Content Advertising

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Het enige wat we nu kunnen doen is afwachten. Oorspronkelijk plan was 1 april, Zeef zei ergens dat ze die 12 dagen vervroegd hebben (tellen tellen tellen) dat is dus vandaag. Ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien. Ik heb het voorbeeld gezien, en dat vind ik niet echt prettig. Ik hoop dat een meerderheid van de users hiertegen zal protesteren zodat het CA idee snel komt te overlijden.

Mischien moet het managment team andere ideeen onderzoeken als het geld zo drastisch benodigd is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
offtopic:
het ruikt naar een 1 april grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zou je voor een 1 april grap een nieuwe url registreren? Zou je een officieel persbericht uitgeven voor een 1 april grap?

Ik vind het voor een 1 april grap wel heel ver gaan dan.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
* Fabian kan het niet laten om te reageren :)

Ik het nu het grootste deel van dit topic doorgelezen en ik kom een aantal punten tegen. Het kan zijn dat ik punten aangeef die al voorbij zijn gekomen en ik schrijf dit stukje vanuit de context van een GoT-gebruiker, tweakers.net gebruik ik eigenlijk niet :)...

Manier van inlichten
Het spijt me heel erg, maar, de manier waarop jullie de gebruikers van dit forum inlichten over de introductie van een nieuw reclame systeem is gewoon slecht. We zijn hier met z'n allen een community en wij als gebruikers willen niet op een dergelijke formele manier worden benadert. Het bezoekje van dit forum is voor velen toch een beetje ontspanning, dus hou daar als beheerders rekening mee. Wanneer jullie op een dergelijke formele wijze dit soort berichten naar voren brengen dan kunnen jullie verwachten dat de gebruikers ook op een formelere wijze willen worden bedient, iets als downtime doordat er een database plat licht kan dan imo niet meer. formeel kan worden gelezen als profesioneel

Ik sluit me hierin volledig aan bij hetgeen gorgi_19 en MrX zeggen

Houding MT (de mensen met de groene nick)
Zonder jullie nou direct te beledigen, ik vind de manier waarop jullie je opstellen ronduit arrogant. Tweakers bestaat door en voor de gebruikers en niet andersom, jullie faciliteren een community. Ik begrijp heel goed dat jullie geld nodig hebben om de boel hier draaiende te houden en om zelf ook nog een leuk belegde boterham te hebben (dat willen we allemaal). Opmerkingen als "wij zijn geen democratie" en "het is slikken op stikken" zijn op dit moment en in deze context absoluut niet gepast. Er is genoeg literatuur te vinden over de manier van communiceren, lees die en pas die toe als jullie formeel willen zijn.

Verandering
Algemeen vind ik dat de mensen mensen precies zo reageren als in het boekje Who Moved My Cheese beschreven staat. Jullie zijn bijna allemaal het mensje wat bang is voor het nieuwe, maar wat op de lange termijn begrijpt dat verandering nodig is. En of je het er nu mee eens bent of niet, we leven in een wereld die om geld draait. Ook de mensen achter tweakers willen centjes verdienen... Femme wil ook een BMW rijden (lees ik in zijn profile) en daar kan ik hem geen ongelijk in geven ;)...

tweakers bv
Ik wil jullie toch even wijzen op altavista.com, nadat die zo allejezus commercieel zijn geworden is het daar snel achteruit gegaan met het aantal bezoekers. Dit had ook te maken met de opkomst van Google, het lijkt me dat jullie ook genoeg partijen hebben die proberen om jullie marktaandeel op te eten door een vergelijkbare dienst aan te bieden tegen andere voorwaarden, het first movers advantage wat jullie nu nog hebben is zo verdwenen (en ja, daar is ook genoeg over geschreven)...

de bron van het altavista verhaal is www.webwereld.nl

Het lijkt me trouwens wel gepast om de admins / mods bij het invoeren van een dergelijk systeem financieel te compenseren voor het werk / de tijd die zij in het behouden van het "niveau" van dit forum investern (voor zover dat nog niet gebeurde)

ten slotte
Zelf vind ik het een heel aardig idee wat voor tweakers bv een leuke kasstroom moet kunnen realiseren. Wat jullie imho wel moeten doen voordat er een testfase (of wat voor fase dan ook) begint, is er voor zorgen dat de abbo-gebruikers dit soort dingen niet te zien krijgen, zij betalen immers voor het gebruik van GoT en staat erg onproffesioneel als je een betalende gebruiker toch lastig gaat vallen met reclame. Wanneer jullie dit uitzetten voor abbo-gebruikers dan zal dat op zijn beurt weer een incentive zijn voor gebruikers om over te stappen op een abbo.

oww, en dan nog ff
@zeef: je zegt: "de bezoekers massaal wegrennen" Op het moment dat dat gebeurt dan zijn jullie dus al te laat hè! en daar kan je Porter, Kotler en nog een hele hoop andere emperisch onderbouwde marketing- en strategiegoeroes op nalezen...

@ 1-aprilgrap: dat zou dan wel een beetje vreemd zijn... zeker gelet op de manier waarop alle mods / admins reageren...

[ Voor 3% gewijzigd door faabman op 20-03-2004 02:38 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien moet het managment team andere ideeen onderzoeken als het geld zo drastisch benodigd is.
Alsof het geld op straat ligt....
Mocht je goede ideen hebben houd ik mij ook aanbevolen, kan nl. altijd wel een goed zakcentje gebruiken :P

Ik ben wel blij dat het van tevoren wordt aangekondigd. Op die manier kan er in ieder geval feedback gegeven worden zodat het uiteindelijk wat "smakelijker" geintroduceerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 02:30:
Zou je voor een 1 april grap een nieuwe url registreren? Zou je een officieel persbericht uitgeven voor een 1 april grap?

url registreren is zo gedaan ;)

Fok had bijvoorbeeld net gedaan alsof hun crewforum open stond, en als je een 1 april grap wilt laten lukken moet je er ook goed je best voor doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sir_Killalot schreef op 20 maart 2004 @ 02:41:
[...]

url registreren is zo gedaan ;)

Fok had bijvoorbeeld net gedaan alsof hun crewforum open stond, en als je een 1 april grap wilt laten lukken moet je er ook goed je best voor doen he :)
Met het risico om nu (al) gebruikers op te zien stappen. Zoiets vind ik geen 1 april grap meer ;) Ik heb veel leukere dingen gezien alhier op 1 april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 22:23
Het idee, en de manier waarop het gebracht wordt is zo absurd dat ik het voorlopig inderdaad hou op een ver doorgevoerde 1 april grap.

Heb alleen het idee dat ie een beetje verkeerd valt hier en daar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

Mja, dan net zoals ik in de crewfora al gezegd heb, hier dan ook maar even m'n zegje doen:

Dat er geld binnen moet komen om alles draaiend te houden, ala.
Dat er dus reclame gemaakt moet worden, ok.
Maar dat je tekst gaat vervangen met pics.. nee! :(

Tekst vervangen met een linkje of eventueel dan nog een soort van lichte highlight, ok.. maar met plaatjes wordt de boel toch niet meer te lezen :?
Ik denk zelfs dat dan mensen juist eerder weg zullen blijven dan een abo te nemen. Vele zijn nml. te trots om voor dit soort dingen een abo te nemen en je zal dus meer mensen kwijt raken dan dat je aan nieuwe abo's zal binnen halen.

Ik vond juist dat GoT er om bekend stond om alles voor de gebruikers over te hebben (gezien de hele organisatie met zelfs een bemiddel team), maar dit is toch wel mega de andere richting op :/

Ik gun T.net de inkomsten best wel en hoop dan ook maar dat dit gewoon een beetje goed gaat werken op GoT, dat het daarna verkocht wordt en dat wij er geen last meer van hebben. Ik gun het de users van GoT nml niet om als proefkonijn te spelen, omdat ik zelf ook gewoon user ben geweest en ooit wel weer zal worden. Ik hoop iig niet dat dit systeem nog draait als ik ooit stop als mod, want dan ben ik als user ook direct vertrokken...

edit:

Net voordat je weg gaat zie je trouwens een MED en een LA topic van 3 pagina's en wil je, maar kan je niet meer reageren. En 4 uur later als je terug komt zijn het ineens 17 pagina's 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 20-03-2004 02:50 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

momania schreef op 20 maart 2004 @ 02:45:
Mja, dan net zoals ik in de crewfora al gezegd heb, hier dan ook maar even m'n zegje doen:

Dat er geld binnen moet komen om alles draaiend te houden, ala.
Dat er dus reclame gemaakt moet worden, ok.
Maar dat je tekst gaat vervangen met pics.. nee! :(

Tekst vervangen met een linkje of eventueel dan nog een soort van lichte highlight, ok.. maar met plaatjes wordt de boel toch niet meer te lezen :?
Ik denk zelfs dat dan mensen juist eerder weg zullen blijven dan een abo te nemen. Vele zijn nml. te trots om voor dit soort dingen een abo te nemen en je zal dus meer mensen kwijt raken dan dat je aan nieuwe abo's zal binnen halen.

Ik vond juist dat GoT er om bekend stond om alles voor de gebruikers over te hebben (gezien de hele organisatie met zelfs een bemiddel team), maar dit is toch wel mega de andere richting op :/

Ik gun T.net de inkomsten best wel en hoop dan ook maar dat dit gewoon een beetje goed gaat werken op GoT, dat het daarna verkocht wordt en dat wij er geen last meer van hebben. Ik gun het de users van GoT nml niet om als proefkonijn te spelen, omdat ik zelf ook gewoon user ben geweest en ooit wel weer zal worden. Ik hoop iig niet dat dit systeem nog draait als ik ooit stop als mod, want dan ben ik als user ook direct vertrokken...
Ik vind dit zulke typische reacties. Zelfs van de crew. Ik heb echt het idee dat het intern nogal op zijn giechel gaat. Ik speculeer ook maar wat in de rondte atm, dus niets is gebaseerd op daadwerkelijke feiten.

Om terug te komen op het systeem. Hoe wil je zinnen copy/ pasten ed? Met de view functie?Teveel moeite, moet je weer een pagina laden. Je raakt een berg functionaliteit kwijt.

