[PC]Half-Life 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.343 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

En dan niet te spreken van al die mods die er voor gemaakt gaan worden :)
Dus als het 'zou' floppen (wat ik toch zeker weet van niet), dan hebben we de mods nog :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de geleakte versie hebt gespeeld moet je de meeste plaatsjes toch wel herkennen, zo boeiend vind ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
De graphics op de plaatjes vind wel mooi.
wat een gezeur over platte textures, het is toch mooi zat. 8)7
Tis geen Deus ex 2 ==> graphics boven gameplay

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Vanitas schreef op 29 april 2004 @ 19:30:
De graphics op de plaatjes vind wel mooi.
wat een gezeur over platte textures, het is toch mooi zat. 8)7
Tis geen Deus ex 2 ==> graphics boven gameplay
Laat het dan zijn zoals de eerste paar levels van Far Cry (voor die lame trigens)
Steengoede graphics, geweldige gameplay, fantastische sfeer :P

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik probeer te zeggen is NIET dat ze de "Graphics" omhoog hebben gegooid, maar voor de E3 levels EXTRA veel aandacht hebben besteed (extra zooi in de levels gooien e.d.) om HL2 te promoten ofzo. Dit berust ik op mijn eigen gedachte ;)

En over de platte muren enzo, zelfs het meeste gras en het vuur is ook PLAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
shuogg schreef op 29 april 2004 @ 17:12:
Het is maar net of je die sfeer kan waarderen he......
Ik haat monsters in games, en niet zo'n beetje ook.
Dus die sfeer zal voor mij 10x niks betekenen, dus betwijfel of het dan nog een topgame is.
Maar aan de originele verkoopcijfers van HL al te zien (dus die voor CS ;)) kunnen veel mensen wel monstertjes in hun games waarderen dus het zal wel goed zitten.
En ach zowieso mistlukt dit spel niet, al die die-hard half-life fans kopen toch direct na release de game.
Heb je ooit HL1 gespeeld? Ik ben echt geen fan van monsters, maar in HL1 vondt ik de monsters echt geweldig, lekker zombie's rossen met je shotgun enzo. Die sfeer is gewoon veel anders dan in farcry.
Farcry sp was echt geweldig, tot die monsters, daar vondt ik ook niks meer aan. 2 van die maffe trigens die ff uit de bosjes komen springen, en je met 2 halen dood hebben, terwijl jij nog met een hartverlamming achter je pc ligt. Beetje overdreven natuurlijk, maar waar het omgaat, is dat beide games een totaal andere sfeer hebben.
Laat je dus niet afschrikken door de monsters uit farcry omdat die zo angst aanjagend waren, als HL2 dezelfde sfeer heeft als HL1, kunnen er voor mij niet genoeg monsters zijn :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De graphics zullen in ieder geval niet geheel klote zijn, blijft natuurlijk een uptodate engine. Maar iets veel belangrijkers krijgt deze game wel bij me voor mekaar: Ik wil m spelen, ook als je in de pcgameplay dat stukkie leest van dat wijffie dat heel kort oogcontact zoekt en dat soor details :9 :9
Ik wil m spelen! overdreven mooi of gewoon mooi boeit niet ze hebben t meer over de game dan de graphics! (d3..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
DeepSeven schreef op 29 april 2004 @ 20:49:
[...]

Heb je ooit HL1 gespeeld? Ik ben echt geen fan van monsters, maar in HL1 vondt ik de monsters echt geweldig, lekker zombie's rossen met je shotgun enzo. Die sfeer is gewoon veel anders dan in farcry.
Farcry sp was echt geweldig, tot die monsters, daar vondt ik ook niks meer aan. 2 van die maffe trigens die ff uit de bosjes komen springen, en je met 2 halen dood hebben, terwijl jij nog met een hartverlamming achter je pc ligt. Beetje overdreven natuurlijk, maar waar het omgaat, is dat beide games een totaal andere sfeer hebben.
Laat je dus niet afschrikken door de monsters uit farcry omdat die zo angst aanjagend waren, als HL2 dezelfde sfeer heeft als HL1, kunnen er voor mij niet genoeg monsters zijn :Y) .
Ik heb altijd al monsters gehaat in games hoor, hoe corny ze ook zijn :P
Zelfs in primitieve RTS games waar je ze nauwelijks ziet, zoals in Tiberian sun die mutants.

En ja ik heb HL1 gespeeld, vond de sfeer niks, mij gaat HL2 dus nu ook vooral om de engine want de mods moeten daarop gebouwd worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mod gevonden die al redenlijk ver in ontwikkeling is.
http://www.opcoin.net

en vooral ff deze 2 plaatjes bekijken :9

http://www.opcoin.net/ima...els/weapons/USA/m40a3.jpg
http://www.opcoin.net/ima...els/weapons/USA/M16A2.jpg

edit:

Ik heb ook nog een AK en Colt gevonden

http://www.opcoin.net/ima...eapons/guerrilla/ak47.jpg
http://www.opcoin.net/ima...eapons/guerrilla/1911.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Ziet er leuk uit, maar et zijn renders van programma's zoals Lightwave of 3d Studio max, dus zegt niet alles over hoe het er ingame uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
shuogg schreef op 29 april 2004 @ 20:31:
[...]

Laat het dan zijn zoals de eerste paar levels van Far Cry (voor die lame trigens)
Steengoede graphics, geweldige gameplay, fantastische sfeer :P
Daar kan ik het wel mee eens zijn, FC was in de eerste 5-6 levels echt heel goed.
Maar de trigens verneukten veel van de rest, te overpowerd.
Maar de sfeer en graphics waren echt 100% goed.

Van Half-Life 2 verwacht ik niet dat ze met de beste graphics komen aanzetten.
Maar deste meer gameplay, verhaal en al die andere pluspunten HL1 ook had.

