Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Was aan het lezen in casema.announce en daar kwam ik het volgende bericht tegen:

In verband met toekomstige uitbreidingen en verbeteringen aan het
netwerk, verhuist Wanadoo binnenkort haar nieuwsservers naar een andere
lokatie. Op korte termijn heeft dit een aantal tijdelijke gevolgen.

Om de verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen, zal het maximaal
aantal verbindingen dat u kunt maken met de nieuwsservers tijdelijk
worden beperkt van vijf tot drie. Daarnaast zal Wanadoo de snelheid
tijdelijk beperken tot 80 kilobit per seconde per connectie.

Wij informeren u zo spoedig mogelijk over de exacte datum en tijd van de
verhuizing.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Zijn we mooi klaar mee denk: 10 kbps per connectie |:( :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Dafjedavid op 13-04-2004 16:47 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 kilobit :o

ik neem aan dat dat een klein foutje is ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

wow wat een snelheid 8)7
Nou ja als we daarna wel met volle vermogen uit de nieuwsgroepen kunnen downloaden ;)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Denk niet dat t een typfout is helaas......

dan maar masaal aan de payservert :*)

Ach ik zie t allemaal wel gebeuren......

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow...

tog maar goed dat als k ga verhuizen van casema af stap

80Kbit, dat had ik met me basic abbo vroeger... niet vooruit te branden gewoon!!
zwaar onder de maat om maar 80kbit per connectie te doen

edit: we verhuizen dus te laat, ik net me modem reset, wel nieuwe snelheid gekregen eindelijk, maar ook maar gelijk ff die beperking... zit ik hier te downen @ 23KB/s GVD :(

maja hopen dat het maar tijdelijk is

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
T schijnt van wel, maar dat zei demon bij supernews ook, Daar is ook alles tijdelijk gelimiteerd, maar t blijft zo schijnbaar. Ben benieuwd wat wanadoo gaat flikken....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dafjedavid schreef op 13 april 2004 @ 18:35:
T schijnt van wel, maar dat zei demon bij supernews ook, Daar is ook alles tijdelijk gelimiteerd, maar t blijft zo schijnbaar. Ben benieuwd wat wanadoo gaat flikken....
ja maar daar is het tog 3 streams van 512kbit??

nouja als k abbo van 2Mbit neem is dat wel mooi, klaagt me pa ook niet meer dat het zo lang durd voordat ie zijn mail heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Ze doen echt als of het tijdelijk is, ik geloof dat dan ook wel, maar het zou echt zuur zijn als dit zo blijft (downloaden met 25 kb/sec als je net je update heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

ja ik zit te downloaden met 40 kb

Niet erg prettig dus als je nu 120 moet halen :D

maja, we wachten af

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Ze zijn er echt echt mee bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel errug toevallig allemaal. Iedereen is NET geupgrade, CT! is NET uit en Casema/Wanadoo gaat met de nieuwsservers stoeien.
Ik vermoed (dat is tenminste mijn optelsom) dat ze de overbelasting van de nieuwsserver (indien mogelijk) een beetje proberen te beperken en door de downloadsnelheidsbeperking de animo bij de beginnende leechers er een beetje proberen uit te halen. Wie wil nou niet zijn nieuwe snelheid testen?! En wat is er beter dan de nieuwsgroepen om diezelfde snelheid te testen?! En laat er nou toevallig een artikel staat in de CT! over nieuwsgroepen die het voor praktisch iedereen toegankelijk maakt van de nieuwsgroepen te leechen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ze zijn wel aan het werk. Al paar weken last van slechte connencties. Hopelijk wordt het deze maand nog afgerond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Vanmorgen was de snelheid weer normaal.

Kan zijn dat ze gefaseerd alles verhuizen en dat af en toe de snelheid ff geknepen wordt. Laten we dat hopen dan :*)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst haalde ik 8 connecties op 1 server, dit ging terug naar 4. Andere server toegevoegd waardoor ik weer 8 connecties haalde en nu dus max 5 ongeacht het aantal servers. Was dit bij jullie ook zo? En kan jij nu dan weer van 8 connecties gebruik maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik heb wel problemen met wanadoo, inderdaad maar 3 connecties en kan inderdaad maar met 10 kilobyte per connectie downloaden. grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:03

