot hem aan op oude transformator, 18V in plaats van 12, dat ding draaide echt keihard. ik neem stuk karton met plastic eronder en een gat voor de fan --> yay hovercraft
kon er natuurlijk niet op staan of zo daar was ie ook veels te klein en te slap voor
toen haalde ik em weer uit elkaar, liet de fan op m'n bureau staan nog steeds op 18V, en toen ik aan het opruimen was greep ik erin omdat ik hem op wou pakken
zat geen huid meer op de zijkant van m'n vinger
ik had nog nooit pctje van binnenkant gezien dus ik dacht, laat ik es een keertje een kijkje nemen. ik ding helemaal uit mekaar geschroefd, bekeken en weer terrug in mekaar gezet. ik probeerde opnieuw op te starten, begint ie te piepen
en 3 weekjes geleden:
vond nog een oude enorm dikke 92mm fan. sloot hem aan op oude transformator, 18V in plaats van 12, dat ding draaide echt keihard. ik neem stuk karton met plastic eronder en een gat voor de fan --> yay hovercraft
toen haalde ik em weer uit elkaar, liet de fan op m'n bureau staan nog steeds op 18V, en toen ik aan het opruimen was greep ik erin omdat ik hem op wou pakken

Ik heb nogal eens kleine en soms grote sneeën als ik weer eens intensief met een case bezig ben geweest. Ik heb een vreemde aantrekkingskracht op scherpe of niet goed afgeveilde randjes in computerkasten of onderdelen. (cd-rom behuizing, oude 3d kaart, floppy drive behuizing)
Gisteren heb ik dan ook voor de eerste keer een sloopbui meegemaakt 
Ik besloot dat het de dag was om eindelijk, na al mijn voorbereidingen, eens mijn waterkoeling in te gaan bouwen. Een maand geleden al had ik een CPU blok mooi in blokjes van 1cm x 1cm gezaagd zodat die perfect pasten op de geheugenchips van mijn Radeon 9500. Er moest zoals je kan zien op de eerste foto plaats gemaakt worden voor het waterblokje (van frigus), dus maakte ik de blokjes wat kleiner. Waterblokje erop, monteren en testen (even zonder water, kijken of ie bootte). Alles werkt, perfect dacht ik.
Ik haal de hardware uit mijn kast zodat ik het moederbord onder handen kon nemen. Het betreft hier een MSI K8N Neo2 Platinum -54G. Ik had het waterblokje voor zowel de nForce chip als mijn CPU al mooi gemonteerd. Dit alles zonder problemen. Nu wil ik kijken of mijn grafische kaart past en neen hoor, de koelblokjes aan de zijkant van het waterblok zitten tegen de slangaansluitingen van mijn nForce waterblokje... Dus ik dacht, laten we mooi die 2 blokjes er weer af halen, stukje afzagen en er weer op hangen. Dit is echter een Arctic Silver thermal adhesive verhaaltje... je hoort het al komen. Dus, kaart in antistatisch zakje, vriezer in voor een paar uur. Dan haalde ik de kaart er weer uit om met enige voorzichtigheid het geheugenblokje er weer af te halen. Bleek niet meteen te lukken, had niet echt grip op het kleine blokje, dus ik dacht : Ik neem de tang wel! Ik draai een heel klein beetje en ja hoor, los is hij! Yes, eindelijk!
Tot ik aan de onderkant keek. In plaats van het blokje alleen had ik de chip er ook bij mee. Thermal Adhesive plakt echt!
Foto's
Voor :

Na :

Zonde!

Ik besloot dat het de dag was om eindelijk, na al mijn voorbereidingen, eens mijn waterkoeling in te gaan bouwen. Een maand geleden al had ik een CPU blok mooi in blokjes van 1cm x 1cm gezaagd zodat die perfect pasten op de geheugenchips van mijn Radeon 9500. Er moest zoals je kan zien op de eerste foto plaats gemaakt worden voor het waterblokje (van frigus), dus maakte ik de blokjes wat kleiner. Waterblokje erop, monteren en testen (even zonder water, kijken of ie bootte). Alles werkt, perfect dacht ik.
Ik haal de hardware uit mijn kast zodat ik het moederbord onder handen kon nemen. Het betreft hier een MSI K8N Neo2 Platinum -54G. Ik had het waterblokje voor zowel de nForce chip als mijn CPU al mooi gemonteerd. Dit alles zonder problemen. Nu wil ik kijken of mijn grafische kaart past en neen hoor, de koelblokjes aan de zijkant van het waterblok zitten tegen de slangaansluitingen van mijn nForce waterblokje... Dus ik dacht, laten we mooi die 2 blokjes er weer af halen, stukje afzagen en er weer op hangen. Dit is echter een Arctic Silver thermal adhesive verhaaltje... je hoort het al komen. Dus, kaart in antistatisch zakje, vriezer in voor een paar uur. Dan haalde ik de kaart er weer uit om met enige voorzichtigheid het geheugenblokje er weer af te halen. Bleek niet meteen te lukken, had niet echt grip op het kleine blokje, dus ik dacht : Ik neem de tang wel! Ik draai een heel klein beetje en ja hoor, los is hij! Yes, eindelijk!
Tot ik aan de onderkant keek. In plaats van het blokje alleen had ik de chip er ook bij mee. Thermal Adhesive plakt echt!

Foto's
Voor :
Na :
Zonde!
Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case
Gelukkig voor jou een wat oudere video kaart. Die zijn niet al te duur om te vervangen.Hoaxbe schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:
Tot ik aan de onderkant keek. In plaats van het blokje alleen had ik de chip er ook bij mee. Thermal Adhesive plakt echt!![]()
Foto's
Voor :
[afbeelding]
Na :
[afbeelding]
Zonde!
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Salandur schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Gelukkig voor jou een wat oudere video kaart. Die zijn niet al te duur om te vervangen.
offtopic:
ik zie geen verschil...? nu weet je wel dat je geen adhesive meer moet kopen

ik zie geen verschil...? nu weet je wel dat je geen adhesive meer moet kopen

Kijk 's rechtsonder op de 2e foto, en dan naar hetzelfde stukje op de bovenste...BootVluchteling schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:28:
[...]
offtopic:
ik zie geen verschil...? nu weet je wel dat je geen adhesive meer moet kopen![]()
mist een memchip
Verwijderd
Kan je het er niet opnieuw tegenplakken? Als je geen zin hebt om het te doen, wil ik het wel eens bekijken. Stuur me eens een mail op timkerger [AT] tiscali.be
Ik kwam overigens ook iets leuk tegen op m'n vakantiejob twee jaar geleden: ik moest een computer vervangen (Pentium 1 of 2). Heb dat dan ook gedaan, en wat dacht ik: laat ik die oude pc eens opendoen! Klein beetje later, ding was open, en wat zie ik daar? Een compleet zwart VERKOOLD koelblok! Ventilator was ergens verroest of smering kapot en heeft blijkbaar nooit gedraaid. Pc werkte overigens nog
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 14:00 ]
Het gaat ook niet om het voltage(V),( een statische vonk is al gauw een paar duizend volt) maar het gaat om de amperage (A). Er loopt 34.500 V doorheen maar weinig Ampere omdat het stroom verlies te beperken. Thuis heb je 'maar' 240 V maar wel een veel hoger amperageBootVluchteling schreef op maandag 24 januari 2005 @ 06:33:
[...]
ik zag gisteren op SBS6 reportage een man die ging graven.. raakte ie een stroomkabeltje... 34.500 V op zn flikker (geen grapje).. het enige wat ie had, was een klein beetje brandwondjes op zn hand en hoofd, en zn neusharen waren verschroeid
OE! pijnlijkSA007 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:52:
[...]
Kijk 's rechtsonder op de 2e foto, en dan naar hetzelfde stukje op de bovenste...
mist een memchip

Had je niet gewoon gelijk een beetje af kunnen zagen? dan liep je ook niet het risico om de memchip mee te nemen, zolang je maar een beetje goed afdekt zodat het slijpsel niet op de kaart komt, moet dat toch ook gaan...?Hoaxbe schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:
Knip *
Moet je wel erg precies doen, je zit zo in je chip te zagen.
Of je vijlt gewoon je koelbloek, net zolang totdat er niks meer van over is en dan is ie er ook af.
Of weg.
Of je vijlt gewoon je koelbloek, net zolang totdat er niks meer van over is en dan is ie er ook af.
Wat dacht je van een dremel met slijpschijfje, daarmee zaag je niet in je kaart hoor of je ben eeenDrawer schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:36:
Moet je wel erg precies doen, je zit zo in je chip te zagen.
Of je vijlt gewoon je koelbloek, net zolang totdat er niks meer van over is en dan is ie er ook af.Of weg.
[www.ganzz.nl]
Ik dacht een tijd terug m'n servertje een andere cpu te geven.
Was een good old Asus P2B mobo, slot 1 dus.
Ik had nog een celeron 800 liggen en een Asus S370-DL slotket.
Dingetje bootte natuurlijk gewoon maar ik denk wat ruik ik toch...
Ik voel natuurlijk even met een vinger op de cpu koeler en had er gelijk een blaar bij,
en dat terwijl het fannetje toch wel flink stond te snorren.
Na het ding snel uitgezet te hebben ging ik op onderzoek uit en wat bleek:
ik had natuurlijk goed opgelet bij de jumpertjes van de slotket, maarrrr...
had ik i.p.v. de benodigde 1.7 volt er maar liefst 2.3 volt opgezet.
En dan het leuke, ik had redelijk goed gekeken, maar niet goed genoeg:
er stond bij de 5 jumpertjes voor de spanning de tekst 1,
maar wel bij de 5'de jumper. Ik zag een 1 en dacht, dat is JP1.
CPU is trouwens overleden, hoe kan het ook anders...
Ik heb geen eigen foto'tjes maar deze illustreren wel wat ik bedoel,
de 5 jumpers rechtsboven zijn voor de spanning, de bovenste is JP5:

