http://weblogs.asp.net/fm...ve/2005/01/04/346222.aspxRobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:43:
Dat je nét een paar rotte appels tegen komt of bent gekomen is jammer, maar het heeft geen ene fuck met ASP(.Net) te maken.
But wait! The solution is simple and you can quickly get rid of all those problems!
't zou inderdaad een beetje aan de state-of mind van de ASP-devvers kunnen liggen, maar dan nog ligt het aan de devvers en niet aan ASP(.Net)
Overigens, dat moet ik wel bekennen, is dat o.a. de reden waarom ik vaak nog in "Classic ASP" dev, daar ga ik lekker helemaal zelf over de gegenereerde HTML, terwijl dat bij ASP.Net minder het geval is vaak (omdat je toch neigt naar allerlei controls etc.)
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 13:25 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Het ligt ook aan die devvers, ze moeten gewoon testen in andere browsers, maar vaak zijn het die dombo's die niet verder kijken dan hun MS CertificaatRobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:23:
't zou inderdaad een beetje aan de state-of mind van de ASP-devvers kunnen liggen, maar dan nog ligt het aan de devvers en niet aan ASP(.Net)
Verwijderd
KPN heeft zojuist de nieuwe huisstijl gelanceerd en ook nieuwe website, en wederom niet eens een doctype gespecificeerd :x
mwa, die hebben gewoon een webdevver die in de jaren '90 is blijven hangenVerwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:42:
KPN heeft zojuist de nieuwe huisstijl gelanceerd en ook nieuwe website, en wederom niet eens een doctype gespecificeerd :x
Intentionally left blank
heb jij iets met die site te maken gehad dan?crisp schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:53:
[...]
mwa, die hebben gewoon een webdevver die in de jaren '90 is blijven hangen
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 14:54 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik ben meer '80's met een voorkeur voor muziek uit de jaren '60 en '70RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:54:
[...]
heb jij iets met die site te maken gehad dan?
Intentionally left blank
crisp schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:57:
[...]
Ik ben meer '80's met een voorkeur voor muziek uit de jaren '60 en '70
Marry me
* RobIII is ook verstokt '60 en '70 fan!
Maar genoeg geflauwekulled.. ontopic mensjes
[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 14:58 ]
Over mij
Ik zeg ook, als ik .asp zie verschijnen begin ik te bidden. Tuurlijk, ook .html, .php of .cgi gaat weleens fout, maar het aantal grote sites met .asp dat fout gaat is toch echt wel teveel.RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:43:
[...]
Bull. Dat is dan puur omdat jij een X-aantal sites bezoekt (al dan niet in ASP) die toevallig gaar zijn. En zeg nou eens eerlijk: Valt het je ook op als het wél werkt? Of vallen alleen de pagina's op die niet werken? En denk je dat je mening daardoor ook niet "biased" wordt? Daar is een hele mooie term voor waar ik nu even niet kan opkomen, maar het draait erom dat je je eigen "vooroordelen" versterkt door dit soort flauwekul.
[...]
En als je naar de kleine hobbie sites kijkt die met generator tools gebouwt zijn (en waarvan de maker niet eens de moeite heeft genomen om ook maar iets te de-buggen) die zijn helemaal triest...
Ik erger me gewoon groen en blauw aan bedrijven als KPN, T-mobile, CZ, Postbank die een kapitaal erin stoppen om je maar zoveel mogelijk te stimuleren om alles via internet te doen, maar vervolgens vergeten dat niet iedereen Internet Explorer kan of wil gebruiken.
Gelukkig heeft de Postbank z'n leven gebeterd en werkt mijn postbank tegenwoordig probleemloos onder Firefox/Linux, maar de site van KPN doet het maar deels en CZ en T-mobile zijn niet te gebruiken...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ja, natuurlijk zijn asp(.NET) en php, en ontelbaar veel anderen allemaal turingcompleet, en kun je theoretisch precies hetzelfde doen in alle talen. Maar laten we het over de praktijk hebben, die helaas niet zo zwart wit is als de theorie. Het heeft inderdaad weinig zin om er verder over te praten, aangezien wij beiden geen harde cijfers hebben om onze indrukken te bevestigen, maar voor wat het waard is: mijn indruk is dus dat paginas in php relatief veel minder problemen hebben dan paginas in asp(.net).RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:43:
[...]
En daar zit 'm nou net de kneep: je hebt er de ballen verstand van (en nee, dat is geen flame). ASP en ASP.NET zijn een server-side taal welke "gewoon" net als PHP HTML genereren.
Mijn vriendin is erg blij met ubuntu, maar ze vroeg wel of ik er alsjeblieft toch maar IE op wilde zetten, omdat anders sommige sites niet goed werken. Ik heb uiteindelijk toegezegd, met de belofte van haar erbij dat deze tijdelijke hack niet ten koste mag gaan van het op de lange termijn beter maken van het internet, ze gebruikt m alleen als het niet anders kan, en stuurt (samen met mij) mailtjes naar bedrijven die geen fatsoenlijke site hebben.Nogmaals: Dit slaat helemaal nergens op en is nergens op gestoeld. Het heeft namelijk niets, maar dan ook werkelijk niets met MS te maken, laat staan met "machtsmisbruik" of "andere browsers proberen van de markt te drukken".
It sounds like it could be either bad hardware or software
Nou, om er dan (toch) maar even op in te haken:
Leuk voorbeeldje: Onze eigen site www.replacedirect.com. Wellicht her en der voor verbetering vatbaar (er wordt aan een 2.0 gewerkt), maar werkt prima in FF, IE én Opera (zelfs het AJAX gebeuren her en der zoals de voorraadcheck bij producten of voor het bestellen waarbij de postcode + huisnummer resulteren in het automatisch ophalen van de straatnaam en plaats). Compleet in ASP. Het is zelfs (min of meer) getest in meer exotische browsers als Safari, Konqueror, Lynx enzovoorts.
Dit is niet bedoeld als spam, maar om even te laten zien dat het dus nergens op slaat. Mocht je deze discussie uitgebreider willen voeren, dan nodig ik je van harte uit in WEB zodat we daar met technische onderbouwing kunnen doorkeuvelen, want dit is gewoon gezwets in de ruimte.
Het enige waar ik me een heeeeel klein beetje in kan vinden is dat ASP devvers misschien wat sneller neigen naar IE-only sites (a-la "fuck it"), maar dat heeft (nogmaals) niks met ASP zélf te maken. En deze devver valt daar niet onder
Leuk voorbeeldje: Onze eigen site www.replacedirect.com. Wellicht her en der voor verbetering vatbaar (er wordt aan een 2.0 gewerkt), maar werkt prima in FF, IE én Opera (zelfs het AJAX gebeuren her en der zoals de voorraadcheck bij producten of voor het bestellen waarbij de postcode + huisnummer resulteren in het automatisch ophalen van de straatnaam en plaats). Compleet in ASP. Het is zelfs (min of meer) getest in meer exotische browsers als Safari, Konqueror, Lynx enzovoorts.
Dit is niet bedoeld als spam, maar om even te laten zien dat het dus nergens op slaat. Mocht je deze discussie uitgebreider willen voeren, dan nodig ik je van harte uit in WEB zodat we daar met technische onderbouwing kunnen doorkeuvelen, want dit is gewoon gezwets in de ruimte.
Het enige waar ik me een heeeeel klein beetje in kan vinden is dat ASP devvers misschien wat sneller neigen naar IE-only sites (a-la "fuck it"), maar dat heeft (nogmaals) niks met ASP zélf te maken. En deze devver valt daar niet onder
[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 16:33 ]
Over mij
zoals ik al zei, natuurlijk is asp turingcompleet en kun je dus alles ermee, ook goede websites maken. Dat het theoretisch mogelijk is is niet zo interessant, deze discussie gaat over hoe het in de praktijk gebruikt wordt, waarbij replacedirect.com maar een van de miljoenen sites is, en dus niet veel zegt.RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:23:
Nou, om er dan (toch) maar even op in te haken:
Leuk voorbeeldje: Onze eigen site www.replacedirect.com. Wellicht her en der voor verbetering vatbaar, maar werkt prima in FF, IE en Opera (zelfs het AJAX gebeuren her en der zoals de voorraadcheck bij producten of voor het bestellen waarbij de postcode + huisnummer resulteren in het automatisch ophalen van de straatnaam en plaats). Compleet in ASP.
er werd hier gesteld dat sites in asp vaker niet goed werken dan sites in andere talen, en ik vermoed dat daar technische en niet-technische redenen voor zijn, die je alleen nooit met zekerheid kunt aantonen.
ik denk dat dat inderdaad een belangrijke reden is van het minder goed werken van asp, en wellicht de enige inderdaad.Het enige waar ik me een heeeeel klein beetje in kan vinden is dat ASP devvers misschien wat sneller neigen naar IE-only sites (a-la "fuck it"), maar dat heeft (nogmaals) niks met ASP zélf te maken.
nou, dit gezegd hebbende over de discussie denk ik dat ik de discussie zelf eigenlijk niet meer zo nodig hoef te voeren, dus ik bedank voor de uitnodiging
ik denk dat veel (bijgeschoolde) ms/asp ontwikkelaars in het verleden de begrijpelijke fout maakten om hun serversided vbscript door te trekken naar de client. de meeste asp sites die nu niet goed onder FF/opera/safari/etc. werken kampen dan ook met een historisch gegroeide 'foute' core, de grotere nieuwe asp sites die op de markt komen werken in mijn ervaring nagenoeg altijd prima in elke browser.[b][message=25423352,noline]
De Postbank wat geleerd? Helaas.deepbass909 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:42:
[...]
Gelukkig heeft de Postbank z'n leven gebeterd en werkt mijn postbank tegenwoordig probleemloos onder Firefox/Linux, maar de site van KPN doet het maar deels en CZ en T-mobile zijn niet te gebruiken...
Onder druk hebben ze de website geschikt gemaakt voor Firefox, maar onder Opera werkt de website nogsteeds niet zonder ellende. Als de PB echt iets geleerd zou hebben, dan zouden ze ook de 3e grootste webbrowser meegenomen hebben in hun tests.

* kamerplant moet nu Firefox iedere keer starten. Natuurlijk is dat nog altijd veel beter dan IE6 onder Wine

🌞🍃
Voor de verandering eens een website die niet goed in IE werkt, wel in FF...
http://www.oudekerk.nl/ klik op concerten, en in FF hoor je wel een prachtig orgelstukje, in IE niet.
http://www.oudekerk.nl/ klik op concerten, en in FF hoor je wel een prachtig orgelstukje, in IE niet.
Bank of China (na inloggen)
https://www.sz.bank-of-china.com/pbs/zh_CN/index.html
Geeft onder Firefox de volgende inhoud:
En dan denk je, stuur je ze toch even een mailtje ?
Juist...
https://www.sz.bank-of-china.com/pbs/zh_CN/index.html
Geeft onder Firefox de volgende inhoud:
(één keer voor de pagina en één keer voor het frame)<%@ page contentType="text/html; charset=gb2312" %>
<%@ page contentType="text/html; charset=gb2312" %>
En dan denk je, stuur je ze toch even een mailtje ?
Juist...
Final-Recipient: RFC822; <ibank@bank-of-china.com>
Action: failed
Status: 5.2.2
Remote-MTA: X-Unix; mirapoint
Diagnostic-Code: smtp; 552 5.2.2 Over quota
Last-Attempt-Date: Mon, 10 Apr 2006 10:44:08 +0800 (CST)

De site van radiodigitaal is net online gegaan en gelijk krijg je bij Firefox en Opera een melding 

Hopelijk wordt het wel gefixt, want alleen via ActiveX-plugin muziek luisteren is natuurlijk niet echt lekker gebruikersvriendelijk voor mensen die een andere browsers dan IE gebruiken.

Hopelijk wordt het wel gefixt, want alleen via ActiveX-plugin muziek luisteren is natuurlijk niet echt lekker gebruikersvriendelijk voor mensen die een andere browsers dan IE gebruiken.
Ik vraag me toch ook weer af welke mensen zoiets toch altijd weer verzinnen? Een ActiveX-component om een stukje radio te kunnen luisteren? Belachelijk. Als je het zo nodig proprietair wilt houden, gebruik dan gewoon Java.
Ze gebruiken overigens Windows Media voor hun audio. Dat werkt toch ook gewoon in de andere Windows-browsers?
Stelletje prutsers.
Ze gebruiken overigens Windows Media voor hun audio. Dat werkt toch ook gewoon in de andere Windows-browsers?
Stelletje prutsers.
Volkomen belachelijk. Dat je die message krijgt betekent dat ze er wel over hebben nagedacht (het staat zelfs in hun FAQ). Ik kan me dan niet voorstellen dat een weldenkend mens tot de conclusie komt dat dit de beste oplossing is. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Ik ben sterk van mening dat de makers van radiodigitaal.nl incompetente idioten zijn en ik zou heel graag hun motivatie achter deze achtelijke keuze willen horen. Verder is de keuze voor enkel Windows Media natuurlijk zowiezo al belachelijk, maar in combinatie met deze plugin moeten ze zich de ogen uit de kop schamen.
Als ze de site nu geschikt willen maken voor non-Windows operating systems, zullen ze toch een ander audio-formaat moeten inzetten en een andere player maken (java, of misschien gewoon een mp3-stream?). Die moeite hadden ze zich kunnen besparen door het meteen goed te doen.
Hier is maar 1 woord voor en dat woord is: "Onbegrijpelijk"
Ik ben sterk van mening dat de makers van radiodigitaal.nl incompetente idioten zijn en ik zou heel graag hun motivatie achter deze achtelijke keuze willen horen. Verder is de keuze voor enkel Windows Media natuurlijk zowiezo al belachelijk, maar in combinatie met deze plugin moeten ze zich de ogen uit de kop schamen.
Als ze de site nu geschikt willen maken voor non-Windows operating systems, zullen ze toch een ander audio-formaat moeten inzetten en een andere player maken (java, of misschien gewoon een mp3-stream?). Die moeite hadden ze zich kunnen besparen door het meteen goed te doen.
Hier is maar 1 woord voor en dat woord is: "Onbegrijpelijk"
[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 25-04-2006 19:14 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
En dat terwijl er nu juist zoveel macs gekocht worden de laatste tijd, zeker in de doelgroep waar deze site zich op richt. Ik denk dat het niet onrealistisch is om te zeggen dat ze hier meer dan 5% van hun klanten negeren.
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ik ben benieuwd of ik een reaktie krijg...
wanneer ik uw site bezoek, krijg ik de melding dat ik een ActiveX plugin voor
Firefox moet downloaden om ervan gebruik te maken. Helaas kan dat niet,
aangezien ik geen gebruik maak van Microsoft Windows. De site is namelijk
"vooralsnog" alleen geschikt voor Windows gebruikers (al kunnen Windows
gebruikers met Opera er ook geen gebruik van maken).
Aangezien u het woord "vooralnog" gebruikt, ga ik er van uit dat u ooit van
plan bent om daar verandering in aan te brengen. Om dat te doen zult u een
player moeten ontwikkelen voor die andere operating systems (bijvoorbeeld in
Java of puur flash) en een ander audioformaat moeten gebruiken (aangezien er
geen legale manieren zijn om WMA af te spelen in Linux, FreeBSD en
soortgelijke systemen).
Deze moeite had u zich kunnen besparen door meteen een open formaat en
bijhorende player te gebruiken, zoals het uitstekende Ogg Vorbis of MP3
(alhoewel dat laatste minder open is). Voor deze formaten zijn voor vrijwel
alle operating systems en browsers nu al gratis (en open) players
beschikbaar, het had u zelfs een flinke berg moeite kunnen besparen (door
code te hergebruiken, wat volgens de licenties van deze software meestal is
toegestaan).
Hierbij ga ik uiteraard nog voorbij aan het feit dat het aandeel Apple
computers sterk aan het stijgen is op dit moment en u dus een steeds groter
deel van uw potentiele luisteraars bij voorbaat al buitensluit.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik snap sowieso niet waarom sommige "webontwikkelaars" anno 2006 nog steeds Windows-only maken. Is WWW bedoeld als Windows-only platform?Klovan schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:41:
De site van radiodigitaal is net online gegaan en gelijk krijg je bij Firefox en Opera een melding
[afbeelding]
[afbeelding]
Anyway, www.bba.nl geeft ook een melding dat het alleen in IE goed werkt. Onder FireFox en Konqueror werkt het niet echt supergoed. Ik hoop dus serieus dat ze de consessie in mijn regio verliezen, stelletje prutsers (ook qua OV)
De lutsertsWaarom werkt de player niet op de Mac?
De player van Radio Digitaal is ontwikkeld in Flash en maakt gebruik van een Windows Media component. Er wordt dus gebruik gemaakt van een wma-stream. Deze stream wordt via Flash gestart, en via een VBScribt naar een 'verborgen' windows media player gestuurd. VBScript wordt niet ondersteund op een Mac. Vooralsnog is Radio Digitaal dus alleen beschikbaar voor PC gebruikers.
Ik krijg trouwens ook vaak een foutmelding 'dat een script te lang bezig is op die site' met de vraag of deze afgebroken moet worden
De site is trouwens gemaakt door Angry Bytes, die zouden toch beter moeten weten met zo'n portfolio? You should all be a shame...

[ Voor 24% gewijzigd door Klovan op 25-04-2006 20:36 ]
Vanuit veiligheids-oogpunt denk ik niet dat het verstandig is Firefox te voorzien van die ActiveX plugin
Intentionally left blank
voor zover ik kan zien blijven ze maar controleren of er een player beschikbaar is, slecht hoor...Klovan schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:11:
Ik krijg trouwens ook vaak een foutmelding 'dat een script te lang bezig is op die site' met de vraag of deze afgebroken moet worden
Voor die mensen die de streams willen horen zonder gebruik te maken van IE.
64Kb
24/7 Dance: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/247dance/
Nonstop 40: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/nonstop40/
Power FM: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/powerfm/
Love Radio: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/loveradio/
Flashback Radio: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/flashbackradio/
JFK: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/jfk/
Real Rock Radio: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/realrockradio/
Hits 4 Kids: http://www.radiodigitaal.nl/frame/asx/hits4kids/
Stijlloos geript uit het topic Talpa Radio lanceert 8 digitale radiokanalenop Radioforum.nl.128Kb
24/7 Dance: mms://Talpa01.streaming.is.nl/DANCE-HQ-169108088160
Flashback Radio: mms://Talpa01.streaming.is.nl/SUNSHINEFM-HQ-169108088160
JFK: mms://Talpa01.streaming.is.nl/JFK-HQ-169108088160
Hits4Kids: mms://Talpa01.streaming.is.nl/HITS4KIDS-HQ-169108088160
Love Radio: mms://Talpa01.streaming.is.nl/LOVERADIO-HQ-169108088160
Nonstop40: mms://Talpa01.streaming.is.nl/NONSTOP40-HQ-169108088160
Power FM: mms://Talpa01.streaming.is.nl/POWERFM-HQ-169108088160
Real Rock Radio: mms://Talpa01.streaming.is.nl/REALROCK-HQ-169108088160
[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 25-04-2006 23:36 . Reden: mms links fix0r ]
OMG. De site van AngryBytes heeft op de frontpage nog wel een iBook G4 staan in een flash animatie. Het lijkt me toch sterk dat deze jongens die achtelijke beslissing hebben gemaakt. Misschien kreeg John de Mol een stuip?
Overigens vind ik het dubbel verwerpelijk dat de regering (in de persoon van Balkenende) hier openlijk zijn goedkeuring aan verleent door het "de toekomst van radio" te noemen.
Overigens vind ik het dubbel verwerpelijk dat de regering (in de persoon van Balkenende) hier openlijk zijn goedkeuring aan verleent door het "de toekomst van radio" te noemen.
[ Voor 35% gewijzigd door Gerco op 26-04-2006 10:08 ]
DeMoN in "Websites die niet onder niet-IE browsers..."
De site zou in januari 2006 af zijn zoals je kon lezen, of iig begin 2006 die #$^^%$#^melding niet meer geven voor non-IE users.
Zo te zien hebben ze er geen fl*kker aan gedaan
De site zou in januari 2006 af zijn zoals je kon lezen, of iig begin 2006 die #$^^%$#^melding niet meer geven voor non-IE users.
Zo te zien hebben ze er geen fl*kker aan gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door DeMoN op 26-04-2006 09:58 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Helemaal omdat bijvoorbeeld nederland.fm ook werkt in Firefox. Vast niet onder Linux maar ik zou ook niet zo goed weten hoe ik dat onder linux aan de praat zou moeten krijgen. Ik heb alleen xine-plugin geloof ik in Firefox en daar word je niet vrolijk van (wat een onding is dat). Wat heb ik voor alternatieven? Moet je daar als webontwikkelaar niet ook rekening mee houden?terabyte schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:05:
[...]
Ik snap sowieso niet waarom sommige "webontwikkelaars" anno 2006 nog steeds Windows-only maken. Is WWW bedoeld als Windows-only platform?
Anyway, www.bba.nl geeft ook een melding dat het alleen in IE goed werkt. Onder FireFox en Konqueror werkt het niet echt supergoed. Ik hoop dus serieus dat ze de consessie in mijn regio verliezen, stelletje prutsers (ook qua OV)
Saved by the buoyancy of citrus
Nou ik gebruik kmplayer + Konqueror
(en onder Firefox gebruik ik de mplayer-plugin) en beide configs werken in de meeste gevallen* perfect (kan ook gewoon filmpjes kijken etc).
*Tenzij er expliciet naar een Windows-only/ActiveX oplossing wordt gezocht, maar meestal is het dan een gevalletje hacken
.
(en onder Firefox gebruik ik de mplayer-plugin) en beide configs werken in de meeste gevallen* perfect (kan ook gewoon filmpjes kijken etc).
*Tenzij er expliciet naar een Windows-only/ActiveX oplossing wordt gezocht, maar meestal is het dan een gevalletje hacken
je kent deze hoop ik wel? Zomaar een tipCyphax schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:09:
[...]
Helemaal omdat bijvoorbeeld nederland.fm ook werkt in Firefox. Vast niet onder Linux maar ik zou ook niet zo goed weten hoe ik dat onder linux aan de praat zou moeten krijgen. Ik heb alleen xine-plugin geloof ik in Firefox en daar word je niet vrolijk van (wat een onding is dat). Wat heb ik voor alternatieven? Moet je daar als webontwikkelaar niet ook rekening mee houden?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Die kende ik dus nog niet.DeMoN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:14:
[...]
je kent deze hoop ik wel? Zomaar een tipWaarschijnlijk bedoelde je text alleen maar als voorbeeld
![]()
(ik doe verder niet zo heel veel met video op webpagina's, de helft van de tijd is het tegenwoordig Flash en dat werkt wel, en de andere helft van de tijd download ik de video's omdat ik dat prettiger vind - helaas zit die vervelende xine-plugin echt in de weg, ik wil van dat ding af)
@Cyphax:
Ik gebruik mplayerplug-in voor Firefox en kan daarmee zowat alles afspelen wat er te kijken is. mp3, wma, wmv, avi, mpg. (waarschijnlijk ook ogg, maar die kom ik nergens tegen). Gedraagt zich ongeveer zo als de Windows Mediaplayer plugin, het zou me niet eens verbazen als de javascript interfaces daarvoor hier ook mee werken.
Ik gebruik mplayerplug-in voor Firefox en kan daarmee zowat alles afspelen wat er te kijken is. mp3, wma, wmv, avi, mpg. (waarschijnlijk ook ogg, maar die kom ik nergens tegen). Gedraagt zich ongeveer zo als de Windows Mediaplayer plugin, het zou me niet eens verbazen als de javascript interfaces daarvoor hier ook mee werken.
Doe dan eens niet zo poepeigenwijs en installeer die extensieCyphax schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:21:
[...]
Die kende ik dus nog niet.
(ik doe verder niet zo heel veel met video op webpagina's, de helft van de tijd is het tegenwoordig Flash en dat werkt wel, en de andere helft van de tijd download ik de video's omdat ik dat prettiger vind - helaas zit die vervelende xine-plugin echt in de weg, ik wil van dat ding af)
mplayer plugin om embedded filmpjes te zien.. klinkt goed, ziet er goed uit op verschillende screenshots maar heeft bij mij nooit gewerkt. Imho is het een symlink maken naar een plugin-dir van je Fx. Dit heb ik vroeger meerdere malen geprobeerd te fixen maar die plugin heeft nooit gewerkt, ik zou niet weten waarom. Ik speel nu alles via die Fx. extensie af in een externe speler naar keuze. Alles in xine-gui behalve .mov, daar pakt hij automatisch gmplayer voorGerco schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:22:
@Cyphax:
Flashfilmpjes zijn btw maar niks.. Alleen als ze zeer kort zijn ( < 1 min) goed te doen imho. Daarna loopt het geluid out-of-sync. Zelfs video.google.com heeft hier last van.. hoor er verder weinig mensen over, lijkt wel alsof ik de enige ben die dit herkend
Ik heb even geprobeerd die mplayerplug-in te compilen (nog voor jij 'm noemde, ik was 'm ook tegengekomen en het klinkt prima) maar daar moet je een of andere mozilla-devel package voor hebben. Ik ben na een kwartier zoeken alleen een of andere RPM tegengekomen. Ik heb geen RPM-based OS dus ik WIL geen RPM installeren. En sources?? WAAR? Ik zie ze niet, laat staan een nette Slackware package!Gerco schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:22:
@Cyphax:
Dan maar niet hoor, als dit soort flauwekul niet eens aangepakt wordt door de heren developers, dan wordt het dus nooit wat.
(ik kan daar serieus erg pissed om worden en ik kom dat *VEEL* te vaak tegen, bij allerlei programma's (Listen, BMPx, etc)). BAH.
/rant
Ik heb 'm geinstalleerd maar ik ben er vooralsnog niet van onder de indruk. Ik kan nog nederland.fm niet gebruiken zoals onder Windows met Media player (ergo: die speelt helemaal niets af). Niet dat ik per se nederland.fm open wil hebben de hele dag en mijn voorkeur gaat er sowieso naar uit om die streams in Rhythmbox te gooien maar het is maar een voorbeeld.DeMoN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:30:
Doe dan eens niet zo poepeigenwijs en installeer die extensie
Evengoed ga ik eens experimenteren.
[edit]
Ho wacht hij speelt WEL af, maar die plugin geeft bizar weinig feedback (hij ziet er precies hetzelfde uit als ie wel aan het spelen is dan wanneer ie niet afspeelt... userinterfacedesign? Hij stopt ook niet met afspelen... daar moet ik mplayer voor killen. Half werk of mis ik iets?)
En toch... toch werkt het redelijk, in tegenstelling tot die xine plugin bijvoorbeeld.Flashfilmpjes zijn btw maar niks.. Alleen als ze zeer kort zijn ( < 1 min) goed te doen imho. Daarna loopt het geluid out-of-sync. Zelfs video.google.com heeft hier last van.. hoor er verder weinig mensen over, lijkt wel alsof ik de enige ben die dit herkendMaar toch heb ik dit 'probleem' op verschillende platformen mogen aanschouwen..
Dit gaat een beetje off-topic maar ik begin in ieder geval sympathie op te brengen voor de mensen die zeggen "ach het werkt onder Windows het makkelijkst" want blijkbaar klopt dat aardig. We got a long way to go...
[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 26-04-2006 10:53 ]
En jij geeft daar de developers van de applicatie de schuld van? Onder Gentoo doe ik gewoon "emerge mplayerplug-in" en een paar minuten laten is hij geinstalleerd en wel. Dat er geen packages voor jouw distro beschikbaar zijn kun je de developers de schuld niet van geven.Cyphax schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:45:
Dan maar niet hoor, als dit soort flauwekul niet eens aangepakt wordt door de heren developers, dan wordt het dus nooit wat.
(ik kan daar serieus erg pissed om worden en ik kom dat *VEEL* te vaak tegen, bij allerlei programma's (Listen, BMPx, etc)). BAH.
De source van dat ding staat overigens hier, inclusief een daily snapshot en binary releases. Dat kostte me minder dan 1 minuut om te vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Gerco op 26-04-2006 11:52 ]
De source van mplayer-plugin heb ik wel, die staat netjes op die site. Ik had het over de mozilla-devel packages (of wat ze ook bedoelen) die ik niet kan vinden, op een RPM voor Suse na.Gerco schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:49:
[...]
En jij geeft daar de developers van de applicatie de schuld van? Onder Gentoo doe ik gewoon "emerge mplayerplug-in" en een paar minuten laten is hij geinstalleerd en wel. Dat er geen packages voor jouw distro beschikbaar zijn kun je de developers de schuld niet van geven.
De source van dat ding staat overigens hier, inclusief een daily snapshot en binary releases. Dat kostte me minder dan 1 minuut om te vinden.
De developers van de applicatie hebben in mijn ogen niet echt de schuld aan dit geklooi maar ze zouden het wel wat makkelijker kunnen maken door niet alleen te zeggen "oh dit en dit moet je hebben" maar ook nog daarbij "die vind je hier". Vaak gebeurt dat, maar te vaak dus ook niet, zoals hier. En daar zit ik dan met m'n mplayer-plugin sources waar ik dus gewoon geen fuck mee kan. Verder was mijn opmerking over dependencies nogal algemeen. Ik heb eens een uur of 3 geprobeerd de laatste BMPx te installeren. Ik heb tig dependencies geinstalleerd (godzijdank waren de meesten netjes beschikbaar in tgz formaat) en op gegeven moment moet je een of ander stukje software installeren waarvan je geen FLAUW idee hebt wat het doet, of WAAR het nou voor nodig is, maar dan ben je die 3 uur verder en vind je GEEN sources of packages en het enige dat de heren developers je geven is "deze library moet je installeren".
Ik heb een complete installatie van de laatste stable van Gnome, een complete KDE, PLUS dat dozijn aan verschillende dependencies waar ik m'n installatie al mee vervuild had en dat was 't dan. No dice. Incidenteel? Wat mij betreft komt dat te vaak voor.
Leuk dat je met Gentoo en Debian alles automatisch kan laten installeren maar dan komen er nog steeds allerlei vage libraries op je systeem ("cairo", "neon"?? WTF?? Hou daar toch eens mee op zeg)
[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 26-04-2006 12:11 ]
Hier op mijn stage zijn ze een website aan het maken in flash.
heel leuk allemaal todat je hem opent in ff. Werkt voor geen meter.
En wat zeggen ze hier: moet je maar een browser gebruiken, wie gebruikt er nou firefox.
En ze doen er NIKS aan.
En wat zeggen ze hier: moet je maar een browser gebruiken, wie gebruikt er nou firefox.
En ze doen er NIKS aan.
Het nieuws dat de Radio Digitaal geen andere browser dan IE ondersteunt is nu ook doorgedrongen tot T.net
Balkenende en Talpa lanceren nieuwe internetzenders
Ook in Windows onder FF doet ie het niet goed?BlueKeenan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:13:
Hier op mijn stage zijn ze een website aan het maken in flash.
En ze doen er NIKS aan.
Dat is overigens een erg domme uitspraak "wie gebruikt er nou firefox". Oh, enkele miljoenen internetters maar, meer niet hoor. Welk bedrijf is dat?
Op één van de linkjes in de startpost zie ik dit staan:
Ik gebruik altijd tables om mijn pagina's op te maken. Maar als ik dat beter niet kan doen, hoe dan wel? Moet ik dan alles met div's gaan doen?- Use CSS for layout, instead of <table>.
- Use <table> for Excel-like information only, not for layout.
Onder dat artikeltje staan een aantal links die wel goed als uitgangspunt kunnen dienen waar je als het goed is wel even mee verder kunt.babba schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:28:
Op één van de linkjes in de startpost zie ik dit staan:
[...]
Ik gebruik altijd tables om mijn pagina's op te maken. Maar als ik dat beter niet kan doen, hoe dan wel? Moet ik dan alles met div's gaan doen?
Deze site is ook niet bepaald toegankelijk...
Hier in Firefox 1.5.0.2 met Windows XP kan ik zo 1,2,3 niet ontdekken wat er niet werkt in deze site. Hij ziet er hetzelfde als in IE en lijkt ook hetzelfde te functioneren. Misschien dat je wat meer informatie kunt geven welke software jij gebruikt?
't is alleen flash >8, dus op diverse systemen zal het niet werken (bijvoorbeeld tekstbrowsers of browsers die niet over een flash-plugin beschikken, maar ok toegegeven wel op niet-ie-browsers onder windows, die de flash-plugin ondersteunen) 't op zijn minst noodzakelijk enige output te produceren op browsers die niet aan de criteria voldoen (zoals links)
Onder Konqueror werkt ie niet:Klovan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:57:
[...]
Hier in Firefox 1.5.0.2 met Windows XP kan ik zo 1,2,3 niet ontdekken wat er niet werkt in deze site. Hij ziet er hetzelfde als in IE en lijkt ook hetzelfde te functioneren. Misschien dat je wat meer informatie kunt geven welke software jij gebruikt?
Tsja. Er is helemaal geen Flash 8 voor LinuxThis content requires the Macromedia Flash Player >= 8.
Get Flash
(weer voorbeeld van een negatief gevolg van proprietaire technologieen als "defacto standaard")
Ik begin ook goed hekel aan Macromedia / Adobe te krijgen.terabyte schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:02:
Tsja. Er is helemaal geen Flash 8 voor Linux
(weer voorbeeld van een negatief gevolg van proprietaire technologieen als "defacto standaard")
WAAROM maken ze dit niet ff op orde? Zoveel werk is het toch niet voor zo'n groot en rijk bedrijf?
De kroon spannen ze nog wel met de 64 bits ondersteuning voor linux, die ze dus NIET hebben. Ze hoeven ffs alleen ff die source opnieuw te complien met een 64bits compiler en KLAAR. Maar nee hoor... doen ze niet.

Hoeveel petities er ook worden gestart, hoe hard de mensen ook schreewen.
http://www.macromedia.com...did=1080849&enterthread=y
Hopelijk wordt dit wat:
http://www.gnu.org/software/gnash/
Dan kan ik die hele club eindelijk afzweren.
Laat maar, het lag aan Adblock 
Niets aan de hand met http://www.tine.nl
Niets aan de hand met http://www.tine.nl
[ Voor 90% gewijzigd door Reinier op 26-04-2006 15:19 ]
hij opent hier gewoon de pdf hoor?Reinier schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:17:
http://www.tine.nl/exposantenlijst2006/
Dan ben je een ICT-evenement en maak je een site speciaal voor IE. Okee, het ding werkt vrijwel helemaal in FF, maar de plattegrond doet niks (kom op zeg, gewoon een PLAATJE met een linkje naar een PDF'je, hoe moeilijk kan het zijn?)
Of ligt dit aan mijn Firefox?
edit:
ah, zie je wel
ah, zie je wel
[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 26-04-2006 15:20 ]
Moet je wel even die quote weghalen, staat zo stom dat ik ze vals beschuldig
idd, hoe moeilijk kan het zijn ff adblock uit te schakelen?Reinier schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:25:
Moet je wel even die quote weghalen, staat zo stom dat ik ze vals beschuldig
ActiveX, welke id**t gebruikt het nog voor een web-app?
Het hippe en te gekke MTV dus....
http://www.mtv.com/overdrive/?name=games
Het hippe en te gekke MTV dus....
http://www.mtv.com/overdrive/?name=games
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Op zich ziet het er leuk uit; alleen dit:DeMoN schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:38:
[...]
Hopelijk wordt dit wat:
http://www.gnu.org/software/gnash/
Dan kan ik die hele club eindelijk afzweren.
Is ietwat jammer. En dat vind ik overigens vaak van OOS, maar je doet er niets aan dat ze een hap achter de standaard aanlopen. Ik ga er iig niet minder linux van gebruikenSWF v7 compliant
Gnash can play many current flash movies.
Heeft Flash 8 een open, vrij te gebruiken specificatie zodat derden hun eigen implementatie (lees: Flash player) kunnen schrijven? Zoniet, dan kun je de Open Source mensen niks verwijten.GX schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:24:
[...]
En dat vind ik overigens vaak van OOS, maar je doet er niets aan dat ze een hap achter de standaard aanlopen. Ik ga er iig niet minder linux van gebruiken
Ik meen dat SWF een open formaat is. Dus je ZOU er een player voor kunnen schrijven.
Baaa baa baaaa baa baaaa....... je weet wel, baacode
http://www.baacode.net/
"baacode.net is internet explorer only"
http://www.baacode.net/
"baacode.net is internet explorer only"
E-mail reply van Nameworks, wij zijn benieuwd over de non-IE support toekomst:
I am very sorry but I have no idea how that Works! We will have a new site
in about 6 weeks. Please let me know if there is anything I can do for you.
Kind regards,
Machteld
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Oscar Koeroo [mailto:xxxxx@xxxx.nl]
Verzonden: woensdag 26 april 2006 10:27
Aan: machteld@nameworks.nl
Onderwerp: contactaanvraag
name=Oscar Koeroo
address=
zipCity=
phone=
email=xxxxx@xxxxx.nl
subject=
question=Could you remove the stupid 'sorry.html' page on your site. It
is blocking my Firefox to be used, which is nicely capable of displaying
your site, when I stop the JavaScript execution on it!
x=42
y=3
[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 30-01-2007 23:22 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
als ik dat zeg zal ik je moeten omleggenCyphax schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:15:
[...]
Ook in Windows onder FF doet ie het niet goed?
Dat is overigens een erg domme uitspraak "wie gebruikt er nou firefox". Oh, enkele miljoenen internetters maar, meer niet hoor. Welk bedrijf is dat?
ik noem liever geen namen.....(ik mag niks noemen heb ik iets voor moeten tekenen.)
laat ik het zo zeggen ik moet je omleggen als ik dat zeg
Schamen ze zich daar zo erg voor?BlueKeenan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:11:
laat ik het zo zeggen ik moet je omleggen als ik dat zeg
Nou zeg ze maar dat ik gezegd heb dat het een stel prutsers zijn die een ander vak moeten gaan zoeken. Zo.
(maar serieus, dat soort bedrijven mogen wat mij betreft hun neus eens heel erg hard stoten of eens gewoon wakker worden)
Ik weet niet of de site al in dit topic is gemeld, maar www.hi.nl werkt ook niet in non-IE browsers.
En kijk al helemaal niet naar de HTML-code...
En kijk al helemaal niet naar de HTML-code...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Je blinkt wel uit in beleefdheid.VisionMaster schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:10:
[...]

Nogmaals, ik heb al contact met ze gehad. Ze zijn gewoon nederlands btw hoorVisionMaster schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:10:
[...]
Ik vind trouwens wel dat je het niet erg netjes / vriendelijk vraagt. Toch apart /mooi dat ze toch reageren
Ow ja sorry, jullie hebben gelijk. Het was vroeg en mijn 2de kop koffie was nog niet voldoende om me op het rechte pad te helpen. Nah ja... gebeurt is gebeurt...DeMoN schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:54:
[...]
Nogmaals, ik heb al contact met ze gehad. Ze zijn gewoon nederlands btw hoor
Ik vind trouwens wel dat je het niet erg netjes / vriendelijk vraagt. Toch apart /mooi dat ze toch reageren
2 weken terug heb ik de www.de.nl website ook een mailtje gestuurt, weleens had ik dat WEL een stuk vriendelijker gedaan hoor.

Anywayz, die hebben het doorgespeeld naar de web-devers... het is nog niet veranderd, maar misschien bij de website refresh/update.
De swf werkt prima, maar de detectie javascript werkt voor geen meter
Ik kan de swf gewoon bekijken met de "oude" flash plugin, maar de javascript wil graag 8.0 zien.
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
In deze categorie wil ik ook http://elo.nhtv.nl plaatsen. Deze applicatie van Treeships N@tschool is alleen te benaderen met Internet Explorer. Op het moment dat je het in firefox probeert kun je wel leerlingencode en wachtwoord invullen, maar werken de inlogknoppen niet.
Bij de link Inlog voor Employees, wordt het pas echt duidelijk. Je moet IE 5.5 of hoger hebben geinstalleerdVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:32:
In deze categorie wil ik ook http://elo.nhtv.nl plaatsen. Deze applicatie van Treeships N@tschool is alleen te benaderen met Internet Explorer. Op het moment dat je het in firefox probeert kun je wel leerlingencode en wachtwoord invullen, maar werken de inlogknoppen niet.
It said IE 5.5 or better so I installed Mozilla/FireFox/OperaVisionMaster schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:48:
Bij de link Inlog voor Employees, wordt het pas echt duidelijk. Je moet IE 5.5 of hoger hebben geinstalleerd
Anyways : Kan iemand mij uitleggen waarom sommige .asp pagina's het 100% doen en sommigen niet verder komen dan een mooi wit scherm
Heb even geen voorbeelden maar moest er opeens aan denken toen ik dit topic zag.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
is al eerder langsgekomen in dit topic geloof ik.nero355 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:14:
Anyways : Kan iemand mij uitleggen waarom sommige .asp pagina's het 100% doen en sommigen niet verder komen dan een mooi wit scherm
Opzich ligt het niet aan dat het ASP is, maar gewoon aan lakse developers (als je ze al zo mag noemen) die niet even de moeite nemen om te checken met een moderne browser of het allemaal nog werkt + het feit dat met .NET er geloof ik een default setting is die ervoor zorgt dat alleen IE de pagina doorkrijgt zoals de developer gemaakt heeft, maar ook dat had de developer moeten weten/checken.
Het inlogsysteem maakt onderhuids gebruik van Ajax om de logingegevens te valideren; helaas gebruiken ze enkel de IE ActiveX variant van XMLHttpRequestVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:32:

Volgens mij is het niet zo moeilijk dit crossbrowser te maken
Intentionally left blank
Ik weet niet of het al gemeld is, maar het controle paneel op www.fixs.nl werkt niet in FF. maar na een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik een maand(!) later de mededeling dat ze alles aan het optimaliseren zijn daar....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Yeah, right, ok ... point taken!

Maar ik ga geen IE draaien op zo'n OS. Heb jij die IE geinstalleerd ivm al die IE-specifieke pagina's? Of simpelweg omdat die vbrowser je voorkeur hebt (het zou zomaar kunnen natuurlijk).
[ Voor 29% gewijzigd door VisionMaster op 28-04-2006 21:57 ]
Ik gebruik het zeer zeker niet als browser, alsjeblieft ga weg!VisionMaster schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:53:
[...]
Yeah, right, ok ... point taken!lol
Maar ik ga geen IE draaien op zo'n OS. Heb jij die IE geinstalleerd ivm al die IE-specifieke pagina's? Of simpelweg omdat die vbrowser je voorkeur hebt (het zou zomaar kunnen natuurlijk).
Ik maak veel website's en dan is het handig dat ik kan testen of de site ook goed wordt weergegeven in IE, want er blijven toch heel veel mensen met IE werken...
Ik ben het helemaal eens met dat site's (zoals de.nl) ook in firefox goed moet worden weergegeven, want firefox is het beste alternatief wat multi-os is...
Ik had IE ook via wine geinstalleerd voor webdevelop doeleindenVisionMaster schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:53:
[...]
Yeah, right, ok ... point taken!lol
[url=]Windows Live Shopping[/]
Zoals ook al in de quote staat; erg jammer, maar ook wel te verwachten, de nieuwste website van MS, Shopping Live, werkt alleen als je IE/Win hebt. Ontzettend slechte zaak, als je het bij vraagt..
1. True. Maar toch vind ik het slecht...
2. Klopt ook, maar komop, zeker voor zo'n bedrijf is het bouwen van een valide site toch niet zo moeilijk, zou je denken..
3. Juist omdat het Beta is, heb ik liever dan een site die niet goed in FF werkt, als één waar je de melding krijgt "Jammer, je hebt geen IE."
Zoals ook al in de quote staat; erg jammer, maar ook wel te verwachten, de nieuwste website van MS, Shopping Live, werkt alleen als je IE/Win hebt. Ontzettend slechte zaak, als je het bij vraagt..

-- edit --Windows Live Shopping for IE Windows only
[...] Sadly, but hardly surprisingly, the site ignores web standards and is only open to people who use Internet Explorer for Windows. [...]
1. True. Maar toch vind ik het slecht...
2. Klopt ook, maar komop, zeker voor zo'n bedrijf is het bouwen van een valide site toch niet zo moeilijk, zou je denken..
3. Juist omdat het Beta is, heb ik liever dan een site die niet goed in FF werkt, als één waar je de melding krijgt "Jammer, je hebt geen IE."
[ Voor 32% gewijzigd door OkkE op 03-05-2006 16:07 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
1. Het is van Microsoft, en die willen natuurlijk alleen hun eigen browser zienOkkE schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:15:
[url=]Windows Live Shopping[/]
[...]
2. Er staat op die site dat ze er wel mee bezig zijn
3. Het is een beta (toegegeven, dat is natuurlijk geen geldig argument
Verwijderd
Mja... Ik had de N@Tschool-server van onze school 1337 geh4x0rd (te simpelVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:32:

Toendertijd was dat nog een ``pilot'', ze draaiden dat dus als test. Ik heb van november tot februari lopen roepen dat het 'n onveilige en buggy zooi wasis, maar in februari kreeg ik toch te horen dat het definitief ingevoerd zou worden. De pilot was geslaagd!

Oh well...
*zucht*quote: http://elo.roc-teraa.nl/This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.
[userAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.3) Gecko/20060426 Firefox/1.5.0.3]
Maare, hij doet nu toch ook wat in die browser? Hij detecteert je browser en geeft je een nutteloze melding. Eerst deed hij helemaal niets, is dat geen vooruitgang dan? Misschien gaat versie 12 wel zover dat het login scherm werkt.
[ Voor 37% gewijzigd door Gerco op 03-05-2006 16:10 ]
Verwijderd
Feit is wel dat ik speciaal IE moet aanklikken om daar te gaan kijken en je raad het al, ik vergeet dus regelmatig te kijken. Komt bij dat het er in de IE 7 beta compleet niet meer uitziet en eigenlijk onwerkbaar is. Systeembeheerder zegt het volgende: Moet je maar een goede browser installeren. Net zoals dat de ICT helpdesk mensen met een apple het advies geeft om een notebook via school te kopen (dus winXP). Er is echter gewoon een manier om alles in te stellen maar ict kijkt niet verder dan MS zo lijkt het.
Het werkte toch juist niet in Firefox?Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:02:
[...]
Moet je maar een goede browser installeren.
Maar nogmaals; dat login gebeuren is in 10 minuten tijd crossbrowser te maken. Dat ze dat niet doen duidt duidelijk op een gebrek aan kennis...
Intentionally left blank
Verwijderd
Heb dat toendertijd nog zitten reverse-engineeren: http://aapopfiets.nl/arch...05/11/natschool_unix.htmlcrisp schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:16:
[...]
Het werkte toch juist niet in Firefox?
Maar nogmaals; dat login gebeuren is in 10 minuten tijd crossbrowser te maken. Dat ze dat niet doen duidt duidelijk op een gebrek aan kennis...
1. Dan moeten ze een eigen webspace opzetten, net als CompuServer ooit was. Op het 'gewone' internet gelden netiqueten en standaarden.Erkens schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:43:
[...]
1. Het is van Microsoft, en die willen natuurlijk alleen hun eigen browser zien
2. Er staat op die site dat ze er wel mee bezig zijn
3. Het is een beta (toegegeven, dat is natuurlijk geen geldig argument
2. Is geen excuus. Op GoT las ik ooit in een draadje dat de meest webdevs hier een site bouwen die direct goed in een Gecko browser werkt, maar die vervolgens gehackt moet worden voor IE...
3. zie punt 2.
Voor mij is dit een zoveelste voorbeeld van de arrogantie van MS...
Overigens wordt er in het artikel een verwijzing gemaakt naar een forum op msn-spaces, en de reacties daar zijn ook leuk
enHmmm. As far as I can tell there is no support for IE(blows up my IE), FF, Opera or Safari. Good work guys! Might of wanted to hold off on this till you have this at least halfway finished.
Dus naast dat het niet werkt op een niet-IE browser, laat het hun eigen browser crashen...I kid you not, I launched this in IE after being told it was a no-go in Firefox, and I get Internet Explorer has encountered a problem and needs to close.
AppName: iexplore.exe
AppVer: 6.0.2900.2180
ModName: mshtml.dll
ModVer: 6.0.2900.2180
Offset: 0012bd68
At the very least, IE browser support would be nice.
Oh, and not letting me publish comments in FF to THIS blog is not cool either. (Publish Comment does nothing?)

Goede programeurs hoor bij MS...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat is dat toch met scholen en hun intranetgevallen. De ICA ook (HAN te Arnhem), hebben Icacatoo (icacatoo.ica.han.nl) die alleen maar in IE5.5+ (http://icacatoo.ica.han.nl/__static/v3/notSupported.htm) werkt. Het ergste is echter de opbouw van de pagina's. En die is erg. Zeer erg. Hou je vast:
Even los van het feit dat de userinterface niet fijn is omdat overal als je met de muis overheen gaat er wel een knop bij verschijnt en dus alles verschuift, check de eerste paar regels van de pagina:
Dat "isAdmin" nodigt echt uit. Maar okee, de pagina heeft Javascript, ik ben benieuwd waar de HTML begint.
Helaas, er volgen maar 1830 regels Javascript, om vervolgens te eindigen met (en dit zijn echt de laatste paar regels van de "pagina"):
... alright.
Modern hoor. Oh en dit is pak 'm beet 2 - 2,5 jaar geleden bedacht en en gemaakt. Je ZOU kunnen zeggen dat toendertijd Firefox nog niet zo heel groot was maar ondertussen zijn we veel verder. En ook zou dit werken dit in Firefox (wat ie niet doet), dan nog is het ding door al die javascript code gewoon veel te traag, zeker op die gebakjes die ze daar op school hebben (er staan veel P3's op 1GHz, al dan niet half gesloopt
) en in het toch al wat tragere IE.
[edit]
Het wordt NOG leuker als ik een pagina open waar wat meer op staat (die standaard pagina was bij mij nogal leeg). Een pagina die alle groepen weergeeft heeft 8450 regels code. Ik zie deze P4 op 2.8GHz de pagina gewoon opbouwen.
Oh en ik was de includes vergeten, die tellen bij elkaar nog eens ruim 8500 regels.
Dus dat komt op een grand total van pak 'm beet 17.000 regels code voor een eh... webpagina. Dus.
Het is gewoon een overzicht, echte content staat daar nog nieteens op. Dit is echt een enorme WTF gewoon eigenlijk.
Even los van het feit dat de userinterface niet fijn is omdat overal als je met de muis overheen gaat er wel een knop bij verschijnt en dus alles verschuift, check de eerste paar regels van de pagina:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script type="text/javascript" src="/__static/login/Version.js"></script> <script type="text/javascript" src="/__static/v3/BasicLib.js"></script> <script type="text/javascript" src="/__static/v3/Blocks.js"></script> <script language="JavaScript"><!-- var thePage = new StartPage( { userName: '<snip>', isAdmin: false, blocks: |
Dat "isAdmin" nodigt echt uit. Maar okee, de pagina heeft Javascript, ik ben benieuwd waar de HTML begint.
Helaas, er volgen maar 1830 regels Javascript, om vervolgens te eindigen met (en dit zijn echt de laatste paar regels van de "pagina"):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| action: new GetAction( { __type: 'UserController', __method: 'ShowPersonalSettings' } ), label: 'Mijn Instellingen' } ) ] } ) thePage.write() --></script> |
... alright.
Modern hoor. Oh en dit is pak 'm beet 2 - 2,5 jaar geleden bedacht en en gemaakt. Je ZOU kunnen zeggen dat toendertijd Firefox nog niet zo heel groot was maar ondertussen zijn we veel verder. En ook zou dit werken dit in Firefox (wat ie niet doet), dan nog is het ding door al die javascript code gewoon veel te traag, zeker op die gebakjes die ze daar op school hebben (er staan veel P3's op 1GHz, al dan niet half gesloopt
[edit]
Het wordt NOG leuker als ik een pagina open waar wat meer op staat (die standaard pagina was bij mij nogal leeg). Een pagina die alle groepen weergeeft heeft 8450 regels code. Ik zie deze P4 op 2.8GHz de pagina gewoon opbouwen.
Oh en ik was de includes vergeten, die tellen bij elkaar nog eens ruim 8500 regels.
Dus dat komt op een grand total van pak 'm beet 17.000 regels code voor een eh... webpagina. Dus.
Het is gewoon een overzicht, echte content staat daar nog nieteens op. Dit is echt een enorme WTF gewoon eigenlijk.
[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 04-05-2006 09:55 ]
ehm, nee liever niet. Maar zodra iets van bedrijf X is, dan is het altijd zo dat ze hun eigen producten ondersteunen en in laatste plaats aan hun concurenten denken, niet meer dan logisch.deepbass909 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:05:
1. Dan moeten ze een eigen webspace opzetten, net als CompuServer ooit was. Op het 'gewone' internet gelden netiqueten en standaarden.
Wat niet wegneemt dat er ook mensen zijn die houden van veel werk en het dus andersom doen.2. Is geen excuus. Op GoT las ik ooit in een draadje dat de meest webdevs hier een site bouwen die direct goed in een Gecko browser werkt, maar die vervolgens gehackt moet worden voor IE...
Overigens moet je niet voor Gecko of voor IE ontwikkelen, maar gewoon zoveel mogelijk volgens de standaarden en daarna wat aanpassingen voor gecko/IE/opera etc etc
niks arrogantie, zo gaat dat nu eenmaal, of zou jij dat niet doen als je een bedrijf had? Jij zal zeker altijd voor zorgen dat ook concurerende producten kunnen samenwerken met jouw nieuwste product ipv je eigen producten? Ik gok dat je bedrijf dan niet lang zal blijven bestaan danVoor mij is dit een zoveelste voorbeeld van de arrogantie van MS...
Maar dat gaat voornamelijk over CSS... dat is gewoon flink klooien maar zo'n groot deel van zo'n project is dat nieteens.Erkens schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:40:
Wat niet wegneemt dat er ook mensen zijn die houden van veel werk en het dus andersom doen.
Overigens moet je niet voor Gecko of voor IE ontwikkelen, maar gewoon zoveel mogelijk volgens de standaarden en daarna wat aanpassingen voor gecko/IE/opera etc etc
Tja dit is wel waar, maar aan de andere kant: als MS weigert hun spullen ook in bijvoorbeeld FF werkend te maken snijden ze zichzelf steeds meer in de vingers. Die browser heeft onderhand een significant marktaandeel (laten we zeggen 10%), die mensen kunnen GEEN gebruik maken van jouw dienst. Is het dan nog zo vanzelfsprekend dat je concurrenten in het vaarwater gaat zitten? Ik weet het niet hoor.niks arrogantie, zo gaat dat nu eenmaal, of zou jij dat niet doen als je een bedrijf had? Jij zal zeker altijd voor zorgen dat ook concurerende producten kunnen samenwerken met jouw nieuwste product ipv je eigen producten? Ik gok dat je bedrijf dan niet lang zal blijven bestaan dan
Daarom staat er ook op die site dat ze er wel mee bezig zijn...Cyphax schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:51:
Tja dit is wel waar, maar aan de andere kant: als MS weigert hun spullen ook in bijvoorbeeld FF werkend te maken snijden ze zichzelf steeds meer in de vingers. Die browser heeft onderhand een significant marktaandeel (laten we zeggen 10%), die mensen kunnen GEEN gebruik maken van jouw dienst. Is het dan nog zo vanzelfsprekend dat je concurrenten in het vaarwater gaat zitten? Ik weet het niet hoor.
Maar ach, het is Microsoft dus dan mag moet je klagen
Het is mooi dat ze ermee bezig zijn maar wie weet hoe lang ze daar nog voor nodig hebben. Ik gok dat het niet hoog op de prioriteitenlijst staat.Erkens schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:04:
[...]
Daarom staat er ook op die site dat ze er wel mee bezig zijn...
Maar ach, het is Microsoft dus dan mag moet je klagen
Nou moet je een beetje uitkijken dat je met je stelling de boel omdraait. Het klinkt bijna als "het is Microsoft, daar klaagt iedereen over dus mag nu niet meer".
Het maakt me geen zak uit of het Microsoft is of wat voor bedrijf dan ook: als het niet goed is kun je er gerust over klagen.
Ik heb weinig zin om eerst na te gaan of er al een x aantal keren over is geklaagd, en zo ja, dan laat maar, want anders is het zo zielig.
Uiteindelijk heeft MS het gewoon aan zichzelf te danken met die conservatieve en starre houding. Of dat nou begrijpelijk is vanaf een bedrijfskundig oogpunt of niet, het resultaat is wat geldt en het resultaat is nu dat ik niets met de misschien wel heel interessante services van Microsoft kan. En velen met mij.
En zo zijn er wel meer dingen. Straks werkt hun maildienst prima in Firefox, ze weigeren gewoon POP/IMAP te gebruiken dus moet je het wel in de browser doen allemaal, daar heb ik geen zin in. Het zijn echt wel dat soort dingen waar mensen (zoals ik) zich om achter de oren krabben. En terecht.
De postbank heeft weer leuk zitten spelen. Bij het willen afsluiten van welk product dan ook en het indienen van een vraag of klacht(!) krijgt de Linux-gebruiker het volgende toetje op de postbank site;

Zelfs het gebruikelijk "foppen" van de site door een andere user agent te gebruiken wordt niet geslikt;
Overdreven veel moeite moeten doen om toch een klacht in te dienen.
Helaas kunt u dit formulier niet op de juiste manier bekijken, omdat u gebruik maakt van een browser die niet wordt ondersteund. Onderstaande combinaties worden door Postbank ondersteund:
* Windows XP met Internet Explorer 6.0
* Windows XP met Firefox 1.0
* Windows 2000 met Internet Explorer 5.5
* Windows 2000 met Internet Explorer 6.0
* Windows ME met Internet Explorer 5.5
* Windows ME met Internet Explorer 6.0
* Windows 98 met Internet Explorer 5.0
* Windows 98 met Internet Explorer 5.5
* Windows 98 met Internet Explorer 6.0
* Windows NT 4.0 met Internet Explorer 5.0
* Windows NT 4.0 met Internet Explorer 5.5
* Windows NT 4.0 met Internet Explorer 6.0
* Windows 95 met Internet Explorer 5.0
* Windows 95 met Internet Explorer 5.5
* MacOS 10.1 met Firefox 1.0
* MacOS 10.2 met Firefox 1.0
* MacOS 10.3 met Firefox 1.0
* MacOS 10.3 met Internet Explorer 5.2.3

Zelfs het gebruikelijk "foppen" van de site door een andere user agent te gebruiken wordt niet geslikt;
Een site die voorheen zonder problemen met allerlei browsers heeft gewerkt en nu zijn die kwallen een beetje iedereen die niet in hun rijtje past een beetje aan het pesten.
An error was detected!
Error #1 occured.
Unsupported browser.

[ Voor 3% gewijzigd door sampoo op 06-05-2006 22:19 ]
Moet je voor de grap maar eens opzoeken hoeveel subsidie(!!!!) backbase heeft gekregen! Dan word je echt witheet!
Verwijderd
Ik gebruik Maxthon als schil om Internet Explorer 6 en ben er erg tevreden over en bij mij werkt Windows Live Shopping prima.deepbass909 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:05:
[...]
1. Dan moeten ze een eigen webspace opzetten, net als CompuServer ooit was. Op het 'gewone' internet gelden netiqueten en standaarden.
2. Is geen excuus. Op GoT las ik ooit in een draadje dat de meest webdevs hier een site bouwen die direct goed in een Gecko browser werkt, maar die vervolgens gehackt moet worden voor IE...
3. zie punt 2.
Voor mij is dit een zoveelste voorbeeld van de arrogantie van MS...
Overigens wordt er in het artikel een verwijzing gemaakt naar een forum op msn-spaces, en de reacties daar zijn ook leuk
[...]
en
[...]
Dus naast dat het niet werkt op een niet-IE browser, laat het hun eigen browser crashen...![]()
![]()
Goede programeurs hoor bij MS...![]()
Ik heb zowiezo al in lange tijden geen crashende IE gehad, terwijl ik toch vele uren per dag/week websites bekijk.
Toch een pluspunt. Snelle reactie met mededeling dat de klacht wordt doorverwezen naar verantwoordelijke afdeling en alles werkt nu zonder slag of stoot.sampoo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:16:
De postbank heeft weer leuk zitten spelen. Bij het willen afsluiten van welk product dan ook en het indienen van een vraag of klacht(!) krijgt de Linux-gebruiker het volgende toetje op de postbank site;
[...]
![]()
[...]
Een site die voorheen zonder problemen met allerlei browsers heeft gewerkt en nu zijn die kwallen een beetje iedereen die niet in hun rijtje past een beetje aan het pesten.

WTF? Ik gebruik Opera 9, dat valt toch binnen "Opera 7 en hoger"? Wat een n00bs, ik zoek wel ergens anders een vakantiebaantje.Niet ondersteunde browser
De browser die u nu gebruikt wordt niet ondersteund door ons internet platform. S.v.p. uw browser upgraden en opnieuw verbinding maken.
Browsers die worden ondersteund zijn Microsoft Internet Explorer versie 5 en hoger, Netscape Navigator versie 6 en hoger, Mozilla (en browsers met verwante technologie), Opera 7 en hoger, Konqueror en Apple Safari (op alle beschikbare platformen).

🌞🍃
Dus deze site werkt ook niet onder links of lynx? Jammer ...Datafeest schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:05:
[afbeelding]
[...]
WTF? Ik gebruik Opera 9, dat valt toch binnen "Opera 7 en hoger"? Wat een n00bs, ik zoek wel ergens anders een vakantiebaantje.
woha de website van t-mobile werkt eindelijk ook is onder firefox! (maargoed dan heb ik het nog niet over de performance ervan.. haha wat een drama)
Ey, inderdaad.Morphine schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:42:
woha de website van t-mobile werkt eindelijk ook is onder firefox! (maargoed dan heb ik het nog niet over de performance ervan.. haha wat een drama)
Hoezee een zegen behaald (*kuch*).
Hmm... nee iddVisionMaster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:47:
[...]
Dus deze site werkt ook niet onder links of lynx? Jammer ...
Maar Opera lijkt best wel niet op Lynx dacht ik maar zo
🌞🍃
Verwijderd
www.pien.nl
Hier zou iedere ondernemer van bepaalde branches ziekmeldingen etc.digitaal moeten kunnen aanleveren. Maar met firefox krijg je de volgende melding:
PIEN wordt het beste ondersteund door Internet Explorer 4.0 of hoger, u gebruikt een browser die niet ondersteund wordt. Indien U problemen heeft bel de Servicedesk 0900-BELPIEN (0900 - 235 74 36).
(heb in het topic gezocht naar "pien", maar niets gevonden........)
Hier zou iedere ondernemer van bepaalde branches ziekmeldingen etc.digitaal moeten kunnen aanleveren. Maar met firefox krijg je de volgende melding:
PIEN wordt het beste ondersteund door Internet Explorer 4.0 of hoger, u gebruikt een browser die niet ondersteund wordt. Indien U problemen heeft bel de Servicedesk 0900-BELPIEN (0900 - 235 74 36).
Verwijderd
Als je Javascript uitschakelt, lijkt hij het wel gewoon te doen...Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:38:
www.pien.nl

Dit topic is gesloten.