Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 19:42:
ok. mja. wie heeft er wel ervaring met planet?
of met een andere ISP natuurlijk. Ik heb nl. ook de mogelijk over te schakelen naar Casema. (kabel)
Casema schijnt op het moment wel één van de betere servers te hebben. Voor zover ik van de inside mensen (dat zijn dus Zoneseek en Micha) heb gelezen, zijn er geen plannen om die server te gaan cappen.
Ik moet maar eens gaan bellen wanneer ik overkan. In principe is het voor de rest gewoon hetzelfde als Wanadoo Cable, maar als er dan iets misgaat, dan kan je tenminste echt Casema bellen en dan wordt je niet heen en weer gepingpongt tussen Casema en Wanadoo.

Verwijderd

en planet? wie weet er iets over planet?

Verwijderd

Ik begrijp er helemaal niks meer van. Als ik het goed heb zijn de beperkingen al ingegaan maar ik haal nu constant met 220 kb/s headers binnen. Terwijl het daarvoor altijd schommelend tussen 0 en 30 kb/s ging :? Ahaa, maar het downloaden gaat nu wel met max 8kb/s. Echt verrot is dit :( Maar eens kijken of we kunnen overstappen naar Casema.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nou, lieve dame aan de lijn gehad (die niet op de hoogte was dat de nieuwsservers waren geknepen, maar goed, ze was erg vriendelijk).
M'n abo kan ik pas per 1-4-2005 opzeggen :'(
Dus alle mensen die lid zijn van de consumentenbond: kom in actie en regel dat jullie wegmogen, dan mag ik vast ook eerder weg :7

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 00:13:
en planet? wie weet er iets over planet?
* nero355 vindt dat jij geluk hebt dat ik per ongeluk dit Topic heb geopend :)

Anyways :

Planet is gewoon helemaal te gek gewoon 8) =>

Vroeger had je zo'n beetje vrijwel geen policy wat betreft de newsserver nu is er echter 1 regel namelijk : Maximaal 3 connecties per Abonnee !!!

Verder zijn er zat DVD's/Games/MP3's te vinden en ligt mijn 2240 kbps verbindinkje regelmatig vol :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:01:
[...]

Anyways :

Planet is gewoon helemaal te gek gewoon 8) =>

Vroeger had je zo'n beetje vrijwel geen policy wat betreft de newsserver nu is er echter 1 regel namelijk : Maximaal 3 connecties per Abonnee !!!
Max. 3 draadjes... Wat voor snelheden haal de daar stabiel mee? Dat is misschien interesanter! Dit wil ik graag weten omdat ik, of naar planet overstap of naar xs4all.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Max. 3 draadjes... Wat voor snelheden haal de daar stabiel mee? Dat is misschien interesanter! Dit wil ik graag weten omdat ik, of naar planet overstap of naar xs4all.
220 KB/s gaat erg makkelijk :) Maar XS4ALL schijnt ook goed te zijn inderdaad, alleen die schijnen de 2 grote DVD groepen niet te hebben ofzo....

Vraag het anders hier : [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml] :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 19 augustus 2004 @ 15:37:
[...]

220 KB/s gaat erg makkelijk :) Maar XS4ALL schijnt ook goed te zijn inderdaad, alleen die schijnen de 2 grote DVD groepen niet te hebben ofzo....

Vraag het anders hier : [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml] :)
kijk aan, kijk aan, nou dan is mijn keuze gemaakt. Wat een geluk voor mij dat mijn abbonement bij die wanadoohufters in November afloopt! :P

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:40:
[...]

kijk aan, kijk aan, nou dan is mijn keuze gemaakt. Wat een geluk voor mij dat mijn abbonement bij die wanadoohufters in November afloopt! :P
Let wel op het feit dat bij de Planet "hufters" je abbo automatisch wordt verlengt voor 1 Jaar als je niet uitkijkt en eventueel daarna wil overstappen naar een andere ISP ;)

* nero355 heeft geen idee waarom, maar goed :+
beerns schreef op 19 augustus 2004 @ 15:46:
ach ach. Goed, XS4ALL (waar ik zelf dus OOK zit) voert de volg. groepen NIET. Als xs klant zul je daarvoor naar de commerciele jongens toe moeten (bijv. Astra ofzo)

alt.binaries.cd*
alt.binaries.*vcd*
alt.binaries.*.cd.*
alt.binaries.*divx*
alt.binaries.*dvd*
alt.binaries.*movies*
alt.*.binaries.*divx*
alt.*.binaries.*vcd*
alt.*.binaries.*cd*
alt.*.binaries.*dvd*
alt.*.binaries.*movies*
*Heeft ze wel * :P

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 19-08-2004 15:47 ]

• beerns
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

ach ach. Goed, XS4ALL (waar ik zelf dus OOK zit) voert de volg. groepen NIET. Als xs klant zul je daarvoor naar de commerciele jongens toe moeten (bijv. Astra ofzo)

alt.binaries.cd*
alt.binaries.*vcd*
alt.binaries.*.cd.*
alt.binaries.*divx*
alt.binaries.*dvd*
alt.binaries.*movies*
alt.*.binaries.*divx*
alt.*.binaries.*vcd*
alt.*.binaries.*cd*
alt.*.binaries.*dvd*
alt.*.binaries.*movies*

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Wanadoo opzeggen:
0900-0156 optie 2, 3, 2, 2

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 00:18:
Ik begrijp er helemaal niks meer van. Als ik het goed heb zijn de beperkingen al ingegaan maar ik haal nu constant met 220 kb/s headers binnen. Terwijl het daarvoor altijd schommelend tussen 0 en 30 kb/s ging :? Ahaa, maar het downloaden gaat nu wel met max 8kb/s. Echt verrot is dit :( Maar eens kijken of we kunnen overstappen naar Casema.
Ik denk dat ze 'mild' wilden zijn door je headers te laten dowonloaden op max. snelheid. Anders kun je die nieuwsserver helemaal niet meer gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jongens (en meisjes natuurlijk ook).
Wellicht een idee om ook je ongenoegen kenbaar te maken op bepaalde consumentensites:
TROSRADAR
Consumentenbond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarnaartoe gaat iedereen als je weggaat bij wanadoo? Ik weet iig niet wat ik moet kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 17:38:
waarnaartoe gaat iedereen als je weggaat bij wanadoo? Ik weet iig niet wat ik moet kiezen :(
XS4all? Heb je Newszilla... Of Planet, die schijnt het ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op het Casema service kanaal het volgende:
----
Casema beschikt sinds kort over een razendsnelle "News Server".
Abonnees van Casema Kabelbreed Internet krijgen via deze server gratis toegang tot de nieuwsgroepen op internet. En dat met een maximale download snelheid van maar liefst 2 Mb/s.

