Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 19:41:
Je krijgt een nieuwe, zwarte motorola
Ik kreeg helemaal niets nieuws. Ik kwam er pas achter dat ik over was toen ik opeens in een bevestigingsmailtje van een wachtwoordaanvraag zag dat ik een ander IP adres had gekregen.
Toen deden opeens de wanadoo nieuwsgroepen het niet meer en toen ik de Casema probeerde deed ie het wel.

Een weekje of anderhalf later kreeg ik een brief met m'n nieuwe activatiecode (die ik ondertussen al zelf opnieuw had opgevraagd, dus de "nogmaals" gestuurde brief met gegevens was er eerder dat de originele) en nu ben ik helemaal gelukkig.
Zoals beloofd krijgt Casema nu een kerstkaart van me (had ik in m'n opzeggingsbrief beloofd als ze me eerder konden overzetten dan het einde van m'n contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackel7007 schreef op 29 september 2004 @ 20:04:

...
Ik zit nu met grabbit, maar dit werkt nogal irritant met meerdere groepen teglijk.
de threads van alle groepen zijn dezelfde...

welk programma hebben jullie, ik vind grabit echt super handig, maar dus niet voor multi server.

heb dus nu 3 servers.
Waarom draai je niet gewoon 3 grabits naast elkaar. Grabit waarschuwt wel voor mogelijke conflicten, maar het werkt prima.

Ik gebruik het bijv. om met 8 threads van Astraweb te downloaden, en met 3 van Wanadoo :r

Zou je dat binnen 1 grabit draaien dan krijg je vaak >3 threads op Wanadoo, en dat werkt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:15
wat het beste werkt.

newsleecher,

moet je ook geen headers meer binnen halen maar kan je met NZB bestanden werken.

nzb kan je zelf maken op www.nzb4u.com

ff lid worden en dan kan je search gebruiken.

als je dat gedaan hebt dan kan je die nzb downen en opent vanzelf in newsleecher. je klikt op connect en gaan. (ik heb dus astra servertje, heerlijk
i love the speed :)....

nu nog afwachten of wanadoo niet gaat zeiken over dat ik teveel data verplaats...

btw 21 euro voor 65 GIG op te maken aan wat en wanneer je wilt...

[ Voor 7% gewijzigd door Jackbq op 15-10-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben sinds dit weekend ook een beetje aant kijken naar die nieuwsgroepen, en dus ook aangelopen tegen deze fijne beperking van de jongens van wanadoo...
Ben ze weer eens erg dankbaar :r
Newshosting.com werkt wel geweldig moet ik zeggen :)
Moet je alleen wel voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Op coax staat trouwens weer een update over het overleg tussen wanadoo en coax en de consumentenbond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
SNELHEIDSOPLOSSING

Ik weet niet of het snelheidsprobleem al is opgelost maar ik had ook erg veel last van lage snelheid. Na een belletje met Casema is mijn snelheid 700KB/s.

Als je bij Wanadoo zit moet je inloggen op het casema netwerk. Vul daarom je email "naam@wanadoo.nl" en je wachtwoord in bij je leachprogramma. Ik gebruik newsbin en daar moet je het bij je server properties zetten. Je moet gewoon de nieuwsserver van wanadoo gebruiken (news.wanadoo.nl) maar toch dien je in te loggen zodat je goed over het casema netwerk kunt downloaden.

Ik ging van 3 threats te samen 24 KB/s naar 5 threats met te samen 700 KB/s.

Misschien dat dit al langs is geweest maar volgens mij las ik hierboven dat iemand nog last er mee had.

edit:

Ik heb het power abbonement.

[ Voor 20% gewijzigd door vleppyniles op 19-10-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Power abonnement heeft sowieso die beperking niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Wel als je niet inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar geen oplossing dus... Gewoon de manier waarop je bij je power abonnement met nieuwsgroepen dient om te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
Bron:

http://eservice.casema.tv...sk/algemeen/a_instel.html

Zie nieuwsgroepen.

Die uitleg is algemeen bedoeld en niet alleen voor de snelle abonnementen. Ik weet dat de langzame abo's niet snel kunnen in de nieuwsgroepen, maar de mega en maxi kunnen dus zeker sneller dan 30 KB/s als je maar inlogt.

Of werkt dit alleen bij mij? 8)7 Ik neem toch aan dat ik niet de enige ben met zulke idioot hoge snelheden...

[ Voor 66% gewijzigd door vleppyniles op 19-10-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die snelheid is alleen mogelijk met de grootste abonnementen van casema en wanadoo... Ik heb zelf premium en het maakt echt nul komma niks uit of ik inlog of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
MikeyMan schreef op 19 oktober 2004 @ 19:02:
Die snelheid is alleen mogelijk met de grootste abonnementen van casema en wanadoo... Ik heb zelf premium en het maakt echt nul komma niks uit of ik inlog of niet...
Hoe snel ga je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

premium heeft ongeveer 350-400 kb/s als je full speed zou kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar met die nieuwsgroepen dus ongeveer 30kb/s met wat geluk...

Op een pay server haalde ik gisteren 20gig binnen in 12,5 uur...
Ff rekenen... 20gig = 20000mb = 20000000kb...
12,5*60 = 750 minuten * 60 = 45000 seconden...
20000000/45000= 444 kb/s gemiddeld...
Maar zat vaak genoeg minuten lang op 600kb/s... Dus ik vraag me af of die speedcap van wanadoo wel lekker werkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
@ MikeyMan

Die speedcap is niet van toepassing op payservers dacht ik, enkel op de eigen server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dat weet ik, maar ik bedoel de algehele snelheidslimiet van cable premium... Dat zou 384 kb/s moeten zijn... Terwijl ik dus gedurende 12,5 uur gemiddeld op 444kb/s zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:27
Aha oke....