Was een good old Asus P2B mobo, slot 1 dus.
Ik had nog een celeron 800 liggen en een Asus S370-DL slotket.
Dingetje bootte natuurlijk gewoon maar ik denk wat ruik ik toch...
Ik voel natuurlijk even met een vinger op de cpu koeler en had er gelijk een blaar bij,
en dat terwijl het fannetje toch wel flink stond te snorren.
Na het ding snel uitgezet te hebben ging ik op onderzoek uit en wat bleek:
ik had natuurlijk goed opgelet bij de jumpertjes van de slotket, maarrrr...
had ik i.p.v. de benodigde 1.7 volt er maar liefst 2.3 volt opgezet.
En dan het leuke, ik had redelijk goed gekeken, maar niet goed genoeg:
er stond bij de 5 jumpertjes voor de spanning de tekst 1,
maar wel bij de 5'de jumper. Ik zag een 1 en dacht, dat is JP1.
CPU is trouwens overleden, hoe kan het ook anders...
Ik heb geen eigen foto'tjes maar deze illustreren wel wat ik bedoel,
de 5 jumpers rechtsboven zijn voor de spanning, de bovenste is JP5:

[ Voor 5% gewijzigd door _zer0_ op 28-01-2005 10:29 ]
Zit ik net lekker dit hele topic door te spitten
...
klinkt er ineens vanuit mn kast een zacht aandachtvragend gejengel, terwijl die normaal lekker geruststellend suist (2X120, 1X92, 5X80, lekker niet papst maar wel alu
)
ik helemaal paranoia na al die enge verhalen
dus hop kast open en stuk voor stuk fannetjes checken, gelukkig geen verwondingen
bleek het een cholesterol/stof ophoping in de videokaart te zijn
daar zit zo'n klein pruts fannetje ... ik voel een mod komen
maar om in de spirit te blijven, op een of andere manier mogen andermans schijven mij niet zo. Ik hoef er maar naar te wijzen ...
ondertussen:
1,2gig
3gig
15gig
40gig
3X80gig
4X120gig
-----
netto: 779,2 gig
toch jammer
en allemaal verschillende merken/leeftijden/tijden
t vreemste komt nog, kennen jullie die oldscool quantum bigfoots nog, die 5inch gevallen die amper heel uit de fabriek kwamen.
daar heb ik nog 2 werkenden van
...
klinkt er ineens vanuit mn kast een zacht aandachtvragend gejengel, terwijl die normaal lekker geruststellend suist (2X120, 1X92, 5X80, lekker niet papst maar wel alu
ik helemaal paranoia na al die enge verhalen
dus hop kast open en stuk voor stuk fannetjes checken, gelukkig geen verwondingen
bleek het een cholesterol/stof ophoping in de videokaart te zijn

maar om in de spirit te blijven, op een of andere manier mogen andermans schijven mij niet zo. Ik hoef er maar naar te wijzen ...
ondertussen:
1,2gig
3gig
15gig
40gig
3X80gig
4X120gig
-----
netto: 779,2 gig
toch jammer
en allemaal verschillende merken/leeftijden/tijden
t vreemste komt nog, kennen jullie die oldscool quantum bigfoots nog, die 5inch gevallen die amper heel uit de fabriek kwamen.
daar heb ik nog 2 werkenden van
Verwijderd
mijn verhaaltje er ook maar even bij doen dan
ik heb tot nu toe 1 moederbord gesloopt na wat gekloot deed die het niet meer was gelukkig maar een p233.
een hdd laten crashen door hem om de grond te laten vallen van een met of anderhalf.
vond hdd niet leuk.
meen neemt 2 hallf-kappotte cd-r en cd-rw wat kom we proberen er 1 werkende van te maken, na 2 uur geprust om proberen de lens over te zetten maar een gooi in de prullenbak gegeven want het schoot niet echt op .
voor de rest valt het naar mij mening wel mee.
ik heb tot nu toe 1 moederbord gesloopt na wat gekloot deed die het niet meer was gelukkig maar een p233.
een hdd laten crashen door hem om de grond te laten vallen van een met of anderhalf.
vond hdd niet leuk.
meen neemt 2 hallf-kappotte cd-r en cd-rw wat kom we proberen er 1 werkende van te maken, na 2 uur geprust om proberen de lens over te zetten maar een gooi in de prullenbak gegeven want het schoot niet echt op .
voor de rest valt het naar mij mening wel mee.
Ik ook, twee nog welVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:18:
@joghert
//offtopic//
Zo'n ding heb ik hier nog nog liggen..en ook nog werkend!
Ik ga nu m'n computer stofmijn openmaken om wat stof te ontginnen.
Laten we hopen dat er niets verkeerd gaat
[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-01-2005 20:29 ]
Hier zoemt er nog eentje in de Pentium 166 naast me. Top dingen! Groot en niet kapot te krijgen. Vorige week nog geformatteerd. Fungeerd nu als extra datadiskje omdat ik hem als primairy heb vervangen in dat ding voor een andere 3,5inch 2Gb Quantum. Goed spul die Quantums.Joghert schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:04:
[KNIP]
daar heb ik nog 2 werkenden van![]()
![]()
Flink wat jaartjes en filesystems meegegegaan. FAT16 (Win95), FAT32 (Win98), NTFS (Win2k) en nu loopt it EXT2 te diggen
Nu ontopic:
Gister zet ik m'n speakers aan. Gaan ze weer uit. Wat bleek nou schakelaartje brak. Zijn 2 speakers, Philips MMS230. Met 3 knopjes erop, Power | DBB | Incredible Surround. Als er 1 knopje is waar ik nooit aanzit is het die Incred Surround wel. Dus boxjes open. PCBtje met drukschakelaartjes eruit. Power knop eruit gesoldeerd, dito met Incred Sur knop. Die laatste in het Power gedeelte gesoldeerd en de originele power button in de incred surround.
Aansluiten en hoppa hij doet het weer
Helaas voor jullie geen mislukking, maar wel leuk.
@Joghurt: hmm je lijkt wel een evil twin van mij. Ik heb tegenovergesteld vaak. Wordt ik gebeld door een vriend. Ja dit en dit lukt niet/loopt vast. Ik ja ik kom wel ff. Ben ik daar. Helemaal klaar om het te fixen. "Nou ff ngo een keer doen dan kan ik zien waar het misgaat. Doe ik the works wel moet jij maar even zeggen wat ik op moet starten enzo." Dus hij zeggen ik klikken. Hey nu doet ie het wel gewoon?! Ik: "Ehm ja, hand van de meester he
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Zo ooit is m'n 128MB module (net 2ehands nieuw) laten vastfikken om het mobo van m'n server.
D8 van wat ruik ik toch, ik gewoon verder gamen op m'n pc. Paar minuten later poof server uit.
Einde verhaal moederbord en intern geheugen.
Server heeft voor de rest van het jaar moeten draaien met een ander moederbord en 64MB.
Later in het jaar nog een 64MB bijgekomen en tijdens HCC dagen nog een 128MB module bijgekocht.
D8 van wat ruik ik toch, ik gewoon verder gamen op m'n pc. Paar minuten later poof server uit.
Einde verhaal moederbord en intern geheugen.
Server heeft voor de rest van het jaar moeten draaien met een ander moederbord en 64MB.
Later in het jaar nog een 64MB bijgekomen en tijdens HCC dagen nog een 128MB module bijgekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 23:21 . Reden: Type fouten ]
geen mislukking, gewoon totale mishandeling!
mijn Gygabyte GA586 VX is "overleden"

dit mobo heb ik gebruikt om wat soldeers handigheid te krijgen voor dit [rml]willy1986 in "[ onboard vga] zelf AGP-slot op mobo sold..."[/rml]
ik moet wel toegeven dat dat mobo echt een "die-hard"was , die heeft echt veeeel overleeft : val van 1e verdieping, uigeschoten schroevendraaier, en zelfs xx-keer geformateerd! helaas heeft hij de gasbrander niet overleeft
mijn Gygabyte GA586 VX is "overleden"

dit mobo heb ik gebruikt om wat soldeers handigheid te krijgen voor dit [rml]willy1986 in "[ onboard vga] zelf AGP-slot op mobo sold..."[/rml]
ik moet wel toegeven dat dat mobo echt een "die-hard"was , die heeft echt veeeel overleeft : val van 1e verdieping, uigeschoten schroevendraaier, en zelfs xx-keer geformateerd! helaas heeft hij de gasbrander niet overleeft

)k ben dus altijd heel voorzichtig geweest, en me pc stond nieuw werkend al een maand op z'n plaats, tot vandaag. Ik had dus een nieuw mobo + cpu gekocht:
Mobo: Intel 865GLC
Proc: Pentium 4, 3 GhZ
Vanochtend wilde hij dus niet meer starten, en het blijkt dus dat er in de buurt van de agp slot, een elco is opengesprongen
Nu zit ik maar op een servertje (p3 500 MhZ
echt een wereld van verschil
)
Vanochtend wilde hij dus niet meer starten, en het blijkt dus dat er in de buurt van de agp slot, een elco is opengesprongen

Nu zit ik maar op een servertje (p3 500 MhZ

Elco'tje vervangen dan maar hè?Liquid-Man schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:14:
)k ben dus altijd heel voorzichtig geweest, en me pc stond nieuw werkend al een maand op z'n plaats, tot vandaag. Ik had dus een nieuw mobo + cpu gekocht:
Vanochtend wilde hij dus niet meer starten, en het blijkt dus dat er in de buurt van de agp slot, een elco is opengesprongen![]()
Nu zit ik maar op een servertje (p3 500 MhZecht een wereld van verschil
)
Verwijderd
Ik heb ooit een dure grap uitgehaald doordat ik m'n stock koeler wilde vervanger door een Vulcano 9. Hierbij heb ik iets te hard gedrukt om m erop te zetten waardoor er een hoekje van de core van m'n Athlon XP 2200+ afbrak...jammer van die proc..
Als je sommige reacties leest (zoek eens met de quicksearch in dit forum naar het woord "vinger") dan zou je bijna denken dat je terecht bent gekomen in "[CM] De verwondingen" Ik snap die magische aantrekkingskracht van zo'n draaiende fan niet zo eigenlijk
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Verwijderd
druk bezig met je figuurzaag en vijlen (uurtje of tig!) in een aluminium zijpaneel, paar gaatjes boren...ben je klaar kijk je nog eens goed.... door t fijne zaagsel lijkt je mooie alu zijpaneel ineens meer op een stuk schuurpapier dan op een glimmend stuk alu...
uiteindelijk gezandstraald en dat ziet er eigenlijk best nice uit.....