In de nieuwsgroepen kunt u via internet discussieren over allerlei onderwerpen. Tevens vormen de nieuwsgroepen een enorme bibliotheek van documenten en bestanden die u kunt downloaden.

De Casema News Server kent geen datalimiet: abonnees kunnen dus onbeperkt downloaden.
De maximale downloadsnelheid van 2 Mb/s wordt alleen behaald met een Casema MAXI of MEGA abonnement. Bij MIDI en MULTI ligt de snelheid IETS LAGER.

Om gebruik te maken van de snelle News Server heeft u alleen een abonnement nodig op één van de Casema Kabelbreed Internet producten: Midi, Multi, Maxi of Mega.
---

Ik zit nu nog bij Wanadoo Premium maar wil per oktober over naar Casema, dat schijnt te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 00:52:

De maximale downloadsnelheid van 2 Mb/s wordt alleen behaald met een Casema MAXI of MEGA abonnement. Bij MIDI en MULTI ligt de snelheid IETS LAGER.
Tja, hier ruik ik dus ook weer onraad. Hoelang zal het duren denk je? En als je dus de duurste abbonement van casema hebt (de 4Mbit lijn), kan je dus max. 2Mbit halen. Is ook al weer teruggeschroeft dus, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 11:28:
[...]

Tja, hier ruik ik dus ook weer onraad. Hoelang zal het duren denk je? En als je dus de duurste abbonement van casema hebt (de 4Mbit lijn), kan je dus max. 2Mbit halen. Is ook al weer teruggeschroeft dus, of zie ik dat verkeerd?
Zoals ik het zie...

Newsserver Casema: Max. 2048 kbps = 2 Mbps
MIDI____ : Max. 0512 kbps = 0,5 Mbps (Dus newsserver = 0,5 Mbps)
MULTI___: Max. 1536 kbps = 1,5 Mbps (Dus newsserver = 1,5 Mbps)
MAXI____: Max. 3072 kbps = 3,0 Mbps (Dus newsserver = 2,0 Mbps)
MEGA___ : Max. 6144 kbps = 6,0 Mbps (Dus newsserver = 2,0 Mbps)

Newsserver Wanadoo: Max. 64 kbps = 0,0625 Mbps (POWER onbeperkt)
EASY____: Max. 0512 kbps = 0,5 Mbps (Dus newsserver = 0,0625 Mbps)
BASIC___: Max. 1536 kbps = 1,5 Mbps (Dus newsserver = 0,0625 Mbps)
PREMIUM : Max. 3072 kbps = 3,0 Mbps (Dus newsserver = 0,0625 Mbps)
POWER__: Max. 6144 kbps = 6,0 Mbps (Dus Newsserver = onbeperkt ? Mbps)

Wanadoo is de grootste ISP van Nederland en kan zich de arrogantie veroorloven.
Casema is als ISP net begonnen en is daarom wel klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
En dat headers ophalen wel op maximale snelheid werkt, en download niet, vind ik ook wel apart. Ze gunnen je zeker toch nog wat bruikbaarheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

William, het is 3 * 64kbps bij wanadoo, dus in totaal 192 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
is dus nog 24 kb/sec :)
dat zuigt bigtime

ik ga ook maar eens overwegen om over te stappen, wat is efficienter:

1) payserver nemen, lange retentie, goeie snelheid.
2) overstappen naar andere provider?

maar ik moet me adsl zelf dokken, samen met me zus... ieder de heflt(34.95:2 is ieder 17.50)
ik heb nu wanadoo adsl lite... als ik naar xs4all ga, dan is het 40 euri, dus 20 de man, ik denk niet dat me zus daar zin in heeft... :P

een aangezien ik rond de 100 gb per maand zit, is dat best veel, van wanadoo nooit nix gehoord dus...
adsl abbo loopt af in december dus, moet wel snel beslissen...

* enira w8 af..

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb nu nog Wanadoo Cable, maar ik heb het userid en ww van iemand met Casema (die toch geen usenet gebruikt). Als ik connect naar news.casema.nl(met het userid en ww natuurlijk) dan lukt het alleen niet.
Weet iemand of dit inderdaad niet kan, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 16:14
Hoelang gaat het knijpen van de verbinding nog duren eigenlijk?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Blindfold schreef op 18 augustus 2004 @ 22:07:
[...]

Casema schijnt op het moment wel één van de betere servers te hebben. Voor zover ik van de inside mensen (dat zijn dus Zoneseek en Micha) heb gelezen, zijn er geen plannen om die server te gaan cappen.
Ik moet maar eens gaan bellen wanneer ik overkan. In principe is het voor de rest gewoon hetzelfde als Wanadoo Cable, maar als er dan iets misgaat, dan kan je tenminste echt Casema bellen en dan wordt je niet heen en weer gepingpongt tussen Casema en Wanadoo.
Casema maakt op dit moment gebruik van giganews (de payserver) servers. Ze zijn op dit moment bezig om een eigen newsserver te maken, hoe het dan met de kwaliteit van de server is weet ik niet.
Gaming247 schreef op 22 augustus 2004 @ 10:59:
Hoelang gaat het knijpen van de verbinding nog duren eigenlijk?
Dit is blijvend, alle lijntjes worden geknepen tot 20kb/s en dat zal niet meer veranderen.

Als je een van hen hogere abbonementen heb je wel volledige bandbreedte
Blindfold schreef op 21 augustus 2004 @ 21:17:
Ik heb nu nog Wanadoo Cable, maar ik heb het userid en ww van iemand met Casema (die toch geen usenet gebruikt). Als ik connect naar news.casema.nl(met het userid en ww natuurlijk) dan lukt het alleen niet.
Weet iemand of dit inderdaad niet kan, of doe ik iets verkeerd?
Dat kan niet, je moet bij casema zitten om gebruik te maken van hen newsservers, je kan dus niet met een wanadoo abbo op de newsservers van casema komen, ook al heb je van iemand zijn userid en ww
jarnotjuh schreef op 21 augustus 2004 @ 20:15:
is dus nog 24 kb/sec :)
dat zuigt bigtime

ik ga ook maar eens overwegen om over te stappen, wat is efficienter:

1) payserver nemen, lange retentie, goeie snelheid.
2) overstappen naar andere provider?

maar ik moet me adsl zelf dokken, samen met me zus... ieder de heflt(34.95:2 is ieder 17.50)
ik heb nu wanadoo adsl lite... als ik naar xs4all ga, dan is het 40 euri, dus 20 de man, ik denk niet dat me zus daar zin in heeft... :P

een aangezien ik rond de 100 gb per maand zit, is dat best veel, van wanadoo nooit nix gehoord dus...
adsl abbo loopt af in december dus, moet wel snel beslissen...