Wat jij zegt dat verhaal heb ik eerder gezien bij een maat van me....
Planet adsl en die haalde ook 300 kb/s met 2.2 Mbit.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

vleppyniles schreef op 19 oktober 2004 @ 17:59:
SNELHEIDSOPLOSSING

Ik weet niet of het snelheidsprobleem al is opgelost maar ik had ook erg veel last van lage snelheid. Na een belletje met Casema is mijn snelheid 700KB/s.

Als je bij Wanadoo zit moet je inloggen op het casema netwerk. Vul daarom je email "naam@wanadoo.nl" en je wachtwoord in bij je leachprogramma. Ik gebruik newsbin en daar moet je het bij je server properties zetten. Je moet gewoon de nieuwsserver van wanadoo gebruiken (news.wanadoo.nl) maar toch dien je in te loggen zodat je goed over het casema netwerk kunt downloaden.

Misschien dat dit al langs is geweest maar volgens mij las ik hierboven dat iemand nog last er mee had.

edit:

Dit klopt niet helemaal. Je logt niet aan op het Casema netwerk, aangezien je hier al op zit (op een wanadoo gedeelte hiervan dan).
Je logt aan op de Wanadoo Nieuwsserver (waar Casema niets mee te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 19 oktober 2004 @ 19:02:
Die snelheid is alleen mogelijk met de grootste abonnementen van casema en wanadoo...
Is niet helemaal correct. De Casema newsgroepen hebben _geen_ beperking voor welk Casema abo dan ook. Daar kan je altijd op max. snelheid downloaden.

Als wanadoo abo heb je idd alleen met Power abo max. snelheid in de wanadoo newsgroepen.

Met een wanadoo abo kan je overigens niet inloggen op de Casema nieuwsserver. was dat maar zo'n feest! :D

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ach wat, ik hou het voorlopig nog wel even uit met de gratis servertjes en wanadoo, haal altijd mn volle speed :) maar 1 december wordt ik overgezet naar casema *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Laatst online: 07-09-2023
vleppyniles schreef op 19 oktober 2004 @ 17:59:
SNELHEIDSOPLOSSING

edit:

Bedankt voor de tip! >:)

Eindelijk weet ik hoe ik de juiste snelheid kan behalen.

(ook een powerabbo-user)

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik (met vele anderen) ook overgestapt naar Casema, en ik moet zeggen... er gaat een wereld voor me open.

Casema gebruikt de newsservers van giganews met een retentie van 40+!!!!! dagen..
En een CAP?? wasda?? niet dus...

Ik heb happy, en hoop dat er nog velen zullen volgen na mij zodat wanadoo ziet dat ze ECHT fout bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 04:42:
Casema gebruikt de newsservers van giganews met een retentie van 40+!!!!! dagen..
En een CAP?? wasda?? niet dus...

.
hmm niet gecapt ik lees anderen dingen

Wat is de snelheid waarmee ik berichten van de newsserver kan downloaden?
Deze snelheid wordt vooral bepaald door 2 factoren:

de snelheid van de internetverbinding. Deze wordt bepaald door het abonnement dat u bij Casema afneemt (bijvoorbeeld Multi: 1536/192 kbit/s).
De snelheid van de newsserver. Deze is ingesteld op maximaal 2 Mbit/s op basis van 4 threads (verbindingen) van 512 kbit/s.

bron: http://eservice.casema.tv...wat_is_een_newsserver.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Weet iemans trouwens of het mogelijk is om over te stappen naar casema en toch je email adressen van wanadoo actief te houden? mijn wanadoo email is namelijk mijn vaste email adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bingo: nieuwe voorwaarden
http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av.html

Veranderingen in de algemene voorwaarden:
1) FUP wordt beter nagestreeft, niets concreets
2) wel concreet is dat de klanten die na 1 november een abonnement afsluiten een 'huur' modem gaan gebruiken. En hiervoor 12,50 porto aan het eind moet worden neergelgd bij beëindiging abonnement. Niet opsturen, kost je 129 eur.

Lijkt mij stug dat je alle huidige gebruikers ook op puntje 2 kan benaderen: Algemene Voorwaarden voor nieuwe klanten vanaf 1 november 2004 en bestaande klanten vanaf 1 december 2004 :z

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al een hogere snelheid op de Wanadoo newsservers? Ik merk hier nog niets, nog steeds 80kbps (3 x 10KB/s) hier.

1 november zou de capaciteit weer worden verhoogd, dat valt te lezen in deze brief gestuurd aan COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update:

Het ziet eruit dat Wanadoo bezig is met de snelheidsverhoging, mijn snelheid ligt inmiddels rond de 40KB/s, en ik heb ook een paar keer een uitschieter van 80KB/s gezien.

Weet iemand wat de uiteindelijke snelheid gaat worden? 80KB/s zou ik nog steeds ontzettend mager vinden, en als Wanadoo niet hoger gaat zitten dan dat zeg ik mijn abonnement op en stap ik over op Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in utrecht

op de wanadoo nieuwsserver haal maar 30 kB/sec

btw zonder inlog gegevens tegebruiken en zit met een com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:14
MAAR zo te zien is die verhoging tijdelijk, tot het eind van je contractjaar (als je voor 1 augustus 2004 lid bent geworden) en tot maximaal 1 augustus 2005. Mijn contractjaar eindigt op 31 december 2004, dus ik stap toch maar snel over naar Casema...

Alleen: wie weet of je bij Casema Multi ook een ongelimiteerde newsserver krijgt? Op de website staat dat er namelijk niet expliciet. Bij Maxi en Mega echter wel: "Gratis uitgebreide en snelle newsserver voor toegang tot (Usenet) nieuwsgroepen"

Na het bekijken van de websites van Casema en Wanadoo vallen er ook nog een aantal andere dingen op:
-Zo te zien wordt er bij Wanadoo ook nergens expliciet vermeld dat er een limiet van 30kB/s voor de newsservers geldt (leuke verrassing voor nieuwe abo's :| )
-Als je Cable Wanadoo bestelt bij Casema, scheelt dat zo'n €50 aan aansluitkosten inclusief volledige aansluitkosten tov bestellen bij Wanadoo :?

