[OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

ja oke, ware het niet dat ik er 6 hd's in heb zitten, bijna 890gb :) onderin m'n pci sloten heb ik zitten een pctv kaart en een sb audigy2zs, dus dan gaat dat al niet op lijkt me

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Njah, dan is dr nog genoeg te verzinnen, bij mij zitten mijn pci sloten ook gevuld (hercules geluidskaart, pctv en RAID controller), maar ik denk niet dat die echt hard in de weg zullen zitten :) ik meet het strax wel ff na :) je pomp kan je ook nog op andere plaatsen kwijt, denk bijvoorbeeld aan je 5,1/4" brackets :)

(we gaan wel erg offtopic he zo... :+ )

hmzz... uitgaande van een gewone pci kaart heb je idd maar ong. 22 cm over.... misschien een idee om anders je hdd met van die stukken staal in je 5,1/4" brackets te maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 13-04-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

Idd offtopic:
mail me anders ff op thewizard@home.nl, als je msn hebt dan wisselen we ideen uit via msn; lijkt me op zich wel ff interessant, misschien heb je nog wat andere ideen voor me voor montage van m'n wc set. Of sites die daarover gaan.

Maar ff weer ontopic:
welke scores kun je per indicatie verwachten met wc op je gpu en revoltec kopper ramsinks op je mem? Per indicatie he, ik weet zelf ook wel dat je daarachter moet/kan komen door simpelweg te testen. Maar ik vraag het om te kijken wat m'n streven gaat worden :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ook getest.. Beyond good and evil gaf artifacts op de standaard XT settings dus nu draait mem op 363.. core, tja die wilde ik pushen, die staat nu op de 425. Een oudere 9800pro jammergenoeg.

3dmark doet 'ie 6763, niet echt hoog.. maar dat kan ook door mijn proc en geheugen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

niet echt hoog? ik vind het anders wel een redelijke score hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheWizzard schreef op 13 april 2004 @ 23:27:
niet echt hoog? ik vind het anders wel een redelijke score hoor....
Het is nooit genoeg he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
schizophreen schreef op 13 april 2004 @ 18:19:
Dat bedoel ik dus. :)
Ik heb ondertussen op het www al een iso gevonden waarmee een bootable cd te maken is.
Ik laat jullie weten hoe het afloopt.
hij werkt terug.
blind in dos geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

@SilenceOfSorrow: hehe, das waar, het kan altijd meer/beter....waarom zitten we anders in DOC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap 1 ding niet de XT heeft tog 256MB hoe kan het dan dat een 9800pro met 128 kan functioneren op dezelfde snelheden als de XT??

dus als ik het zo hoor kan ik mijn club3d 9800pro 128MB zo flashen naar een XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:11:
ik snap 1 ding niet de XT heeft tog 256MB hoe kan het dan dat een 9800pro met 128 kan functioneren op dezelfde snelheden als de XT??

dus als ik het zo hoor kan ik mijn club3d 9800pro 128MB zo flashen naar een XT?
Er bestaan Pro's met 128MB en 256MB geheugen. Dit geldt ook voor XT's. Je zoekt dus altijd een BIOS die het beste bij je geheugen past, omdat de GPU altijd dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb nu de vga silencer op mijn radeon gezet. maar nu kom ik maar tot de 420 artifactloos. moet die ring er nou echt af? ik weet dat de standaard koeler een uitsteeksel onderin heeft voor de core.

[ Voor 24% gewijzigd door Sayko op 14-04-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op 14 april 2004 @ 16:26:
Ik heb nu de vga silencer op mijn radeon gezet. maar nu kom ik maar tot de 420 artifactloos. moet die ring er nou echt af? ik weet dat de standaard koeler een uitsteeksel onderin heeft voor de core.
Die ring kun je laten zitten. Alleen bij oude kaarten was de ring hoger dan de core. Bovendien houden de meeste sinks er ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

nou ik heb de ring er al afgehaald maar nu krijg ik zelfs bij 420 artis. zou het kunnen komen dat ik de koeler misschien iets te strak heb gemonteerd?

edit:
ik ben bang dat ik deze koeler als slecht moet beoordelen. de originele koeler was volgens mij nog beter. nu op 411mhz nog artis. en de koeler wordt toch echt warm.
of doe ik toch iets verkeerd.
ik heb de core ook niet beschadigd of zo want op 405 is ie artifactloos.

[ Voor 85% gewijzigd door Sayko op 14-04-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
hoon ik heb ook de vga silence besteld als die erop zit post ik mijn zoo wel ffies hoe ver die nu kan heb jij verder er nog heat sinks op je mem zitten of wat dan ook??

greatzz joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Hoodlum2000 schreef op 14 april 2004 @ 17:23:
nou ik heb de ring er al afgehaald maar nu krijg ik zelfs bij 420 artis. zou het kunnen komen dat ik de koeler misschien iets te strak heb gemonteerd?

edit:
ik ben bang dat ik deze koeler als slecht moet beoordelen. de originele koeler was volgens mij nog beter. nu op 411mhz nog artis. en de koeler wordt toch echt warm.
of doe ik toch iets verkeerd.
ik heb de core ook niet beschadigd of zo want op 405 is ie artifactloos.
Misschien een te dikke laag pasta???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DIe strepen die je in 3dmark03 ziet na het flashe (van die zwarte balken)
heb ik geen problemen mej gehad totdat ik nu farcry speel soms ziet mijn schaduw er blokkerig, balkig uit :D en ook de tussenfilmpjes leiden er soms onder nog iemand? :D

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
@ thewizzard :) ik heb je gemeeld, voeg me maar toe op msn (staat ook in me profiel trouwens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
zwieper ik heb ook nergens arties en troep ensow maar by farcry soms met sniper als je inzoemt ensow weard niet opletten volgens my overclockt farcry je it nog eens 1x extra ofsow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Eindelijk me 9800 pro in huis. Het zou met Samsung geheugen zijn volgens dezaak.nl maar er zit dus henyx geheugen op. Heb wel met succes het bios kunnen flashen naar een XT (samsung-bios).
Core loopt nu op 430, mem op 375. Mem is toch wel zeer gevoelig. Jammer. Maar haal in 3Dmark2001 16947 punten. Jammer genoeg loopt 2003 steeds vast als ie bij het geluid komt. Is die 16947 een beetje een redelijke score?