uiteindelijk gezandstraald en dat ziet er eigenlijk best nice uit.....
Verwijderd
dit was me eens overkomen met mn amd k6 350mhz
ik had een tijdje die pc niet meer gebruikt (echt barak die pc) en ik wil em dus opstarten..
ok alles gaat lekker denk ik..valt die pc na een tijdje uit..ik denk 'wtf?'
na verschillende dingen te geprobeerd te hebben, besloot ik om die pc maar eens open te breken..
kijk ik naar de processor of er iets mis is...nix
stomme is dat ik die hendel die de proc op zn plaats houd afbreek (op de een of andere manier was me dat gelukt..)
ik natuurlijk in paniek en probeer de schade nog te herstellen...helaas
dan kijk ik naar die koelblok...hendeltje is vermist (om blok vast te pinnen)...ik met een paperclip dat ding proberen te haken aan mobo..gelukt
hop ik doe pc aan etc...hij werkt
maar na een tijdje valt die pc alweer uit...wat bleek?
cpu en blok waren van mobo losgekomen...en die pinnetjes van mn cpu kaduk
ik had een tijdje die pc niet meer gebruikt (echt barak die pc) en ik wil em dus opstarten..
ok alles gaat lekker denk ik..valt die pc na een tijdje uit..ik denk 'wtf?'
na verschillende dingen te geprobeerd te hebben, besloot ik om die pc maar eens open te breken..
kijk ik naar de processor of er iets mis is...nix
stomme is dat ik die hendel die de proc op zn plaats houd afbreek (op de een of andere manier was me dat gelukt..)
ik natuurlijk in paniek en probeer de schade nog te herstellen...helaas
dan kijk ik naar die koelblok...hendeltje is vermist (om blok vast te pinnen)...ik met een paperclip dat ding proberen te haken aan mobo..gelukt
hop ik doe pc aan etc...hij werkt
maar na een tijdje valt die pc alweer uit...wat bleek?
cpu en blok waren van mobo losgekomen...en die pinnetjes van mn cpu kaduk

Verwijderd
Ik wilde eens m'n pc beneden bij de tv zetten om filmpje te kijken. Zo ook gedaan, geen probleem, toetsenbord en muis maar even op de grond gezet. Doe ik een stapje naar achter... *krak* voetje van toetsenbord. Was toch niet erg, was een k*t-toetsenbord van 200 frank...
Niet echt casemodding maar ook wel grappig: je kent waarschijnlijk wel die stoomzakjes voor rijst die je 2 minuten in de microgolf moet zetten. Ik wou dat ook eens doen, ja ik pak dus zo'n zakje, steek in de microgolf, hup 2 minuten. Beetje aant babbelen tegen zus en ma, even later *BAM* zakje ontploft
(hmm, toch beter die 2 cm gescheurd
)
Gelukkig geen schade aan de microgolf, was wel even bezig met rijstkorrels zitten zoeken in ELK hoekje
Niet echt casemodding maar ook wel grappig: je kent waarschijnlijk wel die stoomzakjes voor rijst die je 2 minuten in de microgolf moet zetten. Ik wou dat ook eens doen, ja ik pak dus zo'n zakje, steek in de microgolf, hup 2 minuten. Beetje aant babbelen tegen zus en ma, even later *BAM* zakje ontploft
Gelukkig geen schade aan de microgolf, was wel even bezig met rijstkorrels zitten zoeken in ELK hoekje

Bah.
Tijdens de instalatie van de thermaltake bigwater is een aansluiting van de pomp afgebroken. Lage kwaliteit? De pomp wel, het plastic is echt heel erg dun en hardstikke slap..... Nu heb ik deze pomp al weer terug gestuurd naar freezinghardware, en zij weer naar de distributeur van thermaltake. En volgens hun lag het aan foutief gebruik.... Nu krijg ik de pomp weer terug dus

Anyho, ik zit nu dus met een gat in dat reservoir en wil dit graag weer dicht hebben. Lijkt mij dat dit zelf wel te doen is, alleen wat voor spul moet ik daarvoor gebruiken? Ik wil dus alleen het gat dichtmaken omdat de aansluiting eigenlijk nutteloos is. Je kan ook gewoon rechtsstreeks het water in het reservoir gooien zonder gebruik te maken van het backup reservoir.
Tijdens de instalatie van de thermaltake bigwater is een aansluiting van de pomp afgebroken. Lage kwaliteit? De pomp wel, het plastic is echt heel erg dun en hardstikke slap..... Nu heb ik deze pomp al weer terug gestuurd naar freezinghardware, en zij weer naar de distributeur van thermaltake. En volgens hun lag het aan foutief gebruik.... Nu krijg ik de pomp weer terug dus
Anyho, ik zit nu dus met een gat in dat reservoir en wil dit graag weer dicht hebben. Lijkt mij dat dit zelf wel te doen is, alleen wat voor spul moet ik daarvoor gebruiken? Ik wil dus alleen het gat dichtmaken omdat de aansluiting eigenlijk nutteloos is. Je kan ook gewoon rechtsstreeks het water in het reservoir gooien zonder gebruik te maken van het backup reservoir.
Verwijderd
denk dat t zelf makkelijk t doen is, je moet even kijken wat voor materiaal het is en dan even naar de bouwmarkt voor de juiste lijm, als het iets van perspex/acrylglas/enz is kan je een afdekplaatje maken en die over dat gat heen lijmen...MartH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:19:
Lijkt mij dat dit zelf wel te doen is, alleen wat voor spul moet ik daarvoor gebruiken? I
je moet alleen uitkijken dat je lijm je kunstof niet oplost....daar komt dat afgebroken stukje mooi van pas...
Verwijderd
Ik heb pas geleden geprobeert mijn computer aan te sluiten op de tv. Ik kreeg maar geen beeld en ik kijken wat er mee aan de hand was. weer op mijn beeldscherm aangesloten, weer geen beeld!
Andere videokaart erin, nog steeds geen beeld! Ik Dell gebeld (was een Dell systeem) en toen moest ik achterop mijn pc naar de lampjes kijken ---> geheugenfout:S
Ik het geheugen in een andere Dell getest, deed het gewoon!!! Dus ik had blijkbaar mijn moederbord gedeeltelijk opgeblaze! waarschijnlijk is dit gebeurd: de tv stond aan, computer stond aan ---> ik leg er een kabeltje tussen zonder na te denken, en er komt spanning van beide kanten (BOEM). kaduuk!
En ik had pas nog een oude Pentium Pro, eerst ff losgekoppelt, en toen weer aangslote, voeding met 2 stekkers ---> verkeerd om gedaan natuurlijk, en toen was er weer een pc weg!
!!!!!!!!!!!!!!!
Andere videokaart erin, nog steeds geen beeld! Ik Dell gebeld (was een Dell systeem) en toen moest ik achterop mijn pc naar de lampjes kijken ---> geheugenfout:S
Ik het geheugen in een andere Dell getest, deed het gewoon!!! Dus ik had blijkbaar mijn moederbord gedeeltelijk opgeblaze! waarschijnlijk is dit gebeurd: de tv stond aan, computer stond aan ---> ik leg er een kabeltje tussen zonder na te denken, en er komt spanning van beide kanten (BOEM). kaduuk!
En ik had pas nog een oude Pentium Pro, eerst ff losgekoppelt, en toen weer aangslote, voeding met 2 stekkers ---> verkeerd om gedaan natuurlijk, en toen was er weer een pc weg!

volgens mij moet ik dan ook van heel veel geluk spreken...? heb al heel vaak die kabel aangesloten terwijl beide aanstonden..Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:18:
Ik heb pas geleden geprobeert mijn computer aan te sluiten op de tv. Ik kreeg maar geen beeld en ik kijken wat er mee aan de hand was. weer op mijn beeldscherm aangesloten, weer geen beeld!
En ik had pas nog een oude Pentium Pro, eerst ff losgekoppelt, en toen weer aangslote, voeding met 2 stekkers ---> verkeerd om gedaan natuurlijk, en toen was er weer een pc weg!![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!!!!
enkelt krijg ik nog steeds geen kleur enkelt zwart wit

Wat ik allemaal om zeep heb geholpen is bijna te veel om op te noemen
Maar ineiedergeval een paar leuke:
P75 op 250Mhz zonder koeler (werd meer dan 200ºC, verder ging m'n oventermometer niet)
(kapotte)486-DX2 in een socket7 duwen (past echt wel....pinnen zitten er nu alleen iets anders onder)
BIOS hotflash, chipje 2 pinnen verkeerd gedrukt...ineens knapte de videoprocessor stuk (bios chip was nog heel)
Op de een of andere manier heeft de spaningsregelaar op m'n (vers uit de afvalbak) GeForce2 het begeven....en begon nogal te roken (3 dagen later nog te ruiken).
Te veel programma's draaien (in windows 95) op me AMD 386-SX-33Mhz....met als gevolg dat ie heet werd....en met een mooie flits en stank aan z'n einde kwam.
Mislukte BIOS flash (na een jaar een geschikte donor gevonden....PC werkt nu weer)
Stom ventilatortje op 30v gezet....helaas doet ie het nog....(als ze kapot moeten gaan ze niet
)
TNT2 AGP ongeveer een jaar zonder koeler gezeten...was er gewoon afgevallen...doet het nog steeds trouwens (op het niveau van een tnt2 PCI)
En een collega op het stagebedrijf had mooi een PC inelkaar gezet (zo'n socket 775 geval op een asus mobo), deed het aardig goed. En ja hoor, een week later was de PC alweer terug....southbridge zat een gat in....(stinken!)
En nog wel wat meer....maar die bewaar ik voor een volgende keer
Maar ineiedergeval een paar leuke:
P75 op 250Mhz zonder koeler (werd meer dan 200ºC, verder ging m'n oventermometer niet)
(kapotte)486-DX2 in een socket7 duwen (past echt wel....pinnen zitten er nu alleen iets anders onder)
BIOS hotflash, chipje 2 pinnen verkeerd gedrukt...ineens knapte de videoprocessor stuk (bios chip was nog heel)
Op de een of andere manier heeft de spaningsregelaar op m'n (vers uit de afvalbak) GeForce2 het begeven....en begon nogal te roken (3 dagen later nog te ruiken).
Te veel programma's draaien (in windows 95) op me AMD 386-SX-33Mhz....met als gevolg dat ie heet werd....en met een mooie flits en stank aan z'n einde kwam.
Mislukte BIOS flash (na een jaar een geschikte donor gevonden....PC werkt nu weer)
Stom ventilatortje op 30v gezet....helaas doet ie het nog....(als ze kapot moeten gaan ze niet