Bijzonder onhandig en dubieus, zo'n combinatie Casema/Wanadoo...

[ Voor 85% gewijzigd door Kentut op 01-11-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op 01 november 2004 @ 15:09:

Alleen: wie weet of je bij Casema Multi ook een ongelimiteerde newsserver krijgt? Op de website staat dat er namelijk niet expliciet. Bij Maxi en Mega echter wel: "Gratis uitgebreide en snelle newsserver voor toegang tot (Usenet) nieuwsgroepen"
De snelheid van de newsserver. Deze is ingesteld op maximaal 2 Mbit/s op basis van 4 threads (verbindingen) van 512 kbit/s

Maximaal 2 Mbit/s ook al heb jij maxi of mega

bron: http://eservice.casema.tv...wat_is_een_newsserver.htm

ik heb vrijdag als het goed is Casema maxi en met een motorola modem, zal mijn bevindingen hier posten. ( nu nog wanadoo premium com21)

Kentut >> of je bij multi toegang krijgt op de nieuwserver weet ik niet dat staat er niet aangegeven ik zou zeggen bel ze eens op 0900-8896

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op 01 november 2004 @ 15:09:
MAAR zo te zien is die verhoging tijdelijk, tot het eind van je contractjaar (als je voor 1 augustus 2004 lid bent geworden) en tot maximaal 1 augustus 2005. Mijn contractjaar eindigt op 31 december 2004, dus ik stap toch maar snel over naar Casema...

Wanadoo zegt nu nog dat het tijdelijk is inderdaad, maar misschien is dit nog niet definitief, omdat COAX en de Consumentenbond nog steeds aan het onderhandelen zijn met Wanadoo. Als die onderhandelingen op niets uitlopen, en de snelheid dus slecht blijft, stap ik alsnog over op Casema. Schijnt heel eenvoudig te gaan met één enkel telefoontje. Op dit moment heb ik bij Wanadoo Premium en bij Casema zou ik dan Maxi krijgen. Internetsnelheid en abonnementskosten blijven precies hetzelfde, alleen heb ik dan wel het voordeel van snellere nieuwsservers. Keuze is dan snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb nu alweer een tijdje Casema Maxi en inderdaad niets dan lof.
Newsserver is helemaal gewelding. Enige nadeel is de Cap van 2 Mbit (terwijl m'n verbinding 3 Mbit is).

Met freenet, Xs4all (via ipv6) en nog een gratis servertje haal ik regelmatig zo'n 400kbyte/s (terwijl je met 3 Mbit eigenlijk niet meer dan 384 zou moeten kunnen halen).
De 10% overhead doet dus ook z'n werk.

Maarre ik moet dit natuurlijk niet zoveel promoten, anders gaat iedereen straks naar casema en dan krijgen we daar weer dat gezeur.

Dus euh. Bovenstaande graag negeren.
Casema is slecht. Bah. Niet nemen. Wanadoo Rules!!!!!!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 01 november 2004 @ 15:32:
Newsserver is helemaal gewelding. Enige nadeel is de Cap van 2 Mbit (terwijl m'n verbinding 3 Mbit is).

Met freenet, Xs4all (via ipv6) en nog een gratis servertje haal ik regelmatig zo'n 400kbyte/s (terwijl je met 3 Mbit eigenlijk niet meer dan 384 zou moeten kunnen halen).

Maarre ik moet dit natuurlijk niet zoveel promoten, anders gaat iedereen straks naar casema en dan krijgen we daar weer dat gezeur.

8)7
En hoe is jouw downloadsnelheid? Ik heb bij Wanadoo officieel een verbinding van 3072kbps (384KB/s), maar het gekke is dat ik vrijwel altijd met 450 à 460 KB/s kan downloaden. De snelheidsbegrenzing werkt dus niet helemaal goed lijkt het wel. Klagen doe ik uiteraard niet :)

Mocht ik overstappen op Casema, dan hoop ik dat dit hetzelfde blijft. Maarja, dat zal wel, het is immers hetzelfde netwerk en ik zou mijn huidige modem vast ook houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Duiven zit de snelheid van Wanadoo rond de 12KB/s per thread ipv de 8 van de laatste maanden. 't Is ietsje meer maar nog erg weinig... Met euronet erbij kom ik op zo'n 75kB en dat is voor mij wel acceptabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds slechte snelheid hij schommelt nu tussen de 30 en de 40 kbs met heel af en toe een uitschieter naar de 80 kbs. Doe ik iets verkeerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 13:07:
Ik heb nog steeds slechte snelheid hij schommelt nu tussen de 30 en de 40 kbs met heel af en toe een uitschieter naar de 80 kbs. Doe ik iets verkeerd ofzo?
Hier precies hetzelfde, rond de 40KB/s en af en toe een uitschieter van 80KB/s. Eerst de snelheid verlagen naar 10KB/s per thread en dat dan weer 50% verhogen schiet natuurlijk niet op, dit kun je nauwelijks een noemenswaardige verhoging noemen. Ik ga maar eens met Casema bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 15:39:
[...]
En hoe is jouw downloadsnelheid? Ik heb bij Wanadoo officieel een verbinding van 3072kbps (384KB/s), maar het gekke is dat ik vrijwel altijd met 450 à 460 KB/s kan downloaden. De snelheidsbegrenzing werkt dus niet helemaal goed lijkt het wel. Klagen doe ik uiteraard niet :)

Mocht ik overstappen op Casema, dan hoop ik dat dit hetzelfde blijft. Maarja, dat zal wel, het is immers hetzelfde netwerk en ik zou mijn huidige modem vast ook houden.
Het kan ook zijn dat er fake files tussenzitten met verkeerde bestandsgrootte. Waardoor de pc denkt dat hij supersnel download maar het niet zo is.
Of casema loopt gewoon te stuntelen in jullie voordeel wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Heb zelf Wanadoo ADSL en ik heb een abonnement bij Eweka voor de nieuwsgroepen. Downloaden met 30KB/s schiet gewoon niet op zeker niet aangezien de retentie hooguit 1,5 dag is bij Wanadoo in de grote groepen :/

Is er een manier waar je kunt zien hoelang je al lid bent zodat je weet wanneer je kunt verhuizen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

metal14 schreef op 03 november 2004 @ 15:50:
[...]

Het kan ook zijn dat er fake files tussenzitten met verkeerde bestandsgrootte. Waardoor de pc denkt dat hij supersnel download maar het niet zo is.
Of casema loopt gewoon te stuntelen in jullie voordeel wel :P
Nou, dat eerste is uitgesloten hoor. Ik heb zowel met de Mozilla download manager, als met FlashGet, deze download snelheden. En als ik daadwerkelijk fake bestanden binnen zou halen zou ik dat ook merken aan bestandscorruptie, maar daar heb ik nooit last van. Ook heb ik mijn internetsnelheid meerdere keren getest met Mordax & Speedtest, en daar haal ik ook rond de 450KB/s. De snelheidsbegrenzing werkt dus niet helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Blindfold schreef op 01 november 2004 @ 15:32:

8)7
i'am with ^^^^^^^^^^

casema zuigt grote dikke t*****n ;).

ik heb het nu 2 weken oid en er gaat qua newsserver een wereld voor me open, geen gestress of je het wel of niet red, gewoon ffkes paar daagies wachten en dan op het gemakkie binnen slurpen.
enige nadeel is dat je bij casema niet kan xpatten, maar dat is met wat handige sites geen enkel probleem.

owja ik kwam bij Demon vandaan, ook geen slechte newsserver btw...

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 03 november 2004 @ 16:03:
Is er een manier waar je kunt zien hoelang je al lid bent zodat je weet wanneer je kunt verhuizen :)
dat vroeg ik me ook af, op de wanadoo site kan ik die informatie nergens vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag eindelijk over naar casema maxi

wow wat een nieuwsserver die giganews staan binaries in nog van 18-9 dvd's :)

betreft snelheid ook goed en mijn upload is eindelijk beter door het nieuwe motorola modem ipv com21 die ik had

speedtest

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Nov 4 2004 om 14:14:44 UTC+0100)

Download : 343.1 KByte/sec
Upload : 75.5 KByte/sec
Connection : 1176.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

top download snelheid is 380 KByte/sec en stabiel
upload 79 KByte/sec stabiel

ik ben in iedergeval tevreden over mijn overstap naar Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:36:
[...]

dat vroeg ik me ook af, op de wanadoo site kan ik die informatie nergens vinden :'(
Inloggen op de site daar met en dan kiezen voor ADSL aanvraag status dan krijg je de datum te zien vanaf wanneer het opgeleverd is :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 15:39:
[...]

Ik heb wel m'n bestaande (witte) Motorola modem gehouden, maar ik hoor ook verhalen dat mensen deze wel moesten ruilen.

Je krijgt een ander IP adres bij Casema (die officieel variabel is, maar je verlengt telkens dezelfde lease, dus uiteindelijk heb je een vast IP adres).

Ik zou je niet met zekerheid kunnen vertellen of je hogere snelheid zal blijven. Ik heb dus een iets hogere snelheid dat ik bij Wanadoo had, dus het kan wel iets schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 05 november 2004 @ 13:00:
[...]

Ik heb wel m'n bestaande (witte) Motorola modem gehouden, maar ik hoor ook verhalen dat mensen deze wel moesten ruilen.

Je krijgt een ander IP adres bij Casema (die officieel variabel is, maar je verlengt telkens dezelfde lease, dus uiteindelijk heb je een vast IP adres).

Ik zou je niet met zekerheid kunnen vertellen of je hogere snelheid zal blijven. Ik heb dus een iets hogere snelheid dat ik bij Wanadoo had, dus het kan wel iets schelen.
Ik heb nu de nieuwste modem hier, de zwarte Motorola, dus ik denk niet dat ze die gaan inwisselen voor een oude. Maar omdat mijn IP adres ook zal veranderen, zou het inderdaad wel kunnen dat ik mijn hogere snelheid kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 04 november 2004 @ 14:20:
[...]

Inloggen op de site daar met en dan kiezen voor ADSL aanvraag status dan krijg je de datum te zien vanaf wanneer het opgeleverd is :Y)
ik heb kabel he, geen adsl :P

kheb ze maar gewoon gebeld, blijkt dat GVD 2 dagen eerder het contract met een jaar verlengd is.... wat heb ik misdaan om dit te verdienen :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu met 1 telefoontje naar casema ofniet? k heb nu wanadoo cable maar k wil eigenlijk naar casema vanwege newsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan dat ook als je contract nog loopt dan? Lijkt mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37
Nou, ik had toevallig casema gebeld, maar ze willen er echt niet aan meewerken als je bij wanadoo nog in je contractjaar zit :( Dat stilzwijgend met 1 jaar verlengen is echt de grootste oplichterij die ik ken... Ben sinds 2000 lid van die toko, nu wil ik er gewoon weg (of althans, naar casema), en dan gaan ze nog moeilijk zitten doen omdat ze dat contract ongevraagd met een jaar verlengend hebben.

Nu las ik dat het hier iemand dmv een brief wel gelukt was, dus ik zou graag willen weten wat er precies in de brief gestaan heeft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Rickbv schreef op 07 november 2004 @ 14:54:
Nou, ik had toevallig casema gebeld, maar ze willen er echt niet aan meewerken als je bij wanadoo nog in je contractjaar zit :( Dat stilzwijgend met 1 jaar verlengen is echt de grootste oplichterij die ik ken... Ben sinds 2000 lid van die toko, nu wil ik er gewoon weg (of althans, naar casema), en dan gaan ze nog moeilijk zitten doen omdat ze dat contract ongevraagd met een jaar verlengend hebben.