Het zou me iig niks uitmaken dat ze in HL2 een stukje op Xen maken.
Ik vond het wel een spannend stukje, gaf wel een goed gevoel van dat je echt een een gevaarlijke wereld zat en dat je dit bij het einde zat (goede climax).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik denk dat FarCry en HL2 allebei hele goede potentiele mods kunnen dragen. Sowieso zal HL2 een MUST-HAVE worden vanwege alle mods die er al voor in ontwikkeling zijn en er voor uit zullen komen. En dat zal nog jaren doorgaan! Net zoals dat er nu nog steeds aan mods voor HL1 gewerkt wordt, jaren nadat het spel uitkwam! Maar ook FC mods kunnen in potentie ECHT heel gaaf worden. Die tropische eilanden, de hekken, en de monsters lenen zich uitstekend voor een Jurassic Park mod die best wel kan rouleren als het goed gedaan wordt! Ipv Trigens krijg je dan Raptors en T-Rexen voor je gunscope! :9 Maar uiteindelijk ben ik het meest geinteresseerd in de aankomende mods voor HL2 ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

ATI AT E3 2004
ATI will (...) unleash a full-on preview of Half-Life® 2

ATI’s Half-Life 2 theater presents exclusive, unreleased content from the year’s most anticipated game, including guest appearances by Valve Founder/Managing Director Gabe Newell. Learn how ATI’s technology delivers the ultimate Half-Life 2 experience with all the suspense, challenge and visceral charge of the original, featuring a shader-based renderer, an advanced facial animation system to drive 40 distinct facial muscles and advanced physics that enable players to wield their crowbar in the face of unimaginable threats.
http://www.ati.com/companyinfo/events/e3/index.html

Date: May 12-14, 2004

[ Voor 3% gewijzigd door srblackbird op 03-05-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Is die al uit?? (in nederland dan) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 03 mei 2004 @ 22:50:
[...]

Is die al uit?? (in nederland dan) :?
ja. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
die site van de mod opcoin is niet te openen, istie echt ver dan? Vrijwel elke mod heeft in het begin wel wat renders van wapens klaarliggen, dat maakt weinig indruk op mij...

De bladen zijn btw nog wel steeds heel positief over hl2, maar ik twijfel wel ernstig aan de objectiviteit...

Over die screens, als ik ze mooi had gevonden had ik het echt wel gezegd, maar ik vond ze echt lelijk, niet dat het zo plat was, maar gewoon nog het oude lelijke e3 leveldesign (je ziet gewoon het einde van een level, dan krijg je niet echt het gevoel dat je in een wereld leeft)...

naja, time will tell, ga er niet teveel woorden over vuil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het gezeur over de graphics eigenlijk niet zo. Ik zie zelf geen verschil in grafische kwaliteit tussen de screenshots die vorig jaar werden vrij gegeven en diegene die nu zijn vrijgegeven (op het ontbreken van anti-alias na). Het zag er toen zeer goed maar niet revolutionair uit, en momenteel is dat nog steeds zo. En als het spel met deze graphics op mijn huidige systeempje vloeiend gaat lopen (wat volgens de specs die door Valve genoemd worden zeker zou moeten) dan ben ik absoluut zwaar tevreden.

Vandaag heb ik de PC Gameplay gekocht, en ik viel tijdens het lezen van het interview met Gabe Newell toch wel van m'n stoel. Geven ze net (artikel PC Zone UK) toe dat het uitstel van de game niet aan de codediefstal lag, maar aan hun eigen slechte planning, staat er in het interview in de PC Gameplay doodleuk dat het uitstel door de codediefstal kwam! Of één van de magazines liegt / verzint dingen, óf een van de magazines heeft een uitspraak van Gabe Newell verkeerd geinterpreteerd, óf Valve verspreidt nogal tegenstrijdige berichten (en daarbij dus ook leugens).

Quote van PC Zone:
But was the leak the main reason behind the game's delay? "No, the fundamental reason was because we underestimated the amount of work left to do and how long it was going to take, especially when the team were so demoralised after the leak."
Quote van PC Gameplay:
"Het uitlekken van de 'source-code' was een echte ramp voor ons. Alleen al het overzien van de schade heeft ons de nodige tijd gekost. Toen de omvang van de diefstal echt tot ons doordrong, hebben we maar meteen de zwaarste beslissing genomen en dat was het schrijven van een gloednieuwe broncode. (...)Zo goed als de hele vertraging die het uitbrengen van het spel met zich meebracht, is naar het herschrijven van de broncode gegaan."
Uberhaupt lijkt het me niet logisch dat ze de hele broncode opnieuw zijn gaan schrijven. In datzelfde antwoord (stukje heb ik weggelaten uit de quote hierboven omdat het even niet relevant was) geeft Gabe bovendien aan dat ze de netwerkcode aan het herschrijven zijn (dus ik ga ervan uit dat hij hier ook mee bedoeld dat ze alleen de netwerkcode herschrijven, en niet de rest).

Edit: nu ik toch bezig ben: ik kan me herinneren dat ik onlangs nog in een interview heb gelezen (zou zo echt niet meer weten waar) dat je in HL2 je sidekicks met commando's aan kunt sturen (om op die manier net wat betere controle over ze te hebben), maar dat het niet per definitie nodig is. In de PC Gameplay staat echter dat je ze helemaal geen opdrachten kunt geven..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik vind het wel vaag dat ze na 5 jaar werk dan kennelijk pas een week vantevoren inzagen dat ze er nog bijna een jaar extra werk aan zouden hebben. Dat is imho wel een erg ongeloofwaardige reden, ik denk dat de problemen veel groter zijn. Fragmaster sprak al van een verziekte relatie tussen Valve en Vivendi Universal, dus misschien dat de vertraging ook is veroorzaakt door onenigheid over Steam?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groepje zuiderburen heeft Valve afgelopen maandag bezocht. Toch aardig wat nieuwe HL2 concept en info... :Y)

Ze mochten zoveel mogelijk foto's maken als ze wilden en hebben alvast het aankomende E3 Hl2 filmpje mogen bekijken. Ook hebben ze dingen gefilmd (waarschijnlijk aankomende E3 filmpje, maar dat houden ze voor zichzelf de komende tijd :P )

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2035.highres-concept.jpg

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2030.conceptart1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2032.conceptart3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2013.hl2-boxes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2034.headcrab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://games.telenet.be/images/reviews/screenshots/174t_Resize%20of%2012.hl2-tshirts1.jpg

