Welke voeding heb ik nodig? Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.442 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31
Thanatos schreef op 15 mei 2004 @ 16:00:
Wat is nu precies het verschil tussen e B-APS en A-APF versies van de Zalman-voedingen?
Ik heb geen zin om 4 topics vol replies helemaal door te gaan spitten en in een ander topic kon ik het ook niet vinden.. :)
Ik weet trouwens niet of dat gaat lukken thunderbird1000, je kunt het proberen.. je voltages zijn prima.
Ik zal je helpen...... B staat voor........ Black.... verder niks ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 11:16:
Ik heb mijn configuratie al eerder gepost maar ik zit denken aan een x800 pro of xt mss. Zou mijn voeding dit kunne trekken ?

Amd-64 bit 3200+
512 mb kington ram
Ati 9800 pro sapphire atlantis
Maxtor 7200 rpm 120 gig
msi k8tneo fisr2 moederbord
dvd brander pioneer 107
cd brander a open
Tv kaart
Creative geluidskaartje

360 watt chieftech voeding
Voltages op dit moment :
12......12,08
5.........5.03
3.3......3.39
Ja hoor, dat zal prima gaan. De voltages van nu zien er in ieder geval perfect uit. :)
Thanatos schreef op 15 mei 2004 @ 16:00:
Wat is nu precies het verschil tussen e B-APS en A-APF versies van de Zalman-voedingen?
Ik heb geen zin om 4 topics vol replies helemaal door te gaan spitten en in een ander topic kon ik het ook niet vinden.. :)
Ik weet trouwens niet of dat gaat lukken thunderbird1000, je kunt het proberen.. je voltages zijn prima.
Wees blij dat je niet alles doorzocht hebt, want het staat er toch niet in. Je kunt dit namelijk zelf op de website van Zalman vinden.
Kippenijzer schreef op 15 mei 2004 @ 16:18:
Op het moment loop ik ook tegen een probleem aan met een systeem, echter geen voeding probleem van de voeding, maar misschien wel een voeding probleem op het moederbord (AGP slot om precies te zijn).
Het bord dat ik draai (tyan tiger mpx-4m versie) doet het prima met zijn oude videokaart, een AGP ati9200. Echter bij upgrade naar een Ati9800 blijft het ding spontaan rebooten (na ~5minuut gamen). Exact dezelfde game met de oude kaart -> geen probleem. Exact dezelfde hardware op een Tyan Tiger MP bord -> geen probleem.
Dus maar getest met een Ati8500, en ja hoor zelfde probleem...

Ik heb dus de indruk dat het aan het moederbord ligt, maar kan dat buiten mijn ati8500 en 9800 niet reproduceren dus rma aanvragen zal niet gaan.
Nu wil ik dus om te kijken of het inderdaad aan de voeding op de AGP ligt er een andere (niet ati) kaart in doen, om te testen, maar ik kan nergens vinden hoeveel wat een gemiddeld VGA kaart met chipset X trekt.

Qua wat ik heb liggen aan niet ati, een gf4 ti4400.

Hoe plaatst de ti4400 zich tov de ati8500 en 9800 qua powerconsumptie?
Dat zal zo'n beetje in hetzelfde straatje liggen. Ik zou opzoeken welke pinnetjes voor de power zorgen en het nameten met een multimeter als je daar de beschikking tot hebt. Of probeer met wat programma's het voltage op de AGP te meten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een Q-Tec 350 Watt Voeding

Systeem:
Pentium 4A 2.4 @ 2.88 (Vcore:1.600)
Asus P4PE
1024 MB geheugen verdeelt over 2 strookjes
Geforce 4 TI 4200 (Core: 275 Mem: 600)
Maxtor 9 Plus
4 Fans + 1 Aero fan (Excl. Voeding Fan)
Sony CD/RW
SCSI Card (Adaptec chip) met HP backupding met van die bandjes !!

Voltages:
12 volt: 12.096
5 volt: 5.08
3.3 volt: 3.312
V-core: 1.696 B)

Is dit goed ??

De voeding blaas ontzettend warme lucht uit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:03:
Ik gebruik nu een Q-Tec 350 Watt Voeding

Systeem:
Pentium 4A 2.4 @ 2.88 (Vcore:1.600)
Asus P4PE
1024 MB geheugen verdeelt over 2 strookjes
Geforce 4 TI 4200 (Core: 275 Mem: 600)
Maxtor 9 Plus
4 Fans + 1 Aero fan (Excl. Voeding Fan)
Sony CD/RW
SCSI Card (Adaptec chip) met HP backupding met van die bandjes !!

Voltages:
12 volt: 12.096
5 volt: 5.08
3.3 volt: 3.312
V-core: 1.696 B)

Is dit goed ??

De voeding blaas ontzettend warme lucht uit !!
Ja, dat is prima. De lucht mag best warm (tegen heet) zijn hoor. Zolang hij deze voltages afgeeft en geen rare dingen gaat doen, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:27:
[...]
Ja, dat is prima. De lucht mag best warm (tegen heet) zijn hoor. Zolang hij deze voltages afgeeft en geen rare dingen gaat doen, is er niets aan de hand.
Maar die V-Core is wel een heel ander voltage dan ik had ingesteld
is het nu verstandig om een enermax of een antec te kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:35:
[...]

Maar die V-Core is wel een heel ander voltage dan ik had ingesteld
is het nu verstandig om een enermax of een antec te kopen ??
Zolang je geen last hebt van instabiliteit en andere rare dingen, is er geen reden om een andere voeding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
na aanleiding van voeding vraagje

Wilde ik toch wel eens weten wat een HD nu idle gebruikt.

Op het type plaatje van de gemiddelde Western Digital staat : 5V 0.8A, 12V 0.45A

5V 0.8A = 4W
12V 0.45A = 5.4W
--------
Totaal 9.4 W

Maar dit zijn piek verbruiken (vooral opspinnen en uiteraard wat meer als hij loopt te zoeken)

Dus als proof of the pudding heb ik een hdtje aan m'n labvoeding gehangen :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/hd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/hd1.jpg

Dat is 2.85W op 5V en 2.28W op 12V

Totaal dus slechts 5.13 W Idle !

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik heb één vraagje. Ik heb nu een 350 W Sweex, heel stabiel m'n 12 V wordt minimaal 11.491V en m'n VCore (op 1,85V) wordt minimaal 1,792.

M'n max VCore in bios in 1,85V, maar het is in praktijk vaak maar 1,82 of 1,792. Daarom zou ik een wat betere koeling willen en ben ik rustig op zoek.

Is een Power Master 300W een no-name of toch wel een goed/beter merk?
Spec: Power Master FA-5-1 300W Pentium 4 power supply

[ Voor 10% gewijzigd door kikibu op 16-05-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

na weken discussies met iedereen lijkt het me slimmer om hier te vragen wat het beste voor me is.
namelijk ik heb het volgende probleem.
mijn schijven vallen steeds aan en uit omdat ze te weinig stroom hebben, mijn monitoren geven soms heel raar beeld omdat ze te weinig stroom hebben en mijn cd roms doen het vaker niet ook omdat ze te weinig stroom hebben.

in mijn pc zit wat stroom vreet,
mobo
7x harde schijf (1 sata)
2x cdrom
diskette
9800 pro
en nog wat fans

ik draai dit alles met een 350 wat voeding van qtec.
maar die is niet sterk genoeg.
welk merk en hoeveel wat is het beste voor me?

bedankt alvast

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kikibu schreef op 16 mei 2004 @ 15:19:
Ik heb één vraagje. Ik heb nu een 350 W Sweex, heel stabiel m'n 12 V wordt minimaal 11.491V en m'n VCore (op 1,85V) wordt minimaal 1,792.

M'n max VCore in bios in 1,85V, maar het is in praktijk vaak maar 1,82 of 1,792. Daarom zou ik een wat betere koeling willen en ben ik rustig op zoek.

Is een Power Master 300W een no-name of toch wel een goed/beter merk?
Spec: Power Master FA-5-1 300W Pentium 4 power supply
Volgens mij behoren zij toch nog tot de B-Merken, helaas.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 15:38:
hoi

na weken discussies met iedereen lijkt het me slimmer om hier te vragen wat het beste voor me is.
namelijk ik heb het volgende probleem.
mijn schijven vallen steeds aan en uit omdat ze te weinig stroom hebben, mijn monitoren geven soms heel raar beeld omdat ze te weinig stroom hebben en mijn cd roms doen het vaker niet ook omdat ze te weinig stroom hebben.

in mijn pc zit wat stroom vreet,
mobo
7x harde schijf (1 sata)
2x cdrom
diskette
9800 pro
en nog wat fans

ik draai dit alles met een 350 wat voeding van qtec.
maar die is niet sterk genoeg.
welk merk en hoeveel wat is het beste voor me?

bedankt alvast

Daan
In ieder geval meer dan 350 Watt. :) En natuurlijk geen Q-Tec, maar een ander A-Merk, zoals Zalman, Antec, Chieftec, Enermax, Tagan, enz. Hoeveel Watt jij nodig hebt? Dat kan ik nog niet helemaal zeker zeggen, want je hebt je geheugen en je processor nog niet vermeldt. Bovendien weet ik niet waarvoor dat systeem wordt gebruikt. Je zult in ieder geval minstens 450 Watt moeten hebben voor het systeem zoals je het hierboven hebt vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze post weggehaald, omdat windows het schijnbaar leuk vond om de optie "reboot by systeemfouten" weer aan te zeten :(.

Dus waarschijnlijk was deze reboot een bsod die door windows gauw weer werd onderdrukt, maar niets is zeker, temeer omdat ik geen log bestanden kan vinden. In ieder geval de optie weer uitgevinkt nu, ik verdenk dat de vcore bij mij te laag wordt en dus verhoogt mag gaan worden in de bios.

Hmm, ik kan dus een minidump vinden van omstreeks 20:20 vandaag, en dan lijkt het er sterk op dat de processor iets te weinig stroom krijgt (ik krijg dan een bsod in windows xp met burnk7) (of het moet een infinite loop :r zijn), eens kijken of ik dat kan achterhalen.

Alhoewel het bios aangeeft dat de waarden uit de voeding 4.89V zien, geeft de multimeter 5.0 aan en bij 12 volt geeft hij 12.6, dus dat lijkt me wel snor te zitten.

Om nog even door te gaan, de spanning van mijn xp2000+ is van 1.68 naar 1.65 gedaalt (schommelt tussen 1.65 en 1.70 volt) en volgens mij reboot zo'n processor een pc ook als hij te weinig stroom krijgt (desalniettemin vond ik het wel vreemd dat de harde schijven downspinden :?).

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier mijn voeding vraag,

Ik wil een radeon 9800 pro 128mb installeren en wil het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn huidige configuratie:
- Mobo Asus P4S8X-X
- CPU Intel 2,4Ghz 533FSB zonder HyperThreading
- Geheugen Kingston DDR SDram PC2700 (2x)
- HDD 1x 7200 rpm IDE Maxtor 6Y060L0 (60GB)
- HDD 1x 5400 rpm IDE Seagate ST320413A (20GB)
- DVDrom Samsung
- CD-RW Philips
- USB (dat van de voeding gebruikt maakt) 1x Webcam
- Floppydrive
- Network Interface Card
- 1x CPU fan
- 2x Lighted Case Fans (80mm)
- Keyboard + mouse

1.) Mijn voeding is nu de 300Watt FSP300-60ATV (PF) van de FSP Group. Trekt deze voeding de radeon met de huidige configuratie? Rekening houdende met de toekomst: mogelijke upgrade naar Intel 3,06Ghz FSB800 w/Ht, SoundBlaster Audigy 2 ZS.

2.) Anders heb ik de 400Watt Enhance ENH-0140G op het oog, is enhance een goedwerkende voeding en is het dan wel voldoende? Hij heeft één 120mm large fan, is er nog een verschil waar je rekening mee moet houden vergeleken met voedingen die 2x/3x 80mm fans hebben? Ik kan alleen de I/O switch niet vinden op het plaatje op de enhance site, is dat erg?