Buiten dat, deze draad geeft idd (zoals ik net in een discussie lees zojuist) al aan dat het plan slecht doordacht is en al helemaal slecht geintroduceert. Het komt als een donderslag bij heldere hemel. Naja, ik val op dit punt een beetje in herhaling van wat er allemaal al niet over gezegd is.

* Bolk is en blijft op dit moment zeker nog van mening dat de pleuris losbarst als dit systeem ingevoerd gaat worden. Op abo gebied omdat er grote kans is dat er een aanklacht ingedient zal worden wanneer abo's daadwerkelijk reclame zien, en op user/ crew gebied omdat het systeem voor de gebruikers vrijwel alleen maar nadelen kent.

Ook ik gun T.net inkomsten, ik betaal er niet voor niets voor. Maar er zullen toch wel meerdere wegen naar inkomsten leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterB schreef op 20 maart 2004 @ 02:44:
Heb alleen het idee dat ie een beetje verkeerd valt hier en daar... :+
Als dit een 1 april grap is neem ik dat bepaalde mensen erg kwalijk.

Zodoende dat ik hoop dat het serieus is, ik hou het graag gezellig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Sir_Killalot schreef op 20 maart 2004 @ 02:26:
offtopic:
+1 inzichtvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 02:55:
[...]
Ik vind dit zulke typische reacties. Zelfs van de crew. Ik heb echt het idee dat het intern nogal op zijn giechel gaat. Ik speculeer ook maar wat in de rondte atm, dus niets is gebaseerd op daadwerkelijke feiten.
Ok, dan vind jij het typisch. Ik zie het als dat er nog moderators zijn die gewoon voor de users op proberen te komen. Ik heb geprobeerd met anderen om in de crewfora een preek te houden en dat heeft niet mogen helpen.
Ik doe dat dus hier nog een keer om iig jullie ook te laten zien dat niet iedereen uit de crew er zomaar unaniem achter staat.
Als dat ook niet gewaardeerd wordt dan stop ik hier toch ook gewoon met posten. (daarbij, het had in de crew fora al weinig nu, laat staan hier.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

momania schreef op 20 maart 2004 @ 03:04:
[...]

Ok, dan vind jij het typisch. Ik zie het als dat er nog moderators zijn die gewoon voor de users op proberen te komen. Ik heb geprobeerd met anderen om in de crewfora een preek te houden en dat heeft niet mogen helpen.
Ik doe dat dus hier nog een keer om iig jullie ook te laten zien dat niet iedereen uit de crew er zomaar unaniem achter staat.
Als dat ook niet gewaardeerd wordt dan stop ik hier toch ook gewoon met posten. (daarbij, het had in de crew fora al weinig nu, laat staan hier.. )
Ho ho ho! Stop! Ik ben er juist WEL blij mee dat er mensen zijn zoals jij. Ik stel het ook zeer op prijs dat er crewmembers zijn die opkomen voor de users.

Ik bedoelde dus met "typisch" dat ik het, in deze zaak, zo vreemd vind dat een aantal leden van de crew het er niet mee eens is. De beslissingen van het MT that is. Waarschijnlijk heb je mijn bedoeling van het woord typisch verkeerd geinterpreteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

[...]

_/-\o_

Dit laat zien dat je je gewoon verbonden voelt met de community en dat waardeer ik zeer. Ik snap best dat het vechten tegen de bierkaai is, maar we kunnen zo wel ons ongenoegen laten blijken, mods en users united ;)

Ik ben dus blij met jou post en je bent gelukkig niet de enige mod in dit draadje geweest die er zijn vraagtekens bij plaatst

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 03:08:
[...]

Ho ho ho! Stop! Ik ben er juist WEL blij mee dat er mensen zijn zoals jij. Ik stel het ook zeer op prijs dat er crewmembers zijn die opkomen voor de users.

Ik bedoelde dus met "typisch" dat ik het, in deze zaak, zo vreemd vind dat een aantal leden van de crew het er niet mee eens is. De beslissingen van het MT that is. Waarschijnlijk heb je mijn bedoeling van het woord typisch verkeerd geinterpreteerd :)
Mja, zoals je ziet is het zelfs in de crew net zo moeilijk als in LA soms ;)
Het gaat in totaal om minder mensen in de crew in vergelijking tot alle users, maar dat wil niet zeggen dat er beslissingen genomen worden waar iedereen het zomaar mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
NG schreef op 19 maart 2004 @ 21:16:
[...]

Hoe wil jij mensen laten zoeken op tekst die in een plaatje staat dan?
Daar heeft tie een goed punt, de search word totaal onbruikbaar door die plaatjes, daar is niet echt goed over nagedacht denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 02:30:

Een URL is zo geregistreerd, kost geen drol. Dat 'officiële persbericht' had door een VWO'er geschreven kunnen zijn. :+ Daarnaast is het natuurlijk altijd 'leuk' als sites als webwereld in je grap trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sir_Killalot schreef op 20 maart 2004 @ 03:17:
[...]

Daar heeft tie een goed punt, de search word totaal onbruikbaar door die plaatjes, daar is niet echt goed over nagedacht denk ik :P
De text die je in de database zet blijft ongewijzigd, daar kun je dus nog steeds op zoeken. De zogenaamde "post parser" zet de text in de database om naar een plaatje wanneer je het topic pas laadt. Dus in de database veranderd niets waardoor je gewoon kan blijven zoeken.
Nelis schreef op 20 maart 2004 @ 03:18:
[...]

Een URL is zo geregistreerd, kost geen drol. Dat 'officiële persbericht' had door een VWO'er geschreven kunnen zijn. :+ Daarnaast is het natuurlijk altijd 'leuk' als sites als webwereld in je grap trappen.
Je kan natuurlijk ook te ver gaan. Dit zou ik net zoals jackmcfox een aantal mensen erg kwalijk nemen. Ik denk ook niet dat je jezelf populair maakt met een nieuwe, rare manier van adverteren wat hinderlijk is voor het lezen van posts.

[ Voor 36% gewijzigd door Bolk op 20-03-2004 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 02:55:
[...]
't Lijkt me sowieso een onmogelijkheid om meer dan honderd mensen aan crew op één lijn te krijgen. Zoveel zielen, zoveel gedachten. Speculeren over 'intern op z'n giechel gaan' lijkt mij enigszins vergaand. Hoewel het begrijpelijk is dat niet iedereen evenveel enthousiasme kan opbrengen, vind ik het alleen wel kwalijk dat enkele crewleden de vuile was op zo'n manier buiten gaan hangen. Discussies die in het crewforum gevoerd kunnen én moeten worden, behoren daar ook te blijven naar mijn idee.

Dat doet er overigens weinig aan af dat er een opvallende storm opsteekt van users die het niet eens zijn met CA. Het is moeilijk om na zoveel pagina's niet in herhaling te vallen, maar het gaat om een proef... 8)7 Ik vind die preview helemaal niet zo gek eigenlijk. Ik ben ook gewoon betalend abonnee (ondanks mijn nieuwsposterschap). Ik ben geen abo geworden óm m'n banners uit te zetten, maar ik vond het wel mooi meegenomen dat ik sommige heftige animated gifjes vanaf dat moment uit kon zetten.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen zo snel op hun achterste benen staan. Misschien ligt het aan het feit dat er überhaupt nogal een atmosfeer hangt waarbij veel mensen bij het minste of geringste alles menen te moeten uitmelken in LA. Ik vind dat geen goede zaak. Ikzelf zie deze vorm van adverteren als een heel prettige vervanger voor banners/popups/rectangle ads/scyscrapers/enz. *Zo nu en dan* een klein logootje met een linkje... Ik denk zelfs dat ik die manier van reclame niet uit zou zetten in mijn profiel.

Wat mij betreft wordt het dus nu zo langzamerhand tijd voor enkele moderators om te gaan modereren in dit topic, in plaats van mee te huilen. Het zou sommige users overigens ook sieren, als ze zouden erkennen dat het T.net juist te prijzen staat dat er naar andere (wellicht minder belastende) vormen wordt gezocht om hetzelfde (inkomsten) te bereiken. Wat de uiteindelijke vorm wordt dat zal vanzelf duidelijk worden. Het lijkt mij vooralsnog in ieder geval juist leuk om in die pilotfase te kijken hoe alles in z'n werk gaat.
Ook ik gun T.net inkomsten, ik betaal er niet voor niets voor. Maar er zullen toch wel meerdere wegen naar inkomsten leiden?
Maar zonder het eerst eens in de real world op z'n waarde te testen, weet je toch überhaupt niet wat de waarde van zo'n bedenksel is? :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:49
[olie op het vuur mode]
Het is een 1 april grap, anders zouden alle crewleden wel unaniem _achter_ dit idee staan :P.
[/olie op het vuur mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet me denken aan zekere chatsites met censuur (oke, dit is geen censuur maar toch zullen er mensen zijn die geen gekleurde logo's in hun tekst willen). Daar typt ook iedereen met $ * @ # ! tekens in woorden of gebruikt rare stijlen om bepaalde dingen toch te kunnen zeggen :P Jep, een kermis zal het worden.
[olie op het vuur mode]
Het is een 1 april grap, anders zouden alle crewleden wel unaniem _achter_ dit idee staan .
[/olie op het vuur mode]
Nee, het is dus geen 1 april grap. Juist bij een 1 april grap zouden alle crewleden er unaniem "achter staan" :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
* Imperium vind dit idee belachelijk.. zoals al hier boven meerdere malen verteld word, kunnen inkomsten ook ergens anders vandaag gehaald worden, en dat hoeft niet ten koste te gaan van de users, om de berichten naar de tering te helpen.. het heeft altijd al zo gelopen.. waarom verandering? ik snap zelf het idee er achter niet helemaal maar ik krijg al een "visie" van hoe dit gaat lopen.. en ik zal ook zeker hier niet meer willen zijn.. mischien om een probleempje opgelost te krijgen of dergelijke maar echt niet meer voor de gezelligheid.. dan ga ik wel naar IRC ofzo.. en idd ik vind dat het ook een beetje "fokkerig" word hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 03:26:
[...]

Nee, het is dus geen 1 april grap. Juist bij een 1 april grap zouden alle crewleden er unaniem "achter staan" :)
Ahaaaaaaaa, dus als de crew verdeeld is kan het geen 1 april grap zijn, aangezien men alleen aan een 1 april grap denkt als de crew gelijkgestemd is. Zou het dan niet slim zijn om de crew _juist_ verdeeld te laten zijn? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 03:19:

[...]

Je kan natuurlijk ook te ver gaan. Dit zou ik net zoals jackmcfox een aantal mensen erg kwalijk nemen. Ik denk ook niet dat je jezelf populair maakt met een nieuwe, rare manier van adverteren wat hinderlijk is voor het lezen van posts.
Vind je deze grap al ver gaan? Ik vind um wel goed bedacht eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 20 maart 2004 @ 03:33:
[...]

Vind je deze grap al ver gaan? Ik vind um wel goed bedacht eigenlijk :)
als het een 1 april grap is, is het wel geslaagd hehe, helaas ten koste van de goedgelovigheid van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 21:08
faabman schreef op 20 maart 2004 @ 02:36:
* Fabian kan het niet laten om te reageren :)

Ik het nu het grootste deel van dit topic doorgelezen en ik kom een aantal punten tegen. Het kan zijn dat ik punten aangeef die al voorbij zijn gekomen en ik schrijf dit stukje vanuit de context van een GoT-gebruiker, tweakers.net gebruik ik eigenlijk niet :)...

Manier van inlichten
Het spijt me heel erg, maar, de manier waarop jullie de gebruikers van dit forum inlichten over de introductie van een nieuw reclame systeem is gewoon slecht. We zijn hier met z'n allen een community en wij als gebruikers willen niet op een dergelijke formele manier worden benadert. Het bezoekje van dit forum is voor velen toch een beetje ontspanning, dus hou daar als beheerders rekening mee. Wanneer jullie op een dergelijke formele wijze dit soort berichten naar voren brengen dan kunnen jullie verwachten dat de gebruikers ook op een formelere wijze willen worden bedient, iets als downtime doordat er een database plat licht kan dan imo niet meer. formeel kan worden gelezen als profesioneel

Ik sluit me hierin volledig aan bij hetgeen gorgi_19 en MrX zeggen
Het spijt me zeer, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de tekst een juiste en correcte weergave is van de plannen. Niets meer en niets minder. Zoals ik ook al in het andere topic al diverse malen heb gezegd, we zullen erop letten dat we in het vervolg wat minder formeel dit soort dingen posten.

Maar aan de andere kant moet me wel van het hart dat ik het allemaal erg makkelijk vind, de kritiek spuien van de zijkant. We doen ons uiterste best om de zaak zo goed en prettig mogelijk te houden. Dat er reclame gezien moet worden voor gratis GoT is nu eenmaal een feit. Morgen ga ik de topics opdiepen die al eerder zijn aangehaald over de verhuizing van de banner op GoT, de screen ads de large ads, de flash banners met geluid en dat irri X-box ding dat geluid pop up in een was. Daar waren jullie _ook_ erg ongelukkig mee

De abo houders hebben absolute prioriteit. Deze groep steunt ons financieel, de wederdienst is geen reclame. Ik zeg jullie toe dat de overlast tot een absoluut minimum zal worden beperkt, als het al niet helemaal opgelost zal zijn.
Houding MT (de mensen met de groene nick)
Zonder jullie nou direct te beledigen, ik vind de manier waarop jullie je opstellen ronduit arrogant. Tweakers bestaat door en voor de gebruikers en niet andersom, jullie faciliteren een community. Ik begrijp heel goed dat jullie geld nodig hebben om de boel hier draaiende te houden en om zelf ook nog een leuk belegde boterham te hebben (dat willen we allemaal). Opmerkingen als "wij zijn geen democratie" en "het is slikken op stikken" zijn op dit moment en in deze context absoluut niet gepast. Er is genoeg literatuur te vinden over de manier van communiceren, lees die en pas die toe als jullie formeel willen zijn.
De communicatie is imho glashelder. We winden er geen doekjes om, we vertellen het "as it is". In het verleden werden we besculdigd van vaagheid, nu staat er wat we willen gaan doen, hoe het eruit ziet en waarom. Inhoudelijk, hoe je het ook wend of keert, het is het een of het ander. Er is geen compromis mogelijk, in de keuze tussen wel of niet reclame. Geen reclame = exit GoT. Zoals ook al eerder aangehaald, we gaan nog kijken hoe het precies gaat. Een kerstboom post zoals in de screenshot van Lunatic is niet de bedoeling. Waar we uit willen komen is zeg maar het idee van het persbericht in CA : klik. Even de highlite wegdenken :). Een verwijzing valt veel meer op dan 5 of 6 in die hele tekst.
Verandering
Algemeen vind ik dat de mensen mensen precies zo reageren als in het boekje Who Moved My Cheese beschreven staat. Jullie zijn bijna allemaal het mensje wat bang is voor het nieuwe, maar wat op de lange termijn begrijpt dat verandering nodig is. En of je het er nu mee eens bent of niet, we leven in een wereld die om geld draait. Ook de mensen achter tweakers willen centjes verdienen... Femme wil ook een BMW rijden (lees ik in zijn profile) en daar kan ik hem geen ongelijk in geven ;)...
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen het winst maken aanhaalt in een negatieve manier. Want ik hoor _niemand_ over het feit dat er wel weer een 3e apollo komt. Ik hoor _niemand_ over alle nieuws en reviews die ervan worden betaald. Ik hoor _niemand_ ook maar een woord van waardering uitspreken naar bijvoorbeeld ACM en Kees die naaiend hard hun best doen om de zaak up 'n running te houden. Daar gaan de centen in 1e instantie naartoe, niet naar Femme's BMW.
tweakers bv
Ik wil jullie toch even wijzen op altavista.com, nadat die zo allejezus commercieel zijn geworden is het daar snel achteruit gegaan met het aantal bezoekers. Dit had ook te maken met de opkomst van Google, het lijkt me dat jullie ook genoeg partijen hebben die proberen om jullie marktaandeel op te eten door een vergelijkbare dienst aan te bieden tegen andere voorwaarden, het first movers advantage wat jullie nu nog hebben is zo verdwenen (en ja, daar is ook genoeg over geschreven)...
Is het dan zo fout om eens iets nieuws te proberen? Kun je GoT echt vergelijken met AV? AV is een zoekmachine, geen community.... Kijk naar google, steeds meer commercie en nog immer groeiend.
Het lijkt me trouwens wel gepast om de admins / mods bij het invoeren van een dergelijk systeem financieel te compenseren voor het werk / de tijd die zij in het behouden van het "niveau" van dit forum investern (voor zover dat nog niet gebeurde)
hear hear :) eindelijk waardering ;)
ten slotte
Zelf vind ik het een heel aardig idee wat voor tweakers bv een leuke kasstroom moet kunnen realiseren. Wat jullie imho wel moeten doen voordat er een testfase (of wat voor fase dan ook) begint, is er voor zorgen dat de abbo-gebruikers dit soort dingen niet te zien krijgen, zij betalen immers voor het gebruik van GoT en staat erg onproffesioneel als je een betalende gebruiker toch lastig gaat vallen met reclame. Wanneer jullie dit uitzetten voor abbo-gebruikers dan zal dat op zijn beurt weer een incentive zijn voor gebruikers om over te stappen op een abbo.
zie boven
oww, en dan nog ff
@zeef: je zegt: "de bezoekers massaal wegrennen" Op het moment dat dat gebeurt dan zijn jullie dus al te laat hè! en daar kan je Porter, Kotler en nog een hele hoop andere emperisch onderbouwde marketing- en strategiegoeroes op nalezen...

@ 1-aprilgrap: dat zou dan wel een beetje vreemd zijn... zeker gelet op de manier waarop alle mods / admins reageren...
Och, we hebben de HK ook dichtgegooid, en dat hebben we ook overleefd. Laten we wel wezen, op dit moment kost GoT alleen maar geld. Maar we zullen de zaak zeer nauwgezet volgen. Wat betreft de reacties, tsja ik val weer in herhaling, maar het is een gevoelig onderwerp, waar niet iedereen dezelfde opvatting over heeft. Er is zeker over gesproken, maar niet iedereen heeft tijd/zin om alles in crew fora te volgen. Op een gegeven moment hakt het MT de knoop door als het over financién gaat en dat is het dan. Rest assured, zonder meerderheid aldaar was het niet zover gekomen.

offtopic:
excuus voor de typo's, 't is laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op 20 maart 2004 @ 04:06:
De abo houders hebben absolute prioriteit. Deze groep steunt ons financieel, de wederdienst is geen reclame. Ik zeg jullie toe dat de overlast tot een absoluut minimum zal worden beperkt, als het al niet helemaal opgelost zal zijn.
Duidelijk en fijn om te horen. :)
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen het winst maken aanhaalt in een negatieve manier. Want ik hoor _niemand_ over het feit dat er wel weer een 3e apollo komt. Ik hoor _niemand_ over alle nieuws en reviews die ervan worden betaald. Ik hoor _niemand_ ook maar een woord van waardering uitspreken naar bijvoorbeeld ACM en Kees die naaiend hard hun best doen om de zaak up 'n running te houden. Daar gaan de centen in 1e instantie naartoe, niet naar Femme's BMW.
Dat er enorm veel positiefs gebeurt is absoluut waar, maar ik vind dit topic niet de plek om dat aan te halen. Wel heb ik, en ik kan enkel voor mezelf spreken, aangegeven dat ik dit een goede ontwikkeling vind; mijn kritiek was omtrent het abbo gebeuren, niet het systeem an sich. :)

En volgens mij zijn er meer hier die er best positief, doch afwachtend, tegenover staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
ff een kleine reactie, de rest komt morgen wel..
Ik haal winst niet aan als negatief hoor :), ik begrijp heel goed dat jullie net als elk bedrijf winst willen en moeten maken... Het stukje waar je op reageert was eigenlijk een beetje bedoelt voor de mensen die het idee hebben dat GoT op een appel en een peer kan blijven draaien...

Ik sta eigenlijk ook wel positief tegenover het systeem, het is eigenlijk een combi tussen de reguliere banners en het bestaande systeem wat o.a. op kingsofchaos.com gebruikt wordt. Het ging mij eigenlijk vooral om de abo-users, ik weet in ieder geval zeker dat ik een abo neem als ik dan van de plaatjes in de tekst af ben :)

[ Voor 17% gewijzigd door faabman op 20-03-2004 04:23 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 19 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Dat mag natuurlijk sowieso al niet, het woord micro$oft gebruiken.
Het is juist wel een goede oplossing voor verbasterings-flames: door micro$oft ook door een logo te laten vervangen maak je het in een klap onmogelijk voor mensen om die flame te gebruiken.
Totdat men het als volgt gaat doen:
Microsoft -> Kleinzacht
Logitech -> Vanzelfsprektech
Asus -> Abroer
Abit -> Abinarydigit
Asrock -> Kontrots
SuSE -> SuTE (SU Tweede Editie)
MSI -> KSI (Kleine Ster Internationaal)
Lite-On -> Licht-aan

Wordt er dan niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
miekrosovt en logitek en aarsus enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 19:36

ScSi

Belg.

ik heb een Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktrade.com/images/logo/intel_logo.gif met Pentium 4 Hyper-Threading Afbeeldingslocatie: http://southerncaliforniacomputers.com/P4_logo_SMALL.GIF
Als mobo heb ik een Afbeeldingslocatie: http://www.dvcentury.com/Merchant2/graphics/asus_logo.gif met 512Mb Afbeeldingslocatie: http://www.littlebit.ch/Library/ProductInfo/Logos/Corsair_Logo.gif geheugen.
Tot slot: als videokaart heb ik een Afbeeldingslocatie: http://www.mycomputersolutions.com/images/ati_logo_sm.gif

Als het zo iets wordt (wel meer geïntegreerd in de tekst), dan wordt het janboel van jewelste..

[ Voor 10% gewijzigd door ScSi op 20-03-2004 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
..en nog een reden erbij om abbo te blijven :)

Ik hoop voor Tweakers.net dat dit redelijk wat geld gaat opbrengen, maar ik als abbo zijnde zit er niet op te wachten.

[ Voor 58% gewijzigd door Mior op 20-03-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Fludizz schreef op 19 maart 2004 @ 20:32:
[...]

[semi-offtopic]
Damn :P dat word een lange "replace" actie als er veel add's in de db staan :P
[/semi-offtopic]

Maar zo'n replace neemt ook load, die loads, worden die niet hoog?
Dit zal dan wel gecompenseerd worden door de mindere bezoekers die er dan nog zullen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ter verduidelijking:

1. het is een proef. Als het niet werkt, teveel overlast oplevert of voor teveel technische problemen zorgt gaan we er uiteraard niet mee door.
2. er kan maar een beperkt aantal merknamen tegelijk worden 'gekocht', dit om te voorkomen dat zo'n beetje elk woord vervangen wordt en het lezen wel erg onrustig wordt.
3. het is de bedoeling dat alleen de eerste paar keer (de adverteerder kan kiezen, tot maximaal 3) dat een woord in een posting genoemd wordt door CA wordt afgevangen. Daarboven is het effect toch minder.
4. er worden niet zomaar logo's in de tekst geplakt. Integendeel zelfs, omdat lang niet alle logo's bruikbaar zijn. De adverteerder kan bijv. ook kiezen om de productnaam opvallend weer te geven dmv een kleur, of alleen een link mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Al met al is alles wel zo'n beetje gezegd inmiddels denk ik zo :)
Het is en blijft een proef, waarbij er naar mijn verwachting veel aandacht wordt besteed aan de useability, en dan als blijkt dat als het gewoon niet goed werkt, vanwege technische problemen, of doordat het gebruiken van het forum onmogelijk wordt, de proef wordt gestopt en het systeem niet wordt ingevoerd :).
In principe vind ik het systeem inventief, het is weer wat anders, en je hebt als gebruiker meer kans dat de ad iets is wat je werkelijk wil zien :) . Het grootste nadeel aan dit systeem is eerder het risico van een kerstboom, maar zoals al vele malen aangegeven is, zal er worden gewerkt tot het niet meer zo is. Een ander probleem is het niet meer werken van ^F, wat ook niet op te lossen valt, denk ik zo, en wat echt jammer is, een mogelijke oplossing is ervoor te zorgen dat highlighten nog wel werkt, wat volgens mij ook zo is ( :? ).
Wat naar mijn mening slecht is gegaan, is de aankondiging van het geheel. Ik denk dat het wel slim is om aan te kondigen, aangezien de schok dan toch kleiner is. Belangrijk is dan echter wel dat je het aankondigt op een duidelijke manier, waarin je uitlegt aan de gebruikers over het hoe, wat en waarom, zodat er meer begrip is, en alle argumenten niet steeds in een topic hoeven worden geplaatst, en je kan verwijzen naar de MED, en dat er voorbeelden worden gegeven, zodat duidelijk is waarover men praat, dit is denk ik iets om de volgende keer op te letten :) .

Al met al denk ik dat CA wel iets is waarvan het het waard is om te proberen :) , maar dat er goed op de useability moet worden gelet, en dat een volgende keer de aankondiging op betere manier moet gebeuren :) .

Toevoeging:
Hierboven werd net gezegd dat de keuze bij adverteerders ligt over hoe het systeem te gebruiken, dat vind ik erg handig, en toch wel een soort van waarborg, bedrijven kunnen ook kiezen voor subtiliteit. En als het zo is dat bedrijven ervoor kunnen kiezen dat je alleen een subtiel linkje ziet, is het natuurlijk ook zo dat als blijkt dat plaatjes teveel problemen opleveren, het een kleine moeite is om alleen nog maar linkjes aan te bieden :) .

Nog een toevoeging:
Het onmogelijk maken van copy-paste is natuurlijk al helemaal een groot nadeel :)

[ Voor 16% gewijzigd door JHS op 20-03-2004 11:17 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
ddc schreef op 20 maart 2004 @ 03:25:
[olie op het vuur mode]
Het is een 1 april grap, anders zouden alle crewleden wel unaniem _achter_ dit idee staan :P.
[/olie op het vuur mode]
Soms moet je je ook neerleggen bij iets waar je het niet eens mee bent.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

offtopic:
:D :'( :D
Zou wat wezen :D.

Okide, ontopic:
Ik weet niet of dit al gezegd is. Ik heb de eerste 200 reacties gelezen en daar stond het niet in.

Ik begrijp dat er geld in het laadje moet komen. Wat ik dan niet begrijp, is dat de banner bovenaan de pagina dan 9 van de 10 keer niet werkt!
Ik klik regelmatig op zo'n bannertje, maar de laatste tijd is er niets om op te klikken.
Is het niet verstandig om daar (ook) iets aan te gaan doen?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Wildfire

Joy to the world!

LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:23:
even een screenie uit een oud topic:

[afbeelding]

zo moet je dus gaan denken.
Als het dus idd zo wordt, dan kan t.net het schudden. Exit abbo dan maar, want deze manier van adverteren is afschuwelijk.

Van het frontpage-artikel:
Door middel van Content Advertising kunnen adverteerders de Brand Awareness bij de doelgroep drastisch verbeteren, zonder opdringerig te worden
"zonder opdringerig te worden"? :? :? :?

Dit is juist hartstikke opdringerig.

Ik hoop dat het een zwaar mislukte 1-april grap is, aangezien het volgende stukje uit het artikel op de frontpage:
lanceert aan het begin van het tweede kwartaal van 2004
Begin van het tweede kwartaal, da's dus 1 april.

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 20-03-2004 11:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 00:40
Hoe zit het eigenlijk met Copy - Paste dingen?

Ik neem aan dat deze advertisement logo's plaatjes zijn.. en het pasten van plaatjes in een TXT document gaat moeilijk (of andere webpagina's)

Naar mijn mening is dat ontzettend irritant en niet gebruiksvriendlijk.

en bij het blocken van bannersites word dus contents volledig onleesbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Wildfire schreef op 20 maart 2004 @ 11:04:
Ik hoop dat het een zwaar mislukte 1-april grap is, aangezien het volgende stukje uit het artikel op de frontpage:
Dan zou het zoiezo een zeer geslaagde 1 april grap zien, als je kijkt hoe er hierop wordt gereageerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

DTorro schreef op 20 maart 2004 @ 11:09:
Hoe zit het eigenlijk met Copy - Paste dingen?

Ik neem aan dat deze advertisement logo's plaatjes zijn.. en het pasten van plaatjes in een TXT document gaat moeilijk (of andere webpagina's)

Naar mijn mening is dat ontzettend irritant en niet gebruiksvriendlijk.

en bij het blocken van bannersites word dus contents volledig onleesbaar .
Het blocken van bannersites is sowieso überlame. Dat zal een mooi bijkomend voordeel zijn voor t.net, aangezien het blocken van inline-banners dan het feitelijke lezen van de content onmogelijk maakt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Wildfire schreef op 20 maart 2004 @ 11:04:

Begin van het tweede kwartaal, da's dus 1 april.
Anders lees je het hele topic even door, de launchdatum is naar voren gehaald :)
En DTorro: idem :), de keuze voor een plaatje of niet ligt bij de adverteerder :)
En banners mogen zoiezo niet geblokt worden :)
Het copy paste verhaal is idd een van de ongebruikvriendelijkste dingen ja, denk ik zo :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 00:40
chem schreef op 20 maart 2004 @ 11:16:
[...]

Het blocken van bannersites is sowieso überlame. Dat zal een mooi bijkomend voordeel zijn voor t.net, aangezien het blocken van inline-banners dan het feitelijke lezen van de content onmogelijk maakt.
inderdaad,, blocken is lame, MAAR als je weet hoeveel mensen dit doen.
en dat zou GOT en Tweakers toch een best aantal gebruikers kunnen schelen.
met het oog op dit punt plaatste ik die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april grap en zo niet schrijf je een got browser die de afbeeldingen weer terug zet naar woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

sheeponfire: imo is ook dat nogal lame, behalve als protestvorm :)

En ik betwijfel ten zeerste of het een 1 april grap is :)

[ Voor 32% gewijzigd door JHS op 20-03-2004 11:28 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 21:34
JHS schreef op 20 maart 2004 @ 11:27:

En ik betwijfel ten zeerste of het een 1 april grap is :)
Het is idd lame, maar je kunt er nu al vanuit gaan dat er zulke dingen gaan gebeuren. Verder zou je ook een XSL kunnen schrijven en die op de XML feed loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Amras schreef op 20 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Het is idd lame, maar je kunt er nu al vanuit gaan dat er zulke dingen gaan gebeuren. Verder zou je ook een XSL kunnen schrijven en die op de XML feed loslaten.
Het lijkt me erg logisch dat dat soort dingen gaan gebeuren ja, maar of dat een reden moet zijn om het niet in te voeren... Ligt aan hoevele gebruikers er zouden vertrekken, en ik betwijfel of dat er echt heel veel zijn, zolang het niet te storend is :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
[...]
Kees schreef op 20 maart 2004 @ 01:45:
hmmjah, de testfase e.d. heb ik al wel gezien, ik heb ook al wel door welke kant het opgaat met t.net.. ik moet zeggen dat het me niet altijd even erg bevalt (en dat is echt niet alleen dit..), en je weet ook wel wat de uitkomst is daarvan zeef.
Toch gek dat Kees er niet zo heel blij mee is (en denk niet dat ik Kees, ACM en noem ze maar op niet dankbaar ben, that goes without saying wat mij betreft, maar bij deze weer eens een keertje with saying :)).

Zo'n persbericht met de reeds genoemde TellSell-achtige ondertoon icm geregisteerde domeinen en concepten die in licentie genomen kunnen worden, staan nou eenmaal nogal 'geldslurperig'. Je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat daar mensen over zullen vallen. Op een site met een voor-door principe, houd men nou eenmaal niet van dit soort geintjes.

Ik heb een idee, laten we allemaal op banners gaan klikken, misschien blijft het dan van de baan. * Brent gaat aan het klikken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Amras schreef op 20 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Tsja, dan word de XML feed vanzelf afgesloten.

Iedereen kan nu wel protesteren en work-arounds bedenken, maar het is in dit geval voor GoT makkelijker om het nagenoeg onmogelijk te maken, dan bezoekers het kunnen 'blocken'.

Desnoods kan men inline-base64 images gebruiken, die domweg met de pagina worden meegestuurd. Als men die elke keer een klein beetje aanpast (al is het een paar bytes), dan valt er bizar weinig te blokken. Ook niet via de XML feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op 20 maart 2004 @ 11:27:
Het is en blijft en grap, helemaal als het het invoeren want ze kunnen het gewoon niet serieus menen. Iedereen die dingen maakt voor het internet snapt dat je dit soort dingen dus niet moet doen. Afbeeldingen in tekst komt de leesbaarheid niet ten goede en een forum draait om leesbaarheid.

Je zou ook een browser(extensie) kunnen maken die de plaatjes vervangt door het woord en met daaronder een mooi gekleurd lijntje en als je er dan op klikt, krijg je een fancy tooltip met het plaatje.

Maar het is en blijft een grap! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Maar het is en blijft een grap!
Gezien de absurditeit van het idee en de ietwat verdachte startdatum vermoed ik dit ook. Misschien dat het op 1 april ook werkelijk draait; het zal echter een dag later wel weer verdwenen zijn. Het doet me denken aan een streek die de STER jaren geleden uithaalde. Er werd aangekondigd dat op 1 april Loekie de leeuw zou worden vervangen door Mickey Mouse, met nadrukkelijk de vermelding dat het geen grap was. Op 1 april figureerde inderdaad Mickey Mouse tussen de spotjes, maar op 2 april was Loekie weer terug.

Ik stel mijn oordeel maar uit tot 2 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 20 maart 2004 @ 11:58:
Desnoods kan men inline-base64 images gebruiken, die domweg met de pagina worden meegestuurd. Als men die elke keer een klein beetje aanpast (al is het een paar bytes), dan valt er bizar weinig te blokken. Ook niet via de XML feed.
Dan filter je toch gewoon inline-base64 images? zoveel komen die niet voor :-)

Edit: of nog simpeler, gewoon alle plaatjes uitzetten..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:11

GaMbiNo

1337

Het 1 april gehalte is toch wel vrij hoog bij deze mededeling. :Y)

Mocht het toch serieus zijn moet ik toch even zeggen dat ik het een vreselijk idee vind.
Ik ken geen enkel forum met zo'n irritante manier van reclame... als ik het volgende zeg:
Ik vind minister Afbeeldingslocatie: http://www.nl.bol.com/intershoproot/eCS/Store/nl/imagesOnline/logo_home.gifkenstein de lievste! :+
En ja ik weet dat de afbeeldingen vast kleiner zijn dan dit voorbeeld maar het gaat even om het idee. ;)

Nee, ik kan hier niet echt blij van worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 12:06:
[...]
Het is en blijft en grap, helemaal als het het invoeren want ze kunnen het gewoon niet serieus menen. Iedereen die dingen maakt voor het internet snapt dat je dit soort dingen dus niet moet doen. Afbeeldingen in tekst komt de leesbaarheid niet ten goede en een forum draait om leesbaarheid.
Waarom? Iedereen die dingen maakt voor het internet snapt dat als hij iets leuks nieuws kan maken dat daar een markt voor is. En de manier waarop dit gedaan is kan vanales zijn. Ik neem aan dat er aan de leesbaarheid is gedacht en dat er een goed product uit komt. Wat jij zegt is wel heel er simpel en je hebt er blijkbaar niet echt goed over nagedacht zoals de makers van dit product.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ter info:

Hier weer een user die een keiharde guerrilla zal starten tegen deze actie van Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/1.jpg.

Wat zou er gebeuren als Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/nrc.jpg in de krant voor bedrijfsnamen logo's ging gebruiken? De krant zou 2005 niet halen. Terecht. Het leest niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/2.jpg is wat het is vanwege de users niet van wege Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/1.jpg. Jullie hebben de kiem gelegd en daarvoor lof. Het feit dat het forum redelijk draait laat zien dat jullie je werk technisch goed doen en dat is super. Maar daarbij houdt het op, met alle respect.

Dat deze faciliteit betaald moet worden, daar kan ik inkomen. Maar jullie worden naar mijn weten bijzonder goed gesponsord. Mocht dit werkelijk noodzakelijk zijn om uberhaupt de kosten te kunnen dekken, misschien dat ik dan ga twijfelen, (heel misschien). Maar daar geloof ik niets van.

Zoals ik het nu begrijp kan Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/1.jpg zichzelf prima bedruipen maar gaat het om meer geld. De vervelende Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/4.jpg feed, etc. getuigen daar van. Over de objectiviteit van Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/1.jpg kunnen we nog wel een discussie houden, maar niet hier.

Maargoed. Als je een dikke Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/3.png wilt rijden dan moet je misschien gewoon ander werk zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/content.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat persoon is een MS-patient (spierziekte). Lijkt me dan toch ook niet wenselijk dat de MS in een microsoft-logo wordt verandert. Lijkt me dan nog beter als tussen de berichten door een regel reclame komt. Verder zullen onbekende bedrijven geen gebruik van deze service maken omdat zo'n naam toch niet zal worden genoemd op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

En hoe ga je dan personen aanpakken die structureel M!crosoft gaan roepen om de ads te ontwijken?
Staat daar dan ook een OW of nog erger een ban op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Shadowman schreef op 20 maart 2004 @ 12:31:
Dat persoon is een MS-patient (spierziekte). Lijkt me dan toch ook niet wenselijk dat de MS in een microsoft-logo wordt verandert. Lijkt me dan nog beter als tussen de berichten door een regel reclame komt. Verder zullen onbekende bedrijven geen gebruik van deze service maken omdat zo'n naam toch niet zal worden genoemd op dit forum.
Om de 10-20 posts een banner zoals hierboven vind ik acceptabel. Daarmee neemt de bannercapaciteit ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
zet gewoon onderaan het forum weer een banner neer en de bannercapaciteit is wederom verdubbeld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
Iedereen kan nu wel protesteren en work-arounds bedenken, maar het is in dit geval voor GoT makkelijker om het nagenoeg onmogelijk te maken, dan bezoekers het kunnen 'blocken'.
Oftewel GoT vs z'n users. Dat wordt inderdaad een grandioos succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik een geniaal idee:

Kan je straks ook betalen om ervoor te zorgen dat jouw posts banner/logoloos zijn, dus voor iedereen?

Dat lijkt me een geweldige actie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 12:40:

Kan je straks ook betalen om ervoor te zorgen dat jouw posts banner/logoloos zijn, dus voor iedereen?

Uhmmm ja gewoon t.net abbo nemen.
Die zouden logoloos moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disjfa schreef op 20 maart 2004 @ 12:24:
[...]

Waarom? Iedereen die dingen maakt voor het internet snapt dat als hij iets leuks nieuws kan maken dat daar een markt voor is. En de manier waarop dit gedaan is kan vanales zijn. Ik neem aan dat er aan de leesbaarheid is gedacht en dat er een goed product uit komt. Wat jij zegt is wel heel er simpel en je hebt er blijkbaar niet echt goed over nagedacht zoals de makers van dit product.
Ik geef toch IMO een betere oplossing, of heb je daar overheen gelezen? Logo's zijn heel herkenbaar omdat ze "uniek" zijn, en vallen daardoor nogal op. Als een tekst vol met logo's staat kan je je dus niet meer makkelijk concentreren op de werkelijke inhoud van de tekst. Een forum is pas bruikbaar als een gebruiker zo makkelijk mogelijk aan zijn informatie komt, en logo's verstoren dat. Lees jij met plezier een stuk text dat vol met verschillend gekleurde smilies staat, die ook nog een keer van grootte verschillen? Ik niet en vind het daarom prettig dat op GoT de meeste smilies visiueel op elkaar lijken zodat ze niet afleiden van de werkelijke inhoud.

Ik denk dat ik goed heb nagedacht over de uitvoering van dit zogenaamde nieuwe idee. Alleen door het gebruik van afbeeldingen lijkt het nieuw, maar het wordt simpelweg weinig/niet gebruikt omdat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 12:40:

* Shadowman denkt niet dat veel users dit willen doen.
Je ziet namelijk in de andere posts wel een logo en dan is voor de users zelf het nut er eigenlijk af. Het in het abo de mogelijkheid maken om geen banners te laten zien is dan beter (en dat komt dus ook).

Onderaan nog een banner is onlogisch omdat daar eerder overheen wordt gelezen. Verder is deze plek eigenlijk al bezet door react en true-servers.

edit:
Die optie van Q is dan nog beter. Om de zoveel posts een aantal logo's te laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Shadowman op 20-03-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ik weet niet hoe dat ruikt, maar dat lijkt me stug. Zal dat namelijk achteraf blijken, dan hebben zeef en het T.net MT bij mij alle geloofwaardigheid verloren. En terecht, want zo ga je niet met een communitie om. Ik neem hun uitlatingen dus gewoon serieus, en dat horen zij ook te zijn in hun functie.
[...]

Ok, dan vind jij het typisch. Ik zie het als dat er nog moderators zijn die gewoon voor de users op proberen te komen.
...
Tuurlijk wordt dat gewaardeerd, het is alleen vaak slecht zichtbaar voor het grootste gedeelte van de users. Mensen vergeten nog weleens dat mod's ook maar "vervelende" users zijn met wat extra rechten ;)

Commentaar dat mod's niet "uit de school" zouden moeten klappen vind ik pure flauwekull. Dat is inherent aan de wijze waarop er gecommuniceerd is rond de invoering van CA. Dat kun je mensen (moderators) niet kwalijk gaan nemen nu.
Ja, op zo'n manier zal het niet gaan werken. Waarom eigenlijk zo'n overdreven voorbeeld laten zien als er eerder al is aangegeven dat het er zo echt niet uit zal gaan zien? Nu is het een soort stoken om het stoken lijkt het wel en daar heeft toch niemand wat aan?
Ik moet er in principe ook weinig van hebben, maar wacht de proef gewoon af. Zouden meer mensen moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Wat ik ook vreemd vind is dat het nog niet eens realiseerbaar is. Crisp zegt dat hij het nu heel druk gaat krijgen met het implementeren van dit alles en de mogelijkheid om het voor de abonnementen uit te schakelen. Verder zijn er alleen nog maar screenshots gepost die gemaakt waren met een JavaScriptje.

Als professioneel bedrijf zou ik er voor zorgen dat het klaar was, om daarna het aan te gaan kondigen. Nu is het omgedraaid: het is al aangekondigd, en degene die dit moet gaan implementeren is er door verrast. Zorg dan voor een goede communicatie tussen de personen die het bedenken en de personen die het moeten implementeren. Wat nou als het voor 1 april niet gerealiseerd is? Daar gaat de betrouwbaarheid van je persberichten...

Het risico bestaat dat het om bovengenoemde redenen afgeraffeld gaat worden om het toch voor de deadline af te krijgen. Hierdoor zouden fouten kunnen ontstaan in de uitlijning van de plaatjes, waadoor deze bijvoorbeeld te hoog staan of te groot zijn.

Vragen aan het MT:
  • Hoever staat het met de implementatie van het geheel?
  • Zijn er al bedrijven die hebben gezegd geïnteresseerd te zijn in dit concept?
    Ik hoef geen namen of aantallen, ben gewoon benieuwd of er bedrijven geïnteresseerd zijn.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/ca.PNG
Als het er zo uit gaat zien dan zal het op zich nog wel wat meevallen.

Verder is een maximum aantal van dit soort advertenties in een post ook veel beter zodat je bij langere posts niet het effect van een kerstboom. (Bijvoorbeeld iets als max 10 plaatjes per post en max 1 plaatje per bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

SmartDoDo schreef op 20 maart 2004 @ 12:52:
[...]

Ja, op zo'n manier zal het niet gaan werken. Waarom eigenlijk zo'n overdreven voorbeeld laten zien als er eerder al is aangegeven dat het er zo echt niet uit zal gaan zien? Nu is het een soort stoken om het stoken lijkt het wel en daar heeft toch niemand wat aan?
Ik moet er in principe ook weinig van hebben, maar wacht de proef gewoon af. Zouden meer mensen moeten doen ;)
Ik kan heel goed oordelen over zaken die ik nog iet aan den lijve heb ondervonden. Ik hoef het niet af te wachten en wil het ook niet want dan is het te laat.

Dit is niet stoken om te stoken. Dan suggereer je dat mijn mening niet oprecht is, dat is deze zeker. Vertrouw me. Het ventileren van een mening heeft als doel om andere mensen te overtuigen dat het ingenomen standpunt juist is.

Mijn voorbeeld met de plaatjes is een overdrijving, ik wil ze best resizen, maar het effect blijft het zelfde. Ik vind dit idee heel slecht.

Ik blijf voor het alternatief dat overigens niet door mij werd bedacht: om de x (bijvoorbeeld 10) posts een strook tussen de posts met een banner zoals bovenaan de pagina met Got. Bannercapaciteit schiet de lucht in en je kunt de banners ook afstemmen op de content.

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 20-03-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het statement van het MT nog steeds niet voldoende. Dus nogmaals:

Hoe zit het met betalende users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Q schreef op 20 maart 2004 @ 13:10:
[...]

Ik kan heel goed oordelen over zaken die ik nog iet aan den lijve heb ondervonden.
Dat vind ik bijzonder knap ;)
Dit is niet stoken om te stoken. Dan suggereer je dat mijn mening niet oprecht is, dat is deze zeker. Vertrouw me. Het ventileren van een mening heeft als doel om andere mensen te overtuigen dat het ingenomen standpunt juist is.
Ik suggereer in het geheel niet dat jouw mening niet oprecht is :) Ik wil enkel aangeven dat mensen die jouw voorbeeld zien, eerder geniegd zijn op hoge poten aan te geven dat het niets is, ze gelijk stoppen met GoT etc.
Jouw voorbeeld is namelijk niet zoals het eruit gaat zien. En aangezien je zelf zegt dat je heel goed kunt oordelen over zaken die je nog niet aan den lijve hebt ondervonden lijkt me dat je dan ook best een beter voorbeeld kan kunnen laten zien :)

De manier om het T.net MT te overtuigen van het feit dat het een waardeloos systeem is dat per direct afgeschaft dient te worden, is door goede argumenten te gebruiken. Niet door overdreven voorbeelden te plaatsen (nofi jouw richting op, meerderen laten dergelijke voorbeelden zien), maar door in te gaan op concreten voorbeelden. Ook ik zie het voorlopig niet zitten, maar moddergooien of slechte voorbeelden aanhalen vind ik niet werken en ook niet eerlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 20-03-2004 13:28 . Reden: Foutje in de tekst B) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Tja CA daar heb ik écht niets tegen. Alleen dat het logo's moeten zijn wél. Houd het op tekst in een opvallende kleur met een onmouseover-popup en ik ben blij ;)

Ik ben uiteraard 100% bereid om reclame te slikken voor een gratis dienst, begrijp me niet verkeerd, maar met dit soort reclame lijkt me dat GoT een soort neonzuil wordt..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Q schreef op 20 maart 2004 @ 13:10:
Het herhalen van een uitspraak die al vele malen herhaald is zonder deze te onderbouwen of alternatieven aan te brengen zal niemand overtuigen. Meer dan 400 negatieve posts in iets meer dan 12 uur draagt volgens mij wel een bepaalde boodschap uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

ik vind dat de logo's dan onderaan de posts moeten komen waarin de naam wordt genoemd
anders ga ik wel werken met andere oplossingen om bijvoorbeeld 1 en 2 te gaan noemen zoals nu.
en anders ga ik wel alles in een gifje of jpg'tje zetten en die posten, dan krijg je toch van die dingen van http://blalala.nl/img.php...n%20er%20wat%20aan%20doen
imho niet over nagedacht hoor, wat het mt ook zegt

1 Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/toolbar/3.0/images/banners/ms_masthead_ltr.gif | 2 Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/gen/logo.jpg

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 21:08
Bolk schreef op 20 maart 2004 @ 13:21:
Ik vind het statement van het MT nog steeds niet voldoende. Dus nogmaals:

Hoe zit het met betalende users?
* zeef leest voor uit eigen werk
Het spijt me zeer, maar ik ben er volledig van overtuigd dat de tekst een juiste en correcte weergave is van de plannen. Niets meer en niets minder. Zoals ik ook al in het andere topic al diverse malen heb gezegd, we zullen erop letten dat we in het vervolg wat minder formeel dit soort dingen posten.

Maar aan de andere kant moet me wel van het hart dat ik het allemaal erg makkelijk vind, de kritiek spuien van de zijkant. We doen ons uiterste best om de zaak zo goed en prettig mogelijk te houden. Dat er reclame gezien moet worden voor gratis GoT is nu eenmaal een feit. Morgen ga ik de topics opdiepen die al eerder zijn aangehaald over de verhuizing van de banner op GoT, de screen ads de large ads, de flash banners met geluid en dat irri X-box ding dat geluid pop up in een was. Daar waren jullie _ook_ erg ongelukkig mee

[/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Afbeeldingslocatie: http://www.curlio.com/tweakers/index.php?style=6&side=0&think=0&text=En+anders+gaan+we+toch+allemaal+zo+praten%3F

Alleen wordt dat een beetje moeilijk bij grote lappen tekst :+

Even een klein lolletje tussen al de negativiteit :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg het idee dat sommige users een Privé-bericht of -mail hebben gehad, met de opdracht om aan deze 1 april-actie mee te doen. Vandaar dat juist _zij_ ook alleen positieve reacties geven op het geheel.

Zou kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
December schreef op 20 maart 2004 @ 13:48:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.curlio.com/tweakers/index.php?style=1&side=0&think=1&text=Hee%2C+dit+is+best+een+goed+idee+%3A%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Och, we hebben de HK ook dichtgegooid, en dat hebben we ook overleefd. Laten we wel wezen, op dit moment kost GoT alleen maar geld. Maar we zullen de zaak zeer nauwgezet volgen. Wat betreft de reacties, tsja ik val weer in herhaling, maar het is een gevoelig onderwerp, waar niet iedereen dezelfde opvatting over heeft. Er is zeker over gesproken, maar niet iedereen heeft tijd/zin om alles in crew fora te volgen. Op een gegeven moment hakt het MT de knoop door als het over financién gaat en dat is het dan. Rest assured, zonder meerderheid aldaar was het niet zover gekomen.
Dat Tweakers.net (GoT) geld kost twijfeld niemand aan, maar of Tweakers.net (GoT) elke euro nodig heeft die het kan krijgen wel

Nou hoeft een BV geen winst en verliesrekening openbaar te maken, maar volgens mij kan Tweakers.net een redelijke winst laten zien elk jaar.

