Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:47:
Fx 1.5 is minder backwards compatible (lees: kan niet goed werken met brakke JS), dat is ook meteen de reden waarom ik voorlopig nog geen upgrade doe en bij 1.0.7 blijf helaas. Natuurlijk is 1.5 daardoor wel beter, maar als ze het huidige marktaandeel willen behouden/vergroten moeten ze helaas daar wat aan gaan doen ben ik bang.
Ik ben zelf nog geen JS-gerelateerde zaken tegengekomen die in Ff 1.0.7 wel werkten maar in 1.5 niet :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

AW_Bos schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:25:
Holladiejee, weer een site die niet werkt in FF :(
www.fixs.nl en klik dan naar control....

krijg je me toch een leuke alert..., waarna ik nog in een klein frame naar de site van Microsoft ga, Zowiezo helemaal de bom om een in klein frampje IE te moeten downloaden......
:'(....Om te huilen.........
Ik word naar een downloadsite gestuurd en daar kan ik een of andere "Internet Explorer" downloaden maar mijn OS staat er niet bij :? :(

Even contact opnemen dan maar :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De laatste twee genoemde site's doen het beide prima in Opera 8.51. Sowieso kom ik tegenwoordig nog extreem weinig websites tegen die niet op Opera werken. Ze zullen er ongetwijveld nog zijn, daar niet van :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou de bedoeling dat de site van Wehkamp(urgh...)het zonder problemen doet onder firefox 1.0.7 of niet? Ik heb hier zojuist een half uur verspild aan het proberen een bestelling te plaatsen. Alles verliep prima tot aan de laaste stap van "bestelling plaatsen"..besteldag kiezen. Bij iedere poging werd ik dan weer vrolijk terug geknald naar stap 1 van "bestelling plaatsen"....klant gegevens invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leggen jullie nou eens uit wat hier besproken wordt? Ik ben de eigenaar van budgetbenz.nl trouwens. Ben erg nieuwsgierig én het komt toch wat hackerig op me over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

"hackerig" :? :D
Lees de topic start eens als je wilt weten waar dit topic over gaat ;)

Wilke in "Websites die niet onder niet-IE browsers..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft mijn vraag dus gewoon staan. Wat voor jullie gesneden koek is, is voor mij abracadabra. Ik zie alleen dat men over mijn site praat in technische bewoordingen en wil erg graag weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:06:
Blijft mijn vraag dus gewoon staan. Wat voor jullie gesneden koek is, is voor mij abracadabra. Ik zie alleen dat men over mijn site praat in technische bewoordingen en wil erg graag weten waarom.
Iemand had zijn Firefox per ongeluk zo ingesteld dat alle Flash-animaties werden geblokkeerd waardoor het menu op je website niet meer zichtbaar was, en dacht daarom dat je website niet werkte met Firefox, maar het bleek dat de fout bij hem lag.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:13:
[...]

Iemand had zijn Firefox per ongeluk zo ingesteld dat alle Flash-animaties werden geblokkeerd waardoor het menu op je website niet meer zichtbaar was, en dacht daarom dat je website niet werkte met Firefox, maar het bleek dat de fout bij hem lag.
Ligt de fout dan meteen bij de bezoeker? Hoeft een fatsoenlijke webdesigner geen alternatief te bieden? Ik vind Flash behoorlijk zuigen, en zeker niet in websites thuishoren. Bovendien kan HTML toch alles wat nodig is voor het leveren van informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat Firefox een soort browser is en Flash een taal waarin delen van mijn site geschreven zijn? In pricipe moet iedereen de site kunnen bekijken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:06:
Ik begrijp dat Firefox een soort browser is en Flash een taal waarin delen van mijn site geschreven zijn? In pricipe moet iedereen de site kunnen bekijken natuurlijk...
Het zal een klein percentage zijn die geen Flash wil gebuiken, maar als je dat echt wil is Flash niet echt bevorderend.
Waar dit topic met name over gaat is het feit dat vele sites niet correct zijn gebouwd waardoor je ze vaak niet goed kan bekijken in andere browsers dan internet explorer (zoals Opera en Firefox).

tegenwoordig gebruik 10 tot 15% van het gehele WWW geen Internet Explorer meer.

edit: Ik zie ook geen menu, ik probeer zo min mogelijk plug-ins te gebruiken en Flash zie ik niet als iets dat ik noodzakelijk wil gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 11-12-2005 20:16 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Propriety technieken gebruiken op plaatsen waar dat niet noodzakelijk is, of voor zaken die absoluut accessible moeten zijn is gewoon een grote no-no...

Intentionally left blank

Verwijderd

http://www.kinderbescherming.nl/ werkt niet goed onder Firefox en Safari. De tekst op de voorpagina valt achter de andere vakken. Sowieso is de HTML nogal brak. :X

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:06:
Inplaats van Internet Explorer gebruiken sommige mensen (en dat aantal neemt toe) Firefox, en ook andere web-browsers zoals o.a. Opera en Konqueror. (Die eerste twee kan je zo downloaden en installeren op een pc met windows.) De flash-player is een plug-in (optie) voor een browser, die heel erg wijd verbreid is. (Vergelijk met koplampen op een auto.)

Je (500E) moet bij het lezen van de reacties hier wel in je achterhoofd houden dat de mensen hier behoorlijke die-hards zijn. (Soms op het fundamentalistische af.)

Ik vind het een leuk menu met die flash-effecten, maar iemand die geen flash-player geinstalleerd heeft zal het menu dus niet zien. Je zou iets in kunnen (laten) bouwen wat controleerd of de bezoeker wel of geen flash-player geinstalleerd heeft, en voor diegenen die dat niet hebben kunnen terugvallen op een alternatief (html) menu. (Dat zal er alleen ietsje minder uitzien, omdat die langszeilende schaduwen zonder flash wat moeilijker worden.)

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 15-12-2005 15:59 . Reden: Links toegevoegd. ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jesse schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:54:
De flash-player is een plug-in (optie) voor een browser, die heel erg wijd verbreid is. (Vergelijk met koplampen op een auto.)
daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat je het beter met een autoradio kan vergelijken ;)

• Jesse
Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:56:
[...]
daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat je het beter met een autoradio kan vergelijken ;)
Ik wist wel dat ik hier reacties mee zou uitlokken (helaas een ongefundeerde ;) ), maar zo zie ik het wel. (En ik vind mijn vergelijking beter kloppen! :+ )

(Even de verplichting van het hebben van lichten op je auto buiten beschouwing latend) zal je 's nachts op een weg veel moeilijker of niet kunnen rijden. Straatverlichting kan je dan vergelijken met een fall-back optie. Zonder zie je niets.

Anderszijds kan je flash als luxe zien, dat klopt ook, maar dat is slechts de mening van een minderheid, alleen hier in dit topic misschien niet. (Ik ben er ook voor dat je een alternatief voor je flash-menu aanbied, maar om flash te 'verbieden' omdat er een alternatief bestaat vind ik onzin.)

[ Voor 46% gewijzigd door Jesse op 15-12-2005 16:14 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "Websites die niet onder niet-IE browsers..."

En flash verbieden gaat inderdaad wel een beetje ver; gewoon verplichten een accessible alternatief te bieden is ook wel goed ;)

Intentionally left blank

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

To run this application properly you must be using Internet Explorer, version 5 or higher.

To upgrade your browser go to.

http://www.microsoft.com/ie/
ik kan op die site geen upgrade voor mijn browser vinden :+

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Is ook wel een leuke, zie je gewoon niets meer.
edit: net te laat :s

[ Voor 30% gewijzigd door The-Hi_End op 15-12-2005 22:32 ]

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
En toch werkt ie op het eerste gezicht prima als je naar hier gaat.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bobo1on1 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:39:
[...]

En toch werkt ie op het eerste gezicht prima als je naar hier gaat.
ja dat is juist het domme, ik snap sowieso niet waarom er browser checks nodig zijn. Tegenwoordig nergens meer nodig voor (vroeger eik ook niet, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
[...]

ja dat is juist het domme, ik snap sowieso niet waarom er browser checks nodig zijn. Tegenwoordig nergens meer nodig voor (vroeger eik ook niet, maargoed)
Maak je een browser, volledig css2.1 html4.01 en xhtml1.0 + 1.1 compatible.
Werkt het niet omdat een of andere webdesigner nog nooit van je browser gehoord heeft. :X

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

heeft er nog nietmand eedn greasemonkeyscript gebouw om dit soort internet-abuse te omzeilen?
lijkt me handiger als je UAid anders zetten ivm sommige ASP.Net pagina's die UA-based HTML versturen...

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je zou je UA juist niet moeten aanpassen, daardoor gooi je veel statistieken in de war. Wat ik doe is soms als ik echt tijd teveel heb een mailtje sturen naar de eigenaar van de site (niet naar de maker als het in opdracht gemaakt is). Vaak weten dergelijke bedrijven niet dat er nog iets anders is dan die "E" op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Erkens schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:35:
Je zou je UA juist niet moeten aanpassen, daardoor gooi je veel statistieken in de war. Wat ik doe is soms als ik echt tijd teveel heb een mailtje sturen naar de eigenaar van de site (niet naar de maker als het in opdracht gemaakt is). Vaak weten dergelijke bedrijven niet dat er nog iets anders is dan die "E" op de desktop.
Tsja, maar niet genoeg mensen nemen hier de tijd voor.

Kijk maar eens naar promozilla.nl
Dat is een precies wat jij bedoelt, alleen dan in samenwerking en een hele site erover met stats e.d. (zal jij waarschijnlijk wel kennen ;) )

Jammer genoeg zijn ze dus gestopt zover ik kan zien :| http://www.promozilla.nl (ff linkje voor de luie mensen :P )

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 16-12-2005 11:45 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik vroeg me af waarom er zo weinig info op www.deltaloyd.nl stond,
totdat ik 'View In IE' gebruikte in FireFox.. :(

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Tukk schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:56:
Ik vroeg me af waarom er zo weinig info op www.deltaloyd.nl stond,
totdat ik 'View In IE' gebruikte in FireFox.. :(
Bedoel je dat je geen flash-player geinstalleerd hebt in Fx? (Versie 1.5)
Het enige verschil wat ik zie is dat het menu (bovenaan) een centimetertje oid naar links staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 18-12-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Bij mij verschijnen anders die menu's achter het plaatje. Dat klikt een beetje lastig. Dit is bij radio538.nl trouwens ook zo.

[ Voor 5% gewijzigd door MrScratch op 18-12-2005 13:13 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

http://www.mediamarkt.nl/...vice/impressum/index.php3
Deze site is het best te bekijken met Microsoft Windows met Internet Explorer versie 5.0 en hoger of Netscape Navigator, versie 4 of hoger. Tevens adviseren wij om tegelijkertijd de gratis Acrobat Reader van Adobe te gebruiken.

Daarnaast is het in de meeste gevallen niet mogelijk de site te bekijken als u gebruik maakt van het besturingsprogramma Linux of Unix.
Dat Media Markt een flutbedrijf is dat wist ik al, maar dat (X)HTML platformafhankelijk is, dat wist ik nog niet!

Weer wat geleerd!

(Overgens werkt de site redelijk fatsoenlijk in Konqueror)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Ik merkte dat www.d-reizen.nl niet goed wordt weergegeven (FF 1.5). Weer eens het verhaal van een frameset die niet deugt. Ik heb een mailtje gestuurd met het bekende argument dat ze minimaal 10% aan klanten mislopen zo, en het is doorgegeven aan de webmaster. Volgende week nog maar eens checken.
Ik neem aan dat anderen ook actie ondernemen als ze een website zien die niet goed werkt?

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SigmundFreud schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:45:
Ik merkte dat www.d-reizen.nl niet goed wordt weergegeven (FF 1.5). Weer eens het verhaal van een frameset die niet deugt. Ik heb een mailtje gestuurd met het bekende argument dat ze minimaal 10% aan klanten mislopen zo, en het is doorgegeven aan de webmaster. Volgende week nog maar eens checken.
Mooi zo.
Ik neem aan dat anderen ook actie ondernemen als ze een website zien die niet goed werkt?
Zeker weten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

terabyte schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:24:
http://www.mediamarkt.nl/...vice/impressum/index.php3

[...]

Dat Media Markt een flutbedrijf is dat wist ik al, maar dat (X)HTML platformafhankelijk is, dat wist ik nog niet!

Weer wat geleerd!

(Overgens werkt de site redelijk fatsoenlijk in Konqueror)
Ze verkopen geen Linux / UNIX. Alleen Windows XP (Home / Proffessional / Media Center).
Dit is gewoon een vage verkoop-truc.

@ Jesse: :o, wist ik niet, dan neem ik het terug.
@ Tukk: Ik zal in het vervolg iets voorzichtiger zijn in mijn uitspraken misschien...
Waarom reageer jij ineens zo fel?!

[ Voor 17% gewijzigd door psyBSD op 24-01-2006 11:35 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

psyBSD schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 10:00:
[...]

Ze verkopen geen Linux / UNIX. Alleen Windows XP (Home / Proffessional / Media Center).
Dat is een statement die mij niet onderbouwd lijkt en op de FP had je van mij een -1 Troll gehad.

edit:
@ Tukk: Ik zal in het vervolg iets voorzichtiger zijn in mijn uitspraken misschien...
Het was niet de bedoeling fel over te komen, feit blijft wel dat het een opmerking was die de plank mis sloeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Tukk op 25-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
[...]
Onzin. Mediamarkt verkoopt wel linux distro's. Ik weet zeker dat ik daar dozen SUSE en Redhat in de schappen heb zien staan. Ze hebben gewoon een slechte website laten maken. Heeft niets met verkoop trucs van doen.

offtopic:
Der is geen enkel weldenkend persoon die microsoft producten zou kopen omdat op de mediamarkt website staat dat die het mogelijk niet doet onder andere os'en. (Frappant btw dat ze niets over apple zeggen.)

[ Voor 37% gewijzigd door Jesse op 24-01-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
De 'online' offerte die je bij CZ.nl kunt laten opstellen, is niet bepaald online: je krijgt een .exe ter download voorgeschoteld... (klik in de hoofdpagina op 'Uw offerte 2006', in het tweede menu aan de rechterkant). Sowieso lijkt de site nu wat brak. Ik kreeg net 'default.asp' voorgeschoteld ter download (verkeerde MIME-type), waar in bleek te staan dat de pagina niet beschikbaar was. Ook Mijncz.nl werkt niet wegens onderhoud. :(

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
ajvdvegt schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:39:
Ook mijncz.nl werkt niet wegens onderhoud. :(
Dat is potentieel goed nieuws. Die site werkte alleen in IE. Ik heb ze daar anderhalf jaar geleden al eens op aangesproken. Behoorlijk sneu dat ze dat tot (?) op heden nog steeds niet voor elkaar hebben. Ik ben benieuwd wat dat "onderhoud" inhoudt.
On a side note: wtf is toch met die sites die perse "www." ervoor eisen? "You tried to access the address http://cz.nl/, which is currently unavailable." Ik zie het vooral bij Microsoft-servers gebeuren. Waarom verbaast mij dat toch zo weinig? :/

[ Voor 26% gewijzigd door Fuzzillogic op 24-01-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Nexxennium schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:57:
[...]

Dat is potentieel goed nieuws. Die site werkte alleen in IE. Ik heb ze daar anderhalf jaar geleden al eens op aangesproken. Behoorlijk sneu dat ze dat tot (?) op heden nog steeds niet voor elkaar hebben. Ik ben benieuwd wat dat "onderhoud" inhoudt.
On a side note: wtf is toch met die sites die perse "www." ervoor eisen? "You tried to access the address http://cz.nl/, which is currently unavailable." Ik zie het vooral bij Microsoft-servers gebeuren. Waarom verbaast mij dat toch zo weinig? :/
ja, klopt!

Ik probeer meestal gewoon eerst domein.nl, tenzij het gaat om een bedrijf wat ik technisch niet zo hoog aansla, dan probeer ik direct www.domein.nl.

Wat ook erg is is dat als je mensen een adres doorgeeft ze altijd www. ervoor zetten, ook al zeg ik dat niet.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Als een adres niet bestaat plakt IE er 'www.' voor, en dan lijkt het dus gewoon te werken als je het zonder 'www.' intikt in je browser. MS lost dat dus niet op de server op (IIS), maar bij de client (IE). Zien we al mogelijkheden voor misbruik? Als de 'www'-server veel sneller reageert dan de server-zonder-www, krijg je dus mogelijk een andere server dan je verwacht...... (kans is welliswaar niet zo groot omdat het hetzelfde domein is, maar toch.Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal welk algoritme IE gebruikt, ik hoop/verwacht dat ze dit probleem bij MS hebben gezien en opgelost.

Sorry dat dit misschien wat ver off-topic gaat trouwens.....

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ajvdvegt schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:57:
Als een adres niet bestaat plakt IE er 'www.' voor, en dan lijkt het dus gewoon te werken als je het zonder 'www.' intikt in je browser. MS lost dat dus niet op de server op (IIS), maar bij de client (IE). Zien we al mogelijkheden voor misbruik?
Weet jij wel hoe een DNS werkt?
dat de client dit oplost is alleen maar voor het gebruiksgemak. De (web)server _weet_ niet eens dat iemand domein.nl intikt ipv www.domein.nl totdat er in de DNS staat dat domein.nl ook naar de webserver gaat alwaar je deze kan afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
MS lost dat dus niet op de server op (IIS), maar bij de client (IE).
Dat is bij FF niet anders hoor. Tik maar eens "123123.nl" in. Je krijgt dan (na even wachten) vanzelf de melding dat Firefox geen "www.123123.nl" kan bereiken. Voor zover ik weet komt dat gewoon omdat de browser geen antwoord krijgt en daarna probeert met www ervoor (en dan ook geen antwoord krijgt in dit geval).
Zien we al mogelijkheden voor misbruik? Als de 'www'-server veel sneller reageert dan de server-zonder-www, krijg je dus mogelijk een andere server dan je verwacht......
Dat ligt toch meer aan de manier waarop de DNS en de webserver(s) staan ingesteld. Als je op "domein.nl" een andere pagina krijgt dan wanneer je naar "www.domein.nl" (of "andereservernaam.domein.nl" etc) gaat heeft IMHO niets met "misbruik" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

jeroene schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:28:
[...]
Dat is bij FF niet anders hoor. Tik maar eens "123123.nl" in. Je krijgt dan (na even wachten) vanzelf de melding dat Firefox geen "www.123123.nl" kan bereiken. Voor zover ik weet komt dat gewoon omdat de browser geen antwoord krijgt en daarna probeert met www ervoor (en dan ook geen antwoord krijgt in dit geval).
[...]
Dat ligt toch meer aan de manier waarop de DNS en de webserver(s) staan ingesteld. Als je op "domein.nl" een andere pagina krijgt dan wanneer je naar "www.domein.nl" (of "andereservernaam.domein.nl" etc) gaat heeft IMHO niets met "misbruik" te maken.
Precies, bij de ene domein eigenaar wijzen het domein met of zonder www naar hetzelfde adres, bij anderen weer niet, dat is de keuze van de domein eigenaar. www. is niets anders dan een subdomein.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ontopic:

http://www.paaspop.nl/
http://paaspop.nl/ werkt ook ;)

Alignment is weg, tekstvlak loopt over de borders heen@FF1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

[...]

@ Jesse: :o, wist ik niet, dan neem ik het terug.
Mediamarkt heeft heel bewust gekozen voor een website waar je geen drol kan doen/kopen. Dit doen ze omdat ze niet willen dat mensen kunnen zien wat de huidige prijzen zijn van "niet-aanbiedingen". zo hopen ze meer mensen de winkel in te krijgen. Het is dus een heel bewuste keuze voor een non-internet strategie. (apart voor een winkel die voornamelijk electronica en andere consumenten-appartuur verkoopt, maarja).

Ontopic:

http://www.winterswijk.nl/
eigelijk enige mankement is het menu aan de linkerkant, daar hoort een knop boven te staan die helemaal verzakt in FF. kijk even snel de source door, is het hele menu een grote javascript zooi.. dat dat te onderhouden is verbaast me ;)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

En het zoeken tekst-veld.

Daarnaast heb ik het idee dat alle diffs een paar pixels out-of-sync staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.com4.nl

Computerzaak. da navigatie knoppen aan de linker kant werken niet in firefox of consorten. Volgens mij een of andere wazige plug-in van Frontpage. Troep dus, heb t al eens gemeld 2 jaar terug. En zeiden toen passen we zo snel mogelijk aan, nou niet dus haha.

edit: site is in onderhoud op t moment zie ik, misschien zijn ze t aan t fixen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nexxennium schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:57:
[...]

Helaas. Ik zie geen verschil. Dus het blijft gewoon een incompetent zooitje daar, op webgebied.

Quote uit een mailtje van 28-8-2004:
Hartelijk dank voor de reactie op de Mijn CZ site.

Helaas is het inderdaad zo dat Mijn CZ over het algemeen ondersteund wordt
door Internet Explorer.
We zijn wel in ontwikkeling om Mijn CZ ook goed te laten functioneren met
andere browser-omgevingen.
* Fuzzillogic gaat een andere ziektekostenverzekeraar opzoeken.
Hebben mensen adviezen voor verzekeraars die wel fatsoenlijk omgaan met de W3C aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb 1.5 jaar terug ook eens naar VI gemailt, nooit wat van gehoord, hebben het euvel ook nooit opgelost. Ontmoedigend en eigenlijk best onbeschoft om niks terug te horen (doe je die moeite....., en op de page zeggen ze zelf ook dat ze graag opmerkingen willen over je browserexperience op VI.nl).

Die d-reizen, paaspop en com4 werken hier wel goed, of ik zie weer eens wat over 't hoofd....

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 25-01-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:19:
www.com4.nl

Computerzaak. da navigatie knoppen aan de linker kant werken niet in firefox of consorten. Volgens mij een of andere wazige plug-in van Frontpage. Troep dus, heb t al eens gemeld 2 jaar terug. En zeiden toen passen we zo snel mogelijk aan, nou niet dus haha.

edit: site is in onderhoud op t moment zie ik, misschien zijn ze t aan t fixen.
De knoppen werken nu in ieder geval wel met Opera 8.51 en Firefox 1.0.7 @ Suse. Zo te zien hebben ze het gefixed idd :Y)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Sjah schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:39:
Ik heb 1.5 jaar terug ook eens naar VI gemailt, nooit wat van gehoord, hebben het euvel ook nooit opgelost. Ontmoedigend en eigenlijk best onbeschoft om niks terug te horen (doe je die moeite....., en op de page zeggen ze zelf ook dat ze graag opmerkingen willen over je browserexperience op VI.nl).
Wat zou er dan niet moeten werken, ik kom er vaak en heb geen problemen..
Die d-reizen, paaspop en com4 werken hier wel goed, of ik zie weer eens wat over 't hoofd....
Zoek de 10 verschillen:
Screendump van IE
Screendump van FF
Op een grotere resolutie is het wel wat duidelijker te zien, dan zie je ook dat de site in FF
niet gecentreerd is en in IE wel.

Wat me verbaasde is de site http://www.dsltv.nl/indexnoxs.asp, een site gerelateerd aan Xs4all,
maar de lay-out klopt echt niet ten op zichte van die van FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Tukk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:44:
[...]

Wat zou er dan niet moeten werken, ik kom er vaak en heb geen problemen..
Pagina bestaat niet meer, kwam erop neer dat je een plaatje had waarop je muis een doorklikhandje werd in IE, in FF niet, wat het dus in FF onbruikbaar maakte.

edit: pagina weer gevonden: http://www.vi.nl/vi/show/id=152159/sc=7ab185

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 27-01-2006 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sjah schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:35:
[...]

Pagina bestaat niet meer, kwam erop neer dat je een plaatje had waarop je muis een doorklikhandje werd in IE, in FF niet, wat het dus in FF onbruikbaar maakte.
Zij gebruiken de non-standard (IE-only) property-value cursor: hand
Als ze daar cursor: pointer van maken werkt het ook in non-IE browsers (en ook nog in IE6)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

hoewel de pagina vorig jaar april al in dit topic genoemd wordt, wil ik toch graag nog een keer t-mobile.nl noemen.

Bij veel kleine bedrijven kan ik me het amateurisme redelijk voorstellen, maar een technologisch zwaargewicht als t-mobile?

Als je met niet-IE de site bezoekt:
Indien je Microsoft Internet Explorer gebruikt
Deze website is getest op het gebruik van Microsoft Internet Explorer 5.01 SP1 en Internet Explorer 5.5 SP2. Er kunnen zich problemen voordoen indien je de website bezoekt via een browser die niet is getest.
Klik hieronder om Internet Explorer te downloaden en te installeren:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Indien je Netscape gebruikt
Deze website is getest met Netscape 6.. Er kunnen zich problemen voordoen indien je de website bezoekt via een browser die niet is getest.
Klik hieronder om Netscape te downloaden en te installeren:
http://wp.netscape.com/download/archive.html

Indien je gebruik maakt van een Macintosh Computer, AOL, CompuServe of andere browser
Deze website is niet getest met andere browsers dan Internet Explorer en Netscape, noch is de website getest op een Macintosh computer. Er kunnen zich problemen voordoen indien je de website bezoekt via een computer/omgeving die niet is getest.
OK, dat vind ik niet zo'n probleem, ze hoeven van mij niet hun site met elke mogelijke browser bekijken. Waarom ze dan netscape 6 wel testen is mij een raadsel, volgens mij is er werkelijk niemand die dat nog gebruikt. Firefox met 10% marktaandeel, of Safari met 3% (zonder IE als alternatief) zou ik eerder kiezen, maar goed, als er goed gecode wordt is testen minder belangrijk.

Maar helaas, de functionaliteit wordt ernstig beperkt. Inloggen gaat helemaal mis, op de een of andere manier kom je in een oneindige lus van redirects terecht. Lijkt mij makkelijk te fixen (het voordeel van lussen is dat ze maar op 1 punt onderbroken hoeven te worden), maar is blijkbaar teveel moeite. De lol is dat het inloggen eigenlijk wel gelukt is, als je gewoon daarna naar t-mobile.nl gaat ben je ingelogd. maar dan...

...probeer je je online nota te bekijken. bekijk t maar. je laatste factuur kun je krijgen, maar belanalyse faalt keihard. zelfde als betalingsstatus. Kijken hoeveel minuten je nog hebt voor deze maand kan ook niet.

In april 2005 schrijft kampoe1:
de site van www.t-mobile.nl werkt wel in ff maar als je inlogt daar kan je geen berichten sturen, je kan ze wel intypen en zender toevoegen maar als je hem probeert te zenden dan doet ie niks.

ik heb ze al gemaild hierover maar hun zeggen alleen dat het erg moeilijk is om een website te maken die alle browsers ondersteunt (vast), ze gaan er wel aan werken (sure), maar voorlopig is het alleen in de grootste browser (IE) mogelijk.
Ik heb ze 2 maanden geleden een boze mail gestuurd, waarop ze niet eens gereageerd hebben.

Mijn contract bij t-mobile is toevallig net afgelopen, ik ga op zoek naar een ander. ik ben al jaren klant, zelf jaren van Ben klant geweest, maar dit is gewoon te erg. ik heb geen vertrouwen in de technologie van een bedrijf die zulke websites maakt.

offtopic:
en ik vind het belachelijk hoe ze omgaan met dat internet totaal, ik moet een MS windows mobile telefoon hebben om daar gebruik van te maken. internet op mn laptop mag wel, maar kost 15 keer zoveel. belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11

MadEgg

Tux is lievvv

Hoorde iets over de MMORPG MapleStory, dacht zal eens op de site kijken op Linux. Ho maar, www.mapleglobal.com stuurt je door naar een pagina waarin je verteld wordt dat om technische redenen alleen IE wordt ondersteund, dankzij browseridentificatie. Daarna browser-identificatie aangepast naar IE6 op WinXP, word je nog doorgestuurd naar diezelfde pagina omdat er iets met plugins aan de hand is:
var numPlugins = navigator.plugins.length; if (numPlugins > 0) { alert("Please use Internet Explorer to access."); document.location.href = "http://www.mapleglobal.com"; }

Ik weet wel een spel wat ik op WIndows ook niet zal gaan spelen, wat het ook is |:(

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 14:29
Als je JavaScript uitschakeld, is die site nog redelijk te bekijken ook... 8)7 Met Firefox 1.5, en de standaard browserid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb er weer een, www.nos.nl en dan de livestreams. Werkt prima,alles laad, maar je word via een script geweigerd en krijgt in een filmpje te zien dat alleen internet explorer "Werkt".
Beetje vreemd, als alleen IE werkt waarom wordt ik dan via een film clipje geweigerd, het werkt dus wel :D

http://www.nos.nl/winterspelen2006/voorpagina/index.html
Rechtsonderin.

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 19-02-2006 09:08 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bij zorgverzekeraar IZZ is het niet mogelijk om je met Firefox of Opera (onder Linux) uit te schrijven... Firefox komt niet eens tot het vul-je-gegevens-in, Opera wel, maar daar zeurt een stuk Javascript zodra je op "verzenden" drukt, dat je niet alles zou hebben ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik weet niet welke ontwerpers die 'grote' sites bouwen, maar het lijkt er wel op dat geen van die sites nog voldoen aan w3c... En dan dat excuus van t-mobile... ik begin me te schamen dat ik al klant ben sinds Ben... Bouw een site die werkt op de Gecko engine (FF, Konquerer, Safari...) en hij werkt met elke browser, inc IE. Het is dat IE van die rare dingen doet...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nee bouw een site gewoon conform de standaarden :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

De Rabobank heeft inmiddels ook de site vernieuwd en geven aan dat ze rekening hebben gehouden met andere browsers. Super :) Ik krijg ook geen rare meldingen meer 'dat mijn browser niet ondersteund wordt' Site werkt hier ook prima :)

Ik ben er blij mee, blijkbaar hebben ze of nagedacht of heel veel mailtjes gehad :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
zomertje schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:31:
De Rabobank heeft inmiddels ook de site vernieuwd en geven aan dat ze rekening hebben gehouden met andere browsers. Super :)
De site is anders niet te navigeren met Opera8.51/O9tp1. Dus een verbetering is het zeker niet. Erg slecht dat ze dat niet getest hebben.

En ondanks dat het nu (valid) XHTML 1.0 strict is wordt de site nog steeds als text/html naar mijn browser gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:02:
[...]
En ondanks dat het nu (valid) XHTML 1.0 strict is wordt de site nog steeds als text/html naar mijn browser gestuurd.
Tja, duh... Anders worden ze doodgebeld door klanten met Internet Explorer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
MaxBurn schreef op zondag 19 februari 2006 @ 09:04:
Ik heb er weer een, www.nos.nl en dan de livestreams. Werkt prima,alles laad, maar je word via een script geweigerd en krijgt in een filmpje te zien dat alleen internet explorer "Werkt".
Beetje vreemd, als alleen IE werkt waarom wordt ik dan via een film clipje geweigerd, het werkt dus wel :D

http://www.nos.nl/winterspelen2006/voorpagina/index.html
Rechtsonderin.
Ja superbijdehand, 1e 2 dagen was die melding er niet, en deden de streams het prima in FF (wmp10). Heb ff de enquete over hun site gedaan, en ze een 3 toebedeeld... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:53:
[...]

Tja, duh... Anders worden ze doodgebeld door klanten met Internet Explorer. :P
Welnee. IE stuurt lekker arrogant */* als accept-header, maar onderstaand stukje PHP werkt al vrij aardig:
code:
1
2
3
4
5
if (stristr($_SERVER['HTTP_ACCEPT'],'application/xhtml+xml')) {
    header('content-type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1');
} else {
    header('content-type: text/html; charset=iso-8859-1');
}

Natuurlijk is het beter als je de accept-header helemaal uitpluist, maar vooralsnog werkt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, ze kunnen er net zo goed (eigenlijk beter zelfs) een HTML DTD boven zetten. Ze gebruiken sowieso technieken die met een XHTML mimetype niet meer gaan werken (document.write in JS).
XHTML voegt hier niets toe boven gewoon HTML (het is - in tegenstelling tot wat veel mensen geloven - ook geen opvolger van HTML, alleen HTML in een ander jasje), en met een XHTML mimetype maak je matters alleen maar worse (geen incremental loading bijvoorbeeld).

Verder is hun CMS ook niet 100% XML-ready; ik zie hier en daar nog unencoded ampersands ;)

[ Voor 46% gewijzigd door crisp op 19-02-2006 22:56 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Was www.t-mobile.nl al vermeld? Die site verteld zelfs dat je helemaal de website niet meer kunt bezoeken als je geen internet explorer hebt en dat is inderdaad ook nog zo 8)7

Edit: Volgens mij was het echt deze site maar nu krijg ik de melding dus niet meer.

(firefox)

[ Voor 23% gewijzigd door MrOizo op 20-02-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je kunt overigens wel met Netscape 6 op de site komen. 8)7

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MrOizo schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:00:
Was www.t-mobile.nl al vermeld? Die site verteld zelfs dat je helemaal de website niet meer kunt bezoeken als je geen internet explorer hebt en dat is inderdaad ook nog zo 8)7
jep, vorige week nog: smokalot in "Websites die niet onder niet-IE browsers..." ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: voor een telecom bedrijf met technische kennis moet je niet bij T-mobile zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
smokalot schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:13:
[...]

maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: voor een telecom bedrijf met technische kennis moet je niet bij T-mobile zijn.
Het blijkt dat ik vaak niet bereikbaar ben, en dan krijgen mensen me voicemail (t-mobile) en dan spreken ze die in soms krijg ik pas bericht van de voicemail na een paar dagen! |:( (eigenlijk beetje offtopic maar wou het ff kwijt)

[ Voor 6% gewijzigd door MrOizo op 20-02-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Vraag me niet hoe ik er terecht kwam, maar Tiscali musicstore eist IE6. Heb je al zo een dienst waar niemand gebruik van wil maken, vereisen ze dat ook nog... :O

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 20-02-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Naast dat dit bedrijf 'Groots in Geldbesparing' is, zijn ze vooral 'Klein in FireFox': :D
http://www.g-2.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Zomertje zei 't al, maar de nieuwe rabo site werkt in derdaad prima hier (met Epiphany). Bij de uitleg over wat je moet doen als je de tekst op de site te klein is, geven ze zelfs uitleg voor IE6, Firefox en Safari (gek genoeg gaat dat menu stuk in Firefox als je IE kiest.....). Het heeft even geduurd, maar toch netjes van de Rabo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11

MadEgg

Tux is lievvv

De pagina met openingstijden op www.efteling.nl heeft een heel irritant wit venster over alle tekst staan met reclame voor de nieuwe attractie. Ik neem aan dat deze in IE niet zo over alles heen staat of weg te klikken is, maar in Firefox en Konqueror krijg ik dat niet voor elkaar.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

MadEgg schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:48:
De pagina met openingstijden op www.efteling.nl heeft een heel irritant wit venster over alle tekst staan met reclame voor de nieuwe attractie. Ik neem aan dat deze in IE niet zo over alles heen staat of weg te klikken is, maar in Firefox en Konqueror krijg ik dat niet voor elkaar.
Dat is niet de schuld van de ontwikkelaars. Dat is een (voor mij bekend) probleem met Flash voor Linux. De T-mobile site heeft er ook last van gehad.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Uit dit topic: http://www.freezinghardware.nl/

Werkt alleen onder IE. Andere browsers leveren op:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

/default.asp, line 39
Vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bergen schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:08:
Uit dit topic: http://www.freezinghardware.nl/

Werkt alleen onder IE. Andere browsers leveren op:

[...]
Vaag?
Nee hoor, dat is een server-side error en ik krijg 'm in IE ook... Heeft geen moer met je browser (welke dan ook) te maken.
Als 'ie het bij jou ("nog") doet onder IE moet je je cache eens clearen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 11-03-2006 17:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

http://www.iocob.nl/

Ik zoeken op die site, bljikt er een compleet menu aan de linkerkant te zitten die ik alleen in IE kan zien. Alternatieve geneeswijzen betekend nog niet alternatieve browsers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Op die site:

code:
1
2
3
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

En vervolgens wel fijn met tables werken :D Ook opgevallen dat er doodleuk 1,4MB naar beneden wordt getrokken voor die home page? Er staat onderaan een postzegelformaat fotootje... van 1,2MB :D

Het onderhouden (en maken uiteraard) van een website is een vak apart. Jammer dat weinig bedrijven dat inzien.

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-03-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
RobIII schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:31:
[...]

Nee hoor, dat is een server-side error en ik krijg 'm in IE ook... Heeft geen moer met je browser (welke dan ook) te maken.
Je hebt gelijk dat het een server-side error is, maar toch geeft hij deze melding niet in IE en wel in Firefox. Waarschijnlijk wordt er dus server-side gechecked op de user agent ofzoiets dergelijks en gaat er iets fout bij het afhandelen daarvan.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Nexxennium schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:14:
Op die site:

code:
1
2
3
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

En vervolgens wel fijn met tables werken :D Ook opgevallen dat er doodleuk 1,4MB naar beneden wordt getrokken voor die home page? Er staat onderaan een postzegelformaat fotootje... van 1,2MB :D

Het onderhouden (en maken uiteraard) van een website is een vak apart. Jammer dat weinig bedrijven dat inzien.
Het is alleen niet bepaald een postzegelformaatfoto

http://www.iocob.nl/images/india/derde%20oogbehandeling.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

RobIII schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:31:
[...]

IE cache clearen? Leg me eens uit hoe mijn IE-cache (of bedoel je Firefox-cache?) voor een server-side error kan zorgen. Als je bedoelt dat dit misschien een oude versie van de pagina in mijn cache is: nee, ik bezocht die site naar aanleiding van het topic waar ik naar linkte in mijn vorige post. Iemand in dat topic meldde dat de site het in IE deed en in Firefox niet, dus ging het proberen en ik had er inderdaad ook last van. Samen met de gebruiker uit het topic wat ik linkte en de user hierboven mij zitten we al op 3 mensen die er last van hebben. Juist raar dat jij de error in IE ook krijgt. Heb je misschien een ouwe IE-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, ik heb gewoon IE6 (6.0.2900.2180) laatste versie en ik krijg die error ook.
Ik doelde inderdaad op je cache clearen vanwege een evt. oude versie in je cache. Ik krijg die error nog steeds.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 13-03-2006 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je in IE misschien iets niet-standaard ingesteld? (Proxy ofzo?) Hier staat alles zo standaard als 't maar kan. Hij doet 't hier nog steeds prima in IE en die error nog steeds in FF.

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 13-03-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bergen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:12:
Heb je in IE misschien iets niet-standaard ingesteld? (Proxy ofzo?) Hier staat alles zo standaard als 't maar kan. Hij doet 't hier nog steeds prima in IE en die error nog steeds in FF.
Nope. Geen proxy, geen gekke dingen behalve dat mijn cache op 5Mb staat en "bij elk bezoek aan de pagina". Ik zal het eens checken op een andere PC.

Edit: Vaag: Op de andere PC (exact dezelfde IE versie, zelfde cache instellingen) doet 'ie het wel...
Ik heb al een vermoeden, hang on :D

Edit2: Hmm, dit is mijn useragent string:
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727)

En dit is de useragent op die andere PC waar het wél werkt:
code:
1
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1)

Overigens beide van hetzelfde IP.
Ik wed dat 't in de lengte van de useragent zit en dat 't niet past in het DB veld :D Effe testen als ik 'm inkort...

Edit: Jahwohl! :D LOL
useragent ingekort tot "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)" en nu doet 'ie het wel... :D
Het heeft dus te maken met de lengte van je useragent-string :D Prutz0rs :D

Hmmmz, nou breekt m'n klomp... Useragent teruggezet en nu doet 'ie het ook (nog)... :? Misschien een cookie ofzo... Anyways, het heeft er geheid iets mee te maken, want dat was het enige dat ik veranderd heb.

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 13-03-2006 00:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
RobIII schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:16:
[...]
Hmmmz, nou breekt m'n klomp... Useragent teruggezet en nu doet 'ie het ook (nog)... :? Misschien een cookie ofzo... Anyways, het heeft er geheid iets mee te maken, want dat was het enige dat ik veranderd heb.
Ws. wordt de UA maar eenmaal per sessie/bezoeker opgeslagen. Gooi de cookies eens weg voor dat domein en test eens opnieuw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nexxennium schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:43:
[...]

Ws. wordt de UA maar eenmaal per sessie/bezoeker opgeslagen. Gooi de cookies eens weg voor dat domein en test eens opnieuw >:)
Ik had geen cookies voor dat domein en alles *freeze* weggegooid hielp niks... :? :D
Anyway, verder ook geen zin om het uit te puzzelen. Het is hoe dan ook braqueTM. Maar probeer het gerust zelf even ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 13-03-2006 12:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

APK check site, gaat mis bij invoeren:

https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Laatst online: 14:29
Gaat hier met Firefox 1.5 wel goed, alleen moet je er wel op letten dat je hoofdletters gebruikt en streepjes ertussen plaatst. Dus echt
AB-CD-12
en niet
abcd12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

slager schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:18:
[...]

Gaat hier met Firefox 1.5 wel goed, alleen moet je er wel op letten dat je hoofdletters gebruikt en streepjes ertussen plaatst. Dus echt
AB-CD-12
en niet
abcd12
Dat klopt, maar dat betekent wel dat hij onder Firefox niet (goed) werkt.
Ook is het invulschermpje onder Firefox een stuk smaller. Bij IE is hij de breedte van de nummerplaat, bij Firefox passen er net twee letters in.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Seven of Nine schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:55:
[...]

Dat is niet de schuld van de ontwikkelaars. Dat is een (voor mij bekend) probleem met Flash voor Linux. De T-mobile site heeft er ook last van gehad.
Het lijkt erop dat het witte vlak transparant zou moeten zijn. In dat geval gaat het aan de client kant dus fout in de Flash applet. Ik vrees dat het niks anders is dan een nieuwe functie die nog niet in de Linux Flash versie geschikbaar is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heeft iemand trouwens een email adres van t-mobile? Ik wil een mail sturen, maar het invulscherm weigert mij door te laten na het invullen van m'n naam...

Ik snap hun criterium ook niet echt wat betreft ondersteunde browsers... Netscape 6 wordt ondersteund, dat betekend dat alle nieuwere Gecko browsers (Mozilla, Firefox, Safari) ook werken... Waarom die dan toch buitensluiten?
Overigens blijkt, als je toch op de site weet te komen, dat veel ASP pagina's echt problemen hebben met Firefox... Lang leve MS met hun geweldige server apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
deepbass909 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 03:49:
Overigens blijkt, als je toch op de site weet te komen, dat veel ASP pagina's echt problemen hebben met Firefox... Lang leve MS met hun geweldige server apps...
Dat heeft geen moer met ASP te maken, en al helemaal niet met MS. Het heeft hooguit met "luie" webdevelopers te maken die niet testen voor andere browsers dan IE of die alles "standaard" knippen en plakken in hun applicaties.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:01:
[...]

Dat heeft geen moer met ASP te maken, en al helemaal niet met MS. Het heeft hooguit met "luie" webdevelopers te maken die niet testen voor andere browsers dan IE of die alles "standaard" knippen en plakken in hun applicaties.
Volgens mij was er met ASP.NET een default setting die ervoor zorgt dat non-IE browsers andere HTML krijgen van default componenten als ik het me nog goed herinner van die ene keer dat ik een project met ASP.NET gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:47:
[...]

Volgens mij was er met ASP.NET een default setting die ervoor zorgt dat non-IE browsers andere HTML krijgen van default componenten als ik het me nog goed herinner van die ene keer dat ik een project met ASP.NET gedaan had.
Dan nog is het onkunde van de developers en niet "de schuld" van ASP(.Net) of MS.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:28:
[...]

Dan nog is het onkunde van de developers en niet "de schuld" van ASP(.Net) of MS.
natuurlijk is dat de fout van de developers, maar we hebben het wel over een default setting die ervoor zorgt dat het gewoon expres kapot gaat ;)

offtopic:
en vaak zijn het die zogenaamde gecertificeerde developers die nog nooit van iets anders dan IE hebben gehoord of niet eens de moeite nemen om ernaar te kijken, alleen omdat de klant IE eist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En wat dan nog dat het de developers zijn die het doen? Zodra ik .asp in mijn adresbalk zie verschijnen begin ik maar vast te bidden, want ik weet dat veruit de meeste pagina's problemen geven. ASP kan misschien wel goed zijn (ik heb er eerlijk gezegt de ballen verstand van, dus ik kan het niet beoordelen), maar ik weet gewoon uit ervaring dat met name die pagina's problemen geven.

En ja, de meeste webdevelopers zijn lui of misschien zelfs wel gewoon slecht te noemen. Maar een ontwikkeltool hoort rekening te houden met de situaties waarin een applet gebruikt gaat worden, dus naast IE ook FF of Safari. Het feit dat de ASP-tools dat niet doen, betekend dat MS via die weg z'n macht op de internet markt probeerd te versterker (nee, dit is geen flame, MS heeft al meerdere malen bewezen dergelijke tactieken toe te passen, ook buiten het Internet). Want zeg nou zelf, zou jij die browser gebruiken die al die pagina's verkeerd weergeeft (als je niet weet dat het niet de browser is, maar de webpagina die het veroorzaakt)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

voor www.t-mobile.nl :
Als ik hier naartoe ga, kan ik niet verder, maar als je dan alles achter *.nl/ weghaalt, kun je opeens wel op de site en dan is hij gewoon 100% werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
deepbass909 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:03:
ASP kan misschien wel goed zijn (ik heb er eerlijk gezegt de ballen verstand van, dus ik kan het niet beoordelen)
En daar zit 'm nou net de kneep: je hebt er de ballen verstand van (en nee, dat is geen flame). ASP en ASP.NET zijn een server-side taal welke "gewoon" net als PHP HTML genereren. Dat er een aantal developers jouw "kijk" op ASP pagina's heeft veranderd is erg jammer, want ik ken honderden voorbeelden van sites die in ASP zijn gebouwd die prima werken in alle browsers. Omdat de pagina een .asp extensie heeft wil dat niet zeggen dat deze niet of minder zou werken in Firefox of welke andere browser dan ook. Dat je nét een paar rotte appels tegen komt of bent gekomen is jammer, maar het heeft geen ene fuck met ASP(.Net) te maken.
Zodra ik .asp in mijn adresbalk zie verschijnen begin ik maar vast te bidden, want ik weet dat veruit de meeste pagina's problemen geven.
Bull. Dat is dan puur omdat jij een X-aantal sites bezoekt (al dan niet in ASP) die toevallig gaar zijn. En zeg nou eens eerlijk: Valt het je ook op als het wél werkt? Of vallen alleen de pagina's op die niet werken? En denk je dat je mening daardoor ook niet "biased" wordt? Daar is een hele mooie term voor waar ik nu even niet kan opkomen, maar het draait erom dat je je eigen "vooroordelen" versterkt door dit soort flauwekul.
En ja, de meeste webdevelopers zijn lui of misschien zelfs wel gewoon slecht te noemen. Maar een ontwikkeltool hoort rekening te houden met de situaties waarin een applet gebruikt gaat worden, dus naast IE ook FF of Safari.
Ik ontwikkel al jaren in ASP en een "ontwikkeltool" heeft er geen reet mee te maken. Zo kun je rustig ASP devven in notepad, Homesite, EditPlus en ja...visual studio en consorten. Maar dat geldt net zo hard voor PHP, JSP enzovoorts.
Het feit dat de ASP-tools dat niet doen, betekend dat MS via die weg z'n macht op de internet markt probeerd te versterker (nee, dit is geen flame, MS heeft al meerdere malen bewezen dergelijke tactieken toe te passen, ook buiten het Internet). Want zeg nou zelf, zou jij die browser gebruiken die al die pagina's verkeerd weergeeft (als je niet weet dat het niet de browser is, maar de webpagina die het veroorzaakt)???
Nogmaals: Dit slaat helemaal nergens op en is nergens op gestoeld. Het heeft namelijk niets, maar dan ook werkelijk niets met MS te maken, laat staan met "machtsmisbruik" of "andere browsers proberen van de markt te drukken".

Maar goed, deze discussie lijkt weinig tot geen nut te hebben. Je hebt je (voor)oordeel al klaar en waarom zou ik me er eigenlijk druk om maken. Je denkt maar wat je wil denken. Ik heb mijn zegje gedaan.

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 12:50 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nee RobIII, ze hebben wel degelijk een punt. Ik heb het hier ook al eerder opgemerkt: als er een website de soep in loopt in een moderne browser, dan draait die site opvallend vaak op MS-software.

Dat ligt niet perse aan die software, maar blijkbaar is 'the state of mind' van veel ASP-devvers gewoon anders. (Lakser? Onwetender? "80% is goed genoeg"?)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.