* Dreamer w8 af..
Als ik jou was zou ik een payserver nemen en wel om 3 redenen.

1. Geen ruzie met je zusje
2. kwaliteit is altijd beter dan bij een provider + dat je het risico loopt dat die provider straks ook moeilijk gaat doen.
3. wanadoo doet niet moeilijk over de hoeveelheid dat je download, dat doen maar weinig providers.

Persoonlijk raad ik je aan om eweka te nemen, schijnt erg goed te zijn. Heeft geen super retentie maar daarintegen zijn ze wel heel erg goedkoop (7,50 per maand en je kan onbeperkt downloaden) http://www.eweka.nl/

Eweka is een provider maar bied dus ook speciale abbo's aan voor de nieuwsgroepen.

[ Voor 69% gewijzigd door Dreamer op 22-08-2004 12:07 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik snap niet hoe het bij jullie kan dat je maar 3 threads open mag hebben bij planet. ik zit ook bij planet en heb altijd 8 threads open staan en trek altijd 450 460 KBps want dat is de max van mijn verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
ruco88 schreef op 22 augustus 2004 @ 12:26:
Ik snap niet hoe het bij jullie kan dat je maar 3 threads open mag hebben bij planet. ik zit ook bij planet en heb altijd 8 threads open staan en trek altijd 450 460 KBps want dat is de max van mijn verbinding
Dit topic gaat over Wanadoo :+

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Zijn er gratis alternatieven ipv wanadoo :?
Ik ben natuurlijk een NL-er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisjuh1 schreef op 23 augustus 2004 @ 13:39:
Zijn er gratis alternatieven ipv wanadoo :?
Ik ben natuurlijk een NL-er ;)
http://forum.ftd.nu/showt....php?t=82930&page=1&pp=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 00:52:
Ik lees net op het Casema service kanaal het volgende:
----
Casema beschikt sinds kort over een razendsnelle "News Server".
Abonnees van Casema Kabelbreed Internet krijgen via deze server gratis toegang tot de nieuwsgroepen op internet. En dat met een maximale download snelheid van maar liefst 2 Mb/s.
persoonlijk zie ik dit meer als een lokkertje van Casema... let op mijn woorden; binnen een half jaar zullen er aanpassingen gedaan worden. Casema is inmiddels wel een bekende onderneming :)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 21 augustus 2004 @ 13:42:
William, het is 3 * 64kbps bij wanadoo, dus in totaal 192 kbps
Niet dus! Het is 3 * 8 = 24 kbps.

Dit mailtje kreeg ik van Casema klanten service toen ik geklaagd had over deze bandbreedte beperking:
Geachte mevrouw/heer ,

Wij ontvingen een e-mail van u op 19-08-2004. In antwoord hierop informeren wij u als volgt.

Zoals vorige week aangekondigd is Wanadoo bezig de capaciteitsproblemen van haar news servers op te lossen.

Nu gebleken is dat verhuizen niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, kondigt Wanadoo de volgende maatregelen aan:

1. Gebruik van de news server kan slechts alleen nog plaatsvinden vanaf het Wanadoo netwerk (adsl, cable of inbelnetwerk). Gebruikers vanaf andere netwerken, die Wanadoo account gegevens gebruiken om toegang te verkrijgen, zullen worden geweerd.

2. Wanadoo Plus of Cable Power abonnees krijgen maximaal toegang, dat wil zeggen dat de toegangssnelheid naar de news server niet beperkt wordt. Maximaal vijf threads zijn beschikbaar. Om deze volledige toegang te krijgen, zullen deze abonnees moet inloggen.

3. De overige abonnees krijgen maximaal drie threads met maximaal 8kbps, zodat in totaal 24kbps beschikbaar is.

Deze veranderingen worden in de komende twee weken doorgevoerd.

Wanadoo gelooft dat op deze manier de beste afweging wordt gemaakt tussen schaarse middelen en grote vraag; onbedoeld gebruik vanaf externe netwerken word tegengegaan, de hierdoor vrijkomende capaciteit wordt op de eerste plaats toegekend aan de abonnees die het meeste betalen en de overblijvende capaciteit wordt naar rato verdeeld onder de overige abonnees (met het hierboven vermelde maximum).

De retentietijd blijft ongewijzigd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema

Afdeling Klantenservice
Van 200-300 kbps terug naar 24, en de retentietijd blijft gelijk :(

Dat betekent dat je een vette kans hebt dat alles al weer verwijderd is voordat je hebt kunnen downloaden.

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05

Kid Buu

Huh, Pietje?

Het is wel degelijk 192kbps, wat jij bedoelt is KB/s.

En ja, het is inderdaad belachelijk dat je alleen met het snelste abonnement een uncapped snelheid kan behalen met de news server.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
onbedoeld gebruik vanaf externe netwerken word tegengegaan
Wat bedoelen ze hier percies mee? Dat ze geen andere usenet-verbindingen (pay-servers) toestaan?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05

Kid Buu

Huh, Pietje?

Nee, dat bijv. iemand met een chello verbinding niet op de news server kan als hij een gratis wanadoo inbel accountje heeft.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu bij nog wanadoo, maar wil switchen. :(
Planet lijkt me wel interessant.
Heeft er iemand ervaring met de newsservers van planet. Hoe is het met de snelheid en de retentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 00:41:
[...]

Niet dus! Het is 3 * 8 = 24 kbps.

Dit mailtje kreeg ik van Casema klanten service toen ik geklaagd had over deze bandbreedte beperking:

[...]

Van 200-300 kbps terug naar 24, en de retentietijd blijft gelijk :(

Dat betekent dat je een vette kans hebt dat alles al weer verwijderd is voordat je hebt kunnen downloaden.

:( :( :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:54:
[...]

Hey, het standaard berichtje! Ik zet er meestal iets neer dat het onder beheer van Wanadoo staat, met een beleefde vorm van je ken schreeuwen wat je wilt maar alleen Wanadoo kan er wat aan doen en dat doen ze lekker niet dus puh :)

Zo te zien weer een nieuw lui iemand op de mailbeantwoording :)
ach.. neem een abonnementje lager, en neem een payserver :). wanadoo verandert iets en daar is niets aan te doen (alleen opzeggen, wat meelmark gelukkig kan in november en wat al geregeld is :D).

Verwijderd

opzeggen zal ik zeker!

