Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Waarschijnlijk hebben ze het systeem laten ontwikkelen door een bedrijf, en hebben er dus zelf weinig verstand van. Ze sturen je gewoon een standaard mail terug en verder kunnen ze er niks over zeggen, laat staan dat ze het ooit kunnen aanpassen. Ze kunnen het laten aanpassen door dat bedrijf, maar dan ben je voorzoiets onbenulligs duizenden euro's kwijt.

Het heeft nooit in iedergeval nooit zin kwaad te worden, want dan krijg je alleen maar mensen tegen je :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

dev icey schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:06:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze het systeem laten ontwikkelen door een bedrijf, en hebben er dus zelf weinig verstand van. Ze sturen je gewoon een standaard mail terug en verder kunnen ze er niks over zeggen, laat staan dat ze het ooit kunnen aanpassen. Ze kunnen het laten aanpassen door dat bedrijf, maar dan ben je voorzoiets onbenulligs duizenden euro's kwijt.

Het heeft nooit in iedergeval nooit zin kwaad te worden, want dan krijg je alleen maar mensen tegen je :>.
ik vind dat zij klantgericht moeten denken, en ik vermoed dat ook degenen die dit allemaal betaalt (universiteit utrecht) vinden dat hun gebruikers het belangrijkst zijn. Als zij hier niets mee gaan doen zal ik dit zeker opnemen met degenen die gekozen hebben voor deze oplossing, en als ook zij me op zo'n manier afwimpelen ga ik dit opnemen met hun bazen.

Ik heb op een hoop niveaus contacten, dus het kost me op zich weinig moeite, terwijl dit soort stommiteiten wel een hoop problemen veroorzaakt bij een grote groep studenten. Mijn faculteit is niet de grootste, maar een paar honderd gebruikers is toch al snel de moeite waard lijkt me.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

http://www.andrevanderveer.nl/ (Makelaar)

alle letters door elkaar, niet werkende menu, totaal onbruikbaar in Konqueror en Firefox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

terabyte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:33:

alle letters door elkaar, niet werkende menu, totaal onbruikbaar in Konqueror en Firefox...
Welke letters? :X zodra ik uit het menu iets kies krijg ik alleen een plaatje te zien (Firefox)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
terabyte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:33:

bij mij doet hij het redelijk na een [F5], alleen m'n scrolwieltjewerkt niet.
Firefox 1.0 win XP

energy powers future motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb trouwens Macromedia Flash versie 7.0.25 voor Linux, misschien heeft het daarmee te maken (aangezien het een Flash site is)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

terabyte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:49:
Ik heb trouwens Macromedia Flash versie 7.0.25 voor Linux, misschien heeft het daarmee te maken (aangezien het een Flash site is)??
Ja ik ook hoor :p. Mjah, na een beetje heen en weer refreshen werkt t wel enigszins, heb geen last van overlappende letters hoor... Is alleen niet zo netjes, en sowieso zwaar overbodig voor dit soort werk flash te gebruiken...

[ Voor 12% gewijzigd door RSpliet op 27-01-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Doet het prima met firefox 1.0 op winxp sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo.. ik heb net eens even een flinke mail gestuurd naar de mensen achter de site van mijn opleiding. Ik heb namelijk eindelijk eens de moeite genomen om de source te bekijken en die is werkelijk te erg voor woorden (en werkt dus ook totaal niet).

Neem bijvoorbeeld de voorpagina:
http://www.fontys.nl/bedrijfskundelogistiek/
In safari is het niet mogelijk om op de links te klikken, waarschijnlijk door de talloze nesting errors (met SPAN's op de meest vreemde plaatsen) in de site.

Nog mooier wordt het als je eenmaal op de pagina zit:

http://www.fontys.nl/va/roosters.56499.htm
Het menu links ziet er in Mozilla & Safari niet uit en de link 'Lesroosters afdeling logistiek' doet helemaal niks. Toen ben ik eens in de source gaan kijken en kwam ik dit tegen :)

<table class="moduletable-rand" width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" > <tr><td valign="top"><table width="100%" class="moduletable_rand" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" ><tr><td class="hoofdstuk">Roosters</td></tr></table> </td></tr><tr><td valign="top" class="body"><span lang=""><span class=standaard><P><span class=nadruk><A target="_blank" title="Opent link naar 'http://voyager.fontys.nl/Rooster_VA/default.htm' in een nieuw venster" href="http://voyager.fontys.nl/Rooster_VA/default.htm"></span><TABLE width="100%" border=0><TR><td valign=top class=standaard> </TD></TR><TR><td> </td></TR></TABLE><span class=nadruk>Lesroosters</A> (Studenten en docenten) Afdeling Logistiek</span></P><P><span class=nadruk>  <A target="_blank" title="Opent link naar 'http://voyager.fontys.nl/Rooster_VA/default.htm' in een nieuw venster" href="http://voyager.fontys.nl/Rooster_VA/default.htm"></span>

Zoek even de A tag op en kijk wat er dan komt zou ik zeggen.. echt te erg voor woorden. De W3C validator geeft dan ook 232 errors op deze site.

Ik ben alleen bang dat mijn mailtje niet veel uit zal halen :( ookal weet ik zeker dat deze site makkelijk na te bouwen is op een manier dat deze in alle browsers werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 30-01-2005 17:32 . Reden: code-tag verwijderd ivm layoutvern*king ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik mocht vandaag (voor de tweede maal) een mail ontvangen met de volgende inhoud:
Geachte kandidaat
Na bestudering van uw cv op de NationaleVacaturebank kunnen wij U mededelen dat wij U zeer graag, op basis va de thans bekende informatie, als kandidaat in onze database wensen op te nemen.

Wij zijn namelijk van mening dat u een zeer passende kandidaat zou kunnen zijn voor een of meer openstaande vacatures/opdrachten bij een van onze hoogwaardige opdrachtgevers.

Wij willen u dan ook verzoeken om U bij onze website http://www.cepari.nl door middel van een open c.q gerichte sollicitatie aan te melden. Na dat U de persoonlijke gegevens en functiewensen heeft ingevuld ontvangt U per mail een bevestiging van uw aanmelding alsmede een persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord.

Het spreekt voor zich dat U, wanneer u dat nodig acht, via http://www.cepari.nl op uw persoonlijke pagina kan inloggen om uw gegevens aan te vullen en/of te wijzigen. Cepari Human Capital werkt volgens de WPR. Uw gegevens worden niet zonder uw instemming vrij gegeven.

Mocht U vragen hebben of op problemen stuiten bij het invullen van uw gegevens dan verzoeken wij U om deze kenbaar te maken via het vragenformulier op onze website of via ons emailadres info at cepari dot nl

Na dat wij via onze website uw persoonlijke gegevens informatie en CV in Word hebben ontvangen, nemen wij telefonisch contact met U op voor het maken van een afspraak voor een verkennend gesprek met een van onze medewerkers.

We danken U voor uw medewerking en hopen U zo spoedig mogelijk te kunnen verwelkomen op ons kantoor
Het eerste dat ik zie bij bezoek aan de site:
Cepari.nl is vernieuwd om het gemak te verbeteren. Als standaard gaan wij uit van Microsoft Internet Explorer vanaf versie 5.0. Jouw browser voldoet niet aan deze specificatie. Je kunt Microsoft Internet Explorer gratis downloaden door de knop hiernaast te klikken.
Ik was dus alweer volledig genezen van elke aandrang om me via hun website in te schrijven en dat heb ik ook middels een e-mail laten weten.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 30-01-2005 18:40 . Reden: info e-mail adres even iets lastiger gemaakt voor botjes ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Mr. Liu schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:39:
Ik mocht vandaag (voor de tweede maal) een mail ontvangen met de volgende inhoud:

[...]

Het eerste dat ik zie bij bezoek aan de site:

[...]

Ik was dus alweer volledig genezen van elke aandrang om me via hun website in te schrijven en dat heb ik ook middels een e-mail laten weten.
Ik vind dit op zich weer een overdreven reactie. Wat ze melden is dat de site gemaakt en getest is voor/in internet explorer. Daarbij geven ze een melding dat het kan voorkomen dat als je de site bezoekt met een andere browser dat er dingen niet helemaal kloppen. Ik vind dat juist meer professionaliteit uitstralen, dan dat de site bezoch wordt en dat mensen zien dat er dingen niet kloppen, terwijl er verder niks over is gezegd. Tevens wordt er een link aangeboden toch de site te bezoeken. De site doet het verder opzich goed in firefox, dus ik zie het hele probleem, behalve één extra klik, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

dev icey schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:08:
Ik vind dit op zich weer een overdreven reactie. Wat ze melden is dat de site gemaakt en getest is voor/in internet explorer. Daarbij geven ze een melding dat het kan voorkomen dat als je de site bezoekt met een andere browser dat er dingen niet helemaal kloppen. Ik vind dat juist meer professionaliteit uitstralen, dan dat de site bezoch wordt en dat mensen zien dat er dingen niet kloppen, terwijl er verder niks over is gezegd. Tevens wordt er een link aangeboden toch de site te bezoeken. De site doet het verder opzich goed in firefox, dus ik zie het hele probleem, behalve één extra klik, niet.
Tsja, als niemand klaagt, leren ze het nooit. Het ergste is nog dat de site het prima lijkt te doen. Ik krijg altijd een beetje een minderwaardigheidscomplex van zulke meldingen. Alsof ik gekke henkie ben dat ik geen IE gebruik.

Zie het als volgt:

Geachte dev icey. Jij wil de stationsstraat in. Helaas heb je flaporen. Het kan zijn dat bij erge tegenwind je moeite hebt om de straat door te lopen. Wil je toch ondanks dit grove mankement aan je lichaam toch doorlopen, dan is hier de ingang van de straat. Of ga hier een kliniek binnen om de malle oren van je te laten repareren.

Ik charcheer een beetje, maar zo komt zo'n melding een beetje over. Volledig overbodig, want er is helemaal niets mis met jouw oren. En die straat doorlopen gaat prima, toch?

:)

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als 'u bent een rolstoelgebruiker'. Tja, welke winkel durft nog gehandicapten publiekelijk uit te sluiten, hoe klein dat percentage ook moge zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, de tijd om die voorpagina te maken (met als titel "Brouwser Check" :X) hadden ze beter kunnen steken in het HTML 4.01-strict maken van de HTML. De w3-validator vindt trouwens maar kleine foutjes: ontbrekende alt's in de img-tags, framespacing-tags die er niet thuis horen, dat soort dingen. De voorpagina kan wat mij betreft achterwege blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bergen schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:00:
Mja, de tijd om die voorpagina te maken (met als titel "Brouwser Check" :X) hadden ze beter kunnen steken in het HTML 4.01-strict maken van de HTML. De w3-validator vindt trouwens maar kleine foutjes: ontbrekende alt's in de img-tags, framespacing-tags die er niet thuis horen, dat soort dingen. De voorpagina kan wat mij betreft achterwege blijven.
Bedankt dat je die spelfout even vermeldt, ik had hem nog niet opgemerkt en bij een volgende e-mail van hun, waarbij ik weer tegen die voorpagina aanloop, zal ik het zeker in mijn antwoord verwerken. Tevens denk ik dat ik ze dan maar eens vraag hoe ik IE onder Linux aan de praat moet krijgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Laatst online: 05-06 09:27
Mr. Liu schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:39:
[...]

Bedankt dat je die spelfout even vermeldt, ik had hem nog niet opgemerkt en bij een volgende e-mail van hun, waarbij ik weer tegen die voorpagina aanloop, zal ik het zeker in mijn antwoord verwerken. Tevens denk ik dat ik ze dan maar eens vraag hoe ik IE onder Linux aan de praat moet krijgen.
is niet zo heel moeilijk hoor, gewoon ff wine installeren en de IE installer downloaden en het werkt perfect. (nb. niet dat ik een IE fan ben, heb het alleen af en toe nodig om te checken of html die ik maak wel IE-compatible is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

kroeske schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:09:
[...]
is niet zo heel moeilijk hoor, gewoon ff wine installeren en de IE installer downloaden en het werkt perfect. (nb. niet dat ik een IE fan ben, heb het alleen af en toe nodig om te checken of html die ik maak wel IE-compatible is)
Ik zal eraan denken als ik het ooit nodig heb, maar ik heb zo'n vermoeden dat even rebooten onder Windows eenvoudiger is :P Maar ik denk niet dat die sukkels er voldoende vanaf weten om mij die raad te geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er klopt wel meer niet aan de website, dan heb ik het niet over het technische aspect, maar over de inhoud, hij staat vol met allerlei wollige manager-praat waar je je eerst doorheen moet worstelen om een vaag idee te krijgen over wat ze nu precies doen: ze helpen bedrijven met het vinden van sollicitanten... zet dat dan als <h2> op de homepage...

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 01-02-2005 14:49 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Reinier

\o/

http://www.nictiz.nl -> menu werkt half in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Wat zie ik daar in de FAQ van de postbank?
Aan welke voorwaarden moet mijn Internet Explorer browser voldoen om Mijn Postbank.nl te kunnen gebruiken?

Om gebruik te kunnen maken van Mijn Postbank.nl moet u beschikken over:

* Windows 95, Windows 98, ME, 2000, NT of XP in combinatie met Internet Explorer 5.0 of hoger
* MAC OS 10.0 in combinatie met Netscape 7.0
[...]
Ik wil gebruik maken van de Terug/Back knop van mijn Internet browser (bijv. Internet Explorer) maar deze werkt niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Omdat u binnen Mijn Postbank.nl via een knop in het scherm de mogelijkheid heeft om terug te gaan naar de vorige pagina, is de knop in de bovenbalk niet te gebruiken.
Die eerste: Is Netscape Navigator 7.0 een Internet Explorer browser? :r
Die tweede: vink een beetje een non-argument, het is namelijk niet OMDAT, maar 'gelukkig kan dit en dit ook, maar wij hadden geen zin in netjes coden, dus wat jij precies wilt kan niet'... stelletje viespeuken

ben ik blij dat ik niet bij de postbank zit :+
Systeemeisen ABN AMRO Internet Bankieren

Een werkende internetverbinding bij één van de volgende browsers:

* Internet Explorer 5.0 inclusief servicepack 1 (128-bits encryptie)
* Internet Explorer 5.5 (of hogere versies) voor de besturingssystemen Windows 9x, WinMe, Windows XP, Windows NT, Windows 2000. En Mac OS9 of hoger;
* Netscape 6.0 (of hogere versies) voor het besturingssysteem Windows 9x, WinMe, Windows XP, Windows NT en Windows 2000.
Wederom niet waar, maar daar mag ik niet klagen, want t werkt tenminste goed met Firefox/Mozilla, ook onder Linux ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RSpliet op 02-02-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 21:28

crisp

Devver

Pixelated

Een werkende internetverbinding bij één van de volgende browsers:

* Internet Explorer 5.0 inclusief servicepack 1 (128-bits encryptie)
* Internet Explorer 5.5 (of hogere versies) voor de besturingssystemen Windows 9x, WinMe, Windows XP, Windows NT, Windows 2000. En Mac OS9 of hoger;
* Netscape 6.0 (of hogere versies) voor het besturingssysteem Windows 9x, WinMe, Windows XP, Windows NT en Windows 2000.
Voor zover ik weet bestaat er geen IE 5.5 of hoger voor Mac 8)7

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:35
...
:? Ik heb ABN-AMRO Internet Bankieren nooit met een ander browser gebruikt dan Opera. Onder Windows en Linux, maar nooit zo'n melding gekregen. Ook geen 1 probleem.

Maar op www.xcent.nl kan je zonder IE alleen de intro zien, daarna een fout melding met "ActiveX component can't create object". :/

Op De Hof heeft gemeente Amersfoort een webcam geplaatst: ActiveX :X (ik heb ze een email gestuurd)

edit: Opera en FF

[ Voor 5% gewijzigd door Gondor op 02-02-2005 23:43 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Gondor schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:42:
[...]
:? Ik heb ABN-AMRO Internet Bankieren nooit met een ander browser gebruikt dan Opera. Onder Windows en Linux, maar nooit zo'n melding gekregen. Ook geen 1 probleem.
Nee klopt, staat in de help-bestanden verborgen. Die werken trouwens niet zo goed. Bij het openen van een submenu wordt ik direct doorverwezen naar de homepage, kan ik weer op vorige duwen.
En de laatste versie van IE voor Mac is inderdaad 5.2.3, nog een stomiteit :p

[ Voor 34% gewijzigd door RSpliet op 02-02-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
Seven of Nine schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:01:
Wat zie ik daar in de FAQ van de postbank?

[...]

Die eerste: Is Netscape Navigator 7.0 een Internet Explorer browser? :r
Die tweede: vink een beetje een non-argument, het is namelijk niet OMDAT, maar 'gelukkig kan dit en dit ook, maar wij hadden geen zin in netjes coden, dus wat jij precies wilt kan niet'... stelletje viespeuken

ben ik blij dat ik niet bij de postbank zit :+
Tja, dat tweede is volgens mij gewoon omdat het een applet is, voor zover ik weet werkt bij bijna geen een applet de 'vorige' knop.
[...]

Wederom niet waar, maar daar mag ik niet klagen, want t werkt tenminste goed met Firefox/Mozilla, ook onder Linux ;)
Mijnpostbank doet het bij mij ook goed onder Linux met firefox (na wat gevogel welliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Shinji schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:51:
[...]

Tja, dat tweede is volgens mij gewoon omdat het een applet is, voor zover ik weet werkt bij bijna geen een applet de 'vorige' knop.

[...]

Mijnpostbank doet het bij mij ook goed onder Linux met firefox (na wat gevogel welliswaar)
Ja ik ken dan mijnpostbank niet verders, ben geen postbankklant, maar alleen al die melding dat de vorige knop in je browser het niet doet OMDAT er in de pagina zelf ook een vorige knop staat, da's n beetje omgekeerde wereld heh :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

smokalot schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:17:
De Universiteit Utrecht heeft voor alle studenten een portal ("myUU"),....
Woei! Ik ben benieuwd of ie nu nog wat terug durft te sturen >:) :P

Sommige ontwikkelaars hebben serieus een boord voor hun kop lijkt wel :/

[ Voor 80% gewijzigd door DeMoN op 03-02-2005 16:09 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:17:
De Universiteit Utrecht heeft voor alle studenten een portal ("myUU"), waar je wat mededelingen kan zien, waar je je laatste mail-headers kunt zien, en waar je een link ziet naar je persoonlijke "U-schijf":
Ah, waarschijnlijk net zulke troep als portal.hhs.nl
Ik probeer al sinds september 2004 duidelijk te maken dat die website alleen goed werkt in IE. Mozilla gooit alle tekst door elkaar. Konqueror doet hetzelfde en laat geen navigatiebalk zien.

Eindelijk wordt het probleem erkend. Over een paar dagen wordt besloten of het probleem wordt opgelost. Dat gaat namelijk niet zomaar. Er zijn zelfs meerdere vergaderingen van de 'stuurgroep' voor nodig! Er worden kostenramingen enz.. gemaakt.
Als ik er 1 dag aan werk is het probleem opgelost, maar managers doen graag moeilijk.

Het is schandalig dat een openbare school op deze manier groepen buitensluit van informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:56:
[...]

Ah, waarschijnlijk net zulke troep als portal.hhs.nl
Ik probeer al sinds september 2004 duidelijk te maken dat die website alleen goed werkt in IE. Mozilla gooit alle tekst door elkaar. Konqueror doet hetzelfde en laat geen navigatiebalk zien.

Eindelijk wordt het probleem erkend. Over een paar dagen wordt besloten of het probleem wordt opgelost. Dat gaat namelijk niet zomaar. Er zijn zelfs meerdere vergaderingen van de 'stuurgroep' voor nodig! Er worden kostenramingen enz.. gemaakt.
Als ik er 1 dag aan werk is het probleem opgelost, maar managers doen graag moeilijk.

Het is schandalig dat een openbare school op deze manier groepen buitensluit van informatie.
deze portal is op zich functioneel in zo'n beetje elke browser, maar alleen jammer dat dit soort foutjes ervoor zorgen dat een deel van de functionaliteit (een belangrijk deel volgens velen denk ik) niet beschikbaar is voor veel mensen, terwijl het totaal onnodig is, en in een paar minuten opgelost. een kwartier als je het ook nog met verschillende browsers wilt testen (hoewel het blijkbaar voldoende is als het werkt in IE6).

misschien handig om de problemen op te hakken in kleine stukjes, die niet de moeite van het vergaderen waard zijn, en waarvan je gewoon tegen de geldschieter van deze groep kunt zeggen "het is 5 minuten werk, maar toch vertikken ze het te doen, er zouden ontslagen moeten vallen!" :P

Overigens kan ik me van een hogeschool voorstellen dat ze een beetje pragmatisch zijn, maar zulke gesloten software past niet bij een wetenschappelijke instelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53
Bekend punt eigenlijk, de 'webdata' van inholland werkt ook niet onder niet-ie browsers. Gelukkig is het met de webmail wat beter gesteld.
Had weer als voordeel dat ik een goed punt had om in te vullen bij het sto.

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinG op 04-02-2005 22:56 ]

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

had nog niets terug gekregen op de mail die ik gestuurd had (zie boven), dus even een herinnering gestuurd:
Beste X,

onderstaand bericht heb ik geen reactie op gehad, ik ga er vanuit dat het
bericht nooit is aangekomen, danwel dat er ergens anders iets is fout gegaan
waardoor mijn oplossing niet is geimplementeerd, en waardoor ik geen reactie
heb ontvangen.

Ik zou het op prijs stellen als u mij even een ontvangstbevestiging zou
willen sturen voor deze mail.

Met vriendelijke groet,
ik

[vorige bericht]
toen kreeg ik een CC aan iemand anders, "zou jij deze vraag kunnen beantwoorden?".

nu mail terug:
Geachte heer $lastname, beste $firstname,

ik heb je suggestie meteen doorgegeven aan het ontwikkelteam van MyUU. Wij
zijn nu echter bezig met de migratie naar versie 6.2 en zullen daarna jouw
suggestie bekijken. Daarover krijg je dus nog bericht.

Met vriendelijke groeten,

Z
directeur ICT Universiteit Utrecht
nou, heel netjes :)

als er nu over een paar maanden nog niks gebeurd is maar weer eens klagen, maar op zich netjes dat de directeur de tijd heeft genomen de boel te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
http://www.elsevier.nl/ is ook wel leuk. Deze attendeert mij er op dat ik geen Internet Explorer gebruik en dat de site eigenlijk alleen daar goed in werkt. Klik ik vervolgens door dan krijg ik een prachtige valid XHTML 1.0 Strict pagina die in Safari dus gewoon prima rendert. Wel zonde dat ze de site dan ontsieren met zo'n melding.

Had alleen ff geen zin om een mailtje te sturen, dus als iemand zich verveelt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Die site rendert in Firefox 1.0 toch ietsjes minder (Linux)... Zitten dan ook een bak fouten in van hier tot tokio:
http://validator.w3.org/c...A%2F%2Fwww.elsevier.nl%2F
De Doctype Declaration is ook niet alles :)

Verwijderd

Altijd leuk om op te merken uiteraard, maar ik had een probleem met de navigatie van toch een redelijk bekende site.

het plaatje illustreerd het probleem wel denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.stratos-online.nl/got_banner.gif

Firefox 1.0 onder linux.

navigatie werd redelijk lastig door deze bug :P
gelukig komt het probleem enkel af en toe voor.

(er word iig wel aan gewerkt :) [BUG] Banner GoT Index op verkeerde plaats )

• Bigs
  • Niet online
Seven of Nine schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:14:
Die site rendert in Firefox 1.0 toch ietsjes minder (Linux)... Zitten dan ook een bak fouten in van hier tot tokio:
http://validator.w3.org/c...A%2F%2Fwww.elsevier.nl%2F
De Doctype Declaration is ook niet alles :)
w00ps.. ik heb alleen ff vluchtig door de source gekeken, maar er zitten dus idd toch meer fouten in dan ik dacht :) My bad

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
deze site doet het zo ver ik weet wel onder firefox en dergelijke, maar is dessalnietemin een slechte ontwikkeling: http://www.msfrontpage.nl/
Ik heb hem een mailtje gestuurd dat het niet bijdraagt aan een goede webcontent die door elke browser te lezen is.
En hij heeft het sportief opgevat en gaat er eens over denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Emielio op 10-02-2005 09:14 ]

Opleiding Brandveiligheid

• Reinier

Reinier

\o/

Emielio schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:13:
deze site doet het zo ver ik weet wel onder firefox en dergelijke, maar is dessalnietemin een slechte ontwikkeling: http://www.msfrontpage.nl/
Ik heb hem een mailtje gestuurd dat het niet bijdraagt aan een goede webcontent die door elke browser te lezen is.
Bah, dat is nou echt op een verkeerde manier geld willen verdienen :|

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:14:
Altijd leuk om op te merken uiteraard, maar ik had een probleem met de navigatie van toch een redelijk bekende site.

het plaatje illustreerd het probleem wel denk ik.
[afbeelding]

Firefox 1.0 onder linux.

navigatie werd redelijk lastig door deze bug :P
gelukig komt het probleem enkel af en toe voor.

(er word iig wel aan gewerkt :) [BUG] Banner GoT Index op verkeerde plaats )
als je dat topic goed had gelezen zag je dat het probleem ook met IE was ;)
daarnaast is dit een fout van de bannerboer en werkt die site verder prima (zelfs beter) met non-IE browsers :)

Verwijderd

Erkens schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:54:
[...]

als je dat topic goed had gelezen zag je dat het probleem ook met IE was ;)
daarnaast is dit een fout van de bannerboer en werkt die site verder prima (zelfs beter) met non-IE browsers :)
offtopic:
dat het niet in IE werkt, zegt toch niks over de werking in non-IE ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:11:
[...]

offtopic:
dat het niet in IE werkt, zegt toch niks over de werking in non-IE ;)
nee maar het zegt wel dat het gewoon een normaal foutje is, want wat heb je aan een site die nergens werkt. hij werkt niet in IE en hij werkt niet in non-IE 8)7
Overigens werkt die site wel alleen door een bugje (welke je ook weet gezien dat topic wat je aanhaalt) eventjes wat minder werkt. Beetje dom om dat hier dan te posten :/

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Emielio schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:13:
Zou je die mailwisseling eens kunnen quoteren :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Verwijderd

Erkens schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:14:
[...]
Beetje dom om dat hier dan te posten :/
Het was ook maar een grapje Erkens :> Gewoon crisp en kornuiten eens lekker stangen is toch nooit weg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
De VI pagina werkt iha goed onder FF, maar deze niet.

De muis doet niks op de continenten, zodat je zonder handje niet door kan klikken naar de continenten. Heb een week geleden een email gestuurd, geen reactie nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 14-02-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

http://jetix.nl/
klopt vast niet :p

• Freee!!

Freee!!

Lijkt het hier onder Opera goed te doen.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mr. Liu schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:24:
[...]

Lijkt het hier onder Opera goed te doen.
Onder FireFox hier ook.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Zal dan ook deels liggen aan de Linux Flash plugin, maar in elke browser die ik probeer ligt dat brede middelste blok over het plaatje (ochtend show) heen. Ook lijkt transparantie te ontbreken dus bij de flash animaties, maar da's denk ik niet de webmasters' schuld. T ziet er echter ook alles behalve 'af' uit... heb (gelukkig :p) geen IE ter referentie

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Seven of Nine schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:41:
[...]

Zal dan ook deels liggen aan de Linux Flash plugin, maar in elke browser die ik probeer ligt dat brede middelste blok over het plaatje (ochtend show) heen. Ook lijkt transparantie te ontbreken dus bij de flash animaties, maar da's denk ik niet de webmasters' schuld. T ziet er echter ook alles behalve 'af' uit... heb (gelukkig :p) geen IE ter referentie
Net zag ik dat plaatje helemaal niet. Maar ik zie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
Wat vinden jullie van deze: http://www.achmea.nl
De gehele site wordt in Firefox heel raar links uitgelijnd. Valt totaal niet mee te werken.

offtopic:
Wat was die site waar die blacklist van websites op stond die het alleen in IE doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

http://www.promozilla.nl/blacklist/blacklist.y :)

Edit:
1) Hoezo offtopic? Je vraag is juist ontopic.
2) Staat ook gewoon in de startpost zie ik nu ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Reinier op 21-02-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Reinier schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:59:
http://www.promozilla.nl/blacklist/blacklist.y :)

Edit:
1) Hoezo offtopic? Je vraag is juist ontopic.
2) Staat ook gewoon in de startpost zie ik nu ;)
Thanx.
Ik zie op die blacklist-site dat Achmea al in december 2003 (!!!) is verteld dat hun site niet werkt in niet-IE-browsers. En ze hebben er nog steeds niets aangedaan. Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
ucchan schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:33:
[...]

Zou je die mailwisseling eens kunnen quoteren :) ?
Op aanvraag van Ucchan de mailwisseling

Beste Emiel,

Bedankt voor je feedback en tips!
Ik ga er beslist naar kijken.

Groet,
Richard Abbink

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Emiel van Rossum [mailto:*******@gmail.com]
Verzonden: woensdag 9 februari 2005 9:27
Aan: richard.abbink@msfrontpage.nl
Onderwerp:
- Hide quoted text -

Beste Richard,

Door het gebruik van Frontpage werk je mee aan een slechte webcontent,
fronpage houd zich niet aan de (x)html standaarden.
De websites door fronpage vervaardigd zijn maar met 1 browser
fatsoenlijk te zien, deze browser is de meest achterhaalde onveilige
browser die er op dit moment is, internet explorer dus.
Een volgend probleem is dat internet explorer maar onder 1 OS werkt.
en daardoor zorg je dus dat mensen sites maken die maar onder 1 os met
1 browser te zien zijn.
bij de volgende link kun je zien wat er alleen als in jou site mis is:
http://validator.w3.org/c...F%2Fwww.msfrontpage.nl%2F
En bij de volgende link is te lezen hoe je wel echt goede sites kunt
maken die volgens de html code kloppen:
http://www.w3schools.com/html/default.asp
Ik zie dat jou pagina gewoon op een linux server draait dus je zou
moeten weten dat een frontpage pagina niet goed werkt in een
firefox/ephany/konqueror/mozilla/opera en dergelijke.
http://uptime.netcraft.co...F%2Fwww.msfrontpage.nl%2F

Ik hoop dat je in de toekomst wat meer kwaliteits bewust word en stopt
met die MS troep.

Groetjes Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44

Neo

Ik heb achmea ff een boos mailtje gestuurd, even kijken of ze erop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
Even een leuke template gemaakt voor een briefje/mailtje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<Naam>
<Adres>
<Postcode> <WOONPLAATS>

<Naam bedrijf>
<Adres>
<Postcode> <WOONPLAATS>

Geachte,

Op <insert datum> j.l. had ik mij voorgenomen om op uw site, informatie in 
te winnen over uw producten. Dit was helaas voor mij niet mogelijk
aangezien de browser welke ik gebruik, uw pagina simpelweg niet goed 
weergeeft. 

Ik maak gebruik van het besturingssysteem <insert OS>, waarbij ik 
als browser <insert browser> gebruik. Daar het voor mij niet mogelijk is 
om op het veelgebruikte Internet Explorer over te stappen, zou ik u 
vriendelijk willen vragen hoe wij dit probleem kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet

<Naam>
<Email>

Bijlage: screenshot van betreffende pagina in de door mij gebruikte brouwser.

:7

[ Voor 8% gewijzigd door MiStErMaNiAc op 21-02-2005 14:11 ]

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MiStErMaNiAc schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:45:
Even een leuke template gemaakt voor een briefje/mailtje:

:7
brouwser :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Vervang dan "brouwser" even door "browser", "Geachtte" door "geachte", "Vriendelijke Groet" door "vriendelijke groet" en verwijder een paar overtollige komma's, dan is het best een redelijke brief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Laatst online: 27-04-2020
oepsie :P nog niet helemaal wakker.

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
JozyDaPozy schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:35:
Wat vinden jullie van deze: http://www.achmea.nl
De gehele site wordt in Firefox heel raar links uitgelijnd. Valt totaal niet mee te werken.

offtopic:
Wat was die site waar die blacklist van websites op stond die het alleen in IE doen?
zie ook: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=241183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Cool, link je toch gewoon even naar de door mij aangemelde bug. Overigens is deze al een jaar oud ofzo. Ze reageren op geen enkele mail, doen er totaal niets aan en het is echt ongelovelijk triest dat zo'n bedrijf zo'n slechte website heeft en houdt. Ik nomineer ze voor de koude douche bij Kassa.

Ik denk dat de enige methode is om daar wat gebeurd te krijgen het volgende is:

Bel op als vertegenwoordiger van bedrijf X met 2500 man personeel. Zeg dat je product Y van Achmea wilde afnemen voor al deze mensen, maar dat je op het bedrijfsnetwerk van X geen IE toestaat. Omdat dit toch tamelijk onwerkbaar is in combinatie met de Achmea website overweeg je toch maar naar bedrijf Z te stappen, omdat hun website wel goed werkt. Misschien dat ze van dat type orders mislopen wel zenuwachtig worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Ik snap niet waarom dit als bug staat gerapoorteerd bij Mozilla.
Het is toch geen bug in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:36
Volgens mij werkt deze site ook niet helemaal lekker! :/ :?
In firefox is het IIG een puinhoop!
Dit in combinatie met JRE 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

JozyDaPozy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:59:
[...]

Er is een speciale groep bugs, namelijk site bugs. Deze worden ook bijgehouden in bugzilla en op die manier is mooi uit te zoeken of een renderingprobleem een bug is of een fout van de designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
JozyDaPozy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:59:
[...]

het is een entry van het evangelism project van mozilla waarbij ze o.a. site makers proberen te assisteren bij het maken van werkende websites als deze er een zooitje van maken.

Verwijderd

Hier is een leuke site die gemaakt is door een webdesign bedrijf : 8)7
www.ebunet.nl
onder firefox lijkt het nergens op..

Gr. Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:19:
Hier is een leuke site die gemaakt is door een webdesign bedrijf : 8)7
www.ebunet.nl
Knuppels.
Techniek is onze sterke kant..........
http://validator.w3.org/c...&doctype=Inline&verbose=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag ik ook even op www.gsm-web.nl wijzen? Op de een of andere manier hebben ze een styleset bedacht die wel met IE werkt maar niet met Firefox.
Bekijk http://www.gsmweb.nl/telfort/index_abo.htm maar eens. In IE heeft de tabel met prijzen een paar mooie achtergrondkleuren, in Firefox is daar niets van te zien. Dat is vooral vervelend voor de kolom en rijheaders omdat die in IE witte tekst op donkerblauwe achtergrond hebben. In Firefox blijft alleen de witte tekst over en die zie je dus niet.

De styleset:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<style>
<!--
td           { font-family: Arial }
.2           { font-size: 8pt; text-align: Center; background-color: #F4F9FF }
.1           { font-size: 8pt; color: #FFFFFF; background-color: #003886; text-align: Center }
-->
</style>

Blijkbaar accepteert FF die background-color niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ook een leuke, aries. Het gaat niet om de site, maar om het examen systeem (exam.aries.net). Onder windows werkt het prima, maar onder linux met firefox krijg je een melding dat je Internet Epxlorer moet gebruiken. Verander je de user agent naar die van IE, dan werkt het prima :r

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Misschien een beetje een flauwe vraag (zelf ben ik Windows XP, IE gebruiker), maar welke website, behalve Linux/Browser gerelateerde sites (en zelfs die niet allemaal, zie hier onder), is nou wel echt HTML strict?

Ik heb er even een paar gechecked op validator.w3.org, wat blijkbaar jullie gouden standaard is, maar slechts weinig paginas bleken aan de eisen te voldoen:

Strict:
www.w3.org : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fvalidator.w3.org
www.mozilla.org : http://validator.w3.org/c...A%2F%2Fwww.mozilla.org%2F
www.opera.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.opera.com%2F
www.debian.org : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.debian.org%2F
www.kernel.org : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.kernel.org%2F

Niet strict:
www.google.com: http://validator.w3.org/check?uri=www.google.com
www.tweakers.net: http://validator.w3.org/check?uri=www.tweakers.net
www.linux.org: http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.linux.org%2F
www.kde.org : http://validator.w3.org/c...tp%3A%2F%2Fwww.kde.org%2F
www.linux.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.linux.com%2F
www.bebits.com : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.bebits.com%2F
www.netscape.com: http://validator.w3.org/c...%2F%2Fwww.netscape.com%2F
www.cnn.com : http://validator.w3.org/c...tp%3A%2F%2Fwww.cnn.com%2F
www.imdb.com : http://validator.w3.org/c...p%3A%2F%2Fwww.imdb.com%2F
www.nos.nl : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.nos.nl%2F
www.apple.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.apple.com%2F
www.intel.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.intel.com%2F
www.amd.com : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.amd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maasluip schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:10:
Mag ik ook even op www.gsm-web.nl wijzen? Op de een of andere manier hebben ze een styleset bedacht die wel met IE werkt maar niet met Firefox.
[...]
Knuppels; een className mag niet met een cijfer beginnen...
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:02:
Misschien een beetje een flauwe vraag (zelf ben ik Windows XP, IE gebruiker), maar welke website, behalve Linux/Browser gerelateerde sites (en zelfs die niet allemaal, zie hier onder), is nou wel echt HTML strict?
[...]
Strict:
http://gathering.tweakers.net : http://validator.w3.org/c...%2Fgathering.tweakers.net ;)

De frontpage ben ik mee bezig, hoewel ik die waarschijnlijk transitional hou

[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 01-03-2005 00:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:02:

Ik heb er even een paar gechecked op validator.w3.org, wat blijkbaar jullie gouden standaard is, maar slechts weinig paginas bleken aan de eisen te voldoen:

Strict:
www.w3.org : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fvalidator.w3.org
www.mozilla.org : http://validator.w3.org/c...A%2F%2Fwww.mozilla.org%2F
www.opera.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.opera.com%2F
www.debian.org : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.debian.org%2F
www.kernel.org : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.kernel.org%2F

Niet strict:
www.google.com: http://validator.w3.org/check?uri=www.google.com
www.tweakers.net: http://validator.w3.org/check?uri=www.tweakers.net
www.linux.org: http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.linux.org%2F
www.kde.org : http://validator.w3.org/c...tp%3A%2F%2Fwww.kde.org%2F
www.linux.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.linux.com%2F
www.bebits.com : http://validator.w3.org/c...3A%2F%2Fwww.bebits.com%2F
www.netscape.com: http://validator.w3.org/c...%2F%2Fwww.netscape.com%2F
www.cnn.com : http://validator.w3.org/c...tp%3A%2F%2Fwww.cnn.com%2F
www.imdb.com : http://validator.w3.org/c...p%3A%2F%2Fwww.imdb.com%2F
www.nos.nl : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.nos.nl%2F
www.apple.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.apple.com%2F
www.intel.com : http://validator.w3.org/c...%3A%2F%2Fwww.intel.com%2F
www.amd.com : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.amd.com
De validator is een mooie manier om te zien welke fouten er worden gemaakt, als het slechts kleintjes zijn heeft dat meestal geen gevolgen voor de weergave in welke browser dan ook. Zo zou kde.org gewoon valideren, ware het niet dat er &'etjes in links zitten, en die worden niet juist ge'escaped. Dat zijn zulke kleine foutjes dat het niet echt boeit, ze komen door php-foutjes, het is niet echt een structureel probleem. Natuurlijk wel netjes om het op te lossen, en ik weet zeker dat als je ze een mailtje stuurt ze het voor je oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Glashelder schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:18:
Ook een leuke, aries. Het gaat niet om de site, maar om het examen systeem (exam.aries.net). Onder windows werkt het prima, maar onder linux met firefox krijg je een melding dat je Internet Epxlorer moet gebruiken. Verander je de user agent naar die van IE, dan werkt het prima :r
lol
Since a couple of days my computer at school is running a version of Linux, though I am using the same browser, Mozilla Firefox 1.0.

With Windows I have no problems taking examines, however under Linux I cannot make an exam because I am not using Microsoft Internet Explorer (I assume it wants to say to me I am not using MS Windows). Fortunately there is a nice extension for Firefox called the “User Agent Switcher”. When switching from the Firefox user agent to the IE agent (so the Assessment System assumes I use MS Internet Explorer on Windows XP), everything works perfectly.

Can you explain this behaviour to me please, since now it looks like only Microsoft Operation Systems are allowed to the Assessment System. I cannot think of any other reason since the Assessment System works perfectly under Firefox.
Neat, thanks for the information. I downloaded the plugin to try it out.

Officially Aries Technology, Inc. can't support or respond to requests regarding why browser "XYZ" does or does not work with our curriculum. We simply state that it is only compatible with Microsoft Internet Explorer and we code and test all of our pages to align to that browser. At this time we don't have the ability to support more than one browser
Flauwkul natuurlijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

http://www.jangeluk.nl/

Echt héél erg zielig.
Dat ik hier ooit afgereden ben :/

Ik ga ze wel even mailen.
Even vragen waar je IE voor Linux kan downloaden.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

DeMoN schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:59:
http://www.jangeluk.nl/

Echt héél erg zielig.
Dat ik hier ooit afgereden ben :/

Ik ga ze wel even mailen.
Even vragen waar je IE voor Linux kan downloaden.
Bij FF onder windows zie je eerst ff de plaatjes en dan wordt je direct door gestuurd naar helaas.php :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Mijn vrouwelijke collega klaagt dat victorias secret webpage de catalogussen niet werken.

bv http://www2.victoriassecr...QK&page=p20p21&rfnbr=1497

Hier werkt bv alleen de eerste pagina. Van de rest worden de fotos niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beweeg me wel in de beerput, maar als jullie de emails nu eens wat anders zouden opzetten kom je niet over als een betweterig puberig knuppeltje dat zich maar heeft gestort op het uit frustratie afkraken van werk omdat hij zijn puistjes niet meer uitgeknepen kreeg. Er zal vast wel wat hersenmassa achter de auteur van een dergelijke mail zitten, maar zet dat dan ook om in woorden.

Op het moment dat ik een mail zou krijgen van iemand die mij verteld dat de website niet werkt omdat hij in frontpage is gemaakt en xhtml niet wordt ondersteund door frontpage zou ik werkelijk waar in tranen uitbarsten van het lachen. Het mailtje wordt vervolgens ook nog even het bedrijf doorgestuurd, uitgeprint en vereeuwigd in een schilderij. Hoe moet ik een dergelijk persoon nog serieus nemen?

Als je niet weet waar je over praat en puur interessant wil overkomen naar bedrijven toe, hou dan verder je adviezen in mails voor je. Geef dan gewoon aan wat er niet werkt, en wat je requirements zijn, maar ga nu niet de wijsneus uit lopen hangen. Dan zet je jezelf alleenmaar voor schut bij de mensen die wel de kennis hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:59:
Ik beweeg me wel in de beerput, maar als jullie de emails nu eens wat anders zouden opzetten kom je niet over als een betweterig puberig knuppeltje dat zich maar heeft gestort op het uit frustratie afkraken van werk omdat hij zijn puistjes niet meer uitgeknepen kreeg. Er zal vast wel wat hersenmassa achter de auteur van een dergelijke mail zitten, maar zet dat dan ook om in woorden.

Op het moment dat ik een mail zou krijgen van iemand die mij verteld dat de website niet werkt omdat hij in frontpage is gemaakt en xhtml niet wordt ondersteund door frontpage zou ik werkelijk waar in tranen uitbarsten van het lachen. Het mailtje wordt vervolgens ook nog even het bedrijf doorgestuurd, uitgeprint en vereeuwigd in een schilderij. Hoe moet ik een dergelijk persoon nog serieus nemen?

Als je niet weet waar je over praat en puur interessant wil overkomen naar bedrijven toe, hou dan verder je adviezen in mails voor je. Geef dan gewoon aan wat er niet werkt, en wat je requirements zijn, maar ga nu niet de wijsneus uit lopen hangen. Dan zet je jezelf alleenmaar voor schut bij de mensen die wel de kennis hebben.
Het probleem is nu juist dat die mensen blijkbaar niet de kennis hebben, anders was de mail ook niet nodig geweest.

een opmerking dat een website niet werkt omdat xhtml niet ondersteund wordt door frontpage is uiteraard onzin, en moet ook vooral niet in een mail staan. html kan ook prima werken, en zelfs als niet volgens de standaard gecode wordt is dat in veel browsers geen probleem. Moeten wel de dingen gefixt worden die wel problemen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://www.apotheekstehouwer.nl/

Je wordt op basis van useragent door gestuurt naar http://www.apotheekstehouwer.nl/nogo.html.

Zet je je useragent op IE dan werkt er werkelijk niks, ze hebben dan ook werkelijks niks van HTML en JS begrepen....

Site is gemaakt door http://www.codim.nl

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smokalot schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:29:
Het probleem is nu juist dat die mensen blijkbaar niet de kennis hebben, anders was de mail ook niet nodig geweest.
Daar gaat men hier inderdaad vanuit, maar dat is zo kortzichtig als wat. Het kan ook liggen aan requirements die zijn gesteld dat support er niet is,

Ik kom het zelf in de praktijk ook tegen, dat er geen budget is vanuit de klant om uitgebreide crossbrowser support te leveren.

Dat is een bewuste keuze van de klant op dat moment. In tegenstelling tot wat mensen nog steeds menen te moeten denken blijft crossbrowser ontwikkeling tijd en geld kosten, daar veranderd geen enkele standaard wat aan. Opera 8 negeert z-index op iframes, Mozilla heeft een bug heeft mbt coordinaten tijdens mousedown en mousemove combinaties, etc. dat kost tijd en geld, en commerciele bedrijven doen één ding niet graag, en dat is geld over de balk gooien voor elke hakkietakkie website door het te gaan testen op Windows, Linux, en MacOSX, en dan ook nog met 5+ verschillende browsers.

Daar kan een developer niets aan doen, dat zijn bedrijfsmatige, of klantspecifieke beslissingen. Jij dacht toch echt niet dat mijn baas zegt "ok, geen probleem dat die website 150% over de uren gaat, we leggen wel geld bij". Daar betaal ik mijn hypotheek niet van, maar dat schijnt het grootste gedeelte van de mensen in deze thread nog niet te begrijpen.

In mijn vrije tijd geen probleem, ik ondersteun wat ik kan. Maar op de werkvloer is het een ander verhaal. Daar moet geld verdiend worden, en een bedrijf in deze branch (en ik zit hier nu 9 jaar in) run je tegenwoordig niet door de filantroop uit te houden, het is keihard knokken voor elke cent. Wil de klant voor zijn beperkte budget een website, prima, maar verwacht dan geen diamantje.

Desondanks zie je hier wel mensen reageren met het hoogste woord en wellicht net 5% ervaring met web ontwikkeling. En het moet zo, en het moet zus, en ze kunnen dit niet, en ze kunnen dat niet, en ik vind, en zo hoort het, etc. terwijl ze waarschijnlijk niet eens verder zijn gekomen dat de website voor hun patience vereniging.

Het zou dus fijn zijn als daar rekening mee wordt gehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Nog even over achmea.nl daar staat nu dit plaatje van Quicktime onder Mac OS X, je zou dus denken dat de website onder Mac OS X moet werken, maar zelfs dat blijkt niet het geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.achmea.nl/upload/20030704/screenshot2_home.gif

Onder Mac OS X is Safari de standaard browser, maar daar werkt het niet, daar schuift alles net al sin Firefox naar links. "Gelukkig" wordt Internet Explorer ook meegeleverd met Mac OS X. Aangezien het een kut-website is zal hij ook wel in een kut-browser werken, zou je denken, maar in Mac-IE5 verschijnt er na lang wachten en veel geknipper een bijna geheel witte pagina waarbij je veel naar benedem oet scrollen om dan aan de linkerkant een kolom te zien waar alles in is gepropt, het is leesbaar, maar meer ook niet.

De gratis browsers FireFox en Camino geven het zelfde resultaat als Safari.

Uiteindelijk lukt het alleen Opera om www.achmea.nl op Mac OS X goed weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

We hebben er weer eentje: http://www.onderwijsvacaturebank.nl/
Deze site is ontwikkeld voor Microsoft Internet Explorer versies 4, 5 of 6.
Netscape wordt niet ondersteund.
U kunt de laatste versie van Internet Explorer kosteloos downloaden naar uw PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:37:
[...]
Dat is een bewuste keuze van de klant op dat moment. In tegenstelling tot wat mensen nog steeds menen te moeten denken blijft crossbrowser ontwikkeling tijd en geld kosten, daar veranderd geen enkele standaard wat aan. Opera 8 negeert z-index op iframes, Mozilla heeft een bug heeft mbt coordinaten tijdens mousedown en mousemove combinaties, etc. dat kost tijd en geld, en commerciele bedrijven doen één ding niet graag, en dat is geld over de balk gooien voor elke hakkietakkie website door het te gaan testen op Windows, Linux, en MacOSX, en dan ook nog met 5+ verschillende browsers.
[...]
Mijn ervaring als webdeveloper is dat als je juist naar de standaarden toe werkt enkel IE-support extra werk is. Je verhaal zegt dus denk ik meer over het kennisniveau van de gemiddelde webdevver dan over crossbrowser ontwikkeling ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 15-03-2005 01:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

www.voetbal.nl. Die mekkert dat ik IE 5 moet downloaden :X .
Verder is het menu niet lekker te navigeren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
http://www.pmw.nl/

Deze werkt helemaal niet onder Firefox en onder IE vind ik het ook een ramp website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Emielio schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:22:
http://www.pmw.nl/

Deze werkt helemaal niet onder Firefox en onder IE vind ik het ook een ramp website
Het ziet eruit alsof ie nog eh niet eh helemaal af is... Uit de Disclaimer:
sdfgsfd

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

http://www.ernstvanderpasch.nl/php/foto.php?n=klokhuis

Met internet explorer kan je die plaatjes over je scherm slepen....
Met andere browsers is het gewoon een puinhoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jk_warrior schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:46:
http://www.ernstvanderpasch.nl/php/foto.php?n=klokhuis

Met internet explorer kan je die plaatjes over je scherm slepen....
Met andere browsers is het gewoon een puinhoop...
Antieke browsersniffer; herkent Firefox niet eens...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:37:
[...]
Ik kom het zelf in de praktijk ook tegen, dat er geen budget is vanuit de klant om uitgebreide crossbrowser support te leveren.

Daar kan een developer niets aan doen, dat zijn bedrijfsmatige, of klantspecifieke beslissingen. Jij dacht toch echt niet dat mijn baas zegt "ok, geen probleem dat die website 150% over de uren gaat, we leggen wel geld bij". Daar betaal ik mijn hypotheek niet van, maar dat schijnt het grootste gedeelte van de mensen in deze thread nog niet te begrijpen.
Dit is nou de houding die ervoor zorgt dat W3C standaarden niet aanslaan, en het web altijd verdeeld blijft, en nieuwe ontwikkelingen niet benut kunnen worden.

Zelf werk ik altijd in Linux en controleer mijn sites achteraf in IE. Vaak moet dan ook het mes erin, omdat IE weer eens iets niet snapt.
Niet zo gek, als die browser al jaren geen fatsoenlijke updates meer krijgt.

Scheelt inderdaad ook dat mijn werkgever tot zekere mate pro innovatie is, en weet dat IE gewoon te oud is en niet meer van deze tijd.

Ik heb in mijn vrije tijd dan ook alle IE support opgegeven.
Als webbouwer is een van mijn grootste bronnen van frustratie het moeten verminken van mijn werk om gebrek aan innovatie te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de site van www.t-mobile.nl werkt wel in ff maar als je inlogt daar kan je geen berichten sturen, je kan ze wel intypen en zender toevoegen maar als je hem probeert te zenden dan doet ie niks.

ik heb ze al gemaild hierover maar hun zeggen alleen dat het erg moeilijk is om een website te maken die alle browsers ondersteunt (vast), ze gaan er wel aan werken (sure), maar voorlopig is het alleen in de grootste browser (IE) mogelijk.

erg jammer want ik maak er veel gebruik van en het liefst zou ik IE helemaal van m`n pc afhalen (pre-installation remove) maar dat kan dus nog niet.

laten we alsjeblieft nooit naar deel 3 hoeven gaan ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik wilde even kijken wie er kwamen op Fields of Rock. Niet dus, ik moest toch speciaal daarvoor naar Windows. In FF zie ik alleen maar een groot vlak en onderaan nog een klein stukje van de site.

www.fieldsofrock.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Nog een leuke.
Deze site (http://www.zercom.nl//ind...ex.php?p=35&f=1&s=1&a=470) geeft in Firefox gewoon een volledig witte pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JozyDaPozy schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:24:
Nog een leuke.
Deze site (http://www.zercom.nl//ind...ex.php?p=35&f=1&s=1&a=470) geeft in Firefox gewoon een volledig witte pagina.
lijkt hier gewoon normaal te werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bergen schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:11:
Ik wilde even kijken wie er kwamen op Fields of Rock. Niet dus, ik moest toch speciaal daarvoor naar Windows. In FF zie ik alleen maar een groot vlak en onderaan nog een klein stukje van de site.

www.fieldsofrock.nl/
Dat probleem heb ik met Opera, maar met FireFox zie ik het wel goed.
Nog een leuke.
Die doet het onder Opera wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bergen schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:11:
Ik wilde even kijken wie er kwamen op Fields of Rock. Niet dus, ik moest toch speciaal daarvoor naar Windows. ....
Niet nodig, met http://www.von-thadden.de/Joachim/WineTools/ kun je IE6 installeren onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nog een leuke.
Werkt hier prima in FF 0.9.3.
Tnx, ik zal er eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:16:
Dit is nou de houding die ervoor zorgt dat W3C standaarden niet aanslaan, en het web altijd verdeeld blijft, en nieuwe ontwikkelingen niet benut kunnen worden.
Ho ho ho, Het is w3c zelf die de blaam treft. In al die jaren hebben ze nog geen een keer een standaard neer weten te zetten die daadwerkelijk doordacht is. Maar nee, dat kunnen de prutsers niet. Het zou op zijn zachts gezegd fijn zijn als de css attribuut namen (los van consistent) gelijk waren aan de element attribuut namen. Als w3c al zulke simpele dingen verzaakt goed te specificeren moet je ook niet verwachten dat browser schrijvers je standaard volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 08:08:
[...]
Ho ho ho, Het is w3c zelf die de blaam treft. In al die jaren hebben ze nog geen een keer een standaard neer weten te zetten die daadwerkelijk doordacht is. Maar nee, dat kunnen de prutsers niet. Het zou op zijn zachts gezegd fijn zijn als de css attribuut namen (los van consistent) gelijk waren aan de element attribuut namen. Als w3c al zulke simpele dingen verzaakt goed te specificeren moet je ook niet verwachten dat browser schrijvers je standaard volgen.
Heb je helemaal gelijk in. Het had veel beter gekund, maar het is nu voor zover ik weet het beste wat we hebben, en ik kan tot dusver goed mee uit de voeten.
Misschien rommelig, maar altijd nog beter dan een gehele losse standaard per browser. Dat zou mijn werk helemaal onmogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:56
Boer zoekt vrouw, DE hit momenteel op TV, met naar ik aanneem toch aardig wat hits op hun krosite , werkt slecht qua opmaak in FF. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
Zelf werk ik altijd in Linux en controleer mijn sites achteraf in IE. Vaak moet dan ook het mes erin, omdat IE weer eens iets niet snapt.
Niet zo gek, als die browser al jaren geen fatsoenlijke updates meer krijgt.
Idem hier, ik bouw een site, deze valideert netjes (en soms niet, maar dan werkt hij in ieder geval in khtml/webkit, opera en gecko) en dan moet ik achteraf flink wat extra uren maken om alle problemen met IE te fixen, dat is dus tijd die volledig verspild is en redelijk wat geld kost..

Hoewel ik zelf dus geen IE gebruik (tis ook geen fijne browser imho) hoop ik wel dat ie7 bijv png support (maw: transparante images, gif zuigt nml) heeft en ook css(2) en xml+xhtml support.

Maar ja, waarschijnlijk ijdele hoop :(

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker boeiend, geen enkele browser ondersteund xhtml...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:07:
[...]

Lekker boeiend, geen enkele browser ondersteund xhtml...
Als ik me niet vergis doen Opera, Mozilla Suite, Firefox en andere Gecko-based browsers dat wel. IE niet, maar dat betekend niet dat geen enkele browser XHTML ondersteund.

PNG en CSS2 mogen idd van mij ook wel ondersteund worden in IE7. Dat zou een goede zaak zijn. Niet omdat ik IE gebruik, maar meer omdat de IE-gebruiker dan ook nog steeds de websites fatsoenlijk kan bekijken en de coder niet elke keer hacks moet verzinnen en gebruiken om het in IE fatsoenlijk uit te laten zien. Ik heb er nu meer moeite mee om websites er in IE beter uit te laten zien dan in een andere browser.

[ Voor 7% gewijzigd door Electronical op 17-04-2005 13:17 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kwam vandaag toevallig op de site van Paradiso. Met Lynx. Oeioeioei... Ik dacht eerst, "he leuk, ze hebben een cryptische smiley in de source gezet om te laten zien dat je browser niet helemaal voldoet", maar bij nadere inspectie was het geen smiley maar gewoon foute programmering.

In Lynx zie je dit:
code:
1
'); } //-->

Kijk je in de source, staat er op de laatste regels:
code:
1
2
3
4
5
} else{
    document.write('<script language="javascript">document.location="no_flash_error.php";</script>');
}
//-->
</script>

Ja, als je dus geen flash en geen javascript hebt, dan krijg je gekke dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Maasluip op 19-04-2005 12:07 ]

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.