Bij mij zijn fps vergelijkbaar, misschien zelfs iets minderND schreef op 24 april 2004 @ 13:40:
whoohaa VET!
Zijn de fpsjes beter geworden in vergelijking met de 7/600?
Hij is lekker 
Het enige probleem is dat aan het eind van de vlucht m'n radio stack opeens niets meer deed, zodat ik de ILS niet kon tunen
Dit probleem had ik ook af en toe bij de 600/700 al.

Het enige probleem is dat aan het eind van de vlucht m'n radio stack opeens niets meer deed, zodat ik de ILS niet kon tunen

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Moet je zorgen dat de avionics masterswitch aanstaat. Dit is niet een switch in de PMDG maar in bijvoorbeeld een cessna, je kan hem ook "binden" in je FS key settings.Tourniquet schreef op 24 april 2004 @ 16:20:
Hij is lekker
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TCAS is echt super!
Iemand al online geprobeerd m.b.v AIBridge?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Heb ik gedaan (ik heb 'm als Control+K geassigned), maar dat werkt ook niet. Het is ook niet zo dat de radio's het gelijk niet doen, maar vaak pas aan het eind van de vlucht.DutchCommando schreef op 24 april 2004 @ 16:35:
[...]
Moet je zorgen dat de avionics masterswitch aanstaat. Dit is niet een switch in de PMDG maar in bijvoorbeeld een cessna, je kan hem ook "binden" in je FS key settings.
Verwijderd
Ik heb dit even uit de tutorial van Timothy Metzinger geknipt. Dit was bij toen de oplossing voor het probleem dat jij nu hebt.Tourniquet schreef op 24 april 2004 @ 16:20:
Hij is lekker
Appendix 6 – Add an Audio Panel to the PMDG 737NG
I've added an audio panel from the default 737 to the NG - In my extensive (5 minutes on the
ground) testing, I've determined that I can now ident nav radios, have both com radios going at
once, and activate/deactivate the marker beacons.
Here's what you need to do to make it work. Neither I, nor PMDG, take any responsibility for
supporting this.
What you're going to have to do is edit PANEL.CFG in the following directories:
Fltsimroot\aircraft\PMDG737-300\Panel\
Fltsimroot\aircraft\PMDG737-300\Panel.VC\
First (of course), make a backup of your original panel.cfg file(s).
Then edit the file(s) with notepad and find the section that starts with:
//--------------------------------------------------------
[Window08] // PMDG_RADIO_STACK_PANEL
Edit the section so it reads:
file=..\panel\737NG_RADIO_BACKGROUND.bmp
file_1024=..\panel\737NG_RADIO_BACKGROUND.bmp
size_mm=800,600
position=8
visible=0
Background_color=0,0,0
ident=RADIO_STACK_PANEL
gauge00=PMDG_737NG_Main!RadioBackLight, 0, 0, 165, 455
gauge01=PMDG_737NG_RADIOS!PMDG_737NG_RADIOS, 0, 0, 800, 600
gauge02=737-400!Audio, 415,460,225 //tmm-added 737 audio panel
Save the file(s) and you're good to go.
En de download is binnen
Verwijderd
Hij is echt mega!!
FPS vind ik wel meevallen , ik had ze zelfs op sommige momenten nog wel hoger als de 737-6/700
NG RULLLEES
FPS vind ik wel meevallen , ik had ze zelfs op sommige momenten nog wel hoger als de 737-6/700
NG RULLLEES
PMDG zegt dat ze eea geoptimaliseert hebben ter verbetering van de FPS. Dit is ook zo, maar aan de andere kant moet niet vergeten dat bv tcas er weer bijgekomen is.. Al met al denk ik niet dat er veel veranderd is, ik merk geen verschil in ieder geval.
Verder is hij wel erg stoer, ik vind de sounds van de tcas wat aan de ruis, maar die zijn te vervangen misschien
Wijkt deze tcas trouwens autom uit of niet?
Verder is hij wel erg stoer, ik vind de sounds van de tcas wat aan de ruis, maar die zijn te vervangen misschien
Wijkt deze tcas trouwens autom uit of niet?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
is dat IRL ook zo ?
Bij een RA moet je altijd zelf actie ondernemen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Met de nadruk op de A van RAkenneth schreef op 24 april 2004 @ 18:49:
Bij een RA moet je altijd zelf actie ondernemen.
A = Advisory
Verwijderd
Werkt niet. Met deze oplossing kun je helemaal niks veranderen, de display is dood. Je kunt nog wel praten, maar manueel kun je niks veranderen. Je hebt dus ook geen tcas.Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 17:22:
[...]
Ik heb dit even uit de tutorial van Timothy Metzinger geknipt. Dit was bij toen de oplossing voor het probleem dat jij nu hebt.
Appendix 6 – Add an Audio Panel to the PMDG 737NG
I've added an audio panel from the default 737 to the NG - In my extensive (5 minutes on the
ground) testing, I've determined that I can now ident nav radios, have both com radios going at
once, and activate/deactivate the marker beacons.
Here's what you need to do to make it work. Neither I, nor PMDG, take any responsibility for
supporting this.
What you're going to have to do is edit PANEL.CFG in the following directories:
Fltsimroot\aircraft\PMDG737-300\Panel\
Fltsimroot\aircraft\PMDG737-300\Panel.VC\
First (of course), make a backup of your original panel.cfg file(s).
Then edit the file(s) with notepad and find the section that starts with:
Edit the section so it reads:
file=..\panel\737NG_RADIO_BACKGROUND.bmp
file_1024=..\panel\737NG_RADIO_BACKGROUND.bmp
size_mm=800,600
position=8
visible=0
Background_color=0,0,0
ident=RADIO_STACK_PANEL
gauge00=PMDG_737NG_Main!RadioBackLight, 0, 0, 165, 455
gauge01=PMDG_737NG_RADIOS!PMDG_737NG_RADIOS, 0, 0, 800, 600
gauge02=737-400!Audio, 415,460,225 //tmm-added 737 audio panel
Save the file(s) and you're good to go.
En de download is binnen.....CU later
Wat is nou eigenlijk de TCAS? Heb wel PMDG 600/700 maar de optie/functie TCAS ben ik nog niet tegenkomen of zit helemaal niet bij 600/700
Deze zit niet bij de 600/700, alleen bij de 800/900.A1ex schreef op 25 april 2004 @ 00:03:
Wat is nou eigenlijk de TCAS? Heb wel PMDG 600/700 maar de optie/functie TCAS ben ik nog niet tegenkomen of zit helemaal niet bij 600/700
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Verwijderd
weet iemand hoe je direct x 9 water kan krijgen ik zag hem namelijk op een site maar de link deed het niet
Verwijderd
http://library.avsim.net/...chTerm=dx9&CatID=msfs2004 en dan bedoel ik dus
Category: FS2004 Scenery
Replacement 'Overcast' Water Texture (VERSION 3)
Category: FS2004 Scenery
Replacement 'Overcast' Water Texture (VERSION 3)
daaaaamn! dat spel ziet er zeker onwijs mooi uit!
zou wel vet zijn als de grond ook onwijs gedetaileerd zou zijn. ( en nog vetter als je pc het trok
)
JA en in die B737 300 van Ariane heb ik hem ook al zitten.
En als ik hem aan zet dan reageerd hij daadwerkelijk wel op het verkeer wat er om je heen zit.
Sp zou je het hier niet over een spel willen hebben.dartbord schreef op 25 april 2004 @ 06:37:
daaaaamn! dat spel ziet er zeker onwijs mooi uit!zou wel vet zijn als de grond ook onwijs gedetaileerd zou zijn. ( en nog vetter als je pc het trok
)
Dit is een SIM en ik denk ook niet dat hier de meeste diehardsimmers willen horen dat ze maar een spelletje aan het doen zijn.
Zeker niet nadat ze weer eens voor 1000€ aan hardware hebben gekocht om wer een beetje real te kunnen vliegen.
Dus onderscheid een spel en een sim wel van elkaar.
Want dat staat beter als je zegt "Zo dit is een mooie SIM, dan zo dit is een leuk spelletje :
Zo dit was weer even genoeg hier over nu weer verder met mooie shots van de nieuwe B737 800/900.
(helaas heb ik hem nog niet, dus ik kan nog even geen screesn shots plaatsen.)
[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 25-04-2004 11:12 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Traffic alert and Collision Avoidance SystemVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 01:01:
TCAS stond toch voor Traffic Collision Alert System???
Verwijderd
de grond is niet zo detaileerd omdat 1: de meeste pc zijn te langzaam 2: als je echt hoog vlieg zie je toch nix in het echt dus waarom wel in een SIMdartbord schreef op 25 april 2004 @ 06:37:
daaaaamn! dat spel ziet er zeker onwijs mooi uit!zou wel vet zijn als de grond ook onwijs gedetaileerd zou zijn. ( en nog vetter als je pc het trok
)
Hier wat picca's van Qantas NTAA naar YSSY. Ik moet eerlijk zeggen de framerates zijn vrij goed zelfs met VC, regen, 80% 3D wolken enzovoort.

