[OC |Volt-MOD] Radeon 9800 Non Pro > Pro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
[OC\"V"-MOD] Radeon 9800 Non Pro \ Pro

Wat kun je vinden in dit topic:

V-GPU Mod
V-Mem Mod
Cooling Mod
Mijn Resultaten

V-Gpu Mod:

De V-Gpu mod heeft als doel het voltage van de core te verhogen om daardoor de core op hogere snelheden te kunnen laten draaien. Hiervoor heb je wel betere cooling nodig maar daar komen we later nog op terrug.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/vgpu.jpg

Zoals je op het plaatje al ziet moet je een weerstand op pin 18 en 20 van de SC1175CSW
chip solderen. Meetpunten zijn aangegeven in de afbeelding.

Ik heb de volgende waardes getest:

Geen = 1.684 volt
5k6 = 1.753 volt
3k3 = 1.808 volt

Wat ik zelf heb gedaan is 890 Ohm weerstand + een 1k Ik zit nu rond de 1k1 met een voltage van 2.0 volt. Volgens X-bit zou je met 1k5 1.95 halen.

LET OP !!!! Doe deze mods niet zonder extra cooling.

V-Mem Mod

De V-Mem mod heeft het zelfde doen als de V-Gpu mod alleen deze voor sneler laten draaien van het geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/memmod.jpg

Hier moet tussen pin 5 en 7 van de ISL6522 de weerstand solderen. Let wel op dat je de goed hebt want er zitten meerder chippies die er ook zo uit zien.
Ik heb de volgende waardes getest:

3k9 = 3.89 volt ( Veel te veel )
5k6 = 3.44 volt ( Ook nog wat te veel )

Ik heb zelf een 2k5 ohm potmeter gepakt en een 5k6 in serie gezet. De weerstand was toen 8k1 en gaf een voltage van 3.31 Volt. Dit kan wel maar moet je wel goede mem cooling hebben. Zelf zou ik voor een 10k of 8k2 met 900 ohm in serie ( geeft 9k1 ) Bij de 10k heb je ongeveer 3.1 a 3.15 volt en bij de 9k1 3.2 ( Dit is wel geschat !!! )

LET OP !!!! Doe deze mods niet zonder extra cooling.

Cooling Mod

Als je het maximale uit je kaart wilt halen moet je de volgende onderdelen goed coolen:
Mem, Gpu en de Voltregulators.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/cool.jpg

Waarom zou je de volt regulators coolen: Deze regelen hoeveel volt er naar gpu en mem gaat. Als deze te heet worden gaan de voltages fluctueeren met als gevolg dat je minder ver kan oc'en. Vooral het zilvere plaatje link boven wordt goed heet.

Zelf heb ik het volgende gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/cardfront.jpg

Een Coolermaster V62 Als Gpu cooling en Thermaltake heatsinks als Mem cooling.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/cardback.jpg

Aan de 8terkant ook weer Thermaltake heatsinks.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/power.jpg

Eerst de zilvere plaat verwijderen en vervolgens een RevolTec Coper Mem cooling heatsinkje als waaier gebogen en op de voltregulators geplakt met Arctic Silver Thermal Adhesive.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/as5.jpg

Spacer er af gehaald en Arctic Silver 5 op de Gpu gedaan. Als je Geen extra cooling gebruikt moet je geen v-mods doen. Met een h2o cooling of een cpu cooler kun je wel 1.9+ volt gebruiken.

Mij Resultaten

Ik heb een 9800 non pro van Club 3D. De kaart is uitgerust met Infinion 3.0 ns ( 333 MHz ) geheugen en heeft een Week 22 R350 core.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/core.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/9800non/mem.jpg

Ik heb de volgende voltages gebruikt:

2.0 Voor Gpu en 3.36 Voor mem. Ik draai nu 475-360 Zonder v-mods was dit 430-333. De gpu is nog niet helemaal max maar ik kan wel zeggen dat pro kaarten betere core's hebben dus ook verder zullen komen. Ik hoop over 3 weken mijn 256 mb Radeon terug te hebben om dit te bevestigen. Verder kan ik ook zeggen dat Samsung mem stukken harder gaat vooral het 2A ( zelfde als @ pro kaarten ). Maar ook het 33 gaat sneller dan infinion.
Maar al met al een leuke 51k3 in aquamark en 6773 in 3Dmark 2003 met een kaartje van 305 euro :)

Pic's By Astennu

Versie 1.0

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 17-11-2003 10:49 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 22:56

Chop2000

Vroem

je moet die backslash ff veranderen naar slash, nu doen je pics et niet ;)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Chop2000 schreef op 16 november 2003 @ 00:56:
je moet die backslash ff veranderen naar slash, nu doen je pics et niet ;)
Jah zag al dat er iets niet klopte :) maar toch bedankt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Nice topic al heb ik geen radeon 9800. Er zouden meer van zulke topics moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 09:24
Vette mod astennu, keep it up O-)
Maar ehm, kwam je met je 9700 niet ongeveer net zo ver? :?

Verder nog 1 vraagje voor mezelf:
Ik heb hier ook een 9700 liggen, waar ik de V-mod op zou willen doen. Maar nu kan ik dit zelf niet :(. Mischien iemand in omgeving twente die een keer tijd voor me heeft? :)

Verder zou het kunnen dat je een 9800 pro bios op mijn 9700 flasht ? Zou ik hiermee prestatie winst kunnen halen? (dan wel een 9800 pro bios zonder de 9800 snelheden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Killerhond schreef op 16 november 2003 @ 10:31:
Vette mod astennu, keep it up O-)
Maar ehm, kwam je met je 9700 niet ongeveer net zo ver? :?