Nu las ik dat het hier iemand dmv een brief wel gelukt was, dus ik zou graag willen weten wat er precies in de brief gestaan heeft... :)
Ik ben dmv een brief voor het einde van m'n contract overgezet (dus ik weet niet of je mij bedoelde), maar ik heb nou niet echt bijzondere dingen erin gezet.

Maar misschien heb je er iets aan (nou niet m'n kerstkaartenregel stelen hoor, dat deed het hem ;) )

Casema Klantenservice
Postbus 16192
2500BD Den Haag

Betreft: Wijziging abonnement

Utrecht, 26 augustus 2004

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zou ik graag mijn huidige abonnement (Wanadoo Cable Premium) zo spoedig mogelijk willen omzetten naar een gelijkwaardig Casema Abonnement (Casema Maxi).

Aangezien ik vind dat de service van Wanadoo nogal te wensen overlaat, wil ik zo snel mogelijk weg van deze organisatie en volledig van de Casema functies gebruik gaan maken. Als ik dan problemen heb, dan heb ik tenminste maar met één organisatie te maken en dit is toch een stuk duidelijker.

Mochten jullie kunnen regelen dat ik vòòr het einde van mijn huidige jaarcontract met Wanadoo naar Casema overkan, dan komen jullie op mijn kerskaartenlijst :) .

Alvast bedankt voor uw hopelijk spoedige reactie,

Met vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jullie zeggen dat je Euronet en Wanadoo samen kan gebruiken, dat werkt hier niet, blijft gewoon 3 connecties max, GrabIt issue of instelling issue? Ik heb gewoon news.wanadoo.nl en maya.euronet.nl

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 16:01

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat kan wel, alleen moet je per server dan een ander email adres invullen met bijbehorend wachtwoord. Maar dan nog werkt het niet helemaal vlekkeloos bij mij.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2021
Hoi,

ik heb dit nu allemaal eens doorgelezen maar hoe zit het nu precies.
Ik ben sinds 2 weken ge-upgrade van Wanadoo premium naar Power (ook ik moest tot midden volgend jaar wachten tot ik naar Casema mocht)

Ik gebruik Grabit voor dl-en op de wanadoo nieuwsserver, nu kan ik de ene keer met 3 threads inloggen en de andere keer met 4 maar ik haal nooit boven de 8kb/s per thread. Dit hoort toch veel hoger te zijn?
Ik ben nu op zoek naar de specificaties van de nieuws-server zodat ik de helpdesk er mee om hun oren kan slaan maar ik kan ze nergens vinden, weet iemand waar die staan?

Klopt het overigens wel dat wanneer ik op de maya.euronet.nl nieuwsserver inlog met me wanadoo-accountje dat het dan beter gaat?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ray_nl schreef op 12 november 2004 @ 12:54:
Hoi,

ik heb dit nu allemaal eens doorgelezen maar hoe zit het nu precies.
Ik ben sinds 2 weken ge-upgrade van Wanadoo premium naar Power (ook ik moest tot midden volgend jaar wachten tot ik naar Casema mocht)

Ik gebruik Grabit voor dl-en op de wanadoo nieuwsserver, nu kan ik de ene keer met 3 threads inloggen en de andere keer met 4 maar ik haal nooit boven de 8kb/s per thread. Dit hoort toch veel hoger te zijn?
Ik ben nu op zoek naar de specificaties van de nieuws-server zodat ik de helpdesk er mee om hun oren kan slaan maar ik kan ze nergens vinden, weet iemand waar die staan?

Klopt het overigens wel dat wanneer ik op de maya.euronet.nl nieuwsserver inlog met me wanadoo-accountje dat het dan beter gaat?

Thnx!
Als je naar Power bent gegaan zou je geen beperking op je nieuwsserver meer moeten hebben.
Je zou dan moeten aanloggen op news.wanadoo.nl met je userid en wachtwoord van je hoofdaccount en dan zou je op full-speed moeten kunnen surfen.
Ik hoop alleen niet dat je nu bent genaaid met je overgang naar Power, want als het goed is gaat je contract vanaf je overstap weer een nieuw jaar in en zit je dus weer een jaar vast.
Gewoon door blijven zeuren en toch proberen naar Casema te gaan. Wereld van verschil.
Brieven sturen enzo helpt vaak meer dan bellen heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier met het Casema Midi (kabel) van 9,95.

Ik had hiervoor Telebyte en ik vond de nieuwsserver toch wel erg heftig. Gemiddeld een download van boven de 800Kb/s. Een nadeel was alleen dat de files er meestal maar een dag op stonden en als je veel download er erg veel incomplete files verschijnen. Daar zal Telebyte wel een vinger in de pap hebben.

Nu haal ik met mijn Casema Midi maximaal 64Kb/s binnen maar wel een retentie van ruim 1,5 maand. Zo kom ik nog files van begin september tegen.

Ik heb niks te klagen over Casema al was het vroeger wel eens anders. En je hebt dus met alle Casema abbonnementen toegang tot de nieuwsserver.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
Blindfold schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:38:
[...]

Als je naar Power bent gegaan zou je geen beperking op je nieuwsserver meer moeten hebben.
Je zou dan moeten aanloggen op news.wanadoo.nl met je userid en wachtwoord van je hoofdaccount en dan zou je op full-speed moeten kunnen surfen.
Ik hoop alleen niet dat je nu bent genaaid met je overgang naar Power, want als het goed is gaat je contract vanaf je overstap weer een nieuw jaar in en zit je dus weer een jaar vast.
Gewoon door blijven zeuren en toch proberen naar Casema te gaan. Wereld van verschil.
Brieven sturen enzo helpt vaak meer dan bellen heb ik gemerkt.
Ik zal het eens gaan proberen, volgens mij log ik nu niet in dus vandaar ws...
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
ray_nl schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:03:
[...]

