Ok hier mijn voeding vraag,
Ik wil een radeon 9800 pro 128mb installeren en wil het zekere voor het onzekere nemen.
Mijn huidige configuratie:
- Mobo Asus P4S8X-X
- CPU Intel 2,4Ghz 533FSB zonder HyperThreading
- Geheugen Kingston DDR SDram PC2700 (2x)
- HDD 1x 7200 rpm IDE Maxtor 6Y060L0 (60GB)
- HDD 1x 5400 rpm IDE Seagate ST320413A (20GB)
- DVDrom Samsung
- CD-RW Philips
- USB (dat van de voeding gebruikt maakt) 1x Webcam
- Floppydrive
- Network Interface Card
- 1x CPU fan
- 2x Lighted Case Fans (80mm)
- Keyboard + mouse
1.) Mijn voeding is nu de 300Watt FSP300-60ATV (PF) van de FSP Group. Trekt deze voeding de radeon met de huidige configuratie? Rekening houdende met de toekomst: mogelijke upgrade naar Intel 3,06Ghz FSB800 w/Ht, SoundBlaster Audigy 2 ZS.
2.) Anders heb ik de 400Watt Enhance ENH-0140G op het oog, is enhance een goedwerkende voeding en is het dan wel voldoende? Hij heeft één 120mm large fan, is er nog een verschil waar je rekening mee moet houden vergeleken met voedingen die 2x/3x 80mm fans hebben? Ik kan alleen de I/O switch niet vinden op het plaatje op de enhance site, is dat erg?
Hier de directe links voor de specs en plaatjes van mijn huidige voeding en de Enhance, ik merk op dat de AC input en DC output verschillen tussen beide voedingen, de één heeft Passive PFC en de andere Active PFC, I/O Switch?, verder heb ik er geen verstand van

:
•
300Watt FSP300-60ATV (PF)
•
400Watt Enhance ENH-0140G
Is dit duidelijk genoeg? Bedankt.
edit:
Oja ik ben niet van plan om iets over te clocken, en als het geluid even luid is als de huidige voeding, of stiller natuurlijk, vind ik het goed.
En oja nog iets, ik kon geen reviews vinden over de enhance maar ik las net op het forum en iemand zei dat enhance echt troep was, daarnaast noemde hij Qtec ook troep. Maar een ander zette het in een rijtje met Enermax dat wel goed is en in vele reviews in het verleden ook goed uit de test kwam.
edit:
@Eraser ik las net wat jij vondt van Enhance: "Enhance is een redelijk goed merk wat betreft voedingen, dus dat moet opzich wel kunnen. Je kunt ze vergelijken met CWT, Nexus en dergelijke." Nu nog de rest van mijn vragen in de post

[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 17-05-2004 00:15
. Reden: extra info ]