Waarom denk ik dit:
- Bandbreedte / Hosting -> sponsor Trueserver
- Forum software -> sponsor Parse
- Servers - Moederborden -> sponsor MSI
- Servers - Geheugen -> sponsor Dane-Elec
- Servers - CPU -> sponsor AMD
- Servers - Overig -> sponsor Aces online
- Personeel - HGA, Mods, adviseurs, etc -> vrijwilligers

en dan nog de andere sponsors als CompTechWolrd, Epox en Informatique.

Daarnaast blijkt dat Tweakers.net ook niet meer vanuit een slaapkamer gerund wordt maar een bedrijfspand heeft en 3 fulltime medewerkers op de loonlijst heeft staan.

De grootste kosten worden dus gewoon gedragen door sponsors en niet Tweakers.net.

Dan zie ik wel een aardige inkomsten kant:
- Banner verkoop (Nederlandse online advertising stijgt 25% volgens webads)
- Abonnementen (500 Abbonnementen a EUR 3 per maand)
- Tweakers.net shop
- Pricewatch opname (een rode naam betekend PWM Gold a EUR 200 per maand)

Maar laten we eens de pricewatch verder bekijken. Hiervoor als voorbeeld alleen de bedrijven uit de pricewatch gehaald voor de NEC ND2500.

Bedrijfen met een blauwe naam (PWM Extra - € 540,- per kwartaal):
- Yorcom Computers & Componenten
- PC zaak
- PC Megastore
- 1to0
- MaxPC
- maXpert
- Memory+
- iComputers
- QOnline Computers Nederland
- Digital Revolution

Inkomsten per maand EUR 1800,00

Bedrijfen met een rode naam (PWM Gold - € 600,- per kwartaal):
- Alternate Computerversand Nederland
- Chicon Computers
- Informatique
- SallandAutomatisering.nl
- PC GlobeiComputers
- Gistron
- CD-ROM-LAND Breda
- Eynstein
- PCSNEL.NL
- PCL Computers

Inkomsten per maand EUR 2000,00

Nu heb ik geen werkelijk beeld van de kosten en inkomsten van Tweakers.net BV maar om nu die laatste paar euro bij elkaar te sprokelen ten koste van je gebruikers community lijkt mij geen goed idee.

[ Voor 12% gewijzigd door -Marshal- op 20-03-2004 13:50 ]

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

December schreef op 20 maart 2004 @ 13:48:
Afbeeldingslocatie: http://www.curlio.com/tweakers/index.php?style=6&side=0&think=0&text=En+anders+gaan+we+toch+allemaal+zo+praten%3F

Het zou wel dé manier zijn om /me Smart en /me DoDo apart te laten spreken in 1 post :+

We zien wel wat het wordt maar ik geloof niet dat het een irritant systeem kan zijn omdat het anders sowieso niet geaccepteerd gaat worden.
Een banner is 1 ding bovenaan. Iets waar ik me niet aan kan storen, maar té overduidelijke reclame in iedere post is echt iets heel anders. Ben op zich best benieuwd hoe het eruit gaat zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

koelkast schreef op 20 maart 2004 @ 13:48:
Ik krijg het idee dat sommige users een Privé-bericht of -mail hebben gehad, met de opdracht om aan deze 1 april-actie mee te doen. Vandaar dat juist _zij_ ook alleen positieve reacties geven op het geheel.

Zou kunnen toch?
Djeez :X Conspiracy theorie ofzo 8)7

Komop hé, ik heb het eerder al aangegeven: Als dit een grap is dan mogen zeef, T.net MT en consorten zich gigantisch gaan schamen en kunnen ze verwachten nooit meer serieus genomen te worden. Zo'n geintje ga je echt niet uithalen bij zo'n grote communitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 12-09 10:46
-Marshal- schreef op 20 maart 2004 @ 13:50:
[...]

Nu heb ik geen werkelijk beeld van de kosten en inkomsten van Tweakers.net BV maar om nu die laatste paar euro bij elkaar te sprokelen ten koste van je gebruikers community lijkt mij geen goed idee.
Je kan dit gewoon opvragen bij de kvk, aangezien het een bv is.
4 bv's trouwens.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

-Marshal- schreef op 20 maart 2004 @ 13:50:
[...]

- Forum software -> sponsor Parse
Parse is geen sponsor, maar we hebben een samenwerkingsverband.
Dat is *heel* iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

neem nou maar 1 ding van mij aan. Tis geen 1 april grap :)
Daarvoor ken ik Zeef te goed.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoals chem al zegt, verwacht niet dat react hier geheel gratis draait. Niet dat ik er verder iets vanaf weet, maar ik weet wel dat het niet geheel sponsor basis is.

Daarnaast ben ik het nu eens geworden met D2k dat dit geen 1 april grap is. Waarom? Boze abo's is niet leuk voor een 1 april grap en dit hadden ze dan allang stop gezet.

Rest mij alleen de vraag aan zeef/MT:

Waarop gaan jullie het succes van deze proef op beoordelen? Op inkomsten, kliks, user/crew mening, eigen ervaring, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

OpifexMaximus
Het herhalen van een uitspraak die al vele malen herhaald is zonder deze te onderbouwen of alternatieven aan te brengen zal niemand overtuigen. Meer dan 400 negatieve posts in iets meer dan 12 uur draagt volgens mij wel een bepaalde boodschap uit.
In dit geval is het overtuigen niet zo heel erg gebaseerd op argumenten, die ik wel heb gegeven, als mede op punt 2 wat je aangeeft: een druppel willen zijn die de emmer doet overlopen.

Wat alternatieven betreft: die heb ik weldegelijk genoemd. Daar zijn volgens mij meer mensen voor.

SmartDoDo
Dat vind ik bijzonder knap
Ik hoef niet zelf te roken om te kunnen beoordelen of het slecht is voor mijn gezondheid of niet. Bovendien is er al een voorbeeld gegeven en daar reageer ik op. Dat het technisch nog wat anders aangepakt gaat worden, dat begrijp ik wel.
Ik wil enkel aangeven dat mensen die jouw voorbeeld zien, eerder geniegd zijn op hoge poten aan te geven dat het niets is, ze gelijk stoppen met GoT etc.
Jouw voorbeeld is namelijk niet zoals het eruit gaat zien. En aangezien je zelf zegt dat je heel goed kunt oordelen over zaken die je nog niet aan den lijve hebt ondervonden lijkt me dat je dan ook best een beter voorbeeld kan kunnen laten zien
De veel te grote afbeeldingen waren bedoeld om de spot te drijven met het idee.

Maar op jouw verzoek is de post aangepast. Ga nog maar eens kijken. Ik vind het nogsteeds vreselijk.
De manier om het T.net MT te overtuigen van het feit dat het een waardeloos systeem is dat per direct afgeschaft dient te worden, is door goede argumenten te gebruiken. Niet door overdreven voorbeelden te plaatsen (nofi jouw richting op, meerderen laten dergelijke voorbeelden zien), maar door in te gaan op concreten voorbeelden. Ook ik zie het voorlopig niet zitten, maar moddergooien of slechte voorbeelden aanhalen vind ik niet werken en ook niet eerlijk.
Ik vind het persbericht anders bijzonder misleidend. Er staan vele beweringen in die totaal niet zijn gefundeerd. Neem nu het gebruikersvriendelijk noemen van dit nieuwe systeem. Is daar onderzoek naar gedaan? Nee. Het zijn marketing woorden. Meer niet.

Wat in dit topic naar voren kwam is het feit dat Femme en anderen graag BMW willen rijden en dat we daarom met deze content-onzin worden opgescheept. Ik gun ze die BMW van harte. Maar ik geef aan dat die content-onzin waarschijnlijk niet de juiste weg is. Dat misschien Tweakers.net niet de juiste weg is voor het vele geld. Dat is geen moddergooien, dat is een constatering.

[ Voor 5% gewijzigd door Q op 20-03-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Wordt er bij de toepassing van de Content Advertising ook rekening gehouden met het feit dat niet iedereen plaatjes kan bekijken (bijvoorbeeld blinden) en waarbij de tekst wordt omgezet naar braille? Als een hoop kernwoorden wegvallen en waarbij dan ook nog eens de tekstovers met reclame worden gevuld is het voor die mensen helemaal niet meer te volgen.

Een 2e onderdeel (wat ik al meer als vraag gelezen heb hier) is of het zoeken binnen een GoT en algemeen (bijvoorbeeld door zoekmachines) mogelijk blijft. Als een hoop kernwoorden vervangen worden door afbeeldingen lijtk het mij vrij moeilijk om nog te zoeken op een tekst met daarin zo'n woord. Binnen GoT zal daar wel een oplossing voor te bedenken zijn, maar het "Zoeken op deze pagina..." of zoeken dmv Google site:tweakers.net wordt wat moeilijker vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Q schreef op 20 maart 2004 @ 14:21:
SmartDoDo

[...]

Ik hoef niet zelf te roken om te kunnen beoordelen of het slecht is voor mijn gezondheid of niet. Bovendien is er al een voorbeeld gegeven en daar reageer ik op. Dat het technisch nog wat anders aangepakt gaat worden, dat begrijp ik wel.
Je neemt imho een verkeerd voorbeeld ;) Omdat nog niet duidelijk is hoe het eruit gaat zien, is er nog niet definitief te zeggen hoe waardeloos/vervelend/ongewenst/te doen etc. is imo. Dat roken schadelijk is, is inmiddels al aangetoond, deze nieuwe advertizing manier is nog vrij onbekend en dus is het appels met peren vergelijken in mijn ogen.
De veel te grote afbeeldingen waren bedoeld om de spot te drijven met het idee.

Maar op jouw verzoek is de post aangepast. Ga nog maar eens kijken. Ik vind het nogsteeds vreselijk.
Je hoeft voor mij geen posts aan te gaan passen hoor. Jouw mening is jouw mening en als ik het daar niet mee eens ben, prima toch :)
Overigens zie ik nog steeds dezelfde grote afbeeldingen staan ;)
Dat misschien Tweakers.net niet de juiste weg is voor het vele geld. Dat is geen moddergooien, dat is een constatering.
Het is markeringpraat wat er in het persbericht staat. Dat is ook logisch want het moet wel verkocht worden. Dat wij het liever niet hebben, in andere bewoordingen zouden willen vernemen etc. is iets wat nu achteraf blijkt. Met moddergooien doel ik op het feit dat er met concrete argumenten moet worden gekomen om iets degelijk af te kunnen kraken. In die zin zie ik liever een goed voorbeeld van CA waarmee je er iets negatiefs over kunt zeggen, dan een slecht voorbeeld waarbij mensen snel geneigd zijn overdreven en agressief stelling te nemen. Dergelijke posts zou iemand (MT bijvoorbeeld?) namelijk minder snel serieus nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Wat is eigenlijk de meerwaarde van het vervangen van merknamen voor de respectievelijke logo's? :? Die vraag zou ik graag, goed onderbouwd, door het MT beantwoord zien.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een bedrijf is dat aan zoiets geld gaat uitgeven. 'Microsoft' komt wellicht een miljoen keer voor in de database en als je altijd het logo ziet, dan lijkt het mij dat men zich meer gaat irriteren aan het logo, dan dat men daarwerkelijk eens naar de Microsoft-site surft. Ik zie dan meer in een lijst met logo's aan de linker -of rechterkant van het forum.

Verder lijkt het mij een enorme rommelige zooi worden. Een gemiddeld topic in bijvoorbeeld PNS gaat bijvoorbeeld over MS Exchange. Er wordt daar veel gequote en gegooid met microsoft-namen -en termen. Dan zie je op een gegeven moment toch alleen maar logo's en wordt het geheel toch onleesbaar? Naar mijn mening is GoT zo groot geworden, omdat één van de allergrootste sterke punten van dit forum is, dat de layout vrij sober is en het het lezen van tekst daardoor uitstekend te doen maakt.

Gezien het aantal crewleden dat hier nogal tegen is, denk ik in eerste instantie ook aan een grap, omdat dergelijke dingen volgens mij altijd eerst intern besproken worden tussen MT en crew. Mocht het geen grap zijn, dan zou ik, voorzover er naar mij geluisterd wordt :+, bij deze het MT willen verzoeken de communicatie naar in ieder geval de hogergeplaatste crewleden wat meer op peil te brengen.

Ik ben een abonnee van het eerste uur, omdat ik T.Net wilde steunen in het in stand houden van deze community. Dat abbo's geen content-advertising zullen krijgen doet er niet aan af, dat mijn bijdrage afhangt van het algemeen beleid en ik denk dat dat voor meer abbo's zal gelden.

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 18:15

Zorro

Z

OMG gelooft iemand dit nou echt? Er is nou al zo vaak geroepen dat dit een 1 april grap is en toch blijven er mensen die dit niet geloven |:(

Buiten het feit dat dit al duidelijk is door "begin tweede kwartaal" en de inhoud van het bericht zelf, heeft iemand dan al een oplossing gevonden voor het simpele probleem dat ik over een Gigabyte geheugen praat en er dan een logo van Gigabyte moederborden in mijn tekst komt, of dat ik het heb over de palm van mijn hand en dat er dan een logo komt van Palm PDA's?

Zoals Hans Teeuwen al zei: "Denk toch 's na!" en "Dat kan toch nooit!"

[ Voor 6% gewijzigd door Zorro op 20-03-2004 14:47 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Zorro> De rede dat ik liever heb dat het geen 1 april grap is is omdat het een ranzige en onsmakelijke grap is, die voor mij de geloofwaardigheid van het MT behoorlijk zou aantasten. Maargoed, we wachten rustig af.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Laatst online: 07-03-2023
kut 1 aprilgrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DarkX schreef op 20 maart 2004 @ 14:51:
Zorro> De rede dat ik liever heb dat het geen 1 april grap is is omdat het een ranzige en onsmakelijke grap is, die voor mij de geloofwaardigheid van het MT behoorlijk zou aantasten. Maargoed, we wachten rustig af.
Sluit ik me bij aan. Het kán geen grap zijn, anders is het MT in een klap zijn geloofwaardigheid kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Zou het geen goed alternatief zijn om bij de search ook gesponsorde links weer te geven op de 1ste tot en met de derde plaats? Je moet ook bedenken dat bepaalde posts ook negatiev kunnen zijn over een produkt, daar zal het bedrijf dan geen logo+link erbij willen hebben.

Maar als een user naar een "draadloos" AND "toetsenboord" zoekt, dan zou de eerste hit een link kunnen zijn naar de site van Logitech (ik noem maar wat). Het is nog steeds Content Advertising maar dan vriendelijker en de users hebben daadwerkelijk er nog wat aan. Het zal ook niet moelijk zijn om deze optie voor de abbo's uit te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Twisted op 20-03-2004 14:57 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Och, iedereen mag geloven wat hij wil, ik ga er verder geen aandacht aan schenken.

En onsmakelijke grap, waarom? Het is maar een tekst, en als iemand die wil geloven is dat zijn probleem. Er wordt niemand kwaad gedaan op wat voor manier dan ook, er zijn alleen mensen die zich nu al op beginnen te winden op een manier waar ze zich later voor gaan schamen dat ze er zijn ingetuind.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

SmartDoDo schreef op 20 maart 2004 @ 14:33:
[...]
Je neemt imho een verkeerd voorbeeld ;) Omdat nog niet duidelijk is hoe het eruit gaat zien, is er nog niet definitief te zeggen hoe waardeloos/vervelend/ongewenst/te doen etc. is imo. Dat roken schadelijk is, is inmiddels al aangetoond, deze nieuwe advertizing manier is nog vrij onbekend en dus is het appels met peren vergelijken in mijn ogen.
Point taken, roken is niet zo'n goed voorbeeld.

Het gaat om het principe dat je een mening ventileert over iets waarvan je nog totaal niets weet. Nee dat kan niet. Als je niet weet wat de eigenschappen zijn van iets dan kun je daar moeilijk een oordeel over geven. Maar zo is de situatie niet.

Er wordt hier gedaan alsof wij tegenstanders totaal niet weten waar we overspreken en dat we gewoon beter kunnen wachten totdat het echt is doorgevoerd. Echter, als het gaat worden zoals ik denk dat het zal worden, dan protesteer ik daar nu al tegen.

We weten weldegelijk waar we over praten. We kunnen ons er een zeer aardige voorstelling van maken. Op die voorstelling schiet ik.

Die voorstelling bleek al in een voorbeeld verwezenlijkt, gelijk ongeveer zoals ik in mijn gedachten had.

Als ik het verkeerd heb dan is het aan Tweakers.net om duidelijke voorbeelden te geven. Zij komen met de content-onzin aanzetten en zorg er dan ook voor dat je alvast iets kan laten zien voordat je een persbericht naar buiten stuurt. Maar dat is meer een managementprobleem.
Je hoeft voor mij geen posts aan te gaan passen hoor. Jouw mening is jouw mening en als ik het daar niet mee eens ben, prima toch :)
Overigens zie ik nog steeds dezelfde grote afbeeldingen staan ;)
Probeer eens je browsercache leeg te gooien oid. Bij mij zijn ze een stuk kleiner en niet veel hoger dan de tekst (ietsje).
Het is markeringpraat wat er in het persbericht staat. Dat is ook logisch want het moet wel verkocht worden. Dat wij het liever niet hebben, in andere bewoordingen zouden willen vernemen etc. is iets wat nu achteraf blijkt. Met moddergooien doel ik op het feit dat er met concrete argumenten moet worden gekomen om iets degelijk af te kunnen kraken. In die zin zie ik liever een goed voorbeeld van CA waarmee je er iets negatiefs over kunt zeggen, dan een slecht voorbeeld waarbij mensen snel geneigd zijn overdreven en agressief stelling te nemen. Dergelijke posts zou iemand (MT bijvoorbeeld?) namelijk minder snel serieus nemen :)
Daarom heb ik mijn post aangepast. Hiermee toon ik aan dat je met het simpelste gemak een voorbeeldje met de hand in elkaar kan zetten om even te prototypen.

Dat hebben ze zelf ongeveer ook al gedaan en daar reageerden de meeste mensen negatief op. Daarom roepen ze nu snel dat dit nog niet de definitieve versie is. Maar het gaat er toch sterk op lijken. Dat kan niet anders. Het is in ieder geval goed om aan te geven dat dat in ieder geval iets is wat we niet willen.

Ik wil middels een voorbeeld aangeven dat het niet prettig leest. Een woord leest gewoon veel beter dan een embleem, het leidt ontzettend af. Je ogen worden er naar getrokken. Het stoort mij.

Nu komen er mensen die van het bovenstaande helemaal geen last hebben. Tja. Het is subjectief. Dan houdt op dit punt argumentering op en is het een kwestie van zoveel mogelijk mensen die hun ongenoegen uiten en hopen dat daar op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Zorro schreef op 20 maart 2004 @ 14:58:
Och, iedereen mag geloven wat hij wil, ik ga er verder geen aandacht aan schenken.

En onsmakelijke grap, waarom? Het is maar een tekst, en als iemand die wil geloven is dat zijn probleem. Er wordt niemand kwaad gedaan op wat voor manier dan ook, er zijn alleen mensen die zich nu al op beginnen te winden op een manier waar ze zich later voor gaan schamen dat ze er zijn ingetuind.
Eerder: een grap, waarom? Ik zie de humor er niet van in, en het lijkt me sterk dat het MT hier een beetje de halve usergroep gaat irriteren voor een persoonlijk lolletje. Mgoe, we wachten af, het boeit me eigenlijk al niet meer. Grap of geen grap, ik vind het een slecht idee either way :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

DarkX schreef op 20 maart 2004 @ 15:03:
[...]

...het boeit me eigenlijk al niet meer....
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Afbeeldingslocatie: http://krijn.net/got.php?text=het%20is%20dan%20misschien%20wel%20niet%20te%20zeggen%20hoe%20het%20er%20uit%20komt%20te%20zien
Afbeeldingslocatie: http://krijn.net/got.php?text=ik%20heb%20iig%20mijn%20voorzorgsmaatregelen%20genomen%20;)

Afbeeldingslocatie: http://krijn.net/got.php?text=alleen%20jammer%20dat%20smilies%20zo%20niet%20werken
reactie op hieronder, ik wil (en heb wel degelijk het recht) dat mijn posts niet worden veranderd zolang ze aan de nettiquette voldoen, dus zolang er geen schokkerende dingen instaan, heeft niemand het recht om mijn posts te veranderen.
zodra ze anders op het scherm komen dan dat ik ze heb gepost is het imho verandering van de tekst. dat is niet toegestaan.

[ Voor 36% gewijzigd door krvabo op 20-03-2004 15:13 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.