[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
heb al eens een opdonder van 2 Fases gehad, 380V dus, een brandblaar en lichte hoofdpijn achteraf.

was wel ff schrikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
ik dacht altijd dat 380v 3fase was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:13

Twhomp

Stayin' Alive

nick_haak schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:38:
de lijnspanning van ons 4-leidernet (3-leidernet met nul) is 380 volt, de fasespanning is 220 V.

Dus als je krachtstroom aansluit, kan een klap van 380 V krijgen. Als je maar 2 draden aansluit van de 3, dan heb je een normaal stopcontact, met een opdonder van 220 V.

(eigenlijk 240 V en 400 V tegenwoordig, maar goed)

En voor de duidelijkheid: de nul uit het vierleidersysteem is voor opvang asynchrone belastingen (bijvoorbeeld verschillende huizen of groepen). Een elektromotor levert door zijn opbouw altijd synchrone belasting, dus die kan je met krachtstroom voeden. Daarom heb je met krachtstroom geen nul.

[ Voor 30% gewijzigd door Twhomp op 01-12-2004 14:52 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
ja je hebt 3 Fasen ja L1 L2 L3

je hebt fase spanning en lijnspanning

lijn spanning is de druk tussen de Nulleider en 1 Fase (220v)

en fasespanning is de druk tussen 2 faselijnen (380v)
(CMIIW)

hier zit ook nog een hele mooie berekening achter, ben m ff vergete...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:13

Twhomp

Stayin' Alive

Svennos86 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:49:

hier zit ook nog een hele mooie berekening achter, ben m ff vergete...
liijnspanning = wortel(3) * fasespanning

(komt door die 120 graden hoek ;))

en lijnspanning = 380, fasespanning = 220 toch? :? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Twhomp op 01-12-2004 14:53 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
Twhomp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:52:
[...]

liijnspanning = wortel(3) * fasespanning

(komt door die 120 graden hoek ;))

en lijnspanning = 380, fasespanning = 220 toch? :? :D
You Are Totally Right!!!

(heb vmbo elektrotechniek gedaan 2 jaar gelede op middelbare school, dus dan vergeet je wel es wat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Svennos86 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:55:
[...]
(heb vmbo elektrotechniek gedaan 2 jaar gelede op middelbare school, dus dan vergeet je wel es wat :) )
ik zit nu in het 1e jaar elektrotechniek (3e lesjaar) maar we zijn pas begonnen, dus nog niet met krachtstroom bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
nick_haak schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:38:
net spanning van tegenwoordig is 230, dat betekend dus dat 3 fase dus 400 Volt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik krijg zo ongeveer wekelijks een opdonder van mijn audio-in van m´n reciever :P
Dan haal ik de jack-plug uit m´n pc en raak hem perongelijk aan.
Dan krijg je een opdondertje en loop je door je kamer te dansen :D
Ik weet niet precies hoeveel Volt eruit die input komt, maar 230 of 400 lijkt me echt niet uit te houden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:47

bakvis

Tweakers.Nerd

Wietman!!! schreef op vrijdag 30 april 2004 @ 17:10:
K had laatst voor de de headsink van me P4 2,6 Ghz der ff afgehaald. Toen ging de cpu zelf ook mee. K denk--> hmmz, niet erg, gewoon late zitte op de headsink en weer trug douwen. Maar toen konk dat hendeltje naast de socket dus niet omzette. K zet ide comp dus aan--> geen beeld 8)7 K in paniek, bleke der 12 pinnetjes vet te zijn omgebogen. In 2 zat ook een dikke knik. Heel voorzichtig anderhalf uur aan zitte buige--> proc doet ut weer :o
hint pak mes en duw m heeeeel rustig tusse de koel blok en de cpu dan gaat ie dr af :P (heb t zelf ook gehad met me 2,8 :$:$:P)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Drawer schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:41:
Ik krijg zo ongeveer wekelijks een opdonder van mijn audio-in van m´n reciever :P
Dan haal ik de jack-plug uit m´n pc en raak hem perongelijk aan.
Dan krijg je een opdondertje en loop je door je kamer te dansen :D
Ik weet niet precies hoeveel Volt eruit die input komt, maar 230 of 400 lijkt me echt niet uit te houden. :X
ligt een beetje aan de vloer waar je op staat, als je goeie schoenen aan hebt dan kun je rustig de fase beetpakken (zal wel flink prikkelen) maar als je met twee handen twee verschillende fase beetpakt dan vlieg je echt door de lucht en heb je de komende weken last van brandwonden en gekneusde/verrekte spieren.
daar moet je dus goed voor uitkijken, want dan vliegt de aardlek er ook niet uit! en als de zekering eruit vliegt dan ben je gaar (letterlijk) (werkt iig met hema rookworsten :P )

[ Voor 6% gewijzigd door hilbren op 01-12-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 14:43

AJK

...

niet echtmet computers(alhoewel het staat nu wel op mijn computer :Y) ) te maken maar ook behoorlijk pijnlijk:

was tijdens technek een lamp aan het knutselen die moets asl een zwaailict draaien en aan enuit gaan ( vraag me niet waarom ik de spiegel niet heb laten draaien en geen kniper schakelaar heb gebruikt)

ik had dus 2 polen (met 230 erop zonder dat ik dat wist(had net getest of mijn vers gesoldeerde loopstripjes goed aangesloten waren)) ik drukt die polen tegelijk ( dacht achja kan wel te gelijk) tegen de stripjes aan resultaat

1 filnke optater voor mij
10 cm snoer weg
60 watt lamp naar O-)
en 1 door geslagen stop
o ja
1 verkoolde houten doos met ingebouwde fitting
2 ontplofte ( doorgebrande batterijen)
5 geschokeerde klasgenootjes
en 1 doorgebrande motor

maar ik leef nog 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door AJK op 01-12-2004 17:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 06-10 16:25
Dan ik ook maar effe...

