Ik had het 30 september gekocht , nu moet het zich echt eerst dubbel en dik bewijzen.
Verwijderd
Omdat het uitgesteld is ( met goeie reden), wat bij elk spel gebeurd?Exe-cuter schreef op 23 april 2004 @ 22:39:
Ik had het 30 september gekocht , nu moet het zich echt eerst dubbel en dik bewijzen.
Slaat echt helemaal nergens op wat je zegt.
Verwijderd
1.In het final product zal het niet scripted zijn, daar gaat het om. Waarom hard werken voor de e3, als het ook makkelijker kan? Het was in de eerste plaats al niet de bedoeling dat het gestolen zou worden.p.habo schreef op 23 april 2004 @ 01:37:
Valve zijn gewoon een enorme hoop kloothommels,
1. Ze hebben gelogen over AI, het deur-intrap-incident was gewoon scripted, terwijl ze tijdens E3 beweerden dat het al via de AI mogelijk was...
2. 30 Augustus... (geen verdere uitleg nodig)... ik heb inmiddels mijn bestelling dus geanulleerd.
3. De ATi-kaarten... met vouchers (WOW)... wie wil die nog?
Als het puntje bij het paaltje komt, heeft deze beste Fragmaster groot gelijk, Valve is noppes waard. Het is jammer dat een stel ontiegelijke eikels zo'n mooi product als Half-Life 2 kunnen besmeuren...
2. 30 augustus is nooit een officiele release date geweest.
3. geen argument, niets zeggende opmerking.
Kortom, wat je zegt is vooral dom, maar ook niet waar.
Fragmaster neemt trouwens niemand al meer serieus.
Volgens mij was het vorige HL2 topic door dit soort discussies gesloten.
Zal wel erg jammer zijn als deze het zelfde lot ondergaat..
idd..........melly schreef op 24 april 2004 @ 00:58:
Volgens mij was het vorige HL2 topic door dit soort discussies gesloten.
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Misschien kan iemand me het volgende uitleggen want ik ben er nog niet helemaal uit.p.habo schreef op 23 april 2004 @ 01:37:
Valve zijn gewoon een enorme hoop kloothommels,
1. Ze hebben gelogen over AI, het deur-intrap-incident was gewoon scripted, terwijl ze tijdens E3 beweerden dat het al via de AI mogelijk was...
In de deur-intrap-scene zijn eigenlijk 4 mogelijkheden.
1. Je laat de deur open
2. Je doet de deur dicht
3. Je doet de deur dicht en zet de tafel ervoor
4. je schiet de enemy sentry's neer voordat je de deur binnengaat
Dit zullen de reacties zijn:
1. enemy sentry's lopen gewoon naar binnen en beginnen te schieten
2. deur wordt in 1x ingetrapt omdat er geen tafel achter staat
3. zoals te zien in de trailer
4. of je nou de deur open laat of dicht doet evt. met tafel maakt geen moer uit want de deur wordt toch niet meer ingetrapt aangezien er geen enemy sentry's meer buiten zijn.
Wat maakt het dan uit of dit allemaal gescript is of niet?? Voor de replay value moet 't niet bijster veel uitmaken want je kan dezelfde situatie op 3 andere manieren aanpakken dan je de eerste keer hebt gedaan?
Het gaat uiteindelijk toch om de gameplay ervaring of zie ik dit verkeerd en boeit het meer hoe het spel in elkaar zit dan dat de gameplay aangenaam is.
(graag andere argumenten dan 'Hm Hmm Valve heeft gezegd dat 't niet scripted was en dat is 't wel, hmm stomme Valve)
Ik kijk zelf erg uit naar hl2 en ik hoop een leuke upgrade van mijn systeem te kunnen doen om dit spel fatsoenlijk te spelen wanneer het uitkomt, scripted levels of niet.
nog leuker zou zijn:Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 03:37:
[...]
Misschien kan iemand me het volgende uitleggen want ik ben er nog niet helemaal uit.
In de deur-intrap-scene zijn eigenlijk 4 mogelijkheden.
1. Je laat de deur open
2. Je doet de deur dicht
3. Je doet de deur dicht en zet de tafel ervoor
4. je schiet de enemy sentry's neer voordat je de deur binnengaat
Dit zullen de reacties zijn:
1. enemy sentry's lopen gewoon naar binnen en beginnen te schieten
2. deur wordt in 1x ingetrapt omdat er geen tafel achter staat
3. zoals te zien in de trailer
4. of je nou de deur open laat of dicht doet evt. met tafel maakt geen moer uit want de deur wordt toch niet meer ingetrapt aangezien er geen enemy sentry's meer buiten zijn.
Wat maakt het dan uit of dit allemaal gescript is of niet?? Voor de replay value moet 't niet bijster veel uitmaken want je kan dezelfde situatie op 3 andere manieren aanpakken dan je de eerste keer hebt gedaan?
Het gaat uiteindelijk toch om de gameplay ervaring of zie ik dit verkeerd en boeit het meer hoe het spel in elkaar zit dan dat de gameplay aangenaam is.
(graag andere argumenten dan 'Hm Hmm Valve heeft gezegd dat 't niet scripted was en dat is 't wel, hmm stomme Valve)
Ik kijk zelf erg uit naar hl2 en ik hoop een leuke upgrade van mijn systeem te kunnen doen om dit spel fatsoenlijk te spelen wanneer het uitkomt, scripted levels of niet.
1) je laat de deur open
gevolg:
Enemies komen naar binnen, beginnen te schreeuwen dat dat niet volgens de afspraak was, (en dat het tocht) gaan met een paar man het meubilair zo ver mogenlijk naar de deur plaatsen, trekken de deur achter zich dicht, roepen 'joohoo' en rossen die deur alsnog open
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
We wacht eigenlijk al meer dan bijna 12 jaar... (Vervolg HL anyone....?), en uitstel is maybe zo, omdat Newell wil dat ie tegelijk met doom 3 in de schappen ligt?Hardcore_gamer schreef op 19 april 2004 @ 17:11:
[...]
Zo zeg, waar is meneertje Newell mee bezig, we wachten al bijna een jaar op deze game, als het zo nog door gaat verlies ik mijn interesse in deze game, wat ik persoonlijk niet leuk vindt omdat het er fantastisch uit ziet.
Ben benieuwd wat ze op de aankomende E3 expo, gaan doen.
Ons nog meer lekker zitten maken met al die filmpjes en screens
Men i'm Pissed
Is een mogelijkheid...