Oja, heb er meteen die zalmanheatpipe plus cooler op 5 volt opgezet. Mijn pc blijft zo lekker stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nette score hoor ik haal 18125 marja daar is een ander topic voor ;)
En met dat FC gedoe hoe kan dat spel mijn videokaart nu oc'en :S

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb een sapphire 9800pro binnen gekregen, kan op de xt speeds, maar er zit hynix geheugen op. Welke bios moet ik gebruiken :?

edit:Hmm.. over een tabelletje heen gelezen:

9800XT 128MB versies
Hightech 9800 XT 128 MB
Sapphire 9800 XT 128 MB

Pakken we die maar :)

Dat zijn dus geen biossen, poe.. ik moet ff wat beter opletten.. mn vraag blijft dus ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-04-2004 22:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Een paar postjes naar boven staat het antwoord al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

willy83 schreef op 15 april 2004 @ 23:33:
Een paar postjes naar boven staat het antwoord al ;)
Jep. Kheb al geflashed, eerst normale bios , daarna die sapphire samsung. Geen verschil. Maar klopt het dat de 9800xt op strakkere memtimings werkt ? Ik heb dus in 3dmark2003 artifacts.. ik weet dat ik me daar neit druk om hoef te maken, maar is het dan niet beter om mijn standaard probios te pakken met xt speeds zonder arties @ 3dmark, dan de xtbios met arties ? Of komen die arties dus waarschijnlijk door strakkere timings ?

Xtbios pic: klik

Probios met xt-speeds: klik

Morgen lees ik even de oudere threats door, maar er bestaat zo te zien dus geen oplossing voor xt bios en goedlopende 3dmark 2003. En ik weet dus dat het 3dmark 2003 is ;) maarja.. vind zonder artifacts toch een lekkerder gevoel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-04-2004 00:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Omega drivers installeren en kiezen voor mod naar PRO/XT, dan gaan die strepen weg. :)

[ Voor 22% gewijzigd door pisart op 16-04-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
weet iemand of een 'leeg' :? blue screen aan je vidkaart kan liggen?
dat krijg ik namelijk na een ongeveer eer uurtje bij bf, soms in het begin als dus geen warmteprobleem.. mem namelijk al getest en dat is goed, en als iets met mem mis is krijg je meestal zon blauw scherm met dumping memory... maar deze is leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Tutti-frutti schreef op 15 april 2004 @ 23:56:
[...]

Jep. Kheb al geflashed, eerst normale bios , daarna die sapphire samsung. Geen verschil. Maar klopt het dat de 9800xt op strakkere memtimings werkt ? Ik heb dus in 3dmark2003 artifacts.. ik weet dat ik me daar neit druk om hoef te maken, maar is het dan niet beter om mijn standaard probios te pakken met xt speeds zonder arties @ 3dmark, dan de xtbios met arties ? Of komen die arties dus waarschijnlijk door strakkere timings ?

Xtbios pic: klik

Probios met xt-speeds: klik

Morgen lees ik even de oudere threats door, maar er bestaat zo te zien dus geen oplossing voor xt bios en goedlopende 3dmark 2003. En ik weet dus dat het 3dmark 2003 is ;) maarja.. vind zonder artifacts toch een lekkerder gevoel ;)
jah dat is het wel bekende 'ghosting' ;)
zoals pisart al zei, even 9800se softmod installeren of gewoon niets van 3dmark03 aantrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

naps schreef op 16 april 2004 @ 10:25:
weet iemand of een 'leeg' :? blue screen aan je vidkaart kan liggen?
dat krijg ik namelijk na een ongeveer eer uurtje bij bf, soms in het begin als dus geen warmteprobleem.. mem namelijk al getest en dat is goed, en als iets met mem mis is krijg je meestal zon blauw scherm met dumping memory... maar deze is leeg :/
meestal geeft dit aan dat je je vcore (van cpu) moet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Nou, heb me kaartje weer teruggeflashed naar het oorspronkelijke pro bios. Veel artifacts in Call of Duty, niet in Far Cry. Nu loopt me kaart op XT snelheden zonder artifacts. Zal toch wel dat hynixgehugen problemen geven onder de smasungbios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyz heren

las vanochtend dit topic ff door. En ik d8...a what tha heck ben toch vrij. Laten we het maar proberen. Had een Hercules 9800pro, heb nu 9800XT.. zonder enkele problemen. COD, Farcry, vietcong (te zware engine) etc etc.. no probs met temps of artifacts en dergelijk. Nu heb ik heb zelf met stockcooling op 450 core en 440 mem, niet altijd even stabiel. Dus om zoek naar de juiste, fraaie en brute koeling van dit geweldige kaartje.

Heeft iemand al eens een flinke heatsink op geramt in plaats van die mega ugly zalman ding. Ik heb al eens een alpha pep en 6035 om videoplankjes gerost. maar nu moet ik gaatjes boren in de heatsink voor bevesting omdat om de core plakke niet meer echt een optie is. Nou denken jullie wat het probleem is... nou.. ik kan wel boren... dat is het niet maar ik boor dan paar koelribben naar de klote waardoor ik meer stuk maar dan fix :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Digibilly schreef op 16 april 2004 @ 16:25:
Nou, heb me kaartje weer teruggeflashed naar het oorspronkelijke pro bios. Veel artifacts in Call of Duty, niet in Far Cry. Nu loopt me kaart op XT snelheden zonder artifacts. Zal toch wel dat hynixgehugen problemen geven onder de smasungbios.
ik weet niet of 128mb/256mb wat uit maak voor een bios, er bestaan toch aleen maar 256mb versies van de 9800xt?? :?

Maar al zou het dus niet uitmaken, hier staat een 9800xt bios voor Hynix mem
suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Hoodlum2000 schreef op 16 april 2004 @ 12:06:
[...]

meestal geeft dit aan dat je je vcore (van cpu) moet verhogen.
neeh dat is het niet :( met hogere vcore nog steeds zelfde probleem, overigens overleeft de cpu ook burintest en cpuburn.. dan zou je verwachte dat hij dan ook uitslaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben gewoon lekker eigenwijs, en ik houd het gewoon bij mij pro bios op xt speeds.

Kheb wat geflashed en drivers geprobeerd.. result:

xt bios + omega met 9800se mod --> geen ghosting, wel mem artifacts.
xt bios + omega met 9800se mod 340 mhz mem --> geen ghosting, geen mem artifacts.
xt bios + ati 4.4 --> ghosting en mem artifacts.
pro bios xt speeds + omega/ati 4.4--> geen ghosting , geen mem artifacts.

Getest met 3dmark 2003. Ik vind het onzin dat ik me niets moet aantrekken van deze benchmark, een 3dkaart behoort gewoon goed beeld te geven, in welke game/benchmark dan ook. Zelfde als met cpu... als prime een fout geeft, maar games draaien goed, dan ga ik toch een trapje lager.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Weet iemand of er een nieuwere bios van de 9800xt is? Mijn originele pro bios:

RADEON 9800 113-A07533-100 BIOS
2003/10/17 14:33

is recenter dan de 9800xt-bios:

R360 Samsung E-die DDR BIOS - P/N 113-A07518-100
2003/04/29 15:3

Weet iemand een link naar een recentere bios, want ik hoop hiermee wat tv-out problemen te verhelpen (wat op mijn oude bios goed werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
ubermaestro schreef op 16 april 2004 @ 18:55:
Weet iemand of er een nieuwere bios van de 9800xt is? Mijn originele pro bios:

RADEON 9800 113-A07533-100 BIOS
2003/10/17 14:33

is recenter dan de 9800xt-bios:

R360 Samsung E-die DDR BIOS - P/N 113-A07518-100
2003/04/29 15:3

Weet iemand een link naar een recentere bios, want ik hoop hiermee wat tv-out problemen te verhelpen (wat op mijn oude bios goed werkte)
mischien is die bios NTSC ipv PAL ofzo?? bij de startpost staat het er niet bij..

edit: idd, kheb de bios ff met radedit geopend en Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin is NTSC :) en ik neem aan dat jij een PAL tv hebt ;)

edit2: ik zit nu met een leuk tooltje te kutten genaamd atitool v0.19.
Deze kan de max core/mem voor je vinde dmv van artifact testen op dx9 en auto steeds verder clocke en test.. mijne krijg u pas een artifact error op een core van 460 8)7, spellen ook geen artifact.. maar mn kaart fikt zon beetje bijna weg :/ de hele bovenkant van de printplaat, 5 bij 5 cm op de plek van de core brand ik gewoon mn vinder als ik m maar ff een sec ofzo aanraak..
Ik heb m nu ook maar teruggeclocked want ik durf het nie egt aan.. kan hij die temp gewoon aan of het is egt gevaarlijk, zolang je geen artifacts hebt... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door naps op 16-04-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een grens :p lolz.
De naverbrander van een f18 kan wel 45sec hebben en de engine ook maar de aanstuurkleppen op het eind van titanium hebben hun beste tijd wel gehad na 30. Dus de core kan het wel hebben maarreee de rest is meer de vraag... Ik ben bang dat de printplaat bros kan worden door al die warmte en afkoeling, tot niet blije dingen tot gevolg... :X
maar goed... je kan ook extreme koeling aanbrengen. ik ga binnenkort een Alpha PEP 66 halen en een Alpha 6035 of 8045 (bodem wordt op de maat uitgefreest voor op de core en geheugen)... ik hou het altijd bij lucht.. kijken hoe extreme dat kan... (het kan wel alleen je moet het gewoon goed uitdocce...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
naps schreef op 16 april 2004 @ 17:48:
[...]

ik weet niet of 128mb/256mb wat uit maak voor een bios, er bestaan toch aleen maar 256mb versies van de 9800xt?? :?

Maar al zou het dus niet uitmaken, hier staat een 9800xt bios voor Hynix mem
suc6 :)
Nou, ik laat het hier voorlopig ff bij. Een 98oo Pro op uberXT snelheden zonder dat ik ergens last van heb. Waarom zou ik dan me bios willen flashen? Alleen omdat er XT komt te staan? Nee, heb het alleen maar gedaan om een snellere kaart te krijgen. Is niet gelukt met het bios maar met me gewone pro wel. Dus ik ben happy zo. Colin McRay 2004 ziet er iig godsgruwelijk mooi uit en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Weet iemand het antwoord op de vraag of de 256mb bios op een 128 mb kaart kan. Kwil namelijk weten of mijn hynix mem dan misschien wel wil.

edit: Hmm, hier een nieuw lijstje MET 9800XT + hynix 128 mb.

Deze is van club3d, maar zou hoogstwaarschijnlijk wel op een sapphire passen ;). I'm testing...

Ok, getest. Hij herkent hem als een 256 mb xt, maar doet het wel goed. Ik heb hem nu gedraaid met 4,4 catalyst, en heb daar alleen ghosting, maar geen mem artifacts :)

[ Voor 70% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-04-2004 09:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
is bij een gpu het hetzelfde als bij een cpu, dat veel koelpasta aleen maar in het nadeel werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
naps schreef op 16 april 2004 @ 19:33:
[...]

mischien is die bios NTSC ipv PAL ofzo?? bij de startpost staat het er niet bij..

edit: idd, kheb de bios ff met radedit geopend en Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin is NTSC :) en ik neem aan dat jij een PAL tv hebt ;)

edit2: ik zit nu met een leuk tooltje te kutten genaamd atitool v0.19.
Deze kan de max core/mem voor je vinde dmv van artifact testen op dx9 en auto steeds verder clocke en test.. mijne krijg u pas een artifact error op een core van 460 8)7, spellen ook geen artifact.. maar mn kaart fikt zon beetje bijna weg :/ de hele bovenkant van de printplaat, 5 bij 5 cm op de plek van de core brand ik gewoon mn vinder als ik m maar ff een sec ofzo aanraak..
Ik heb m nu ook maar teruggeclocked want ik durf het nie egt aan.. kan hij die temp gewoon aan of het is egt gevaarlijk, zolang je geen artifacts hebt... 8)7
NTSC in de bios zou niks uit mogen maken denk, dat is alleen de default setting voor pre-windows tv-out. Mn originele bios stond bovendien ook op NTSC.

Edit: Ik heb net dezelfde XT bios veranderd naar PAL en geflashed, maar nog steeds hetzelfde probleem :(

[ Voor 5% gewijzigd door ubermaestro op 17-04-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:38
ging net weer is een x ut2004 spelen

kreeg ik na 10 minuten, attetion, out of range, en een zwart beeld, 10 secs later knalde ie terug naar windows met spel afgesloten, en er is een fout op getreden in ati blabla, wil je rapport versturen....dit is alleen met ut2004

gister heb ik 4 uur lang enemy territory zitten spelen en dat gaat dan gewoon goed, maar hoe kan dat :x

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb net mijn cooler eraf gehaalt om die koeltroep die standaart op een 9800pro te vervangen voor wat zilver koelprut wat ik nog van mijn cpu overhad.. maar nu zie ik tot mijn grote schrik dat mn koeler niet strak tegen die rand om de core zit zit.. en hoe het hiervoor zat weet ik niet..

Afbeeldingslocatie: http://213.73.228.227/9800pro.JPG

Is dit normaal?!?!? :'(

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door naps op 17-04-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 19:58
Volgens mij zit er gewoon ruimte tussen die "ring" en je cooler, als het goed is rust je koeler wel op de core.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Jeronim0 schreef op 17 april 2004 @ 19:24:
Volgens mij zit er gewoon ruimte tussen die "ring" en je cooler, als het goed is rust je koeler wel op de core.
oh dan is het goed :) maar ik las ergens dat als je die ring weghaalde dat er beter contact is tussen je koeler en de core.. dat lijkt me dus onzin dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
naps schreef op 17 april 2004 @ 19:32:
[...]

oh dan is het goed :) maar ik las ergens dat als je die ring weghaalde dat er beter contact is tussen je koeler en de core.. dat lijkt me dus onzin dan :)
Nee is geen onzin hoor. Alleen verschilt de hoogte van de heatspreader bij sommige kaarten, bij de een zit hij dicht tegen de koeler aan, en bij andere er weer ver vanaf. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 17-04-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 17 april 2004 @ 09:31:
Weet iemand het antwoord op de vraag of de 256mb bios op een 128 mb kaart kan. Kwil namelijk weten of mijn hynix mem dan misschien wel wil.

edit: Hmm, hier een nieuw lijstje MET 9800XT + hynix 128 mb.

Deze is van club3d, maar zou hoogstwaarschijnlijk wel op een sapphire passen ;). I'm testing...

Ok, getest. Hij herkent hem als een 256 mb xt, maar doet het wel goed. Ik heb hem nu gedraaid met 4,4 catalyst, en heb daar alleen ghosting, maar geen mem artifacts :)
Dank u, dat was net de bios die ik zocht :o . Werkt perfect hier, kaart wordt netjes herkent als een Radeon 9800XT :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

pisart schreef op 16 april 2004 @ 09:18:
Omega drivers installeren en kiezen voor mod naar PRO/XT, dan gaan die strepen weg. :)
euhhhhh? waar kan je dat kiezen?

ik zie wel 9800se -> 9800pro (soft)mod maar dat is voor het echt installeren van de driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
pokeran schreef op 17 april 2004 @ 21:05:
[...]

euhhhhh? waar kan je dat kiezen?

ik zie wel 9800se -> 9800pro (soft)mod maar dat is voor het echt installeren van de driver
jah dat is het ook :+ en dat verhelpt ghosting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

Iemand een link naar die site met die originele bios'en? of wil iemand zijn Hercules 9800 Pro bios even sharen? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
Thund3r schreef op 17 april 2004 @ 21:38:
Iemand een link naar die site met die originele bios'en? of wil iemand zijn Hercules 9800 Pro bios even sharen? :)
http://www.ocfaq.com/soft...9800PRO.128.Samsung28.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
naps schreef op 17 april 2004 @ 16:02:
is bij een gpu het hetzelfde als bij een cpu, dat veel koelpasta aleen maar in het nadeel werkt??
Ja, het is hetzelfde principe maar dit geldt natuurlijk alleen als je een goede koeler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een AIW 9800 PRO met samsung geheugen. Ik heb alle bios versie's die er boven staan geprobeert. Hij geeft elke keer deze fout : "ASIC DeviceID does not match with Imagefile's DeviceID". Weet iemand wat ik kan doen dat ik hem wel kan flashen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
ik heb de mod hier geprobeerd met een 9700 PRO. Eerst BIOS settings aangepast (lagere speeds) met RadEdit en toen geflasht. En wat denken jullie?

DE PC START NIET EENS MEER OP!

gelukkig had ik nog een oude pci kaart en mbv het DOS restore progsel kon ik het originele BIOS weer terug flashen.

Ik snap dus niet hoe je ooit een 9800XT BIOS werkend in een 9700 PRO krijgt, t zijn toch 2 totaal verschillende cores?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ligt aan je kaart een maat van my heeft het ook gedaan nergens last van

waarom heb ik met far cry en painkilelr wel arties en de rest van de games niet wie weet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Laatst online: 27-05 00:30
Hoi

ik heb mijn 9800 non pro geflasht naar een 9800 pro.
Allemaal goed gegaan , alleen heb ik SOMS in sommige spelle een aantal artifact's ( bijna niet )

Ik wou hem toen terug flashe naar non pro, maar dat lukte niet :S
Ik heb hem dus terug geflasht ging ook gewoon allemaal ok, maar nu kom ik in windows en herkent hij nog steeds een 9800 pro met pro speeds.
Ik heb toen alle ati drivers verwijdert en het opnieuw geprobeert.
Maar krijg hem niet meer terug op non pro :(
Zoveel maakt het eigenlijk niet uit wat als ik hem ietsje lager klok heb ik geen artifacts meer, Maar toch weet iemand hoe ik hem toch nog terug kan flashe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik heb het al eens gevraagd maar heb er toen niet veel reacties op gehad dus bij deze nog een keertje,
Ik heb nu een 9700 @ 365/core 306/mem Dit is zonder Vmods nog.
Ik heb WC dus mijn core hoop ik nog wel wat omhoog te gooien. Ik heb nu ongeveer 5600 punten in 3Dmark03.
Als ik een R9800PRO zou kopen wat zou dan ongeveer mijn speeds worden als ik gaat oc-en zonder Vmods nog.

Ik weet dat deze vraag zeer lastig te beantwoorden is omdat je net geluk moet hebben met je core en mem maar hoop toch een gemiddeld aantal punten te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
willy83 schreef op 18 april 2004 @ 22:50:
Ik heb het al eens gevraagd maar heb er toen niet veel reacties op gehad dus bij deze nog een keertje,
Ik heb nu een 9700 @ 365/core 306/mem Dit is zonder Vmods nog.
Ik heb WC dus mijn core hoop ik nog wel wat omhoog te gooien. Ik heb nu ongeveer 5600 punten in 3Dmark03.
Als ik een R9800PRO zou kopen wat zou dan ongeveer mijn speeds worden als ik gaat oc-en zonder Vmods nog.

Ik weet dat deze vraag zeer lastig te beantwoorden is omdat je net geluk moet hebben met je core en mem maar hoop toch een gemiddeld aantal punten te horen.
Ik heb vandaag weer eens getest.. Dat was met ijs weliswaar.
Ik heb de GPU op 506 MHz gekregen, maar met 3D mark greep de VPU recover in..
Stabiel door 3D mark 2003 heen met 486 MHz...
geheugen liep op 385 MHz..

score was 7257 3D Marks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Kijk dat zou lekker zijn, denk alleen niet dat iedereen hem op de 500 krijg. Maar zeker bedankt voor het reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Tutti-frutti schreef op 17 april 2004 @ 09:31:

Ok probeer nu eens even AA aan te zetten, en je zult zien dat je beeld veranderd in een tv waar de kabel niet is aangesloten: of werkt het bij jou wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

[b]Goeie dag, ik zet et maar ff hiero neer want die search werkt voor geen meter (niet goed)

Ik heb een beetje vaag iets, Heb dus een voltmod op men gpu gedaan, is goed :) Alleen als ik men geheugen dan op 370 zet geeft die geen artifact, zet ik de voltmod aan van men gpu, dan krijg ik opeens heleboel artifacts van et geheugen, als ik em weer uit doen, dan gaat et weer weg (behalve die van de gpu) die komen weer terug, maar das loghisch, Als ik de snelheid wat lager zet dan gaat et gewoon weg, vet vaag. Iemand anders de zelfde problemen??

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
jorisw86 schreef op 18 april 2004 @ 21:47:
ligt aan je kaart een maat van my heeft het ook gedaan nergens last van

waarom heb ik met far cry en painkilelr wel arties en de rest van de games niet wie weet???
Laatste 2 games vergen nogal veel van je grafische kaart.
Bij mij haperde far cry steeds, geen artifacts maar alleen op middle settings enigzins te spelen. Wat blijkt, na omzetten naar fat32 lijken de problemen opgelost. (beetje off-topic maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
TheTransporter schreef op 18 april 2004 @ 14:39:
Ik heb een AIW 9800 PRO met samsung geheugen. Ik heb alle bios versie's die er boven staan geprobeert. Hij geeft elke keer deze fout : "ASIC DeviceID does not match with Imagefile's DeviceID". Weet iemand wat ik kan doen dat ik hem wel kan flashen ???
Weet nou niemand hier een antwoord op :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help Help Help

Ik heb Sapphire ATI 9800 pro Bulk gekocht met samsung geheugen... inmiddels 2 weken geleden. Heb deze vorige week geflasht naar een 9800 pro. Alles ging goed, ben alleen in mijn enthousaisme vergeten mijn oude bios te backuppen. Heb gisteren maar een goede artic silent cooler gekocht om nog een wat verder te kunnen overclocken, dus die cooler erop gedaan, pasta er goed op ed. Maar nu krijg ik gewoon in het bios scherm en als windows xp opstart allemaal gekke kleuren vierkantjes, en wat stippies. Beeld is nog wel goed leesbaar maar ik snap er geen reet van. Er kan toch niks kapot gegaan zijn bij het installeren van die koeler?? Maar goed ik wil hem graag weer even terugflashen maar ik heb dus de originele bios niet. Ik hoop dat iemand mij die kan sturen. en als het ff kan ook nog flashrom1.3.exe. Want die link werkt bij mij niet. Please help mij ik zit hier te balen als een stekker........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
zBEASTORz schreef op 18 april 2004 @ 23:56:
[b]Goeie dag, ik zet et maar ff hiero neer want die search werkt voor geen meter (niet goed)

Ik heb een beetje vaag iets, Heb dus een voltmod op men gpu gedaan, is goed :) Alleen als ik men geheugen dan op 370 zet geeft die geen artifact, zet ik de voltmod aan van men gpu, dan krijg ik opeens heleboel artifacts van et geheugen, als ik em weer uit doen, dan gaat et weer weg (behalve die van de gpu) die komen weer terug, maar das loghisch, Als ik de snelheid wat lager zet dan gaat et gewoon weg, vet vaag. Iemand anders de zelfde problemen??
Hee da's toevallig, daar heb ik dus ook last van sinds een paar dagen( en misschien al langer). Mijn vmod was losgeschoten en heb die van het weekend opnieuw gesoldeerd op pin 18 en 20 met een pot. De core draait vrolijk op 500MHz @ 2.1v. en ik heb geen GPU artifacts in 3Dmark enzo, aallen heb ik nu bij de meeste spellen (UT2003, unreal II, Serious Sam 1 & 2 wel RAM artifacts die ik tot voor de mod niet had :? M'n ram deed z'n werk op 380MHz met geen enkele artifact, allen na de vmod is de grens verlaagd naar 367MHz artifact free. Zou door de vmod op de GPU op de een of ander manier voltage worden weggepikt van het RAM? Dus dat deze inzakt en eerder artifacts gaat vertonen.
Misschien dat we dan toch ook nog een vmod op het geheugen moeten doen.

Ik dacht eerst dat het aan m'n koeling zou ligen, dus te weinig ariflow over m'n kaart en de ram heatsinks omdat m'n systeem compleet watergekoeld is.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Ja pressies, men geheugen dree ook altijd vrolijk op 380Mhz nu met voltmod maar op 360Mhz vet gaar, Maar ik heb een schakkelaartje tussen men weerstand dus kan em gewoon uit zetten, als die dus uit staat draait die gewoon weer op 380 :| Ik heb gemeten of er msischien wat word weg gepikt maar standaart draait men mem al op 2.94V (aardig hoog vind ik) voltmod aan nog steeds 2.94V Misschien gaat er wat ampere verloren ofzo,

PS:weet iemand et topic nog van de voltmod? van 9800pro thanks.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
ik haal met mijn processor overgeclocked 2500@3200 en mijn 9800pro @ xt speeds maar 5673 3dmark03 puntjes :/ niet een beetje heel erg aan de lage kant? :? (proc@2500 en 9800@stock speeds ook al 5400 punten) waar ken dit aan liggen? alle progjes op de achtergrond stonde uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja dat moet veel hoger kunnen, verwijder je driver eens grondig en installeer daarna de cat 4.3/4.4 drivers, jij moet zeker 6000 punten halen nl met dat systeem.

Ik weet niet hoe oud je windows install is en of je de juiste chipsetdrivers etc geinstalleerd heb, maar een schone windows install + de nieuwste drivers doen vaak wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 11:34:
Ja pressies, men geheugen dree ook altijd vrolijk op 380Mhz nu met voltmod maar op 360Mhz vet gaar, Maar ik heb een schakkelaartje tussen men weerstand dus kan em gewoon uit zetten, als die dus uit staat draait die gewoon weer op 380 :| Ik heb gemeten of er msischien wat word weg gepikt maar standaart draait men mem al op 2.94V (aardig hoog vind ik) voltmod aan nog steeds 2.94V Misschien gaat er wat ampere verloren ofzo,

über vaag allemaal, ga staks ff zoeken op google en GoT maar als dat niet oplevert maak ik een topic aanhet het eind van de dag.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

naps schreef op 19 april 2004 @ 11:48:
ik haal met mijn processor overgeclocked 2500@3200 en mijn 9800pro @ xt speeds maar 5673 3dmark03 puntjes :/ niet een beetje heel erg aan de lage kant? :? (proc@2500 en 9800@stock speeds ook al 5400 punten) waar ken dit aan liggen? alle progjes op de achtergrond stonde uit..
Heb je al es je chipset drivers geupdate? had ik ook es voor de gein gedaan steeg men punten maar liefs +-900 punten!! dus ffies kijken of dat werkt.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 12:12:
[...]

Heb je al es je chipset drivers geupdate? had ik ook es voor de gein gedaan steeg men punten maar liefs +-900 punten!! dus ffies kijken of dat werkt.
driver voor welke chipset?? :/ voor mn mobo?? daar heb ik de nieuwste agp drivers van geinstalleerd..

@race eend: mn windows staat er pas 1/2 maandjes op.. en geen troep erop ofzo (nouja.. :P)

edit: overigens staat mn agp speed wel op 4x omdat ik constant vpu recovers heb als hij op 8x staa.. maar het verschil tussen 4x/8x is tog verwaarloosbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door naps op 19-04-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

dit is inderdaad vaag....ik heb ook een volmod op m'n gpu en mem, maar 'k kon nog niet testen. Zodra m'n casemodding en wc setup en pc weer 1 geheel zijn geworden zeg maar, dan ga ik weer testen en kunnen jullie weer zo'n uitgebreid testoverzicht van me verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

De chipset op je mobo, je weet wel, dat ding onder je cpu, das ook een heel belangerijk iets,

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 11:34:
*Knipperdeknip*
Alstu!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/836091

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 13:59:
De chipset op je mobo, je weet wel, dat ding onder je cpu, das ook een heel belangerijk iets,
mja welke driver dan? :/ ik kan aleen agp/graphic driver vinde voor sis 748, en die had ik al geinstalleerd zoals ik al eerder zei..

[ Voor 62% gewijzigd door naps op 19-04-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Zeg eerst es ff wat voor chipset je hebt, dat kan je meestal wel vinden bij aparatbeheer, en zeker op de doos van je mobo valt et ook wel te vinden, als dat niet lukt noem je merk/type mobo es dan probeer ik et ff te zoeken.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 18:52:
Zeg eerst es ff wat voor chipset je hebt, dat kan je meestal wel vinden bij aparatbeheer, en zeker op de doos van je mobo valt et ook wel te vinden, als dat niet lukt noem je merk/type mobo es dan probeer ik et ff te zoeken.
sis 748 zei ik tog :) of bedoelen julie dat niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

HIER zijn er wat, ik weet niet wat je al allemaal hebt? maar hier kan je ze vinden.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
zBEASTORz schreef op 19 april 2004 @ 19:08:
HIER zijn er wat, ik weet niet wat je al allemaal hebt? maar hier kan je ze vinden.
kheb aleen agp&graphic driver, de rest heb ik gewoon vanaf mn (sis) driver cd.
Het lijkt mij dat soud/lan geen invloed op mn score heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik heb een site gevonden met een verzameling van een heleboel BIOSen:
http://softmod.ocfaq.com/bios.php
Het lijkt erop dat je zelf de core en memory clock kan intypen en dan het bios downloaden. maar ik kan het niet testen.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
nou ik speel al me spellen op 1280x1024 by 32 bits alles op ultra high nergens last van haperingen lagg of wat dan ook ut2004 halo nergens arties niks

maar by far cry en painkiller geeft die wel arties wie weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard

TheWizzard

dit heb ik nu ook, dus eigenlijk geen arties bij welk spel dan ook. Zelfs ut2004 en farcry draaien op de hoogste settings nog lekker soepel. Kijk, en dat moet je toch hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
We zijn er al uit:

Door zBEASTORz - Monday 19 April 2004 18:07

quote:
Demon_Eyez schreef op 19 april 2004 @ 16:20:
Maar hoe zit het nu bij mijn vmod? Met de vmod aan op de GPU, wordt de overklok grens van mijn MEM blijkbaar lager. Zonder GPU-vmod 380, met GPU-vmod 360. Waar kan dat aan liggen?

Heb et gevonden dude :D:D, neem een ander bios voor je vga, helaas was er geen nieuwere bios dan wat ik al had, Dus toen dacht ik, ik download er gewoon 1 van xt, eerst 128MB versie ZWAAR KUT toen dacht ik ik download ffies de 256MB versie SUPER! De mem kwam zelfs +-10/15MHz hoger dan met de ouwe pro bios, Nu standaart op +-390Mhz, en et lost ook et probleem op dat als je je gpu Vmod aan zet dat je opeens mem problems krijgt, beter kan niet. veel sucses. LINKIE BIOS

PS:met deze bios versie kan je aan et begin van windows (dat je et beeld krijgt dat je je eigen moet aanmelden) kan et beeld 3 sec uit gaan, ik dacht eerst (nee he) maar nee, hij gaat gewoon weer aan, maar dat vink niet zon punt.

Door Astennu - Monday 19 April 2004 18:16

Dat klopt omdatje GPU nu in staat is meer data te verwerkten krijgt je geheugen het ook zwaarder die moet sneller data leveren dus dat wordt ook meer belast. Heb ik zelf ook last van gehad. Maar niet giganties of zo. Me 9800 Pro was in staat 460-390 te draaien met 1.8 en 3.2 volt. De core was nogal brak.

Alleen blijf ik wel bij m'n GIGACUBE XT bios die in m'n kaart zit. Ik probeer eerst nog wel een vmod voor m'n mem. Zolang ik weer uitkom op 380 vind ik het best

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-04-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
hmmm... moet me binnenkort dan ook maar eens verdiepen in Vmods :)...
niet dat het echt hard nodig is, maar leuk is het wel :)
Kijken of 't allemaal nog wat harder kan.

3D mark score is wel bevredigend, maar 't moet natuurlijk hoger, als't hoger kan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Krullebol.nl op 20-04-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook sinds dat je je bios geflasht hebt je refresh rate soms ineens op 60 hertz staat. Als je reboot is het weer normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:55:
Hebben jullie ook sinds dat je je bios geflasht hebt je refresh rate soms ineens op 60 hertz staat. Als je reboot is het weer normaal :?
Ook zonder flash, installeer je monitor als zijnde plug en play en het is opgelost naar mijn weten...
er stond op de omegasite nog wat nieuws over, www.omegacorner.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTransporter schreef op 19 april 2004 @ 07:54:
[...]

