Sjah schreef op 06 mei 2004 @ 08:47:
Na duizelig te zijn van de reviews lijkt me de keuze tuseen de Ultra en de Xt in het voordeel van de Xt uit te vallen. Omdat die toch iets sneller is, 1 slot, 1 molex, en minder powerconsumptie zelfs dant de 9800XT.
Ik ben zwaar voor nVidia, maar ik ben het volledig met je eens dat de X800XT alleen maar voordelen heeft t.o.v. de 6800Ultra.
Daarnaast is de ATi weer beter op high reso's en FSAA en AF.
Maar gezegd dient te worden dat de Ultra nog wel het een en ander aan groeipotentieel heeft qua drivers, en in FarCry willik het nog wel zien als ps3.0 wordt ingeschakeld.
Ben ik weer met je eens. Als je alleen maar huidige spellen speelt is het beter om een ATi te pakken. Maar nVidia heeft altijd een streepje voor als het gaat om toekomstige issues. PS3.0 idd, maar aan de andere kant kun je ook zeggen dat ATi tegen die tijd ook weer een nieuwe kaart heeft, die dan weer de 6800Ultra verslaat, and so on......
Ik denk ook wel dat de prestatie van de 6800Ultra t.o.v. de X800XT omhoog gaat als het gaat om next gen spellen die gebruik maken van PS3.0. Een jongen die bij de regenboog werkt heeft mij dit ook gezegd en heeft al in levende lijve kunnen testen op een zalman 400watt voeding en ging uitstekend. Hij haalde meer benchmarks dan de X800XT. Maar ja, daar vertrouw ik ook niet meer op.
Denk er wel aan dat het slechts beta drivers zijn waarmee getest is he.
Er zal ook een lancering van DirectX9.1 plaats vinden op korte termijn en ben benieuwd hoe de 6800Ultra het hiertegen op neemt t.o.v. de X800XT.
De GT echter lijkt een absolute winner te zijn, heb al een en ander kwa reacties gezien op de fora en erg veel mensen zitten aan die kaart te denken. Logisch: 1 slot, 1 molex, kan het met 350Watt af, goed overclockspotentieel, en 16 pipes tegen de Pro 12. Ik meen het voordeel van 16 pipes ook terug te zien in de shadermark 2 tests. Lijkt me moeilijk kiezen tussen die 2, ik denk dat ik toch naar de GT neig.
Ja, ook weer met je eens

Alhoewel ik wel gestoord wordt van al die versies, GT XT, Ultra, maar dat is offtopic. Persoonlijk vind ik Ultra wel stoerder klinken
Maar als deze echt 100 euro bespaart op de Ultra, waarom niet? Ik geloof zelfs dat ie ook een single slot design heeft.
Maar aan de andere kant kun je je ook afvragen: waarom de Ultra met een dualslot design, als een GT hetzelfde niveau bereikt met maar 1 molex, singleslot design, dezelfde aantal pipelines en 100 euro minder?
Zullen ze toch niet voor niks gedaan hebben he?
De GT heeft geloof ik wel geen dual DVI, maar ja, 1 is genoeg voor mij

.
[Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 06-05-2004 09:23]