zoals je ziet zijn de ruiterwissers hard nodig

Even kijken hoe het eruitziet van de FO's bureau

Bovenste plaatje tonen wat instellingen tabs, best wel handig moet ik zeggen

Deze is het nieuwe aanwinst van PMDG waarvan een link te vinden is in de startpost.
737NG 800/900
zoals je ziet zijn de ruiterwissers hard nodig
Even kijken hoe het eruitziet van de FO's bureau
Bovenste plaatje tonen wat instellingen tabs, best wel handig moet ik zeggen
Deze is het nieuwe aanwinst van PMDG waarvan een link te vinden is in de startpost.
737NG 800/900
[ Voor 9% gewijzigd door Badtothebone op 25-04-2004 14:17 . Reden: vertellen wat het is en waar het te kopen is ;-) ]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ben nu ook trotse eigenaar van de PMDG B737 800/900.
Heb net even mijn eerste vluchtgedaan met een B738.
Even mijn eerste indruk,
Vind het een hele mooie plane.
Lekker groot voor een B737.
Wel even wennen om met zo'n bak te vliegen .
Maar de fps zijn wel iets verbeterd.
Ga straks wel weer even verder met de B737 -800-900
Heb net even mijn eerste vluchtgedaan met een B738.
Even mijn eerste indruk,
Vind het een hele mooie plane.
Lekker groot voor een B737.
Wel even wennen om met zo'n bak te vliegen .
Maar de fps zijn wel iets verbeterd.
Ga straks wel weer even verder met de B737 -800-900
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wel erg leuk gedaan met die wipers.Badtothebone schreef op 25 april 2004 @ 14:14:
Hier wat picca's van Qantas NTAA naar YSSY. Ik moet eerlijk zeggen de framerates zijn vrij goed zelfs met VC, regen, 80% 3D wolken enzovoort.
737NG 800/900
ze bewegen echt
en het scheeld niet zo veel aan je FPS.
Maar die menutjes zijn erg handig ja .
Verwijderd
http://www.fs2000.org/last/news.asp?id=7847
deze bedoelde ik dus
FS2004 Dynamic Water Texture Set, version 15
deze bedoelde ik dus
FS2004 Dynamic Water Texture Set, version 15
Nou na een diversion naar NZAA zijn wij veilig geland.
Morgen gaan wij weer richting YSSY, ik ga nu een overnachting regelen voor mij passagiers en tv kijken

Runway in sight

Vol in de ankers...

