Dan boot je toch eerst even in veilige modus. ZO kun je ook de drivers verwijderenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 08:40:
[...]
Dat is nou juist het probleem, ik kan dus niet in windows komen om mijn vga drivers te uninstallen.
Ik heb het geprobeerd dmv eerst de drivers te uninstallen en dan flashen, maar dat mocht ook niet baten.
Ik krijg geen beeld meer zodra ik in windows kom.Ik heb zelfs een schone windows install gedaan, met een geflashte kaart.Dan zou je denken dat er totaal geen conflicten kunnen zijn.Maar nog steeds hetzelfde geval.
Verwijderd
Ik had gisterenavond de Zalman VGA waterkoelblok geïnstalleerd.
Moest de videokaart kaal en schoonmaken. Dit is een R350 de Radeon 9800 Pro.

Zo hierboven zit het lekker in elkaar, nu ga ik vanavond kijken hoe ver ik kom met overclocken.
Wish me luck!

Zo hierboven zit het lekker in elkaar, nu ga ik vanavond kijken hoe ver ik kom met overclocken.
Wish me luck!

Je had beter de shim van die vidkaart af kunnen halen, leverde mij ook winst op.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:28:
Ik had gisterenavond de Zalman VGA waterkoelblok geïnstalleerd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wish me luck!
[afbeelding]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
In eerste instantie, nadat ik eens met een dichtgeknepen oogje over de core had gekeken dacht ik ook dat de shim hoger was dan de core.El Snorro schreef op 05 mei 2004 @ 11:38:
[...]
Je had beter de shim van die vidkaart af kunnen halen, leverde mij ook winst op.
Al met al raakt ie hem wel, maar goed.
Ik probeerde hem ook te verwijderen voorzichtig met een stanley-mesje ertussen geprobeerd te komen, maar de shim zat dusdanig vast dat ik het niet aandurfde.
tips anyone?
Verwijderd
De zalman koelblok gaat goed over de shim heen en neemt daar ook warmte af.
(denk ik, zit dan wel geen koelerpasta op)
(denk ik, zit dan wel geen koelerpasta op)
ik heb er ook 1 van mycomTimmerman schreef op 05 mei 2004 @ 09:19:
Hey, ik heb een sapphire 9800 pro bij mycom vandaan en ik heb de kaart even goed bekeken, maar hij heeft de pcb layout van een XT en niet van een pro. Er zit ook een r360 core opDus ook een fan met 3 draadjes ipv 2. Het enige verschil tussen die kaart en een XT is dat er een pro bios in zit.
Dus de flash naar XT is erg goed gelukt
Ik heb ook de shim van mn pro afgehaald, kei makkelijk, stanleymesje ertussen.McLambo schreef op 05 mei 2004 @ 11:47:
[...]
In eerste instantie, nadat ik eens met een dichtgeknepen oogje over de core had gekeken dacht ik ook dat de shim hoger was dan de core.
Al met al raakt ie hem wel, maar goed.
Ik probeerde hem ook te verwijderen voorzichtig met een stanley-mesje ertussen geprobeerd te komen, maar de shim zat dusdanig vast dat ik het niet aandurfde.
tips anyone?
Zo bij alle hoekje en dan kun je m er gewoon afwippen.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
mooi, dat wou ik net vragen dus
heb zojuist de koeler en blok eraf gehaald, en jahoor, mijn pro is ook een 360 core
ik heb wat pics gemaakt, heb ook al een blok ter vervanging van dat standaart ding, maar helaas is de accu op van de boor machine, want ik wil hem goed vast maken dmv van schoefjes door het board heen.... dus effe wachten tot me pa er ism, weet namelijk niet waar de accu oplader is
. Ik hou jullie op de hoogte als alles af is incl verslag + pics (als jullie dat leuk vinden tenminste).
hebben meer van jullie dat vierkante ruit eraf gehaald?
godver bij mij zit ie ook goed vast, met stanly of aardappel mes krijg ik hem niet los..
nog vraag, weet iemand waar die dipswitch voor is? ik er 1tje op zitten met 2 knoppjes, die beide op off staan, er zit ook een doorzichtig plasticje overheen, hij zit vlak naast de fan connector...
http://www.hothardware.co...atir9800pro/dipswitch.htm
niet mijn pic
godver bij mij zit ie ook goed vast, met stanly of aardappel mes krijg ik hem niet los..
nog vraag, weet iemand waar die dipswitch voor is? ik er 1tje op zitten met 2 knoppjes, die beide op off staan, er zit ook een doorzichtig plasticje overheen, hij zit vlak naast de fan connector...
niet mijn pic
[ Voor 34% gewijzigd door Mister_X op 05-05-2004 14:05 ]
Wij willen pics zien (ik & mezelf
), ik heb trouwens ook dat 'ruitje' (de shim) eraf gehaald, het is ff pielen, maar het lukt uiteindelijk wel hoor.
Gewoon ff doorzetten
ok i try, weet in iedergeval waar die dipswitch voor is:
bijna al die transistortjes eraf gesneden...
eindelijk, die shim is er afRight next to the GPU heatsink is a small dip switch of which the purpose eluded me for a while. As it turns out this dip switch is a small switch designed to swap between NTSC and PAL video settings, depending on your region of the world. Given that the video out is on board it is no wonder why they would include such a dipswitch in the design
[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 05-05-2004 14:15 ]
Dude.........Mister_X schreef op 05 mei 2004 @ 13:57:
mooi, dat wou ik net vragen dusheb zojuist de koeler en blok eraf gehaald, en jahoor, mijn pro is ook een 360 core
ik heb wat pics gemaakt, heb ook al een blok ter vervanging van dat standaart ding, maar helaas is de accu op van de boor machine, want ik wil hem goed vast maken dmv van schoefjes door het board heen.... dus effe wachten tot me pa er ism, weet namelijk niet waar de accu oplader is
. Ik hou jullie op de hoogte als alles af is incl verslag + pics (als jullie dat leuk vinden tenminste).
niet mijn pic
Je gaat toch niet door je PCB heen boren hoop ik?

had vandaag eventjes tijd :

