Content Advertising

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, wat een gedoe toch weer. Halleluja, Xtreme kan draaien zonder dit soort ongein, waarom t.net niet?

* DaBit is anti-advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik vertrek in ieder geval als dit geen grap is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
G33rt schreef op 19 maart 2004 @ 23:15:
[...]

Mwah, dat is niet altijd waar he. T.net BV moet ook winst maken, al vind ik dit principe wel verregaand :)
Ik denk overigens niet dat Tweakers echt veel pure winst maakt en dat wat als winst wordt geboekt zal uiteindelijk toch wel gebruikt worden voor in tijden dat de winst wat minder is, waardoor je over de jaren heen gezien. Weinige echte winst gemaakt wordt.

Natuurlijk weet ik niet hoe het exact geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:09:
[...]

En dan heb je een SG of WGL draadje over die andere MS :X
Ik neem aan dat men ook wel oplet of er geen misverstanden kunnen optreden.
Misschien moeten we naar een forum gestuurde variant. Dus dat microsoft niet wordt geCA-d in NOS, maar wel in WOS. Dat zijn allemaal dingen die we in het forum willen gaan testen. Met uw permissie ga ik nu even /afk.

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 19-03-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Ramon de Jesus schreef op 19 maart 2004 @ 23:15:
Ik zie het al helemaal voor me; proef gaat van start, er zijn nog maar 10 bedrijven die een term hebben geregistreerd dus het valt allemaal nogal mee. Mensen protesteren, maar omdat het zo weinig is, blijven ze wel op got rondhangen. Langzamerhand worden er door de ********* GoT leidertjes steeds meer termen geregistreerd, maar wel op zo'n tempo dat het nét niet opvalt, totdat we over 10 jaar alleen nog maar plaatjes kunnen 'lezen'. Heerlijk uitgedacht mensen. Ik ben ook weg bij de eerste reclamebanner die in mijn tekst verschijnt. Dit is echt de meest Ranzige vorm van reclame.
En de reden dat mensen niet weggaan omdat het kennenlijk toch niet irriteert, of dat GoT toch echt een toegevoegde waarde heeft, en dan een meer dan de "extra moeite" die je moet doen om de topics te lezen door de plaatjes.
Dus wat betreft dat is het gekozen beleid echt verdedigbaar :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
De ads op zich vind ik nog niet eens zo'n groot probleem. Dat mijn posts worden aangepost, ach, ik post hier toch al amper meer, en merknamen post ik volgens mij al helemaal niet (of Debian moet willen gaan adverteren ofzo :+).

Het probleem hier is weer de typische instelling zoals het MT deze de laatste tijd hanteert. "GoT is geen democratie" werd vroeger gebruikt als er weer eens 1 of andere user kwam klagen in LA over een gesloten topic. Tegenwoordig wordt het gebruikt als de complete vaste userbase van GoT tegen een nieuw type banner is. De _vrijwilligers_ die dit forum op hebben gebouwd, waar dit forum op draait, worden doodleuk gepasseerd door de mensen die _wel_ geld krijgen voor hun werk. Er wordt een persbericht gepost, in een zakelijke stijl die misschien leuk is voor het ANP, maar niet voor je users. Is dit nou de manier waarop er tegenwoordig met de community die GoT heet omgegaan moet worden? Moet het nou echt op deze manier? Heel jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voutloos schreef op 19 maart 2004 @ 23:14:
[...]
Dat moet je nu ook al niet zeggen in een serieus /tech topic hoor.
De moderator die mij daarvoor ook maar een waarschuwing zou geven heeft een probleem. Het is (in ieder geval juridisch gesproken) een feit, Microsoft is ervoor veroordeeld. Ik geef direct toe dat het niet erg aardig is, maar iedereen weet precies welk bedrijf ik bedoel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 23:18:
[...]

Misschien moeten we naar een forum gestuurde variant. Dus dat microsoft niet wordt geCA-d in NOS, maar wel in WOS. Dat zijn allemaal dingen die we in het forum willen gaan testen. Met uw permissie ga ik nu even /afk.
Mbt het voorbeeld is dat ms niet helemaal handig ;)
Maar iig zijn er genoeg varianten te bedenken waardoor het minder irritatie oplevert, En de gebruikers er in a way ook nog iets mee opschieten, ze hoeven niet te zoeken naar de desbetreffende website ;)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MikeN schreef op 19 maart 2004 @ 23:19:
Is dit nou de manier waarop er tegenwoordig met de community die GoT heet omgegaan moet worden? Moet het nou echt op deze manier? Heel jammer :/
Zoals ik ook al eerder schreef, is het denk ik belangrijk om de volgende keer het gekozen beleid beter uit te leggen :)
Tweakers.net / GoT is ook geen democratie, maar volgens mij wordt er wel geluisterd, met aandacht :) , maar dan nog kan je een andere keuze maken :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:05

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voutloos schreef op 19 maart 2004 @ 23:14:

Nu ook al.
Iemand zei al om al die woorden naar de CA te parsen, maar imho is het dan beter om alle versies naar de enige correcte versie van de bedrijfsnaam te parsen tijdens he posten. Wat mij betreft mag dat nu ook al voor M$ en Micro$oft gelden, omdat deze versies op geen enkele manier te apprecieren zijn.
De afkorting MS (al dan niet met puntjes is te kort en ambigue)
Je interpreteert me verkeerd. In plaats dat mensen een verwijzing maken naar Microsoft, maakt men een verwijzing naar MS en noemt men het bedrijf consequent MS. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 20:01
JHS schreef op 19 maart 2004 @ 23:22:
[...]
Tweakers.net / GoT is ook geen democratie, maar volgens mij wordt er wel geluisterd, met aandacht :) , maar dan nog kan je een andere keuze maken :)
Vroeger had ik nog het idee dat er geluisterd werd, dat er samengewerkt werd, dat de users en de crew samen GoT maakten. Tegenwoordig luisteren de mods en admins nog wel, maar van het MT heb ik dat idee niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sinds wanneer gaan moderators tegen elkaar in in een LA draadje. Ik dacht dat de crew 1 standpunt naar voren bracht en discussie in CA voerde? Daarnaast de post van Zeef die geedit wordt door Grrrrrene? Volgens mij is die content advertising niet de enige verandering ;)

* We Are Borg ziet dit topic rond 5 april wel weer bovendrijven.

En voordat kees/ander crewlid mijn post gelijk wegedit als overbodig: IEMAND van jullie in het MT heeft vast bedacht dat je dit niet moet doen rond 1 april als je serieus wil worden genomen. Kies dan of januari OF na 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Overigens valt het me op dat hier maar een zeer klein deel van de users gereageerd/discusieerd.
(Ik doe er zelf ook aan mee maar goed)

We Are Borg: Er is al gezegd dat het daarom eerder ingevoerd zal worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Vincentio op 19-03-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 23:25:
[...]

Je interpreteert me verkeerd. In plaats dat mensen een verwijzing maken naar Microsoft, maakt men een verwijzing naar MS en noemt men het bedrijf consequent MS. :)
Nou, dan is het zelfs beter voor de zoekmachine dan het huidige inconsequente gebruik. :)
Verder zal Microsoft dan merken dat de CA-link niet werkt en de CA-deal stoppen.
VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:26:
Waarom wachten we dan niet gewoon met zijn allen af :?
Als het echt tegenvalt kan je altijd nog je ongenoegen laten blijken, daarom is het een proef. Bovendien kan je het dan eindelijk beargumenteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Voutloos op 19-03-2004 23:32 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

MikeN schreef op 19 maart 2004 @ 23:26:
[...]

Vroeger had ik nog het idee dat er geluisterd werd, dat er samengewerkt werd, dat de users en de crew samen GoT maakten. Tegenwoordig luisteren de mods en admins nog wel, maar van het MT heb ik dat idee niet echt meer.
Het GAP-model \o/ (Gap 1, om precies te zijn)

* gorgi_19 vandaag tentamen gehad.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daar gaat mij het hele punt niet om. Waarom nu juist om dit moment naar voren brengen als je serieus naar voren wilt komen? Dat ene weekje eerder of later heeft naar mijn mening NUL invloed op hoe je overkomt

MikeN Zijn ook wel wat crewleden die niet luisteren, maar dat is een andere discussie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 19-03-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Voutloos schreef op 19 maart 2004 @ 23:29:
[...]

Nou, dan is het zelfs beter voor de zoekmachine dan het huidige inconsequente gebruik. :)
Verder zal Microsoft dan merken dat de CA-link niet werkt en de CA-deal stoppen.
Of aanpassen naar het woord MS bijvoorbeeld; bij een goede deal zal dit overwogen worden. Met een beetje pech wordt het dan weer omgezet naar MicroS, of M.S. . Tzt kan dit dan wel weer veranderd worden, maar je vernaggeld wel een stukje search. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Overigens valt het me op dat hier maar een zeer klein deel van de users gereageerd/discusieerd.
(Ik doe er zelf ook aan mee maar goed)
En kijk dan eens naar het percentage ABO's :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En komt dit dan i.p.v. alle andere reclames? Lijkt mij dat je hier veeeeel vaker op klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MikeN schreef op 19 maart 2004 @ 23:26:
[...]

Ik denk dat er nog best geluisterd word, maar dat de keuze's niet zo naar de users toe onderbouwd worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 19-03-2004 23:34 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

JHS schreef op 19 maart 2004 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat er nog best geluisterd word, maar dat de keuze's niet zo onderbouwd worden :)
Naar mijn mening kan je de crew niet als 1 geheel zijn hier. Crew luistert en onderbouwd prima aan de ene kant en aan de andere kant zit totaal het tegenovergestelde (en ja, die zijn er ook). Maar goed, andere discussie imo :). Als je nieuw topic start, zal ik best reageren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 19-03-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 13:03
Ik denk dat er voor iedere merknaam wel een alternatief verzonnen gaat worden die te ambigue is om aan de lijst met te parsen namen toe te voegen. Waarna uiteindelijk de meeste mensen deze gaan gebruiken en er weinig reclame meer te zien zal zijn in topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 23:32:
[...]

En kijk dan eens naar het percentage ABO's :P
Dat kan ook komen omdat de Abo's er uiteindelijk het minste "last" van krijgen.
Overigens ga maar voor elk reclame woord een verandering bedenken. Ik denk dat je daarmee alleen nog meer ruzie krijgt. Zal leuk zijn voor bijvoorbeeld de search.
Ik vind al die verschillende afkortingen al zo irri....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:36:
[...]
Dat kan ook komen omdat de Abo's er uiteindelijk het minste "last" van krijgen.
Ik bedoel dat er verhoudingsgewijs vrij veel Abo's mee discussieren.
Overigens ga maar voor elk reclame woord een verandering bedenken. Ik denk dat je daarmee alleen nog meer ruzie krijgt. Zal leuk zijn voor bijvoorbeeld de search.
Ik vind al die verschillende afkortingen al zo irri....
Ik zie dat soort problemen ook al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 23:39:

[...]

Dan zou het misschien een oplossing zijn de plaatjes, te vervangen door links naar de sites van de fabrikanten. Ik vind dat heel wat prettiger om te lezen :).

edit:

Of dit moet al gezegd zijn maar ik kon het zo niet vinden in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 23:39:
[...]

Ik bedoel dat er verhoudingsgewijs vrij veel Abo's mee discussieren.

[...]

Ken ook ;)
Nou ja, naar mijn mening hebben de Abo mensen het meeste recht om te zeuren over andere manieren van inkomsten voor Tweakers.net als zij er ook last van hebben. (Niet dat dat al te lang het geval zal zijn, denk ik).
Dat komt natuurlijk omdat wij al betalen aan Tweakers. Ok, we krijgen er ook andere faciliteiten voor trug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me eigenlijk wel vinden in dit nieuwe systeem. Het is bedrijfstechnisch interessant en daar kan ik (vanuit mijn achtergrond) wel waardering voor hebben. Helaas maakt dit bedrijf (Tweakers.net BV) immer weer de fout om zaken eerst aan te kondigen, ik weet niet welke gek dat bedenkt maar het is niet echt slim. Je bent een bedrijf en je neemt een beslissing, meer is het niet, gewoon uitvoeren die handel; het is toch van de gekken dat je daarbij vooraf een respons van je klanten uitlokt. (Maar goed, ik zit niet aan het roer van Tweakers.net BV).

Doch heb ik een puntje van krietiek namens de volledige-abonnees: wij betalen om "niet meer lastig gevallen worden met banners, leaderboards, skyscrapers, bigads, textads en andere reclameuitingen"1. Onder andere reclame uitingen valt ook de content advertising, zodoende zou ik straks betalen voor iets dat ik niet mag ontvangen. Ik vraag mij dan ook af wat Tweakers.net BV concreet hier aan gaat doen?

1 My.Tweakers.net abonnementen

edit:
Nog een kleine verduidelijking: Verwijderd in "Content Advertising"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet idd pijn aam je ogen...bah!
Hou het toch gewoon bij de banners |:(

Edit:
Was overigens een reactie hierop :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:44:
[...]

Ken ook ;)
Nou ja, naar mijn mening hebben de Abo mensen het meeste recht om te zeuren over andere manieren van inkomsten voor Tweakers.net als zij er ook last van hebben. (Niet dat dat al te lang het geval zal zijn, denk ik).
Dat komt natuurlijk omdat wij al betalen aan Tweakers. Ok, we krijgen er ook andere faciliteiten voor trug.
Je kan ook zeggen dat ze van de trouwe Gotters kunnen verwachten dat ze mee helpen aan de proef.

edit:

Ik ben het ook redelijk met Jack eens, ben niet per definitie negatief tegen een experiment op reclame-gebied. Oveigens voor Jack de opmerking dat ik het niet vreemd zou vinden als abo's pas de CA-pref krijgen na een succesvolle proefperiode.

Wat betreft het abo-gehalte, dit komt gewoon omdat veel abo'ers LA-meubels/verwende mensen zijn.

Voor de duidelijkheid: Ben zelf ook abo...

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 19-03-2004 23:50 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

jackmcfox Ik weet dat het niet even gedaan is, maar lees het topic eens door ;). Meerdere posts van crew wijzen erop dat je als ABO geen last zal hebben van deze reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:44:
[...]
Het gaat mij niet zo om die faciliteiten, de meeste abo's zijn vrij betrokken. Maar ik moet toegeven dat het een leuke snelheidswinst en besparing op bandbreedte oplevert dat ik geen banners zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 19 maart 2004 @ 23:48:
jackmcfox Ik weet dat het niet even gedaan is, maar lees het topic eens door ;). Meerdere posts van crew wijzen erop dat je als ABO geen last zal hebben van deze reclame :)
Dat heb ik braaf helemaal gedaan (doorlezen). :)

Waar het mij omgaat is de periode tussen het invoeren van CA en het invoeren van de nieuwe React-versie die het voor abbo's mogelijk moet gaan maken de CA uit te schakelen. Ik ben van mening dat de boel wordt omgedraaid indien de uischakel-optie pas later komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik snap het niet: er zijn genoeg grote sites die het qua geld prima kunnen redden met alleen banners. Waarom tweakers niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 23:52:
[...]
Waar het mij omgaat is de periode tussen het invoeren van CA en het invoeren van de nieuwe React-versie die het voor abbo's mogelijk moet gaan maken de CA uit te schakelen. Ik ben van mening dat de boel wordt omgedraaid indien de uischakel-optie pas later komt. :)
Dat vind ik nog het minste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

Okee, daar heb je een goed punt :). Maar goed, ik ga me verder buiten deze discussie houden want ik hou het op een mooie geslaagde grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
André schreef op 19 maart 2004 @ 23:53:
Ik snap het niet: er zijn genoeg grote sites die het qua geld prima kunnen redden met alleen banners. Waarom tweakers niet?
Wat noem jij grote sites? Ik zit ook even te denken met wie je het best zou moeten vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

[...]

*eens is*

t.net BV wil graag commercieel zijn, en daar is ook niets mis mee. Dat wordt ook als argument gebruikt als dit soort dingen ingevoerd worden (in principe ook niets mis mee)

Maar zorg dan dat je dienstverlening naar de (betalende) klant ook commercieel is. Dan wordt er opeens weer verscholen achter het argument dat "we maar vrijwilligers" zijn of iets dergelijks, en dat dat technisch niet mogelijk is om die optie vanaf het begin al in react te bouwen.... Daar zit iets scheef...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Oke , ik heb de draad doorgelezen en ik voel me gewoon GENAAIT!

Ik heb sinds paar maanden een abbo , en ben er tevreden over. Ik ga vlug mijn abbovoorwaarden doorlezen over het hoe en wat van banner/reclame. Ik wens , als ik betaal voor dit forum , niet worden lastig gevallen door dit soort rotzooi van de bovenste plank. Willen ze het toch invoeren? Zorg er eerst maar voor dat het voor abbo's uit te zetten is!!!!

Ik betaal niet voor niets!
zeef schreef op 19 maart 2004 @ 21:54:
[...]

Natuurlijk niet joh. Nieuwe servers krijg je gratis met een pak ontbijtkoek. Netwerkverkeer is gratis. Ons kantoor hebben we gekraakt, en de server en dev mensen lopen stiekem in de bijstand.

Sorry, hoe kan je zo dom reageren. Tweakers en GoT groeien nog dagelijks. Kijk naar de statistieken. Er zit een bedrijf achter, waar mensen werken. En die worden daarvoor betaald, een heel nieuw concept...

Ik weet niet wat jij voor beeld hebt van Tweakers.net BV, het zijn niet twee nerds op een studentenkamer achter een PC. Voor niets gaat -ook voor ons- de zon op. Alle andere dingen kosten geld, veel geld. Dus imho is het heel sipel : Of iedereen neemt een abbo/betaald op een gegeven moment voor de dienstverlening -> dan is CA meteen weg. Of je stopt met zeuren, accepteert de tegenprestatie van reclame in ruil voor g r a t i s GoT. 't is het een of 't ander, een gulden middenweg is er niet.
Als ik dit zo lees , mag ik dan zo vriendelijk zijn om de conclusie te trekken dat ik als abbo recht heb op een CA-vrij GoT? Dus ook tijdens de proefperiode? Ik heb mijn voorwaarden nog niet doorgelezen , maar dat ga ik nu echt doen...

Mocht het zo zijn dat dit ook ander abbo-features valt volgens de voorwaarden en er geen mogelijkheid is deze uit te zetten dan wil ik graag mijn abbo-geld terug.

Betekent dit trouwens niet verandering van de content waarvoor je betaalt? Dus dat je nu geld , wat je vooruit hebt betaalt , terug kunt vragen? Ik ga dit eens flink doorspitten , want wat hier nu staat zint me helemaal niet. Ik betaalde eerst om T.net te supporten , maar in dit tempo vraag ik me af of dat mijn centen wel waard zijn...

Trouwens: als ik dan geen abbo meer zou hebben omdat CA ook in abbo niet uit te zetten is , kan ik net zo goed geen abbo nemen , bannerblocker erbij en klaar... Enige wat ik dan mis zijn de themes , maar dat kan me aan mijn reet roesten.

* Raku gaat even de voorwaarden lezen
We Are Borg schreef op 19 maart 2004 @ 23:48:
Tijdens de proef wel , wat al voldoende is om mij het bloed onder de nagels weg te halen. Als ik betaal wil ik service... en niet eerst dingen invoeren en later pas oplossen...

[ Voor 10% gewijzigd door Raku op 20-03-2004 00:02 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zeg dus. :+

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

Om even het abo-gezeur uit de wereld te helpen: ik heb me de afgelopen maand eigenlijk niet meer bemoeit met dit project en ben erg druk geweest (en ben dat nog steeds) met de nieuwe layout. Hierdoor ben ik eea een beetje uit het oog verloren, en komt het bij mij nu ook dubbel zo hard weer terug omdat ik hier nog geen rekening mee gehouden heb mbt de abo's en de templates. Ik ben dan ook niet meer 100% op de hoogte van de huidige status van hoe dit geimplementeerd gaat worden. Wel heb ik begrepen dat er 'caps' zijn ingebouwd om image-galore te voorkomen, en dat er bepaalde mechanismes zijn ingebouwd om de advertising af te stemmen op de content. In ieder geval heb ik wat tips aan de hand gedaan om te voorkomen dat bijvoorbeeld code-blokken en sigs ook 'vervuild' worden hierdoor.
Dit weekend ga ik proberen de laatste status te achterhalen en te kijken hoe ik eea in de templates kan afstemmen, en abo's kan ontzien. Op beta draait nog een JS versie die ik een tijd terug geschreven heb als een soort pilot, en dus zijn de screenshots die er zijn niet representatief...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb het al op de FP gepost en doe het maar ook hier :

Straks als de nieuwe lay-out wordt gelanceerd/in gebruik genomen zal er aardig wat ruimte aan de rechter kant overblijven zoals nu links en rechts => Waarom dan niet in die ruimte alle LOGO's van de merken die worden genoemd in een Topic plaatsen :?

Lijkt mij het mooist :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

crisp schreef op 20 maart 2004 @ 00:07:
Om even het abo-gezeur uit de wereld te helpen: ik heb me de afgelopen maand eigenlijk niet meer bemoeit met dit project en ben erg druk geweest (en ben dat nog steeds) met de nieuwe layout. Hierdoor ben ik eea een beetje uit het oog verloren, en komt het bij mij nu ook dubbel zo hard weer terug omdat ik hier nog geen rekening mee gehouden heb mbt de abo's en de templates. Ik ben dan ook niet meer 100% op de hoogte van de huidige status van hoe dit geimplementeerd gaat worden. Wel heb ik begrepen dat er 'caps' zijn ingebouwd om image-galore te voorkomen, en dat er bepaalde mechanismes zijn ingebouwd om de advertising af te stemmen op de content. In ieder geval heb ik wat tips aan de hand gedaan om te voorkomen dat bijvoorbeeld code-blokken en sigs ook 'vervuild' worden hierdoor.
Dit weekend ga ik proberen de laatste status te achterhalen en te kijken hoe ik eea in de templates kan afstemmen, en abo's kan ontzien. Op beta draait nog een JS versie die ik een tijd terug geschreven heb als een soort pilot, en dus zijn de screenshots die er zijn niet representatief...
Kijk , begrijp me niet verkeerd hoor , als het een weekje duurt ofzo voordat abbo's er gebruik van kunnen maken. Maar als het 2 maanden oid gaat duren schiet mij dat toch echt in het verkeerde keelgat. Ik wil best afwachten , maar door het onderwerp nu alvast beet te pakken voorkom je misschien een hoop gezeur....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

crisp, ik heb er ook alle vertrouwen in dat je je uiterste best doet om dat voor de abo's zo snel mogelijk te regelen, daar gaat het niet om :)

Het is alleen wat pijnlijk voor een aantal mensen dat het MT een besluit neemt terwijl oa de templatedevvers nog niet klaar zijn met alle dingen die eigenlijk nodig zijn voor een goede invoering. Maargoed, dat komt in alle bedrijven voor, dus wat dat betreft is er niets bijzonders :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Moartn schreef op 20 maart 2004 @ 00:16:
crisp, ik heb er ook alle vertrouwen in dat je je uiterste best doet om dat voor de abo's zo snel mogelijk te regelen, daar gaat het niet om :)

Het is alleen wat pijnlijk voor een aantal mensen dat het MT een besluit neemt terwijl oa de templatedevvers nog niet klaar zijn met alle dingen die eigenlijk nodig zijn voor een goede invoering. Maargoed, dat komt in alle bedrijven voor, dus wat dat betreft is er niets bijzonders :P
Communicatie crew -> user -> crew. Daar hebben we het al veel vaker over gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik hou het bij 1 ding:

Eerst zien... dan geloven!

Hier verder ouwehoeren heeft geen nut, het idee was na 100 posts al duidelijk.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Ga ik ook maar m'n zegje doen.

Gezien de hoeveelheid kritiek zou ik als buitenstaander zeggen dat het uit financieel oogpunt averechts werkt. Er zullen veel mensen zijn die GoT voor een dergelijke actie verlaten en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven; het is als een woonwijk waar billboards in komen te staan van 8x5 meter. Verder denk ik dat de mensen die blijven het er ook niet bij laten zitten; ze zullen alternatieven voor de merken gebruiken, onder elke post alle merken opnoemen en het zou me niet verbazen wanneer er in de HK een topic komt met als titel 'post hier zoveel mogelijk sponsors van GoT'.

Anderzijds zou dit wel een goed middel zijn om nieuwe abo's binnen te krijgen, maar dat lijkt me ook een inkomstenbron die uiteindelijk droog bloed.

Vanuit het oogpunt van de bedrijven kan ik me overigens ook niet goed voorstellen dat ze zullen happen, gezien de imo relatief onbekende manier van adverteren die een meer dan gewoonlijke hoeveelheid kritiek op zal doen waaien wat zou kunnen resulteren in boycots van het grootste forum van Nederland. En boycots schijnen uit financieel oogpunt ook nadelig te zijn voor een bedrijf.

Rest mij enkel nog te concluderen dat het een bij voorbaat al mislukt plan is. Sorry, ik wil er niemand mee kwetsen, maar dit is nu eenmaal mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo gaat zijn Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/smilies/2cent.gif ook maar even in dit véél te grote zakje gooien :)

Kom maar op met die proef, dan kunnen we het met z'n allen vervloeken zodat het een flop wordt. Of we kunnen eraan wennen en het accepteren. Ik zie vanzelf wel wat het wordt, maar ik kijk er wel negatief tegenaan. Waarom? Omdat ik geen probleem heb met wat reclame maar wel met het vernaaien van mijn teksten.
In de tussentijd wacht geduldig af wat er komen gaat.

Wat mij wel bevreemd, is het feit dat het blijkbaar nogal rommelig naar buiten gebracht moet worden. Niet dat ik zo'n slimme jongen ben, maar had hier niet iets beter over nagedacht kunnen worden? Ik krijg net het idee dat de moderator's en admins het op hetzelfde moment voorgeschoteld krijgen als de users en dat snap ik niet. De crew zou juist een basis kunnen vormen om dit geaccepteerd te kunnen krijgen bij de users. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Neem aan dat abbonees hun abbo per direct kunnen laten ontbinden? Aangezien er iets in de overeenkomst gewijzigd wordt? (het recht om reclame uit te zetten)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Maverick schreef op 20 maart 2004 @ 00:32:
Neem aan dat abbonees hun abbo per direct kunnen laten ontbinden? Aangezien er iets in de overeenkomst gewijzigd wordt? (het recht om reclame uit te zetten)
Dat zoeken de abo's zelf wel uit met hun juridische adviseurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Staat in de voorwaarden van wel , alleen of je je geld terug krijgt staat er niet in. Ook staat er niet in of het abbo af mag worden gesloten (incl. terugbetaling overige geld) als de content dusdanig word aangepast. Ook valt er over te twisten of dit onder "Banners" valt , wat imo wel het geval is. Maar ik heb net van Zeef gehoord gekregen dat het aanpassen voor abbo's prioriteit heeft , wat mij wel wat gerust heeft gesteld. Zolang het dan ook maar binnen een redelijke termijn gebeurt hoor je mij niet klagen....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat recht hou je gewoon, het is echter even de vraag of het technisch ook meteen bij invoering te realiseren is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

Niet dat de mening van deze niet-betalende semin00b ertoe doet maar toch:

Kijk het principe begrijp ik helemaal; ik betaal niets dus dat ik reclame op m'n dak krijg: akkoord.

2 dingen:
1-Ik ga niet op links klikken die auto-gegenereerd zijn; als ik (en vele andere Tweakers) naar de logitech site willen weten ze die écht wel te vinden. Ik ga niet opeens naar logitech.nl omdat er een lgitech logo in een post staat :?
2-Maar OK, jullie willen CA, amen. Waarom met logo's? Er is een site waarvan ik de naam niet weet ;), en die hebben ook zoiets, echter daar zijn de 'reclamewoorden' gewoon oranje en dikgedrukt ipv. het standaard zwarte font. En daarvan heb ik géén last en irritatie, waardoor ik zelf eerder geneigd ben erop te klikken dan op een irritant GIF'je. Als jullie dan toch logo's willen, doe het dan onMouseover, zoals op de T.net frontpage onderaan.

Maar OK wie luister er nou naar mij :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

leokennis schreef op 20 maart 2004 @ 00:36:
Niet dat de mening van deze niet-betalende semin00b ertoe doet maar toch:

Kijk het principe begrijp ik helemaal; ik betaal niets dus dat ik reclame op m'n dak krijg: akkoord.

2 dingen:
1-Ik ga niet op links klikken die auto-gegenereerd zijn; als ik (en vele andere Tweakers) naar de logitech site willen weten ze die écht wel te vinden. Ik ga niet opeens naar logitech.nl omdat er een lgitech logo in een post staat :?
2-Maar OK, jullie willen CA, amen. Waarom met logo's? Er is een site waarvan ik de naam niet weet ;), en die hebben ook zoiets, echter daar zijn de 'reclamewoorden' gewoon oranje en dikgedrukt ipv. het standaard zwarte font. En daarvan heb ik géén last en irritatie, waardoor ik zelf eerder geneigd ben erop te klikken dan op een irritant GIF'je. Als jullie dan toch logo's willen, doe het dan onMouseover, zoals op de T.net frontpage onderaan.

Maar OK wie luister er nou naar mij :P
zoals ik al eerder probeerde aan te geven: voor zover ik weet zijn er verschillende vormen wb content-advertising; vervanging van content door logo's is daar slechts 1 van, voor de rest valt er inderdaad te denken aan highlighting + link + eventueel een tooltip.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

crisp schreef op 20 maart 2004 @ 00:36:
[...]

Dat recht hou je gewoon, het is echter even de vraag of het technisch ook meteen bij invoering te realiseren is.
Dan vind ik dat toch zeker een grove communicatiefout van T.net. Of ze moeten abbo-ers niet belangrijk genoeg vinden , wat al helemaal absurd klinkt. De aankondiging hiervan verloopt enorm rommelig moet ik zeggen , bepaalde zaken zijn zelfs bij de crew niet bekend.

Als ze dan toch zonodig zoiets moeten invoeren , doe het dan goed en niet op een halfgebakken manier zoals nu... Maar dat is nog even afwachten , ze hebben nog 12 dagen voor invoeren meende ik ergens gezien te hebben.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Mr. Liu zijn lijn van gedachten: daar hoef jij je niet druk over te maken. :)
Ik denk dat de abbo's samen met Tweakers.net wel tot een oplossing kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Het meeste is volgens mij al gezegd, met als eenduidige en duidelijke boodschap van de users naar het MT en de crew dat ze het plan liever niet doorgevoerd zien worden. Rest ons eigenlijk niet meer dan wachten op de reactie van het MT en de crew ipv nog meer afgeven op het plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dus je geeft een extreem voorbeeld van Content Advertising.
Iedereen schrikt.
Vervolgens leg je een minder extreem voorbeeld voor.
Iedereen is van de schrik bekomen en zal het sneller accepteren. :X

Weet niet in hoe ver deze ballon op gaat, maar het zou me niks verbazen. :O

Lijkt binnen kort net de Prive, dikke letters overal, schreeuwende tekst....
Nee joh gaat goedzo hier! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Laten we nu eerst die proef afwachten en na afloop evalueren, denk dat dat een stuk eenvoudiger is dan vooraf te gaan evalueren ;)
Overigens ben ik geen fan van een dergelijk systeem. Maar 100% zeker weet ik dat niet want ik heb het niet in de praktijk gezien. Ik vertrouw er gewoon op dat het MT doet wat goed is voor de gehele comunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

OpifexMaximus schreef op 20 maart 2004 @ 00:45:
Het meeste is volgens mij al gezegd, met als eenduidige en duidelijke boodschap van de users naar het MT en de crew dat ze het plan liever niet doorgevoerd zien worden. Rest ons eigenlijk niet meer dan wachten op de reactie van het MT en de crew ipv nog meer afgeven op het plan. :)
"Maar GoT is geen democratie" bla bla bla...

Ik ben het volledig met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Beetje aanvullende info:

CONTENTADVERTISING.NET is als domein geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 20 maart 2004 @ 00:48:
Beetje aanvullende info:

Met een WHOIS zie ik dat het op de naam van Daniël staat... :{.

Het is blijkbaar dus toch geen grap, waar ik eigenlijk op zat te hopen :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mr. Liu schreef op 20 maart 2004 @ 00:48:
Beetje aanvullende info:

Goh, en hoeveel kost een enkele domeinnaam registratie, als je zelf verder al de faciliteiten hebt om het domein te beheren en daar dus niet voor hoeft te betalen ? Weinig.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Genghis Khan schreef op 20 maart 2004 @ 00:50:
[...]

Dat klopt met info die ik op een andere manier binnenkreeg.
JumpStart schreef op 20 maart 2004 @ 00:51:
[...]
Goh, en hoeveel kost een enkele domeinnaam registratie, als je zelf verder al de faciliteiten hebt om het domein te beheren en daar dus niet voor hoeft te betalen ? Weinig.
Zelfs dan nog, ze hebben de moeite gedaan en het geld uitgegeven.

[ Voor 36% gewijzigd door Freee!! op 20-03-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo wacht het verder af. Het meest ben ik geschrokken van het gemis aan communicatie dat blijkt te bestaan binnen de crew. Ik neem aan dat dat niet met opzet is, maar het lijkt me wel iets om aan te gaan werken want wat MT naar buiten brengt mag imo zeker eerst goed door de crew heen voor het users bereikt. Het zijn dan "maar" vrijwilligers die mod's maar ze zijn te belangrijk voor een goede communicatie en acceptatie van zulke ingrijpende vernieuwingen. :)

Nu ga ik stoppen met mopperen en in spanning afwachten op het Content Advertising systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Simulated Zero schreef op 20 maart 2004 @ 00:41:
[...]

Dan vind ik dat toch zeker een grove communicatiefout van T.net. Of ze moeten abbo-ers niet belangrijk genoeg vinden , wat al helemaal absurd klinkt. De aankondiging hiervan verloopt enorm rommelig moet ik zeggen , bepaalde zaken zijn zelfs bij de crew niet bekend.

Als ze dan toch zonodig zoiets moeten invoeren , doe het dan goed en niet op een halfgebakken manier zoals nu... Maar dat is nog even afwachten , ze hebben nog 12 dagen voor invoeren meende ik ergens gezien te hebben.
Nou ja, communicatiefout wil ik niet zeggen; ik wist dat dit eraan zat te komen (ik had het zelfs al eerder verwacht), maar heb er gewoon geen rekening mee gehouden, dus dit komt eerlijk gezegd ook een beetje rauw op mijn dak nu. Na de prototypes is het devwerk naar achteren verschoven (FP-team) en is er in S&D weinig meer over gezegd tot vandaag. Ik zit echter de laatste tijd erg krap in tijd, maar ben wel degene die de template-wijzigingen moet gaan doen om dit mogelijk te maken; als ik kans zie om daar een abo-check omheen te bouwen zal ik dat zeker doen, maar vooralsnog wacht ik nog op de details voordat ik aan het werk kan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SmartDoDo schreef op 20 maart 2004 @ 00:53:
[...]
Het meest ben ik geschrokken van het gemis aan communicatie dat blijkt te bestaan binnen de crew. Ik neem aan dat dat niet met opzet is, maar het lijkt me wel iets om aan te gaan werken want wat MT naar buiten brengt mag imo zeker eerst goed door de crew heen voor het users bereikt. Het zijn dan "maar" vrijwilligers die mod's maar ze zijn te belangrijk voor een goede communicatie en acceptatie van zulke ingrijpende vernieuwingen. :)
Hiervan ben ik ook wel geschrokken, vooral omdat ik als eerste de Med zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genghis Khan schreef op 20 maart 2004 @ 00:50:
[...]

Heeft Daniel dan commerciele bedoelingen? En wordt tweakers.net als testkonijn gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op 20 maart 2004 @ 00:54:
Ik zit echter de laatste tijd erg krap in tijd, maar ben wel degene die de template-wijzigingen moet gaan doen om dit mogelijk te maken;
offtopic:
en er is niemand die je erbij kan helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

André schreef op 20 maart 2004 @ 00:55:
[...]

Heeft Daniel dan commerciele bedoelingen? En wordt tweakers.net als testkonijn gebruikt?
Een proef kun je denk ik wel zien als proefkonijn ;) Toch ook niet zo vreemd dat het op GoT gebeurd dan of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
André schreef op 20 maart 2004 @ 00:55:
[...]

Blijkbaar... Dat zou wel het Tell-Sell achtige ondertoontje verklaren in zijn MED. Of het ligt aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mr. Liu schreef op 20 maart 2004 @ 00:51:
[...]

Dat klopt met info die ik op een andere manier binnenkreeg.

[...]

Zelfs dan nog, ze hebben de moeite gedaan en het geld uitgegeven.
Kom op zeg, ff zoeken online en je kan voor 8.95 US$ al een .net domein laten registreren voor een jaar. Nou nou, da's véééél geld hoor, die 7,5 euro.

Kortom, het bestaan van die .net domeinnaam zegt nog niets.

* JumpStart is realistisch genoeg om de deur op een kier te houden

Met z'n allen, het refrein: Eerst zien, dan geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

crisp schreef op 20 maart 2004 @ 00:54:
[...]

Nou ja, communicatiefout wil ik niet zeggen; ik wist dat dit eraan zat te komen (ik had het zelfs al eerder verwacht), maar heb er gewoon geen rekening mee gehouden, dus dit komt eerlijk gezegd ook een beetje rauw op mijn dak nu. Na de prototypes is het devwerk naar achteren verschoven (FP-team) en is er in S&D weinig meer over gezegd tot vandaag. Ik zit echter de laatste tijd erg krap in tijd, maar ben wel degene die de template-wijzigingen moet gaan doen om dit mogelijk te maken; als ik kans zie om daar een abo-check omheen te bouwen zal ik dat zeker doen, maar vooralsnog wacht ik nog op de details voordat ik aan het werk kan...
Oke , point taken. Maar feit is wel dat het niet echt ordelijk naar buiten word gebracht....

Anyway , in de MED , kan daar niet even vlug wat over abbo's in worden gezet? Nu staat er niets bij en kan dat weer vragen oproepen voor mensen die het nu pas lezen en uiteraard niet het hele topic door gaan lezen ;) Of er moet totaal geen eenduidig antwoord op te geven zijn , maar een uitleg erbij dat het voor abbo's bekenen word en dat het aanpassen ervan voor abonnees wel geprobeerd gaat worden?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tweakers.net zal afhankelijk van het succes overwegen om licenties op het concept aan derden te leveren.
Dit concept bestaat nog niet :? Ik zou zweren dat ik dit al vaker ben tegengekomen.

Ik kan het alleen niet zo 1 2 3 vinden dus dat mijn geloofwaardigheid niet ten goede :+

Overigens heb ik liever een rectangle of screen ad dan dit.

[ Voor 10% gewijzigd door Oefening op 20-03-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op 20 maart 2004 @ 00:55:
[...]

offtopic:
en er is niemand die je erbij kan helpen :?
och, het zal vast wel meevallen, en abo-checks hebben we al; de vraag is of het ueberhaupt wel via de templates gaat of niet, gezien deze uitspraak:
Helaas is op dit moment de content advertising niet te disablen voor abonnees: abonneestatus is alleen bekend tijdens de normale processing phase van React's templateparser, terwijl de Content Advertising door een speciaal ontwikkelde postprocessor toegevoegd wordt na de initiele parsing. Het niet aanroepen is niet mogelijk omdat dit generieke React-code betreft voor dit soort postprocessors. Bij de volgende (mini)update van React wordt dit overigens zo gewijzigd dat de postprocessors toegang krijgen tot dezelfde sessievariabelen als de normale templates.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee wat hiermee bedoeld wordt, ik lees dat nu ook maar in dit topic en weet niet eens van wie dat afkomt :(
Als ze van het JS-idee zijn afgestapt kan het nog wel eens lastig worden... (en waarom zijn juist die mensen die je er op aan wilt spreken N/A op vrijdagavond/nacht?)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

crisp schreef op 20 maart 2004 @ 01:06:
[...]

och, het zal vast wel meevallen, en abo-checks hebben we al; de vraag is of het ueberhaupt wel via de templates gaat of niet, gezien deze uitspraak:

[...]

Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee wat hiermee bedoeld wordt, ik lees dat nu ook maar in dit topic en weet niet eens van wie dat afkomt :(
Als ze van het JS-idee zijn afgestapt kan het nog wel eens lastig worden... (en waarom zijn juist die mensen die je er op aan wilt spreken N/A op vrijdagavond/nacht?)
Mja idd, is het nu wel of niet zo? Ik vind het "persbericht" slecht opgesteld en wordt men niet goed genoeg geinformeerd. Is mijn positie als abonnee in gevaar ja of nee? En gevaar als in: zal ik opzeggen of niet?

Nog even over je opmerking:
crisp schreef op 20 maart 2004 @ 00:36:
[...]

Dat is een kwestie van eerst goed opzetten. Technisch is alles mogelijk. Eerst iets opzeggen met de mededeling "technisch onmogelijk" is lame als je later aantoont dat het wel kan.

Dat is hetzelfde als: "Je website af a.s. vrijdag? Das goed, maar dan zonder admin panel". Half werk dus. Aangezien ik betaal om geen reclame te zien vind ik het ook niet meer dan logisch dat het direct vanaf het begin 100% geregeld is :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

crisp in "Tweakers.net kondigt Content Advertising..."

crisp is liev O+

Eigenlijk wel een moeilijk besluit. Aan de ene kant heeft T.net geld nodig, aan de andere kant betalen abo's voor banner-vrije content.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, zoals het nu op mij overkomt denk ik dat je als community hier absoluut geen goede stap mee zet. Ik begrijp ook wel dat tweakers.net geld nodig heeft om de boel up and running te houden, maar op deze manier verlies je volgens mij alleen maar bezoekers en dus ook pageviews, en ik vraag me af of dat opweegt tegen de opbrengsten die er tegenover staan.

Ook als je kijkt naar de doelgroep waarop tweakers zich primair richt: de 'advanced skills' ( ;) ) pc gebruiker denk ik dat je juist voor deze groep nu een stap zet die erg negatief gaat uitpakken. Ik zou er nog maar eens goed over nadenken (en tot de conclusie komen dat er andere wegen zijn die naar Rome leiden... ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

silentsnow schreef op 20 maart 2004 @ 01:18:
crisp in "Tweakers.net kondigt Content Advertising..."

crisp is liev O+

Eigenlijk wel een moeilijk besluit. Aan de ene kant heeft T.net geld nodig, aan de andere kant betalen abo's voor banner-vrije content.
Mja ik heb het gelezen. Toch weeg je het tegen elkaar op. T.net wil mensen om te betalen voor leuke extra's waardoor ze zeker zijn van een bedrag voor (banner)views die wellicht nooit gemaakt worden.

Met abonnee's heb je een "stabiel" inkomen, je bent immers verzekerd van een vast bedrag per maand. Met pageviews is dat IMHO nog maar de vraag. Overigens ben je ook nog eens afhankelijk van de content die de users posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolk op 20-03-2004 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dit doorgevoerd wordt is het toch echt alt+F4 voor t.net + een geheel gratis DNS verwijzing naar 127.0.0.1 hier.

Oh, en uiteraard een fikse schadeclaim wegens schending auteursrechten van mijn posts.
Leuk geld verdienen zo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

BackSlash32 schreef op 20 maart 2004 @ 01:27:
Oh, en uiteraard een fikse schadeclaim wegens schending auteursrechten van mijn posts.
Leuk geld verdienen zo.
Tweakers.net BV houdt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van postings en/of topics in GoT te wijzigen of te verwijderen.
Bron: De Algemene Voorwaarden.
Heel jammer voor je :P

[ Voor 12% gewijzigd door m-m op 20-03-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh je wilde mijn alt-F4 beweging vervroegen?
Kan hoor, als je behoefte voelt om er verder op in te gaan kan je dat via mail doen.

* alt-92 is outta here

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

BackSlash32 schreef op 20 maart 2004 @ 01:34:
Oh je wilde mijn alt-F4 beweging vervroegen?
Kan hoor, als je behoefte voelt om er verder op in te gaan kan je dat via mail doen.

* Raku is outta here
:w

Je kunt natuurlijk ook een beetje te vroeg je conclusies trekken he :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Beetje heel erg overdreven reactie vind ik persoonlijk. Het hele systeem is nog niet in werking of de eersten stappen al op. De situatie is natuurlijk niet leuk, maar afwachten over hoe en wat lijkt me ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 11:26
Heren heren heren (ja alweer),

Zullen we nu aljeblieft even rustig de testafse afwachten? Dan weten we allemaal waarover we praten, hoe we het ervaren, wat er aan verbeterd kan worden, etc. etc. En idd, misschien wordt het wel helemaal niks. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. En dat is imho de essentie van de tweaker, proberen, proberen en nog eens proberen totdat je met minimale middelen het uiterste resultaat boekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Hmmm, ben ik eens een avondje weg gelijk een hele rel @ GoT :P

Ik heb ff de preview gekeken en ik erger me er flink aan. Ik zie het al voor me als er een hele pagina vol met van die CA's staan, dan word je er toch wel flink tureluurs van. Ik verwacht namelijk dat adverteerders niet met onopvallendere CA's genoegen nemen aangezien er anders overheen gelezen wordt.

Ik zie liever een normale add of popup zolang hij maar niet heel m'n scherm vult :)
Als nuchtere Hollander snap ik best wel dat reclame nodig is om tweakers.net mogelijk te maken, want ik snap best wel dat het allemaal een hoop geld kost en dat moet ergens door opgebracht worden. Maar dit idee lijkt me echt vervuiling ten top en als je er als abo (wat ik nu nog niet ben, maar waar ik wel over nadacht) ook niets aan kan doen, dan is dat nog erger. Dus probeer een sceptische user er maar van te overtuigen dat dit lijdt tot een beter tweakers.net

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmmjah, de testfase e.d. heb ik al wel gezien, ik heb ook al wel door welke kant het opgaat met t.net.. ik moet zeggen dat het me niet altijd even erg bevalt (en dat is echt niet alleen dit..), en je weet ook wel wat de uitkomst is daarvan zeef.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 20-03-2004 01:45 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

zeef schreef op 20 maart 2004 @ 01:40:
Heren heren heren (ja alweer),

Zullen we nu aljeblieft even rustig de testafse afwachten? Dan weten we allemaal waarover we praten, hoe we het ervaren, wat er aan verbeterd kan worden, etc. etc. En idd, misschien wordt het wel helemaal niks. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. En dat is imho de essentie van de tweaker, proberen, proberen en nog eens proberen totdat je met minimale middelen het uiterste resultaat boekt!
"met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk banners *D". Die quote is niet van mij overigens.

Mja, ik blijf er toch over doorgaan als abo zijnde. Ik kom wellicht over op een manier van "hij denkt alleen maar aan zichzelf". Ik ben akkoord gegaan met een aantal voorwaarden. Een daarvan was dat ik geen banners te zien zou krijgen. In ieder geval de mogelijkheid om ze uit te schakelen. Wanneer ik tijdens mijn periode als abo enige vorm van reclame te zien krijg kan ik dat dus aankaarten. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
all flames intended
Hiermee is Tweakers.net dus echt naar het niveau van Fok! gedaald, die komen ook opeens met heftige veranderingen aan al hun pagina's zonder dat de crew dat wilde.

Ik vind het ook zo opvallend, de overgang naar React werd zo netjes geregeld, het werd gewoon góed aangekondigd en er werd op een niet storende manier getest (met huischkamer.tweakers.net).
Nu komt er opeens allemaal experimentele rotzooi in het algemeen gebruikte forum, wat _niet_ tot een verbetering voor de users zal leiden. Je kan hoog springen en je kan laag springen, maar meerdere verschillende opmaak stijlen lezen gewoon kut

Ik begin me ook steeds meer af te vragen wat nou eigenlijk het doel van het MT is met dit forum en de FP (overigens opvallend dat Femme nog niet heeft gereageerd). Willen ze het nou gewoon als een bedrijf runnen dat zijn diensten verkoopt aan de users, of willen ze een gezellige community van computernerds draaiende houden?

Ik heb het idee dat het eerder naar een winstoogmerk neigt dan naar het onderhouden van een community. Ik heb wel eens serieus nagedacht om een abbo te nemen om T.net te ondersteunen, maar dat is inmiddels ook al geen optie, ik ga de Shell ook niet ondersteunen, daar probeer ik gewoon zo goedkoop mogelijk van te krijgen wat ik wil.

Overigens zou het doel van T.net dat van een communicatiebedrijf zijn. Je ziet kpn toch ook niet met reclameboodschappen door mijn telefoongesprek blèren? Het is niet vergelijkbaar met televisie, aangezien dat maar éénrichtingscommunicatie is, terwijl dit forum en de FP toch duidelijk tweerichtings zijn, net als een telefoon.

Op het moment heb ik het idee dat T.net alleen maar wordt gebruikt om zoveel mogelijk geld te verdienen, zeker als er dit soort dingen staan te gebeuren. Bij een commercieel bedrijf zal ik me dan ook niet meer "coulant" opstellen en speciaal webads.nl vermeldingen uit m'n hosts file gaan verwijderen maar ze er eerder inzetten.
Zoals zeef al gezegd, met zo min mogelijk moeite een optimaal resultaat bereiken. Als jullie mensen toch wel uitmelken dan hoeft dat bij míj niet.

[ Voor 10% gewijzigd door cryforhelp op 20-03-2004 01:51 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 01:46:
[...]

"met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk banners *D". Die quote is niet van mij overigens.

Mja, ik blijf er toch over doorgaan als abo zijnde. Ik kom wellicht over op een manier van "hij denkt alleen maar aan zichzelf". Ik ben akkoord gegaan met een aantal voorwaarden. Een daarvan was dat ik geen banners te zien zou krijgen. In ieder geval de mogelijkheid om ze uit te schakelen. Wanneer ik tijdens mijn periode als abo enige vorm van reclame te zien krijg kan ik dat dus aankaarten. Correct?
Ja. Dus of geen reclame, of de optie je abonnement op te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Oefening op 20-03-2004 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeef, misschien kun je even op mijn (Verwijderd in "Content Advertising") en overige stukjes van abbo's, betreffende hun abbo, ingaan. :)
Dat schept wat meer duidelijkheid hoop ik. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Nelis schreef op 20 maart 2004 @ 01:49:
[...]

Ja. Dus of geen reclame, of de optie je abonnement op te zeggen.
Abbo opzeggen kan ten alle tijde , geld terug voor de tijd dat je geen abbo bent , maar wel betaald hebt is een compleet ander verhaal...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 15:47

xshredx

Kees schreef op 20 maart 2004 @ 01:45:
hmmjah, de testfase e.d. heb ik al wel gezien, ik heb ook al wel door welke kant het opgaat met t.net.. ik moet zeggen dat het me niet altijd even erg bevalt (en dat is echt niet alleen dit..), en je weet ook wel wat de uitkomst is daarvan zeef.
Wil en/of kun je hierover iets meer zeggen?
Indien niet, no problem... maar je doet deze statements in het forum en niet privé naar zeef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Vind het wel typisch overigens, welke admin wil hier persee zijn speeltje uitproberen?

Als er een popup, of grote ad tevoorschijn wordt getoverd, dan hoeft er maar 1 iemand te roepen, he zo moet het niet, en er wordt wat aan gedaan. Nu komen jullie met CA (®) en valt iedereen eroverheen, ik heb nog maar weinig mensne horen roep "he, das een goed initiatief". We hebben allemaal bij het voorbeeld kunnen zien wat jullie willen dat het wordt, dus er is best een idee van hoe het eruit komt te zien (ookal wordt dat ontkent) En nog wordt het plan doorgedrukt omdat het "nieuw is, en getest moet worden anders kun je niet oordelen". Als er mensen NU al roepen dat ze dan liever ergens anders heen gaan, dan kan ik me het nut niet indenken van het doordrukken van dit plan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:51:
Zeef, misschien kun je even op mijn (Verwijderd in "Content Advertising") en overige stukjes van abbo's, betreffende hun abbo, ingaan. :) Dat schept wat meer duidelijkheid hoop ik. :)
Nieuwe post in med van Crisp:
crisp schreef op 20 maart 2004 @ 01:15:
Devnote: voor abo's doen we ons uiterste best om daar een optie van te maken aangezien in de voorwaarden van de abonnementen een ad-vrij GoT opgenomen is; gezien de korte termijn en het feit dat GoT-development wb templates op vrijwillige basis plaatsvind kunnen we daar nu geen beloftes over doen of dat op tijd gerealiseerd zal zijn.
Eigenlijk klopt dit natuurlijk niet, als je een service verleent waar je geld voor vraagt, dan heb ik heeft een abo er natuurlijk niks mee te maken wie er voor zorgt. De afspraken moeten gewoon nagekomen worden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 20 maart 2004 @ 01:52:
[...]

Abbo opzeggen kan ten alle tijde , geld terug voor de tijd dat je geen abbo bent , maar wel betaald hebt is een compleet ander verhaal...
Dat bedoelde ik dus, maar dat leek me duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Overigens vraag ik me af wat er gebeurt als het systeem ingevoerd wordt. Ik heb maar een flauw vermoeden dat users in opstand komen en zo veel mogelijk de keywords gaan ontwijken. Daarbij sluit ik mij aan bij anderen die hierover al uitgebreid gediscussierd worden.

Met andere woorden: in mijn ogen is het plan al, bij voorbaat, gedoemd te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.encuentro2000.org/good.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.seoconsultants.com/just-say-no/images/logo-no-idea-480.gif Afbeeldingslocatie: http://www.labor.iu.edu/organizeindiana/images/clip%20art/Comic%20Thumbs%20Up%202.JPG

Lijkt me prima! Lekker snel doorklikken als iemand weer eens een UTFS-vraag stelt over een product, die zo op de site van de fabrikant te vinden is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ik moet hierbij denken aan de crew-opstand in augustus 2002 als ik het me goed herinner. Toen stopten er opeens 4 mods die het gewoon _helemaal_ niet met het beleid eens waren. Ik ben er nooit achter gekomen waar het nou om ging, maar met alle tegensputterende mods hier lijkt het er wel heel erg op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Laatst online: 00:16

macnerd

No Apples please :-)

Ik ben het met de meesten eens: het voorbeeld dat al een paar keer voorbij is komen waaien vind ik totaal niks. Het maakt de tekst minder prettig leesbaar.
Als ik een tekst post, dan wil ik graag dat deze wordt geïntepreteerd zoals ik het heb bedoeld, wat bij CA wel eens anders kan zijn. Naast de verbasteringstrucs kan ik er nog wel een noemen: plaatjes van merken of keywords, of zelfs van een enkele losse letter. Als er dan toch een plaatje moet komen, dan maar je eigen plaatje ;)

Ik heb totaal geen problemen met reclame, maar het moet niet irritant worden. Google is niet voor niets een grote speler in de on-line advertentiemarkt. Er is bijna niemand die Google AdWords of Google AdSense advertenties irritant vindt, i.t.t. popups, popunders, rare geluiden, druk bewegende plaatjes (gifjes of flashfilmpjes) of felle kleuren. Waarom dus niet meedoen met het Google programma? Dit schijnt zeer populair te zijn onder webmasters, omdat het (relatief) veel opbrengt.

Ik verwacht dat veel bezoekers van Tweakers hun schermresolutie op 1024x768 of hoger hebben staan. Omdat de huidige layout rekening houdt met 800x600, kan er links of rechts (tekst)banners worden weergegeven. Als er naast of onder de postings kleine logo's staan van een merk dat je genoemd hebt, geen probleem; het verandert nl. niks aan jouw tekst. Ook zou een variant op Google AdSense best kunnen. Aan de hand van sleutelwoorden (niet persé merken) kunnen dan advertenties naast of onder de postings getoond worden.
Ook is er aan de linkerkant (op Tweakers zelf, niet op GoT) ruimte onder het menu met de laatste nieuwsitems, reviews, pricewatch etc..

Maar wacht, er is meer... :) Waarom geen content verkopen, of diensten leveren? De nieuwsitems worden speciaal voor Tweakers geschreven, en ook PriceWatch is interessante content. Misschien kan er iets van die content verkocht worden aan andere websites Het PriceWatch-principe is wellicht ook interessant voor andere, totaal ongerelateerde bedrijven. Kortom: genoeg andere mogelijkheden...

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

macnerd schreef op 20 maart 2004 @ 02:08:

Maar wacht, er is meer... :) Waarom geen content verkopen, of diensten leveren? De nieuwsitems worden speciaal voor Tweakers geschreven, en ook PriceWatch is interessante content. Misschien kan er iets van die content verkocht worden aan andere websites Het PriceWatch-principe is wellicht ook interessant voor andere, totaal ongerelateerde bedrijven. Kortom: genoeg andere mogelijkheden...
De pricewatch zelf word al deels verkocht aan bedrijven die deeplinks kunnen kopen. Overigens is het google idee best goed. Allicht zal daar al naar gekeken zijn, anders kom je niet op het "bizarre" content ad idee :P

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.