Helaas moet ik wachten tot Juni 2005 voordat ik kan op zeggen :(
Maar dan kan ik gelukkig wel glasvezel nemen dus dat verzacht de pijn :P

• not-known
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Waarom schoppen ze niet gewoon de hele zooi newsservers er uit en zorgen óf voor een fatsoenlijk aanbod naar externe servers óf verlagen de abboprijzen. Nou betaal je voor niks voor een dienst die niet eens meer het woord dienst waardig is.
Het wordt tijd dat zij ook es een abbovorm opstellen waarbij je niets krijgt behalve een internet lijntje en daarbij kies ik dan wel mn eigen services uit.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Vandaag maar even lief teruggebeld naar de klantenservice, want de aardige mevrouw van dinsdag zou me terugbellen maar helaas niks van gehoord :>
Volgens de klantenservice is het nu dus zo dat er de komende paar (2-3) weken geinventariseerd word wat er nu aan klachten komt (klantenservice word al gek gebeld) en dat casema en wanadoo dan om tafel gaan zitten.
Vrij logisch aangezien casema niet zomaar alle klanten naar hun kant toe kan/mag trekken, maar wel problematisch voor casema aangezien er genoeg klanten zullen zijn die opzeggen en dan ook geen casema account meer willen.
Dus ik wacht nog wel een paar weekjes af en zie dan wel of er voor overstappers naar casema (van broadband premium naar casema maxi in mijn geval) een coulance regeling word toegepast :*)

Zo niet dan kunnen ze per 1 april allebei de t**fus krijgen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen 0900-8896 keuze 6, keuze 2:
10 wachtende voor me (ik bel wel later terug)
15 wachtende, 10 wachtende, 13 wachtende,
7 wachtende.... oke ik wacht wel.

De helpdesk van Casema gebeld waarin ik heb gevraagd mij over te zetten van Wanadoo naar Casema.

De dame vertelde mij dat ik dit pas kan per 1-12-2004 en dat ik hiervoor een brief moet sturen voor 1-11-2004 t.a.v. de administratie van Casema in Den Haag.

Waarom moet dat toch allemaal zo moeilijk? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:02:
Bellen 0900-8896 keuze 6, keuze 2:
10 wachtende voor me (ik bel wel later terug)
15 wachtende, 10 wachtende, 13 wachtende,
7 wachtende.... oke ik wacht wel.

De helpdesk van Casema gebeld waarin ik heb gevraagd mij over te zetten van Wanadoo naar Casema.

De dame vertelde mij dat ik dit pas kan per 1-12-2004 en dat ik hiervoor een brief moet sturen voor 1-11-2004 t.a.v. de administratie van Casema in Den Haag.

Waarom moet dat toch allemaal zo moeilijk? ;(
Om ervoor te zorgen dat je de moeite niet neemt en klant blijft... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Behalve de nieuws-server ben ik nog wel redelijk tevreden over wanadoo.

Heb nu een abbonement op een pay-server genomen.

I.p.v klacht brieven kunnen we ook een soort downloadwedstrijd organiseren, wie het meeste dateverkeer kan veroorzaken :D , kijken of ze op z'n actie reageren :P

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist.... ik zal eens een paar gratis servertjes optrommelen met binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op 28 augustus 2004 @ 13:09:
Behalve de nieuws-server ben ik nog wel redelijk tevreden over wanadoo.

Heb nu een abbonement op een pay-server genomen.

I.p.v klacht brieven kunnen we ook een soort downloadwedstrijd organiseren, wie het meeste dateverkeer kan veroorzaken :D , kijken of ze op z'n actie reageren :P
Das een goeie! Gaat ze vast overtuigen om alles maar weer terug open te zetten... of wacht eens :?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
ik ben nog steeds bang dat jullie niets tegen wanadoo kunnen beginnen. in de voorwaarden zal alleen omschreven staan dat de 'mogelijkheid' geboden wordt om toegang tot een wanadoo newsserver te verkrijgen.

er is niets vastgelegd (slim van ze :D, het is per slot van rekening een bedrijf) over de quota of snelheid.

get used to it :), denk dat andere providers wel zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

meelmark schreef op 29 augustus 2004 @ 19:49:
get used to it :), denk dat andere providers wel zullen volgen.
En dat baseer je op? Dit is ongelooflijke bs... Sinds wanneer is Wanadoo een beeld voor andere providers? Of sinds wanneer gaan andere providers voor negatieve reclame?

Anyways, ik ben november over naar Casema. Scheelt me een stuk qua hops/pingtime, en tja, de stabiliteit zal toenemen hoop ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
SgtStrider schreef op 29 augustus 2004 @ 22:08:
[...]

En dat baseer je op? Dit is ongelooflijke bs... Sinds wanneer is Wanadoo een beeld voor andere providers? Of sinds wanneer gaan andere providers voor negatieve reclame?

Anyways, ik ben november over naar Casema. Scheelt me een stuk qua hops/pingtime, en tja, de stabiliteit zal toenemen hoop ik.
ik bullshit niet, maar ik kan me zeer zeker voorstellen dat andere providers een soortgelijk voorbeeld gaan vormen. Vooral sinds het laatste jaar daar toch echt het meeste dataverkeer door wordt gegenereerd (zelfs computer idee vertelde uitgebreid hoe het werkte).

Het is geen feit, het is een aanname :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Ik heb gewoon een Astraweb accountje genomen. Het gebrek aan gezeik is me die 12 euro per maand wel waard. Ik zuig nu met een premium account gemiddeld met 230K/s binnen. Wat wel grappig is, is dat de wanadon't op zijn site het gebruik van kazaa en eDonkey promoot :+.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste paar dagen van de trage newsserver d8 ik dat het weer een probleem was bij Wanadoo. Verhuizing naar de VS en weer terug zonder reden 8)7

Maar goed, na 3 dagen was ik het spuugzat. Mijn verbinding ging van 200Kb naar max 25Kb!!! :( Ikzelf werk bij Casema Kabelbreed Internet en liep naar de Helpdesk voor uitleg. (Op de helpdesk van Casema worden zowel de Casema- als Wanadoo-klanten geholpen).