Gisteren in mn oude bak(AMD1333 Thunderbird) een andere proc zetten. FF snel gedaan bij het licht van een gsm schermpje. Buitenkant van mn gsm is van aluminium(is speciaal frontje), maar er viel dus een schilfertje vanaf(was net van de trap geflikkerd, denkend van naja dat schilfertje blijft wel zitten). Ik booten, zie ik ineens uit een weerstand rook optrekken. Ik snel PC uit en weerstand vervangen. Nu weer opstarten, gebeurde nix. DAT KLOTE SCHILFERTJE ZAT TUSSEN MN POOTJES VOOR DE RESET SWITCH 8)7

Schilfertje verwijderd, reset switch maar eens aangesloten(nooit aangesloten geweest) en hij loopt weer als een zonnetje, hij haperde net een beetje bij DVD(origineel nog wel :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KovaK
  • Laatst online: 09-12-2024
Uhh er word hier steeds gesproken over het drukken op het I/O knopje acherop de voeding ?
En dat ie dan boomed! hehe...
Wanneer mag je hier niet op drukken dan?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

KovaK schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:39:
Uhh er word hier steeds gesproken over het drukken op het I/O knopje acherop de voeding ?
En dat ie dan boomed! hehe...
Wanneer mag je hier niet op drukken dan?

Greetz
Nee niet over het I/O knopje. Die mag je gewoon gebruiken wanneer je wilt.
We hebben het over het 110/220 knopje. Die mag je _alleen_ gebruiken als je je PC in een land gebruikt met 110 Volt op het lichnet ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 15:48
Atlas schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:43:
[...]

Nee niet over het I/O knopje. Die mag je gewoon gebruiken wanneer je wilt.
We hebben het over het 110/220 knopje. Die mag je _alleen_ gebruiken als je je PC in een land gebruikt met 110 Volt op het lichnet ;)
ja, want dán moet je em niet op 220 zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
ik heb wel eens bij iemand meegemaakt die had helemaal gelukkig supergoedkoop via internet een tv kunnen kopen, echt een spotprijsje...

hij sluit em aan, schakelt em in ennnnnn POEFFF KNALLLL *rookpluimpje* smelt smelt...

bleek ie uit amerika te komen!!!!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Dan moet er toch ook zo´n Amerikaanse stekker aan ztiten? Zo´n vierkante?
Krijg je meestal bij een Dell pc, wit met zwarte rechthoekige pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
ja dat was ook zo, maar daar had ie een mooi verloopstekkertje voor gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 08:51
hilbren schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:01:
k'was dus leuk bezig met een setje esl's, dus lekker aan het experimenteren hoe ze het beste klinken enzo, pak ik de trafo (stond in de weg) met twee handen beet (die dingen zijn zwaar) krijg ik zo een paar kiloVolt aan audio dwars door mn lichaam, ja dan gaat er toch wel wat flitsen door je hoofd.

normaal 230 beetpakken had ik al eens gedaan, maar een audio signaal van een paar kiloVolt is echt heel anders, geeft hele andere licht effecten in je hoofd :P

gelukkig schoot de versterker (80 Watt) in de protection mode. maar ik geloof nooit dat ik 80 Watt verbruikt heb :P
Uhm zou jij mij even uit kunnen leggen waar er in jou versterker precies "een paar kiloVolt aan audio" loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Uhm zou jij mij even uit kunnen leggen waar er in jou versterker precies "een paar kiloVolt aan audio" loopt?
uhhhh ja zou ik ook wel willen weten, een paar kilovolt versterkertje 8)7 lijkt je dat zelf niet een beetje veel?, kan je hem aan die electriciteitsmasten hangen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 02-12-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
krijg ik zo een paar kiloVolt aan audio dwars door mn lichaam, ja dan gaat er toch wel wat flitsen door je hoofd.
Dude................jij woont op het Rock Werchter terrein ?? :P

Maar goed............weet je dat seconde lijm de zijkant van je LiLian zwaar kan aantasten...........8)7.......weer wat geleerd !

[ Voor 37% gewijzigd door NitroTec op 02-12-2004 20:44 ]

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik ben vanavond ook lekker dom bezig geweest. D’r is gelukkig niets kapot gegaan. Maar ikzelf bijna wel ( van de zenuwen dan )

Ik heb 2 harde schijven in m’n computer 1 oude met 2 partities en 1 nieuwe met 3 partities. Dat komt omdat de nieuwe schijf eerst een tijdje als vervanger in een ander systeem heeft gezeten waar dus die 3 partities nodig waren. Maar 5 partities op m’n computer werkte niet echt ideaal en was ook nergens voor nodig. Dus ik denk even met partition magic partitie 1 en 2 van de oude schijf samenvoegen. Ben ik van dat gezeur af. Maar pm gaf een foutmelding vanwege corrupte bestanden o.i.d. dus ik met scandisk de boel nagekeken en gerepareerd. Toen nogmaals geprobeerd met pm. Maar toen liep de boel halverwege en was de schijf niet meer terug te vinden in Windows explorer. Ik gelijk in paniek kijken maar het systeem zag de maxtor schijf nog wel. Dus dat was al een opluchting. Pm zag de schijf ook nog gewoon. Alleen hij had geen driveletters in Windows. Ik eerst een tijd klooien, en toen heb ik maar even op g.o.t gezocht ( en gevonden natuurlijk ) hoe ik weer driveletters toevoeg aan de partities van een schijf.

De schijf heeft nu dus nog steeds 2 partities maar dat laat ik nu maar even zo. Tot ik de hele schijf kan formatteren en het nog een keer ga proberen.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
lol, zit ik half uurtje geleden, lekker te computeren, hoor ik mn moeder ineens in paniek roepen.. tom tom kom snel! ik :? , maarja, als ze zo brult, zal het niet voor niks zijn... ik ernaar toe gelopen... bleek dat mn moeder het beeldscherm probeerde weg te toveren.. (soort van)

dussuh er was een klap, rook, maar het beeldscherm stond er nog.. wat bleek, het beeldscherm ging roken 8)7 hij deed het nog wel :*) , maar we hebben em maar buiten gezet, want het was toch beetje aan het stinken..

OOPS.. nu kan ik aan het mislukkingenlijstje een beeldscherm toevoegen, die naar de hemel is gegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 22:11

Technicality

Vliegt rechtsom...

hey tvdb het is wel een beetje een wazig verhaal, wat bedoel je met wegtoveren??? en wat voor scherm was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
uhm, "het wegtoveren" was een grapje.. --> de rook en flits en klap heb je normaal gesproken bij een goochelaar.. nu ook bij mn moeder ;) het was een oud 15' beeldscherm (zo een geval met kast erachter..) crt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
dat heb ik ook eens gehoord van een klasgenoot, dat zijn scherm ineens begon te tikken.. hij denken HUH!?!?!? dus hij wacht nog heel even af, begint dat ding ineens te roken als een gek, stekker eruit, iets later doet ie em er weer in |:( begint dat ding nog meer te roken, toch maar eens een andere monitor in gebruik genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolz..