Andere mogelijkheid is:
Newell, heeft 3DSMax gebruikt en blijkt het allemaal een grote grap (kan wel, is niet logisch...dit heb ik aantal dagen geleden bedacht, toen ik iets teveel van het goeie had)
12 jaar geleden zat je nog in de pampers, dus ik denk eerder dat het 6 jaar is.SiLaTroN schreef op 24 april 2004 @ 08:37:
[...]
We wacht eigenlijk al meer dan bijna 12 jaar... (Vervolg HL anyone....?), en uitstel is maybe zo, omdat Newell wil dat ie tegelijk met doom 3 in de schappen ligt?
Is een mogelijkheid...
Andere mogelijkheid is:
Newell, heeft 3DSMax gebruikt en blijkt het allemaal een grote grap (kan wel, is niet logisch...dit heb ik aantal dagen geleden bedacht, toen ik iets teveel van het goeie had)
edit/
Net ff gechecked, 5.5 jaar. HL1 kwam uit november 1998
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-04-2004 09:35 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Je kan altijd een keer proberen die "deur-intrap-scene" te spelen in de beta (zit erin) en dan ga je zien als je de deur openlaat, dat ze hem nog steeds intrappen...
De levelnaam begint met "e3_" dus...
[ Voor 16% gewijzigd door ETzPliskin op 24-04-2004 10:01 ]
Verwijderd
Nja, ik bedoel meer wat 't uitmaakt als het in de uiteindelijke versie nog steeds gescript is. Dat ze voor de e3 alleen het 'deur + tafel' scenario gescript hebben en de rest nog niet is aannemelijk aangezien je die scene maar 1x ziet, en met dichte deur + tafel.-ETz-Memphis Z schreef op 24 april 2004 @ 10:00:
Je kan altijd een keer proberen die "deur-intrap-scene" te spelen in de beta (zit erin) en dan ga je zien als je de deur openlaat, dat ze hem nog steeds intrappen...
Verwijderd
Dit soort discussies zijn inderdaad wel zonde..maar het is gewoon niet leuk om al die onware kritiek te zien, terwijl valve waarschijnlijk het beste spel ooit in de schappen gaat brengen..
.
.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:33 ]
Verwijderd
Ik volg het Half Life 2 topic ook al een tijdje en moet zeggen dat ik mijn hele intresse helemaal kwijt ben voor dit spel, ik wacht liever op stalker bijvoorbeeld, niet opmdat het spel slechter is geworden ofzo, maar gewoon omdat andere titels worden geintroduceerd die er gewoon beter uitzien als spel. Maar daar gaat het iet om bij deze post, ik wou eigen lijk vragen of je voor Valve werkt ofzo?? een spel verdedigen vind ik al ver gaan eigenlijk want iedereen is aan een mening toegedeeld, maar Mensen verdedigen DIE JE WAARSCHIJNLIJK niet eens kent, vind ik wel ERG ver gaan. Als je het mij vraagt wordt Half Life met elke nieuwe informatie steeds een minder spel, en het wordt denk ik, geen super spel, ikzelf ben zelfs bang dat het een KUT spel gaat worden. Maar waarom verdedig je Valve zo erg? waarom loop je Half Life 2 in de hemel te prijzen terwijl je niet eens weet hoe het spel eruit gaat zien, ZELFS NOG beter, Door mensen zoals jouw, ben ik mijn hele intresse in Half Life 2 verloren en ik zal wel niet de enige zijn, Al die wereld verhalen over Het beste spel ooit, Ik wou dit even kwijt en wil je gewoon vragen om iemand anders gewoon een mening te laten hebben en probeer hen niet dom te laten klinken ofzo door een negatief antwoord te geven.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:32:
Dit soort discussies zijn inderdaad wel zonde..maar het is gewoon niet leuk om al die onware kritiek te zien, terwijl valve waarschijnlijk het beste spel ooit in de schappen gaat brengen..
.
Wat valve doet tegenover de "Gamer" vind ik niet iets om trots op te zijn..
Maar ondanks het negatieve gebeuren rondom half-life 2 zal het toch een top game worden, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben begonnen als gamer met het spel half-life (1998) en ik ben er nog steeds verslaafd aan! Half-life 2 geeft mij dat zelfde gevoel dat het weer smullen word
Maar ondanks het negatieve gebeuren rondom half-life 2 zal het toch een top game worden, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben begonnen als gamer met het spel half-life (1998) en ik ben er nog steeds verslaafd aan! Half-life 2 geeft mij dat zelfde gevoel dat het weer smullen word
Al werd het spel gemaakt door de grootste klootzakken ooit: wat zal mij het schelen, als dat spel maar cool is
Dat gezeur allemaal... who gives a shit! Gewoon ouderwets knallen met zo'n game. Als je eenmaal bezig bent dan denk je echt niet na over zulke dingen
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Juist wel eigenlijk, ze willen geen crap game uitbrengen maar een echt goedeShockers schreef op 24 april 2004 @ 16:29:
Wat valve doet tegenover de "Gamer" vind ik niet iets om trots op te zijn..
Maarja, ik heb er nog vertrouwen in
Verwijderd
Ik verdedig ze omdat (zoals zo vaak) allemaal woorden worden verdraaid, en er daarom allemaal geruchten komen die bullshit zijn.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:11:
[...]
Ik volg het Half Life 2 topic ook al een tijdje en moet zeggen dat ik mijn hele intresse helemaal kwijt ben voor dit spel, ik wacht liever op stalker bijvoorbeeld, niet opmdat het spel slechter is geworden ofzo, maar gewoon omdat andere titels worden geintroduceerd die er gewoon beter uitzien als spel. Maar daar gaat het iet om bij deze post, ik wou eigen lijk vragen of je voor Valve werkt ofzo?? een spel verdedigen vind ik al ver gaan eigenlijk want iedereen is aan een mening toegedeeld, maar Mensen verdedigen DIE JE WAARSCHIJNLIJK niet eens kent, vind ik wel ERG ver gaan. Als je het mij vraagt wordt Half Life met elke nieuwe informatie steeds een minder spel, en het wordt denk ik, geen super spel, ikzelf ben zelfs bang dat het een KUT spel gaat worden. Maar waarom verdedig je Valve zo erg? waarom loop je Half Life 2 in de hemel te prijzen terwijl je niet eens weet hoe het spel eruit gaat zien, ZELFS NOG beter, Door mensen zoals jouw, ben ik mijn hele intresse in Half Life 2 verloren en ik zal wel niet de enige zijn, Al die wereld verhalen over Het beste spel ooit, Ik wou dit even kwijt en wil je gewoon vragen om iemand anders gewoon een mening te laten hebben en probeer hen niet dom te laten klinken ofzo door een negatief antwoord te geven.