Hier de directe links voor de specs en plaatjes van mijn huidige voeding en de Enhance, ik merk op dat de AC input en DC output verschillen tussen beide voedingen, de één heeft Passive PFC en de andere Active PFC, I/O Switch?, verder heb ik er geen verstand van :) :
300Watt FSP300-60ATV (PF)
400Watt Enhance ENH-0140G

Is dit duidelijk genoeg? Bedankt.
edit:
Oja ik ben niet van plan om iets over te clocken, en als het geluid even luid is als de huidige voeding, of stiller natuurlijk, vind ik het goed.
En oja nog iets, ik kon geen reviews vinden over de enhance maar ik las net op het forum en iemand zei dat enhance echt troep was, daarnaast noemde hij Qtec ook troep. Maar een ander zette het in een rijtje met Enermax dat wel goed is en in vele reviews in het verleden ook goed uit de test kwam.

edit:
@Eraser ik las net wat jij vondt van Enhance: "Enhance is een redelijk goed merk wat betreft voedingen, dus dat moet opzich wel kunnen. Je kunt ze vergelijken met CWT, Nexus en dergelijke." Nu nog de rest van mijn vragen in de post :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 00:15 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 18:04:
[...]
Volgens mij behoren zij toch nog tot de B-Merken, helaas.

[...]
In ieder geval meer dan 350 Watt. :) En natuurlijk geen Q-Tec, maar een ander A-Merk, zoals Zalman, Antec, Chieftec, Enermax, Tagan, enz. Hoeveel Watt jij nodig hebt? Dat kan ik nog niet helemaal zeker zeggen, want je hebt je geheugen en je processor nog niet vermeldt. Bovendien weet ik niet waarvoor dat systeem wordt gebruikt. Je zult in ieder geval minstens 450 Watt moeten hebben voor het systeem zoals je het hierboven hebt vermeldt.
ik heb 1ghz kingston geheugen 2x 256 1x 512
en een AMD 2800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de volgende specs;

P4C800
2x 512
36Gb (raptor)
120 + 80 Gb
P4 3.0 800Fsb
Nec 2500+
Radeon 9700Pro

ik wil voor ong 60/70 een zo stil mogelijke voeding voor dit systeem.....
ik heb nu een enermax 300... maar die is niet stil genoeg en hij houd het maar net...

wat kunnen jullie me adviseren? (zo stil mogelijk!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 21:42:

P4C800
2x 512
36Gb (raptor)
120 + 80 Gb
P4 3.0 800Fsb
Nec 2500+
Radeon 9700Pro

ik heb nu een enermax 300... maar die is niet stil genoeg en hij houd het maar net...

Misschien heb je wat aan deze link:
http://www6.tomshardware....ll_power_supplies_updated

De Ahanix SilenX 400 Watt schijnt ook stil te zijn volgens deze review:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-170-1.htm

Als je kijkt naar de verhoudingen tussen kwaliteit, geluidsproductie, en prijs dan komt de Zalman ZM400B-APS 400 Watt Silent PSU goed uit de test bij vele reviews.

Als je naar duurdere low-noise voedingen gaat kijken met een hoger DC output dan kom je gauw uit op de 550 Watt Antec TruePower, heb ik in reviews gelezen dan he.

Ik zeg alleen iets over de geluidsproductie, voor de wattage moet je wachten op iemand anders advies.

edit:
Oja, en voor 60/70 euro komt de Tagan TG380-U01 380W PSU ook goed uit de tests. Hier een review, wel in het Duits: http://www.gamer-network...._read.php?page=507&id=249

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 22:29 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik heb een nieuwe voeding nodig nu weet ik twee modellen de thermaltake silent purepower 560w of de antec truepower 550w. maar ik kan niet beslissen (ook niet met reviews)

ga overclocken ook handig om te weten.
het liefst zo stabiel mogelijk. (eigenlijk wil ik een pc power & cooling 510 delux maar kan er niet aan komen)
dus wat raden jullie mij aan uit eigen ervaring.

specs:
xp3000+
infinity nf2 400
2 x geil pc3500 256mb
sapphire 9600xt 256mb
wd 40 gig
quantum 13gig

[ Voor 14% gewijzigd door ikman op 16-05-2004 23:40 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36

icecoolsniper

never run from a sniper!

Is die Huntkey 400W nou echt zo stil?? Op de site staat <32dB maar dat staat er ook voor mijn q-tec 450 dual fan gold en die maakt bagger veel lawaai. Zijn er nog goede alternatieven voor de huntkey die niet te duur zijn???

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:18:
[...]
Je zult inderdaad op zoek moeten naar een voeding van ongeveer 350 Watt. Denk aan de A-Merken he. Aanraders zijn de Tagan 330/380 Watt, de Enermax 350 Watt en de Chieftec 360 Watt. Andere A-Merken voldoen natuurlijk ook.
Thnx voor de hulp, dit weekend de 9800 Pro gehaald met daarbij een 350 Watt voeding en alles loopt honkydorie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 17-05-2004 09:16 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 17 mei 2004 @ 00:12:
Is die Huntkey 400W nou echt zo stil?? Op de site staat <32dB maar dat staat er ook voor mijn q-tec 450 dual fan gold en die maakt bagger veel lawaai. Zijn er nog goede alternatieven voor de huntkey die niet te duur zijn???
Ik heb zelf een Tagan 380W en die is heerlijk stil. Zelf vond ik deze voeding niet duur (80 euri, maar moet goedkoper te vinden zijn), maar dat moet je voor je zelf uitmaken of dat binnen je budget valt. Overigens vind ik 32 dB niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja ik vind 80 euri eigenlijk wel teveel voor een voeding. Ik zat eerder te denken aan ongeveer 50 euri voor een stille voeding. Die moet toch wel te vinden zijn voor het geld. En idd 32dB is idd niet stil, zoveel lawaai maakt mijn q-tec ook en dat is gewoon teveel. Zeker als de lawaaigste fan in mijn case ongeveer 20dB is. Ik heb allemaal stille fans van papst en ik heb ook nog noiseblockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 21:16:
Ok hier mijn voeding vraag,

Ik wil een radeon 9800 pro 128mb installeren en wil het zekere voor het onzekere nemen.

Mijn huidige configuratie:
- Mobo Asus P4S8X-X
- CPU Intel 2,4Ghz 533FSB zonder HyperThreading
- Geheugen Kingston DDR SDram PC2700 (2x)
- HDD 1x 7200 rpm IDE Maxtor 6Y060L0 (60GB)
- HDD 1x 5400 rpm IDE Seagate ST320413A (20GB)
- DVDrom Samsung
- CD-RW Philips
- USB (dat van de voeding gebruikt maakt) 1x Webcam
- Floppydrive
- Network Interface Card
- 1x CPU fan
- 2x Lighted Case Fans (80mm)
- Keyboard + mouse

1.) Mijn voeding is nu de 300Watt FSP300-60ATV (PF) van de FSP Group. Trekt deze voeding de radeon met de huidige configuratie? Rekening houdende met de toekomst: mogelijke upgrade naar Intel 3,06Ghz FSB800 w/Ht, SoundBlaster Audigy 2 ZS.
Nee, dat zal niet lukken. Alleen de Radeon 9800 Pro vraagt al een voeding van 300 Watt en dat gaat niet in combinatie met 2 harde schijven en 2 dimmetjes.
2.) Anders heb ik de 400Watt Enhance ENH-0140G op het oog, is enhance een goedwerkende voeding en is het dan wel voldoende? Hij heeft één 120mm large fan, is er nog een verschil waar je rekening mee moet houden vergeleken met voedingen die 2x/3x 80mm fans hebben? Ik kan alleen de I/O switch niet vinden op het plaatje op de enhance site, is dat erg?
Enhance is inderdaad wel een redelijk goed merk. 400 Watt is daarnaast ook voldoende, dus dat moet wel lukken. Het is niet erg dat je de I/O switch niet kunt vinden. 400 Watt is hoe dan ook genoeg.
Hier de directe links voor de specs en plaatjes van mijn huidige voeding en de Enhance, ik merk op dat de AC input en DC output verschillen tussen beide voedingen, de één heeft Passive PFC en de andere Active PFC, I/O Switch?, verder heb ik er geen verstand van :) :
300Watt FSP300-60ATV (PF)
400Watt Enhance ENH-0140G

Is dit duidelijk genoeg? Bedankt.
edit:
Oja ik ben niet van plan om iets over te clocken, en als het geluid even luid is als de huidige voeding, of stiller natuurlijk, vind ik het goed.
En oja nog iets, ik kon geen reviews vinden over de enhance maar ik las net op het forum en iemand zei dat enhance echt troep was, daarnaast noemde hij Qtec ook troep. Maar een ander zette het in een rijtje met Enermax dat wel goed is en in vele reviews in het verleden ook goed uit de test kwam.

edit:
@Eraser ik las net wat jij vondt van Enhance: "Enhance is een redelijk goed merk wat betreft voedingen, dus dat moet opzich wel kunnen. Je kunt ze vergelijken met CWT, Nexus en dergelijke." Nu nog de rest van mijn vragen in de post :)
Precies. :) Kijk hierboven maar. Opzich zullen voedingen zoals de Chieftec 360 Watt, de Tagan 380 Watt en de Antec 380 Watt ook voldoen. Qua kwaliteit zullen de drie genoemde voedingen iets beter zijn dan Enhance.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 21:17:
[...]

ik heb 1ghz kingston geheugen 2x 256 1x 512
en een AMD 2800+
Dan kom je toch nog op een minimum van ongeveer 500 Watt. Ik denk aan de Antec Truepower 480 Watt en de Tagan 480 Watt. Meer mag natuurlijk altijd. Denk aan de A-Merken zoals AOpen, Antec, Chieftec, Enermax, Tagan, Zalman, enz.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 21:42:

P4C800
2x 512
36Gb (raptor)
120 + 80 Gb
P4 3.0 800Fsb
Nec 2500+
Radeon 9700Pro

De Tagan 380 Watt is de echte aanrader. Ook de Zalman 400 Watt voldoet aan jou eisen. Beide voedingen kunnen jou systeem uiteraard aan.
ikman schreef op 16 mei 2004 @ 23:38:
ik heb een nieuwe voeding nodig nu weet ik twee modellen de thermaltake silent purepower 560w of de antec truepower 550w. maar ik kan niet beslissen (ook niet met reviews)

ga overclocken ook handig om te weten.
het liefst zo stabiel mogelijk. (eigenlijk wil ik een pc power & cooling 510 delux maar kan er niet aan komen)
dus wat raden jullie mij aan uit eigen ervaring.

specs:
xp3000+
infinity nf2 400
2 x geil pc3500 256mb
sapphire 9600xt 256mb
wd 40 gig
quantum 13gig
Waarom in godsenaam zoveel. De Tagan 330/380 Watt voldoet ook aan jou eisen. Andere aanraders zijn de Antec 330/380 Watt, de Chieftec 360 Watt en de Zalman 400 Watt. De voedingen die jij aanbrengt zijn een absolute overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

nee er komen nog een paar hdd's en een x800pro bij, had ik er bij moeten zetten denk ik

heb nu een qtec 350 en dat is echt slecht heb een 3,3v lijn van 3v en soms lager.

[ Voor 35% gewijzigd door ikman op 17-05-2004 13:01 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Iemand ervaringen met de enhance 400 watt voeding. De voeding is best goedkoop 50euri en er staat dat ie 22dB geluid maakt. Dat vind ik toch best wel goede prestaties mar iemand hier er ervaringen mee??(voltages e.d.) Is deze voeding wel zwaar genoeg voor mijn pc??
specs:

p4 2800mhz@3000mhz 800mhz FSB
epox 4pca3+ revision 2 motherboard
2x 256mb ddr pc 3200 Twinmos
asus geforce 4ti 4200 8x agp 128mb ddr
80gb maxtor 8mb cache SATA
120gb maxtor 8mb cahce SATA
dvd rom
24x10x40 cd rewriter
8 cooling fans(papst 8412NGL ultra silent and noiseblockers in silent mode en 1 92mm enermax ajustable op de laagste stand)
thermaltake aquarius 2 waterkoeling
2 ccfl's
2x revoltec laser led blu(3 led's per ding dus 6 led's totaal)

de voltages(stressed) met mijn q-tec 450w dual fan gold zijn nu:

3.3v = 2.62v(voltage van het geheugen, is meestal zo bij epox moederborden dat het voltage van het gehugen bij de 3.3v uitgelezen wordt)
5v = 4.97v
12v = 11.73v
+5vsb = 5,62v

[ Voor 72% gewijzigd door icecoolsniper op 17-05-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke stad en winkel zag je die Enhance 400 Watt staan voor 50 euro? Hier in Zaandam verkopen ze hem voor 60 euro bij ComputerPlanet, nog steeds goedkoper dan de 69 euro bij Alternate, de enige winkel in de pricewatch die hem aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ik heb een vraagje, op dit moment heb ik een 400W voeding die een enorme herrie maakt. Deze wil ik nu vervangen, maar bijn budget is erg beperkt. Kan iemand mij vertellen wat het minimale vermogen is wat ik nodig heb om het volgende zonder problemen van stroom te voorzien:

*abit KG7 lite
*Duron 1200
*512 MB PC-133
*1x10GB HDD (samsung)
*1x20GB HDD (seagate)
*Geforce 4mx
*Creative Live 5.1
*3com netwerkkaartje
*cd speler
*cd brander
*floppy driver

Ik heb een 300W voeding uit het tweakers 2ehands aanbod op het oog, maar ben niet zeker of 300W genoeg is, zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ikman schreef op 17 mei 2004 @ 12:41:
nee er komen nog een paar hdd's en een x800pro bij, had ik er bij moeten zetten denk ik

heb nu een qtec 350 en dat is echt slecht heb een 3,3v lijn van 3v en soms lager.
Ja, oke, dan wordt het natuurlijk anders. Ga dan voor de Antec Truepower, die is naar mijn weten beter dan die Thermaltake. Het verschil is echter klein.
icecoolsniper schreef op 17 mei 2004 @ 13:14:
Iemand ervaringen met de enhance 400 watt voeding. De voeding is best goedkoop 50euri en er staat dat ie 22dB geluid maakt. Dat vind ik toch best wel goede prestaties mar iemand hier er ervaringen mee??(voltages e.d.) Is deze voeding wel zwaar genoeg voor mijn pc??
specs:

p4 2800mhz@3000mhz 800mhz FSB
epox 4pca3+ revision 2 motherboard
2x 256mb ddr pc 3200 Twinmos
asus geforce 4ti 4200 8x agp 128mb ddr
80gb maxtor 8mb cache SATA
120gb maxtor 8mb cahce SATA
dvd rom
24x10x40 cd rewriter
8 cooling fans(papst 8412NGL ultra silent and noiseblockers in silent mode en 1 92mm enermax ajustable op de laagste stand)
thermaltake aquarius 2 waterkoeling
2 ccfl's
2x revoltec laser led blu(3 led's per ding dus 6 led's totaal)

de voltages(stressed) met mijn q-tec 450w dual fan gold zijn nu:

3.3v = 2.62v(voltage van het geheugen, is meestal zo bij epox moederborden dat het voltage van het gehugen bij de 3.3v uitgelezen wordt)
5v = 4.97v
12v = 11.73v
+5vsb = 5,62v
Ja, die Enhance gaat dat wel kunnen met zijn 400 Watt. Je hebt er nog wel redelijk wat 'casemod'-like spul inzitten, dus ik kan je niet vertellen of je met 400 Watt veel overhoudt of niet.
sebasgrif schreef op 17 mei 2004 @ 15:55:
Ik heb een vraagje, op dit moment heb ik een 400W voeding die een enorme herrie maakt. Deze wil ik nu vervangen, maar bijn budget is erg beperkt. Kan iemand mij vertellen wat het minimale vermogen is wat ik nodig heb om het volgende zonder problemen van stroom te voorzien:

*abit KG7 lite
*Duron 1200
*512 MB PC-133
*1x10GB HDD (samsung)
*1x20GB HDD (seagate)
*Geforce 4mx
*Creative Live 5.1
*3com netwerkkaartje
*cd speler
*cd brander
*floppy driver

Ik heb een 300W voeding uit het tweakers 2ehands aanbod op het oog, maar ben niet zeker of 300W genoeg is, zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Alvast Bedankt!
300 Watt moet opzich wel lukken, maar dat ligt aan het merk. De bekende A-Merken voldoen hoe dan ook wel als de voeding in goede staat is. Kom je met een B-Merk, dan betwijfel ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
Ik ga binnenkort upgraden, dit komt er dan in:

*MSI K8N NEO Platinum
*AMD Athlon64 3200+ +Koeler Zalman CNPS7000A-Cu
*Western Digital 74GB 10000 RPM SATA
*Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9 > 2 stuks
*512MB PC3200 DDR + 512MB PC3200 DDR
*NEC ND-2500
*Lite-On 16x48x
*Creative SoundBlaster Audigy Player
*Case Fan: Thermaltake 8025A > 7 stuks (Thermaltake Xaser III)
*Hercules All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB AGP

Doe ik hier goed aan om een :
Zalman voeding 400 Watt (ZM400B-APS)
in dit systeem te bouwen, of toch een wat zwaardere ?

Ik kan kiezen uit:
Antec 430 of 480 watt Truepower
Zalman 400 watt
Enermax 460watt

Ik moet wel rekening houden met het feit dat het systeem iets overclockt gaat worden, en dat er tzt een zwaardere videokaart in gaat komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoyden op 17-05-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:31:
In welke stad en winkel zag je die Enhance 400 Watt staan voor 50 euro? Hier in Zaandam verkopen ze hem voor 60 euro bij ComputerPlanet, nog steeds goedkoper dan de 69 euro bij Alternate, de enige winkel in de pricewatch die hem aanbiedt.
Bij Informatique stond ie voor 50 euri op de site, nee 49 zelfs.
Ik denk dat ik em maar ga bestellen. Hij is volgens mij wel redelijk stil en ook niet zo duur.

[ Voor 11% gewijzigd door icecoolsniper op 17-05-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 17 mei 2004 @ 20:32:
Ik ga binnenkort upgraden, dit komt er dan in:

*MSI K8N NEO Platinum
*AMD Athlon64 3200+ +Koeler Zalman CNPS7000A-Cu
*Western Digital 74GB 10000 RPM SATA
*Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9 > 2 stuks
*512MB PC3200 DDR + 512MB PC3200 DDR
*NEC ND-2500
*Lite-On 16x48x
*Creative SoundBlaster Audigy Player
*Case Fan: Thermaltake 8025A > 7 stuks (Thermaltake Xaser III)
*Hercules All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB AGP

Doe ik hier goed aan om een :
Zalman voeding 400 Watt (ZM400B-APS)
in dit systeem te bouwen, of toch een wat zwaardere ?

Ik kan kiezen uit:
Antec 430 of 480 watt Truepower
Zalman 400 watt
Enermax 460watt

Ik moet wel rekening houden met het feit dat het systeem iets overclockt gaat worden, en dat er tzt een zwaardere videokaart in gaat komen.
In principe doe je er inderdaad goed aan voor de Zalman 400 Watt te gaan. Uiteraard voldoen die andere voedingen dan ook automatisch. Als het maar een A-Merk is, maar zo te zien snap je dat zelf wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Ik heb het volgende systeem:

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon64 3000+ Boxed
2 * DaneElec 256 MB DDR-SDRAM PC3200
2 * Maxtor 80 GB 7200 RPM 9 MB S-ATA
Club3D Radeon 9200 128 MB VIVO Heatsink
LiteOn LDW451S @ LDW 851S DVD+/-RW
Sony 3,5" Floppydrive O+
Pinnacle PCTV Stereo
Zalman 2500RPM Casefan Outtake
ThermalTake max. 4000RPM (temperatuurgeregelde) Casefan Outtake

Dit alles zit in een miditower o.l.v. een ThermalTake Silent PurePower 360W voeding.

Ik vraag mij af of die het wel aankan. Ik heb geen plotselinge reboots, maar af en toe wel echte vastlopers (freezes), hoewel ik daarvan eerder mijn graka verdenk.

Momenteel zijn de idle voltages zo (Asusprobe2):

+12 = +11,331 ~ +11,778
+5 = +5,023 ~ +5,026
+3,3 = +3,328 ~ +3,334
VCore verschilt nogal wegens Cool 'n' Quiet.

Tijdens gamen gaat vooral de +12 nog ietsies omlaag, maar niet erg veel.
Is mijn 12V lijn niet erg laag? Hij schommelt behoorlijk, maar zou dat niet kunnen komen door m'n temperatuurgestuurde casefan?

Indien het nu nog wel meevalt: binnenkort komt er in iedergeval nog een slotcooler bij, en ik de toekomst wordt mijn Radeon misschien omgewisseld voor een FX5700. Gaat dat dan problemen geven?

offtopic:
Ik heb de minimum voltages doorgenomen, maar omdat die tussen topics verschillen en ik licht schommelende voltages heb, vraag ik het nog maar even.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:30
Hallo! Van een newbie/noob (ik dus):

p4 2.6 Northwood
msi combo 645 mobo
2 x 256mb pc2700 DDR
Geforce FX 5600 (Aeolus, van Aopen, overgeklokt met coolbits: 363 core, 628 memory)
2 x ide hd (120gb en 80gb)
1 x interne cardreader
1 x fdd
1 x dvd speler
1 x dvd writer
4 x usb apparaatjes (pda, blauwe tand, psc950 en 930c)
1 x wireless netwerkkaartje (54G van Sitecom)

er zit nu een no-name 230w voedinkje in. Ik denk dat hier de crux zit, want ik wordt regelmatig getrakteerd op een spontaneous reset tijdens een lekker potje fifa 2004 of cm0304. Tips/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanomi schreef op 18 mei 2004 @ 01:19:

p4 2.6 Northwood
msi combo 645 mobo
2 x 256mb pc2700 DDR
Geforce FX 5600 (Aeolus, van Aopen, overgeklokt met coolbits: 363 core, 628 memory)
1 x interne cardreader
1 x fdd
1 x dvd speler
1 x dvd writer

er zit nu een no-name 230w voedinkje in. Ik denk dat hier de crux zit, want ik wordt regelmatig getrakteerd op een spontaneous reset tijdens een lekker potje fifa 2004 of cm0304. Tips/suggesties?
Mijn suggestie neem zeker een hogere voeding dan 230w dat is wel heel erg weinig, en de meeste van je usb apparaten zitten denk ik op hun eigen adapter op het lichtnet aangesloten, dus die maken geen gebruik van je voeding.
Ik zou zeggen neem zowiezo minimaal 300w (A-merk), maar om zeker te zijn en met het oog op eventuele uitbreidingen/toekomst zijn er goede voedingen als de Chieftech 360, Tagan 380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn Radeon 9700 om te ruilen voor zo’n schitterend geprijsde Radeon 9800 Pro 128MB van Sapphire :Y) . Nu ik dit topic zo lees maak ik mij enigszins ongerust over mijn 450W voeding van Q-Tec, volgens velen hier het pispaaltje :r onder de PSU’s. Kennelijk naait Q-Tec haar klantenkring door het theoretische maximumvermogen te vermelden en het ding voor een boterzacht prijsje in de verkoop te doen :o . Ik las hier dan ook dat de 450 Watter van een paar tientjes maar 320W aan juice continue kan genereren :( .

Mijn huidige systeem draait echter als een zonnetje 8) , krotte voeding of niet. Mijn vraag is of dit ook zo blijft als er een iets pittigere Radeon 9800 Pro in komt. De 9800 verbruikt een beetje meer stroom dan de 9700, zou dit dan genoeg zijn om mijn nu uitstekend werkende voeding in rook te doen opgaan?

Ik zou natuurlijk ook een topvoeding van Enermax kunnen nemen, maar zo’n ding is wel driemaal duurder dan een 550W voeding van Q-Tec :? . Als de 550W van Q-Tec dan bijvoorbeeld 400W effectief zou kunnen leveren zou ik ook uit de brand moeten zijn :*) .

Mijn specs:
Athlon XP2600+, 333MHz FSB
Asus A7N8X nForce2
2x512MB PC2700
120GB 7200rpm Seagate Baracuda HDD met Spire koeler
Club3D Radeon 9700, chip en geheugen op stock speed
48x CD-bakker van LiteOn
DVD-ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op 17 mei 2004 @ 23:20:
Ik heb het volgende systeem:

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon64 3000+ Boxed
2 * DaneElec 256 MB DDR-SDRAM PC3200
2 * Maxtor 80 GB 7200 RPM 9 MB S-ATA
Club3D Radeon 9200 128 MB VIVO Heatsink
LiteOn LDW451S @ LDW 851S DVD+/-RW
Sony 3,5" Floppydrive O+
Pinnacle PCTV Stereo
Zalman 2500RPM Casefan Outtake
ThermalTake max. 4000RPM (temperatuurgeregelde) Casefan Outtake

Dit alles zit in een miditower o.l.v. een ThermalTake Silent PurePower 360W voeding.

Ik vraag mij af of die het wel aankan. Ik heb geen plotselinge reboots, maar af en toe wel echte vastlopers (freezes), hoewel ik daarvan eerder mijn graka verdenk.

Momenteel zijn de idle voltages zo (Asusprobe2):

+12 = +11,331 ~ +11,778
+5 = +5,023 ~ +5,026
+3,3 = +3,328 ~ +3,334
VCore verschilt nogal wegens Cool 'n' Quiet.

Tijdens gamen gaat vooral de +12 nog ietsies omlaag, maar niet erg veel.
Is mijn 12V lijn niet erg laag? Hij schommelt behoorlijk, maar zou dat niet kunnen komen door m'n temperatuurgestuurde casefan?

Indien het nu nog wel meevalt: binnenkort komt er in iedergeval nog een slotcooler bij, en ik de toekomst wordt mijn Radeon misschien omgewisseld voor een FX5700. Gaat dat dan problemen geven?

offtopic:
Ik heb de minimum voltages doorgenomen, maar omdat die tussen topics verschillen en ik licht schommelende voltages heb, vraag ik het nog maar even.
Opzich moet je voeding dat nog wel aankunnen hoor. Bovendien zien de voltages er redelijk goed tot perfect uit. Ik denk dat je vastlopers met iets anders te maken hebben. In de toekomst zal die GeForce geen problemen opleveren, je voeding zal hem nog steeds baas kunnen.
Sanomi schreef op 18 mei 2004 @ 01:19:

p4 2.6 Northwood
msi combo 645 mobo
2 x 256mb pc2700 DDR
1 x interne cardreader
1 x fdd
1 x dvd speler
1 x dvd writer

Ja, een andere voeding. ;) Denk aan een Chieftec 360 Watt, Tagan 330/380 Watt, Antec 330/380 Watt, enz. Als het maar iets is in de buurt van 350 Watt en een A-Merk (bovenstaande aangevuld met onder andere Zalman, Enermax, enz).
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 07:59:
Ik ben van plan mijn Radeon 9700 om te ruilen voor zo’n schitterend geprijsde Radeon 9800 Pro 128MB van Sapphire :Y) . Nu ik dit topic zo lees maak ik mij enigszins ongerust over mijn 450W voeding van Q-Tec, volgens velen hier het pispaaltje :r onder de PSU’s. Kennelijk naait Q-Tec haar klantenkring door het theoretische maximumvermogen te vermelden en het ding voor een boterzacht prijsje in de verkoop te doen :o . Ik las hier dan ook dat de 450 Watter van een paar tientjes maar 320W aan juice continue kan genereren :( .

Mijn huidige systeem draait echter als een zonnetje 8) , krotte voeding of niet. Mijn vraag is of dit ook zo blijft als er een iets pittigere Radeon 9800 Pro in komt. De 9800 verbruikt een beetje meer stroom dan de 9700, zou dit dan genoeg zijn om mijn nu uitstekend werkende voeding in rook te doen opgaan?

Ik zou natuurlijk ook een topvoeding van Enermax kunnen nemen, maar zo’n ding is wel driemaal duurder dan een 550W voeding van Q-Tec :? . Als de 550W van Q-Tec dan bijvoorbeeld 400W effectief zou kunnen leveren zou ik ook uit de brand moeten zijn :*) .

Mijn specs:
Asus A7N8X nForce2
2x512MB PC2700
48x CD-bakker van LiteOn
DVD-ROM
Ik zou het gewoon proberen. Zo heel veel verschilt het niet. Bovendien heb je niet veel te verliezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn systeem:

AMD 1800+
Gigabyte GA7-VRXP
2x512 MB DDR333
80 GB 7200rpm liquid bearing Maxtor
160 GB 7200rom liquid bearing Maxtor
Leadtek Winfast A310TD GeForce FX 5600 Pro 256 MB
NEC 2500A DVD +/-
Lite-On DVD speler
Soundblaster Live 5.1

Momenteel met 300W HEC voeding, maar mn systeem loopt om de haverklap vast in games en zelfs af en toe in de desktop. Zou 't aan de voeding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouKnow schreef op 18 mei 2004 @ 13:17:
Mijn systeem:

AMD 1800+
Gigabyte GA7-VRXP
2x512 MB DDR333
80 GB 7200rpm liquid bearing Maxtor
160 GB 7200rom liquid bearing Maxtor
Leadtek Winfast A310TD GeForce FX 5600 Pro 256 MB
NEC 2500A DVD +/-
Lite-On DVD speler
Soundblaster Live 5.1

Momenteel met 300W HEC voeding, maar mn systeem loopt om de haverklap vast in games en zelfs af en toe in de desktop. Zou 't aan de voeding liggen?
Dat zou goed kunnen, je systeem ziet eruit alsof het wel een 350W voeding zou kunnen gebruiken. En om dan maar het standaard antwoord van Eraser te geven:
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 08:34:
Denk aan een Chieftec 360 Watt, Tagan 330/380 Watt, Antec 330/380 Watt, enz. Als het maar iets is in de buurt van 350 Watt en een A-Merk (bovenstaande aangevuld met onder andere Zalman, Enermax, enz).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag:

specs:

- Asus a7n8x-x
- Club3d 9800pro
- 2800+ barton @ 2300mhz
- 512ddr-ram pc3200
- 1x Maxtor 40Gb
- 1x Maxtor 120Gb

is de Zalman ZM300B-APS 300W hier goed genoeg voor?

b.v.d.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:19:
vraag:

specs:

- Asus a7n8x-x
- Club3d 9800pro
- 2800+ barton @ 2300mhz
- 512ddr-ram pc3200
- 1x Maxtor 40Gb
- 1x Maxtor 120Gb

is de Zalman ZM300B-APS 300W hier goed genoeg voor?

b.v.d.
Nee, dat denk ik niet. Een 9800 Pro, een overgeclockte CPU en twee harde schijven, dat is iets teveel van het goeie. De 400 Watt zal daarentegen wel voldoen. Natuurlijk kun je het ook met andere merken af. Opzich is een goede 350 Watt ook wel oke. Succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:34:
[...]
Nee, dat denk ik niet. Een 9800 Pro, een overgeclockte CPU en twee harde schijven, dat is iets teveel van het goeie. De 400 Watt zal daarentegen wel voldoen. Natuurlijk kun je het ook met andere merken af. Opzich is een goede 350 Watt ook wel oke. Succes met je keuze. ;)
ok thnx iig,

of anders de Huntkey 400W, is dat mss wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:40:
[...]

ok thnx iig,

of anders de Huntkey 400W, is dat mss wat?
Ja, 400 Watt is genoeg. Of de voeding wat is, staat hier. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:47:
[...]
Ja, 400 Watt is genoeg. Of de voeding wat is, staat hier. B)
Ja maar wat is stil. Op de site van huntkey staat <32dB aan geluid. Nou mijn q-tec is dan <33dB maar die maakt bonus veel lawaai. En ik kan ook nergens reviews vinden van de enhance voeding die ze bij informatique verkopen. Er staat alleen 22dB op die site en de fans zijn temp gestuurd. Ik vertrouw dat niet helemaal want die zullen bij een iets hogere temp zeker geen 22dB halen.

[ Voor 27% gewijzigd door icecoolsniper op 19-05-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:42
Hallo, ik heb het volgende systeem:

AMD XP2500+ @ 2800+
Asus A7N8X-X
2x Twinmoss 256MB DDR 3200
ATI 9800PRO 128MB
Maxtor 80GB, 7200RPM
DVD-ROM
Creative SB Live! 5.1
2 ccfl's en 2 fan's

Dit draait op Win XP en met een Q-Tec 350. Veel games worden er ook op gedaan. Als ik me systeem verder overclock wordt het instabiel en dus denk ik dat het aan me voeding ligt. ccfl's gaan ook hard flikkeren. +12 Volt gaan rond de 11V liggen. In de toekomst komt er nog een dvdbrander en 2e hhd bij.

Buget is niet meer dan 60 euro. Voeding moet aardig stil zijn.

Welke voeding is het beste?

bvd :)

[ Voor 15% gewijzigd door MartHo op 19-05-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk zo dat extra neon fans, ccfl's en ander spul veel watts zuipen? :)

Edit: dat geflikker van neon fans heb ik ook wel is... ligt denk ik ook aan de voeding niet?

thnx ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 19 mei 2004 @ 11:13:
[...]

Ja maar wat is stil. Op de site van huntkey staat <32dB aan geluid. Nou mijn q-tec is dan <33dB maar die maakt bonus veel lawaai. En ik kan ook nergens reviews vinden van de enhance voeding die ze bij informatique verkopen. Er staat alleen 22dB op die site en de fans zijn temp gestuurd. Ik vertrouw dat niet helemaal want die zullen bij een iets hogere temp zeker geen 22dB halen.
Ik heb hier die enhance voeding van enhance. Lekkere stille voeding hoor, de harde schijven maken meer herrie :) Ik had zelfs het gevoel dat de enhance stiller is dan de chieftec die in mn kast zat. Maar kan ook komen omdat die chieftec bij aankoop kapot bleek te zijn. Bij het testen bij informatique gaf ie volgens hun 15 v ipv 12 v :B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ik heb net mn Tagan 380 binnen, is de warranty zegel verbroken... welke stappen kan ik ondernemen, behalve ook ff een mail naar de winkel sturen?
Btw: die tagan beweert 22dB te zijn, vergeleken met mn Zalman 22dB is het net een stofzuiger.. wie heeft dat ook?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb GOT doorgebladerd/gezocht maar kon geen vredig antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb nu een:
AMD 2200xp
GeForce 3 TI200 (AOpen)
2x 200gb western digital IDE harddisks
1 cd brander
1 dvd speler
3x 512mb DDR333 RAM
300watt merkloze voeding

(niks overgeclockt)

Nou ben ik van plan mijn video kaart te gaan vervangen naar een Ati X800 pro van Club 3d. Maar nu is mijn vraag kan dit zonder problemen? Mijn computer werkt nu zonder problemen met de 300watt voeding.

Nou wou ik eerst proberen om gewoon de x800 pro in te bouwen en maar zien of de voeding het trekt.

Maar nu mijn vraag: als mijn voeding het niet trekt is dat schadelijk voor mijn hardware? krijgt dan mijn hele pc geen stroom meer of krijgen alle onderdelen dan net te weinig stroom, waardoor hij helemaal niet aan gaat of werkt alleen het apparaat dat het meeste stroom verbruikt (bij mij waarschijnlijk de x800 dan) gewoon niet?
En kan ik mijn voeding hiermee ook opblazen?
Is het dus risico vol om dit uit te proberen of kan het geen kwaad?

En wanneer ik een nieuew voeding moet hebben wat kan ik het beste kopen?

bijvoorbaat dank _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartH schreef op 19 mei 2004 @ 11:28:
Hallo, ik heb het volgende systeem:

AMD XP2500+ @ 2800+
Asus A7N8X-X
2x Twinmoss 256MB DDR 3200
ATI 9800PRO 128MB
Maxtor 80GB, 7200RPM
DVD-ROM
Creative SB Live! 5.1
2 ccfl's en 2 fan's

Dit draait op Win XP en met een Q-Tec 350. Veel games worden er ook op gedaan. Als ik me systeem verder overclock wordt het instabiel en dus denk ik dat het aan me voeding ligt. ccfl's gaan ook hard flikkeren. +12 Volt gaan rond de 11V liggen. In de toekomst komt er nog een dvdbrander en 2e hhd bij.

Buget is niet meer dan 60 euro. Voeding moet aardig stil zijn.

Welke voeding is het beste?

bvd :)
Probeer het eens met de Chieftec 360 Watt (€ 45) of de Tagan 380 Watt (€ 65), waarvan de Tagan de absolute aanrader is. Deze heeft namelijk sterke Ampèrages op de Volt-lijnen. Je zult in ieder geval ongeveer 350 Watt nodig hebben in combinatie met een A-Merk voeding.
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 12:26:
Is het eigenlijk zo dat extra neon fans, ccfl's en ander spul veel watts zuipen? :)

Edit: dat geflikker van neon fans heb ik ook wel is... ligt denk ik ook aan de voeding niet?

thnx ;)
Dat geflikker heeft inderdaad te maken met te weinig stroom, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat het aan je voeding ligt. Probeer maar eens een afzonderlijke kabel (met molexen) vanaf de voeding naar je CCFL te doen. Ik denk dat het dan over zal zijn. Het heeft namelijk te maken met de weerstand van de kabels.

Al dat 'casemod'-spul kan redelijk wat zuipen, maar dat ligt maar net aan de exacte types en het verbruik. Opzich kun je dat zelf heel makkelijk uitrekenen. Vaak staat op fans het Ampèrage vermeld, dus dan kun je met het Voltage de boel berekenen. Datzelfde geldt voor leds, CCFL, neon-fans, enz. :)
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 14:29:
Ik heb GOT doorgebladerd/gezocht maar kon geen vredig antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb nu een:
AMD 2200xp
GeForce 3 TI200 (AOpen)
2x 200gb western digital IDE harddisks
1 cd brander
1 dvd speler
3x 512mb DDR333 RAM
300watt merkloze voeding

(niks overgeclockt)

Nou ben ik van plan mijn video kaart te gaan vervangen naar een Ati X800 pro van Club 3d. Maar nu is mijn vraag kan dit zonder problemen? Mijn computer werkt nu zonder problemen met de 300watt voeding.

Nou wou ik eerst proberen om gewoon de x800 pro in te bouwen en maar zien of de voeding het trekt.

Maar nu mijn vraag: als mijn voeding het niet trekt is dat schadelijk voor mijn hardware? krijgt dan mijn hele pc geen stroom meer of krijgen alle onderdelen dan net te weinig stroom, waardoor hij helemaal niet aan gaat of werkt alleen het apparaat dat het meeste stroom verbruikt (bij mij waarschijnlijk de x800 dan) gewoon niet?
En kan ik mijn voeding hiermee ook opblazen?
Is het dus risico vol om dit uit te proberen of kan het geen kwaad?

En wanneer ik een nieuew voeding moet hebben wat kan ik het beste kopen?

bijvoorbaat dank _/-\o_
Ik zou het allereerst gewoon proberen, erg weinig kans dat er echt iets misgaat. Je merkt waarschijnlijk gewoon instabiliteit, onstabiele voltages en dat soort dingen. Daaraan ondervindt je hardware nauwlijks of geen hinder. Het verschil tussen een Gf3 TI200 en een X800 is namelijk niet denderend groot. Controleer gewoon meteen je voltages en houd in de gaten of je voeding warme lucht gaat blazen.

Wanneer hij het niet gaat trekken, heb je minstens een 350 Watt nodig van een goed A-Merk. Deze kun je allemaal terugvinden in de startpost en in posts van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 19 mei 2004 @ 11:13:

De 400 Watt Enhance voeding van Informatique maakt gebruik van 2 Adda DC Fans 80x80x15?/20?/25?

Hier de site van Adda: www.adda.com.tw

Als je dan even kijkt naar de type fans met de afmetingen 80x80x15?/20?/25? zie je dat de noiselevels kunnen varieëren van 22.4dB tot en met 32.5dB. Ik denk dat de dikte 20mm is.

Maar om er precies achter te komen welke type fans in de Enhance voeding zitten zou je Informatique even moeten bellen. :)
Of vraag aan Yalhambra of hij niet even zijn kast en voeding even wilt openmaken om te kijken van welke types gebruik worden gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Asus P4C800 Deluxe (Pat Enabled)
P4 2.8C @ 3.68ghz 263/512/1.625v (eventueel hoger)
2x256mb @ 210,7mhz 2,5-3-3-6-4 HS (eventueel 1024Mb PC4000)
80gb Maxtor 7200rpm 8mb S-ATA (eventueel een extra)
Radeon 9700 pro @ 351/324 (eventueel een X800SE/PRO/XT)
Coolermaster Fancontroller
Lite-On LDW-811S
Samsung DVD 16x48x
Pinnacle PCTV Rave
4x 80mm Fan 1x 120mm Fan

Ik heb nu een Superflower/No Name 400W. Ik weet dat het niet genoeg is, maar komt dit door het gare merk of omdat het een te laag wattage is?

Zelf dacht ik aan een targan 380W aangezien die betere voltlijnen heeft. Is dit onzin of klopt het wel? (en het liefst dual fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Allereerst hardstikke bedankt voor alle moeite die sommige mensen in dit topic steken!

Ik wilde me een nieuw systeem aanschaffen en ik heb zelf totaal geen zicht op wat voor voeding ik nodig heb. Het systeem gaat voorlopig het volgende bevatten:

MSI K8T Neo-FSR, K8T800 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)
AMD Athlon 64 2800+ (1,8GHz, 512KB, Boxed)
512MB PC3200 DDR (Dane-Elec) x2
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
Western Digital 36GB (Raptor WD360GD, 10.000rpm, 8MB, SATA)
Seagate 80 GB (7200 RPM)
Lite-On 16x48x, LTD-166S

Overklokken is niet nodig, maar als het kan is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jilvoos schreef op 19 mei 2004 @ 19:21:
Asus P4C800 Deluxe (Pat Enabled)
P4 2.8C @ 3.68ghz 263/512/1.625v (eventueel hoger)
2x256mb @ 210,7mhz 2,5-3-3-6-4 HS (eventueel 1024Mb PC4000)
80gb Maxtor 7200rpm 8mb S-ATA (eventueel een extra)
Radeon 9700 pro @ 351/324 (eventueel een X800SE/PRO/XT)
Coolermaster Fancontroller
Lite-On LDW-811S
Samsung DVD 16x48x
Pinnacle PCTV Rave
4x 80mm Fan 1x 120mm Fan

Ik heb nu een Superflower/No Name 400W. Ik weet dat het niet genoeg is, maar komt dit door het gare merk of omdat het een te laag wattage is?

Zelf dacht ik aan een targan 380W aangezien die betere voltlijnen heeft. Is dit onzin of klopt het wel? (en het liefst dual fan)
400 Watt is opzich meer dan genoeg, maar of SuperFlower wel wat is, weet ik niet. Ik denk dat Tagan inderdaad beter voltage-lijnen heeft.

Een 350 Watt zal daarentegen ook wel voldoen, mits het een A-Merk is. Tagan behoort daar toe, net zoals Antec, AOpen, Enermax, Zalman, Chieftec, enz.
Ivo schreef op 19 mei 2004 @ 20:34:
Allereerst hardstikke bedankt voor alle moeite die sommige mensen in dit topic steken!

Ik wilde me een nieuw systeem aanschaffen en ik heb zelf totaal geen zicht op wat voor voeding ik nodig heb. Het systeem gaat voorlopig het volgende bevatten:

MSI K8T Neo-FSR, K8T800 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)
AMD Athlon 64 2800+ (1,8GHz, 512KB, Boxed)
512MB PC3200 DDR (Dane-Elec) x2
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB
Western Digital 36GB (Raptor WD360GD, 10.000rpm, 8MB, SATA)
Seagate 80 GB (7200 RPM)
Lite-On 16x48x, LTD-166S

Overklokken is niet nodig, maar als het kan is het mooi meegenomen.
Een goed A-Merk met een capaciteit van ongeveer 350 Watt gaat dat wel kunnen. Denk aan de Chieftec 360 Watt, de Tagan 380 Watt, de AOpen 350 Watt en de Antec 380 Watt. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook (zie hierboven). B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Bedankt voor de hulp! Ik zal eens wat prijs/kwaliteit onderzoek gaan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier is er weer een,

Ik heb een MSI fx5600 256mb met een fan die veel herrie maakt, ik wil deze hem vervangen voor een Ati radeon 9800 pro 128 mb, kan dit en is dit verstandig ?
En is een 250 watt voeding voldoende ?

Een OEM voeding van 250 watt
Msi 6747 oem-mobo
p4 2.8c (800fsb)
512mb ddr-sdram pc2700 (2x256)
Seagate Barracuda 7200.7 160021 160gb ultra ata
dvd brander pioneer 106d
dvd speler sony ddu1612
Combi: tvkaart/ modem 56k
6-1 cardreader
floppy drive

Ik heb niets overclocked.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:20:
Ok hier is er weer een,

Ik heb een MSI fx5600 256mb met een fan die veel herrie maakt, ik wil deze hem vervangen voor een Ati radeon 9800 pro 128 mb, kan dit en is dit verstandig ?
En is een 250 watt voeding voldoende ?

Een OEM voeding van 250 watt
Msi 6747 oem-mobo
p4 2.8c (800fsb)
512mb ddr-sdram pc2700 (2x256)
Seagate Barracuda 7200.7 160021 160gb ultra ata
dvd brander pioneer 106d
dvd speler sony ddu1612
Combi: tvkaart/ modem 56k
6-1 cardreader
floppy drive

Ik heb niets overclocked.

Alvast bedankt
Nee, ik vrees dat dat niet gaat lukken. Heb je je GeForce ook op die voeding gehad? En was hij toen stabiel? Dan zou het namelijk wel moeten lukken. ATI raadt zelf namelijk aan dat je minimaal 300 Watt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:42:
[...]
Nee, ik vrees dat dat niet gaat lukken. Heb je je GeForce ook op die voeding gehad? En was hij toen stabiel? Dan zou het namelijk wel moeten lukken. ATI raadt zelf namelijk aan dat je minimaal 300 Watt nodig hebt.
Geforce zit met een klein geel stekkertje (volgens mij geen molex) op de voeding, en is super stabiel.
Is 350 watt aopen voeding van ongeveer 50 euro dus voldoende ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:45:
[...]

Geforce zit met een klein geel stekkertje (volgens mij geen molex) op de voeding, en is super stabiel.
Is 350 watt aopen voeding van 59 euro dus voldoende ?
ahh srry voor quote, verkeerde knop 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:45:
[...]

Is 350 watt aopen voeding van ongeveer 50 euro dus voldoende ?
Ja hoor, dat zal prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 07:59:

Mijn specs:
Asus A7N8X nForce2
2x512MB PC2700
48x CD-bakker van LiteOn
DVD-ROM
gewoon kopen die q-tec 550W, tis een beste voeding. Ik heb nu toch maar de Zalman genomen die 300W levert maar dan wel ECHT 300W :) en hij loopt als een jekko :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Als ik namelijk naar mijn systeem kijk en jullie om advies zou vragen, denk ik dat jullie mij een 650W voeding aan zouden raden oid.

Mijn systeem:

Mobo: Abit IC7-G (ik gebruik onboard audio/LAN/Firewire en USB)
Proc: P4 Nothwood 3.0 @ 3.5GHz / 233FSB
Mem: 2x512MB DDR466 Corsair @ 233MHz
Video 1: Sapphire Radeon 9800 PRO 256MB DDR2 @ 412/380 (+VGA Silencer)
Video 2: Sapphire Radeon 7000 32MB PCI
HDD 1: WD Raptor 36GB
HDD 2: WD Raptor 36GB
HDD 3: WD 80GB 7200rpm
HDD 4: Maxtor 40GB 7200rpm
DVD: Pioneer 16x DVD speler
Brander: LG 52x
5x 80mm Papst casefans met Revoltec fancontroller
Zalman CNPS7000-Cu

Dit alles zit in een Chieftec midi tower met Chieftec 360W voeding, aangezien ik wat connectors voor hdd's enzo tekort kwam heb ik wat splitters gebruikt. Mijn systeem draait zo al een jaar zonder problemen en 100% stabiel. Ik game, 3D MAX veel, mijn comp. staat regelmatig meer dan een week aan en heb nooit lockups of spontane reboots.

Hier mijn temps en voltages:

Gemiddelde temperaturen zijn 30-35 graden case / 40-60 graden proc (14 uur in MAX renderen is stabiel rond 60 graden) en 35-45 graden voeding.

Voltages onder 100% proc. load (Idle is het iets hoger, maar niet veel):
VCore: 1,6V
VMem: 2,8V
+3,3V: 3,33V
+5V: exact 5V
+12V: 12,17V

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik vind dat de meeste mensen hier een veelste zware (400W+) voeding aan wordt geraden voor een comp die lang niet zoveel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou willen weten wat jullie mij voor voeding aanraden voor mijn systeem

Moederbord: MSI K8t Neo fisr2
CPU: AMD 64 3200+
Geheugen: 3x 512MB PC2700 geheugen
Video: Radeon X800 pro
HDD1: Western digital 1200JB
HDD2: "
TV-kaart: MSI TV@nywhere
DVD-speler: NEC
DVD-writer: NEC 2500
CD-writer: Plextor 52X
waterkoeling: waterkoeling met 12V pomp en 3fans voor de koeling van het water
en dan nog wat verlichting en fans in de case zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:57:
ik zou willen weten wat jullie mij voor voeding aanraden voor mijn systeem

Moederbord: MSI K8t Neo fisr2
CPU: AMD 64 3200+
Geheugen: 3x 512MB PC2700 geheugen
Video: Radeon X800 pro
HDD1: Western digital 1200JB
HDD2: "
TV-kaart: MSI TV@nywhere
DVD-speler: NEC
DVD-writer: NEC 2500
CD-writer: Plextor 52X
waterkoeling: waterkoeling met 12V pomp en 3fans voor de koeling van het water
en dan nog wat verlichting en fans in de case zelf
Is er nou wel of geen tweede harde schijf? Ik denk dat je in dat geval met zo'n 350 Watt klaar bent. En dan wel minstens hé. Denk aan de Chieftec 360 Watt, de Antec 380 Watt, de Tagan 380 Watt en de AOpen 350 Watt. Natuurlijk voldoen andere A-Merken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 18:16:
Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Als ik namelijk naar mijn systeem kijk en jullie om advies zou vragen, denk ik dat jullie mij een 650W voeding aan zouden raden oid.

Mijn systeem:

Mobo: Abit IC7-G (ik gebruik onboard audio/LAN/Firewire en USB)
Proc: P4 Nothwood 3.0 @ 3.5GHz / 233FSB
Mem: 2x512MB DDR466 Corsair @ 233MHz
Video 1: Sapphire Radeon 9800 PRO 256MB DDR2 @ 412/380 (+VGA Silencer)
Video 2: Sapphire Radeon 7000 32MB PCI
HDD 1: WD Raptor 36GB
HDD 2: WD Raptor 36GB
HDD 3: WD 80GB 7200rpm
HDD 4: Maxtor 40GB 7200rpm
DVD: Pioneer 16x DVD speler
Brander: LG 52x
5x 80mm Papst casefans met Revoltec fancontroller
Zalman CNPS7000-Cu

Dit alles zit in een Chieftec midi tower met Chieftec 360W voeding, aangezien ik wat connectors voor hdd's enzo tekort kwam heb ik wat splitters gebruikt. Mijn systeem draait zo al een jaar zonder problemen en 100% stabiel. Ik game, 3D MAX veel, mijn comp. staat regelmatig meer dan een week aan en heb nooit lockups of spontane reboots.

Hier mijn temps en voltages:

Gemiddelde temperaturen zijn 30-35 graden case / 40-60 graden proc (14 uur in MAX renderen is stabiel rond 60 graden) en 35-45 graden voeding.

Voltages onder 100% proc. load (Idle is het iets hoger, maar niet veel):
VCore: 1,6V
VMem: 2,8V
+3,3V: 3,33V
+5V: exact 5V
+12V: 12,17V

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik vind dat de meeste mensen hier een veelste zware (400W+) voeding aan wordt geraden voor een comp die lang niet zoveel stroom verbruikt.
Het ligt natuurlijk ook maar net aan het merk. Ik weet dat de kwaliteit spoelen tussen bijvoorbeeld q-tec en zalman nog wel wat wil verschillen en dat de ene producent er piekhoogte (wat bijna nooit gehaald wordt niet continu iig) opzet en de andere producent het continuele vermogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 18:13:
[...]
Is er nou wel of geen tweede harde schijf? Ik denk dat je in dat geval met zo'n 350 Watt klaar bent. En dan wel minstens hé. Denk aan de Chieftec 360 Watt, de Antec 380 Watt, de Tagan 380 Watt en de AOpen 350 Watt. Natuurlijk voldoen andere A-Merken ook.
ja hij is er wel namelijk in raid dus vandaar " herhalingsteken snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 19:45:
[...]

ja hij is er wel namelijk in raid dus vandaar " herhalingsteken snap je?
Dan kun je uitgaan van het advies dat ik je al gaf in de quote voor je eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nforce2bordje met 2600+@11.5X200, 256 DDR400, 2X hDD, DVDbrander, DVDspeler, GF4 ti4200...3X80mm casfans

Nu heb ik een Qtec 550W waarmee ALLES goed werkt...
Maar...
Deze voeding (Dualfan) is zeer lawaaierig..

Ik krijg zeer binnenkort een nieuwe kast (nu zo'n cheapass xenon ding, straks chenbro gaming bomb), waarin dan 1X120mm fan, 1X 92mm fan komt...

Het geluidniveau wil ik zo ver mogelijk reduceren.

Mogelijke updates in de toekomst:
* New generation GFX, vb GF6800/Ati X800
* Videobewerkingstje (Dc10+ ofso)
* 2X 512 DDR (kost niet meer power toch?)

Welke voeding raden jullie mij aan, die voldoende vermogen heeft, minder geluid produceerd en niet onbetaalbaar is?

De Fans in de voeding vervangen door papst/7Volt zetten is er voor mij niet bij...
Dan koop ik liever in één keer een kwaliteit voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een tijdje terug een Nexus NX-3000 (300 Watt) gekocht, omdat hij zo lekker stil was. Niet gelet op de specs verder, want daar wist ik toch weinig van.

Ik heb een P4 2.53Ghz met 2x 512MB ram PC2100 en een ti4200. Heb er ook nog 2x 160GB maxtor in zitten. Wil over een tijdje een nieuwe videokaart gaan halen, waar schijnlijk een 9800 pro. Gaat dat lukken met deze voeding?

Dit zijn de voltages:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/voltages.jpg

Volgens mij zijn ze niet echt goed, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 09:49:
Ik heb een Nforce2bordje met 2600+@11.5X200, 256 DDR400, 2X hDD, DVDbrander, DVDspeler, GF4 ti4200...3X80mm casfans

Nu heb ik een Qtec 550W waarmee ALLES goed werkt...
Maar...
Deze voeding (Dualfan) is zeer lawaaierig..

Ik krijg zeer binnenkort een nieuwe kast (nu zo'n cheapass xenon ding, straks chenbro gaming bomb), waarin dan 1X120mm fan, 1X 92mm fan komt...

Het geluidniveau wil ik zo ver mogelijk reduceren.

Mogelijke updates in de toekomst:
* New generation GFX, vb GF6800/Ati X800
* Videobewerkingstje (Dc10+ ofso)
* 2X 512 DDR (kost niet meer power toch?)

Welke voeding raden jullie mij aan, die voldoende vermogen heeft, minder geluid produceerd en niet onbetaalbaar is?

De Fans in de voeding vervangen door papst/7Volt zetten is er voor mij niet bij...
Dan koop ik liever in één keer een kwaliteit voeding
Als je het in één keer goed wilt doen, is de Zalman 400 Watt of de Tagan 380 Watt een goede oplossing. Beide voedingen zijn stil en leveren genoeg sap voor jou (toekomstige) systeem.

Twee modules in plaats van één module geheugen eten wel degelijk meer stroom.
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 10:50:
Hey,

Ik heb een tijdje terug een Nexus NX-3000 (300 Watt) gekocht, omdat hij zo lekker stil was. Niet gelet op de specs verder, want daar wist ik toch weinig van.

Ik heb een P4 2.53Ghz met 2x 512MB ram PC2100 en een ti4200. Heb er ook nog 2x 160GB maxtor in zitten. Wil over een tijdje een nieuwe videokaart gaan halen, waar schijnlijk een 9800 pro. Gaat dat lukken met deze voeding?

Dit zijn de voltages:
[afbeelding]

Volgens mij zijn ze niet echt goed, of heb ik dat mis?
Ik denk niet dat dat gaat lukken. De 12 V is al dermate laag en op het randje, dat het met een 9800 Pro alleen maar erger wordt. Jou raad ik aan voor een goede 350 Watter te gaan van natuurlijk een A-Merk. Denk aan Chieftec, Antec, AOpen, Enermax, Tagan, Zalman, Thermaltake, enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06 15:31

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb momenteel dit als servertje staan:

Asus TR-DLS
2x Pentium III 1,4 Ghz
1,5 GB PC133 SDRAM
1x 9 GB Quantum Atlas 10KII SCSI
1x 36 GB Maxtor 10KIII SCSI
2x 36 GB Seagate 15K.3 SCSI (aangesloten op de MegaRAID)
Onboard video (Ati Rage XL)
Onboard SCSI (LSI U160)
Onboard Intel netwerkkaart
3Com 3C900 netwerkkaart
LSI MegaRAID Elite 1600
Plextor 40x SCSI cdrom
USB 2.0 kaartje

Deze pc wordt gevoed door een Enermax 330 Watt (EG351P-VE). De voeding is al een paar jaar oud.
Ik merk dat de pc er moeite mee heeft om het geheel draaiende te houden o.a. door de hoeveelheid lucht en de warmte van de lucht die de pc uit blaast. De ventilator van de voeding draait, de laatste tijd, veel harder. Het geluid overstemd de rest van de pc's die in dezelfde kamer staan. Ik ben dus bang dat de voeding aan het einde van zijn leven is, ook al blijft het stabiel draaien.

Dit zijn momenteel de waardes van de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.koster/dashboard.jpg
edit:
Niet echt geweldig... :X

Op korte termijn komen er de volgende uitbereidingen aan:

1x Promise TX2000 met daaraan 2x 80 GB Maxtor D. Plus 9 in RAID 1
1x 73 of een 146 GB SCSI schijf.

Ik ben nu dus op zoek naar een stillere en krachtigere voeding. Zelf dacht ik aan een Enermax EG651P-VE(FM)-24pin. Het moederbord beschikt namelijk ook over een 24-pins ATX aansluiting. Overclocken doe ik niet op deze pc, daar heb ik mijn werkstation (nventiv Mach II 8) ) voor.
Hoe denken jullie er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mindfields schreef op 23 mei 2004 @ 00:51:
Ik heb momenteel dit als servertje staan:

Asus TR-DLS
2x Pentium III 1,4 Ghz
1,5 GB PC133 SDRAM
1x 9 GB Quantum Atlas 10KII SCSI
1x 36 GB Maxtor 10KIII SCSI
2x 36 GB Seagate 15K.3 SCSI (aangesloten op de MegaRAID)
Onboard video (Ati Rage XL)
Onboard SCSI (LSI U160)
Onboard Intel netwerkkaart
3Com 3C900 netwerkkaart
LSI MegaRAID Elite 1600
Plextor 40x SCSI cdrom
USB 2.0 kaartje

Deze pc wordt gevoed door een Enermax 330 Watt (EG351P-VE). De voeding is al een paar jaar oud.
Ik merk dat de pc er moeite mee heeft om het geheel draaiende te houden o.a. door de hoeveelheid lucht en de warmte van de lucht die de pc uit blaast. De ventilator van de voeding draait, de laatste tijd, veel harder. Het geluid overstemd de rest van de pc's die in dezelfde kamer staan. Ik ben dus bang dat de voeding aan het einde van zijn leven is, ook al blijft het stabiel draaien.

Dit zijn momenteel de waardes van de voeding:

[afbeelding]
edit:
Niet echt geweldig... :X

Op korte termijn komen er de volgende uitbereidingen aan:

1x Promise TX2000 met daaraan 2x 80 GB Maxtor D. Plus 9 in RAID 1
1x 73 of een 146 GB SCSI schijf.

Ik ben nu dus op zoek naar een stillere en krachtigere voeding. Zelf dacht ik aan een Enermax EG651P-VE(FM)-24pin. Het moederbord beschikt namelijk ook over een 24-pins ATX aansluiting. Overclocken doe ik niet op deze pc, daar heb ik mijn werkstation (nventiv Mach II 8) ) voor.
Hoe denken jullie er over?
Ja, die Enermax zal het systeem wel beter aankunnen, ook als je uit gaat breiden.

Zoals je kunt zien, zijn de minwaardes drastisch laag. Dat kan een teken zijn dat je voeding er moeite mee heeft. En dat is ook helemaal niet zo gek met dat systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem;

OS Win Xp Pro
Athlon XP +2200
Asrock K7VM2
256 MB DDR PC 2100
Geforce 4 ti 4200 64mb 8x agp
wd 1200jb 8mb cache
wd 2000jb 8mb cache
maxtor 40gb 5400 rpm
lite-on cd-rom speler
soundblaster 5.1 digital
haupage wintv go2
logitech mx 500
bubble lamp
en nog een groene fan.

Ik draai met deze pc films muziek games internet

Ik heb mijn ti4200 overgeklokt met 50 mhz voor zowel geheugen als core. Ik draai nu met een maxpower 300 watt voeding die bij de kast meegeleverd was, is die geschikt voor dit systeem?? zo niet, dan ben ik opzoek naar een zo stil mogelijke voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 10:22 . Reden: nog ff iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 10:21:
Systeem;

OS Win Xp Pro
Athlon XP +2200
Asrock K7VM2
256 MB DDR PC 2100
Geforce 4 ti 4200 64mb 8x agp
wd 1200jb 8mb cache
wd 2000jb 8mb cache
maxtor 40gb 5400 rpm
lite-on cd-rom speler
soundblaster 5.1 digital
haupage wintv go2
logitech mx 500
bubble lamp
en nog een groene fan.

Ik heb mijn ti4200 overgeklokt met 50 mhz voor zowel geheugen als core. Ik draai nu met een maxpower 300 watt voeding die bij de kast meegeleverd was, is die geschikt voor dit systeem?? zo niet, dan ben ik opzoek naar een zo stil mogelijke voeding.
Als je systeem stabiel is en geen rare kuren vertoond, dan is er toch niets aan de hand. Het is wat aan de weinige kant, maar helemaal onmogelijk is het niet. Wat zijn je voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Een vriend van mij, die wat geld teveel heeft (ik ben jaloers :|) gaat een nieuw gamesysteem kopen:

AMD Athlon64 3400+
MSI NForce3 mobo
3x 512mb pc3200 Corsair pro geheugen
ATI Radeon X800pro 256mb
2x Asus DVD-speler (zodat hij tijdens het branden door kan spelen)
Asus DVD re-writer
Diskette drive
3x / 4x Western Digital Raptor 74G 10.000rpm (begint met 3, worden er mogelijk 4 als dat op het mobo past, weten jullie of dat zal passen)

Hij neemt hier de de Antec Sonata Lifestyle 380 Watt truepower bij.
Nu is mij vraag of deze Antec truepower 380 Watt voldoende is voor dit systeem?
Ook als het net aan is heeft hij liever een wat sterkere voeding (liefst Antec). Welke raad je in dat geval aan?

thnx,

[ Voor 9% gewijzigd door UltraR-pc op 23-05-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook als ik de 12V lijn van mijn Enermax EG365P-VE intern kan opschroeven want deze is idle een beetje laag ca 11,8V en tijdens Prime95 max heat zakt dit naar 11,4V.
Specs systeem staan onderin en draai nu 10x240 met een XP-M 2400/35W.
Ik wil eigelijk de Zalman 400B kopen maar zie dat deze maar 1A meer heeft op de +12V lijn.

Specs van de Enermax zijn 32A op zowel de 3,3V en 5V lijn,17A op de 12V lijn,1a op zowel de -5v en -12V lijn en 2,2A op de 5Vsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Nieuw aan te schaffen systeem.

Gigabyte nforce 3, 250 MoBo
Athlon 64 3200
1 gig, pc3200
geforce ti 4200 ( word tzt vervangen radeon 9800 oid )
2 x maxtor plus 8 40 gig, ata
plexwriter,
nec 2500a
3 x 80mm casefan met licht
2 x blauw cold cathode ( 30 cm)
1 x UV cold cathode ( 30cm )

ik heb nu een Super Flower 320 watt,
Afbeeldingslocatie: http://www.computermailorder.ca/cmt/data/Dual%20fan%20350watt.jpg

werkt echt perfect en was toen stervens duur, dus wil eigenlijk geen nieuwe aanschaffen, tenzij het niet anders kan, maar zal dit voldoende zijn voor het boven genoemde?

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggy op 23-05-2004 14:05 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt raar, de schroefgaten van zo'n ijzeren plaat waarmee mijn oude voeding op het plafond van de ATX kast werd vastgemaakt past net niet op mijn nieuwe voeding.

Oud: FSP-Group 300 Watt
Nieuw: Enhance Electronics Watt

De achterschroeven passen wel gewoon alleen die nieuwe voeding past niet op die ijzeren plaat. Nu heb ik gewoon één schroefje vastgemaakt, de voeding wordt ook aan de onderkant ondersteunt door de kast, maar het ziet er niet echt proffesioneel uit dat ie maar aan één schroefje is vastgemaakt aan de plafondbevestiging.

Hebben ze daarvoor geen standaard bedacht net als bij de achterschroeven? Waarom past ie wel bij die FSP-Group voeding en een oude No-Name voeding? Waar kan je andere maten vinden? Ik ga in ieder geval nog langs een aantal onderdeelzaken, maar het is vandaag zondag. Als iemand hier ervaring mee heeft, graag info.

PS. Lijkt wel alsof net ietsjes minder goede voltages geeft, terwijl de specs veel hogere amperages geeft. Behalve de +5 is nu beter van 4.9 naar 5.08 Wow:|. +3.3 is nu 3.264 en +12 is nu 11.712 maar schommelt veel vaker dan eerst. Ik ga nu gewoon even die 9800 pro installeren en dan kijken of alles stabiel draait. Die pro draait toch op +12 +5 en +3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
UltraR-pc schreef op 23 mei 2004 @ 13:05:
Een vriend van mij, die wat geld teveel heeft (ik ben jaloers :|) gaat een nieuw gamesysteem kopen:

AMD Athlon64 3400+
MSI NForce3 mobo
ATI Radeon X800pro 256mb
Asus DVD re-writer
Diskette drive
3x / 4x Western Digital Raptor 74G 10.000rpm (begint met 3, worden er mogelijk 4 als dat op het mobo past, weten jullie of dat zal passen)

Ook als het net aan is heeft hij liever een wat sterkere voeding (liefst Antec). Welke raad je in dat geval aan?

thnx,
koop dan meteen een 480... is nogal een zuip-systeem

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op 23 mei 2004 @ 15:34:
[...]

koop dan meteen een 480... is nogal een zuip-systeem
Volgens mij wordt die sonata standaard geleverd met een truepower 380 watt....dus als je een zwaardere voeding wil nemen kun je net zo goed een mooiere kast nemen zonder die voeding... :?
Ik vraag me zelf trouwens ook wel af of die 380 watt voldoende is voor z'n nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltraR-pc schreef op 23 mei 2004 @ 13:05:

AMD Athlon64 3400+
MSI NForce3 mobo
ATI Radeon X800pro 256mb
Asus DVD re-writer
Diskette drive

thnx,
Ja, dat zal wel gaan denk ik. Natuurlijk kun je zelf ook kijken of je zelfs na dit systeem uit wilt breiden. Je zult namelijk niet denderend veel sap overhouden. De keuze Antec is uiteraard goed.
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:52:
Weet iemand toevallig ook als ik de 12V lijn van mijn Enermax EG365P-VE intern kan opschroeven want deze is idle een beetje laag ca 11,8V en tijdens Prime95 max heat zakt dit naar 11,4V.
Specs systeem staan onderin en draai nu 10x240 met een XP-M 2400/35W.
Ik wil eigelijk de Zalman 400B kopen maar zie dat deze maar 1A meer heeft op de +12V lijn.

Specs van de Enermax zijn 32A op zowel de 3,3V en 5V lijn,17A op de 12V lijn,1a op zowel de -5v en -12V lijn en 2,2A op de 5Vsb
Opzich moet je Enermax dat systeem wel aankunnen hoor. Bovendien zal de 12 V lijn altijd dalen bij Prime95. Dat komt gewoon omdat je een overgeclockt systeem hebt.
shaggy8675 schreef op 23 mei 2004 @ 13:59:
Nieuw aan te schaffen systeem.

Gigabyte nforce 3, 250 MoBo
Athlon 64 3200
1 gig, pc3200
geforce ti 4200 ( word tzt vervangen radeon 9800 oid )
2 x maxtor plus 8 40 gig, ata
plexwriter,
nec 2500a
3 x 80mm casefan met licht
2 x blauw cold cathode ( 30 cm)
1 x UV cold cathode ( 30cm )

ik heb nu een Super Flower 320 watt,
[afbeelding]

werkt echt perfect en was toen stervens duur, dus wil eigenlijk geen nieuwe aanschaffen, tenzij het niet anders kan, maar zal dit voldoende zijn voor het boven genoemde?
Hmm, dat is een twijfelgevalletje. Opzich zou het net moeten gaan, maar alleen een goede videokaart vraagt meestal al minstens 300 Watt. Ik zie twee harde schijven en wat 'casemod-spulletjes'. Heb je één geheugenmodule of meerdere?
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:10:
PS. Lijkt wel alsof net ietsjes minder goede voltages geeft, terwijl de specs veel hogere amperages geeft. Behalve de +5 is nu beter van 4.9 naar 5.08 Wow:|. +3.3 is nu 3.264 en +12 is nu 11.712 maar schommelt veel vaker dan eerst. Ik ga nu gewoon even die 9800 pro installeren en dan kijken of alles stabiel draait. Die pro draait toch op +12 +5 en +3.3?
Dat schommelen is niet zo erg hoor, zolang de verschillen maar niet groot zijn. Verder zien die voltages er prima uit hoor, kan niet anders zeggen. Videokaarten eten de laatste generatie's voornamelijk van de 12 en 5 V. De 3,3 V wordt steeds minder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 18:22:
[...]
Hmm, dat is een twijfelgevalletje. Opzich zou het net moeten gaan, maar alleen een goede videokaart vraagt meestal al minstens 300 Watt. Ik zie twee harde schijven en wat 'casemod-spulletjes'. Heb je één geheugenmodule of meerdere?
Mmhh 300watt voor een video kaart? lijkt me toch wel heel erg veel, zoveel trekt je procesor nog niet.

Maar ik wil gewoon 2 x 512 gaan gebruiken.
Niks overclocken, want die 1 tot 10% dat ie sneller word, maken niet echt indruk op mij.
Moet gewoon een stabiel systeem worden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
oke welke voeding raden jullie me aan

p4 2.8@2.99 533
asrock ge-pro HT
512mb DDR 333mhz geheugen
Chaintech 5600XT Gforce 128 mb
1x 20 gig Maxtor diamond9
1x 120 gig WD
nec1300A dvd brander
Motherboard monitor geeft deze waarden aan van me Qtec 350 watt

3.3~3,23
5,0~4,78
12~11,96
-12~-14,90
-5~-7,70

de -5 is altijd -7,70

de rest is ene gemiddelde van een dag
ik zoek een stille en vooral betere dan dat ik nu heb :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op 23 mei 2004 @ 18:39:
[...]

Mmhh 300watt voor een video kaart? lijkt me toch wel heel erg veel, zoveel trekt je procesor nog niet.

Maar ik wil gewoon 2 x 512 gaan gebruiken.
Niks overclocken, want die 1 tot 10% dat ie sneller word, maken niet echt indruk op mij.
Moet gewoon een stabiel systeem worden.
Ik betwijfel of het dan gaat werken. Die 300 Watt wordt overigens geadviseerd door de fabrikanten van de videokaarten. Tegenwoordig wordt er al minstens 350 Watt geadviseerd.

Ik zou wat geld bij elkaar zoeken voor een goede 350 Watt voeding van wederom een A-Merk. Denk bijvoorbeeld aan de Chieftec 360 Watt, de Tagan 380 Watt, de AOpen 350 Watt en/of de Enermax 350 Watt.
donald_dick schreef op 23 mei 2004 @ 18:43:
oke welke voeding raden jullie me aan

p4 2.8@2.99 533
asrock ge-pro HT
512mb DDR 333mhz geheugen
Chaintech 5600XT Gforce 128 mb
1x 20 gig Maxtor diamond9
1x 120 gig WD
nec1300A dvd brander
Motherboard monitor geeft deze waarden aan van me Qtec 350 watt

3.3~3,23
5,0~4,78
12~11,96
-12~-14,90
-5~-7,70

de -5 is altijd -7,70

de rest is ene gemiddelde van een dag
ik zoek een stille en vooral betere dan dat ik nu heb :)
Wederom zo ongeveer 350 Watt van een A-Merk. Denk aan de voedingen die ik hierboven noemde en andere merken, zoals Zalman, Thermaltake en Antec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 18:22:
[...]
Opzich moet je Enermax dat systeem wel aankunnen hoor. Bovendien zal de 12 V lijn altijd dalen bij Prime95. Dat komt gewoon omdat je een overgeclockt systeem hebt.
Heb zelf een Zalman ZM400A-APF en mijn 12V lijn is gemiddeld meestal rond de 11.6V. Dit vind ik dus te laag voor zo'n voeding. De 3.3 en 5V lijn zijn beide netjes op 3.3 en 5V. Daar niks op aan te merken. Het is ook niet zo dat m'n systeem instabiel oid, maar ik stoor me er gewoon aan dat de 12V lijn niet naar behoren "werkt". Mijn systeem:

P4 3.0GHz, 800MHz FSB + HT
MSI 865PE Neo2-FIS2R
Kingston KHX3500/256MB
Kyro 4000XT _/-\o_ (komt later de nieuwe generatie van NVidia/ATI in)
Maxtor 6Y120MO (120GB @ SATA)
Plextor DVDrom
Philips brander

Niet echt een zwaar systeem lijkt mij voor een voeding van 400Watt. Niets overgeclocked. Dus alles is zoals het moet :P Dus is mijn voeding nou kapot? Of hebben anderen dit ook met een Zalman ZM400A-APF voeding? Let op: het is wel de "A" versie, dus niet de verbeterde ZM400"B"-APF.

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 23-05-2004 19:01 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BvK P4 schreef op 23 mei 2004 @ 18:59:
[...]

Heb zelf een Zalman ZM400A-APF en mijn 12V lijn is gemiddeld meestal rond de 11.6V. Dit vind ik dus te laag voor zo'n voeding. De 3.3 en 5V lijn zijn beide netjes op 3.3 en 5V. Daar niks op aan te merken. Het is ook niet zo dat m'n systeem instabiel oid, maar ik stoor me er gewoon aan dat de 12V lijn niet naar behoren "werkt". Mijn systeem:

P4 3.0GHz, 800MHz FSB + HT
MSI 865PE Neo2-FIS2R
Kingston KHX3500/256MB
Kyro 4000XT _/-\o_ (komt later de nieuwe generatie van NVidia/ATI in)
Maxtor 6Y120MO (120GB @ SATA)
Plextor DVDrom
Philips brander

Niet echt een zwaar systeem lijkt mij voor een voeding van 400Watt. Niets overgeclocked. Dus alles is zoals het moet :P Dus is mijn voeding nou kapot? Of hebben anderen dit ook met een Zalman ZM400A-APF voeding? Let op: het is wel de "A" versie, dus niet de verbeterde ZM400"B"-APF.
Zolang je systeem stabiel is, zou ik me er geen zorgen om maken. Het kan zelfs een kleine afwijking zijn in het lezen ervan. Als je de beschikking hebt om de 12 V lijn te controleren met een multimeter, zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ik zit met een dilemma,

na het besturen van de volgende voedingen kom ik tot de constatering dat een Zalman 300watt zijn fan speed op de temperatuur aanpast en een Tagan 380 die ik nu ff heb/had zijn fan speed op de belasting(wattage) afstemd, wat zou per definitie stiller zijn?

Ik heb tijdelijk een zalman 300 watt gehad maar was wat krap, dus een Tagan 380 gehaald maar die is veeeel minder stil (waarschijnlijk door de manier van fan-coontrol)

Draait die Tagan dan dus nooit stil?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Ik heb het vermoeden dat mijn spontane reboots door mijn PSU komen, dit is een hele cheapass noname 300 watter.

Ik wil een nieuwe voeding halen, maar blijf het liefst rond de 30/40 euro, daar ik niet zoveel geld heb op het moment.

PSU's die mij opgevallen zijn, zijn de volgende:

Sweex 650watt - review: http://www.backyard-family.com/html/body_sweex_650watt.html

Q-tec 450watt dual fan Gold

en de Q-tec 400 watt Bigfan.

Welke kan ik het best nemen?

specs:

2600+ barton met 80mm koeler
chaintech 7vjl apogee
768mb ddr
ati radeon 9600pro bga128
maxtor 40 en 20gb HD
DVDrom en CDrw.
2x80mm en 1x120mm casefans

[ Voor 17% gewijzigd door mdj84nl op 24-05-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Laatst online: 27-08 20:56
Op dit moment heb ik hetvolgende aan een 300W voeding hangen:

MSI KG7 LITE + Duron1200
2x256 MB pc133
2x10 gb HDD
1x20 gb HDD
cd-writer
netwerk kaartje
geluidkaartje
Geforce 4mx 440

Nu is de Geforce kapot en de voeding maakt een enorme herrie.
Ik wil een ATI Radeon 9200SE/T 128MB AGP DDR Tv-Out Retail kopen tervervanging van de geforce en een Coolermaster Power Supply 400W red kopen ter vervanging van de voeding. Ik heb een zeer beperkt budget dus vandaar de low-end producten
heeft iemand ervaring met deze koeling? Gaat ie het geheel trekken? Of kan ik toch maar beter ff doorsparen...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martinus schreef op 24 mei 2004 @ 13:54:
Ik zit met een dilemma,

na het besturen van de volgende voedingen kom ik tot de constatering dat een Zalman 300watt zijn fan speed op de temperatuur aanpast en een Tagan 380 die ik nu ff heb/had zijn fan speed op de belasting(wattage) afstemd, wat zou per definitie stiller zijn?

Ik heb tijdelijk een zalman 300 watt gehad maar was wat krap, dus een Tagan 380 gehaald maar die is veeeel minder stil (waarschijnlijk door de manier van fan-coontrol)

Draait die Tagan dan dus nooit stil?
Bij mij draait hij dus juist wel superstil. Ik heb geen idee waarbij je het minste geluid hebt. Het ligt ook puur aan het gebruik van het systeem waarin hij zal komen te zitten.
mdj84nl schreef op 24 mei 2004 @ 14:04:
Ik heb het vermoeden dat mijn spontane reboots door mijn PSU komen, dit is een hele cheapass noname 300 watter.

Ik wil een nieuwe voeding halen, maar blijf het liefst rond de 30/40 euro, daar ik niet zoveel geld heb op het moment.

PSU's die mij opgevallen zijn, zijn de volgende:

Sweex 650watt - review: http://www.backyard-family.com/html/body_sweex_650watt.html

Q-tec 450watt dual fan Gold

en de Q-tec 400 watt Bigfan.

Welke kan ik het best nemen?

specs:

2600+ barton met 80mm koeler
chaintech 7vjl apogee
768mb ddr
ati radeon 9600pro bga128
maxtor 40 en 20gb HD
DVDrom en CDrw.
2x80mm en 1x120mm casefans
De Chieftec 360 Watt. ;)

De Sweex 650 Watt heeft alleen maar een piekvermogen van 650 Watt. De continue waarde ligt een stuk lager. Als ik dan alleen het woord Q-Tec al zie, dan zal de 550 Watt daar nog het beste uitkomen. De 450 en 400 Watt schijnen niet geweldig te zijn.
sebasgrif schreef op 24 mei 2004 @ 14:35:
Op dit moment heb ik hetvolgende aan een 300W voeding hangen:

MSI KG7 LITE + Duron1200
2x256 MB pc133
2x10 gb HDD
1x20 gb HDD
cd-writer
netwerk kaartje
geluidkaartje
Geforce 4mx 440

Nu is de Geforce kapot en de voeding maakt een enorme herrie.
Ik wil een ATI Radeon 9200SE/T 128MB AGP DDR Tv-Out Retail kopen tervervanging van de geforce en een Coolermaster Power Supply 400W red kopen ter vervanging van de voeding. Ik heb een zeer beperkt budget dus vandaar de low-end producten
heeft iemand ervaring met deze koeling? Gaat ie het geheel trekken? Of kan ik toch maar beter ff doorsparen...
Alvast bedankt!
Die gaat het wel trekken ja. Het past goed bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 20:42
Hoi mensen, heb het volgende systeem.

- MSI 266 K7T Pro2-RU
- AMD Athlon XP 1800+
- 512 DDR 2100, 266mhz
- Geforce 3 Ti 200
- Maxtor 60 GB, 7200 rpm, 2 MB Cache
- Maxtor 200 GB, 7200 rpm, 8 MB Cache
- Sound Blaster Audigy 2
- Lite-On DVD-speler
- Plextor 24x speed CD-bakker
- Realtek RTL8139

-300 Watt Merkloos voedingtje (had wel een merkje ofzo, nooit van gehoord echter)

Als ik er nu een ATi Radeon X800 Pro instop, gaat ie dat dan trekken? Zit er überhaupt kans in? :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WizZie- schreef op 24 mei 2004 @ 20:03:
Hoi mensen, heb het volgende systeem.

- MSI 266 K7T Pro2-RU
- AMD Athlon XP 1800+
- 512 DDR 2100, 266mhz
- Geforce 3 Ti 200
- Maxtor 60 GB, 7200 rpm, 2 MB Cache
- Maxtor 200 GB, 7200 rpm, 8 MB Cache
- Sound Blaster Audigy 2
- Lite-On DVD-speler
- Plextor 24x speed CD-bakker
- Realtek RTL8139

-300 Watt Merkloos voedingtje (had wel een merkje ofzo, nooit van gehoord echter)

Als ik er nu een ATi Radeon X800 Pro instop, gaat ie dat dan trekken? Zit er überhaupt kans in? :)

Bedankt!
Ja, daar zit uiteraard een kans in. Maar wat zijn de voltages van je systeem op dit moment? Er is ook een kans dat het wel gaat werk natuurlijk. :) Kun je dat merk van je voeding eens opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 17:51:
[...]
Bij mij draait hij dus juist wel superstil. Ik heb geen idee waarbij je het minste geluid hebt. Het ligt ook puur aan het gebruik van het systeem waarin hij zal komen te zitten.
misschien gebruik ik wel veer energie dat die daarom vaak heel hard bij me draait.... fuk dus.... maar weer een zalman 400 halen....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje.. ik ga dit systeem bestellen (ik vind em goed) :)

[x] Hitachi Deskstar 7K250 (80 GB)
EUR 79,00
[x] AOpen DVD-1648/AAP Chameleon
EUR 35,00
[x] Asus A7N8X-E D.nForce2
EUR 105,00
[x] AMD Athlon XP 2800+ (2.08 GHz)
EUR 139,00
[x] Kingston DIMM 256 MB
EUR 82,00
[x] Sapphire Radeon Atlantis 9600
EUR 119,00
[x] Creative SoundBlaster Inspire T5400
EUR 79,00

maar wat is daar nou een goede voeding voor.. ik wil niet men pc binnen krijgen en dat ie het dan niet trekt.. :P

En weet iemand toevallig een manual om je p.c. goed in elkaar te zetten
( iig proccesor plaatsen , ik zou erg dankbaar zijn _/-\o_ )

En ik lees laatste tijd veel over overclocken maar hoe werkt dat nou
en is het risico niet te groot of overdrijf ik nu.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:03:

EUR 79,00
EUR 35,00
EUR 105,00
EUR 139,00
[x] Kingston DIMM 256 MB
EUR 82,00
EUR 119,00
EUR 79,00

maar wat is daar nou een goede voeding voor.. ik wil niet men pc binnen krijgen en dat ie het dan niet trekt.. :P

Elk A-Merk met minstens 300 Watt voldoet voor dat systeem. Denk aan merken als Zalman, Enermax, Tagan, AOpen, Antec, Thermaltake, enz. :)

Dit is niet het topic waar je vragen over overclocken en dergelijke kwijt kunt. Lees daarvoor de FAQ van DOC om erachter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 22:03:

EUR 79,00
EUR 35,00
EUR 105,00
EUR 139,00
[x] Kingston DIMM 256 MB
EUR 82,00
EUR 119,00
EUR 79,00

sdomburg schreef op 24 mei 2004 @ 22:22:
Neem een A-merk van iig. 300W, liefst 350W of meer om wat speling te houden.
En niet meer dubbelposten in vervolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 24 mei 2004 @ 22:26:
[...]

[...]

En niet meer dubbelposten in vervolg ;)
Mjah, hij werd hier naar verwezen. Jouw antwoord werd denk ik over het hoofd gezien. :+ /me .. moet leren lezen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd643000

msi fisr (zonder raid en firewire)

512 corsair memory 400mhz cl2.5

dvd brander

80 gig sata schijf van samsung

3.5 inch diskette

sapphire ati radeo 9800 pro

geen extra koeling

niet van plan om over te klokken

Is de q50A 300 watt van Aopen voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 02:10:
amd643000

msi fisr (zonder raid en firewire)

512 corsair memory 400mhz cl2.5

dvd brander

80 gig sata schijf van samsung

3.5 inch diskette

sapphire ati radeo 9800 pro

geen extra koeling

niet van plan om over te klokken

Moet het net kunnen hebben, voor de zekerheid zou ik toch richting de 350W gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 02:10:
[...]

Het is inderdaad kort aan. Als je het zo laat moet het net gaan. Uitbreiden met die voeding zit er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net te kijken naar mbm5 en zie dat de - lijnen op 0 staan :P dus de -12v en de -5v. Alles werkt hier wel, was alleen benieuwd of het een uitleesfout is of dat mn voeding die lijnen gewoon niet geeft. Het betreft een 360 watt enhance voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:06:
Ik zit net te kijken naar mbm5 en zie dat de - lijnen op 0 staan :P dus de -12v en de -5v. Alles werkt hier wel, was alleen benieuwd of het een uitleesfout is of dat mn voeding die lijnen gewoon niet geeft. Het betreft een 360 watt enhance voeding
Dat is waarschijnlijk een leesfout. Je kunt het ook eens controleren in je BIOS, of, als je een multimeter hebt, kun je het zelf even na meten. Je hebt een goed merk voeding, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen

Bij mij worden de - lijnen ook verkeerd uitgelezen, de -12V wordt uitgelezen (met verschillende voedingen) op -16.5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:06:
Het betreft inderdaad puur een afleesfout, anders zou je systeem wel instabiel zijn of helemaal niet werken. B)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.