Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Nu wordt er gezegd om je save-games weg te gooien (van de cooler natuurlijk), waar kan ik die vinden? Ik heb geen zin om alle 5 de delen van Fac Cry door te lezen, weet iemand waar ik ze kan vinden? Of heeft iemand anders een oplossing voor het Valerie probleem?
E-Developing
ubisoft/crytek/farcry/profiles/player/naam/savegames
spreek voor zich toch
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Nu ik weet waar het is spreekt het voor zich. Toch ben ik nog wel benieuwd voor een andere oplossing voor het valerie probleemjoostve schreef op 23 april 2004 @ 20:22:
kom op met een beetje creativiteit kom je een heel eind
ubisoft/crytek/farcry/profiles/player/naam/savegames
spreek voor zich toch
Savegames weggedaan en snel het level nogmaals gespeeld, kom ik bij Valerie, reageert ze nog niet.... IK weet het niet meer
[ Voor 16% gewijzigd door Batsies op 23-04-2004 21:05 ]
E-Developing
jep gewoon een savegame downloaden van het level ernaBatsies schreef op 23 april 2004 @ 20:32:
[...]
Nu ik weet waar het is spreekt het voor zich. Toch ben ik nog wel benieuwd voor een andere oplossing voor het valerie probleem
Savegames weggedaan en snel het level nogmaals gespeeld, kom ik bij Valerie, reageert ze nog niet.... IK weet het niet meer
je mist wel een ingame filmpje maar verder niet boeiend ofzo.
Kan het zijn dat dat het level "Boat" is, ik heb namelijk een savegame pakket gevonden:
http://download.games.tis...addons5/far_cry-saves.zip
Morgen maar even kijken of hij het doet
[ Voor 54% gewijzigd door Batsies op 23-04-2004 23:08 ]
E-Developing
ik had je al de goede savegame gemaildBatsies schreef op 23 april 2004 @ 23:03:
Heeft iemand misschien een savegame voor het level na "cooler" ik weet niet welk level dat is
Kan het zijn dat dat het level "Boat" is, ik heb namelijk een savegame pakket gevonden:
http://download.games.tis...addons5/far_cry-saves.zip
Morgen maar even kijken of hij het doet
Thnx, is er een mogelijkheid het nog een x te sturen, ik zag namelijk net wat in me mailbox, maar iets te snel op shift+del gedrukt (dacht aan spam). Thnx
E-Developing
Setup:
P4 2,53 (OC-ed naar 2,8)
1 gig ram 2100 (iets automatisch ge-oc-ed ivm verhoging FSB)
Radeon 9600 pro 128mb (OC-ed naar 470 core en 330 mem)
Abit P4b-533e MoBo
Autodetectie geeft aan dat alles op medium moet. Op medium heb ik een frame rate tussen de 45-70 met uitschieters naar beneden en omhoog natuurlijk.
Je zou denken dat als je in de video-opties de textures naar High zou zetten, dat de framerate dan flink omlaag zou gaan. Het vreemde is, dat de framerate bijna gelijk blijft! Wanneer ik ook de Environment op High zet, dan merk ik ietsie achteruitgang in framerate. Ook wel logisch, er komen vissen, vogels enzo bij die ook berekend moeten worden.
De gehele overgang van textures + environment medium naar high kost me denk ik 5 fps. Voor mij acceptabel genoeg om hem op high te houden.
Op zich vind ik dit vreemd, je zou meer verlies van frames verwachten.
Wat zorgt dan eigenlijk het meest voor frame-rate drops? Is het puur het berekenen van extra voorwerpen? Blijkbaar heeft de texture-detail er in Far Cry bij mij weinig mee te maken. Dus tussendoor: Speel met de instellingen, het is het zeker waard. Ik weet ook niet of de autodetect alleen puur naar je videokaart + processor kijkt of niet.
Beauty is in the eye of the beerholder
PSN-id: Chrasher
Alvast bedankt
met je mortieren schieten. Gaat beter. Vervolgens nog 2 of 3 keer met rockets dan gaat ie wel neer. Gewoon "give em everthing youve got"dartbord schreef op 25 april 2004 @ 06:55:
mogguh menschen. Had even een vraagje. Ik speel Far Cry op realistic, maar kom niet verder op het moment. Ik zit in het lvl boat, op een grote boot, en dan komt de bad guy aangevolgen met zn helicopter omdat ik zn radars heb vernield ( vond ie niet leuk) en dat is nogal moeilijk, die heli gaat nog niet eens kapot nadat ik al die raketten erop heb geschoten en blijf maar doodgaan mede doordat het schip zinkt na een tijdje. Heeft iemand tips over hoe ik deze heli in godsnaam neer krijg?
Alvast bedankt
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
die dingen uit dat scope/1x zoom/wannabee-rambo-wapen bedoel je?Domus schreef op 25 april 2004 @ 08:11:
[...]
met je mortieren schieten. Gaat beter. Vervolgens nog 2 of 3 keer met rockets dan gaat ie wel neer. Gewoon "give em everthing youve got"
je moet schuilen totdat de boot een stuk gezonken is en er nog maar weinig van de boot over is. Dan heb je hem zo dood.Domus schreef op 25 april 2004 @ 08:11:
[...]
met je mortieren schieten. Gaat beter. Vervolgens nog 2 of 3 keer met rockets dan gaat ie wel neer. Gewoon "give em everthing youve got"
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Snow_King schreef op 23 april 2004 @ 12:45:
[...]
jep, vond ik ook...
Veel te lomp en snel.
Niemand kan er tegen als je een clip van een M164 in je aars geleegd krijgtzelfs zo'n monster niet.
Maar niet te spreken over "the big one's"
Of je zwemt snel naar het eerste stukje land wat je tegen komt. Dan kun je achter een boom schuilen en hem op je gemak uit de lucht knallen. Dat gaat ook heel goed. Ik had hem toen met een paar rockets dood.Pic_Art schreef op 25 april 2004 @ 10:40:
[...]
je moet schuilen totdat de boot een stuk gezonken is en er nog maar weinig van de boot over is. Dan heb je hem zo dood.
Verwijderd
Asus a7v600
Athlon xp 2600+
512mb
In de systeemeisen staat dat dat moet kunnen (toch?). Spel lijkt redelijk te lopen op laagste settings, maar m'n water is geel met rood en groen
Ook \r_glare 0 of \r_colorbits 8 heeft niet geholpen. Ik heb ook de nieuwste catalyst erop gezet, maar dat hielp ook niet.
Wanneer ik 't spel naar OpenGL zet, crasht ie vlak voordat hij een level geladen heeft en geeft een geheugen leesfout.
Iemand tips, of moet ik nu echt aan de nieuwe videokaart?
de nieuwste drivers wil nog niet zeggen dat het ook lekker loopt.Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:12:
Hoi. Ik probeer farcry (1.1) te spelen op een radeon 7500. Voor de rest bestaat m'n comp uit:
Asus a7v600
Athlon xp 2600+
512mb
In de systeemeisen staat dat dat moet kunnen (toch?). Spel lijkt redelijk te lopen op laagste settings, maar m'n water is geel met rood en groen. Ik heb veel met 3d settings lopen spelen, maar geen resultaat.
Ook \r_glare 0 of \r_colorbits 8 heeft niet geholpen. Ik heb ook de nieuwste catalyst erop gezet, maar dat hielp ook niet.
Wanneer ik 't spel naar OpenGL zet, crasht ie vlak voordat hij een level geladen heeft en geeft een geheugen leesfout.
Iemand tips, of moet ik nu echt aan de nieuwe videokaart?
probeer eens de oude drivers
Verwijderd
oude drivers (catalyst 3.9) geven ook geel-rood-groen water. Ook de nieuwste DNA driver van guru3d geeft raar gekleurd water. Uitzetten van antialiasing geeft ook geen resultaat.joostve schreef op 25 april 2004 @ 12:29:
[...]
de nieuwste drivers wil nog niet zeggen dat het ook lekker loopt.
probeer eens de oude drivers
Ik snap er niks van.
Verwijderd
ik heb :
creative Sound Blaster Audigy 2 met de laatest drivers..
maar ikzelf heb in windows ook last van krakend geluid mischien dat het iets mee te maken hebt ?
Verwijderd
lukt me niet komen een dozijn van die beeste met rockets op je af en dan moet ik cool blijvenThe Doctor schreef op 23 april 2004 @ 12:14:
[...]
Zeker dat stuk dat je in die vulkaan zit![]()
Daar had ik ook wel even moeite mee.
Tip:
Gewoon boven blijven zitten deur open doen en met je sniper die mannetjes pakken met normale guns (cryvision aan zie je ze heel makkelijk). Dan met die gun met die kogel box eronder (naam ff kwijt) die andere afknallen (hier ook weer gewoon boven blijven ze komen vanzelf).

Heb toen vanaf beneden die gasten op het strand en de boot te grazen genomen, waarna ik met m'n sniper die twee boven bij de machinegun heb gepakt.
Vervolgens via het normale pad weer dat end naar boven geklomen (ondertussen natuurlijk wat ventjes neergelegd) tot ik weer boven was. Poeh! wat een klim.....
Toen ik hierna met de hangglider naar beneden vloog kwam er geen heli en kon ik lekker rustig blijven vliegen en genieten van het uitzicht zonder dat ik werd lastiggevallen. Heerlijk RELAXED...
Daar kom je dus nooit uit en dat heeft dus ook geen zin voor mij. Lastig punt, want het laatste autosave-punt was een heel stuk terug (vòòr al die trigens
/connect 195.35.187.13:49001 =>zneek schreef op 26 april 2004 @ 00:21:
voor de mensen die graag op een "snelle" NL server spelen: 195.35.187.13:49001 en 195.35.187.13:49002. Pas op, ik heb rcon, dus campen + sniper = kick
Connection time-out
[ Voor 9% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 26-04-2004 19:13 ]
Bootje gaat naar beneden door:
met dan aan de google GoT searchStaat volgens mij al enkele keren in dit topic.
Je moet de kabels doorschieten.
[ Voor 71% gewijzigd door ernst op 26-04-2004 20:22 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Ik zie dat je de oplossing al hebt gevondenernst schreef op 26 april 2004 @ 20:20:
Het zal al wel eerder gevraagd zijn, maar ik zit vast in het begin op dat grote schip waar je dat bootje moet neerlaten...
Het probleem is dat het bootje niet naar beneden wil...(ik sta er in ja)
Moet ik mn use-key 1 keer in drukken, steeds weer, of ingedrukt houden of doe ik iets anders verkeerd... ?
[ Voor 20% gewijzigd door SPOXER op 26-04-2004 20:24 ]
ja potverdorie (rekening houden met de gelovigen onder onsCalvin&Hobbes schreef op 26 april 2004 @ 19:12:
[...]
/connect 195.35.187.13:49001 =>
Connection time-out
Heeft er iemand met zijn fikken bij de server gezeten. Hij draait nu weer. 1tje. 2de gooi ik morgen weer online.
ik ben mijn Tweakmod nog aan het maken, maar ik ben achter een paar merkwaardigheden gekomen die wellicht alleen bij mij niet juist werken.
Dus hierbij vraag ik jullie om mijn onafgemaakt mod te testen op het volgende:
De mod bevat enkele aanpassingen. Je zult het allemaal wel geloven, maar hier moet je op letten...: Je kan met stenen van 50KG gooien. Hiermee kan je van alles van zijn plaats gooien. Anders dan dat schiet de Falcon (pistool) veel sneller als je de knop ingedrukt houdt en geeft de kogel veel meer impact.
Je moet de mod loaden (met bat of ingame menu) en een level/savegame loaden. Test of de bovengenoemde tweaks werken. Als ze het doen, moet je hetzelfde level/savegame weer opnieuw loaden! Als het goed is (wat dus niet juist is), zal de Falcon de originele waarden weer terug hebben (geen snelvuur of extra impact) maar kan je nog steeds met 50KG stenen gooien. Dit betekend dat als je voor de 2e keer load, mijn mod nog maar voor de helft werkt!
Kunnen jullie even nagaan of dit inderdaad ook zo bij jullie is?
www.planet.nl/~burck010/host/HuggyB/Huggy_Tweak.zip
Dank je!
[ Voor 7% gewijzigd door HuggyB op 27-04-2004 02:15 ]
Ik heb het even voor je getest...HuggyB schreef op 27 april 2004 @ 02:05:
Hey mensen,
ik ben mijn Tweakmod nog aan het maken, maar ik ben achter een paar merkwaardigheden gekomen die wellicht alleen bij mij niet juist werken.
Dus hierbij vraag ik jullie om mijn onafgemaakt mod te testen op het volgende:
De mod bevat enkele aanpassingen. Je zult het allemaal wel geloven, maar hier moet je op letten...: Je kan met stenen van 50KG gooien. Hiermee kan je van alles van zijn plaats gooien. Anders dan dat schiet de Falcon (pistool) veel sneller als je de knop ingedrukt houdt en geeft de kogel veel meer impact.
Je moet de mod loaden (met bat of ingame menu) en een level/savegame loaden. Test of de bovengenoemde tweaks werken. Als ze het doen, moet je hetzelfde level/savegame weer opnieuw loaden! Als het goed is (wat dus niet juist is), zal de Falcon de originele waarden weer terug hebben (geen snelvuur of extra impact) maar kan je nog steeds met 50KG stenen gooien. Dit betekend dat als je voor de 2e keer load, mijn mod nog maar voor de helft werkt!
Kunnen jullie even nagaan of dit inderdaad ook zo bij jullie is?
www.planet.nl/~burck010/host/HuggyB/Huggy_Tweak.zip
Dank je!
Ik krijg inderdaad weer een normaal pistool als ik voor de 2e keer load, de stenen blijven wel getweakt.
PSN: Arienix
Ok bedankt.Chi3F schreef op 27 april 2004 @ 11:41:
[...]
Ik heb het even voor je getest...
Ik krijg inderdaad weer een normaal pistool als ik voor de 2e keer load, de stenen blijven wel getweakt.
Maar dat is wel trut met veren, ik weet echt niet waar het hem in kan zitten... arg.
na 2uur les en geen zin in java en llp (zoals de rest van de klas
ging ik op zoek in eindhoven
3 free record shops --> geen dvd
v&d --> geen farcry
dixons --> geen farcry
nice

ik dus naar huis en ging ff kijken naar freerecord shop hier in venray --> alleen cdrom

dixons kon ik em wel bestellen maar kwam ie pas NA volgnede week dinsdag

nu nog hopen dat de dynabyte in eindhoven em heeft, moet ik allen rot reizen
welke zaken kan ik btw met platen bon betalen
[This space is for rent]
http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=73483
PoweRoy schreef op 27 april 2004 @ 13:27:
godver wilde vandaag ff farcry dvd versie halen
na 2uur les en geen zin in java en llp (zoals de rest van de klas)
ging ik op zoek in eindhoven
3 free record shops --> geen dvd
v&d --> geen farcry
dixons --> geen farcry
nice
ik dus naar huis en ging ff kijken naar freerecord shop hier in venray --> alleen cdrom
dixons kon ik em wel bestellen maar kwam ie pas NA volgnede week dinsdag
nu nog hopen dat de dynabyte in eindhoven em heeft, moet ik allen rot reizen
welke zaken kan ik btw met platen bon betalenkheb nog een bon van 12,5
hoe bevalt je studie daar eigenlijk? omdat je toen nog niet wist wat je wilde enzo?
Verwijderd
Spel ziet er natuurlijk super uit maar dat trage bewegen is een keiharde domper. Absoluut niet realistisch.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 14:25 ]
ik denk dat je je pc even uit de commodore 64 emulatie mode moet halenVerwijderd schreef op 27 april 2004 @ 14:24:
Net even voor het eerst Far Cry gespeeld, en daarna online. Ligt 't nou aan mij of kun je enkel als een ouwe lul van 85 door 't veld heen lopen? Ok, je kunt wel "rennen" (als je van echt rennen kunt spreken tenminste) maar dat lukt maar een paar seconde want dan is je conditie al weer weg.
Spel ziet er natuurlijk super uit maar dat trage bewegen is een keiharde domper. Absoluut niet realistisch.
py.mosjuh schreef op 27 april 2004 @ 13:49:
[...]
offtopic:
hoe bevalt je studie daar eigenlijk? omdat je toen nog niet wist wat je wilde enzo?
bevalt wel goed, veel practicum

hmm bij v&d kan ik met boeken bon betalen maar hadden ze niet. morge bij dynabyte proberen en misschien met platenbon
[This space is for rent]
Mmm, toch raar. Ik heb sinds tijden niet meer zo lang online een spel gespeeld. Vooral mp_surf is erg koel om te doen.
Speel je het wel goed
[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 27-04-2004 17:49 ]
Loze opmerking, zonder reden

Ik merk wel dat er een paar "schoonheidsfoutjes" aanwezig zijn:
- in Assault mode wil het spel nog wel eens doorgaan als de tijd al voorbij is
- Je ziet spelers als snel vanwege die lichtjes, met als gevolg dat snipen wel heel makkelijk wordt (nog maar te zwijgen over het feit dat nametags verschijnen)
- de enorme laggs overal, waardoor werken aan je aimskillzz onmogelijk wordt gemaakt.
Ik krijg alleen geen DD geluid
Weet iemand wat ik eraan kan doen om DD krijgen? Ik ben ernstig goed bekend met HT maar via mn pc ben ik een leek
DD 5.1 in FarCry staat aan
Digi Coax Uit werkt en instelling van mn pc staan goed
[ Voor 9% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-04-2004 18:53 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Falcon Heavy op 27-04-2004 18:52 ]
Ik zou zeggen: 195.35.187.13:49001/49002. Ik heb nog geen last van lag gehad. Strak een ping tussen 30 en 70.Calvin&Hobbes schreef op 27 april 2004 @ 17:57:
[...]
Loze opmerking, zonder reden![]()
Ik merk wel dat er een paar "schoonheidsfoutjes" aanwezig zijn:
- in Assault mode wil het spel nog wel eens doorgaan als de tijd al voorbij is
- Je ziet spelers als snel vanwege die lichtjes, met als gevolg dat snipen wel heel makkelijk wordt (nog maar te zwijgen over het feit dat nametags verschijnen)
- de enorme laggs overal, waardoor werken aan je aimskillzz onmogelijk wordt gemaakt.
Mmmmm, of ik ben n00b of er zijn op onze server wel regelmatig redelijk goeie fraggers. Sowieso is mp_surf nogale een "fragvolle" mapWeAreLegion schreef op 27 april 2004 @ 18:07:
Ik heb het best een tijd gespeeld en moet zeggen dat het online weinig aan is. En dat komt bij mij niet door de lagg (heb daar niet zoveel last van eerlijk gezegd) maar vooral het nivo van de spelers is niet echt bijster hoog. En de servers zijn over het algemeen gewoon zowat leeg das erg jammer. Hoop dat ze daar nog wat aandacht aan gaan besteden. Verder blijft het een topper van een game
[ Voor 34% gewijzigd door zneek op 27-04-2004 19:28 ]
Verwijderd
maar dan moet je naar zo'n gebouw gaan maar heb je pasje voor nodig voor de lift Waar is in godsnaam dat pasje ergens te vinden??? kan iemand mij helpen
ff wat meer rondlopen, je kan ergens naar binnen (klim via zo'n touwbrug naar een boom vlakbij dat gebouw)Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:35:
He, ik zit ook vast.... weet iemand miss waar je bij dat level "research" dan kom je uit zo'n gebouw en kom je buite eigenlijk voor het eerst met die loslopende beesten en boven overal van die loopbruggen en plateau's.....
maar dan moet je naar zo'n gebouw gaan maar heb je pasje voor nodig voor de lift Waar is in godsnaam dat pasje ergens te vinden??? kan iemand mij helpen
Een van de plateau's ligt op de grond, die kun je zo op lopen en dan over de loopbrug naar het gebouw.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:35:
He, ik zit ook vast.... weet iemand miss waar je bij dat level "research" dan kom je uit zo'n gebouw en kom je buite eigenlijk voor het eerst met die loslopende beesten en boven overal van die loopbruggen en plateau's.....
Verwijderd
http://guides.ign.com/guides/482383/
Maar het is beter om er zelf uit te komen natuurlijk en more fun!
\O/ weeeee =[specs]=
hehe dat kan ik vind het nog wel mee vallen maar goed misschien dat het nog komt. Op clanbase is het ook nog erg rustig met clans en dergelijkeMmmmm, of ik ben n00b of er zijn op onze server wel regelmatig redelijk goeie fraggers.

Er wordt bij geen enkel wapen ammo bijgeteld als ik ze pak, geen health, armor, cryvision accu, dus ik heb geen idee
Verwijderd
kan er maar niet doorheen komen ...het zijn van die klote beesten met raketten ook je knal meteen een neer als je de deur uitgaat en dan ff later komen er een paar tegelijk...en dan die springende beesten ook zoiets ...Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:24:
[...]
lukt me niet komen een dozijn van die beeste met rockets op je af en dan moet ik cool blijvenmet een sniper die langzaam reload
Verder niet zo leuk als je zo'n beest (net nieuw voor mij
als dit 't gedeelte is in de vulkaan...Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:03:
kan er maar niet doorheen komen ...het zijn van die klote beesten met raketten ook je knal meteen een neer als je de deur uitgaat en dan ff later komen er een paar tegelijk...en dan die springende beesten ook zoiets ...
gewoon int hoekje bij de deur zitten, totdat die rocketbeasts eraan komen.
om hen te mollen moet je net zover kijken, dat je hun schouders ziet en daarop schieten.
zo kan je ze gewoon verrot schieten zonder dat zij iets doen.
en die springende beesten gewoon verrot snipen met je M4 of G36...
Verwijderd
Ik ben sinds eergisteren de DHCP migratie van casema ondergaan. Alles werkt prima. Alleen 1 probleem. Ik kan geen Farcryserver meer opzetten. Tenminste wel opzetten maar me server wordt niet zichtbaar in de qeury voor de mensen die willen joinen....
Iemand een idee?
En btw, Farcry online RULEZZZ
dit zijn idd granaten voor je OICW en G36TheLemon schreef op 27 april 2004 @ 21:41:
Weet iemand wat dit voor dingetjes zijn:
[afbeelding]
Er wordt bij geen enkel wapen ammo bijgeteld als ik ze pak, geen health, armor, cryvision accu, dus ik heb geen idee
gewoon ff op X drukken dan wissel je van vuursalvo
? ken deze omgeving niet...

Het wapen enz... is gewoon geplakt op een echte foto.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Lijkt me logisch .. een echte foto met het wapen uit Far Cry
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Je bedoelt het level waar je van binnen naar buiten gaat via 2 schuifdeuren? de eerste schuifdeur blijft gesloten? Zoja, ga door de eerste deur en blijf aan de rechterkant van de muur staan achter een riggeltje. Er komt dan een monster aanlopen. Ik heb zelf een paar nades gegooid via de wand van de 2e deur laten terugkaatsen naar achteren waar dat enorme monster staat. Vervolgens 1 of 2 rockets schieten vanuit waar je staat. Vervolgens komen er nog 2 monsters die je zo kan neermaaien met je rockets (OICW en die ander) en als ze niet komen lokken met steentjes. Vervolgens met sniper de rest in de omgeving neerhalenVerwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:03:
[...]
kan er maar niet doorheen komen ...het zijn van die klote beesten met raketten ook je knal meteen een neer als je de deur uitgaat en dan ff later komen er een paar tegelijk...en dan die springende beesten ook zoiets ...
de graphics zijn natuurlijk helemaal geweldig, en het spel is ook gelukkig niet al te makkelijk, nou schiet ik me er toch wel aardig doorheen maar ben toch al wel een aantal keer dood gegaan
verder vind ik de A.I ook wel goed, de tegenstanders blijven teminste niet dom stil staan om zich neer te laten schieten, ook vind ik het wel relax dat ze je ook echt horen aankomen (dit hebben natuurlijk wel meer spellen maar bij far cry kom het toch het beste tot z'n recht)
ook is het mikken op de tegenstanders niet echt makkelijk je moet er toch echt wel ff de tijd voor nemen om ze goed te raken, helemaal als er ze op een boot ofzo zitten die snel beweegt, nu speel ik teminste nog eens een ander spel dan alleen maar counter-strike
maargoed weer genoeg gelult over de geweldige spel, ik ga weer lekker verder met spelen (hopelijk duurt ie een beetje lang, maar dat moet bijna wel met 3.45 gig)
Zag het er maar zo uit. Maar dat zal niet lang duren iig....technology is rising!Timocos schreef op 28 april 2004 @ 12:05:
[...]
Lijkt me logisch .. een echte foto met het wapen uit Far Cry
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 28-04-2004 13:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
n00bs schreef op 28 april 2004 @ 12:09:
Je bedoelt het level waar je van binnen naar buiten gaat via 2 schuifdeuren? de eerste schuifdeur blijft gesloten? Zoja, ga door de eerste deur en blijf aan de rechterkant van de muur staan achter een riggeltje. Er komt dan een monster aanlopen. Ik heb zelf een paar nades gegooid via de wand van de 2e deur laten terugkaatsen naar achteren waar dat enorme monster staat. Vervolgens 1 of 2 rockets schieten vanuit waar je staat. Vervolgens komen er nog 2 monsters die je zo kan neermaaien met je rockets (OICW en die ander) en als ze niet komen lokken met steentjes. Vervolgens met sniper de rest in de omgeving neerhalen
veel makkelijker...NewbieNeo schreef op 27 april 2004 @ 22:11:
als dit 't gedeelte is in de vulkaan...
gewoon int hoekje bij de deur zitten, totdat die rocketbeasts eraan komen.
om hen te mollen moet je net zover kijken, dat je hun schouders ziet en daarop schieten.
zo kan je ze gewoon verrot schieten zonder dat zij iets doen.
en die springende beesten gewoon verrot snipen met je M4 of G36...
zij doen helemaal niets anders dan doodgaan, terwijl jij geen leven of shield verliest..
Verwijderd
Net start ik FarCry op level laden: geen probleem.
Maar als ik bij het volgende level kom laat hij wel helemaal door en dan krijg ik ineens vaag beeld, en blijft hij hangen.
Al een beetje met de settings gespeeld maar maakt nix uit. Is dit misschien een bekent driver probleem? ik heb de Catalyst Drivers (Cat 4.2)
Verwijderd
Heb altijd cs gespeeld dus je weet denk ik wel hoeveel ik van dit soort dingen af weet
Ergens in dat level waar je al die 'stoom leiding kraantjes' moet afsluiten. Dat doe ik dus braaf, vervolgens krijg ik bij 1 van die kraantjes nog het commentaar dat ik nu een nieuw doel (zo'n stipje) op mn GPS heb, maar daar kan ik helemaal niet komen ?
Het lijkt er op dat ik door een deur moet, maar die vraagt om zo'n key ding en dat heb ik blijbaar niet...
Suggesties? (plz)
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
(gaat om die blauwe pas neem ik aan?)ernst schreef op 28 april 2004 @ 14:48:
Ok, zit weer vast.
Ergens in dat level waar je al die 'stoom leiding kraantjes' moet afsluiten. Dat doe ik dus braaf, vervolgens krijg ik bij 1 van die kraantjes nog het commentaar dat ik nu een nieuw doel (zo'n stipje) op mn GPS heb, maar daar kan ik helemaal niet komen ?
Het lijkt er op dat ik door een deur moet, maar die vraagt om zo'n key ding en dat heb ik blijbaar niet...
Suggesties? (plz)
Je moet hier terug lopen en dan kan je ergens naar boven waar je eerst naar onder bent gegaan daar staat in een soort hokje met uitzicht over een hal de pas op een tafel. (heb ik ook een tijdje vast gezeten)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 15:03 ]
Heb wel een paar keer even vast gezeten, o.a. bij die 3 stoomventielen die je moet afsluiten. Had de blauwe en de rode keycard wel gevonden, maar ik kon de groene maar NIET vinden! Uiteindelijk na vanaf het vorige save-point weer te spelen vond ik hem wel.
Vind Far Cry echt een topper zeg! Wat een spannende game! Op sommige momenten deed het erg aan (inkopper) Jurassic Park denken, op andere momenten deed het me juist aan Aliens denken. En met Cry-Vision aan kreeg je het gevoel als Predator in de wereld rond te kijken !
Ben ERG benieuwd wat de mod-scene voor moois met deze engine gaat maken. Vooral de total-conversions ben ik erg benieuwd naar. Far Cry schreeuwt natuurlijk om een Jurassic Park mod en gelukkig is die ook al in ontwikkeling. Hopelijk is het team erachter echt serieus en zakt het niet voortijdig weg.
Thnx, ben weer verder. Snapte al niet wat die gekleurde dingen onderin mn scherm warenVerwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:01:
[...]
(gaat om die blauwe pas neem ik aan?)![]()
Je moet hier terug lopen en dan kan je ergens naar boven waar je eerst naar onder bent gegaan daar staat in een soort hokje met uitzicht over een hal de pas op een tafel. (heb ik ook een tijdje vast gezeten)
Echt vanaf begin van het spel zat ik er al helemaal in ... Enn grafisch ziet het gelikt uit. Goede spanning wordt er opgebouwd vind ik ook. Schrik me af en toe rot. Kheb um nog lang nie uit ( denk ik ) . Dat zie ik ook wel. Maar ik wil echt genieten van dit spel. Want tegenwoordig zijn er nog steeds maar zelden shooters van dit kaliber. Ik doel dan uiteraard vooral op de gameplay.
Er zijn altijd wel op of aanmerkingen, maar deze game staat voor mij toch echt wel fftjes bovenaan ...
Anyways .. deze jongen gaat weer ff verder ... loopt hier als een tiet btw .. Heb net zolang gewacht met spelen totdat ik eindelijk mun 9800pro had en occed naar XT ... Het grafische gedeelte vult de gameplay toch echt wel enorm aan ..
Patch 2 (v1.2) change log
Gameplay changes
• Made the run speed about 15% faster
• Made sprint last 30% longer
• Adjusted damage to vehicles
• Vehicles now survive longer in multiplayer and behave consistently between weapon damage types
• Bullet damage can be disabled by "g_vehicleBulletDamage" cvar: 0 = no bullet damage (default), 1 = bullet damage; this works only in MP.
• MP vehicles can get the same damage from every kind of bullet (no distinction between sniper rifle and the deagle), this value is set by 'dmgBulletMP' variable inside 'DamageParams' table of the vehicle.
• Buggy, humvee and gunboat can be destroyed with one rocket.
• Bigtruck can be destroyed with three rockets.
• Buggy and gunboat can be destroyed with 100 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
• Humvee can be destroyed with 150 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
• Bigtruck can be destroyed with 500 bullets (if g_vehicleBulletDamage = 1)
Bug fixes
• Investigated a number of serious issues with headshot detection
• Various network improvements
• Vehicle damage code cleaned and made more consistent for modders
• Fixed some issues with ladder animations appearing odd to other players
• Fixed a number of ladder related bugs
• Added better quicksave state saving for single player (corrected around 100 bugs)
• Fixed bug where players name tag didn't show up in multiplayer
• Fixed bug where console would accept letters as variable states
• Fixed error with warning message in connection dialogue
• Fixed issue with connection dialogue error message
• Fixed incorrect HUD message
• Fixed server shutdown dialogue error message
• Fixed a number of issues with the server listing not displaying correctly (greyed out)
• Fixed UI bug that caused cancel button not to work
• Fixed issue causing server create sessions not to be saved
• Fixed issue with Radeon 9600 rendering issue
• Fixed Punkbuster crash when switching from punkbuster online server to hosting LAN server
• Fixed issue with punkbuster icon not showing up in the server listing
• Fixed random crash relating to punkbuster server listing info
• Fixed issue with punkbuster refusing connection to a server that is destroyed and then re-hosted
• Fixed a number of crash problems related to punkbuster server creation with non-dedicated servers
• Fixed issue with punkbuster enabled in multiple server profiles
• Disabled e_vegetation_min_size in multiplayer (used as cheat)
• Added optimizations for character effects including invulnerability shader
• Added optimizations for scoreboard performance. Scoreboard no longer updates fields that have not changed
• Fixed issue where radar would not be drawn correctly with certain game type changes
• Fixed framerate issue when player touched assault ammo pickups
Verwijderd
Hoop dat hji dan wel weer beter draait
(spel niet meer uitvalt aan het einde van laden map, vaag beeld e.d.)
Verwijderd
Schuil in de stuurhut en schiet met raketten op hem, of zwem naar het gezonken bootje op het strand, daarachter kan je ook goed schuilen en rustig op hem schieten.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 12:49:
er komt een helikopter aan maar die kan ik niet kapot krijgen.... wat moet ik daar doen?
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
ik snap nog steeds niet dat iedereen hier zoveel moeite mee heeft.. ren gewoon naar voren op die boot (zoals hoe-heet-die-gast-via-de-mobiel-ook-weer ook zegt), ga achter die mast staan en bestook hem met raketten. raakschieten is toch echt niet zo moeilijk of wel dan?Metzie schreef op 29 april 2004 @ 13:06:
[...]
Schuil in de stuurhut en schiet met raketten op hem, of zwem naar het gezonken bootje op het strand, daarachter kan je ook goed schuilen en rustig op hem schieten.
Ik zwom naar dat stukje land met die bomen, en ging telkens achter de bomen schuilen... Heb je tenminste geen last van zinkende schip, en die dude kan je niet raken als je achter een boom zit!Metzie schreef op 29 april 2004 @ 13:06:
[...]
Schuil in de stuurhut en schiet met raketten op hem, of zwem naar het gezonken bootje op het strand, daarachter kan je ook goed schuilen en rustig op hem schieten.
PSN: Arienix
Zo heb ik het ook gedaan, gaat perfect. Had eerst nog geprobeerd om met een bootje die helikopter kapot te schieten, alleen ontploft deze boot vanzelf als je eenmaal op het grote schip komtChi3F schreef op 29 april 2004 @ 14:04:
[...]
Ik zwom naar dat stukje land met die bomen, en ging telkens achter de bomen schuilen... Heb je tenminste geen last van zinkende schip, en die dude kan je niet raken als je achter een boom zit!
Gewoon er langs/dichtbij/tegen aan gaan staan of lopen zou genoeg moeten zijn.coelho schreef op 29 april 2004 @ 15:54:
ik krijg het niet voor elkaar om m'n health op te waarderen. Moet dit met het eten en drinken of met de ehbo trommels? Heb het al geprobeerd met de usetoets (F) maar dat lukt niet. Het is vast iets kleins, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan me helpen?
Edit: Langs zo'n ehbo ding dus
[ Voor 5% gewijzigd door _Ernst_ op 29-04-2004 16:18 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat er precies met opwaarderen bedoelt word, maar meer health dan in het balkje past zul je nooit krijgen, dus echt op te waarderen is het niet, hoogstens aan te vullen. En dat doe je idd door gewoon over die medic paketjes heen te wandelen.
[ Voor 89% gewijzigd door MarcoZ20 op 29-04-2004 19:25 ]
Het enige wat ik echt mis zijn de schrik momenten, nooit kwam er een monster door de muur gestormt of van boven op je lift geknalt. Ik denk dat ik voor dat soort dingen ff op doom moet wachten.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Dus toen maar aan de zijkant overboord gesprongen en naar de kant met die 2 palmbomen gezwommen (niet richting die oude vissersboot, dan krijg je nog teveel schade door de explosie). Schuilend op het land, achter de palmboom, was het een koud kunstje om de heli netjes te raken zonder zelf geraakt te worden.
Overigens heb ik wel een paar schrikmomenten gehad. Meestal als je een ruimte op de verkeerde manier benadert, en dat er ineens meerdere van die springende Trigens op je afkomen. Tsja, met je P90 kun je twee van die Trigens achter elkaar nog wel afmaken, maar als er vier vlak achter elkaar komen, en je al achteruitlopend en half in paniek zonder ammo komt te zitten, dan zit je snel weer je laatste spawnpunt te laden!
Ook de eerste keer dat ik te maken kreeg met die onzichtbare monsters, en ik vergeten had m'n CryVision aan te zetten. Word je geraakt door kogels, kijk je in paniek rond waar dat vandaan komt en zie je niemand. En vervolgens zie je een soort blur en word je door klauwen aan stukken gereten!
Ik heb in het spel, dat het regelmatig kraakt het geluid, en dat bij het schieten het wat verlaat is. Niet altijd later, maar meestal wel. Ik heb in het spel al geprobeerd met soundsettings te spelen ( op 5.1 gezet en op surround ) maar heb bij beide instellingen hetzelfde.
mijn specs:
Asus A7N8X deluxe
Creative Inspire 5200 5.1 speakerset
Amd 2400 @ 2800
Ati 9800pro @ XT
Twinmos 512 mb pc 3200
Soundblaster audigy 2 planitum ( met laatste drivers )
xp pro met sp1
dx9b
ati 4.4
uiteraard laatste nForce drivers enzo voor mobi
far cry 1.1 patch
Verwijderd
Das ook wel weer een beetje overdreven gedoe....ik draai met 4.1 en geen probs dus ik ga ook niet naar een nieuwere.n00bs schreef op 28 april 2004 @ 13:57:
Wat dacht je van de laatste drivers installen. Waar haal je in hemelsnaam nog de 4.2 vandaanondertussen zijn wij bij 4.4 en 4.5 komen er binnen 2 weken alweer aan.
guide grotendeels doorlopen. Samen met het overklokken van mijn FSB (was 133, nu 147)
en mijn videokaart haal ik nu redelijke scores.
Specs:
ATI Radeon 9600pro
P4 2,53 ghz @ 2,77
1 Gigabyte 2100 geheugen
Door het overklokken van mijn FSB, lopen mijn geheugen, PCI en AGP slots nu ook sneller.
Ik heb nu alle instellingen op "High" staan, behalve "Shadows".
Dit omdat Shadows de meeste achteruitgang in FPS geeft. Op zich kan ik
die ook wel aanzetten, maar dan dropt mijn FPS teveel omlaag naar mijn zin.
Ik zal eerst mijn overclock settings even laten zien:

Ik heb met deze settings ongeveer een uur gespeeld en geen artifacts of
andere rare dingen. Mijn kaart wordt wel wat warmer, maar ik heb het
idee dat hij het wel goed volhoudt. ( LET OP! Overklokken kan je kaart
beschadigen als het fout gaat! kijk dus goed uit!)
Screenies:

http://www.tweakguides.com/Farcry_1.html Tweak Guide.
Beauty is in the eye of the beerholder
Hehe das een dag taak zowat
[ Voor 21% gewijzigd door WeAreLegion op 30-04-2004 12:38 ]
iemand enig idee hoe ik hier verder kom
die deur hoort toch gewoon open te zijnPilatuS schreef op 30 april 2004 @ 14:19:
ik zit nu in geloof level 4, waarbij je een minutie depot moet opblazen om een afleiding de veroorzaken, ik heb alleen geen idee hoe ik dat gebouw wat ik moet opblazen binnen kom aangezien de duur dicht is
iemand enig idee hoe ik hier verder kom, ik heb het alarm al uitzeten maar dat helpt dus niets
maak eens een screenshot dan
Volgens mij sta je voor het verkeerde gebouw.PilatuS schreef op 30 april 2004 @ 14:19:
ik zit nu in geloof level 4, waarbij je een minutie depot moet opblazen om een afleiding de veroorzaken, ik heb alleen geen idee hoe ik dat gebouw wat ik moet opblazen binnen kom aangezien de duur dicht is
iemand enig idee hoe ik hier verder kom, ik heb het alarm al uitzeten maar dat helpt dus niets

En eenmaal binnen in het juiste gebouw heb je nog een pasje nodig, die ergens in een van de andere gebouwen ligt. Het gebouw dat nu nog dicht zit gaat vanzelf open hinthintChrasher schreef op 30 april 2004 @ 15:15:
[...]
Volgens mij sta je voor het verkeerde gebouw.![]()
Het was volgens mij het eennalaatste gebouw.
[ Voor 9% gewijzigd door Emcee op 30-04-2004 15:22 ]
Dit topic is gesloten.