[OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
hmmz nou ok we wagen het er maar op dus :+
Sorry voor mijn onzekerheid, ik had toch het hele topic doorgelezen dus ik weet echt wel genoeg van deze kaartjes zo ;)

Mn vorige kaartje was een GF4 MX 440 :X

btw: als ik zo iedereen's mening zie zijn originele Ati drivers sneller dan Omega Catalyst??

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na een uurtje Farcry word de 9800 echt wel heet, case fans zijn best nodig.
als de pc Farcry kan lijden dan kan die elk spel aan :) :)

Waar lezen jullie de temp mee uit, van de 9800pro of xt.
zal mooi wezen als daar net zo'n soort progje voor is al hwmonitor oid

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Tutti-frutti schreef op 27 april 2004 @ 19:08:
[...]

Ik zal voor de HIS 9800xt bios gaan , zie test :)
his is hynix geheugen toch? Ik heb ook de ati 9800 pro met hynix 2.8ns kaart, heb daar gewoon de 'build by ati 9800 xt samsung' bios ingeflashed en heb geen problemen ondervonden, wel even dat koelertje eruit geschroeft en een grotere koeler op gedaan, volgens mij maakt het weinig uit welk bios je hebt, samsung, his, is allemaal het zelfde, de main thing is gewoon dat je geheugen op die snelheid wil lopen ja of nee, of dat nou hynix of samsung is maakt niet uit, ga er van uit dat de his en de samsung biossen allebei op dezelfde geheugen snelheid draaien, lijkt me stug dat er voor elke kaart waar ander ram op zit speciale parameters mee worden gegeven...

ik haal btw met dat bios en de ati 4.4 drivers 6411 punten in 3dmark2k3. (samen met een barton @220x10.5 + 2x512 corsair value ddr400 geheugen in dual channel 2.5-3-3-7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

cruger schreef op 27 april 2004 @ 19:54:
Na een uurtje Farcry word de 9800 echt wel heet, case fans zijn best nodig.
als de pc Farcry kan lijden dan kan die elk spel aan :) :)

Waar lezen jullie de temp mee uit, van de 9800pro of xt.
zal mooi wezen als daar net zo'n soort progje voor is al hwmonitor oid
bij mij kan dat met ASUS smartdoctor

[ Voor 84% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2004 20:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mister_X schreef op 27 april 2004 @ 20:11:
[...]

his is hynix geheugen toch? Ik heb ook de ati 9800 pro met hynix 2.8ns kaart, heb daar gewoon de 'build by ati 9800 xt samsung' bios ingeflashed en heb geen problemen ondervonden, wel even dat koelertje eruit geschroeft en een grotere koeler op gedaan, volgens mij maakt het weinig uit welk bios je hebt, samsung, his, is allemaal het zelfde, de main thing is gewoon dat je geheugen op die snelheid wil lopen ja of nee, of dat nou hynix of samsung is maakt niet uit, ga er van uit dat de his en de samsung biossen allebei op dezelfde geheugen snelheid draaien, lijkt me stug dat er voor elke kaart waar ander ram op zit speciale parameters mee worden gegeven...

ik haal btw met dat bios en de ati 4.4 drivers 6411 punten in 3dmark2k3. (samen met een barton @220x10.5 + 2x512 corsair value ddr400 geheugen in dual channel 2.5-3-3-7)
Maakt wel degelijk uit. Ik krijg net als wat adneren memartifacts met de samsungbios. Daar heb ik geen last van met een hynix bios. (bijvoorbeeld die van HIS of Club3d)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84
maar dat is alleen voor Asus kaarten, de meeste 9800 pro kunnen dat niet maar de 9800XT (de 'echte') daarbij kan je het bij overdrive zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, vroeg me al af waarom mijn PRO die temps kon weergeven, maar das dus een asus only gadget. ik hou het flashen en klokken iig voorlopig ff voor gezien. @XT bios kreeg ik allemaal gekke effecten in games en 3dmark (ook op PRO speeds) en die effecten waren geen standaard ghosting :(. Nu maar weer met PRO bios en op PRO speeds en met ATI driver en dan werkt alles weer prima, en voorlopig zijn er toch nog geen games die op lage settings moeten om goed te draaien :Y), die 3dmarks kunnen me dan verder gestolen worden, al is de patsfactor van een XT natuurlijk wel weer leuk. Maar binnenkort misschien ff window sidepannel scoren, kaartje ziet er namelijk wel exact etzelfde uit als een asus 9800XT :9~

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2004 22:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
helaas, ik heb een R350 core, ik heb namenlijk ghosting.. dan maar met softmod, dan kan ik patsen dat ik een XT heb ;)

jammer genoeg zit er duidelijk een fysiek verschil in de XT voor wat betreft het casten van schaduwen, daardoor zitten er in 3dmark en in directX 9 games deze verschrikkelijke ghosts.. :(

nu heb ik 5780 3dmarks, met omega softmod drivers, zonder kwam ik iets boven de 6000 uit..

ik vind eigenlijk dat ik wat weinig punten haal voor een 2500+ met 512MB ram en mn "XT"..

ik hou mn XT bios, ik heb met XT bios nog steeds een beetje core-artifacts in nature benchmark.. maar ik ga wel wat extra koeling maken.. het is iig MINDER dan met originele bios :)

[ Voor 79% gewijzigd door Makkelijk op 28-04-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
met asus smartdoctor moet je echt een asus kaart hebben, of iig subvendor id 1043 in je bios hebben.
Het lukt me niet met biosedit 2.7 of raedit 1.1d om dat te veranderen zodat het ook echt bij de details in de options tab komt te staan.

en ik vermoed dat de temp sensor domweg niet aanwezig is bij de sapphire kaart enzo ook bij vele andere oem pcb's

[ Voor 20% gewijzigd door cruger op 28-04-2004 00:29 ]

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
quote:
Race Eend schreef op 27 april 2004 @ 02:18:
Als je op dit moment een 9700 (pro) hebt en die overkloked hebt, dan doe je echt bijna niet onder voor een 9800 en is de upgrade in mijn ogen vrij zinloos.

Bouw een leuke cpu/1U koeler op je kaart, voer een simpel vmodje uit en trek er nog ff wat meer uit dan haal je net als ik bijna 6500 3dmark03 puntjes en win je het zelfs nog van de gemiddelde 9800 pro @ XT

Later kan je altijd nog een NV40 (-> of vloek ik nu in dit topic ) of R420 kopen.