Ik zei ook niet dat diegene dom was, ik zei dat z'n opmerking dom was. ( imo)
Waarom zou ik geen spel mogen verdedigen als een spel afkraken wel normaal is?
Het maakt mij verder helemaal niks uit wat anderen van het spel vinden, ik kan er alleen niet tegen als er van die simpele dingen verdraaid worden.
Dat je 'mensen als ik' de schuld geeft dat je geen interesse meer hebt, dat is echt de grootste onzin die ik in lange tijd heb gehoord

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 19:14 ]
Verwijderd
LOLBaRF schreef op 24 april 2004 @ 08:27:
[...]
nog leuker zou zijn:
1) je laat de deur open
gevolg:
Enemies komen naar binnen, beginnen te schreeuwen dat dat niet volgens de afspraak was, (en dat het tocht) gaan met een paar man het meubilair zo ver mogenlijk naar de deur plaatsen, trekken de deur achter zich dicht, roepen 'joohoo' en rossen die deur alsnog open
ik lees overal op forums dat Valve de game community heeft laten vallen, maar in wat voor opzicht word dat bedoeld?, allen omdat het spel lang op zich laat wachten?
En wat dan nog als het wat langer duurt dan verwacht, als het spel er beter op word; who cares.
Ik ben er vanovertuigd dat het een kicke spel word, misschien niet zo "groundbreaking" als HL in '99 was, maar toch
(als je de pics mag geloven
)
En wat dan nog als het wat langer duurt dan verwacht, als het spel er beter op word; who cares.
Ik ben er vanovertuigd dat het een kicke spel word, misschien niet zo "groundbreaking" als HL in '99 was, maar toch
[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 24-04-2004 19:33 ]
Verwijderd
kunnen we misschien wat meer ontopic blijven en niet mekaar afkraken??
iedereen heeft zijn eigen mening; of deze nu pro of contra is, doet niet ter zake....
een mening is namelijk nog steeds persoonlijk.
Val misschien de argumenten aan, maar niet de persoon in kwestie ( alhoewel dit uiteraard wel verleidelijk kan zijn bij momenten )
blijf gewoon ontopic , mogen namelijk al blij zijn dat er nog een half life 2 topic is ...
edit: is dus een reactie op xenome en jayhova
iedereen heeft zijn eigen mening; of deze nu pro of contra is, doet niet ter zake....
Val misschien de argumenten aan, maar niet de persoon in kwestie ( alhoewel dit uiteraard wel verleidelijk kan zijn bij momenten )
blijf gewoon ontopic , mogen namelijk al blij zijn dat er nog een half life 2 topic is ...
edit: is dus een reactie op xenome en jayhova
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 19:30 ]
Er staat dat het HL2 topic is, dat is erg breed, dat betekend ook dat je mag ruzien over hl2Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 19:29:
kunnen we misschien wat meer ontopic blijven en niet mekaar afkraken??
( ik ben wel tegen het aanvallen van de personen idd moek toegeven! )
Ik blijf erbij dat dit spel geniaal word. Ik ga het zeker kopen als het uit is. Ik weet niet wat ik moet denken van het source leak schandaal. ( en al helemal niet waarom ze van doom3 zeggen dat de source is geleakt ( in pc gameplay dat is )) Wacht gewoon tot het er is, maak dan je oordeel en ga voor de rest gewoon lekker andere spelletjes spelen tot het uit is
Misschien niet voor iedereen even interessant, maar er is een nieuwe (Nederlandse) nieuwssite online, staan al 5 berichten, ziet er netjes uit allemaal 
* Spam *
^^
* Spam *
^^
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 12:03 ]
Ik heb ooit eens een verhaal gelezen op internet (van 15 of 20 pagina's) op zo'n gaming site over alles wat mis is gegaan bij Daikatana. Als je dat leest dan begrijp je waarom sommige deadlines mis kunnen lopen. Als iets niet af is dan kan je het heel simpel niet uitbrengen. Dat ze hebben gedaan alsof hij 30 september uit zou komen, ja dat steekt als ze wisten dat ze dat niet zouden halen, maar door er boos over te worden komt HL2 toch niet eerder uit.
ik heb iig nog steeds zin in HL2, dat het grafisch misschien niet zo revolutionair zal zijn zal me worst wezen, ik speel ook nog altijd met plezier counter-strike (ziet er helemaal niet uit) gameplay is nog steeds het allerbelangrijkste voor een spel, simpel. En als ik nog 6 maanden moet wachten voor een uberbruut spel dan doe ik dat, maakt toch niet uit wanneer je het krijgt, als je het maar krijgt
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Verwijderd
Dit is al best oud. Het is gewoon de leak maar dan in doosje
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 13:11 ]
Ik blij dat ik daar niet woon, je wordt gewoon genaait waar je bij staat. Denk je HL2 te kopen koop je een of andere leak

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Quote uit de bron: 'He says that the game itself is quite playable, although there are some plot inconsistencies in places.'bAdmuTs schreef op 25 april 2004 @ 14:39:
[...]
Ik blij dat ik daar niet woon, je wordt gewoon genaait waar je bij staat. Denk je HL2 te kopen koop je een of andere leak

edit:
oud nieuws ^^
oud nieuws ^^
Ben benieuwd wat er allemaal in dat PCGP benelux nummer staat
de cover is wel cool iig.
/edit
NIeuws!
-----------------
Half-Life Radio heeft laatst met DougLombardi van Valve gesproken. Het onderwerp was natuurlijk Half-Life 2 en ook de farewell post Fragmaster van PlanetHalflife (Zie het nieuws hier). Doug Lombardi had het volgende te melden volgens Half-Life Radio over Fragmasters post:
Dus mogelijk klopt niet alles wat Fragmaster te melden had over Valve en ook meld Doug Lombardi dat half-Life 2 deze zomer uit zal komen. Of dit weer een uitspraak is net zoals die over 30 September vorig jaar of dat het deze keer echt is, is onduidelijk. Meer hierover hopelijk gauw.'We at HL Source had a chance to speak with Valve's Doug Lombardi regarding the Fragmaster accusations about the company. Doug Lombardi has read the thread posted on here and has stated, "I have no idea where Fragmaster gets his information". Doug Lombardi went on to say that Valve is near completion for the upcoming sequel to HL that will be released this summer. In addition, they will have a new demo available at E3 for everyone to get a closer look at the progress. "This game is going to knock your socks off..." We will also be at E3, along with HL Radio. On-air interviews are expected so keep it tuned to HL Radio for further info.
bron
Er komt dus wat nieuws op de E3 en ze mikken op een release in de zomer \o/
[ Voor 201% gewijzigd door Xrenity op 25-04-2004 15:23 ]
hmmz, veel nieuws vandaag:
---------------
Half-life 2 al af...?