TNT2 AGP ongeveer een jaar zonder koeler gezeten...was er gewoon afgevallen...doet het nog steeds trouwens (op het niveau van een tnt2 PCI)
En een collega op het stagebedrijf had mooi een PC inelkaar gezet (zo'n socket 775 geval op een asus mobo), deed het aardig goed. En ja hoor, een week later was de PC alweer terug....southbridge zat een gat in....(stinken!)
En nog wel wat meer....maar die bewaar ik voor een volgende keer
Ik had vanmiddag even een Zalman 700CU geleend van een maat om te kijken of die in me typbak/zusjes pc zou passen.
Stoot ik tegen een mosfet sink aan, die dus even de halve mosfet mee
na eindelijk dat bord om zeep geholpen na 3jaar proberen (fanheaders doorgebrand, en dat soort geintjes
)
Dus als iemand nog een doode (of oude die die tegen een zeer zachte prijs kwijt wil) Asus A7V266 serie mobo heeft liggen mail me dan even dan kan ik daar de mosfet afsolderen en op mijn bord zetten ! (of zo vriendelijk zijn de mosfet eraf te solderen voor me
)
Stoot ik tegen een mosfet sink aan, die dus even de halve mosfet mee
Dus als iemand nog een doode (of oude die die tegen een zeer zachte prijs kwijt wil) Asus A7V266 serie mobo heeft liggen mail me dan even dan kan ik daar de mosfet afsolderen en op mijn bord zetten ! (of zo vriendelijk zijn de mosfet eraf te solderen voor me
Ik zit trouwens ook met verbazing te kijken hoe sommigen hun Pentium 1 hebben opgeblazen met een kleine OC.
Ik heb net ook weer een P166 op 250Mhz laten draaien (zonder koeler)
, en met heel veel moeite komt ie aan de 100ºC. En werkt nog gewoon....
Dus hoe the *piep* krijgen jullie het voorelkaar?
Ik heb net ook weer een P166 op 250Mhz laten draaien (zonder koeler)
Dus hoe the *piep* krijgen jullie het voorelkaar?
Misschien even op PAL zetten ipv NTSC?BootVluchteling schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:53:
[...]
Regeren is vooruitschuiven
ik heb alle pal settings geprobeert... maar geen een werkt er..
Dit licht zeerzeker niet aan jou de pomp die ik kreeg was ook defect bij die 2 punten. Hij is van mindere kwaliteit dan die van de aquarius.
foutje van mij:
Nieuwe voeding installeren, staat het de switch niet op 220 maar op 110
BOEM!
Nieuwe voeding installeren, staat het de switch niet op 220 maar op 110
BOEM!
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
Iets van 5 uur geleden ofzo, zat ik ut2004 te opstarten. En daarna wilde ik zo'n server binnen komen, je weet wel. Je moet dan wachten, dus ik zag mijn stomme pci-plaatje loszitten. En ik dacht achjah, ik zet hem wel even goed en recht erin. Ging ik dat doen, valt dat pci-plaatje gewoon ,en maakte contact met de mobo terwijl de andere kant van de pci-plaatje tegen de kast geloof ik zat. Daarna, gele stroomstoot en beeld viel uit. Ik zette snel de voeding uit, en deed het over 15 seconden weer aan.Ik was echt Dood geschrokken, omdat ik een dure pc heb
Maar er is dus niets gebeurd!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 22:12 ]
lucky bastard. de meeste mensen kunnen hun pc dan wegdoen..Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:11:
Iets van 5 uur geleden ofzo, zat ik ut2004 te opstarten. En daarna wilde ik zo'n server binnen komen, je weet wel. Je moet dan wachten, dus ik zag mijn stomme pci-plaatje loszitten. En ik dacht achjah, ik zet hem wel even goed en recht erin. Ging ik dat doen, valt dat pci-plaatje gewoon ,en maakte contact met de mobo terwijl de andere kant van de pci-plaatje tegen de kast geloof ik zat. Daarna, gele stroomstoot en beeld viel uit. Ik zette snel de voeding uit, en deed het over 15 seconden weer aan.Ik was echt Dood geschrokken, omdat ik een dure pc heb![]()
En Tom, wat heb jij allemaal al gesloopt tijdens je carriere in De Lier?
Binnenkort maar weer richting Yorcom zeker....
Verwijderd
SerieusBootVluchteling schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:
[...]
lucky bastard. de meeste mensen kunnen hun pc dan wegdoen..
Viel bij mij ook een keer een koelblokje van et geheugen van m'n vidkaart op m'n audigy 2. Was 's avonds dus ik wist dat nog niet. Ik zet m'n pc weer aan en doet et gewoon. Volgende dag zag ik et koelblokje pas liggen
En laatst m'n superstabiele mobo naar de kloten geholpen
Was wat stroomdraadjes aan et wegprutsen in een 5,25" slot (pc stond dus gewoon aan) en ik denk dat 1 van de draadjes toen tegen m'n mobo aankwam.

En laatst m'n superstabiele mobo naar de kloten geholpen
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
zoek op mijn naam, en gij vind een hoop..Valkje schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:35:
En Tom, wat heb jij allemaal al gesloopt tijdens je carriere in De Lier?![]()
![]()
Verwijderd
Toen ik mijn bigwater setje voor de eerste keer uitpakte lag dat zelfde stukje er al af. Ik weer naar de winkel waar ze mij vertelden dat ze al eerder mensen over de vloer hadden gehad met dit probleem, en dat je waarschijnlijk geen garantie hebt.MartH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:19:
Bah.
[afbeelding]
Ze raadden me aan om het dicht te tapen. Ik dat dus maar gedaan, en toch had ik een lek. Aanvankelijk leek het mij de tape, maar uiteindelijk bleek het dat tweede bijvulaansluitingkje te zijn. Er was een minuscuul spleetje, dus heb ik die sluiting ook maar afgebroken. Beide gaten goed vlak gevijld, stevige tape erover, en het werkt perfect hier. (nu maar hopen dat het blijft werken zonder lekken
Bijvullen doe ik nu door dat grote gat bovenaan het reservoir.
Verwijderd
Ooit eens setje gekocht: Atari ST (remember?) met NEC printer. Computer geinstalleerd, werkt prima. Printer er in, na korte tijd computer dood.
Terug naar de handelaar: computer is dood, een nieuwe graag.
Terug naar huis, computer geinstalleerd, alles werkt prima. Printer er in, na korte tijd computer dood.
Terug naar de handelaar: deze computer is ook dood, wat is er mis? Heeft het iets te maken met de printer. Handelaar: neee, dat kan niet, ik pak wel weer een nieuwe ST en test het zelf wel even.
In de winkel alles aangesloten: na korte tijd nieuwe computer dood. Handelaar: "He, deze doet het ook niet goed, even een andere pakken..."
Na veel plussen en minnen (en niet minder dan 4 gloednieuwe computers) kwam de handelaar er dan uiteindelijk ook achter dat de printer de boosdoener was. Bleek achteraf op de een of andere manier een veel te hoge spanning op de parallele poort te hebben.
Terug naar de handelaar: computer is dood, een nieuwe graag.
Terug naar huis, computer geinstalleerd, alles werkt prima. Printer er in, na korte tijd computer dood.
Terug naar de handelaar: deze computer is ook dood, wat is er mis? Heeft het iets te maken met de printer. Handelaar: neee, dat kan niet, ik pak wel weer een nieuwe ST en test het zelf wel even.
In de winkel alles aangesloten: na korte tijd nieuwe computer dood. Handelaar: "He, deze doet het ook niet goed, even een andere pakken..."
Na veel plussen en minnen (en niet minder dan 4 gloednieuwe computers) kwam de handelaar er dan uiteindelijk ook achter dat de printer de boosdoener was. Bleek achteraf op de een of andere manier een veel te hoge spanning op de parallele poort te hebben.
ok thnx MILF-Thor en Droezel.
Maar dit had ik dus echt niet verwacht van Thermaltake, zulke slechte kwaliteit.
Ik ga het denk ik op dezelfde manier doen als jij hebt gedaan Droezel, als het niet mooi is of lekt dan die van jou MILF-Thor
Maar dit had ik dus echt niet verwacht van Thermaltake, zulke slechte kwaliteit.
eigenlijk moet je de pomp van de aquarius 2 hebben en dan de rest van het bigwater setje
heb hem voor een review gekregen alles van de bigwater is beter behalve het pompje.
Jah de behuizing misschien? Maar het pompje van de bigwater is toch juist veel sterker dan die van de Aquarius2? Iig volgens de reviews... Euh nog een vraag, hoe haal je goed de lijm resten weg die overblijven na het verwijderen van de sticker op de bigwater pomp.
Stickerresten verwijder je met lampolie, laatst gezien bij "Hoe schoon is jouw huis"
[ Voor 10% gewijzigd door tafkaw op 09-02-2005 19:22 ]
Verwijderd
ik ging net even een (niet werkende) fdd uit een pc hier halen, ding wil er niet uit dus ik duwen...
en toen ging 'ie los > m'n hand schiet uit > gat (diepe snee) in hand