Zijn hier meer mensen het mee eens?
Ik dacht zelf om de r9800PRO eerst te halen en dan later een R420 of nv40.
mijn r9700 komy zonder vmods niet verder dan 365 core en 310 mem

Dit is een subtiel kickje, alleen dan de vorige text gecopieerd. Dit omdat de vorige text anders wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Het performance verschil tussen de 9700P en 9800P is in mijn ogen echt geen €200 waard.
Tenzij je je 9700P voor een leuk prijsje de deur uit kan doen natuurlijk, maar dan nog: het blijft jouw keuze :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
alles goed en wel, best goede performence 6200+ 3dmarks
Het kan nog wel wat hoger maar dan moet je die kaart echt pesten en dat komt de levensduur niet ten goede.

maar er is 1 dingetje wat dwars ligt, de drivers worden niet in 1 keer herkend , ik moet kiezen voor "don't search i will choose the driver to install" de langere weg dus.
Is dat bij jullie ook zo. ?
er is toch iets vaags met die sapphire kaart, en het lukt niet om precies uit te vinden wat.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
r00n187 schreef op 28 april 2004 @ 10:24:
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Het performance verschil tussen de 9700P en 9800P is in mijn ogen echt geen €200 waard.
Tenzij je je 9700P voor een leuk prijsje de deur uit kan doen natuurlijk, maar dan nog: het blijft jouw keuze :)
Het is een 9700 (non pro) die max 365 core en 310 mem haalt. Dit is zonder Vmods. Wel zit er al WC op. Ik haal nu 5600 punten. Wat zal je gemiddeld halen met een 9800 PRO OC-ed wel te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
cruger schreef op 28 april 2004 @ 13:21:
alles goed en wel, best goede performence 6200+ 3dmarks
Het kan nog wel wat hoger maar dan moet je die kaart echt pesten en dat komt de levensduur niet ten goede.

maar er is 1 dingetje wat dwars ligt, de drivers worden niet in 1 keer herkend , ik moet kiezen voor "don't search i will choose the driver to install" de langere weg dus.
Is dat bij jullie ook zo. ?
er is toch iets vaags met die sapphire kaart, en het lukt niet om precies uit te vinden wat.
hoezo levensduur? hoe kan iets zonder mechanische onderdelen (=slijtage) nou uberhaupt een levensduur hebben, als het werkt en het wordt niet te warm (lees=het smelt niet) dan is het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
nee mister_x de levenduur word wel degenlijk bepaald door hitte en andere over de zeik overclock dingetjes.
vb als je 2 kaarten neemt , de 1 clock tot op z'n tenen , de andere niet dan zal die 2de langer heel blijven.

over de driver, ik was vergeten te melden dat ik de driver van omega heb gebruikt en dan wel alleen de 2KXP_INF dir, niet setup.exe

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een noob vraag:

Als ik mijn kaart klok op 412 core en 365 mem met een mijn standaard bios 9800 pro sapphire

en ik flash de bios naar 9800 xt met pcies de zelfde kloksnelheden is mijn 3d mark 03 score dan nog steeds hetzelfde ?

(haal nu 6150 punten met 412 core en 365 mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt wel degelijk uit. Ik krijg net als wat adneren memartifacts met de samsungbios. Daar heb ik geen last van met een hynix bios. (bijvoorbeeld die van HIS of Club3d)[/quote]

Heb je HIS bios voor me? Volgens mij is die bios van dit topic voor samsung geheugen. Of staat der dat het voor samsung geheugen is maar is in het werkelijkheid eigenlijk voor HIS geheugen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ! dit is dus wat ik zocht !
Ik laat er gewoon de origineele bios in en klok hem over naar de xt speeds, heb ik ook geen gelazer met die bios flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
willy83 schreef op 28 april 2004 @ 13:33:
[...]

Het is een 9700 (non pro) die max 365 core en 310 mem haalt. Dit is zonder Vmods. Wel zit er al WC op. Ik haal nu 5600 punten. Wat zal je gemiddeld halen met een 9800 PRO OC-ed wel te verstaan
Een niet ge-vmodde 9800pro zal zo'n 420/380 halen, en daarmee een score rond de 6200-6300 punten neerzetten. Zeker omdat jij een WC hebt is een vmod echt goed te doen hoor, heb je je geheugen ook gekoeld? Zo nee, doe dat dan ook + een vmod, dan haal je hetzelfde als een 9800 pro, alleen voor wat minder geld. Dan haal je zo 400 Mhz uit je core hoor. Gewoon met 2x een 2k7 weestandje (1 voor mem 1 voor gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Even misschien een beetje offtopic.

Maar mijn kaart 9800SE haalt standaard score 4900 in 3dmark03.
Ik heb een 3200+ AMD Athlon XP erin zitten met 1024 geheugen.

Maar nu mijn vraag draait die 9700 non pro of pro op 1.4 Pixel Shader
of op de 2.0 Pixel Shader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag net bij Sallandautomatiseringen mijn Club3D 9800 Pro 128 MB opgehaald.
Net even geflasht naar een XT (Omege drivers geinstalleerd en 9800XT Bios gedownload en geflasht met Ati Winflash en geen problemen in 3DMark03 , '01 of Aquamark3).

3DMark03 @ Pro: +- 5700
3DMark03 @ XT: +- 6400

Kan hem met stock koeling nog verder klokken.
Core @ 432 MHz
Mem @ 376 MHz

Het enige nadeel is dan dat de kaart wel heel warm wordt. Ik kan mijn vinger er hooguit 3 seconden ophouden voordat ik mijn klauwen verbrand.

Maar ik heb nog een handigheidje bij de hand.
Een Thermaltake Extreme Giant III en een tubetje Artic Silver 5, dus dat moet helemaal goedkomen qua koeling en hogere snelheden }) .

Verder nog een vraagje?!
Systemspecs:
Intel P4 3,0 GHz Northwood
1024 DDR400 Twinmos (Dual Channel)
MSI 865PE Neo2-PFISR
Club3D 9800 Pro @ XT
300 Watt Sweex voeding

Het beeld wordt bij mijn videokaart onscherp als AA of AF aanstaat, komt dit door de voeding? 8)7 :+ Had hetzelfde probleem met mijn Connect3D 9600 XT. :z
En als dit gebeurt zijn mijn scores in 3DMark03 ook zeer laag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden er hier nog meer mensen last van dat na het flashen. Je refresh Rate soms terug spring naar 60 Hz ?

Ik kreeg de tip dat alles ingestelt moet staan op Plug & Play monitor. Maar nog steeds heb ik dit. Niet altijd hoor, ik reboot altijd gewoon en dan is het meestal wel 100 Hz. Maar toch het is irritant vooral omdat ik soms 2x moet rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo vandaag ook even een Sapphire 9800 Pro gehaald. Met hynix geheugen.
Bios geflashed. En hij doet alles goed op XT :) . Geen fouten. Alle 3dmarks 100% goed.
Kaart voelt warm aan niet heet. Dus ik ben heel tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:35:
Vanmiddag net bij Sallandautomatiseringen mijn Club3D 9800 Pro 128 MB opgehaald.
Net even geflasht naar een XT (Omege drivers geinstalleerd en 9800XT Bios gedownload en geflasht met Ati Winflash en geen problemen in 3DMark03 , '01 of Aquamark3).