artifact free op 490/390.
redelijke verbetering moet ik zeggen.
spijtig dan mijn Prometeia niets staat te doen momenteel.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
neejoh, gaatjes geboort in het koelblokMcLambo schreef op 05 mei 2004 @ 14:50:
[...]
Dude.........
Je gaat toch niet door je PCB heen boren hoop ik?of misschien de schroeven met de boormachine aandraaien? Dat PCB is heel broos. voor je het weet heb je een breuk. Man ik heb die scroefjes zelfs met een moment ratel dichgedraaid om de PCB niet te breken, of de core.
Verwijderd
Of je kaart is naar de eeuwige jachtvelden. Er is bij mij een keer AS naast de core gekomen dat wss kortsluiting heeft veroorzaakt op die kleine dingetjes. En hoppa artifacts bij boot, in het bios, en in Windows. Ik hoop maar voor je dat dat bij jou niet het geval is. Ik heb gelukkig een vervangende kaart kunnen krijgen, god bless RMA.
Verwijderd
Is dat niet een Hercules 9800 Pro?Gamer schreef op 05 mei 2004 @ 15:57:
had vandaag eventjes tijd :
Komt mij ergens bekend voor. Zo'n kaart ligt ergens bij mij in de kast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:29 ]
Verwijderd
Vandaag kwam de Arctic Cooler binnen. Wat een blok voor 12 Euro!
Gelijk erop gezet zonder al te veel problemen, alleen kwam dat randje rond de GPU moeilijk los. Helaas zat er onder mijn standard coolertje een R350 core... maar standaard werkt het perfect in Far Cry, hij zit er dus goed op. Ik vind overigens wel dat die cooler goed warm word, bijna heet zelfs, zo op gevoel. Ongelofelijk dat zo'n klein standaard ATI gevalletje de boel ook koel kan houden....
whoehoe! it works!, geen arti's meer, koelblok even met wat betere (langere) schroeven vastgemaakt, en aan de onderkant wat rubber gedaan (zodat de boutjes het pbc niet kunnen beschadigen). en ben nu 3dmark2k3 aan het draaien, nog geen artis' gezien, en ik kan me vinger eindelijk meer dan 4seconden tegen de onderkant van de core houden!. Tip: om zeker te zijn dat de heatsink goed tegen de core aan zit, moet je effe 3dmark2k3 draaien, daarna met je vinger de fan van je blok laten stoppen, als het blok dan warm wordt, zit je goed, en dat was bij mij het geval, na 3seconden de fan te laten stoppen werd me blok ineens stuk warmer.. pics volgen nog...
yep, jaartje oud ondertussen.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:28:
[...]
Is dat niet een Hercules 9800 Pro?
Komt mij ergens bekend voor. Zo'n kaart ligt ergens bij mij in de kast.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
Niks mis hoor, met zo'n R350 core..... 445Mhz hierVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:49:
Vandaag kwam de Arctic Cooler binnen. Wat een blok voor 12 Euro!Gelijk erop gezet zonder al te veel problemen, alleen kwam dat randje rond de GPU moeilijk los. Helaas zat er onder mijn standard coolertje een R350 core... maar standaard werkt het perfect in Far Cry, hij zit er dus goed op. Ik vind overigens wel dat die cooler goed warm word, bijna heet zelfs, zo op gevoel. Ongelofelijk dat zo'n klein standaard ATI gevalletje de boel ook koel kan houden....
Welke heatsinks passen onder een ZM80C-HP? Ik vond van OCZ flowers wel mooi, Misschien de koperblaadjes iets bijbuigen? Of kan ik beter andere nemen?

Verwijderd
oke, ik heb zojuist weer men Sapphire 9800 pro 128 mb ( Samsung mem / R360 core )
geflasht, maar nog steeds het probleem..Ik heb beeld tot men pc in windows komt.
Als ik in safe mode opstart werkt het ook perfect..Geeft gewoon beeld.In configuratie scherm staat de kaart zelfs als 9800 XT.
Alle drivers uninstalled, in safe mode.Reboot.Ik heb gewoon beeld, tot windows zegt:
Nieuwe hardware gevonden 9800XT , dan gaat ie resolutie bepalen oid..En dan heb ik ineens geen beeld meer..Blijft het zwart
Iemand nog enig idee wat het kan zijn??
Er werd hier eerder in het topic , warmte genoemd.Ik heb zojuist een Artic VGA Silencer geinstalleerd , dus dat lijkt me het probleem niet.En aangezien hij het in Safe mode wel doet, lijkt het me meer een driver probleem oid...
Iemand enig idee??
Thnx alvast!
Groetjes,
Pol
geflasht, maar nog steeds het probleem..Ik heb beeld tot men pc in windows komt.
Als ik in safe mode opstart werkt het ook perfect..Geeft gewoon beeld.In configuratie scherm staat de kaart zelfs als 9800 XT.
Alle drivers uninstalled, in safe mode.Reboot.Ik heb gewoon beeld, tot windows zegt:
Nieuwe hardware gevonden 9800XT , dan gaat ie resolutie bepalen oid..En dan heb ik ineens geen beeld meer..Blijft het zwart
Er werd hier eerder in het topic , warmte genoemd.Ik heb zojuist een Artic VGA Silencer geinstalleerd , dus dat lijkt me het probleem niet.En aangezien hij het in Safe mode wel doet, lijkt het me meer een driver probleem oid...
Iemand enig idee??
Thnx alvast!
Groetjes,
Pol
misschien zit dat ding niet goed en wordt ie vet heet?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:48:
oke, ik heb zojuist weer men Sapphire 9800 pro 128 mb ( Samsung mem / R360 core )
Nieuwe hardware gevonden 9800XT , dan gaat ie resolutie bepalen oid..En dan heb ik ineens geen beeld meer..Blijft het zwart![]()
Iemand enig idee??
Thnx alvast!
Groetjes,
Pol
Verwijderd
Dat ding zit perfect, en waarom is het met stock cooler dan precies hetzelfde??
En op gewoon 9800 pro settings zou die dan neem ik aan ook ergens last van moeten hebben.Dat is niet het geval.Mijn pc staat vaak dagen lang aan, en ik game volop, dan zou het ook op de 9800 pro settings wel een keer mis moeten zijn gegaan.Lijkt me dan..
En op gewoon 9800 pro settings zou die dan neem ik aan ook ergens last van moeten hebben.Dat is niet het geval.Mijn pc staat vaak dagen lang aan, en ik game volop, dan zou het ook op de 9800 pro settings wel een keer mis moeten zijn gegaan.Lijkt me dan..
pics:
http://edf.homeip.net/home/category.php?ItemID=83
+ mini verslagje
IE friendly (opera en andere werken helaas niet zo op me page)
zelf hosting, dus niet allemaal tegelijk erop
http://edf.homeip.net/home/category.php?ItemID=83
+ mini verslagje
IE friendly (opera en andere werken helaas niet zo op me page)
zelf hosting, dus niet allemaal tegelijk erop
[ Voor 46% gewijzigd door Mister_X op 05-05-2004 18:21 ]
whoot
je hebt het precies andersom gedaan
Als je van de andere kant een schroef in je heatsink had geboord, hoefde je ook niet je vinnen zo te verbuigen.. dit kan ook wel zo, maar dan heb je veel meer risico dat ie niet strak genoeg zit.. ik heb het nl exact andersom gedaan (1e blok maakte ik dezelfde 'fout' die jij nu maakte, alleen mijn blokje was wat verfijnder en ging totaal naar de haaien.
Verder netjes gedaan hoor, heb je al results?
Als je van de andere kant een schroef in je heatsink had geboord, hoefde je ook niet je vinnen zo te verbuigen.. dit kan ook wel zo, maar dan heb je veel meer risico dat ie niet strak genoeg zit.. ik heb het nl exact andersom gedaan (1e blok maakte ik dezelfde 'fout' die jij nu maakte, alleen mijn blokje was wat verfijnder en ging totaal naar de haaien.
Jah, moet je wel ff handmatig drivers installeren als windows hem herkent als een XT, daarvoor draaide je hem als een XT dus windows pakt gewoon de laatste goed werkende drivers (windows weet niet dat jij een XT bios op je kaart geflikkerd hebt en hem daarna weer verwijderd hebt).Alle drivers uninstalled, in safe mode.Reboot.Ik heb gewoon beeld, tot windows zegt:
Nieuwe hardware gevonden 9800XT
Dus uninstall de drivers in safe mode en install nieuwe ook in safe mode.
Ik heb op mijn geheugen van deze dingen gezet (Coolermaster CRC-U01):

Omdat ze onder mijn Zalman ZM80C-HP pasten.
Met die XT pcb layout, leest overdrive zelfs mijn gpu temperatuur goed uit

Omdat ze onder mijn Zalman ZM80C-HP pasten.
Met die XT pcb layout, leest overdrive zelfs mijn gpu temperatuur goed uit
[ Voor 12% gewijzigd door Gajescheren op 05-05-2004 20:09 ]
Dit is een plaatje van de "oude" Pro:Tonton schreef op 05 mei 2004 @ 10:51:
Kun je even wat tips geven, welke PCB verschillen ik op moet letten?
Betekent dit ook dat mijn net bestelde vga silent cooler niet gaat passen?
volgens site, wel pro niet XT
hier nog een site met Sapphire modding (weet niet of het al gemeld is)
http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=92&var2=0

En dit die van mij (zelfde als XT):

Ik denk dat die cooler wel gaat passen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gajescheren op 05-05-2004 20:08 ]
Verwijderd
mijn flash ok gelukt..
moet nog wel ff uitproberen met arties etc.., far cry gaat tot nu toe goed..,
ga ook maar ff zo'n Arctic Vga cooler halen
Passen er nog ramsinks onder nadat ie geplaatst is??
achterkant lijkt me geen probleem maar de voorkant...
ik wil er graag deze sinkjes opplaatsen : http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1484
of zou ik toch iets kleinere moeten hebben..
moet nog wel ff uitproberen met arties etc.., far cry gaat tot nu toe goed..,
ga ook maar ff zo'n Arctic Vga cooler halen
Passen er nog ramsinks onder nadat ie geplaatst is??
achterkant lijkt me geen probleem maar de voorkant...
ik wil er graag deze sinkjes opplaatsen : http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1484
of zou ik toch iets kleinere moeten hebben..
edit:
Ik denk dat het wel kan!

met tweakmonster ramsinks past het makkelijk:

moet wel passen zo te zien
Ik denk dat het wel kan!

met tweakmonster ramsinks past het makkelijk:

moet wel passen zo te zien
[ Voor 151% gewijzigd door Race Eend op 05-05-2004 20:42 ]
nahja results niet echt, core 430, en ram is nog niet extra gekoeltmaar doet nu 373, met xt bios uiteraard... Als ik 3dmark2k3 draai krijg ik witte stipjes in de nature scene, voor de rest niksRace Eend schreef op 05 mei 2004 @ 18:23:
whootje hebt het precies andersom gedaan
![]()
ik heb vanaf de onderkant geboort (nouja, me pa) maar als ik van boven zou boren was het zelfde gebeurt denk met die vinnen, op zich maakt het niets uit, alleen dat het wat lelijk staat (dat zei me pa zelfs...

oja, en de temperatuur ligt wel stukke lager van de core, zoals ik al eerder zei, ik kan me vinger nu gewoon op de achterkant houden! voorheen hield ik het 3seconden vol, nu oneindig.
[ Voor 28% gewijzigd door Mister_X op 05-05-2004 21:50 ]
Wat voor geheugen zit er op de Saphire's met een 360 core?
ik baal, heb vandaag ontdekt dat naast mn barton 3000+ ook mn 9800pro is overleden
Doodsoorzaak?El Snorro schreef op 05 mei 2004 @ 22:17:
ik baal, heb vandaag ontdekt dat naast mn barton 3000+ ook mn 9800pro is overleden
PSN: Shiver23
hynix 2.8nswilly83 schreef op 05 mei 2004 @ 22:14:
Wat voor geheugen zit er op de Saphire's met een 360 core?
Verwijderd
Iemand ervaring met de Arctic Vga Silencer Rev. 2 of 3?
Post een wat snelheden in combinatie met deze cooler.
Post ook wat snelheden met andere coolers. (vermeld er even bij wat voor kaart en cooler)
Post ook wat snelheden met andere coolers. (vermeld er even bij wat voor kaart en cooler)
Verwijderd
Dit heb ik zojuist geprobeerd en dit is dan ook meteen misluktcorpseflayer schreef op 05 mei 2004 @ 18:26:
[...]
Jah, moet je wel ff handmatig drivers installeren als windows hem herkent als een XT, daarvoor draaide je hem als een XT dus windows pakt gewoon de laatste goed werkende drivers (windows weet niet dat jij een XT bios op je kaart geflikkerd hebt en hem daarna weer verwijderd hebt).
Dus uninstall de drivers in safe mode en install nieuwe ook in safe mode.
Ik begin me nu haast af te vragen of ik wel de juiste bios heb..
Sapphire 128 mb r360 samsung mem
Bios - 9800 XT 128 MB PAL
:x
*Edit*
Ik heb zojuist de HIS bios geprobeerd..Deze werkt wel "juist" heb alleen arti's als de ziekte..Heel veel rode vlekjes in mijn beeld..
* edit *
Heb hem flink omlaag geklokt naar 378 / 337 en nog zijn er vooral met een witte achtergrond / zwarte letters wat ronde arti's om de letters heen :x
Op zown lage klok snelheden
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:06 ]
Verwijderd
Net een beetje aan het overklokken geweest, gaat nog niet erg goed. Ik heb dus helaas een R350 core. Toch maar even een XT flash geprobeerd. Ghosting dus. En dat al op een core van 405. Dus nu maar weet terug naar een PRO bios. Hier kan ik de snelheden een stuk hoger krijgen dan met de XT bios. Nu net een uurtje Far Cry gespeeld op 411/337, dat gaat dus gewoon helemaal OK. We gaan weer proberen.
412/365 is ook geen probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:09 ]
Okee aan het geheugen is het niet af te lijden, kan je het ergens anders aan zien?
flash dan die xt erin en fix die ghosting zoals hierboven ergens staat?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:59:
Net een beetje aan het overklokken geweest, gaat nog niet erg goed. Ik heb dus helaas een R350 core. Toch maar even een XT flash geprobeerd. Ghosting dus. En dat al op een core van 405. Dus nu maar weet terug naar een PRO bios. Hier kan ik de snelheden een stuk hoger krijgen dan met de XT bios. Nu net een uurtje Far Cry gespeeld op 411/337, dat gaat dus gewoon helemaal OK. We gaan weer proberen.
Verwijderd
Heb zojuist maar weer terug geflasht..Met 370 / 337 kreeg ik in windows behoorlijk wat rode vlekjes, en in 3d mark 03 was het geen doen meer..
Ghosting + gruwelijk veel witte vlekken..
Als radlinker me niet in de steek laat zijn de stock speeds van een 9800 pro ook 370 / 337 oid???
*edit*
zojuist op 398 / 351 ( pro bios ) gebenched en ben atm van 51xx naar 54xx gegaan.Dus al een kleine vooruitgang..Dit wil dus zeggen dat ik het zelfde probleem heb als diegene die hier 2 posts terug heeft gepost..
Hogere settings op pro bios dan op XT bios ...
Geen arti's gezien..Morgen kijken tot hoever ik kom..
Ghosting + gruwelijk veel witte vlekken..
Als radlinker me niet in de steek laat zijn de stock speeds van een 9800 pro ook 370 / 337 oid???
*edit*
zojuist op 398 / 351 ( pro bios ) gebenched en ben atm van 51xx naar 54xx gegaan.Dus al een kleine vooruitgang..Dit wil dus zeggen dat ik het zelfde probleem heb als diegene die hier 2 posts terug heeft gepost..
Hogere settings op pro bios dan op XT bios ...
Geen arti's gezien..Morgen kijken tot hoever ik kom..
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:54 ]
Verwijderd
Mijn Sapphire 9800pro@9800XT met de Arctic Vga Silencer gisteren op 450/375Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:50:
Iemand ervaring met de Arctic Vga Silencer Rev. 2 of 3?
zonder een enkele artifact in 3d2003.
Hij kan hoger maar dat ga ik vanavond eens proberen.....
Verwijderd
Met of zonder mem koeling?Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:32:
[...]
Mijn Sapphire 9800pro@9800XT met de Arctic Vga Silencer gisteren op 450/375
zonder een enkele artifact in 3d2003.
Hij kan hoger maar dat ga ik vanavond eens proberen.....
Verwijderd
Zonder mem koeling....! ga ik nog wel bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 14:56 ]
Verwijderd
Ik ben op dit moment aan het kijken hoe ver ik mijn overklok kan krijgen met mijn Club3D 9800Pro@XT met een Thermaltake Extreme Giant III (+ mem koeling, zat er bij).
Ik zit op dit moment op
Core 445 MHz
Mem 389 MHz
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:34 ]
Verwijderd
Artifacts in 3dmark?Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:14:
[...]
Ik ben op dit moment aan het kijken hoe ver ik mijn overklok kan krijgen met mijn Club3D 9800Pro@XT met een Thermaltake Extreme Giant III (+ mem koeling, zat er bij).
Ik zit op dit moment op
Core 445 MHz
Mem 389 MHz
Verwijderd
Echt niet.
Core kan nog wel wat hoger , mem misschien nog zo'n 3 MHz, dan houdt het op.
In Atitool krijg ik wel melding van artifacts bij 445 MHz core, maar in 3DMark nergens last van.
Ik post later nog wel weer scores.
Overigens
6810 in 3DMark03
Verwijderd
Ik heb me hd geformateert, En nu heb ik 120 FPS in UT 2k4, In de single player mode. En online maar 50?? Weet iemand hoe dat komt, Want ik vind dat wel heel erg vreemd! (was bij onslaught!)
Door de netspeed settings, maw je up/- download snelheid.
Verwijderd
Dat is het betere werk....Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:37:
[...]
Echt niet.![]()
Core kan nog wel wat hoger , mem misschien nog zo'n 3 MHz, dan houdt het op.
In Atitool krijg ik wel melding van artifacts bij 445 MHz core, maar in 3DMark nergens last van.
Ik post later nog wel weer scores.
Overigens
6810 in 3DMark03
Mijn AMD 2400@ 2200Mhz (11x200) haalt 6778 in 3DMark03.
7000 moet ooit eens lukken
Verwijderd
Ik heb een hercules radeon 9800 pro 128 mb en kzou deze na vele goede opmerkingen ook proberen te flashen naar een XT, maar heb nog een paar vraagsjes.
Welk programma moet ik eigenlijk gebruiken ?
9800 XT 128 MB PAL 9800xt128pal.rar
9800 XT 128 MB NTSC 9800xt128ntsc.rar
Wat is het verschil tussen PAL & NTSC ?????
----------------------------------------------
Wanneer ik geflasht heb en alles (hopelijk) goed werkt wat kan ik dan nog allemaal aanpassen om het op grafisch gebied op te drijven ??
Uw core settings aanpassen ?? en zo ja met welk programma ??
Ik heb iets gelezen van dat het ook goed is om uw voltage hoger in te stellen in de bios, klopt dit of niet ? En tot hoe hoog mag je gaan en in welke stappen ??
Welk programma moet ik eigenlijk gebruiken ?
9800 XT 128 MB PAL 9800xt128pal.rar
9800 XT 128 MB NTSC 9800xt128ntsc.rar
Wat is het verschil tussen PAL & NTSC ?????
Wanneer ik geflasht heb en alles (hopelijk) goed werkt wat kan ik dan nog allemaal aanpassen om het op grafisch gebied op te drijven ??
Uw core settings aanpassen ?? en zo ja met welk programma ??
Ik heb iets gelezen van dat het ook goed is om uw voltage hoger in te stellen in de bios, klopt dit of niet ? En tot hoe hoog mag je gaan en in welke stappen ??
is voor je TV out, dus Pal gebruiken.
van je AGP voltage blijf je best af, menig dode kaartjes zo gezien.
van je AGP voltage blijf je best af, menig dode kaartjes zo gezien.
Verwijderd
Al sik via winflash een image laat maken van m'n bios nu staat er daar NTSC, dus weet nu niet wat ik moet nemen.
Als het alleen maar dan da file uipakken op disketten hoe weet die file dan dat het te doen is met een hercules kaart ? Als ge daar dan moet voor oppassen ?? Als ge anders doet moet ge de juiste file voor u kaart afhalen en voor da andere niet ??
Als ik opd eeerste manier wil flashen, en het lukt niet met welke code moet ik dan restoren ?
Als het alleen maar dan da file uipakken op disketten hoe weet die file dan dat het te doen is met een hercules kaart ? Als ge daar dan moet voor oppassen ?? Als ge anders doet moet ge de juiste file voor u kaart afhalen en voor da andere niet ??
Als ik opd eeerste manier wil flashen, en het lukt niet met welke code moet ik dan restoren ?
noem me een domme nederlander maar ik begrijp je verhaal niet echtVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 23:03:
Al sik via winflash een image laat maken van m'n bios nu staat er daar NTSC, dus weet nu niet wat ik moet nemen.
1:zet er een pci videokaartje in, ram je monitor daarop, en flash gewoon alles terug (je ati kaart laten zitten dus)
2: pak een disketten, maak hem bootable, zorg in het bios dat first boot device op a: staat, ram het dos ati flash programma erop, samen met je oude bios (die je uiteraard eerst gebackupt heb. Zet in je autoexec de opdracht regel die je geven moet om de bios te flashen in dos". Ram je pc dan aan, wacht 5minuten (5minuten voor de zekerheid, weet je zeker dat ie wel klaar is met starten/flashen, je ziet immers niks). Reboot en hopen dat het werkt
Ik wil dit dus ook gaan doen. Heb een Sapphire ATI Radeon 9800 die loopt nog op standaard settings dus engine @ 324 Mhz en memory @ 290,25 Mhz. Ik clock hem niet hoger omdat ik niet weet wat de temps zijn. Heb nog de stock cooling met daaronder een PCI kaartje waarop een 8 CM cooler zit die tegen de onderkant aanblaast en een fan outtake boven de VGA. Ik zie op de bovenkant van de videokaart 2 geheugen blokjes met daarop: Infineon DDR SD-Ram dus ik heb waarschijnlijk Infineon geheugen maar ik zie mijn merk (Sapphire) niet in het lijstje staan bij Infineon. Aleen gigacube o.i.d. Welke moet ik nu nemen?
Specs & Temps:
Asus P4P800 Deluxe. Idle @ 28. Stressed @ 35.
P4 2.6 @ 3.1 met boxed cooler. Idle @ 30 en stressed @ 40/45.
2x Corsair 256 DDR MB Ram 400 Mhz Dual Channel.
De rest van de specs zijn niet echt belangrijk he? Ohja in de kast is het ongeveer 20/25 graden. Heb 2 fans intake. 1 in mijn window en 1 voor de hdd's. En 1 outtake. Of je wilt de voeding meetellen dan is het 3 outtake. ToPower 350 watt met temp geregelde fans.
Maar ik wil via windows flashen dus als julie weten welke bios ik voor mijn kaart moet downloaden, heel erg bedankt! Hieronder een screenshot van Aida 32: (Let niet op de PRO want het is een non pro)