sphere

Debian abuser

Een vriend van mij is overgestapt op het internetprodukt van Casema zelf en die haalt met het duurtste abonnement (4mbit?) rustig 500kB/s over 8 connecties.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Das knap, aangezien de beperking van 3 connecties met 80kbit per connectie nu op de server zit. Verder is de connectie limit allang 5 connecties ipv 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 09:08:
Eerst haalde ik 8 connecties op 1 server, dit ging terug naar 4. Andere server toegevoegd waardoor ik weer 8 connecties haalde en nu dus max 5 ongeacht het aantal servers. Was dit bij jullie ook zo? En kan jij nu dan weer van 8 connecties gebruik maken?
Nog niet geprobeerd. Maar het lijkt me sterk dat als je een nieuwe server aanmaakt met exact dezelfde username en ww dat je dan nogmaals 3 connecties hebt....
Ik ga het zo wél proberen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:53:
[...]

Nog niet geprobeerd. Maar het lijkt me sterk dat als je een nieuwe server aanmaakt met exact dezelfde username en ww dat je dan nogmaals 3 connecties hebt....
Ik ga het zo wél proberen... :P
nee kan niet, hier niet iig

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff vervelend dit :(

Is dit niet stiekem tijdelijk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
sphere2 schreef op 14 april 2004 @ 09:32:
Een vriend van mij is overgestapt op het internetprodukt van Casema zelf en die haalt met het duurtste abonnement (4mbit?) rustig 500kB/s over 8 connecties.
Ik heb gisteren news.wanadoo.nl en news.casema.nl gepinged en dat zijn dus 2 verschillende servers aan het ip te zien. Dus als je overgestapt bent op casema kan het idd wel werken. Mensen met wanadoo kunnen niet op die casema server komen, heb hetzelf al getest, maar mijn inloggegevens worden afgewezen.....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu slechts 1 connectie... Moet niet gekker worden dit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Dafjedavid schreef op 14 april 2004 @ 14:09:
[...]

Ik heb gisteren news.wanadoo.nl en news.casema.nl gepinged en dat zijn dus 2 verschillende servers aan het ip te zien. Dus als je overgestapt bent op casema kan het idd wel werken. Mensen met wanadoo kunnen niet op die casema server komen, heb hetzelf al getest, maar mijn inloggegevens worden afgewezen.....
Same here... Wordt ooki afgewezen... Wel crappy 30 Kb/s :(

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Heb vanochtend een buzzardnews accountje genomen, kan ik voor de verandering overdag ook eens met 850 kbit downloaden ;)

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren met wanadoo (ik was altijd heel erg tevreden over de newsserver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:06:
Pff vervelend dit :(

Is dit niet stiekem tijdelijk ofzo?
leer is lezen joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow lol :)

*nix gezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 1 server kon ik 4 conecties, met 3 servers kon ik vaak 2x4 connecties krijgen met zelfde username en pw ja. Maar nu pakt hij maar 5 connecties wel van verschillende servers. Verder ben ik nu headers aan het ophalen met 1mbit dus blijkbaar valt het hier nog mee. *Baco klopt ff af

Anyways we zien wel dl gaat nog aardig hier en hoop dat het straks weer beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrDennis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 08:47
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:37:
Met 1 server kon ik 4 conecties, met 3 servers kon ik vaak 2x4 connecties krijgen met zelfde username en pw ja. Maar nu pakt hij maar 5 connecties wel van verschillende servers. Verder ben ik nu headers aan het ophalen met 1mbit dus blijkbaar valt het hier nog mee. *Baco klopt ff af

Anyways we zien wel dl gaat nog aardig hier en hoop dat het straks weer beter gaat.
headers ophalen gaat wel met de volle snelheid alleen het downloaden niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, had alleen paar kleine dingen gedl en niet naar snelheid gekeken. Nu dl hij met 3 connecties en bijna geen snelheid :(. Hopelijk is het snel over want zo heeft het zelfs met een retentietijd van 4 dagen nog weinig nut :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

seb_ schreef op 14 april 2004 @ 10:21:
Das knap, aangezien de beperking van 3 connecties met 80kbit per connectie nu op de server zit. Verder is de connectie limit allang 5 connecties ipv 8
Das dus de newsserver van casema zelf en daar kan je gebruik van maken als je een Casema Midi, Multi, Maxi of Mega abo hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
nou... lekker gay is dat dan.... ik had net zo'n zin om heel usenet leeg te slurpen met de nieuwe upgrade |:(
Gelukkig beschik ik de helft van de week ook nog over nova.planet.nl waarbij met 1 connectie al 100 kb/s haal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Iemand enig idee hoe lang dit nog gaat duren?

Via de website van wanadoo wordt je ook niet veel wijzer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb nog nix terug gehad of de nieuws servers alweer up and running zijn helaas... maar laten we hopen dat dit wel een verbetering brengt aan die nieuwservert!
(wanadoo helpdesker ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon blijven proberen en ff melden hier als het weer gefixed is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Even voor mijn belevingswereld: Jullie hebben het over de nieuwsserver van Wanadoo, dus niet die van Casema. (Toch?)

De nieuwsserver van casema is namelijk een fysiek andere machine, op een andere locatie, met een ander IP en nog een heleboel dingen die anders zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Floris schreef op 15 april 2004 @ 13:11:
Even voor mijn belevingswereld: Jullie hebben het over de nieuwsserver van Wanadoo, dus niet die van Casema. (Toch?)

De nieuwsserver van casema is namelijk een fysiek andere machine, op een andere locatie, met een ander IP en nog een heleboel dingen die anders zijn. :)
Yep, ik had het over wanadoo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 15:22
Dit grapje gaat volgens wanadoo nog ongeveer 2 weken duren. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Klein noobvraagje voor de casema newsserver, hij vraagt om een login. Moet ik hierbij het c-nummer gebruiken of loginnaam ? En is het @wanadoo of niks ?

Graag wat opheldering, zit liever op casema :D

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:13

Kid Buu

Huh, Pietje?

Lijkt me dat je er alleen gebruik van kan maken als je een abo bij casema hebt.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

rofl, dit was idd wel een erge noobvraag :o

Maargoed; dat omzetten naar Casema, brengt dat nog kosten met zich mee ? Zit liever bij Casema dan Wanadoo tbh.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Je kan overstappen als je een abo gelijkwaardig of hoger neemt bij casema, zonder meerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

kleine titelfix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Laatst een WanadooCable abo aangevraagd. Het kon eindelijk, na twee jaar modemen. (Nee ADSL kan bij mij niet)
En toen stonden er op die site ook ineens Casema abo's.

Ik bellen voor de verschillen: Geen!
Nou ja: bij KCMA krijg je spamfilter en anti-virus waar je bij Wanadoo voor moet betalen. (Maar dat zijn geen dingen waar ik behoefte aan heb)

Vraag ik of ze ook een newsserver hebben, weten ze dat niet eens!
Daarom dus bij wanadoo. Dat is toch een ISP, en KCMA is een kabelnetwerk beheerder.

En nu moet ik lezen dat ze wel een newsserver hebben bij KCMA, en dat die sneller is dan die van Wanadoo..... :( :(

Donderdag krijg ik mijn BroadBandBox(tm). Ik ben benieuwd...

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
hmm eerst downloadde ik nog wel van Wanadoo (beetje traag), maar nu (behalve headers downen gaat erg snel) download ie niets meer, en geeft ie overal aan dat er een wrong article size of not on server is (terwijl ik net headers heb gedowned :D)...

jammer dat er geen duidelijkheid is wanneer het weer normaal wordt

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 03-09 21:25

Haaguit

HBZNPLT!

Ik ben benieuwd hoelang dat geintje nog duurt. Die 30K totaal die ik nu haal is natuurlijk om te :'( . Gelukkig heb ik ook een astraweb accountje, maar ik zal blij zijn als de wanadon't zijn servertjes weer wakker heeft.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

bartware schreef op 16 april 2004 @ 16:47:
Laatst een WanadooCable abo aangevraagd. Het kon eindelijk, na twee jaar modemen. (Nee ADSL kan bij mij niet)
En toen stonden er op die site ook ineens Casema abo's.

Ik bellen voor de verschillen: Geen!
Nou ja: bij KCMA krijg je spamfilter en anti-virus waar je bij Wanadoo voor moet betalen. (Maar dat zijn geen dingen waar ik behoefte aan heb)

Vraag ik of ze ook een newsserver hebben, weten ze dat niet eens!
Daarom dus bij wanadoo. Dat is toch een ISP, en KCMA is een kabelnetwerk beheerder.

En nu moet ik lezen dat ze wel een newsserver hebben bij KCMA, en dat die sneller is dan die van Wanadoo..... :( :(

Donderdag krijg ik mijn BroadBandBox(tm). Ik ben benieuwd...
Niet om het allemaal nog ellendiger te maken, maar ik begreep dat Casema zich juist wilde onderscheiden van Wanadoo, door bijv. meer werk in de nieuwsgroepen te zetten (hoge retentie enzo). Wanadoo gaat alleen maar bergafwaarts met de nieuwsgroepen. Tegenwoordig log ik alleen maar in op FTD zodat m'n account niet verloopt, maar m'n Bittorrent is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

meelmark schreef op 22 april 2004 @ 13:26:

jammer dat er geen duidelijkheid is wanneer het weer normaal wordt
Die duidelijkheid naar abonnees toe is er nooit geweest... D'r worden nooit storingen gemeld zoals bijv. Casema, XS4ALL & Demon dat doen.

Alleen half werkende nieuwe diensten worden tussen neus en lippen door in nieuwsbrieven vermeld.

"Yeah! Een Wanadoo Toolbar voor in IE!" Spyware/adware installeren van je provider, ik sla maai ff af :) Ben voorlopig happy met Firefox; kleiner, sneller, meer functies, betere plugins, veiliger en meer ruimte over op het scherm waar die eigenlijk voor bedoelt is: surfen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 23 april 2004 @ 18:10:
[...]

Die duidelijkheid naar abonnees toe is er nooit geweest... D'r worden nooit storingen gemeld zoals bijv. Casema.
Laat me niet lachen, ik zit al bij casema (nu wanadoo) sinds het delta modems tijdperk laat me 1 ding zeggen de service van Casema is ronduit slecht slechte communicatie emails die zomaar verdwijnen, helpdesk waar 80% van de mensen die er werkt geen verstand heeft van wat ze verkopen en hoe ze met klachten om moeten gaan, maar 1 ding moet ik wel kwijt als het werkt dan werkt het ook meestal goed. Maar zodra er een probleem is tsja.... dan is het huilen met de pet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 10:56:
[...]

Laat me niet lachen, ik zit al bij casema (nu wanadoo) sinds het delta modems tijdperk laat me 1 ding zeggen de service van Casema is ronduit slecht slechte communicatie emails die zomaar verdwijnen, helpdesk waar 80% van de mensen die er werkt geen verstand heeft van wat ze verkopen en hoe ze met klachten om moeten gaan, maar 1 ding moet ik wel kwijt als het werkt dan werkt het ook meestal goed. Maar zodra er een probleem is tsja.... dan is het huilen met de pet op
Laat ik ff dit zeggen: er is communicatie naar Casema gebruikers toe over storingen in casema.announce... Dat kan je niet over Wanadoo zeggen!

idd zijn die mailboxen van Casema 1 groot zwart gat. Bij Wanadoo is het wat minder erg, maar daar krijg je ook alleen maar antwoord als je begint met het webformulier in te vullen, en daarna alleen discusieerd door replies op voorgaande mails te versturen. Volgens mij hebben ze een spam probleempje daar :).

1e lijns helpdesk zijn zowizo bij bijna iedere provider mensen die niet veel meer kunnen dan de handelingen verrichten die ze op hun schermpje krijgen bij een foutcode die jij ze opgeeft. Heb nog geen ervaring bij de betere providers als bijv. XS4ALL of Demon.

idd, als het bij Wanadoo werkte, dan werkte het ook wel goed. Behalve de laatste maand voordat mijn abo stopte ging het wat achteruit. Die 1,5 maand dat ik nu bij Casema zit begint me echter ook m'n str*t uit te komen. Ben blij dat het alleen om een proef periode gaat:
• newsserver gezeur
• DNS probs
• IE zoekpagina gewijzigd
• helpdesker die gewoon absoluut niet wist wat er aan de hand was bij een storing
• modem werd op een andere dag geleverd dan ik had ingevult
• werd in eerst instantie een ander pakket geleverd dan ik had aangevraagt
• slecht reagerende abuse@
• bij die 99 euro voor een proef abo blijft het niet. Je moet zelf betalen voor het terugsturen van de modem. (er staat niks in over dat die netwerk kaart en kabel terug moet :D)

enige plus punt, die 2 maanden proef word uiteindelijk bijna 3 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk... ik heb via-via van iemand 'in the know' gehoord dat die snelheidsbeperking permanent is en dat het onderdeel is van Wanadoo's policy om leechers van nieuwsgroepen te weren.

(klinkt alsof ik het zelf heb verzonnen zo zonder bronvermelding maar sommige mensen willen hun baan houden ;))

eens kijken of we dit als reden op kunnen voeren om onder dat jaarcontract uit te komen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 14:45:
leuk... ik heb via-via van iemand 'in the know' gehoord dat die snelheidsbeperking permanent is en dat het onderdeel is van Wanadoo's policy om leechers van nieuwsgroepen te weren.

(klinkt alsof ik het zelf heb verzonnen zo zonder bronvermelding maar sommige mensen willen hun baan houden ;))

eens kijken of we dit als reden op kunnen voeren om onder dat jaarcontract uit te komen... |:(
Grrrrrrrrr Dat zou niet zo mooi zijn :(
hoe zit het dan met de nieuwsservers van Casema? als je daar naar overstapt gaat ie weer wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium

WHAT WHAT WHAT :o ??????
als dat waar is dan ga ik ook overstappen op casema ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

dagt ik al

hallo payserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo blij heb eindelijk een pay server en dat is echt heerlijk vergeleken met dat gezeik van wanadoo de laatste paar weken

tipje http://www.virtualbox.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Phew, ben ik ff blij dat ik nu lekker op een XS4ALL lijn zit! Ik wist niet dat ze zoo diep zouden zinken bij Wanadoo! (mocht dit bericht uiteraard waar zijn!) Zitten ze eerst reclame te maken dat je flink kan downloaden bij ze, letterlijk: geen download limiet! Doen ze het nu gewoon anders: bandbreedte cappen.

Voor de mensen die (nog) bij Wanadoo zitten: succes en veel sterkte de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ach boeiend, dan ben ik snel weg als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 01:27:
Ik ben zo blij heb eindelijk een pay server en dat is echt heerlijk vergeleken met dat gezeik van wanadoo de laatste paar weken

tipje http://www.virtualbox.nl/
tipje? dacht t niet. btje duur ivm buzzardnews of usenetserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat blijft dan ga ik ook weer over naar casema. Als ze het zo willen kunnen ze het zo krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online

pff mafkees... haha nee dit is echt fout dat je dat nog denkt ook :P hahahaha
denk je nou echt dat wanadoo snelheid knijpt omdat l33chers te weren :S hahaha
als dat zo is doen ze wel de dump groepen blocken hoor!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmore-323 schreef op 27 april 2004 @ 19:01:
[...]

pff mafkees... haha nee dit is echt fout dat je dat nog denkt ook :P hahahaha
denk je nou echt dat wanadoo snelheid knijpt omdat l33chers te weren :S hahaha
als dat zo is doen ze wel de dump groepen blocken hoor!!!!
Dan verlies je meteen die klanten, nu zorg je ervoor dat de kosten binnen de perken blijven. Je kan beter mensen aan het lijntje houden dan dat je ze meteen afstoot als bedrijf zijnde of niet?

Maar goed, we zien wel of het waar is, voorlopig hou ik het nog wel vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat voorlopig is nu al ruim twee weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 00:55:
[...]

Dan verlies je meteen die klanten, nu zorg je ervoor dat de kosten binnen de perken blijven. Je kan beter mensen aan het lijntje houden dan dat je ze meteen afstoot als bedrijf zijnde of niet?

Maar goed, we zien wel of het waar is, voorlopig hou ik het nog wel vol ;)
Mmm beter die diehards kwijt raken dan knijpen... als je ziet hoeveel forums dit onderwerp staat....
slechte reclame gaat altijd sneller dan goede reclame.. < snappie!
Zodra ik wat weet krijgen jullie et direct te horen..... wanadoo'er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Een vriend van me heeft gebeld met de helpdesk en die zeiden dat dit zo blijft, het schijnt te duur te zijn :(

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 28-04-2004 18:49 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
bAdmuTs schreef op 28 april 2004 @ 18:48:
Een vriend van me heeft gebeld met de helpdesk en die zeiden dat dit zo blijft, het schijnt te duur te zijn :(
das grappig... ik werk zelf op die helpdesk en geloof mij we hebben nog nix gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
bAdmuTs schreef op 28 april 2004 @ 18:48:
Te duur?? Wat een onzin :N Ze hebben alleen maar eenmalige kosten aan die server en ze dokken voor wat er via het inet op hun server komt. T zou hun verder niet veel mogen kosten. Als dit blijft ga ik lekker heel veel bittorent gebruiken. Lekker veel upload en download voor hen die allemaal via het inet gaat. Lekker duur voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Net gebeld met Wanadoo ivm die newsgrappen. Het verhaal is wat uitgebreider dan wat er in announce staat. Het is zo dat de wanadoo de servers gaat vervangen. Hierdoor zijn ze de afgelopen weken bezig geweest om het een en ander voor te bereiden. De verlaagde bandbreedte is dus om de downtijd te beperken. Er wordt pas gemaild dat er werkzaamheden zijn als de servers daadwerkelijk down gaan. Om die tijd zo kort mogelijk te houden, hebben ze tijdelijk de bandbreedte geknepen.

Kortom:
Het is niet permanent.
Er komt mail als de servers daadwerkelijk down gaan voor vervanging.
Knijpen is om downtijd terug te brengen tot een minimum.
Er is geen planning bekend (of ze willen het niet vertellen).

Het kost wel even 50cent per minuut, maar dan krijg je wel snel uitleg... Voor de newsservers moet je trouwens met wanadoo bellen, en niet met de casema helpdesk. De servers vallen onder wanadoo namelijk. Kies dan niet voor kabel, want dan wordt je verwezen naar casema. Die verwijzen je weer naar wanadoo :+.

0900-0134 en dan een paar keer '2' doorkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Och, heb net ontdekt dat ik ook vanuit m'n XS4ALL verbinding ook de wanadoo newsserver kan bereiken. Nog niet uitgeprobeerd ofdat ik dat ook tegelijkertijd kan doen over de nog liggende Casema/Wanadoo verbinding :D

Zo maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste 2 weken 's avonds echt een verschrikkelijk hoge ping, Zo tussen de 200\300 (op Engelse game servers).
Elke dag zo'n beetje tussen 19:00 en 23:00 's avonds.
Komt dit doordat de nieuws server vervangen wordt?

PS: check the storingen pagina van casema, ze hebben et weer geupdate met een verhaal over de nieuws server!

Anyway, Iemand een antwoord op mn vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejonge, Weer de hele dag een 300 ping, wordt hier gewoon schijtziek van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
hebben ze het nog niet gefixed? dit gaat wel erg lang duren nu :S. Ga eens informeren hoe snel ik van Casema Wanadoo -> Casema Casema kan met die nieuwsservers

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Het duurt ook nog wel even denk ik. Toen ik ze belde kreeg ik niet echt de indruk dat het in de eindfase was, aangezien er intern geeneens bekend was wanneer de definitieve verhuizing was. Ik ben wel bereid even te wachten, aangezien ze (volgens mij) de retentie ook omhoog gaan gooien op de nieuwe servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:13

Kid Buu

Huh, Pietje?

Wordt de retentie tijd van de nieuwe newsserver van wanadoo ook verbeterd?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
Tz ou niet slim zijn om de newsservers permanent te knijpen:
- dan lopen ze klanten mis
- wat denk je dat dataverkeer van amerika naar hier kost? als hun knipen, gaat alles overstappen op pay-servers.... denk dat dat meer zal kosten dan nieuwe servers plaatsen. dus ik geloof niet dat t permanent is....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
is hier al bekend dat je van 2 servers tegelijk kan downloaden?
Wanadoo is namelijk via 2 adressen/IP's te bereiken.
je moet in bijvoorbeeld newsleecher 2 servers aanmaken.

Je doet het volgende.

- Server 1: news.wanadoo.nl / geen user & pass / 3 connecties
- Server 2: 194.134.35.29 / geen user & pass / 3 connecties

Zorg dat beide servers prioriteit 01 krijggen

vervolgens newsleecher eff reconnecten en voila je kunt nu met 6 lijntjes tegelijk downen dus je haalt zo'n 60-70 kb/s
Bij mij werkte het prima en bij een hele hoop andere heeft het ook gewerkt dus als je het nou niet voor elkaar krijgt met grabit of andere programma's moet je niet gaan zeiken dat het bullshit is :)

[ Voor 42% gewijzigd door Aurelium op 02-05-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurelium schreef op 02 mei 2004 @ 20:59:

Je doet het volgende.

vervolgens newsleecher eff reconnecten en voila je kunt nu met 6 lijntjes tegelijk downen dus je haalt zo'n 60-70 kb/s
Bij mij werkte het prima en bij een hele hoop andere heeft het ook gewerkt dus als je het nou niet voor elkaar krijgt met grabit of andere programma's moet je niet gaan zeiken dat het bullshit is :)
_/-\o_

wel grappig dat ik blij ben terwijl ik gewoon mn 'oude' snelheid weer terug heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 21:26:
[...]

_/-\o_

wel grappig dat ik blij ben terwijl ik gewoon mn 'oude' snelheid weer terug heb :/
Bedoel je nu dat het werkt of niet werkt voor je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, die is handig :). Ik heb trouwens het vermoeden dat er nog meerdere IP's zijn waar je van kan downloaden. Ik weet echter niet welke. In het verleden heb ik nl wel eens verschillende host names langs zien komen bij foutmeldingen..

Helaas werkt het geintje niet van buiten het Wanadoo netwerk :(. Och, ik heb momenteel toch de mogelijkheid om via 2 lijntjes @ 220 kb/s in totaal te leechen :) Helaas komt er weinig interessants langs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat dan ? Hoe kan ik van 2 servers tegelijk downloaden?

en btw, die hoge ping 's avonds van 7 tot 11 , komt dit door die nieuws server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurelium schreef op 02 mei 2004 @ 21:48:
[...]

Bedoel je nu dat het werkt of niet werkt voor je 8)7
wel, maar voor de snelheidsverhoging zat ik ook op zo'n 60 kbps dus op dit moment ben ik er nog niks mee opgeschoten.

(ik zit nu trouwens wel wat met newsleecher te kloten, gebruikte eerst grabit, maar op de een of andere manier krijg ik veel dingen incomplete binnen terwijl ze complete zouden moeten zijn :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 01:30:
Hoe werkt dat dan ? Hoe kan ik van 2 servers tegelijk downloaden?

en btw, die hoge ping 's avonds van 7 tot 11 , komt dit door die nieuws server?
Straf!! Zweepslagen!! Net zolang tot je de moeite neemt om dit gigantische topic van 4.5 pagina's door te lezen.

1 Pagina terug stond dit.

Je doet het volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 01:39:
[...]

wel, maar voor de snelheidsverhoging zat ik ook op zo'n 60 kbps dus op dit moment ben ik er nog niks mee opgeschoten.

(ik zit nu trouwens wel wat met newsleecher te kloten, gebruikte eerst grabit, maar op de een of andere manier krijg ik veel dingen incomplete binnen terwijl ze complete zouden moeten zijn :? )
Met newsleecher werkt het het gemakkelijkst. Hij gebruikt de 2 servers zeg maar als een server. Bij grabit moet je geloof ik gaan zorgen dat je de helft van de bestanden op de ene server aanklikt en de andere helft op andere. beetje omslachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere accts tot mijn beschikking (schoonvader en zwager weten niet van nieuwsgroepen af :P ) maar als ik twee servers aanmaak met verschillende accts werkt het iig NIET.
Ik ga vanaaf iig proberen of het met het IP en servenaam wél werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 09:46:
Ik ga vanaaf iig proberen of het met het IP en servenaam wél werkt....
het werkt gewoon :*) Tis alleen wel belangrijk dat je bij de ene news.wanadoo.nl gebruikt en bij de andere het Ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurelium schreef op 03 mei 2004 @ 09:42:
[...]

Straf!! Zweepslagen!! Net zolang tot je de moeite neemt om dit gigantische topic van 4.5 pagina's door te lezen.

1 Pagina terug stond dit.

[...]
Ah yeah :D
Ik was gister heel erg ziek dus ik begreep het niet zo goed, maar ik begrijp het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurelium schreef op 03 mei 2004 @ 09:44:
[...]

Met newsleecher werkt het het gemakkelijkst. Hij gebruikt de 2 servers zeg maar als een server. Bij grabit moet je geloof ik gaan zorgen dat je de helft van de bestanden op de ene server aanklikt en de andere helft op andere. beetje omslachtig :)
weet ik, ik snap het programma wel maar op de een of andere manier gaat het niet helemaal zoals gepland (ik gebruik ook een andere nieuwsserver waar niet alles compleet op staat, de bedoeling is dat wanadoo het dan afmaakt maar dat lijkt niet helemaal te werken zoals ik het bedoel).

EDIT: heb wat met priorities zitten kloten, lijkt nu goed te werken :)

En vandaag lijkt dat ip niet te werken ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ook newsleecher geïnstalleerd, werkelijk een super programma! Een stukje moeilijker dan Grabit, maar als je gebruik maakt van meerdere newsservers werkelijk een uitkomst!

Momenteel maak ik gebruik van xpat en af en toe nzb files, gaat ff een heel stuk makkelijker :). Als ik bestanden download, dan gebruikt het programma de message headers van newszilla om ze vervolgens van newszilla en wanadoo tegelijkertijd af te halen, terwijl ze eigenlijk niet meer op de news server van Wanadoo te downloaden zijn...

Oftewel, als je ergens een accountje weet te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Ch!pY-J schreef op 03 mei 2004 @ 21:00:
Ik heb ook newsleecher geïnstalleerd, werkelijk een super programma! Een stukje moeilijker dan Grabit, maar als je gebruik maakt van meerdere newsservers werkelijk een uitkomst!