3DMark03 @ Pro: +- 5700
3DMark03 @ XT: +- 6400
Vraagje: welke bios heb jij voor deze kaart gebruikt om te flashen? En heb je daar Hynix of Samsung (2.8ns) geheugen op zitten?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
wie weet waar ik goeie mem cooling kan halen heb er al een vga silencer opzitten core kan ik dik clocken mem niet hoger dan 365 anders arties

PLZ HELP ME!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
jorisw86 schreef op 29 april 2004 @ 20:45:
wie weet waar ik goeie mem cooling kan halen heb er al een vga silencer opzitten core kan ik dik clocken mem niet hoger dan 365 anders arties

PLZ HELP ME!!!!!!!
searchvraagje, anyways... :)
www.tweakstore.net hebben ze zowel koperen, zwarte als verchroomde heatsinkjes voor je geheugen. Let er wel op dat zonder airflow deze heatsinkjes nog steeds niet veel doen, dus een briesje door je case is wel verstandig :) Maar je kan natuurlijk ook ff in de buurt kijken voor die heatsinks. Die silencer hoeft geen probleem te zijn, gewoon die sinkjes modden tot ze wel passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

jorisw86 schreef op 29 april 2004 @ 20:45:

PLZ HELP ME!!!!!!!
heb je toevallig een samsungbios @ je hynix kaart ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op 29 april 2004 @ 18:37:
[...]

Vraagje: welke bios heb jij voor deze kaart gebruikt om te flashen? En heb je daar Hynix of Samsung (2.8ns) geheugen op zitten?
Ik heb een Club3D 9800XT 128 MB Bios met Samsung geheugen gebruikt om de kaart te flashen.

Hier een linkje:
http://www.mvktech.net/download.php?list.59

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Yes, mijn overklok van club3d 9800pro naar XT is goed gelukt. Loopt tot nu toe erg goed en soepel. Zonder vreemde dingen. Elke game ( ut2004, painkiller en far cry ) loopt als een tiet.
3dmark 2001 score is rond de 15100. Merkte wel dat het geheugen wat aan bovenkant v d kaart zit behoorlijk warm wordt. Heb de kaart middels de zalman heatpipe, extra fan aan zijkant en proc fan aan onderkant gekoeld. En geheugen aan onderkant met heatsinks gekoeld. En er is erg goede airflow in mun kast ( 5 goede fans) Kga die geheugen aan bovenkant ook maar snel heatsink op plakken, want wil echt nie dat mun kart gaat overlijden ( zoals mun ex 9700 ).

Al met al tot nu toe dus megatevreden over de overklok, en hopen dat ik dat over een maand ook nog kan zeggen .... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 10-09 14:20
Ik zit me hier een beetje in te lezen en baal/weet echt niet meer wat ik moet doen met mijn 9800Pro kaartje.

Mijn kaartje komt bij alternate vandaan, en ik heb mijn vader erop afgestuurd, omdat hij daar in de buurt werkt. Nou verkopen ze op de site een "Club3D 9800Pro", dus ik denk, hier zijn de recencies redelijk goed over die Club3D, ik neem een club3D, kijk of die makkelijk is over te schakelen naar XT en misschien nog wat extra koeling in m'n kastje erbij proppen daarna.
edit:
Ahum, mijn vader heeft net bekend: heeft hem van para-digit gehaalt :(

Gister eindelijk dat kaartje hier, is het een Connect3D :/ . Is dat een dochter van Club3D ofzo? Volgens mij heeft dat er helemaal niets mee te maken en Connect3D wordt ook helemaal niet verkocht bij alternate op de site. (maar hij was wel precies dezelfde prijs, ook 239 euro, bijna oplichterij voor mijn gevoel als Connect3D != Club3D)

Als ik me niet druk moet maken om wat ik heb gekregen, welke BIOS zou ik hierop los kunnen laten? Ik heb samsung memory, maar voor de rest ben ik echt totaal onbekend met hoe en wat ( en de link van de TS werkt niet meer :'( )

En nou mijn laatste puntje; bij UT2k4 heb ik hele vage vierkantjes om "vehicles" heen, snap totaal niet hoe of wat, heb Catalyst4.4 drivers.
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/ut2k4.jpg

Ook bij FarCry heb ik bij de rechter rand en onder rand hele felle gekke kleuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/FarCry0000.jpg
Is dit een voorteken van een gaar kaartje? Zit erover te denken om alsnog terug te gaan om te ruilen voor een Club3D of Sapphire. (ik heb nog totaal niets zitten tweaken/tunen/gekdoen/overclocken)

Tot slot (voel de vragen al aankomen "wat zijn je overige specs"):
Medion8008XL
P4 2,66Ghz
768MB intern
250 Watt voeding (maar hee, ik had nog echt een officiele molex vrij, dus zo'n voeding moet het gewoon kunnen trekken vind ik)
MSI mobo, geen echte type avail, OEM Medion. ( MSI MS-6701 volgens AIDA )
cruger schreef op 24 april 2004 @ 13:14:
Jihaa de sapphire 9800pro gpu is een R360 (XT) :) :) :)
De R350's waren dus helemaal op, ze hebben er maar een 360 opgezet.
Nou, dan is kans dat het goed gaat en blijft gaan van 9800pro => Xt helemaal goed!
Joh, wat is je serienummer die op de doos staat (op de kaart staat) mocht ik hem gaan omruilen, kijk ik ff goed uit daarna. (hoe meer nummers, des te blijer je me maakt .... moet alleen nog ergens vandaan zien te vogelen wat dezelfde productielijn was)

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-04-2004 18:05 . Reden: plaatjes nog iets meer shrinken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hoeveel molexen er op je voeding vrij zijn heeft echt niets te maken met je vermogen hoor :o . Ik zou idd eens naar een andere voeding gaan kijken. verder lijkt het me een geheugen probleem, met name hitte :P heeft je case wel voldoende airflow?

Maar ik zou zeker een andere voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 09:17
mmm, ik kan mijn sapphire 9800 pro met hynix geheugen maar tot 398 core krijgen, daarboven krijg ik arties in far cry :|
Ik heb er ee nzalman zm80c-hp opgezet en al geprobeert mijn agp voltage te verhogen maar dat hielp niet.

Ohja, het is een r360 core.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Een andere voeding hoeft het niet te zijn. Ik heb een shuttle met 2 hd's en een 9800pro@XT op een 200 watt voeding. Loopt al een half jaar als een beer :)

maar als je zo'n goedkope voeding hebt, dan zal ik toch ff naar wat anders op zoek gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Timmerman schreef op 01 mei 2004 @ 15:10:
mmm, ik kan mijn sapphire 9800 pro met hynix geheugen maar tot 398 core krijgen, daarboven krijg ik arties in far cry :|
Ik heb er ee nzalman zm80c-hp opgezet en al geprobeert mijn agp voltage te verhogen maar dat hielp niet.

Ohja, het is een r360 core.

Iemand een idee?
Geraakte je verder met je originele koeler? Dan heb je iets mis gedaan met het installeren van de Zalman. Als je evenver kwam, dan heb je gewoon een slechte core. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 10-09 14:20
Geen koelprobleem, mayB geheugen probleem :? , en een driver probleem :/ ?

Zonder zijpanelen, open kast, was het nog steeds zo, alles er WEER af gegooid, direct weer de nieuwste drivers gedowned en geinstalleerd en hij draaide als een zonnetje.

