WeAreLegion schreef op 28 april 2004 @ 09:21:
Daar ben ik het idd mee eens wat deathchant zegt. De achtervoegsels van tegenwoordig word je ook niet bepaald vrolijkj van. Ik wil eerst gweoon eens benchmarks zien tegen de R800 XT van ati en dan kijk ik wel welke ik koop

het blijf een super kaart. Heb op moment een 5959 Ultra en zelfs dan is het nog een aardige stap vooruit
Ja die versies is een ramp. Maar uit marketingopzicht kan ik het begrijpen. nVidia "aapt" ATi na met het achtervoegsel XT, terwijl SE van nVidia komt........Ati en nVidia moeten zich dus ook op achtervoegsels onderscheiden, anders lijken ze op elkaar.
Uiteindelijk koop ik pas een kaart nadat ik de benchies heb gezien en nadat ik deze bij iemand anders heb gezien. Maar meestal ga je hoofdzakelijk af op de benchmarks en specs. Hoe deze in de praktijk werken....daar kom je pas achter als je het zelf gezien en geprobeerd hebt.
offtopic:
Lord Hades, dus jij hebt een 5959Ultra?Wat zijn de specs ervan?

En bovendien wil ik opmerken dat het altijd een strijd zal zijn tussen ATi en nVidia. Meestal is de een net ietsje sneller dan de andere, maar heeft de andere net ietsje betere kwaliteit dan de een. Er zal (naar mijn eigen mening dan he) geen kaart komen van een fabrikant die de ander op alle punten overtreft.
Dus wat dat betreft zul je altijd een afweging moeten blijven maken welk punt van iedere fabrikant je het belangrijkst vind (FSAA, benchies, pixershaders, vertexshaders, cooling, drivers, prijs etc.).
Het is gewoon een feit dat de radeons op de meeste gebieden gelijk presteren aan de "soortgelijke" geforce, maar zijn bij hoge resoluties een klein stapje voor op gebied van FSAA en AF.
Dat is uit de praktijk wel gebleken en heb dit ook zelf gezien. Ik heb een 5900Ultra en ben er zeer tevreden mee.
nVidia maakt stabiele en goeie drivers en daarbij een luidruchtige, maar zeer goeie cooling solution heeft. Maar ATi wordt ook beter in het maken van fatsoenlijk drivers.
Trouwens, ik denk dat je echt wel verschil ziet in Splintercell met een 6800Ultra t.o.v. de 5950Ultra hoor. Uiteraard geef ik je groot gelijk als je zegt dat deze kaart meer bedoeld is voor nextgen games als halflife2 en doom 3. Maar ik kan me herinneren dat de GeForce FX5900Ultra (in tomshardware) geoptimaliseerd was voor Doom III.
Ik moet zeggen dat ik altijd nVidia heb gehad en nooit de noodzaak heb gezien om over te stappen. Maar ik ben wel erg benieuwd naar de Radeon X800XT. Ik denk dat deze helaas weer een stapje voor is op de 6800Ultra.....
offtopic:
Daarbij moet ik wel zeggen dat de graphics van Splintercell VEEL beter zijn dan van Splintercell 2, maar de gameplay is in 2 veel beter.
[
Voor 40% gewijzigd door
Deathchant op 28-04-2004 12:14
]