Content Advertising

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Aikeleer schreef op 19 maart 2004 @ 21:53:
Rataplan: Ik veronderstelde dat een gewoon banner-beleid van toepassing zou zijn, maar aannames zijn fataal. ;)

Overigens wil ik nog een puntje aanhalen, wat eigenlijk al eerder werd gezegd; we willen natuurlijk niet de hele community kapot maken. Loop niet te hard van stapel, het is er nog niet. Het is een proef, zoals Daniel al eerder zei in deze post.
Het is een proef die definitief ingevoerd wordt
De komende maanden zal Content Advertising getest worden op het discussieforum Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net). Na de proefperiode zal Content Advertising op de hele site worden aangeboden.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 21:57:
[...]

Rml tags passen je posts ook aan. Mods passen je posts ook weleens aan. Wat is het verschil :?
Die tags worden door de poster zelf in het bericht gezet. Het editen door mods gebeurt op individuele basis: elke post wordt apart bewerkt. Bovendien worden die edits uitgevoerd om de policy te handhaven: niets mis mee. Bij deze vorm van adverteren worden de posts echter voor commercieel gewin en masse aangepast: wel fout. Tenzij jullie ons natuurlijk gaan betalen voor het gebruik van onze posts. Ze zijn tenslotte aangepast zodat jullie er geld aan verdienen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 17:51
-Marshal- schreef op 19 maart 2004 @ 22:02:
[...]

Het is een proef die definitief ingevoerd wordt

[...]
Sorry, typo : na een succesvolle proefperiode natuurlijk :) ALs 't helemaal niks wordt, en de bezoekers massaal wegrennen, dan moeten we weer iets anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

fee-tje schreef op 19 maart 2004 @ 22:01:
[...]
Ik wil gewoon niet dat mijn post waar ik ene uur op heb zitten zwoegen en die er heel mooi en netjes uitzag onder de logo's komt te zitten. Lekker dan, een leuke review over een Pentium-processor tegen een AMD en dat met een nVidea kaart ofzo :X.
Met je irl enzo kan ik je wel begrijpen, maar met dit stuk niet.
Kan je evengoed bij die grote topics in SGD zeggen, daar zijn er bij waar meer dan een uur aan gewerkt is.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah Kaj., wie moet ons dan vervelen met z'n pro-anime posts in het devschuur crewforum? ;(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:03:
[...]

Die tags worden door de poster zelf in het bericht gezet. Het editen door mods gebeurt op individuele basis: elke post wordt apart bewerkt. Bovendien worden die edits uitgevoerd om de policy te handhaven: niets mis mee. Bij deze vorm van adverteren worden de posts echter voor commercieel gewin en masse aangepast: wel fout. Tenzij jullie ons natuurlijk gaan betalen voor het gebruik van onze posts. Ze zijn tenslotte aangepast zodat jullie er geld aan verdienen.
leuk puntje is echter dat ze niet letterlijk worden aangepast: ze worden as is in de database gestopt, we tonen ze alleen om een andere manier :) Je post blijft dus ten alle tijde behouden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:02:
[...]

MT beslist, mods en ander personeel hebben enige inspraak gehad. De eindbeslissing is van het MT.
LuNaTiC schreef op 19 maart 2004 @ 20:16:
ik weet het nog niet eigenlijk, als ik het zo zie ben ik nog niet overtuigd :{

* LuNaTiC staat iig een beetje cynisch tegenover het concept
En zo zijn er nog wel een paar mods (Kaj.) die er niets van wisten ! Ik vind het een beetje heel erg vreemd verhaal allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 12:05
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:08:
[...]

[...]

En zo zijn er nog wel een paar mods (Kaj.) die er niets van wisten ! Ik vind het een beetje heel erg vreemd verhaal allemaal....
Wordt telkens leuker. Begin ook telkens meer te denken dat het een 1 april grap is. Ik wacht wel af. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 19-03-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:04:
[...]

Sorry, typo : na een succesvolle proefperiode natuurlijk :) ALs 't helemaal niks wordt, en de bezoekers massaal wegrennen, dan moeten we weer iets anders verzinnen.
Andere vraag; waarom is er gekozen om juist op deze manier te introduceren? Mijn vorige post was je hier niet op ingegaan, ondanks dat je vrij harde kritiek had op de users die hier posten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 19-03-2004 22:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:08:
[...]

[...]

FYI, GoT en tweakers.net zijn geen democratie. Maar een commercieel bedrijf met winstoogmerk. En dan wordt er wel eens wat besloten waar niet iedereen het mee eens is. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de mening van de grootst mogelijke meerderheid. Echter, soms prevaleert het bedrijfsbelang, en dan is het heel cru gezegd "slikken of stikken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:08:
[...]

leuk puntje is echter dat ze niet letterlijk worden aangepast: ze worden as is in de database gestopt, we tonen ze alleen om een andere manier :) Je post blijft dus ten alle tijde behouden
Ik weet dat ze onaangepast in de database worden gestopt (ze aangepast in de db zetten zou om meerdere redenen niet slim zijn.) Maar of ze nou voor het opslaan aangepast worden of er na, feit blijft dat de (non-abbo) gebruiker niet de post ziet die ik heb geplaatst. Hij ziet namelijk een versie die door software is aangepast. En dat kun je op geen enkele manier ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:10:
[...]

FYI, GoT en tweakers.net zijn geen democratie. Maar een commercieel bedrijf met winstoogmerk. En dan wordt er wel eens wat besloten waar niet iedereen het mee eens is. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de mening van de grootst mogelijke meerderheid. Echter, soms prevaleert het bedrijfsbelang, en dan is het heel cru gezegd "slikken of stikken".
Er zijn wel meer mods die er niet blij mee zijn en daar is best fel over gediscussierd in de crew fora. Maar ja helaas hebben wij toch niet zo gek veel in te brengen uiteindelijk :{ . Kan me overigens niet echt voorstellen dat je daarom weg wil gaan, maar liever zou ik dat soort dingen eigenlijk intern willen houden enzo.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 22:10:
[...]

Andere vraag; waarom is er gekozen om juist op deze manier te introduceren? Mijn vorige post was je hier niet op ingegaan, ondanks dat je vrij harde kritiek had op de users die hier posten. :)
Waarom? Omdat het toch op enig moment moet. Om eerlijk te zijn was ik tegen eerst inlichten, en voor direct invoeren. Dat doet een keer pijn en nu twee keer. Nu en straks bij de daadwerkelijke invoering. Overigens zijn we nu in overleg om eerder te starten om het 1 april gevoel weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

crisp

Devver

Pixelated

Even 1 ding duidelijk stellen: de posts worden niet aangepast; ze worden alleen op een andere manier gepresenteerd - dat doet niets af aan de inhoud van de oorspronkelijke post, daar veranderen we ook niets aan.

Er moet inderdaad nog eea gefinetuned worden en als het even kan wil ik toch proberen om het voor abo's uitschakelbaar te maken - desnoods koppel ik het aan de banner-keuze.
Het is ook niet zo dat het vervangen door een logo de enige mogelijkheid is; er zijn diverse mogelijkheden wb advertising op deze manier, waarvan het visueel vervangen van woorden door een logo de meest opvallende vorm is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

[...]

Okay, maar ik neem aan dat Kaj, die hier al jaren meeloopt en als HGA (of was het nou HGM :? ) dat zijn mening en die van anderen toch wel wordt meegenomen in het uiteindelijke besluit. En ik heb zo al 4 moderators geteld die het er niet echt mee eens waren.... l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

[...]

Even een zijsprongetje; waarom heeft Shell dan toch de Brent Spar ontmanteld?
Bedrijfsbelang is 1, consequenties en wijze van introduceren is 2. Niet voor niets heeft een bedrijf verschillende stakeholders, waar je klanten er ook 1 van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:

Okay, maar ik neem aan dat Kaj, die hier al jaren meeloopt en als HGA (of was het nou HGM :? ) dat zijn mening en die van anderen toch wel wordt meegenomen in het uiteindelijke besluit. En ik heb zo al 4 moderators geteld die het er niet echt mee eens waren.... l
Dat is ook niet echt voor het eerst. Maar ik heb toch wel een beetje een slecht voorgevoel...

offtopic:
@hieronder
De winst wordt in principe meteen weer geïnvesteerd, afaik.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 19-03-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

grimson

domeingrommer

....Maar een commercieel bedrijf met winstoogmerk.
Wat is Tweakers nu echt ?? ... Soms -> Advertenties om uit de kosten te komen ... nu weer een commerciëel bedrijf met winstoogmerk !??!!. Het wordt een beetje vaak tegengesproken hier.

Ik volg het niet helemaal meer :(

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Beetje te vroeg met jullie 1 april grap, jongens :)

- sinds wanneer brengt tweakers.net een persbericht uit, die alleen op de eigen website wordt geplaatst?
- er zijn ineens wel erg veel modjes online om te reageren :7
- wordt op 1 april bij wijze van proef ingevoerd :)
- het taalgebruik van Daniel ben ik niet gewend ...
- omzeilen is natuurlijk wel heel eenvoudig door allerlei aliassen te verzinnen:

microsoft windows = rode kool
microsoft office = witte kool
microsoft project = spitskool

etc etc, net als in de oorlog :)

Kortom: beeeetje voorspelbaar allemaal, bijna net zo voorspelbaar als Bassie en Adriaan (komt hier nu ook een link :? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Waarom? Omdat het toch op enig moment moet. Om eerlijk te zijn was ik tegen eerst inlichten, en voor direct invoeren. Dat doet een keer pijn en nu twee keer. Nu en straks bij de daadwerkelijke invoering. Overigens zijn we nu in overleg om eerder te starten om het 1 april gevoel weg te nemen.
Interessante afweging. :) Puur vanuit bedrijfskundig oogpunt; testmarketing zou in dit geval, inclusief het creeeren van draagkracht, de implementatie vergemakkelijkt hebben.

Nee, ik weet dat GoT geen democratie is. Hoeft ook niet, maar beslissingen kunnen hierdoor wel makkelijker geaccepteerd en omarmt worden. Je ziet mensen nu al in dit topic kijken hoe men het binnen de grenzen van de regels van GoT kan omzeilen. De draak wordt er al mee gestoken in het HK-topic.

Een stuk informatie ontbreekt nog steeds, zoals een feitelijk voorbeeld. Nog niemand met een groen kleurtje heeft het plaatje van LuNaTic bevestigd. Sowieso vind ik het vreemd dat LuNaTiC met dit plaatje naar buiten is gekomen en mocht komen.

offtopic:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Tweakers.Net niet uitgaat van het winstprincipe, maar van het waardeprincipe. Winst zegt geen flikker over de toestand van een bedrijf; is boekhoudkundig en erg manipulatief)
Waardecreatie en waardedenken is vele malen duidelijker en meer waarheidsgetrouw.

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 19-03-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:
Even 1 ding duidelijk stellen: de posts worden niet aangepast; ze worden alleen op een andere manier gepresenteert - dat doet niets af aan de inhoud van de oorspronkelijke post, daar veranderen we ook niets aan.
En op welke manier is dat geen aanpassing? Als ik een reactie plaats die enkel uit woorden bestaat en er staan vervolgens plaatjes in, dan is dat toch niet dezelfde post? Er zijn woorden vervangen. Iets vervangen is per definitie een aanpassing. De post is niet meer dezelfde als de post die ik geplaatst heb.

Ik begrijp niet hoe jullie kunnen zeggen dat een post die anders weergegeven wordt dan de poster bedoeld heeft, een onaangepaste post is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Sorry, pijn? Ik dacht dat het prettig zou zijn voor de gebruikers :?
Begrijp het niet helemaal, wil je dat even toelichten?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Er zijn er wel meer.. maar goed er is ook niet over gestemd ofzo.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

[...]

ik schuif dit naar de crewforums.. niet mijn stijl om openbaar andere crewleden af te fakkelen en ik vind het jammer dat ik me daartoe heb laten verleiden.

[ Voor 33% gewijzigd door Kaj. op 19-03-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57
Even een vraagje tussen door. Wat voor type pictures mag ik gaan verwachten? Gewoon een klein .gifje/jpeg/png of komen er ook .swfjes te voorschijn?

/me ik denk dat ik maar text-based ga browsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Volgens mij sluit het net zich rond deze * in mijn ogen * 'te vroege' 1 april-grap. Als de moderators en de admins zich elkaar al tegenspreken, dan lijkt me dat of het plan terug naar de tafel moet of dat één van deze twee groepen over de spreekwoordelijke lijken gaat.

En hoe zit dat trouwens met teksten in de signatures ? worden die ook aangepast door afbeeldingen ? En ondertitels.....

[ Voor 21% gewijzigd door Red op 19-03-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

if content_advertising != 1 april grap {
</abo>
}

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:10:
feit blijft dat de (non-abbo) gebruiker niet de post ziet die ik heb geplaatst. Hij ziet namelijk een versie die door software is aangepast. En dat kun je op geen enkele manier ontkennen.
Zeker wel, de integriteit van je post gaat op geen enkele wijze verloren, gelijk aan opmaak door rml tags. De gebruiker ziet wat je hebt gepost, als jij Microsoft schrijft zal er namelijk microsoft staan. Of dat nou een plaatje is of niet, er staat nog steeds microsoft. Als wij woorden zouden verdraaien of op een andere manier je posts uit hun verband rukken heb je idd een punt, maar dat is hier niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Kaj. schreef op 19 maart 2004 @ 22:18:
[...]

Luister zeef, ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar ik vind dit vrij ver gaan. Daarbij had ik op z'n minst verwacht dat de HGA's (en zeker de oude rotten, als ik zo vrij mag zijn mezelf dat te noemen) hiervan op de hoogte gesteld zouden worden. Wij hebben verdorie de leiding over het forum, en nu worden wij gepasseerd op een manier waar de honden geen brood van lusten.
Kaj, jij hoeft niet meer naar de toneelschool, je zit erg goed in je rol, perfect zo _/-\o_

Ik ben benieuwd hoeveel ROFL's er inmiddels in het moderator forum staan :)

[ Voor 4% gewijzigd door koelkast op 19-03-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ga maar lekker op ICQ zitten ranten op elkaar :)

[ Voor 76% gewijzigd door Grrrrrene op 19-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Hebben jullie het zo gemaakt dat het niet toegepast word op code?

Word anders leuk als een stukje PHP post en er logo's in staan :D

Verder vind ik het 2x niks :( Maar als het uit te zetten valt voor abo's hebben jullie er wel een abonnee bij !!

PS: Als Kaj niet betaald word om te modereren heeft hij evenzeer recht op een eigen mening. Zonder hem zou GoT ook niet zijn wat het nu is.

[ Voor 25% gewijzigd door WhiteDog op 19-03-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kaj: Ik bespreek dit wel even over ICQ met je.
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:20:
Als de moderators en de admins zich elkaar al tegenspreken, dan lijkt me dat of het plan terug naar de tafel moet of dat één van deze twee groepen over de spreekwoordelijke lijken gaat.
De crew mag nooit een meningsverschil hebben? :o
De een weet er iets meer van dan de ander, de een vangt dingen anders op dan de ander. Kaj was blijkbaar even niet helemaal actueel, wat is daar slecht aan?

Maar goed, om even inhoudelijk te reageren:
Voor zo ver ik weet is het niet de bedoeling ondertitels te replacen, daar zal wel rekening mee worden gehouden.

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 19-03-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:23:
[...]

Zeker wel, de integriteit van je post gaat op geen enkele wijze verloren, gelijk aan opmaak door rml tags. De gebruiker ziet wat je hebt gepost, als jij Microsoft schrijft zal er namelijk microsoft staan. Of dat nou een plaatje is of niet, er staat nog steeds microsoft. Als wij woorden zouden verdraaien of op een andere manier je posts uit hun verband rukken heb je idd een punt, maar dat is hier niet het geval
Jij denkt dat een post waarin Windows (natuurlijk op een inhoudelijke en gestructureerde wijze) tot de grond toe wordt afgebrand niet anders wordt geinterpreteerd als 'ie vol MS-advertenties staat?

Kom nou :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 19-03-2004 22:29 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

koelkast schreef op 19 maart 2004 @ 22:24:
Ik ben benieuwd hoeveel ROFL's er inmiddels in het moderator forum staan :)
Niet echt veel. Er zijn op het moment gezelligere plekken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Dat zeg ik niet Aikeleer...... tuurlijk mag de crew wel een meningsverschil hebben, maar dit is echt één van de eerste keren dat zo'n meningsverschil 'en public' wordt besproken. En als je mijn andere posts hiervoor had gelezen, had je gelezen dat ik nogal huiverig ben om het plan. En dat het verhaal ook niet helemaal klopt.

Maar ik wacht wel rustig af, heb trouwens even het persbericht gemaild naar Webwereld, nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jongens, ik moet morgen werken, 'k zie wel welke users er morgen nog zijn, ik ga me met nuttigere zaken bezighouden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:23:
[...]

Die integriteit gaat dus wel verloren. Wat eerst een post was die neutraal stond tegenover bepaalde bedrijven, wordt nu een reklamebord.

Overigens wil ik meteen even een punt aanhalen dat eerder gepost is: bij Microsoft is de naam toevallig het logo. Maar stel nou het woord 'Windows' wordt vervangen.
Om dan 'Windows' in een plaatje neer te zetten is nogal nutteloos, en als je een raampje (het logo dus) neerzet is m'n post niet meer hetzelfde (want er staat geen Windows meer, er staat een plaatje van een raam.) Wat doe je dan?

Als je alle logo's gaat vervangen door woorden kun je het hele idee net zo goed in de prullenbak werpen: of er nu Linux als text staat of Linux als plaatje.. Er staat hetzelfde dus nut heeft het niet. En bij het vervangen door beeldmerken (logo's dus) wordt de post zelfs veranderd op de manier die jij beschrijft. Er staat dan namelijk niet meer 'Linux is een OS', er staat '[plaatje van penguin] is een OS'. Als jij vindt dat die twee tekstjes hetzelfde zijn, heb ik je een brug te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

m-m schreef op 19 maart 2004 @ 22:30:
[...]

Maar is er al ergens een officieel door het management geaccordeerd voorbeeld van een template met hoe het er uit komt te zien, wat wel veranderd wordt en wat niet?

Want dit hele topic is een beetje giswerk, reacties op giswerk, zonder dat een groen iemand een duidelijk antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

m-m schreef op 19 maart 2004 @ 22:30:
[...]

ahhhhhh read rechten plies? voor 1 avond :P

* D2k wel in voor wat leesgenot

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 22:32:
[...]

Maar is er al ergens een officieel door het management geaccordeerd voorbeeld van een template met hoe het er uit komt te zien, wat wel veranderd wordt en wat niet?

