Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Volgens mij is die rook in FS ook wel een beetje overdreven als je land, want in het echt zie ik het niet zo vaak (ook bij ruige landingen niet..)Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 13:23:
[...]
Anders krijgen die zeker ook last van vierkanten wielen.
Nee maar het is best mogelijk.
Want hoe eerder een band op temp is hoe beter het voor de banden is.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Verwijderd
Als het een default kist is staat waarschijnlijk je trim niet neutraal. Komt uit de CFG files...Hmail schreef op 05 mei 2004 @ 15:08:
Bij mijn screenshots zie je op een gegeven moment bij het opstijgen ook van die rook, komt dat omdat ik te laat optrek ofzo, of is dat ook een overdreven foutje van Microsoft?
EDIT: beste manier om te trimmen is Num-Lock uitzetten en op 5 drukken. Fout kan ook vaak gebeuren door de trim van je joystick (als je die hebt) en numlock5 zet alles neutraal...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:22 ]
Numpad 5 is toch echt alleen voor het centeren van de ailerons en rudder hoorVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:20:
[...]
Als het een default kist is staat waarschijnlijk je trim niet neutraal. Komt uit de CFG files...
EDIT: beste manier om te trimmen is Num-Lock uitzetten en op 5 drukken. Fout kan ook vaak gebeuren door de trim van je joystick (als je die hebt) en numlock5 zet alles neutraal...
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Verwijderd
eerste post(
Ik vlieg thuis online op ivao met FS2002 en FS2004.
Ik heb payware dreamfleet 2000(nog met den 400 maar vliegt echt lekker) en ik kijk uit voor een pakket voor FS9.(tips zijn welkom)
Ben ook bezig met PPL opleiding.
Zot van de luchtvaart dus
Groetjes!
Misschien is dit dan wat voor je:Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:53:
http://www.fsd-international.com/projects/porter.htm
Kijk eens hier naar.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:53:
Hi,
eerste post()
Ik vlieg thuis online op ivao met FS2002 en FS2004.
Ik heb payware dreamfleet 2000(nog met den 400 maar vliegt echt lekker) en ik kijk uit voor een pakket voor FS9.(tips zijn welkom)
Zot van de luchtvaart dus![]()
Groetjes!
Denk dat dit dan wel wat is voor je
Voor het lange werk
http://www.precisionmanuals.com/
En voor het korte werk
http://www.dreamfleet2000.com/Previews/Archer/Archer.html
Dit is gewoon een musthave vooor elke Flightsimmer.
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 05-05-2004 16:21 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
waarom edit je je post om een link toe te voegen die in de vorige post al genoemd is? wil je laten weten dat jij die ook kent ofzo??Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 16:12:
[...]
Kijk eens hier naar.
http://www.precisionmanuals.com/
Voor het lange werk
Denk dat dit dan wel wat is voor je
En voor het korte werk
http://www.dreamfleet2000.com/Previews/Archer/Archer.html
Dit is gewoon een musthave vooor elke Flightsimmer.
Scherp +1nealzie schreef op 05 mei 2004 @ 16:22:
[...]
waarom edit je je post om een link toe te voegen die in de vorige post al genoemd is? wil je laten weten dat jij die ook kent ofzo??
DF734, damn dat was een kist zeg.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
soms denk ik er ook gewoon weer over om terug naar fs2002 te gaan voor de pic, df, en 747, en dan draait de pmdg ook nog eens gewoon vrolijk op 2002....
Maarja, als je dan de grafx enzo van fs9 ziet....
Waarom commetaar leveren als je ook gewoon je mond kan houden?nealzie schreef op 05 mei 2004 @ 16:22:
[...]
waarom edit je je post om een link toe te voegen die in de vorige post al genoemd is? wil je laten weten dat jij die ook kent ofzo??
Punt 1 het voegt niets toe aan de waarde van dit topic.
En ten tweede, is het gewoon een beetje puberaal gedrag,
en hoop je waarschijnlijk dat er hier weer een opstootje van komt.
En dit soort dingen zijn hier niet meer gewenst.
En dat van die eerdere link had ik niet gezien.
PS ik heb deze kisten ook allemaal in mijn bezit.
Lees even het stukje hier boven.
Dat zal voor jou ook wel eens handig kunnen zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 05-05-2004 17:00 ]
Verwijderd
Ten dele reden voor mij om op fs2k2 te blijven. Alleen de PMDG 737-8/900 vliegen er niet op. De grafx....... tja daar valt wel wat over te zeggen.nealzie schreef op 05 mei 2004 @ 16:35:
Ja, jammer dat de DF de fmc als apart prog had
soms denk ik er ook gewoon weer over om terug naar fs2002 te gaan voor de pic, df, en 747, en dan draait de pmdg ook nog eens gewoon vrolijk op 2002....
Maarja, als je dan de grafx enzo van fs9 ziet....
Gewoon dat ze mooier zijn en wat meer gay-coloured
Verwijderd
Schiphol - Dublin
Lining Up @ E5 RWY18L

En de voetjes klappen in

De Air Lingus 146 hangt inmiddels final RWY 28 @ EIDW (Dublin)

Pitting Windje

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:57 ]
Verwijderd
Na een kleine stuiter toch netjes geland.... pfff wat een drama wind ik had ook problemen met wind/speed meter in pmdg. Had speed 134, maar zat dan weer 200 en storte vervolgens in naar 100 dus beetje raar gedoe maar goed het is goed gekomen
Verwijderd
Mja de IAS..... niet echt een reliable resource (Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:01:
[...]
Na een kleine stuiter toch netjes geland.... pfff wat een drama wind ik had ook problemen met wind/speed meter in pmdg. Had speed 134, maar zat dan weer 200 en storte vervolgens in naar 100 dus beetje raar gedoe maar goed het is goed gekomen
Come to the point please?Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 16:45:
[...]
Nealzie > Je kan ook FS2002 en FS2004 tegelijk installen eh?

Nu we het toch over de A340 hebbenOjá joh? de flyable patch voor Aviograsf A340 duurt toch wel ontzettend lang

Van EHAM naar LOWI.
Vertrek.
Aankomst.
Verwijderd
Kan wat conflictjes geven, niet echt aan te raden
PSS is prima als het gaat om produkten die ouder zijn dan 3 jaar... Ze beginnen beetje PSS na te doen
Ja zeker die PSS B747 400 is nog steed eens super produkt.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:21:
[...]
Kan wat conflictjes geven, niet echt aan te raden![]()
[...]
PSS is prima als het gaat om produkten die ouder zijn dan 3 jaar
Alleen jammer dat het niet geschikt is voor FS9.
Zo als zo veel goede oude kisten.
Maar de vervanger komt er binnen kort wel aan door PMDG.
En dan zullen er heel wat foto's komen als die B747 uitkomt.
Verwijderd
Nee dat hebben ze na mijn weten ook niet want ze doen het nog steeds met die Fokkers.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:30:
germ, KLM heeft geen Beachcraft naar mijn weten, maar goed.. t geeft t kistje wel wat extra's.
Maar ik vond het wel wat hebben in de nieuwe KLM Cityhopper kleuren.
Maar hier nog eens 2 foto's van een goed produkt van PSS.
Waar ik het al eerder over had.
Dat doet mij ook nog aan een goede tijd denken.
Heej mijn thuisstad in FSVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:56:
Maar weer is een paar shots hier posten![]()
Schiphol - Dublin
Lining Up @ E5 RWY18L
[afbeelding]
En de voetjes klappen in
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Air Lingus 146 hangt inmiddels final RWY 28 @ EIDW (Dublin)
[afbeelding]
Pitting WindjeFina RWY28.. gelukkig is de Air Lingus 146 al vacated had geen zin in rondje om
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Jawel hoor.LosserNL schreef op 05 mei 2004 @ 17:43:
[...]
Heej mijn thuisstad in FSHelaas vliegt de KLM er niet op
Maar dan wel in samenwering met Aer Lingus
Verwijderd
Ik heb vorige week ook een vluchtje LOWI gedaan met de 737 (heel hard werken tijdens de approche)Binnengekomen via de rattenberg , een echt tof vliegveld tussen de bergen.
Die approach en deperature route was soms wat gevaarlijk
Nee dit was geen ILS dit was echt helemaal op het zicht en op het handje.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:28:
Knappe landing Blackhole.(geen wolkje te zien) , was dat een ILS??
Ik heb vorige week ook een vluchtje LOWI gedaan met de 737 (heel hard werken tijdens de approche)Binnengekomen via de rattenberg , een echt tof vliegveld tussen de bergen.
Die approach en deperature route was soms wat gevaarlijkmaar verder is alles vlotjes verlopen , ik had wel ATC hulp van ivao,wat wel tof was en veel gemakkelijker vliegen was.
Want Lowi kan ik nu wel dromen .
want ik vlieg daar gemiddeld elke week wel een keer heen.
Alleen al om mijn vlieg uren bij tehouden.
Verwijderd
Ah, wat gaat het hier toch lekker soms. Je weet dat we nog steeds onder toezicht staan toch?Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 16:45:
[...]Waarom commetaar leveren als je ook gewoon je mond kan houden?
Punt 1 het voegt niets toe aan de waarde van dit topic.
En ten tweede, is het gewoon een beetje puberaal gedrag,
en hoop je waarschijnlijk dat er hier weer een opstootje van komt.
En dit soort dingen zijn hier niet meer gewenst.

Maar nu even ONTOPIC, shotjes!

LHPD (Ferihegy, Budapest) -> EGLL (Heathrow)
Aan de gate op LHPD

Op 13L

Rotate

Gearup

Rechtsaf voor UK

Mooi land Budapest

Europa uit...

...Engeland in

Runway 27R in sight

Slurf is kapot dus dan maar met de trap

Ik wil wel eens weten waarom ik geen lichtjes heb
Moet dat nu weer zo geil?
Verwijderd
Push L or O before take off?Megamind schreef op 05 mei 2004 @ 21:27:
Mijn eerste vlucht dan maar eens
LHPD (Ferihegy, Budapest) -> EGLL (Heathrow)
*knip*
Ik wil wel eens weten waarom ik geen lichtjes heb
Maar als je alleen mijn post leest moet je ook die dingen lezen die door andere geschreven worden.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:09:
[...]
Ah, wat gaat het hier toch lekker soms. Je weet dat we nog steeds onder toezicht staan toch?
Mag ik hier even normaal op in kunnen gaan.
Voor de rest zie
[rml]momania in "[ FS200x] Vragen en mooiste screenshots, ..."[/rml]
[ Voor 81% gewijzigd door ravw op 05-05-2004 23:17 ]
Prachtig!! Fly Tampa weet wel hoe ze vliegvelden moeten bouwen he?Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:09:
[...]
Ah, wat gaat het hier toch lekker soms. Je weet dat we nog steeds onder toezicht staan toch?
Maar nu even ONTOPIC, shotjes!KMIA naar MROC (Costa Rica) in de PMDG B739
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van mij mogen ze EHAM ook wel eens onder handen nemen...
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
LAGO is ook al bezig met de nieuwe EHAM.Tourniquet schreef op 05 mei 2004 @ 22:51:
[...]
Prachtig!! Fly Tampa weet wel hoe ze vliegvelden moeten bouwen he?![]()
Dus heb geduld die komt vanzelf wel.
Alleen zo als ik het gehoord heb moet je EHAM 2000 ervoor nodig hebben.
Dus zelf verwacht ik er niet zo veel van.
Maar Lago is vaak wel aardig in zijn uitwerking van updates.
Alleen het zijn vaak FPS vreters.
Ik dacht dat Simflyers aan EHAM zou beginnen of was dit weer zon leuk geruchtje toen?Tourniquet schreef op 05 mei 2004 @ 22:51:
[...]
Prachtig!! Fly Tampa weet wel hoe ze vliegvelden moeten bouwen he?![]()
Iemand al een topic report gedaan of moet het nog gedaan worden?

Dat ga ik wel even doen ......ND schreef op 05 mei 2004 @ 22:57:
[...]
Ik dacht dat Simflyers aan EHAM zou beginnen of was dit weer zon leuk geruchtje toen?
Iemand al een topic report gedaan of moet het nog gedaan worden?![]()
Jullie staan idd nog steeds onder toezicht. En zolang jullie 'allemaal' commentaar op elkaar blijven geven, zijn jullie 'allemaal' schuldig. Als je meent dat iemand een flame oid maakt in jouw richting, ga er dan aub niet op in maar meldt het aan 1 van de moderators.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:09:
Ik mag hopen dat jullie dit na tig versies van dit topic eens kunnen gaan verbeteren.
Anders zijn het er weer een paar die het voor de rest verpesten.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Is het werkelijk je eerste vlucht of je eerste FS-vlucht? Knap gedaan iig, ik doe het je niet na
Nou, maar weer een paar plaatjes van mij, weer zonder landing, de reden zal ik zo uitleggen:
Vanavond maar eens proberen met deze jongen

Bah, heb ik dat weer, taxi ik te snel, kan ik weer keihard gaan remmen en iedere keer zachter/harder gaan taxieen. Is er eigenlijk een maximumsnelheid op de taxibanen?

En de lucht in!

Landing lights off boven de 10.000ft, ik zal nog wel 1000 dingen fout doen, maar dat krijg ik wel van jullie te horen... toch?

Ahnee gaan we nou moeilijk doen om 1 feet?

Ja dus, en ik kan nog niet zo goed landen dat ik het op het zicht doe. Bekijk het dan maar

Wow ik zie dat er *weer* ruzie is... ik bemoei me er niet mee, laten we het gezellig houden voor iedereen
[ Voor 6% gewijzigd door Hmail op 05-05-2004 23:07 ]
Van wat ik heb gelezen is het gewoon een gebruiker die EHAM2000 geschikt heeft gemaakt voor FS2004, met Lago's goedkeuring. Geen nieuwe EHAM dus, maar meer een soort patch.Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 22:56:
[...]
LAGO is ook al bezig met de nieuwe EHAM.
Dus heb geduld die komt vanzelf wel.
Alleen zo als ik het gehoord heb moet je EHAM 2000 ervoor nodig hebben.
Dus zelf verwacht ik er niet zo veel van.
Maar Lago is vaak wel aardig in zijn uitwerking van updates.
Alleen het zijn vaak FPS vreters.
ja zo iets was het.Tourniquet schreef op 05 mei 2004 @ 23:13:
[...]
Van wat ik heb gelezen is het gewoon een gebruiker die EHAM2000 geschikt heeft gemaakt voor FS2004, met Lago's goedkeuring. Geen nieuwe EHAM dus, maar meer een soort patch.
Nou ik ben erg benieuwd, wat hij er van gebakken heeft.
want EHAM2000 was nou niet echt vriendelijk voor je PC en FPS.
Maar we zullen wel zien.
http://forum.videogame.it...0d07b682cc&threadid=10326Tourniquet schreef op 05 mei 2004 @ 23:13:
[...]
Van wat ik heb gelezen is het gewoon een gebruiker die EHAM2000 geschikt heeft gemaakt voor FS2004, met Lago's goedkeuring. Geen nieuwe EHAM dus, maar meer een soort patch.
Na het weekend, laten we het hopen
Preview:Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 23:16:
[...]
ja zo iets was het.
Nou ik ben erg benieuwd, wat hij er van gebakken heeft.
want EHAM2000 was nou niet echt vriendelijk voor je PC en FPS.
Maar we zullen wel zien.
http://forum.videogame.it...4239345dc1b&threadid=9986
Laatste update:
http://forum.videogame.it...239345dc1b&threadid=10326
(edit: zoals Gilly al zei
[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 05-05-2004 23:23 ]
Het is wel toeval dat dit zo weer uitkomt.Tourniquet schreef op 05 mei 2004 @ 23:22:
[...]
Preview:
http://forum.videogame.it...4239345dc1b&threadid=9986
Laatste update:
http://forum.videogame.it...239345dc1b&threadid=10326
(edit: zoals Gilly al zei![]()
)
Maar die FS 9 EHAM vidn ik niet slecht.
Maar alles kan beter.
Maar ik zit tewachten tot er een real EHRD komt.
Die van NL2000 is goed maar ik heb geen zin om elke keer NL2000 er optezetten.
Omdan EHRD er uit teslopen.
Verwijderd
Inderdaad, eigenlijk zou ik alle velden willen hebben van NL2000, behalve EHAM vanwege de frames. Alle EHAM*.bgl files wegkieperen uit NL2000 heeft nu nog weinig zin omdat de runways dan ook verdwijnen. Maar met LAGO EHAM en hun flatten en exclude files zou het mogelijk moeten zijn om de NL2000 EHAM te 'overrulen'. Ik ben benieuwd!Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 23:27:
[...]Het is wel toeval dat dit zo weer uitkomt.
Maar die FS 9 EHAM vidn ik niet slecht.
Maar alles kan beter.
Maar ik zit tewachten tot er een real EHRD komt.
Die van NL2000 is goed maar ik heb geen zin om elke keer NL2000 er optezetten.
Omdan EHRD er uit teslopen.
Verwijderd
Wat is het?Hmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:06:
[...]
Vanavond maar eens proberen met deze jongen
[afbeelding]
20 kts op rechte lange stukken, 12 kts in de bochten. AI Traffic gaat nogal eens te langzaam is mijn ervaring.... Is er eigenlijk een maximumsnelheid op de taxibanen?
[afbeelding]
ZekerLanding lights off boven de 10.000ft, ik zal nog wel 1000 dingen fout doen, maar dat krijg ik wel van jullie te horen... toch?![]()
[afbeelding]
Dat is in real life ook zo, is geen afwijking in FS ofzo.
Van waar naar waar ging de vlucht eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 23:40 ]
Wat zijn Strobes nou weer en wat doen ze?
de Boeing van Airbus

[ Voor 24% gewijzigd door Hmail op 05-05-2004 23:43 ]
Hmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:40:
... Boeing 737-400 van Airbus ....
Snel editten hè
Knipperende lampjes op een vliegtuig. Om andere vliegtuigen af te schrikken.Wat zijn Strobes nou weer en wat doen ze?
[ Voor 39% gewijzigd door Tourniquet op 05-05-2004 23:45 ]
Boeing 737 400 van AIRBUSHmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:40:
Oh, sorry, het was van Dublin naar Schiphol met de Boeing 737-400 van Aer Lingus
edit:
de Boeing van Airbusnooit van gehoord
Oke ik loop hier al jaren mee maar dit.
Wat is het nu AIRBUS of een Boeing?
Het zal wel een A320 zijn geweest of een B737 400 denk ik.
Alleen beginners kunnen het verschil haast nog niet onderscheiden van elkaar.
Maar dat maak niet uit.
Komt van zelf wel.
Ook wel een leuke gehoord van iemand:
Boeing piloot moest voor het eerst gaan vliegen met een Airbus.
Na een korte rondje door het vliegtuig om kennis temaken met het vliegtuig bemerkte die piloot op:
He dit ding gaan ze zeker toch wel af maken, want zo kan ik niet vliegen.
Er zitten namelijk geen Yokes in
[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 05-05-2004 23:53 ]
Verwijderd
Lampjes, en als je ze aanzet knipperen ze. Is wel handig, kunnen ze je 's nachts zienHmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:40:
[ Voor 100% gewijzigd door momania op 06-05-2004 00:07 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
In FS2004 is de taxispeed van de toestellen opgeschroefd. Nog steeds ellendig traag op de baan, een high speed exit kennen ze blijkbaar nog nietVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:36:
[...]
Wat is het?
[...]
20 kts op rechte lange stukken, 12 kts in de bochten. AI Traffic gaat nogal eens te langzaam is mijn ervaring.
[...]
ZekerJe scoort hier alweer een puntje. En die verlies je ook weer want je strobes hadden aan gemoeten
[...]
Dat is in real life ook zo, is geen afwijking in FS ofzo.
Van waar naar waar ging de vlucht eigenlijk?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Maar goed, het was dus:
Vliegtuig: Boeing 737-400
Maatschappij: Aer Lingus
Zo, als het nu nog niet duidelijk genoeg is
Okey, die strobe-lights moeten dus aan. Overdag ook?
Ik heb de instellingen op Easy gezet, verwacht dan dat de lichten automatisch gedaan worden, niet dus
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Trash de AI, go onlineBolk schreef op 06 mei 2004 @ 00:09:
[...]
In FS2004 is de taxispeed van de toestellen opgeschroefd. Nog steeds ellendig traag op de baan, een high speed exit kennen ze blijkbaar nog niet

Rateltje > volgens mij is het taxieën own descretion. Op de Victor taxiway krijg je zelfs op je donder als je te langzaam gaat. Hup dat ding heeft niets voor niets een TO/GA functie
Bye Nealzie
Voor de echte simmers, jaarlijks dd 6 mei 22:07 utc ff 2 minuten siltstaan in de holding above SPL vor, teardrop WP flyover 5 mile north abeam WP.
Verwijderd
Hmail schreef op 06 mei 2004 @ 00:14:
Ja sorry voor die Airbus-Aer Lingus, ik was zo druk
Maar goed, het was dus:
Vliegtuig: Boeing 737-400
Maatschappij: Aer Lingus
Zo, als het nu nog niet duidelijk genoeg is
Okey, die strobe-lights moeten dus aan. Overdag ook?
Ik heb de instellingen op Easy gezet, verwacht dan dat de lichten automatisch gedaan worden, niet dus
@ND: wat betekenen die laatste zinnen? Wil je het (ev per mail) uitleggen? ik snap er geen hout van

[ Voor 3% gewijzigd door Hmail op 06-05-2004 00:27 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:58 ]
JA dat is goed gezegt.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:21:
[...]
De strobe lights gaan voor zover ik weet ook overdag aan. En hoe easy de settings ook, niets gaat vanzelf in FS: errors genoeg. En dan bedoel ik even niet jouw fouten maar M$ (+ add-ons)
Een heerlijke uitdaging voor de echte tweaker-pilot
Maar het is ook niet leuk denk ik dat het vliegtuig alles maar voor jou doet.
Want dna kan je net zo goed een film kijken.
Nee het echte oude vliegen zal altijd blijven bestaan.
Hoe veel ze ook automatich willen doen, is het toch nog het belangrijkste
dat je zelf weet hoe je moet vliegen zonder als die hulpmiddellen.
En dat is maar goed ook.
Want anders zouden de die hard onder ons geen plezier meer hebben in het vliegen.
Ik zelf zou het niet leuk vinden om het aan een PC over telaten.
vind juist die vrijheid die je heb met vliegen zo leuk.
En dta wil ik zelf ervaren.
En niet dat ik gevlogen wordt.
Verwijderd
Mee eens, alleen wie helpt me over m'n Voice-angst heen en maakt er een stabiel en eenvoudig online proggie?
LOL, en hup de Mc Donalds inRateltje > volgens mij is het taxieën own descretion. Op de Victor taxiway krijg je zelfs op je donder als je te langzaam gaat. Hup dat ding heeft niets voor niets een TO/GA functie(ff tot V1 op de taxiway)
Niels, jammer dat je vertrekt, maar sluit niet uit dat je terugkomt. Ik kom wel even piano spelen ter bemoediging
engerdVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:29:
Irriteer me ook mateloos aan dat slome AI die je maar wat graag Go Around instuurt door die runway te vacaten als een slak. Vlieg dus liever zonder AI
BTW Zag om 23.50 post van nealzie met veel namen en een foto van een of andere engerd erop en gouden circeltje. Knap fotoshop werkje! Wat is er allemaal gebeurd verder zie mod met edit van eigen bericht, iets gemist?
Dat was een oude foto van mij van een paar jaar terug.
En verder wil ik er niets over kwijd , maar ik weet dat het verwijderd is door een mod.
Maar geeft niet kan jij ook niet weten..
Maar ik heb liever dat jij het zegt, dan een vrouw
Ja maar even over die AI dat is zeker irri.
Want daarom instaleer ik hem niet meer.
Ik heb ook zo iets van ik kan wel rondjes blijven vliegen en uitwijken voor die dingen.
Maar wat heeft dat voor zin.
Dus daarom niet meer met AI van mijn kant.
Of gewoon door vliegen als het kan.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 06-05-2004 00:49 ]
Verwijderd
IVAO komt met eigen pilot client (geen SB) die is bijna af en daarvan wordt gezegd dat het links en rechts geschiet over is... we zullen zienjeehaa schreef op 06 mei 2004 @ 00:38:
ff iets anders. ik zat net weer op IVAO en daar vertelde iemand van TFF dat we binnenkort van het ge-warp af zijn. zou dat met de nieuwe squawkbox te maken hebben? als dat zo is wordt het wel erg vet. eindelijk eens een normaal aanzicht en als je dan, zoals net in queue zit voor de 18R op EHAM dat je niet 3 kisten van voor naar achter van links naar rechts ziet schieten...
Ja, inderdaad, ik wilde pas aanvliegen op Heathrow, zat ik eindelijk goed voor die baan, zitten er 4 slome sukkels voor me, 3 + ik mochten weer een rondje er om heen maken, toen dat gezeur eindelijk voorbij was (lees: ik eindelijk mijn vliegtuig weer boven de 100 feet had en weer aardig voor de baan zat, dus na 3x de wereld rondgevlogen) kwam de volgende, toen heb ik de traffic maar ff uitgezet, ik blijf niet bezigJa maar even over die AI dat is zeker irri.
Want daarom instaleer ik hem niet meer.
Ik heb ook zo iets van ik kan wel rondjes blijven vliegen en uitwijken voor die dingen.
Maar wat heeft dat voor zin.
Dus daarom niet meer met AI van mijn kant.
Of gewoon door vliegen als het kan.

dat zou prima zijn. gaat t dan ook makkelijker? dus niet eerst sb relay starten, dan fs, dan sbhost, dan sb, dan sb connecten bleh, ben zo veel tijd kwijt.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:39:
[...]
IVAO komt met eigen pilot client (geen SB) die is bijna af en daarvan wordt gezegd dat het links en rechts geschiet over is... we zullen zien
Dan zal er wel veel mensen over stappen van VATSIM naar IVAO, als het programma goed werkt.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:39:
[...]
IVAO komt met eigen pilot client (geen SB) die is bijna af en daarvan wordt gezegd dat het links en rechts geschiet over is... we zullen zien
Want ik hoor van veel mensen dat het gewoon een ramp is om nu online tevliegen
met diverse programma's.
Is het niet de een dan is het wel wat anders.
Dus het zou alleen maar goed zijn als dar 1 programma voor komt.
En als Microsoft slim is bouwen ze het egwoon standaard in de volgende versie.
dan ben je er natuurlijk helemaal vanaf.
Verwijderd
Geloof niet echt in overstappen van VATSIM naar IVAO. IVAO heeft een heel andere doelgroep dan VATSIM. VATSIM krijgt straks SB3 daar verwacht ik ook wel wat van dus mensen die al over zouden lopen komen net zo hard weer terug dan denk ik.Blackhole schreef op 06 mei 2004 @ 00:48:
[...]
Dan zal er wel veel mensen over stappen van VATSIM naar IVAO, als het programma goed werkt.
Want ik hoor van veel mensen dat het gewoon een ramp is om nu online tevliegen
met diverse programma's.
Is het niet de een dan is het wel wat anders.
Dus het zou alleen maar goed zijn als dar 1 programma voor komt.
En als Microsoft slim is bouwen ze het egwoon standaard in de volgende versie.
dan ben je er natuurlijk helemaal vanaf.
IVAO vind ik niet een ster in software maken. Mooi is verschil tussen SBRelay en IVAO's eigen oplossing. Als je memory usage van beide vergelijkt is toch echt SBRelay het zuinigst. Vroeger keek ik op dat verschil nu maakt het me niet meer zoveel uit met 1024MB maar gebruik SBRelay nog steeds omdat ik het gewoon stabiel proggie vind.
Maar wacht met smart op SB3; AIBridge, SB alles bij elkaar niks meer extra open
Tsja en MS ziet ook meer dollartekentjes die zullen daar echt geen moeite voor doen. Die misbruiken hun monopoly positie al jaren en gaan ze vrolijk mee door. Zelfs een FS9 patch voor al die ellende in winter theme verwacht ik niet van ze, daarvoor blijven ze te lang stil.
[ Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 06-05-2004 10:00 ]
Sure wil ik wel duidelijk voor je doen, maar dan morgenHmail schreef op 06 mei 2004 @ 00:26:
Tja, die vlieglessen van Flight Simulator kom ik niet echt goed door omdat die man veel te rap engels praat, als het nou ook als tekst verscheen kon ik het wel volgen... Ik heb al een hoop geleerd van dit topic, en ik blijf ook lekker lezen (totdat ie voorgoed dichtgaat)
@ND: wat betekenen die laatste zinnen? Wil je het (ev per mail) uitleggen? ik snap er geen hout van
Oh verwacht niet al téveel van SB3. (zeker niet qua hakkerig gedrag van vliegtuigen)
Dat zou goed kunnen ja , en zeker over je ram hoef je zeker nu niet meer druk temaken.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:54:
[...]
Geloof niet echt in overstappen van VATSIM naar IVAO. IVAO heeft een heel andere doelgroep dan VATSIM. VATSIM krijgt straks SB3 daar verwacht ik ook wel wat van dus mensen die al over zouden lopen komen net zo hard weer terug dan denk ik.
IVAO vind ik niet een ster in software maken. Mooi is verschil tussen SBRelay en IVAO's eigen oplossing. Als je memory usage van beide vergelijkt is toch echt SBRelay het zuinigst. Vroeger keek ik op dat verschil nu maakt het me niet meer zoveel uit met 1024MB maar gebruik SBRelay nog steeds omdat ik het gewoon stabiel proggie vind.
Maar wacht met smart op SB3; AIBridge, SB alles bij elkaar niks meer extra open
Tsja en MS ziet ook meer dollartekentjes die zullen daar echt geen moeite voor doen. Die misbruiken hun monopoly positie al jaren en gaan ze vrolijk mee door. Zelfs een FS9 patch voor al die ellende in winter theme verwacht ik niet van ze, daarvoor blijven ze te lang stil.
Want een beetje Flightsimmer heeft al ruim 1 gig aan ram.
Dus dat zal het probleem niet zijn.
En wat betreft de PATCH van FS, denk niet dat hij er komt.
Want volgens mij was FS 2000 de enige FS die ooit eens een update heeft gehad.
En dat was ook pas op het laaste moment, vlak voor dat fs2002 uit kwam.
Maar ik ben best benieuwe wanneer er nieuwe screens komen van de nieuwe fs project.
[ Voor 1% gewijzigd door Fuelke op 06-05-2004 12:46 ]
Ik kom hier toch nog even op terug, want ik zit net op SimDeparture een FAQ over verlichting te lezen en daar zie ik dit:Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:36:
ZekerJe scoort hier alweer een puntje. En die verlies je ook weer want je strobes hadden aan gemoeten
Dus: ik hou mijn puntje, maar jij hebt ook weer gelijkStrobe verlichting
Strobe lampen op de wingtips en op de staart, zeer velle witte knipperende lampen die enkel tijdens vlucht gebruikt mogen worden, daar ze op de grond verblindend zijn. Deze lampen zijn geen verplichting, maar vanuit veiligheids oogpunt worden ze vrijwel altijd gevoerd.
Eerste vlucht in een echt vliegtuigHmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:06:
[...]
Is het werkelijk je eerste vlucht of je eerste FS-vlucht? Knap gedaan iig, ik doe het je niet na
Dan moet je eens je FS op pause zetten, simulation rate op 64 zetten en dan weer op normaal, dan is opeens alle traffic wegHmail schreef op 06 mei 2004 @ 00:46:
[...]
Ja, inderdaad, ik wilde pas aanvliegen op Heathrow, zat ik eindelijk goed voor die baan, zitten er 4 slome sukkels voor me, 3 + ik mochten weer een rondje er om heen maken, toen dat gezeur eindelijk voorbij was (lees: ik eindelijk mijn vliegtuig weer boven de 100 feet had en weer aardig voor de baan zat, dus na 3x de wereld rondgevlogen) kwam de volgende, toen heb ik de traffic maar ff uitgezet, ik blijf niet bezig
Ik zou je pilot heat ook aan zetten, is anders zo koudHmail schreef op 05 mei 2004 @ 23:06:
[...]
Landing lights off boven de 10.000ft, ik zal nog wel 1000 dingen fout doen, maar dat krijg ik wel van jullie te horen... toch?
Boven de 10.000 moet je je baro op standaard zetten 29.92 dan zal ie wel stoppen met zeuren
Och, ik heb geen last van die kou, het is toch juist goed als het binnen in je computer koud is?
Maarja, toch knap gedaan die shots hoor, of waren dat de enige die wel goed gingen?
Je instrumenten kunnen uitvallen door de kouHmail schreef op 06 mei 2004 @ 07:34:
Die zitten op je toetsenbord denk ik
Och, ik heb geen last van die kou, het is toch juist goed als het binnen in je computer koud is?![]()
Maarja, toch knap gedaan die shots hoor, of waren dat de enige die wel goed gingen?
Ik vloog met 100% fuel, dus na de rotate bleven we niet netjes recht, en ik vloog engeland binnen op FL330 dus ik moet even een flink rondje maken voordat ik de localizer kon intercepten

[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 06-05-2004 08:01 ]
Verwijderd
Verklaar je nader, wat is ellende in wintertheme..?Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 00:54:
[...]
Voor de zekerheid, er komt geen patch...ik denk eerder dat het FS team blij is dat ze hun baan nog hebben, het team van Trainsimulator is ontbonden...
[ Voor 1% gewijzigd door Fuelke op 06-05-2004 12:46 ]
Dat is geen piLot heat, maar een piTot heat. Zodat de inlaten van deze meetinstrumenten niet bevriezen, en je geen ongeldige waarden op je klokken kan aflezen...Megamind schreef op 06 mei 2004 @ 07:06:
[...]
Ik zou je pilot heat ook aan zetten, is anders zo koud
[...]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Om precies te zijn, bij het passeren van Transition Altitude (TA). TA in NL is 3000ft en in de USA 18.000ft.Megamind schreef op 06 mei 2004 @ 07:06:
[...]
Boven de 10.000 moet je je baro op standaard zetten 29.92 dan zal ie wel stoppen met zeuren
Owja, Amerikanen zijn anders, maar dat wist je waarschijnlijk al
In de USA wordt de druk in Inches kwikdruk gegeven. (29.92 Inch)
In Europa en elders gebruiken we Milibars (1013,25 mb)
456 schreef op 06 mei 2004 @ 10:16:
[...]
Dat is geen piLot heat, maar een piTot heat. Zodat de inlaten van deze meetinstrumenten niet bevriezen, en je geen ongeldige waarden op je klokken kan aflezen...
Elke dag leren we weer watND schreef op 06 mei 2004 @ 10:41:
[...]
Om precies te zijn, bij het passeren van Transition Altitude (TA). TA in NL is 3000ft en in de USA 18.000ft.
Owja, Amerikanen zijn anders, maar dat wist je waarschijnlijk al:
Verwijderd
Kleine aanvullingND schreef op 06 mei 2004 @ 10:41:
[...]
Om precies te zijn, bij het passeren van Transition Altitude (TA). TA in NL is 3000ft en in de USA 18.000ft.
Owja, Amerikanen zijn anders, maar dat wist je waarschijnlijk al:
Verwijderd
Ah leuk, een discussie over TA en TLND schreef op 06 mei 2004 @ 10:41:
[...]
Dit was om de discussie wat ingewikkelder te maken
Vreemd ik zie op dezelfde checklist hetvolgende staan:Megamind schreef op 06 mei 2004 @ 11:30:
[...]
[...]
Elke dag leren we weer watIk dacht dat het overal 10.000 was want in de checklist van Precisionmanual staat bij climb, >10000 switch to std.
10.000 FEET ........................... SEATBELTS SIGN OFF
............................................. LIGHTS OF AS APPROPRIATE
TRANSITION ALTITUDE............ ALTIMETER SET TO STD
[ Voor 11% gewijzigd door kenneth op 06-05-2004 13:17 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Mmmm. Ik heb een keer tijdens online vliegen (met Mark Jansen als controller

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 14:36 ]
Nee dat lees je helemaal goedHmail schreef op 06 mei 2004 @ 06:50:
[...]
Ik kom hier toch nog even op terug, want ik zit net op SimDeparture een FAQ over verlichting te lezen en daar zie ik dit:
[...]
Dus: ik hou mijn puntje, maar jij hebt ook weer gelijkOf lees ik de zin helemaal verkeerd?
Is het zelfde als de landing lights onder FL100 bijvoorbeeld, airliner regelgeving.
Verwijderd
De TA is ook altijd gewoon 3000 ftVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:36:
[...]
Mmmm. Ik heb een keer tijdens online vliegen (met Mark Jansen als controller) voor Schiphol TL FL045 gehad. Dat is lager dan de standaard TA 6000 feet op EHAM. En het kan ook weer niet zo zijn dat de luchtdruk zo verschilt van Standard Pressure dat de FL045 hoger komt te liggen dan 6000 ft
Verwijderd
Kijk jij je charts nog maar is goed na danVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:50:
[...]
Ah leuk, een discussie over TA en TLAltijd weer goed voor een paar posts
Volgens mij is TA in Nederland namelijk 6000 ft. Het Transition Level (als je daalt) verschilt parallel met de luchtdruk. Soms is het FL045 of FL030, erg hectisch als je zo laag vliegt in de nadering.
Dit was om de discussie wat ingewikkelder te maken
Verwijderd
Voor iedereen die de ontwikkelingen rond mijn trip naar IJsland wil volgen: click op mijn homepage
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:55 ]
Ik ben nu net een eindje met de Cessna aan het vliegen en er zou een vliegdekschip te vinden zijn waar je op kunt landen, maar ik kan dat vliegdekschip nergens vinden, ook Google kan me alleen maar vertellen dat ie er is, maar niet waar. Iemand die het weet?
Laat maar, na een beetje rondvliegen heb je 'm zo gevonden

Weet iemand toevallig een goeie FAQ om met ILS te landen? Ik heb nu een vlucht gepauzeerd omdat ik toch ook graag een keer een geslaagde landing wil maken, maar op de site van Droogkloot kan ik niet de informatie vinden die ik nodig heb (hij verwijst naar een andere FAQ die niet bestaat
[ Voor 44% gewijzigd door Hmail op 06-05-2004 17:11 ]
Verwijderd
Moet je eens aan een paar Ryanair boys vragen
Je mag volgens de manual de remmen niet overbelasten
Eu, een max. is toch 20 a 25 kts voor nen 737 , als je niets anders afgesproken hebt met de baas of als de luchthaven zelf een min./max. oplegt.
Bij spannair hebben ze een max. taxispeed van 15kts en dat overal , hangt wat af van maatschappij tot maatschappij.Denk aan de remmen!
Maar als je weet dat je maar nr.13.. bent voor take off dan moet ge natuurlijk niet aan 25 kts gaan taxiien.Of u zou van R* moeten zijn.
Geld hetzelfde voor Easyjet hoorVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 17:31:
TAXISPEED :
Moet je eens aan een paar Ryanair boys vragen![]()
![]()
Je mag volgens de manual de remmen niet overbelasten![]()
Eu, een max. is toch 20 a 25 kts voor nen 737 , als je niets anders afgesproken hebt met de baas of als de luchthaven zelf een min./max. oplegt.
Bij spannair hebben ze een max. taxispeed van 15kts en dat overal , hangt wat af van maatschappij tot maatschappij.Denk aan de remmen!
Maar als je weet dat je maar nr.13.. bent voor take off dan moet ge natuurlijk niet aan 25 kts gaan taxiien.Of u zou van R* moeten zijn.
Was dat niet de take-off roll...Megamind schreef op 06 mei 2004 @ 17:37:
[...]
Geld hetzelfde voor Easyjet hoor(heb ik nog filmpje van waar ze voorbij komen denderen over schiphol)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
http://www.xs4all.nl/~cpvers/FS/taxi.zip
Als iemand m kan hosten graag want ik heb maar 30 gig aan transfer en hijs 5 mb

edit: jezus christus hoe hard gaat dat?
[ Voor 26% gewijzigd door el_salvador op 06-05-2004 18:59 ]
// FS2004 Panel
// Panel for FS2004, by Ken Mitchell
ik heb een probleem met het instellen van de NAV freqs en Coms.
op deze screen:

op deze screen zie je onder iets rechts van t midden de radiostack. met 3 groene lampjes. deze branden op de screen maar in mijn pit niet. en als ik er op klik gebeurt er niets, terwijl ik wel een handje zie. als ik met de muis op de transponder sta kan ik die met +/- wel veranderen (scroll), de ADF ook maar de nav 1 nav 2 en com niet...
wat moet ik doen?
Dit is hem Marcel.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 21:49:
[...]
kicke shotsHeb je toevallig niet de VOR DME map ben benieuwd!
linkie naar Vatsim Japan voor kaarten aldaar : http://www.vatjpn.org/index_e.htm

Dit topic is gesloten.