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 19:23 ]
Verwijderd
Naast thermopasta dient men bij het bouwen van een PC ook wat jodium en pleisters bij de hand te hebbenVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:22:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 19:55 ]
Eventueel wisselen composiet en svideo signaal.volgens mij moet ik dan ook van heel veel geluk spreken...? heb al heel vaak die kabel aangesloten terwijl beide aanstonden..
Gebruik al jaren een svideo kabel en moet altijd kiezen voor composiet, anders heb ik ook zwart wit beeld. Beeld is dan kwalitatief wel gewoon goed.
ik heb gewoon zo een kabel, die van je tvout naar scart gaat..Erik070 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:13:
[...]
Eventueel wisselen composiet en svideo signaal.
Gebruik al jaren een svideo kabel en moet altijd kiezen voor composiet, anders heb ik ook zwart wit beeld. Beeld is dan kwalitatief wel gewoon goed.
add me aub anders even op msn: tomvanderburg AT hetemail PUNT com..
tnx
vrolijk met je nep dremel (ferm) aan het dremelen zijn op je kast en dan ineens het toerental drastisch horen verminderen, ge electrocuteerd worden en er nadat je bent bijgekomen en de boel uit hebt gezet erachter komen dat er 1 koolborsteltje dubbel was geslagen waardoor er een dik vonkenspoor uit de koelgaten van de dremel kwamen.
of natuurlijk je cdrom speler los laten liggen, cdtje opstarten en je cdromspeler op je moederbord ziet pleuren, gevolg: elco eraf
je nog bijna ongebruikte samsung CD yepp weer eens uit de la halen, batterijen dekseltje open maken, zien dat er 2 batterijen gelekt hadden, schoon maken, toch weer aan zetten en ineens een rookwolkje zien, bleek de halve speler vol met de inhoud van de batterijen te liggen
.
of natuurlijk je cdrom speler los laten liggen, cdtje opstarten en je cdromspeler op je moederbord ziet pleuren, gevolg: elco eraf
je nog bijna ongebruikte samsung CD yepp weer eens uit de la halen, batterijen dekseltje open maken, zien dat er 2 batterijen gelekt hadden, schoon maken, toch weer aan zetten en ineens een rookwolkje zien, bleek de halve speler vol met de inhoud van de batterijen te liggen
Adjust non olet, plerumque...
Dit is de laatste keer dat ik 's nachts aan mijn computer pruts. Een klein verhaaltje met een dom begin en een happy ending.
Na enkele uren rondstruinen in het GoT forumarchief kreeg ik ook zin om een beetje te prutsen aan een paar instellingen van mijn computer. Dus ik herstart mijn pc om in de bios te geraken en zit even te zoeken achter instellingen die kunnen gewijzigd worden. Een paar zaken op turbo gezet ipv van auto, en dan ook een beetje zitten prutsen met de multiplier (nog net een glimp gezien van de waarschuwing: "warning it is possible that altered settings could cause the computer not to boot properly"), "exit and save settings?" Y uiteraard, zonder nadenken. Het systeem gaat uit, even later terug aan en ineens knalt een luid gepiep uit mijn 4x 200 Watt Pioneer boxen (
) terwijl het scherm pikzwart blijft... Met een bezwete trillende vinger hield ik het powerknopje ingedrukt zodat ik hem kon uitschakelen, dat alles terwijl er zich voor mijn ogen spooktaferelen van verbrandde geheugenstripjes, kapotte mobo's en rekeningen voor een nieuwe processor afspeelden. Toen de dosis adrenaline in mijn bloed weer gestabiliseerd was, rukte ik de tientallen kabels achteraan mijn computer los en vees het ding open. Geen verbrande geuren te bespeuren, alles zag er nog goed uit. Dus het jumpertje "clear CMOS" zoeken, batterijtje er even uithalen, en inderdaad het computertje snorde als voorheen (mijn scherm was wel niet aangesloten, maar de computer klonk normaal). Ik dacht: "nu ik toch bezig ben kan ik evengoed eens kijken hoe het met mijn waterkoeling gesteld is" Ik had tijdens de afgelopen 2 (twee!) maanden examenperiode af en toe het pompje horen pruttelen, maar had toen geen zin om eens te kijken. Wie schetste mijn verbazing toen ik de bay-unit waar het pompje, reservoir en hoofdradiotor inzitten opende, en zag dat er meer dan de helft van het reservoir droog stond! Dat moet dus al een tijdje zo geweest zijn
. Dat pompje heeft dus ook een beetje droog gelopen, en dat terwijl mijn computer vrij normaal gekoeld bleek afgaande op de temperaturen. Ik weet niet hoelang het pompje het nog zou uitgehouden hebben, maar toch chapeau Kingwin
. Vlug het reservoir volgegooid. Computer terug opgestart -dit keer met beeldscherm- "CPU is unworkable or has been changed, please recheck" Hmm.... Even rondgekeken in mijn SoftMenu setup, paar dingetjes terug in orde gezet, en de boel restarten. Dat ging dus even, maar toen liep hij vast nadat hij het logo van Intel toonde. De computer dan maar met de powerswitch uit en aangezet, en toen ging ie terug. (ik kan de knop restart dus niet meer gebruiken op dit moment
) Daarna deed XP nog even moeilijk over drivers voor de DVD writer, maar na nog eens gerestart te hebben liep alles dus weer als een zonnetje (behalve de reset switch dan) OEF.
Dat was al mijn tweede major probleem. Mijn eerste was toen ik de bios van mijn grafische kaart wou flashen. Dat lukte wel, maar de vervangende bios was niet goed. Wat was ik toen blij dat ik nog een oud PCI grafisch kaartje had liggen, en dat ik een diskette drive had.
Btw, mijn temperaturen van mijn CPU zijn met maar liefst 4graden gedaald;
Zo dat was het dan. Tijd om in mijn bed te kruipen
Na enkele uren rondstruinen in het GoT forumarchief kreeg ik ook zin om een beetje te prutsen aan een paar instellingen van mijn computer. Dus ik herstart mijn pc om in de bios te geraken en zit even te zoeken achter instellingen die kunnen gewijzigd worden. Een paar zaken op turbo gezet ipv van auto, en dan ook een beetje zitten prutsen met de multiplier (nog net een glimp gezien van de waarschuwing: "warning it is possible that altered settings could cause the computer not to boot properly"), "exit and save settings?" Y uiteraard, zonder nadenken. Het systeem gaat uit, even later terug aan en ineens knalt een luid gepiep uit mijn 4x 200 Watt Pioneer boxen (

Dat was al mijn tweede major probleem. Mijn eerste was toen ik de bios van mijn grafische kaart wou flashen. Dat lukte wel, maar de vervangende bios was niet goed. Wat was ik toen blij dat ik nog een oud PCI grafisch kaartje had liggen, en dat ik een diskette drive had.
Btw, mijn temperaturen van mijn CPU zijn met maar liefst 4graden gedaald;
Zo dat was het dan. Tijd om in mijn bed te kruipen
[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 12-02-2005 05:02 ]
Ik een keer kijken of mijn athlon (xp 1800 palomino dus 0.18 micron) runt zonder koeler. Neey dus, cpu plus mobo dood.
Ik wilde op een ati rage 3d agp (heel lang geleden dus) een mooie koeler zetten om over te clocken, maar de heatsink was nog gelijmd, dus in de vriezer, maar toch nog de gpu vernield doet ik hem er af haalde.
Mijn pa haalt een scsi kaart er uit terwijl de computer draait, mobo proc vga voeding geheugen en harddisk kapot
.
dat was het wel denk ik
Ik wilde op een ati rage 3d agp (heel lang geleden dus) een mooie koeler zetten om over te clocken, maar de heatsink was nog gelijmd, dus in de vriezer, maar toch nog de gpu vernield doet ik hem er af haalde.
Mijn pa haalt een scsi kaart er uit terwijl de computer draait, mobo proc vga voeding geheugen en harddisk kapot

dat was het wel denk ik
Ook een soort mislukking...... Dit is hoe ik een PC behandelt heb, die niet wou meewerken.... 
http://www.sendpix.com/albums/05021711/ut2gb27dqd/
[RAG]Bitchie
[RAG]Bitchie
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Doet de pc het nog?Frenkie123 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 07:56:
Ook een soort mislukking...... Dit is hoe ik een PC behandelt heb, die niet wou meewerken....
[RAG]Bitchie
Ik heb net m'n moederbord naar de grootjes geholpen door dat een pennetje van m'n atx stekker niet hellemaal contact maakte.
Als resultaat verbrande stekker plus aansluiting op mobo en voedingsregelaar op mobo kapot.
De winkel gaat toch proberen garantie te claimen bij asus
Als resultaat verbrande stekker plus aansluiting op mobo en voedingsregelaar op mobo kapot.
De winkel gaat toch proberen garantie te claimen bij asus
Verwijderd
slimme ik zou ff pc van mijn broer upgraden met een extra HDD.
Er was een bios flash nodig om hem de grotere schijf te laten herkennen. Maar NERGENS was te vinden wat voor type o.i.d. het was, dus (achteraf beetje op heel erg op de gok) bios geflasht. En dat ging duzz helemaal mis
(ben met home mad case mod aan de gang, laten we hopen dat ik binnenkort hiet niet weer hoef te posten
)
Er was een bios flash nodig om hem de grotere schijf te laten herkennen. Maar NERGENS was te vinden wat voor type o.i.d. het was, dus (achteraf beetje op heel erg op de gok) bios geflasht. En dat ging duzz helemaal mis

(ben met home mad case mod aan de gang, laten we hopen dat ik binnenkort hiet niet weer hoef te posten
Verwijderd
Ik wordt zo knetter van dat @home gebeuren dat ik nu al de 3rde mijn text opnieuw moet typen 
Goed

