Dank u.
Gameplay
1. Single Player
Okay ik heb het spel in twee dagen uitgespeeld (op Novice) en ik moet zeggen: het valt me niet mee. Enerzijds qua moeilijkheid, anderzijds qua vormgeving.
Op novice zijn sommige levels, vooral wat assaults gewoon echt heel erg irritant. De bots doen alles en ik loop er maar een beetje achteraante hobbelen als vulling. Ik heb echt heel wat uurtjes de Demo gespeeld en ben nog steeds in ONS-Torlan bijna niet te verslaan (heb menig rondje gespeeld waar ik meer had dan de som van mijne hele team), maar ik sta echt meestal maar een beetje loos te knallen en hopen maar dat ik wat raak.
Als je dan defense bent in Assault staan die stomme *** bots van mij echt gewoon te nixen en moet ik al het werk doen en loop me helemaal uit de naad, soms heb je geluk en sta je een beetje strategisch zodat je ze alleen kan afhouden, maar stel dat ik niets zou doen dan hebben ze binnen 2 minuten ofzo het hele level uitgspeeld (de foute bots dan). En dit is dus allemaal op de makkelijkste stand.
Waarom zit er geen Onslaught in de single player mode? Alles zit er zo'n beetje in, maar de slagroom op de taart zit niet in het Tournament gedeelte. Way to go.
Veel van de levels zijn echt veel en veel te groot om 1 vs 1 te spelen. Neem bijvoorbeeld die laatste level (echt de laatste, die in space, tegen die gast met die baret op). Ik heb werkelijk waar gewoon 20 minuten rondgelopen en toen was de tijd op

, hoe lame is dat? Je (ik dan) hebt dan 7 kills en hij 6. Nou joepie zeg, dat is leuk! Gemiddeld anderhalve minuut rondrennen en dan weer een beetje schieten. Dat heet

.
Dat single playeren Bombing Run is wel aardig, maar die bots zijn gewoon lame.
Zelfde voor Double Domination, je bent zelf de hele tijd van A naar B en weer terug aan het rennen en die *(*#&$(&# bots lopen echt als stalkers achter je reet aan.
To sum this all up: de bots zijn naar mijn mening gewoon niet goed. Niet goed, als in: ze zijn te dom. Echter als je ze goed gaat zetten in Onslaught bijvoorbeeld dan zijn ze weer niet te houden zo goed... Er zit een slechte balans in hun slimheid en hun nauwkeurigheid qua schieten. DE BOTS BEUNEN.
2. Multiplayer
Ja dit ownt gewoon, hier is het eigenlijk voor gemaakt. Onslaught heeft mij vanaf dag een van de demo behaagt. Echt heerlijk van die veldslagen van 8 vs 8 of nog erger, de mayhem, de vehicles / planes.
Ook de andere speltypen zijn gewoon 10x leuker tegen echte mensen (wat eigenlijk in elk spel zo is, maar in Q3A ergerde ik me veel minder aan de bots), dan in SP.
3. Geluid
Veel beter geluid dan in de demo ook trouwens! Straalmotoren van de Manta, V8 in de Hellbender, betere scratch geluiden als je over de grond scheert.
De sexy voice announcer pwnt trouwens, echt heel erg humor. Gaat ook niet vervelen, aftellen is telkens weer een feest.
Graphics
Tsja, het is heel erg dubbel naar mijn mening.
Enerzijds: de menu's zijn echt heel erg cheap, lelijke kleuren, lelijke overgangs screens van de menu's naar het spelen zelf (als je je team players en de tegenstanders ziet in single player). Ook de menustructuur zit zeer onduidelijk in elkaar, je weet nooit wat je nou net hebt aangeklikt en welk speltype dus de volgende ronde is (weer in SP). Dit krijgt echt een dikke 3- van mij.
Anderzijds: het spel zelf. OMG het spel zelf, als die realistisch zou zijn dan was het helemaal perfect, maar het is UT dus ik begrijp het helemaal. Maar alle vehicles en levels zijn echt smullen, qua hoeveelheid polygons (damn wat ben ik blij met mijn nieuwe 9800 Pro) en ook qua detailering in de textures. Het is echt van een zeer hoogstaand niveau (alle Onslaught levels: super mooi).
All in all: single player is naar mijn mening bagger. Gewoon links laten liggen, het is vaag, sommige levels zijn weer veel te makkelijk, andere weer veel te moeilijk. Menu's zijn onduidelijk, bots irriteren alleen maar.
Multiplayer is heel erg leuk, de manier waarop de servers worden weergegeven had wel ff wat handiger gekund (zie: Steam!), want na elke refresh gaat ie alle servers opnieuw zoeken. Handig? NOT!
Single Player: 4
Multi Player: 8.5
[
Voor 7% gewijzigd door
Cavorka op 26-03-2004 22:12
]