[OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:25
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/9800XT/9800XTbanner.jpg]]
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 3
Op 3Dmaxx.net werd dit artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het NL, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen.
De 'verschillende' Cores
Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):
CoreVideokaart
R300R9500 & R9700
R350R9800
R360R9800 XT
Wat heb ik nodig?
• Een Radeon 9800 (pro) die een core van 412Mhz aankan en een memory bus van 365Mhz (730Mhz DDR) (Dit indien je "volledig" functionerende 9800XT wilt hebben. Je kunt hem natuurlijk ook flashen met mindere clocksettings, echter is het dan geen "volledige" XT, omdat hij op lagere clocksettings draaid.
• Flashrom 1.3 (Link)
• Een 9800XT bios (zie lijstje hieronder)
• Een bootable floppy (Link)
Het Flashen (Vanuit Windows)
Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Polls
Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 980)XT moeten hebben :) Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten.

Downloadlink van ATi WinFlash

Voordelen:
• Slechts 1 reboot nodig.
• Vrij makkelijk.
• Geen Floppy noodzakelijk.

Nadelen:
• Minder stabiliteit dan flashen vanuit DOS

Het Flashen (Vanuit DOS)
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 ATI.9800XT.256.Samsung.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.

Voordelen:
• DOS is stabiel.
• DOS is vrij veilig.

Nadelen:
• DOS heeft geen fatsoenlijke NTFS of USB Stick support.
• Floppydrive/FAT32 schijf is bijna altijd noodzakelijk.

Makkelijker Flashen (Vanuit DOS)
Ik heb een progje gevonden op het internet waarmee je veel makkelijker kan flashen. Ik heb zelf even verschillende versies gemaakt, die je hieronder kunt vinden. Flashen met deze progjes gaat als volgt.

Je maakt met drdflash.exe weer een bootdisk. Vervolgens plaats je de bestanden uit 1 rarretjes (afhankelijk van je videokaart) bij die diskette (even unrarren). Je hebt dan als het goed is een diskette met de volgende inhoud:
COMMAND.COM
AUTOEXEC.BAT
DOS4GW.EXE
flashme.bat
FLASHROM.EXE
FLASHROM.ROM
restore.bat
XT128pa.bin óf XT128nt.bin óf XT256nt.bin
backup.bat

(in windows verkenner zie je maar 7 bestanden, er zijn er 2 verborgen)

Dan start je je pc opnieuw op, met de diskette in je floppydrive. Je wacht tot je het A:/> command prompt krijgt.

Dan typ je eerst "backup" Er zal dan een melding verschijnen dat je originele bios is gebackupped. Daarna typ je "flashme". Dan begint het programma te flashen. Dan haal je de diskette uit je station en start je je computer op, mocht het nou niet lekker lopen (vastlopen, artifacts, zwarte schermen of andere ongein) dan stop je de diskette weer in je computer, wacht je tot hij opgestart is en dan typ je "restore". Dan zal je pc de originele bios weer terug zetten. Dit is iets wat je blind nog kan doen :) dus je hebt ook geen gehannes met pci video kaarten meer.

Voordelen:
• Makkelijk Flashen.
• Fijne restore functie.

Nadelen:
• Minder handig als je andere bios nodig hebt dan in de rar's bijgevoegd.

BiosProgsel
9800 XT 128 MB PAL9800xt128pal.rar
9800 XT 128 MB NTSC9800xt128ntsc.rar
9800 XT 256 MB NTSC9800xt256ntsc.rar
9800XT 128MB versies
Hightech 9800 XT 128 MB
Sapphire 9800 XT 128 MB
Radeon 9800 XT bios

9800 XT 128 MB met Samsung Memory
Built By Ati Cards
Gigabyte
Gigacube
Hercules
HIS
Powercolor
Sapphire

9800 XT 128 MB Met Infineon Memory
Gigacube

9800 XT 256 MB Met 256 MB Samsung DDR II
Built By Ati
Connect3D
Gigabyte

Andere meuk
RadEditHiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je vidkaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.
Grappig allemaal, maar wat zijn nou de voordelen behalve dat er XT in je configuratiescherm staat?
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Groot voordeel schijnt te zijn dat de core van de XT een hoger voltage krijgt waardoor je dus hogere clocksnelheden kan bereiken :) . Ook heeft een XT de overdrive mogelijkheid, waardoor hij zichzelf iets over schijnt te clocken als dat nodig is, nou zou ik dat alleen niet snel aanraden, omdat de 9800 XT een temp. sensor heeft en een 9800 (pro) niet.
Overclocken
Goed, een 9800 XT schijnt beter over te clocken te zijn als een Pro, maar voor veel mensen is het een vraag hoe je moet overclocken. Zeker als de search een paar dagen plat heeft gelegen ;) Je kan hiervoor een overclock programma gebruiken als Rage3D ([url=http://www.rage3d.com]link) of Radlinker ([Url=http://www28.brinkster.com/chrisww1942]link). Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's :)

Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen.
Temperatuur
In voorgaande topics is een aantal keer de vraag langsgekomen of de videokaart niet te warm wordt, of de koeling wel goed is, wanneer je moet ophouden enzovoorts. Je kan gerust de volgende richtlijn aanhouden.
Je temperatuur is niet te hoog als:
• Je geen artifacts krijgt
• Je systeem niet ineens vastloopt of terugknalt naar je desktop
• Je computer spontaan reboot
• Je huid niet vastschroeit aan je koeler zodra je hem aanraakt

Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.
Flashen van 9700(PRO) en 9800SE kaarten.
Is het ook mogelijk om je 9700(PRO) of 9800SE kaart te flashen :?
Ja, in meeste gevallen wel. Er zijn in het vorige topic 2 man die het geprobeerd hadden om hun 9700(PRO) te flashen. Nou haal je de snelheid van de een XT niet zo makkelijk met een 9700 (dat is dus 412/365), maar het is wel mogelijk om een 9800XT bios erin te flashen na de clocksettings aangepast te hebben met RadEdit. De prestaties gaan er niet zoveel op vooruit dan van 9800Pro-> 9800XT, maar lichte vooruitgang was er wel.
Er zijn ook nadelen:
- drivers kunnen alleen nog handmatig geinstalleerd worden
- bij adaptertype in windows staat 9600 TX

9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk. Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk)
Meer daarover hier: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Drivers
Omega 2.5.22 Driver (XP)
ATi Catalyst 4.2 (XP)
Ati Catalyst 4.4 (XP)
Andere Topics
Het eerste onspronkelijke topic.
[rml][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/rml]
En natuurlijk het vorige deel, wat al een goede 500 posts had.
[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]
En nu dus ook deel 2 in dit lijstje
[rml][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2 [/rml]
Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Thnx. to Thund3r voor het maken van deel 2 en een groot deel van deze startpost :)

Als er opmerkingen zijn hoor ik ze graag

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 09-04-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Damian

Insane Obtrusion

Zow, eerste reply,

ik heb mijn radeon 9800 pro ook maar even geflashed, met de Gigacube bios met 128 meg.

Nu werkt alles, maar wel de standaard schaduw geouwhoer in 3dmark.

maaarrrrrrrrrrr

nu zijn er sommige iconen op me desktop weg :/ de snellkoppelingen zijn er nog wel, maar de plaatjes zie je neit zeg maar, alleen de tekst eronder.

Iemand een idee ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101112

Ik heb ook een nieuwe Sapphire R9800 pro een,op het geheugen staat "Samsung 334 K4D26323RA-GC2A"dus ik denk dat dit 3.3ns mem is,is dit juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik lees in de startpost dat de 9700 ook te flashen is naar XT, als je de clocksnelheden aanpast in radedit.
Maar wat word er nu bedoelt met drivers handmatig instaleren ? En eht is voor de rest toch niet nadelig als er 9600TX staat :P?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 101112 schreef op 09 april 2004 @ 22:30:
Ik heb ook een nieuwe Sapphire R9800 pro een,op het geheugen staat "Samsung 334 K4D26323RA-GC2A"dus ik denk dat dit 3.3ns mem is,is dit juist.
http://www.samsung.com/Pr...K4D26323RA/K4D26323RA.htm

zie het niet zo snel staan, maar lijkt me wel jah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
sapphire schreef op 09 april 2004 @ 22:47:
Ik lees in de startpost dat de 9700 ook te flashen is naar XT, als je de clocksnelheden aanpast in radedit.
Maar wat word er nu bedoelt met drivers handmatig instaleren ? En eht is voor de rest toch niet nadelig als er 9600TX staat :P?
Ergens in het vorige topic aan het einde staat een link naar een site hoe het precies moet. Overgens heb ik het gedaan en het gaf me een winst van 4 hele punten. of dit het waard is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik d8 het ook,maar nu twijfel ik,op dezelfde site staat iets van speedsuffix in een tabel,en daar staat 2A voor 2.86ns(350mhz),en omdat 2A er vanachter staat in de nummer denk ik 2.8ns,ben ik juist.

http://www.samsung.com/Pr...st.aspx?family_cd=GME0202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

willy83 schreef op 09 april 2004 @ 23:02:
[...]

Ergens in het vorige topic aan het einde staat een link naar een site hoe het precies moet. Overgens heb ik het gedaan en het gaf me een winst van 4 hele punten. of dit het waard is :+
Ik hoop dat ik met betere koeling en misschien een vmods me core wel op 412kan krijgen, en voor emt mem kan ik waarschijnlijk ookwel iets regelen ;), maar het gaat om de patsfactor van en 9700 die een XT werd :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kunnen AIW-kaarten ook geflasht worden naar XT, met behoud van de AIW mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb mijn Hercules 9800pro ook geflashed naar XT met de Hercules XT bios, maar ik heb wel rare strepen in 3dmark03 in test 2 en 3. In mother nature, totaal niks :? In 3dmark2001se heb ik geen rare dingen gemerkt.
Ik heb nu al verschillende spellen geprobeerd, oa Far Cry, Splinter Cell 1, Halo, NFSU, Gta: vc, Postal 2 en deze werken allemaal perfect, geen artifacts of niets.
Dus ik laat mijn kaart als XT. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 10-04-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
ik heb nu ook net mijn sapphire radeon 9800pro geflashed met het sapphinge 128mb samsung mem bios :) hij doet het perfect, geen een artifact op te merken :D
Strax ff kijken wat mijn score is, met standaart waardes @ pro was dat 5500 in 3dmark 03.
Aleen heb ik in het begin bij test1 in 3dmark03 van die zwarte knipperende strepen boven de cockpit van dat vliegtuig, afhandelijk van mn refresh rare (hoe lager hoe meer zichtbaar).
Dit had ik ook met mijn oude kaart, is dit normaal?? in menus van sommige spellen heb ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
pisart schreef op 10 april 2004 @ 12:31:
Ik heb mijn Hercules 9800pro ook geflashed naar XT met de Hercules XT bios, maar ik heb wel rare strepen in 3dmark03 in test 2 en 3. In mother nature, totaal niks :? In 3dmark2001se heb ik geen rare dingen gemerkt.
Ik heb nu al verschillende spellen geprobeerd, oa Far Cry, Splinter Cell 1, Halo, NFSU, Gta: vc, Postal 2 en deze werken allemaal perfect, geen artifacts of niets.
Dus ik laat mijn kaart als XT. :)
heb het zelfde als jou geloof ik, test 2 zit VOL met zwarte strepen en blokken etc.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Blokken heb ik niet gezien, maar wel strepen. Test 2 heeft meer strepen dan test 3.
Zal is screenshot nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
pisart schreef op 10 april 2004 @ 12:41:
Blokken heb ik niet gezien, maar wel strepen. Test 2 heeft meer strepen dan test 3.
Zal is screenshot nemen.
ik kan geen screen maken in 3dmark03 :/ jij denk ook nie ;)

het is al verholpen hier :D:D alles werkt nu perfect.
Die zwarte dinge die jij ziet is denk ook gewoon 'ghosting'. moet je ff omega drivers instaleren en 9800se -> pro/xt softmod selecteren en het is verholpen, suc6 ;)

[ Voor 33% gewijzigd door naps op 10-04-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
naps schreef op 10 april 2004 @ 12:46:
[...]

Die zwarte dinge die jij ziet is denk ook gewoon 'ghosting'. moet je ff omega drivers instaleren en 9800se -> pro/xt softmod selecteren en het is verholpen, suc6 ;)
www.fraps.com voor screenshots :) enne... zover ik het kan beoordelen heb je óf artifacts, of je refresh rate loopt niet lekker. probeer eens visual sync. aan te zetten en kijk dan eens of je het probleem nog steeds hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
ik ga maar is proberen mijn 9800 SE naar een XT te flashen een softmod naar een 9800 Pro was gelukt dus dit denk ook wel. Geen idee welke bios ik nodig heb maar ik probeer wel wat. Ik geef zo wel verslag van of het nou gelukt is of nie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
naps schreef op 10 april 2004 @ 12:46:
[...]

:o :o Het werkt, ik heb geen strepen meer, totaal niets. Tnx _/-\o_ _/-\o_
Score is wel een beetje gezakt, maar tenminste geen artifacts meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
mmm ik heb geflasht maar er is volgens mij niks gebeurt ik windows zien ik nergens iets van XT staan ofzo hij gaf ook dit:

ASIC DeviceID does not match with BIOS file "XT128pa.bin" Device ID
Use '-f' to force flashing
Error 0FL01: press "1" to continue

en daarna zegt ie wel dat de update succesful was. Is het nou wel gelukt of niet
ik heb niks aan de drivers verandert moet ik die misschien eerst verwijderen en dan flashen en dan weer drivers installeren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TheTransporter schreef op 10 april 2004 @ 14:10:
mmm ik heb geflasht maar er is volgens mij niks gebeurt ik windows zien ik nergens iets van XT staan ofzo hij gaf ook dit:

ASIC DeviceID does not match with BIOS file "XT128pa.bin" Device ID
Use '-f' to force flashing
Error 0FL01: press "1" to continue

en daarna zegt ie wel dat de update succesful was. Is het nou wel gelukt of niet
ik heb niks aan de drivers verandert moet ik die misschien eerst verwijderen en dan flashen en dan weer drivers installeren????
Ik heb het WinAtiFlash ding gebruikt, die werkte goed bij mij, krijg je tenminste normale meldingen als er iets niet goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
wow mijn kaart word wel heel erg warm na de mod :P
na een uurtje bf vietnam gespeeld te hebben brande ik gewoon mijn vinger toen ik hem een paar sec op de onderkant van de gpu legde (de printplaat dus) is dit normaal want ik ben nog mn 9600xt gewent en die werd aleen maar een beetje lauw/warm :) kheb overigens geen arifacs dus nerges om zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
Damian schreef op 10 april 2004 @ 15:44:
[...]

Ik heb het WinAtiFlash ding gebruikt, die werkte goed bij mij, krijg je tenminste normale meldingen als er iets niet goed gaat!
Welke bios heb je gebruikt heb je ook een 9800 SE dan ???

----EDIT----
Ik heb wel een AIW 9800SE en ik heb al die biossen geprobeert geen 1 werkt

[ Voor 14% gewijzigd door TheTransporter op 10-04-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 16:42
Speciaal voor meneertje "Sapphire" mn how-to :):

How to, 9700 -> 9800XT

Mischien die link ook in de startpost zetten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53
ik twijfel of ik wel zal flashen

men kaart trekt de kloksnelheden, standaard had ik iets van 5400, met die clocksnelheden haal ik zo 600 punten hoger, ca. 6000

maar als het fout gaat heb ik geen pci kaartje ervoor om terug te flashen.....

ik wil gewoon via windows flashen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
sjorremans schreef op 10 april 2004 @ 18:42:
ik twijfel of ik wel zal flashen

men kaart trekt de kloksnelheden, standaard had ik iets van 5400, met die clocksnelheden haal ik zo 600 punten hoger, ca. 6000

maar als het fout gaat heb ik geen pci kaartje ervoor om terug te flashen.....

ik wil gewoon via windows flashen
via dos kan je gewoon blindelings je oude bios terugzetten, enigst wat je moet doen is restore intypen ff wachten en ctr+alt+del :) en klaar is kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90915

ik zit hier met een ati radeon 9700 pro oem kaart van de heer Dell. Ben ik mn garantie kwijt als ik em mod naar een 9800xt, en kan er iets zo erg misgaan dat ik mn kaart in de prullenbak kan gooien? (mn ouders hebben mn pc betaald, en ik heb op dit moment maar 2 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb nu dus sapphire kaartje met samsung geheugen, dus gewoon bios van samsung pakken?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 14:52
lijkt mij logisch :) tenzij je m gesloopt wil hebben :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Anoniem: 90915 schreef op 10 april 2004 @ 19:18:
ik zit hier met een ati radeon 9700 pro oem kaart van de heer Dell. Ben ik mn garantie kwijt als ik em mod naar een 9800xt, en kan er iets zo erg misgaan dat ik mn kaart in de prullenbak kan gooien? (mn ouders hebben mn pc betaald, en ik heb op dit moment maar 2 euro)
jah alles kan ;) maar lijkt me niet.. als je gewoon rare dinge ziet of het beeld vervormt is flash je hem gewoon terug, is er nix aan de hand ;) test van te vore gewoon eerst of hij die speeds aankan..

trouwens aritafact tester (die bij omega drivers zit) zegt dat ik 75129 dx artifacts heb 8)7, hier zal ik me maar niets van aantrekken? in spellen/3dmark zijn geen artifacts te zien :)

code:
1
2
You recieved 75129 DXArtifactMarks.
You got artifacts, please lower your video settings.

[ Voor 14% gewijzigd door naps op 10-04-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Neuh, die artifact tester klopt van geen kant. Khad geen artifacts in die test, maar met aquamark ging het toch echt stippelen... :P

Gewoon kijken wat je games doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
flash is nu gelukt, nu kan ik alleen niet meer via rage 3d tweak overclocken en als ik radedit start ziet ie ook niks, ja ik moet wat laden maar wat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik kan ook niet meer overklokken met rage 3d tweak, ik denk gewoon opnieuw installeren en dan moet het wel werken.
Met die radedit kan je een bios aanpassen en dan je kaart daarmee flashen. Je moet dus eerst een bios laden, aanpassen en dan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
na 100x rebooten opnieuw rage3d tweak opnieuw installed, nu kan ik kiezen uit 3 vid kaarten

radeon 9800 pro (supported
radeon 9800 xt (niet supported)
radeon 9800 xt -secundairy (niet suporrted)

kies ik voor radeon 9800 pro.... werkt het niet ik kan niks verhogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Euhm, :? Het werkt bij mij terug. Ik heb gewoon de oude verwijdert, gereboot en het nieuwe geinstalleerd en terug gereboot.
Welke versie heb jij? Mijn oude was <3.6 ofzo en de nieuwe is 3.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
welke vid kaart heb je gekozen dan ???

hier blijft ie het maar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik heb niet de keuze gehad om verschillende videokaarten te kiezen, gewoon geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
jah klopt
heb nu nieuwe gedownload versie 3.9b

hier kon ik kiezen, maar nu accepte ie wel radeon 9800 xt

nu ff rebooten en checken tot zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
uhmz automatische kloksnelheden detectie :D nu ff testen op artifacts :P

412 / 365 trekt core niet

400/370 staat ie nu zonder artifacts, nu ff hele test draaien en kijken of ik hoger kom als 6000

[ Voor 48% gewijzigd door sjorremans op 10-04-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
uhmz ik ben er dus niks op vooruit gegaan, 5900 puntjes maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik ben er toch wel wat op vooruit gegaan, van 6182 op 2400mhz en 421/355 naar 6204 op 2300mhz en 400/345 (was als test). Maar nu dat ik de omega drivers heb geînstalleerd, haal ik maar 6005punten ipv 6204 op dezelfde settings.

Edit: Daarvoor had ik de Ati Catalyst 3.9, maar daar had ik dus last van ghosting in test2/3 van 3dmark03. :(

[ Voor 20% gewijzigd door pisart op 10-04-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
pisart schreef op 10 april 2004 @ 22:48:
Ik ben er toch wel wat op vooruit gegaan, van 6182 op 2400mhz en 421/355 naar 6204 op 2300mhz en 400/345 (was als test). Maar nu dat ik de omega drivers heb geînstalleerd, haal ik maar 6005punten ipv 6204 op dezelfde settings.

Edit: Daarvoor had ik de Ati Catalyst 3.9, maar daar had ik dus last van ghosting in test2/3 van 3dmark03. :(
als je het aleen in test2/3 heb en niet in spellen ofzo, wat maakt het dan uit?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij wel gelukt. :) Heb 'n Club3D 9800 Pro. Met Samsung 'build by' bios geflashed naar XT, Catalyst 4.4. Schrok wel even van 3DMark03: vol met artefacts.
Toen AquaMark, Far Cry, Halo, Max Payne 2 --> als een zonnetje. Benchies ook meteen voor mij nieuwe 'heights'.
Ga toch maar even geslaagd invullen bij de poll...

Toch wel vreemd dat 3DMark zo gevoelig is. Draai hem nu op de standaard XT snelheden die ik met m'n Pro nooit haalde (Pro nooit hoger dan 410-365). Als ik m'n Pro OC'de naar > 410 had ik overal artefacts. Nu helemaal nergens behalve 3DMark.

Heb wel een 80mm temp gestuurd fannetje aan de zijkant van mijn kaart gehangen, Zonder werkt de boel een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
djengizz schreef op 11 april 2004 @ 03:02:
Volgens mij wel gelukt. :) Heb 'n Club3D 9800 Pro. Met Samsung 'build by' bios geflashed naar XT, Catalyst 4.4. Schrok wel even van 3DMark03: vol met artefacts.
Toen AquaMark, Far Cry, Halo, Max Payne 2 --> als een zonnetje. Benchies ook meteen voor mij nieuwe 'heights'.
Ga toch maar even geslaagd invullen bij de poll...

Toch wel vreemd dat 3DMark zo gevoelig is. Draai hem nu op de standaard XT snelheden die ik met m'n Pro nooit haalde (Pro nooit hoger dan 410-365). Als ik m'n Pro OC'de naar > 410 had ik overal artefacts. Nu helemaal nergens behalve 3DMark.

Heb wel een 80mm temp gestuurd fannetje aan de zijkant van mijn kaart gehangen, Zonder werkt de boel een stuk minder...
IMHO is 3dmark niet gevoellig, maar gewoon brak geprogrammeerd, waar zwaardeere spellen als far cry het uren uithouden gaat 3dmark na 2 minuten al zaniken... kom ws. omdat het (zogenaamd) op geen enkel platform gespecialiseerd is....

Ik OC nu trouwens redelijk op 430 a 440 core op 1.6 agp voltage, hoger nog niet geprobeerd, ik gebruik BBA bios en heb een BBA Club3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Heb vandaag mn Club3d 9800pro ontvangen met samsung chips erop. Ik haalde at stock zo'n 5400 3dmarks en nu op 412/365 zo'n 5900 zonder artifacts, dus ik denk dat ik binnenkort maar even ga flashen :9 Verder systeem is een Duron 1600@2000 en 512mb pc3200 ram. Resultaten volgen binnenkort

EDIT:

Zojuist geflashed en het is nu een perfect XT _/-\o_ Alles draait prima zonder checkers en ik haal nu zo'n 6100 3dmarks met de nieuwste omega drivers. Prima aankoop dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door ubermaestro op 11-04-2004 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
naps schreef op 10 april 2004 @ 23:45:
[...]

als je het aleen in test2/3 heb en niet in spellen ofzo, wat maakt het dan uit?? ;)
Ik heb liever dat ik nergens last van heb, als ik daarvoor de Omega drivers moet installeren, dan ben ik er tevreden mee. Die kleine performance verschil merk ik toch niet in spellen, als ik dat zal merken dan ga ik wel terug Catalyst gebruiken.
Ofwel ff een omega versie van de 3.9 zoeken :p

Edit: Ik heb dus de 3.9 omega versie gedownt, gebenched en kwam zo'n 35 punten lager uit. :p Maar ut2k4 draait nu nog beter, dus laat ik het zo maar. :)

[ Voor 14% gewijzigd door pisart op 11-04-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99153

Is dit wel veilig? Gaat mijnes dan niet kapot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Anoniem: 99153 schreef op 11 april 2004 @ 08:54:
Is dit wel veilig? Gaat mijnes dan niet kapot :?
Natuurlijk niets is zo veilig als op stock settings draaien, de levensduur van je hardware gaat er wel op achteruit maar dat is belange nog lang genoeg, tegen dan heb je al lang een nieuw gputje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54785

Dus .. behalve een hoger voltage en hogere snelheid maakt t niet zo veel uit ?

Ik heb gister m'n Sapphire rad 9800pro geflasht .. ging goed, alleen nog maar aquamark gedraaid, zal zo nog ff wat andere benchmarks/games draaien ..

1 probleem, ik hou van een stil systeem, daarom heb ik geen kastkoeler (en staat m'n kast open), alleen dan wordt m'n videokaart wel een beetje te warm denk ik :P heb er nu een 90mm fan in staan op 12V (hdd is iig 15 graden in temp gedaal). maar t lijkt toch alsof er een straaljager opstijgt :P
Binnenkort ga ik de arctig VGA silencer kopen (denk ik .. misschien is de zalman net wat beter?) . die zou een stuk beter koelen dan standaardkoeling. Kan ik weer wat verder OC'en :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Anoniem: 54785 schreef op 11 april 2004 @ 10:19:
Dus .. behalve een hoger voltage en hogere snelheid maakt t niet zo veel uit ?

Ik heb gister m'n Sapphire rad 9800pro geflasht .. ging goed, alleen nog maar aquamark gedraaid, zal zo nog ff wat andere benchmarks/games draaien ..

1 probleem, ik hou van een stil systeem, daarom heb ik geen kastkoeler (en staat m'n kast open), alleen dan wordt m'n videokaart wel een beetje te warm denk ik :P heb er nu een 90mm fan in staan op 12V (hdd is iig 15 graden in temp gedaal). maar t lijkt toch alsof er een straaljager opstijgt :P
Binnenkort ga ik de arctig VGA silencer kopen (denk ik .. misschien is de zalman net wat beter?) . die zou een stuk beter koelen dan standaardkoeling. Kan ik weer wat verder OC'en :7
de zalman staat bekend voor zijn stilte en niet omdat hij zo goed koelt, de vga silencer zal je kaart beter koel houden dan de Zalmen ZM80A-HP + Fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/benchmark.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.extremereviews.net/php/view.php?file=vga_silence_graph

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/09032004-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Deze vraag is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen maar toch stel ik hem.
ik heb nu een 9700 @365core en 306 mem. hiermee haal ik ongeveer 5600
wat wordt er gemiddeld gehaald met een 9800 pro(oc-ed)?
Ik zit namelijk te twijfelen om een 9800 Pro te halen.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag waar je natuurlijk nooit iets met zekerheid op kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik haalde standaard met radeon 9800 pro 5600
nu @ xt speeds met xt bios zo ca 6100....

maar ik heb nu wel een vraagje had er ook last van voor de xt bios...

na ca. 6 dagen kreeg ik met al mijn spellen om de zoveel minuten een lag, dus na een telkens na een paar minuten blijft het beeld gewoon een seconde hangen, heb dit al sinds ik mijn kaart heb, nu is het per tijd verschillend.

ik had het vanmiddag ook met slechts een uptime van 14 uur, en daarvoor waren het 6 dagen, weer daarvoor 5 dagen.

heb catalyst 4.3 ...

kaart word niet te heet, ook niet @ xt speeds, heb nu mijn kaart wat terug geclockt maar wat kan dit zijn...heb geen zin om elke 6 dagen of elke 14 uur te gaan rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
ik heb een 9800 SE oc'ed haalde ik 6600 wel met softmod naar een Pro maar dit is volgens mij niet meer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
hoe warm word je 9800pro ongeveerd bij julie?
ik heb hem terug geflashed omdat ik op xt speeds na een paar uur game opeens een blue screen kreeg, toen ik aan de onderkant van mn gpu voelde (printplaat dus) brande ik mijn vinger gewoon na 3/4 sec :/
Maar nu terug op pro speeds word hij ongeveer nog steeds zo warm, zowel mem als core. :'( overigens nog geen enkele artifact gezien ook niet op xt speeds.. mja vind het tog wel heel erg warmpjes :( rma? of mayb andere cooler :) maarja mooie oc zal wel dan niet inzitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
als je er een beter cooler opzet kan je dan met de zelfde snelheden waar je eerst wel artifact mee had dan ineens geen artifacts meer mee hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Killerhond schreef op 10 april 2004 @ 18:30:
Speciaal voor meneertje "Sapphire" mn how-to :):

How to, 9700 -> 9800XT

Mischien die link ook in de startpost zetten? :o
In je how-to staat, dat je niet verder kon OCen met je 9800XT bios. Kwam je geewoon niet hoger, of kon je niet hoger (bios lock) ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
De bios is niet gelocked maar ik kwam er door gewoon niet hoger(vraag was niet voor mij maar toch) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
naps schreef op 11 april 2004 @ 23:16:
ik heb hem terug geflashed omdat ik op xt speeds na een paar uur game opeens een blue screen kreeg, toen ik aan de onderkant van mn gpu voelde (printplaat dus) brande ik mijn vinger gewoon na 3/4 sec :/
Maar nu terug op pro speeds word hij ongeveer nog steeds zo warm, zowel mem als core. :'( overigens nog geen enkele artifact gezien ook niet op xt speeds.. mja vind het tog wel heel erg warmpjes :( rma? of mayb andere cooler :) maarja mooie oc zal wel dan niet inzitten |:(
Ik heb ook dat hij zo warm wordt maar dat is volgens mij gewoon normaal hoor. Dat blauwe scherm natuurlijk niet misschien was die daar iets te warm. Je kan andere koeling ervoor kopen dat scheelt al een hele hoop als je nog steeds stockkoeling hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

GG85

.......

Of je doetgewoon even nieuwe koelprut op de core en hangt er een nog een 80mm fan op 2000 (of meer :P) toeren onder. Dan nog even GPU Recover uitzetten en XT snelheden zijn totaal geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
naps schreef op 11 april 2004 @ 23:16:
Ik heb mijn "XT" ook moeten terug klokken, van 412mhz naar 407mhz, want ik kreeg artifacts in Far Cry :(. In UT2k4 heb ik daar geen last van en heb ik zelfs langer gespeeld dan Far Cry. Maar mijn kaart wordt nog altijd even warm als toen ik op Pro speeds draaide. Ik heb ook lange tijd gedraait op 405mhz met mijn Pro bios en daar had ik toen ook geen last van.

Heeft ook iemand hier van die standaard heatsinks op zijn Hercules kaart of van een ander merk. Heb je verder kunnen overklokken door deze te verwijderen?
Want bij mij worden die nog niet eens warm en als ik al op 350mhz zit ipv 340, dan merk ik al artifacts in 3dmark03 (mother nature, het water) en in Far Cry (bij de demo, die kast waar de bom is om die gebouw op te blazen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
GG85 schreef op 12 april 2004 @ 09:47:
Of je doetgewoon even nieuwe koelprut op de core en hangt er een nog een 80mm fan op 2000 (of meer :P) toeren onder. Dan nog even GPU Recover uitzetten en XT snelheden zijn totaal geen probleem meer.
jah, ik heb nog silver koelprut liggen en twee 2200rpm 80mm fans, heb jij een handige manier om deze te monteren?? het koelblok van mn 9800pro is net iets
te klein om daar een 80mm fan op te schroeven.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb ook getest weer op 412 mzh core / geheugen 370 mhz

heb licht artifacts in 3dmark 2003 mother nature, bij de andere valt het bijna niet op en in gewone spellen is het er niet, mijn kaart word nog wel redelijk warm, maar als mijn toetsweken voorbij zijn gooi ik er een koelertje op van een celeron 400 mzh die laatst is overleden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik behaal met mijn saphire met xt bios een core van 418.5 en een mem van 405 _/-\o_ extreem hoge mem dus maar draait zonder artifacts door 3dmark03 en 01 heen. ik vind alleen me score een beetje laag 6361 :'( http://service.futuremark.com/compare?2k3=2351270

heeft iemand enig idee hoe deze score zo laag komt ? deze moet toch veel hoger zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
nice en je hebt geen extra koeling op je vid kaart zitten ook niet op je mem ?

ik heb mem atm op 370 mzh, nog niet verder gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb een fan in de zijkant van me kast zitten die recht over me mem heen blaast.dit had ik eerst gedaan voor me areo 7lite proc cooler. maar komt dus ook wel van pas bij me 9800 pro :D.
Ik vind het alleen zo raar dat me score relatief zo laag is :( was ist loss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

GG85

.......

naps schreef op 12 april 2004 @ 11:30:
[...]

jah, ik heb nog silver koelprut liggen en twee 2200rpm 80mm fans, heb jij een handige manier om deze te monteren?? het koelblok van mn 9800pro is net iets
te klein om daar een 80mm fan op te schroeven.. :(
`

Ik heb gewoon een oud netwerkkaartje gemolt en hem daar opgelijmd. Dat weer in een pci slot ergens onder je kaart, even een paar afdekklepjes uit je kast halen en je hebt perfecte koeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik heb dus gemerkt, dat zelfs op 340mhz geheugensnelheid dat ik stippels :( Heb mijn kaart terug geflashed naar een PRO en nu heb ik geen artifacts meer en op 350mhz ook niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Ik heb ook 9800 pro naar xt geflasht :D
In 2003 krijg ik toch last van strepen ! Draai trouwens met de nieuwste omega drivers. In spelen zoals far cry en UT2004 heb ik nergens last van.
Ik maak gebruik van de standaard koeling :P, die wordt binnenkort vervangen door een waterblok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb gewoon een 80 mm fan aan de zijkant gehangen (met tiewraps aan m'n case). Werkt prima: op XT speeds geen artifacts (behalve 3DMark) en na een paar uur Far Cry is m'n Pro 'lauw'. Als je een fan aan de zijkant hangt zorg dan dat je dit aan de achterkant van de kaart doet (waar het geheugen zit). Hierdoor botst de lucht tegen je mobo en loopt over je gpu weer terug. Heb je een mooie airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pisart zei,

<<"Heeft ook iemand hier van die standaard heatsinks op zijn Hercules kaart of van een ander merk. Heb je verder kunnen overklokken door deze te verwijderen?
Want bij mij worden die nog niet eens warm en als ik al op 350mhz zit ipv 340, dan merk ik al artifacts in 3dmark03 (mother nature, het water) en in Far Cry (bij de demo, die kast waar de bom is om die gebouw op te blazen).">>

Ik heb een Hercules R9800np(blauwe) @ XT(biosflash) 412/365,zonder artifacts in 3DM03 of games zoals FarCry,NFSUderground,ga ik met het mem over 370 heb ik wel artifacts,de core+mem max't uit op 446/369 dit is wel met wc.

Er zitten ook koperen memsinks op,ik heb ze er nog niet afgedaan omdat ze niet echt heet worden als ze overklokt worden,dus waarom af doen hè ;) .

Mijn nieuwe Sapphire R9800pro(rode)zonder memsinks of extra fan alleen de originele koeler die erop zit,gewoon uit de zak dus,doet 438/364 :9 ,hier komt ook nog een XT bios op,resultaten komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik weet al dat mijne PRO niet zo goed overklokt ;) Maar mijn bedoeling was, dat die heatsinkjes nog niet eens warm worden en daarom, dacht ik, dat ze er alleen maar voor de schijn zijn. Omdat ze toch niet zo groot zijn, ga ik ze er toch eens vanaf halen en zien wat mijn geheugen dan doet. :)

Edit: Van de artifacts ben ik al af, lag dus aan mijn XT bios. Nu heb ik trug mijn PRO bios ingeflashed en heb er geen last meer van. Maar boven de 351mhz krijg ik nog steeds artifacts :(

[ Voor 25% gewijzigd door pisart op 12-04-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

owk hier is de flash ook gelukt, sapphire atlantis en geen artifacts of wat dan ook

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25005

Anoniem: 101112 schreef op 09 april 2004 @ 22:30:
ik heb dus nu net een sapphire radeon 9800 pro met samsung geheugen besteld. Is dit nu een langzamer geheugen dan het hynix geheugen dat op de andere kaarten zit? Ik heb die kaart namelijk alleen maar nu besteld, OMDAT er Samsung mem op zit en daarmee de flash naar een 9800XT eerder zou kunnen lukken. Of is dit geheugen nog steeds het "betrouwbare" geheugen wat op de andere kaarten zit, waarmee de flash gelukt is.

Ik kan nl. de bestelling nog cancellen.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hier is de flash ook gelukt met een BBA Radeon 9800 Club3D, BBA XT Bios erin geflahsed. Core kan tot 445 stabiel draaien, maar wel met Arties. Geheugen wil helemaal niet meer lekker OC'en.