Iemand op de Halflife2.net forums stuurde een mailtje naar Gabe met de vraag of er al veel speelbare levels waren. Hierop antwoorde Gabe dat dit het geval is: Volgens hem is de hele game al speelbaar.
bron
------------------------
bron
---------------
Half-life 2 al af...?
Iemand op de Halflife2.net forums stuurde een mailtje naar Gabe met de vraag of er al veel speelbare levels waren. Hierop antwoorde Gabe dat dit het geval is: Volgens hem is de hele game al speelbaar.
Of dit waar is of niet weten we nog niet, maar als dit waar is, dan zou een release sneller kunnen zijn dan we denken...Originally Posted by mbrithoms
To: Gabe Newell
Subject: genuinly concerned about HL2's progress
Hello Gabe
Big fan of yours and of course Half Life, what worries my is (as you may know) fragmaster (the ex-webmaster of planethalflife.com) in his farewell post mentioned not too subtley that you had a disturbing small amount of content, there were strong rumours at the time of the leak that there were only 3 levels fully completed of Half Life 2, and these 'exclusive' magazine previews coming this month have played just the 3 levels from last e3, now what I want to ask is (not to sound disrespectful) are these the only 3 levels you have? Im being totally serious, it all seems a little suspect, especially with the statement from fragmaster. Alot of folk are losing faith fast including some of the insane fanboys of you guys and thats saying something.
thanks
Matt
From: "Gabe Newell" <gaben@valvesoftware.com>
The entire game is playable.
bron
------------------------
bron
Verwijderd
Beetje rare vraag..of die drie levels het enige is wat ze hebben..maar goed het antwoord is goedXrenity schreef op 25 april 2004 @ 17:11:
hmmz, veel nieuws vandaag:
---------------
Half-life 2 al af...?
[...]
Of dit waar is of niet weten we nog niet, maar als dit waar is, dan zou een release sneller kunnen zijn dan we denken...
bron
------------------------
bron
www.halflifesource.com heeft trouwens een newsupdate waarin staat dat er een nieuwe demo @ e3 komt om naar te kijken, en er wordt door doug lombardi benadrukt dat ie deze zomer uitkomt.
"The entire game is playable" volgens mij mist ie een stuk n.l. "when it's finished" 
Ben benieuwd naar de nieuwe demo en naar de tijdschriften die gaan uitkomen!
Ben benieuwd naar de nieuwe demo en naar de tijdschriften die gaan uitkomen!
playable mischien jah. maar of ook alles al werkt..
Verwijderd
Ik weet zo niet wie ik wel en niet moet geloven. Van alles dat Fragmaster gepost heeft zal heus niet alles waar zijn, maar er zullen ook wel degelijk dingen kloppen. Een Lombardi die kort voor 30 september aangeeft dat het spel gewoon 30 september gereleased wordt, terwijl het niet anders kan dan dat hij wist dat ze die datum niet gingen halen. En Valve die ondertussen gewoon z'n mond houdt en alle fans maar in spanning laten wachten, en pas enkele dagen vantevoren het uitstel bekend maakt..
Mijn interesse verliezen ze echter niet. Vorig jaar mei was ik met alle info, screenshots en E3 filmpjes razend enthousiast. Geen idee waarom, maar m'n interesse in Half-Life 2 daalde toen sterk, en in september zat ik er niet echt meer op te wachten. Sinds kort kijk ik echter weer enorm uit naar het spel, en ook naar de nieuwe info en beeldmateriaal die binnenkort hopelijk inderdaad vrijgegeven gaat worden.
Een release deze zomer zou leuk zijn, en het zou me niet eens verbazen als dit ook ging gebeuren. Feit is wel dat ik niet meer zomaar aanneem wat mensen van Valve roepen over releasedata.
Mijn interesse verliezen ze echter niet. Vorig jaar mei was ik met alle info, screenshots en E3 filmpjes razend enthousiast. Geen idee waarom, maar m'n interesse in Half-Life 2 daalde toen sterk, en in september zat ik er niet echt meer op te wachten. Sinds kort kijk ik echter weer enorm uit naar het spel, en ook naar de nieuwe info en beeldmateriaal die binnenkort hopelijk inderdaad vrijgegeven gaat worden.
Een release deze zomer zou leuk zijn, en het zou me niet eens verbazen als dit ook ging gebeuren. Feit is wel dat ik niet meer zomaar aanneem wat mensen van Valve roepen over releasedata.
Laten we maar hopen dat hij deze zomer uitkomt.
Ik ben nog steeds even veel vertrouwen erin dan het een geweldig spel wordt.
Ik ben nog steeds even veel vertrouwen erin dan het een geweldig spel wordt.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
nu ik DeusEx2 en Farcry heb gespeeld, ben ik een beetje bang dat Half-Life 2 niet zo erg geweldig zou zijn als ik denk. Dus dat sommige huizen bijvoorbeeld toch leeg zullen zijn, en dat bijv. een pizza zoals bij FarCry toch gewoon een rondje is met een plaatje erop, dat gewoon blijft liggen
. In het filmpje bij HL2 zie je wel bijvoorbeeld een schutting kapot geschoten worden, zou dat dan ook kunnen bij huizen die bestaan uit hout?
-- Microsoft Certified Professional --
ehm... waarom heb je het alleen over de graphics?Dannies schreef op 26 april 2004 @ 13:33:
nu ik DeusEx2 en Farcry heb gespeeld, ben ik een beetje bang dat Half-Life 2 niet zo erg geweldig zou zijn als ik denk. Dus dat sommige huizen bijvoorbeeld toch leeg zullen zijn, en dat bijv. een pizza zoals bij FarCry toch gewoon een rondje is met een plaatje erop, dat gewoon blijft liggen. In het filmpje bij HL2 zie je wel bijvoorbeeld een schutting kapot geschoten worden, zou dat dan ook kunnen bij huizen die bestaan uit hout?