De rest kan je hier vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

De E3 is toch al binnen een week ofzo? Hoeven we gelukkig niet lang te wachten voor we dat filmpje zelf kunnen zien :)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunp01nt schreef op 05 mei 2004 @ 11:41:
De E3 is toch al binnen een week ofzo? Hoeven we gelukkig niet lang te wachten voor we dat filmpje zelf kunnen zien :)
12 t/m 14 mei. :) Valve heeft tegen die groep studenten gezegd dat Steam users zeer binnenkort ook kunnen genieten van de HL2 filmpjes (waarschijnlijk direct gehost door het Steam systeem als E3 bezig is :z )

Ze mochten ook de splinternieuwe HL2 website zien en toen ze de vraag kregen wanneer de releasedate is, hebben sommige medewerkers gezegd dat ze nog maar een 'few weeks' hebben om dingen af te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:53:
[...]

12 t/m 14 mei. :) Valve heeft tegen die groep studenten gezegd dat Steam users zeer binnenkort ook kunnen genieten van de HL2 filmpjes (waarschijnlijk direct gehost door het Steam systeem als E3 bezig is :z )

Ze mochten ook de splinternieuwe HL2 website zien en toen ze de vraag kregen wanneer de releasedate is, hebben sommige medewerkers gezegd dat ze nog maar een 'few weeks' hebben om dingen af te krijgen. ;)
Het gaat eindelijk de goeie kant op,damn kan nie meer wachte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
tjonge jonge, sommige mensen hebben er zo'n zin in, en zijn zo gespannen, dat op t moment dat ze te horen krijgen dat ie morgen in de winkel ligt, dat ze spontaan t in hun broek doen van ontlading. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Hopelijk ben ik niet op vakantie als ie uit komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Xrenity schreef op 05 mei 2004 @ 13:39:
Hopelijk ben ik niet op vakantie als ie uit komt :P
Gewoon de vakantie uitstellen, HL2 is belangrijker :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga Half-Life 2 kopen voor de Xbox. Mijn pc is weer eens te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Jaa, of iedereen begint nu weer hyped te raken en dan is ook iedereen straks weer hartstikke boos als HL2 weer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op 05 mei 2004 @ 13:44:
Jaa, of iedereen begint nu weer hyped te raken en dan is ook iedereen straks weer hartstikke boos als HL2 weer op zich laat wachten.
Komop niet zo pessimistisch :9 Valve weet nu hopelijk ook wel dat uitstelle alles behalve op prijs zal worde gestelt (hoop ik) :7
En aan dat bezoeksverslag van die belgen te lezen is HL2 al bijna klaar _/-\o_ _/-\o_ ik ga HL2 iig kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op 05 mei 2004 @ 13:44:
HL 2 komt deze zomer. Dat staat vast volgens Gabe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:50:
[...]

HL 2 komt deze zomer. Dat staat vast volgens Gabe.
:D

Volgens Gabe stond het ook vast dat ie op 30 september 2003 zou komen, en de rest weet je wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-05-2004 13:53 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Pff wat een gezeur. Ik heb voor de verandering eens twee toekomstige spellen op de pijnbank gelegd. Je kunt al raden welke twee, DOOM III en Half Life 2.

Here we go!

Ik weet niet of het hier mag, maar ik verveel me een beetje, dus ik denk, laat ik eens wat onderzoek gaan doen. Volgens mij staat dit in het goede topic, maar als er bezwaar is, deleten óf verplaatsen :)

Een visie op de toekomst, met de huidige generatie spellen is het allemaal mooi werk. De huidige generatie grafische kaarten kan he ook wel aan. Binnenkort komt er verandering in, oftewel, nieuwe games, snellere grafische kaarten. Opdat dit een "nieuw spel" topic is, wil ik even kijken naar de toekomst. Het is op dit moment een grote strijd tussen ATi en nVidia, wie maakt de beste kaart? Beide kaartenbakkers hebben een deal gesloten met game makers, om zo de kaart / game te promoten. nVidia door dat met DOOM III, ATi gaat dat doen met Half Life 2. Toevallig ben ik in het bezig van beide spellen, omdat ik me er erg voor interesseer. Laten we eens kijken wat de toekomt ons biedt, en wat de verschillen zijn tussen deze, bijna over-hypte, games.

Als eerste begin ik met DOOM III, dit spel had ik als eerste, en toen ik het zag, kon ik bijna niet geloven waartoe we tegenwoordig in staat zijn. De belichting in dit spel valt het meeste op, dit is gewoonweg prachtig te noemen. Als die schaduwen, de bewegende lamp (aan het begin van E3 demo 1), zelfs het geluid is al uitmuntend. Doom III was op dat moment nog in beta fase, maar het is al duidelijk een (speelbaar) spel. De texturen zijn ontzettend scherp, evenals de schaduwen die gebruikt worden. Een scadow wordt niet langer van te voren gerenderd, nee alles gebeurt in real time. Als ik dan ook zelf met een geweer in de schaduw ga staan, is het duidelijk te zien dat de schaduw ook op het geweer terecht komt, zelfs met de bewegende schaduwen! Nog een belangrijk aspect van Doom III is dat er veelzijdig gebruik gemaakt wordt van (DOT3) bumpmapping. Dit zorgt er voor dat vlakke polygonen, toch een 3D uiterlijk krijgen, door de projectie van schaduwen op de textuur zelf. Vooral op het geweer is dit goed te merken. De muziek en geluiden is Doom III zijn buitengewoon mooi. Ze geven een spannend effect, prcies op de momenten waar jij het niet verwacht. het geluid van gehijg in je nek, stemmen die nergens en overal vandaan lijken te komen. Deze game wordt een topper! Wat me wel tegenviel, is de IA. In een modern spel, mag je er toch op zijn minst van uit gaan dat de figuren al lopen voordat jij ze kan zien. Helaas kun ik gewoon gaan lopen, oog in oog komen met een zombie, zonder dat hij iets deed. Pas als ik heel dichtbij kwam, óf ik begon te schieten, dan kwam hij in beweging. Daar moeten ze vooral op gaan letten denk ik. Misschien ook iets voor een geluidsdetectie systeem. Zodra jij in een voorliggende kamer je geweer leegschiet, moeten ze op zijn minst even om het hoekje komen kijken. Maar ze blijven gewoon staan. Voor de rest is dit gewoon een goed spel, waarbij een zware grafische kaart noodzakelijk is. Op de hoogste instelling is het spel goed te spelen, met uitzondering van de resolutie. Bij een resolutie van 1280x1024 geeft mijn grafische kaart het al snel op. Op 1024x768 gaat alles wel lekker. Blijkbaar staat V-Sync aan, want ik kwam niet hoger dan 60 FPS met een ATi Radeon 9800 PRO @ XT. De V-Sync uitzetten heb ik nog niet geprobeerd. Deze game krijg van mij een 9/10.

Tot slot, het over-hype spel Half Life 2. Valve is al zes(?) jaar druk aan het programmeren, maar het resultaat is magertjes. Vergeleken met hoe ver Doom III al is, steld Half Life 2 niets voor. De engine loopt te vaak vast, texturen worden slecht weergegeven, objecten verdwijnen soms per toeval, ga zo maar door. Het is natuurlijk maar een alpha versie, maar dan nog, Doom III is veel verder. Wat wel opvalt aan Half Life 2, is dat de levels groter zijn dan in Doom III. Of dit in het eind product ook zo is weet ik niet, dat zullen we af moeten wachten. Er zijn veel negatieve punten te ontdekken aan de alpha versie van HL2. Zo is de belichting zeer slecht te noemen, er wordt bijna geen gebruik gemaakt van 'echte' schaduwen. Bij het gebruik van een zaklamp wodt het al snel duidelijk, dat alles per vlak verlicht wordt. Heb je dus een kubus, en die staat volledig in de schaduw, en je schijnt er op met je zaklamp, dan wordt één zijde verlicht, en dan nog helemaal ook. Het maakt dus niet uit of je voor de helft erop schijnt, of niet. Toch wel heel erg jammer. De IA is ook verre weg van goed. Als je op die mannetjes schiet, rennen ze voor je weg. Ze kijken even rond waar je bent, blijkbaar ben ik onzichtbaar. Ze neerschieten duurt nog eens lang ook, zelfs met een 'head shot' moet ik er nog een compleet magazijn doorheen jagen, willen ze neervallen. Hier moet nog een hele hoop aan gebeuren voordat het is wat we te zien kregen op de screenshots. Ik snap niet hoe die E3 presentatie zo goed kon zijn, want dit is gewoon weg belachelijk te noemen. Back to basic, back to Unreal I. Laten we hopen dat ze er snel meer van gaan bakken.

Misschien is de vergelijking niet helemaal goed. Bij Half Life 2 gaat het immers om een gelekte code, die door wat mensen gepatched is, zodat het bruikbaar is voor het spel. Doom III daar in tegen, is een volledig speelbare demo, die dus ook op E3 vertoond werd. Als Valve echt zo ver was als met die gelekte versie, dan vraag ik me af waar ze die screenshots vandaan halen, en hoe ze een mooie presentatie voor E3 in elkaar gezet hebben. Ik denk dan ook dat Doom III meer kans op slagen heeft, ookal denk ik dat HL2 een groot succes zal worden onder de fans. Als Valve klaar is met het spel, zal het ongetijffeld een succes worden, want de gelekte versie is niet helemaal slecht. De grafische kwaliteit ligt wat lager, maar de speelbaarheid, en de openheid van de levels is veel groter. We zullen dus moeten wachten op beide spellen, voordat we echt een oordeel kunnen geven. Dat neemt niet weg dat ik 4 dagen lang lekker Doom III gespeeld heb, waar ik (nu al) buitengewoon veel plezier aan heb.

http://www.llogicpcs.net/...s/e3_ship/e3_ship0050.jpg

Just my $0.02, voor de game toekomst!
Laten we er geen HL2 tegen DIII topic van maken, dit is gewoon een stukje pure, onafhangelijke, informatie, voor de gamer die nét wat meer wil weten over de spellen die er aan komen!

Tja... Ik weet het nog zo net niet wat ik van HL2 moet verwachten. Ik heb de beta gespeeld, en die was gewoon slecht te noemen. Het zag er niet uit om het maar zo te zeggen. Hoe ze overigens aan die mooie screenshots komen, geen idee. Hopen dat de final versie wel aan mijn verwachtigen voldoet!

[ Voor 1% gewijzigd door Nik op 05-05-2004 13:55 . Reden: plaatje doet het niet (HTML uit?) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 05 mei 2004 @ 13:53:
[...]

Volgens Gabe stond het ook vast dat ie op 30 september 2003 zou komen, en de rest weet je wel :)
Dat stond in de nieuwe PCGameplay. Ik geloof hem. Want als Half-Life 2 nu speelbaar is, zijn wij niet ver verwijderd van HL2.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:23 . Reden: typ foutje verbetert. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Maar Proller? Jij denkt dus dat graphics enkel belangrijk zijn? Want je positieve punten aan D3 zijn enkel graphics en sfeer. Voor een goede game heb je echt meer nodig dan dat hoor, en ik denk dat D3 dat niet gaat bieden, zeker niet met de filosofie daar van, meer enemies is beter dan slimmere enemies :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 05 mei 2004 @ 13:53:
[...]

Jup een erge domme fout van Valve. Volgens Gabe zou het komen door slechte planning. :o

Ik denk dat Valve aardig wat kritiek over zich heen hebben gehaald en ik denk niet dat ze zo'n tweede fout nog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op 05 mei 2004 @ 13:54:
Pff wat een gezeur. Ik heb voor de verandering eens twee toekomstige spellen op de pijnbank gelegd. Je kunt al raden welke twee, DOOM III en Half Life 2.

Here we go!

load of crap...
Het is een harstikke mooi verhaaltje, maar je weet niets van de huidige stand van zaken. Je baseert je op twee gelekte spellen die zeker weten op dat moment in alpha fase zaten (goh waarom reageren die zombies niet), en je trekt conclusies? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitgelekte HL2 versie was zoals je al zei een alpha versie. Nu zijn we sinds de leak een jaar verder en zullen vast wel een aantal problemen zijn opgelost.

Valve heeft nu een speelbare versie (nog niet uitgelekt) en PCGameplay heeft er mee mogen spelen. Hun conclusie is momenteel erg goed. Ook als je het artikel hebt gelezen, wil je het spel gewoon spelen. Nogmaals: de graphics zijn niet het belangrijkste. Gameplay is het enigste wat telt. Bovendien is zijn de omgevingen in Half-Life 2 heel interactief. Bijna alles kan wel kapot. Je kan bijv met deAnti-graviteit wapen stukjes letters die op een gebouw zitten als een soort wapen gebruiken tegen die reuze spinnen. Kortom Half-Life 2 wordt een topper.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:59:
[...]

Dat stond in de nieuwe PCGameplay. Ik geloof hem. Want als Half-Life 2 nu speelbaar is, zijn wij niet ver verwidjderd van HL2.
Best dat je het gelooft hoor, moet je zelf weten, maar vorig jaar wist Gabe het ook zó zeker, maar is ie er nu al?

En proller is inderdaad beetje inconsequent bezig, een alpha van Half-Life 2 uit 2002 (oid) vergelijken met een verdergevorderde beta van Doom 3. Je moet pre-final games sowieso niet gaan beoordelen, laat staan vergelijken :z

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

shuogg schreef op 05 mei 2004 @ 14:08:
Maar Proller? Jij denkt dus dat graphics enkel belangrijk zijn? Want je positieve punten aan D3 zijn enkel graphics en sfeer. Voor een goede game heb je echt meer nodig dan dat hoor, en ik denk dat D3 dat niet gaat bieden, zeker niet met de filosofie daar van, meer enemies is beter dan slimmere enemies :Z
Ik heb het over de grafische kwaliteit, met name door de opkomst van de nieuwe 3D kaarten. Deze twee spellen zijn immers toegekend aan graka makers, ATi en nVidia. Vandaar mijn verhaaltje op de grafische kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
We hebben nu al duizenden verhalen gehoord van welk spel is nu beter. Als je daar nu eens mee stopt totdat ze in de winkels liggen? Dit is het "half-life 2" topic en niet het "welk spel is beter? hl2 of doom III" topic er is een topic waar discussies worden gehouden over de engine van doom 3, hl2 en andere. Ga daar maar eens kijken. En laat ons lekker door dromen over hl2 :)

[ Voor 8% gewijzigd door mitchel op 05-05-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
proller schreef op 05 mei 2004 @ 14:12:
[...]

Ik heb het over de grafische kwaliteit, met name door de opkomst van de nieuwe 3D kaarten. Deze twee spellen zijn immers toegekend aan graka makers, ATi en nVidia. Vandaar mijn verhaaltje op de grafische kant...
Maar je claimed wel dat door die grafische zaken de een succesvol en de ander niet succesvol zal zijn terwijl dat totaal nergens op slaat. Ik speel nu ook nog steeds games als civ2 en TTDX en die staan niet bepaald bekend om grafische pracht, en ik ben heus niet de enige die die games speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Het is een harstikke mooi verhaaltje, maar je weet niets van de huidige stand van zaken. Je baseert je op twee gelekte spellen die zeker weten op dat moment in alpha fase zaten (goh waarom reageren die zombies niet), en je trekt conclusies?
Ik volg dit topic al een hele tijd, en ook de ontwikkeling van beide spellen. Helaas laten de maker niet zo heel veel los. Maar, zoals ik al zei, Valve doet soms wel raar. Ze hebben de (uitgelekte) alpha ook op E3 laten zien, en ik kan me herinneren, dat het er toen stukken beter uitzag. het verbaasde me dan ook dat het zo tegen viel. Zie ook aan het einde van mijn post, dat ze nu al stukken verder zijn, en dat we zullen moeten wachten op de spellen, voor we een eindoordeel kunnen geven. Ik verveelde me gewoon, en ik had zin om dit te schrijven, vandaar :) Just my $0.02, nothing more, nothing less...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

shuogg schreef op 05 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Maar je claimed wel dat door die grafische zaken de een succesvol en de ander niet succesvol zal zijn terwijl dat totaal nergens op slaat. Ik speel nu ook nog steeds games als civ2 en TTDX en die staan niet bepaald bekend om grafische pracht, en ik ben heus niet de enige die die games speelt.
Nogmaals, het gaat om de hype, ATi en nVidia proberen via deze spellen de verkoop van de kaarten te verkopen. Want voor een DOS spel, heb je geen nieuwe graka nodig! Deze spellen zouden gebruikt gaan worden voor benches. Doom 3 is dan ook een echte techdemo, die de engine gaat leveren voor vele spellen. Overigens, ik zeg niet dat het bij Doom 3 niet om de gameplay gaat, dat is ook belangrijk, vooral voor de houdbaarheid van het spel. Dat is bij ieder spel zo. het kan er nog zo mooi uit zien, maar als het niet lekker speelt, is het niets. Dat neemt niet weg dat deze spellen het kunnen en doen van de nieuwe generatie 3D kaarten gaan laten zien. Want dat is immers de achterliggende gedachte, en de motor om een spel zo mooi en snel mogelijk te maken. De gameplay komt voor ATi en nVidia op de tweede plaats, maar voor de gamers ligt dat anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just my $0.02, voor de game toekomst!
Laten we er geen HL2 tegen DIII topic van maken, dit is gewoon een stukje pure, onafhangelijke, informatie, voor de gamer die nét wat meer wil weten over de spellen die er aan komen!

Tja... Ik weet het nog zo net niet wat ik van HL2 moet verwachten. Ik heb de beta gespeeld, en die was gewoon slecht te noemen. Het zag er niet uit om het maar zo te zeggen. Hoe ze overigens aan die mooie screenshots komen, geen idee. Hopen dat de final versie wel aan mijn verwachtigen voldoet!
:?

Jij bent diegene die hier komt aanrennen en begint te zeuren over D3 vs HL2 en je o zo leuke ervaringen met D3. Wel vreemd. Jij geeft aan hier geen D3vsHL2 discussie topic te willen voeren terwijl je dat zelf wel doet :D

Maar jij berust je mening op alpha of beta versies die mischien nog voor 2003 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:18:
[...]

:?

Jij bent diegene die hier komt aanrennen en begint te zeuren over D3 vs HL2 en je o zo leuke ervaringen met D3. Wel vreemd. Jij geeft aan hier geen D3vsHL2 discussie topic te willen voeren terwijl je dat zelf wel doet :D

Maar jij berust je mening op alpha of beta versies die mischien nog voor 2003 waren.
Idd ik check dit topic telkens om te kijken of er nog nieuws is over hl2 maar komt er weer een discussie over welke is nu beter?

@proller
dus jij wilt zeggen als jij begint te programmeren aan een programma dat wat je in het eerste kwartier gemaakt hebt precies de zelfde kwaliteit heeft als de final? :?

[ Voor 3% gewijzigd door mitchel op 05-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 05 mei 2004 @ 14:11:
[...]
Best dat je het gelooft hoor, moet je zelf weten, maar vorig jaar wist Gabe het ook zó zeker, maar is ie er nu al?

En proller is inderdaad beetje inconsequent bezig, een alpha van Half-Life 2 uit 2002 (oid) vergelijken met een verdergevorderde beta van Doom 3. Je moet pre-final games sowieso niet gaan beoordelen, laat staan vergelijken :z
Ja, maar toen was er geen speelbare versie enz. Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Zullen we daar even mee stoppen?
Het is nog steeds het Half-life 2 topic, zoals al is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05

Maxow

Hidden Sound System

Heel lang onzinnig verhaal
Kerel, jij vergelijkt appels met peren. Van die gelekte troep kun je dus echt alles behalve conclusies trekken, het is nooit de bedoeling geweest dat deze versies uit zouden lekken.

Jij loopt de graphics van Doom3 helemaal op te hemelen, maar in de beta van HL2 werkte het complete physics systeem al etc etc. Denk je dat dat soort dingen geen tijd kosten. Valve is misschien eerst met andere zaken bezig geweest om te ontwikkelen en niet direct de graphics zoals ze er in het eindprodukt uit moeten komen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxow schreef op 05 mei 2004 @ 15:16:
Kerel, jij vergelijkt appels met peren. Van die gelekte troep kun je dus echt alles behalve conclusies trekken, het is nooit de bedoeling geweest dat deze versies uit zouden lekken.
idd, ook al heb ik het idee dat ook de speelbare versie van Half-Life 2 uit gaat lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:33:
[...]

idd, ook al heb ik het idee dat ook de speelbare versie van Half-Life 2 uit gaat lekken.
Nou, ik denk niet dat ze zo dom zijn om et nog een keer uit te laten lekken :p
Mss had valve zelf voor de eerste uitlekking gezorgd om et als smoes te kunnen gebruiken dat et niet op 30 september 2003 uitkwam. Maar dat boeit mij ammel niet.
Deel 1 was een uber spel, en ik denk dat deel 2 ook uber wordt. En ik wil er best nog een jaar voor wachten als dat een beter final leverd :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het lekken van de source geen smoes. Het was degelijk wel de source-code van de source engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Het blijft allemaal zo lekker gissen bij HL2 :D volgens mij gaat deze game ons echt niet teleur stellen !! kwa grafics voor mij al helemaal niet en over de gameplay nog maar te zwijgen dat gaat allemaal dik in orde komen!! :P

offtopic:
Doom3 en HL2 zijn voor mij 2 hele aparte shooters... en ik zou echt niet weten waarom de 1 beter is dan de ander.. HL2 trekt mij gewoon meer (daarbij doel ik op de mooie buitenomgeving die ik bij doom3 nog 0 keer ben tegen gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door b3ta op 05-05-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

11 nieuwe filmpjes (ingame) van HL2, helaas van een afstand gefilmd toen iemand aan het spelen was maar toch!

http://nick.xplaygames.com/flangervids/flanger1.avi (vervang de 1 door 2 t/m 10 ;))

Ik zeg: dat gaat helemaal goed komen met HL2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Magic666 schreef op 06 mei 2004 @ 09:43:
(vervang de 1 door 2 t/m 10 ;))
11 gaat ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

mijn fout...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Hele coole filmpjes man! Thanks for the post. Ik vraag me af hoe blij Valve hiermee is dat deze gasten hun filmpjes distribueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WinHEC video is ook uit. Daar werd afgelopen dagen het Strider filmpje getoond maar heb het gevoel dat de gfx zijn verbeterd...

je kan de demo(20 mb) hier downloaden

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Volgens mij is dit anders dan het vorige strider filmpje :)

Ziet er weer te mooi uit, dit spel heeft echt een super sfeer, als ik dit soort nieuwe dingen zie en lees gaat het toch weer kriebelen bij mij :D

[ Voor 26% gewijzigd door bAdmuTs op 06-05-2004 11:07 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

deuxani schreef op 06 mei 2004 @ 10:55:
Hele coole filmpjes man! Thanks for the post. Ik vraag me af hoe blij Valve hiermee is dat deze gasten hun filmpjes distribueren.
Er zijn een aantal belgen naar toe geweest en volgens mij heeft gabe tegen hun gezegd dat ze zoveel mochten filmen als ze maar wilden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 06 mei 2004 @ 11:06:
Volgens mij is dit anders dan het vorige strider filmpje :)

Ziet er weer te mooi uit, dit spel heeft echt een super sfeer, als ik dit soort nieuwe dingen zie en lees gaat het toch weer kriebelen bij mij :D
helaas, heb de bink video nogmaals bekeken en het is exact het zelfde filmpje :)

maar het zag er beter uit op een beemer dan een bink video. Waarschijnlijk draaide deze demo op de x800 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op 06 mei 2004 @ 11:07:
[...]

Er zijn een aantal belgen naar toe geweest en volgens mij heeft gabe tegen hun gezegd dat ze zoveel mochten filmen als ze maar wilden!
edit: van tcd zijn post: Een groepje zuiderburen heeft Valve afgelopen maandag bezocht. Toch aardig wat nieuwe HL2 concept en info...

Ze mochten zoveel mogelijk foto's maken als ze wilden en hebben alvast het aankomende E3 Hl2 filmpje mogen bekijken. Ook hebben ze dingen gefilmd (waarschijnlijk aankomende E3 filmpje, maar dat houden ze voor zichzelf de komende tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze HL2 in een soort vensterje moeten spelen. In welke programma wordt HL2 gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

niet elk filmpje wordt in een venster (af)gespeeld........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:59:
Jammer dat ze HL2 in een soort vensterje moeten spelen. In welke programma wordt HL2 gespeeld?
Dat is gewoon een parameter die meegeven wordt. niet een speciaal programma ofzo.

hl2.exe -window waarschijnlijk :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 06 mei 2004 @ 12:07:
[...]

Dat is gewoon een parameter die meegeven wordt. niet een speciaal programma ofzo.

hl2.exe -window waarschijnlijk :)
nee, maar in flanger 1 en flanger 2 wordt HL2 volgens mij toch wel in een soort programmatje gespeeld. Welke programma is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05

Maxow

Hidden Sound System

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:08:
[...]

helaas, heb de bink video nogmaals bekeken en het is exact het zelfde filmpje :)

maar het zag er beter uit op een beemer dan een bink video. Waarschijnlijk draaide deze demo op de x800 _/-\o_
Dat weet ik wel zeker, want Gabe zegt dat ook voordat hij de demo start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:11:
[...]

nee, maar in flanger 1 en flanger 2 wordt HL2 volgens mij toch wel in een soort programmatje gespeeld. Welke programma is dat?
o die, das volgens mij dan MS c++ visual studio. daar proggen ze in. en dan kan je het dus ook draaien/uitvoeren.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de sfeer echt fantastich is, toch het gevoel dat het filmpje anders is, terwijl hij hetzelfde is :P.

Iig, hoe zit het met dat steam-account gedoe, dat je elke maand iets van 9,99 dollar betaald ofzo, en dan alle spellen die voor steam komen "krijgt"??

weet iemand daar iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 06 mei 2004 @ 12:29:
[...]

o die, das volgens mij dan MS c++ visual studio. daar proggen ze in. en dan kan je het dus ook draaien/uitvoeren.
Gelukkig hebben ze ook full screen kunnen spelen. Veel leuker dan een venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Coole filmpjes :).

Vooral filmpje nr. 9. Daarin pakt ie met de physicgun een pot verf op en gooit ie tegen de muur waardoor de verfpot uit elkaar spat en een verfvlek achterlaat :9. Daarna pakt ie nog 2 cirkelzagen op en die blijven ook echt hangen in de muur waar je hem op schiet :9~. En kan je ook gebruiken als wapen tegen monsters :D.

Wat heb ik zin in HL2 :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 06 mei 2004 @ 13:17:
Coole filmpjes :).

Vooral filmpje nr. 9. Daarin pakt ie met de physicgun een pot verf op en gooit ie tegen de muur waardoor de verfpot uit elkaar spat en een verfvlek achterlaat :9. Daarna pakt ie nog 2 cirkelzagen op en die blijven ook echt hangen in de muur waar je hem op schiet :9~. En kan je ook gebruiken als wapen tegen monsters :D.

Wat heb ik zin in HL2 :P.
Idd, ik heb dat filmpje nogeens bekeken. Wat zijn physics toch zo cool... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, de filmpjes laten heel goed de sfeer zien in HL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Magic666 schreef op 06 mei 2004 @ 11:07:
Ja, dat weet ik, maar waren die filmpjes en foto's niet meer voor persoonlijk gebruik, want alles verspreid zich wel erg snel en als ze graag zouden willen dat iedereen nieuwe screens en filmpjes konden zien, dan zouden ze het in mijn ogen zelf verspreiden. Maar ja, je weet nooit, ik ben er iig blij mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

weet niet of dit al gepost is maar lees net op halflife2.net dit:
HL2D "This Month"
by Pendragon @ 5:02pm Wednesday 5th May, 2004
X-Tender of the Half Life 2-D team has this to say about the release of the flash sidescroller:

Well, after a long quiet time I'am proud to tell you that the Game will be released soon.

We cant tell you the exact releasedate but i think that this month is realy realistic.

This coming on the heels of the new shaky-cam videos, we can safely say Half Life 2 fervor is building.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
dark4ever schreef op 06 mei 2004 @ 14:00:
weet niet of dit al gepost is maar lees net op halflife2.net dit:

[...]
Dus deze maand:
Ze hebben het spel nog niet af
Moet het dus eerst gold gaan
Dan geperst worden
dan verstuurd worden naar de retailers
en DAN kan het pas verkocht worden.
Dan op z'n vroegst volgende maand hoor lijkt me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op 06 mei 2004 @ 14:08:
[...]

Dus deze maand:
Ze hebben het spel nog niet af
Moet het dus eerst gold gaan
Dan geperst worden
dan verstuurd worden naar de retailers
en DAN kan het pas verkocht worden.
Dan op z'n vroegst volgende maand hoor lijkt me :/
:D _/-\o_ :D

Het gaat over HL2D

kijk maar eens op www.halflife2d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:16:
[...]

:D _/-\o_ :D

Het gaat over HL2D

kijk maar eens op www.halflife2d.com
Voortaan beter lezen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat HL2D voor Half-Life 2 demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Hahaha! Nee, half life in 2d ipv 3d, check de site maar, en dan gallery ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:02:
Staat HL2D voor Half-Life 2 demo?
Lezen. Het gaat over een 2D versie van Half Life in Flash.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oke, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t hl2d gaat ownen ik w8 er al maanden op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Me too!! >:)

Het lijkt me een heel leuke, en gratis, game te worden.

Dat verzacht het wachten op HL2 weer een beetje he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens gelezen dat er 5 verschillende "versies" van Half-Life 2 komen

1. Een pakket waar je alleen SP van kan spelen, zonder mod-support.
2. Een pakket waar je SP, MP en mod-support, maar daar moet je nog wel extra voor betalen.
3. (f*ck, VERGETEN :o )
4. Een pakket via Steam kopen
5. En een Account bij steam van iets van 9,99 dollar per maand. en dan krijg je Half-Life 2 en alle mods gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 is een soort collectors edition. Volgens mij krijg je daar HL1, HL2 en CS er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ook dat het zoiets is. Hoop niet dat het al te verwarrend wordt met al die versies. Kom ik strax terug van de winkel blijkt het dat ik pakket 1 heb gekocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:50
hl2 elite edition ... met extra hl2 specials + t-shirt etc. vrij pittig kwa prijs d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
@proller: loop nie zo te ijlen man, je vergelijkt appels met peren (beide lekker trouwens), dat inhoudsloze stukje is niets meer dan een bijeenraping van taalfouten. Bovendien is het geen IA, maar AI wat je bedoeld. Je hebt het bijna alleen over graphics, en je vergeet de gameplay. Ik denk dat beide games veel potentie hebben, ik hou ook mn hart vast over HL2, maar om direct te stellen dat die alpha een final moet voorstellen vind ik vrij achterlijk.

En natuurlijk heeft HL2 grotere levels dan Doom III, no way dat de engine van Doom die buitenlocaties kan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, Doom 3 (beta 2) loopt onnatuurlijk zwaar (@radeon 9800pro) terwijl je HL2 op bijna elke PC kan spelen terwijl het er toch nog mooi uitziet, veeel bredere doelgroep, en van doom 3 ben ik echt wel onder de indruk van de AI, vooral dat beest wat tegen muren en plafonds kan lopen, die is gewoon SLIM. terwijl de AI bij hl2 (die gelekte) gewoon nauwelijks af was. Ik ben ban dat de Graphics boven de Gameplay komen van Doom 3, maar dat zullen we wel zien als beide games uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:55:
idd, Doom 3 (beta 2) loopt onnatuurlijk zwaar (@radeon 9800pro) terwijl je HL2 op bijna elke PC kan spelen terwijl het er toch nog mooi uitziet, veeel bredere doelgroep, en van doom 3 ben ik echt wel onder de indruk van de AI, vooral dat beest wat tegen muren en plafonds kan lopen, die is gewoon SLIM. terwijl de AI bij hl2 (die gelekte) gewoon nauwelijks af was. Ik ben ban dat de Graphics boven de Gameplay komen van Doom 3, maar dat zullen we wel zien als beide games uit zijn :)
Ik weet niet of dat puur ai is hoor dat ie op het plafond loopt, maybe is het gewoon getriggerd

[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 07-05-2004 13:00 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:12:
Ik had ergens gelezen dat er 5 verschillende "versies" van Half-Life 2 komen

1. Een pakket waar je alleen SP van kan spelen, zonder mod-support.
2. Een pakket waar je SP, MP en mod-support, maar daar moet je nog wel extra voor betalen.
3. (f*ck, VERGETEN :o )
4. Een pakket via Steam kopen
5. En een Account bij steam van iets van 9,99 dollar per maand. en dan krijg je Half-Life 2 en alle mods gratis
Maar voor pakket 2 moet je daar dan meer als de standaard 50 euro voor gaan betalen? lijkt me niet toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AleXnl schreef op 07 mei 2004 @ 12:58:
[...]

Maar voor pakket 2 moet je daar dan meer als de standaard 50 euro voor gaan betalen? lijkt me niet toch
Pakket 2 is gewoon een standaard pakket. Die zal ook gewoon €50,- kosten. Overigens denk ik niet dat je bij de standaard versie nog extra moet betalen. Heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 05:50
achja heb hier 2 van die coupons dus.. hoop dat die gewoon het standaard packet bevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal ff de prijzen proberen te schatten.

1. HL2, SP only, zal onder de prijs van pakket 2 zitten, aangezien je geen MP en Mod-support hebt schatting: 35€

2. HL2 kompleet, maar je moet mods los erbij kopen, zal 50€ kosten

3. HL2 kompleet + extra CD's en posters ofzo, nog steeds geen "gratis mods". Zal meer dan pakket 2 gaan kosten, 60 € ofzo?

4. Het kopen van pakket 2 via steam, zal net onder die 50€ zitten. Schatting: 45€

5. HL2 kompleet + alle mods gratis, voor een maandelijks bedrag van 9,99 dollar. Omgerekend 100€ per jaar.

edit: niet alle mods kosten natuurlijk geld, maar bv TF2 en CS2, zullen waarschijnlijk nu wel geld kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shockers schreef op 07 mei 2004 @ 13:31:
achja heb hier 2 van die coupons dus.. hoop dat die gewoon het standaard packet bevat :)
Mag ik er eentje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
DarkShadow schreef op 07 mei 2004 @ 12:37:
Je hebt het bijna alleen over graphics, en je vergeet de gameplay.
Behalve over een dom stukje dat de zombies in Doom 3 niet reageren. Nee, DUH, het was ook een versie die niet in de buurt van releasebaar kwam. En doom 3 gebruikt Dot3 bumpmapping, weet je waarom? Simpelweg om het speelbaar te houden, de monsters in D3 hebben een erg lage polycount.

Laten we dus fijn wachten tot beide games gereleased zijn :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Uhhh, ook al zijn ze beide gereleased.. het zijn 2 totaal verschillende spellen..gewoon NIET vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, zolang ik voor de voucher van mijn asus 9800 PRO256MB maar een compete versie krijg en nie zo'n gestripte zonder mod support.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ga nou niet weer D3 en HL2 lopen vergelijken, daar is het topic niet voor, straks gaat dr weer een slotje op en dan is er weer geen HL2 topic.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Laatst online: 16:12

flanger

That Guy

deuxani schreef op 06 mei 2004 @ 10:55:
Cool, mijn filmpjes zijn tot hier ook al geraakt :)

Ik ben dus 1 van de studenten die Valve heeft mogen bezoeken en dus de filmpjes heeft gemaakt. Gabe had er niets op tegen dat we fotos maakten, over distribueren werd er niets gezegd, maar dit is maar klein bier ivg wat te zien zal zijn op E3 ;)

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.