Ik zal het eens gaan proberen, volgens mij log ik nu niet in dus vandaar ws...
Thnx
Joehoe, haal nu peaks tot 500 Kb/s!!!
Inloggen was de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ray_nl schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:54:
[...]

Joehoe, haal nu peaks tot 500 Kb/s!!!
Inloggen was de oplossing...
En kun jij ook nog eens een keer inloggen op Euronet, heb je dat al getest? Dan zou het helemaal leuk worden :)

Om dit te testen moet je even een tweede server aanmaken met de volgende instellingen:

Hostname: news.euronet.nl
Port: 119
Account Name: [2e Wanadoo Emailadres]
Password: [Password 2e Wanadoo Emailadres]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect_Cell schreef op woensdag 10 november 2004 @ 23:54:
Dat kan wel, alleen moet je per server dan een ander email adres invullen met bijbehorend wachtwoord. Maar dan nog werkt het niet helemaal vlekkeloos bij mij.
Wat bedoel je eigenlijk met werkt niet helemaal vlekkeloos? Bij mij werkt het hebben van twee servers echt perfect in GrabIt. Misschien heb je 'Maximum Allowed Connections' nog steeds op de standaard 8 staan, als je dit per server omlaag gooit naar 3 dan zou het prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:30:
Weet iemans trouwens of het mogelijk is om over te stappen naar casema en toch je email adressen van wanadoo actief te houden? mijn wanadoo email is namelijk mijn vaste email adres
Deze vraag heb ik ook... zoals ik al gepost heb had ik Casema gebeld maar zeiden ze dat mijn contract net twee dagen ervoor verlengd was. Ik pissig, had ik een mailtje ingevuld op het klachtenformulier op de Casema website. Niet eens met 'zet mn abo gvd om' maar meer de vraag of ik het over zou kunnen zetten. Krijg ik opeens een brief in de bus dat m'n abo omgezet is _/-\o_

Mijn vragen zijn dus:
- Blijven de oude mailadressen bestaan
- Kan ik hierzo bij als ik met Casema heb ingebeld (normaal gesproken kan je alleen maar pop3 gebruiken als je via Wanadoo inbelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:54:
Zit hier met het Casema Midi (kabel) van 9,95.

Ik had hiervoor Telebyte en ik vond de nieuwsserver toch wel erg heftig. Gemiddeld een download van boven de 800Kb/s. Een nadeel was alleen dat de files er meestal maar een dag op stonden en als je veel download er erg veel incomplete files verschijnen. Daar zal Telebyte wel een vinger in de pap hebben.

Nu haal ik met mijn Casema Midi maximaal 64Kb/s binnen maar wel een retentie van ruim 1,5 maand. Zo kom ik nog files van begin september tegen.

Ik heb niks te klagen over Casema al was het vroeger wel eens anders. En je hebt dus met alle Casema abbonnementen toegang tot de nieuwsserver.
De lange retentie is niet zo heel gek. Casema koopt de usenet dienst extern in bij giganews.com

code:
1
2
news.casema.nl is an alias for europe.isp.giganews.com.
europe.isp.giganews.com has address 216.196.109.145

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Bedankt jongens voor de tip met de server van Euronet, ik haal nu 70kb/s, tog alweer 2x zo snel en zo houd ik nog maar 40kb/s over :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor de grap eens getest of je ook meer dan 2 connecties kunt hebben, en ja hoor, dit werkt ook prima. Gewoon ook met je 3e & 4e e-mail inloggen en je hebt 4x3 threads. Ik gebruik GrabIt, en kan maximaal 8 threads tegelijk open hebben, maar op zich zou 12 threads mogelijk moeten zijn. Je hebt dan toch nog een redelijke totaalsnelheid van zo'n 156KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

bjck schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:50:
[...]

De lange retentie is niet zo heel gek. Casema koopt de usenet dienst extern in bij giganews.com

code:
1
2
news.casema.nl is an alias for europe.isp.giganews.com.
europe.isp.giganews.com has address 216.196.109.145
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:29:
[...]

Deze vraag heb ik ook... zoals ik al gepost heb had ik Casema gebeld maar zeiden ze dat mijn contract net twee dagen ervoor verlengd was. Ik pissig, had ik een mailtje ingevuld op het klachtenformulier op de Casema website. Niet eens met 'zet mn abo gvd om' maar meer de vraag of ik het over zou kunnen zetten. Krijg ik opeens een brief in de bus dat m'n abo omgezet is _/-\o_

Mijn vragen zijn dus:
- Blijven de oude mailadressen bestaan
- Kan ik hierzo bij als ik met Casema heb ingebeld (normaal gesproken kan je alleen maar pop3 gebruiken als je via Wanadoo inbelt)
Mijn e-mail adressen waren meteen eruit gegooid (helaas zelfs nog voordat ik m'n logingegevens van casema had, maar goed).
Je krijgt wel weer 4 mailadressen (bij Casema Maxi tenminste), welke je zelf kan benoemen (bij wanadoo was één van m'n adressen een gaar c-nummer@wanadoo, maar bij Casema kan je de primaire dus ook bepalen).

Aangezien je niet meer op de wanadoo servers zit voor je mail, denk ik niet dat je nog je wanadoo adressen zal kunnen behouden. Mocht je dat op de één of andere manier wel lukken, dan kan je die mail gewoon openen vanaf je casema account.

[ Voor 12% gewijzigd door Blindfold op 16-11-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:38:
[...]

Mijn e-mail adressen waren meteen eruit gegooid (helaas zelfs nog voordat ik m'n logingegevens van casema had, maar goed).
Je krijgt wel weer 4 mailadressen (bij Casema Maxi tenminste), welke je zelf kan benoemen (bij wanadoo was één van m'n adressen een gaar c-nummer@wanadoo, maar bij Casema kan je de primaire dus ook bepalen).

