230V strobo die geschakeld met een releais door de com poort aangestuurd werdt. Toen ik op een gegeven moment nog wel een relais hoorde klikken maar de strobos niet meer flitste begon ik het aardig benauwd te krijgen..Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:56:
Kijkshop trobo in proberen te bouwen (tegen al mijn gezond verstand in). Strobo getest op een losse voeding. werkte perfect. Kortom, Inbouwen die hap. Alles ingebouwd. Pc aan en testen maar. Erg leuk effect moest ik zeggen. Jammer alleen dat de strobo losliet en tegen me 30gb maxtor aankwam. PCB dood en later een mooie Click-Of-Death
Ben nu maar overgestapt naar een 9v LED-strobo.. veel betermaakt ook niet zo'n irri geluid
kleine onkl zonder centjes krijgt zomaar een XT cadeau. (als in 8086, wij spreken vroeger idd.)
onkl blij.
XT in winkelwagenje naar huis gesleept.
Thuis, instaleren en aan.
No boot disk. (PARK? wat is dat?)
Raar, er zat toch echt een harde schijf in, van 20 hele megabytes zelfs!
In het BIOS, PC uitleggen dat er toch echt een harde schijf in zat. (Eerste keer dat ik een bios zag, wist niet eens dat zoiets bestond.)
Om onduidelijke reden kon ik niet instellen hoeveel sectoren, tracks etc, maar alleen maar kiezen uit 8 types harde schijven.
OK, kijken welke HDD het om gaat en selecteren. Bios zegt nietus. Nietus? wellus.
Enfin, alle andere selectieopties maar geprobeerd. Uiteindelijk werden Bios en ik het eens over een een of andere 40MB schijf. Probleem: de harde schijf was echt maar 20 MB.
Resultaat: type je tekst in WP5.1, save, ga naar DOS, kijk of het bestand ook echt op de harde schijf staat (inderdaad, ongeveer 50% kans). Zoniet: nog een keer saven. En nog een keer.
Binnen half jaar heb ik toen maar een échte computer geregeld (386
)
onkl blij.
XT in winkelwagenje naar huis gesleept.
Thuis, instaleren en aan.
No boot disk. (PARK? wat is dat?)
Raar, er zat toch echt een harde schijf in, van 20 hele megabytes zelfs!
In het BIOS, PC uitleggen dat er toch echt een harde schijf in zat. (Eerste keer dat ik een bios zag, wist niet eens dat zoiets bestond.)
Om onduidelijke reden kon ik niet instellen hoeveel sectoren, tracks etc, maar alleen maar kiezen uit 8 types harde schijven.
OK, kijken welke HDD het om gaat en selecteren. Bios zegt nietus. Nietus? wellus.
Enfin, alle andere selectieopties maar geprobeerd. Uiteindelijk werden Bios en ik het eens over een een of andere 40MB schijf. Probleem: de harde schijf was echt maar 20 MB.
Resultaat: type je tekst in WP5.1, save, ga naar DOS, kijk of het bestand ook echt op de harde schijf staat (inderdaad, ongeveer 50% kans). Zoniet: nog een keer saven. En nog een keer.
Binnen half jaar heb ik toen maar een échte computer geregeld (386
<triplepost>
[ Voor 97% gewijzigd door mae-t.net op 15-11-2004 16:38 ]
ik lees stukjes van mensen, die een mobo hebben gesloopt door uit te schieten met een schroevendraaier tijdens het plaatsen van een proc. koeler.. nu heb ik gewerkt bij een lokale pcboer, en ik ben vaak uitgeschoten, maar nooit een kapot mobo.. dus doen jullie toch wat fout
. ennuh, 1x een dom foutje, wat mn kop kostte.. een tijdje geleden, jaar of 2, had je van die 800 MHz geheugen met headspreaders er standaard op. dim geheugen d8 ik.. ik ging die dus plaatsen in een A-open mobo, en alle 4 de sloten moeten gevuld zijn. minimaal 2 échte geheugen chips, en 2 dummies.. ik geheugen plaatsen, druk ik schuin, sloop ik het geheugenbankje
ook een nexus 3000 voeding (300W) naar de eeuwige jachtvelden gejaagd, door er een amd 64 3000+ en allemaal gekke randapparatuur en lampjes en toeters en bellen aan te hangen.. ging wel ff goed.. ik de volgende dag naar mn werk, kom ik terug, pc uit.. pc niet meer aan te krijgen.. ik naar beneden, mn ma vragen of ze de pc had uitgezet... nee hoor zegt ze, maar ik hoorde wel een poef
.. oeps foutje.. ik bellen naar die nexus tent (de tent waar ik die voeding had gekocht, was failliet gegaan
.. zeiden ze dat een 300W voeding niet een amd 64 kon voorzien van stroom... oeps.. LOL.. nu heb ik een amd 64 cooler gekregen als vervanging van de voeding.. iemand interesse in een amd 64 cooler?

ook een nexus 3000 voeding (300W) naar de eeuwige jachtvelden gejaagd, door er een amd 64 3000+ en allemaal gekke randapparatuur en lampjes en toeters en bellen aan te hangen.. ging wel ff goed.. ik de volgende dag naar mn werk, kom ik terug, pc uit.. pc niet meer aan te krijgen.. ik naar beneden, mn ma vragen of ze de pc had uitgezet... nee hoor zegt ze, maar ik hoorde wel een poef

Daarnet mijn grootste blunder ooit volgens mij, sta ik op zolder (daar slaap ik) roept mijn beste vriend van beneden of ie een cd'tje mag branden. Loop ik met de spindel naar beneden, valt de spindel tussen de (open) traptreden door naar beneden...
Hoppa, special express delivery, u vraagt, wij gooien de cd's...
van de 45 cd's 20 rip...
Hoppa, special express delivery, u vraagt, wij gooien de cd's...
van de 45 cd's 20 rip...
Had of is al weer een tijd geleden, had een beetje lopen kloten met wat draaden enz, Was ik een beetje aan et surfen, opeens vette smoke uit men kast en zak een draad na zeker 3mm dik rood gloeiend, shit dacht ik. ik snel met een scroevendraaier de draad bewogen zodat die nergens meer tegen aan kwam. Hij maakte dus zwaar kortsluiting ofzo
men pc bleef wel aan maar wel alle fans heel langzaam draaient, tot dat ik et draad vrij had gemaakt, toen deed alles weer normaal, kon gewoon weer verder surfen hehe. Maar van et draad was zowat niks van over
, gewoon helemaal weg geschroeit. Maar et raare is, dat ik nog steeds niet weet waar et aan gelegen heeft
En ik sluit alles heeel goed aan, niet aan elkaar knopen enz, en goed af dekken.
dus beetje vaag, maar als nog goeie voeding die samsung
Hij had nog wel genoeg power om men pc draaient te houden. Maar heb nu wel een andere voeding gekocht (vanwegen watts dan) want hij doet et nog steeds 
Niet echt een mislukking maar toch. dacht zet em hier wel bij.

Niet echt een mislukking maar toch. dacht zet em hier wel bij.
Blaad
Verwijderd
gister, ik dacht lekker mijn te grote (midi) atx kast in een mini at kast bouwen. dus ik die 40mhz pc uit die behuizing gesloopt. en ik trek mijn eige kast open om mijn mobo op die tray te leggen. zodat ik gaatjes kan boren enzo. en inene zie ik: mijn mobo is evenhoog als die complete behuizing. t pas t dr dus niet in. en dan moet de voeding dr nog bij. nu weet ik waarom ik op de hcc geen atx mini kasten heb zien staan (of ik heb natuurlijk niet goed gekeken). oftewel hele pc voor nix uit elkaar gehaald-_-. iemand nog bankjes 1mb edo ramm 32pinns nodig??
ik snap trouwens ook niet waarom jullie floppy drives kunnen slopen door de IDE-kabel er verkeerd in te mikken. ik heb dit al best vaak meegemaakt, en geen enkele floppy drive is gestorven.....
btw, usb-pen roelz
btw, usb-pen roelz
Hoe krijgen jullie hem er uberhaupt op de kop inBootVluchteling schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:37:
ik snap trouwens ook niet waarom jullie floppy drives kunnen slopen door de IDE-kabel er verkeerd in te mikken. ik heb dit al best vaak meegemaakt, en geen enkele floppy drive is gestorven.....
btw, usb-pen roelz

Laatst kleine blunder. Moest ff de HD eruit halen. Ik voorzichtig aan die ide kabel trekken... ineens KRAK... Dus ik dacht WTF? Nou niks te zien dus ik weer verder... Je raad hem al , ik had de kabel nog in mijn hand en het zwarte blokje van de IDE zat er nog in

offtopic:
Kreeg wel gratis een nieuwe na de uitleg van mij bij de Norrod
Kreeg wel gratis een nieuwe na de uitleg van mij bij de Norrod
Als je hard genoeg duwt, past allesWaypoint schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:01:
[...]
Hoe krijgen jullie hem er uberhaupt op de kop in![]()
??!Da's mij nog nooit gelukt.. miss maar eens harder doorduwen in het vervolg
![]()
*knip*
Toch wel vreemd. Veel verhalen hier gaan over het omgekeerd insteken van de floppy-cable waarnaa de floppydrive dood is. Dit heb ik zelf al meerdere malen gedaan en het enigste wat gebeurde was dat het lampje van mijn drive continu ging branden.
Weer omdraaien en hij werkte gewoon weer.. Heb ik nou zulke goede drives gehad?
[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 18-11-2004 10:48 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
ik heb dat ook al paar keer gedaan idd, maar nog nooit mn fdd mee gemolesteerd, mja mn huidige geeft nu alleen wel af en toe eens een I/O fout, maar das misschien omdat ie es van de trap gevallen is
ach waneer gebruik je zo'n ding nou?
ik heb gisteren nog wat doms gehad:)
ik had 2 case-fans gekocht, die ging ik dus ook gelijk even in mn kastje monteren. 1 vanachteren die naar buiten blaast en 1 van voren,onder die naar binnen blaast. maar op die plek hangen ook alle draadjes van de power LED, HDD led, Reset Switch enz enz. die bungelden daar wat. ik had dat fannetje daar dus achter late draaie en dat ging allemaal wel hoor......
maar na een kwartiertje horde ik ineens: brrrrrrrrghthgbbrbTHJDhrghjhfhggrrrTT KLETTER!!!! na het openmaken van mn kast constateerde ik daar 4 draadjes met stekkertjes en al tussen de 120mm fan gewikkeld:) en wat scoupen die door men hele kast lagen.
ik heb gisteren nog wat doms gehad:)

maar na een kwartiertje horde ik ineens: brrrrrrrrghthgbbrbTHJDhrghjhfhggrrrTT KLETTER!!!! na het openmaken van mn kast constateerde ik daar 4 draadjes met stekkertjes en al tussen de 120mm fan gewikkeld:) en wat scoupen die door men hele kast lagen.