Want dit hele topic is een beetje giswerk, reacties op giswerk, zonder dat een groen iemand een duidelijk antwoord geeft.
Als het helemaal af zou zijn zou het denk ik al geimplenteerd zijn. Het is nog niet klaar, omdat volgens mij nog niet helemaal duidelijk is welke sponsors er nou exact mee gaan doen. Dus de .gifjes zijn er ook nog niet.
De screenshot die door LuNaTiC werd getoond is gewoon een eerste interpretatie van hoe het eruit moet gaan zien voor zover ik weer. Als het af is, zal het gewoon gaan draaien.
D2k schreef op 19 maart 2004 @ 22:33:
[...]

ahhhhhh read rechten plies? voor 1 avond :P

* D2k wel in voor wat leesgenot
Alsof jij niet genoeg crewforumrellen hebt gezien (en veroorzaakt O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 19-03-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
koelkast schreef op 19 maart 2004 @ 22:17:
Beetje te vroeg met jullie 1 april grap, jongens :)

- sinds wanneer brengt tweakers.net een persbericht uit, die alleen op de eigen website wordt geplaatst?
Omdat er sterk de voorkeur voor was om het eerst in eigen kring te presenteren. Ik was en ben daar tegen alhoewel het daarvoor nu te laat is omdat we :

a. nog niets te presenteren hebben behalve screenshots
b. het dus twee keer tot heftige discussie/emotie aanleiding geeft (voor sommigen 3x)
- er zijn ineens wel erg veel modjes online om te reageren :7
niet meer dan normaal, maar zoals je wschl al gebleken is leeft dit onderwerp ook intern. Omdat men graag naar buiten wilde om jullie mening te peilen, is imho nog niet alle discussie afgerond. Ondanks het feit dat het geen democratie is, gaan we onze medewerkers niet verbieden om een mening te hebben. We vragen alleen wel of ze het bedrijfsbelang mee willen nemen in de afweging.
- wordt op 1 april bij wijze van proef ingevoerd :)
Nee, we gaan vervroegen, lees hierboven al eerder in een post van mij
- het taalgebruik van Daniel ben ik niet gewend ...
Daniel is niet de enige die hier de hand in heeft gehad. De tekst is een coproductie. Ik heb er ook aan meegewerkt.
- omzeilen is natuurlijk wel heel eenvoudig door allerlei aliassen te verzinnen:

microsoft windows = rode kool
microsoft office = witte kool
microsoft project = spitskool

etc etc, net als in de oorlog :)
Ja, da's waar. En daar kunnen we weinig tegen doen. Maar hetzelfde geldt ook voor bannerblockers etc. etc. Kosten ons ook geld en kunnen we weinig tot niets aan doen
Kortom: beeeetje voorspelbaar allemaal, bijna net zo voorspelbaar als Bassie en Adriaan (komt hier nu ook een link :? :) )
Nee, niet voor bassie en adriaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m-m schreef op 19 maart 2004 @ 22:34:

Als het helemaal af zou zijn zou het denk ik al geimplenteerd zijn. Het is nog niet klaar, omdat volgens mij nog niet helemaal duidelijk is welke sponsors er nou exact mee gaan doen. Dus de .gifjes zijn er ook nog niet.
De screenshot die door LuNaTiC werd getoond is gewoon een eerste interpretatie van hoe het eruit moet gaan zien voor zover ik weer. Als het af is, zal het gewoon gaan draaien.
Ik vind dat je wel een beetje interessant doet. Feitelijk weet jij net zo weinig als de rest van de crew. Zoveel mensen met S&D rechten zijn er niet.
Onder de gordel. (En alsof je daar D2k mee op de kast krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 28-06 20:33
zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:24:
Kaj, ik geloof niet dat dit de plek en tijd is om zo tekeer te gaan.
True, maar blijkbaar voelt Kaj. zich als mod gepasseerd en plaatst hij maar openlijk hier wat hij er als user en als mod van vind. Blijkbaar heeft hij niet de mogelijkheid gehad van te voren hierop te reageren, en is hij nu een beetje 'pissed'.
zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:24:
Ik had van jou beter verwacht :/
Moet dat er nou echt per se achter? Staat zo onaardig :/
Twisted_Bunny schreef op 19 maart 2004 @ 22:18:
[...]

Sorry, pijn? Ik dacht dat het prettig zou zijn voor de gebruikers :?
Begrijp het niet helemaal, wil je dat even toelichten?
Hierop zou ik graag een reactie hebben.
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:31:
Dat zeg ik niet Aikeleer...... tuurlijk mag de crew wel een meningsverschil hebben, maar dit is echt één van de eerste keren dat zo'n meningsverschil 'en public' wordt besproken. .
En dat valt op...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Als het helemaal af zou zijn zou het denk ik al geimplenteerd zijn.
Vaag :? Ik laat altijd eerst een voorstel bouwen hoe het er uit komt te zien voordat ik ook maar 1 regel aan een template wijzig of programmeer. Het lijkt me dat dit de normale procedure is :?
Het is nog niet klaar, omdat volgens mij nog niet helemaal duidelijk is welke sponsors er nou exact mee gaan doen. Dus de .gifjes zijn er ook nog niet.
Zie mijn opmerking boven; volgens mij draai je een procedure om. Ik neem aan dat crisp niet eerst een template gaat ontwikkelen dan pas goedkeuring vraagt voor het ontwerp?
Interpretatie? Van wie? Van LuNaTiC? Van een mod? Van het management? Waarom wordt het noch bevestigd noch ontkend door het management? Waarom laat deze de geruchten lekker doorvoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Arno

PF5A

* Arno vindt dit eik maar nix :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Anoniem: 26306 schreef op 19 maart 2004 @ 22:37:
[...]