Aangezien je niet meer op de wanadoo servers zit voor je mail, denk ik niet dat je nog je wanadoo adressen zal kunnen behouden. Mocht je dat op de één of andere manier wel lukken, dan kan je die mail gewoon openen vanaf je casema account.
Dank je, ik heb ze dan maar even gemaild of ze het adres ajb willen laten staan en of ik het anders opnieuw kan aanvragen met een gratis inbelaccount (dan kan ik via webmail tenminste soms nog eens checken). Casema multi heeft 'maar' 2 mailadressen maar dit zijn er precies genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
dr.nld schreef op zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:25:
Bingo: nieuwe voorwaarden
http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av.html

Veranderingen in de algemene voorwaarden:
1) FUP wordt beter nagestreeft, niets concreets
2) wel concreet is dat de klanten die na 1 november een abonnement afsluiten een 'huur' modem gaan gebruiken. En hiervoor 12,50 porto aan het eind moet worden neergelgd bij beëindiging abonnement. Niet opsturen, kost je 129 eur.

Lijkt mij stug dat je alle huidige gebruikers ook op puntje 2 kan benaderen: Algemene Voorwaarden voor nieuwe klanten vanaf 1 november 2004 en bestaande klanten vanaf 1 december 2004 :z
Geldt dit ook voor Wanadoo Cable produkten? Of alleen voor ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:29
Dus als ik het goed begrijp, kan ik als ik nog een server aanmaak, met een 2de email adres meer kb/s hale of met meer threads tegelijk downe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warchaser schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:59:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik als ik nog een server aanmaak, met een 2de email adres meer kb/s hale of met meer threads tegelijk downe ?
Ja, inderdaad, dat klopt. Als je GrabIt gebruikt, en een Wanadoo internetverbinding hebt, klik dan links in het vak 'Subscribed groups' met je rechter muisknop op 'My GrabIt' en doe dan 'Add Server'. Vul hier dan dit in:

Profile name: xxxx (<-- maakt niet uit)
Hostname: news.euronet.nl of news.wanadoo.nl
Port: 119
Account name: xxxx (<-- je 2e, 3e of 4e Wanadoo e-mail adres)
Password: xxxx (<-- het password van het e-mail adres)

Normaal gesproken kun je maar met 3 threads tegelijk downloaden, en nu je dit extra e-mail adres hebt toegevoegd heb je 3 extra threads. Ik heb hier Wanadoo Broadband Premium, en daarmee kun je 4 e-mail adressen aanmaken, en ik ben er achter gekomen dat je dan in totaal 12 threads (4x3) kunt hebben. Wel jammer alleen dat GrabIt maar max. 8 threads aankan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Mja het gaat nu weer lekker snel :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wvsanten/wanadoo.gif

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:46:
[...]
Ja, inderdaad, dat klopt. Als je GrabIt gebruikt, en een Wanadoo

er alleen dat GrabIt maar max. 8 threads aankan.
ok, dit heb ik gedaan. Ik zit nu alleen met het probleem, dat als ik iets download.. en het is in m'n batch. dat m'n normale server van een andere server gaat downen, en dan geeft hij weer een fout aan omdat hij niet meer dan 3 tegelijk kan doen,

iemand hulp ? voeg me ff toe :P aub! :P ashwin_wullems@hotmail.com

[ Voor 12% gewijzigd door warchaser op 19-11-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warchaser schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:30:
[...]

ok, dit heb ik gedaan. Ik zit nu alleen met het probleem, dat als ik iets download.. en het is in m'n batch. dat m'n normale server van een andere server gaat downen, en dan geeft hij weer een fout aan omdat hij niet meer dan 3 tegelijk kan doen,

iemand hulp ? voeg me ff toe :P aub! :P ashwin_wullems@hotmail.com
Dit is eenvoudig op te lossen door links bij 'Subscribed groups' met de rechter muisknop op 'Default Server' te klikken en daar dan in het menu 'Maximum allowed connections' op 3 te zetten i.p.v. 8. Doe dit ook even bij de andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
hmm hier werkt het niet meer zo goed. Meestal 3 connecties, soms 4-5... Bij jullie?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
micha schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:36:
[...]

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;)
Opzich heb je daar helemaal gelijk in natuurlijk. Waarom zelf veel investeren in hardware & personeel om het zelf op te zetten als je het ook kan afnemen/inkopen bij een van de specialisten. Echter is dit natuurlijk vast niet de goedkoopste oplossing voor Casema.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die extra email accounts met grabbit werken super.
Ik zit nu op 90 KB/s met mijn wana-lite abbo.
8 threads op 3 log ins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Weet iemand een server waar op kan worden ingelogd, die een langere retentie heeft dan de retentie van wanadoo of euronet.

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Matter op 26-11-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dark Matter schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:40:
Weet iemand een server waar op kan worden ingelogd, die een langere retentie heeft dan de retentie van wanadoo of euronet.
De IPv6 testserver van XS4all is niet slecht. newszilla6.xs4all.nl
Niet altijd even snel, maar wel hogere retentie dan Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
Ik ben net overgestapt van Wanadoo naar Casema, maar kan de niewsgroepen casema.* niet meer lezen. Weet iemand hoe ik ze wel kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik kan niet meer met mijn extra email accounts inloggen op news.euronet.nl of news.wanadoo.nl,
iemand anders met hetzelfde probleem?
gelukkig loopt mijn account in feb. af en da ga ik mooi naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik probeerde met newsbin pro en newsleecher te connecten en vervolgens lukte het met grabit ook niet meer.
Nu heb ik newsbin en newsleecher uninstalled en nu werkt grabit weer.
Vreemd.
Lukt het iemand om met newsleecher te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Bij mij lukt het nog steeds om met meerdere email adressen in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja hij haalt de artiekelen wel binnen met volle snelheid, maar downloaden gaat gewoon met
3 lijntjes totaal 35 kb/s...

wat doe ik fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of snap ik het niet helemaal en is ie met elke account 35 kb/s aan het downlaoden...

heb 3 servers met 3 verschillende e-mailadressen maximaal aantal connecties op 3 staan...
en als ik dan 1 van die servers aanklik geeft ie 35 kb/s aan...

kan iemand me dit een beetje uitleggen, zat hier beetje te lezen en ging het maar is proberen
dus ben nogal nieuw hierin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok sorry gelukt...moets natuurlijk ff aangeven dat hij ze niet allemaal met 1 moest downloaden
maar ook de 2 andere accounts moest gebruiken!