Weet nou niemand hier een antwoord op :'( :?
Jouw AIW zal dat nooit kunnen.. dat is namelijk wel een andere kaart waarbij je bios ook de AIW functies moet supporten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb nu een volledig werkende xt zonder arties zelfs by far cry en painkilelr niet heb er een andere cooler opgezet de vga silencer van artic cooling

core 411 mem 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:15:
[...]

Ook zonder flash, installeer je monitor als zijnde plug en play en het is opgelost naar mijn weten...
er stond op de omegasite nog wat nieuws over, www.omegacorner.com
Dan zal die mij wel als Default Monitor geinstalleert staan. Kzal het effe proberen vanavond. Welke drivers kan ik het beste pakken, ATI Cathalyst of Omega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:17:
[...]

Jouw AIW zal dat nooit kunnen.. dat is namelijk wel een andere kaart waarbij je bios ook de AIW functies moet supporten...
Bedankt voor je antwoord eindelijk iemand die er wat nuttigs over te zeggen had. Nogmaals bedankt. Wel jammer dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:50
Toevallig mensen met een gigabyte 9800 pro die 'em naar XT geflashed hebben?

Met standaard koeling that is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
bastaard kan hem wel flashe is zelfde als myn sapphire maar de standaard cooling trekt het niet

moet andere op als je een vol mod wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Sapphire Radeon 9800 pro (hynix) binnen, en ik heb er 2 casefans voorgemaakt en succesvol geflashed met een Club3d Radeon 9800 XT hynix bios.

Ik kan de core en memory nog wel hoger krijgen dan default XT waarden. Ik had wel ghosting met de ati drivers, maar gelukkig niet met de omega drivers. Toch wel stoer om een vrij snelle kaart te hebben voor €200 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat die bios in de openingspost? Ik heb deze kaart net gehaald en op de mem chips staat HY dus ik ga er van uit dat dat ook HYNIX is. Ik wacht nog even met flashen totdat ik er een arctic coolertje op heb zitten.

[quote]Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:06:
Ik heb net mijn Sapphire Radeon 9800 pro (hynix) binnen, en ik heb er 2 casefans voorgemaakt en succesvol geflashed met een Club3d Radeon 9800 XT hynix bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club3D.9800XT.128MB.Hynix
http://mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R350-128/index.html

Die heb ik gebruikt voor mijn Sapphire Ati Radeon 9800 pro Hynix met zo'n BBA koeler erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:37:
Club3D.9800XT.128MB.Hynix
http://mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R350-128/index.html

Die heb ik gebruikt voor mijn Sapphire Ati Radeon 9800 pro Hynix met zo'n BBA koeler erop.
Thanx :D
Zijn er negatieve bijverschijnselen? (Omdat die mod eigenlijk voor de Club3D was bedoeld)
Ik hoop overigens dat ik geen nieuwe koeler voor die mod moet aanshaffen sinds ik haat met koelers/core's te prutsen.

[ Voor 45% gewijzigd door Frash op 21-04-2004 19:03 . Reden: Herformulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zow, heb vanmiddag mn Artic VGA Silent Koeler gekregen. Meteen erop gezet. Kheb AS5 gebruikt als paste. Makkelijk montage, weinig geluid, maar ik hoor geen verschil tussen Lo en Hi :?

Nja ff ontopic:
Kheb mn bios dus ook geflashed naar een XT (kheb btw Sapphire 9800Pro Samsung). Het werkte opzich wel goed, maar windows opstarten duurde langer. En na et laadscherm van WinXP ging mn monitor uit en ging pas weer aan bij het inlog scherm. Ik heb een 128MB bios gebruikt, maar windows zegt dat ik 256MB heb :?
Kvond dit allemaal niet kunnen dus heb et maar terug geflashed.
Ik draai em nu op 425/375 (Volges mij kan ik mn kaart handig nog hoger zetten :) ), zonder artifacts en haal maar 6096 punten. (Dat klopt niet echt volges mij als ik de punten van anderen zie).
Wrom haal ik zo weinig punten (kgebruik btw Catalyst 4.3) :?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had liever een bios gehad van Sapphire (radeon 9800 XT Hynix), maar ik heb alleen nog maar een bios versie gevonden van Sapphire met samsung geheugen.

Maar er zijn volgens mij bijna geen verschillen tussen de Sapphire en Club3d (de core is hetzelfde). De kaart loopt overigens heel goed, ik heb nog geen BSOD gehad en games lopen snel en zien er erg strak uit. Ik heb gewoon de standaard koeler erop zitten met 2 extra casefans die tegen de kaart aanzitten.
Extra koeling is wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de bios. Ik gooi eerst een Artic VGA Silent Koeler erop van de week. Deze koelt niet de 8 geheugen chipjes, ik vraag me af of het nog uitmaakt om ook daarop nog wat koelvinnetjes te plakken. Jammer van Arctic dat ze die niet meeleveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Laatst online: 00:49

Yuri de Jager

Assume good intent

Nadat ik een CLub3D Pro met Hynix mem had die uiteindelijk (beginpunt van 1e level van FarCry blijkt een uitstekende test te zijn) niet hoger ging dan 378/756 zonder witte pixelerrors in FarCry, heb ik nu een Club3D met Samsung chips die 451/802 doet . Morgen maar ff benchen :)

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:08:
Thanx voor de bios. Ik gooi eerst een Artic VGA Silent Koeler erop van de week. Deze koelt niet de 8 geheugen chipjes, ik vraag me af of het nog uitmaakt om ook daarop nog wat koelvinnetjes te plakken. Jammer van Arctic dat ze die niet meeleveren.....
Ik heb de bios gevonden via een link in dit topic 8) . Ik wil maybe ook een artic vga silent aanschaffen _/-\o_ . Want deze presteert beter dan een Zalman volgens de tabel paar pagina's terug.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.