Ik kreeg ooit bij een hardwareruil een 24poorts HubStack, Vrij nutteloos want Stack / dit type wordt niet meer gebruikt in TCP/IP vormen en is ook nutteloos om te gebruiken.
Later kreeg ik een PTT Telecom kast met daarin een zeer compacte 486sx Intel 33 met 4 mb mem, en een 130mb schijfje, (linux doeleinde ? ), Ik ging puzzelen en kwam d'rachter dat dit samen met de voeding perfect paste, alleen het nodige dremelwerk nodig had...
Het gaat om

Ik heb de rechterhoek van de hub een beetje moeten uitzagen anders paste de vga / serieele poort er niet meer bij.
Dit is was de achterkant van de hub, Vrij weinig aan gedaan, Alles paste wel, Behalve de voeding stekker zal toch echt aan de zijkant moeten

Zoals je ziet past eigenlijk alles wel goed, een harde schijf zou boven en tussen de voeding in kunnen

De ISA-Verlengstuk (1 > 3) was te hoog en zag geen andere optie om deze maar te dremelen
Dit was eigenlijk vrij idioot, ik heb het nog niet getest ook...

maar ga dat zeker wel doen
Dit is nou niet echt nog een mislukking, maar wist gewoon echt niet wat ik met die hubkast moest doen. Ik wil d'r wel verder aan werken maar mijn 3com Ethernet kaart bevat 3 connectoren, waarvan 1 UTP, BNC en een soort serieele. Dat is te groot en past niet zonder het te dremelen wat nog vrij zonde is alleen voor een kaart waarvan ik toch maar 1 nodig zal hebben
Bevat overigens maar 1 connector voor alleen maar 1 HD tot 512< , LBA kaart kan er nog wel tussen, kan ik tot 8gb. ook nog ruimte voor een overdrive CPU, maar die vindt je bijna nergens meer
Wordt vervolgd...
Goed
Ik kreeg ooit bij een hardwareruil een 24poorts HubStack, Vrij nutteloos want Stack / dit type wordt niet meer gebruikt in TCP/IP vormen en is ook nutteloos om te gebruiken.
Later kreeg ik een PTT Telecom kast met daarin een zeer compacte 486sx Intel 33 met 4 mb mem, en een 130mb schijfje, (linux doeleinde ? ), Ik ging puzzelen en kwam d'rachter dat dit samen met de voeding perfect paste, alleen het nodige dremelwerk nodig had...
Het gaat om

Ik heb de rechterhoek van de hub een beetje moeten uitzagen anders paste de vga / serieele poort er niet meer bij.
Dit is was de achterkant van de hub, Vrij weinig aan gedaan, Alles paste wel, Behalve de voeding stekker zal toch echt aan de zijkant moeten

Zoals je ziet past eigenlijk alles wel goed, een harde schijf zou boven en tussen de voeding in kunnen

De ISA-Verlengstuk (1 > 3) was te hoog en zag geen andere optie om deze maar te dremelen

Dit was eigenlijk vrij idioot, ik heb het nog niet getest ook...

maar ga dat zeker wel doen
Dit is nou niet echt nog een mislukking, maar wist gewoon echt niet wat ik met die hubkast moest doen. Ik wil d'r wel verder aan werken maar mijn 3com Ethernet kaart bevat 3 connectoren, waarvan 1 UTP, BNC en een soort serieele. Dat is te groot en past niet zonder het te dremelen wat nog vrij zonde is alleen voor een kaart waarvan ik toch maar 1 nodig zal hebben

Bevat overigens maar 1 connector voor alleen maar 1 HD tot 512< , LBA kaart kan er nog wel tussen, kan ik tot 8gb. ook nog ruimte voor een overdrive CPU, maar die vindt je bijna nergens meer
Wordt vervolgd...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:03 ]
Kijk, daar heb ik nou ook altijd last vanWillem Haanstra schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:40:
Ik heb nogal eens kleine en soms grote sneeën als ik weer eens intensief met een case bezig ben geweest. Ik heb een vreemde aantrekkingskracht op scherpe of niet goed afgeveilde randjes in computerkasten of onderdelen. (cd-rom behuizing, oude 3d kaart, floppy drive behuizing)
Zelf nog maar weinig gebeurd, wel een geluidskaart opgeblazen laatst, en op een oude pentium 1 barstte het moederbord toen ik hem aanzette, nog steeds geen idee hoe dat kwam
Verwijderd
Bios van een PC die ik pas een week had al kapot geflasht.
Eerst een keertje met het verkeerde d'r in. (kon niks vinden dus ik pak maar een type nummer met 1 letter verschil ofzo)
Gevolg:
De PC start nog op maar herkent maar 1 proccessor en snapt niks van SCSI en IDE.
Denk ik dan oh, laat mij de backup maar terug flashen. Naar veel werk doen om dan dat progje te laden van diskette. Heb ik die terug geflashd en deed de PC helemaal niks meer. Omdat het bios 128KB was. Het progje was bedoeld voor andere moederborden en maakte backups van 256KB.
Gevolg:
Zwart beeld. Geen hartslag.
Toen maar iemand meegegeven. En heb ik op google mijn type-nummer ingevuld en stond op een FTP server met dezelfde naam als mijn type nummer. En met goed geluk was dat dus ook nog de goeie en heeft hij die erin gelflasht.
Eerst een keertje met het verkeerde d'r in. (kon niks vinden dus ik pak maar een type nummer met 1 letter verschil ofzo)
Gevolg:
De PC start nog op maar herkent maar 1 proccessor en snapt niks van SCSI en IDE.
Denk ik dan oh, laat mij de backup maar terug flashen. Naar veel werk doen om dan dat progje te laden van diskette. Heb ik die terug geflashd en deed de PC helemaal niks meer. Omdat het bios 128KB was. Het progje was bedoeld voor andere moederborden en maakte backups van 256KB.
Gevolg:
Zwart beeld. Geen hartslag.
Toen maar iemand meegegeven. En heb ik op google mijn type-nummer ingevuld en stond op een FTP server met dezelfde naam als mijn type nummer. En met goed geluk was dat dus ook nog de goeie en heeft hij die erin gelflasht.
Uhhm na mijn vorige post met de bebloeding van mijn systeem
Wil ik jullie ook nog vertellen over de verkrachting van mijn muis
. Ik zit lekker te gamen achter mijn systeem moet ik naar de plee. Ik helemaal ontdaan van de kogel die ik door mijn kop kreeg net dat ik verdwaast naar beneden strompel (je raad het al) met die muis in mijn hand (draadloos
) Waarop het moment dat ik binnekom de deurbel gaat en ik de muis snel neersmijt op de kruk naast de plee en deze vervolgens leuk doorstuiterd de pot in
.

offtopic:
Bijna deel 4
Bijna deel 4
[ Voor 5% gewijzigd door Herby op 24-02-2005 08:58 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
LOL! muis 0wnitsj !!! HAHAHAHAHAHerbyNL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:57:
Uhhm na mijn vorige post met de bebloeding van mijn systeemWil ik jullie ook nog vertellen over de verkrachting van mijn muis
. Ik zit lekker te gamen achter mijn systeem moet ik naar de plee. Ik helemaal ontdaan van de kogel die ik door mijn kop kreeg net dat ik verdwaast naar beneden strompel (je raad het al) met die muis in mijn hand (draadloos
) Waarop het moment dat ik binnekom de deurbel gaat en ik de muis snel neersmijt op de kruk naast de plee en deze vervolgens leuk doorstuiterd de pot in
.
offtopic:
Bijna deel 4
Niet echt een mislukkeling (hoewel, die kerel wel) maar echt grappig om te lezen
Ik etste regelmatig een printje voor iemand die nogal veel prutst met electronica (echt prutsen!)
Overlaatst viel het me op dat hij niet meer achter PCB's vroeg, en ik dus kijken wat hij aan het uitsteken was.
Hij probeerde zelf PCB's te etsen...
Met karton...
"Ja, als je het belicht, ontwikkelen en etsen é. Maar ik belicht niet lang genoeg denk ik, het karton gaat heel de tijd kapot"
Niet te overtuigen dat je speciale PCB's moet kopen om te etsen...
Heb me toch wel kreupel gelachen!!
Ik etste regelmatig een printje voor iemand die nogal veel prutst met electronica (echt prutsen!)
Overlaatst viel het me op dat hij niet meer achter PCB's vroeg, en ik dus kijken wat hij aan het uitsteken was.
Hij probeerde zelf PCB's te etsen...
Met karton...
"Ja, als je het belicht, ontwikkelen en etsen é. Maar ik belicht niet lang genoeg denk ik, het karton gaat heel de tijd kapot"
Niet te overtuigen dat je speciale PCB's moet kopen om te etsen...
Heb me toch wel kreupel gelachen!!
Ook een niet echte grote mislukking maar toch:
Vandaag met een dremel-look-a-like geprobeert m'n AMD 386 in tweën te zagen. Kwam aardig ver (stinken dat ding!), maar raakte toen de core en kon het slappe apperaat er niet door.
Nu heb ik dus een AMD 386 met een mooie diepe snee erin
Vandaag met een dremel-look-a-like geprobeert m'n AMD 386 in tweën te zagen. Kwam aardig ver (stinken dat ding!), maar raakte toen de core en kon het slappe apperaat er niet door.
Nu heb ik dus een AMD 386 met een mooie diepe snee erin
Verwijderd
Overlaatst een nieuwe kast aangeschaft,
Ik euforisch natuurlijk. NAtuurlijk, Voor de temp v/d cpu op mn frontledje te tonen moest
de tempsensor tss de cpu en de heatsink. Ik dus de heatsink eraf halen, bleek de cpu eraan vast te zitten.Geen probleem op zich maar waar moest de sensor tussen. Leg ik hem vlakbij de procc
maar dan moest cpu-koelblok er terug op. Je kon het al raden, ik wil hem erop steken maar de draad die aan de temp sensor vastzat zorgde ervoor dat ik mn cpu schuin op mn socket aan het duwen was
Ik hem eruit halen, resultaat: twee hoeken van mn (amd64 3500+ !!)
gebogen, heb ze gelukkig nog recht gekregen
Vraagje: Waar kan ik de temp sensor het beste steken ?
Ik euforisch natuurlijk. NAtuurlijk, Voor de temp v/d cpu op mn frontledje te tonen moest
de tempsensor tss de cpu en de heatsink. Ik dus de heatsink eraf halen, bleek de cpu eraan vast te zitten.Geen probleem op zich maar waar moest de sensor tussen. Leg ik hem vlakbij de procc
maar dan moest cpu-koelblok er terug op. Je kon het al raden, ik wil hem erop steken maar de draad die aan de temp sensor vastzat zorgde ervoor dat ik mn cpu schuin op mn socket aan het duwen was