Niet overgeclocked, alles out of the box. Zijn eindelijk die randen weg en UT loopt als een zonnetje maar FarCry blijft vaag doen. Ook krijg ik gewoon mijn refreshrate onder windows NIET veranderd. ( blijft continu 60Hz, heel erg onrustig :'( )

Volgens mij ben ik de gelukkige eigenaar van een fout kaartje die kan voorkomen in een productie. Heb speciaal nog eens mijn server gesloopt om met een 350Watt voeding te testen, ligt het niet aan. (tuurlijk ook nog even de kast open gelaten om een koelprobleem ook uit te sluiten)

Dat wordt maandag dan maar retourneren, ben blij dat ik hem nog niet heb overgeclocked en geen enkele bios heb aangeraakt. ( zal je net zien, net die druppel die een zwarte vlek op je kaart veroorzaakt dat ze zeggen: tja ... eigen schuld )
Plus nog even tijd rekken om op zoek te gaan naar een Sapphire met zo'n leuke R360.

Daarover had ik nog een vraagje: Als ik Aida draai op m'n PC'tje, staat er netjes dat m'n kaartje een R350 is, maar zo'n Sapphire, zou die daar R360 kunnen zeggen ondanks het een Pro is? Kortom, is die info klakkeloos uit de bios gesleurd (dan kan ik me voorstellen dat er R350 naar boven komt terwijl het een 360 kan zijn) of krijgt hij die info direct van de GPU zelf waar niet aan te twijfelen valt? (wat zegt Aida bv over de Pro -> XT'ers kaartjes?)

Tot slot; FarCrygate plaatjes: (mensen met inbelconnectie, ze zijn 600KB/stuk)
FarCry1
FarCry2
FarCry3
FarCry4
en nog een paar disco style piccies:
FarCry5
FarCry6

"Is een leuke vraag die je stelt over dat Aida, ik zou je graag willen helpen/ben zelf ook geinteresseerd, maar weet niet waar ik het moet downloaden/heb geen zin om het op te zoeken"
Graag :*) , hier kan je hem downloaden.

edit:
Ik dacht dat UT2k4 gespaard werd door gekke afwijkingen, maar na 1,5 uur stevig spelen breekt het daar ook doorheen ( terwijl de kast open staat :/ ) Onder het spel merk ik er niets van, maar zodra die een nieuwe map gaat laden, zie ik allemaal blokjes door zo'n laadscreenie heen. (zo'n plaatje waar zo'n tip bij staat) kan daar helaas geen screenshot van maken ... zie ik nog steeds de laatst ontplofde power-core ipv dat (mislukte) plaatje

[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-05-2004 21:43 . Reden: Xtra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week in Breda bij Vobis de 9800pro halen, Is die kaart goed te overclocken?
Want ik wil ook wle een XT'tje hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 16:42:
Ik ga volgende week in Breda bij Vobis de 9800pro halen, Is die kaart goed te overclocken?
Want ik wil ook wle een XT'tje hebben :D
welke fabrikant? ik heb saphire, die zijn 2.8ns, haal er xt speeds mee met xt bios, heb wel de fan 'eruit' geschroeft (originele heatsink zit er nog op) en er een grotere fan (die hele heatsink in beslag neemt kwa oppervlak) op gezet. Draait als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 9800Pro die helaas minder te overklokken is, met XT bios flipt ie en met hogere speeds gaat het nog aardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 22:51:
Heb een 9800Pro die helaas minder te overklokken is, met XT bios flipt ie en met hogere speeds gaat het nog aardig..
Wat versta jij onder flippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
is t geen ghosting WSB (zie halve topic ;))

ik ga denk ik mn pro-bios terugflashen.. reden: 60hz bug :( af en toe start hij met "standaard monitor" @ 60hz lock :(
+dat ik een R350 core heb en er dus niet op vooruit ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

DKasemier schreef op 02 mei 2004 @ 14:23:
is t geen ghosting WSB (zie halve topic ;))

ik ga denk ik mn pro-bios terugflashen.. reden: 60hz bug :( af en toe start hij met "standaard monitor" @ 60hz lock :(
+dat ik een R350 core heb en er dus niet op vooruit ga...
Dat is een kwestie van bij weergaves DDC informatie uit te schakelen en een refreshratefixer te installeren ;)

edit: ow.. het is dus maar soms, dat is wel raar ja.
* Tutti-frutti moet soms even wat beter lezen

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-05-2004 14:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Woei

Sapphire 9800 pro OEM geflashed met HIS 9800XT Hynix bios
(geheugen is ook Hynix 2.8)

is indeed een 9800XT geworden
geen verdwaald pixeltje gezien in 3dmark2k3
enne ghosting wat moet ik dan zien? (zal ook wel niet dus)
3dmark3k score 6332, met XP-M op 3500+ die moet nog ff door naar 4000+

dit betekent geloof ik dat ik een R360 core heb?

EDIT: pff kaartje is wel een kacheltje, heb ook net nieuwe proc, maar die krijgt het ook al warm van die kaart, hiervoor de 9600XT was een koel kaartje
Moet maar eens een 12cm waaier in de zijkant monteren, wil ook graag nog kunnen slapen bij dat ding

[ Voor 27% gewijzigd door Tonton op 03-05-2004 11:10 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tonton schreef op 02 mei 2004 @ 18:29:
Woei

Sapphire 9800 pro OEM geflashed met HIS 9800XT Hynix bios
(geheugen is ook Hynix 2.8)

is indeed een 9800XT geworden
geen verdwaald pixeltje gezien in 3dmark2k3
enne ghosting wat moet ik dan zien? (zal ook wel niet dus)
3dmark3k score 6332, met XP-M op 3500+ die moet nog ff door naar 4000+

dit betekent geloof ik dat ik een R360 core heb?
Je hebt denk ik inderdaad een 360 core ;)
ghosting:
http://www.tutti-frutti.demon.nl/xt.JPG

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Ook hier een succesvolle flash.

Kaart: Sapphire Atlanis 9800 PRO (met Hynix geheugen)

Ik heb m'n bios van: http://my.tbaytel.net/panthor/bioses.htm omdat biossen in startpost eruit liggen.

Had eerst de HIS bios geprobeerd, die werkte niet geweldig, kreeg direct al bij opstarten over m'n hele beeld blauwe artefacts.

Daarna de Sapphire 128MB "XT" Lite E-Die BIOS geprobeerd van die site met succes.

6010 punten in 3dmark, rest van de specs:

1024 MB TwinMOS @ 360 DDR
XP 2500+ @ 10 x 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:34

McLambo

MTB Junky

Mijn Saphire 9800 Pro met Samsung geheugen eerst voorzien van die Artic Cooling cooler (van 11 euro :) ). Dat ging heel flex. En toen zaterdagavond in 10 minuutjes ongeveer geflashed naar XT!

Eerst met de omega-versie van Radlinker de XT snelheden geprobeerd (in 3 stappen) en daarna steeds de artifacts tester op heavy gezet en getest.

Daarna met winflash de Saphire+samsung bios erop.

Na de reboot gaf radlinker aan de hij default(zonder overklok aan te vinken) op de XT snelheden liep. Ook moest ik driversopnieuw installeren.

Kheb ondertussen F1 championship, en 2,5 uur Far-cry gespeeld. Niks gezien van artifacts ofzo. Weet ook niet goed wat dat precies is.

Het is inderdaag een flinke kachel, tijdens gamen gooit m'n digidoc meer fans aan dan met m'n ti4600. Ook wordt het koelblok flink heet wat erop zit.

Maar desalwelteplus zeer geslaagd!

Haal met onderstaande config nu +/- 5900 puntjes in 3dmark2k3. Moet nog wel iets hoger kunnen, maar werk al 6 maanden met deze Xp installatie en het is een zooitje. Ook na de upgrade vanaf een Nvidia naar een ATI kaart geen verse install gedaan. }:O

/edit: Omdat het allemaal zo vlekkeloos gaat, verwacht ik ook een R360 core te hebben, ik zal eens checken door de koeler er nog eens af te halen.

Heeft iemand een duidelijk screenshot van wat nu ghosting is? die screenshot eerder in dit topic is zo donker dat ik er niet wijs uit kan worden :(

[ Voor 13% gewijzigd door McLambo op 03-05-2004 14:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vobis gebelt, En die hebben een subfire(??) 9800pro 128mb OEM versie. Daar zit dus geen verpakking bij.. maar die subfire?? Ik hoop dat die goed te overclocken is? Of kan ik hem beter bij alternate kopen? maar dan wel + verzendkosten :(?
/edit, Ik vind ook niks over google met subfire? Misschien heb ik het verkeerd verstaan? Wie heeft hem bij de Vobis gekocht? en welke heb jij dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 13:22:
Ik heb de vobis gebelt, En die hebben een subfire(??) 9800pro 128mb OEM versie. Daar zit dus geen verpakking bij.. maar die subfire?? Ik hoop dat die goed te overclocken is? Of kan ik hem beter bij alternate kopen? maar dan wel + verzendkosten :(?
/edit, Ik vind ook niks over google met subfire? Misschien heb ik het verkeerd verstaan? Wie heeft hem bij de Vobis gekocht? en welke heb jij dan?
Misschien verkeerd uitgesproken/verstaan :P Het zou wel gewoon een Saphire zijn ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 03 mei 2004 @ 13:29:
[...]

Misschien verkeerd uitgesproken/verstaan :P Het zou wel gewoon een Saphire zijn ;)
whaha, lol, Ik heb toenet ff naar eindhoven gebelt, en toen las ik ondertussen jou bericht :D. En het is dus een sapphire :) Ik ga hem straks halen \o/!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb vandaag mijn Sapphire radeon 9800 pro binnen gekregen en raad eens ;).
Het is een radeon 9800 XT, de pcb is helemaal anders, er zit een andere koeler op en uiteraard een R360 core :P. Ook zit er 2.8 Hynix op :).

Ik ga het zo eens flashen :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforceddq schreef op 03 mei 2004 @ 13:33:
Ik heb vandaag mijn Sapphire radeon 9800 pro binnen gekregen en raad eens ;).
Het is een radeon 9800 XT, de pcb is helemaal anders, er zit een andere koeler op en uiteraard een R360 core :P. Ook zit er 2.8 Hynix op :).

Ik ga het zo eens flashen :)
offtopic:
*jum*jum* Dat wil ik ook :9~ :9~ :9~

Ik ga hem nu halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Je zegt PCB is anders?
Ik wil er namelijk zo'n Arctic VGA cooler opzetten dan warmt hij tenminste mijn proc niet op. Maar als ze XT pcb gebruiken dan past hij misschien niet, volgens tabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.stonewoodlelystad.nl/temp/VGA-Silencer.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Tonton op 03-05-2004 15:18 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Tonton schreef op 03 mei 2004 @ 15:13:
Je zegt PCB is anders?
Ik wil er namelijk zo'n Arctic VGA cooler opzetten dan warmt hij tenminste mijn proc niet op. Maar als ze XT pcb gebruiken dan past hij misschien niet, volgens tabel:

[afbeelding]
is het niet zo dat die silencer xt gewoon als extra functie heeft dat hij het geheugen koelt?

ohw nee, anders zou die ook compatible moeten zijn met die 128mb pro enzo, (of ligt geheugen ietsjes anders? nee toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Ik heb hem nu :), En hij zit erin. Mijn Score van 3dmark 2001 SE is 12485, Volgensmij is dat zeer laag... Painkiller loopt wel lekker!
(is er een algemeen topic over de 9800?)

/edit

Hmmm, Ik heb bij UT 2k4 Demo maar 40 fps als er geen gevecht is !!! Hoe kan dat? :S

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-niks-

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:37:
Nou, Ik heb hem nu :), En hij zit erin. Mijn Score van 3dmark 2001 SE is 12485, Volgensmij is dat zeer laag... Painkiller loopt wel lekker!
(is er een algemeen topic over de 9800?)

/edit

Hmmm, Ik heb bij UT 2k4 Demo maar 40 fps als er geen gevecht is !!! Hoe kan dat? :S
Onslaught? Hmm probeer anders eens omega drivers of zo, of ati drivers maar dan 3.9 (deze presteren het beste hier)
Defrag je hd eens, k heb ooit zo eens 2000pnt in 3dmark gewonnen :p
Staat je pc al lang aan? Dan krijg je ook mindere performance.
Op welke settings? Je moet natuurlijk niet met full fsaa en full anis gaan spelen he :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:03:
[...]

Onslaught? Hmm probeer anders eens omega drivers of zo, of ati drivers maar dan 3.9 (deze presteren het beste hier)
Defrag je hd eens, k heb ooit zo eens 2000pnt in 3dmark gewonnen :p
Staat je pc al lang aan? Dan krijg je ook mindere performance.
Op welke settings? Je moet natuurlijk niet met full fsaa en full anis gaan spelen he :p
gewoon 1024*768 met bijna ales op low! Het was onslaught ja.. Ik ga morgen of vanavond defraggen en andere drivers downen :)

/edit Hoe zie je welke core je hebt??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gaar, ik draai 1152 x 768 (ja, breedbeeld :P ) in UT2K4 met alle opties op hoog, maar geen hapering te vinden. Nieuwste patch ook al geprobeerd? :P

en met full fsaa en aniso aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de demo, Als ik de volledige installeer, hangt mijn pc :|, (Komt denk ik door mijn voeding, maar ik ga morgen een nieuwe kopen :)) In counter-strike is mijn fps even hoog als met mijn geforce 4 mx440??? Ik denk dat ik van de week een format ga doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mss is het de install wel die geen ut wil installere, of je hd mss, toch niet je voeding :? dies niet kieskeurig hoor. Kan wel zijn dat ie slecht is. Een clear install kan wel helpen. Laat iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Inmiddels getest :)

Pakt XT bios zonder problemen :)
Alleen het overclocking valt tot nu iets tegen :'(, atitool komt niet veel verder 416 - 368 mhz.

Nu nog even 3dmark bekijken ;).

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:52:
Hmm mss is het de install wel die geen ut wil installere, of je hd mss, toch niet je voeding :? dies niet kieskeurig hoor. Kan wel zijn dat ie slecht is. Een clear install kan wel helpen. Laat iets horen.
Ik ben vergeten dat mijn 12 volts lijn 13 volt is... Ik ga morgen een nieuwe voeding halen, En als het daar niet aan ligt, Krijg ik gewoon me geld terug :) Dus we zien wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

geforceddq schreef op 03 mei 2004 @ 20:58:
Inmiddels getest :)

Pakt XT bios zonder problemen :)
Alleen het overclocking valt tot nu iets tegen :'(, atitool komt niet veel verder 416 - 368 mhz.

Nu nog even 3dmark bekijken ;).
Daar heb ik ook last van, met de gewone BIOS kom ik veel hoger, daar trek is 430/365 (Die 365 is iedere dag weer anders, soms 370, dan weer veel minder) Maar met de XT BIOS kom ik maar op 410/365, nogal groot verschil:(:(:(:(:(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 03 mei 2004 @ 21:04:
[...]

Daar heb ik ook last van, met de gewone BIOS kom ik veel hoger, daar trek is 430/365 (Die 365 is iedere dag weer anders, soms 370, dan weer veel minder) Maar met de XT BIOS kom ik maar op 410/365, nogal groot verschil:(:(:(:(:(
Die nieuwe bios erin is toch loos lijkt me..... alleen maar meer problemen, en sneller werken |:(

Mijn 9800se draait bijna sneller (GPU/Mem 445/357 8x1) :P

Weten mensen trouwens hoe ik hem nog sneller kan maken? Me koeler ZM80C-HP + ZM-OP1 wordt niet echt warm, maar ik krijg wel zwarte blokken op 450Mhz GPU. Zou een voltmod hier helpen :?

Me mem zit trouwens aan me max geloof ik (Hynix 2.8ns) (geen heatsinks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Nou ik denk niet dat 357 max is van die Hynix hoor. Zie mijn specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:29:
[...]

Die nieuwe bios erin is toch loos lijkt me..... alleen maar meer problemen, en sneller werken |:(

Mijn 9800se draait bijna sneller (GPU/Mem 445/357 8x1) :P

Weten mensen trouwens hoe ik hem nog sneller kan maken? Me koeler ZM80C-HP + ZM-OP1 wordt niet echt warm, maar ik krijg wel zwarte blokken op 450Mhz GPU. Zou een voltmod hier helpen :?

Me mem zit trouwens aan me max geloof ik (Hynix 2.8ns) (geen heatsinks)
Als de koeling voldoende is en je toch artifacts krijgt, dan zal een voltmod wel zorgen dat je hoger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig ervaring met de Thermaltake Extreme Giant III?

Is deze beter dan de Arctic Cooling VGA Silencer Rev. 3 of slechter, qua overklockbaarheid en temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb zojuist men Sapphire 9800 pro 128 mb geflasht.
Alles ging perfect, hij werd in windows herkent als een 9800 XT en toen ineens, pats...
Zwart scherm.

Restore werkte perfect maar telkens als ik dus de 9800 XT bios load krijg ik dus een lekker zwart scherm.Het rare is dat ik alles zie, het windowsboot scherm etc. tot ik echt in windows zelf kom.Dan klapt ie eruit.

Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen???
Bedankt!!

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:31:
Hoi,

Alles ging perfect, hij werd in windows herkent als een 9800 XT en toen ineens, pats...
Zwart scherm.

Restore werkte perfect maar telkens als ik dus de 9800 XT bios load krijg ik dus een lekker zwart scherm.Het rare is dat ik alles zie, het windowsboot scherm etc. tot ik echt in windows zelf kom.Dan klapt ie eruit.

Bedankt!!

Groetjes,
Andere koeling :9

Als windows wordt geladen komt het grafische display van het bureaublad aan bod wat natuurlijk energie en warmte vreet van je GPU.
Lijkt mij dus een warmte probleempje.

Heb laats mijn nieuwe ClubD 9800 Pro ook geflasht naar XT. De eerste 2 dagen ging alles goed, totdat het te warm werd op mijn kamer en mijn videokaart dus ook en ik kreeg allemaal strepen en artifacts, zelfs al in mijn boot scherm.
Het bleek dus een temp probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle reactie :D

Wordt toch tijd voor een ander koelertje dan :)
Toevallig een suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:59:
Thnx voor de snelle reactie :D

Wordt toch tijd voor een ander koelertje dan :)
Toevallig een suggestie??
Ik heb zelf een Thermaltake Extreme Giant III.
Koelt naar mijn mening perfect.

Bijna zelfe temps. als waterkoeling })
http://www.ocfaq.com/reviews/Thermaltake/Giant3/
http://www.ocfaq.com/reviews/Thermaltake/Giant3/2

Het enige nadeel is de herrie die de ventilatoren maken. |:( 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit eventueel ook iets?

http://www.eynstein.nl/a/3521.html

Niet dat het goedkoop moet zijn, maar men pc maakt al een behoorlijk geluid, en staat op men slaapkamertje.Toch wel handig als ik nog kan slapen als ik aan het downloaden ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 00:07:
is dit eventueel ook iets?

http://www.eynstein.nl/a/3521.html

Niet dat het goedkoop moet zijn, maar men pc maakt al een behoorlijk geluid, en staat op men slaapkamertje.Toch wel handig als ik nog kan slapen als ik aan het downloaden ben :D
Zit ik zelf ook naar te kijken (de VGA Silencer is een stille), maar ik ben benieuwd of deze beter koelt dan de Thermaltake Extreme Giant III. :?
(Volgens mij niet)

En ik wil natuurlijk wel alles uit mijn kaartje halen, ongeacht het geluid. })

Overigens kun je de kleine fan uitzetten wat je al 45dBa scheelt en de grote fan op low, als je toch alleen maar download s'avonds.
Als je dan gaat gamen, zet je de fans op high en on!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 03 mei 2004 @ 22:07:
Nou ik denk niet dat 357 max is van die Hynix hoor. Zie mijn specs.
Ik krijg toch echt artifacts boven deze snelheid.... Allemaal grote zwarte blokken/strepen e.d.

Zou het misschien komen omdat een 9800se lagere voltages heeft???
Misschien toch maar eens een nieuwe bios erin rammen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 00:13:
[...]

Zit ik zelf ook naar te kijken (de VGA Silencer is een stille), maar ik ben benieuwd of deze beter koelt dan de Thermaltake Extreme Giant III. :?
(Volgens mij niet)

En ik wil natuurlijk wel alles uit mijn kaartje halen, ongeacht het geluid. })

Overigens kun je de kleine fan uitzetten wat je al 45dBa scheelt en de grote fan op low, als je toch alleen maar download s'avonds.
Als je dan gaat gamen, zet je de fans op high en on!!! :+
Goeie ideen van jou kant :)
Thnx man, denk dat ik maar ff zon ding aan ga schaffen dan :D

Ik weet niet of die beter koelt, maar mijn cpu koeler is een thermaltake Volcano 11+ en dat ding maakt een takkeherrie.Hij werkt wel goed, dat moet ik hem mee geven :)

*edit*

Ik heb zojuist met een schone windows installatie even een keer 3dmark03 geprobeerd.

Mijn systeem:

AMD xp2600
1x 512mb Dane Elec pc2700 ( mijn mobo ondersteunt dual channel, niet beter om dan 2x 512 te nemen of 2x 256?)
Asus a7n8x
Creative Audigy 2
Sapphire 9800 pro 128mb
1x Maxtor 120gb 8mb Cache
1x Maxtor 160gb 8mb Cache
1x Samsung dvd-rom
1x NEC-1300A

Nou, ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar is een score van 51xx niet erg weinig???

Ik kwam in 3dMark 01 ook maar op 14xxx
Ik kan er maar niet achter komen wat de bottelneck ( oid :x ) is.

Iemand die me hier mee kan helpen??
soz, offtopic }:O

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
volgens mij klopt je score wel, ik haal 6400 in 3dmark2k3, heb een:
2500@2.3ghz
saphire 9800 pro @ xt
1024 pc3200 dual channel
nforce2 ultra chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 01:18:
[...]

Goeie ideen van jou kant :)
Thnx man, denk dat ik maar ff zon ding aan ga schaffen dan :D

Ik weet niet of die beter koelt, maar mijn cpu koeler is een thermaltake Volcano 11+ en dat ding maakt een takkeherrie.Hij werkt wel goed, dat moet ik hem mee geven :)

*edit*

Ik heb zojuist met een schone windows installatie even een keer 3dmark03 geprobeerd.

Mijn systeem:

AMD xp2600
1x 512mb Dane Elec pc2700 ( mijn mobo ondersteunt dual channel, niet beter om dan 2x 512 te nemen of 2x 256?)
Asus a7n8x
Creative Audigy 2
Sapphire 9800 pro 128mb
1x Maxtor 120gb 8mb Cache
1x Maxtor 160gb 8mb Cache
1x Samsung dvd-rom
1x NEC-1300A

Nou, ik weet dat het moeilijk te zeggen is, maar is een score van 51xx niet erg weinig???

Ik kwam in 3dMark 01 ook maar op 14xxx
Ik kan er maar niet achter komen wat de bottelneck ( oid :x ) is.

Iemand die me hier mee kan helpen??
soz, offtopic }:O
Nou ik kan je vertellen dat die cooler bij eynstein erg goed koelt en muis still is!

Dit stond verder terug in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/09032004-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hoi,

Zwart scherm.

Bedankt!!

Groetjes,
Maar dit lijkt me stug dat het een koelingsprobleem is. Lijkt meer op een refreshrate iets ofzo. Met de xtbios kan je zeker wel in safemode komen en alles wordt daar weergeven ?

Probeer in ieder geval de HIS bios eens (staat op pagina 10 bij de test).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even weten hoe iemand zijn stock koeler van de Club3D 9800 PRo heeft gekregen.
Ik krijg hem er niet af met een tangetje.

Heb hem er al af. Moest gewoon ff de pinnetjes er aan de bovenkant uittrekken en aan de onderkant de klemmetjes bij elkaar knijpen.

Heb trouwens wel een kleine beschadiging aan de lijntjes die over de kaart lopen (weet niet meer hoe ze heten), want ben uitgeschoten met de tang.
Maakt dit nog wat uit?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik die HIS bios gewoon op dezelfde manier gebruiken als die andere??
Ik heb geflashed op de manier met die makkelijke restore functie :D

Lijkt me niet mogelijk dan??

Ik ben er ( nu al helemaal niet meer :x ) niet zo kapot van om te flashen zonder PCI kaart :s en zonder easy restore functie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend ook maar eens ff wat gedaan aan mijn Radeon.
Standaard snelheden van Hercules Radeon 9800 Pro
380 Mhz Core en 340 Mhz Ram
Nu heb ik hem "lopen" op
440 Mhz Core en 390 Mhz Ram
alles "loopt" stabiel en geen vreemde dingen gemerkt, dus geen zwarte strepen of wat dan ook.
Ik vind hem nu prima lopen duss ik ga hem denk ik niet meer flashen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:23:
Ik heb dit weekend ook maar eens ff wat gedaan aan mijn Radeon.
Standaard snelheden van Hercules Radeon 9800 Pro
380 Mhz Core en 340 Mhz Ram
Nu heb ik hem "lopen" op
440 Mhz Core en 390 Mhz Ram
alles "loopt" stabiel en geen vreemde dingen gemerkt, dus geen zwarte strepen of wat dan ook.
Ik vind hem nu prima lopen duss ik ga hem denk ik niet meer flashen :*)
Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Lijkt me een beetje onzinnig om hier te gaan melden dat jij je kaartje niet gaat flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:53:
[...]

Wat heeft dit in godsnaam met dit topic te maken? Lijkt me een beetje onzinnig om hier te gaan melden dat jij je kaartje niet gaat flashen...
Nou dat je zonder flashen ook de snelheid van een XT kan krijgen zonder dat je gaat flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
myn vga silencer is toppie je kan de core dik oce zoner arties alleen mem niet moet extra koeling op anders arties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op 04 mei 2004 @ 11:10:
myn vga silencer is toppie je kan de core dik oce zoner arties alleen mem niet moet extra koeling op anders arties
Wat noem jij dik ocen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit ga ik echt wel proberen op de zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn stock koeler van mijn CLub3D 9800Pro verwijdert en er een Thermaltake Extreme Giant III opgezet.
Bij het wisselen van de koelers zag ik dat er een R360 Core op mijn kaartje zat })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt er morgen een VGA Silencer op men 9800 pro.
Ik zal dan meteen ff kijken wat voor core ik heb :D

Ben benieuwd!!

Maare, die HIS bios..Kan die ook op de easy manier geflasht worden ( ik heb geen pci kaart ) dus met de mogelijkheid om blind te restoren??

Alvast / alweer allemaal thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 00:04:
[...]

Ik heb zelf een Thermaltake Extreme Giant III.
Koelt naar mijn mening perfect.