Deze behoort tot het beeldscherm rijtje :P

Mijn tante dacht ff mooi de 15" TFT van mn neefjes schoon te maken met een vochtige vaatdoek 8)7
drup-drup-drup :z

*FLITS*-*BOEM*-*KNAL* :Y) :/ :| :X

Dag Dag tft'tje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo had ik een tijdje voor mn game/web/ftp server ook een monitor die op eens wat raar begon te ruiken. Na het een paar maps (bf1942 DM met tickets op 500 en 8 spelers) genegeerd te hebben begon ie op eens te flikkeren en te knetteren. Leek me verstandig om de monitor stekker er uit te halen :P . Trek ik alleen met mn domme kop de hele stekkerdoos leeg voor dat ik de goede had |:(
Mn kamer heeft met raam open nog ruim 2 week naar plastic geroken...

Mahgoed, nu een KVM-switch, scheelt weer behoorlijk wat warmte op mn kamer. (17" CRT voor een server die het ook wel doet als ik er niet naar kijk is ook wel een beetje veel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 14:03
@robin: wie neemt er nou iets waar electronica inzit en het beeldscherm niet van glas is af met iets vochtigs? 8)7

lol gelukkig is er bij mij nooit zoveel misgegaan O-) alleen de audigy 2 frontpanel (dat geval in een 5.25 inch bracket) paar condensatoren van gebogen toen hij er niet uitwilde :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:18:
@robin: wie neemt er nou iets waar electronica inzit en het beeldscherm niet van glas is af met iets vochtigs? 8)7
:) Ik zei toch ook dat het mijn tante was ;)

En ach nu hebbe ze 17" TFT :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
DiLDoG schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:57:
[...]

jij weet dus niet hoe een elektrostaat werkt :O

let op:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/hilbren/esl/esl-animation.gif

dc bias spanning is bij mij iets van 9 kiloVolt maar de stroom is zodanig beperkt dat je gewoon je je vingers vonken kan trekken zonder dat het pijn doet.
MAAR; het audiosignaal moet ook op niveau gebracht worden, dat gebeurt door de transformator
met een stepupratio van 1:100.
10 volt piek uit je versterker is dus 1000Volt uit de trafo!!
als ik een beetje muziek aan heb staan en ik zet mn multimeter over de uitgangen dan meet ik 1100Volt effectief !!

ik hoop dat je het zo begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik snap er geen donder van.. geef mij maar de hardware van een pc, dan snap ik er iets meer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 08:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

in het 486-tijdperk...

Ik dacht ik haal die pc eens helemaal uit elkaar , en kuis em netjes weer op.
Wil ik de stekkers voor de seriele uitbreidingspoorten opnieuw aansluiten...

Maar welke kant om zaten die dingen ook alweer? *twijfel* nuja op goed geluk dan maar..
Boot ik de pc ruik ik ineens verbrand plastiek. exit verbindingskabels..

Vol goede moed herstart ik de pc , maar besef ik te laat dat er nog geen hdd's zijn aangesloten...

Ik ram dus de ide en power connector in de drive , en jawel , deze boot wonderwel! Echter laat ik per ongeluk de drive vallen , exit 425MB schijf.

De moederborden in die tijd hadden van die leuke 'elco lookalike" batterijen die na een tijdje wel eens wilden gaan lekken.

Ook hier dus het geval. Ik zet de pc opnieuw aan en er begint iets te gloeien op het moederbord.
Ik denk : vreemd , er zit toch geen led op?
een hoop rook later en een gesprongen voeding blijkt dat er wat zuur uit de batterij kortsluiting gemaakt heeft op het moederbord waardoor wat banen weggebrand zijn.

De pc heeft sindsdien nog steeds perfect gewerkt, enkel de seriele muis kent ie niet meer ;)

Niet stuk te krijgen die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had me nog zo voorgenomen om hier nooit meer te hoeven posten maar helaas. :/

Ik heb nog een K7T turbo pro 2(a) moederbord met de beruchte lekkende elco's. Ik had er voorheen al een paar vervangen maar afgelopen week keek ik in mijn pc en zag dat er weer eentje bol begon te staan. (1000u, 6,3 V). Aangezien ik op mijn werk nog wat elco's had liggen (waren ooit eens opgestuurd door mystar) heb ik meteen maar een handje meegenomen naar huis, zodat ik alle elco's van dit type tegelijk kon vervangen (anders blijf je bezig).

Eerst netjes alle oude elco's desolderen, moederbord een beetje schoonvegen en vervolgens de nieuwe erin. Hierna moederbord weer inbouwen, aanzetten en hij startte normaal op. Ik natuurlijk toch wel een beetje trots op mezelf, totdat ik de condesators, die ik eruit heb gehaald, nog eens ging bekijken, en zag dat er eentje tussenzit van 470u, 16 V. 8)7

Nu maakt de capaciteit niet zoveel uit maar om de spanning maak ik me toch wel een beetje zorgen. Ik heb één maal gezien wat er kan gebeuren als je een condensator op te hoge spanning zet en buiten dat je je kapot schrikt, wil je de klerezooi die eruit komt echt niet in je kast hebben.

Is er toevallig iemand ook in het bezit van dit mobo die snel kan zien welke elco nou die 470 u was ? O-)

http://www.promptusonline.co.nz/wallpaper/wall8.jpg

Volgens mij is de elco schuin-onder het linker PCI slot de 470 u (zeker omdat die op deze foto duidelijk verschilt van de rest, wat bij mij niet zo was)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:08:
Ik had me nog zo voorgenomen om hier nooit meer te hoeven posten maar helaas. :/

Ik heb nog een K7T turbo 2(a) moederbord met de beruchte lekkende elco's. Ik had er voorheen al een paar vervangen maar afgelopen week keek ik in mijn pc en zag dat er weer eentje bol begon te staan. (1000u, 6,3 V). Aangezien ik op mijn werk nog wat elco's had liggen (waren ooit eens opgestuurd door mystar) heb ik meteen maar een handje meegenomen naar huis, zodat ik alle elco's van dit type tegelijk kon vervangen (anders blijf je bezig).

Eerst netjes alle oude elco's desolderen, moederbord een beetje schoonvegen en vervolgens de nieuwe erin. Hierna moederbord weer inbouwen, aanzetten en hij startte normaal op. Ik natuurlijk toch wel een beetje trots op mezelf, totdat ik de condesators, die ik eruit heb gehaald, nog eens ging bekijken, en zag dat er eentje tussenzit van 470u, 16 V. 8)7

Nu maakt de capaciteit niet zoveel uit maar om de spanning maak ik me toch wel een beetje zorgen. Ik heb één maal gezien wat er kan gebeuren als je een condensator op te hoge spanning zet en buiten dat je je kapot schrikt, wil je de klerezooi die eruit komt echt niet in je kast hebben.

Is er toevallig iemand ook in het bezit van dit mobo die snel kan zien welke elco nou die 470 u was ? O-)

http://www.promptusonline.co.nz/wallpaper/wall8.jpg

Volgens mij is de elco schuin-onder het linker PCI slot de 470 u (zeker omdat die op deze foto duidelijk verschilt van de rest, wat bij mij niet zo was)
Die foto is van de K7T Turbo, niet van de K7T Turbo2. Ik heb de K7T Turbo2 wel boven op m'n kamer staan dus ik wil wel even zien als je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:15:
[...]

Die foto is van de K7T Turbo, niet van de K7T Turbo2.
Klopt dat had ik intussen ook al gezien. Maar behalve dat er twee IDE connectors extra op zitten en een AMR (?) slot, zie ik weinig verschil.
amour021 schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:15:
[...] Ik heb de K7T Turbo2 wel boven op m'n kamer staan dus ik wil wel even zien als je wil?
Als je er niet teveel voor overhoop hoeft te halen, zou je me erg veel plezier doen :)

Edit :
Ik heb net op de doos gekeken en het gaat om de K7T pro 2A. Foutje :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

De spanning boeit niet. DIe mag hoger zijn. Je mag 1500u 6.3 VOlt elco's vervangen door 1500u 63 Volt elco's. Maakt geen ene moer uit.
Alleen moet de capaciteit gelijk blijven. Kortom: Ga maar weer solderen :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:31:
Als je er niet teveel voor overhoop hoeft te halen, zou je me erg veel plezier doen :)

Edit :
Ik heb net op de doos gekeken en het gaat om de K7T pro 2A. Foutje :/
Net op tijd, ik ging net m'n PC knutseldoos halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Atlas schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:34:
De spanning boeit niet. DIe mag hoger zijn. Je mag 1500u 6.3 VOlt elco's vervangen door 1500u 63 Volt elco's. Maakt geen ene moer uit.
volgens mij bedoelt hij het andersom hij heeft ze door minder volt elco's vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:34:
Wat je zegt klopt, maar andersom moet je dat niet proberen, en dat is bij mij gebeurd elco van 16 V vervangen door een 6,3 V
edit:

net te laat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Oops ik las het verkeerd idd :X
Ehm ga heeeeel snel die elco vervangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:42:
Oops ik las het verkeerd idd :X
Ehm ga heeeeel snel die elco vervangen :X
Dat wil ik, maarja, ik heb er 8 vervangen en ik kwam er achteraf pas achter dat er één andere tussenzat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
hilbren schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:40:
[...]
jij weet dus niet hoe een elektrostaat werkt :O
[...]
als ik een beetje muziek aan heb staan en ik zet mn multimeter over de uitgangen dan meet ik 1100Volt effectief !!
ah, ik geloof dat iemand mij daar laatst iets over verteld heeft, dat het een hogere geluidskwaliteit zo opleveren enzo...

maar die multimeter is gebouwd voor 50Hz wisselspanning (of gelijkspanning), dus brand eens een cdtje met een 50Hz toon en ga dan eens meten. Anders is het niet echt betrouwbaar zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Zonet mijn usb memory stick uit de droogkast gehaald. Was nl in een hemd blijven zitten, hemd gewassen... mmm memorystick witter dan wit.

Even laten drogen op de verwarming (nachtje) en hey presto, dat ding werkt nog, ben zelfs geen data kwijt. Leve de vooruitgang, dat had ik me nog niet zien doen met een diskette :-)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
DexterBelgium schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:08:
Zonet mijn usb memory stick uit de droogkast gehaald. Was nl in een hemd blijven zitten, hemd gewassen... mmm memorystick witter dan wit.

Even laten drogen op de verwarming (nachtje) en hey presto, dat ding werkt nog, ben zelfs geen data kwijt. Leve de vooruitgang, dat had ik me nog niet zien doen met een diskette :-)
och is nog niet echt een mislukking, eerder een prestatie ;) :)

nee, ik dan...

ik ging een bios flashen van een oude ibm(370Mhz) :X maar op het moment dat ie bezig was, komt mn moeder net met de stofzuiger aanzetten en vraagt aan mij of ze het stopcontact kan gebruiken waar een stekker inzat. Maar ik was druk bezig en zeg uit gewoonte "ja, da's goed hoor"...

mja, uhh *snok* stekker van die oude ibm eruit op het moment dat de nieuwe bios geschreven werd :( ja dahaaag bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC werd wel erg heet, dus ik ben aan de slag gegaan met de dremel. Mooi rond gat gemaakt bovenin (al zeg ik het zelf).

"Even kijken of hij nog bramen heeft."

Mijn vingers zitten vol metaalsplintertjes... Hoe kom ik erop om dat met mijn handen, met kracht te doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
DexterBelgium schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:08:

in de pcm van vorige maand, stond er een heel artikel.. hadden ze iets van 15 usb pennen getest, en ze werkten allemaal nog.. maar wel op 40 graden en niet warmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:50:
Mijn PC werd wel erg heet, dus ik ben aan de slag gegaan met de dremel. Mooi rond gat gemaakt bovenin (al zeg ik het zelf).

"Even kijken of hij nog bramen heeft."

Mijn vingers zitten vol metaalsplintertjes... Hoe kom ik erop om dat met mijn handen, met kracht te doen? 8)7
Ai ai ai...dat is dus behoorlijk gaar :X !!! Allemaal zwarte scherfjes in je vingers ook? Ik had 1 metaal splintertje in me voet..dat voelde ik al aardig :) wat voel jij nu? :P
Volgende x aan je zusje of broertje vragen dus of die wil checken of er nog bramen op zitten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjoerdrog schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:14:
[...]

Ai ai ai...dat is dus behoorlijk gaar :X !!! Allemaal zwarte scherfjes in je vingers ook? Ik had 1 metaal splintertje in me voet..dat voelde ik al aardig :) wat voel jij nu? :P
Volgende x aan je zusje of broertje vragen dus of die wil checken of er nog bramen op zitten })
Het is er gelukkig allemaal wel uit gekomen (of ingekapseld?). Heeft een week erg irritant gedaan. Zelfs een biertje optillen maakt dat alle splintertjes gaan prikken. Voortaan inderdaad iemand anders de bramen laten zoeken. Mooie is wel dat het zo sneller ging dan met de vijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig ook nog nooit zoveel meegemaakt maar tijdje geleden was wel heel erg stom:

Me geluidskaart deed het niet goed dus ik die kast openschroeven om te kijken wat het was. (wel eerst pc uitgedaan). Maar ik zag niets, PC weer aangezet en weer geen geluid (lag ook niet aan drivers etc). Dus maar weer pc uit en geluidskaart bij vriend opgehaald om te testen. En die deed het wel, ik weer die oude erin om toch nog ff te kijken maar had er ff niet bij nagedacht om de PC uit te doen dus ik raak met mijn ring me videokaart aan en PANG alles vast. :/ |:( Ik snel me comp opnieuw opstarten en deed NIETS meer. Ik snel die vriend bellen, ja is waarschijnlijk je HD. Dus ik kijken, die HD een beetje zwart. Hij zegt: je kan kleine tikjes geven en hopen dat ie het weer gaat doen, en ja hoor na 6 keer tikken schoot ie weer aan. Sindsdien is dus me geluidskaart kapot maar me HD werkt nog steeds perfect.

Heb sindsdien ook wel nieuwe mobo en videokaart en proc en ram gekocht. Maar HD werkt nog steeds :)

Les 1: Nooit met metalen voorwerken (ook geen ringen) in je kast kloten als ie aan staat (ook niet als ie uit staat eigenlijk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje geleden een eigen computer gebouwd, werkte goed. Moest alleen de FDD nog effe inbouwen, nadat dat gedaan te hebben computer aan gezet, zag ik opeens rook uit de HDD komen, computer snel uitgezet, was de HDD doorgebrand.
Oorzaak, losse temperatuur sensor zat tegen de HDD aan, heb de HDD teruggestuurd kreeg ik gratis een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Laatst online: 22-10-2024
ik ging laatst me processor vervangen, met 1tje die ik nog had liggen (amd1800+)... koeler eraf, processor eraf, nieuwe erop en machine aangezet om te kijken of hij wel boot.....

kreeg nog niet eens de bios te zien of de processor schoot uit de socket met een harde knal zo de lucht in.....

systeem direct uitgezet en processor opgepakt..... de hele proc was in 2en en de helft van de pinnetjes waren weg (zaten nog in de socket) :X

ff de kast op ze kop gehad en alle pinnen waren er weer uit.... oude proc er weer, KOELER er opgezet en aangezet, en hij draaide gelukkig weer.... ik denk dus dat die proc niet echt goed was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
lol.. ik zie de koppen in de krant al

"AMD verminkt man met explosieve processor".. dat zou einde AMD beteken :)

[ Voor 9% gewijzigd door BootVluchteling op 14-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

My god, dat kan toch niet aan die CPU gelegen hebben :| Je moet haast wel iets niet helemaal ok hebben gedaan :)

Ontploffende CPU's...

Ergste van mij tot nu toe is Ethernet patchkabeltjes in ISDN kaarten steken (en omgekeerd). Wie verzint dan ook dat die connectors hetzelfde moeten zijn :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
strandbal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:49:
My god, dat kan toch niet aan die CPU gelegen hebben :| Je moet haast wel iets niet helemaal ok hebben gedaan :)

Ontploffende CPU's...

Ergste van mij tot nu toe is Ethernet patchkabeltjes in ISDN kaarten steken (en omgekeerd). Wie verzint dan ook dat die connectors hetzelfde moeten zijn :P
de koeler zat er niet op, als die erop gezeten had was dat ding niet door de lucht gevlogen....

of de koeler word dan gelanceerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
geforce 2 kaart vervangen door A9600pro. Beetje te fanatiek. Resultaat: condensatertje inclusief spoortjes van de GF2 weg 8)7
Maar goed dat ik een soldeerbout en ptt-kabel heb ;)

[ Voor 84% gewijzigd door -OPTICAL- op 14-12-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:58
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:45:
[...]

Het is er gelukkig allemaal wel uit gekomen (of ingekapseld?). Heeft een week erg irritant gedaan. Zelfs een biertje optillen maakt dat alle splintertjes gaan prikken. Voortaan inderdaad iemand anders de bramen laten zoeken. Mooie is wel dat het zo sneller ging dan met de vijl ;)
magneet bij houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Cyrus, kan je geen foto maken van half geëxplodeerde proc? kben wel benieuwd hoe dat eruit ziet,

P.S. kan het exploderen niet komen OMDAT de koeler er nog niet opzat?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
offtopic:
Nu op Mythbusters (Discovery Channel); Exploding CD's
Testen bij hoeveel RPM n CD uit elkaar spat. Erg boeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:41:
offtopic:
ik geniet mee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:41:
offtopic:
heb ik enorm veel last van :/

ben ik iets aan het installeren. Installatie klaar, doe ik het cd-laatje open, zit de cd nog met een rot vaart rond te draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Vast niet met 80.000 rpm zoals nu op tv :9