Ik vind dat je wel een beetje interessant doet. Feitelijk weet jij net zo weinig als de rest van de crew. Zoveel mensen met S&D rechten zijn er niet.
Dat klopt, ik weet niet meer dan wat er in GoT/T.net Crew Algemeen gepost staat en wat me op IRC verteld is. Het is toch niet verboden die kennis te delen?
[...]
Onder de gordel. (En alsof je daar D2k mee op de kast krijgt)
D2k weet heus wel dat ik dat als een geintje bedoel. En sinds wanneer heeft hij jou nodig om hem te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rataplan schreef op 19 maart 2004 @ 22:29:
[...]
Jij denkt dat een post waarin Windows (natuurlijk op een inhoudelijke en gestructureerde wijze) tot de grond toe wordt afgebrand niet anders wordt geinterpreteerd als 'ie vol MS-advertenties staat?
Ik zie het probleem niet :? Ik bedoel, kom op, het is niet dat het lijkt alsof de user een bedrijf de hemel in prijst als er logo's staan: je weet immers van de CA en het draait bij iedereen. Je opmerking slaat dus imho kant noch wal
CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:31:
Die integriteit gaat dus wel verloren. Wat eerst een post was die neutraal stond tegenover bepaalde bedrijven, wordt nu een reklamebord.
Zoals ik hierboven al zei, dit is niet bewust door jouw keus, andere mensen weten dat. Een niewsbericht over KPN waar toevallig een KPN banner boven staat maakt het toch ook niet gelijk dat de waarde van dat nieuwsbericht ineens op een andere manier moet worden ingeschat?
Overigens wil ik meteen even een punt aanhalen dat eerder gepost is: bij Microsoft is de naam toevallig het logo. Maar stel nou het woord 'Windows' wordt vervangen.
Om dan 'Windows' in een plaatje neer te zetten is nogal nutteloos, en als je een raampje (het logo dus) neerzet is m'n post niet meer hetzelfde (want er staat geen Windows meer, er staat een plaatje van een raam.) Wat doe je dan?
Hier wordt vziw rekening mee gehouden. Ik denk niet dat je zomaar vage text-loze logo's gaat krijgen. Bovendien doe je nu alleen maar aannames over een implementatie die je nog niet gezien hebt, dus ik ga er ook verder niet op in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/tekst.gif
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 22:37:

[...]

Interpretatie? Van wie? Van LuNaTiC? Van een mod? Van het management? Waarom wordt het noch bevestigd noch ontkend door het management? Waarom laat deze de geruchten lekker doorvoeden?
Precies, wat ongeveer standaard is bij een 1 April grap !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Laatst online: 28-06 22:48

Exterazzo

Qeasy

Volgens mij snijden jullie je hiermee alleen maar mee in de vingers. Ik heb nog van vrij weinig users een positieve reactie gehad op dit idee.
Ook al zijn er op dit forum genoeg gebruikers, toch vrees ik dat als dit wordt doorgevoerd, dat jullie heel wat users gaan kwijt raken.

Ook is het geen manier om zo om te springen met de community. Op dit moment wordt ons iets door de strot geduwd, maar we weten nog niet eens wat het precies inhoud.

Al met al heb ook ik een zuur bijsmaakje bij deze aankondinging.

Ps. Hoe zit het eigenlijk met de kosten voor het traffic? Want als iemand gaat zitten F5'en in een topic lijkt me dat dit ook weer extra traffic genereert.

[ Voor 14% gewijzigd door Exterazzo op 19-03-2004 22:45 ]

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

[...]
whhehe topicje gevonden knul? :)

Een relletje meer of minder maakt mij niet uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
m-m schreef op 19 maart 2004 @ 22:39:
[...]
D2k weet heus wel dat ik dat als een geintje bedoel. En sinds wanneer heeft hij jou nodig om hem te verdedigen?
Jongens, bedaar! Ga nou niet op de man spelen, is nergens voor nodig.

Trouwens, volgens mij heeft DoRRoN daar een aardige troef in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 11-06 22:10
ik zie de HK al voor me "Wie maakt de langste zin in Content Ads?"

Ik vind het ook best wel jammer dat dit wordt geintroduceert eigenlijk, ik denk dat het volledig ten koste gaat van de duidelijkheid van serieuze topics.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m-m schreef op 19 maart 2004 @ 22:39:

Dat klopt, ik weet niet meer dan wat er in GoT/T.net Crew Algemeen gepost staat en wat me op IRC verteld is. Het is toch niet verboden die kennis te delen?
Nee, maar de manier waarop kan ook wel wat minder. Je doet net alsof je het zelf bedacht hebt. (En alsof je daar trots op zou moeten zijn :|)
Tja, brothers in crime O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:40:
[afbeelding]

[...]

Precies, wat ongeveer standaard is bij een 1 April grap !!!!
Als je op die manier bannersinkomsten probeert te blocken, teden de regels m.b.t. bannerblocken in, ik zou me dus ff goed bedenken of je dit wel wil :)

Edit: Fuck, reageer ik toch nog |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 19-03-2004 22:45 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:39:
[...]

Zoals ik hierboven al zei, dit is niet bewust door jouw keus, andere mensen weten dat. Een niewsbericht over KPN waar toevallig een KPN banner boven staat maakt het toch ook niet gelijk dat de waarde van dat nieuwsbericht ineens op een andere manier moet worden ingeschat?
Je ziet hier echter wel een groot verschil over het hoofd, of je laat het weg: bij dit voorbeeld staat de reklame buiten de tekst. De reklame maakt dus geen onderdeel uit van de tekst. Dat is bij deze Content-advertising niet het geval. Daar wordt de reklame dus onderdeel van de tekst. En als de auteur van de tekst het daar mee eens is, so be it. Maar hier is dat overduidelijk niet het geval. Een topic over dit onderwerp met alleen voorstanders had nu ongeveer 20 replies gehad. Het huidige topic, met 95% tegenstanders is iets langer dan dat.
[...]
Hier wordt vziw rekening mee gehouden. Ik denk niet dat je zomaar vage text-loze logo's gaat krijgen. Bovendien doe je nu alleen maar aannames over een implementatie die je nog niet gezien hebt, dus ik ga er ook verder niet op in
Mja, jullie laten ook niets zien he. We hebben geen andere mogelijkheid dan aannames maken. En gezien het onderwerp (reklame) en onze ervaring daarmee in het verleden (marketeers gaan over lijken voor naamsbekendheid) vrezen wij voor het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 22:37:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/zeef/ca_screens.jpg
Clickbale. Dat content geel gehighlite is klopt, ik kon niet vinden wie dat erin heeft gezet om het voor de screenshot uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Breepee schreef op 19 maart 2004 @ 22:45:
[...]

Jongens, bedaar! Ga nou niet op de man spelen, is nergens voor nodig.
bemoei je der niet mee ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Content Advertising is echter vooral een lezersvriendelijke manier van reclame maken. Reguliere banners zoals de Rectangle en ScreenAd worden door veel van surfers als hinderlijk ervaren, evenals het gebruik van Flash en opvallende animaties. Content Advertising combineert de wens van bezoekers voor een rustige site met de wens van de adverteerders om op te vallen. Door logo's als integraal onderdeel van de tekst te tonen wordt een hoge zichtbaarheid gegarandeerd zonder de leesbaarheid te verminderen.
Is het bewezen dat CA een lezersvriendelijke manier van reclame maken is? Zoja, waar vind ik dan voorbeelden? Eén bannertje boven een topic vind ik persoonlijk veel minder erg dan tig logo's in een topic.

Wens van bezoekers voor een rustige site? Lijkt me niet :)
En de leesbaarheid? Die wordt zeker weten verminderd. Logo's van bedrijven zijn nou eenmaal niet standaard in Arial 10 of 12 punts ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:46:
Clickbale. Dat content geel gehighlite is klopt, ik kon niet vinden wie dat erin heeft gezet om het voor de screenshot uit te zetten.
In ieder geval bedankt voor deze officiele bevestiging. :) Neemt in ieder geval een stukje onduidelijkheid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Nee, zo probeer ik allerminst bannerinkomsten te blocken. Ik blijf, zoals al eerder gezegd is door andere gebruikers, dan echt volledig eigenaar van mijn teksten. Niet dat het mij daarom gaat, maar dit gewoon een andere manier is om het te presenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]
Wat ik eigenlijk nog wel het meest geniale aan dit systeem vind, is dat dat logootje daar een stuk minder leesbaar is dan gewoon 'Microsoft' in plain text.

==
Grrrrrene schreef op 19 maart 2004 @ 22:45:
[...]

Als je op die manier bannersinkomsten probeert te blocken, teden de regels m.b.t. bannerblocken in, ik zou me dus ff goed bedenken of je dit wel wil :)

Edit: Fuck, reageer ik toch nog |:(
Hij post een plaatje, dat plaatje bevat toevallig tekst. Worden dan vanaf heden alle plaatjes met woorden er in verboden? Of alleen alle plaatjes met zinnen? We kunnen natuurlijk meerdere plaatjes met enkele letters aan elkaar plakken om zo woorden en zinnen te vormen.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 19-03-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:50:

Wat ik eigenlijk nog wel het meest geniale aan dit systeem vind, is dat dat logootje daar een stuk minder leesbaar is dan gewoon 'Microsoft' in plain text.
Dat is hetzelfde baggerjavascriptje als in de eerdere post van LuNaTiC. Dat is door crisp geschreven, en die doet ook nog eens de templates, en ook nog eens het CA systeem in de templates verwerken.
* Anoniem: 26306 roept iets over taakverdeling.
Dit had een maand geleden al af kunnen zijn.

[edit]
Ik mag hopen dat er inmiddels wel is gevraagd om .eps bestanden, want gif'jes resizen levert zulke brakke plaatjes op.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 19-03-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Woei !!!! Ik kan het ook al :P
* Red is echt niet op zijn achterhoofd gevallen hoor :D

het is al laat...... sorry, dit was niet mijn bedoeling....

[ Voor 40% gewijzigd door Red op 19-03-2004 23:01 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:50:
[...]

Testen....proef.....evaluatie. Do these words ring a bell? We gaan het proberen. Dus er zal nog heel wat gefinetuned worden. We hadden in de oude planning nog 12 dagen, mind you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 26306 schreef op 19 maart 2004 @ 22:52:
[...]

Dat is hetzelfde baggerjavascriptje als in de eerdere post van LuNaTiC. Dat is door crisp geschreven, en die doet ook nog eens de templates, en ook nog eens het CA systeem in de templates verwerken.
* Anoniem: 26306 roept iets over taakverdeling.
Dit had een maand geleden al af kunnen zijn.
Ik doelde eigenlijk puur op het plaatje zelf. De letters zijn een stuk minder duidelijk dan wanneer gewoon plaintext was gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:52:
[afbeelding]

* zeef is echt niet op zijn achterhoofd gevallen hoor :D
DoRRoN : Highliten kan iedereen. Het is alleen een pokke werk om uit te zoeken in welke post dat gedaan is......

[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 19-03-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
D2k schreef op 19 maart 2004 @ 22:46:
[...]

bemoei je der niet mee ;)
>:)

Maar eigenlijk poogde ik offtopic geblaat zoals dit en dat van jou te voorkomen.
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 22:48:
[...]

In ieder geval bedankt voor deze officiele bevestiging. :) Neemt in ieder geval een stukje onduidelijkheid weg.
Klopt. Ik neem overigens aan dat dat Microsoft nog netjes op dezelfde lijn als overige tekst gebracht zal worden ten behoeve van de leesbaarheid (en andere lettertype zou ook wel helpen).

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 19-03-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:46:
[...]

Je ziet hier echter wel een groot verschil over het hoofd, of je laat het weg: bij dit voorbeeld staat de reklame buiten de tekst. De reklame maakt dus geen onderdeel uit van de tekst. Dat is bij deze Content-advertising niet het geval. Daar wordt de reklame dus onderdeel van de tekst. En als de auteur van de tekst het daar mee eens is, so be it. Maar hier is dat overduidelijk niet het geval. Een topic over dit onderwerp met alleen voorstanders had nu ongeveer 20 replies gehad. Het huidige topic, met 95% tegenstanders is iets langer dan dat.
Dan post je toch lekker niet? :) Imho kun je de mensen die het er niet mee eens zijn verdelen in 2 groepen: zij die het niet leuk vinden maar zich er bij neerleggen, aangezien het toch een forum blijft met bekende mensen en discussies nog altijd mogelijk zijn, en zij die er zo'n punt van maken dat hun post wordt aangepast. Ik denk dat die 2e groep vrij gering blijft, zeker omdat hier al meerdere malen is gehamerd op het feit dat er nog even afgewacht moet worden tot het daadwerkelijk zichtbaar is en het vast niet zo'n kerstboom zal worden als iedereen zal denken. Natuurlijk kan ik hierin ook ongelijk hebben, maar we zullen zien :)
Mja, jullie laten ook niets zien he. We hebben geen andere mogelijkheid dan aannames maken.
Moet je zelf weten :) maar ga het niet gelijk verkondigen als feiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zeef schreef op 19 maart 2004 @ 22:53:
[...]

Testen....proef.....evaluatie. Do these words ring a bell? We gaan het proberen. Dus er zal nog heel wat gefinetuned worden. We hadden in de oude planning nog 12 dagen, mind you.
Mja, ik begrijp absoluut dat dit een proef is. Maar volgens mij kunnen jullie je de moeite besparen, dit wordt mijns insziens een flop. Ik heb van non-crewleden nog geen enkel positief bericht gelezen. Zelfs een aantal wel-crewleden is het hier niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Overigens. Stel je stelt een limiet in van een a twee plaatjes per post. Nou is er een post waar wel 5 verschillende plaatjes in kunnen. Hoe bepaal je dan welke plaatjes worden en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

het quote wel bijzonder irritant moet ik zeggen, dus echt bruikbaar is het niet (naast het feit dat het relatief veel moeite is om eerst alles in een plaatje te zetten en dat te uploaden :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:56:
[...]

het quote wel bijzonder irritant moet ik zeggen, dus echt bruikbaar is het niet (naast het feit dat het relatief veel moeite is om eerst alles in een plaatje te zetten en dat te uploaden :Y))
Het zou me niets verbazen als het voor sommigen een sport wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17
Duidelijk 1 april grap :)

2e kwartaal is 1 april. (zoals anderen al terecht eerder opmerkten dus)

[ Voor 32% gewijzigd door posttoast op 19-03-2004 22:58 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op 19 maart 2004 @ 22:55:

Klopt. Ik neem overigens aan dat dat Microsoft nog netjes op dezelfde lijn als overige tekst gebracht zal worden ten behoeve van de leesbaarheid (en andere lettertype zou ook wel helpen).
Zoals ik zojuist al zei: dit is waarschijnlijk gemaakt met een javasacriptje dat al maanden geleden is geschreven bij wijze van proef. De hoogte van de plaatjes leverde toen al problemen op, die blijkbaar nog altijd niet zijn opgelost.
Zie het plaatje in LuNaTiC's post.
Ik hoop dat dat in ieder geval nog even gefixed wordt vóór de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:55:
en zij die er zo'n punt van maken dat hun post wordt aangepast. Ik denk dat die 2e groep vrij gering blijft,
Ik denk dat er nog een derde, mogelijk veel grotere groep is, de groep die zich niet zozeer stoort aan het feit dat hun post wordt "aangepast" maar meer aan het feit dat de ads dus werkelijk je inhoud verstoren en wmb het leesplezier drastisch verminderen. Hier wordt meestal op geantwoord met "kwestie van wennen", maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat een zin met plaatjes erin een stuk irritanter is dan een gewone "text-only" zin, zelfs als dat hele nuttige en mooie toepasselijke plaatjes zijn.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 22:52:
[afbeelding]

* .oisyn is echt niet op zijn achterhoofd gevallen hoor :D
:? wat bedoel je hier nu in hemelsnaam mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Okay, het quoten is wat irritant, maar ik weet wat ik in een image heb gezet, alleen voor andere gebruikers is het vervelend. Een batch aanmaken in Photoshop is zo gedaan, dus in principe is dat ook niet veel werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah, en gebruik je diezelfde batch ook op school, of op je werk, of op een andere lokatie waar je ook weleens post op GoT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

CyBeR schreef op 19 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Mja, ik begrijp absoluut dat dit een proef is. Maar volgens mij kunnen jullie je de moeite besparen, dit wordt mijns insziens een flop. Ik heb van non-crewleden nog geen enkel positief bericht gelezen. Zelfs een aantal wel-crewleden is het hier niet mee eens.
Vanuit de gebruiker, maar ook vanuit crewleden die tenslotte in een vorm ook gebruikers zijn, is dit natuurlijk niet positief te noemen, behalve als je het bedrijfsbelang in de gaten houd :)
Nu weet ik natuurlijk in het geheel niet of dit noodzakelijk is voor een goede gang van zaken, maar ik denk wel dat het het leesplezier enigzins zal verstoren.

Maar al met al, daar is een pilot juist voor, denk ik zo :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Kijk, ik zeg niet dat ik het ga gebruiken, maar dat er overnagedacht moet worden om dit te voorkomen. Het van mij was slechts ter illustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 23:01:
Ah, en gebruik je diezelfde batch ook op school, of op je werk, of op een andere lokatie waar je ook weleens post op GoT? :)
Je gaat voorbij aan het punt. Punt is dat er oplossingen worden gezocht om het systeem te omzeilen binnen de grenzen van het toegestane. Bannerblocken is niet toegestaan, teksten anders omschrijven wel. :)

MS zal vertaald worden, M.S ook? Of M.S. ? 't is niet de gedraging zelf, maar meer de gedachtengang er achter, waarom men het doet.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 19-03-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Vincent Bovelander schreef op 19 maart 2004 @ 22:58:
Duidelijk 1 april grap :)

2e kwartaal is 1 april. (zoals anderen al terecht eerder opmerkten dus)
ga er gerust van uit dat dat niet zo is. T.net zet geen persberichten in .plans op de FP voor 1 april grappen, dat keert zich tegen hen als ze dat zouden doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 23:02:
[...]

Je gaat voorbij aan het punt. Punt is dat er oplossingen worden gezocht om het systeem te omzeilen binnen de grenzen van het toegestane. Bannerblocken is niet toegestaan, teksten anders omschrijven wel. :)

MS zal vertaald worden, M.S ook? Of M.S. ? 't is niet de gedraging zelf, maar meer de gedachtengang er achter, waarom men het doet.
Als overal omschrijvingen/metaforen voor namen gaan staan is dat ook niet bevoordelijk voor de leesbaarheid... B)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

natuurlijk worden er naar alternatieven gezocht, dat zonder meer, maar wat ik bedoel is dat veel van die alternatieven (bijvoorbeeld het posten van plaatjes) gewoon moeite kosten en dus niet zo snel gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Voutloos schreef op 19 maart 2004 @ 23:04:
Als overal omschrijvingen/metaforen voor namen gaan staan is dat ook niet bevoordelijk voor de leesbaarheid... B)
Da's niet het probleem. Je komt in een grijs gebied aan, dat je een zin moet interpreteren welk of er wel of niet veranderd moet worden. Een voorbeeld:
Wat vinden jullie de beste koffie? Die van de of een onbekend huismerk?
Verder, als je MS, M.S., Microft, MS. Micro Soft, het softwarebedrijf uit Redmond, etc. hebt, dan wordt je search ook een stuk minder bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 23:06:
[...]

natuurlijk worden er naar alternatieven gezocht, dat zonder meer, maar wat ik bedoel is dat veel van die alternatieven (bijvoorbeeld het posten van plaatjes) gewoon moeite kosten en dus niet zo snel gedaan worden :)
Het is 1 van de alternatieven. Ik gok dat men met nog creatievere oplossingen komt, welke eenvoudiger zijn te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]

Wat dacht je van "die monopolist uit Redmond" :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
[...]

En dan heb je een SG of WGL draadje over die andere MS :X
Ik neem aan dat men ook wel oplet of er geen misverstanden kunnen optreden.
VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 22:56:
Overigens. Stel je stelt een limiet in van een a twee plaatjes per post. Nou is er een post waar wel 5 verschillende plaatjes in kunnen. Hoe bepaal je dan welke plaatjes worden en welke niet?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

.oisyn schreef op 19 maart 2004 @ 23:06:
[...]

En wat als je hier nou een generator achter propt (voorbeeld die voutloos icoonen) dan wordt de drempel toch al lager. En als ik dan ook nog mijn webspace aanbiedt om daar gelijk maar die teksten op te zetten, dan zijn in mijn ogen alle drempels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

VinnieWeiss schreef op 19 maart 2004 @ 23:09:
En dan heb je een SG of WGL draadje over die andere MS :X
Ik neem aan dat men ook wel oplet of er geen misverstanden kunnen optreden.
Of ook een leuke
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Imports Microsoft.VisualBasic

Public Class melp
   ...
End Class

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ook te zien aan de hierboven gegegeven creatieve oplossingen is het imho belangrijk voor tweakers.net B.V. om draagvlak onder zijn klanten te creeeren, omdat er anders toch alleen maar manieren worden bedacht om dingen te omzeilen, en er mogelijk toch mensen worden afgeschrikt.

En niet alleen voor dit specifiek geval maar ook meer in het algemeen, is het denk ik handig om dit soort op stremming lopende mededelingen niet (alleen) te doen in de vorm van een persbericht, maar (ook) in de vorm van een mededeling waarin duidelijk wordt uitgelegd wat de beweegredenen zijn, wat de randvoorwaarden zijn, wat de B.V. belangrijk vind, etc... Een goed voorbeeld is denk ik de sticky over het advertentiebeleid...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Wat ik me wel eens afvraag: "GoT is geen democratie" wordt er veel geroep, maar voor een website lijkt het me toch handig om de meerderheid gelijk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 23:10:
En wat als je hier nou een generator achter propt (voorbeeld die voutloos icoonen) dan wordt de drempel toch al lager. En als ik dan ook nog mijn webspace aanbiedt om daar gelijk maar die teksten op te zetten, dan zijn in mijn ogen alle drempels weg.
Enig idee hoe groot de database van GoT is en hoeveel traffic dat per dag trekt? Ik zou je maar voorbereiden op flink wat extra kosten als je dat serieus wil gaan doen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 19 maart 2004 @ 23:07:
[...]

Da's niet het probleem. Je komt in een grijs gebied aan, dat je een zin moet interpreteren welk of er wel of niet veranderd moet worden. Een voorbeeld:

[...]
DE lijkt me dan niet echt een mogelijke sponsor voor t.net/CA. Dit omdat het de letters 'de' dus een ambugue betekenis hebben.
Verder, als je MS, M.S., Microft, MS. Micro Soft, het softwarebedrijf uit Redmond, etc. hebt, dan wordt je search ook een stuk minder bruikbaar.
Nu ook al.
Iemand zei al om al die woorden naar de CA te parsen, maar imho is het dan beter om alle versies naar de enige correcte versie van de bedrijfsnaam te parsen tijdens he posten. Wat mij betreft mag dat nu ook al voor M$ en Micro$oft gelden, omdat deze versies op geen enkele manier te apprecieren zijn.
De afkorting MS (al dan niet met puntjes is te kort en ambigue)
Mr. Liu schreef op 19 maart 2004 @ 23:08:
[...]

Wat dacht je van "die monopolist uit Redmond" :P
Dat moet je nu ook al niet zeggen in een serieus /tech topic hoor.
DoRRoN schreef op 19 maart 2004 @ 23:10:
[...]
En wat als je hier nou een generator achter propt (voorbeeld die voutloos icoonen)
Offtopic: Hou aub eens op met het aanhalen van dat ding. Zie mijn signature voor mijn mening erover.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 19-03-2004 23:16 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
André schreef op 19 maart 2004 @ 23:13:
Wat ik me wel eens afvraag: "GoT is geen democratie" wordt er veel geroep, maar voor een website lijkt het me toch handig om de meerderheid gelijk te geven.
Mwah, dat is niet altijd waar he. T.net BV moet ook winst maken, al vind ik dit principe wel verregaand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik zie het al helemaal voor me; proef gaat van start, er zijn nog maar 10 bedrijven die een term hebben geregistreerd dus het valt allemaal nogal mee. Mensen protesteren, maar omdat het zo weinig is, blijven ze wel op got rondhangen. Langzamerhand worden er door de ********* GoT leidertjes steeds meer termen geregistreerd, maar wel op zo'n tempo dat het nét niet opvalt, totdat we over 10 jaar alleen nog maar plaatjes kunnen 'lezen'. Heerlijk uitgedacht mensen. Ik ben ook weg bij de eerste reclamebanner die in mijn tekst verschijnt. Dit is echt de meest Ranzige vorm van reclame.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 19-03-2004 23:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Dat ligt eraan. De meerderheid zal echt niet weg lopen. Ik neem aan dat men het allemaal echt wel serieus overweegt. Dit is niet zomaar een beslissing hoor. Hier is echt wel goed over nagedacht neem ik aan. Er wordt ook niet voor niks een pilot opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Lijkt me niet; MT is eindverantwoordelijk en zij beslissen. :) Is op zich ook niets mis mee. Het kan imho alleen geen kwaad om iets meer rekening te houden met de klanten in de zin van informeren, voorbereiden, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Wouter Tinus schreef op 19 maart 2004 @ 23:13:
[...]

Enig idee hoe groot de database van GoT is en hoeveel traffic dat per dag trekt? Ik zou je maar voorbereiden op flink wat extra kosten als je dat serieus wil gaan doen.
Niet alleen jullie hosting en bandbreedte is gratis hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Tweakers.net BV is een commercieel bedrijf met een winstoogmerk.
Daarom dus, het is een bedrijf wat let er op let dat er winst wordt gemaakt. En zolang de inschatting is dat dit de inkomsten niet laat dalen door vertrekkende gebruikers / abboopzeggers, of zolang dit minder kost dan de nieuwe inkomsten lijkt het me toch een verstandig besluit, vanuit het bedrijf gezien :)
Echter is het op dit soort websites ook belangrijk om het belang van de klant mee te wegen, wat ook wordt gedaan. Ten slotte wordt er ook veel geinvesteerd in nieuwe hardware ed, en komt het dus de gebruiker weer ten goede :)

DM!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.