Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

http://www.filmdiefstal.nl/

Helaas missen Mozilla-gebruikers de geneugten van dit stukje heropvoeding. Ach, nu kun je tenminste volhouden dat je niet kon weten dat wat je deed illegaal is ;)

Er zijn niet alleen nadelen aan niet-werkende websites, zo zie je maar weer...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
http://www2.zonnet.nl/abo...enservice/wijziging/?id=1 is ook een leuk voorbeeld van een site die IE-only is in de praktijk.
Gelukkig zijn ze wel zo eerlijk dit van tevoren aan te geven: http://www.zonnet.nl/helpdesk/new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Er zijn rare dingen aan de hand met deze site, zie de discussie op de frontpage...

FireFox - neem het web in eigen hand

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53
Hmm, toch is er wel een begin gemaakt, een doctype is aanwezig op de pagina's.
Niet dat je daar wat aan hebt, maar het is er wel.
http://www.filmdiefstal.nl/index2.html is bijvoorbeeld een frameset, met als doctype html4.01 transitional 8)7

Wel leuk, op de site zouden als ik het goed begrepen had, argumenten staan tegen het kopieren van films. Altijd al geweten dat er geen echte argumenten waren :D

Bezoek eens een willekeurige pagina

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Mensen, denk wel aan het doel van dit topic, en ga nu dus niet *hier* een discussie beginnen die inhoudelijk ingaat op die website ;)

Ik zeg het maar even voor de zekerheid :P

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
filmdiefstal.nl en zonnet.nl doen het hier prima? :? (op Debian unstable) Zonnet ben ik geen klant van, dus ik heb geen geldig nummer, maar op het eerste gezicht lijkt het prima te werken.

De philis-site lijkt het nu wel goed te doen (het staat me bij dat-ie vroeger niet zo best was), maar als je vergenoeg door klikt kom je toch op brakke pagina's uit (al zijn de problemen niet onoverkomelijk).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

zonnet en filmdiefstal doen het hier toch echt goed in mozilla

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Eerder deed filmdiefstal het niet. Volgens mij hebben ze wat aanpassingen gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 22:28 ]

• EdwinG
Filmdiefstal is duidelijk veranderd.
Eers had ik alleen het menu, daarna kwam een soort filmstrook bovenaan erbij
Nu is de filmstrook weer weg, en staat de tekst er. met onhandige dubbele scrollbalk die nergens voor nodig is.

Verwijderd

khet er nog eentje http://www.getalenruimte....998/Leerling/frameset.asp als je op je boek drukt komt het framepje er niet waar je van kan downloaden

(mozilla vanuit windows)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 16:44:
khet er nog eentje http://www.getalenruimte....998/Leerling/frameset.asp als je op je boek drukt komt het framepje er niet waar je van kan downloaden

(mozilla vanuit windows)
ja dat klopt heb ik ze al een hele tijd geleden een mailtje over gestuurd. Ze zouden het eens gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:09
de windows support site werkt ook niet.... http://support.microsoft.com Controleer maar eens met IE en firefox, je krijgt gewoon 2 verschillende sites :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ach, breek me de bek niet open over microsoft.com.. MSDN wordt nog vern*&kt. Laat Opera zich maar eens netjes identificieren als Opera, en neem een kijkje op http://msdn.microsoft.com/library/default.asp. Zet Opera dan weer tijdelijk op IE of Mozilla-identificatie, en zie, het werkt opeens wel.

Het is dus niet zozeer dat het niet werkt, maar waaaaaaaaaaaaarrrrrroooooooommmmm nou toch weer zo'n belabberde browser-check?!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

We hebben er weer eentje... Ik wilde de muziek uit de Libresse reclame opzoeken en die stond niet op www.ster.nl, dus gaan we naar www.libresse.nl. Maar helaas:
You are currently not able to access the website as it is optimised for Internet Explorer. If you are using a PC please download the latest Internet Explorer version at http://www.microsoft.com/windows/ie and then you will be able to access the site.
:(

• frim
  • Niet online
Mja die site ziet er dan ook echt brak uit zonder IE

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

EdwinG schreef op 16 september 2004 @ 12:42:
Filmdiefstal is duidelijk veranderd.
Eers had ik alleen het menu, daarna kwam een soort filmstrook bovenaan erbij
Nu is de filmstrook weer weg, en staat de tekst er. met onhandige dubbele scrollbalk die nergens voor nodig is.
van de site:
Waarom is deze website niet bereikbaar met alternatieve browsers zoals Firefox en Opera?De site is in eerste instantie gebouwd op Internet Explorer en Netscape Navigator, ’s werelds meest gebruikte browsers. Inmiddels is de site ook bruikbaar met alternatieve browsers zoals Firefox en Opera.

De vele reacties door tweakers dat de site niet werkt met Firefox heeft blijkbaar geholpen, anders hadden ze het Mozilla genoemt ;)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SSH schreef op 29 september 2004 @ 17:34:
[...]

van de site:
Waarom is deze website niet bereikbaar met alternatieve browsers zoals Firefox en Opera?De site is in eerste instantie gebouwd op Internet Explorer en Netscape Navigator, ’s werelds meest gebruikte browsers. Inmiddels is de site ook bruikbaar met alternatieve browsers zoals Firefox en Opera.
Wat een hoop bullshit.

Voor een Nederlandse website doet het er niet toe wat wereldwijd de meest gebruikte browser is, in Nederland is Firefox al lang de tweede browser gebruikt vrijwel niemand Netscape.

Daarnaast is het raar om websites voor bepaalde browsers te maken. Je moet namelijk wel heel gek doen om een website niet goed te laten werken in zowel Opera als Firefox.

Ik kan er echt niet bij hoe webdevelopers anno 2004, die ook nog echt geld krijgen voor hun werk, nog zulke rare fratsen uithalen. 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
www.brogum.nl

Doet onder Firefox geheel niets. :|

Verwijderd

Johnny schreef op 29 september 2004 @ 17:49:
[...]
Voor een Nederlandse website doet het er niet toe wat wereldwijd de meest gebruikte browser is, in Nederland is Firefox al lang de tweede browser gebruikt vrijwel niemand Netscape.
En zelfs als de site gebouwt is voor gebruik met Netscape, waarom zet je er dan een FX-block op? De Mozilla browsers maken nl. gebruik van Netscape's Gecko rendering engine, waardoor een site er niet vern**it uit kan zien in firefox terwijl hij in Navigator wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Is inmiddels opgelost:
Beste Johnny,

Bedankt voor je bericht in het forum van Brogum.
Het probleem was me inderdaad bekend van andere Mozilla en Firefox gebruikers, maar ivm tijdgebrek had ik nog geen oplossing gevonden.

De regel die jij gepost heb, heb ik gelijk aangepast en als het goed is zou de Brogum site nu wel Mozilla en Firefox compatible moeten zijn.

Nogmaals bedankt voor je opmerking.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik was vanmiddag op www.audi.nl verzeild geraakt. Nu weet ik zeker dat ik voorlopig geen audi zal aanschaffen. Ik vond die auto's toch al te duur voor wat ze bieden, maar dit is het laatste duwtje.. Waardeloze site, waar de helft niet werkt. TIP: frustreer jezelf door de car-configurator eens uit te proberen met Firefox.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

FCA

Johnny schreef op 02 oktober 2004 @ 20:36:
[...]

Is inmiddels opgelost:

[...]
En hij heeft ook nog eens gepost dan "Volgens gebruikers is dit de lambourginni onder de browsers"...

:7

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Volgens deze gebruiker is die opmerking toch gereserveerd voor Opera :7

En jammer van die mooie taalfout: "Voor degene die niet weten wat Mozilla/Firefox inhoudt" :>

[ Voor 45% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-10-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

www.chartertrains.nl, leuke site. Jammer van die lompe plaatjes in beeld. Maar associaal dat ik met Mozilla in een loop kom van een JS alert, die aangeeft dat deze site niet geschikt is ofzo:|. Associaal :( :( :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 13-10-2004 09:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.worldcybergames.com/

Ik heb ze al een e-mail gestuurd:
Dear Sir/Madam,

I was visiting the WCG website to download some replays of the matches held at the WCG. When I wanted to download one I had to register, but after filling in this form - http://www.worldcybergames.com/member/signup.asp - clicking the "submit form" button didn't work. I was using the Mozilla Firefox browser. When I tried that with Internet Explorer it did work. Downloading a replay didn't work either when I was using the Mozilla Firefox browser. A miniscule window popped up, but nothing happened. When I used Internet Explorer a screen-filling advertisement window popped up, and I could download the file after waiting a few seconds. When I was typing this e-mail, I didn't see the "Send" and "Close" button under the "Content" field of the "Contact Us" form. In Internet Explorer I did. I hope the WCG website will be fixed so it will work with the Mozilla Firefox browser, I dislike using Internet Explorer because of all the spyware and security problems.

Yours,
X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op 13 oktober 2004 @ 09:26:
www.chartertrains.nl, leuke site. Jammer van die lompe plaatjes in beeld. Maar associaal dat ik met Mozilla in een loop kom van een JS alert, die aangeeft dat deze site niet geschikt is ofzo:|. Associaal :( :( :( :( :(
"This page does not support your browser. A browser version 4.0 or higher is required"

Dus deze website doet het pas zodra Firefox versie 4.0 vrij geeft, irrelevant hoe versie 4.0 is. |:( De tekst is echt door een grote oelewapper gemaakt, onvoorstelbaar. :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik onder about:config app.version in 4.0 verander werkt hij nog niet :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:20
Shit, die Pop-Up message wil niet weg :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Gewoon je javascript even uitzetten, dan lijkt die site perfect te werken. Echt een goed voorbeeld van hoe je javascript niet moet gebruiken, die site. (niet vergeten weer aan te zetten als je hier wilt posten! :))

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mountainbike Zuid Limburg: het menuscript wil niet werken, dus het gros van de pagina's is niet bereikbaar :'(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat is niet zo vreemd met stukken drek als dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (document.layers) {
    visible = 'show';
    hidden = 'hide';
}
else
if (document.all) {
    visible = 'visible';
    hidden = 'hidden';
}
;(

Overigens werkt het in Opera wel..

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-11-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Nexxennium schreef op 03 november 2004 @ 20:03:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (document.layers) {
    visible = 'show';
    hidden = 'hide';
}
else
if (document.all) {
    visible = 'visible';
    hidden = 'hidden';
}
;(

Hm dat is best antiek :P

document.getElementById() lijkt me toch wat handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Nexxennium schreef op 03 november 2004 @ 20:03:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (document.layers) {
    visible = 'show';
    hidden = 'hide';
}
else
if (document.all) {
    visible = 'visible';
    hidden = 'hidden';
}
;(

Opera ondersteunt document.all ook voor zulke gevalletjes. En Mozilla nu, de allernieuwste versies ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Da's eigenlijk wel jammer, zo wordt die ouderwetse IE-drek nooit uitgeroeid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
http://www.astmatest.nl/

Die test veroorzaakt in Safari en Mozilla bijkant een astma-aanval :) (heb de code nog niet bekeken).

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 06-11-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
@Bigs: die site werkt anders prima hier met FireFox (onder Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:23
ajvdvegt schreef op 06 november 2004 @ 13:19:
@Bigs: die site werkt anders prima hier met FireFox (onder Windows).
als je de test doet en vraag 1 invult en doorgaat kom je weer bij vraag 1 enzovoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:57
De kaartenservice van TPG werkt alleen met IE.
Onder firefox kan ik geen preview krijgen van mijn gemaakte kaart en onder konqueror kan ik niet de adressen handmatig invullen. :(

Ik heb ze een berichtje gestuurd.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
Deze draad heeft helaas weer een schop nodig: de website van de Nederlandse Hockey bond is werkelijk dramatisch. De site barst van het IE-only JavaScript, en geen enkel menu is te gebruiken. Helaas kan ik ook geen e-mail adres oid vinden om te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Om een of andere reden werkt teletekst.nos.nl niet goed in Opera (wel in firefox en IE) In Opera komen alle getallen die ik met mijn toetsenbord invoer dubbel in het invoerveldje te staan:s.. met de muis gaat het gelukkig wel goe
Verder erger ik me altijd aan intel.com, die in Opera (en geloof ik ook in firefox) niet echt wil wat ik wil, en heel erg sloom aanvoelt. Zodra ik een menu item open, reageert ie vaak niet, of krijg ik een foutmelding. In IE lijkt het wel altijd goed te gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Luxx op 29-11-2004 22:37 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Die teletekst-site is een ramp qua HTML/Javascript. Intel.com is hier ook geen snelheidswonder, maar ik merk geen verschil tussen IE en Opera..

En de hockeybondsite.. Sja.. Ik durf het bijna niet meer op te merken, maar ze draaien ASP.. Je zou de makers van de site, Simac eens kunnen lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Johnny schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 23:27:
[...]

Opera ondersteunt document.all ook voor zulke gevalletjes. En Mozilla nu, de allernieuwste versies ook.
Op deze manier werkt het dus niet, bij het detecteren geeft mozilla nl false terug.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Vandaag viel me ineens op dat de <marquee>-tag in Firefox werkt! Ik dacht dat dat zo'n Microsoft-tag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Mijn opleiding heeft een nieuwe site:

http://www.fontys.nl/bedrijfskundelogistiek

Afgezien van de pieligheid waarmee deze in elkaar zit zijn er nog twee andere problemen. Op de voorpagina kun je in Safari nergens op klikken. Klik je met Firefox op Studenten bij Logistiek dan is het menu helemaal in elkaar geduwd. Zo ingewikkeld is dat menu toch niet, lijkt me dat je dat met correcte HTML en CSS toch heel simpel goed moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Luxx schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:11:
Om een of andere reden werkt teletekst.nos.nl niet goed in Opera (wel in firefox en IE) In Opera komen alle getallen die ik met mijn toetsenbord invoer dubbel in het invoerveldje te staan:s.. met de muis gaat het gelukkig wel goe
Voor teletekst gebruik ik de speciale teletekstbrowser van de NOS, werkt best lekker.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

En www.sdo.nl doet het nu ook niet goed, menu'tjes met VBScripts zijn not done :( Heb die webmaster eens een CSS/Javascript alternatief gestuurt voor zijn menu, die dus wel cross-browser is :) Voor de geinteresseerden:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<html>
<head>
<style type="text/css">
#menu1 {
    display: none;
}
#menu2 {
    display: none;
}
</style>
<title>test</title>
</head>

<body>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function togglediv(divid) {
    eval('division = document.getElementById("'+divid+'")')
    if (division.style.display == "none" || division.style.display == "") {
        division.style.display = "inline"
    } else {
        division.style.display = "none"
    }
}
</script>

<a href="#" onclick="javascript:togglediv('menu1')">hide/unhide</a><br />
<div id="menu1">Tekst<br /></div>
<a href="#" onclick="javascript:togglediv('menu2')">hide/unhide</a><br />
<div id="menu2">Tekst van div 2</div>

</body>
</html>

[ Voor 67% gewijzigd door RSpliet op 06-12-2004 22:22 . Reden: code toevoegen ;) ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

eval :r
JavaScript:
1
var division = document.getElementById(divid);

en als je al anchors gebruikt voor dit soort functionaliteit (waarom? het is toch geen link?) geef dan ook een return false vanuit de onclick om te voorkomen dat de pagina weer helemaal naar boven scrolled door de # ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

crisp schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:02:
eval :r
JavaScript:
1
var division = document.getElementById(divid);

en als je al anchors gebruikt voor dit soort functionaliteit (waarom? het is toch geen link?) geef dan ook een return false vanuit de onclick om te voorkomen dat de pagina weer helemaal naar boven scrolled door de # ;)
Ja hallo, t werkt iig, kan ik niet van dat VBScript zeggen. Ik moet ook zeggen dat ik het grootste deel van m'n javascript-kennis te danken heb aan de DOM specificatie van Mozilla.org ;). Dat return false gebeuren wist ik dus bijv niet ;). En ach, eval of niet maakt bij client-side toch niets uit, je kan er weinig mee verprutsen. Server-side moet je er wel mee oppassen, daar ben ik t mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
Nog eentje gevonden: http://www.nbd.nl

Dat is een nieuwe klant van mijn pa en die wilde dat ik even de website bekeek. Kreeg ik fijn deze pagina voorgeschoteld: http://www.nbd.nl/html/homepage.html .
U kunt de site van NBD|Biblion alleen bekijken met MS Internet Explorer versie 5 of hoger !!

NBD|Biblion maakt op deze site gebruik van zeer recente standaards.
Helaas worden deze nog niet door alle browsers ondersteund.
MS Internet Explorer doet dit wel, maar pas vanaf versie 5.
Netscape en andere merken zullen wellicht in de toekomst volgen.
Erg lachwekkend. :o

Als ik de inhoud van de site bekijk zie ik eerlijk gezegd niet in waarom ze zo moeilijk doen met de navigatie. Het kan simpeler, duidelijker en dan werkt het ook nog eens in andere browsers dan IE.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Seven of Nine schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:07:
[...]

Ja hallo, t werkt iig, kan ik niet van dat VBScript zeggen. Ik moet ook zeggen dat ik het grootste deel van m'n javascript-kennis te danken heb aan de DOM specificatie van Mozilla.org ;). Dat return false gebeuren wist ik dus bijv niet ;). En ach, eval of niet maakt bij client-side toch niets uit, je kan er weinig mee verprutsen. Server-side moet je er wel mee oppassen, daar ben ik t mee eens :)
Eval is gewoon niet nodig in deze context (in bijna geen enkele context trouwens), het is gewoon sloppy programmeerwerk en zoals je weet komen daar juist fouten van ;)
btw: javascript: in eventhandlers is ook fout ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
NBD|Biblion maakt op deze site gebruik van zeer recente standaards.
Helaas worden deze nog niet door alle browsers ondersteund.
MS Internet Explorer doet dit wel, maar pas vanaf versie 5.
Netscape en andere merken zullen wellicht in de toekomst volgen.
Doctype: Niet aawezig
Character Encoding: Niet aanwezig
Fouten met html 4.01 38

Goede standaarden :|

http://validator.w3.org/c...nl%2Fhtml%2Fhomepage.html

[ Voor 10% gewijzigd door EdwinG op 10-12-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

FCA

EdwinG schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:46:
[...]

Fouten met html 4.01 38

Sterker nog, als ik m'n browser identificatie omzet, dan krijg ik het volgende voor m'n neus:
http://www.nbd.nl/html/install_msxml.html
Blijkbaar is dat ook nog niet genoeg...
Onder IE6 (wine) wil hij ook nog eens flash installeren. Ze doen wel hun best om de website ontoegankelijk te maken.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

FCA schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:14:
[...]

Sterker nog, als ik m'n browser identificatie omzet, dan krijg ik het volgende voor m'n neus:
http://www.nbd.nl/html/install_msxml.html
Blijkbaar is dat ook nog niet genoeg...
Onder IE6 (wine) wil hij ook nog eens flash installeren. Ze doen wel hun best om de website ontoegankelijk te maken.
Briljant, en beide knoppen (ja en annuleren) doen hier helemaal niets. (Firefox 0.9.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat dit eigenlijk in NOS en niet in SA?
Er zijn ook non-ie browsers vor Windows. (Firefox, opera...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:35:
Waarom staat dit eigenlijk in NOS en niet in SA?
Er zijn ook non-ie browsers vor Windows. (Firefox, opera...)
Overwegende de discussie in Jullie feedback op het subforum Software Algemeen vind ik dit een goede opmerking.

Het zou wellicht ook in Webscripting kunnen. Strict gezien hebben websites die niet in niet-IE browsers werken niet zoveel te maken met niet-Windows OS'en in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Dit topic is het meest relevant voor mensen die geen windows gebruiken (zoals ikzelf).

Bovendien is het kennisniveau hier over het algemeen hoger, in SA zal het vaker voorkomen dat een IE-fan laat merken dat het allemaal maar gezeik is, en dat mozilla niet eens doodsimpele pagina's kan laten zien, en IE wel.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 14:22
EdwinG schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:46:
[...]

Fouten met html 4.01 38

Heb je ook al gezien dat voor de <html> er al javascript staat...
En als ik de site met FF bekijk (adres wat wel werkt: http://www.nbd.nl/pls/prod/aid_sse_0000.home)
Krijg ik te zien dat ze geen goede xslt hebben gebruikt... Poe en dat zouden goede standaarden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Er van uitgaande dat info[at]nbd.nl wel zal werken, heb ik de volgende vragen gesteld aan de personen achter de site:

1: Hoe ze denken dat het 5 jaar oude IE 5 de recente standaarden kan ondersteunen, terwijl alle dit jaar verschenen browsers dat volgens hun nog niet kunnen
2: Waarom wordt vermeld dat ze een recente standaard te volgen, zonder te melden welke dat is
3: Waarom in de broncode niet vermeld is welke versie gebruikt wordt, terwijl dat verplicht is volgens de standaard (doctype)
4: hoe ze de fouten konden verklaren (validator link van mijn vorige post)
5: Of ze mij de juiste IE versie voor Fedora Core konden toesturen

Ben benieuwd wat het antwoord is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb mijn eigen homepage maar eens gemoderniseerd en heb em dus valid XHTML 1.0 Transitional gemaakt, en wat leuke positioning-foefjes toegepast. Dus ff tegen de draad van dit topic in, iets dat in Gecko/Opera wel werkt, maar juist niet in MSIE :)

http://www.thany.org/

Ik gebruik onderaan trouwens een handige IE-feature om te vertellen dat IE brak is :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
That's the spirit :) Ik had laatst een site-wide aanpassinkje gedaan aan de site van een klant. Uiteraard even gecontroleerd in IE, en ook daar werkte het. Volgende dag hingen ze aan de lijn, bleek dat sinds die aanpassing in een bepaalde situatie heel IE op zijn bek ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

ajvdvegt schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:56:
Deze draad heeft helaas weer een schop nodig: de website van de Nederlandse Hockey bond is werkelijk dramatisch. De site barst van het IE-only JavaScript, en geen enkel menu is te gebruiken. Helaas kan ik ook geen e-mail adres oid vinden om te klagen.
er staat in de sitemap:
Browser - De website is het best te bekijken met Microsoft Internet Explorer 6.0 download hier.
Met andere browsers kan de menustructuur van deze site onjuist worden weergeven.

Ik kan alleen het email adres niet vinden om de flappies te berichten dat in Internet Explorer niet kan vinden voor mijn besturings systeem. Ik gebruik linux, mac, solaris en BSD maar daar hebben ze het niet voor ;)

Ik kon in de code wel de volgende mail adressen vinden:

<option value='chantal.mies@knhb.nl'>Accomodatie</option>
<option value='knhb@knhb.nl'>Algemeen</option>
<option value='jaap.quarles@knhb.nl'>Arbitrage</option>
<option value='connie.bootsma@knhb.nl'>Artikelen bestellen</option>
<option value='ria.van.rijn@knhb.nl'>Bestuurswijzigingen</option>
<option value='stephanie.laros@knhb.nl'>Bondscompetitie</option>
<option value='stephanie.laros@knhb.nl'>Competitie</option>
<option value='chantal.mies@knhb.nl'>Dienstverlening</option>
<option value='bart.hasselaar@knhb.nl'>Financien</option>
<option value='babette.van.schendel@knhb.nl'>G en LG hockey</option>
<option value='thom.terwee@knhb.nl'>Opleidingen</option>
<option value='brigitte.van.der.tuin@knhb.nl'>Oranje</option>
<option value='jose.mars@knhb.nl'>Scheidsrechterskaarten</option>
<option value='kara.meijer@knhb.nl'>Schoolhockey</option>
<option value='mieke.de.waal@knhb.nl'>Tuchtzaken</option>

dus als mensen nog wat tijd over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

_Thanatos_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:49:
Ik heb mijn eigen homepage maar eens gemoderniseerd en heb em dus valid XHTML 1.0 Transitional gemaakt, en wat leuke positioning-foefjes toegepast. Dus ff tegen de draad van dit topic in, iets dat in Gecko/Opera wel werkt, maar juist niet in MSIE :)

http://www.thany.org/

Ik gebruik onderaan trouwens een handige IE-feature om te vertellen dat IE brak is :)
IE-users krijgen de hele pagina niet te zien omdat hij met een application/xhtml+xml mimetype geserveerd wordt. Wat me wel stoort is dat je onclicks gebruikt voor navigatie* waar dat niet nodig is, en dan ook nog het deprecated document.location gebruikt ipv window.location.
* dit is dus een usability issue omdat mensen met een javascript-enabled browser nu niet de link in een tab kunnen openen. Als je de link zelf nu gewoon met display:block de div laat opvullen heb je geen javascript meer nodig. Als je het echt netjes wilt doen maak je van je navigatie een list ;)

En waarom gebruik je <div class="p"> ipv gewoon een <p>? het laatste is semantisch gezien gewoon correcter en is net zo goed te stylen - je markup kan dus beduidend beter ;)

XHTML is trouwens overrated; HTML was een betere keuze geweest...

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 12-12-2004 00:33 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ook lekker smerige HTML code hier. Een header toevoegen was blijkbaar te veel moeite. En dat voor een hosting provider...

[ Voor 20% gewijzigd door Stamgastje op 12-12-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Nog even over die NBD website, waarvoor je MSIE 5 of hoger nodig zou hebben, hij werkt ook niet met MSIE 5.2 voor de Mac! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
Andere hosting provider:
http://validator.w3.org/c...p%3A%2F%2Fwww.2hosting.nl :X
Ach, ze hebben een doctype, charset, en het werkt in mozilla :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stamgastje schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:53:
Ook lekker smerige HTML code hier. Een header toevoegen was blijkbaar te veel moeite. En dat voor een hosting provider...
ja ach das meer leuk voor validators, als je code gewoon klopt is er niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
En een validator controleert of je code (syntactisch) klopt. Als de validator zeurt, dan klopt je code niet. Sim-pel. Maar als de validator niet zeurt, dan kan je code nog steeds brak zijn.

Die site van 2hosting heeft gewoon al fout geneste elementen. Dat is in geen enkele HTML-versie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Na nog een mailtje met de webmaster van SDO is die site in ieder geval weer netjes gefixt :). Het kan dus wel :)

Ben dan nog wel zo gemeen geweest om mijn nick in de broncode van dat menu te verstoppen, ik had m namelijk voor hun aangepast bij gebrek aan reply op het eerste mailtje. Moet overigens zeggen dat ik de bron nog steeds oerlelijk vind, onrechtmatig gebruik van hoofdletters enzo ;) maar da's niet mijn werk

[ Voor 66% gewijzigd door RSpliet op 12-12-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Seven of Nine schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:39:
...
Ben dan nog wel zo gemeen geweest om mijn nick in de broncode van dat menu te verstoppen, ik had m namelijk voor hun aangepast bij gebrek aan reply op het eerste mailtje. Moet overigens zeggen dat ik de bron nog steeds oerlelijk vind, onrechtmatig gebruik van hoofdletters enzo ;) maar da's niet mijn werk
Gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

http://www.jvccuijk.nl/index.asp

:X het menu linksonder werkt niet...in principe is het een ul met een custom bullet en een :hove status (otw: een lijstje links met een plaatje ervoor die van kleur veranderen als je er overheen gaat), wat eenvoudig te doen is in CSS. De "designer" dacht daar anders over en doet he met JS:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
    <!--
      function ReColor(newColor)
      {
        subscript = window.event.srcElement.sourceIndex;
        document.all(subscript).style.color = newColor;
      }

function HyperLink( strColor, strStatusMsg )
      {
        subscript = window.event.srcElement.sourceIndex;
        document.all( subscript ).style.color = strColor;
        DisplayStatusMsg( strStatusMsg );
      }

function DisplayStatusMsg(strMsg)
      {
        window.status = strMsg;
      }

function LoadNextPage(strURL)
      {
        //alert('URL: ' + strURL);
        DisplayStatusMsg('');
        window.navigate( strURL );
      }

//Go back to previous page   
      function btnBack_onclick()
      {
        history.back();
      }

//Go back to previous page   
      function btnBack_onclick( iPages )
      {
        //history.back();
        history.go(iPages);
      }

function DoLoadPage( strURL, iWidth, iHeight )
      {

window.open(
          strURL,
          null,
          "width=" + iWidth + ", height=" + iHeight + ",status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no,border=no,left=10,top=10"
        );
      }
    //-->
    </SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
    <!--
      function ArayColor( newColor )
      {
        var objParent = window.event.srcElement.parentElement;
        var coll  = document.all.tags('SPAN');

if (coll != null) 
        {
          for (i = 0; i < coll.length; i++)
          {
            if( 'SPAN' == coll.item(i).tagName && 
                objParent.sourceIndex == coll.item(i).parentElement.sourceIndex )
            {
              coll.item(i).style.color = newColor;
            }
          }
        }
      }
    //-->
    </SCRIPT>

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 12-12-2004 23:28 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

crisp schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:29:
[...]

IE-users krijgen de hele pagina niet te zien omdat hij met een application/xhtml+xml mimetype geserveerd wordt. Wat me wel stoort is dat je onclicks gebruikt voor navigatie* waar dat niet nodig is, en dan ook nog het deprecated document.location gebruikt ipv window.location.
* dit is dus een usability issue omdat mensen met een javascript-enabled browser nu niet de link in een tab kunnen openen. Als je de link zelf nu gewoon met display:block de div laat opvullen heb je geen javascript meer nodig. Als je het echt netjes wilt doen maak je van je navigatie een list ;)

En waarom gebruik je <div class="p"> ipv gewoon een <p>? het laatste is semantisch gezien gewoon correcter en is net zo goed te stylen - je markup kan dus beduidend beter ;)

XHTML is trouwens overrated; HTML was een betere keuze geweest...
Under construction nog :P

application/xhtml+xml klopt trouwens, omdat IE HTTP_ACCEPT: */* stuurt. Dat is dus niet zo slim als ie niet alle types snapt. Er zijn ook IE-versies die dat niet doen en daarin werkt het een stuk minder slecht.

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-12-2004 16:23 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
Onder Firefox 1.0 heb ik een probleempje met het menu van de Track&Trace site.

https://secure.postplaza.nl/tracktrace/

Jullie ook? (Houd je muis dus op de blauwe menubalk etc)

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 13-12-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
_Thanatos_ schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:22:
[...]

Under construction nog :P

application/xhtml+xml klopt trouwens, omdat IE HTTP_ACCEPT: */* stuurt. Dat is dus niet zo slim als ie niet alle types snapt. Er zijn ook IE-versies die dat niet doen en daarin werkt het een stuk minder slecht.
Niet helemaal waar, IE verstuurt de ene keer een */*, en de andere keer een meer uitgebreide Accept-string mee. 8)7

Open maar eens een directory (folder, brr) in een explorer windowtje en tik daar de URL in. Dan stuurt IE alleen */*. "Start" je IE echt, of ben heb je vanuit zo'n explorer windowtje reeds de "IE mode" ofzo geactiveerd, dan stuurt IE image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, */*.

Erg handig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ricardo87 schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:39:
Onder Firefox 1.0 heb ik een probleempje met het menu van de Track&Trace site.

https://secure.postplaza.nl/tracktrace/

Jullie ook? (Houd je muis dus op de blauwe menubalk etc)
Werkt in Opera 7.6P4 ook niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE-only JS; check de fouten in je JS-console maar ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 05-09 17:55
weet niet of ie al langs is gekomen maar shop @home vindt firefox ook niet leuk
http://www.home.nl/abonnee/extra/shop/

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een probleem met tweakers.net

Hieronder is een screenshot van tweakers bekeken met Mozilla FireFox.
Afbeeldingslocatie: http://madmac.student.utwente.nl/hann1bal/tweakerssite.jpg

Zoals te zien is, zie je blauwe lijnen. Dit zijn de vakjes die gebruikt worden als je je cursor op bijvoorbeeld nieuws, reviews of buyers zone houdt.

De vakken zelf zijn geel zoals te zien op het screenshot. Dit leest erg vervelend. Ik snap niet hoe dit kan, maar dit is al meerdere dagen zo terwijl ik eerst geen enkel probleem had.

De site werkt onder IE prima, maar IE gebruik ik liever niet vanwege de bekende lekkages..

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 20-12-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hann1BaL schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:20:
[...]
Dit is duidelijk een probleem met jouw firefox, want hier doet Tnet het prima.
Misschien een brakke plugin, of een user-stylesheet setting?
Je zou eens kunnen proberen een schoon profiel aan te maken..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Hieronder is een screenshot van tweakers bekeken met Mozilla FireFox.
[afbeelding]

Zoals te zien is, zie je blauwe lijnen. Dit zijn de vakjes die gebruikt worden als je je cursor op bijvoorbeeld nieuws, reviews of buyers zone houdt.

De vakken zelf zijn geel zoals te zien op het screenshot. Dit leest erg vervelend. Ik snap niet hoe dit kan, maar dit is al meerdere dagen zo terwijl ik eerst geen enkel probleem had.

De site werkt onder IE prima, maar IE gebruik ik liever niet vanwege de bekende lekkages..
Sowieso zie ik dat je niet de laatste versie gebruikt, misschien helpt het eens als je update naar 1.0 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

(...)
Doe eens
1) een stevige reload [ctrl]-[shift]-[R]
of als dat niet werkt
2) Tools -> Options -> Privacy -> Cache -> Clear
en dan herladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 20-12-2004 20:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hoor net een jubelreclame op de radio:
De rabobanksite is uitgeroepen [door wie] tot de beste financiële website van Nederland(...)
Ik krijg nog steeds het volgende te zien:
Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft
U gebruikt momenteel: Mozilla 1.7 (Microsoft WinXP)
De Rabobanksite kan het best bekeken worden op een PC met Internet Explorer 5.0 of nieuwere versies van deze browser.
Ga door naar de Rabobank site »
Meer over browsers »
(btw, ik weet dat je gewoon kunt internetbankieren etc. via Rabobank.nl door een aantal onderdelen van de site te unblocken bij de popupblocker, maar toch...)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Als je een probleem hebt met de tnet FP dan moet je idd eens kijken wat voor extensies e.d. je allemaal geinstalleerd hebt, want die hoort het echt gewoon prima te doen hoor :)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zpottr schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:23:
[...]

Doe eens
1) een stevige reload [ctrl]-[shift]-[R]
of als dat niet werkt
2) Tools -> Options -> Privacy -> Cache -> Clear
en dan herladen.
Als dat nodig is, weet je waar dan de fout ligt? Juist, bij de server, of het script op de server. Die moet nml doorgeven dat het bestand veranderd is. Alhoewel de browser het ook moet controleren, maar dat doet ie heus wel ;)

日本!🎌

• Fuzzillogic
Alhoewel de browser het ook moet controleren, maar dat doet ie heus wel
Nou dat doet IE dus lang niet altijd ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Fuzzillogic op 23-12-2004 09:34 ]

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Letatcest schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:02:
Hoor net een jubelreclame op de radio:

[...]

Ik krijg nog steeds het volgende te zien:

[...]

(btw, ik weet dat je gewoon kunt internetbankieren etc. via Rabobank.nl door een aantal onderdelen van de site te unblocken bij de popupblocker, maar toch...)

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
argh ik snap het niet...

never mind, is al opgelost

wat gaat hier mis? onder IE werkt het, onder Firefox niet:

http://nemesis-hosting.nl/test.php

de code is dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<!-- <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN"> -->
<html>
<head>
<title>Banner</title>
</head>
<BODY 
    BACKGROUND="/pics/banner.jpg"
    BGCOLOR="#F0F0F0"
    >
[img]"pics/logo.jpg"[/img]
</body>
</html>

Ik krijg dus niet de banner.jpg te zien als achtergrond.

[ Voor 20% gewijzigd door Devian op 29-12-2004 22:59 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zie hem wel met firefox 1,0pr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Wat toevallig... ik wel :/
<BODY
BACKGROUND="/pics/banner.jpg"
BGCOLOR="#F0F0F0"
>
Is veel netter te schrijven als
<body background="/pics/banner.jpg" bgcolor="#F0F0F0">

Hoofdletters in dat verband mogen sinds XHTML1.0 dan ook niet meer, en het word al langer (voor zover ik weet) aangeraden gewoon met kleine letters te werken :)

[ Voor 127% gewijzigd door RSpliet op 29-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
argh ik voel em stom, adblock... *banner*

dat ik daar niet eerder aan dacht kwam omdat ik precies hetzelfde op werk het met firefox.. echter daar draait ook een adblock plugin...

aaaaaaaaaaargh

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Voor mijn school maken ze ook gebruik van iets 'fijns' asp werkt dus ook niet bij mij thuis. Kan ik iedere keer naar ie6 terug switchen als ik mijn portfolio wil bijwerken.
Werkt ook erg motiverend :/

Het betreft deze site http://followme.aps.nl/acr daar kan ik mijn portfolio helemaal bijwerken maar alleen in IE.

No signature found

• Shinji
  • Nu online
Vallen applets ook onder 'sites' die het niet doen in 'alternatieve' browsers? Ik krijg bijvoorbeeld mijnpostbank.nl niet aan de praat, de site opzich wel maar als ik wil inloggen zeurt die dat ik geen IE en geen Windows heb. Terwijl een applet het toch zou moeten doen, ongeacht het systeem.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Schapie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:35:
Voor mijn school maken ze ook gebruik van iets 'fijns' asp werkt dus ook niet bij mij thuis. Kan ik iedere keer naar ie6 terug switchen als ik mijn portfolio wil bijwerken.
Werkt ook erg motiverend :/

Het betreft deze site http://followme.aps.nl/acr daar kan ik mijn portfolio helemaal bijwerken maar alleen in IE.
Dan download je user agent switcher voor firefox of soortgelijks voor andere browsers en zet je useragent op iexplore. Dan doet ie het wel :>.

• Wilke
Shinji schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:30:
Vallen applets ook onder 'sites' die het niet doen in 'alternatieve' browsers? Ik krijg bijvoorbeeld mijnpostbank.nl niet aan de praat, de site opzich wel maar als ik wil inloggen zeurt die dat ik geen IE en geen Windows heb. Terwijl een applet het toch zou moeten doen, ongeacht het systeem.
Die prutsers hebben het volgens mij zelfs voor elkaar gekregen om hun Thawte-signed certificaat met meer dan 6 maand (!!!!!!!!!) te laten verlopen, dus bij de postbank verbaast niets me meer.

Ja, ze hebben dus een al 6 maand verlopen SSL-certificaat, en dat bij een online banking service. Als het nou nog een gratis webmail-service was ofzo, ok. Maar een online bank met een verlopen certificate!?

offtopic:
Om nog maar te zwijgen over de achterlijke "Girotel Online is momenteel niet bereikbaar. De openingstijden zijn van 6:00 uur tot 23:00 uur."

Hallo Postbank, welkom in de 21e eeuw :X

Btw. dankzij bovenstaande kan ik nu dus niet testen of het nog steeds zo is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 30-12-2004 02:11 ]

• -Mous-
  • Laatst online: 04-08 12:44
Ik heb ook eens goed nieuws te melden! Fortis bank heeft een nieuw online banking systeem, en dit werkt perfect in Firefox. :)

Met het oude systeem zat er een smartcard reader op een seriële- of USB-poort aangesloten. Via een IE-plugin werd die dan uitgelezen.

Ze zijn nu overgestapt op een systeem met een Access key. Je doet je pas in een soort van calculator geval en toetst je pincode in. Daarna toets je de code in die je van de site krijgt. En vervolgens stuur je de code die apparaatje terug geeft weer op de site in.

Zo'n systeem draait de Rabobank toch ook al een tijdje?

In ieder geval: hulde voor Fortisbank. :)

offtopic:
Waarom staat dit topic eigenlijk in NOS?

[ Voor 6% gewijzigd door -Mous- op 30-12-2004 15:26 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Shinji schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:30:
Bij mij werkt t wel, hoewel ik de eerste keer inloggen de melding krijg dat de applet niet meer draait ofzo, maar daarna doet ie t wel. Deze fout is overigens alleen in konqueror, in firefox pakt ie m wel meteen.

KDE 3.3.1/linux,
code:
1
2
3
java version "1.4.2-01"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build Blackdown-1.4.2-01)
Java HotSpot(TM) Client VM (build Blackdown-1.4.2-01, mixed mode)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wilke
-Mous- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:58:
Ze zijn nu overgestapt op een systeem met een Access key. Je doet je pas in een soort van calculator geval en toetst je pincode in. Daarna toets je de code in die je van de site krijgt. En vervolgens stuur je de code die apparaatje terug geeft weer op de site in.
Gefeliciteerd, dan zijn ze nu net zo ver als de ABN Amro 5 jaar geleden :P
Precies hetzelfde systeem zo te horen.

Inderdaad heeft de RABO ook iets dergelijks ja.
Omdat het vooral over NOS-browsers gaat. Onder Windows heb je altijd nog de keus om, als het echt moet, ff IE te pakken. Onder elk ander OS heb je domweg die keus niet (er van uitgaande dat de meeste van die brakke sites zelfs in IE 5.x voor de Mac niet zullen werken, aangezien ze meestal x86 ActiveX-plugins gebruiken of zulke brakke HTML hebben dat ze zelfs niet in alle IE-versies ook maar bij benadering hetzelfde werken - dat soort grappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

fucked up website; ze claimen XHTML dmv de DTD, maar de sourcecode is 1 grote ramp barstensvol met validatie-errors. Als dit een overheidssite is, dan mogen ze hun eigen richtlijnen wel eens gaan bestuderen.

Contactformulier doet het ook niet :/

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 01-01-2005 15:17 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Schapie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:35:
Voor mijn school maken ze ook gebruik van iets 'fijns' asp werkt dus ook niet bij mij thuis.
Wat heeft asp/aspx hier mee te maken :?

Dit heeft gewoon met de incompetentie van de maker te maken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

-Mous- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:58:
Ik heb ook eens goed nieuws te melden! Fortis bank heeft een nieuw online banking systeem, en dit werkt perfect in Firefox. :)

Met het oude systeem zat er een smartcard reader op een seriële- of USB-poort aangesloten. Via een IE-plugin werd die dan uitgelezen.

Zo'n systeem draait de Rabobank toch ook al een tijdje?

In ieder geval: hulde voor Fortisbank. :)

offtopic:
Dat systeem gebruikt ABN Amro ook al een tijdje, en ook ABN Amro's internetbankieren werkt prima op de Mozilla's, ook onder Linux (zitten dus geen vieze JS checks in of wat dan ook) :). Toch netjes van Fortis :)

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 01-01-2005 16:05 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.