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 14-12-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
ik zou da ook wel willen zien, maar hier in België zit Discovery Channel maar op de kabel van 13u tot 17u :(
Dit omdat de kabel vol zit, en die zender moet z'n tijd delen met nog 2 andere zenders :'( Da's altijd zo bij de interessante zenders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
UPC (kabelmaatschappij in Amsterdam en omstreken) is ook pas sinds een paar maanden slim genoeg om Discovery door de kabel te persen, ipv Rai Uno (Italiaanse zender |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
thijswalc schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:54:
ik zou da ook wel willen zien, maar hier in België zit Discovery Channel maar op de kabel van 13u tot 17u :(
Dit omdat de kabel vol zit, en die zender moet z'n tijd delen met nog 2 andere zenders :'( Da's altijd zo bij de interessante zenders :'(
offtopic:
De kabel zit helemaal niet vol... de zenders zijn onlangs hier naar een hogere frequentie verplaatst en op de lagere is er nu plaats zat. Mixt-ICS (overkoepelende kabelmaatschappij in vele gemeenten, eigendom van Telenet) begint gewoon hard te zuigen.. wij kunnen hier wel Turk International en TVE 24/7 ontvangen maar de goeie zenders zoals NGC, Discovery Channel en MTV komen maar een klein deel van de dag aan bod :(

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-12-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 10:04
is wel erg, een stuk cd 5 centimeter je lichaam in te krijgen :P

[ Voor 4% gewijzigd door 3ddie op 14-12-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
amour021 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:56:
[...]

offtopic:
De kabel zit helemaal niet vol... de zenders zijn onlangs hier naar een hogere frequentie verplaatst en op de lagere is er nu plaats zat. Mixt-ICS (overkoepelende kabelmaatschappij in vele gemeenten, eigendom van Telenet) begint gewoon hard te zuigen.. wij kunnen hier wel Turk International en TVE 24/7 ontvangen maar de goeie zenders zoals NGC, Discovery Channel en MTV komen maar een klein deel van de dag aan bod :(
offtopic:
waar moet het heen met nederland? ik heb hier alle zenders gewoon en geen turkse, italiaanse, chineese of wat dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
jessevl schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:59:
[...]

offtopic:
waar moet het heen met nederland? ik heb hier alle zenders gewoon en geen turkse, italiaanse, chineese of wat dan ook :P
Ow ja, ik ben een Belg hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Deze mislukking wilde ik jullie niet onthouden.

Een kennis van me laat zijn drie maanden oude laptop (met garantie) repareren
door iemand "met verstand van computers"

Resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/images/stories/laptopmod.jpg

Inderdaad, een prachtige zaagsnede in het moederbord waar de powerstekker zat.

Ik heb gelukkig de laptop nog voor hem kunnen fixen met wat alternafieve wiring en een nieuwe power stekker.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Wat trouwens een herhaling dan van die spattende cd's hoor

* Ganzz ganzz vind myth buster wel maf programma maar dat is mijn mening, laten we gaan kijken of je een kanon kan laten ontploffen 8) 8) 8)

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Dr.DNA schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:36:
Deze mislukking wilde ik jullie niet onthouden.

Een kennis van me laat zijn drie maanden oude laptop (met garantie) repareren
door iemand "met verstand van computers"

Resultaat :
[afbeelding]

Inderdaad, een prachtige zaagsnede in het moederbord waar de powerstekker zat.

Ik heb gelukkig de laptop nog voor hem kunnen fixen met wat alternafieve wiring en een nieuwe power stekker.
WTF is daar gebeurt?!?!?!?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Er was een probleem met de power, en toen dacht iemand dat de + en - contact maakten. Dus heeft hij + en - gescheiden met een zaag... 8)7

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Salandur

Software Engineer

Dr.DNA schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:57:
[...]

Er was een probleem met de power, en toen dacht iemand dat de + en - contact maakten. Dus heeft hij + en - gescheiden met een zaag... 8)7
Haha, wat een idioot zeg!!!!
Ik zou mijn laptop zolang er garantie op zit altijd naar de dealer brengen, weet je zeker dat ie normaal terug komt

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:44:
He Cyrus, kan je geen foto maken van half geëxplodeerde proc? kben wel benieuwd hoe dat eruit ziet,

P.S. kan het exploderen niet komen OMDAT de koeler er nog niet opzat?? :9
ik zal ff de dig. camera meenemen van me ouders (heb er zelf geen) en ff foto maken en posten.....

ik denk ook dat het door de missende koeler komt, maar dan mag zo'n ding toch niet exploderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

[offtopic]
frickY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:56:
UPC (kabelmaatschappij in Amsterdam en omstreken) is ook pas sinds een paar maanden slim genoeg om Discovery door de kabel te persen, ipv Rai Uno (Italiaanse zender |:()
Ghehe, bij ons in Nijmegen hiero hebben we 24/7 Discovery !!! staat ook héél vaak aan, en op me andere tv National Geographic.

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:47:
[...]

ik denk ook dat het door de missende koeler komt, maar dan mag zo'n ding toch niet exploderen?
Ojaa hoor...... als er geen koeler op die oude AMD's zit, dan wordt de core binnen paar seconden paar honderd graden, dit in tegenstelling tot de rest van de cpu.

Dit heeft zo'n groot temp verschil dat de cpu "barst"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt allemaal reuze mee. Nou ben ik ook niet zo'n tweaker. Een resume van de afgelopen 14 jaar.

1. Van een 486 SX25 een DX50 willen maken. Ik weet het niet helemaal meer precies. DX50 processor geplaatst.....bijpassend kristal gekocht. Originele kristal eruit gehaald. Nieuwe erin geprikt. Helaas pin 1,2 en 3,4 omgedraaid. Rook uit kristal en rook uit mobo.
Was nog voor het jumper tijdperk.
2. Nog niet zo heel lang geleden nieuwe SATA schijf ingebouwd. Iets teveel kracht gezet en daar ging de connector (op HD). Begrijp niet waarom ze die dingen zo fragile gemaakt hebben.

Meer zou ik zo snel niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Daarjuist even gekeken naar de netwerkkaart in m'n oudste computer die het niet meer doet. Computer stond aan en ik vond dat de UTP connector er wel verdacht scheef opstond dus ik druk hem wat aan maar kom per ongeluk met m'n hand tegen de geluidskaart. Heel vaag maar ik kreeg een vonk, een schokje en de PC startte opnieuw op. Geluidskaart werkt nog maar de netwerkkaart is naar de eeuwige 3Com velden :'(

Hoewel dat ik niet denk dat het door deze actie is maar dat hij gewoon de geest heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 11:26

Polycom

Poes van goud

Ach zo'n kaartje kost tegenwoordig nog maar 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:41
Precies, en of je nu een 3Com hebt of eentje cheap-ass met Realtek-chipset (dat zijn ze tegenwoordig allemaal, of je nu Sweex of Linksys hebt, of wat dan ook) maakt echt geen verschil meer. Bij zo'n Realtek-chipset wordt je CPU weliswaar iets meer belast, maar dat merk je tegenwoordig met de CPU's > 2,0GHz echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Laatst online: 11-09 11:41
ik had laatst (2 jaar geleden) de 286 weer eens uit de kast gepakt.... Hiep hooi hij doet het nog! Nu komt het 8)7 zit er een leuk rood knopje op de achterkant (voeding dus...) dus ik dat switchen (110 volt dus) boem knetter allemaal rook en een brandlucht uit de mooie 286 :( Maar snel weer in de kast gezet :X

P.S Dit was trouwens toen ik nog niet aan het modden was :P

P.P.S Zou hij het nog doen? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Whoohoo op 15-12-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Dr.DNA schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:57:
[...]

omfg.. dan kom je wel uit een ei.. dan ben je echt n00ber dan de domste n00b hier :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Pentium MMX diskette kabel 2 pinnen vrijlaten. (scheef erin duwen) ==> poort opgeblazen

2 verschillende soorten RAM in een Pentium zetten (had immers die 2 verschillende sloten) en daarna het bios horen PIEPEN dat de controller is opgeblazen (voor die tijd was dat een nieuw moederbord!)

Het verkeerde bios flashen in een dual pentium server. En daarna de computer niet meer opstarten. (zwart beeld) (gelukkig goede connecties met eeprom bakkers en die hebben er met een apparaatje een nieuw bios ingezet!)

Een oude kaart met parralele printerpoort IDE en serieële aansluiting in een PII zetten (deed ik niet) omdat er te weinig serieële aansluitingen waren. Dus de jumpers van de IDE op disabel zetten enz. (was van zo'n oude 486) en toen kwam er een beetje rook van kaart af. En is de kaart zwart aangebakken. En beetje gesmolten! Voor de rest deed de PC het nog op de voeding na.

In het 386 tijdperk (toen die dingen nog best nieuw waren) de 220 schakelaar naar de 110V zetten omdat we geen beeld kregen. (moest ik dus op de monitor doen om van ingang te switchen) Hierdoor heeft de hele computer het zowat begeven.

Een 19inch monitor die ik GRATIS gekregen had en dus dacht ik sjiek ding! Is het s'avonds helemaal donker steek ik dat ding in en weg stroom! En stomme meterkast wou de aardlek schakelaar niet meer aanspringen.

Een oude hardeschijf testen van iemand die er niet bij zecht dat het ding jaren in een vochtig magazijn heeft gelegen. Aangesloten en raargenoeg brand de stappenmoter van mijn DISKKETTE drive door. Maar de hardisk deed het (niet al te goed met Bad Sectors en veel lawaai) (kwam echt de rook van af en stonk verschrikkelijk)

Dit was effe wat zo in mij opkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Mijn slachtoffer wat me nu te binnen schiet was een ouwe 386, was nog zo'n desktop model. Daar zat een kap uit een geheel overheen, was altijd een enorm gepruts. Bovendien was het een grote kabelzooi daar binnenin, toen ik die kap er overheen schoof trok die de IDE-kabel uit de harddisk, pinnetjes krom, harde schijf afgeschreven :P

Voortaan maar iets voorzichtiger gedaan...

Overigens wel een uitkomst wat dat betreft, die towers met makkelijk verwijderbare zijpanelen...

• Gamo
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Met een schroevendraaier geprobeert een big ass koeler op een PIII 800 te plaatsen, schoot ik uit richting de connectors.... scheisse....scheisse....*pc aanzetten*.... ging netjes aan :) GODDANK!

Na een uur kwam ik erachter dat me printer het niet meer deed.... dooie printerpoort dus :s flink diepe kras dwars door de datalijnen op de printplaat van het mobo :D wel lol opzich....

• BootVluchteling
ik heb gisteren voor een vriend van mij een pc in elkaar gezet..

een Gigabyte mobootje met bijna alles onboard, een Antec plusview 1000 AMG, en nog een beetje rommel (200 GB hdd, dvd brander, dvd lezer, floppy..)

nu het probleem. de hdd spint niet op, als de datakabel erin zat.. de cd-rom spelers idem, de lampjes hierop gingen niet branden, en deze dingen niet open.. als ik de datakabel eruit haalde, deden de dvd spelers het wel.. de hdd spint dan ook op, en op mijn eigen pc werkt de hdd wel.. kan het dan zijn dat beide connectors kapot zijn..? ik kan ze moelijk allebei gesloopt hebben toch..?

Verwijderd

is voeding wel aangesloten :)

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Salandur

Software Engineer

Ze gaan draaien zonder ide connectors, lijkt me wel

Waarschijnlijk is er toch iets op dat mobo kapot...

[ Voor 13% gewijzigd door Salandur op 16-12-2004 09:47 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• BootVluchteling
Salandur schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:47:
[...]

Ze gaan draaien zonder ide connectors, lijkt me wel

Waarschijnlijk is er toch iets op dat mobo kapot...
ik heb vanochtend dus het moederbord naar Yorcom gebracht, de betreffende tent waar ik de spullen heb gekocht.. toch hebben ze weinig vertrouwen in mij.. ik heb dat ding om kwart voor 10 gebr8, in de hoop een vervanger mee te krijgen, maar ze willen em eerst zelf nakijken.. ik kan die gast niet overhalen, om me een nieuw mobo te geven |:( dussuh, ik uitleggen, dat ik alles getest had, en dat het niet anders kan, dan dat de IDE connectors brak zijn.. hij niet luisteren...dus nu zit ik thuis, te w88 op een reactie, dat mn moederbord kapot is, en dat ik een vervangende kan ophalen :S

net maar weer ff gebeld om ze achter hun broek aan te zitten (is inmiddels 4 uur en 15 minuten later) ze moeten dus écht per sé onderzoeken dat de IDE connectors kapot zijn... toch vind ik dit redelijk kwalijk, als je duidelijk uitlegd, wat je hebt gedaan, en het dus uiteindelijk max 10 minuten werk is, om te constateren, dat die gele grafconnector naar de klote is :@

wat vinden jullie hier nou van?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

nou ja je kan natuurlijk ook 'zomaar' iets terugbrengen, ze mogen het toch testen?

This is the Way.

Verwijderd

Ik heb ook nog een leuke, ik had gisteren een nieuwe hdd gekregen omdat mijn oude 160 gb maxtor fouten opzaten, dus ik neem um mee naar huis, helemaal blij, omdat het een daimondmax 10 was ipv 9 die ik eerst had, ik zet hem in computer, installeer windows xp.
Alles nog goed tot nu toe. Maargoed, na het installeren van XP nog even wat drivers installeren en toen moest ik naar bed, dus ik zet de computer uit.... met de schakelaar op de verdeeldoos. Dus ik denken, ho das niet goed, ff w8e. PC weer aanzetten en dan horen dat je hdd niet meer begint met ronddraaien en niet meer herkend wordt door computer |:(
Ik zet het hem aan losse voeding en luister even, hoor je de hdd even aanslaan, weer uit gaan en dan weer aanslaan, met korte tussenpozen. Maar hij start niet meer dus :(, kga morgen even vragen om nieuwe hdd. Mag toch niet kunnen, dat je hdd kapot gaat van stroomuitval???

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:01:
Ik heb ook nog een leuke, ik had gisteren een nieuwe hdd gekregen omdat mijn oude 160 gb maxtor fouten opzaten, dus ik neem um mee naar huis, helemaal blij, omdat het een daimondmax 10 was ipv 9 die ik eerst had, ik zet hem in computer, installeer windows xp.
Alles nog goed tot nu toe. Maargoed, na het installeren van XP nog even wat drivers installeren en toen moest ik naar bed, dus ik zet de computer uit.... met de schakelaar op de verdeeldoos. Dus ik denken, ho das niet goed, ff w8e. PC weer aanzetten en dan horen dat je hdd niet meer begint met ronddraaien en niet meer herkend wordt door computer |:(
Ik zet het hem aan losse voeding en luister even, hoor je de hdd even aanslaan, weer uit gaan en dan weer aanslaan, met korte tussenpozen. Maar hij start niet meer dus :(, kga morgen even vragen om nieuwe hdd. Mag toch niet kunnen, dat je hdd kapot gaat van stroomuitval???
dat zou idd niet mogen, kheb zovaak met oude computertjes gehad dat ze weer is vastliepen en dan natuurlijk gewoon de schakelaar van de stekkerdoos met m'n voet uitzetten........en ja hoor de oude beesies doen het gewoon nog

• BootVluchteling
HIValicious schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:15:
nou ja je kan natuurlijk ook 'zomaar' iets terugbrengen, ze mogen het toch testen?
ik heb inmiddels een nieuw moederbord ontvangen, en het moederbord bleek idd kapot te zijn

DOH DOH DOH DOH 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

oud nieuws.. maar goed. inmiddels ingebouwd, en ik ga em ff installen (als het goed is) iig morgen meer info.. ciao

/edit @ 22.12

ik heb inmiddels het moederbord ingebouwd, kom ik tot de conclusie, dat deze OOK kapot is..!!!!

morgen maar weer bellen wat we nóu gaan doen.. echt superkrom.. iemand nog suggesties wat het is..?

het betreft een GA-7vm400AMF met een sempron 2600+.....

grtz,

[ Voor 25% gewijzigd door BootVluchteling op 16-12-2004 22:20 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 18:21
Misschien is je IDE kabel wel brak....

Nou graag weer ontopic, voor pc probleempjes open je maar een topic in OH ofzo..

Verwijderd

@jessevl:

Dat is wel zo, maar als de computer crasht, dan is de harde schijf meestal niet aan het schrijven, die van mij waarschijnlijk wel anders was ie niet vast gelopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Gr0wLiThE schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:41:
Misschien is je IDE kabel wel brak....

Nou graag weer ontopic, voor pc probleempjes open je maar een topic in OH ofzo..
ide kabel is ook al getest..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Slechte serie? LOL

Ik schoot gisteren met mijn schroevendraaier uit tijdens het verwijderen van de cartridge van een Pentium 2, en raakte toen de pootjes van de cache chip, flink krom gebogen, maar met een naald weer zo kunnen buigen, dat ze elkaar niet meer raakten.

nu een passief gekoelde CPU en PSU :) yeey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
hmz.. de fout bleek achteraf te zitten in het 1e moederbord (IDE connector stuk) en de rounded IDE kabel, die op mn cd-roms zat.. de 2e connector op de kabel maakte kortsluiting ofzo, iig als ik die aansloot, deed nix t.. inmiddels nieuwe kabel, en de pc staat nu netjes te pruttelen.. wilde dit verhaal dus even afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanoxious
  • Laatst online: 26-08 18:38
Moeders vond het nodig mijn beeldscherm met een natte doek schoon te maken.....dus ik kom half uurtje later thuis, beeldscherm aan en gelijk een dikke kortsluiting.... vrouwen :X

Vorige week bij een medestudent een msi moederbordje geregeld, na een tijdje zoeken eindelijk gevonden, ff op de grond gelegd...tijd voor een biertje :/
Na enige biertjes staat hij op om een nieuw krattje te pakken, stapt zo op zn mobo. Condensatoren beetje brak, ff los op de grond getest met voeding, veel gepiep en geen zin om die condensatoren te vervangen.. we moesten wat doen dus koeling van cpu afgehaald. Na enige minuuten begon het aardig te stinken, sukkeltje was te dronken om te begrijpen dat het kwam door het te heet worden.....ofwel hij wou de cpu eraf halen, maar verbrande hierbij 3vingertoppen :O

Beetje in me pc kast aan het klooten (pc stond gewoon aan) 8)7 , colaatje dr bij... kast op zn zijkant, andere overgeklockte pc kreeg een temp melding van motherboardmonitor, ofwel een harde toon... ik schrik me de pleuris, laat het glas vallen, ofwel mobo+cpu+1ddr512 (andere geheugenkaartje deed het nog :7 ) naar de klote en het stonk een uur naar aangebrande cola :|

Toetsenbord opengeschroefd om schoon te maken, toetsenfolie moest natuurlijk ook schoon. Dit krimt helaas in heet water.....dag toetsenbord

Ooit op de middelbare school vond een jongen het leuk om de voedingen van een aantal pc's op 110v te zetten. De rest kun je raden

Hout -> Steenkool -> Olie -> Kernenergie ->-> Duurzame Energie !

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.