Eerst zelf spelen, dan pas oordelen.
ik verwacht van Valve dat ze een perfect verhaal met perfecte speelbaarheid zullen maken, ik zit alleen in over de graphics, dat ik er ook weer niet zo geweldig veel van moet gaan verwachten, anderes raken we teleurgesteltdaFubar schreef op 26 april 2004 @ 14:09:
[...]
ehm... waarom heb je het alleen over de graphics?Beetje huilebalkenpraat.
Eerst zelf spelen, dan pas oordelen.
Dat heeft een keer in een interview gestaan dacht ik. Dat wat nodig is om de opdrachten te volbrengen zal niet te vernietigen zijn. De rest wel ongeveer.Dannies schreef op 26 april 2004 @ 13:33:
nu ik DeusEx2 en Farcry heb gespeeld, ben ik een beetje bang dat Half-Life 2 niet zo erg geweldig zou zijn als ik denk. Dus dat sommige huizen bijvoorbeeld toch leeg zullen zijn, en dat bijv. een pizza zoals bij FarCry toch gewoon een rondje is met een plaatje erop, dat gewoon blijft liggen. In het filmpje bij HL2 zie je wel bijvoorbeeld een schutting kapot geschoten worden, zou dat dan ook kunnen bij huizen die bestaan uit hout?
Ik ga er vanuit dat het ongeveer net zoals in Far Cry zal zijn. Daar is ook een groot gedeelte van de objects te verplaatsen/slopen, maar lang niet alles. Ga er maar vanuit dat je houten huizen niet kan slopen. Ga maar eens na, als jij in het echt een magazijn leeg schiet op een houten huis, wat er dan zou gebeuren. Niet veel denk ik, hooguit een berg gaten en misschien wat kapotte planken. Hoe ze dat gaan aanpakken met de rocketlauncher/granaten weet ik niet
tis technisch wel mogenlijk dus het zal vooral van de map maker afhangen denk ik.Maxow schreef op 26 april 2004 @ 16:40:
[...]
Dat heeft een keer in een interview gestaan dacht ik. Dat wat nodig is om de opdrachten te volbrengen zal niet te vernietigen zijn. De rest wel ongeveer.
Ik ga er vanuit dat het ongeveer net zoals in Far Cry zal zijn. Daar is ook een groot gedeelte van de objects te verplaatsen/slopen, maar lang niet alles. Ga er maar vanuit dat je houten huizen niet kan slopen. Ga maar eens na, als jij in het echt een magazijn leeg schiet op een houten huis, wat er dan zou gebeuren. Niet veel denk ik, hooguit een berg gaten en misschien wat kapotte planken. Hoe ze dat gaan aanpakken met de rocketlauncher/granaten weet ik niet.
Er zijn scans uit van dat nieuwe games-blad met info... kheb ze nog niet kunnen vinden
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Het is technisch wel mogelijk jah, maar ik weet niet of jij die beta hebt geprobeerd? Als je daar met een rocketlauncher op een pallet schiet, dan verplintert die pallet waar je bij staat en daalt de fps naar -10 (bij wijze van sprekenGrijns schreef op 26 april 2004 @ 19:52:
[...]
tis technisch wel mogenlijk dus het zal vooral van de map maker afhangen denk ik.
Ik weet niet of ik het hier kan posten...maar heb ook even HL2 gechecked, heb de andere draadjes ook gelezen.
Maar ik kun E3_seafloor en bugbait niet draaien...wordt ik naar desktop gegooid, en ik weet zeker dat sommige mensen die levels konden draaien, wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn??
Maar ik kun E3_seafloor en bugbait niet draaien...wordt ik naar desktop gegooid, en ik weet zeker dat sommige mensen die levels konden draaien, wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn??
Verwijderd
Helaas, alpha = alpha. Als het niet werkt, gewoon wachten op een legale versie (demo of retail). We hebben liever niet (meer) dat we dit soort dingen bespreken, omdat er geen mogelijkheid is dat jij dit nu legaal speelt.JVLK schreef op 26 april 2004 @ 23:29:
Ik weet niet of ik het hier kan posten...maar heb ook even HL2 gechecked, heb de andere draadjes ook gelezen.
Dan zou hij bij Valve terecht kunnen voor vragen. Dan zouden zij ook gelijk van de fout weten en de eventuele bug eruit kunnen halen
\/\/
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 10:18 ]
Dat weet je nietVerwijderd schreef op 27 april 2004 @ 09:54:
[...]
Helaas, alpha = alpha. Als het niet werkt, gewoon wachten op een legale versie (demo of retail). We hebben liever niet (meer) dat we dit soort dingen bespreken, omdat er geen mogelijkheid is dat jij dit nu legaal speelt.
Misschien zit hij wel bij Valve voor een blad ofzo levels te spelen
Mocht ik willen...maja, krijg hem niet goed aan de praat.shuogg schreef op 27 april 2004 @ 10:03:
[...]
Dat weet je niet
Dan maar wachten op de retail versie
[ Voor 22% gewijzigd door JVLK op 27-04-2004 10:22 ]
als hij bij valve zat heeft hij vast wel mensen daar die hem beter kunnen helpen daarmee dan hier op GoTshuogg schreef op 27 april 2004 @ 10:03:
[...]
Dat weet je niet
Ja vast, zou ie wel willem. (Wie niet)shuogg schreef op 27 april 2004 @ 10:03:
[...]
Dat weet je niet
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ik heb wat naar mods voor HL2 gezocht en ik was helemaal verbaasd hoeveel mods er al in de maak zijn voor HL2, hier http://topsites.moddb.com/all/?f_gme=61 staat een lijst met allemaal HL2 sites/mods
Bij deze site http://www.llogicpcs.net/halflife2/ kan je allemaal maps en een HL2 Beta Guide met heel veel handige info!
(Ik ben ff het lijstje afgegaan, er zijn zo'n 230 mods
van Warcraft tot Race (ja auto's) tot sonic en gaa zo maar door
)
Bij deze site http://www.llogicpcs.net/halflife2/ kan je allemaal maps en een HL2 Beta Guide met heel veel handige info!
(Ik ben ff het lijstje afgegaan, er zijn zo'n 230 mods
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 19:55 ]
Eindelijk echt Half-Life 2 nieuws, release zomer 2004
Woej .. .eindelijk echt nieuwsWe wisten het al, deze maand zou eindelijk de lange mediastilte over Half-Life 2 worden gebroken. Verschillende grote magazines zijn bij Valve op bezoek geweest voor het laatste nieuws, en de eerste details zijn vandaag op internet uitgelekt.
Het Duitse magazine PC Games heeft de primeur. Om te beginnen de releasedatum. Volgens Gabe wordt er gericht op een release in de komende zomer. Opvallend is dat wordt toegegeven dat de enorme uitstel NIET het gevolg is van de code-diefstal, maar wel van de slechte planning van Valve.