Na wat praten met een collega kreeg ik hetvolgende te horen;
Mijn snelheid op de newsserver van 25Kb wordt niet verhoogd! Wanadoo is dit niet van plan te doen. Mijn collega had al erg veel klanten gehad die het abonnement wilde opzeggen, echter dit was ivm het contract niet mogelijk.
De enige oplossing was een klachtenbrief sturen naar Wanadoo dat je niet krijgt waar je voor betaald, echter aan zijn stem te horen gaf hij het weinig kans op succes.
Voor Casema-medewerkers ligt het gelukkig anders en kunnen wij overstappen van Wanadoo naar Casema (iets wat elke Helpdesk-medewerker ondertussen al heeft gedaan). De newsserver van Casema werkt perfect, iets waar ze momenteel mee adverteren(!) en ze zijn niet van plan zulke rare acties uit te halen als Wanadoo nu momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 02:59:
Voor Casema-medewerkers ligt het gelukkig anders en kunnen wij overstappen van Wanadoo naar Casema (iets wat elke Helpdesk-medewerker ondertussen al heeft gedaan). .
Hmm, Vreemd dat Wanadoo jullie niet aan jullie contract houdt. Kan ik niet een soort pseudo dienstverband krijgen, zodat ik ook overmag ;)

• Gaming247
Mensen bij de klantenservice kunnen alles (naja, veel) aanpassen in het systeem, loopt het abbonement tot 2005? Nu niet meer:P :9

[ Voor 6% gewijzigd door Gaming247 op 02-09-2004 22:52 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Type
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08-2007
Ik ben morgen uitgenodigd bij kassa over dit onderwerp. Als iemand een sugestie heeft laat me het even weten, kan ik het meenemen. Het liefst in digitale vorm om wanadoo ermee te confronteren. We hebben anders geen harde bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Type schreef op 03 september 2004 @ 14:50:
Ik ben morgen uitgenodigd bij kassa over dit onderwerp. Als iemand een sugestie heeft laat me het even weten, kan ik het meenemen. Het liefst in digitale vorm om wanadoo ermee te confronteren. We hebben anders geen harde bewijzen.
Waarvan wil je harde bewijzen? Dat iedereen er het oneens mee is? Als ik jou was zou ik alternatieve oplossingen suggereren morgen (misschien wel aardige discussie voor in dit topic). Je kan natuurlijk wel zeggen dat het crap is en dat ze het moeten terugdraaien maar als je realistisch nadenkt weet je ook wel dat ze dat niet doen. Een alternatief zou zijn om voor iedereen de snelheid te cappen op 1 Mbit oid. Is ook maar iets wat me nu te binnen schiet. Zijn er mensen met andere/betere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wanadoo zou kunnen vragen:
- Er is (wordt) ontzettend veel geadverteerd door Wanadoo met het downloaden van muziek en films. Waarom zoveel adverteren als er eigenlijk geen cappacteit voor is?
- Het downloaden van de wanadoo-newsservers gebeurt volledig op hun eigen infrastructuur, m.a.w. er wordt geen gebruik gemaakt van dure verbindingen door de oceaan etc., dit moet toch de goedkoopste oplossing zijn voor wanadoo i.p.v. gebruik te maken van allerlei pay-servers (in de vs).
- Ik heb een Premium-abonnement (50 euro/mnd) en kan er niks extra mee vergeleken met het goedkoopste light-abonnement (20 euro/mnd). Ja ik kan mijn e-mail 6x sneller binnen halen maar daar heb ik toch niks aan?

Maar het belangrijkste signaal wat je morgen in kassa zou kunnen afgeven naar de kijkers is dat als je een abonnement bij wanadoo neemt je er eigenlijk nooit meer van af kunt komen.

(Kan maar 1x per jaar opzeggen en dan minimaal 1 maand van te voren en maximaal 2 maanden. Per brief waarschijnlijk maar daar blijven ze onduidelijk over. En er zijn ook verhalen van mensen die een opzegbrief sturen maar dan komt die zogenaamd nooit aan bij Wanaoo zodat deze mensen er vervolgens nog een jaar aan vast zitten.)

Pas als Wanadoo (en Casema ook hoor) zelf in de gaten krijgen dat ze niet klantvriendelijk zijn veranderd er misschien eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij gaat morgen met een stalen gezicht lopen klagen dat je je illegale zooi niet meer met full-speed van een daar oorspronkelijk niet voor bedoelde, maar wel zwaar misbruikte service kunt halen?

Ik ben benieuwd in welk licht Kassa! jou zet in de discussie in die aflevering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:11:
[...]

Dus jij gaat morgen met een stalen gezicht lopen klagen dat je je illegale zooi niet meer met full-speed van een daar oorspronkelijk niet voor bedoelde, maar wel zwaar misbruikte service kunt halen?

Ik ben benieuwd in welk licht Kassa! jou zet in de discussie in die aflevering...
Ga morgen a.u.b. niet in op de vraag of het illegaal is, dit is debattruc 3 van de debatlessen van het lagerhuis, ook van de VARA ;)
zie http://debatplaats.vara.nl/beterdebater/debatles.jsp?nr=3987

...dit is namelijk een gepasseerd station. De vraag is niet of de nieuwsservice mag bestaan, dat doen ze al, de vraag is nu nog op welke snelheid. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:52:
[...]

Ga morgen a.u.b. niet in op de vraag of het illegaal is, dit is debattruc 3 van de debatlessen van het lagerhuis, ook van de VARA ;)
zie http://debatplaats.vara.nl/beterdebater/debatles.jsp?nr=3987

...dit is namelijk een gepasseerd station. De vraag is niet of de nieuwsservice mag bestaan, dat doen ze al, de vraag is nu nog op welke snelheid. B)
En aangezien de nieuwsservers, zoals de naam al impliceert, puur zijn aangelegd voor het lezen en verspreiden van "nieuws" en andere informatie, is daar geen hoge snelheid voor nodig. Het zijn immers tekstbestanden en evt wat plaatjes.

Dat mensen het "misbruiken" voor het verspreiden en downloaden van (grotendeels, @seb_) illegale binaire bestanden en zodoende hun maximaal toelaatbare snelheid hiervoor willen gebruiken is juist het hete hangijzer hier. Want je kan het zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het er toch op neer dat men snel illegale warez wil leechen van die servers. Of dat dan het afknijpen van de servers justificeert is een beslissing die bij Wanadoo ligt en we zien wat ze besloten hebben.

Daar tegenover is t dan natuurlijk wel frappant dat Power er nauwelijks een limiet krijgt, maar Wanadoo is natuurlijk commercieel gezien ook niet helemaal gek :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

waarom illegale binaries? Downloaden van muziek is nog steeds legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 01:04:
[...]

En aangezien de nieuwsservers, zoals de naam al impliceert, puur zijn aangelegd voor het lezen en verspreiden van "nieuws" en andere informatie, is daar geen hoge snelheid voor nodig. Het zijn immers tekstbestanden en evt wat plaatjes.