Even wachten tot mijn grote broer voorbij gaat dan gaan wij richting de gate.
Morgen gaan wij weer richting YSSY, ik ga nu een overnachting regelen voor mij passagiers en tv kijken
Runway in sight
Vol in de ankers...
Even wachten tot mijn grote broer voorbij gaat dan gaan wij richting de gate.
Verwijderd
Wat ik erg gaaf vind aan die PMDG 800/900 het tinkeltje toen ik fully esteblished was op 26R bij EDDT. Het geeft net even wat extra's hehe, maar waar is het eigenlijk voor? Om de cabin crew te waarschuwen ofzo? Als je geland bent hoort je het zelfde geluid.
Ik heb ook de tcas aan de praat kunnen krijgen met aibridge, wat opzich een koud kunstje is. Je werkt alsnog met sbrelay uiteraard en laat automatisch de sessie zoeken in aibridge. Ik hoef nu helemaal nooit meer naar de SB interface te kijken, aangezien ik de frequenties tune.
De kist zelf draait in mijn ogen veel scherper dan -700 in de vorige versie. Ook het taxien gaat wat vloeiender en je schiet niet gelijk omhoog tijdens bij het roteren, en dan praat ik over de ervaring bij de -800.
Al met al een geweldige kist, there's nothing better!
Ik heb ook de tcas aan de praat kunnen krijgen met aibridge, wat opzich een koud kunstje is. Je werkt alsnog met sbrelay uiteraard en laat automatisch de sessie zoeken in aibridge. Ik hoef nu helemaal nooit meer naar de SB interface te kijken, aangezien ik de frequenties tune.
De kist zelf draait in mijn ogen veel scherper dan -700 in de vorige versie. Ook het taxien gaat wat vloeiender en je schiet niet gelijk omhoog tijdens bij het roteren, en dan praat ik over de ervaring bij de -800.
Al met al een geweldige kist, there's nothing better!
zeg die 800-900 is net als de 'gewone' NG te koop, los van elkaar. komt er nog een soort combie pakket? want ik wil ze graag hebben maar 2 keer los van elkaar betalen is misschien wat overdreven en misschien is t wat goedkoper te zamen
Verwijderd
Ik kan het nauwelijks geloven maar ik ik las dit op FSMagazine:
Ariane kondigt aan dat hun nieuwe B737NG series bijna klaar zijn voor release. Gezegd moet worden dat de beelden er fantastisch uitzien. De VC ziet er piekfijn uit, en men geeft aan dat de cockpit hoog functioneel zal zijn met alle toeters en bellen die een die-hard-flightsimmer zoekt in een toestel. Kijk op de nieuwspagina van Ariane voor een sneakpreview en meer informatie.
http://www.arianedesign.com/news/news.asp
Ariane kondigt aan dat hun nieuwe B737NG series bijna klaar zijn voor release. Gezegd moet worden dat de beelden er fantastisch uitzien. De VC ziet er piekfijn uit, en men geeft aan dat de cockpit hoog functioneel zal zijn met alle toeters en bellen die een die-hard-flightsimmer zoekt in een toestel. Kijk op de nieuwspagina van Ariane voor een sneakpreview en meer informatie.
http://www.arianedesign.com/news/news.asp
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:05 ]
ja,... hé.... nu weet ik t toch niet meer. welke is nou beter.../mooier...
Persoonlijk heb ik het niet zo op Ariane. Iemand al dat flightsim affaire gelezen op avsim toen? 
Ik vind het meer lijken op een slecht gerenderde cockpit met slechte foto's erin geplakt. Letterlijk geplakt...
Ik vind het meer lijken op een slecht gerenderde cockpit met slechte foto's erin geplakt. Letterlijk geplakt...
[ Voor 37% gewijzigd door ND863 op 25-04-2004 23:10 ]
Achja, geef toe hun 734 models waren wel erg mooi! Heb ik vaak mee gevlogen icm het DF-panel. Denk ook dat het model deze keer weer erg mooi zal zijn, maar het panel, ondanks dat het er schitterend uit ziet, toch niet aan de PMDG 737 800/900 NG kan tippen...ND schreef op 25 april 2004 @ 23:10:
Persoonlijk heb ik het niet zo op Ariane. Iemand al dat flightsim affaire gelezen op avsim toen?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Nee het enige voor deel tegen over die van de PMDG is dta ze fps vriendelijk zijn.McFlipp schreef op 25 april 2004 @ 23:13:
[...]
Achja, geef toe hun 734 models waren wel erg mooi! Heb ik vaak mee gevlogen icm het DF-panel. Denk ook dat het model deze keer weer erg mooi zal zijn, maar het panel, ondanks dat het er schitterend uit ziet, toch niet aan de PMDG 737 800/900 NG kan tippen...
Dus voor mensen met een trage pc dus goed te vliegen.
Verwijderd
Ik geef je 1 tip: Wacht nog even met het kopen van een NG, want het is beter om eerst te vergelijken voor je iets doet. Ariane kan zoveel zeggen, maar eerst zien dan geloven.. Als ik die plaatjes zo zie ziet t er realistisch uit, maar visuals is wat anders dan realistisch vliegen. Ik heb bij Ariane geen eens een 2d cockpit gezien, waar ik het meest in vlieg. PMDG is een betrouwbaar bedrijf met mensen die er echt verstand van hebben. Als Ariane echt een goede cockpit willen maken laat ze eens focussen op een 777 bijvoorbeeld.
jeehaa schreef op 25 april 2004 @ 23:03:
ja,... hé.... nu weet ik t toch niet meer. welke is nou beter.../mooier...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:23 ]
Verwijderd
hmm echt vaag ik heb een paar scenery''s van internet gehaald en gedaan in addon scenery en de scenery.cfg aangepast en fs2004 detecteerde ze allemaal(stuk of 10) maar ze komen niet im mijn "Select Flight" menu maar WEL in me scenery libary bij settings.... kan iemand me helpen ?
Je moet zowiezo de 600/700 hebben anders gaat het 800/900 pakket niet werken. Er komt geen combipakket. De 800/900 is de eerste 2 weken trouwens voor een actieprijs te koop. $22, over 2 weken 27$.jeehaa schreef op 25 april 2004 @ 22:42:
zeg die 800-900 is net als de 'gewone' NG te koop, los van elkaar. komt er nog een soort combie pakket? want ik wil ze graag hebben maar 2 keer los van elkaar betalen is misschien wat overdreven en misschien is t wat goedkoper te zamen
Er is trouwens een demoversie uit van Dubai Intl. met rode kruizen en blauwe blokken op het veld.
lol Ariane en goede fps... Dat is een contradictio in terminis! (wattuh?Blackhole schreef op 25 april 2004 @ 23:16:
[...]
Nee het enige voor deel tegen over die van de PMDG is dta ze fps vriendelijk zijn.
Dus voor mensen met een trage pc dus goed te vliegen.

ja ik weet dat je 6-7 nodig hebt voor de 8-9 maar er komt geen actiepakket zeg je... hm dan moet ik dus snel beslissen om zo 5 bucks te sparenTourniquet schreef op 25 april 2004 @ 23:19:
[...]
Je moet zowiezo de 600/700 hebben anders gaat het 800/900 pakket niet werken. Er komt geen combipakket. De 800/900 is de eerste 2 weken trouwens voor een actieprijs te koop. $22, over 2 weken 27$.
Er is trouwens een demoversie uit van Dubai Intl. met rode kruizen en blauwe blokken op het veld.www.flytampa.com
Verwijderd
Naja, koop toch lekker de van precisionmanuals.. dan weet je tenminste dat je geen miskoop doet want wij hebben m uitvoerig voor je getest 
jeehaa schreef op 25 april 2004 @ 23:36:
[...]
ja ik weet dat je 6-7 nodig hebt voor de 8-9 maar er komt geen actiepakket zeg je... hm dan moet ik dus snel beslissen om zo 5 bucks te sparen
ga ik dat toch mooi doenVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:40:
Naja, koop toch lekker de van precisionmanuals.. dan weet je tenminste dat je geen miskoop doet want wij hebben m uitvoerig voor je getest![]()
[...]
Met de tutorial van Timothy Metzinger moet het lukken. 
Te verkrijgen op avsim.com (filename: 737ngadvtutorialv2.zip)
Te verkrijgen op avsim.com (filename: 737ngadvtutorialv2.zip)
Verwijderd
De koers is euro1,18/$ wat betekend dat je pakketje 74,22 euro kost als ik het goed heb. Er zitten goeie manuals bij de PMDG en het is leuk om je erin te verdiepen als je een beetje tijd hebt. Denk dat het erg stimulerend is om de panel te leren kennen en je hoeft ook niet alles te weten om lekker te kunnen vliegen.
jeehaa schreef op 25 april 2004 @ 23:48:
[...]
ga ik dat toch mooi doenwat is ook alweer de stand van de dollar @ the moment?
maar is het niet een extreem ingewikkelde cockpit?de fmc, heb ik nog nooit gebruikt(nog nooit gehad) in andere toestellen. dat is nl mijn vrees. dat als ik m heb en ik ga vliegen dat ik geen wegwijs wordt in alle systemen en de boel aan de kant schuif
Ik heb er minder last van de bij de PMDGMcFlipp schreef op 25 april 2004 @ 23:22:
[...]
lol Ariane en goede fps... Dat is een contradictio in terminis! (wattuh?)
Dat zekers want die van pmdg is erg mooi en is ook lekker veel liv voor te dll.Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:40:
Naja, koop toch lekker de van precisionmanuals.. dan weet je tenminste dat je geen miskoop doet want wij hebben m uitvoerig voor je getest![]()
[...]
En zeker op dit moment Addon nummer 1 voor de die hard simmers onder ons.
Verwijderd
Kan even die gast van klassieke talen zich ermee bemoeien?McFlipp schreef op 25 april 2004 @ 23:22:
[...]
lol Ariane en goede fps... Dat is een contradictio in terminis! (wattuh?)
Surry luitjes maar ik moet mij even laten gelden met offtopic gebral tussen al het NG geweld wat ik niet kan draaien op mijn bak en waar ik zo intens verdrietig van wor.

Ben blij dat ze nu klaar zijn met die 800/900 (lekker dingetje trouwens), kunnen ze door met de queen of the skies. De previews zien er
uit.
ZoietsVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 00:49:
[...]
Kan even die gast van klassieke talen zich ermee bemoeien?Maar het lijkt mij, in goed Nederlands vertaald, een understatement. Oftewel een pleonasme. Heb ik het goed Flipp?
Surry luitjes maar ik moet mij even laten gelden met offtopic gebral tussen al het NG geweld wat ik niet kan draaien op mijn bak en waar ik zo intens verdrietig van wor.![]()
![]()
Zoiets als een kleine reus...
Niet helemaal ideaal gebruikt hier dus, maar toch vind ik het c.i.t...
Nee voor Traffic alert and Collision Avoidance SystemVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 01:01:
TCAS stond toch voor Traffic Collision Alert System???
Zoals jij 't zegt zou hij een alert moeten geven op 't moment dat je ergens tegenaan vliegt
Doet www.simdeparture.nl het niet meer, of zit er een kink in de kabel?
Die site doet het goed bij mij.rollebol schreef op 26 april 2004 @ 09:56:
Doet www.simdeparture.nl het niet meer, of zit er een kink in de kabel?
Maar ATCbox werkt weer niet hier
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Vraagje,
Ik speel FS2004 op een P4 2.0 256 mb PC800 + Win XP Home met een GF3TI200 42.01 drivers (DX9.0b) voor mn gewone beeld en een GF2mx400 voor mn lcd scherm met alle panels erop.
Nu heb ik laatst de nieuwe pmdg erop gezet en het stottert nu als de ziekte.
Licht dit aan mn "oude" videokaart of aan mn geheugen ?
Zou ik voor een dual monitor configuratie het beste af zijn met een Matrox parhelia of kan ik net zo goed mn GF3 bewaren voor mn panels scherm en een nieuwe recente videokaart kopen voor mn "normale" beeld ?
Ik speel FS2004 op een P4 2.0 256 mb PC800 + Win XP Home met een GF3TI200 42.01 drivers (DX9.0b) voor mn gewone beeld en een GF2mx400 voor mn lcd scherm met alle panels erop.
Nu heb ik laatst de nieuwe pmdg erop gezet en het stottert nu als de ziekte.
Licht dit aan mn "oude" videokaart of aan mn geheugen ?
Zou ik voor een dual monitor configuratie het beste af zijn met een Matrox parhelia of kan ik net zo goed mn GF3 bewaren voor mn panels scherm en een nieuwe recente videokaart kopen voor mn "normale" beeld ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Denk je geheugen, tis verstandig om minimaal 512 voor FS te hebben, en sommige hier raden zelfs 1024 aan voor nog betere prestatie. Of het aan je videokaart gedeeltelijk ligt weet ik niet, zou natuurlijk ook kennen
De meningen over geheugen zijn wat verdeeld, maar het is zeker zo dat 512 toch wel het minimum is. 256 is simpelweg te weinig, hij gaat te veel swappen en dat zie je terug in ultiem schokken zeker bij wisselen van views etc
Ik heb momenteel 512, maar had 1gb en ik merk het verschil echt onwijs. Ik had met 1gb ram vrijwel geen last van textures die nog ingeladen moeten worden en ook het afspelen van lange wavjes (heeft de pmdg onder andere bij touchdown) loopt ie vloeiend verder. Ik moet dan ook zo snel mogenlijk weer 1gb ram hebben hehe
Ik heb momenteel 512, maar had 1gb en ik merk het verschil echt onwijs. Ik had met 1gb ram vrijwel geen last van textures die nog ingeladen moeten worden en ook het afspelen van lange wavjes (heeft de pmdg onder andere bij touchdown) loopt ie vloeiend verder. Ik moet dan ook zo snel mogenlijk weer 1gb ram hebben hehe
Owke cool senks voor de replies !
Geheugen is dus een must !
Videokaart laten we dan maar ook naar kijken omdat de GF3TI200 toch wel een beetje antiek is voor FS2004 of valt hiervoor nog wat te tweake ?
Videokaart laten we dan maar ook naar kijken omdat de GF3TI200 toch wel een beetje antiek is voor FS2004 of valt hiervoor nog wat te tweake ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Bij mij was een upgrade naar 1 gig ram een maand of 5 geleden de uitkomst voor een schokende FS2004. Het is nu iets meer vloeiend wat het veel prettige maakt om te vliegen.Wilde schreef op 26 april 2004 @ 12:39:
De meningen over geheugen zijn wat verdeeld, maar het is zeker zo dat 512 toch wel het minimum is. 256 is simpelweg te weinig, hij gaat te veel swappen en dat zie je terug in ultiem schokken zeker bij wisselen van views etc
Ik wel zeggen dat je ook naar de andere instellingen moeten kijken zoals 3D clouds en AI Traffic want als je die op 100% hebt dan gaat zowiezo minder FPS opleveren. Zet je 3D clouds op 30% en AI traffic op 70% en zie dan wat een verschil er is tussen beide op 100%
vraagje:
ik heb nl2000 netjes ge-uninstalled, maar nu ligt schiphol en zijn taxibanen hoger dan de runway's. de taxibanen vallen er dus zeg maar overheen. iemand die weet hoe dit op te lossen is? misschien andere coordinaten in de scenery.cfg ? maar welke? verder is echt alles weg in de add-on scenery folder en de scenery library.
ik heb nl2000 netjes ge-uninstalled, maar nu ligt schiphol en zijn taxibanen hoger dan de runway's. de taxibanen vallen er dus zeg maar overheen. iemand die weet hoe dit op te lossen is? misschien andere coordinaten in de scenery.cfg ? maar welke? verder is echt alles weg in de add-on scenery folder en de scenery library.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Die GF3 is niet slecht als je niet veel geeft om super textures, maar als je echt voor quality gaat zou ik toch maar aan een 9800 Pro gaan denken.salutem schreef op 26 april 2004 @ 12:49:
Owke cool senks voor de replies !
Parhelia is out of the question, die is gewoonweg te traag.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Hier .. Radeon 9800 Pro 128 MB ... FS op hoogste settings

6X AA
16X AAF
8X AGP
Spelresolutie : 1024X768 @ 32
OPLOSSINGEN HOOR IK GRAAG

6X AA
16X AAF
8X AGP
Spelresolutie : 1024X768 @ 32
OPLOSSINGEN HOOR IK GRAAG
Is het altijd zo of alleen toevallig bij dit shot?
Zo hier een paar plaatjes van een vluchtje EGKK - LIEO met een B738 van SAS...
Btw alle plaatjes zijn thumbs (echte!) en clickable voor origineel:

Pushback!

Line-up 26R!

Gek ding wilde geen v-speeds geven... Had toch echt alles ingevuld (op lsk's klikken werkte niet)

Rotate!

Lekker doortrappen, dat windje in de rug helpt zeker

Hmmz wel hele hoge app speeds... wtf...

Lekker dalen tussen de wolkjes door...

Gear down!

Zo is wel weer mooi geweest nu met die a/p die gaan we er eens afgooien

Wel een leuk vluchtje, was de eerste in een half jaar
Alleen snap niet waaren ie geen v-speeds gaf en waarom die app-speeds zo fucked up waren 
Btw:
800 x 600 x 10 = 4.800.000 pixels
602 x 452 x 17 = 4.625.768 pixels
Dus niet zeiken dat het meer dan 10 plaatjes zijn
Btw alle plaatjes zijn thumbs (echte!) en clickable voor origineel:

Pushback!

Line-up 26R!

Gek ding wilde geen v-speeds geven... Had toch echt alles ingevuld (op lsk's klikken werkte niet)

Rotate!

Lekker doortrappen, dat windje in de rug helpt zeker

Hmmz wel hele hoge app speeds... wtf...

Lekker dalen tussen de wolkjes door...

Gear down!

Zo is wel weer mooi geweest nu met die a/p die gaan we er eens afgooien

Wel een leuk vluchtje, was de eerste in een half jaar
Btw:
800 x 600 x 10 = 4.800.000 pixels
602 x 452 x 17 = 4.625.768 pixels
Dus niet zeiken dat het meer dan 10 plaatjes zijn
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 07:19 . Reden: Teveel screenshots ]
Nice!
Hebbie wel goeie ZFW ingevuld?
Jup had 128 ingesteld met de load manager (en ook 128 ingevult
Mcflipp, ik denk dat je een probleem hebt met KGS/LBS
Zal het nog maar ff nakijken, er klopt namelijk geen ruk van. (zie ook speedtape)
Je gebruikt KGS maar je gooit de ZWF van LBS erin, gaat niet helemaal werken
Zal het nog maar ff nakijken, er klopt namelijk geen ruk van. (zie ook speedtape)
[ Voor 31% gewijzigd door Floppie op 26-04-2004 16:54 ]
Dohrellehenk schreef op 26 april 2004 @ 16:52:
Mcflipp, ik denk dat je een probleem hebt met KGS/LBS

*brakke pics alert* 

FPS is indd wat vriendelijker, echter ik moet van EHAM wegblijven wil het beetje te doen zijn met de landing
Hij vliegt zo vaag met de flare, of t kwam door de lage fps. ("ok ND en FLARE!.......leek wel een go-around zonder motor power..
")

FPS is indd wat vriendelijker, echter ik moet van EHAM wegblijven wil het beetje te doen zijn met de landing

[ Voor 8% gewijzigd door ND863 op 26-04-2004 17:19 ]
Hier 3 shots van de nieuwe pmdg b737 

Verwijderd
Bijna altijdBolk schreef op 26 april 2004 @ 15:56:
Is het altijd zo of alleen toevallig bij dit shot?

Verwijderd
Nofri: Je veroozaakt bijna vonken op t asfalt, ik zou niet graag bij jouw in t vliegtuig willen zitten, of je moet van tailstrikes houden.
Net m'n eerste PMDG error (5e vlucht). Vluchtje LPPT-LFMN, op ongeveer FL110 kreeg ik deze voor m'n neus: 

Ik klik altijd op lsk bij zfw dan vult ie autom de goede waarde inMcFlipp schreef op 26 april 2004 @ 16:30:
[...]
Jup had 128 ingesteld met de load manager (en ook 128 ingevult)
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:18:
hmm echt vaag ik heb een paar scenery''s van internet gehaald en gedaan in addon scenery en de scenery.cfg aangepast en fs2004 detecteerde ze allemaal(stuk of 10) maar ze komen niet im mijn "Select Flight" menu maar WEL in me scenery libary bij settings.... kan iemand me helpen ?

Sommige scenery's hebben dat, waarom geen idee. Gewoon bij de default scenery het vliegveld kiezen, laad ie netjes de addons.Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:18:
Er is nog veel ruimte hoorVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:24:
Nofri: Je veroozaakt bijna vonken op t asfalt, ik zou niet graag bij jouw in t vliegtuig willen zitten, of je moet van tailstrikes houden.
Want ik wacht al veels te lang op de PMDG747 , deze 800/900 hype was wel even leuk .
Dus , maar nu weer ONTOPIC weer .
sidenote : geen van bovenstaande (m.u.v. de hype ala PMDG) is onwaar
[ Voor 18% gewijzigd door ND863 op 26-04-2004 21:43 ]
Verwijderd
pfff hoe vaak heb je al niet lopen gillen om die 747ND schreef op 26 april 2004 @ 21:32:
[...]
Er is nog veel ruimte hoorDus je zou er zo onder kunnen liggen
Hehehe , Want nee maar ik liet hem deze pitch aanhouden totdta ie van de baan af was . (al moet ik wel zeggen dta ik haar erg snel naar pitch 8+ trok
)
Want ik wacht al veels te lang op de PMDG747 , deze 800/900 hype was wel even leuk .
Dus , maar nu weer ONTOPIC weer .
sidenote : geen van bovenstaande (m.u.v. de hype ala PMDG) is onwaar
Je posts lijken trouwens wel aardig a la blackhole
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:54 ]
Verwijderd
LOL ik wilde het net posten: hij begint het te leren, Blackhole MAVO'sVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:48:
[...]
pfff hoe vaak heb je al niet lopen gillen om die 747Komt er echt niet sneller door, kinderen die vragen worden overgeslagen
Je posts lijken trouwens wel aardig a la blackhole
niemand?jos_zwa schreef op 26 april 2004 @ 13:03:
vraagje:
Check je exclude gevallen in je aircraft.cfg Zijn daar nog resten over? Addon Scenery dir vertoont geen NL2000 resten? Verwijderd uit je Scenery Library? Zo niet, report pls.
lol, ikke die 800/900 installen, zit mn FS partitie vol
das 10 gig 
toch maar ff AI traffic dr af gooien
hoe groot is jullie fs partitie zo'n beetje? ik heb duidelijk een misschatting gemaakt
toch maar ff AI traffic dr af gooien
Volgens mij moet je dan 3 files vanaf de FS cd's terug kopiëren heb ik pas ergens gelezen. Ik weet alleen niet meer wáár ik dat gelezen heb...

Meeste kans op het nl2000 forum, Simdeparture of ATCBox denk ik.
Ik heb geen FS partitienealzie schreef op 26 april 2004 @ 22:04:
lol, ikke die 800/900 installen, zit mn FS partitie voldas 10 gig
toch maar ff AI traffic dr af gooienhoe groot is jullie fs partitie zo'n beetje? ik heb duidelijk een misschatting gemaakt
Nou ja , dus , want weer nu maar , ONTOPIC!
FOTOS van een vluchtje met de nieuwe PMDG 737-800!!!111
Ennuh check die ruitenwissers!
Heel gaaf
Hier komen de FOTOS

En toen was het afgelopen, want tijdens de descent crashde FS

MAVOVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:56:
[...]
LOL ik wilde het net posten: hij begint het te leren, Blackhole MAVO's
Nee dat is voor mietjes.
Of voor mannen die vrouwen willen worden.
Dit is niet voor Rateltjes post bedoeld:
Maar wat heb ik hier trouwens mee temaken.
Oke het zal wel weer aan mij liggen.
(Want dat soort dingen kan als geflame worden zien en is hier nadrukkelijk niet toegestaan)
Maar hier even weer over flightsim.
Hier het verschil tussen een B737-600 en B737-900 is wel erg raag tenoemen,
B737-600
B737-900
Klopt dit dta de B737 900 smaller en kleiner is?
En dat hij alleen langer is gemaakt.
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 26-04-2004 22:31 ]
Verwijderd
Offtopic:
To clear things up: MAVO bestaat niet meer, je hebt nu VMBO scholen waar echt niet alleen transsexuelen rondlopen. (hooguit blowende hangjongeren met scooters)
Ontopic:
Blackhole... je hebt bij de -900 wel uitgezoomt dus misschien komt t daardoor dat t zo lijkt. Dan nog, de -900 is vooral langer.
To clear things up: MAVO bestaat niet meer, je hebt nu VMBO scholen waar echt niet alleen transsexuelen rondlopen. (hooguit blowende hangjongeren met scooters)
Ontopic:
Blackhole... je hebt bij de -900 wel uitgezoomt dus misschien komt t daardoor dat t zo lijkt. Dan nog, de -900 is vooral langer.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 22:38 ]
LOLVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 22:35:
Offtopic:
(Ach ik ben al ruim 15 jaar van school, en heb dus al ruim 14 jaar werk ervaring, dus dat kan veranderd zijn.)
Boeing B737 – 800 Cockpit panels
Om de vele gebruikers van flight simulator programma’s nog beter te kunnen bedienen is de Luchtvaart Hobby Shop in samenwerking met nog twee bedrijven gestart met de ontwikkeling van een Bouwpakket B737- 800 cockpit panels.
http://www.lhshop.nl/lhshop.asp
Pre-production 737-800 Panel opgesteld in de Luchtvaart Hobby Shop
3D impressie tekening van 737-800 Panel bestaande uit MIP en glareshield
3D onderdelen tekening uit het Captain Panel gedeelte.
De verkoopprijs voor een ieder deel zal euro. 399,- bedragen.
Is uw belangstelling gewekt . . . kom dan zeker een bezoek brengen aan onze Shop !
http://www.lhshop.nl/lhshop.asp
Dus nu maar wachten tot er een gulle gever op mijn verjaardag komt.
PS mag ook met kerst
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 26-04-2004 22:49 ]
737-600:Blackhole schreef op 26 april 2004 @ 22:25:
[...]
Wing Span: 112 ft 7 in (34.3 m)
Overall Length: 102 ft 6 in (31.2 m)
Tail Height: 41 ft 3 in (12.6 m)
Interior Cabin Width: 11 ft 7 in (3.4 m)
737-900:
Wing Span (with winglets): 117 ft 5 in
Overall Length: 138 ft 2 in (42.1 m)
Tail Height: 41 ft 2 in (12.5 m)
Interior Cabin Width: 11 ft 7 in (3.4 m)
De -900 is dus zo'n 11 meter langer, maar de cabine is even breed.
Je screenshots zijn vertekend, want de -600 is meer ingezoomed (kijk maar naar de baannummers)
Ik vond het al vreemdTourniquet schreef op 26 april 2004 @ 22:49:
[...]
De -900 is dus zo'n 11 meter langer, maar de cabine is even breed.
Je screenshots zijn vertekend, want de -600 is meer ingezoomed (kijk maar naar de baannummers)
Maar nog bedankt, en ik ben weer op de hoogte.
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 26-04-2004 22:53 ]
En wat gaat die halve cockpit wel niet kosten:S ???
:EDIT: *Slaat zichzelf voor kop
en leest blackhole's post nog eens :/EDIT:
:EDIT: *Slaat zichzelf voor kop

[ Voor 46% gewijzigd door NovemberSierra op 26-04-2004 23:31 ]
Verwijderd
Even een andere kist: de 747. Altijd actief in de nachtelijke uurtjes.
EGLL - LIPZ speciaal voor ND en mezelf natuurlijk
Hier de eerste tien, rest volgt morgen. N.B.: plaatjes zijn klikbaar!
At the gate:

Pushback and startup:

Ready for taxi:

Taxiing:

Lining up 27R:

Into position 27R:

Ready for take-off 27R:

Gear up, bijsturen voor wind:

Climbing out via the SID:
EGLL - LIPZ speciaal voor ND en mezelf natuurlijk
Hier de eerste tien, rest volgt morgen. N.B.: plaatjes zijn klikbaar!
At the gate:

Pushback and startup:

Ready for taxi:

Taxiing:

Lining up 27R:

Into position 27R:

Ready for take-off 27R:

Gear up, bijsturen voor wind:

Climbing out via the SID:

oplossing gevonden op nl2000 forum:
In the scenery zat een featurepanel. Als je deze gebruikt hebt, kan het zijn dat je een aantal files van NL2000 nog actief hebt staan. In de featurepanel zit een optie om bestanden weer correct terug te zetten voordat je NL2000 gaat deinstalleren. Dit heb je blijkbaar niet uitgevoerd.
Een direct oplossing via NL2000 weet ik niet, want vermoedelijk heb je ook de backup bestanden nu verwijderd.
Je moet van de fs9 cd rom de volgende files terugzetten, dat zal waarschijnlijk helpen:
AP948130.BGL
AP949120.BGL
AP949130.BGL
Je moet ze terug plaatsen in Scenery\Eurw\Scenery\
Dit werkt overigens alleen in fs2004!
In the scenery zat een featurepanel. Als je deze gebruikt hebt, kan het zijn dat je een aantal files van NL2000 nog actief hebt staan. In de featurepanel zit een optie om bestanden weer correct terug te zetten voordat je NL2000 gaat deinstalleren. Dit heb je blijkbaar niet uitgevoerd.
Een direct oplossing via NL2000 weet ik niet, want vermoedelijk heb je ook de backup bestanden nu verwijderd.
Je moet van de fs9 cd rom de volgende files terugzetten, dat zal waarschijnlijk helpen:
AP948130.BGL
AP949120.BGL
AP949130.BGL
Je moet ze terug plaatsen in Scenery\Eurw\Scenery\
Dit werkt overigens alleen in fs2004!
Verwijderd
Om een vermelding in je 'Select Flight' menu te krijgen moet de scenery komen met een bewaarde vlucht, een *.flt file, de meesten hebben dat niet omdat ik denk dat de meeste simmers ook het select flight menu niet gebruiken. Om het zelf te maken ga je gewoon ergens op een vliegveld in die nieuwe scenery staan en kies je voor 'save flight'...Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:40:
[...]
St0n3d B0b schreef op 25 april 2004 @ 23:18:
beetje mislijdende pics holeBlackhole schreef op 26 april 2004 @ 22:25:
[...]
MAVO
Nee dat is voor mietjes.
Dit is niet voor Rateltjes post bedoeld:
Maar wat heb ik hier trouwens mee temaken.
Oke het zal wel weer aan mij liggen.
(Want dat soort dingen kan als geflame worden zien en is hier nadrukkelijk niet toegestaan)
Maar hier even weer over flightsim.
Hier het verschil tussen een B737-600 en B737-900 is wel erg raag tenoemen,
[afbeelding]
B737-600
[afbeelding]
B737-900
De 736 is van dichterbij gemaakt!
Nou ja misleidend of niet. Er is geen enkele manufacturer die het in zijn hoofd haalt een andere barrel te maken voor een langer/kortere versie. Realiseer even hoeveel werkt dat met zich mee gaat brengen, zeker denkende in de TIJD-TECHNOLOGIE-GELD driehoek.
[ Voor 12% gewijzigd door Jochem op 27-04-2004 11:37 ]
Maar even een vragaje nu ik weer naar die foto's kijk van die nieuwe PMDG 800/900 valt mij iets heel erg op 
Ik vind de V stand van de vleugels niet kloppen bij die van de PMDG.
Ze liggen veel te plat na mij gevoel?
want volgens mij komen de einde van de vleugels in het echt wel boven de witte rand uit.
Maar ach wie let daar nou op zullen ze bij PMDG wel denken.
Hopelijk kunnen ze hier nog wat aan doen . anders is en blijft het toch een raar gezicht.
want volgens mij komen de einde van de vleugels in het echt wel boven de witte rand uit.
Hopelijk kunnen ze hier nog wat aan doen . anders is en blijft het toch een raar gezicht.
wil je zeggen dat mijn vader een mietje is, of een vrouw wil worden?Blackhole schreef op 26 april 2004 @ 22:25:
[...]
MAVO
Nee dat is voor mietjes.
over de pot die de ketel verwijt dattie zwart ziet gesproken...
Zijn dr nou nog mensen die NL2000 gebruiken? ik vind het op zich niet heeeel lelijk, maar EHAM is gewoon echt bagger... als je nou alleen die er uit kon gooien...
uhm, volgens mij las je dat ergens andersBlackhole schreef op 27 april 2004 @ 15:59:
Maar even een vragaje nu ik weer naar die foto's kijk van die nieuwe PMDG 800/900 valt mij iets heel erg op
KLM772 schreef:
Zwartgat, ik zie dat de V-stelling van de vleugels hetzelfde is geleven bij de 800/900...
Bedankt voor je tijd
Blackhole:
Horen die anders te zijn dan ?

Een wing van een 73 is ook niet zo lang als die van een 330 of 747. Op het oog zal die niet veel flexen nee. Theoretisch als zowel in de praktijk is er ook veel minder flex nodig/aanwezig ivm met lagere Lift kracht/load.
Ennuh pas asjeblieft ff op met je flames ja. MAVO leerlingen zijn anders praktisch veel slimmer dan een hoger geschoold leerling. En ik vermoed (zekerheid) dat deze leerlingen anders een hoger niveau jou hebben. Think about that...
Leon, toppie!
Je maakt me gek!
Waarom gebruik je geen Posky model?
Ennuh pas asjeblieft ff op met je flames ja. MAVO leerlingen zijn anders praktisch veel slimmer dan een hoger geschoold leerling. En ik vermoed (zekerheid) dat deze leerlingen anders een hoger niveau jou hebben. Think about that...
Leon, toppie!
[ Voor 46% gewijzigd door ND863 op 27-04-2004 16:19 ]
Ik heb het vriendelijke verzoek toch 2 maal na te denken over hetgeen dat je post. Ikzelf heb MAVO gedaan en je ziet wat er van terecht kan komen.Blackhole schreef op 26 april 2004 @ 22:25:
[...]
MAVO
Nee dat is voor mietjes.
En ja, met een MAVO en MBO diploma kun je net zogoed piloot worden als dat je met een HAVO opleiding kan. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Dit topic is gesloten.