dat gebeurt bij mij altijd, is geen probleem. Het komt door de koelpasta. En om hem los te krijgen kun je de cpu het beste gewoon op zij schuiven. Dus naar de zijkant van het koelblok.Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:19:
Gister nog gehad. Ik wil de heatsink van de proc. er uit halen. Neem ik de hele proccesor mee dus hij zat aan de heatsink vast.Ik schrik me kapot. En hij zat toch echt goed vast aan de heatsink. Je kon hem er niet zo af krijgen dus maar ff warm gemaakt me de fohn en hopla hij ging er zo af.
Terug in de socket. En hij liep nog als een trein.
Gelukkig
Verwijderd
reepje van 128mb sdram en een mobo verknalld. tja geen goed idee om ram te monteren bij het licht van een telefoonschermpje.
Verwijderd
Ik had een nieuwe koptelefoon gekocht, met draad, terwijl ik gewend was aan ééntje ZONDER draad. Dus ik had dat ding op me kop, sta ik op om naar de wc te gaan... Nu is dat inputding van me mobo naar de klote
, als je er iets in doet, is het helemaal niet stevig, en je moet paar keer heen en weer bewegen voordat je stereo geluid krijgt
. Gelukkig heb ik het afgebroken groene ronde dingetje nog, ga ik een keer proberen te lijmen.
Eerst al je muziek, films, progs en andere belangrijke data op een andere schijf overzetten omdat je een format gaat uitvoeren voor een nieuwe installatie, en dan zo leeghoofdig zijn om juist die verkeerde schijf te formatte.
het enige wat je voelt na het intikken van de Y, en bij 75% erachter komen waar je mee bezig bent, is leegte, puuuure leegte...
het enige wat je voelt na het intikken van de Y, en bij 75% erachter komen waar je mee bezig bent, is leegte, puuuure leegte...
Oei dat heb ik ook een keer gedaanSvennos86 schreef op 22 oktober 2004 @ 15:35:
Eerst al je muziek, films, progs en andere belangrijke data op een andere schijf overzetten omdat je een format gaat uitvoeren voor een nieuwe installatie, en dan zo leeghoofdig zijn om juist die verkeerde schijf te formatte.

Gelukkig toen ik hem afbrak kon ik er nog de data afhalen
Was fat32 btw
lol dat is zooo easy te recoverenSvennos86 schreef op 22 oktober 2004 @ 15:35:
uurtje werk heb je je data weer terug
format =/= data weg
hehe
als ik mijn hart moet ophalen ga ik ook hierheen. 
in ieder geval, mijn carriere als tweaker is nog wel te overzien qua schade.
hieronder alles wat ik heb gesloopt;
Op school, PiM verveelt zich, dus hij gaat naar het computerlokaal. PiM zetelt zich achter pc en reikt naar de aanknop. Bij indrukken van de knop hoort PiM echter een grote poef en ziet hij een bescheiden wolkje rook zich boven de pc vormen. PiM kijk schichtig om zich heen vervloekt die MAVO kindjes die dat leuk vinden en pakt snel een andere (wel eerst even gechecked natuurlijk
)
Thuis, PiM denkt een pc in elkaar te kunnen zetten na al dat gelees op tweakers.net... PC was voor broertje dus het viel mee. Eerst mobo in kast geschroefd (ah, komop, was de eerste keer) en daarna een uur (!) geprobeerd de heatsink op de processor te krijgen. Mijn vader was erg behulpzaam
hij zou dat wel even doen, ik moet wel 100+ keer het volgende tegen hem gezegd hebben "Pa, als je dat zo doet bestaat er een kleine kans dat de proc dit avontuurtje niet zal overleven, weet je het wel zeker, die dingen zijn levensduur :|" Uiteindelijk had 'ie zoiets als "nou eeeh, ik ben het zat" *prop prop forceer, *klik* zat het erop
rest er nog even ingemoffeld opstarten en... PIEP PIEP PIEP PIEP. Geheugen gesneuveld (PiM had zich keurig ontladen) PiM even nieuw gehaald van de garantie.
Ook Thuis, Palief vond het fabriceren van broerlief's pc wel grappig en dacht dat wij samen ook nog wel voor hem een nieuwe in elkaar konden schroeven. Afijn, nu wel eerst processor op mobo
leren doet PiM snel he
en alles gemonteerd. Opstarten en PIEP PIEP PIEP PIEP geheugen stuk
PiM, intussen vaste klant van garantiebalie
even nieuwe gehaald (PiM had zich weer keurig ontladen
)
^^ Beide PC's werken btw als een zonnetje
^^
Nogmaals Thuis, PiM denkt aardig te zijn en neemt van HCC een reepje geheugen mee voor broertjelief... geheugen bij HCC-stand laten testen en dat was goed. Thuis erin gezet en het leek te werken, maar de volgende boot was de pc naar de kloten (toen moest ik dus die pc inelkaar zetten
)
Voor de rest niets laten vallen, mijzelf niet geelektrocuteerd of "gefanned
"
Toch schijnt PiM een geheugenprobleempje te hebben
, Gelukkig kan PiM erg onschuldig kijken en erg geloofwaardig overkomen
in ieder geval, mijn carriere als tweaker is nog wel te overzien qua schade.
hieronder alles wat ik heb gesloopt;
Op school, PiM verveelt zich, dus hij gaat naar het computerlokaal. PiM zetelt zich achter pc en reikt naar de aanknop. Bij indrukken van de knop hoort PiM echter een grote poef en ziet hij een bescheiden wolkje rook zich boven de pc vormen. PiM kijk schichtig om zich heen vervloekt die MAVO kindjes die dat leuk vinden en pakt snel een andere (wel eerst even gechecked natuurlijk
Thuis, PiM denkt een pc in elkaar te kunnen zetten na al dat gelees op tweakers.net... PC was voor broertje dus het viel mee. Eerst mobo in kast geschroefd (ah, komop, was de eerste keer) en daarna een uur (!) geprobeerd de heatsink op de processor te krijgen. Mijn vader was erg behulpzaam

Ook Thuis, Palief vond het fabriceren van broerlief's pc wel grappig en dacht dat wij samen ook nog wel voor hem een nieuwe in elkaar konden schroeven. Afijn, nu wel eerst processor op mobo

^^ Beide PC's werken btw als een zonnetje
Nogmaals Thuis, PiM denkt aardig te zijn en neemt van HCC een reepje geheugen mee voor broertjelief... geheugen bij HCC-stand laten testen en dat was goed. Thuis erin gezet en het leek te werken, maar de volgende boot was de pc naar de kloten (toen moest ik dus die pc inelkaar zetten
Voor de rest niets laten vallen, mijzelf niet geelektrocuteerd of "gefanned
Toch schijnt PiM een geheugenprobleempje te hebben
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Dan doet PiM (
) toch echt iets fout
,
Haal je wel de stroom van het moederbord (eventueel 0-1 knopje om op voeding, of gewoon de stekker uit de voeding) voordat je het geheugen erin zet?
Want als je jezelf electrisch ontlaad zou het daar toch niet aan moeten liggen,
Naja gelukkig krijg je nog garantie als je beetje onschuldig kijkt
...
Haal je wel de stroom van het moederbord (eventueel 0-1 knopje om op voeding, of gewoon de stekker uit de voeding) voordat je het geheugen erin zet?
Want als je jezelf electrisch ontlaad zou het daar toch niet aan moeten liggen,
Naja gelukkig krijg je nog garantie als je beetje onschuldig kijkt
Verwijderd
Ik heb tot 3x ! toe mijn waterkoelblok te hard aangedraaid waardoor de pinnetjes van mijn socket afbraken
Tuurluk weet ik dat je er zo even een recoverytooltje overheen gooit.... maar 4-5 jaar geleden reikte mn kennis nog nie zover...Pixal schreef op 22 oktober 2004 @ 15:37:
[...]
lol dat is zooo easy te recoveren
uurtje werk heb je je data weer terug
format =/= data weg

zonde.....
PiM-RuLeZz schreef op 24 oktober 2004 @ 23:32:
Toch schijnt PiM een geheugenprobleempje te hebben, Gelukkig kan PiM erg onschuldig kijken en erg geloofwaardig overkomen
Garantie claimen waar je geen recht op hebt, is niets anders dan oplichting, en niks om trots op te wezenNls87 schreef op 25 oktober 2004 @ 07:32:
Dan doet PiM () toch echt iets fout
,
Naja gelukkig krijg je nog garantie als je beetje onschuldig kijkt...
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ag man, wat loop je nou te zeurenGarantie claimen waar je geen recht op hebt, is niets anders dan oplichting, en niks om trots op te wezen
Blaad
Volgens mij had PiM nog wel recht op zijn garantie. Uit zijn verhalen kan ik niet afleiden dat ie rare dingen met dat geheugen deed. Enneh, het zal niet de eerste keer zijn dat computerzaken gebruikte spullen als nieuw verkopen. Had ik laatst zelf nog met een toetsenbord. Toetsen waren gewoon al glad gesleten, krassen er op en zag zo het vuil tussen de toetsen zitten
Ikzelf heb weinig geluk met CCFL's. Wat een brakke dingen zijn dat zeg.
Eerste setje: na een paar dagen valt 1 van de 2 CCFL's half uit -> complete setje teruggestuurd en nieuwe ontvangen (6.50 euro verzendkosten
).
Paar weken later weer een CCFL kapot. Is het stroomkabeltje losgeraakt van de CCFL zelf. Hmm, dat Nico ik zelf wel weer aan elkaar. Soldeerbout gepakt, CCFL uit het buisje, beetje friemelen aan de shrinktube om bij het soldeerpunt te kunnen komen: *knak* CCFL doormidden.
Geen CCFL's meer voor mij. Ga verder alleen nog maar met LED's klooien denk ik. (Ik vind het ook niet zo'n lekker idee dat die inverters kunnen ontploffen).