ik dacht naast je core.. dus onder je heatsink, en dan schijnt het goed te gaan...Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:57:
Overlaatst een nieuwe kast aangeschaft,
maar dan moest cpu-koelblok er terug op. Je kon het al raden, ik wil hem erop steken maar de draad die aan de temp sensor vastzat zorgde ervoor dat ik mn cpu schuin op mn socket aan het duwen wasIk hem eruit halen, resultaat: twee hoeken van mn (amd64 3500+ !!)
maar weet het niet helemaal zeker..
WHAHAHAHA mag ik ff lachenHerbyNL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:57:
Uhhm na mijn vorige post met de bebloeding van mijn systeemWil ik jullie ook nog vertellen over de verkrachting van mijn muis
.
offtopic:
Bijna deel 4
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Een ander reden om een muis met draad te gebruiken?HerbyNL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:57:
.
offtopic:
Bijna deel 4
l0l...HerbyNL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:57:
.
offtopic:
Bijna deel 4

Verwijderd
Kom ik ook nog een keertje aan:
Ik moet bij een maat een systeempje fiksen. Dus ik duik die kast in, en na er nieuw geheugen in te hebben gesteken wil ik net m'n hand weghalen, zet die oetlul de computer alvast aan. Ik voel een stroompje door me fikken, trek van schrik m'n hand weg en snij mezelf gigantisch open aan die cheapo alu kast. Tot overmaat van ramp, als ik naar hem toe wil lopen om te vragen waar hij in hemelsnaam mee bezig was, donder ik ook nog over z'n versterker heen, die daar over de grond slingerde, flinke deuk erin, en op de een of andere manier kreeg ik 230 door me donder en sloeg de stop door... (Was dus een hele oude versterker met een brakke alu behuizing die zo doorboog). Dus die knakker mag voortaan iemand anders om PC-hulp gaan vragen...
Zijn PC doet het overigens nog wel.
@ Herby: Hoezo verkrachting? Gewoon pure moord door verdrinking.
Ik moet bij een maat een systeempje fiksen. Dus ik duik die kast in, en na er nieuw geheugen in te hebben gesteken wil ik net m'n hand weghalen, zet die oetlul de computer alvast aan. Ik voel een stroompje door me fikken, trek van schrik m'n hand weg en snij mezelf gigantisch open aan die cheapo alu kast. Tot overmaat van ramp, als ik naar hem toe wil lopen om te vragen waar hij in hemelsnaam mee bezig was, donder ik ook nog over z'n versterker heen, die daar over de grond slingerde, flinke deuk erin, en op de een of andere manier kreeg ik 230 door me donder en sloeg de stop door... (Was dus een hele oude versterker met een brakke alu behuizing die zo doorboog). Dus die knakker mag voortaan iemand anders om PC-hulp gaan vragen...
Zijn PC doet het overigens nog wel.
@ Herby: Hoezo verkrachting? Gewoon pure moord door verdrinking.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 14:30 ]
Lekker winkel is dat. Op praktisch alles wat je koopt heb je garantie dus dit is blijkbaar weer zo'n zaak die er makkelijk van hun klantjes probeert te komen.. Ik weer naar de winkel waar ze mij vertelden dat ze al eerder mensen over de vloer hadden gehad met dit probleem, en dat je waarschijnlijk geen garantie hebt.
Op m'n werk sneuvel die externe harddisks om de haverklap.
Ze worden gewoon veel te warm in die behuizingen zonder fan.
Ook zijn de voedingen vaak veel te klein berekend waardoor ze doorbranden.
De laatste zag er van binnen uit alsof de voeding ontploft was. Die zwarte roet op dat witte plastic ziet er wel stoer uit. Ik zou er eigenlijk een window in moeten maken.
Dus voor de resterende drives bouw ik er maar en 4x4 fannetje in om wat airflow te krijgen.
Stoerste mislukking :
Bij het inbouwen van een oud moederbord in een kast begon een spoortjeop het moederbord eerst te gloeien om vervolgens te roken en daarna als een draad in een gloeilamp fel op te lichten, Na 2 seconden was het spectakel voorbij. Ik stond met open mond te kijken.
Grappigste mislukking :
Kreeg ik eindelijk m'n SCSI drive terug van Maxtor, was ie binnen 3 seconden weer stuk.
Leek wel of iemand papier aan het verfrommelen was in die drive. Daarna deed ie alleen nog maar zielig piiep-piiiiep-piiiiieeeep.
Wel een 2x zo grote terug gekregen.
Senile! Senile Oekaki
@bas: lol je eigen gloeilamp op je mobo
K to the KillaZ
Ja ik weet dat het geen echte "mislukking" was. Maar ik vondt het te leuk om jullie te onthouden
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Nou hier komt mijn slimme actie:
Ik afgelopen woensdag eens besloten om een back up te maken van m'n Windows Configuratie, dus zo gezegd zo gedaan. Ik eerst m'n pc helemaal opgeschoond, en vervolgens wil ik een image maken van de c: partitie.
Kom ik erachter dat m'n floppie niet goed is aangesloten, dus ikke ff alle kabels van m'n floppy drive er uitgetrokken. (terwijl de pc nog aanstond)
Maar toen ik alles weer goed wou aansluiten toen prikte ik het stroomstekkertje er verkeerdom op!!
En omdat ik al aardig want jointjes op had d8 ik oohh gewoon ff wat harder aanduwen!!! Dus jahh toen PATS kortsluiting!!! Pc viel uit!!!
Ik d8 mmm als da alles is dan heb ik nog geluk, maar toen ik hem aan zette was m'n 120Gig HD overleden
Eigen domme schuld want je moet eigenlijk altijd je pc uitzetten, maja daar was ik te lui voor en normaal gaat het altijd 10x goed!!! En nu helaas 1x niet
Nu draaid m'n schijfje nie meer
iemand die hem kan reanimeren???
Ik afgelopen woensdag eens besloten om een back up te maken van m'n Windows Configuratie, dus zo gezegd zo gedaan. Ik eerst m'n pc helemaal opgeschoond, en vervolgens wil ik een image maken van de c: partitie.
Kom ik erachter dat m'n floppie niet goed is aangesloten, dus ikke ff alle kabels van m'n floppy drive er uitgetrokken. (terwijl de pc nog aanstond)
Maar toen ik alles weer goed wou aansluiten toen prikte ik het stroomstekkertje er verkeerdom op!!
En omdat ik al aardig want jointjes op had d8 ik oohh gewoon ff wat harder aanduwen!!! Dus jahh toen PATS kortsluiting!!! Pc viel uit!!!
Ik d8 mmm als da alles is dan heb ik nog geluk, maar toen ik hem aan zette was m'n 120Gig HD overleden
Eigen domme schuld want je moet eigenlijk altijd je pc uitzetten, maja daar was ik te lui voor en normaal gaat het altijd 10x goed!!! En nu helaas 1x niet

Nu draaid m'n schijfje nie meer
Heb iegenlijk nog nooit erg veel mislukkingen met men pc gehad, maar afgelopen weekend was het feest.
Ik was op een lan party en precies 30min voor dat we gingen stoppen.
*Knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk.........*
Meneer de voeding had het zo war gekregen dan hij meer even stoom ging afblazen..........
Had de week even met 450W lopen modden en tijdelijk men 300W in men pc gehangen, maar na 6 uur intenzief gamen was het allemaal zo warm geworden dat het iets te veel werdt. Dus dag voeding, naja voor 19 euri is het niet zo heel erg en gelukkig werkt de rest van men hardware nog.
AMD 64 3000+
Asus A8N-E deluxe
120GB + 160GB sata
Radion 9800pro 128MB
DVD + CD brander
dus ja zou toch erg jammer geweest zijn.
Ik was op een lan party en precies 30min voor dat we gingen stoppen.
*Knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk, knal vonk.........*
Meneer de voeding had het zo war gekregen dan hij meer even stoom ging afblazen..........
Had de week even met 450W lopen modden en tijdelijk men 300W in men pc gehangen, maar na 6 uur intenzief gamen was het allemaal zo warm geworden dat het iets te veel werdt. Dus dag voeding, naja voor 19 euri is het niet zo heel erg en gelukkig werkt de rest van men hardware nog.
AMD 64 3000+
Asus A8N-E deluxe
120GB + 160GB sata
Radion 9800pro 128MB
DVD + CD brander
dus ja zou toch erg jammer geweest zijn.
Vaak is de printplaat op de hdd naar de klote door een vonk oid. Probeer eens een exact dezelfde printplaat te krijgen en dan monteren, dat zou evt nog een hoop moeten zegen.Wienen schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:23:
Nou hier komt mijn slimme actie:
Ik d8 mmm als da alles is dan heb ik nog geluk, maar toen ik hem aan zette was m'n 120Gig HD overleden![]()
Eigen domme schuld want je moet eigenlijk altijd je pc uitzetten, maja daar was ik te lui voor en normaal gaat het altijd 10x goed!!! En nu helaas 1x niet![]()
Nu draaid m'n schijfje nie meeriemand die hem kan reanimeren???
Schiet al op, kmoet deel 4 binnenkort gaan aanmaken
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
@ Wienen:
De moraal van dit verhaal, niet stoned of dronken in je PC duiken om repairs uit te voeren.
De moraal van dit verhaal, niet stoned of dronken in je PC duiken om repairs uit te voeren.
net moest ik bij iemand pc fixen.. ik beetje kijken.. want die cd-rom speler werkte niet.. hij ging wel open, maar detecteren deed ie niet...
pc open maken.. bleek IDE-kabel gewoon los te hangen...
/sdoh!
ach, zo kan je ook geld verdienen
pc open maken.. bleek IDE-kabel gewoon los te hangen...
/sdoh!

ach, zo kan je ook geld verdienen

Och ik heb ook wel een aantal recente stomme handelingen..
Ik moest laatst bij iemand de oude computer upgraden. Een maat van me had nog wat geheugen liggen, dus dat kon er mooi in. Buiten (in de regen
) snel nog even gekeken of het wel de goede reepjes waren en jawel, het was een 512mb SD reepje en een 256mb SD-reepje. Ik plug dat grootste reepje erin en de pc draait. Volgende dag krijg ik een telefoontje dat de computer het eigenlijk toch niet helemaal doet. Ik er naar toe en pc aangezet. Er kwam een bbq lucht vanaf en na openschroeven van de kast bleek dat het geheugen zo rood was als de kerstman.. En nee, het was echt geen geheugen met rode ledjes erop. Dat ding maakte zoveel kortsluiting op zoveel banen dat ik nu echt zeker weet dat geheugen en regen niet samengaan.. Lullige was wel dat het niet bij mijn pc was, maar bij de pc van een collega.
En zo had ik eind 2004 nog een mooie fout. Ik had een Asus p4c800 deluxe moederbord en volgens Asus kan daar een 3.2Ghz processor op. Bij mij zat er een 1.8 in, dus upgraden die hap! Nieuwe processor gekocht en erin gemikt. Geen beeld, geen boot. Uhm...tja.. Oude processor er weer in, bios upgrade en proc. weer gewisseld en jawel. Wel beeld, wel boot. Helaas werd de in nieuwe bios telkens alle waarden weer op default gezet bij het opnieuw opstarten, met de melding bad cmos. Werkte dus niet. Ik weer een oudere bios erop gezet, maar wel nieuw genoeg om de processor te ondersteunen. Werkte 1 keer. Vervolgens weer de nieuwste bios, daarna nieuw geheugen gekocht en erin gezet...Geen effect. Oude processor er weer in en eruit en opeens start er helemaal niets meer op. Alle mobo lampjes gingen wel branden, maar geen beeld en geen boot meer, wat je ook doet. Vervolgens maar een p4p800 deluxe gekocht en die werkt als een trein. Dat andere mobo heb ik maar beschaamd in de kast gezet met de 1.8 proc. erop en staat nu stof te verzamelen. Jammer de bammer.
Ik moest laatst bij iemand de oude computer upgraden. Een maat van me had nog wat geheugen liggen, dus dat kon er mooi in. Buiten (in de regen

En zo had ik eind 2004 nog een mooie fout. Ik had een Asus p4c800 deluxe moederbord en volgens Asus kan daar een 3.2Ghz processor op. Bij mij zat er een 1.8 in, dus upgraden die hap! Nieuwe processor gekocht en erin gemikt. Geen beeld, geen boot. Uhm...tja.. Oude processor er weer in, bios upgrade en proc. weer gewisseld en jawel. Wel beeld, wel boot. Helaas werd de in nieuwe bios telkens alle waarden weer op default gezet bij het opnieuw opstarten, met de melding bad cmos. Werkte dus niet. Ik weer een oudere bios erop gezet, maar wel nieuw genoeg om de processor te ondersteunen. Werkte 1 keer. Vervolgens weer de nieuwste bios, daarna nieuw geheugen gekocht en erin gezet...Geen effect. Oude processor er weer in en eruit en opeens start er helemaal niets meer op. Alle mobo lampjes gingen wel branden, maar geen beeld en geen boot meer, wat je ook doet. Vervolgens maar een p4p800 deluxe gekocht en die werkt als een trein. Dat andere mobo heb ik maar beschaamd in de kast gezet met de 1.8 proc. erop en staat nu stof te verzamelen. Jammer de bammer.
[ Voor 3% gewijzigd door magel725 op 03-03-2005 23:02 ]
Ik heb weer es 300 gig minder
Had ff een fan aangesloten op 5 volt met een molex verleng kabeltje zeg maar. Dan heb je dus aan de andere kant 5 volt op de gele kabel en 12V op de rode. Die was nog vrij en een goede. Dus ik pak natuurlijk de verkeerde om m'n hd aan te sluiten en de pc wil niet meer aan. Ik snap et allemaal niet en denk tering. Ik nog wat andere dingen proberen maar ik ben blij dat ik niet ook m'n 200 gig schijf eraan heb gehangen voordat ik erachter kwam dat ik de verkeerde aansluiting heb gepakt. Ik moet echt eens leren voorzichtiger te zjin.
Had ff een fan aangesloten op 5 volt met een molex verleng kabeltje zeg maar. Dan heb je dus aan de andere kant 5 volt op de gele kabel en 12V op de rode. Die was nog vrij en een goede. Dus ik pak natuurlijk de verkeerde om m'n hd aan te sluiten en de pc wil niet meer aan. Ik snap et allemaal niet en denk tering. Ik nog wat andere dingen proberen maar ik ben blij dat ik niet ook m'n 200 gig schijf eraan heb gehangen voordat ik erachter kwam dat ik de verkeerde aansluiting heb gepakt. Ik moet echt eens leren voorzichtiger te zjin.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Niet echt een mislukking, maar wel een teleurstelling.
Ik kreeg net een gigantische schok van mn net aangekomen liquid neon buisje, de computer ging uit en ik sta nog steeds te shaken. Enig idee hoe dit komt?
Ik kreeg net een gigantische schok van mn net aangekomen liquid neon buisje, de computer ging uit en ik sta nog steeds te shaken. Enig idee hoe dit komt?
Door de spanning/stroomWillem Haanstra schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:10:
Niet echt een mislukking, maar wel een teleurstelling.
Waarschijnlijk zit er ergens een lek of maakt de inverter contact met de behuizing. Probeer eens of de CCFL ook schokken geeft als je m buiten de computer aanzet (leg alles op iets isolerends, stuk karton ofzo).
Anders is de inverter waarschijnlijk faulty, ff omruilen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
lol ik droomde dat ik mn pc meenam (toen ie aanstond) naar de plee.. ik moest ff pissen.. dus trek ik de videokaart er live uit, zodat ie niet nat word... zie ik ineens de ventilatoren afslaan...
vraag me niet waarom, maar was kromme droom....
vraag me niet waarom, maar was kromme droom....
Verwijderd
tomvdburg
Part 2, Prologue: Nightmare
Part 2, Prologue: Nightmare
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 13:05 ]
Ik heb de voorbije vrijdag een 300W noname-voeding vervangen door een Antec 550W Truepower en de ATI 4MB grafische kaart door een GeForce 4 Ti 4400. Er kwam direct rook/stink uit de mobo => mosfet afgebrand.
Nu ga ik bij een Waal
(ja, die spreken Frans) een vervangings-mobo (Tyan bordje met 815-chipset Tualatin) moeten kopen en dat kan alleen als ik de ram & cpu bijkoopt. Tenzij als ik mijn soldeerbout nog eens opwarmt (de elco's zijn al eens vervangen door gewone exemplaren).
http://www.tweakers.net/gallery/sys/5984
Nu ga ik bij een Waal

http://www.tweakers.net/gallery/sys/5984
[ Voor 26% gewijzigd door rapture op 13-03-2005 13:30 ]
Het enige domme verhaal wat ik kan vertellen is dat toen ik ooit eens een zo'n HD cradle uit m'n HX08 wilde trekken (ding zat muurvast) ik met m'n duim langs een scherpe rand vloog. De snee begon halverwege m'n nagel en ging door tot m'n knokkel. Dus incl dat gevoelige randje bij je nagel. Het was ook geen snee, er was gewoon een hap uit. PIJN!!
Eerst hield ik m'n duim vast in m'n andere hand en durfde ik niet eens te kijken maar toen er bloed tussen m'n vingers door begon te sijpelen moest ik toch wel aktie ondernemen. Toen voelde ik me wel een mislukkeling.
Eerst hield ik m'n duim vast in m'n andere hand en durfde ik niet eens te kijken maar toen er bloed tussen m'n vingers door begon te sijpelen moest ik toch wel aktie ondernemen. Toen voelde ik me wel een mislukkeling.
This too shall pass
Hoe is het afgelopen?
Maar meteen een wat minder scherpe gekocht?
Maar meteen een wat minder scherpe gekocht?
Verwijderd
Nee...rapture schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:09:
[...]
Een ander reden om een muis met draad te gebruiken?
Stel je het volgende voor:
sjaakdaak aan de ene kant van zijn kamer, druk in de weer met zijn lekker gedachteloze werk.
Telefoon aan de andere kant van de kamer, druk bezig niets te doen (sjaakdaak wordt nooit gebeld)
Ja?
Telefoon gaat toch af.
Sjaak springt op, en rent naar telefoon.
KNAL!
Sjaak kijkt beteutered naar muis met halve draad in zijn hand.
Helaas... Printplaat overzetten zal vaak niet werken omdat de calibratie van de schijf in het flashgeheugen op de print zit.Meneer aard schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:32:
[...]
Vaak is de printplaat op de hdd naar de klote door een vonk oid. Probeer eens een exact dezelfde printplaat te krijgen en dan monteren, dat zou evt nog een hoop moeten zegen.
Schiet al op, kmoet deel 4 binnenkort gaan aanmaken(kom je ook eens een maand niet op GoT
)
ok ok... mare zowiezo muis met draad of muis met batterijen?
ik zelf ga voor eentje met draad;
nog maar 2 posts... morgen maar ff mijn pc t raam uit gooien!
ik zelf ga voor eentje met draad;
- beter voor milieu
- doet het altijd! reageert nooit te traag
- kan je niet kwijt raken, en valt niet in de toilet pot!
nog maar 2 posts... morgen maar ff mijn pc t raam uit gooien!
Dit topic is gesloten.