Verwijderd
soms lees ik hier ongelukken waar van ik denk, die had me ma nog geen eens kunnen doen..
een ide HDD kabel in een floppy disk douwen, dan moet je toch knap zijn, aangezien een floppy kabel toch een stukje smaller is, en bij mijn kabels zitten een soort van pinnetje, wat je er in een gleufje moet stoppen (
) Op zijn kop krijg ik een floppy disk cable er niet in....
een ide HDD kabel in een floppy disk douwen, dan moet je toch knap zijn, aangezien een floppy kabel toch een stukje smaller is, en bij mijn kabels zitten een soort van pinnetje, wat je er in een gleufje moet stoppen (
Dat is wel heel mooi gemaakt op die manier. Maar dit geld niet voor iedere diskette drive.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:37:
soms lees ik hier ongelukken waar van ik denk, die had me ma nog geen eens kunnen doen..
een ide HDD kabel in een floppy disk douwen, dan moet je toch knap zijn, aangezien een floppy kabel toch een stukje smaller is, en bij mijn kabels zitten een soort van pinnetje, wat je er in een gleufje moet stoppen () Op zijn kop krijg ik een floppy disk cable er niet in....
Ik heb hier een mooie zwarte liggen die ook voorzien is van zo'n zelfde uitsparing. Maar wanneer ik de kabel erop de juiste manier in doe (dus met de uitstulping in het gaatje) dan doet hij het niet

Wanneer ik hem dan op de kop er met een beetje geweld in duw, werkt de drive opeens wel. Dit is met iedere kabel die ik geprobeerd heb (stuk of 4) en bij ieder moederbord tot nu toe (ook stuk of 4)
Er bestaan dus ook gewoon drives waar de kabel er op z'n kop in moet voordat hij uberhaupt tot leven komt
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
Zoals gezegd: harder duwen, en alles lukt... Zelfs je ma kan hard genoeg duwen, wedden?Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:37:
een ide HDD kabel in een floppy disk douwen, dan moet je toch knap zijn, aangezien een floppy kabel toch een stukje smaller is, en bij mijn kabels zitten een soort van pinnetje, wat je er in een gleufje moet stoppen () Op zijn kop krijg ik een floppy disk cable er niet in....
ik heb zojuist een radeon 9800 pr0 gekocht, en die ging ik net ff plaatsen.. aangezien mn oude videokaart (G-force 4 TI 4200, iemand hebben?
) watergekoeld was, moest ik het slangetje op mn cpu losmaken.. wat beurt er, lopen er een paar druppels water op mn moederbord... ik d8, ach ff droogdeppen, trek ik die slang los, vallen er druppels in mn pci slot
ik OEPS! wat nu.. ach maar ff met de föhn
dus zag ik dat de kartonnetjes onder mn bevestigingspunten van mn reserator cpu blok, ook doordrenkt waren.. kon ik dus ff mn moederbord eruit halen
uiteindelijk ALLES droog gemaakt (duurde half uur ofzo.) alles weer gemonteerd.. en dan trillend je "aan"-knop indrukken.. gelukkig werkt alles nu
... 1 klein punt.. mn GPU blok is nog niet binnen, dus komende week kan ik het nog een x doen

Laatst me hardeschrijf naar een andere wereld geholpen en ook nog op best wel stomme manier al zeg k ut zelf
. Had op de hcc dagen 2 mooie UV-balkies gekocht en van da cablemesh UV spul. Nou k aan de slag, plaatje overgenomen van GOT hoe da zit met die molexen en die kleurtjes. Nou ging allemaal toppie. Ik was klaar, zet me compu aan. Hij gaat aan k denk gelukkig niks verkeerds gedaan, kom k in windows zit ie de hele tijd me cd-rom te zoeken. Nou computer weer uit ff kabeltje wisselen. Zet hem weer aan en er komt een beetje onaangenaam luchtje uit me compu kast. Ik zet uhm snel uit. Ging k die molexen sjekke, zaten er allemaal goed op behalve 1tje. K toch nog maar ff kijke hoe die kleure code zad. Had k ut plaatje verkeerd overgenomen van internet. I.P.V r-z-z-g had k g-z-z-r gedaan. Kleure blind???? Maar me cd-rom doet ut nog alleen me hdd niet meer
Verwijderd
Gelukkig tijdje geleden alweer:
Drie nieuwe AMD Athlons 2000+, moest alleen de CPU fans nog op het boardje drukken.
Eerste erop gezet, geen beeld ???, hmmm, kapotte proc, ach andere processor erin, fan erop, ook niks, ohwww, derde dan met fan erop, OOK NIKS.
Bleek achteraf dat de fan maar op 1 manier op de proc te zetten was, zoals ik het deed had ie geen volledig contact ermee, gevolg drie processors doorgebrand,
Oeiiiiii dat deed pijn.
Tegenwoordig eerst moederboard in zijn geheel maar insmeren met koelpasta en dan aanzetten, Whahaha.
Drie nieuwe AMD Athlons 2000+, moest alleen de CPU fans nog op het boardje drukken.
Eerste erop gezet, geen beeld ???, hmmm, kapotte proc, ach andere processor erin, fan erop, ook niks, ohwww, derde dan met fan erop, OOK NIKS.
Bleek achteraf dat de fan maar op 1 manier op de proc te zetten was, zoals ik het deed had ie geen volledig contact ermee, gevolg drie processors doorgebrand,
Oeiiiiii dat deed pijn.
Tegenwoordig eerst moederboard in zijn geheel maar insmeren met koelpasta en dan aanzetten, Whahaha.
heerlijk,, zo'n topic.. kan je het ff kwijt 
gisteren mn hdd's aangesloten op een SATA converter (4-pin molex -> 2x SATA power) nadat ik het plastieken connectortje had veranders (van de normale naar een zwarte). de 5 en 12v verwisseld. hoppa Raptor 37Gb en Maxtor200Gb naar de eeuwige jachtvelden..
maar het ergste is wel: al mn bestanden - legaal en illegaal, muziek en e-mails. alles weg, foetsie. kan wel janken..
gisteren mn hdd's aangesloten op een SATA converter (4-pin molex -> 2x SATA power) nadat ik het plastieken connectortje had veranders (van de normale naar een zwarte). de 5 en 12v verwisseld. hoppa Raptor 37Gb en Maxtor200Gb naar de eeuwige jachtvelden..
maar het ergste is wel: al mn bestanden - legaal en illegaal, muziek en e-mails. alles weg, foetsie. kan wel janken..
ai! pijnlijke grap! zoals je kan lezen, zijn er wel HEEL veel mensen die hun 5 en 12 volt omwisselen.. laat dat een goede hint zijn!!T-H schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:55:
heerlijk,, zo'n topic.. kan je het ff kwijt
Als je je nieuwe schijven gekocht hebt even het printje overzetten, de mechanische delen zijn veel kans nog wel heel. Dan kun je je gegevens overzetten 
Mocht er nu nog ooit een head crashen heb je meteen vervanging
Mocht er nu nog ooit een head crashen heb je meteen vervanging

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
hmm, ik heb nogal vaak processors naar de andere wereld geholpen door ze verkeerd in het socket te douwen...

dat is best wel blond.. ik bedoel.. er staan pijltjes op.. dus das toch wel enigzins logisch.. ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen, puur omdat ik erg goed oplet wat betreft pc's....Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:07:
hmm, ik heb nogal vaak processors naar de andere wereld geholpen door ze verkeerd in het socket te douwen...
/edit Tom klopt even af

[ Voor 5% gewijzigd door BootVluchteling op 20-11-2004 20:14 ]
Verwijderd
mja, ik ben nogal ongeduldig somsBootVluchteling schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:13:
[...]
dat is best wel blond.. ik bedoel.. er staan pijltjes op.. dus das toch wel enigzins logisch.. ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen, puur omdat ik erg goed oplet wat betreft pc's....
/edit Tom klopt even af
Naja waar zou ik beginnen 
Eerste complete mod die ik oit gemaakt had... oude GamesWorkshop koffer met daarin een P3 600MHz, geen rekening met warmte gehouden
en voor fans waren er geen plek meer... mjah mislukking geworden dus.
Tweede mod
PC kast van MDF
helaas niet goed uitgemeten en dus een beetje scheef (voortaan gewoon op maat LATEN maken, dus niet met decoupeerzaag) en ja... was een beetje zwaar
.
Oud toetsenbord frame van zwart gespoten (niet de toetsen) helaas ging dit na verloop van tijd nogal afgeven, heb em dus weg kunnen gooien
Achja... iedereen heeft wel van zulke dingen, maar die zijn goed
leer je weer een hoop van
Eerste complete mod die ik oit gemaakt had... oude GamesWorkshop koffer met daarin een P3 600MHz, geen rekening met warmte gehouden

Tweede mod
PC kast van MDF
Oud toetsenbord frame van zwart gespoten (niet de toetsen) helaas ging dit na verloop van tijd nogal afgeven, heb em dus weg kunnen gooien
Achja... iedereen heeft wel van zulke dingen, maar die zijn goed
Verwijderd
Het ergste wat mij is overkomen is een koeler op een athlon XP 3000 + iets te hard aangeduwd hoek van proc af deed het nog wel maar,
beeld was vrij streperig . eeuuh mam hij doet het niet meer

das dan een dure grap...Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:28:
Het ergste wat mij is overkomen is een koeler op een athlon XP 3000 + iets te hard aangeduwd hoek van proc af deed het nog wel maar,
nee joh
Toen ik de koeler van me radeon 9700 vervangen door een standard cpu koeler zag ik dat door da spacer de originele koeler helemaal geen kontakt maakte met de gpu , alleen de thermal paste.
Dus ik dat ding er af slopen(ging vet makkelijk) en de spacer vijlen...
Had ik hem er weer op geplakt met seconde lijm maar met iets teveel lijm zodat hij weer net zo hoog was
Weer afhalen.... maar jah eerst zat hij met zachte prut vast e nu met seconde lijm.
Was wel gelukt zonder iets te mollen en weer er op geplakt....
En weer was het te hoog ...
weer geprobeert en deze keer waren er wat baantjes kapot gegaan rondom de spacer.
toen maar de nieuwe koeler er opgezet zodner spacer en ja hoor.... hoekjes van de core af( de nieuwe koeler zat met tierips vast dus niet echt uitstekend in balans).
Kaart in pc gestoken en ja hoor.... beeld helemaal verkloot.
originele koeler terug, weer testen ......doooooooooooood
(vraag me niet waarom ik de standard koeler terug deed..... Ik weet het zelf nieteens)
Ik zal voortaan wel het koelblok aanpassen of zow als de spacer te hoog is.
Ook een keer ee dikke nmb 92mm fan op een kroonsteentje laten kantelen ....rip.
dat was het wel ongeveer.
Had ik hem er weer op geplakt met seconde lijm maar met iets teveel lijm zodat hij weer net zo hoog was
Weer afhalen.... maar jah eerst zat hij met zachte prut vast e nu met seconde lijm.
weer geprobeert en deze keer waren er wat baantjes kapot gegaan rondom de spacer.
toen maar de nieuwe koeler er opgezet zodner spacer en ja hoor.... hoekjes van de core af( de nieuwe koeler zat met tierips vast dus niet echt uitstekend in balans).
(vraag me niet waarom ik de standard koeler terug deed..... Ik weet het zelf nieteens)
Wat was'r dood, 't kroonsteentje of de fanDJ_Squtshi schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:53:
Toen ik de koeler van me radeon 9700 vervangen door een standard cpu koeler zag ik dat door da spacer de originele koeler helemaal geen kontakt maakte met de gpu , alleen de thermal paste.
Langelijst...
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
wat is ook alweer een kroonsteentje..? wel wat van gehoord..Silent Hunter schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:17:
[...]
Wat was'r dood, 't kroonsteentje of de fan?
Langelijst...
BootVluchteling schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:30:
[...]
wat is ook alweer een kroonsteentje..? wel wat van gehoord..

Kroonsteentje
WOEI ik kan me zelf nu ook toevoegen aan de mislukkingen lijst
.
ik heb sinds een paar dagen een cm stacker mooi groot ding. meteen aan het modden gegaan. ronde rooster er uit wat er achter zat er uit gezaagd (alu bewerkt lekker zeg). ging allemaal mooi en zag er strak uit. plexiglas op maat gemaakt daarna mijn window etch er op geplakt. tot nu toe ging alles perfect. ik had bij de karwie gel superlijm gehaalt wat tot 2 min beweegbaar was. dat was het dus niet
. zat al snel vast ecth scheef in het midden en paar lelijk lijmvlekken op het plexiglas maar ik ga het gewoon nog een x proberen. ik ga nu montage kit gebruiken wat hopelijk beter werkt. of heeft iemand anders nog een beter idee om de nieuwe etch netjes in het midden te krijgen en goed plexiglas op de zijkant van een kast te lijmen?
ik heb sinds een paar dagen een cm stacker mooi groot ding. meteen aan het modden gegaan. ronde rooster er uit wat er achter zat er uit gezaagd (alu bewerkt lekker zeg). ging allemaal mooi en zag er strak uit. plexiglas op maat gemaakt daarna mijn window etch er op geplakt. tot nu toe ging alles perfect. ik had bij de karwie gel superlijm gehaalt wat tot 2 min beweegbaar was. dat was het dus niet
Ik weet neit of t hier hoort
Ik was bezig bij een kameraad de printer/scanner/fax aan het aansluiten op de pc MAAR ik wist niet dat eht glas van het bolletje van de lamp kapot was die bij hun op het buro stond, ennn die knuppels daar hadden de lamp aan staan dus je raad het al mijn vinger geleid die 2 draadjes bij elkaar en ik kreeg 230volt door me handuh
voor de 2e keer dit jaar al
Ik was bezig bij een kameraad de printer/scanner/fax aan het aansluiten op de pc MAAR ik wist niet dat eht glas van het bolletje van de lamp kapot was die bij hun op het buro stond, ennn die knuppels daar hadden de lamp aan staan dus je raad het al mijn vinger geleid die 2 draadjes bij elkaar en ik kreeg 230volt door me handuh
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Uit ervaring kan ik zeggen... NIET lijmengakkethijs schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:54:
WOEI ik kan me zelf nu ook toevoegen aan de mislukkingen lijst.
ik heb sinds een paar dagen een cm stacker mooi groot ding. meteen aan het modden gegaan. ronde rooster er uit wat er achter zat er uit gezaagd (alu bewerkt lekker zeg). ging allemaal mooi en zag er strak uit. plexiglas op maat gemaakt daarna mijn window etch er op geplakt. tot nu toe ging alles perfect. ik had bij de karwie gel superlijm gehaalt wat tot 2 min beweegbaar was. dat was het dus niet. zat al snel vast ecth scheef in het midden en paar lelijk lijmvlekken op het plexiglas maar ik ga het gewoon nog een x proberen. ik ga nu montage kit gebruiken wat hopelijk beter werkt. of heeft iemand anders nog een beter idee om de nieuwe etch netjes in het midden te krijgen en goed plexiglas op de zijkant van een kast te lijmen?
Dit gaat snel 'klonteren' en zorgt er dus voor dat er een kleine spleet achterblijft. (die zich uiteraard weer opvult met allemaal rotzooi.) en ja... er zal ALTIJD een spleet achterblijfen met lijm, je doet er namelijk iets tussen.
Boutjes werken nogwel het best.. ziet er ook mooi strak uit. (gewoon design moertjes bij praxis halen ofzo) en anders van die plastic dopjes waarme je je fans kunt vastzetten (gezien bij eynstein als ik het me goed herinner).
Suc6 met mollen/modden iedereen !!
ik gaat naar bed

Ik zal ook maar even wat foutjes neerleggen:
Leuk nieuw moederbordje gekocht Asus CUWE-FX. leg het bord in de kast sluit de connector en stroom aan. Afstandbusjes vergeten OOOOOOEEEEPS fik kaboem bord uit en vlammetjes gezien maar voor de rest ging het goed alleen ATX connector was zwart en pakte geen stroom dus bord stuk.
Computer van 2 meter laten vallen en tegen mijn klant maar roepen dat er niets was gebeurd. Van de 4,3 gb was nog maar 500 mb over waar W98 op stond en frontje van CD speler was eraf maar ik heb gezegd dat dat al zo was. Hele kast stond op instorten maar kan gebeuren.
Ben bezig bij een klant en een frontje wil er niet uit dus ik rammen niet waar mijn klant bij stond op dat achterklepje om een NIC in te bouwen. gaat dat metale plaatje in een keer los kaboem op de I/O controller. goh wat doet dat MB toch vreemd. 2 maanden later was deze stuk. Heel vreemd allemaal.
Ben bezig om te tierippen de kabels. knip ik per ongeluk nog een zwart draadje door want eentje moest los. Denk niets aan de hand. Dit was bij een klant nee dat was een draadje voor de ATX connector. ja handig.
Ik had een 386 gekregen van iemand op mijn stage dus sluit deze aan. niets aan de hand zou je zeggen. Ik sluit hem aan stroom en druk hem aan maar ik draai me om en op eens kaboem harde knal stinken en ja hoor hele stageplaats zonder stroom. de computer deed het daarvoor altijd heel goed en nu kan gebeuren. Maar dit zijn er maar een paar van de duizenden. Ik martel me zelf altijd bij een ombouw ochtend voor computer. ik kom er letterlijk bloedend vanaf. Ik heb ieder weekend wel 1 of 2 pleisters.
Leuk nieuw moederbordje gekocht Asus CUWE-FX. leg het bord in de kast sluit de connector en stroom aan. Afstandbusjes vergeten OOOOOOEEEEPS fik kaboem bord uit en vlammetjes gezien maar voor de rest ging het goed alleen ATX connector was zwart en pakte geen stroom dus bord stuk.
Computer van 2 meter laten vallen en tegen mijn klant maar roepen dat er niets was gebeurd. Van de 4,3 gb was nog maar 500 mb over waar W98 op stond en frontje van CD speler was eraf maar ik heb gezegd dat dat al zo was. Hele kast stond op instorten maar kan gebeuren.
Ben bezig bij een klant en een frontje wil er niet uit dus ik rammen niet waar mijn klant bij stond op dat achterklepje om een NIC in te bouwen. gaat dat metale plaatje in een keer los kaboem op de I/O controller. goh wat doet dat MB toch vreemd. 2 maanden later was deze stuk. Heel vreemd allemaal.
Ben bezig om te tierippen de kabels. knip ik per ongeluk nog een zwart draadje door want eentje moest los. Denk niets aan de hand. Dit was bij een klant nee dat was een draadje voor de ATX connector. ja handig.
Ik had een 386 gekregen van iemand op mijn stage dus sluit deze aan. niets aan de hand zou je zeggen. Ik sluit hem aan stroom en druk hem aan maar ik draai me om en op eens kaboem harde knal stinken en ja hoor hele stageplaats zonder stroom. de computer deed het daarvoor altijd heel goed en nu kan gebeuren. Maar dit zijn er maar een paar van de duizenden. Ik martel me zelf altijd bij een ombouw ochtend voor computer. ik kom er letterlijk bloedend vanaf. Ik heb ieder weekend wel 1 of 2 pleisters.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Itsalex: in welk bedrijf werk jij? Dan weet ik waar ik NIET moet gaan!
lame.itsalex schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
geef het gewoon toe, meld het je baas en fix die pc. no big deal.
Mijn blunder dan maar: 
Ik had een NEC 1300A gekocht bij Alternate, hoppa installeren, paar maanden later een kuurtje waardoor hij niet meer openging.
Dus ik ram een paar keer op eject, niks. Nog even 5 seconden ingedrukt houden, niks.
Ach, eruitschroeven
even onderplaat verwijderen, ja hoor, niks te vinden. Terug erop, zet pc aan en het begint me toch te roken... UIT UIT UIT
.
Terug naar alternate gegaan, zeggen dat hij opeens begon te fikken
en hoppa, kreeg zo een nieuwe mee
(ik had ook de firmware geflashed, dus reken uit HOEVEEL geluk ik had
Ik had een NEC 1300A gekocht bij Alternate, hoppa installeren, paar maanden later een kuurtje waardoor hij niet meer openging.
Dus ik ram een paar keer op eject, niks. Nog even 5 seconden ingedrukt houden, niks.
Ach, eruitschroeven

Terug naar alternate gegaan, zeggen dat hij opeens begon te fikken

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Verwijderd
Hardware geflasht naar wat? ik heb ook een 1300a maar nergens kunnen vinden dat hij te flashen is zodat er andere funcities beschikbaar komen.FoutTM schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 07:17:
Mijn blunder dan maar:
Ach, eruitschroeveneven onderplaat verwijderen, ja hoor, niks te vinden. Terug erop, zet pc aan en het begint me toch te roken... UIT UIT UIT
![]()
![]()
.
Terug naar alternate gegaan, zeggen dat hij opeens begon te fikken![]()
en hoppa, kreeg zo een nieuwe mee
(ik had ook de firmware geflashed, dus reken uit HOEVEEL geluk ik had
inderdaad.. als ik dat 1x merk bij een bedrijf, maak ik dat bedrijf kapot door slechte reclame te maken. dat MAG je simpelweg NIET DOEN!Twabi2 schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:49:
als er iets stom is, is dat het wel!
Misschien wel It's?Twabi2 schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:49:
ItsAlex?
Doet It's aan reparaties en bouw PC's?
Ik werk zelf ook bij een PC-winkel en dit is echt stuitend om te lezen. Als iemand bij ons iets stukmaakt, dan wordt dat in ieder geval nooit op de klant afgeschoven. En ik kan me niet herinneren dat er iets van de klant stuk is gegaan (als de PC als reparatie binnenkomt van een ander merk that is), in ieder geval niet door onkunde.
Dit vind ik echt erg om te lezen: fouten maken mag, maar een klant mag dit nooit merken!
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Jullie kennen niet de situatie daarvoor. in mijn bedrijf kom ik wel eens bij klanten die het leven zuur maken en als je dan een foutje begaat ok geen probleem van maken. Het bord was toch al gaar en dat ik nog een duwtje de verkeerde richting in geeft maakt dan ook weer niets uit. Ik bied iemand dan wel met best veel korting een nieuwe pc aan en dan is dan meestal ook een goede doorloop naar een nieuwe machine.
Dat ik een computer laat vallen daar heb ik uiteindelijk niets van gehoord maar toen ik zonder kosten de cdromspeler wilde vervangen en in orde willde maken heb ik van mijn klant wat gehoord wat ik hier niet kwijt wil(scheldpartijen, ruziees, andere bedrijven die betrokken waren maar geen zin in hadden en ga zo maar door).
Dit was trouwens een aantal jaar geleden. Tegenwoordig gebeurd het niet meer. Het hoort erbij. Dat een computer valt en deze moest toch een upgradeset hebben kan niet gebeuren maar dat zijn mijn fouten die ik maak. Als een klant een computer laat vallen dan is het niet mijn schuld maar word wel vaak naar mij toegeschoven. Dat hoort erbij.
Als je trouwens ziet wat erbij Dell gebeurt dan heb ik nog wel aardige verhalen hierover. Ik ben zelf er een keer geweest en gezien wat er gebeurde.
Dat ik een computer laat vallen daar heb ik uiteindelijk niets van gehoord maar toen ik zonder kosten de cdromspeler wilde vervangen en in orde willde maken heb ik van mijn klant wat gehoord wat ik hier niet kwijt wil(scheldpartijen, ruziees, andere bedrijven die betrokken waren maar geen zin in hadden en ga zo maar door).
Dit was trouwens een aantal jaar geleden. Tegenwoordig gebeurd het niet meer. Het hoort erbij. Dat een computer valt en deze moest toch een upgradeset hebben kan niet gebeuren maar dat zijn mijn fouten die ik maak. Als een klant een computer laat vallen dan is het niet mijn schuld maar word wel vaak naar mij toegeschoven. Dat hoort erbij.
Als je trouwens ziet wat erbij Dell gebeurt dan heb ik nog wel aardige verhalen hierover. Ik ben zelf er een keer geweest en gezien wat er gebeurde.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Blunder 1:
Ooit had ik een 486 DX2 op maar liefst 66 Mhz (op turbo dan he
). Dat werd aangegeven op zo'n mooi led schermpje aan de voorkant van de pc.
Omdat de PC geupgrade was naar een pentium 1 op 166Mhz, wilde ik dat het ledje dus ook 166 zou aangeven in plaats van de 66 Mhz.
Dus de kast open gemaakt, alle stekkers en draadjes op het ledje los getrokken. Vervolgens al gauw de conclusie getrokken dat ik er geen ruk van begreep om vervolgens alle draadjes weer vast te maken op orginele plaatsen (dat dacht ik).
Om geen tijd te verliezen: PC weer aan en snel naar beneden om het gereedschap van pappie weer op te bergen. Na terugkomst was de hele kamer bedekt met een dikke rookwolk. Dus snel de pc uit, raam open en later tot de conclusie komen dat alle draadjes verkoold waren
Blunder2:
Onder het motto "fluitje van een cent" even een stukje metaal verbuigen aan de achterkant van een kast omdat de case fan hier tegen aan liep.
Vervolgens op professionele wijze de schroevendraaier erin steken (uiteraard terwijl de pc aan stond) om kortsluiting te veroorzaken.
Gevolg: Een tekenfilm achtige knal, zwarte rook en een hoop huisgenoten zonder stroom
Ooit had ik een 486 DX2 op maar liefst 66 Mhz (op turbo dan he
Omdat de PC geupgrade was naar een pentium 1 op 166Mhz, wilde ik dat het ledje dus ook 166 zou aangeven in plaats van de 66 Mhz.
Dus de kast open gemaakt, alle stekkers en draadjes op het ledje los getrokken. Vervolgens al gauw de conclusie getrokken dat ik er geen ruk van begreep om vervolgens alle draadjes weer vast te maken op orginele plaatsen (dat dacht ik).
Om geen tijd te verliezen: PC weer aan en snel naar beneden om het gereedschap van pappie weer op te bergen. Na terugkomst was de hele kamer bedekt met een dikke rookwolk. Dus snel de pc uit, raam open en later tot de conclusie komen dat alle draadjes verkoold waren
Blunder2:
Onder het motto "fluitje van een cent" even een stukje metaal verbuigen aan de achterkant van een kast omdat de case fan hier tegen aan liep.
Vervolgens op professionele wijze de schroevendraaier erin steken (uiteraard terwijl de pc aan stond) om kortsluiting te veroorzaken.
Gevolg: Een tekenfilm achtige knal, zwarte rook en een hoop huisgenoten zonder stroom
Verwijderd
Had voor de eerste keer een eigen computer gebouwd, alles aangesloten, werkte perfect.
Had alleen nog effe en floppy drive nodig om windows op mijn s-ata schijf te krijgen, dus ik die aangesloten, computer aan, ging die gelijk naar 2 seconden uit en kwam er rook uit mijn hdd. Dood dus, weet alleen niet hoe het kwam.. mischien iets ertegen aan ofzo?
Had ook een keer op mijn stage plek, moest een computer testen stond de schakelaar van de voeding op 110 volt, boem!
Had alleen nog effe en floppy drive nodig om windows op mijn s-ata schijf te krijgen, dus ik die aangesloten, computer aan, ging die gelijk naar 2 seconden uit en kwam er rook uit mijn hdd. Dood dus, weet alleen niet hoe het kwam.. mischien iets ertegen aan ofzo?
Had ook een keer op mijn stage plek, moest een computer testen stond de schakelaar van de voeding op 110 volt, boem!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:34 ]
die 110 volt is nu al zoooooo vaak voorbij gekomen, kan er niet een poll op geopend worden?
hoevaak heb jij je 110/220 switch misbruikt?
ik heb thuis nog een oude bak staan in een stoffig hoekje, die ga ik vanmiddag maar es opblazen voor de lol:)
watookstomis: Proberen data trug te halen op een FAT volume met Getdataback foor NTFS en daar na 3 keer scannen pas achterkomen da da nie lekker zal gaan
ik heb thuis nog een oude bak staan in een stoffig hoekje, die ga ik vanmiddag maar es opblazen voor de lol:)
watookstomis: Proberen data trug te halen op een FAT volume met Getdataback foor NTFS en daar na 3 keer scannen pas achterkomen da da nie lekker zal gaan

Svennos86 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:10:
watookstomis: Proberen data trug te halen op een FAT volume met Getdataback foor NTFS en daar na 3 keer scannen pas achterkomen da da nie lekker zal gaan![]()
![]()
offtopic:
Wat nog veel stommer is dan is dat:
a) GetDataBack dat niet effe meldt
b) GetDataBack dat wél meldt, maar jij het niet leest

Wat nog veel stommer is dan is dat:
a) GetDataBack dat niet effe meldt
b) GetDataBack dat wél meldt, maar jij het niet leest
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik heb hem geflashed met die van Herrie's zodat ik een Booktype functie heb, en ondersteuning voor meerdere mediaVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 07:57:
[...]
Hardware geflasht naar wat? ik heb ook een 1300a maar nergens kunnen vinden dat hij te flashen is zodat er andere funcities beschikbaar komen.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Hopelijk leest je baas niet mee. Trouwens gewaagd dat je dit durft te schrijven, en er blijkbaar niet zoveel om geeft, ik citeer: "2 maanden later was deze stuk. Heel vreemd allemaal"itsalex schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
Ik zal ook maar even wat foutjes neerleggen:
Je kan beter putjesschepper worden.
Goed, tot hier kan ik nog met je meekomen...itsalex schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:30:
Jullie kennen niet de situatie daarvoor. in mijn bedrijf kom ik wel eens bij klanten die het leven zuur maken en als je dan een foutje begaat ok geen probleem van maken.
En hier ben je me weer kwijt..Het bord was toch al gaar en dat ik nog een duwtje de verkeerde richting in geeft maakt dan ook weer niets uit.
Dit lijkt op het slopen van andermans pc om zo zelf nieuwe te verkopen...Ohk, de korting is dan wel weer vriendelijk naar de klant toe, maar toch, het praat het niet goed.Ik bied iemand dan wel met best veel korting een nieuwe pc aan en dan is dan meestal ook een goede doorloop naar een nieuwe machine.
Kijk, ongelukjes gebeuren, maar dan moet je daar wel zelf de verantwoording voor nemen. Ik werk ook in een computerzaak en als ik iets sloop neem ik daar ook verantwoording voor. Maar de klant mag hiervan nooit de dupe zijn, hoe een lul het ook is.
Oeh, vertelAls je trouwens ziet wat erbij Dell gebeurt dan heb ik nog wel aardige verhalen hierover. Ik ben zelf er een keer geweest en gezien wat er gebeurde.
Niet zozeer een blunder, wel vervelend:
Drie uur bezig zijn met een probleem met een pc, instabiel, iets met de videokaart leek het, want de pc viel telkens uit bij grafische dingen. Komt m'n baas, kijkt even, veranderd een jumpertje, pc werkt feilloos. Drukfoutje in de handleiding van het MoBo waarvan ik niets afwist.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Verwijderd
toen ik 12 was een keer de kast van m'n pc open getrokken om te kijken wat er nou in zat.. had de voedingkabel aan de achterkant er niet goed ingeduwd waardoor hij kortsluiting maakte..
was echt lol, steek ding erin..zet de stroom erop...*BAF!* en die pc roken joh
die pc is toen weggedaan..weet eigenlijk niet eens wat er nou doorgebrand is
naja boeiend 
*m'n ouders vinden het dus ook neit bepaald leuk dat ik nu regelmatig met m'n hardware zit te kloten terwijl we alweer 3 jaar verder zijn en ik dit forum gevonden heb
*
was echt lol, steek ding erin..zet de stroom erop...*BAF!* en die pc roken joh
die pc is toen weggedaan..weet eigenlijk niet eens wat er nou doorgebrand is
*m'n ouders vinden het dus ook neit bepaald leuk dat ik nu regelmatig met m'n hardware zit te kloten terwijl we alweer 3 jaar verder zijn en ik dit forum gevonden heb

U roept wij draaien:Svennos86 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:10:
die 110 volt is nu al zoooooo vaak voorbij gekomen, kan er niet een poll op geopend worden?hoevaak heb jij je 110/220 switch misbruikt?
watookstomis: Proberen data trug te halen op een FAT volume met Getdataback foor NTFS en daar na 3 keer scannen pas achterkomen da da nie lekker zal gaan![]()
![]()
Poll: Hoe vaak heb jij je 110/230V switch misbruikt?
• Vaak
• Nooit
• Gewoon teveel
Ook een poll maken? Klik hier
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ik heb me weer prima vermaakt het laatste uurtje..kep nog even wat mislukkingen gelezen
....tis lullig..maar het is wel lachwekkend zeg 
Om nog even op die poll terug te komen..ik heb gelukkig niet zo'n 110/220 switch erop zitten..gelukkig maar, anders had ik ook op iets anders moeten stemmen
Uiteraard ben ik nu bezig met het modden van me case...helemaal geil wor je van al die brute cases hiero
Ik ben er bijna klaar mee, kga vanaaf nog ff snel naar de gamma! daar is die Ferm (dremel) nu te koop..ubergoedkoop gewoon....
Je kan wel zeggen: goedkoop is duurkoop, maar het is een gereedschapje wat je heel soms gebruikt..tis niet als een goedkoop boxen set wat je elke dag gebruikt
Als ik em heb ga ik maar ff me raampje uitdremelen en eindelijk is me case volledig afmaken, want die mooie gloed die niet tot z'n recht komt door een dichte sidepanel is ook zonde
Uiteraard nog een lkkre fout bij het meshen van me psu! Ik maar ff met 2 nietjes die verfuckte ATX connector eraf halen. Eerste half uur geen enkele pin eraf weten te halen, 335 gaten in duim ondertussen....daarna het trucje doorhebben en de 3 dunne draadjes op je atx connector (wit, blauwe en een zwarte geloof ik) volledig aan gort rukken omdat je te hard eraan trekt
nu lukte het me om 2 pinnetjes weer op de draadjes te solderen, maar een ander was zo naar god, dat ik ergens een nieuw pinnetje vandaan moest toveren...OVERAL ernaar gevraagd..nergens te vinden
dus maar een goedkoop psu-tje aangeschaft om daar een mooi pinnetje vanaf te halen
...vervolgens met grote spanning je computer aanzetten en erachter komen dat je toch best wel een soldeerheld bent en dat alles nog prima draait
Dit was trouwens de laatste x dat ik een psu mesh...wat een godverlate kut werk zeg
Misschien komt er morgen weer een nieuwe post van me..waarin ik vertel dat ik mijn volledige sidepanel heb vern**kt en dat die dremel het ook begeven heeft
altijd wat met mij dus....have no worries
Om nog even op die poll terug te komen..ik heb gelukkig niet zo'n 110/220 switch erop zitten..gelukkig maar, anders had ik ook op iets anders moeten stemmen
Uiteraard ben ik nu bezig met het modden van me case...helemaal geil wor je van al die brute cases hiero
Je kan wel zeggen: goedkoop is duurkoop, maar het is een gereedschapje wat je heel soms gebruikt..tis niet als een goedkoop boxen set wat je elke dag gebruikt
Als ik em heb ga ik maar ff me raampje uitdremelen en eindelijk is me case volledig afmaken, want die mooie gloed die niet tot z'n recht komt door een dichte sidepanel is ook zonde
Uiteraard nog een lkkre fout bij het meshen van me psu! Ik maar ff met 2 nietjes die verfuckte ATX connector eraf halen. Eerste half uur geen enkele pin eraf weten te halen, 335 gaten in duim ondertussen....daarna het trucje doorhebben en de 3 dunne draadjes op je atx connector (wit, blauwe en een zwarte geloof ik) volledig aan gort rukken omdat je te hard eraan trekt

Dit was trouwens de laatste x dat ik een psu mesh...wat een godverlate kut werk zeg
Misschien komt er morgen weer een nieuwe post van me..waarin ik vertel dat ik mijn volledige sidepanel heb vern**kt en dat die dremel het ook begeven heeft
* Ganzz zal een even zijn RIP onderdelen opnoemen
Tor op mijn mobo aan het lekken, even vervangen
mobo heeft nooit meer gewerkt na een mooie rookpluim.
meer wil ik er niet over kwijt
Ik had een oude buizenversterken gekregen maar hij werkte niet meer. Ik denk als elektronicus ga ik wel even kijken wat er mis is. Ik maak de onderkant open en zie daar een printplaat met aan de zijkant een aantal torren zo groot als een blikje cola. en een versmolten draadje. Ik had een schroevendraaier waarbij het metaal doorloopt van de kop tot de bovenkant van het handvat. raak het draadje aan en kreeg een F*CKING oplazer, mijn vel in het midden van mijn hand was verbrand en gewoon gescheurt
Ik heb nog steeds een litteken er aan overgehouden.
voor de rest wat hardware maar dat is het moeite van het typen niet waard.
* Ganzz Het is nietveilig bij mij maar voor de rest heb ik nog weinig mee gemaakt. er zijn wat mensen beschadigt geraakt bij het modden en andere dingen,
mijn broertje 220v iemand van school fanblad in zijn vinger. Mijn battlebots hebben ook de nodige schade aan mensen geleverd (vooral mijzelf, een mecano robot met 4 accuboor motoren is niet stevig genoeg om een roterend mesblad van een grasmaaier...........
Gewond 4
Zwaargewond 0
beschadige lantarenpalen 1
probeer een 24 ampere uit een stopcontacht te halen.....
een verkeerd of slecht gebruik maken van => abuseren
ik weet zeker dat er mensen zijn die het voor de lol doen of gewoon dom zijn
Tor op mijn mobo aan het lekken, even vervangen
mobo heeft nooit meer gewerkt na een mooie rookpluim.
meer wil ik er niet over kwijt
Ik had een oude buizenversterken gekregen maar hij werkte niet meer. Ik denk als elektronicus ga ik wel even kijken wat er mis is. Ik maak de onderkant open en zie daar een printplaat met aan de zijkant een aantal torren zo groot als een blikje cola. en een versmolten draadje. Ik had een schroevendraaier waarbij het metaal doorloopt van de kop tot de bovenkant van het handvat. raak het draadje aan en kreeg een F*CKING oplazer, mijn vel in het midden van mijn hand was verbrand en gewoon gescheurt

voor de rest wat hardware maar dat is het moeite van het typen niet waard.
* Ganzz Het is nietveilig bij mij maar voor de rest heb ik nog weinig mee gemaakt. er zijn wat mensen beschadigt geraakt bij het modden en andere dingen,
mijn broertje 220v iemand van school fanblad in zijn vinger. Mijn battlebots hebben ook de nodige schade aan mensen geleverd (vooral mijzelf, een mecano robot met 4 accuboor motoren is niet stevig genoeg om een roterend mesblad van een grasmaaier...........
Gewond 4
Zwaargewond 0
beschadige lantarenpalen 1
probeer een 24 ampere uit een stopcontacht te halen.....
Ik gebruik hem, dat is niet misbruikenMeneer aard schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:47:
[...]
U roept wij draaien:
Poll: Hoe vaak heb jij je 110/230V switch * Ganzz misbruikt?
• Vaak
• Nooit
• Gewoon teveel
[afbeelding]
een verkeerd of slecht gebruik maken van => abuseren
ik weet zeker dat er mensen zijn die het voor de lol doen of gewoon dom zijn
[ Voor 23% gewijzigd door Ganzz op 23-11-2004 19:45 . Reden: lol ]
[www.ganzz.nl]
hmmm, kheb (had) hier naast mij een losse voeding staan.
Stond daar leuk te draaien, met een fan vanboven. Ik was ondertussen met een speld aan het spelen (don't ask), en ik kreeg de onweerstaanbare drang om die mooi in de fan te laten vallen. PATS allemaal leuke licht en rookeffecten (van de voeding en de apparatuur die eraan hing)
Gelukkig was het een cheapo dingetje
Stond daar leuk te draaien, met een fan vanboven. Ik was ondertussen met een speld aan het spelen (don't ask), en ik kreeg de onweerstaanbare drang om die mooi in de fan te laten vallen. PATS allemaal leuke licht en rookeffecten (van de voeding en de apparatuur die eraan hing)
Jezus gek..lekker gevaarlijk!!Twabi2 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:51:

De meeste Tweakers hebben wel een bril dus in z'n ogen kan die al niet terechtkomensjoerdrog schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:36:
[...]
Jezus gek..lekker gevaarlijk!!![]()
Dat zou ik dus echt nooit gedaan hebben...straks knalt die speld eruit en weet jij wat er gebeurd
... en lkkr veel zelf discipline heb jij zeg
kan je jezelf niet eens tegenhouden
edit:
Aan de hand van de poll hieronder moet ik toegeven dat het merendeel van de Tweakers geen bril dragen (maar er zullen wel veel lenzendragers tussen zitten stiekemerds :P!)
Aan de hand van de poll hieronder moet ik toegeven dat het merendeel van de Tweakers geen bril dragen (maar er zullen wel veel lenzendragers tussen zitten stiekemerds :P!)
* Admiral Freebee draagt dus wel een bril
[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-11-2004 21:26 ]
amour021 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:47:
[...]
De meeste Tweakers hebben wel een bril dus in z'n ogen kan die al niet terechtkomen
offtopic:
deze tweaker niet...
deze tweaker niet...
Even ook een poll starten dan...
Poll: Wie van de tweakers heeft er een bril?
• Ja, ik heb een bril en ik ben er trots op.
• Nope, geen fiets op mijn neus.

Ik heb lenzen... wat pak ik dan?Ives schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
[afbeelding]
Nope nog steeds geen bril.Ives schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
[afbeelding]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
heb een bril maar ben er niet trots op.Ives schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
[afbeelding]
offtopic:
Ik ook niet
, wel 1 jaar gehad jammer genoeg... sindsdien contactlenzen 
Ik ook niet
Maar ff back on topic, wat ik jullie niet kan aanraden is om 9V wisselspanning á 2A op een mobo te zetten (bijvoorbeeld tegen je Northbridge
Per ongeluk keer draad van adapter in me kast gezwiert... sindsdien doet ie het toch niet meer zo (heel raar maar van de chips sprongen beetje hoekjes af enzo
Verwijderd
geen bril, denk dat sommige tweakers blij zullen zijn met een bril (al die rondvliegende voedingen en ontplofte fan'sIves schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
[afbeelding]
/me gaat morgen een schakelaar tussen zijn fan's en ccfl's zetten.... als jullie morgen niks van mij horen is het goed afgelopen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:39 ]
heb je een fiets op je neus? nee? lijkt me duidelijk!
Ik heb weleens geprobeerd met volle kracht een socket A koeler verkeerd om op een socket A te zetten... Vanaf de zijkant gezien heeft je socket A ongeveer zo'n profiel: ______/----- dus waarom ik het zo deed is me nog steeds een raadsel. Ik kreeg de koeler wonder boven wonder wel vast, maar vergat vervolgens ook nog eens de koeler aan te sluiten... Gevolg: Kwart van de core afgebrokkeld en half gesmolten processor-pootjes...
Ik kreeg ooit eens een mobo niet uit een oude kast, dus toen heb ik met een hamer en nijptang de hele kast naar de hemel geholpen... Ik kan mezelf zo moeilijk beheersen soms...
zou dat niet juist andersom moeten zijn? Jij post nog wat als je nog leeft, anders nemen we aan dat je gestorven bent... Lijkt mij reëlerVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:38:
[...]* iain gaat morgen een schakelaar tussen zijn fan's en ccfl's zetten.... als jullie morgen niks van mij horen is het goed afgelopen
[ Voor 20% gewijzigd door iain op 23-11-2004 21:44 ]
I used to be an atheist, until I realised I was god.
heel erg stom: koeler van me ma's pc maakte erg veel lawaai, dus ik kast open, koeler eraf halen, ff kijken waarom dus pc aan zodat ik stroom had, ik kijken naar de koeler, en toen voem processor afgefikt. was me moeder niej zo blij mee 
verder eigenlijk nooit iets gedaan wat mis ging, alles werkte wel
en ik ben heel ruw met computers mn ma is vaak bang dat t fout gaat
verder eigenlijk nooit iets gedaan wat mis ging, alles werkte wel
[ Voor 24% gewijzigd door Elephtera op 23-11-2004 22:01 ]
“An elephant is a mouse with an operating system”
Als ik hier lees hoeveel mensen er gewond zijn geraakt tijdens het solderen zie ik ineens het nut van de volgende tip op tom's Hardware Guide
Een soldeer pistool dat snel heet word als het contact heeft met het materiaal en gelijk weer afkoeld als er geen contact meer is.
Een soldeer pistool dat snel heet word als het contact heeft met het materiaal en gelijk weer afkoeld als er geen contact meer is.
Adrian- werkt en leert
Helaas is dat te laat voor mijn handAdrian- schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:30:
Als ik hier lees hoeveel mensen er gewond zijn geraakt tijdens het solderen zie ik ineens het nut van de volgende tip op tom's Hardware Guide
Hand onder de kraan, voelde op de duur de kou van het water niet meer, alleen dat er een straaltje water over mijn vingers stroomde. Best 1337 gevoel
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
inbouwen van een moederbord inclusief een schroefje precies onder de nb 
kort sluiting was hellaas geem moederboard van mij
+ bouwde het gratis voor hem in elkaar
dus daar zou ik zo bie zo geen garantie voor kunnen bieden.
+ moest alles op de grond doen want hij had echt een bende in z'n huis.
maarja zulke fouten zal ik nooit meer maken.
binnen kort watercooling in mijn eigen systeem voor cpu asetek.
i hoop dat dit wel goed gaat eerste keer dat ik het ga doen.
btw z'n psu was dus ook kapot.
zwaar balen.
kort sluiting was hellaas geem moederboard van mij
+ bouwde het gratis voor hem in elkaar
dus daar zou ik zo bie zo geen garantie voor kunnen bieden.
+ moest alles op de grond doen want hij had echt een bende in z'n huis.
maarja zulke fouten zal ik nooit meer maken.
binnen kort watercooling in mijn eigen systeem voor cpu asetek.
i hoop dat dit wel goed gaat eerste keer dat ik het ga doen.
btw z'n psu was dus ook kapot.
zwaar balen.
Verwijderd
ik heb ook altijd de neiging om te gaan kloten met m'n fannetjesTwabi2 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:51:

vinger er tegen aan houden zodat het een borend geluidje geeft, hele fannetje stoppen met m'n vinger, altijd lachen
Ja ik heb een bril op.
maar of ik er echt trots op ben. neej niet trots.
vind ik het erg. neej da ook nie
maar of ik er echt trots op ben. neej niet trots.
vind ik het erg. neej da ook nie
Verwijderd
Condensators met 400V dc spanning, dat voel je wel ja....een aantal torren zo groot als een blikje cola
Ik heb 1x 1tje vastgepakt van 1500vVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:01:
[...]
Condensators met 400V dc spanning, dat voel je wel ja....
Tip: laat stagairs nooit ossciloscopen openschroeven
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Standeman schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:24:
[...]
Ik heb 1x 1tje vastgepakt van 1500vDat was wel eventjes huilen. Gelukkig was het amperage erg laag
Idd Het was ook eventjes huilen maar meer schelden.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:01:
[...]
Ik heb mijn hand een paar dagen niet meer kunnen gebruiken na dat akkefietje
[www.ganzz.nl]
ik bedenk me ineens weer iets....
tijdje geleden (lees: jaar) had ik een lanparty.. had net een nieuwe amd 2800+ gekocht, voor op mn MSI KT3 ULTRA ARU bordje.. processor erin, heel dat ding instabiel, halve lan party verneukt aan windows installaties die vastliepen. bleek 8eraf dat ik de bios van een MSI KT3 ULTRA ARU2 erop had gezet.. en dat werkt niet
.. alles draaide nog wel.. bleek 8eraf ook dat het moederbord niet de 2800+ ondersteunt.....
foutje..
nu ik toch bezig ben, bedenk ik me nóg wat!
toen ik mn reserator had gekocht, was ik heel stoer enzo, toen had ik net (lees: 3 mnd) mn nieuwe moederbord, een K7N2Delta.. erg leuk en aardig.. ik stoer doen met mn reserator
ik kom thuis, alles netjes (zoals je op internet leest) testen op kranten, alles werkt netjes.. kat in het bakkie
.. FOUT! ik pak mn pc, leg deze op zn kant neer, haal alles eruit... kom ik er tot mn grote verbazing achter, dat uiteraard MIJN mobo, geen gaten heeft voor de bevestiging van mn reserator koelblok
dus, inmiddels was Tom 210 euro kwijt voor de reserator, en toen ook nog bijna 400 kwijt voor een nieuw moederbordje en een nieuwe proc (een MSI K8T NEO FISR 2 en een amd 64 3000+ (weinig extra bovenop mn oude proc dus...) 1 klein dingetje, ik kreeg eerst een ander bord in mn handen gedrukt, een MSI nogwat platinum.. maar deze had al een plaatje 8er de socket vastgeplakt... dit werd em dus niet, dus deze heb ik toen teruggebr8, na 1 dagje gedraait te hebben... deze draaide dus even goed, (lees 1,5 dag) en toen ging ik de volgende ochtend werken, en toen stond de pc uit (had ik dus niet gedaan) ik naar mn ma boos brullen of ze de pc weer eens had uitgezet... nee zegt ze, maar ik hoorde wel een poef
.... toen gelijk maar moederbord én voeding ingeruild..
bleek een 300 WATT voeding niet gemaakt te zijn voor een amd 64, zooi lampjes, en nog meer zware shit.. helaas was ik niet bij de klap
momenteel draait mn waterkoeling netjes, maar binnenkort ga ik mn videokaart (nieuwe 5900) waterkoelen, dus kan er wel wat mis gaan
tijdje geleden (lees: jaar) had ik een lanparty.. had net een nieuwe amd 2800+ gekocht, voor op mn MSI KT3 ULTRA ARU bordje.. processor erin, heel dat ding instabiel, halve lan party verneukt aan windows installaties die vastliepen. bleek 8eraf dat ik de bios van een MSI KT3 ULTRA ARU2 erop had gezet.. en dat werkt niet

nu ik toch bezig ben, bedenk ik me nóg wat!
toen ik mn reserator had gekocht, was ik heel stoer enzo, toen had ik net (lees: 3 mnd) mn nieuwe moederbord, een K7N2Delta.. erg leuk en aardig.. ik stoer doen met mn reserator

bleek een 300 WATT voeding niet gemaakt te zijn voor een amd 64, zooi lampjes, en nog meer zware shit.. helaas was ik niet bij de klap
Zo dan, jij hebt wel geld te veel ofzoBootVluchteling schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:46:
- lang verhaal -
Al die dingen die zo mis gaan, kost je wat duiten

Maar dat kosten de meeste mislukkingen
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dit is gewoon slecht koopbeleid. En zijn toch niet echte casemodblunders. Maar kost je wel handen vol geldBootVluchteling schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:46:
heel verhaal met blunders
Verwijderd
vriend van mij...
Radeon 9800 Pro gekocht icm een HP D330 2.8C P4...
jaar goed gelopen... een arctic VGA silencer geplaatst... poef R9800 dood...
geen garantie meer
nieuwe gekocht.... weer de arctic VGA silencer geplaatst.. 1 maand gedraait.... poef dood.... gelukkig garantie
Ik begon een beetje te twijfelen aan mijn montage skills... wat bleek er in de D330 maar een 240 Watt psu te hangen
en met 2 x hdu , 2 x brander , een P4 2.8c en een R9800Pro werd het allemaal een beetje te veel...
Alles maar over gebouwd in een Aopen kastje met een 350 Watt psu.. want een standaard psu zat er niet in de HP doos...
Radeon 9800 Pro gekocht icm een HP D330 2.8C P4...
jaar goed gelopen... een arctic VGA silencer geplaatst... poef R9800 dood...
geen garantie meer
nieuwe gekocht.... weer de arctic VGA silencer geplaatst.. 1 maand gedraait.... poef dood.... gelukkig garantie
Ik begon een beetje te twijfelen aan mijn montage skills... wat bleek er in de D330 maar een 240 Watt psu te hangen

en met 2 x hdu , 2 x brander , een P4 2.8c en een R9800Pro werd het allemaal een beetje te veel...
Alles maar over gebouwd in een Aopen kastje met een 350 Watt psu.. want een standaard psu zat er niet in de HP doos...
ze zijn ook niet ingepland, vandaarYonni schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:05:
[...]
Zo dan, jij hebt wel geld te veel ofzo
Al die dingen die zo mis gaan, kost je wat duiten.
elk jaar kost mn pc ook wel rond de 1000 euro.. dit jaar ga ik er overheenYonni schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:05:
[...]
Zo dan, jij hebt wel geld te veel ofzo
Al die dingen die zo mis gaan, kost je wat duiten.

Verwijderd
Ook zo'n leuk grapje, een condesator opladen en naar iemand toe gooien zo van "Hier vangen"Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:01:
[...]
Ach wat maakt het ook allemaal uit
, op deze manier heb je tenmiste nog lol met je hardware 
Zolang je maar tenminste 1 werkende pc hebt, komt het altijd wel weer goed
(anders moet je weer langs een m8 om daar ffies iets over i-net te bestellen
Iedereen die wel eens met zijn hardware is beziggeweest, heeft waarschijnlijk ook de onweerstaanbare drang gehad iets te mollen
ik tenminste wel. Wat is er nou leuker dan op een saaie zaterdag middag een comprak pc naar de comprak hel te helpen
Maja ik gaat nu maar weer eens verder aan m'n mdf pc kast
kijken hoe erg dat gaat mislukken. (houten kast -> geen aarde
)
Zolang je maar tenminste 1 werkende pc hebt, komt het altijd wel weer goed
Iedereen die wel eens met zijn hardware is beziggeweest, heeft waarschijnlijk ook de onweerstaanbare drang gehad iets te mollen
Maja ik gaat nu maar weer eens verder aan m'n mdf pc kast

Ongeveer een jaartje geleden een hele set schijven, controller en een baal van die molex-sata convertertjes gehaald. Alles netjes geleverd, de grote overhaul kon beginnen. Bleek dat 1 van die convert kabeltjes wat teveel plastic had in de connector. Geen probleem, snijden we ff weg. Na een hoop gezwoeg alles nog ff nagelopen, en pc aangezet.
Hmm wat is die brandlucht.. Ik kijk naar m'n pc, en zie daar een mooie vlam komen uit die connector. Snel alles uitgezet en de schade opgenomen: 1 dode connector en 1 dode printplaat van de schijf in kwestie. Handeltje teruggestuurd en nieuwe gekregen, gelukkig werkte het dit keer zonder problemen
Tot slot, de pics.
Hmm wat is die brandlucht.. Ik kijk naar m'n pc, en zie daar een mooie vlam komen uit die connector. Snel alles uitgezet en de schade opgenomen: 1 dode connector en 1 dode printplaat van de schijf in kwestie. Handeltje teruggestuurd en nieuwe gekregen, gelukkig werkte het dit keer zonder problemen
Tot slot, de pics.
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
Kan een te zwakke voeding ook problemen geven? Ik draai al twee jaar een processor, twee geheugen banken, twee harde schijven, twee losse schijf stations, en een zooi fans oop een 250 Watt voeding. Kwam er pas achter dat het maar 250 is. Nooit ergens problemen mee overigens
Verwijderd
Een ATI FireGL X1 opgeblazen
FDD voeding stekkertje verkeerd aagesloten
NOOIT NA HET STAPPEN FF JE VIDEOKAART INBOUWEN!
Schade?
1 x Ati FireGL X1 +-700,00
2 x Maxtor 120GB 8MB +-240,00 < Printjes doorgebrand
1 x Antec Truecontrol 550watt +- 160,00 < werkt nog wel maar zwakke 3V en verbrande kabels icn molex stekkers
1 x DFI Lanparty Pro875B +- 215,00 < werkt nog wel maar wel verbrande sporen
Totaal 1315,00 EURO!

FDD voeding stekkertje verkeerd aagesloten
Schade?
1 x Ati FireGL X1 +-700,00
2 x Maxtor 120GB 8MB +-240,00 < Printjes doorgebrand
1 x Antec Truecontrol 550watt +- 160,00 < werkt nog wel maar zwakke 3V en verbrande kabels icn molex stekkers
1 x DFI Lanparty Pro875B +- 215,00 < werkt nog wel maar wel verbrande sporen

Totaal 1315,00 EURO!
Oei, das pijnlijk
Heel kut... das een flinke hoop geld 
Wellicht kan je garantie vragen op je DFI, Antec en schijven? ATi ding kan je niet maken denk ik.. wat wel de duurstje is... zonde
Wellicht kan je garantie vragen op je DFI, Antec en schijven? ATi ding kan je niet maken denk ik.. wat wel de duurstje is... zonde

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
uhm.. Wat is FDD voeding stekkertje 
EDIT: oh.. floppy diskette station voeding stekkertje.. hoe krijg je het daarmee voor elkaar om dat op te blazen?

EDIT: oh.. floppy diskette station voeding stekkertje.. hoe krijg je het daarmee voor elkaar om dat op te blazen?

[ Voor 62% gewijzigd door Dutchmega op 27-11-2004 11:26 ]
Floppy Disk DriveDutchmega schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:25:
uhm.. Wat is FDD voeding stekkertje
Omdat de ene kant 12v en de andere kant 5v is natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door GeforceDDQ op 27-11-2004 11:29 ]
301SQN
Verwijderd
ja, maar even alles bij dat soort apparatuur nakijken, kan geen kwaad. Eigenlijk heb ik nooit wat gemold.
Allen papa liev, die had kortsluiting in het koffiezetapparaat veroorzaakt. Dus aardlek door. En ade servers down, en iedereens pc. In een van de servers valt een 813 mb schijf uit. Die hing gelukkig in raid 5. Maar hij is wel mooiu dood, probeer nu maar eens aan een neiuwe te komen
. En dat is wel mooi de back-up schijf.
Gelukkig geen data verlies. Maar ja wel zonde, omdat het juist niet meer te krijg is
Allen papa liev, die had kortsluiting in het koffiezetapparaat veroorzaakt. Dus aardlek door. En ade servers down, en iedereens pc. In een van de servers valt een 813 mb schijf uit. Die hing gelukkig in raid 5. Maar hij is wel mooiu dood, probeer nu maar eens aan een neiuwe te komen
Gelukkig geen data verlies. Maar ja wel zonde, omdat het juist niet meer te krijg is
heb een ouwe pc uitelkaar gehaald
zit nu met harde schijf te spelen maxtor 4 gb
ik lekker op vanalles stroom zet , boem bam knetter , rook
zie ik daar een klein dingetje roken en doorbranden
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Euh... DUH?BootVluchteling schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:46:
bleek een 300 WATT voeding niet gemaakt te zijn voor een amd 64, zooi lampjes, en nog meer zware shit.. helaas was ik niet bij de klapmomenteel draait mn waterkoeling netjes, maar binnenkort ga ik mn videokaart (nieuwe 5900) waterkoelen, dus kan er wel wat mis gaan
Mijn 300 watt had al moeite mijn overgeclockte T-bird 1ghz systeem te trekken....
:-|BootVluchteling schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 06:21:
elk jaar kost mn pc ook wel rond de 1000 euro.. dit jaar ga ik er overheen
Mijn pc kost me like 300 euro in het jaar? Nieuwe vidkaart, hdd'tje hier..voedingkje...
Ik spaar al die shit wel op tot ik een 4000+ kowpen kan. Alleen als ik (bijna) kan verdubbelen vind ik het de moeite waard nieuwe hardware aan te schaffen....
Dat heet 'electro-humor'. Wel lachen though.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:06:
[...]
Ook zo'n leuk grapje, een condesator opladen en naar iemand toe gooien zo van "Hier vangen"
Natuurlijk niet met een 400+v condensator
:-|wesleytjuh schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:41:
Een window in dremelen man!
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Is leuker met een oud defect moederbord. Rook uit je northbridgewesleytjuh schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:41:
Ik heb laatst een Coolermaster Alloy frontje voor mn DVD-rom gekocht, ziet er goe uit bij mn nieuwe case. Moet je aanbrengen met een soort tape, probleem is dus dat mn Toshiba dvd nogal rondig is (knop en laadbakje) dus dat was nogal moeilijk.
na echt 2 uur klooien, alles er op. ik pc aanzetten, gelijk proberen dvd open te doen.
GING NIET, wat bleek, ik had teveel tape op het laadbak frontje gedaan, hij plakte de hele handel dicht
. Opzich niet zo erg maar ik was totaal 4 uur bezig met één stom frontje, en had nieuwe lijm nodig
.
Verder heb ik gister nog iets leuks meegemaakt. Ik zat te klooien met mn nForce moederbord, lekker de bussnelheid opvoeren! alles met stapjes, goed kijken naar de temperaturen enzo, ging goed.
Ik zat nét onder het maximum, en dacht van "what the hell, wat kan er fout gaan, hij is nu toch maar 40 °c idle". Dus hoppa, overclock to the max!
GEEN GOED PLAN DUS!
Floep, pc uit. ik dacht "ach heb ik zo vaak gehad" dus ik wachtte vrolijk. Alles startte op zoals het moest.
Kom ik in winxp, opstart geluid *helemaal vaag*! echt iets van een ¼ snelheid als normaal. Ik helemaal van
.
Ik start winamp op, zelfde pak en laken! dus één seconde winamp mp3 duurt 3 seconden in the real world!! Verder draaide ie helemaal zoals het moest. Ik probeerde gelijk 3DMark2001se om te kijken of het ook verneukt was. Nee, niet het geval, hij draaide zelfs 200 punten boven het gemiddelde
. LAN was ook helemaal raar dus ging ik de drivers opnieuw downen op andere pc.
Op een usb-stick gezet, stop em in mn PC, ERROR, ging niet?? USB naar de maan! ik =
.
Ik kon mezelf wel slaan! hoe dom kon ik zijn!
Dus ik zette de pc uit, stekker er gelijk ook uit, en ging slapen. Hopen dat dit een nachtmerrie was en dat het morgen (vandaag dus) weer goed was
.
en verdraaid! ik sloot de pc weer aan, de volgende dag, en alles is weer normaal!
.
Ik voel me dus echt een zondags kind
. maar goed, ben echt blij dat alles het weer doet!
na echt 2 uur klooien, alles er op. ik pc aanzetten, gelijk proberen dvd open te doen.
GING NIET, wat bleek, ik had teveel tape op het laadbak frontje gedaan, hij plakte de hele handel dicht
Verder heb ik gister nog iets leuks meegemaakt. Ik zat te klooien met mn nForce moederbord, lekker de bussnelheid opvoeren! alles met stapjes, goed kijken naar de temperaturen enzo, ging goed.
Ik zat nét onder het maximum, en dacht van "what the hell, wat kan er fout gaan, hij is nu toch maar 40 °c idle". Dus hoppa, overclock to the max!
GEEN GOED PLAN DUS!
Floep, pc uit. ik dacht "ach heb ik zo vaak gehad" dus ik wachtte vrolijk. Alles startte op zoals het moest.
Kom ik in winxp, opstart geluid *helemaal vaag*! echt iets van een ¼ snelheid als normaal. Ik helemaal van
Ik start winamp op, zelfde pak en laken! dus één seconde winamp mp3 duurt 3 seconden in the real world!! Verder draaide ie helemaal zoals het moest. Ik probeerde gelijk 3DMark2001se om te kijken of het ook verneukt was. Nee, niet het geval, hij draaide zelfs 200 punten boven het gemiddelde
Op een usb-stick gezet, stop em in mn PC, ERROR, ging niet?? USB naar de maan! ik =
Ik kon mezelf wel slaan! hoe dom kon ik zijn!
Dus ik zette de pc uit, stekker er gelijk ook uit, en ging slapen. Hopen dat dit een nachtmerrie was en dat het morgen (vandaag dus) weer goed was
en verdraaid! ik sloot de pc weer aan, de volgende dag, en alles is weer normaal!
Ik voel me dus echt een zondags kind
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
wel es van een bios reset gehoord?
mijn eerste bios reset DMV een jumper: ik heb al 20 keer de jumper verzet maar de bios reset niet! ( en er dan achter komen dat die jumper voor je keyboard power on is
...de leegheid is groots
mijn eerste bios reset DMV een jumper: ik heb al 20 keer de jumper verzet maar de bios reset niet! ( en er dan achter komen dat die jumper voor je keyboard power on is

...de leegheid is groots
ik reset meestal mn bios door gewoon de knoopbatterij uit het moederbord te halen.
moet je vervolgens die kleine k*t batterij niet laten vallen en kwijt raken
moest gelijk een nieuwe kopen
moet je vervolgens die kleine k*t batterij niet laten vallen en kwijt raken
moest gelijk een nieuwe kopen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
tjaa mijn pc kan wel harder maar dan vind hij de geluiddevices niet meer
en dus gwn weer een stapje terug en klaar. Maar wel erg vreemd... dat hij het bij jou de volgende dag goed is. is je bios die nacht niet stiekem gereset door de ICT-piet
nou jaa ik ken die bios batterij zelf blindelings vinden , maar moet je hem wel met de goede pool naar boven er weer terug in schuive:)
Verwijderd
Rey Nemaattori schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:38:
Dat heet 'electro-humor'. Wel lachen though.
offtopic:
Nog zo'n leuk grapje: een Elco verkeerdom aansluiten, groen bureau is het gevolg... (beschermende bril en handschoenen en schort is aan te raden: het is nogal een irriterend goedje)
Nog zo'n leuk grapje: een Elco verkeerdom aansluiten, groen bureau is het gevolg... (beschermende bril en handschoenen en schort is aan te raden: het is nogal een irriterend goedje)
k'was dus leuk bezig met een setje esl's, dus lekker aan het experimenteren hoe ze het beste klinken enzo, pak ik de trafo (stond in de weg) met twee handen beet (die dingen zijn zwaar) krijg ik zo een paar kiloVolt aan audio dwars door mn lichaam, ja dan gaat er toch wel wat flitsen door je hoofd.
normaal 230 beetpakken had ik al eens gedaan, maar een audio signaal van een paar kiloVolt is echt heel anders, geeft hele andere licht effecten in je hoofd
gelukkig schoot de versterker (80 Watt) in de protection mode. maar ik geloof nooit dat ik 80 Watt verbruikt heb
normaal 230 beetpakken had ik al eens gedaan, maar een audio signaal van een paar kiloVolt is echt heel anders, geeft hele andere licht effecten in je hoofd
gelukkig schoot de versterker (80 Watt) in de protection mode. maar ik geloof nooit dat ik 80 Watt verbruikt heb
[ Voor 13% gewijzigd door hilbren op 01-12-2004 12:02 ]
ik denk dat je aardig geluk hebt gehad dat die in protection mode ging, want het lijkt me errug pijnlijk om een paar kilovolt door mijn lijf te krijgen
Dit topic is gesloten.