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mn werk adsl via xs4all en maak gebruik van die nieuwsserver. Thuis heb ik een wanadoo adsl abo. Is het mogelijk thuis op de xs4all newsserver in te loggen met inloggegevens van de xs4all account van mn werk? Ik hoop het wel want ik wordt gek van die trage wanadoo snelheden.

Zo niet, zijn er nog andere oplossingen voor mij om thuis toch snel te kunnen downloaden?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

je kan op xs4all inloggen. Het is dan gecapt tot 16kb per lijntje. Geeft je in totaal toch weer ongeveer 50kb extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik ben al vanaf dat het hier leverbaar is klant van casema met een wanadoo abbonement, maar als me internet verhuist is (per 1 Februari) ga ik direct een aanvraag indienen om me abbonement om te laten zetten naar Casema, want dit is echt niks zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Trouwens, iedereen heeft het er over dat je moet inloggen als je de casema newsserver gebruikt, maar als ik die gegevens invul dan krijg ik geen verbinding, dan krijg in een unauthorized melding, iemand enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb trouwens even gekeken op de site van Casema & daar kan je gewoon een produktwijziging doorvoeren, daar kan je dan aangeven per wanneer dat moet gebeuren. Iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:29:
Ik heb trouwens even gekeken op de site van Casema & daar kan je gewoon een produktwijziging doorvoeren, daar kan je dan aangeven per wanneer dat moet gebeuren. Iemand dit al geprobeerd?
ja dat werkt! maar om misverstanden tevoorkomen wanadoo en casema is apart dus zul je willen upgraden naar een ander abbonement zul je toch eerst moeten overstappen van je provider.

Wat betreft je vraag over het inloggen op de casema news server is niet nodig als je provider casema is. Ik kan je vertellen ook al zit je op wanadoo en krijg je account gegevens van iemand die lid is bij casema je kunt niet inloggen op de news server van casema, er zit dus niets anders op dan een pay account erbij tenemen bijv Eweka

voor meer informatie over pay servers verwijs ik je naar de search daar zul je genoeg informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:37:
[...]
ja dat werkt! maar om misverstanden tevoorkomen wanadoo en casema is apart dus zul je willen upgraden naar een ander abbonement zul je toch eerst moeten overstappen van je provider.
Ja, dat overstappen kan ook met dat formulier! :) Ging soepeler dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van wanadoo naar casema??? Zeker alleen als je abonnement is afgelopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Kentut schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:00:
[...]

Ja, dat overstappen kan ook met dat formulier! :) Ging soepeler dan ik dacht.
Ok, maar als ik dus via dat formulier wil overstappen van Wanadoo Premium naar Casema Maxi, kan dat dan per direct?

Ps. hoe bevalt de nieuws server van Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:37:
[...]

Wat betreft je vraag over het inloggen op de casema news server is niet nodig als je provider casema is. Ik kan je vertellen ook al zit je op wanadoo en krijg je account gegevens van iemand die lid is bij casema je kunt niet inloggen op de news server van casema, er zit dus niets anders op dan een pay account erbij tenemen bijv Eweka
Ik bedoelde eigenlijk de Wanadoo news server, ben nu de tweaknews server aan het testen, die kan je gratis 10 dagen proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:27:
Van wanadoo naar casema??? Zeker alleen als je abonnement is afgelopen of niet?
inderdaad, maar je kunt het proberen. Ik werd ook een maand eerder overgezet.
Phoolie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:44:
[...]
Ok, maar als ik dus via dat formulier wil overstappen van Wanadoo Premium naar Casema Maxi, kan dat dan per direct?

Kan direct ja. Weet niet hoe het administratief daar bij casema en wanadoo gaat, maar ze geven de mogelijkheid. De nieuws server bevalt goed, goede retentie, goede downloadsnelheid. Kleine minpuntjes: headers downloaden is niet zo snel, en volgens mij werkt xpat niet (weet ik niet zeker, maar mij is het niet gelukt)

[ Voor 6% gewijzigd door Kentut op 14-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Phoolie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:44:
[...]

Casema is top, alleen kon ik niet zo maar overstappen. abbo moest opgezegd worden en je moet daarna weer zelf aanvragen, betekent dus minimaal 2 weken zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 20:25
Ik heb vorige weekeen nette brief geschreven met dat ik Wanadoo wil opzeggen en dat ik overstap op Casema.

Ik kreeg vandaag een brief met Cd en actievatiecode dat ik per 1 april ben overgestapt op Casema... ik kan niet w88 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Bec80 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:57:
Ik heb vorige weekeen nette brief geschreven met dat ik Wanadoo wil opzeggen en dat ik overstap op Casema.

Ik kreeg vandaag een brief met Cd en actievatiecode dat ik per 1 april ben overgestapt op Casema... ik kan niet w88 _/-\o_
1 April, dat duurt nog wel ff, waarom zo lang?

Of misschien nemen ze je wel in de zeik, 1 April grapje van de Casema, al denk ik niet dat het slim is als ze dat doen, want dat gaat ze vermoedlijk klanten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heb net de Casema gebeld & ik mag pas per 1 Augustus overstappen op Casema :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bec80 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:57:

Ik heb precies hetzelfde gedaan, maar kan vandaag niet meer op news.wanadoo.nl komen, maar wel op news.casema.nl. Ontzettend lekker.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste