De source van mplayer-plugin heb ik wel, die staat netjes op die site. Ik had het over de mozilla-devel packages (of wat ze ook bedoelen) die ik niet kan vinden, op een RPM voor Suse na.Gerco schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:49:
[...]
En jij geeft daar de developers van de applicatie de schuld van? Onder Gentoo doe ik gewoon "emerge mplayerplug-in" en een paar minuten laten is hij geinstalleerd en wel. Dat er geen packages voor jouw distro beschikbaar zijn kun je de developers de schuld niet van geven.
De source van dat ding staat overigens hier, inclusief een daily snapshot en binary releases. Dat kostte me minder dan 1 minuut om te vinden.
De developers van de applicatie hebben in mijn ogen niet echt de schuld aan dit geklooi maar ze zouden het wel wat makkelijker kunnen maken door niet alleen te zeggen "oh dit en dit moet je hebben" maar ook nog daarbij "die vind je hier". Vaak gebeurt dat, maar te vaak dus ook niet, zoals hier. En daar zit ik dan met m'n mplayer-plugin sources waar ik dus gewoon geen fuck mee kan. Verder was mijn opmerking over dependencies nogal algemeen. Ik heb eens een uur of 3 geprobeerd de laatste BMPx te installeren. Ik heb tig dependencies geinstalleerd (godzijdank waren de meesten netjes beschikbaar in tgz formaat) en op gegeven moment moet je een of ander stukje software installeren waarvan je geen FLAUW idee hebt wat het doet, of WAAR het nou voor nodig is, maar dan ben je die 3 uur verder en vind je GEEN sources of packages en het enige dat de heren developers je geven is "deze library moet je installeren".
Ik heb een complete installatie van de laatste stable van Gnome, een complete KDE, PLUS dat dozijn aan verschillende dependencies waar ik m'n installatie al mee vervuild had en dat was 't dan. No dice. Incidenteel? Wat mij betreft komt dat te vaak voor.
Leuk dat je met Gentoo en Debian alles automatisch kan laten installeren maar dan komen er nog steeds allerlei vage libraries op je systeem ("cairo", "neon"?? WTF?? Hou daar toch eens mee op zeg)
[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 26-04-2006 12:11 ]
Saved by the buoyancy of citrus