En een screenshot van PowerStrip: (Is dus standaard snelheden)

Ps; Als je de screens niet ziet check dan Dit
Specs & Temps:
Asus P4P800 Deluxe. Idle @ 28. Stressed @ 35.
P4 2.6 @ 3.1 met boxed cooler. Idle @ 30 en stressed @ 40/45.
2x Corsair 256 DDR MB Ram 400 Mhz Dual Channel.
De rest van de specs zijn niet echt belangrijk he? Ohja in de kast is het ongeveer 20/25 graden. Heb 2 fans intake. 1 in mijn window en 1 voor de hdd's. En 1 outtake. Of je wilt de voeding meetellen dan is het 3 outtake. ToPower 350 watt met temp geregelde fans.
Maar ik wil via windows flashen dus als julie weten welke bios ik voor mijn kaart moet downloaden, heel erg bedankt! Hieronder een screenshot van Aida 32: (Let niet op de PRO want het is een non pro)
En een screenshot van PowerStrip: (Is dus standaard snelheden)
Ps; Als je de screens niet ziet check dan Dit
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Je wilt neem ik aan de xtbios bewerken naar lagere clocksnelheden, je wilt namelijk niet overklokken. Je kan gewoon die van gigacube proberen.
Bij optie één, moet je dan niet ook in de BIOS al "Boot PCI device First" aanzetten of iets dergelijks? Ik had dat wel gedaan, voor het geval dat...Mister_X schreef op 06 mei 2004 @ 23:52:
[...]
noem me een domme nederlander maar ik begrijp je verhaal niet echtFlash gewoon een bios erin man
heb je een pro? flash er dan in iedergeval een pro bios in, werkt heus wel. restoren doe je op 2 manieren:
1:zet er een pci videokaartje in, ram je monitor daarop, en flash gewoon alles terug (je ati kaart laten zitten dus)
2: pak een disketten, maak hem bootable, zorg in het bios dat first boot device op a: staat, ram het dos ati flash programma erop, samen met je oude bios (die je uiteraard eerst gebackupt heb. Zet in je autoexec de opdracht regel die je geven moet om de bios te flashen in dos". Ram je pc dan aan, wacht 5minuten (5minuten voor de zekerheid, weet je zeker dat ie wel klaar is met starten/flashen, je ziet immers niks). Reboot en hopen dat het werkt
En ik heb trouwens WinFlash gebruikt, ik had geen diskette station. Dat was overigens best eng, want ik had nog nooit een 3D kaart geflashed, en mijn kaart is hier nog niet eerder genoemd. Overigens, er zijn maar weinig mensen die de MSI(medion) Radeon PRO geflashed hebben. Volgens mij ben ik de enige? Gelukkig heb ik de PCI kaart niet nodig gehad, het ging in één keer goed!

Uhm ja als ik die XT bios er op flash draait ie dan meteen op de hogere clocksnelheden of heb ik dan al winst met de huidige clocksnelheden die ik nu heb? Of moet ik hem naar een bepaalde snelheid clocken? Ik ben nog aardig n00b op dit gebied dus vandaar deze vragenTutti-frutti schreef op 07 mei 2004 @ 01:12:
Je wilt neem ik aan de xtbios bewerken naar lagere clocksnelheden, je wilt namelijk niet overklokken. Je kan gewoon die van gigacube proberen.

B.v.d
Edit: Ah wacht moet ik nu eerst de snelheden krikken tot een core van 412Mhz en geheugen van 365Mhz en dan pas de bios eroverheen flashen? Zoja; Ga ik die snelheden proberen te halen en dan eerst kijken of ik geen last krijg van arti's.
[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2004 01:19 ]
En als het tegen valt, en je komt maar tot 405 op de core ofzo, dan kun je alsnog een XT bios zo aanpassen dat de standaard snelheid lager is
Zie ook startpost
Hey
Heb ff een koelblok + 8 CM fan op een PCI kaartje gebouwd en die blaast nu onder tegen me VGA. Heb ook een klein 4 CM fannetje bovenop de kaart liggen. Ligt gewoon los (tijdelijk) en blaast rechtstreeks op de geheugen blokjes zonder koelblokje eronder o.i.d. Ga nu proberen hoe ver ik hem geklockt krijg.
Tot zo hoop ik
Heb ff een koelblok + 8 CM fan op een PCI kaartje gebouwd en die blaast nu onder tegen me VGA. Heb ook een klein 4 CM fannetje bovenop de kaart liggen. Ligt gewoon los (tijdelijk) en blaast rechtstreeks op de geheugen blokjes zonder koelblokje eronder o.i.d. Ga nu proberen hoe ver ik hem geklockt krijg.
Tot zo hoop ik
Verder moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat 9800's met een r350 core ghosting geven bij een flash naar xt. Deze ghosting (verkeerd schaduwen weergeven) zie je zo ie zo terug in 3dmark test 2 en 3.TweakingPro schreef op 07 mei 2004 @ 03:24:
Hey
Tot zo hoop ik
Dit verkeerd weergeven is wel op te lossen, namelijk met de 9800se-->pro mod functie van de omegadrivers. Alleen kan je dan beter voor een normale bios (pro of nonpro) gaan, die op wat meer mhz is ingesteld. Op pagina 11 heb ik daar een onderzoekje naar gedaan.
Verder moet je niet zomaar naar xt flashen, als je nog geen eens weet of hij het aankan (en waarschijnlijk kan je geheugen dat zo ie zo niet aan). Maar dat ben je nu aan het testen gelukkig
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-05-2004 11:11 ]
Tnx voor de info tutti 
Heb dus ook die artifacts op m'n 9800np -> XT. Ik ga dus, vooral na het lezen van je review, mijn oude BIOS terugflashen met hogere clocks aangezien ik nu in Farcry merk dat ik daar af en toe ook van die artefacts heb. Helaas is m'n floppydrive overleden (je mist zo'n ding pas als je hem nodig hebt he
).
Heb dus ook die artifacts op m'n 9800np -> XT. Ik ga dus, vooral na het lezen van je review, mijn oude BIOS terugflashen met hogere clocks aangezien ik nu in Farcry merk dat ik daar af en toe ook van die artefacts heb. Helaas is m'n floppydrive overleden (je mist zo'n ding pas als je hem nodig hebt he
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Hmm, ik heb weer eens een vaag probleem erbij...
Heel af en toe als ik m'n pc opnieuw opstart, bijvoorbeeld als ik van linux af kom, dan krijg ik tijdens het booten allemaal vage strepen en blokken. Het vage is, dat wanneer ik het aanmeldingsscherm van windows krijg, het beeld weer normaal is. Als ik dan reboot, zijn de blokken en strepen helemaal weg...
Verder verdacht weinig problemen (alleen zeer lichte arties bij splintercell), zelfs de blauwe schermen van colin mcrae zijn weg.
Heel af en toe als ik m'n pc opnieuw opstart, bijvoorbeeld als ik van linux af kom, dan krijg ik tijdens het booten allemaal vage strepen en blokken. Het vage is, dat wanneer ik het aanmeldingsscherm van windows krijg, het beeld weer normaal is. Als ik dan reboot, zijn de blokken en strepen helemaal weg...
Verder verdacht weinig problemen (alleen zeer lichte arties bij splintercell), zelfs de blauwe schermen van colin mcrae zijn weg.
Mijn 9800pro is overleden samen met mn proc, ga nieuwe halen want mn mobile komt ook binnen halve week binnen.
Bij welke fabrikant heb ik de grootste kans op een r360 te krijgen?
SapphireEl Snorro schreef op 07 mei 2004 @ 12:32:
Mijn 9800pro is overleden samen met mn proc, ga nieuwe halen want mn mobile komt ook binnen halve week binnen.
Ben nog niet helemaal ver maar het gaat al rete lekker hoorVerwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:35:
En, en is het gelukt? Hoe ben je al?
Core: 411,23 Mhz
Geheugen: 324 Mhz
Geheugen wordt amper warm
Ik ga weer hoger met me geheugen.
See ya soon!
Edit: Het bleek dus dat de cooler die ik gebouwd had niet draaide (nu wel) dus misschien kan ik nog wel hoger
Maar ik probeer eerst het geheugen op peil te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2004 16:23 ]
Hmm krijg hem niet hoger dan 335 Mhz. Kreeg ineens heel me beeld vol met streepjes in Windows. Hij staat nu op 330 Mhz.
Tips? Hoe kan ik die geheugen chippies het beste koelen zonder naar de winkel te hoeven?
Edit:
Ok ik ga ff een koelblok in blokjes van 1 CM snijden en die op me geheugen chippies plakken. Waarschijnlijk moet ik zometeen ook me voltage omhoog krikken om bij die 365 Mhz te komen he? Zoja; Hoe doe ik dit? Ik heb een ASUS P4P800 Deluxe.
Tips? Hoe kan ik die geheugen chippies het beste koelen zonder naar de winkel te hoeven?
Edit:
Ok ik ga ff een koelblok in blokjes van 1 CM snijden en die op me geheugen chippies plakken. Waarschijnlijk moet ik zometeen ook me voltage omhoog krikken om bij die 365 Mhz te komen he? Zoja; Hoe doe ik dit? Ik heb een ASUS P4P800 Deluxe.
[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2004 17:04 ]
Verwijderd
zojuist mn Sapphire 9800 pro met r360 core geflasht met de HIS xt 128mb bios.
als een treintje..
heb nu core/mem op 457/395.
kan nog wel iets hoger denk ik, maar veel niet want dan krijg ik witte spikkeltjes etc.
heb wel mem voorzien van sinks en op de core zit een wc blok..
temp is goed te doen, sinks worden niet meer dan handwarm en wc blok al helemaal niet.
btw.. 7143 3dmarks
als een treintje..
kan nog wel iets hoger denk ik, maar veel niet want dan krijg ik witte spikkeltjes etc.
temp is goed te doen, sinks worden niet meer dan handwarm en wc blok al helemaal niet.
btw.. 7143 3dmarks
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:07 ]
Hey heb net dus ff ook van die sinks voor me mem gebouwd van een oud koelblok. 4 sinks van 1 cm bij 1 cm. Kleine geheugen blokjes gelukkig
Kut werkje. Maar heb geen koelprut ofzo. Hoe kan ik die nu het er beste op gooien?
wat voor geheugen zat er op de kaart?Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:06:
zojuist mn Sapphire 9800 pro met r360 core geflasht met de HIS xt 128mb bios.
als een treintje..
btw.. 7143 3dmarks
En waar heb je die kaart gehaalt.
[ Voor 4% gewijzigd door willy83 op 07-05-2004 17:53 ]
Hey
Heb mijn zelfgemaakte mem sinks erop gezet met een heel klein druppeltje seconde lijm. Heb geen koel prut. Zijn 4 mem sinks van een koelblok van een P1 processor.
Kijken of dit een beetje wil
Heb mijn zelfgemaakte mem sinks erop gezet met een heel klein druppeltje seconde lijm. Heb geen koel prut. Zijn 4 mem sinks van een koelblok van een P1 processor.
Verwijderd
Had je beter met Artic Silver Thermal Adhesive kunnen doen denk ik.TweakingPro schreef op 07 mei 2004 @ 19:34:
Hey
Heb je ook betere geleiding van de warmte.
Ja dat zal ik eens halen van de week. Maar ze worden best warm. Vooral de ene die dicht bij me geheugen banken zit
Maar krijg hem niet hoger dan 440 Mhz godver
Fan achter die normaal als outtake dient heb ik nu als inttake over de VGA heen blazen. Misschien dat dat helpt maar na 5 minuten @ 445 Mhz kwamen de streepjes weer. Weer heel me beeld vol. Dus 440 dan maar proberen aan te houden... Jammer
Iemand nog tips?
Alvast heel erg bedankt!
Edit: Fan maar weer op outtake gezet...
Maar krijg hem niet hoger dan 440 Mhz godver
Alvast heel erg bedankt!
Edit: Fan maar weer op outtake gezet...
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 07-05-2004 21:22 ]
Verwijderd
hynix 2.8 met r360 core van pczaak.willy83 schreef op 07 mei 2004 @ 17:52:
[...]
wat voor geheugen zat er op de kaart?
En waar heb je die kaart gehaalt.
Verwijderd
Heb vandaag ook de stoute schoenen aangetrokken en mijn Sapphire 9800Pro 128Mb Bulk met 2.8ns Hynix geheugen en R360 core (PC-Zaak) geflashed naar een 9800XT. Ik heb hier een HIS 9800XT 128Mb Hynix bios voor gebruikt. Vervolgens in 3dmark03 getest, geen ghosting, artifacts, niets, gewoon perfect.
Score 6480.
Vervolgens een oc naar 429Mhz core en 378Mhz mem, weer een perfecte run in 3dmark03. Score 6803, zie http://service.futuremark.com/compare?2k3=2487228
Core en mem kunnen nog wel hoger, maar de Artic cooling VGA silencer begint nu toch wel erg warme lucht uit te blazen (hoogste stand). Heb deze memsinks op m'n geheugen geplakt :
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=686
Dit alles op een MSI K8T Neo FIS2R met A64 3200 cpu, stock speed.
Ik ben tevreden....
Score 6480.
Vervolgens een oc naar 429Mhz core en 378Mhz mem, weer een perfecte run in 3dmark03. Score 6803, zie http://service.futuremark.com/compare?2k3=2487228
Core en mem kunnen nog wel hoger, maar de Artic cooling VGA silencer begint nu toch wel erg warme lucht uit te blazen (hoogste stand). Heb deze memsinks op m'n geheugen geplakt :
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=686
Dit alles op een MSI K8T Neo FIS2R met A64 3200 cpu, stock speed.
Ik ben tevreden....
Nou, krijg hem niet hoger hoor. Net paar uur GTA: VC gespeeld en meteen core en mem probs dus loopt nu op Core: 413 Mhz en geheugen: 334 Mhz. Ga denk ik maar deze bestellen:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1502
Of kan ik beter een andere nemen?
B.v.d
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1502
Of kan ik beter een andere nemen?
B.v.d
Verwijderd
Je hebt een 9800 NP, je krijgt het geheugen van je kaart dus (haast) nooit op XT snelheden.
Hmm ja dat is ook wel weer maar wil toch andere cooling.
Ik zit erover na te denken om de Arctic cooler voor me VGA te halen of de Zalman ZM80C-HP die heb ik hier in Eindhoven zien liggen voor iets van 30 euro ofzo.... Die komt ook beter uit de tests.
Hmmm lastige keuze maar denk toch dat ik voor de Zalman ga. Kwartiertje fietsen en ik heb hem. Anders weer bestellen, weken wachten etc en die Zalman komt ook beter uit de tests.
Ik zal wel eens zien! Houd julie wel op de hoogte
Ik zit erover na te denken om de Arctic cooler voor me VGA te halen of de Zalman ZM80C-HP die heb ik hier in Eindhoven zien liggen voor iets van 30 euro ofzo.... Die komt ook beter uit de tests.
Hmmm lastige keuze maar denk toch dat ik voor de Zalman ga. Kwartiertje fietsen en ik heb hem. Anders weer bestellen, weken wachten etc en die Zalman komt ook beter uit de tests.
Ik zal wel eens zien! Houd julie wel op de hoogte
Verwijderd
De Arctic koelt beter dan die Zalman, ik heb de Zalman zelf gehad + de optionele fan. En ik kan zeggen dat hij stil is, maar niet te gebruiken als je wilt overklokken. De Arctic is stil, en koelt veel beter dan de stock koeler en de Zalman. En dient tevens als outtake
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:16 ]
hallo,
Ik ben al een half jaar in het bezit van een transcend 9800pro 128 mb. Deze loopt al een paar maand super goed en stabiel met de XTbios en ik heb hem nog verder geklokt. Maar ik was toch even op zoek naar mijn orginele bios.. is dat floppy kduuk...
Dus is er iemand in het bezig van een Transcend 9800pro 128 mb, kan die dan even reageren en dan evt zijn bios willen backuppen voor mij.
Is wel belangrijk voor me die bios... aangezien dit al mijn 5de 9800pro is
ik hoop op reacties...
Ik ben al een half jaar in het bezit van een transcend 9800pro 128 mb. Deze loopt al een paar maand super goed en stabiel met de XTbios en ik heb hem nog verder geklokt. Maar ik was toch even op zoek naar mijn orginele bios.. is dat floppy kduuk...
Dus is er iemand in het bezig van een Transcend 9800pro 128 mb, kan die dan even reageren en dan evt zijn bios willen backuppen voor mij.
Is wel belangrijk voor me die bios... aangezien dit al mijn 5de 9800pro is
ik hoop op reacties...
Hmm nu weet ik niet meer welke ik moet pakken hoorVerwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 00:15:
De Arctic koelt beter dan die Zalman, ik heb de Zalman zelf gehad + de optionele fan. En ik kan zeggen dat hij stil is, maar niet te gebruiken als je wilt overklokken. De Arctic is stil, en koelt veel beter dan de stock koeler en de Zalman. En dient tevens als outtake
Arctic of de Zalman?
Reageer aub mensen
Gewoon wat reviews lezen en dan weet je het toch zelf ook.TweakingPro schreef op 08 mei 2004 @ 01:20:
[...]
Hmm nu weet ik niet meer welke ik moet pakken hoor
Arctic of de Zalman?
Reageer aub mensen
http://www.liquidluxx.de/...et_topic&f=5&t=000046&p=6
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/09/3809440
Verwijderd
Olee
mijn Connect3d ATi 9800 Pro geflashed naar een Gigabyte 9800XT (128mb)
het is gelukt .. k heb helemaal geen artifacts!
mijn Connect3d ATi 9800 Pro geflashed naar een Gigabyte 9800XT (128mb)
het is gelukt .. k heb helemaal geen artifacts!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 15:04 ]
Gefeliciteerd, dan heb je een 360 core 
Ik heb mijn np maar weer teruggeflashed aangezien ik nu Farcry speel, en daar soms dezelfde arti's als in test 2 en 3 zag. Wel wat minder puntjes in 3DMark, maar het valt mee en de score is nog hoog genoeg
Ik heb mijn np maar weer teruggeflashed aangezien ik nu Farcry speel, en daar soms dezelfde arti's als in test 2 en 3 zag. Wel wat minder puntjes in 3DMark, maar het valt mee en de score is nog hoog genoeg
Bnet pindle#2913
OK, ben eruit, ga het niet op geluk uit laten komen, stap gewoon komende week Alternate binnen voor die Sapphire en als die niet heeft wat ik wil ga ik verder zaken binnenlopen om te kijken.
Is wat Timmerman poste het enige waardoor je onderscheid kan maken tussen een R350 en een R360 kaartje? Of is dat niet 100% betrouwbaar en kan de koeler dus wel standaard zijn terwijl er een R360 onder zit? Als dat zo is, zijn er nog andere Visuele dingen waaruit je kan opmaken of het een R350 of R360 kan zijn ZONDER dat je de koeler eraf staat te slopen in de zaak
?
Op diezelfde foto van Timmerman zag ik ook dat het aansluitpunt van de koeler op de PCB op een andere plek zat, dat duid dus op een PCB van een XT?!? Is dat dan wel 100% houvast om te determineren dat het om een R360 core gaat?
Alle tips zijn welkom, stiekem hoop ik erop dat Alternate hem heeft, dan ben ik gelijk klaar (VGA cooler + 9800Pro kaartje) en hoef ik niet van hop naar her voor een leuk samengesteld kaartje.
Is wat Timmerman poste het enige waardoor je onderscheid kan maken tussen een R350 en een R360 kaartje? Of is dat niet 100% betrouwbaar en kan de koeler dus wel standaard zijn terwijl er een R360 onder zit? Als dat zo is, zijn er nog andere Visuele dingen waaruit je kan opmaken of het een R350 of R360 kan zijn ZONDER dat je de koeler eraf staat te slopen in de zaak