Toen ik deze 9800 met een Pro bios flashte werkte dit perfect en kon ik het geheugen ook lekker OC'en. Ik haal wel hetzelfde aantal 3DMarks nu ik als XT draai, maar ik denk dat ik weer terug ga naar Pro. Verder een leuke mod, maar toch checkers en artifacts, das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25005 schreef op 12 april 2004 @ 21:35:
[...]

ik heb dus nu net een sapphire radeon 9800 pro met samsung geheugen besteld. Is dit nu een langzamer geheugen dan het hynix geheugen dat op de andere kaarten zit? Ik heb die kaart namelijk alleen maar nu besteld, OMDAT er Samsung mem op zit en daarmee de flash naar een 9800XT eerder zou kunnen lukken. Of is dit geheugen nog steeds het "betrouwbare" geheugen wat op de andere kaarten zit, waarmee de flash gelukt is.

Ik kan nl. de bestelling nog cancellen.
Greetz
Als je zeker bent dat er samsung opzit dan zou ik die ook nemen,want het is een publiek geheim dat het Samsung mem toch altijd goed presteert,da wil ni zeggen dat ander mem niet goed zou zijn hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 14:06

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik heb net mijn heerlijke Club3d 9800 pro 128mb(Hynix) geflashed naar een Sapphire 9800 xt 256Mb(Hynix) en heb een lichte voltmod voor de gpu.

Ik heb al meerdere bioses geprobeerd maar deze slaat alles, ik heb Atitool gebruikt om mijn arifacts te testen en kwam uit bij een goede 432/400Mhz. Dit lijkt mij toch een zeer redelijke prestatie gezien ik geen voltmod voor mijn geheugen heb. :)

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Hebben er nog meer mensen last van dat de tv-out na de biosflash niet meer goed werkt? Ik heb nu een over het algemeen goede gemodde Club 3d 9800pro, maar sinds de mod krijg ik nu vage kleuren op mijn tv. De kleuren zien er erg grauwig uit en rood is fel tov de andere kleuren. Ik heb nu meerdere drivers geprobeerd en krijg telkens hetzelfde probleem, hiervoor had ik nergens last van, het zou jammer zijn om weer te terug te flashen naar default bios :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Brimme schreef op 12 april 2004 @ 11:37:
Ik behaal met mijn saphire met xt bios een core van 418.5 en een mem van 405 _/-\o_ extreem hoge mem dus maar draait zonder artifacts door 3dmark03 en 01 heen. ik vind alleen me score een beetje laag 6361 :'( http://service.futuremark.com/compare?2k3=2351270

heeft iemand enig idee hoe deze score zo laag komt ? deze moet toch veel hoger zijn ?
Raar dat ik met m'n Pro hoger scoor, http://service.futuremark.com/compare?2k3=2256897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86860

Tja ik zag heel veel links naar : http://www.3dmaxx.net/articles/xtflash/
Nu vroeg ik mij af waar die site naartoe is en of iemand soms al de BIOS files heeft die daar te downloaden stonden...

Je kan ze me mailen : mavke@mvktech.net

Phyro (of Mavke maar die nick was al bezet)
Owner of mvktech dot.net
http://www.mvktech.net
ATI/nVidia BIOS & Drivers Archive Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Anoniem: 86860 schreef op 13 april 2004 @ 12:47:
Tja ik zag heel veel links naar : http://www.3dmaxx.net/articles/xtflash/
Nu vroeg ik mij af waar die site naartoe is en of iemand soms al de BIOS files heeft die daar te downloaden stonden...

Je kan ze me mailen : mavke@mvktech.net

Phyro (of Mavke maar die nick was al bezet)
Owner of mvktech dot.net
http://www.mvktech.net
ATI/nVidia BIOS & Drivers Archive Site
http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php daar staan zon beetje alle bios'en van ati die er bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Alle oude forumposts van 3DMaxx zijn foetsie. Ze zijn gedwongen oopnieuw begonnen geloof ik en alle oude content is weg. Alleen de link naar de BIOS files is er nog, die staat ook in deel 2 geloof ik door mij gepost (bevat de term elixer dacht ik).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik wil een andere cooler op me videocard douwe hoe weetje of zo'n ding past??

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

heb een sapphire atlantis 9800 pro 128mb

past bovenstaande cooler erop dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15:16
Ik heb men 9500 pro geflasht met een gemodde bios (doet hiet niet veel ter zake) met winflash. Als ik de bios flash en dan terug opstart, staat de originele bios er nog altijd op? Ik heb dus de gemodde bios geladen met load vervolgens program en dan heropgesart. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
jorisw86 schreef op 13 april 2004 @ 14:26:
ik wil een andere cooler op me videocard douwe hoe weetje of zo'n ding past??

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

heb een sapphire atlantis 9800 pro 128mb

past bovenstaande cooler erop dan??
jah dat gaat passen, kijk eens ff een paar posts terug, daar staat een post van mij met wat info over deze koeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

morgen zal mijn r9800 pro van club3d die al geflashed is met de gigacube xt 128mb bios en wat ook al een paar weken/maanden zo draait, gevoltmod worden voor zowel de gpu en het ram. Op de gpu komt sowieso watercooling.Op het mem komen met artic silver adhesive of met as5 revoltec kopper ramsinks. Zijn deze copper ramsinks van revoltec genoeg als ik ook de voltmod voor het geheugen laat doen?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Laatst online: 13:48
TheWizzard schreef op 13 april 2004 @ 15:18:
morgen zal mijn r9800 pro van club3d die al geflashed is met de gigacube xt 128mb bios en wat ook al een paar weken/maanden zo draait, gevoltmod worden voor zowel de gpu en het ram. Op de gpu komt sowieso watercooling.Op het mem komen met artic silver adhesive of met as5 revoltec kopper ramsinks. Zijn deze copper ramsinks van revoltec genoeg als ik ook de voltmod voor het geheugen laat doen?
Mits je een goede airflow hebt waarschijnlijk wel. Ik heb zelf nog geen ramsinks erop maar wel een goede flow. Geen probleem hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

eey olof met mij :)

'k heb een thermaltake kast met standaard 7 x 80 mm fans, dus een goede airflow heb ik wel.Tis een thermaltake xaser 3 v2000a.

By the way: deze voltmod wordt door een expert uitgevoerd.

[ Voor 19% gewijzigd door TheWizzard op 13-04-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hoe kan ik een bios flashen in dos zonder diskeette, maw is het mogelijk om op een fat32 schijf dos te zetten met de nodige bestandjes, zodat ik van die schijf kan booten. drdflash.exe werkt alleen met diskettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
schizophreen schreef op 13 april 2004 @ 16:04:
Hoe kan ik een bios flashen in dos zonder diskeette, maw is het mogelijk om op een fat32 schijf dos te zetten met de nodige bestandjes, zodat ik van die schijf kan booten. drdflash.exe werkt alleen met diskettes.
waarom niet gewoon winflash? :?
kan je anders niet gewoon in dos flashrom vanaf je hdd laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

jongens niet zo moeilijk doen.

Gewoon ff de benodigde files in een korte directory op een fat32 partitie, bv. de map biosxt. Start dan op met een bootable cd, bv. de windows98/millennium cdrom. Breek hiervan de installatie af en je zit in dos. De rest is, lijkt me, duidelijk.

En ja, je moet natuurlijk wel zo'n cdrom hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door TheWizzard op 13-04-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb met winflash men radeon 9500 pro van club3d geflasht.
Alles goed en wel, ik start mijn pc terug op, maar geen beeld.
Ik snel naar men nonkel om zijn pcikaartje te ratten.
nu wil winflash alleen de primary videokaart flashen.
Hoe krijg ik een bootable dos schijf?
Ik heb het dos tijdperk nooit meegemaakt zie je.
Hierna ga ik eens een cursus dos volgen denk ik.

Bedankt voor de snelle reply.
TheWizzard schreef op 13 april 2004 @ 16:16:
jongens niet zo moeilijk doen.

Gewoon ff de benodigde files in een korte directory op een fat32 partitie, bv. de map biosxt. Start dan op met een bootable cd, bv. de windows98/millennium cdrom. Breek hiervan de installatie af en je zit in dos. De rest is, lijkt me, duidelijk.

En ja, je moet natuurlijk wel zo'n cdrom hebben.
Hoe kan ik dit blind doen? of kan ik ook de bios van de radeon 9500pro flashen als ik met de pci opstart?

[ Voor 47% gewijzigd door Teun_2 op 13-04-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

kijk ff in de startpost van dit topic of naar die van deel 1 en 2. Daarin staat hoe en met welke tool je een speciale dos omgevingsdisk aanmaakt...

mooi taalgebruik trouwens, al zeg ik het zelf: dos omgevingsdisk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
TheWizzard schreef op 13 april 2004 @ 16:19:
kijk ff in de startpost van dit topic of naar die van deel 1 en 2. Daarin staat hoe en met welke tool je een speciale dos omgevingsdisk aanmaakt...

mooi taalgebruik trouwens, al zeg ik het zelf: dos omgevingsdisk :)
Dat gaat enkel over een floppy, en die werkt bij mij niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Wil er anders iemand zoo een opstartdiskette maken en de inhoud naar mij mailen? teun(at)dilles.be
Pleas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Opstartdiskette's staan in de startpost :) het enige wat je hoeft te doen is even het bios bestandje te vervangen met de gewenste bios en het batch bestandje aanpassen (of je eigen bios ff renamen :) ) en klaar ben je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
die opstartdiskettes zijn programmas die opstartdiskettes maken.
En men diskette wil niet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
schizophreen schreef op 13 april 2004 @ 18:07:
die opstartdiskettes zijn programmas die opstartdiskettes maken.
En men diskette wil niet schrijven.
jah maar wat heb je daar dan aan??? dat programma zorgt er enkel voor dat je floppy ervoor zorgt dat je in dos terecht komt... aangezien je geen floppy hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door naps op 13-04-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat bedoel ik dus. :)
Ik heb ondertussen op het www al een iso gevonden waarmee een bootable cd te maken is.
Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

[ Voor 76% gewijzigd door Teun_2 op 13-04-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Met alle respect Wizzard, maar met 7 fans hoef je nog geen goede airflow te hebben. Het moet goed gebalanceerd zijn: niet alles in of uit. Ik geloof dat een beetje overdruk beter is tegen stof, dus 4 in en 3 uit zou het best zijn. Volgens mij 2 voor onderin, 2 van zij, 2 achter en 2 boven zou een redelijk optimale opstelling zijn. Maar om on-topic te zijn voor je videokaart is optimaal direct bovenop de Ramsinks (dus 2 fans zeker voor elke kant).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Xaser heb wel een aardige airflow hoor, zitten er 2 voor-onderin, 2 x aan de zijkant en 2 aan de achterkant out :) 1 fan blaast recht op je videokaart, dus komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@Jeronim0: Laat ik nu precies die opstelling hebben die jij beschrijft :)

Vandaar dat ik dus ook m'n wc set deels extern monteer. Extern gemonteerd worden dus m'n Innovatek Dualradi en de Innovatek Tank-o-matic en de Eheim 1048 Pomp (pomp komt misschien wel in de kast, daar ben ik nog niet helemaal uit).

[ Voor 62% gewijzigd door TheWizzard op 13-04-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
TheWizzard schreef op 13 april 2004 @ 19:28:
@Jeronim0: Laat ik nu precies die opstelling hebben die jij beschrijft :)

Vandaar dat ik dus ook m'n wc set deels extern monteer. Extern gemonteerd worden dus m'n Innovatek Dualradi en de Innovatek Tank-o-matic en de Eheim 1048 Pomp (pomp komt misschien wel in de kast, daar ben ik nog niet helemaal uit).
Waarom extern? ik zou dat blauwe paneel er uit halen (met die fans) en mijn radiator er onderin in bouwen :) ik heb ook een xaser III, (alleen dan de blauwe versie) en zit zelf ook hard aan WC te denken. als ik het in zou moeten richten zou ik mijn dual rad onderin maken, het pompje zou ik in de onderste 3,5" brackets leggen (onderste 3 zijn ongebruikt) of de onderste 3 brackets wegboren :). Reservoir (en zeker een tank o matic :P ) zou ik achteraan hangen :) tis maar een suggestie, maar misschien dat je er zo nog niet over nagedacht had ;) als je trouwens het onderste bracket wegboort kan je er ook een triple fan rad in kwijt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 13-04-2004 20:38 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.