Momenteel maak ik gebruik van xpat en af en toe nzb files, gaat ff een heel stuk makkelijker :). Als ik bestanden download, dan gebruikt het programma de message headers van newszilla om ze vervolgens van newszilla en wanadoo tegelijkertijd af te halen, terwijl ze eigenlijk niet meer op de news server van Wanadoo te downloaden zijn...

Oftewel, als je ergens een accountje weet te regelen
Ja, volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een payserver erbij te hangen en dan je provider server prioriteit 1 te geven en de payserver prior 2, zodat ie alleen dingen die hij niet ziet staan op je provider server van de payserver haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Aurelium schreef op 03 mei 2004 @ 21:03:
[...]

Ja, volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een payserver erbij te hangen en dan je provider server prioriteit 1 te geven en de payserver prior 2, zodat ie alleen dingen die hij niet ziet staan op je provider server van de payserver haalt.
Dat doe ik dus met PowerFTD. Ik heb wanadoo en euronet (ja, met je wanadoo kan je ook op euronet!) en dan Astraweb als pay op prio 2 staan. Eens dat geintje met ip ook proberen, dan kan ik news.wanadoo, dat IP en euronet aanzetten. Dan gaat het eidelijk ergens op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Haaguit schreef op 04 mei 2004 @ 13:16:
[...]

Dat doe ik dus met PowerFTD. Ik heb wanadoo en euronet (ja, met je wanadoo kan je ook op euronet!) en dan Astraweb als pay op prio 2 staan. Eens dat geintje met ip ook proberen, dan kan ik news.wanadoo, dat IP en euronet aanzetten. Dan gaat het eidelijk ergens op lijken.
Wat is dan het adres daarvan? news.euronet.nl?? En kan ik daar ook op met wanadoo cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Aurelium schreef op 04 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Wat is dan het adres daarvan? news.euronet.nl?? En kan ik daar ook op met wanadoo cable?
news.euronet.nl komt op hetzelfde IP uit als news.wanadoo.nl...

Ik heb dat truukje nog steeds niet werkende gekregen :'(. Voorlopig ben ik toch nog bezig op 2/3 van de volle bandbreedte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds bezig he, Al 4 weken dikke diaree met m'n verbinding.
's avonds gewoon een 200\300 ping op engelse gameservers.
Iemand al enige informatie van wanadoo?

Moet nou toch wel zo'n beetje afgelopen zijn met die nieuwsserver |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ip en hostname gebeuren werkt bij mij niet meer :(
Ik krijg een connection timed out bij dat ip... Meer mensen die hier last van hebben?

Nou het lijkt iig of ze er wel mee bezig zijn ;)

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je ? Ik merk absoluut niks behalve een retetrage verbinding.

300 ping gvd, en heb dalijk een belangrijke clanmatch (heb er al een stuk of 8 gemist door dit geschijt met wanadoo).

Wordt hier gewoon pissig om, Nieuws server verplaatsen kan gewoon geen hele maand duren. Geloof er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg hier ook het schijt van dit hele gebeuren...

Ik ben ook nog eens gebonden aan Casema/Wanadoo omdat ik geen telefoonaansluiting heb hier in Utrecht....

Kunnen die hufters hier werkelijk ongestraft mee wegkomen?! Je neemt verdomme toch niet een kabelabbo om een ping van 300+ of een downloadsnelheid van 30kb te hebben?! Je betaald er al genoeg voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Wanadoo forums gaat dit nog een week of 2 duren, ds hebben we bij elkaar een mooi bedrag betaald voor niks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€49,95

Ik ga toch echt een brief schrijven naar die klotetoko!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon om gek van te worden.
Kan ik na de hele middag EINDELIJK gamen, Springt de ping na 40 minuten spelen naar 300.

Ik hoop echt dat dit zo snel mogelijk afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar ik kan sinds gistermiddag niet meer op http://www.gunbound.net komen...
Ik dus rondvragen of hij down is, blijkbaar dus niet...

Hetnet, planet en xs4all komen er wel allemaal op...

Lukt het bij jullie wanadoo'ers ook niet en ligt het aan wanadoo, of heb ik iets fouts gedaan :/

edit:
Heb dit topic op het wanadoo forum gevonden: http://forum.wanadoo.nl/viewtopic.php?t=6467 :r

[ Voor 15% gewijzigd door spideramn op 05-05-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Geen probleem hier met gunbound en wanadoo
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste