Ik denk eerder dat je een andere cooler nodig hebt. Wat jij beschrijft zijn zogenaamde 'artifacts'. Deze verschijnen bij een videokaart als hij de overclock niet trekt, dat kan verschillende factoren hebben, zoals temperatuur of voltage. Of gewoonweg, pech
hoe dan ook, ik vermoed dat het aan de koeler ligt. Wat voor koeler gebruik je? probeer er anders eens een extra casefannetje op te richten en kijk dan wat je videokaart doet. Probeer trouwens éérst je 9800 Pro op XT speeds te krijgen voordat je gaat flashen, om er zeker van te zijn dat je videokaart het trekt. Dit kan met een progje als radlinker of rage3d (www.rage3d.com)
Verwijderd
Ik gebruik de standaart koeler die er op zit. Als ik hem niet geflashed heb dan draai ik hoger dan de XT snelheden, namelijk 432/374. En als ik hem flash en ik gebruik de XT snelheden dan geeft ie alsnog artifacts.RedXraD schreef op 09 mei 2004 @ 01:56:
Ik denk eerder dat je een andere cooler nodig hebt. Wat jij beschrijft zijn zogenaamde 'artifacts'. Deze verschijnen bij een videokaart als hij de overclock niet trekt, dat kan verschillende factoren hebben, zoals temperatuur of voltage. Of gewoonweg, pechhoe dan ook, ik vermoed dat het aan de koeler ligt. Wat voor koeler gebruik je? probeer er anders eens een extra casefannetje op te richten en kijk dan wat je videokaart doet. Probeer trouwens éérst je 9800 Pro op XT speeds te krijgen voordat je gaat flashen, om er zeker van te zijn dat je videokaart het trekt. Dit kan met een progje als radlinker of rage3d (www.rage3d.com)
Apart, welke bios heb je dan gebruikt? want je zou toch verwachten dat ie dan alles behalve slecht moet draaien.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 02:32:
[...]
Ik gebruik de standaart koeler die er op zit. Als ik hem niet geflashed heb dan draai ik hoger dan de XT snelheden, namelijk 432/374. En als ik hem flash en ik gebruik de XT snelheden dan geeft ie alsnog artifacts.
en nee, ik ga geen nieuw topic openen, vind eigenlijk niet dat ik dat verdiend heb

Verwijderd
Op pagina 1 van deze topic staat een 128mb xt bios met de naam 9800xt128pal.rar. Deze heb ik gebruikt.RedXraD schreef op 09 mei 2004 @ 02:37:
[...]
Apart, welke bios heb je dan gebruikt? want je zou toch verwachten dat ie dan alles behalve slecht moet draaien.
en nee, ik ga geen nieuw topic openen, vind eigenlijk niet dat ik dat verdiend heb![]()
Ik heb deze geprobeert: 9800xt128pal.rar (uit je startpost) Misschien kan ik nog een andere bios proberen maar me geheugen blijft steken op 337, Misschien kan ik handmatig nog verder komenRedXraD schreef op 09 mei 2004 @ 00:45:
[...]
Al andere bios geprobeerd? En welke bios heb je geprobeerd? want er zijn diverse in de omloop, óók voor hynix.
Asus Zenbook i7 256gb
dat bios geeft bij mij altijd 256mb aan en ik kan dan geen aa af meer draaien. dus check dat ook even
Verwijderd
Ik ben waarschijnlijk een goedwerkende 128 mb Xt hynix bios nodig.
Ik heb deze al geprobeert:
HIS 9800XT 128 mb henix bios (Ik krijg bij deze niet eens beeld)
Club 3d 9800Xt 128 mb hynix bios (Ik krijg bij deze ook geen beeld)
Sapphire 9800xt 256 mb hynix bios (Bij deze werkt alles perfect behalve in Far Cry en CoD)
Ik heb deze al geprobeert:
HIS 9800XT 128 mb henix bios (Ik krijg bij deze niet eens beeld)
Club 3d 9800Xt 128 mb hynix bios (Ik krijg bij deze ook geen beeld)
Sapphire 9800xt 256 mb hynix bios (Bij deze werkt alles perfect behalve in Far Cry en CoD)
heey,
ik heb een sapphire ati radeon 9800 pro met een vga silencer + ramsinks.
ik heb de kaart op 411 core en 365 mem laten draaien en kreeg daarbij in de 3dmark03 witte puntjes bij pixel shader test.
als ik goed heb gelezen duid dit op een te hete core of kan de core het gewoon niet aan.
ik heb een r360 core met gewoon de pro bios.
zou het witte puntjes verhaal verholpen zijn met een xt bios? of zou dat niets uithalen.
ik bedoel een pro op xt speeds is toch hetzelfde?
ik heb de kaart op 411 core en 365 mem laten draaien en kreeg daarbij in de 3dmark03 witte puntjes bij pixel shader test.
als ik goed heb gelezen duid dit op een te hete core of kan de core het gewoon niet aan.
zou het witte puntjes verhaal verholpen zijn met een xt bios? of zou dat niets uithalen.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen draait mijn core 450mhz en me ram 380Zjemm schreef op 11 mei 2004 @ 11:12:
heey,
Goed, het probleem ligt in die Pal. rar, ik heb nog steeds de moeite niet genomen daar een goeie bios in te fixxen, en tenzij me rij-instructeur voor de deur staat, ga ik dat gelijk ff doen 
edit: beter plan
ik maak na mijn rijlessen batch bestanden voor alle bekende biossen. Als er dan nog geen nieuwe OP is zal ik die zelf maken, zodat ik ook batch bestanden kan blijven toevoegen.
edit: beter plan
[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 11-05-2004 15:51 ]
Verwijderd
heb hiero een powercolor 9800pro met samsung memory , nu schijnen deze iets moelijker te flashen dan een ander merk na horen.
Iemand een flash voor deze kaart al geprobeerd? (na xt dus)
Iemand een flash voor deze kaart al geprobeerd? (na xt dus)
maar zou het xt bios mn probleem verhelpen? ik bedoel.. nu heeft ie xt speeds met witte puntjes in een pro bios.
zal hij dat niet hebben met een xt bios?
zal hij dat niet hebben met een xt bios?
hmm, net een paar keer dat zodra het windows logon scherm hoort te verschijnen de monitor op standby ging (hij startte wel helemaal op (scanner maakt initialisaatie geluidjes enzo)). Die keren was ook een van de bios schermen lichtelijk verticaal in mekaar gedrukt, en als ik het de bios setup opende was dat scherm ook niet beeeldvullend.
Daarna weer een keer gewoon normaal, dus ik denk, mooi, hij doet et weer. had em nie nodig verder dus pc weer uit (netjes afgesloten), start m'n broertje em net op en stonden er schijnbaar (dat zei hij via msn) allerlij zwarte strepen in beeld. En na een roboot is alles dus weer in orde, hij zit nu NFS:u te spelen zonder een enkel vuiljte aan de virtuele lucht
m'n asus 9800 PRO 256MB draait nog steeds met pro bios en op pro speeds maar dus niet met het originele bios, want ik had geen backup gemaakt voor dat ik ging flashen. Ik heb dus het asus 9800 PRO 256MB bios van http://softmod.ocfaq.com/bios.php gebruikt.
kan dit driver related zijn? of is dit toch geen perfect passend bios?? zou ik asus daarover kunnen mailen? of moet ik dan eens me kaart ontdoen van koeler en kijken wat er nu echt aan core en mem chips opzitten? dat laatste doe ik liever niet, aanegzien de kaart dus niet van mezelf is.
Daarna weer een keer gewoon normaal, dus ik denk, mooi, hij doet et weer. had em nie nodig verder dus pc weer uit (netjes afgesloten), start m'n broertje em net op en stonden er schijnbaar (dat zei hij via msn) allerlij zwarte strepen in beeld. En na een roboot is alles dus weer in orde, hij zit nu NFS:u te spelen zonder een enkel vuiljte aan de virtuele lucht
m'n asus 9800 PRO 256MB draait nog steeds met pro bios en op pro speeds maar dus niet met het originele bios, want ik had geen backup gemaakt voor dat ik ging flashen. Ik heb dus het asus 9800 PRO 256MB bios van http://softmod.ocfaq.com/bios.php gebruikt.
kan dit driver related zijn? of is dit toch geen perfect passend bios?? zou ik asus daarover kunnen mailen? of moet ik dan eens me kaart ontdoen van koeler en kijken wat er nu echt aan core en mem chips opzitten? dat laatste doe ik liever niet, aanegzien de kaart dus niet van mezelf is.
[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 11-05-2004 17:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Zow, terug van lessen, ik ga aan die biossen beginnen 
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4
*pfiew
klaar
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4
*pfiew
[ Voor 42% gewijzigd door Henk op 11-05-2004 18:26 ]
Verder in 9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4 dus
Dit topic is gesloten.