Daar gaat men hier inderdaad vanuit, maar dat is zo kortzichtig als wat. Het kan ook liggen aan requirements die zijn gesteld dat support er niet is,
Ik kom het zelf in de praktijk ook tegen, dat er geen budget is vanuit de klant om uitgebreide crossbrowser support te leveren.
Dat is een bewuste keuze van de klant op dat moment. In tegenstelling tot wat mensen nog steeds menen te moeten denken blijft crossbrowser ontwikkeling tijd en geld kosten, daar veranderd geen enkele standaard wat aan. Opera 8 negeert z-index op iframes, Mozilla heeft een bug heeft mbt coordinaten tijdens mousedown en mousemove combinaties, etc. dat kost tijd en geld, en commerciele bedrijven doen één ding niet graag, en dat is geld over de balk gooien voor elke hakkietakkie website door het te gaan testen op Windows, Linux, en MacOSX, en dan ook nog met 5+ verschillende browsers.
Daar kan een developer niets aan doen, dat zijn bedrijfsmatige, of klantspecifieke beslissingen. Jij dacht toch echt niet dat mijn baas zegt "ok, geen probleem dat die website 150% over de uren gaat, we leggen wel geld bij". Daar betaal ik mijn hypotheek niet van, maar dat schijnt het grootste gedeelte van de mensen in deze thread nog niet te begrijpen.
In mijn vrije tijd geen probleem, ik ondersteun wat ik kan. Maar op de werkvloer is het een ander verhaal. Daar moet geld verdiend worden, en een bedrijf in deze branch (en ik zit hier nu 9 jaar in) run je tegenwoordig niet door de filantroop uit te houden, het is keihard knokken voor elke cent. Wil de klant voor zijn beperkte budget een website, prima, maar verwacht dan geen diamantje.
Desondanks zie je hier wel mensen reageren met het hoogste woord en wellicht net 5% ervaring met web ontwikkeling. En het moet zo, en het moet zus, en ze kunnen dit niet, en ze kunnen dat niet, en ik vind, en zo hoort het, etc. terwijl ze waarschijnlijk niet eens verder zijn gekomen dat de website voor hun patience vereniging.
Het zou dus fijn zijn als daar rekening mee wordt gehouden.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 08-03-2005 13:40
]