Verder nog 1 vraagje voor mezelf:
Ik heb hier ook een 9700 liggen, waar ik de V-mod op zou willen doen. Maar nu kan ik dit zelf niet :(. Mischien iemand in omgeving twente die een keer tijd voor me heeft? :)

Verder zou het kunnen dat je een 9800 pro bios op mijn 9700 flasht ? Zou ik hiermee prestatie winst kunnen halen? (dan wel een 9800 pro bios zonder de 9800 snelheden :))
Nou die bios gaat neit werken omdat een R350 core geen f buffer heeft. Mien of de PS 2.1 ook hardwarematig is weet ik ook niet maar jah probeeren kan geen kwaat werkt het niet flash je terrug met behulp van een pci kaart of zow.

Twente is beetje uit de richting voor mij :)

Mijn 9700 ging 430-400 in sommige games was die idd sneller door zijn snelle mem maa rik heb ook een 256 mb gekocht die wordt zekers sneller maar dat was een te oude revisie dus werkte die niet op de nforce 2 mobo's. Momenteel is de kaart bij club3d en ik ook over 4 weken een nieuwe te krijgen tot die tijd deze kaart als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Astennu schreef op 16 november 2003 @ 10:36:
[...]

Nou die bios gaat neit werken omdat een R350 core geen f buffer heeft. Mien of de PS 2.1 ook hardwarematig is weet ik ook niet maar jah probeeren kan geen kwaat werkt het niet flash je terrug met behulp van een pci kaart of zow.

Twente is beetje uit de richting voor mij :)

Mijn 9700 ging 430-400 in sommige games was die idd sneller door zijn snelle mem maa rik heb ook een 256 mb gekocht die wordt zekers sneller maar dat was een te oude revisie dus werkte die niet op de nforce 2 mobo's. Momenteel is de kaart bij club3d en ik ook over 4 weken een nieuwe te krijgen tot die tijd deze kaart als vervanging.
Dus als ik het goed begrijp heb je gewoon ff een 9800 gehaald? :) ToV. Dat je niet in twente woont, jammer, Iemand ander die in twente woont en bereid om te helpen? *Beloning*
FF gekeken naar die koeler die je hebt:
De CoolerMaster HSC-V62-E1 (2700+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Killerhond schreef op 16 november 2003 @ 10:42:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je gewoon ff een 9800 gehaald? :) ToV. Dat je niet in twente woont, jammer, Iemand ander die in twente woont en bereid om te helpen? *Beloning*
FF gekeken naar die koeler die je hebt:
De CoolerMaster HSC-V62-E1 (2700+)
Jah idd pracht coolertje. Fan gaat harder draaien als de sink warm wordt. Start op 2300 rpm wat je dus niet hoort tot max 7600 echte tornado >:) maar dat heeft i alleen in de zomer gehaald met die 9700 @ 1.9 volt en 420 mhz toen was ik aan het gamen maar hij heeft de kaart wel heel gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

hoe heb je die heatsink precies op je gpu gekregen?? gaatjes geboord in heatsink ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Anoniem: 90555 schreef op 16 november 2003 @ 11:24:
hoe heb je die heatsink precies op je gpu gekregen?? gaatjes geboord in heatsink ofzo??
IDD dat vraag ik mij ook steeds af hoe je zoets doet :) mischien kun je er ff een foto-reportage van maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Leuk topic frankie :)

Me broertje wilt waarschijnlijk ook een 9800 ter vervanging van zen 9700 pro en ik ga deze mods daar denk ik ook op bevestigen ;)

Maar wanneer vervang je je nostalgische gpu koeler eens voor Water icm Peltier ?!?!?!? ;)

offtopic:
Heb me waterchiller ff beter aan de gang weten te krijgen >:)
Er stroomt nu 10C water door me slangetjes >:) })
Zal vandaag nog ff proberen om de pelt wat beter af te stellen en dan gaan we waarschijnlijk below zero :9

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Killerhond schreef op 16 november 2003 @ 11:28:
[...]

IDD dat vraag ik mij ook steeds af hoe je zoets doet :) mischien kun je er ff een foto-reportage van maken? :)
Er zijn idd gaatjes geboord in de HSF en met boutjes bevestigt ...... en gaan met de banaan :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik ben nu voorzichtig begonnen met het OC'en van mijn Hercules Radeon 9800pro. Ik heb er waterkoeling op draaien, en op stock speeds is ie ongeveer zo warm als m'n casetemp (25 graden ofzo).
Ik doe dit nu pas, omdat pas sinds kort mijn CPU stabiel draait. :D

Ik zit nu met de core op 420 en de mem op 370 (740). Ik weet niet of dit veel is, maar met waterkoeling wed ik dat ik nog veel verder kan. :)

Ik zit zonder volt-mods te mikken op 440 respectievelijk 400.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 16 november 2003 @ 11:29:
Leuk topic frankie :)

Me broertje wilt waarschijnlijk ook een 9800 ter vervanging van zen 9700 pro en ik ga deze mods daar denk ik ook op bevestigen ;)

Maar wanneer vervang je je nostalgische gpu koeler eens voor Water icm Peltier ?!?!?!? ;)

offtopic:
Heb me waterchiller ff beter aan de gang weten te krijgen >:)
Er stroomt nu 10C water door me slangetjes >:) })
Zal vandaag nog ff proberen om de pelt wat beter af te stellen en dan gaan we waarschijnlijk below zero :9
Wat d8t je van niet :) H2o = Evil :) dit werkt goed genoeg zonder problemen te hebben.
casemodderpoel schreef op 16 november 2003 @ 11:34:
Ik ben nu voorzichtig begonnen met het OC'en van mijn Hercules Radeon 9800pro. Ik heb er waterkoeling op draaien, en op stock speeds is ie ongeveer zo warm als m'n casetemp (25 graden ofzo).
Ik doe dit nu pas, omdat pas sinds kort mijn CPU stabiel draait. :D

Ik zit nu met de core op 420 en de mem op 370 (740). Ik weet niet of dit veel is, maar met waterkoeling wed ik dat ik nog veel verder kan. :)

Ik zit zonder volt-mods te mikken op 440 respectievelijk 400.
Met met kan een pro makkelijk 500 halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Astennu schreef op 16 november 2003 @ 12:47:
[...]

Wat d8t je van niet :) H2o = Evil :) dit werkt goed genoeg zonder problemen te hebben.

[...]

Met met kan een pro makkelijk 500 halen. :)
zo goed kan ik nou ook weer niet solderen, dus ik zat te denken, kan ik het niet met bison electro doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
casemodderpoel schreef op 16 november 2003 @ 13:11:
[...]

zo goed kan ik nou ook weer niet solderen, dus ik zat te denken, kan ik het niet met bison electro doen? :?
Uhm ik ken het spul niet maar als het goed hard wordt en geleid is het geen probleem en verder dat soldere is echt niet moeilijk dit is makkelijk vergeleken met sommige dingen die zijn echt 10x kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56708

casemodderpoel schreef op 16 november 2003 @ 13:11:
[...]

je kan ook smd grabbers gebruiken (van die grijpertjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01
www.conrad.nl en dan zoeken op klipp
klipp-set 2mm
€ 7,75 voor 7 klipps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
[quote]Killerhond schreef op 16 november 2003 @ 14:52:
[...]

Zou jij mij een site kunnen mailen waar je die smd grabbers kan kopen?

[edit]Ben net opzoek gegaan naar smd grabbers nou heb ik ze in engeland gevonden voor
code:
1
2
3
4
5
6
7
Part No.      Description          1-9        10+
-------------------------------------------------
N07045243-0    Black               $2.05     $1.85
N07045243-2    Red                  2.05      1.85
N07045520      Contains 10 pcs.    18.25     17.25
                         one ea. of           
                         different colors

Nu wil ik wel een IA starten met smd grabbers maar dat doe ik dus cker niet alleen !! :) belangstelling iemand? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

* collission meld zich :+ *
alleen hoe werken die dingen nou? daar is conrad nogal cryptisch in. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordat er verder hier over IA's gesproken wordt, het IA-gebeuren kan op http://www.inkoopacties.net/. Zie ook Einde aan de Inkoopacties voor meer duidelijkheid :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Hehe, die Radeon's gaan echt als een tiet :p

Heb sinds kort ook een 9800 en wel de 9800SE AIW van Hercules te verstaan O+
Met de Omega drivers loopt ie nu met 8 pipelines stabiel en zonder artifacts op 405/351. Heb nog niet hoger geprobeerd, wil eerst betere koeling installeren. Het geheugen heeft wel al een beurt gehad:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=488747

Alleen die prockoeler zit goed vast, gummi-plugjes zijn niet in te drukken zodat je ze kan terug duwen ;( Wil de sink eigenlijk verwijderen zonder die plugjes kapot te maken, weet iemand hoe je dat het beste voorelkaar krijgt?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Om verwarring te voorkomen heb ik het andere topic dichtgegooid:
[rml][ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro[/rml] en hernoemd naar deel 1, dit topic is dan deel 2, ook al was het andere recent en nog redelijk actief.

Astennu, voortaan even opletten voordat je een topic met gelijkende naam opent ;). Als je nog wat info uit patryk's startpost over kan zetten in je startpost van dit topic, dan zou dat mooi zijn. Want dan staat alles in 1 topic namelijk, wel zo makkelijk en overzichtelijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Uuhm, ik zit met een probleem denk ik. :?
Ik zit nu op de 450/370 en elke keer dat ik terug naar windows ga of een prog afsluit dat in powerstrip geregistreerd staat, clockt powerstrip mijn videokaart terug naar stock speeds!
Volgens mij kan dit nooit goed zijn voor een videokaart, en ik wil dan ook dat ie ze op de overclockte waardes laat staan!
Hoe doe ik dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749

probeer eens een ander overclock programma? radclocker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Anoniem: 87749 schreef op 16 november 2003 @ 16:45:
probeer eens een ander overclock programma? radclocker ofzo?
is Rage3d tweak een beetje te pruimen? of moet ik radeonator pakken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 22:56

Chop2000

Vroem

Silentpuma schreef op 16 november 2003 @ 15:51:
Hehe, die Radeon's gaan echt als een tiet :p

Heb sinds kort ook een 9800 en wel de 9800SE AIW van Hercules te verstaan O+
Met de Omega drivers loopt ie nu met 8 pipelines stabiel en zonder artifacts op 405/351. Heb nog niet hoger geprobeerd, wil eerst betere koeling installeren. Het geheugen heeft wel al een beurt gehad:

[afbeelding]

Alleen die prockoeler zit goed vast, gummi-plugjes zijn niet in te drukken zodat je ze kan terug duwen ;( Wil de sink eigenlijk verwijderen zonder die plugjes kapot te maken, weet iemand hoe je dat het beste voorelkaar krijgt?
ik had bij mijn 9800se aiw (bba, mycom) ook dat probleem, het lijkt wel of der stukjes plastik later erin gelijmd zijn aan de achterkant.. ik heb ze gewoon er uit geknipt. de pinnen zijn nog wel heel dus :D

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ReemF schreef op 16 november 2003 @ 16:14:
Om verwarring te voorkomen heb ik het andere topic dichtgegooid:
[rml][ OC | MOD] Radeon 9800 > 9800 pro[/rml] en hernoemd naar deel 1, dit topic is dan deel 2, ook al was het andere recent en nog redelijk actief.

Astennu, voortaan even opletten voordat je een topic met gelijkende naam opent ;). Als je nog wat info uit patryk's startpost over kan zetten in je startpost van dit topic, dan zou dat mooi zijn. Want dan staat alles in 1 topic namelijk, wel zo makkelijk en overzichtelijk :)
K heb er wel over na ged8t ik wou er eigenlijk een DOC topic van maken en niet het simpele gebeuren als een nieuw biosje was beetje te zwak dus bedoeling was anders maar goed ik zal het overnemen.
casemodderpoel schreef op 16 november 2003 @ 17:16:
[...]

is Rage3d tweak een beetje te pruimen? of moet ik radeonator pakken? :?
Rage3D gebruik ik al 1.5 jaar nooit ander progje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Die andere is ook weer open. Deze zal dus alleen over het 'die-hard' voltmod-gebeuren gaan, de andere over algemener oc-gebeuren wat betreft de 9800 :) Veel plezier verder ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Ik gebruik altijd powerstrip...gebruik het eerlijk gezegd al vanaf de TNT2 tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Anoniem: 8514 schreef op 17 november 2003 @ 14:48:
Ik gebruik altijd powerstrip...gebruik het eerlijk gezegd al vanaf de TNT2 tijd :)
nooit last gehad van terugspringende snelheden?
soms springt de mijne terug naar 100mhz, maar dat komt denk ik door te ver overclocken. :?

[ Voor 3% gewijzigd door collission op 17-11-2003 22:34 . Reden: Ja ik versprak me Astennu :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
casemodderpoel schreef op 17 november 2003 @ 15:39:
[...]

nooit last gehad van terugspringende voltages?
soms springt de mijne terug naar 100mhz, maar dat komt denk ik door te ver overclocken. :?
Terrug springende voltages ? hoe wil je dat zien ? gemeten of wat ? en 100 mhz ?? welke kaart hebben we het over ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
K heb net nieuwe bios in de kaart geladen en v-ref mod gedaan. V-Ref van 1.249 naar 1.288 met een 12 k weerstand. Ik kan nu 480-373 draaien met 3.38 volt @ mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Over de 9700.

als je wilt weten waar je die vddq kan meten moet je ff in je eigen beginpost kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
willy83 schreef op 18 november 2003 @ 16:19:
Over de 9700.

als je wilt weten waar je die vddq kan meten moet je ff in je eigen beginpost kijken :9
Ja maar ik heb een 9800 :) dus daar heb ik neit heel veel aan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ocfaq.com/articlefiles/56/9800_small.jpg

Laat die er net niet bij staan. Wat er wel staat is dit:

50k pot between pin 5 (FB) and pin 7 (GND) measurement point is c136 on other side.

Dus die ga ik maar eens opzoekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Astennu schreef op 18 november 2003 @ 20:13:
[...]

50k pot between pin 5 (FB) and pin 7 (GND) measurement point is c136 on other side.

Dus die ga ik maar eens opzoekken.
is dat voor de 9700 dat je hem niet kan vinden of voor de 9800?
omdat mijn vraag over de 9700 gaat en jij een 9800 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
willy83 schreef op 18 november 2003 @ 20:15:
[...]

is dat voor de 9700 dat je hem niet kan vinden of voor de 9800?
omdat mijn vraag over de 9700 gaat en jij een 9800 heb.
Zoals ik al zij ik heb al lang geen 9700 meer en bij de 9800 zoek ik em maar heb em niet niet wel bijna. Maar als i bij een 9800 pro boost geeft helpt het ook bij 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
stom laat maar zitten B)

[ Voor 92% gewijzigd door willy83 op 18-11-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Is er iemand die al een voltmod gevonden heeft voor de AIW 9800SE kaart ?
Ik bedoel, een weerstand solderen is geen probleem, maar de juiste meetpunten vinden voor de geleverde spanningen voor GPU en VMEM.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

zijn die voltmods trouwens het zelfde op een hercules kaart? ik weet het niet zeker, maar volgens mij wijkt hercules af van het standaard PCB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Rick2001 schreef op 19 november 2003 @ 00:29:
Is er iemand die al een voltmod gevonden heeft voor de AIW 9800SE kaart ?
Ik bedoel, een weerstand solderen is geen probleem, maar de juiste meetpunten vinden voor de geleverde spanningen voor GPU en VMEM.
Rick voor jou:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocfaq.com/articlefiles/70/9800_aiw_small.jpg

Klick hier voor grote versie
casemodderpoel schreef op 19 november 2003 @ 00:38:
zijn die voltmods trouwens het zelfde op een hercules kaart? ik weet het niet zeker, maar volgens mij wijkt hercules af van het standaard PCB :?
Gewoon even goed vergelijken of goede pic's maken en posten of zoekken en posten.

• Astennu
* Schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
ik was erg enthousiast door die coolermaster v62. Inmiddels heb ik een animocheck gestart:

http://www.inkoopacties.net/ia/5p3k6mpj

Voor de echte tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Killerhond schreef op 22 november 2003 @ 22:51:
ik was erg enthousiast door die coolermaster v62. Inmiddels heb ik een animocheck gestart:

http://www.inkoopacties.net/ia/5p3k6mpj

Voor de echte tweaker ;)
we gaan van die blokken ook gigantische memcoolers bouwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92154

Silentpuma schreef op 16 november 2003 @ 15:51:
Je moet met een fijn tangetje 2 pinnetjes eruit trekken. Deze zitten boven op de heatsink (die zwarte dingetjes). Daarin zitten dus 2 pinnetjes. Niet aan dat hele zwarte ding trekken. Enkel aan de pinnetjes die erin zitten. Als deze eruit zijn gewoon een beetje trekken aan de heatsink enzo :D. Dan gaat ie er wel uit. Bij mij in ieder geval wel. Ik had ook iets van 45 mins nodig voor ik door had hoe dat ding eraf moest om me zalman heatpipe erop te zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 92154 schreef op 23 november 2003 @ 13:38:
[...]

Je moet met een fijn tangetje 2 pinnetjes eruit trekken. Deze zitten boven op de heatsink (die zwarte dingetjes). Daarin zitten dus 2 pinnetjes. Niet aan dat hele zwarte ding trekken. Enkel aan de pinnetjes die erin zitten. Als deze eruit zijn gewoon een beetje trekken aan de heatsink enzo :D. Dan gaat ie er wel uit. Bij mij in ieder geval wel. Ik had ook iets van 45 mins nodig voor ik door had hoe dat ding eraf moest om me zalman heatpipe erop te zetten :).
Die standaart 9800 pro cooler heeft metale pushpinnetjes die moet je met een tangetje aan de 8terkand naar elkaar toe knijpen en dan door de gaatjes drukken en dan ff aan de cooler trekken en hij is er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FF een interesse schop.

Mischien ga ik binnekort een 256 mb 9800 pro modden maar das nog niet zekers.

K weet wel dat er 2.2 NS DDR II mem op zit en de core op 1.6 volt draait tegenover de 1.68 van de 9800 128 mb. mem draait @ 2.0 v.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 17-12-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Nog even trug op de Vmods voor de 9700pro.
Kan het kloppen dat een Voltmod ook soms totaal geen increase geeft op je Mem? Ik heb de mijne gemod, maar ook al zet ik er 3.2+ V op dan nog heb ik geen increase in mhz. Dit alles is met een Rev3.

Zou Vref of Vddq dan nog wat helpen om het hoger te krijgen?
Ik haal namelijk op de core wel stabiel 450mhz in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:36
ik zoek nog goede v-mods voor 9800xt , al wat gezien frank ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100525

ejj mense!
ik ga binnekort een radeon 9700 pro kopen (niet 'state of the art' maar goed) en ik wil em dan natuurlijk gelijk gaan overklokkuh! ik heb al waterkoeling etc...
ik was over de voltmod aan et lezen en ben cker bereid die te doen maar ik heb hier nog 1 vraag over: aangezien ik een ep0x8rda heb (waarmee je standaard je agp volt op kan schroeve tot 1,8v), is die volt mod dan nog nodig?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gipsy King schreef op 21 december 2003 @ 22:39:
ik zoek nog goede v-mods voor 9800xt , al wat gezien frank ? >:)
Ooh jah genoeg moet je ze hebbben ? ( volgens mij zitten ze hetzelfde als bij de 9800 pro of kan i het zelfde maar ik heb verschillende manierren gezien )
Anoniem: 100525 schreef op 21 december 2003 @ 23:48:
ejj mense!
ik ga binnekort een radeon 9700 pro kopen (niet 'state of the art' maar goed) en ik wil em dan natuurlijk gelijk gaan overklokkuh! ik heb al waterkoeling etc...
ik was over de voltmod aan et lezen en ben cker bereid die te doen maar ik heb hier nog 1 vraag over: aangezien ik een ep0x8rda heb (waarmee je standaard je agp volt op kan schroeve tot 1,8v), is die volt mod dan nog nodig?? :/
Alleen als je je agp bus gaat oc'en maar daar heb je neit veel aan want 8x agp is al genoeg. dus die standaart 66 mhz is prima. du agp volt @ 1.5 standaart.

[ Voor 52% gewijzigd door Astennu op 21-12-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx m8! .. nog un vraagje: die 'stepping' he, nieuwer = bter over et algmeen (?).. kan je da aan buitenkant zien of is et net zoals cpu's da je de koeler er af moet hale en op de chip kijke? + hoeveel zou et uitmake qua oc'e? .. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 100525 schreef op 21 december 2003 @ 23:57:
tnx m8! .. nog un vraagje: die 'stepping' he, nieuwer = bter over et algmeen (?).. kan je da aan buitenkant zien of is et net zoals cpu's da je de koeler er af moet hale en op de chip kijke? + hoeveel zou et uitmake qua oc'e? .. tnx!
Tja je hebt 2 verschillende AA en SS maar welke beter is weet ik nog niet k zal het eens uit gaan zoeken.

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
Goed, ik had er een apart topic voor geopend maar ik zet het hier wel in na verzoek van Astennu.
Ik heb mijn Radeon 9700 np gevoltmod en de core staat nu op 392 en mem 308 (mem nog niet gevoltmod). De spanning is stabiel op 1.73 V. De core wil echter niet hoger geklokt worden. Dit moet toch kunnen bij deze spanning? Ik heb er een AMD Barton 2500+ cooler opgezet en op alle geheugenchips zitten (al) heatsinks. De temp van de core is 48 C max. De Vref mod is toch alleen bedoelt voor mem. mod toch? Iemand nog suggesties om dit op te hogen?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb er nu bijna 2v op met waterkoeling en draai momenteel stabiel 450mhz.

• Astennu
wordt de core na de mod warmer? want hij zou echt wel omhoog moeten kunnen. waar mee tje die 48 eigenlijk ?

heej! ik heb na zo ongeveer alle forums en reviews gelezen te hebben toch maar besloten om voor deze kaart te gaan: http://www.radeon-shop.de/shop/view_artikel.php?id=147 (9800 Se AiW met Pro garantie). Als ik em krijg wil ik natuurlijk meteen met de soldeerbout aan de slag maar voordat ik dat doe wilde ik nog ff weten:

- Is het wel veilig om een 9800 (of andere) AiW te voltmodde? Komen de tv tuner enzo dan ook onder (te) hoge voltages te staan of is dat een apart circuit?

- Is het infinion 2,8 ns geheugen net zo snel (en goed te o/c'en) als Samsung 2,8? of kan ik net zo goed 3,0 / 3,3 nemen? (dies weer 20E ..euhh.. minder duur)

danke schön und härzliche weinachtswunsche! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Elk mem clockt anders maar ik zou igg voor de 2.8 gaan. Voltmodden kan gewoon want die dingen zijn geschijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 25 december 2003 @ 17:29:
wordt de core na de mod warmer? want hij zou echt wel omhoog moeten kunnen. waar mee tje die 48 eigenlijk ?
Eerlijk gezegd, niet gemeten voor de mod. Ik meet dit zaakje met een Coolermaster cooldrive 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75495

Als jij (astennu) met die 9800 non pro al rond de 6700 punten haalt met die voltmods, zou je in theorie ongelooflijk hoge scores kunnen halen als je deze voltmods zou toepassen op een 9800SE@pro (softmodded). Of zit ik er nu naast?? Zou een score van 7500 bij 3d mark 03 haalbaar zijn in dit laatste geval?? Is namelijk mijn streefresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
denk het wel ,

mijn nieuwe 9800xt doet 7500marks @ default speeds met een cpu van 4,2ghz

:)

ask astennu :P heej frankie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75495

Nou en naar die snelheid wil ik nou met mijn 9800SE@PRO oc'ed en gemod. moet toch gemakkelijk lukken zou je denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Kheb mijn rad. 9700 np nu op 400 / 308 staan. In 3dmark 2003 zie je bij Game test 1 niks bijzonders. Bij 2 en 3 zie je nogal wat checkboards. En bij 4 (nature) zie je weer amper checkboards. Waar zou dit op duiden? Dat de core te ver is geoc-ed van het geheugen? In Unreal 2 XMP heb ik weer helemaal nergens last van :? :? Hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 26 december 2003 @ 22:04:
Kheb mijn rad. 9700 np nu op 400 / 308 staan. In 3dmark 2003 zie je bij Game test 1 niks bijzonders. Bij 2 en 3 zie je nogal wat checkboards. En bij 4 (nature) zie je weer amper checkboards. Waar zou dit op duiden? Dat de core te ver is geoc-ed van het geheugen? In Unreal 2 XMP heb ik weer helemaal nergens last van :? :? Hoe kan dit??
Lange strepen en gekleurde vlekken = mem

Vierkantjes en spikkels = core ( en kleine streepjes ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 75495 schreef op 26 december 2003 @ 01:43:
Als jij (astennu) met die 9800 non pro al rond de 6700 punten haalt met die voltmods, zou je in theorie ongelooflijk hoge scores kunnen halen als je deze voltmods zou toepassen op een 9800SE@pro (softmodded). Of zit ik er nu naast?? Zou een score van 7500 bij 3d mark 03 haalbaar zijn in dit laatste geval?? Is namelijk mijn streefresultaat!
Die non pro was v-modded en 7k5 is ook mijn streef punt maar ik moet eert de 7k over met die 9800 pro die er nu aan komt. En mischien on combie met een snelle 2.6 A64 kan ik de 7k5 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:47

Maku

Derp

Ik begrijp dus dat je de zelfde mod kan uitvoeren op een 9800 pro ?? ik wacht nog even op me wc voor me videokaart en dan denk ik dat ik een zooitje revoltecs op me mem ga zetten ... is er iemand in de buurt van zoetermeer met vaste handjes een soldeerapparaat en vmod ervaring ??? ( die mij een handje zouden willen helpen als het zo ver is ) zelf woon ik in stompwijk ... als mensen dat kennen :X mail me dan op
Maku AT T1anime Punt Com _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Maku op 27-12-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ejj.. iemand hier met ervaring met 2,2 ns geheugen op de 9800pro?
zou dit ook per se harder te o/c'e moete zijn dan (bijv) 2,8 ns geheuge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Gisteren men Hercules Prophet 9800pro 128mb eens wat aan het oc'n geweest.
Gewoon standaardkoeling.
Core: 450mhz (nog niet hoger geprobeert voorlopig), mem: 385mhz (iets hoger krijg ik artifacts)
Enige rare: (Hercules 3.10 drivers)
3dmark01: +/-17900
standaard: 17127 hier
Telkens ging wel iets hoger, maar vind dit toch heel weinig,
17586 met Omega cat3.7 toen ie uitkwam gehaald, is max op standaard dat ik heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maku schreef op 27 december 2003 @ 00:54:
Ik begrijp dus dat je de zelfde mod kan uitvoeren op een 9800 pro ?? ik wacht nog even op me wc voor me videokaart en dan denk ik dat ik een zooitje revoltecs op me mem ga zetten ... is er iemand in de buurt van zoetermeer met vaste handjes een soldeerapparaat en vmod ervaring ??? ( die mij een handje zouden willen helpen als het zo ver is ) zelf woon ik in stompwijk ... als mensen dat kennen :X mail me dan op
Maku AT T1anime Punt Com _/-\o_
Jah de mods van de non pro = zelfde als pro. Zelfde PCB dus...
Anoniem: 100525 schreef op 27 december 2003 @ 02:13:
ejj.. iemand hier met ervaring met 2,2 ns geheugen op de 9800pro?
zou dit ook per se harder te o/c'e moete zijn dan (bijv) 2,8 ns geheuge?
De 256 mb pro kaarten hebben 2.2 maar de pro alleen 2.8 zo ver ik weet maar jah heb je 2.2 dan kun je zekers harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
3dmark03:
3DMark Score: 5809 3DMarks
VGA Memory Clock 338 MHz
VGA Core Clock 378 MHz
GT1 - Wings of Fury: 204,8 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 37,8 FPS
GT3 - Troll's Lair: 33,7 FPS
GT4 - Mother Nature 34,4 FPS

3DMark Score 6699 3DMarks
VGA Memory Clock 383 MHz
VGA Core Clock 459 MHz
GT1 - Wings of Fury 216,1 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 44,8 FPS
GT3 - Troll's Lair 39,5 FPS
GT4 - Mother Nature 41,5 FPS

(Online kan ik niet)

Edit: op 465mhz komen er in 3de test wat artifacts.

[ Voor 11% gewijzigd door McCoy op 27-12-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
McCoyB schreef op 27 december 2003 @ 17:00:
3dmark03:
3DMark Score: 5809 3DMarks
VGA Memory Clock 338 MHz
VGA Core Clock 378 MHz
GT1 - Wings of Fury: 204,8 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 37,8 FPS
GT3 - Troll's Lair: 33,7 FPS
GT4 - Mother Nature 34,4 FPS

3DMark Score 6699 3DMarks
VGA Memory Clock 383 MHz
VGA Core Clock 459 MHz
GT1 - Wings of Fury 216,1 FPS
GT2 - Battle of Proxycon 44,8 FPS
GT3 - Troll's Lair 39,5 FPS
GT4 - Mother Nature 41,5 FPS

(Online kan ik niet)

Edit: op 465mhz komen er in 3de test wat artifacts.
Netjes was dit op het amd of op p4 sysje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
p4 (niet overklokt)
amd (overklokt) zit maar een radeon7000 in :P

Om 3dmark03 online te zetten, moet je betalen zeker, niet gratis zoals 2001?

[ Voor 38% gewijzigd door McCoy op 27-12-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Neej, je kan wel online zetten, alleen moet je niet een nep key invullen, maar een gekochte key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
Dus toch wel betalen, gratis kopen bestaat niet he, dan is het krijge ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
:?
Vind je het dan zo erg om die CPU tests te draaien? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Even om terug te komen op mijn Radeon 9700 np oc probleem. Heb nu vanalles geprobeerd. Ik kom er nog niet uit. Ik heb mijn koeler opnieuw gemonteerd, ander weerstand geplaatst (2k4 ohm, 5%) wat resulteert in een nieuw voltage van 1,76 - 1,77 V. Het mag allemaal niet baten, want ik krijg bij test 2 en 3 van 3dmark03 bij een core van 390 nog zat checkboards en 'streepjes'. Temps iets gedaald naar 45 C. Heb agp bus naar 68 gezet en agp voltage omhoog geschroeft naar 1,6(eigenlijk in de veronderstelling dat dit toch niet veel zou uitmaken, wat ook wel klopte, maar ja moet toch wat he ;) )....het helpt allemaal niets. Moet ik dan nog meer spanning er op zetten? :r Weet niemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
VinnieWeiss schreef op 27 december 2003 @ 23:54:
:?
Vind je het dan zo erg om die CPU tests te draaien? |:(
Wat heeft dit daarmee te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
=SCHUP=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 28 december 2003 @ 01:02:
Even om terug te komen op mijn Radeon 9700 np oc probleem. Heb nu vanalles geprobeerd. Ik kom er nog niet uit. Ik heb mijn koeler opnieuw gemonteerd, ander weerstand geplaatst (2k4 ohm, 5%) wat resulteert in een nieuw voltage van 1,76 - 1,77 V. Het mag allemaal niet baten, want ik krijg bij test 2 en 3 van 3dmark03 bij een core van 390 nog zat checkboards en 'streepjes'. Temps iets gedaald naar 45 C. Heb agp bus naar 68 gezet en agp voltage omhoog geschroeft naar 1,6(eigenlijk in de veronderstelling dat dit toch niet veel zou uitmaken, wat ook wel klopte, maar ja moet toch wat he ;) )....het helpt allemaal niets. Moet ik dan nog meer spanning er op zetten? :r Weet niemand waar het aan kan liggen?
uhmm raar wat voor een cooling had je ook al weer en waar meet je die temps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 17:31

charrel

Cortisol4life..

http://www.fastlanehw.com...tion=view&revid=74&page=1

nog een linkje met een mod, nu moet ik alleen nog een 9800 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92553

Ha je kunt ook het BIOSje flashen naar een 9800 PRO bios als je een sapphire 9800 hebt, dan lukt ét altijd en hoef je niet risico te lopen met modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 29 december 2003 @ 14:54:
[...]

uhmm raar wat voor een cooling had je ook al weer en waar meet je die temps ?
Ik heb een amd 2500+ boxed cooler erop gezet en meet de temps met de Cooldrive 4. Mem en vref is NIET gemod. Temp was trouwens 50C

[ Voor 4% gewijzigd door ppotter10 op 29-12-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Ok, laatst een voltmod geprobeerd voor het geheugen. Resultaat: hij wil niet eens booten. Geweldig. Mod er maar weer afgehaald.
Er was iets mis denk ik met mijn heatsinks. Ik heb namelijk de helft eraf gehaald, dus 4 van de 8 (gaf de hoop op ;) ) en nu bleek de core ineens tot 400 te komen met zeer lichte streepjes. Plotselinge artefacts op een mem waarde van 308, komen ook niet meer voor zoals voor de mod :*) . Alleen, 400, is nog niet echt de moeite. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een waterkoelblok voor de core, want waarschijnlijk ligt het probleem aan de warmte. Of heeft nu echt helemaal niemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 29 december 2003 @ 22:07:
[...]

Ik heb een amd 2500+ boxed cooler erop gezet en meet de temps met de Cooldrive 4. Mem en vref is NIET gemod. Temp was trouwens 50C
MAar waar zit je temp sensor dan daar gaat het ff om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 31 december 2003 @ 00:49:
[...]

MAar waar zit je temp sensor dan daar gaat het ff om.
Gewoon op de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCoy
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=1012172755
461/384 echt max wat ik eruit krijg zonder iets te modden :)

edit: Score is blijkbaar wel lager dan iemand zijn radeon9700pro op 446 / 376 MHz ,
of is GFX score toch nog iets afhankelijk van de cpu?
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=3632633

[ Voor 46% gewijzigd door McCoy op 31-12-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Ik heb een 9800xl uit de nieuwe aldi pc. Deze is non-pro, maar loopt standaard al iets sneller dan de 9800. Nu heb ik powerstrip gedownload en met kleine stapjes geprobeerd de snelheid van een 9800xt te bereiken... En dat is me gewoon gelukt!!! Maar ik snap echt NIET hoe het kan. Het enige wat nog ge oc'ed in mijn pc is is de fsb naar 220 ipv 200mhz. Me proc. loopt nu op 3.3 ghz... Kan iemand mij uitleg geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Damn, ik moet ook een voltmod op mijn kaartje hebben, maar heb niet zulke vaste handen :(
480/390 moet dan wel te halen zijn, mijn kaart klokt echt heerlijk over :D

Liefhebbers in de omgeving van Nijmegen?? Mijn dank zal groot zijn :)
* Hazuki heeft nog een flesje Absolut Vodka staan.. O-)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jah dan heb je dus verlies in cool oppervlak ik zou die er dus meteen tussen uit halen mischien dat je dan ook al weer hoger komt want op deze manier maak je hotspots.
Hazuki schreef op 31 december 2003 @ 20:27:
Damn, ik moet ook een voltmod op mijn kaartje hebben, maar heb niet zulke vaste handen :(
480/390 moet dan wel te halen zijn, mijn kaart klokt echt heerlijk over :D

Liefhebbers in de omgeving van Nijmegen?? Mijn dank zal groot zijn :)
* Hazuki heeft nog een flesje Absolut Vodka staan.. O-)
Ik woon in Nijmegen :)
Anoniem: 98248 schreef op 31 december 2003 @ 19:41:
Ik heb een 9800xl uit de nieuwe aldi pc. Deze is non-pro, maar loopt standaard al iets sneller dan de 9800. Nu heb ik powerstrip gedownload en met kleine stapjes geprobeerd de snelheid van een 9800xt te bereiken... En dat is me gewoon gelukt!!! Maar ik snap echt NIET hoe het kan. Het enige wat nog ge oc'ed in mijn pc is is de fsb naar 220 ipv 200mhz. Me proc. loopt nu op 3.3 ghz... Kan iemand mij uitleg geven..
Dus je kaart haald de 412-365 ? Tja blijkbaar is het geheugen wat er op die kaart zit goed core kan het op zig wel de meeste gaan wel 410 a 420 sommige ook 430. Mem is meestal het grote probleem de non pro hebben mem dat tot de 340 wil pro mem ( van de 9800 pro kaarten ) wil ook makkelijk 375.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 01-01-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Ik waarschijnlijk mijn kaart per ongeluk al gevoltmod ;(

Maareh, als ie het nog doet (ga ik zo testen) heb je dan zin om een keertje aan de slag te gaan met mijn kaartje?

offtopic:
Cool trouwens dat je ook in Nijmegen woont :) Waar ergens?

[ Voor 45% gewijzigd door Hazuki op 01-01-2004 20:15 ]

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hazuki schreef op 01 januari 2004 @ 20:12:
Ik waarschijnlijk mijn kaart per ongeluk al gevoltmod ;(

Maareh, als ie het nog doet (ga ik zo testen) heb je dan zin om een keertje aan de slag te gaan met mijn kaartje?

offtopic:
Cool trouwens dat je ook in Nijmegen woont :) Waar ergens?
Altijd leuk om ff te hobby'en. K heb momenteel geen projecten meer om aan te werken want A64 zit er aan te komen maar is er nog niet.

offtopic:
Neerbosch oost vlak bij de anac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 01 januari 2004 @ 19:06:
[...]

Jah dan heb je dus verlies in cool oppervlak ik zou die er dus meteen tussen uit halen mischien dat je dan ook al weer hoger komt want op deze manier maak je hotspots.
Dat dacht ik al en dus heb ik opnieuw dun laagje pasta er op gedaan, koeler nog eens aangedraait en het resultaat: hetzelfde. Vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 02 januari 2004 @ 00:30:
[...]

Dat dacht ik al en dus heb ik opnieuw dun laagje pasta er op gedaan, koeler nog eens aangedraait en het resultaat: hetzelfde. Vaag!
Dus hij komt niet verder. Ik vind het wel raar meestal ga je wel iets vooruit, Hoeveel volt staat er nu op zonder vooruitgang ? en hoe je heb je dat plaatje aan de 8terkand gekoelt ?want die wordt lomp heet en daar gingen de voltages van schommelen ( je had toch een 9700 pro ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 02 januari 2004 @ 12:07:
[...]

Dus hij komt niet verder. Ik vind het wel raar meestal ga je wel iets vooruit, Hoeveel volt staat er nu op zonder vooruitgang ? en hoe je heb je dat plaatje aan de 8terkand gekoelt ?want die wordt lomp heet en daar gingen de voltages van schommelen ( je had toch een 9700 pro ? )
Heb GEEN pro. Achterkant niet gekoeld. Hoe kan ik dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 03 januari 2004 @ 00:36:
[...]

Heb GEEN pro. Achterkant niet gekoeld. Hoe kan ik dat het beste doen?
Gewoon een heatsinkje zoekken op maat maken en dan er boven op plakken. Gewoon op 2 hoekjes sec lijm en voor de rest normale pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
Astennu schreef op 03 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Gewoon een heatsinkje zoekken op maat maken en dan er boven op plakken. Gewoon op 2 hoekjes sec lijm en voor de rest normale pasta.
En dat moet passen binnen de 2 schroeven van de koeler? Als dat zo is, zal ik het maken maar zal even duren want heb hier niet zo 1 2 3 iets liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ppotter10 schreef op 03 januari 2004 @ 20:44:
[...]

En dat moet passen binnen de 2 schroeven van de koeler? Als dat zo is, zal ik het maken maar zal even duren want heb hier niet zo 1 2 3 iets liggen.
Gewoon beetje zagen. Maar tis geen garantie dat het werkt maar kan best helpen.

Zijn er ook mensen die interesse hebben in een 9800 XT mod :) vanmiddag een gedaan met sucses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Me me me! Ow shit heb geen XT :P Dan maar m'n 9800SE modden? Morgen iets te doen?? Je woont hier toch maar 5 minuten vandaan :)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Xt vmod

Heb ondertussen ook al een derde vr erop zitten...anders klapte hij boven de 2v op een bluescreen....maar jullie zijn toch alleen maar geintereseerd in vgpu en vddr vmods ;) en boven de 2v op vgpu heb je niet nodig om uitzonderlijke snelheden te halen.
Ga ook niet boven de 3v op mem..want dat helpt echt niet meer...meer dan 2.8v of 2.9v hebben de xt's niet nodig om 430/450 op mem te halen wat op de 9800pro wel anders was..waar ik 3.8v door de mem moest drukken om 420 te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvlk/105.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvlk/106.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door JVLK op 04-01-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijn xt komt niet boven de 410 uit (zit hynix kut mem op :' )

core doet al wel 505mhz lucht gekoelt muhahaha
Pagina: 1 2 Laatste