Ikzelf heb weinig geluk met CCFL's. Wat een brakke dingen zijn dat zeg.
Eerste setje: na een paar dagen valt 1 van de 2 CCFL's half uit -> complete setje teruggestuurd en nieuwe ontvangen (6.50 euro verzendkosten
Paar weken later weer een CCFL kapot. Is het stroomkabeltje losgeraakt van de CCFL zelf. Hmm, dat Nico ik zelf wel weer aan elkaar. Soldeerbout gepakt, CCFL uit het buisje, beetje friemelen aan de shrinktube om bij het soldeerpunt te kunnen komen: *knak* CCFL doormidden.
Geen CCFL's meer voor mij. Ga verder alleen nog maar met LED's klooien denk ik. (Ik vind het ook niet zo'n lekker idee dat die inverters kunnen ontploffen).
[ Voor 16% gewijzigd door Michel551813 op 25-10-2004 14:47 ]
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Ja, enige verschil was dus dat ik er wel recht op had... Ik met grote moeite pc inelkaar gezet (netjes ontladen, geen stroom erop) en dan doet 'ie het niet. Wie kan dan met zekerheid vaststellen dat ik hem gesloopt heb...hantheman.tk schreef op 25 oktober 2004 @ 09:34:
[...]
[...]
Garantie claimen waar je geen recht op hebt, is niets anders dan oplichting, en niks om trots op te wezen
Hier ben ik het ook mee eens, ik ging een Radeon 9700 Pro ophalen, krijg ik een doos met een scheur erin en die dus duidelijk open was geweest, die heb ik toen mooi geweigerd. Daarna nog even flink heibel gemaakt dat dat echt niet kan en toen hebben ze me een nieuwe gegevenMichel551813 schreef op 25 oktober 2004 @ 14:44:
Enneh, het zal niet de eerste keer zijn dat computerzaken gebruikte spullen als nieuw verkopen. Had ik laatst zelf nog met een toetsenbord. Toetsen waren gewoon al glad gesleten, krassen er op en zag zo het vuil tussen de toetsen zitten

[ Voor 42% gewijzigd door Shapeshifter op 25-10-2004 19:03 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Laats nog een neon transformator gesloopt, Wou em gaan aansluiten maar de comp stond aan, geen probleem natuurlijk, maar als ik et draadje van de tl op de aansluiting hield dan ging die knetteren, haalde ik et draadje er wat van af, zag je een mooi stroom straal
dus ik een beetje spelen, ja cool man lol hebben hehe, BANG!
vond die zeker niet zo leuk haha lol. zag er opzich wel cool uit haha

Blaad
Dit heb ik ook gedaan, met een FULLtower met daarin mijn Intel celeron 233 proc. , ding woog al met al kilo of 8.. ik lazer van de zoldertrap af tegen de douchedeur op de grond.. en ik had de pc nog altijd vast. -wel- heeft ie met een hoek toen de deur geraakt want daar zat een lomp gat in (nog altijd).Svennos86 schreef op 22 oktober 2004 @ 11:40:
en het ergste... met volle trots met je nieuwe systeem naar een LAN-party willen gaan, en dan gezellig met je kast en al van de trap kladedderenkast aan diggelen, mobo gescheurd en HD's naar zn grootje.
en dan je moeder die onderaan de trap staat terwijl je daar in 4 kreukels ligt, wat doe je nou????![]()
Gevolg:
-niets- maar dan ook -niets- kapot. alles werkte nog blijkbaar landde hij zacht op mij..
Dan baal je echt als een stekker heheen het ergste... met volle trots met je nieuwe systeem naar een LAN-party willen gaan, en dan gezellig met je kast en al van de trap kladedderen kast aan diggelen, mobo gescheurd en HD's naar zn grootje.
en dan je moeder die onderaan de trap staat terwijl je daar in 4 kreukels ligt, wat doe je nou????

Blaad
hehehe, ff op zBEASTORz reageren:
http://www.addon.it/images/sweex/ab004020.jpg
Misschien een gare kast, maar scheelt mij ook veel moeite.
http://www.addon.it/images/sweex/ab004020.jpg
Misschien een gare kast, maar scheelt mij ook veel moeite.
Verwijderd
Net gebeurd,
Mobo (PII, Celly 366) ligt los op tafel ivm ombouwwerken,
en ik zou het bios gaan flashen
(probleempje met nieuwe 80Gig HDD).
Dus moet ik even opnieuw opstarten om een diskettestation eraan te hangen.
Ik steek een schroevendraaier tussen de 2 contactjes op het mobo,
en ben een beetje te snel,
resultaat: ik raak nog een derde pinnetje aan -> pats, kortsluiting & mobo dood.
resultaat: ik raak nog een derde pinnetje aan -> pats, kortsluiting & mobo dood.
Verwijderd
Paar jaar terug eerste PC @ maximum warp in elkaar gezet. Vergeten de spacers tussen mobo en kast te zetten..
zal al te vloeken dat het mobo niet lekker paste. Zet de computer aan: dikke vonk, stinken dat het deed! Onderkant mobo zwart. Daar word je toch even stil van en het zweet breekt uit... Dood dus.
Mobo terug gestuurd:"Euh, ja, hij doet het niet!"
Gelukkig kreeg ik een nieuwe en hij draait nog als een trein!
Mobo terug gestuurd:"Euh, ja, hij doet het niet!"
Gelukkig kreeg ik een nieuwe en hij draait nog als een trein!
Verwijderd
Ik heb in een soortgelijke situatie het hele moederbord van de tafel laten vallen... die heeft dat ook niet overleeftVerwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:00:
Net gebeurd,

Niet echt een mislukking, ben er m'n hele leven nog van verschoond gebleven gelukkig (op computergebied dan
)
Met verschillende schoonmaakproducten mijn (oude) computers eens schoonmaken, met 1 "vaag" bakje. Diep ademhalen, ahhh ammoniak
Dat doen we dus nooit meer, f*cking hoofdpijn nu
Met verschillende schoonmaakproducten mijn (oude) computers eens schoonmaken, met 1 "vaag" bakje. Diep ademhalen, ahhh ammoniak

Dat doen we dus nooit meer, f*cking hoofdpijn nu

Verwijderd
Okay here goes:
Ouwe case met thunderbird 1000, 6 maanden met cpu cooler (standaard ding van coolermaster) verkeerd om gedraaid : resultaat afgebrokkeld core toen ik hem eraf haalde.. (hij hield alles op ze paats ofzo, heel raar
Toen met me athlon xp 2100+ , met een Orb Proc koeler... haal orb uit heatsink want deed het niet meer.... ik opengemaakt dat koelertje... draadje weer gesoldeerd.... stekker in mobo... pc aan HIJ DOET HET WOEI... toen liet ik hem perongeluk vallen,
resultaat: Een koeler met 3500 rpm raakt bodem van me case, vervolgens stuiterd ie echt alle kanten op, raakt me geheugen, 3d kaart, HD,en vervolgens schiet het stekkertje uit me mobo, dit alles in 2 seconden ofzo !! haha thnx god dat er niks kapot ging (behalfe de koeler dan)
het bekende schroevendraaier met punt naar beneden laten vallen op agp slot... resultaat: me geforce 2 mx 200 deed raar... heeft nooit meer echt lekker gewerkt
jezelf niet aarden en vonk maken op floppy drive... DOOD
case laten vallen tijdens modden... gelukkig geen hardware erin, wel 3 uur spuiten voor niks
vinger in fan, waardoor zon finnetje in me oog komt....
niet echt mislukkeling, wel noemenswaardig:
case dremelen, slijpdingetje breekt af en knalt met 35.000 toeren 3mm onder me oog.... vlak onder me bril door... dat was echt luck !!
CCFL laten ontploffen... inverter denk fout aangesloten.... overal glas door me kamer
en jah dat was het wel... ga binnenkort modden dus zal deze post dan wel editten
Ouwe case met thunderbird 1000, 6 maanden met cpu cooler (standaard ding van coolermaster) verkeerd om gedraaid : resultaat afgebrokkeld core toen ik hem eraf haalde.. (hij hield alles op ze paats ofzo, heel raar
Toen met me athlon xp 2100+ , met een Orb Proc koeler... haal orb uit heatsink want deed het niet meer.... ik opengemaakt dat koelertje... draadje weer gesoldeerd.... stekker in mobo... pc aan HIJ DOET HET WOEI... toen liet ik hem perongeluk vallen,
resultaat: Een koeler met 3500 rpm raakt bodem van me case, vervolgens stuiterd ie echt alle kanten op, raakt me geheugen, 3d kaart, HD,en vervolgens schiet het stekkertje uit me mobo, dit alles in 2 seconden ofzo !! haha thnx god dat er niks kapot ging (behalfe de koeler dan)
het bekende schroevendraaier met punt naar beneden laten vallen op agp slot... resultaat: me geforce 2 mx 200 deed raar... heeft nooit meer echt lekker gewerkt
jezelf niet aarden en vonk maken op floppy drive... DOOD
case laten vallen tijdens modden... gelukkig geen hardware erin, wel 3 uur spuiten voor niks
vinger in fan, waardoor zon finnetje in me oog komt....
niet echt mislukkeling, wel noemenswaardig:
case dremelen, slijpdingetje breekt af en knalt met 35.000 toeren 3mm onder me oog.... vlak onder me bril door... dat was echt luck !!
CCFL laten ontploffen... inverter denk fout aangesloten.... overal glas door me kamer
en jah dat was het wel... ga binnenkort modden dus zal deze post dan wel editten
even een pc aansluiten op te sesten word ik geroep voor het eten struikel ik over de muis en trok het mobo uit mijn venster, tegen mijn aquauim, en toen met een klap op de grond. maar de pc stond aan maar is nu voorgoed uit.
Was een p3 866 mhz voor min zerver
verder kan ik ook modden, frontplaat eraf, gaatje tekenen. figuuszaag pakken.
gaatje uitzagen, fan plaatsen. de ontdekking van de hd schijf heb ik toen opnieuw gedaan.
voor de rest weinig gesloopt op een hd laten vallen van 1,2 naa 0.017 gb en een hd verkocht aan iemand op school een 20 gb gooi mijn tas neer niet na gedacht over de hd.
Zet ik heb in zijn pc na school een 2gb????
MAAR IK GA SLAPEN
ow capslock
verder kan ik ook modden, frontplaat eraf, gaatje tekenen. figuuszaag pakken.
gaatje uitzagen, fan plaatsen. de ontdekking van de hd schijf heb ik toen opnieuw gedaan.
voor de rest weinig gesloopt op een hd laten vallen van 1,2 naa 0.017 gb en een hd verkocht aan iemand op school een 20 gb gooi mijn tas neer niet na gedacht over de hd.
Zet ik heb in zijn pc na school een 2gb????

MAAR IK GA SLAPEN

[www.ganzz.nl]
Voordat ik naar een lanparty ging had ik image gemaakt van C Drive. Op de lanparty aangekomen wil ik mijn D Partitie formatteren. Dit lukte niet zo 1,2,3. Toch voor elkaar gekregen. Ik wil windowsxp weer opstarten. Had windowsxp lekker leuk voor mij zijn systeembestanden op de D Drive neergezet. Ik had geen drivers/winxp bij me. Gelukkig had een maat van me winxp bij zich en drivers kon ik gelukkig op het netwerk vindenSvennos86 schreef op 22 oktober 2004 @ 15:35:
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Wtf flik je datVerwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 01:03:
Als je een inverter verkeerd om aansluit aan de 12 Volt kant dan gaat alleen de inverter roken. Als je hem verkeerd om aansluit aan de CCFL kant maakt het geen reet uit, het is toch wisselspanning.
Maar wtf krijg jij het voor elkaar om dat glazen buisje te laten ontploffen

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
CPU fan niet aangesloten --> Athlon 1200 dood 
Koelblok niet teruggezet --> Athlon XP 2000+ dood
Harddisk van bureau gestoten --> WD 80GB dood
Kortsluiting veroorzaakt met apparatuur --> geluidskaart dood
Te hard tegen m'n geheugenstrip duwen --> 32 MB + slot dood
Onoplettend monitor aansluiten --> pin afgebroken, stekker dood
uitschieten bij ontkoppelen hdd --> mobo besmeurd met bloed
en zo nog tientallen blunders

Koelblok niet teruggezet --> Athlon XP 2000+ dood

Harddisk van bureau gestoten --> WD 80GB dood

Kortsluiting veroorzaakt met apparatuur --> geluidskaart dood

Te hard tegen m'n geheugenstrip duwen --> 32 MB + slot dood

Onoplettend monitor aansluiten --> pin afgebroken, stekker dood

uitschieten bij ontkoppelen hdd --> mobo besmeurd met bloed

en zo nog tientallen blunders

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 10:29 ]
Jij doet je nick eer aan!Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 10:28:
Lijst met blunders

In de oude kast van mijn server wilde ik een reepje geheugen bijplaatsen, maar 1 HDD zat daarvoor net in de weg. Ik had niet de mogelijk die ergens anders in de kast te hangen, dus ik neem vol goede moet de vijl ter hand. Ik vijl een milimeter van het reepje geheugen af, wil het erin doen, en kom tot de ontdekking dat ik bij de verkeerde hoek een stukje eraf had gehaald. Geen nood, ik met veel moeite aan de andere kant ook 1 milimeter eraf gehaald, doe het reepje erin en zet mijn server aan. Er kwam een mooie sirene uit dus ik denk "F*ck, geheugen dood
". Blijkt dat een gedeelte van de metalen behuizing van de HDD toch contact maakte met het geheugen waardoor er kortsluiting was ontstaan. Nu hangt het reepje in mijn moederbord aan de muur en zit mijn server in een betere, en vooral ruimere, kast.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Gister avond een kleintje, wilde ff een harddisk eruit halen. Dus ik trek voorzichtig aan die IDE kabel (net 3 weken oud was ie) en dan zo heen en weer wiebelen om hem er uit te krijgen....hoor ik ineens *KRAK*
... Dus ik denk zo WTF?... Ik nog voorzichtiger proberen en toen ineens *plof*... De kabel had ik nog vast maar dat blokje zat nog in de HD en dat zwarte beugeltje wat tussen de kabel en het blokje zit pleurde erook af
....
Ben ff terug naar de Norrod gegaan en die zeiden dat ik het voorzichtiger moest doen maar kreeg toch gratis een nieuwe

Ben ff terug naar de Norrod gegaan en die zeiden dat ik het voorzichtiger moest doen maar kreeg toch gratis een nieuwe
Heb net even 220 volt door me heen gekregen 
Was bezig om de connector van de voeding aan de achterkant te modden. Alles zat op zijn plek dus even testen dacht ik.
Met de connector nog in me handen duw ik de stroomkabel erin niet wetende dat de stekker nog in het stopcontact zat. Flinke schok door me heen en het hele huis zonder stroom
Was bezig om de connector van de voeding aan de achterkant te modden. Alles zat op zijn plek dus even testen dacht ik.
Met de connector nog in me handen duw ik de stroomkabel erin niet wetende dat de stekker nog in het stopcontact zat. Flinke schok door me heen en het hele huis zonder stroom
Je kan er nu wel mee lachen maar voor hetzelfde geld was je dood geweestBas_zip schreef op 28 oktober 2004 @ 22:20:
Heb net even 220 volt door me heen gekregen
Aardlekschakelaar doet wonderen...amour021 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:45:
[...]
Je kan er nu wel mee lachen maar voor hetzelfde geld was je dood geweest
Verwijderd
Overlijden tijdens het modden , droom van elke die-hard tweaker lijkt meamour021 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:45:
[...]
Je kan er nu wel mee lachen maar voor hetzelfde geld was je dood geweest
Maar je zal toch wel een flinke opdonder hebben gekregen. Ik zie zo'n ding net zoals een airbag in een auto: het kan je leven redden maar je moet toch nog altijd je gordel aandoen (voorzichtig zijn dus). [/moeder modus]
Tja over stroom gesproken, ken je die oude buizen versterkers van vroeger?
ja, nou daar zit een aamtall mooooooie condesatoren in.Die stond al een jaar zonder stroom in de schuur dus ik denk ik maakt de onderkant open.
daat zie een draadje wat los zatik raak met mijn schroeverndraaier het dtaaje aan waardoor ik en onzettende oplazer kreeg met gevolg een vinger op het ijver gedeelt van de schroevendraaier dat ik een brandwond heb en mijn vel gewoon gescheurt was. daarna direct dat leuke apparaat wel gegooit.
het is immidel wel een poosje geleden maar je kunt het nog steeds zien 2,5 jaar geleden.
ja, nou daar zit een aamtall mooooooie condesatoren in.Die stond al een jaar zonder stroom in de schuur dus ik denk ik maakt de onderkant open.
daat zie een draadje wat los zatik raak met mijn schroeverndraaier het dtaaje aan waardoor ik en onzettende oplazer kreeg met gevolg een vinger op het ijver gedeelt van de schroevendraaier dat ik een brandwond heb en mijn vel gewoon gescheurt was. daarna direct dat leuke apparaat wel gegooit.
het is immidel wel een poosje geleden maar je kunt het nog steeds zien 2,5 jaar geleden.
[www.ganzz.nl]
Verwijderd
Net op mijn werk een glas sinasappelsap over een verlengsnoer gegooid. 'heeee, een verlengsnoer die knettert'
toch maar snel stekker er uit getrokken. Jammer dat ik mijn documenten nog niet opgeslagen had
.
Alles schoongemaakt, opnieuw aansluiten, knettert hij dus nog (dus toch niet zo goed schoon als ik dacht he).
Andere verlengsnoer gepakt en die vuile maar even afgespoeld onder de kraan, je had het gezicht van de baas moeten zien

Alles schoongemaakt, opnieuw aansluiten, knettert hij dus nog (dus toch niet zo goed schoon als ik dacht he).
Andere verlengsnoer gepakt en die vuile maar even afgespoeld onder de kraan, je had het gezicht van de baas moeten zien
Mensen hebben het er vaak over dat ze een stroom van 220 oid door hun hebben gekregen, dit is toch vaak het grote misverstand bij elektronica...
het is de spanning die 220 volt is, die overigens niet eens schadelijk hoeft te zijn... het gaat om de amperes die je van een lijn trekt door je hand er tegen te houden. dat is het gene dat je voelt... vergelijk het met een kraan, die kan een heel zacht straaltje geven, en het water wat er uit STROOMT wat 100 graden is, dat doet zeer.
en schokdraad langs weilanden is vaak 800+ volt! maar met een stroom van max 0.0025 Ampere dacht ik, heel irritant, nie gevaarluk.
Maar heb het zelf ook al vaak genoeg gehad met lui-ig-heid en vergeet-achtig-heid, net even dat stekkertje aanraken, of zo'n smerige statische schok krijgen.
en haal NOOIT een monitor open!!! dat heb ik ook eens gedaan, en dit kan dus echt je dood betekenen!!! die opdonders voelden echt niet fijn, had toen kleine blaren op m'n vingers!!!

het is de spanning die 220 volt is, die overigens niet eens schadelijk hoeft te zijn... het gaat om de amperes die je van een lijn trekt door je hand er tegen te houden. dat is het gene dat je voelt... vergelijk het met een kraan, die kan een heel zacht straaltje geven, en het water wat er uit STROOMT wat 100 graden is, dat doet zeer.
en schokdraad langs weilanden is vaak 800+ volt! maar met een stroom van max 0.0025 Ampere dacht ik, heel irritant, nie gevaarluk.
Maar heb het zelf ook al vaak genoeg gehad met lui-ig-heid en vergeet-achtig-heid, net even dat stekkertje aanraken, of zo'n smerige statische schok krijgen.
en haal NOOIT een monitor open!!! dat heb ik ook eens gedaan, en dit kan dus echt je dood betekenen!!! die opdonders voelden echt niet fijn, had toen kleine blaren op m'n vingers!!!
Verwijderd
Vorig jaar zomer, ouders op vakantie, en de wasmachine wijgert om op commando open te gaan. Klep open, ah daar is het mechanisme, dan moet die pin daar en daar, arm er in (...........). Ok stekker er uit, arm er in en deur open. Sinds dien neem ik de wasmachine wat serieuzer.
ik moest ff goed lezen, maar hij is wel leuk jaVerwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:50:
Vorig jaar zomer, ouders op vakantie, en de wasmachine wijgert om op commando open te gaan. Klep open, ah daar is het mechanisme, dan moet die pin daar en daar, arm er in (...........). Ok stekker er uit, arm er in en deur open. Sinds dien neem ik de wasmachine wat serieuzer.
Verwijderd
CCFL zonder beschermingsbuisje + even op de grond leggen + even je benen strekken = CCFL kapot en hele kamer vol met glas 
inventor + niet de metalen puntjes afdekken + inventor los in case leggen = grote boem, stinkede pc en pc wil 3 dagen niet opstarten
inventor + niet de metalen puntjes afdekken + inventor los in case leggen = grote boem, stinkede pc en pc wil 3 dagen niet opstarten
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 13:18 ]
Verwijderd
Idd aardlekschakelaar schakelt stroom uit binnen een fractie van een seconde dus daar zul je niet teveel last van hebben... Bij een stop duurt het (helaas

Nee hoor, als je alleen een stop hebt, zal je gewoon lekker onder stroom blijven staan
. Een stop is alleen maar voor overspanningsbeveiliging. Oftewel, er mag niet een te grote stroom lopen. (Normaal gesproken 16A). Dit is dus tegen kortsluiting. Het zal niet snel gebeuren dat je meer dan 16A door je lichaam krijgt 
Bij meer dan 0,03A ben je dus al een heel eind kassie wijlen

Bij meer dan 0,03A ben je dus al een heel eind kassie wijlen
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dat is dan wel rechtsstreeks door je hart he.. 30mA door je vingers heen voel je niet eens.. 2 ledjes trekken al zoveel stroom
Verwijderd
ja weet niet... mischien was ie niet goed ofzo... echt heel raar... KABENG vet harde knal ook...Atlas schreef op 28 oktober 2004 @ 07:48:
[...]
Wtf flik je dat
Als je een inverter verkeerd om aansluit aan de 12 Volt kant dan gaat alleen de inverter roken. Als je hem verkeerd om aansluit aan de CCFL kant maakt het geen reet uit, het is toch wisselspanning.
Maar wtf krijg jij het voor elkaar om dat glazen buisje te laten ontploffen![]()
Een ledje trekt wel die stroom. Maar een LEDje is gemaakt om stroom doorheen te lopen. Dat kan je van je vinger niet zeggen... 30 mA door je vinger ga je echt wel voelen.Erkandude schreef op 30 oktober 2004 @ 00:59:
Dat is dan wel rechtsstreeks door je hart he.. 30mA door je vingers heen voel je niet eens.. 2 ledjes trekken al zoveel stroom
Stond ook ergens op de Frontpage.
Gevonden
TRG in: Nexus brengt antivibratiesteunen voor harde schijven uit
In de medische wereld zijn zeer strenge NEN regels wat betreft de aarding van elektrische voorwerpen.
Het is namelijk zo dat een stroom van 20 milli Ampere al schadelijk voor je lichaam is, maar als er een stroom van 20 micro Ampere in je hartstreek komt, dan is de dood als gevolg bijna niet vermijden.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
....sorry dit bericht hoort niet thuis in deze topic......
Ik ging m'n systeempartitie weer eens formateren om het OS er opnieuw op te zetten (c-partitie, NTFS, 4 GB). Alles wat ik wilde bewaren op de d-partitie (fat32, 36 GB) gezet en toen de computer opnieuw opgestart en bootflop er in.
Vrolijk laten booten vanaf de floppy. Ik even in msdos typen en de opdracht geven:
"format c:"
"Weet u het zeker?" (ja, natuurlijk.)
"Formateren is voltooid" (hehe, dat duurde lang)
Nog even kijken of er beschadigde clusters zijn....
"dir"
huh
36 GB beschkbaar?????????
SHIT!!!!!!!!
@#%@# MS-dos herkent geen NTFS dus D: was maar even C: geworden
Gelukkig alles voor 99% terug gekregen met GetDataBack. Alleen sommige mp3's waren met elkaar 'gemixt'.

Ik ging m'n systeempartitie weer eens formateren om het OS er opnieuw op te zetten (c-partitie, NTFS, 4 GB). Alles wat ik wilde bewaren op de d-partitie (fat32, 36 GB) gezet en toen de computer opnieuw opgestart en bootflop er in.
Vrolijk laten booten vanaf de floppy. Ik even in msdos typen en de opdracht geven:
"format c:"
"Weet u het zeker?" (ja, natuurlijk.)
"Formateren is voltooid" (hehe, dat duurde lang)
Nog even kijken of er beschadigde clusters zijn....
"dir"
huh

SHIT!!!!!!!!
@#%@# MS-dos herkent geen NTFS dus D: was maar even C: geworden

Gelukkig alles voor 99% terug gekregen met GetDataBack. Alleen sommige mp3's waren met elkaar 'gemixt'.
[ Voor 10% gewijzigd door Mickman op 30-10-2004 21:45 ]
hahaha dat is een domme fout..
waarom heb je het niet met een cd gedaan dan?
waarom heb je het niet met een cd gedaan dan?
Valt niet echt te vergelijken.Erkandude schreef op 30 oktober 2004 @ 00:59:
Het punt is: Je lichaam heeft een bepaalde weerstand. Bij een bepaalde spanning over een bepaalde weerstand gaat een bepaalde stroom lopen.
Omdat de spanning die over een led staat niet hoog genoeg is om eenzelfde stroom, als door de led, door je lichaam te laten lopen zal dat geen gevaar zijn. Daarom niet echt vergelijkbaar
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Hallo ik ben DJ en ik vind dat computers best kapot mogen. (hallo DJ)
"Mislukkingen":
* Een Intel kopen in de tijd van AMD's Tunderbirds.
* Mooie koffercase maken maar ruimte te weinig hebben om een voeding met behuizing er in te stoppen, dan maar zonder de behuizing. ff 220V draaden met tape af werken waar ik gesoldeerd heb.
Daarna bij pogingen om te sleutelen in mn koffercase dan 4 keer onder 220V staan bij het aanraken van mn voeding. niet leuk
* Voeding op blazen 20 min voor een Lan, omdat ik dacht dat ik dat knopje wel kon omzetten als mn comp uit stond.
*Bij een Sata 120GB schijf het aansluit stuk voor de sata connector afbreken.
Schijf werkt nog maar de connector (incl. afgebogen plastic) en de schijf moeten met dukttape bij elkaar blijven .
* Denken in een krappe koffercase een koeler denken te kunnen demonteen.
Er achter komen dat er te weinig ruimte is en dat het niet kan met een kruiskop schroevendraaier.
te lui zijn om mobo uit case te halen en een normale schroevendraaier te pakken.
Uit schieten , nog een keer uit schieten en daarna een laatste keer extra kracht zetten.
door het mobo gaan met een schoevendraaier en dan toch nog garantie krijgen
.
"Mislukkingen":
* Een Intel kopen in de tijd van AMD's Tunderbirds.

* Mooie koffercase maken maar ruimte te weinig hebben om een voeding met behuizing er in te stoppen, dan maar zonder de behuizing. ff 220V draaden met tape af werken waar ik gesoldeerd heb.
Daarna bij pogingen om te sleutelen in mn koffercase dan 4 keer onder 220V staan bij het aanraken van mn voeding. niet leuk
* Voeding op blazen 20 min voor een Lan, omdat ik dacht dat ik dat knopje wel kon omzetten als mn comp uit stond.

*Bij een Sata 120GB schijf het aansluit stuk voor de sata connector afbreken.

Schijf werkt nog maar de connector (incl. afgebogen plastic) en de schijf moeten met dukttape bij elkaar blijven .

* Denken in een krappe koffercase een koeler denken te kunnen demonteen.
Er achter komen dat er te weinig ruimte is en dat het niet kan met een kruiskop schroevendraaier.
te lui zijn om mobo uit case te halen en een normale schroevendraaier te pakken.
Uit schieten , nog een keer uit schieten en daarna een laatste keer extra kracht zetten.
door het mobo gaan met een schoevendraaier en dan toch nog garantie krijgen
Niet echt een mislukking, maar toch:
Laatst DVD-brander gekocht en deed het maar niet he. Nja zwaar klote, niet echt meer naar gekeken.
Ga ik vandaag ff m'n kabels meshen. He verrek, die molex zit fout (rood met geel omgedraaid), was gebeurd bij vorige mod (molexjes spuiten). Nja zwaar klote, dus maar weer ff goed eraan gedaan: gelukkig hij doet het nu perfect
Laatst DVD-brander gekocht en deed het maar niet he. Nja zwaar klote, niet echt meer naar gekeken.
Ga ik vandaag ff m'n kabels meshen. He verrek, die molex zit fout (rood met geel omgedraaid), was gebeurd bij vorige mod (molexjes spuiten). Nja zwaar klote, dus maar weer ff goed eraan gedaan: gelukkig hij doet het nu perfect
Mijn "mislukkingen" dan ook maar eens een keer.
M'n PC carriere is gelukkig nog niet zo lang, dus echt veel is er niet kapot.
Shuttle AN50R
Bezig geweest met vmodden zonder multimeter
Voltage van het mem leek niet te stijgen in de bios. Daardoor constant door zitten draaien aan de potmeter totdat de pc tot 3x toe gewoon uitviel. De laatste keer was de plank fataal
Gigabyte GA-K8NNXP
Gestroven na een aantal dagen benchen. Voorzien van de nodige voltmods weigerde de plank opeens nog op te starten. Na enige reanimatie pogingen de plank maar dood verklaart.
Nr2 werd helaas DOA geleverd. Ben toen maar van de Gigabytes afgestapt.
Epox 8KDA3+
Voorzien van een Prometeia en een home-made A64 kit liep dit beestje best leuk. Na ongeveer een maandje gedraait te hebben begon het systeem opeens BSOD's te geven in Windows. Systeem was niet meer stabiel te krijgen. Het hele set uitelkaar gehaald (moest de volgende dag naar een LAN, kwam weer even heerlijk uit) bleek heel de achterkant van het socket vol te zitten met condens en kalk. Ook in het socket zelf zat wat water. Sommige pinnen van de processor waren ook aangetast.
Plank leeft gelukkig weer na een schoonmaak actie. CPU is verder ook nog in orde. Ben wel met mn reserve plank (Abit KV8-Max3) naar die LAN vertrokken. Systeem is daar gelukkig stabiel gebleven
Asus P4C800-E
Na ook weer voorzien te zijn van een Prometeia en de nodige vmods wil deze plank niet meer stabiel zijn over de 211MHz FSB. Verder heb ik het voor elkaar gekregen om er een S480 plank van te maken
CPU zat er verkeerdom in (raar maar waar) waardoor de plank eerst niet wilde booten. Ik verwachte dat het moederbord dus kapot zou zijn. Koeler van de CPU afgehaald. Ik zag op dat moment dat de processor niet helemaal lekker zat. Omgedraaid en het hele zaakje werkte weer.
Plank is dus wel gaar en zal hopelijk asap vervangen worden.
Athlon64 3200+ CAAMC 0338 XPMW
Mee in het graf genomen door de hierboven genoemde Shuttle AN50R
Athlon64 3200+ CAAAC 0345 RPMW:
Waarschijnlijk gestorven door ESD. CPU zat in de Gigabyte plank die dat wel overleeft heeft.
Athlon64 3200+ CAAAC 0344 VPMW
Heeft in de cascade van Haeg gezeten. Na een paar leuke testjes @ -100 werd besloten om de hele zaak weer uitelkaar te halen. YoupY besloot dat de evaporator van die koeling wel alvast losgehaalt kon worden. De processor bleef hier uiteraard aan vast gevroren zitten. Na enig heen en weer gewrik door YoupY schoot het ding opeens los en na een mooie duikvlucht lande hij op de tafel. Voorzien van een paar gebogen pinnetjes mocht het ding weer mee naar huis. CPU werkt overigens weer als vanouds
Kingston HyperX KHx3200/256 BH-5
Gehaast in het slot van een Abit KV8-Max3 gestopt waardoor het een klein beetje scheef zat. Een hevige brandlucht zorgde ervoor dat ik de pc maar uitzette. Even alles nagelopen kwam ik tot de conclusie dat het mem niet helemaal lekker in zn slot zat. Na het mem eruitgehaald te hebben kwam ik tot de conclusie dat een aantal pinnetjes verbrand waren
Even schoon gemaakt en het mem en het mobo werkten weer als vanouds. Ik weet alleen niet of het ook de overclockbaarheid heeft aangetast. Ben maar meteen overgestapt op een setje Corsair BH-5
Club3D Radeon 9800XT
Na een voltmod poging door iemand anders weigerde deze kaart ook dienst. De vmods waren afgeschermt door wat sealstring. Het aanduwen van dit spul heeft er waarschijnlijk voor gezorgt dat de soldeerverbinding los is gekomen en kortsluiting heeft gemaakt.
Maxtor Diamondmax 9 120GB SATA
Na wat lomp gebruik in een Asus K8V deluxe vond deze schijf werken niet zo leuk meer. Door het overclocken van de processor en het gebrek aan pci/agp locks draaide de SATA controller ver buiten z'n specificaties. Dit zorgde op het begin voor een aantal corrupte windows installaties. Maar later waren BSOD's aan de orde van de dag. Vervangen van de schijf loste dit gelukkig op.
Seagate Barracuda VI 120GB SATA
Overleden door een te hoge temp op een LANparty. Door het gebruik van verschillende leech programma's was de schijf zo enorm heet geworden dat deze maar uitviel. Helaas niet meer tot leven gekregen en in totaal een gig of 100 aan data kwijt
Verder nog een waterkoelings setup gebouwt. Om te testen maar voorzien van wat normaal kraanwater. Helaas verliep die test zo goed dat ik maar besloot om het hele spul een maand lang zo te laten draaien wat uiteraard voor enige kalkaanslag zorgde.
Verder is er door nog onbekende reden een sensor gestorven van m'n Aerogate2
Dat was het wel zo'n beetje
Shuttle AN50R
Bezig geweest met vmodden zonder multimeter

Voltage van het mem leek niet te stijgen in de bios. Daardoor constant door zitten draaien aan de potmeter totdat de pc tot 3x toe gewoon uitviel. De laatste keer was de plank fataal
Gigabyte GA-K8NNXP
Gestroven na een aantal dagen benchen. Voorzien van de nodige voltmods weigerde de plank opeens nog op te starten. Na enige reanimatie pogingen de plank maar dood verklaart.
Nr2 werd helaas DOA geleverd. Ben toen maar van de Gigabytes afgestapt.
Epox 8KDA3+
Voorzien van een Prometeia en een home-made A64 kit liep dit beestje best leuk. Na ongeveer een maandje gedraait te hebben begon het systeem opeens BSOD's te geven in Windows. Systeem was niet meer stabiel te krijgen. Het hele set uitelkaar gehaald (moest de volgende dag naar een LAN, kwam weer even heerlijk uit) bleek heel de achterkant van het socket vol te zitten met condens en kalk. Ook in het socket zelf zat wat water. Sommige pinnen van de processor waren ook aangetast.
Plank leeft gelukkig weer na een schoonmaak actie. CPU is verder ook nog in orde. Ben wel met mn reserve plank (Abit KV8-Max3) naar die LAN vertrokken. Systeem is daar gelukkig stabiel gebleven
Asus P4C800-E
Na ook weer voorzien te zijn van een Prometeia en de nodige vmods wil deze plank niet meer stabiel zijn over de 211MHz FSB. Verder heb ik het voor elkaar gekregen om er een S480 plank van te maken

CPU zat er verkeerdom in (raar maar waar) waardoor de plank eerst niet wilde booten. Ik verwachte dat het moederbord dus kapot zou zijn. Koeler van de CPU afgehaald. Ik zag op dat moment dat de processor niet helemaal lekker zat. Omgedraaid en het hele zaakje werkte weer.
Plank is dus wel gaar en zal hopelijk asap vervangen worden.
Athlon64 3200+ CAAMC 0338 XPMW
Mee in het graf genomen door de hierboven genoemde Shuttle AN50R
Athlon64 3200+ CAAAC 0345 RPMW:
Waarschijnlijk gestorven door ESD. CPU zat in de Gigabyte plank die dat wel overleeft heeft.
Athlon64 3200+ CAAAC 0344 VPMW
Heeft in de cascade van Haeg gezeten. Na een paar leuke testjes @ -100 werd besloten om de hele zaak weer uitelkaar te halen. YoupY besloot dat de evaporator van die koeling wel alvast losgehaalt kon worden. De processor bleef hier uiteraard aan vast gevroren zitten. Na enig heen en weer gewrik door YoupY schoot het ding opeens los en na een mooie duikvlucht lande hij op de tafel. Voorzien van een paar gebogen pinnetjes mocht het ding weer mee naar huis. CPU werkt overigens weer als vanouds
Kingston HyperX KHx3200/256 BH-5
Gehaast in het slot van een Abit KV8-Max3 gestopt waardoor het een klein beetje scheef zat. Een hevige brandlucht zorgde ervoor dat ik de pc maar uitzette. Even alles nagelopen kwam ik tot de conclusie dat het mem niet helemaal lekker in zn slot zat. Na het mem eruitgehaald te hebben kwam ik tot de conclusie dat een aantal pinnetjes verbrand waren

Even schoon gemaakt en het mem en het mobo werkten weer als vanouds. Ik weet alleen niet of het ook de overclockbaarheid heeft aangetast. Ben maar meteen overgestapt op een setje Corsair BH-5
Club3D Radeon 9800XT
Na een voltmod poging door iemand anders weigerde deze kaart ook dienst. De vmods waren afgeschermt door wat sealstring. Het aanduwen van dit spul heeft er waarschijnlijk voor gezorgt dat de soldeerverbinding los is gekomen en kortsluiting heeft gemaakt.
Maxtor Diamondmax 9 120GB SATA
Na wat lomp gebruik in een Asus K8V deluxe vond deze schijf werken niet zo leuk meer. Door het overclocken van de processor en het gebrek aan pci/agp locks draaide de SATA controller ver buiten z'n specificaties. Dit zorgde op het begin voor een aantal corrupte windows installaties. Maar later waren BSOD's aan de orde van de dag. Vervangen van de schijf loste dit gelukkig op.
Seagate Barracuda VI 120GB SATA
Overleden door een te hoge temp op een LANparty. Door het gebruik van verschillende leech programma's was de schijf zo enorm heet geworden dat deze maar uitviel. Helaas niet meer tot leven gekregen en in totaal een gig of 100 aan data kwijt
Verder nog een waterkoelings setup gebouwt. Om te testen maar voorzien van wat normaal kraanwater. Helaas verliep die test zo goed dat ik maar besloot om het hele spul een maand lang zo te laten draaien wat uiteraard voor enige kalkaanslag zorgde.
Verder is er door nog onbekende reden een sensor gestorven van m'n Aerogate2
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
wilde ff me frontje van me zeldzame case eraf halen..........huh schroeven????
me de kelere gewerkt om 6 schroeven erad te draaien.........hoef je alleen maar te trekken om front eraf te halen merk ik bij 6e schroef......me de kelere gedraaid voor niets
heb ik hem eraf........hmmm audigy 2 platinum ding in 5,25 inch bay beetje stoffig,
ik duwe.....duw ik zowat een condensator eraf.....heel dat ding krom
maar ik heb nog geluid
me de kelere gewerkt om 6 schroeven erad te draaien.........hoef je alleen maar te trekken om front eraf te halen merk ik bij 6e schroef......me de kelere gedraaid voor niets

heb ik hem eraf........hmmm audigy 2 platinum ding in 5,25 inch bay beetje stoffig,
ik duwe.....duw ik zowat een condensator eraf.....heel dat ding krom
maar ik heb nog geluid
K to the KillaZ
Was bij een vriend van me. Hij houdt nogal van muziek maken en heeft ook een keyboard aan ze pc hangen om zo lekker te spelen. Nou moest en zou hij van die grote HiFi boxen erbij hebben. En op een dag had ie die en hij belt mij op om het samen aan te sluiten en te proberen. Ik had al zoiets van: ehm huge boxen bij je pc, oowkeeej. Maar moet op zich prima gaan aangezien die dingen tegenwoordig prima geïsoleerd zijn. Enfin. Box rechts van monitor, andere box links klein stukkie van pc af.
Nou heeft ie ook een nogal lompe hond. Dus dat bakbeest loopt de kamer in. En blijkbaar had ie honger. Dus dat beest springt nogal lomp tegen de tafel op om te laten merken dat ie er is. Beukt tegen de box aan. Box valt om... BATS! Hard tegen die kast aan. PC liep nog maar zodra je iets wilden laden van hd niet. ohow...
Rebooten... -> Unmoutable boot volume... Crap... -> Reïnstall!
Format, error, fdisk, partitie opnieuw gemaakt. Weer format -> error.
Dus nieuwe HD. Nou was paar dagen later binnen. Ik naartoe. In bouwen. En dacht bij mezelf ik kijk of ik die oude hd mee kan nemen. Dus reinstall WinXP, pc draaide weer als een zonnetje. Ik gevraagd of ik de hd mocht. Eh ja ik vind goed, hij s toch kapot, wat ga je er mee doen? Ehm weet ik veel, misschien kan ik er iets leuks mee. Nou je doet maar jong. Oké, doei!
Ik thuis. Ding tijd laten liggen.
...3 weken later....
Ik kom thuis van een LAN party. Pc had ik dus los staan, hangt normaal in een beugel. Dus ik denk laat ik die HD proberen. En WTF! Geen SMART error. Dus ik in Windows. Partitioneren. Format -> Error... CRAPZORS. Nou was het op een bepaald percentage van de format merkte ik. Dus ik berekend op hoeveel Gb dat was. Was na de 2,7 Gb. Dus ik Pri partitie gemaakt van 2,7Gb. Daarna een andere partitie van 384MB (dat was ff passen om alle bad sectors erin te krijgen, tijd werk). Daar achter een partitie van de overige 77Gb. En hoppa. Ik gratis bijna 80Gb erbij.
Das wat ik noem mooi meegenomen. HD draait nu als een tiet.
[Edit]
Beetje huge post voor zo'n bagger verhaal.
Srry
Nou heeft ie ook een nogal lompe hond. Dus dat bakbeest loopt de kamer in. En blijkbaar had ie honger. Dus dat beest springt nogal lomp tegen de tafel op om te laten merken dat ie er is. Beukt tegen de box aan. Box valt om... BATS! Hard tegen die kast aan. PC liep nog maar zodra je iets wilden laden van hd niet. ohow...
Rebooten... -> Unmoutable boot volume... Crap... -> Reïnstall!
Format, error, fdisk, partitie opnieuw gemaakt. Weer format -> error.
Dus nieuwe HD. Nou was paar dagen later binnen. Ik naartoe. In bouwen. En dacht bij mezelf ik kijk of ik die oude hd mee kan nemen. Dus reinstall WinXP, pc draaide weer als een zonnetje. Ik gevraagd of ik de hd mocht. Eh ja ik vind goed, hij s toch kapot, wat ga je er mee doen? Ehm weet ik veel, misschien kan ik er iets leuks mee. Nou je doet maar jong. Oké, doei!
Ik thuis. Ding tijd laten liggen.
...3 weken later....
Ik kom thuis van een LAN party. Pc had ik dus los staan, hangt normaal in een beugel. Dus ik denk laat ik die HD proberen. En WTF! Geen SMART error. Dus ik in Windows. Partitioneren. Format -> Error... CRAPZORS. Nou was het op een bepaald percentage van de format merkte ik. Dus ik berekend op hoeveel Gb dat was. Was na de 2,7 Gb. Dus ik Pri partitie gemaakt van 2,7Gb. Daarna een andere partitie van 384MB (dat was ff passen om alle bad sectors erin te krijgen, tijd werk). Daar achter een partitie van de overige 77Gb. En hoppa. Ik gratis bijna 80Gb erbij.
Das wat ik noem mooi meegenomen. HD draait nu als een tiet.
[Edit]
Beetje huge post voor zo'n bagger verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2004 22:33 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Werkt het eigenlijk wel, dat 110/220 omzetten, zodat je computer sneller wordt? Dat dacht ik vroeger altijd...Twabi2 schreef op 30 augustus 2004 @ 13:26:
[...]
LOL, jij bent er zo een die format c: zou doen, omdat dat je compo sneller maakt!
Of dat knopje vanachter omzetten, dat 110/220 knopje, zodat je compo minder stroom gebruikt...
_@/'
Ja, dat is de turbo knop op nieuwere computersBMRS schreef op 01 november 2004 @ 22:56:
[...]
Werkt het eigenlijk wel, dat 110/220 omzetten, zodat je computer sneller wordt? Dat dacht ik vroeger altijd...

Even wachten, dat ga ik uitproberen. Werkt dit wel beter dan van je Athlon XP een mobile maken?
_@/'
Nee joh! Je moet je voeding modden zodat ie 17V op je harde schijven geeft. Dan gaan ze pas vooruit!BMRS schreef op 01 november 2004 @ 23:02:
[...]
Even wachten, dat ga ik uitproberen. Werkt dit wel beter dan van je Athlon XP een mobile maken?
Maar nu genoeg gekkigheid

Syngrow schreef op 01 november 2004 @ 20:10:
...
Van de helft van de dingen die jij hier hebt staan droom ik al jaren van om ze te hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.
_@/'
Verwijderd
Ik heb laatst een P3 overgeklokt viel me dus toen hij aan het testen was de koeler van de processor. Maar dat had ik niet in de gaten ik hoorde wel een doffe klap maar het geen zin om op te staan. Een tiental seconden later hoorde ik een harde knal. ik ga kijken was dus blijkbaar de headspreader die over de core heen zit eraf geknalt door de hitte.
Gevolg MB en CPU en MEM kapot.
Gevolg MB en CPU en MEM kapot.
Hmm, een P3 heeft thermal throttling, dus hoe krijg je dat voor elkaar?. Als hij te warm wordt loopt hij gewoon vast zonder door te branden.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
uuh, btje lompSyngrow schreef op 01 november 2004 @ 20:10:
............
............
............
............
Na wat lomp gebruik .........
............
............
Verder is er door nog onbekende reden een sensor gestorven van m'n ......

je zou bijna nog beter al dat geld wat je hebt verprutst naar 3e wereld landen kunnen sturen (lol) dan gebeurt er tenminste wat nuttigs mee
...maar dan hebben wij er geen lol van.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Owja, deze is zooo errug. het is al lang geleden maar hij blijft erg
ik had eens een keer helemaal blij een draadloze ps2 muis gekocht en toen ik ermee thuiskwam helemaal gelukkig, hem aangesloten. nou, pc opgestart... hmmm muis doet het nog niet, ok ff drivers installeren enzo...
maar daarnaa deed ie het nog steeds niet
ik er al eens andere batterijen ingedaan en trug naar de winkel geweest en een zelfs een nieuwe meegekregen!
maar ook dat hielp niet, ik ben zelfs zo ver gegaan om de helpdesk van trust te bellen!!! maar na wat nutteloze antwoorden nog niets.
ik ben toen zo pissing geworden dat ik mijn agressie kwijtmoest en ik heb m toen letterlijk uit het raam gegooid (vanaf zolder 4 meter hoog dus:) ) dusja ik mn oude muis(serieel) er maar weer ingedaan en op het moent dat ik m erin stak dacht ik... owja das een serieele en die nieuwe is Ps/2. toen ging er een lampje branden...
enjaaaa in de bios: PS/2 port.............DISABLED
toen wierp ik een blik in de tuin en aanschouwde de draadloze muis in 14 delen, daar zat toen al geen garantie meer op denk ik.....
das toch wel dom he?
ik had eens een keer helemaal blij een draadloze ps2 muis gekocht en toen ik ermee thuiskwam helemaal gelukkig, hem aangesloten. nou, pc opgestart... hmmm muis doet het nog niet, ok ff drivers installeren enzo...
maar daarnaa deed ie het nog steeds niet

maar ook dat hielp niet, ik ben zelfs zo ver gegaan om de helpdesk van trust te bellen!!! maar na wat nutteloze antwoorden nog niets.
ik ben toen zo pissing geworden dat ik mijn agressie kwijtmoest en ik heb m toen letterlijk uit het raam gegooid (vanaf zolder 4 meter hoog dus:) ) dusja ik mn oude muis(serieel) er maar weer ingedaan en op het moent dat ik m erin stak dacht ik... owja das een serieele en die nieuwe is Ps/2. toen ging er een lampje branden...
enjaaaa in de bios: PS/2 port.............DISABLED

toen wierp ik een blik in de tuin en aanschouwde de draadloze muis in 14 delen, daar zat toen al geen garantie meer op denk ik.....
das toch wel dom he?
Ja zeker dat je zo agressief wordt door je eigen foutSvennos86 schreef op 02 november 2004 @ 14:57:
..
enjaaaa in de bios: PS/2 port.............DISABLED![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
das toch wel dom he?

Hier dan een paar van mij:
- Ik had 1x meegekeken met een vriend hoe hij pc-tjes in elkaar zet, dus ik kan het ook wel natuurlijk. Gevolg: floppy ide kabel verkeerd erin stoppen ==> drive werkt niet. Ik bellen maar met die gozer. "Joh eh me floppy drive werkt niet...wat moet ik doen? Jawel, verkeerd erin gestopt dus en weer omgedraait ===> kapot dus
- Paar maandjes later weer ff in me pc klojen en kijken of ik nog wat interessants kon doen zoals draadjes beetje bij elkaar prutsen en de ide matten ff beter wegwerken. Ik haal dus de ide kabel van me floppy drive om hem vervolgens WEER verkeerd terug te stoppen. Afijn...ik draai vrolijk een paar weekjes verder totdat ik op het mislukkelingen forum lees dat er best veel floppy drives kapot gaan
Ik kijk even naar me drive...ja hoor..lichtje blijft branden terwijl er niks in zit. Het zal wel weer raak zijn dacht ik..maar hij deed het gewoon weer nadat ik de ide had omgedraaid! 
- Ik verveelde me weer is en dacht, joh laat ik ook eens mijn case gaan modden. Dus ik 100 draadjes doorgelezen en maar wat spulletjes besteld op internet. Ik denk, laat ik ondertussen maar is een mooie vorm op mijn zijplaat van me case gaan tekenen om deze later uit te zagen. Ik 1 uur bezig geweest met meten en plakken en tekenen en vanalles. Blijkt dat ik de tekening i.p.v onderaan de plaat te tekene aan de bovenkant heb getekend ===> gat zou dus bovenkant van m'n case laten zien = voeding...gare draden...gare balkjes van de case
Hele fucking tekening opnieuw moeten maken
Maar gelukkig valt het allemaal nog wel mee vergelken met wat ik lees hier. Gelukkig hebbik nog geen mobo's, harddisks enz laten crashen, verzuipen of whatever
Maja...mijn cablemesh pakketje komt binnekort binne...misschien knal ik ook mijn hdd eruit
maar ff een dvd backupje maken
- Ik had 1x meegekeken met een vriend hoe hij pc-tjes in elkaar zet, dus ik kan het ook wel natuurlijk. Gevolg: floppy ide kabel verkeerd erin stoppen ==> drive werkt niet. Ik bellen maar met die gozer. "Joh eh me floppy drive werkt niet...wat moet ik doen? Jawel, verkeerd erin gestopt dus en weer omgedraait ===> kapot dus
- Paar maandjes later weer ff in me pc klojen en kijken of ik nog wat interessants kon doen zoals draadjes beetje bij elkaar prutsen en de ide matten ff beter wegwerken. Ik haal dus de ide kabel van me floppy drive om hem vervolgens WEER verkeerd terug te stoppen. Afijn...ik draai vrolijk een paar weekjes verder totdat ik op het mislukkelingen forum lees dat er best veel floppy drives kapot gaan
- Ik verveelde me weer is en dacht, joh laat ik ook eens mijn case gaan modden. Dus ik 100 draadjes doorgelezen en maar wat spulletjes besteld op internet. Ik denk, laat ik ondertussen maar is een mooie vorm op mijn zijplaat van me case gaan tekenen om deze later uit te zagen. Ik 1 uur bezig geweest met meten en plakken en tekenen en vanalles. Blijkt dat ik de tekening i.p.v onderaan de plaat te tekene aan de bovenkant heb getekend ===> gat zou dus bovenkant van m'n case laten zien = voeding...gare draden...gare balkjes van de case
Hele fucking tekening opnieuw moeten maken

Maar gelukkig valt het allemaal nog wel mee vergelken met wat ik lees hier. Gelukkig hebbik nog geen mobo's, harddisks enz laten crashen, verzuipen of whatever
waar zo'n topic als dit wel niet goed voor issjoerdrog schreef op 02 november 2004 @ 23:30:maar ff een dvd backupje maken
BMRS schreef op 01 november 2004 @ 23:17:
[...]
Echt veel niet kapot
nou...
Van de helft van de dingen die jij hier hebt staan droom ik al jaren van om ze te hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens mij vergeten jullie drieën dat er ook nog zoiets bestaat als "Garantie" en "RMA". Ik ken Koen (Syngrow) erg goed, en ook de shop waar hij zijn spul haalt. Kan je dus vertellen dat zéker 80% van de spullen die hij kapot heeft gemaakt, hij gewoon heeft teruggebracht en nieuw of vervangend heeft gekregen.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 12:01:
[...]
uuh, btje lompbtje lomp veel geld verprutst...
je zou bijna nog beter al dat geld wat je hebt verprutst naar 3e wereld landen kunnen sturen (lol) dan gebeurt er tenminste wat nuttigs mee
Het heeft natuurlijk wel wat geld gekost, omdat Koen met zn OC-gebeuren constant up2date wil blijven qua hardware.....maar qua kapot-maken heeft hij echt niet veel geld verloren hoor..
HyperioN. schreef op 03 november 2004 @ 00:07:
[...]
Volgens mij vergeten jullie drieën dat er ook nog zoiets bestaat als "Garantie" en "RMA". Ik ken Koen (Syngrow) erg goed, en ook de shop waar hij zijn spul haalt. Kan je dus vertellen dat zéker 80% van de spullen die hij kapot heeft gemaakt, hij gewoon heeft teruggebracht en nieuw of vervangend heeft gekregen.
Het heeft natuurlijk wel wat geld gekost, omdat Koen met zn OC-gebeuren constant up2date wil blijven qua hardware.....maar qua kapot-maken heeft hij echt niet veel geld verloren hoor..

ik kan nu niet zeggen dat ik dat een opluchting vindt...
"...gelukkig is hij een oplichter, anders was hij zoveel geld kwijt."
Opzich valt het nog wel mee hoor.bigfoot1942 schreef op 03 november 2004 @ 00:47:
[...]
![]()
ik kan nu niet zeggen dat ik dat een opluchting vindt...
"...gelukkig is hij een oplichter, anders was hij zoveel geld kwijt."
Op de processors en hardeschijven na, heb ik bijna alles gewoon zelf betaald.
Die processors horen niet zo makkelijk kapot te gaan en zijn ook niet onzorgvuldig behandeld. Hardeschijven moeten opzich ook gewoon blijven leven. Die oververhit geraakte Seagate schijf was voorzien van een 60mm fan. Zelfs toen fikte het ding toch gewoon af. Ik mag toch wel aannemen dat het dan om een productie fout gaat ipv gewoon gesloopt.
Mobo's koop ik gewoon wel zelf. Op het DOA ding na dan. Moerderborden kosten nog maar 100e per stuk en zijn makkelijk te betalen zonder dat het fortuinen kost.
En 2ehands zijn ze ook genoeg te vinden waar ik dan uiteraard goed gebruik van maak. De Asus bv. heb ik voor 120e gekocht ipv ruim 200 die m'n local shop vraagt.
[ Voor 10% gewijzigd door Syngrow op 03-11-2004 09:29 ]
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
Ik was wat aan het stoeien met kast/processor koeling.
De kast open op z'n ruggetje gelegd, en de fan van het processor koelblok afgehaald.
Daarna een 12cm fan met metalen behuizing eventjes laten steunen op de voeding en de zijkant van de AGP videokaart...
De fan op een externe regelbare voeding aangesloten om met de toeren (en dB) te stoeien.
De PC aangezet en toen deed 'ie PIEEEEP (en nog eens)
Processor stuk, memory stuk, mainboard stuk!!!
Centjes betaald voor een nieuwe AMD 2200+ processor (sneller dan de stukke, maar dat is logisch) incl. standaard nieuwe fan/koelblok (met vast toerental en lekker stil), nieuw 256MB 3200 geheugen en nieuw Asus bordje.
Die grote fan is nu gedegradeerd tot front side case-fan cool air input (waardoor helaas veel stof ingezogen wordt, maar wel lekker stil en koel). Aan de achterkant zit de hot air afzuigings case-fan.
De kast open op z'n ruggetje gelegd, en de fan van het processor koelblok afgehaald.
Daarna een 12cm fan met metalen behuizing eventjes laten steunen op de voeding en de zijkant van de AGP videokaart...

De fan op een externe regelbare voeding aangesloten om met de toeren (en dB) te stoeien.
De PC aangezet en toen deed 'ie PIEEEEP (en nog eens)
Processor stuk, memory stuk, mainboard stuk!!!
Centjes betaald voor een nieuwe AMD 2200+ processor (sneller dan de stukke, maar dat is logisch) incl. standaard nieuwe fan/koelblok (met vast toerental en lekker stil), nieuw 256MB 3200 geheugen en nieuw Asus bordje.
Die grote fan is nu gedegradeerd tot front side case-fan cool air input (waardoor helaas veel stof ingezogen wordt, maar wel lekker stil en koel). Aan de achterkant zit de hot air afzuigings case-fan.
Met de harde schijven ga ik akkoord, die moeten gewoon werken maar processoren behoren volgens mij tot de categorie "zeer gevoelige hardware". Als jij dan door een verkeerde voltmod er een te hoog voltage doorjaagt is dit toch wel je eigen schuld. Een processor is daar niet voor gebouwd en als ie kapot gaat zou het voor je eigen rekening moeten zijn..Syngrow schreef op 03 november 2004 @ 09:28:
Die processors horen niet zo makkelijk kapot te gaan en zijn ook niet onzorgvuldig behandeld. Hardeschijven moeten opzich ook gewoon blijven leven. Die oververhit geraakte Seagate schijf was voorzien van een 60mm fan. Zelfs toen fikte het ding toch gewoon af. Ik mag toch wel aannemen dat het dan om een productie fout gaat ipv gewoon gesloopt.
Je hebt IMO ook een verschil tussen dat ding fysiek slopen, of door iets anders. Als je de heatspreader eraf haalt, of pinmods gaat doen.. dan is het lame om garantie te vragen. Máár wanneer je er hem OC'ed of wat meer volt doorheen gooit, vind ik het nog wel redelijk om garantie te vragen. Moet zo een ding wel tegen kunnen vind ik...
een blunder begaan maar is gelukkig goed gegaa 
Ik (5minuten) voor blunder/ongeluk had ik m zijkant open staan om even wat draadjes weg te werken.
Ik moest toen ff mn pa helpen en zette eerst mn kap erop --> gaan helpen --> vieze handen krijgen --> je pc aan raken --> merken dat je vieze hand hebt -->
dus ik hande wassen en bakje (schaaltje) met water gepakt en een doekje.
Ik zet bakje met water op een plank boven mn kast. En denk nog bij me zelf van als ie eraf valt dan noproblem.
dus ik doop doekje in bakje met water en wil mn arm naar benee bewegen en ja hoor ik stoot het eraf.
Dus bijna probleem gehad maar is goed afgelopen.
Alleen heeft mijn moeder nu een schaaltje minder in dr servies zitten
Ik (5minuten) voor blunder/ongeluk had ik m zijkant open staan om even wat draadjes weg te werken.
Ik moest toen ff mn pa helpen en zette eerst mn kap erop --> gaan helpen --> vieze handen krijgen --> je pc aan raken --> merken dat je vieze hand hebt -->
dus ik hande wassen en bakje (schaaltje) met water gepakt en een doekje.
Ik zet bakje met water op een plank boven mn kast. En denk nog bij me zelf van als ie eraf valt dan noproblem.
dus ik doop doekje in bakje met water en wil mn arm naar benee bewegen en ja hoor ik stoot het eraf.
Dus bijna probleem gehad maar is goed afgelopen.
Alleen heeft mijn moeder nu een schaaltje minder in dr servies zitten

ik heb iemand wel eens een kleine niet geisoleerd schroevendraaiertje in een draaiende kast laten zien vallen.... dat gaf toch een paar leuke vonkjes en een rookwolkje......
Lichte topickick, hopelijk niet erg... maar ik wil toch wel effe de blunders kwijt:
Poging tot modden van frontje van een pc van een vriend van me. Dremelen van een gat aan de voorzijde, heb ik per ongeluk een gat gemaakt voor 120mm fan ipv 80 mm...
Sindsdien geen casemodding meer voor mij...
Poging tot verwisselen van geheugen van een pc op stage. Gevolg: vonkjes. Ik nadenken hoe dat kon, stond ie nog aan...
Poging tot verwisselen van PII processor op stage: niet ver genoeg in de socket geduwd. Gevolg: nieuwe pc voor een user.
En dan de topperrrrrr van stage:
Totaal nieuw serverpark ontwikkeld in een project, en tijdens de testfase hebben we uitgeprobeerd hoe de overschakeling naar de noodstroomvoorziening zou lopen. Het was alleen de bedoeling om het serverpark over te laten schakelen, en niet de telefooncentrale die in de buurt stond erbij neer te laten gaan.
Dus, op een woensdagochtend 10 uur zou het gebeuren. Veel gebruikers van te voren ingelicht, draai ik de stroomschakelaar om. Alleen 1 stroomschakelaar te ver naar links...
Kun je voorstellen dat je het serverpark binnen komt lopen, en een immense stilte op je af hoort komen? Alles down: telefooncentrale, oude servers en het hele nieuwe serverpark... Oeps...
Chef kon er wel om lachen, nu weten we wel dat de overschakeling niet goed verloopt...
Oja, nog een leuke blunder van een user op stage:
Afkoppelen van de pc omdat ie warm aanvoelt, en buiten in de regen neerzetten... En dan de afdeling Automatisering opbellen dat ie niet meer werkt...
En toch heb ik mijn stage gehaald...
Poging tot modden van frontje van een pc van een vriend van me. Dremelen van een gat aan de voorzijde, heb ik per ongeluk een gat gemaakt voor 120mm fan ipv 80 mm...

Poging tot verwisselen van geheugen van een pc op stage. Gevolg: vonkjes. Ik nadenken hoe dat kon, stond ie nog aan...

Poging tot verwisselen van PII processor op stage: niet ver genoeg in de socket geduwd. Gevolg: nieuwe pc voor een user.
En dan de topperrrrrr van stage:
Totaal nieuw serverpark ontwikkeld in een project, en tijdens de testfase hebben we uitgeprobeerd hoe de overschakeling naar de noodstroomvoorziening zou lopen. Het was alleen de bedoeling om het serverpark over te laten schakelen, en niet de telefooncentrale die in de buurt stond erbij neer te laten gaan.
Dus, op een woensdagochtend 10 uur zou het gebeuren. Veel gebruikers van te voren ingelicht, draai ik de stroomschakelaar om. Alleen 1 stroomschakelaar te ver naar links...
Kun je voorstellen dat je het serverpark binnen komt lopen, en een immense stilte op je af hoort komen? Alles down: telefooncentrale, oude servers en het hele nieuwe serverpark... Oeps...
Chef kon er wel om lachen, nu weten we wel dat de overschakeling niet goed verloopt...
Oja, nog een leuke blunder van een user op stage:
Afkoppelen van de pc omdat ie warm aanvoelt, en buiten in de regen neerzetten... En dan de afdeling Automatisering opbellen dat ie niet meer werkt...
En toch heb ik mijn stage gehaald...
[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 12-11-2004 14:03 ]
Daar moet zo'n ding niet tegen kunnen want met overclocken of het verhogen van het voltage laat je hem buiten z'n officiele specificaties werken en de producent/verkoper kan niet verantwoordelijk gesteld worden omdat jij het product buiten de specificaties laat werken en daardoor sloopt.Mojo schreef op 03 november 2004 @ 13:22:
Je hebt IMO ook een verschil tussen dat ding fysiek slopen, of door iets anders. Als je de heatspreader eraf haalt, of pinmods gaat doen.. dan is het lame om garantie te vragen. Máár wanneer je er hem OC'ed of wat meer volt doorheen gooit, vind ik het nog wel redelijk om garantie te vragen. Moet zo een ding wel tegen kunnen vind ik...
zoiets had ik, ik had een 50x cd-rom speler, geluid was net een vliegtuig, ik was ff wat oude CD-rommetjes aan het bekijken wat er op stond enz, en ineens tjjjssssssing! cd-rom stukken waren door de gipsplaten muur gegaan, hebben op hun weg een deobus doorkliefd, een autoradio die in de buurt lag gepierced en van de voorkant van de cd-rom speler was nix meer over. de cd-rom speler had zelfs zo n optater gehad dat ie vast bleef zitten in het bracket waar hij in zat, ben ik ff blij dat ik er niet recht voor zatVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:09:
[...]
Ja ik, terwijl de pc gewoon rechtop stond. Zag de scherven tot een paar centimeterlangsvliegen. Heb echt een half uur met mijn mond open gestaan van de schrik.
En de cd in duizend stukjes natuurlijk.
Levensgevaarlijk die cd-roms.
Adjust non olet, plerumque...
Blijf me dan ook verbazen waarom mensen >40× CD drives kopen...1nsane schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:03:
[...]
zoiets had ik, ik had een 50x cd-rom speler, geluid was net een vliegtuig, ik was ff wat oude CD-rommetjes aan het bekijken wat er op stond enz, en ineens tjjjssssssing! cd-rom stukken waren door de gipsplaten muur gegaan, hebben op hun weg een deobus doorkliefd, een autoradio die in de buurt lag gepierced en van de voorkant van de cd-rom speler was nix meer over. de cd-rom speler had zelfs zo n optater gehad dat ie vast bleef zitten in het bracket waar hij in zat, ben ik ff blij dat ik er niet recht voor zat:=

ZOuden de bedrijven dan ook aansprakelijk gehouden kunnen worden ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
had een keertje een compu uit elkaar liggen (waaronder een geheugenkaartje) komt m'n broertje eraan gaat op de zijplaat van de compu zitten en gaat lekker schuiven over de vloerbedekking, ja je raad het al, schuift doodleuk over de geheugenkaart heen waaroor hij klaar was voor de vuilnisbak
Heb je je broertje ook gelijk bij de vuilnis gegooid, of heb je m nog ene 2e kans gegeven.jessevl schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:15:
had een keertje een compu uit elkaar liggen (waaronder een geheugenkaartje) komt m'n broertje eraan gaat op de zijplaat van de compu zitten en gaat lekker schuiven over de vloerbedekking, ja je raad het al, schuift doodleuk over de geheugenkaart heen waaroor hij klaar was voor de vuilnisbak
maar even serieus.
hoe flik je dat dan.
je had je pc over de vloer heen gelegd. je broertje kwam binnen.
hij ging op je zijpaneel van je case zitten en dan over vloerbedekking heen schuiven. (als dat bij mij gebeurt dan moet ie al pleite gaan
en toen glee ie over een memory module heen???
Verwijderd
Mijn mislukkingen ook maar eens plaatsen , heerlijk forum om te lezen dit, ik ben niet de enige
- Eerste mislukking is een klassieker, weer de 110/220 knop. Aangestoten met de schroevendraaier toen ik de kast open ging schroeven, comp nog aan uiteraard
- Vervolg op de eerste, voeding aansluiten, openschroeven en kijken wat er stuk is, vervolgens aanwijzen wat je denk dat er stuk is en je klauwen onder 220. Lekkerrr
- Eindelijk alle spullen voor de nieuwe comp in huis, kast open, mobo afstandbusjes erin, heb ik er twee over. Ik denk, die kunnen wel in die gaatjes, zit dan wel geen schroefgat op die plek in me mobo, maar steun hebbie wel. Alles erin, reboot ie telkens na het lezen van bios. Ik denk wtf, week naged8 wat het probleem kon zijn. Inene geniale ingeving, die afstandbusjes zorgden er voor dat me mobo onderling contact maakte
- De laatste en tevens duurste en domste. FF me HD op me andere comp aansluiten terwijl die comp nog aanstaat.
Kast onder me bureau, ik sluit de HD aan, ga op me stoel zitten, kijk naar de monitor, gebeurd niks. Ik denk waarom gebeurd er niks, en wat stinkt het hier. Kruipt er dikke rode rook vanuit me HD over de vloer van me slaapkamer
. Gauw de PC uitgezet en de HD dood moeten verklaren.
- Eerste mislukking is een klassieker, weer de 110/220 knop. Aangestoten met de schroevendraaier toen ik de kast open ging schroeven, comp nog aan uiteraard

- Vervolg op de eerste, voeding aansluiten, openschroeven en kijken wat er stuk is, vervolgens aanwijzen wat je denk dat er stuk is en je klauwen onder 220. Lekkerrr
- Eindelijk alle spullen voor de nieuwe comp in huis, kast open, mobo afstandbusjes erin, heb ik er twee over. Ik denk, die kunnen wel in die gaatjes, zit dan wel geen schroefgat op die plek in me mobo, maar steun hebbie wel. Alles erin, reboot ie telkens na het lezen van bios. Ik denk wtf, week naged8 wat het probleem kon zijn. Inene geniale ingeving, die afstandbusjes zorgden er voor dat me mobo onderling contact maakte

- De laatste en tevens duurste en domste. FF me HD op me andere comp aansluiten terwijl die comp nog aanstaat.

@griffin
bij mij ook maar het is wat anders als je er even niet bent en je broertje gaat dat doen
bij mij ook maar het is wat anders als je er even niet bent en je broertje gaat dat doen
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 12-11-2004 17:29 ]
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat er alleen maar 52 x drives te kríjgen zijnSilent Hunter schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:33:
[...]
Blijf me dan ook verbazen waarom mensen >40× CD drives kopen...![]()
ZOuden de bedrijven dan ook aansprakelijk gehouden kunnen worden ?
hoeveel had die hd gekost?Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:37:
Mijn mislukkingen ook maar eens plaatsen , heerlijk forum om te lezen dit, ik ben niet de enige![]()
- Eerste mislukking is een klassieker, weer de 110/220 knop. Aangestoten met de schroevendraaier toen ik de kast open ging schroeven, comp nog aan uiteraard![]()
- Eindelijk alle spullen voor de nieuwe comp in huis, kast open, mobo afstandbusjes erin, heb ik er twee over. Ik denk, die kunnen wel in die gaatjes, zit dan wel geen schroefgat op die plek in me mobo, maar steun hebbie wel. Alles erin, reboot ie telkens na het lezen van bios. Ik denk wtf, week naged8 wat het probleem kon zijn. Inene geniale ingeving, die afstandbusjes zorgden er voor dat me mobo onderling contact maakte![]()
![]()
- De laatste en tevens duurste en domste. FF me HD op me andere comp aansluiten terwijl die comp nog aanstaat.Kast onder me bureau, ik sluit de HD aan, ga op me stoel zitten, kijk naar de monitor, gebeurd niks. Ik denk waarom gebeurd er niks, en wat stinkt het hier. Kruipt er dikke rode rook vanuit me HD over de vloer van me slaapkamer
![]()
. Gauw de PC uitgezet en de HD dood moeten verklaren.
ik snap m.jessevl schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:28:
@griffin
dan is het helemaal erg.
Semi-blunder:
ik heb ooit eens een CD gekregen in de vorm van een hamburger
, die in mijn slot-load DVD speler gedaan....slecht idee:
-herrie
-herrie
-en hij wou er niet meer uit
ik heb ooit eens een CD gekregen in de vorm van een hamburger
-herrie
-herrie
-en hij wou er niet meer uit

leoaq.fm // Jeune Loop
Hoezo in de vorm van een hamburger? Een beetje niet helemaal rond ofzo? 
Das idd niet echt handig, kan je beter alleen doen in een 1x speed ding ofzo
Verwijderd
zo'n ding had ik ook ooit gehad alleen dan rechthoekig. was ook geen succes gelukkig was het een oude cd speler. ik deed hem open maar zag de cd niet meer. die was door de printplaat heen geboord
Verwijderd
Als we dat even doortrekken, vind je het ook normaal 9000 toeren te maken in eerste versnelling. Gaat ook maar een paar keertjes.Mojo schreef op woensdag 03 november 2004 @ 13:22:
Máár wanneer je er hem OC'ed of wat meer volt doorheen gooit, vind ik het nog wel redelijk om garantie te vragen. Moet zo een ding wel tegen kunnen vind ik...
Niet echt een mod geweest maar heb me vandaag voor de zoveelste keer open gehaald aan een klote noname kast
waarvan ik wist dat ie klote is afgewerkt. Er is gewoon een complete hap uit me wijsvinger
. Bloeide wel goed...
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
@ demichiel
Het opblazen van de HD was geheel gratis
, wel was ik alle data kwijt natuurlijk, en een nieuwe HD kost je zo weer €100
Het opblazen van de HD was geheel gratis
Mojo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:03:
Hoezo in de vorm van een hamburger? Een beetje niet helemaal rond ofzo?

Zoiets
leoaq.fm // Jeune Loop
cd's, dvd's, ... die niet rond zijn, zijn de dood voor iedere cd en dvd speler.
Er zat ooit eens een cd, in de vorm van een kerstboom bij de koffie van douwe egberths... dat was de laatste cd die onze cd-speler las.
Die rare gevallen halen alles uit balans en maken je speler gewoon kapot.
Er zat ooit eens een cd, in de vorm van een kerstboom bij de koffie van douwe egberths... dat was de laatste cd die onze cd-speler las.
Die rare gevallen halen alles uit balans en maken je speler gewoon kapot.
Welnee, dat maakt helemaal niet uit, zolang zo'n cdrom maar symmetrisch is (of beter gezegd, als het draaipunt in het zwaartepunt lig) is er helemaal niks aan hand. Van zo'n kerstboom kan ik me inderdaad indenken dat dat niet echt helemaal stabiel is.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
@ Gizmoke,
cd's/dvd's die niet rond zijn hoeven niet het einde van je cd-speler te zijn. Kerstboomvormen kan ik me iets bij voorstellen, want die zijn aan een kant zwaarder als aan de andere kant. Volgens mij is de enige norm voor een "goede" cd datie symetrisch is, ivm de krachten enzo. Ik gebruik al jaren met plezier een zogenaamde baksteen-cd, die zijn rechthoeking, en nog nooit problemen mee gehad.
@MaximusTG, wij denken tegelijk hetzelfde, maar jij was ff eerder
cd's/dvd's die niet rond zijn hoeven niet het einde van je cd-speler te zijn. Kerstboomvormen kan ik me iets bij voorstellen, want die zijn aan een kant zwaarder als aan de andere kant. Volgens mij is de enige norm voor een "goede" cd datie symetrisch is, ivm de krachten enzo. Ik gebruik al jaren met plezier een zogenaamde baksteen-cd, die zijn rechthoeking, en nog nooit problemen mee gehad.
@MaximusTG, wij denken tegelijk hetzelfde, maar jij was ff eerder
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 14:48 . Reden: MaximusTG was een fractie eerder ]
Het " laten we nog maar eens wat hardware naar de knoppen helpen" zeizoen is blijkbaar weer netjes open... gelukkig heb ik nog niet veel stuk gemaakt.
Paar maand geleden is hier enkjel Dion's alien cube gestorven. jullie kennen hem vast wel de blauwe plexy kubus met waterkoeling.. alles vanbinnen was dood. heb nu enkel een shuttle (P4 systeem) en een lege plexy kubus kast
Paar maand geleden is hier enkjel Dion's alien cube gestorven. jullie kennen hem vast wel de blauwe plexy kubus met waterkoeling.. alles vanbinnen was dood. heb nu enkel een shuttle (P4 systeem) en een lege plexy kubus kast
[ Voor 3% gewijzigd door Soul__assasin op 14-11-2004 15:35 ]
www.weefab.com
Verwijderd
Kijkshop trobo in proberen te bouwen (tegen al mijn gezond verstand in). Strobo getest op een losse voeding. werkte perfect. Kortom, Inbouwen die hap. Alles ingebouwd. Pc aan en testen maar. Erg leuk effect moest ik zeggen. Jammer alleen dat de strobo losliet en tegen me 30gb maxtor aankwam. PCB dood en later een mooie Click-Of-Death
Ben nu maar overgestapt naar een 9v LED-strobo.. veel beter
maakt ook niet zo'n irri geluid
Ben nu maar overgestapt naar een 9v LED-strobo.. veel beter
Dit topic is gesloten.