Bijna zelfe temps. als waterkoeling })
http://www.ocfaq.com/reviews/Thermaltake/Giant3/
http://www.ocfaq.com/reviews/Thermaltake/Giant3/2

Het enige nadeel is de herrie die de ventilatoren maken. |:( 8)7
Even hierover, hier staat dat ze hiermee een Core van max 435 hebben kunnen bereiken maar dan met een takkeherrie. Ik kan met mijn 9800 Pro op 430 komen, en die is onhoorbaar, leek me een beter oplossing. Maar dan wel met een extra koeler, maar is makkelijk te plaatsen. Je haalt een "oude" pentium 1 koeler, geloof 40x40 cm. Je haalt de orginele bevestigingspennen van de heatsink eraf, dan neem je 2 M3 bouten die lang genoeg zijn om van de koeler tot de onderkant van je kaart te komen. Je pakt je fan en legt die zo op de stockheatsinks zodat er een M3 door kan doen. Zorg wel dat je er even een rubbertje of wijtje tussen de fan en de heatsink doet anders loopt je stockkoeler vast. Dan doe je aan de onderkant van je kaart ook ff een rubbertje zodat het de stroom niet gelijd, of iets anders, als het de stroom maar niet gelijd. Dan doe je op het uiteinde van de M3 ff een moertje. Dat draai je zo vast mogelijk. En dan bedoel ik ook echt vast. En de draaitjes van de fan druk je gewoon bij de orginele koeler erbij in, de aansluiting dan. Dan heb je een totale geruisloze kaart, en kom je op een Core van 430MHz. En als extratje kost dit bijna ook nog nix, ik had alle materialen gewoon thuis liggen en ben hooguit er een half uurtje mee bezig geweest, denk iets van 15-20 Minuten. Een aanrader! BTW, de orginele bevestigingspinnen zou ik wel bewaren voor garantie. De orginelen kan je er makkelijk uitdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnFnF schreef op 04 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Even hierover, hier staat dat ze hiermee een Core van max 435 hebben kunnen bereiken maar dan met een takkeherrie. Ik kan met mijn 9800 Pro op 430 komen, en die is onhoorbaar, leek me een beter oplossing. Maar dan wel met een extra koeler, maar is makkelijk te plaatsen. Je haalt een "oude" pentium 1 koeler, geloof 40x40 cm. Je haalt de orginele bevestigingspennen van de heatsink eraf, dan neem je 2 M3 bouten die lang genoeg zijn om van de koeler tot de onderkant van je kaart te komen. Je pakt je fan en legt die zo op de stockheatsinks zodat er een M3 door kan doen. Zorg wel dat je er even een rubbertje of wijtje tussen de fan en de heatsink doet anders loopt je stockkoeler vast. Dan doe je aan de onderkant van je kaart ook ff een rubbertje zodat het de stroom niet gelijd, of iets anders, als het de stroom maar niet gelijd. Dan doe je op het uiteinde van de M3 ff een moertje. Dat draai je zo vast mogelijk. En dan bedoel ik ook echt vast. En de draaitjes van de fan druk je gewoon bij de orginele koeler erbij in, de aansluiting dan. Dan heb je een totale geruisloze kaart, en kom je op een Core van 430MHz. En als extratje kost dit bijna ook nog nix, ik had alle materialen gewoon thuis liggen en ben hooguit er een half uurtje mee bezig geweest, denk iets van 15-20 Minuten. Een aanrader! BTW, de orginele bevestigingspinnen zou ik wel bewaren voor garantie. De orginelen kan je er makkelijk uitdrukken.
pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

FnFnF schreef op 04 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Hmm, ben niet overtuigd. kheb een Artic Cooling VGA silenser. Onhoorbaar, 11 euro, 6 minutjes en hij draaide weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:18:
Als het goed is komt er morgen een VGA Silencer op men 9800 pro.
Ik zal dan meteen ff kijken wat voor core ik heb :D

Ben benieuwd!!

Maare, die HIS bios..Kan die ook op de easy manier geflasht worden ( ik heb geen pci kaart ) dus met de mogelijkheid om blind te restoren??

Alvast / alweer allemaal thnx!
Ja, dit is zeer makkelijk, gewoon die easy flash shit pakken en dan de naam van die bios aanpassen naar de naam van de bios uit da flash progje :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx :D

Morgen zodra men VGA silencer erop zit meteen ff proberen!!!
Jullie horen het wel :P

*edit*

Ik doe het vanavond wel ff met men stock koeler, anders weet ik nog niet of het een hitte probleem was of Bios probleem ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hoi,

Zwart scherm.

Bedankt!!

Groetjes,
Nadat je de kaart hebt geflashed naar XT uninstall je je vga drivers en hij doet het weer. na in windows gekomen te zijn installeer je de drivers en hij doet het nog veeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk is het tijd om voorgoed vaarwel te zeggen tegen de artifacts :Y)

Ik had eerst een Build By ATI bios erin zitten, maar die gaf na een tijdje artifacts in colin mcrae 4 en painkiller. Nu een club3d bios erin gezet, en alles draait perfect nu. Ik was al bang dat het aan een brakke core lag >:)

Misschien dat ik uhm nog hoger ga klokken, maar eerst even genieten van artifactfree beeld. Jammer dat 3dmark 2003 er weer uit klapt na game 1. Toch wel vaag, telkens na een volledige herinstallatie van alles doet ie het goed, en na het wijzigen van 1 driver of 1 bios, doet ie het niet meer, ook als ik terug ga naar de vorige driver/bios.

edit: ik kom niet hoger dan 420/365. Het mem is te verklaren met 2,8 ns ram, maar van de core vind ik wel jammer (tis een r350).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een proggrama om te zien welke core je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:10:
Is er een proggrama om te zien welke core je hebt?
Heatsink er af halen dan weet je t.
Komt er nog wel aan. Maar ik heb m net gisteren in mijn kast gezet, dan maar een foto waarbij die in de kast zit. Maar ze komen nog, zal dan wel met Webcam moeten, dus niet zo duidelijk, maar je kunt t zien:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 04 mei 2004 @ 19:03:
[...]

Nadat je de kaart hebt geflashed naar XT uninstall je je vga drivers en hij doet het weer. na in windows gekomen te zijn installeer je de drivers en hij doet het nog veeeel beter.
Dat is nou juist het probleem, ik kan dus niet in windows komen om mijn vga drivers te uninstallen.
Ik heb het geprobeerd dmv eerst de drivers te uninstallen en dan flashen, maar dat mocht ook niet baten.
Ik krijg geen beeld meer zodra ik in windows kom.Ik heb zelfs een schone windows install gedaan, met een geflashte kaart.Dan zou je denken dat er totaal geen conflicten kunnen zijn.Maar nog steeds hetzelfde geval.

ps.

Ik heb zojuist een Artic VGA silencer op mijn kaartje geknalt en heb meteen even naar de core gekekeken..

Het is een R360 :D
Met Samsung geheugen.

Vanavond ff testen hoe die VGA silencer werkt!

*edit*

Weet iemand toevallig wat het betekent dat als je je kaart overclockt, je geen artifacts krijgt in benchmarks / games maar dat je score wel lager is in 3dMark 01 / 03 ???

Voor oc , 14xxx en 51xx
Na oc, 138xx en 48xx

:x

Zelfs met de kleinste stap was dit al het geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 09:17
Hey, ik heb een sapphire 9800 pro bij mycom vandaan en ik heb de kaart even goed bekeken, maar hij heeft de pcb layout van een XT en niet van een pro. Er zit ook een r360 core op :) Dus ook een fan met 3 draadjes ipv 2. Het enige verschil tussen die kaart en een XT is dat er een pro bios in zit.

Dus de flash naar XT is erg goed gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Kun je even wat tips geven, welke PCB verschillen ik op moet letten?
Betekent dit ook dat mijn net bestelde vga silent cooler niet gaat passen?
volgens site, wel pro niet XT

hier nog een site met Sapphire modding (weet niet of het al gemeld is)

http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=92&var2=0

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.