Naast enkele nieuwe screenshots is er ook meer verteld over het plot. De belangrijkste vijand een weterschapper is die Dr. Breen heet, en zal geen normale " bad boss" zijn. De verwachting is dat deze na het verschijnen van de magazines, de screenhots officieel op internet worden vrijgegeven.
http://www.gamer.nl/nieuws/21785
[ Voor 5% gewijzigd door Ikkuh84 op 28-04-2004 11:30 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
hee, dat is reuze interessant!!

Alleen jammer dat dat blad bijna nergens te koop is hier
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Bij de bruna liggen ook altijd heel veel Duitse bladen, misschien dat hij daar tussne ligt?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
We hebben hier geen BrunaHu9o schreef op 28 april 2004 @ 11:55:
Bij de bruna liggen ook altijd heel veel Duitse bladen, misschien dat hij daar tussne ligt?
Vroeger verkochten ze dat blad, samen met nog een ander duits pcblad bij de lokale tabakszaak, maar om vage redenen hebben ze die uit de zaak geweerd
Gabe heeft weer eens geantwoord op een email. Het ging over hoeveel levels er al af waren:
The entire game is playable
Klinkt wel lekker af in mijn oren.
Die zomer halen ze wel.
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=21056
-edit-
GVD heeft jvo weer eens ingelogd
The entire game is playable
Klinkt wel lekker af in mijn oren.
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=21056
-edit-
GVD heeft jvo weer eens ingelogd
[ Voor 9% gewijzigd door jvo op 28-04-2004 12:04 ]
Die is pas te koop vanaf 1 meiHacku schreef op 28 april 2004 @ 13:20:
Ik ga strax eens kijken of de PCGP er al is. Zoja maak ik wat scans

http://www.pcgameplay.be/
Ja maar als abbonnee krijg je hem meestal eerder!Cthulhu schreef op 28 april 2004 @ 13:22:
[...]
Die is pas te koop vanaf 1 mei
http://www.pcgameplay.be/
* McFlipp houdt de brievenbus ook in de gaten
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Eh, d'r gaat toch wel iemand dat filmpje uit dat blad online zetten hé (aangenomen dat dat geen auteursrechtelijke probleempjes gaat opleveren!)
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
volgends mij zitten op die dvd geen nieuwe filmpjes, maar zijn het die 10 blink video's die al langer uit zijn.
[url=http://home.wanadoo.nl/famlagas/gitg1.jpg]Plaatje[/img]
^_^ Zou het een preview van oktober kunnen zijn?
Of is het idd van oktober vorig jaar
bron: www.ati.com/gitg/
^_^ Zou het een preview van oktober kunnen zijn?
Of is het idd van oktober vorig jaar

bron: www.ati.com/gitg/
[ Voor 39% gewijzigd door Zeus op 28-04-2004 15:34 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Dat is oktober vorig jaar.
ik had hier al scans geplaats.. maar zijn weggehaalt door Terr.. copyright gebeuren..Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 13:07:
Scans scans scans scans scans scans! Nou, waar blijven ze?
-- Altijd blijven prutsen --
Hm. Ligt het nou aan mij of zijn ze niet zo heel mooi meer als eerst? De filmpjes zien er echt wel beter uit. Ik neem aan dat dit op low settings ofzo is gedaan...?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ach ziet er toch nog wel behoorlijk goed uit hoor, komt best richting medium detail van far cry.
Verwijderd
AA staat niet aan, maar bekijk de textures eens, het is zo plat als een dubbeltje en behalve wat grind is er nauwelijks relief te zien 
Ook bepaalde objecten zijn gewoon echt te vierkant. Bijv. een paaltje in de weg, dat is gewoon een blok ipv netjes ronde randen etc. jammer..

Ook bepaalde objecten zijn gewoon echt te vierkant. Bijv. een paaltje in de weg, dat is gewoon een blok ipv netjes ronde randen etc. jammer..
Hm, kon de plaatjes niet meer op de website zien. Maar als je gewoon in de source kijkt kan je zien waar ze staan:
http://www.half-life2.de/images/content/01.jpg (tot 09.jpg)
http://www.half-life2.de/images/content/01.jpg (tot 09.jpg)
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
jah ik zag het. Ik vond ze alleen niet zo geweldig. Ze kunnen beter wat meer spectaculaire screens laten zien met die nieuwe engine van ze..
Verwijderd
ik denk dat deze screenies het spel niet echt goed doen. Dat is bij Far Cry ook niet vind ik. Die spellen moet je gewoon in actie zien, dan kun je pas een goed oordeel vellen. Ik gebruik deze screenies dan ook alleen om mezelf ff een idee te geven van wat voor sfeertje er in het spel gaat hangen e.d.
Verwijderd
Vind de screenies op zich wel leuk. Maar als je kijkt hoe de figuren staan in bijvoorbeeld dit plaatje:
http://www.gamer.nl/image...e/200404/1083222939_2.jpg
Vind ik er absoluut niet mooi uit zien.
Erg nice. Vooral die 1ste screen is vet, die mannetjes en die huizen zien er echt mooi uit, textures op de grond en de planten weer iets minder. Die screen waarop ze op die beesten schieten ziet er ook cool uit.
Volgens mij zijn die screenies niet gemaakt met alles op z'n hoogst. Ik bedoel, die beta zag er zelfs nog beter uit.
Misschien komt het doordat Far Cry ook een grafisch hoogstandje was, dat dit er allemaal nogal gewoontjes uitziet. Maar zoals een paar posts terug gezegd is: je moet de engine gewoon spelend zien, dan staan we denk ik wel verbaasd
Misschien komt het doordat Far Cry ook een grafisch hoogstandje was, dat dit er allemaal nogal gewoontjes uitziet. Maar zoals een paar posts terug gezegd is: je moet de engine gewoon spelend zien, dan staan we denk ik wel verbaasd
Had ik niet ergens gelezen dat je in de intro langs een aantal van die gasten loopt en die zitten je dan argwanend aan te kijken.... screenshot van intro?Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 10:03:
Vind de screenies op zich wel leuk. Maar als je kijkt hoe de figuren staan in bijvoorbeeld dit plaatje:
Ikvind het er wel mooiuit zien.
En ookal zag het er niet uit, dan kocht ik het nog, graphics maken me heel weinig uit, het spel zelf moet goed zijn
En ookal zag het er niet uit, dan kocht ik het nog, graphics maken me heel weinig uit, het spel zelf moet goed zijn
Ja ja. Eerst was elke HL2 fan helemaal weg van de gfx (beter dan D3, nog nooit gezien, baanbrekend) en nu ineens gaat het alleen nog maar om de gameplay?
We krijgen screenies, dus beoordelen we die screenies. En die zien er nou eenmaal niet (meer) bijzonder uit. Okay, blijkbaar heeft HL2 toch niet de kick-ass gfx.
Over gameplay (AI, verhaal, etc) gaan we het hebben zodra een demo of de final uit is. Daar kunnen we nu nog weinig over zeggen, helaas.
We krijgen screenies, dus beoordelen we die screenies. En die zien er nou eenmaal niet (meer) bijzonder uit. Okay, blijkbaar heeft HL2 toch niet de kick-ass gfx.
Over gameplay (AI, verhaal, etc) gaan we het hebben zodra een demo of de final uit is. Daar kunnen we nu nog weinig over zeggen, helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 29-04-2004 12:05 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Waarom willen jullie altijd meer? Ik bedoel veel mooiere graphics hoef ik niet hoor, het moet wel een spoelletje blijven. En anders moet ik ook steeds nieuwe hardware kopen
De graphics van tegenwoordig vind ik mooi genoeg, die plaatjes hierboven zijn toch mooi genoeg?
De engine bezit alle effecten die een engine moet hebben zodat de gameplay er niet door gehinderd wordt zegmaar. Dus waarom moet het dan nog mooier? Het gaat tenslotte om de gameplay...
Btw wat me wel opvalt is het spel breedbeeld ofzo?
De graphics van tegenwoordig vind ik mooi genoeg, die plaatjes hierboven zijn toch mooi genoeg?
Btw wat me wel opvalt is het spel breedbeeld ofzo?
[ Voor 7% gewijzigd door McFlipp op 29-04-2004 12:11 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Wanneer gaan we nou zoiets zien als: ATi, As it meant to be played??? nvidia promoot tot de release van halflife toch meer vind ik
Verwijderd
Ik vind persoonlijk die huizen ook een minpunt. Het is allemaal veel te clean, je ziet direct dat het uit een blok met een dak bestaat, het is te recht, te glad. Er zit geen structuur in, en het is gewoon te eenvoudig.DeepSeven schreef op 29 april 2004 @ 10:05:
Erg nice. Vooral die 1ste screen is vet, die mannetjes en die huizen zien er echt mooi uit, textures op de grond en de planten weer iets minder. Die screen waarop ze op die beesten schieten ziet er ook cool uit.
Verwijderd
Ik had gelezen dat die 'minder mooie' screenshots waren voor magazinez om te printen ofzo, het zijn geen officiele screenshots van valve.
maarja, zoals de pczone uk het mooi zegt:
- Most advanced physics for FPS to date .
en
" On the evidence we've experienced first hand, valve seems well on course to achieving it's goals of providing an unparalleled cinematic shooter experience, one that's threatening to not only knock A-list top dog shooter Far Cry off its perch, but potentially blow it away.
Valve has pulled it off.
maarja, zoals de pczone uk het mooi zegt:
- Most advanced physics for FPS to date .
en
" On the evidence we've experienced first hand, valve seems well on course to achieving it's goals of providing an unparalleled cinematic shooter experience, one that's threatening to not only knock A-list top dog shooter Far Cry off its perch, but potentially blow it away.
Valve has pulled it off.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 13:30 ]
Verwijderd
Waar maakt iedereen zich zo druk om?
Deze screens zijn niet de officiele screens maar waren slechts bedoelt voor game magazine scans die volgende week uitkomen. Daarom maakt het blijkbaar ook niet uit of AA etc. uit staat.
Deze screens zijn niet de officiele screens maar waren slechts bedoelt voor game magazine scans die volgende week uitkomen. Daarom maakt het blijkbaar ook niet uit of AA etc. uit staat.
Betere graphics kunnen leiden tot leukere en dus betere gameplay.McFlipp schreef op 29 april 2004 @ 12:09:
Waarom willen jullie altijd meer? Ik bedoel veel mooiere graphics hoef ik niet hoor, het moet wel een spoelletje blijven. En anders moet ik ook steeds nieuwe hardware kopen![]()
De graphics van tegenwoordig vind ik mooi genoeg, die plaatjes hierboven zijn toch mooi genoeg?De engine bezit alle effecten die een engine moet hebben zodat de gameplay er niet door gehinderd wordt zegmaar. Dus waarom moet het dan nog mooier? Het gaat tenslotte om de gameplay...
Btw wat me wel opvalt is het spel breedbeeld ofzo?![]()
Precies... als ik even denk aan dat DX9-effectenfilmpje dan is dit daarmee vergeleken niks. Kan niet anders dan dat die zooi uitstaat hierin, het dak bijvoorbeeld in dat filmpje was 2 miljoen keer mooier dan de daken in de eerste screenie hiervan.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
betere gfx maken het spelen aangenamer dat wel, maar gameplay en gfx staan verder wel los van elkaar vind ik.
Cs ziet er niet (meer) uit maar voor veel mensen toch een super gameplay nog.
Zijn 2 verschillende dingen, maar goeie gfx kunnen wel leiden tot een aangenamere speelervaring ja
Cs ziet er niet (meer) uit maar voor veel mensen toch een super gameplay nog.
Zijn 2 verschillende dingen, maar goeie gfx kunnen wel leiden tot een aangenamere speelervaring ja
Verwijderd
Voor de mensen die zitten te klagen dat HL2 gfx gaat 'zuigen'omdat ze hun mening berusten op screenshots die bedoelt zijn voor magazine scans
Download die 500 MB file maar van gamershell.com of die 9 filmpjes, dan kom je er wel achter dat de gfx daar veel beter zijn dan deze afbeeldingen die bedoelt waren voor pc game magazines (komen in de loop van deze week uit)
Download die 500 MB file maar van gamershell.com of die 9 filmpjes, dan kom je er wel achter dat de gfx daar veel beter zijn dan deze afbeeldingen die bedoelt waren voor pc game magazines (komen in de loop van deze week uit)
Verwijderd
Wat ik denk is dat ze die levels voor de E3 gewoon EXTRA mooi hebben gemaakt ivm de rest van het "bedoelde" spel en zoals je hier op de plaatjes ziet. De meeste levels waar je de screenshots hier van ziet, zitten btw ookal in die geleakte HL2 versie. Maar veel verschil tussen die screentjes hier en die van de levels van de geleakte versie zit er ook niet hoor.
Verwijderd
Extra mooi hebben gemaakt?Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 14:58:
Wat ik denk is dat ze die levels voor de E3 gewoon EXTRA mooi hebben gemaakt ivm de rest van het "bedoelde" spel en zoals je hier op de plaatjes ziet. De meeste levels waar je de screenshots hier van ziet, zitten btw ookal in die geleakte HL2 versie. Maar veel verschil tussen die screentjes hier en die van de levels van de geleakte versie zit er ook niet hoor.
Met wat dan? Met de objecten in de levels of met gfx opties? Waarom kan je niet de zelfde gfx opties draaien in andere levels dan die van E3_levels?
Sorry hoor, maar wederom berust jij je hele mening op deze screenshots die nieteens officieel zijn uitgegeven, zoals eerder al gezegt waren deze bedoelt voor magazine bladen.
'Deze screenshots zuigen' dus het hele spel zal ook wel 'zuigen' , ze denken een heleboel nu
Verwijderd
Het is toch wel duidelijk dat die screens geen high quality zijn, ik snap niet dat iedereen er maar over door blijft ruzieen. En ja het ziet er misschien 'slechter' uit dan far cry maar dat komt ook door de setting, far cry is op een mooi tropisch eiland en dat zie je ook met mooie bossen met veel vormen. HL2 is meer in steden/indoor en dan heb je nou eenmaal geen tropisch water met palbomen
Hetzelfde zie je ook bij S.T.A.L.K.E.R
This game is gonna rock......... hardVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:15:
[...]
'Deze screenshots zuigen' dus het hele spel zal ook wel 'zuigen' , ze denken een heleboel nu
Verwijderd
op gamer.nl kwam ik een mooi stukje van iemand tegen.
Helemaal mee eens.PrvRyan wrote:
Toch wel grappig enigszins, iedereen is nu blijkbaar een 'HL2-hater' maar toch groeien topics over HL2 altijd boven de 75 reacties. Het houdt de gemoederen blijkbaar toch wel bezig.
Deze screens zien er niets minder uit dan de al eerder gereleasde filmpjes en screenshots. Ik snap dan ook niet waarom ze nu opeens 'lelijk' zijn.
AA en AF staan op sommige screenies niet aan, wat een beetje een pixelbrij kan veroorzaken.
Wat hadden de mensen hier dan verwacht? Een complete remake sinds de vorige screens? Wees realistisch.
Source is niet gemaakt om alle andere engines qua graphics weg te blazen. Het is gemaakt om een zo groot mogelijk groep mensen aan te spreken, en niet alleen mensen met een 9800XT. Meer dan een derde van alle mensen hebben nog een verouderde videokaart zoals de GF4MX, GF2(MX) of de TNT2. Om een engine te maken die zich alleen op de 5% richt die een 9800 hebben is niet realistisch.
Dit is zoals je HL2 op je PC zal zien, andere engines kunnen wel hele mooie plaatjes maken op 1600x1200x32 met 8xFSAA en 16xAF maar dat is niet hoe het bij het merendeel op het scherm getoverd wordt. Da’s alleen voor de elite die jaarlijks honderden euro’s uitgeven aan hun PC. En om daarop te richten is niet winstgevend voor een developer. Het merendeel van de gamers zijn geen hardcore gamers, ze willen alleen af en toe een game spelen, zonder daarbij een videokaart van 300 euro te moeten kopen.
En dan het gezeik dat sommige andere engines Source verslaan met graphics, tja dat zal best. Dat andere engines ook allemaal leuke physics en ragdolls hebben. Ongetwijfeld.
Het is ook heel leuk om een vijand realistisch van een trap te zien donderen. Maar voegt het ook wat toe aan de gameplay? Tot nu toe bij geen enkele game. Bij HL2 wel. Het gaat om de toepassing, niet om de theoretisch mogelijke dingen. Nergens zijn physics zo geïntegreerd in de gameplay. Welk ander spel ken je die elk object in de omgeving laat manipuleren en waar dat ook nuttig is? Sommige vijanden kan je alleen verslaan door gebruik te maken van physics. Zoals de roller mine (beschreven in de PC Zone preview) die naar je toe rolt om je te doden. Je kan op ‘m schieten en hij rolt een stukje naar achter maar hij blijft doorgaan. Wat dan? Je pakt ‘m op met de manipulator en flikkert ‘m in een ravijn. Of je blokkeert z’n pad met obstakels. Aan de hand van de physics kan de gameplay wel twee keer zo lang worden dan in HL1.
Zelfde geld voor graphics, het is geen game gemaakt om mooie graphics te laten zien, het is een game die graphics gebruikt om een realistische wereld te creëren.
Far Cry geeft een ‘wow wat een mooie graphics en debiel veel gebruik van normal mapping’ reactie, HL2 geeft net als HL1 een ‘wow dit is zo vet, wat een sfeer’ reactie.
PC Zone heeft een preview van HL2 deze maand en ze waren compleet overdonderd en beschreven het ‘it’s shaping up to be just as good as it promised’. De AI was erg goed en de NPC’s met hun gezichtsuitdrukkingen wekten enorm veel sfeer op.
Lees het PC Zone artikel hier:
http://homepage.ntlworld.com/j.palethorpe/HL2/
Het klinkt misschien cliché maar het is echt waar, het gaat om de gameplay, en die blaast alles van de kaart. De graphics zijn slechts ondersteuning, en die zijn meer dan voldoende voor het doel voor ogen. De graphics zijn sowieso in beweging stukken mooier, screenshots heb ik van HL2 nooit echt indrukwekkend gevonden.
Het is maar net of je die sfeer kan waarderen he......
Ik haat monsters in games, en niet zo'n beetje ook.
Dus die sfeer zal voor mij 10x niks betekenen, dus betwijfel of het dan nog een topgame is.
Maar aan de originele verkoopcijfers van HL al te zien (dus die voor CS
) kunnen veel mensen wel monstertjes in hun games waarderen dus het zal wel goed zitten.
En ach zowieso mistlukt dit spel niet, al die die-hard half-life fans kopen toch direct na release de game.
Ik haat monsters in games, en niet zo'n beetje ook.
Dus die sfeer zal voor mij 10x niks betekenen, dus betwijfel of het dan nog een topgame is.
Maar aan de originele verkoopcijfers van HL al te zien (dus die voor CS
En ach zowieso mistlukt dit spel niet, al die die-hard half-life fans kopen toch direct na release de game.
Dit topic is gesloten.