Op diezelfde foto van Timmerman zag ik ook dat het aansluitpunt van de koeler op de PCB op een andere plek zat, dat duid dus op een PCB van een XT?!? Is dat dan wel 100% houvast om te determineren dat het om een R360 core gaat?
Alle tips zijn welkom, stiekem hoop ik erop dat Alternate hem heeft, dan ben ik gelijk klaar (VGA cooler + 9800Pro kaartje) en hoef ik niet van hop naar her voor een leuk samengesteld kaartje.
offtopic:
Wat zou het toch een feest geweest zijn als Aluminium de optische eigenschappen van glas zou hebben
. Zie mezelf geen koeler eraf halen in een zaak en dan zeggen: "Nee, dit is hem helaas niet, Aju" 
Wat zou het toch een feest geweest zijn als Aluminium de optische eigenschappen van glas zou hebben
[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-05-2004 16:34 ]
Ik zit met een probleempje met 3D-Mark nadat ik aan het overklokken ben gegaan. Ik bleek in het bezit te zijn van een 9800Pro met 360 core en dus was het flashen een eitje. Zeker met de waterkoeling en nog wat geheugenkoelblokjes van mijn defecte 9700. Allemaal leuk en aardig, maar ik kan 3D-Mark niet afmaken. Hij loopt elke keer vast bij het begin van het laden van Nature.
Ik heb 3dmark opnieuw geinstalleerd, met en zonder laatste patch, maar het hielp niet. Wie kan mij helpen. Overigens heb ik dat probleem pas sinds vandaag. Net na het flashen was er geen probleem en kwam ik op zo'n 5850 punten, zonder verder over te klokken.
Ik heb 3dmark opnieuw geinstalleerd, met en zonder laatste patch, maar het hielp niet. Wie kan mij helpen. Overigens heb ik dat probleem pas sinds vandaag. Net na het flashen was er geen probleem en kwam ik op zo'n 5850 punten, zonder verder over te klokken.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
videodrivers opnieuw geinstalleerd? (dus eerst de-install)
agp drivers herinstalleren?
lijkt me niets anders dan een driver kwestie
agp drivers herinstalleren?
lijkt me niets anders dan een driver kwestie
Verwijderd
Yes gelukt mijn Sapphire 9800pro met R360 core
en 2.8 hynix
Succesvol geflashed naar XT met een bios van HIS.
Loopt super hier in 3dmark2003 score van 6400, zonder witte puntjes in Nature
en of Ghosting.
Heb wel een Arctic Vga Silencer en koeling op het geheugen .
geheugen werd wel erg heet maar nu ik er een 80mm Fan op 7volt op laat blazen zijn coolblokjes lauw tot warm.
Vorige kaart 9700np toen ook gemod naar een pro scheelde me toen al 100 euro
En nu weer met een 9800pro naar XT
Ben benieuwd of we ook met de nieuwe kaart 'X800' kunnen tweaken.
Succesvol geflashed naar XT met een bios van HIS.
Loopt super hier in 3dmark2003 score van 6400, zonder witte puntjes in Nature
en of Ghosting.
Heb wel een Arctic Vga Silencer en koeling op het geheugen .
geheugen werd wel erg heet maar nu ik er een 80mm Fan op 7volt op laat blazen zijn coolblokjes lauw tot warm.
Vorige kaart 9700np toen ook gemod naar een pro scheelde me toen al 100 euro
En nu weer met een 9800pro naar XT
Ben benieuwd of we ook met de nieuwe kaart 'X800' kunnen tweaken.
Verwijderd
Minpuntje: ik heb mijn Sapphire ook bij Alternate gehaald en ik heb een 350 core. Jammer. Verder heb ik hem nu wel goed als Xt draaien zonder shit. Moest wel die Omega drivers met de mod draaien maar het loopt als een zonnetje!!!
Ik heb een Sapphire 9800 NP, maar aangezien mijn mem niet verder wil dan 333 denk ik niet dat ik kan flashen naar een XT [370].
Ik vroeg me alleen wel af hoeveel ram-heatsinks zullen schelen in mijn geheuegen-snelheid, het zal toch wel leuk zijn als ik de 350 mhz zou kunnen halen
Ik vroeg me alleen wel af hoeveel ram-heatsinks zullen schelen in mijn geheuegen-snelheid, het zal toch wel leuk zijn als ik de 350 mhz zou kunnen halen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Kun je een MadView ATI 9600 pro (volgens de doos, volgens pc is het NP) ook klokken naar pro of XT?
En waar kan ik aan die bios komen?
Of aan winflash 1.0.0.16?
Google loopt vast vandaag..:s
Dan zit je in het verkeerde forumendless schreef op 08 mei 2004 @ 22:29:
Kun je een MadView ATI 9600 pro (volgens de doos, volgens pc is het NP) ook klokken naar pro of XT?
Ik heb een Sappire 9800pro bij alternate weg, Op de core staat R360
met hynix geheugen. Alleen ATI Tool zegt dat er een R350 op zit
. IIg als ik met ATI Tool Find max mem dan doet ie 334mem en 423core.
Met 3d mark 2003 haal ik 5700 marks en in 2001 maar 13500
iig heb ik de Flash geprobeert alleen toen kwam ik niet meer in windows, Hij bleef hangen met een zwart scherm 
Sappire9800pro met Zalman zm-80 + Optional fan
AthlonXP2400+ 266
2x512mb kingston
Epox8rda+
Omega Drivers
Met 3d mark 2003 haal ik 5700 marks en in 2001 maar 13500
AthlonXP2400+ 266
2x512mb kingston
Epox8rda+
Omega Drivers
Asus Zenbook i7 256gb
Al andere bios geprobeerd? En welke bios heb je geprobeerd? want er zijn diverse in de omloop, óók voor hynix.GreenFury schreef op 09 mei 2004 @ 00:31:
Ik heb een Sappire 9800pro bij alternate weg, Op de core staat R360met hynix geheugen. Alleen ATI Tool zegt dat er een R350 op zit
. IIg als ik met ATI Tool Find max mem dan doet ie 334mem en 423core.
Met 3d mark 2003 haal ik 5700 marks en in 2001 maar 13500iig heb ik de Flash geprobeert alleen toen kwam ik niet meer in windows, Hij bleef hangen met een zwart scherm
AthlonXP2400+ 266
2x512mb kingston
Epox8rda+
Omega Drivers
Verwijderd
Hallo allemaal.
Ik heb mijn Sapphire Radeon 9800pro 128mb geflashed naar een XT.
Het geheugen is Hynix 2.8ns en de core is een R360.
Het flashen was een fluitje van een cent. Ik heb een 128mb XT bios gebruikt. En na het rebooten werd mijn Pro gezien als een XT.
Ik heb gelijk 3dmark 2001 se en 2003 getest om te kijken of alles normaal functioneerde. In beide 3dmarks waren geen artifacts te zien. En UT2003 en 2004 verliep alles ook vlekkeloos.
Ik heb toen Far Cry opgestart en in het hoofdmenu was alles normaal todat ik het spel ging spelen. Er waren allemaal rare strepen en knipperende textures te zien. Het was gewoon een chaos. En ook met Call of duty
waren er af en toe ook zulke dingen te zien.
Ik heb verschillende XT biosen gebruikt maar niks hielp. Ik heb hem toen weer terug geflashed naar Pro en toen waren die problemen weg. Maar ik vind het jammer om hem op Pro te laten, want mijn performance ging redelijk omhoog toen ik hem flashde.
Ik denk zelf dat ik een andere bios nodig ben.
Wat zijn jullie tips?
Alvast bedankt.
Ik heb mijn Sapphire Radeon 9800pro 128mb geflashed naar een XT.
Het geheugen is Hynix 2.8ns en de core is een R360.
Het flashen was een fluitje van een cent. Ik heb een 128mb XT bios gebruikt. En na het rebooten werd mijn Pro gezien als een XT.
Ik heb gelijk 3dmark 2001 se en 2003 getest om te kijken of alles normaal functioneerde. In beide 3dmarks waren geen artifacts te zien. En UT2003 en 2004 verliep alles ook vlekkeloos.
Ik heb toen Far Cry opgestart en in het hoofdmenu was alles normaal todat ik het spel ging spelen. Er waren allemaal rare strepen en knipperende textures te zien. Het was gewoon een chaos. En ook met Call of duty
waren er af en toe ook zulke dingen te zien.
Ik heb verschillende XT biosen gebruikt maar niks hielp. Ik heb hem toen weer terug geflashed naar Pro en toen waren die problemen weg. Maar ik vind het jammer om hem op Pro te laten, want mijn performance ging redelijk omhoog toen ik hem flashde.
Ik denk zelf dat ik een andere bios nodig ben.
Wat zijn jullie tips?
Alvast bedankt.
Dit topic is gesloten.