Swoomphy schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 01:12:
www.achmea.nl is een beruchte site wat betreft compatibiliteit met non-IE browsers. Een maand of wat geleden was het helemaal erg, alles werd FF op een hoop gegooid, alles letters door elkaar enzo.
Inmiddels is het wel een heel stuk beter, maar nog verre van optimaal. Snap niet dat dit soort bedrijven zich zulke uitglijders kunnen veroorloven. Voor mij is dit in ieder geval reden nooit tot nauwelijks zaken te doen met zo'n bedrijf, je voelt je als klant niet echt serieus genomen.
Oke' het zegt natuurlijk niets over hun dienstverlening, maar het is net als met vrouwen: het gaat wel om het karakter, maar de eerste indruk is toch wel heel bepalend

Het zegt wel iets over hun dienstverlening. Bij techbedrijven is het al helemaal duidelijk, als een bedrijf niet eens de kennis in huis heeft om een fatsoenlijke website te maken heb ik er geen vertrouwen in dat ze wel voldoende kennis hebben om mobiele telefonie, mp3-spelers, enz enz. aan te bieden. Bij niet-tech bedrijven wil ik graag dat ze intern efficient werken, en zichzelf niet nodeloos inflexibel maken. Plus dat ik het niet prettig vindt om als klant uitgesloten te worden omdat ik tot een minderheid behoor, want zoals Linus al eens voorgerekend heeft, uiteindelijk is iedereen lid van een minderheid.
Dus, neem de moeite bij het bouwen van een website een aantal browsers te proberen. Ikzelf gebruik IE6 en 7, FF 1.5 en Opera 9 om te testen.
Als je je site netjes bouwt hoef je amper te testen. Een website heb je om informatie uit te wisselen, en om dat op een cognitief ergonomische manier te doen. Dan hoef je *nooit* te pixelneuken. Hoe het er uiteindelijk uit komt te zien is helemaal niet zo belangrijk! Het gaat erom dat je een overzichtelijke pagina neerzet.
Je website moet prima leesbaar zijn als je geen CSS gebruikt, of als iemand zijn lettertype 2 keer zo groot zet, of als iemand een zwart-wit scherm gebruikt, of als iemand geen geluid heeft, of als iemand een scriptje wil schrijven om data automatisch van jouw website af te trekken. XHTML is niet voor niets XML!
Als je een pixelperfecte website in elke browser wilt moet je gewoon een set pngtjes neerzetten