snap ik hoe pas je hem aan dan wat jij zegt op (IN op je panel)?Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 01:06:
[...]
29.92 is barometerdruk in Inches (IN op je panel). 10.13 is dezelfde druk maar dan in Hectopascal (HPA). Inches wordt meestal in de USA gebruikt, en Hectopascal meestal in Europa.
Nog iets: 1013 is de zogenaamde standaarddruk die gehanteerd wordt boven transitionaltitude/level. Dit laatste verschilt vaak per vliegveld.
Verwijderd
Zie de post van Tourniquet: [rml]Tourniquet in "[ FS200x] Vragen en mooiste screenshots, ..."[/rml]
Na heel lang geen Flight Simulator gespeeld te hebben, heb ik het eindelijk weer uit de kast gepakt, alleen ik loop nu tegen het probleem aan waar ik eerder al mee zat.
Ik gebruik Flight Simulator 2002 met de Microsoft Force Feedback 2 Joystick en DirectX versie 9.0b dat draait allemaal op Windows XP Professional.
Okey, als ik Flight Simulator opstart verschijnt dat standaard scherm, dan pak ik mijn joystick er alvast bij. Dan doet de Force Feedback het nog wel, maar een paar tellen later valt het uit, en is het ineens een joystick die je zo vol naar rechts kunt zetten zonder dat hij terug komt. Laat staan dat je nog wat voelt als je opstijgt.
In het menu van Force Feedback staat alles gewoon aangevinkt.
Ik heb op Google het een en ander hierover opgezocht en kreeg als oplossing in Flight Simulator kiezen voor opnieuw calibreren. Dat werkt, alleen moet ik het iedere keer weer doen, en de Force Feedback werkt niet, de joystick komt wel naar het middelpunt terug. Toen kwam ik een tooltje tegen dat FSUIPC heet. Maar, dat tooltje kost €20.00. Niet dat ik te gierig ben om er wat voor te betalen, maar dan zou ik wel graag willen weten (van de echte FS-gamers) of het werkt en of het ook het geld waard is, misschien is er wel een doodsimpel vinkje wat ik niet aan heb staan.
Dus mijn vraag is: Weet iemand toevallig wat er aan de hand is met het spel/joystick? Kan ik er wat aan doen? Is dat tooltje het geld waard?
Ik gebruik Flight Simulator 2002 met de Microsoft Force Feedback 2 Joystick en DirectX versie 9.0b dat draait allemaal op Windows XP Professional.
Okey, als ik Flight Simulator opstart verschijnt dat standaard scherm, dan pak ik mijn joystick er alvast bij. Dan doet de Force Feedback het nog wel, maar een paar tellen later valt het uit, en is het ineens een joystick die je zo vol naar rechts kunt zetten zonder dat hij terug komt. Laat staan dat je nog wat voelt als je opstijgt.
Ik heb op Google het een en ander hierover opgezocht en kreeg als oplossing in Flight Simulator kiezen voor opnieuw calibreren. Dat werkt, alleen moet ik het iedere keer weer doen, en de Force Feedback werkt niet, de joystick komt wel naar het middelpunt terug. Toen kwam ik een tooltje tegen dat FSUIPC heet. Maar, dat tooltje kost €20.00. Niet dat ik te gierig ben om er wat voor te betalen, maar dan zou ik wel graag willen weten (van de echte FS-gamers) of het werkt en of het ook het geld waard is, misschien is er wel een doodsimpel vinkje wat ik niet aan heb staan.
Dus mijn vraag is: Weet iemand toevallig wat er aan de hand is met het spel/joystick? Kan ik er wat aan doen? Is dat tooltje het geld waard?
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Verwijderd
Ik heb hier geregistreerde FSUIPC maar nog nooit gebruikt om me stick te calibrerenHmail schreef op 01 mei 2004 @ 07:29:
*knip
MAAAAR Er is hoop
Lees wel de readme goed door! Zo moet je de Forces in FS UIT zetten maar dit wordt allemaal uitgebreid beschreven.
Succes en we horen het wel!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 19:39 ]
Omdat er wat zakenlui hadden geklaagt hebben.
Gaan we hun vertrek even goed inspecteren op mankementen.
vooral de stoelen moeten uitgebreid getest.

Hier komen we dus in de 1ste Class aan.

Even de deur dicht gedaan werd nog al fris hier zo.

Hier dan even kijken of de stoelen nog werken op slaap stand , en dat er geen dingen los zitten.

Zelf de trap ruimte wordt goed na gekeken.

Ach en als we dan toch bezig zijn , kunnen we stiekum wel even kijken in de cockpit
Dit toestel is een payware toestel
RFPB v2
Gaan we hun vertrek even goed inspecteren op mankementen.
vooral de stoelen moeten uitgebreid getest.
Hier komen we dus in de 1ste Class aan.
Even de deur dicht gedaan werd nog al fris hier zo.
Hier dan even kijken of de stoelen nog werken op slaap stand , en dat er geen dingen los zitten.
Zelf de trap ruimte wordt goed na gekeken.
Ach en als we dan toch bezig zijn , kunnen we stiekum wel even kijken in de cockpit
Dit toestel is een payware toestel
RFPB v2
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
die neus van het originele PSS 747-400 model blijft gewoon het mooist vind ikVerwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 09:33:
Pics van departure t/m oceaanvlucht EHAM - TNCA.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Oh sorry ik las.. "Ik heb een Radeon 9800 Pro". Vandaar dat ik dacht.. dat moet beter kunnen. zorry.CreativeMind schreef op 01 mei 2004 @ 01:07:
[...]
Ik kan je vertellen dat dit niet aan de anti aliasing licht want mijn ATI 9200 heeft de kracht niet om alles strak te krijgen 8(7 maar ik krijg gelukkig die 9800pro en ik heb ook de PMDG 737 besteld en het is een komen en gaan op Schiphol dus het ene moment staat alles bomvol en het andere moment staan de gates half leeg.

Ik kwam net in een ander topic en vond dit filmpje.
Dit zou ook wel erg leuk zijn voor Flightsim.
trouwens hij zit daar al met een yoke (als ik het goed gezien had)
Hier is de movie die ik bedoelde
http://www.mainax.com/movies/simulator_700kbps.wmv
Dit zou ook wel erg leuk zijn voor Flightsim.
trouwens hij zit daar al met een yoke (als ik het goed gezien had)
Hier is de movie die ik bedoelde
http://www.mainax.com/movies/simulator_700kbps.wmv
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb je toevallig een BT USB device. Ik heb als ik BT software heb geinstalleerd een probleem wat behoorlijk overeenkomt met jou probleem.Hmail schreef op 01 mei 2004 @ 07:29:
Na heel lang geen Flight Simulator gespeeld te hebben, heb ik het eindelijk weer uit de kast gepakt, alleen ik loop nu tegen het probleem aan waar ik eerder al mee zat.
Verwijderd
jos_zwa schreef op 01 mei 2004 @ 11:41:
[...]
die neus van het originele PSS 747-400 model blijft gewoon het mooist vind ik![]()
![]()
![]()
Als ie nou flexing wings had was het PSS model nog steeds bij de tijd.
Nu Rateltje ons beetje zit op te geilen met een 744 moet ik zelf ook maar aan mn trekken komen 

Vaag ding is het wel. Na landing trekt dat ding meteen als een gek naar rechts terwijl mn neus naar links wijst t.o.v. de baan, en sturen met je rudder en linker wheelbrake heeft pas na 10 seconde effect

Vaag ding is het wel. Na landing trekt dat ding meteen als een gek naar rechts terwijl mn neus naar links wijst t.o.v. de baan, en sturen met je rudder en linker wheelbrake heeft pas na 10 seconde effect
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hier een hele korte vlucht met een B737 800 - BWAI vertrokken vanaf TNCM.
Omdat dat er een grote storing was.
al mijn lampen gingen in eens branden.
Dus ben ik maar even geland op TKPK

Gelukkig wel goed geland.
Maar wel even aan het einde van de baan neer gezet, want dan kan ik sneller weer weg als alles is nagekeken.
Omdat dat er een grote storing was.
al mijn lampen gingen in eens branden.
Dus ben ik maar even geland op TKPK
Gelukkig wel goed geland.
Maar wel even aan het einde van de baan neer gezet, want dan kan ik sneller weer weg als alles is nagekeken.
Verwijderd
ND schreef op 01 mei 2004 @ 17:24:
Nu Rateltje ons beetje zit op te geilen met een 744 moet ik zelf ook maar aan mn trekken komen
Yawdampers ingeschakeld?Vaag ding is het wel. Na landing trekt dat ding meteen als een gek naar rechts terwijl mn neus naar links wijst t.o.v. de baan, en sturen met je rudder en linker wheelbrake heeft pas na 10 seconde effect
Verwijderd
Belangrijk voor onze lieve VATSIMers (gister was k naar de Hungarian fly-inn, was al vrij druk. Maar dit slaat alles) :
Imagine Frankfurt/Main EDDF on a busy event evening. How many controller
positions does it take to staff the airport? 8 positions? That´s what the
team of "EDDF Overload 2002" thought before the event in 2002. 12 Positions?
That´s what they thought when the event was over. Today we are sure: Not
less than 15 positions will bee needed to handle about 300 movements on one
evening. And that´s what we expect to happen at the next
Frankfurt Overload 2004, May 8th 2004 from 1600Z to 2200Z
Starting at 1600Z, the Frankfurt FIR at VACC-SAG in Germany will offer you
an online ATC feeling closer to reality than ever before. Experience
Frankfurt EDDF under heavy load - and with 2 fully-staffed alternates and
similar ATC presence in the adjacent sectors you will enjoy an online
evening you will never forget!
For weeks now the Frankfurt FIR team has trained themselves to achieve the
highest level of coordination and cooperation. Detailed training manuals for
controllers and exactly coordinated handoff procedures have been developed
to ensure a continuous traffic flow. And to bring the pilots to the same
standard, a unique website was created containing ATC phraseology examples,
frequency lists, charts, routings and much more. Just head on to
http://www.edff-fir.de/overload/index.php and you´re up-to-date. No
slot-booking is required, but prefiling your flight in the VACC-SAG pilots
booking is higly appriciated, as it will help the controllers to estmate the
amount of traffic they will have to expect.
OK, get your markers pencils ready and place a big sign on the 8th of May -
when Frankfurt Overload 2004 will take place. The Frankfurt FIR team is
ready for you!
Imagine Frankfurt/Main EDDF on a busy event evening. How many controller
positions does it take to staff the airport? 8 positions? That´s what the
team of "EDDF Overload 2002" thought before the event in 2002. 12 Positions?
That´s what they thought when the event was over. Today we are sure: Not
less than 15 positions will bee needed to handle about 300 movements on one
evening. And that´s what we expect to happen at the next
Frankfurt Overload 2004, May 8th 2004 from 1600Z to 2200Z
Starting at 1600Z, the Frankfurt FIR at VACC-SAG in Germany will offer you
an online ATC feeling closer to reality than ever before. Experience
Frankfurt EDDF under heavy load - and with 2 fully-staffed alternates and
similar ATC presence in the adjacent sectors you will enjoy an online
evening you will never forget!
For weeks now the Frankfurt FIR team has trained themselves to achieve the
highest level of coordination and cooperation. Detailed training manuals for
controllers and exactly coordinated handoff procedures have been developed
to ensure a continuous traffic flow. And to bring the pilots to the same
standard, a unique website was created containing ATC phraseology examples,
frequency lists, charts, routings and much more. Just head on to
http://www.edff-fir.de/overload/index.php and you´re up-to-date. No
slot-booking is required, but prefiling your flight in the VACC-SAG pilots
booking is higly appriciated, as it will help the controllers to estmate the
amount of traffic they will have to expect.
OK, get your markers pencils ready and place a big sign on the 8th of May -
when Frankfurt Overload 2004 will take place. The Frankfurt FIR team is
ready for you!
Vanmorgen vroeg op LHBP een Malev -800 voor een vlucht naar Dubai.

Is een radeon 9600pro AIW nou goed genoeg om FS2004 te kunnen spelen of kan ik toch beter voor de 9800pro AIW (veeeeel duurder) gaan? 9600 heeft dual monitor functionaliteit
[ Voor 14% gewijzigd door dutchderk op 02-05-2004 13:22 ]
Hop doet leven...
9600 pro draait perfect onder FS alhier. AIW zou ik dan wel wat overkill vinden, kun je beter een losse tv kaart voor kopen denk ik.dutchderk schreef op 02 mei 2004 @ 13:21:
Is een radeon 9600pro AIW nou goed genoeg om FS2004 te kunnen spelen of kan ik toch beter voor de 9800pro AIW (veeeeel duurder) gaan? 9600 heeft dual monitor functionaliteit
Anyhow, ik heb eens een paar rondjes in de -900 gevlogen. Damn wat is dat ding tailstrike gevoelig zeg, echt heel rustig pitchen met dat ding.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
iemand dit al gelezen?
Vanmiddag zijn twee F-16 jachtbommenwerpers de lucht ingestuurd om een ongeïdentificeerd vliegtuig boven Nederland te onderscheppen. Het verkeersvliegtuig, van het type Boeing 737, was op de radar verschenen en vloog op ongeveer 7,5 kilometer hoogte van noord naar zuid. De F-16's vertrokken vanaf de luchtmachtbasis in Leeuwarden.
Nadat de twee jachtvliegtuigen het passagiersvliegtuig hadden onderschept werd contact gelegd. Nadat zeker was gesteld dat er niets aan de hand was en het toestel het Nederlands luchtruim had verlaten, zijn de F-16's teruggekeerd.
Defensie vertelde niet van welke vliegmaatschappij het toestel was. Ook over de bestemming werd niets gezegd. Wel duidelijk is dat de Boeing niet bekend was bij het Europese luchtverkeerscentrum Eurocontrol in Maastricht, dat het luchtverkeer in het bovenste luchtruim in de Benelux en Noord-Duitsland controleert.
Doordat de F-16's de Boeing met een snelheid van meer dan 1.000 kilometer per uur naderden werd de geluidsbarrière doorbroken. Dit heeft mogelijk tot overlast op de grond geleid. RTV Utrecht meldt dat tientallen mensen zowel naar het alarmnummer 112 als naar het algemene nummer 0900-8844 belden. Ook diverse media werden ingeseind. Sommigen dachten dat mogelijk sprake zou kunnen zijn van bijvoorbeeld een explosie.
Vanmiddag zijn twee F-16 jachtbommenwerpers de lucht ingestuurd om een ongeïdentificeerd vliegtuig boven Nederland te onderscheppen. Het verkeersvliegtuig, van het type Boeing 737, was op de radar verschenen en vloog op ongeveer 7,5 kilometer hoogte van noord naar zuid. De F-16's vertrokken vanaf de luchtmachtbasis in Leeuwarden.
Nadat de twee jachtvliegtuigen het passagiersvliegtuig hadden onderschept werd contact gelegd. Nadat zeker was gesteld dat er niets aan de hand was en het toestel het Nederlands luchtruim had verlaten, zijn de F-16's teruggekeerd.
Defensie vertelde niet van welke vliegmaatschappij het toestel was. Ook over de bestemming werd niets gezegd. Wel duidelijk is dat de Boeing niet bekend was bij het Europese luchtverkeerscentrum Eurocontrol in Maastricht, dat het luchtverkeer in het bovenste luchtruim in de Benelux en Noord-Duitsland controleert.
Doordat de F-16's de Boeing met een snelheid van meer dan 1.000 kilometer per uur naderden werd de geluidsbarrière doorbroken. Dit heeft mogelijk tot overlast op de grond geleid. RTV Utrecht meldt dat tientallen mensen zowel naar het alarmnummer 112 als naar het algemene nummer 0900-8844 belden. Ook diverse media werden ingeseind. Sommigen dachten dat mogelijk sprake zou kunnen zijn van bijvoorbeeld een explosie.

Klopt, het was een 737-400 van Air Europa (AEA752), onderweg van Bergen naar Palma de Mallorca (ENBR-LEPA).
(Bron: IVAO forum)
Defensie heeft ook een persbericht uitgegeven:
http://www.mindef.nl/nieu...40501_onderschepping.html
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over de bestemming?Tourniquet schreef op 02 mei 2004 @ 17:51:
Klopt, het was een 737-400 van Air Europa (AEA752), onderweg van Bergen naar Palma de Mallorca (ENBR-LEPA).
Mensen die deze knal gehoord hebben?
De laatste supersone knal die ik heb gehoord was zo'n 10 jaar terug en ik wist NIET wat ik hoorde.. Ongelofelijk wat een energie zeg..!
[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 02-05-2004 19:06 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
-Sander_ schreef op 02 mei 2004 @ 18:48:
[...]
Waarom zouden ze dan zo geheimzinnig doen over de bestemming?
Mensen die deze knal gehoord hebben?
De laatste supersone knal die ik heb gehoord was zo'n 10 jaar terug en ik wist NIET wat ik hoorde.. Ongelofelijk wat een energie zeg..!
offtopic:
Ik heb inderdaad (ik geloof) gisteren een geweldige dreun gehoord, weet niet meer precies hoe laat. Kon het niet direct thuisbrengen, maar dat zou best wel eens die F16's geweest kunnen zijn. Regio 't Gooi
Ik heb inderdaad (ik geloof) gisteren een geweldige dreun gehoord, weet niet meer precies hoe laat. Kon het niet direct thuisbrengen, maar dat zou best wel eens die F16's geweest kunnen zijn. Regio 't Gooi
mvriend: ontzettend bedankt, mijn joystick werkt als nooit te voren, heerlijkVerwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 09:18:
[...]
*knip
Op http://www.dirks-software.ca/fs-force/ staat een tooltje genaamd FSForce. Het levert Forces als nooit te voren echt enorm gaaf! Je kan op die site ook demo voor 10 vluchten uitproberen.
*knip
Succes en we horen het wel!
Het tooltje werkt, alleen ik heb er al tien vluchten opzitten, moet ik m nog kopen ook
Ik heb meteen maar besloten lid te worden van de "community" en ben ook maar gelijk een vlucht begonnen, alleen, ik legde even iets recht en toen knalde de stekker uit m'n joystick

Toen alles nog werkte:

En toen viel de stekker eruit:

offtopic:
Hmm, heb ik eindelijk mijn plaatjes ge-resized, zijn ze volgens mij kleiner als 800*600, nou ja, het is wel duidelijk te zien hoop ik
Die reclame onderaan wil ik nog weghebben, maarja dat is een nadeeltje van gratis hosting
Hmm, heb ik eindelijk mijn plaatjes ge-resized, zijn ze volgens mij kleiner als 800*600, nou ja, het is wel duidelijk te zien hoop ik
Die reclame onderaan wil ik nog weghebben, maarja dat is een nadeeltje van gratis hosting
[ Voor 13% gewijzigd door Hmail op 02-05-2004 20:11 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Zo hier even een klein vluchtje over Hawaii met een Pilatus Porter.

Payware:
Hawaii van LAGO.
Pilatus Porter is van FSD.
Payware:
Hawaii van LAGO.
Pilatus Porter is van FSD.
Hé-He, ik begin bijna de pmdg 800/900 te snappen met zn aparte landings eigenschappen
Ik krijg hem nu wat zachter aan de grond. Maar hij blijft steeds de laatste voeten als een baksteen uit de lucht vallen
(en ja de flare is al aan de gang
) Probeer ik em dat laatste valletje nog op te vangen, helaas de uiteindelijke reactie is te laat dus het heeft niet veel zin.
Het gaat nu zo : > vlieg aan > flare > halloow grond > zweefje > !BOEM! zo, die staat
Maar ik wil em zo hebben : > vlieg > flare > halloow grond > zweef > kus de grond.
Of bennik nu gestoord?

Het gaat nu zo : > vlieg aan > flare > halloow grond > zweefje > !BOEM! zo, die staat
Maar ik wil em zo hebben : > vlieg > flare > halloow grond > zweef > kus de grond.
Of bennik nu gestoord?

[ Voor 15% gewijzigd door ND863 op 02-05-2004 20:47 ]
Nee hoorik vind ook hoe zachter de landing hoe trotser ik benND schreef op 02 mei 2004 @ 20:46:
Hé-He, ik begin bijna de pmdg 800/900 te snappen met zn aparte landings eigenschappenIk krijg hem nu wat zachter aan de grond. Maar hij blijft steeds de laatste voeten als een baksteen uit de lucht vallen
) Probeer ik em dat laatste valletje nog op te vangen, helaas de uiteindelijke reactie is te laat dus het heeft niet veel zin.
Of bennik nu gestoord?![]()
![]()
Want iedereen kan hem zo maar neer pleuren , maar om hem te langen zo dat je haast niet merk dat je de grond raak.
Dat zijn er maar erg weinig.
Dus ik vind het niet gek.
zo ben ik ooit begonnen met landen , om hem zo zacht mogelijk neer tezetten.
Dat vind ik pas een uitdaging.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 02-05-2004 20:58 ]
Verwijderd
Blij dat het tooltje bevaltHmail schreef op 02 mei 2004 @ 20:08:
[...]
mvriend: ontzettend bedankt, mijn joystick werkt als nooit te voren, heerlijk![]()
Het tooltje werkt, alleen ik heb er al tien vluchten opzitten, moet ik m nog kopen ook
Ik heb meteen maar besloten lid te worden van de "community" en ben ook maar gelijk een vlucht begonnen, alleen, ik legde even iets recht en toen knalde de stekker uit m'n joystickHier is het resultaat:
Toen alles nog werkte:
[afbeelding]
En toen viel de stekker eruit:
[afbeelding]
offtopic:
http://forums.fs2002.com/img_upload.php
Zorg er wel voor dat ze al 800*600 zijn voor je ze upload anders worden ze ook naar 800*600 geresized maar ziet het er niet uit
Ik ken het probleem, de 600/700 lukt ook hier wel maar die 800/900 is ofwel tailstrike ofwel dat die zo hard neerkomt dat iedereen met heerlijke hoofdpijn toestel verlaatND schreef op 02 mei 2004 @ 20:46:
Hé-He, ik begin bijna de pmdg 800/900 te snappen met zn aparte landings eigenschappenIk krijg hem nu wat zachter aan de grond. Maar hij blijft steeds de laatste voeten als een baksteen uit de lucht vallen
Of bennik nu gestoord?![]()
![]()
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 21:28 ]
Even een vraagje heeft iemand hier die nieuwe van Flight 1 al?
http://www.flight1.com/products.asp?product=esd441
Hoe is hij ?
* MSN = MSN, GoT = GoT *
http://www.flight1.com/products.asp?product=esd441
Hoe is hij ?
* MSN = MSN, GoT = GoT *
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 12:45 ]
Sao Paulo Guarulhos - Brasília (SBGR - SBBR)
Gevlogen met dit schatje, de PP-VSB (Boeing 737-800 met winglets) van Varig.
Met PMDG panel natuurlijk...
en de sceneries zijn van World Sceneries.
Het vluchtplan is simpel: (Neve SID) BGC UW2 BRS.
Bij BRS komen we eigenlijk niet, want vanaf CRISE nemen we de Charlie 2 ILS DME approach runway 29, incl 14 DME Arc:

De plaatjes dan maar:

Bijna alleen Varig en TAM wat de klok slaat in Sao Paulo. De aviobridge is los, we zijn "ready for pushback"!

Na deze LAN Chile (naar Rio de Janeiro) mogen wij.

De weg is vrij, we zijn helemaal klaar voor deze vlucht van ongeveer 85 minuten.

En los. Dag Sao Paulo

Linkerbocht richting BGC VOR.

En we zijn er alweer bijna. In de 14 DME Arc.

Mooi uitzicht over Brasilia (het centrum van de stad is gebouwd in de vorm van een vliegtuig! Een romp met vleugels.
)

On final. Oeps, zo te zien komt er een tegenligger aan! Zeker weer zo'n aso TAM kist
Dat redden we wel...

Gered! Net op tijd van de baan voordat we een minder zachte aanraking met een Fokker 100 hadden gehad...

Varig en TAM netjes om en om aan Terminal 1.
En nog even een plaatje van de gevlogen nadering, waarop de DME Arc goed te zien is:
Met PMDG panel natuurlijk...
Bij BRS komen we eigenlijk niet, want vanaf CRISE nemen we de Charlie 2 ILS DME approach runway 29, incl 14 DME Arc:

De plaatjes dan maar:

Bijna alleen Varig en TAM wat de klok slaat in Sao Paulo. De aviobridge is los, we zijn "ready for pushback"!

De weg is vrij, we zijn helemaal klaar voor deze vlucht van ongeveer 85 minuten.

En los. Dag Sao Paulo

Mooi uitzicht over Brasilia (het centrum van de stad is gebouwd in de vorm van een vliegtuig! Een romp met vleugels.

On final. Oeps, zo te zien komt er een tegenligger aan! Zeker weer zo'n aso TAM kist

Gered! Net op tijd van de baan voordat we een minder zachte aanraking met een Fokker 100 hadden gehad...

En nog even een plaatje van de gevlogen nadering, waarop de DME Arc goed te zien is:

VET!!!!Tourniquet schreef op 03 mei 2004 @ 02:32:
Sao Paulo Guarulhos - Brasília (SBGR - SBBR)
Met PMDG panel natuurlijk...en de sceneries zijn van World Sceneries.
[afbeelding]
De plaatjes dan maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En los. Dag Sao Paulo![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi uitzicht over Brasilia (het centrum van de stad is gebouwd in de vorm van een vliegtuig! Een romp met vleugels.)
[afbeelding]
On final. Oeps, zo te zien komt er een tegenligger aan! Zeker weer zo'n aso TAM kistDat redden we wel...
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje offtopic, maar wel interessant denk ik:
Dit is DIGITAAL vliegtuigspotten. Een vriend van me heeft een iets mooiere scanner dan als ik heb en kan ook ACARS ontvangen.. Toen hij me vroeg of ik die frequentie ook kon pakken op mijn scanner, toen wist ik al dat dat niet wou. Bij hem wilde dat wel en hij maakte even een screenshot voor me:
Sorry voor het vern**ken van de layout.. maar in dit geval kon het even niet anders

Best wel interessant.. Mensen die hier wat meer tekst en uitleg bij kunnen geven?
Inmiddels een linkje:
http://www.bommeltje.nl/scanners/acars.shtml - Gaat ook over de software..
Dit is DIGITAAL vliegtuigspotten. Een vriend van me heeft een iets mooiere scanner dan als ik heb en kan ook ACARS ontvangen.. Toen hij me vroeg of ik die frequentie ook kon pakken op mijn scanner, toen wist ik al dat dat niet wou. Bij hem wilde dat wel en hij maakte even een screenshot voor me:
Sorry voor het vern**ken van de layout.. maar in dit geval kon het even niet anders

Best wel interessant.. Mensen die hier wat meer tekst en uitleg bij kunnen geven?
Inmiddels een linkje:
http://www.bommeltje.nl/scanners/acars.shtml - Gaat ook over de software..
[ Voor 20% gewijzigd door SanderTje! op 03-05-2004 12:33 ]
Verwijderd
Vervolg van de vlucht EHAM - TNCA.
Hier kom ik de Caribbean binnen via de Virgin Islands:

St. Criox:

Puerto Rico:

Nadering voor Aruba:

Turning downwind rwy11:

Turning base:

Volgende keer final en arrival.
Hier kom ik de Caribbean binnen via de Virgin Islands:

St. Criox:

Puerto Rico:

Nadering voor Aruba:

Turning downwind rwy11:

Turning base:

Volgende keer final en arrival.
Wat is er aan de hand met www.fsmagazine.nl. Ik krijg in mijn Firefox een pr0n pagina voorgeschoteld?
[ Voor 63% gewijzigd door Jochem op 04-05-2004 00:27 ]
Verwijderd
Hehe weer is wat andersJochem schreef op 04 mei 2004 @ 00:25:
Wat is er aan de hand met www.fsmagazine.nl. Ik krijg in mijn Firefox een pr0n pagina voorgeschoteld?
[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 00:37 ]
Ik probeer nou zelf met de FMC (na de hele precision tutorial te hebben gedaan) een route erin te zetten, ik wil van EHAM naar EGLL omdat ik die gekocht heb, maar ik vind hier de route:
http://www.dijk.com/flightplan/fpdetails.asp?FP_ID=203
En dat is volgens hun REFSO UR1 XAMAN LAM3A
Maar volgens die flight validator zijn REFSO en XAMAN niet op de route
oja, wilde btw runway 19L in me FMC zetten maar die bestaat niet meer, waar vind ik die schiphol update (avsim kan niet vinden ik?)

oja, wilde btw runway 19L in me FMC zetten maar die bestaat niet meer, waar vind ik die schiphol update (avsim kan niet vinden ik?)
[ Voor 16% gewijzigd door Megamind op 04-05-2004 12:04 ]
Try REFSO UL980 XAMAN L980 LOGAN
Door een fout in de AIRAC cycle doet UL980 het niet maar wel L980 dus >
REFSO L980 XAMAN L980 LOGAN
en als je helemaal lui bent >
REFSO L980 LOGAN
REFSO L980 LOGAN
FMC lust geen L980 of UL980ND schreef op 04 mei 2004 @ 12:11:
Try REFSO UL980 XAMAN L980 LOGAN
REFSO L980 LOGAN
Verwijderd
Probeer deze isMegamind schreef op 04 mei 2004 @ 12:00:
Ik probeer nou zelf met de FMC (na de hele precision tutorial te hebben gedaan) een route erin te zetten, ik wil van EHAM naar EGLL omdat ik die gekocht heb, maar ik vind hier de route:
GORLO UP20 IDESI UP7 LOGAN
AIRAC404 erin gepropt?
ehh? zover ben ik nog niet

Ik heb toch nog even een vraagje voordat ik screenshots ga posten (ze moeten er natuurlijk wel uitzien alsof ik echt kan vliegen
)
In het boek "Leren vliegen met Flight Simulator 2002" staat dat ik bij de automatische piloot niet HDG moet inschakelen, want dan vlieg ik altijd rechtstreeks die koers, en als ik dan een bocht moet maken, blijft hij doorvliegen. In plaats daarvan moet ik NAV inschakelen. Maar dan maakt hij helemaal geen bochten meer, hij houd de koers absoluut niet bij. Wat doe ik fout?
Hier de screenshot met GPS Window.

In het boek "Leren vliegen met Flight Simulator 2002" staat dat ik bij de automatische piloot niet HDG moet inschakelen, want dan vlieg ik altijd rechtstreeks die koers, en als ik dan een bocht moet maken, blijft hij doorvliegen. In plaats daarvan moet ik NAV inschakelen. Maar dan maakt hij helemaal geen bochten meer, hij houd de koers absoluut niet bij. Wat doe ik fout?

offtopic:
Hmm, ik ga toch echt FS2004 kopen, die screenshots van jullie zijn veel mooier dan die ik heb
Hmm, ik ga toch echt FS2004 kopen, die screenshots van jullie zijn veel mooier dan die ik heb
Verwijderd
www.navdata.atMegamind schreef op 04 mei 2004 @ 13:31:
[...]
ehh? zover ben ik nog nietben nu aan t vliegen maar deze waypoints gaan ook wel goed, behalve dat de FS ATCer ze niet leuk vind... "Please expedite ur turn to 195"
Even downloaden, instaleren en je database is weer up to date
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 13:45 ]
ik heb een probleem. als ik na sbhost, squawkbox.exe start dan crasht het programma bij het verbinden met de volgende mededeling. het programma moet worden afgesloten door een fout van iets van user32.dll
Je moet ergens op t panel t knopje omzetten van NAV naar GPS. Dan volgt die je GPS flightplan.Hmail schreef op 04 mei 2004 @ 13:40:
Ik heb toch nog even een vraagje voordat ik screenshots ga posten (ze moeten er natuurlijk wel uitzien alsof ik echt kan vliegen![]()
)
[afbeelding]
offtopic:
O, sorry, vergeten te zeggen maar dat heb ik toch gedaan... ben ik nou zo dom?

Kan best dat je zo dom bentHmail schreef op 04 mei 2004 @ 14:32:
O, sorry, vergeten te zeggen maar dat heb ik toch gedaan... ben ik nou zo dom?![]()
Verwijderd
Je Flight Director (F/D) staat uitHmail schreef op 04 mei 2004 @ 13:40:
Ik heb toch nog even een vraagje voordat ik screenshots ga posten (ze moeten er natuurlijk wel uitzien alsof ik echt kan vliegen![]()
)
[afbeelding]
offtopic:
ik post m nog een keer want kan mijn post niet editen 
ik heb een probleem. als ik na sbhost, squawkbox.exe start dan crasht het programma bij het verbinden met de volgende mededeling. het programma moet worden afgesloten door een fout van iets van user32.dll
zie hier een screen:

wat gaat hier mis
zie hier een screen:
wat gaat hier mis
Okey hier komen de plaatjes:

Ik heb FD uitstaan, ik kan NAV niet aanzetten zonder FD aan te zetten
En dit is het GPS venster (dan zie je hoe dik ik uit de richting ben)

Ik heb FD uitstaan, ik kan NAV niet aanzetten zonder FD aan te zetten

A/P masterswitch is wel leukHmail schreef op 04 mei 2004 @ 15:21:
Okey hier komen de plaatjes:
[afbeelding]
Ik heb FD uitstaan, ik kan NAV niet aanzetten zonder FD aan te zetten![]()
[afbeelding]
Mischien je AP aanzetten 
edit:
Hekel aan next page
Hekel aan next page
[ Voor 46% gewijzigd door Ensinker op 04-05-2004 15:36 ]
Dat werkt idd jaVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:45:
[...]
www.navdata.at
Even downloaden, instaleren en je database is weer up to date

Maar waar halen jullie nou die plannen vandaan? Ik wil ze eigenlijk ook zelf kunnen uitstippelen...
En als je aan het einde van je vlucht ben dan krijg ik een FMC route "no-route" maar das logisch, hij moet gaan landen, maar ik moet dan met de normale autopilot doorvliegen totdat de localizer pakt. Of doe ik iets fout?
edit: ik zat even in de tut te kijken en daar hebben ze het over close disco maar k snap m niet
[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 04-05-2004 15:39 ]
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Megamind op 04-05-2004 15:40 ]
Whooohaa een 747 on final!
* Hmail duikt in een klein hoekje en durft niks meer te zeggen

Dit wist ik echt niet, wat raar! Dan was ik zeker iedere keer vergeten om een ander instellinkje te wijzigen
Screenshots komen eraan!

Dit wist ik echt niet, wat raar! Dan was ik zeker iedere keer vergeten om een ander instellinkje te wijzigen
offtopic:
Die zijn niet zo mooi als die van jullie maar ik wil toch kunnen pronken met een mooie cockpit (met alle goeie instellingen
) 
Die zijn niet zo mooi als die van jullie maar ik wil toch kunnen pronken met een mooie cockpit (met alle goeie instellingen

Okey dan, hier zijn ze (met weer een vraagje
)
Dit is van Rome naar Oslo, om precies te zijn van Fiumicino (LIRF) naar Gardermoen (ENGM) met een B737-500 van Malev.
Met dit vliegtuig gaan we een stukje vliegen. We pakken het boek "Leren vliegen met Flight Simulator" erbij om eens te kijken waar die NAV functie nou eigenlijk voor is

Fototje van boven, "cleared for takeoff"

Zit u allemaal lekker? Zometeen niet meer

Okey, het voorwiel is los, nu de rest nog. (hoe komen die rookwolken daar? Komt dat omdat ik te laat optrek ofzo
)

Kijkt u nog maar even achterom, dat vliegveld ziet u waarschijnlijk nooit weer terug

Wist u dat u nat word als we hier neerstorten?

De HDG functie werkt zoals ik wil!

Waarom de NAV functie niet?

Zoek de fout

Dit is van Rome naar Oslo, om precies te zijn van Fiumicino (LIRF) naar Gardermoen (ENGM) met een B737-500 van Malev.
Met dit vliegtuig gaan we een stukje vliegen. We pakken het boek "Leren vliegen met Flight Simulator" erbij om eens te kijken waar die NAV functie nou eigenlijk voor is

Fototje van boven, "cleared for takeoff"

Zit u allemaal lekker? Zometeen niet meer

Okey, het voorwiel is los, nu de rest nog. (hoe komen die rookwolken daar? Komt dat omdat ik te laat optrek ofzo

Kijkt u nog maar even achterom, dat vliegveld ziet u waarschijnlijk nooit weer terug

Wist u dat u nat word als we hier neerstorten?

De HDG functie werkt zoals ik wil!

Waarom de NAV functie niet?

Zoek de fout

edit:
Verdere screenshots heb ik niet, omdat ik vergeten was de vlucht op te slaan om jullie te showen wat ik fout deed
Verdere screenshots heb ik niet, omdat ik vergeten was de vlucht op te slaan om jullie te showen wat ik fout deed

[ Voor 6% gewijzigd door Hmail op 04-05-2004 17:41 ]
Als je nu eens die schakellaar naast je F/D - A/T knoppen links ook even op GPS zet dan vliegt hij namelijk de GPS route die je opgegeven heb.Hmail schreef op 04 mei 2004 @ 17:37:
Okey dan, hier zijn ze (met weer een vraagje)
Met dit vliegtuig gaan we een stukje vliegen. We pakken het boek "Leren vliegen met Flight Simulator" erbij om eens te kijken waar die NAV functie nou eigenlijk voor is![]()
Zoek de fout![]()
[afbeelding]
edit:
Verdere screenshots heb ik niet, omdat ik vergeten was de vlucht op te slaan om jullie te showen wat ik fout deed![]()
Anders weet hij inderdaad niet waar hij naar toe moet .
En schakel je ALT knop ook even aan wil je op die hoogte blijven vliegen.
Verwijderd
Geweldig commentaar!
Eh ja er zitten 'wat' foutjes in
Ik vlieg en heb nooit gevlogen met GPS, maar ik neem aan dat je de route volgt met NAV? Zo niet dan moet je gewoon je HDG selector gebruiken om je heading te wijzigen.
Voor het maken van screenshots moet je FSScreen eens bekijken: http://library.avsim.net/...e&ScanMode=&CurrentPage=1
Ik vlieg en heb nooit gevlogen met GPS, maar ik neem aan dat je de route volgt met NAV? Zo niet dan moet je gewoon je HDG selector gebruiken om je heading te wijzigen.
Voor het maken van screenshots moet je FSScreen eens bekijken: http://library.avsim.net/...e&ScanMode=&CurrentPage=1
edit:
Vlieg je niet met GPS (zoals het hoort
) dan dient NAV om te vliegen op het signaal van een VOR baken.
Vlieg je niet met GPS (zoals het hoort
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 17:49 ]
@Blackhole: Nou weet ik het wel hoor
zie boven 
@rateltje: Ik ga het tooltje eens proberen, ik had hiervoor Screenshot Manager, maar misschien is deze anders
@rateltje: Ik ga het tooltje eens proberen, ik had hiervoor Screenshot Manager, maar misschien is deze anders
PS er zijn piloten die het wel doen met GPS dus het is wel makkelijk als basis tedoen.Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 17:45:
Geweldig commentaar!Eh ja er zitten 'wat' foutjes in
![]()
edit:
Vlieg je niet met GPS (zoals het hoort) dan dient NAV om te vliegen op het signaal van een VOR baken.
Want over een niet al te lange tijd zullen ook de grote vliegtuigen over gaan op GPS.
Je vliegt harder dan 250kts beneden de 10000ft! Whoei, wat win ik? 
/edit: ow, je klimt en hebt een "high speed approved" gekregen van ATC
/edit: ow, je klimt en hebt een "high speed approved" gekregen van ATC
[ Voor 37% gewijzigd door Bolk op 04-05-2004 18:04 ]
Een wattes?
Nooit van gehoord, maar ik dacht dat die rare gekkigheid over 250kts onder de 10.000 feet over was, in FS98 hoorde ik het zowat dagelijks "Maximum speed below 10.000 feet is 250 knots" maar in FS2002 hoor ik het nooit meer, die copiloot van me zit waarschijnlijk te suffen 
edit:
Je antwoord was fout
we gaan verder naar de volgende kandidaat 
Je antwoord was fout
[ Voor 15% gewijzigd door Hmail op 04-05-2004 18:18 ]
Je hebt je landing lights off beneden 10000ft. Pin me hier niet op vast, dit heb ik ooit ergens in een (dreamfleet?) manual gelezen.
Hmm ook nog nooit van gehoord
Lijkt me sterk, je gaat toch je fietslicht ook niet aandoen als het overdag is en er is genoeg zon
In ieder geval, je antwoord is fout
(tip: lees eens het stukje van de vorige pagina en bovenaan deze pagina
)
Verwijderd
Nee Bolk is correct. Vanaf 10000 feet landing lights on (en bij het klimmen LL off vanaf FL100 of course). Ik zie ze 's avonds regelmatig hier met helder weer naderen voor EHAM met lights on.
Okee, weer wat geleerd
Bij de volgende screenshots is het niet verholpen, want daar ben ik nog mee bezig. Goed, okee, Bolk, je hebt gelijk, maar daar ging het niet om
KLM-toestel scheert langs vliegtuig
Uitgegeven: 4 mei 2004 18:34
AMSTELVEEN - Een Boeing 737-300 van KLM is maandag op de luchthaven van München bijna op een ander toestel gebotst. Het vliegtuig moest kort na landing een bocht naar rechts maken om een kleiner toestel te ontwijken. De twee vliegtuigen passeerden elkaar op enkele meters, zo liet KLM dinsdag weten.
Aan boord van de KLM-Boeing bevonden zich 127 passagiers en vijf bemanningsleden. Kort na de landing zag de piloot een tweemotorig propellertoestel van het Italiaanse Air Dolomiti van links de landingsbaan opdraaien. Het KLM-vliegtuig had toen een snelheid van ongeveer 200 kilometer per uur.
KLM heeft het incident bij de luchtverkeersleiding van München aangekaart. Ook heeft de luchtvaartmaatschappij een speciaal team samengesteld dat een onderzoek begint naar het bijna-ongeluk.
(Bron: www.nu.nl
Verwijderd
Dat van de landinglights gebeurt meestal met FL100, maar dat zijn toch gewoon airline policies?
Verwijderd
Lijkt me een policy van local/national ATC. Zou leuk zijn: Transaaf laat de lichten dimmen op FL045, nah KLM maar op FL070 ofzoVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:03:
Dat van de landinglights gebeurt meestal met FL100, maar dat zijn toch gewoon airline policies?
edit:
make KLM -> Air France
make KLM -> Air France
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 19:13 ]
http://rfinder.asalink.net/free/ is een prima site om een behoorlijk goed flightplan uit te krijgen. Het klopt niet altijd 100%, maar het is een prima start, en houdt rekening met de laatste AIRAC cyclus.Megamind schreef op 04 mei 2004 @ 15:37:
[...]
Dat werkt idd ja![]()
Maar waar halen jullie nou die plannen vandaan? Ik wil ze eigenlijk ook zelf kunnen uitstippelen...
Andere mogelijkheden:
www.dijk.com
http://www.friendships.nl/flightplan/flightplan_list_all.php
http://home.wanadoo.nl/~frap/Pilotincommand.htm
Een nadeel van deze sites is dat flightplans vaak verouderd zijn omdat ze uitgaan van een verouderde AIRAC. Als er daarna iets gewijzigd is met intersecties of luchtroutes klopt het flightplan niet meer.
Of post een verzoekje op de speciale Flightplan-secties van de forums van www.avsim.com en www.simdeparture.nl
Een andere mogelijkheid is natuurlijk om echte charts te kopen (bijv. bij de Luchtvaart Hobby Shop) en zelf de route uitstippelen, of een tooltje als FSNavigator gebruiken.
Waarschijnlijk heb je dan een "discontinuity" in de LEGS pagina van de FMC. Deze moet je eerst weghalen om het flightplan weer sluitend te krijgen. Dit doe je door het waypoint onder de disco te selecteren zodat deze in je scratchpad komt, en daarna op de knop links van de disco te klikken. Alle waypoints onder de disco schuiven dan één positie naar boven en je disco is weg.En als je aan het einde van je vlucht ben dan krijg ik een FMC route "no-route" maar das logisch, hij moet gaan landen, maar ik moet dan met de normale autopilot doorvliegen totdat de localizer pakt. Of doe ik iets fout?
edit: ik zat even in de tut te kijken en daar hebben ze het over close disco maar k snap m niet
Verwijderd
Ik zou toch zweren dat het airline policies zijnVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:12:
[...]
Lijkt me een policy van local/national ATC. Zou leuk zijn: Transaaf laat de lichten dimmen op FL045, nah KLM maar op FL070 ofzo
edit:
make KLM -> Air France
Ach tja, kijk er is ook nog ATC dus zo belangrijk is het niet
Verwijderd
Lol, ik wil geen anti-reclame maken voor mn eigen site hoor, maar die pilotincommand site is wel heel erg oud
Ik gebruik meestal de friendships website, omdat ie redelijk up-to-date is. (zo niet, dan geef k een aantal direct intersecs aan in mn fmc als de airway niet in de laatste airac zit) En veel Vatsim vacc's hebben apparte secties voor flightplans van en naar dat land, zoals de Italian VACC. Wat je ook kan doen als je online vliegt, is flightplans van anderen kopieren. Je gebruikt dan serveinfo en kijkt of er nog een leuke vlucht is die je achterna wilt vliegen. Het bespaart een hoop tijd!
Verwijderd
Wel nee, dat is geen airline policy maar een internationale regel die ook in de trainingmanuals van jets staat.
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 20:34:
[...]
Ik zou toch zweren dat het airline policies zijn
Ach tja, kijk er is ook nog ATC dus zo belangrijk is het niet![]()
Begin winter 2003, op een heldere avond, kon ik dit ook zien. Parallel approaches op 36C en 36R. Je kon al van heel ver de landingslichtjes zien. Je zag ze ook inbound SPL VOR (nouja iig naar t veld en aangezien SPL als punt van EHAM word gebruikt...... you get the pointVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:41:
Nee Bolk is correct. Vanaf 10000 feet landing lights on (en bij het klimmen LL off vanaf FL100 of course). Ik zie ze 's avonds regelmatig hier met helder weer naderen voor EHAM met lights on.
alleen voor zowel 36C en 36R zijn geen goede plekken om te kijken naar landende wide bodies
DUs...
want omdta nu weer ZO even wat anders, ONTOPIC
[ Voor 6% gewijzigd door ND863 op 04-05-2004 21:03 ]
Verwijderd
Err, GPS wordt praktisch overal gebruikt in 'de grote vliegtuigen'. INS, FMS, FMC, MCDU etc etc, allen hebben de basis om via de 24 (?) satellieten hun positie te bepalen. In goede add-ons is het trouwens mogelijk de IRS te alignen zodat je flight computer weet waar het vliegtuig staat. Daarvoor moet dan een soort referentiepunt opgegeven worden, bijvoorbeeld de locatie van je gate op een luchthaven. Naar mijn weten is de SSW A310 één van de weinigen die dat heeft.Blackhole schreef op 04 mei 2004 @ 17:53:
[...]Want over een niet al te lange tijd zullen ook de grote vliegtuigen over gaan op GPS.
Heya ik heb van Rateletje een videotje gehad van FS maar hij draait FS8 en ik FS9 en ik weet niet waar in FS9 ik zijn bestand moet neerzetten en hoe ik hem moet bekijken (het is een .FSR bestand) kan iemand mij ff helpen?
Verwijderd
En de 767PiCVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 21:27:
[...]
Err, GPS wordt praktisch overal gebruikt in 'de grote vliegtuigen'. INS, FMS, FMC, MCDU etc etc, allen hebben de basis om via de 24 (?) satellieten hun positie te bepalen. In goede add-ons is het trouwens mogelijk de IRS te alignen zodat je flight computer weet waar het vliegtuig staat. Daarvoor moet dan een soort referentiepunt opgegeven worden, bijvoorbeeld de locatie van je gate op een luchthaven. Naar mijn weten is de SSW A310 één van de weinigen die dat heeft.
INS & IRS werken door middel van massa traagheidsmomenten. Als je een versnelling hebt (koersverandering bv) zal er ergens een traagheid onstaan. Deze word gemeten en daarna berekend.Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 21:27:
[...]
Err, GPS wordt praktisch overal gebruikt in 'de grote vliegtuigen'. INS, FMS, FMC, MCDU etc etc, allen hebben de basis om via de 24 (?) satellieten hun positie te bepalen. In goede add-ons is het trouwens mogelijk de IRS te alignen zodat je flight computer weet waar het vliegtuig staat. Daarvoor moet dan een soort referentiepunt opgegeven worden, bijvoorbeeld de locatie van je gate op een luchthaven. Naar mijn weten is de SSW A310 één van de weinigen die dat heeft.
INS werkt op basis van een pendel(module). IRS werkt veelal met behulp van een Ring Laser Gyroscope.
Het Flight Managemenst System (FMC/MCDU is daar een onderdeel van) maakt gebruik van INS of IRS. En dan heb ik het niet over de toekomst vliegtuigen. (alhoewel de A380 en 7E7 hoogstwaarschijnlijk ook een IRS gebasseerd systeem krijgen)
There is a loooooooong way to go for GPS....

[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 04-05-2004 22:29 ]
Ach dat zal ik niet gauw zeggen.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 00:08:
[...]
Gelukkig maar anders wordt het nog saai voor ons simmers
Denk dat je met GPS net zoveel in kan stellen als wat je ook doet in je FMC.
Dus daar zie ik het verschil niet in.
Alleen ja de meeste mensen hebben hier waarchijnlijk een verkeerd beeld of andere gedachten bij het wordt GPS.
Want zo als de meeste mensen beginnen met het instellen van het GPS,
doen dat gewoon van punt A naar B.
Dus vertrek en aankomst.
Maar dat is ook wel het makkelijkste wat je kan doen.
Maar als je eens wil weten wat het GPS allemaal kon zou ik je aanraden deze eens aan teschaffen.
http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=567
Denk dat er dan nog veel mensen op hun gedachten terug komen over het gebruik van het GPS in FS2004.
Dus ik zou het voor starters zeker aanraden.
Ik heb zelf ook deze lessen.
En ik moet zeggen ik het de veel zijdigheid van het GPS ook flink onder schat.
GPS > Direct Flight
Toekomst > Efficiency > Direct Flight
GPS zal echt een vervanger medium worden voor het huidige navigatie systeem. Wat kun je meer met 3 (GPS) satelitieten tegen over 3 VOR bakens en RNAV? Het huidige systeem voldoet qua navigatie uitstekend, en het is de standaard voor de luchtvaart. Alleen dit vervangen zonder dat het baat heeft zal niet gebeuren, immers zouden er dan certificaties voor het betreffende systeem komen, ALLE vliegtuigen moeten worden gemodificeerd, daarna weer worden gecertificeerd etc etc.
En hoe weet jij nou wat 'de meesten' hier zoal denken? Niet zo snel je vooroordelen trekken a.u.b. Ik weet niet waar jij aan denkt, maar wat denk jij dan te kunnen met GPS?
GPS zal echt een vervanger medium worden voor het huidige navigatie systeem. Wat kun je meer met 3 (GPS) satelitieten tegen over 3 VOR bakens en RNAV? Het huidige systeem voldoet qua navigatie uitstekend, en het is de standaard voor de luchtvaart. Alleen dit vervangen zonder dat het baat heeft zal niet gebeuren, immers zouden er dan certificaties voor het betreffende systeem komen, ALLE vliegtuigen moeten worden gemodificeerd, daarna weer worden gecertificeerd etc etc.
En hoe weet jij nou wat 'de meesten' hier zoal denken? Niet zo snel je vooroordelen trekken a.u.b. Ik weet niet waar jij aan denkt, maar wat denk jij dan te kunnen met GPS?
En weer een nieuw vluchtje!
Schiphol (EHAM) naar Gaza Intl (LVGZ) met de Boeing 737-200 van US Airforce
Het was de bedoeling om een stel terorristen op te halen daar, maar ze hadden het door en schakelden de lichten van de baan uit
vandaar geen landig 
Deze grote jongen gaat het proberen vol te houden tot het bittere einde toe:

Ligt er geen hondenpoep op de baan?

Nee, de schoonmakers hebben hun werk gedaan, nu opstijgen exclusief rookwolkjes.

Gear up (doe ik het niet veel te vroeg?)

Deze bocht werd mede mogelijk gemaakt door de mensen van GoT die me op het NAV/GPS schakelaartje wezen

Een stewardess wees me op het konijntje wat daar helemaal beneden liep

Gelukkig haalde ze het briefje "Ik ben gek" (dat ze erop had gedaan toen ze me op het konijntje wees) er gauw weer af toen deze halve gare me voorbij stoof

Kun je echt DOOR die wolken heen vliegen? Knal ik er niet vol boven op?

Hmm, gelukkig niet, en bij deze het laatste plaatje:

Ik heb nog wel meer schreenshots maar deze waren de mooiste/leukste en de fikse crash (by night) is niet geweldig om te zien
Schiphol (EHAM) naar Gaza Intl (LVGZ) met de Boeing 737-200 van US Airforce
Het was de bedoeling om een stel terorristen op te halen daar, maar ze hadden het door en schakelden de lichten van de baan uit
Deze grote jongen gaat het proberen vol te houden tot het bittere einde toe:

Ligt er geen hondenpoep op de baan?

Nee, de schoonmakers hebben hun werk gedaan, nu opstijgen exclusief rookwolkjes.

Gear up (doe ik het niet veel te vroeg?)

Deze bocht werd mede mogelijk gemaakt door de mensen van GoT die me op het NAV/GPS schakelaartje wezen

Een stewardess wees me op het konijntje wat daar helemaal beneden liep

Gelukkig haalde ze het briefje "Ik ben gek" (dat ze erop had gedaan toen ze me op het konijntje wees) er gauw weer af toen deze halve gare me voorbij stoof

Kun je echt DOOR die wolken heen vliegen? Knal ik er niet vol boven op?

Hmm, gelukkig niet, en bij deze het laatste plaatje:

Ik heb nog wel meer schreenshots maar deze waren de mooiste/leukste en de fikse crash (by night) is niet geweldig om te zien

Vooroordelen heb ik niet.ND schreef op 05 mei 2004 @ 01:11:
GPS > Direct Flight
En zal ik ook nooit krijgen.
Ik ga er vanuit wat ik hier allemaal lees, en ook hoe er vaak over GPS gepraat wordt hier.
Want na dat ik al ruim 10 jaar mee loop in het FS gebeuren, dan mag ik toch wel een beetje weten wat er zo al gedacht wordt door vele mensen.
Want ik ga er vanuit wat ik lees of wat ik hoor.
En dit zijn zeker niet mijn gedachten.
Maar GPS is net zo uitgebreid als het hele FMC gebeuren.
Want je kan bij GPS net zo goed van VOR naar VOR vliegen.
En ale andere dingen die je met het FMC doet si mogelijk met GPS.
Dus ik snap het hele gedoe niet dat het onder moet doen voor FMC.
Want het FS 2004 is bijna gelijk waardig als een FMC van PMDG.
Alleen denk ik niet dat veel mensen de moeite nemen om hem teproberen.
Omdat de oudere flightsim slechte GPS hadden waar teweinig ingesteld kon worden.
Dus daarom hebben veel msnen hem al afgeschreven.
Waaronder andere ik er ook een van was.
Maar ik ben door lezen en het bekijken van de nieuwe GPS mogelijkheden tot de conclusie gekomen dat het niet veel verschild dan een FMC.
Dus ik ben van mening dat er gewoon te minachtig over het FS GPS gebeuren gedacht wordt..
Let op dit laatste is een mening geen gedachte.
Anders kan het misschien bij sommige weer eens verkeerd overkomen.
En ik heb zeker geen zin om weer andermans fouten goed gaan zitten praten
Hmmm GPS ....
Denk eerder dat GPS gebruikt wordt omdat het eenvoudiger toepasbaar is. Kleiner systeem wat toch een berg mogenlijkheden heeft. Een propper met een compleet IRS / INS / FMS / FMC systeem zal wat moeilijk toepasbaar zijn. Waar laat je al die handel. Terwijl je er een Garmin systeem met 3 schroeven aan je panel ken fixen en een antanne door je dak boren.
Het standaard FS200X GPS systeem is natuurlijk dikke bullshit, net als een Boeing met GPS als hoofd navigatie.
Serieus GPS'en --> http://www.reality-xp.com/products/FL5/index.htm
Denk eerder dat GPS gebruikt wordt omdat het eenvoudiger toepasbaar is. Kleiner systeem wat toch een berg mogenlijkheden heeft. Een propper met een compleet IRS / INS / FMS / FMC systeem zal wat moeilijk toepasbaar zijn. Waar laat je al die handel. Terwijl je er een Garmin systeem met 3 schroeven aan je panel ken fixen en een antanne door je dak boren.
Het standaard FS200X GPS systeem is natuurlijk dikke bullshit, net als een Boeing met GPS als hoofd navigatie.
Serieus GPS'en --> http://www.reality-xp.com/products/FL5/index.htm
Nog klein vraagje, hoe doen jullie dat met de flight sim ATC? Bij mij zit ie alleen maar te zeuren dat ik de verkeerde kant op vlieg, klopt ook omdat mn flightplan anders is dan de plan in mn FMC...
Helemaal niet gebruiken.Megamind schreef op 05 mei 2004 @ 08:51:
Nog klein vraagje, hoe doen jullie dat met de flight sim ATC? Bij mij zit ie alleen maar te zeuren dat ik de verkeerde kant op vlieg, klopt ook omdat mn flightplan anders is dan de plan in mn FMC...
Maar als ik nou wil gaan landen en het is druk? Wel leuk als ik geleid wordt... Taxi clearance enz..
Verwijderd
GPS aan zich is niet zo interessant meer voor de kleine luchtvaart (in toekomst perspectief gezien) het word meer een soort van geintegreerd systeem.
Boven is Skylane 182, midden is Cessna Mustang, onder is Diamond

Dit is de Garmin G1000, wordt al toegepast in de productie van Cessna 182 (yep het ooit standaard kistje van FS) en hier zitten niet alleen maar GPS'sen in, maar ook bijvoorbeeld een digitale versie van bijvoorbeeld olietemp, rpm en brandstofvoorraad...
Cessna Garmin site
De hele Cessna 2004 SE productie was al vorig jaar bij de introductie van de G1000 volledig uitverkocht...
De G1000 word ook toegepast in productie bij Mooney, is al in productie bij Diamond en ook NewPiper heeft hem aangekondigd, als ze voor die tijd niet faillliet zijn. (je kunt op de Garmin site een aantal PDF downen met testen) http://www.garmin.com
Concurrent Cirrus (de bijna grootste producent in aantallen tegenwoordig) gebruikt de concurrent, Avidyne Integra, er vliegen er 2 van rond in Nederland geloof ik... (De cirrus importeur voor Europa zit op EHGG)...
http://www.cirrusdesign.com

De Cirrus is al in ontwikkeling met deze cockpit voor FS, de Garmin ook...allebei payware...

Dit is de Garmin G1000, wordt al toegepast in de productie van Cessna 182 (yep het ooit standaard kistje van FS) en hier zitten niet alleen maar GPS'sen in, maar ook bijvoorbeeld een digitale versie van bijvoorbeeld olietemp, rpm en brandstofvoorraad...
Cessna Garmin site
De hele Cessna 2004 SE productie was al vorig jaar bij de introductie van de G1000 volledig uitverkocht...
De G1000 word ook toegepast in productie bij Mooney, is al in productie bij Diamond en ook NewPiper heeft hem aangekondigd, als ze voor die tijd niet faillliet zijn. (je kunt op de Garmin site een aantal PDF downen met testen) http://www.garmin.com
Concurrent Cirrus (de bijna grootste producent in aantallen tegenwoordig) gebruikt de concurrent, Avidyne Integra, er vliegen er 2 van rond in Nederland geloof ik... (De cirrus importeur voor Europa zit op EHGG)...

De Cirrus is al in ontwikkeling met deze cockpit voor FS, de Garmin ook...allebei payware...
Voor de mensen die eens een echte Yoke willen hebben, moeten is eens hier kijken 
http://members.aol.com/horizcs/access.html
Verwijderd
LOL...heb je de prijzen gezien..! niet normaal meer..!Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 09:28:
Voor de mensen die eens een echte Yoke willen hebben, moeten is eens hier kijken
JA daar heb ik express niets over gezegtVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 09:32:
[...]
LOL...heb je de prijzen gezien..! niet normaal meer..!
Want dan kijkt niemand meer
Maar ja je heb er wel wat voor terug.
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 05-05-2004 09:34 ]
Verwijderd
Ik vraag het me af, het is plastic en hout...lijkt me meer georienteerd op die full cockpitbouwers...niet de ordinaire simmer met een desktop joystick/CH yoke...Blackhole schreef op 05 mei 2004 @ 09:34:
[...]
JA daar heb ik express niets over gezegt
Maar in de grote vliegtuigen gebruik je toch niet zoveel de yoke... Ik zou eerder een Throttle makenBlackhole schreef op 05 mei 2004 @ 09:34:
[...]
JA daar heb ik express niets over gezegt
JA dat denk ik ook wel.Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 09:46:
[...]
Ik vraag het me af, het is plastic en hout...lijkt me meer georienteerd op die full cockpitbouwers...niet de ordinaire simmer met een desktop joystick/CH yoke...
Want voor een gemiddelde Simmer is het echt te prijzig.
In het BOM van de KLM staat:ND schreef op 04 mei 2004 @ 21:02:
[...]
Begin winter 2003, op een heldere avond, kon ik dit ook zien. Parallel approaches op 36C en 36R. Je kon al van heel ver de landingslichtjes zien. Je zag ze ook inbound SPL VOR (nouja iig naar t veld en aangezien SPL als punt van EHAM word gebruikt...... you get the point) en naar downwind draaien. Je zag ze zelfs tot en met baseleg. Mooi was dat, kon je ze het volledige circuitje volgen.
![]()
alleen voor zowel 36C en 36R zijn geen goede plekken om te kijken naar landende wide bodies![]()
DUs...
want omdta nu weer ZO even wat anders, ONTOPIC![]()
Landing - and taxi lights
-During ground manoeuvres, day and night, at least the nose landing/taxi lights should be on, except when these lights may cause a nuisance to ground personnel or cockpit crew
-During take-off and initial climb and during approach and landing, the landing lights should be on, day and night
-In conditions of reduced visibility (haze, fog, low clouds or precipitation) the use of landing lights is SCD in view of the possibility of undesireable refelections or desorientation
-Use of landing lights not only serves to 'see and be seen' but also reduces the risk of bird collisions
-o-0-o-
Wanneer ze volgens de checklist aanmoeten is tijdens de approach checklist, een vaste hoogte staat niet voorgeschreven. We hebben ooit wel geleerd dat je ,binnen de CTR en beneden de 3000 ft als je de CTR nadert, de landing lights aan moet zetten. Dit zodat tower je dan kan spotten, maar dat was alles VFR, is bij die grote bakken niet echt van toepassing (radar vectors).
Hehehe toen ik vorig jaar voor het eerst een foto zag met zulke schermen erin kon ik mn ogen niet gelovenVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 09:27:
GPS aan zich is niet zo interessant meer voor de kleine luchtvaart (in toekomst perspectief gezien) het word meer een soort van geintegreerd systeem.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cessna Garmin site
[afbeelding]
Ohja ik probeerde alleen maar te zeggen dat GPS in de grote luchtvaart nog een tijdje kan duren. De techniek mag dan wel voor de (vliegtuig)deur liggen, maar het daadwerkelijk standaardiseren licht nog ergens op FL999
Alleen is een wat hardere landing veel beter want dan draaien de wielen sneller mee met het vliegtuig wat betekend minder slijtage van de wielen, en vooral meer grip... En dat zijn de woorden van een KLM 767 pilootBlackhole schreef op 02 mei 2004 @ 20:57:
[...]
Nee hoorik vind ook hoe zachter de landing hoe trotser ik ben
Want iedereen kan hem zo maar neer pleuren , maar om hem te langen zo dat je haast niet merk dat je de grond raak.
Dat zijn er maar erg weinig.
Dus ik vind het niet gek.
zo ben ik ooit begonnen met landen , om hem zo zacht mogelijk neer tezetten.
Dat vind ik pas een uitdaging.
Dit topic is gesloten.