Dat mensen het "misbruiken" voor het verspreiden en downloaden van (grotendeels, @seb_) illegale binaire bestanden en zodoende hun maximaal toelaatbare snelheid hiervoor willen gebruiken is juist het hete hangijzer hier. Want je kan het zo mooi inkleden als je wilt, uiteindelijk komt het er toch op neer dat men snel illegale warez wil leechen van die servers. Of dat dan het afknijpen van de servers justificeert is een beslissing die bij Wanadoo ligt en we zien wat ze besloten hebben.

Daar tegenover is t dan natuurlijk wel frappant dat Power er nauwelijks een limiet krijgt, maar Wanadoo is natuurlijk commercieel gezien ook niet helemaal gek :)
Uit nieuwsservers kan je nog veel meer binairies downen dan illegale zooi, zoals hierboven ook gezegd is.
Als je illegaliteit als reden opgeeft voor snelheidsverlaging, dan kan net zo goed bij de meeste mensen de gewone internetlijn ook omlaag, die gebruiken het vaak toch ook voor illegale doeleinden?
Het klopt dat dat niet altijd zo is, maar ja, bij de nieuwsservers ook niet...

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op 04 september 2004 @ 13:36:
[...]

Uit nieuwsservers kan je nog veel meer binairies downen dan illegale zooi, zoals hierboven ook gezegd is.
Als je illegaliteit als reden opgeeft voor snelheidsverlaging, dan kan net zo goed bij de meeste mensen de gewone internetlijn ook omlaag, die gebruiken het vaak toch ook voor illegale doeleinden?
Het klopt dat dat niet altijd zo is, maar ja, bij de nieuwsservers ook niet...
Sterker nog, er is maar 1 echte reden te verzinnen waarom mensen uberhaupt grote bandbreedte willen, en dat is het systematisch downloaden van illegale films, software, etc.

Casema en/of Wanadoo moeten daar niet over gaan zeuren want dat is hun bestaansrecht. Zonder die illegale praktijken had iedereen gewoon een minimalistisch ADSL aansluitinkje, of zelfs dial-up en daar legt C/W geld op toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 23:39:
[...]

Sterker nog, er is maar 1 echte reden te verzinnen waarom mensen uberhaupt grote bandbreedte willen, en dat is het systematisch downloaden van illegale films, software, etc.

Casema en/of Wanadoo moeten daar niet over gaan zeuren want dat is hun bestaansrecht. Zonder die illegale praktijken had iedereen gewoon een minimalistisch ADSL aansluitinkje, of zelfs dial-up en daar legt C/W geld op toe.
Volgens jouw bestaan er dus geen mensen die veel banbreedte nodig hebben om snel een liedje/album via iTunes binnen te halen? Of een ander legaal muziek/film download-programma. (In Nederland is al het downloaden van muziek trouwens niet illegaal, zolang je het maar niet upload (verspreid) naar andere mensen.)

Daarnaast bestaat ook nog het online-gamen via internet, daar geld de regel hoe meer bandbreedte hoe beter.

En vul het zelf maar in voor streaming-TV, enz.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op 06 september 2004 @ 09:52:
[...]

Volgens jouw bestaan er dus geen mensen die veel banbreedte nodig hebben om snel een liedje/album via iTunes binnen te halen? Of een ander legaal muziek/film download-programma. (In Nederland is al het downloaden van muziek trouwens niet illegaal, zolang je het maar niet upload (verspreid) naar andere mensen.)

Daarnaast bestaat ook nog het online-gamen via internet, daar geld de regel hoe meer bandbreedte hoe beter.

En vul het zelf maar in voor streaming-TV, enz.
Het gaat hier wel even puur en alleen om wat er op de wanadoo nieuwsservers staat mensen, wel even on-topic blijven nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 21:11:
[...]

Ik zou het helemaal niet over het downloaden hebben.
"Wanadoo heeft mij en de andere abonnees bepaalde toezeggingen gedaan. Na enkele maanden veranderen zij deze toezeggingen opeens, behalve voor hun meest betalende klanten en als je dan wilt opzeggen, dan mag dat vervolgens niet."
Ik zou het dus veel meer op de slechte service van Wanadoo gooien. Niet klagen om het feit dat ze hun nieuwsservers cappen, maar meer om de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:50
Heeft iemand de Kassa uitzending nog gezien? Is daar (voor ons genaaide wanadoo abonnee's) nog wat positiefs uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

coax was er ook en die gaan het bij de eerste vergadering met casema bespreken. Maar verder is er eigenlijk niets nieuws uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

seb_ schreef op 07 september 2004 @ 11:11:
coax was er ook en die gaan het bij de eerste vergadering met casema bespreken. Maar verder is er eigenlijk niets nieuws uitgekomen
Wel jammer hoor. Kan ik me niet ergens aanmelden om te gaan ouwehoeren met die gasten. Lijden zullen ze!
Ga ik wel bij Radar zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Douwe63 schreef op 07 september 2004 @ 11:02:
Heeft iemand de Kassa uitzending nog gezien? Is daar (voor ons genaaide wanadoo abonnee's) nog wat positiefs uitgekomen?
Ik vond het maar een soft gedoe hoor. Had er wat mensen neergezet die wel het punt konden verduidelijken. Alleen coax had een strak punt. De gewone gebruikers werden bijna meteen van tafel geveegd.
Volgende keer graag een delegatie van mensen die van te voren een paar gevoelige snaren kunnen bedenken.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een leuke opname gemaakt? Had niet verwacht dat t ook gelijk zaterdag uitgezonden zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 07 september 2004 @ 08:22:
[...]

Ik zou het helemaal niet over het downloaden hebben.
"Wanadoo heeft mij en de andere abonnees bepaalde toezeggingen gedaan. Na enkele maanden veranderen zij deze toezeggingen opeens, behalve voor hun meest betalende klanten en als je dan wilt opzeggen, dan mag dat vervolgens niet."
Ik zou het dus veel meer op de slechte service van Wanadoo gooien. Niet klagen om het feit dat ze hun nieuwsservers cappen, maar meer om de manier waarop.
Ik moet zeggen, je doet je naam eer aan met hoe je dit inpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:07:
Iemand een leuke opname gemaakt? Had niet verwacht dat t ook gelijk zaterdag uitgezonden zou worden :)
Je kan het streaming bekijken op:
http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=592340

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:10:
[...]

Ik moet zeggen, je doet je naam eer aan met hoe je dit inpakt :)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:40

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Haha wat een zielige vertooning zeg!
Dit zorgt er wel voor dat wanadoo bang wordt!

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:50
Ik heb ook even gekeken en het had op z'n zachtst gezegd wel iets beter gekunt ;)

Ga me er verder niet druk om maken, neem een payserver en zal zo op full speed de boel wel binnenhalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook.
Ik heb nu eweka en ik denk dat ik zelf nooit meer terug kom bij wanadoo ook al zouden ze het limiet weghalen

Verwijderd

Wel leuk om te zien dat Felix gelijk de spijker op zijn kop slaat :)

"Ja maar dat downloaden van films is toch illegaal?"
Jaaa maar met 20 euro meer mag je t wel blabla
"Maar dan is het nog steeds illegaal?"

Whihihii :P

Als ik het eerste gedeelte zo bezie had ik redelijk gelijk dat de gebruikers de discussie een beetje verliezen, maar die grijze baardaap van de Coax maakt t ook weer te gek... "overleg met casema want die exploiteert het" Nieuws en mailservers staan nog altij BIJ Wanadoo, onder BEHEER van Wanadoo en een beetje babbelen met Casema heeft dan nauwelijks effect omdat Wanadoo er ECHT niet naar luistert hoor....

Gelukkig mogen we nu WEL advertisen dat Casema Kabelbreed in ieder geval een flinke stap omhoog is voor Wanadoo gebruikers... nu nog een simpel overstap principe.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 09:05 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 08:57:
Wel leuk om te zien dat Felix gelijk de spijker op zijn kop slaat :)

"Ja maar dat downloaden van films is toch illegaal?"
Jaaa maar met 20 euro meer mag je t wel blabla
"Maar dan is het nog steeds illegaal?"

Whihihii :P

Als ik het eerste gedeelte zo bezie had ik redelijk gelijk dat de gebruikers de discussie een beetje verliezen, maar die grijze baardaap van de Coax maakt t ook weer te gek... "overleg met casema want die exploiteert het" Nieuws en mailservers staan nog altij BIJ Wanadoo, onder BEHEER van Wanadoo en een beetje babbelen met Casema heeft dan nauwelijks effect omdat Wanadoo er ECHT niet naar luistert hoor....

Gelukkig mogen we nu WEL advertisen dat Casema Kabelbreed in ieder geval een flinke stap omhoog is voor Wanadoo gebruikers... nu nog een simpel overstap principe.
Ik had vandaag nog een medewerker van Casema aan de lijn (twee zelfs) en de status van mijn aanvraag om over te stappen staat nu op working. Niemand kon me echter vertellen wanneer ik iets zou horen. Straks nog even terugbellen. Ik heb Casema beloofd dat ze op m'n kerstkaartenlijst zouden komen als ze konden regelen dat ik voor het einde van m'n contract weg mocht, dus m'n kansen zijn natuurlijk aanzienlijk gestegen nu :7 de medewerker wist me wel te vertellen dat het er positief uitzag.

Verwijderd

Oh fuck :(

http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/230

3x raden wat Wanadoo met die klanten die daarom vragen gaat doen :(

hint: het wordt niet: "Nee hoor u hoeft Casema niet te bellen, daar helpen we u graag mee u bent immers een klant op ons netwerk en deze software is een service van ons"

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Ja precies :+ Als er maar íets afgeschoven kan worden, al dan niet met de 'kleine lettertjes' erbij dan zullen ze het ook niet laten :p

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 09 september 2004 @ 13:43:
[...]

Ik had vandaag nog een medewerker van Casema aan de lijn (twee zelfs) en de status van mijn aanvraag om over te stappen staat nu op working. Niemand kon me echter vertellen wanneer ik iets zou horen. Straks nog even terugbellen. Ik heb Casema beloofd dat ze op m'n kerstkaartenlijst zouden komen als ze konden regelen dat ik voor het einde van m'n contract weg mocht, dus m'n kansen zijn natuurlijk aanzienlijk gestegen nu :7 de medewerker wist me wel te vertellen dat het er positief uitzag.
LOL! We horen graag of het is gelukt
Wanadoo mag dan weliswaar verschrikkelijk kinderachtig gedrag tonen t.o.v. de newsserver-snelheid (vind ik): de snelheid van het downloaden blijft geweldig.
Ik heb me ingeschreven voor Eweka, en de 10 dagen dat ik daar nu lid ben, gaan perfect. Wanadoo levert snelheid en Eweka levert snelheid + 6-10 dagen retentie.

Voorlopig laat ik me niet omkopen door naar Casema te gaan. Veel te veel gedoe met modems enzo. Ik blijf het even op Wanadoo houden en kijk de kat uit de boom.
400mb / uur downloaden vind ik hard zat voor 32,95 + 7,50 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 00:46:
[...]

LOL! We horen graag of het is gelukt
Wanadoo mag dan weliswaar verschrikkelijk kinderachtig gedrag tonen t.o.v. de newsserver-snelheid (vind ik): de snelheid van het downloaden blijft geweldig.
Ik heb me ingeschreven voor Eweka, en de 10 dagen dat ik daar nu lid ben, gaan perfect. Wanadoo levert snelheid en Eweka levert snelheid + 6-10 dagen retentie.

Voorlopig laat ik me niet omkopen door naar Casema te gaan. Veel te veel gedoe met modems enzo. Ik blijf het even op Wanadoo houden en kijk de kat uit de boom.
400mb / uur downloaden vind ik hard zat voor 32,95 + 7,50 per maand :)
Ik kom net terug van een weekendje Spanje en wordt even verrast door erg prettig nieuws.
Ik zag dat ik opeens een ander IP adres had. Ik denk: Ach wat de hell, ik ga eens stiekem kijken of ik op Giganews mag.
Ik kan er dus gewoon op!!!! :+
Ik ben dus blijkbaar naar Casema over (ik gebruik wel gewoon hetzelfde modem).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan degene aan wie ik dit te danken heb. Eweka deed goed z'n werk, maar als Giganews half zo goed is als ze zeggen, dan heb ik Eweka niet eens meer nodig (en dat bespaart dus wel weer 7,50 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in de consumentengids van deze maand dat ze bezig zijn met kijken of die verlaging van de nieuwsgroepensnelheid een reden is om het contract op te zeggen, updates komen op hun site. Ben benieuwd... :D (Casema here we come)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:15
Ik ben benieuwd want ik heb me buik vol van die 30 kb/sec....

en foto's downloaden is niet illegaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 04:23:
Staat in de consumentengids van deze maand dat ze bezig zijn met kijken of die verlaging van de nieuwsgroepensnelheid een reden is om het contract op te zeggen, updates komen op hun site. Ben benieuwd... :D (Casema here we come)
En coax is er ook nog steeds mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
helaas gaan dit soort zaken niet zo snel,
tegendat er een "oplossing" is kan ik mijn abo vast weer opzeggen (nog een maand of 7 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Op Webwereld staat een wat uitgebreider artikel.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat je per emailadres 3 lijntjes kan activeren bij Wanadoo. Ik weet alleen niet hoe. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Een échte newsreader gebruiken?

(oftewel: een nieuwsprogramma gebruiken dat meerdere connecties kan gebruiken, dan gaat het vanzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:59:
Het schijnt dat je per emailadres 3 lijntjes kan activeren bij Wanadoo. Ik weet alleen niet hoe. Iemand een idee?
dat wil ik dus ook wel eens weten, naar mijn mening kan je dus helemaal niet inloggen bij wanadoo..... en dus kan je ook niet meerdere malen "aanmelden"

hmm volgens mij komt het inderdaad door het abo type, als je plus hebt moet je
dus inderdaad inloggen.

iemand die hier een plus abo heeft en voor mij een extra mail adresje wil aanmaken? :>

[ Voor 30% gewijzigd door Jackbq op 29-09-2004 04:36 ]

• Neo86
  • Laatst online: 22-07 17:59
Mensen jullie kunnen wel 2x zo snel downloaden bij wanadoo. Het enige dat jullie hoeven te doen is een nieuwe server toevoegen:

maya.euronet.nl : Geen inlog en pass

Deze kan zo gebruikt worden :)

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

• ray_nl
  • Laatst online: 03-12-2021
Een vraag: Ik had net een doos van de Casema-desk aan de telefoon omdat ik wil weten of als ik van Wanadoo Premium (kabel) overstap naar Casema Maxi (Kabel) ik dan wel vol van de nieuwsgroepen kan downloaden. Zij zei dat dat niet kon, dat het bij Casema ook afgeknepen werd. Nu zie ik hier weer dat dat niet zo is :?
Wat is nu de waarheid, weet iemand dat?

20 Euro extra per maand voor Wanadoo Power vind ik ook vrij fors voor de nieuwsservers, dus als het via een overstap naar Casema kan regelen zou dat relaxed zijn.

Wie kan me er meer over vertellen?

Verwijderd

Casema nieuwsserver is gelimiteerd, niet afgeknepen.

Momenteel 2 mbit max, met 4 threads van elk 512 kbit is de limitatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:12 ]

• Kentut
  • Laatst online: 14-09 10:14
Neo86 schreef op 29 september 2004 @ 09:19:
Mensen jullie kunnen wel 2x zo snel downloaden bij wanadoo. Het enige dat jullie hoeven te doen is een nieuwe server toevoegen:

maya.euronet.nl : Geen inlog en pass

Deze kan zo gebruikt worden :)
Hier doet ie het niet :?

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:20
Kentut schreef op 29 september 2004 @ 12:01:
[...]

Hier doet ie het niet :?
Bij mij doet ie het anders prima ( Wanadoo Cable Premium ) Mijn dank in ieder geval voor de 2de server :)

En om even terug te komen op de vraag of het downloaden illegaal is, ik dacht dat het downloaden niet illegaal is maar het aanbieden??

[ Voor 34% gewijzigd door Clueless op 29-09-2004 12:20 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Kentut
  • Laatst online: 14-09 10:14
Clueless schreef op 29 september 2004 @ 12:16:
[...]
En om even terug te komen op de vraag of het downloaden illegaal is, ik dacht dat het downloaden niet illegaal is maar het aanbieden??
Voor muziek en films geldt dit inderdaad. Voor software is ook het downloaden niet legaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Kentut op 29-09-2004 15:47 ]

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ray_nl schreef op 29 september 2004 @ 11:28:
Een vraag: Ik had net een doos van de Casema-desk aan de telefoon omdat ik wil weten of als ik van Wanadoo Premium (kabel) overstap naar Casema Maxi (Kabel) ik dan wel vol van de nieuwsgroepen kan downloaden. Zij zei dat dat niet kon, dat het bij Casema ook afgeknepen werd. Nu zie ik hier weer dat dat niet zo is :?
Wat is nu de waarheid, weet iemand dat?

Wie kan me er meer over vertellen?
Ik zou zeker overstappen. Ik ben nu net een maandje over en erg tevreden. De snelheidsbeperking is wel een beetje jammer, aangezien ik nu op 3Mbit zit (en hje dus maximaal met 2Mbit kan downloaden), maar goed (heeft m'n Azureus ook nog wat bandbreedte over).
Je hebt wel een retentie van anderhalve maand.
Briefje sturen naar Casema Klantenservice, Postbus 16192, 2500BD Den Haag met het verzoek je zo snel mogelijk over te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 29-09-2004 17:28 ]

Verwijderd

hoesnel gaan jullie op maya.euronet ??? En issie een beetje compleet ik ben hem nu aan het uitproberen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:30 ]

• ray_nl
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:29:
hoesnel gaan jullie op maya.euronet ??? En issie een beetje compleet ik ben hem nu aan het uitproberen
Compleet weet ik niet maar ik ga nu met gemiddeld 12 Kb/s, echt snel is het niet maar wel 1,5 x zo snel als bij de Wanadoo....

Weet iemand de snelheid die je haalt met Wanadoo Power op de nieuwsgroepen?

• ray_nl
Blindfold schreef op 29 september 2004 @ 17:09:
[...]

Ik zou zeker overstappen. Ik ben nu net een maandje over en erg tevreden. De snelheidsbeperking is wel een beetje jammer, aangezien ik nu op 3Mbit zit (en hje dus maximaal met 2Mbit kan downloaden), maar goed (heeft m'n Azureus ook nog wat bandbreedte over).
Je hebt wel een retentie van anderhalve maand.
Briefje sturen naar Casema Klantenservice, Postbus 16192, 2500BD Den Haag met het verzoek je zo snel mogelijk over te zetten.
Thnx :)
Krijg je nog een ander modem ofzo wat aangesloten moet worden of merk je niets van de overstap?

Verwijderd

Je krijgt een nieuwe, zwarte motorola

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 19:42 ]

• Jackbq
hier werkt die maya.euronet.nl ook,
althans ik kan de grouplist retrieven dus dat betekend dat ik toegang heb neem ik aan?

heb sinds vandaag een astra pakketje gekocht.

25 gig, €8.45

en je maakt ze op wanneer je wilt.

Ik zit nu met grabbit, maar dit werkt nogal irritant met meerdere groepen teglijk.
de threads van alle groepen zijn dezelfde...

welk programma hebben jullie, ik vind grabit echt super handig, maar dus niet voor multi server.

heb dus nu 3 servers.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste