[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:00:
Ik heb een vraagje weet iemand nog dat stuk over FS dat op LINUX werd gedraaid , met een hoge FPS?

heeft iemand de beschrijving daarvan hoe ze dta gedaan hebben.
Want dan kan ik binnen kort dat ook eens gaan proberen.

Draai hier zelf op de nieuwste mandrake:0
en ik moet zeggen het bevalt me goed.
Ok heb ik de nieuwste SUSE en die vind ik zelf iets minder mooi maat het loop elletwee erg goed.
Dus daraom zou ik wel eens willen proberen hoe FS op linux werkt.
Het heeft ooit eens hier in het topic getsaan dat iemand daar eens mee bezig is geweest, en het nog gelukt is ook .
Wow _/-\o_
Gaat dat ?

Ik ben op het punt om alles om te zetten naar Linux. Ik heb een 20GB HDtje met Windows erop gezet voor de games.

Als FS2004 bolt met Linux, dan hoef ik zeker geen windows meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:00:
Ik heb een vraagje weet iemand nog dat stuk over FS dat op LINUX werd gedraaid , met een hoge FPS?

heeft iemand de beschrijving daarvan hoe ze dta gedaan hebben.
Want dan kan ik binnen kort dat ook eens gaan proberen.

Draai hier zelf op de nieuwste mandrake:0
en ik moet zeggen het bevalt me goed.
Ok heb ik de nieuwste SUSE en die vind ik zelf iets minder mooi maat het loop elletwee erg goed.
Dus daraom zou ik wel eens willen proberen hoe FS op linux werkt.
Het heeft ooit eens hier in het topic getsaan dat iemand daar eens mee bezig is geweest, en het nog gelukt is ook .
Dat sloeg nergens op die vergelijking ;) Er was een vergelijking gemaakt met Windows waar de Full Screen Anti Aliasing op 4x S stond tenopzichte met linux waar dit allemaal uit stond.

Zet voor de gein eens FSAA en AF helemaal uit in Windows en :o wat is hij opeens snel .... Daar komt bij dat Linux totaal niet boeiend is om als werkstation te gebruiken. Van die l33t gastjes die roepen dat het stabieler is my ass ;) grafische mode van Linux kan echt niet tippen tegen Windows 2000 of XP. Linux is interesant voor server doeleinden en om het in tekst mode te draaien.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:04
Anoniem: 58670 schreef op 22 maart 2004 @ 22:15:
[...]

Wow _/-\o_
Gaat dat ?

Ik ben op het punt om alles om te zetten naar Linux. Ik heb een 20GB HDtje met Windows erop gezet voor de games.

Als FS2004 bolt met Linux, dan hoef ik zeker geen windows meer te hebben.
Ja ik had het eens gelezen , en het gaf niet een FPS vooruitgan van ruim 400% dus het was zeker de moeite waard.
Alleen ik kan het hele stuk niet meer vinden waar het stond.
Of hoe ze het gedaan hadden.

Maar ik moet zeker nog eerst mijn R9600 goed aan de praat krijgen voordat ik daar aan begin.
want dat lukt me steeds niet.
Hij wordt wel herkent , maar heb gen 3 d options :(
Maar voor de rest loopt het goed.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

The_FrankO schreef op 22 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Dat sloeg nergens op die vergelijking ;) Er was een vergelijking gemaakt met Windows waar de Full Screen Anti Aliasing op 4x S stond tenopzichte met linux waar dit allemaal uit stond.

Zet voor de gein eens FSAA en AF helemaal uit in Windows en :o wat is hij opeens snel .... Daar komt bij dan Linux totaal niet boeiend is om als werkstation te gebruiken. Van die l33t gastjes die roepen dat het stabieler is my ass ;) grafische mode van Linux kan echt niet tippen tegen Windows 2000 of XP. Linux is interesant voor server doeleinden en om het in tekst mode te draaien.
Daar ben ik het niet mee eens. Wel mee eens dat het als server geweldig is, maar op grafisch gebied ligt het zeker niet achter. Op Linux draaien de meeste apps veel beter dan op windows. Dat is ook de reden dat ik naar windows 2003 ga migreren op mijn desktop. Windows 2003 server presteert weer beter dan XP :)

Windows is ook rete stabiel als desktop OS, maar Linux kan er ook wat van.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
The_FrankO schreef op 22 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Zet voor de gein eens FSAA en AF helemaal uit in Windows en :o wat is hij opeens snel .... Daar komt bij dat Linux totaal niet boeiend is om als werkstation te gebruiken. Van die l33t gastjes die roepen dat het stabieler is my ass ;) grafische mode van Linux kan echt niet tippen tegen Windows 2000 of XP. Linux is interesant voor server doeleinden en om het in tekst mode te draaien.
Hier moet ik je een beetje in tegen spreken.

Ga maar eens met Quake 3 spelen in Linux of in Windows :)
in linux loopt het wel beter.
En dat hij niet stabiel is dat is ook een fabel.
Want linux is de laatste jaren erg verbeterd.

Ik zelf was ook nooit geen voorstander van linux ..
maar draai het nu, en ik ben zeker niet ontevreden.
terwijl ik met windows nog steeds loopt te klote over een goede afstelling.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:22:
[...]

en het gaf niet een FPS vooruitgan van ruim 400% dus het was zeker de moeite waard.
.
Echt jongen, ik probeer altijd vooral jou posts goed te begrijpen, maar ik moet ze altijd 3x zo langzaam lezen voor ik begrijp wat je bedoeld B)
je zet een punt neer, drukt op enter en begint met "Want" je kapt zinnen zomaar af met enters of alinea's die nergens op slaan, en zinsbouw, ho maar... Nou kan het zijn dat dit gewoon niet je sterkste punt is, maar dan moet je ook niet zo kritisch zijn als we het een keer fout opvatten! en over dat van 'wie? wat? waar? ik vraag niet op respect omdat ik ouder ben?' dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, je hebt vaak genoeg mensen hun leeftijd opgezocht en gezegt van, Joh, geen wonder, je bent maar een vervelende puber, een beetje zo van, Jij hebt geen recht van spreken, oid... alsof je superieur was omdat je zo oud bent, nou sorry, maar dat is niet te merken!

Ik zie al dat ik de laatste ben die hier nog ff wat over wou zeggen, dus dat is mooi :P want tsuru lijkt ook verdwenen? opgeruimd staat netjes :) kunnen wij weer voort.. En over dat n00b onvriendelijk... Ik, en vele anderen, zijn als newbie hier gekomen en gegroeid naar wat we nu zijn... je moet gewoon niet gelijk afhaken als mensen je vraag lezen en denken 'die pakt iemand anders zo wel' waarna niemand het doet... en als je misschien dringen naar de eerste post/faq gewezen wordt, niet denken van Ojee, ze willen het me niet uitleggen, ik heb weer wat verkeerd gevraagt! Nee, die faqs zijn ervoor zodat niet iedereen dingen 1000x hoeft uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:27:
[...]

.
Nooit geen... dus dan was je juist voorstander???
Maaruum, volgensmij bleek uiteindelijk dat dat hele FS op linux draaien een hoax was... correct me if I'm wrong... en wat betreft 400% winst helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
nealzie schreef op 22 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Ik zie al dat ik de laatste ben die hier nog ff wat over wou zeggen, dus dat is mooi :P want tsuru lijkt ook verdwenen? opgeruimd staat netjes :) kunnen wij weer voort.. En over dat n00b onvriendelijk... Ik, en vele anderen, zijn als newbie hier gekomen en gegroeid naar wat we nu zijn... je moet gewoon niet gelijk afhaken als mensen je vraag lezen en denken 'die pakt iemand anders zo wel' waarna niemand het doet... en als je misschien dringen naar de eerste post/faq gewezen wordt, niet denken van Ojee, ze willen het me niet uitleggen, ik heb weer wat verkeerd gevraagt! Nee, die faqs zijn ervoor zodat niet iedereen dingen 1000x hoeft uit te leggen...
nee maar ik haal ook aan wat ik ooit in andere topic's lees.
Zelf wordt ik er ook wel eens moe van dat sommige 10 keer het zelfde vragen.

maar daarom, hoef ik niet gelijk te gaan schreeuwen dat hij / zij het FAQ moet gaan lezen.
Ik heb dan zo iets van laat ze maar gaan, ze komen er van zelf wel achter.
Dat is altijd nog beter dan gelijk met een antwoord komen.

Want Voor iemand anders kan het een gewone vraag zijn, terwijl het voor een ander weer zo iets is van "waarom vraagje dit nou? "

Dus als iedereen nu eens wat meer gedult heb met het antwoord geven , of reageren op sommige dingen hier zo.
dan was 1 het topic nun niet bij DEEL 67. maar nog bij 40 geweest denk ik.

dus dat is wat ik bedoel.
Als er volgens sommige hier iets gebeurd wat niet kan , klopt of teveel is.
dan wordt er gelijk van allekanten het zelfde antwoordt gegeven.
Dus als er nu gewoon even iedereen die even iets niet leuk vind gewoon even wat anders gaat doen , en niet reageerd in dit topic dan komen we al een heel eind.

Dus lieve FS ers hopelijk kunnen we nu weer even normaal verder en gedraag iedereen zich weer.
en kijk voortaan even de andere kant op als het je niet bevalt.
Want dat is wat ik bedoel, en dan laat je zien wat waarde en normen zijn.
en niet door een Puber gelijk overal op tespringen.
En gelijk proberen je gelijk te hebben.
Hopelijk kan dit ook een mee genomen worden in het FAQ.

Dus nu weer verder over het FS2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Hier moet ik je een beetje in tegen spreken.

Ga maar eens met Quake 3 spelen in Linux of in Windows :)
in linux loopt het wel beter.
En dat hij niet stabiel is dat is ook een fabel.
Want linux is de laatste jaren erg verbeterd.

maar draai het nu, en ik ben zeker niet ontevreden.
terwijl ik met windows nog steeds loopt te klote over een goede afstelling.
Die snelheids winst met games vind ik totale onzin. Vergelijk alleen al de verschillende drivers van je videokaart daar kan je ook zoveel snelheid mee winnen. En hoe komt dat? Precies kwaliteit is gewoon minder.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met Windows en na 3 uurtjes klooien met Linux zat het vast dus is mijn conclusie Linux is minder stabiel dan Windows. Maar dat kan liggen aan het configureren van de software en je hardware. Ik ken genoeg mensen waar Windows bij iedere verkeerde klik vast loopt :)

Ik zeg niet dat ik geen voorstander ben van Linux ik vind het zelfs een heel mooi project maar niet voor werkstation doeleinden. Ik heb hier een Linux bak naast me staan (P 200MHz 1GB hdd) waar alleen tekstmode op draait (grafische mode past neit op 1Gb) en het werkt perfect voor een webserver. Ik heb hem echter haast nooit aanstaan omdat ik hem niet nodig heb :P

En nu zeg je dat je nog steeds loopt te klote met een goede afstelling van Windows. Dan wens ik je veel geluk met Linux ;) Linux is leuk maar kost veel tijd om alles uit te zoeken voor een gemiddeld persoon. Maar ach als je toch niets te doen hebt kan het leuk zijn :)

@ niels: vergelijk je fps met FSAA op max en FSAA uit eens ;) is dat toevallig geen 400%? :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
nealzie schreef op 22 maart 2004 @ 22:32:
[...]

Nooit geen... dus dan was je juist voorstander???
Maaruum, volgensmij bleek uiteindelijk dat dat hele FS op linux draaien een hoax was... correct me if I'm wrong... en wat betreft 400% winst helemaal :?
Waarom niet??
want OPEN GL draaid altijd nog beter dan DRX (MS)
Want kijk maar eens waarom er nu weer veel spellen komen die gebruik maken van het OPEN GL gebeuren.
Dit wordt ook gebruikt op Consoles.
En zeker voor linux is dat veel beter want linux game lopen op OPEN GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 09:18

bennierex

Pilot_Z

Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 22:46:
[...]

Waarom niet??
want OPEN GL draaid altijd nog beter dan DRX (MS)
Want kijk maar eens waarom er nu weer veel spellen komen die gebruik maken van het OPEN GL gebeuren.
Dit wordt ook gebruikt op Consoles.
En zeker voor linux is dat veel beter want linux game lopen op OPEN GL.
Flight Simulator is bij mijn weten DirectX, dus dan moet je het zoiezo via WineX of iets dergelijks draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
bennierex schreef op 22 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Flight Simulator is bij mijn weten DirectX, dus dan moet je het zoiezo via WineX of iets dergelijks draaien.
Ja dat wel..
Want om nu heel FS2004 over tegaan schrijven zo dat hij op OPEN GL gaat draaien.
Dat zou wel moeilijker zijn of telang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het interresseert me persoonlijk geen fuck wat voor engine FS heeft, ik zie liever dual processor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
Moet ik dan als jonkie :D onder de mensen hier echt nog gaan reageren, ik hoop het niet he.
Kom op jongens, we weten nu onderhand wel wat voor vlees we in de spreekwoordelijke kuip hebben hier.
Blackhole, sorry jongen, maar jouw standpunten raken keer op keer kant nog wal. Ik ben er een groot voorstander van om ook hier de lieve vrede te bewaren, maar sommigen maken er gewoon echt een potje van. Er bestaat altijd nog zoiets als selectief lezen, niemand die het weet hier, niemand die het merkt als je iemands posts gewoon negeert. Lees wat je wil lezen, negeer wat je wil negeren, maar laten we elkaar niet persoonlijk gaan aanvallen om wat we wel of niet weten of wel of niet kunnen.

[min of meer ontopic]
FS op Linux is gewoon onzin, dat gaat nooit werken als in Windows (al is het alleen maar om het domme feit dat FS van ene Microsoft is).
Ikzelf draai al een paar jaar tot grote tevredenheid een Linux systeem (slackware) als server juist waar de kracht van Linux ligt.
Maar gamen op een Linux-bak, nee dat lijkt me nou niet echt de bedoeling van Linus en zijn "medewerkers".
Ja, 't is maandag, dus ik heb gezopen vanavond, please hou daar rekening mee als je deze post "beoordeeld" :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009

Sleepie schreef op 23 maart 2004 @ 02:14:
Moet ik dan als jonkie :D onder de mensen hier echt nog gaan reageren
Er bestaat altijd nog zoiets als selectief lezen, niemand die het weet hier, niemand die het merkt als je iemands posts gewoon negeert. Lees wat je wil lezen, negeer wat je wil negeren, maar laten we elkaar niet persoonlijk gaan aanvallen om wat we wel of niet weten of wel of niet kunnen.
Mr Sleepie, wijze woorden voor een "jonkie". Helemaal mee eens.
Heb hier tussen de persoonlijke aanvallen door veel gelezen waardoor mijn hobby
leuker geworden is, en daar gaat het toch om, hobby. Vanavond bv geleerd dat Simflyers Luton heeft uitgebracht (laatst geweest met een 747 en dus meteen kopen) en dat mijn grafische driver te advanced is voor mijn al wat oudere kaart :) . Heb na verschillende berichtjes ook besloten 1024 aan geheugen erin te gooien. Ook een gouden zet.

Quote Ali G. Respec(t niet uitgesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316

Word hier nog wel gevlogen?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
ik ben van plan nieuw moederbord met processor (en geheugen) te kopen, wat is best voor FS? Ene kant hoor ik Asus A7N8X Deluxe 2, met een athlon 3000+ (wil eigenlijk 2800+ :X) of een MSI K8T.. Ik heb al een GeForce TI 4800SE hierin zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Mischien is 't handig om hier niet NOG een Windows-Linux- o.i.d gevecht van te maken, denk dat we er daar al genoeg van hebben.. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 23-03-2004 08:43 ]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

Goedemorgen zeg! Ben ff een dagje afwezig en iederen slacht elkaar zo'n beetje af hier. :'(
En wie durft te beweren dat newbies niet geholpen worden moet ik toch echt tegenspreken. Tot nu toe zijn al mijn FS problemen en vragen opgelost door jullie _/-\o_

Zo, en nu weer vliegen allemaal. Kom op met die plaatjes!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90144 op 23-03-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Megamind schreef op 23 maart 2004 @ 08:42:
ik ben van plan nieuw moederbord met processor (en geheugen) te kopen, wat is best voor FS? Ene kant hoor ik Asus A7N8X Deluxe 2, met een athlon 3000+ (wil eigenlijk 2800+ :X) of een MSI K8T.. Ik heb al een GeForce TI 4800SE hierin zitten...
Deze vraag komt IMHO te vaak voorbij. Ik zou trouwens gaan voor een lekker rap mobo. Ik heb zelf de Abit NF7. Dat bordje heeft dual channel geheugen en een Nforce 2 chipset. Deze gaat erg hard. Bovendien niet zo duur, waardoor je weer meer kan investeren in je processor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Megamind schreef op 23 maart 2004 @ 08:42:
Zolang hij maar DUAL CHANNEL DDR is O-)

Ik heb sinds 2 maanden die Asus met 2x 512 ram die gaat echt super in vergelijk met mijn ouwe AMD761 chippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik zelf draai hier met een Asus A7V600 Met AMD XP3000+ en dat vind ik wel genoeg hoor.
Draaid wel lekker.
Moet alleen nog wat meer ram bij. ( heb nu maar 512mb 3200cas 3 ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Luton blijft me nog ff boeien, laatste keer gok ik :*)

Naar het altijd mooie Copenhagen van Swedflight.

En voor transport de enige fatsoenlijk werkware airliner atm beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eggwekch32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik draai momenteel nog op een AMD1800+ op een asus m/btje.. Ik wil eigenlijk een dezer dagen een p4 3.2 gaan halen icm een asus p4p800 boardje...

K hoop wel dat het verschil maakt in FS.. ik wordt GEK als ik dan nog settings terug moet gaan zetten.. ik heb al een asus 5900

naja fingers crossed :)

Ik ben gewend FS met een framerate van tussen de 10 en 15 te spelen, en da's best kut.. Ik heb gisteren de demo van Microflight geinstalleerd (http://www.hangsim.com/mf/) das pas gaaf !! Het is een hele lichte flightsimulator, maar hij loopt zo poepie soepel hier dat het echt weer een genot wordt om te vliegen !!

[ Voor 35% gewijzigd door Wilde op 23-03-2004 11:06 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94390

Jongens wat een ge OH over niet FS dingen...hardware en Linux kun je beter ergens anders bespreken...

Mijn laatste werkjes...gekopieerd van hun server...

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/t1_panel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/127_panel.jpg

Beide zijn niet de definitieve versies en komen in het onderstaande kistje te zitten...waarschijnlijk net voor het weekend te koop bij Alphasim... http://www.alphasim.co.uk/

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/forum/uploads/post-2-1079818466.jpg

De piloot heeft een hele leuke animatie om de cockpit open te doen...

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrahotel.org/dsb/images/hawkforum/dsbhk19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 19:39
nice straaljagertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Ligt Simdeparture er bij jullie ook uit? :( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 10:06
Ja, weer problemen bij de host...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911

HELP!!!
Heb ik eindelijk een nieuwe computer .. en een goeie ( zie sig ) ...valt het vies tegen.
FS9 settings staan ongeveer op Medium .. AA in windows staat aan.
Mijn probleem is .. ik heb HIER vaak last van :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/lelijk.jpg
:'( :'( En dat met me ATI 9800 Pro kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer anders eens alles op max en AA uit, en vergeet extended terrain textures niet.
Gewoon alles proberen met de settings in FS, als het dan nog lelijk is misschien een videokaart driver update?

[ Voor 40% gewijzigd door A1ex op 23-03-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 88911 schreef op 23 maart 2004 @ 18:50:
HELP!!!
Heb ik eindelijk een nieuwe computer .. en een goeie ( zie sig ) ...valt het vies tegen.
[afbeelding]
Nee dta moet beter kunnen , ik heb bijna het zelfde systeem , en ik heb alleen een Radeon 9600pro

Maar welke drivers gebruikje?
Want dit kan en mag zo niet door gaan.

Installeer even FS op neiuw of probeer even een ander spel .
En kijken of het niet alleen aan FS ligt of aan je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

rellehenk schreef op 23 maart 2004 @ 18:46:
Ja, weer problemen bij de host...
Het is echt te triest voor woorden... we zijn bezig met het zoeken van andere hosting. Als alles doorgaat binnenkort gezeik met verhuizen van domeinnamen.

Hoop dat ze ons ook in de lucht helpen nog bij hostlab.. fsmagazine werkt weer (zelfde server als ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
HIer wat nieuws van PMDG B737 700 en 800/900:

Captains-

Now that we have officially moved the PMDG 737-800/900 into beta testing, I thought I'd give you an overview of a few topics that are of interest!

First- the normal words of caution regarding the fact that our beta team is showing you BETA IMAGES. We have many many fixes underway so please do not waste your time pulling your hair out over minor color variations etc. I'm about half way through yet another 2D panel artwork update- so what you are seeing now is not what you'll be getting anyway.

Following is a non-conclusive list of items we've put into this airplane:

MODELS:
=======
1) 3 new external models: 737-800, 737-800 with winglets, and 737-900
2) 2 new models with appropriate Virtual Cabins (for those with Active Camera)
3) VC streamlined: Less texture overhead and nearly 12000 fewer polygons for improved Frame rates.
4) Clickable Overhead Panel in VC of 8/900
5) throttles, flap handle, gear handle are now "grabbable"
5) VC now shows rain on the windshield
6) enhanced 3D model of airplane. many model/texture improvements
7) Added a "DOME LIGHT" to VC to prevent MSFS induced gray out from poor ambient lighting (must turn it on tho!)
8) Improved night lighting capability in VC to model no lights, panel backlights and dome lighting.

SYSTEMS:
========
1) implemented 800/900 specific aircraft systems such as pneumatics differences.
2) Tweaked and improved aircraft systems to improve some performance a bit.
3) Dramatically improved loading of panel.cfgs to add stability/improve FPS.
4) Fixed/Update various minor systems inaccuracies.

MANUALS:
========
1) New version includes 8/900 data and differences, as well as updated FMC procedures.

MENUS:
======
1) Significant changes to PMDG/STYLES menu to make it easier to use.
2) Added many new features and options to enhance customization of airplane.
3) Added Airline Style selection menu to allow users to select cockpit style of their favorite airline.

DISPLAYS/GAUGES:
================
1) Added TCAS2 (In collaboration with Lee Hetherington: See notes below!)
2) Added optional EFIS/MAP modes for gauges display.
3) Added lower Display Unit capability and SYS/ENG functionality
4) Optimized many routines to improve performance in 2D and VC modes.
5) Replaced radio console with more airplane appropriate version.
6) Added Audio Panel functionality to radio console.
7) Added realistic "selection switch" to radio console
8) Updated overhead panel to make it "undockable" for users of multiple monitors.
9) Added pushback capability/compatibility

FMC/CDU:
========
1) Added Soft Constraints.
2) Offset routes
3) departure arrivals
4) opt max alt calculations for realistic altitude predictions.
5) cost index functionality based upon actual airplane.
6) new cdu with annunciators (Offset/Message, etc.)
7) was impossible to select a fix if a navaid with same id exists...now fixed.
8) thrust mode annunciation when engaging AP
9) possible to set speed constraint as low as runway speed on faf
10) Enhanced Great Circle Route operation/display
11) Improved display of megenta line/aircraft position.
12) Removed "black border" around FMC.CDU popup.
13) Enhanced route prediction/AFDS tracking to eliminate "gap" between airplane/predicted route.
14) Speed/Altitude Intervention added to MCP

ART:
====
1) Replaced Main Panel artwork to enhance depth of image and add photo-based textures to 2D panels
2) Updated 2D panel night lighting to reduce "orange glow" in favor of more realistic/useful lighting

This list is not conclusive by any means- as there are easily a few dozen other fixes that we have made along the way just to generally improve the simulation of the 737.

A few items of interest that we want you to be aware of:

INERTIAL REFERENCE SYSTEM:
==========================
We are aware that a core group of you are interested in seeing IRS functionality added to the airplane. We are VERY interested in adding this functionality. We have run into some hurdles with it's development that have brought into question whether or not we will complete and install an IRS for this version. I am not able to go into details on the topic other than to say the following: We're trying and we'll keep you posted. If we can: We Will. If we can't: We'll try really hard before giving in.

ACARS:
======
I saw a post stating that ACARS is not something that can be realistically modeled in the sim world. Stay tuned. As many of you know, one of our primary goals is to help sim users learn how we operate airliners in the real world and ACARS/AFIS is a big part of that process. Expect a big announcement on this topic in the future.

RADAR/GROUND MAPPING:
=====================
We do not currently have the programming assets to add weather radar/ground mapping modes to the present workload. These two items are certainly not near term additions to any PMDG product- although they are certainly points of interest for us.

FS2002:
=======
A few months ago we found that our efforts to ensure FS2002 compatibility with the PMDG 747-400 were going to hinder development singificantly. For that reason, the decision was made to develope the 747 for Flight Simulator 9 ONLY.

As we have begun the process of integrating the 8/900, we are finding that more and more of the high end functionality we are adding to the airplane simply will not work within FS2002 without also "watering down" the functionality of the FS9 version. As an example, some of the new features added to the Virtual Cockpit make the visual models completely incompatible with FS2002. Many of the new routines that we are using to power the logic systems in the airplane will only work within FS2002 if we diminish their capabilities in FS9 or write extremely complicated routines to eliminate functionality when running under FS2002.

As we began working through solutions it became clear that we could not find solutions for these problems without seriously impacting product quality for BOTH FS9 and FS2002 users.

For this reason, the PMDG 737-800/900 will be released as a Flight Simulator 9 product and compatibility with Flight Simulator 2002 is not anticipated.

PRICING:
========
Pricing for the PMDG 737-800/900 has not been finalized.

To use the PMDG 737-800/900 you will be required to have a purchased/identifiable version of the PMDG 737-600/700 installed in your Flight Simulator 9 setup.

As promised back in August, we will release the product under a special pricing program for PMDG customers! Under this program, you will be able to purchase the PMDG 737-800/900 for a discounted price for a LIMITED period of 14 days from it's initial release. Upon expiration of the 14 days, we will return the pricing to it's normal level. (So don't wander off! We will make NO exceptions to the 14 day rule!)

We do not anticipate discounts for bundled purchase of the 737-600/700 and the 800/900.

RELEASE DATES:
==============
As all know by now, PMDG does not predict release dates for products currently in development. We do, however, tell you what stage of development the product is in. Currently we are preparing our beta cycle for yet another round to include some major/minor updates that we have made since putting the airplane into initial beta testing last week. This is a very mature beta test process, as we had a very long Alpha process internally so we are looking forward to a shorter beta test period than some other products we have brought to market!

Thanks for your attention!

Robert S. Randazzo
Precision Manuals Development Group
www.precisionmanuals.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 90313 schreef op 23 maart 2004 @ 19:04:
[...]

Het is echt te triest voor woorden... we zijn bezig met het zoeken van andere hosting. Als alles doorgaat binnenkort gezeik met verhuizen van domeinnamen.

Hoop dat ze ons ook in de lucht helpen nog bij hostlab.. fsmagazine werkt weer (zelfde server als ons).
laten we het hopen. Duurt al aardig lang nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

5) cost index functionality based upon actual airplane.

Woei :+

Vette VC changes :) Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67891

Ik heb Dash-8 van PSS. Nu wil ik deze onder FS2004 laten lopen, is er ergens een update van te krijgen voor FS9 ?? heb op de homepage van PSS maar daar wordt de update niet meer ondersteund.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackhole schreef op 23 maart 2004 @ 19:03:
[...]

Nee dta moet beter kunnen , ik heb bijna het zelfde systeem , en ik heb alleen een Radeon 9600pro

Maar welke drivers gebruikje?
Want dit kan en mag zo niet door gaan.

Installeer even FS op neiuw of probeer even een ander spel .
En kijken of het niet alleen aan FS ligt of aan je PC.
C4.3 Driver
Bij andere games heb ik geen last van lelijke graphics ofzo , ik zal eens met me settings gaan spelen in FS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Anoniem: 88911 schreef op 23 maart 2004 @ 19:16:
[...]

C4.3 Driver
Bij andere games heb ik geen last van lelijke graphics ofzo , ik zal eens met me settings gaan spelen in FS :)
Wellicht dom antwoord, maar soms ligt het in domme dingetjes.... zijn de textures wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Kan iemand mij ook een linkje geven waar ik dat Project Bleusphere kan downloaden? Zodat de mist/wolken rond de bergen er mooier uitzien? Avsim heeft weer de library eruit liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109649

Beste Flightfanaten,

Dit is mijn eerste bericht op deze forum.
Na al jaren geinteresseerd te zijn in alles wat met vliegtuigen te maken heeft, ben ik in augustus vorig jaar begonnen met fs9.

ik ben begonnen met de basis,stap voor stap, en kan nu sedert twee maanden zeggen dat ik de boeing voldoende onder de knie heb om de volgende stap te maken.

Ik heb nu de PMDG Boeing besteld en hoop binnen enkele dagen aan de slag te kunnen.
Ook heb ik inmiddels de tutorial van Tymothy Metzinger gedownload, een van de vele tips en adviezen op deze site, dankzij jullie dus.
Bedankt hiervoor.

Wordt nog een hele klus!

Ik heb al direkt een vraag.
Zo dadelijk ga ik werken met de FMC/CDU, betekent dit dat de ATC van FS9 hier niet op reageert?

Alvast bedankt!

Throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518 schreef op 23 maart 2004 @ 20:16:
Kan iemand mij ook een linkje geven waar ik dat Project Bleusphere kan downloaden? Zodat de mist/wolken rond de bergen er mooier uitzien? Avsim heeft weer de library eruit liggen....
Misschien hier:
www.fsfreeware.com of www.fs200.org of www.simviation.com.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 109649 schreef op 23 maart 2004 @ 20:27:
Beste Flightfanaten,

Dit is mijn eerste bericht op deze forum.
Na al jaren geinteresseerd te zijn in alles wat met vliegtuigen te maken heeft, ben ik in augustus vorig jaar begonnen met fs9.

ik ben begonnen met de basis,stap voor stap, en kan nu sedert twee maanden zeggen dat ik de boeing voldoende onder de knie heb om de volgende stap te maken.

Ik heb nu de PMDG Boeing besteld en hoop binnen enkele dagen aan de slag te kunnen.
Ook heb ik inmiddels de tutorial van Tymothy Metzinger gedownload, een van de vele tips en adviezen op deze site, dankzij jullie dus.
Bedankt hiervoor.

Wordt nog een hele klus!

Ik heb al direkt een vraag.
Zo dadelijk ga ik werken met de FMC/CDU, betekent dit dat de ATC van FS9 hier niet op reageert?

Alvast bedankt!

Throttle.
Welkom :)

Ja, de FMC in de PMDG staat totaal los van de FS9 ATC. De ATC in FS9 is meer een "richtlijn". De echte ATC is te vinden op VASTIM/ IVAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals sorry. Maak zeker een goed indruk zo?
Drie maal is..........

www.fs2000.org is het juiste. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 109649 schreef op 23 maart 2004 @ 20:44:
[...]

Nogmaals sorry. Maak zeker een goed indruk zo?
Drie maal is..........

www.fs2000.org is het juiste. :Z
Volgende keer je post editten aub dmv dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op 23 maart 2004 @ 20:35:
[...]

Welkom :)

Ja, de FMC in de PMDG staat totaal los van de FS9 ATC. De ATC in FS9 is meer een "richtlijn". De echte ATC is te vinden op VASTIM/ IVAO.
Thanks, dat wordt dus de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Even Off-Topic, maar het moet raar zijn als je gaat vliegen en dit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.theuglymonkey.com/airline.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

Afbeeldingslocatie: http://www.atcbox.com/albums/album11/atcbox2.jpg
Speciale ATCBOX liv voor PMDG 737NG. Voor meer info: www.atcbox.nl en dan
Downloads -> FS2002/04 Aircraft -> PMDG ATCBOX Livery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Anoniem: 58670 schreef op 23 maart 2004 @ 22:20:

[afbeelding]
Ja idd, maar gelukkig kwam het grootste gedeelte met de schrik vrij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 58670 schreef op 23 maart 2004 @ 22:20:

[afbeelding]
op www.airdisaster.com is een filmpje van die crash te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
HELP!!!
[afbeelding]
ik neem aan dat je dit gewoon af en toe bij het switchen hebt? heb ik ook joh, en dat met een gig ram... miss ff de schijf waar fs op staat defragmenteren? verschillende partities voor swapfile, fs, en windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En indien beschikbaar, de swapfile op een 2e fysieke schijf zetten?

Alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009

Anoniem: 67891 schreef op 23 maart 2004 @ 19:15:
Ik heb Dash-8 van PSS. Nu wil ik deze onder FS2004 laten lopen, is er ergens een update van te krijgen voor FS9 ?? heb op de homepage van PSS maar daar wordt de update niet meer ondersteund.....
Als je de Dash 8 gedownload hebt bij PSS en daar dus geregistreerd bent, kun je na login de patch downloaden. Heb je de cd dan kun je bij www.justflight.com de patch downloaden, mitd je de cd geregistreerd hebt (6 cijferige code op reg form in box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
HELP!!!
[afbeelding]
GameXP gebruikt toevallig ??

Ik herken dit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Speed/Altitude intervention buttons in de nieuwe PMDG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
bennierex schreef op 23 maart 2004 @ 23:11:
Speed/Altitude intervention buttons in de nieuwe PMDG _/-\o_
Wat houd dat in dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speed intervention: De pilot kan de speed overriden tijdens Vnav mode.

Altitude intervention: Geeft de piloten de mogelijkheid:
- De eerstvolgende hoogtebeperking in de FMC verwijderen tijden de klim of daling.
- CRZ in de FMC kan verhoogd worden tijdens klim of daling.
- In werking stellen van een stepped climb of een transitie daling tijdens de CRZ fase.

Alles geïmplementeerd op 10 Juni 1992, update 6.0

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 23-03-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Ah ok, heb geen idee waar je het over hebt, behalve punt 1 dan :) Als creditcard binnen is staat PMDG als #1 op me aanschaflijst :)

[ Voor 7% gewijzigd door A1ex op 23-03-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HELP!!!
[afbeelding]
IK zie dat je 512 hebt aan werkgeheugen maar ik blijf het tegen iedereen zeggen van "doe er 512 bij want dat levert echt winst op in FS9"
Het maakt niet uit wat voor proc je hebt maar 1024 werkgeheugen is tegenwoordig met FS9 echt wel standaard aan het worden als hij soepel wil draaien. Je merkt het vooral wanneer je switcht van vieuw want dan laad ie meteen in en hoef je niet te wachten op de texture's.

Vraagje: ik neem aan dat je FS9 nieuw geinstalleerd hebt op je pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 55387 schreef op 23 maart 2004 @ 23:43:
Speed intervention: De pilot kan de speed overriden tijdens Vnav mode.

Altitude intervention: Geeft de piloten de mogelijkheid:
- De eerstvolgende hoogtebeperking in de FMC verwijderen tijden de klim of daling.
- CRZ in de FMC kan verhoogd worden tijdens klim of daling.
- In werking stellen van een stepped climb of een transitie daling tijdens de CRZ fase.

Alles geïmplementeerd op 10 Juni 1992, update 6.0
leuke opties
Hier nog een picje
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/68452.jpg
Die buttons waren me nooit opgevallen eik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floppie op 24-03-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Nee, die waren mij, zelfs in die full sim niet opgevallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

nealzie schreef op 24 maart 2004 @ 10:05:
Nee, die waren mij, zelfs in die full sim niet opgevallen :?
Ze zitten ook niet in elke sim of vliegtuig; het is een optie die een operator kan nemen. Heeft men die optie niet gekocht, dan zitten er van die afdekplaatjes op de MCP.

Jij hebt toch ook bij CAE in Hoofddorp in dat ding gezeten? Daar zitten ze wel in (beide -800 sims), want die zijn naar een Ryanair vliegtuig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
bennierex schreef op 24 maart 2004 @ 12:00:
[...]

Ze zitten ook niet in elke sim of vliegtuig; het is een optie die een operator kan nemen. Heeft men die optie niet gekocht, dan zitten er van die afdekplaatjes op de MCP.

Jij hebt toch ook bij CAE in Hoofddorp in dat ding gezeten? Daar zitten ze wel in (beide -800 sims), want die zijn naar een Ryanair vliegtuig gemaakt.
ja, daar heb ik in gezeten ja, maar ze zijn me dus niet opgevallen :) maar dat was ook lang vóór de pmdg, dus ik zag eigenlijk een 800 cockpit voor het eerst... dan valt zoiets niet direct op ofzo :P
en gevlogen heb ik alleen in die 400, en daar zitten ze natuurlijk helemaal niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EHAM-ESSA

ANDIK1S for departure.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA0.jpg

Róówwwteet
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA3.jpg

Still manual, turning inbound ANDIK
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA4.jpg

Picking up UR12 to BEDUM
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA7.jpg

NORTEL and ARLANDA VOR's received.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA8.jpg

ELTOK2M arrival, ELTOK FL100
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA10.jpg

ELTOK outbound 092 for 23DME, crosschecking inbound NTL VOR
Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
wow man nice pix, ik wou dat ik het geld had om fs9 en een chille joystick te kopen maar helaas dit gaat niet op (17 jarige besteden hun geld ergens anders aan snappie ;)). btw kun je fs9 fatsoenlijk en blok loos laten draaien met een ati9200?? en 512mbram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Vraag me af welke fs settings Fly High gebruikt, ziet er strak uit :)

vooral deze
http://www.partyflight.net/got/EHAMESSA3.jpg

Bij mij is het dan vaak een blokkendoos op die hoogte :/

[ Voor 49% gewijzigd door A1ex op 24-03-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo omdta ik nu echt even snel een nieuwe stick nodig had , heb ik deze maar even gehaald.

Logitech® Extreme™ 3D Pro
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LO8QO4WD6AWE
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/B25W8NOF1ICI
Ach gelijk maar FS er schoon opgezet een even getest.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7X24V2ACV1GY

Het werkt :D

Moet alleen even wennen aan de knoppen :( want die zitten nu weer heel anders maar het sturen gaat lekker.

Zo en nu maar weer even alles instellen en er opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
hoe duur kost die joystick en is ie makkelijk te calibreren in fs9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
CreativeMind schreef op 24 maart 2004 @ 16:47:
hoe duur kost die joystick en is ie makkelijk te calibreren in fs9?
Alles werk bijna standaard al ..

En hij kost hier 35.00 Euro.
Dus rond die prijs moet je denk ik wel even gaan denken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
35€ is ook nix eigenlijk heh :D
en volgensmij stelt zo'n yoke nog minder voor qua techniek.. er is alleen te weinig concurentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand de FP's:

EHAM-ZBAA (KLM897)
ZBAA-EHAM (KLM898)

Bvd :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-EHAM1750
-N0484F350 ANDIK UR12 GRONY UR12 JUIST UP729 TALSA UP730 CDA UM611
SORLA UP862 LIMAK/K0892S1110 G59 GR R30 KTL R22 ZJ B200 KD A91 UNWW
A575 INTIK/K0892S1140 A575 ERE DCT TMR B458 ZN A596 KM KM1A
-ZBAA0912 ZYTX

-K0912S0960 YV1D DCT YV B334 GM B339 SALIS DCT POLHO B339 UDA A575
UNWW/K0889S1060 A91 KD B200 ZJ R22 KTL R30 SU B210 KR B160A KOLPI
B160 SPB B141 RANVA/N0479F360 UP863 ODRUT UM608 SORLA UM611 ALS UN872
KUBAT EEL
-EHAM0939 EDDF

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 24-03-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
nealzie schreef op 24 maart 2004 @ 17:01:
35€ is ook nix eigenlijk heh :D
en volgensmij stelt zo'n yoke nog minder voor qua techniek.. er is alleen te weinig concurentie!
Nee ik had hem zelf ook duurder werwacht :)
maar het viel mee.

Maar FS doet het er goed mee.
Alles wordt goed herkent , alleen moet ik een paar knoppen extra er bij instellen . maar voor de rest is hij gewoon goed standaard tegebruiken.

PS hij is wel zwaar :)
vergeleken met die ik had.
Voor FS is het een goede stick
Want ik heb de volgende instellingen er op staan

Gas en sturen.
Rudders (Via draaien van stick)
Flaps
Gear
Route (vluchtplan)
Cam view veranderen
Tail hook
Wings omhoog.
En dan heb ik nog een paar knoppen over :P

Dus zat knoppen voor intestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387 schreef op 24 maart 2004 @ 17:07:
-EHAM1750
-N0484F350 ANDIK UR12 GRONY UR12 JUIST UP729 TALSA UP730 CDA UM611
SORLA UP862 LIMAK/K0892S1110 G59 GR R30 KTL R22 ZJ B200 KD A91 UNWW
A575 INTIK/K0892S1140 A575 ERE DCT TMR B458 ZN A596 KM KM1A
-ZBAA0912 ZYTX

-K0912S0960 YV1D DCT YV B334 GM B339 SALIS DCT POLHO B339 UDA A575
UNWW/K0889S1060 A91 KD B200 ZJ R22 KTL R30 SU B210 KR B160A KOLPI
B160 SPB B141 RANVA/N0479F360 UP863 ODRUT UM608 SORLA UM611 ALS UN872
KUBAT EEL
-EHAM0939 EDDF
Toppie :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik kan echt niet vliegen met een joystick. Buiten het feit dat ik het, indien geen Airbus, bijzonder onrealistisch vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Bolk schreef op 24 maart 2004 @ 17:25:
Ik kan echt niet vliegen met een joystick. Buiten het feit dat ik het, indien geen Airbus, bijzonder onrealistisch vind.
Ach ja er zullen er ook veel zijn die niet zonder kunnen.
Dus dat blijft je toch houden .
Maar omdat vliegsim 2004 niet de enige vliegsim is die er bestaat.
Want ik ben ook veel bezig met Sturmovik IL2 FB, FALCON 4
En dan is het toch wel handig om een stick in je handen tehebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Bolk schreef op 24 maart 2004 @ 17:25:
daarom heb ik ook een stick én een yoke :P
bij een heli, stunt plane, of scarebus de stick, en anders de yoke, en voor rudders de pedalen die ik van Puken geleend heb :) (van een sidewinder stuur) nadeel is, als ik dus met pedalen rudder geef, en dan perongelijk met de stick, schiet 'ie in een keer terug... met de yoke kan je niet perongelijk rudder geven, dus dat werkt perfect :)
nadeel is natuurlijk wel dat je die stick niet met je linkerhand kan bedienen, terwijl die tog echt links zit in een scarebus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
wat is het verschil tussen een yoke, en een stick??? btw komt er nog een fs10 dus 2005??? of duurt het nog ff voordat die uitkomt. zoja dan neem ik fs9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
neuj, een fs2006 (hoop ik :P) zou dan dus de naam fs10 krijgen...

ow enne, en stick is wat blackhole postte, en een yoke is zo'n stuur waar je aan kan sjorren... (wat wil een man nog meer? :P)

[ Voor 50% gewijzigd door nealzie op 24-03-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
CreativeMind schreef op 24 maart 2004 @ 17:52:
wat is het verschil tussen een yoke, en een stick??? btw komt er nog een fs10 dus 2005??? of duurt het nog ff voordat die uitkomt. zoja dan neem ik fs9
En yoke is een echt vliegtuigstuur , dus waar je ook aan kan trekken en duwen.
En een stick spreek voorzich.

Over FS2006 dat duurt nog wel ruim 1 jaartje.
Dus ik zou FS 2004 gewoon kopen, en daarmee ervaring op gaan doen tot fs206 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik wil wel een Yoke, maar dan wel voor een normale prijs. Lhshop en pilotshop zijn echt afzetters met €190,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
btw, iemand had ooit zo'n progje gepost dat goed werkte met speech-to-text... zodat je dus gear up kan zeggen, en er op 'g' 'gedrukt' wordt... iemand nog een link'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:52

Tux

Weet iemand misschien waar ik een paintkit voor de Boeing 747-400 vandaan kan halen?

De downloadlinks van Project Open Sky komen uit op http://ftp.avsim.com/library-locked/ :/

[ Voor 36% gewijzigd door Tux op 24-03-2004 18:28 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Tux schreef op 24 maart 2004 @ 18:28:
Weet iemand misschien waar ik een paintkit voor de Boeing 747-400 vandaan kan halen?
posky :) www.avsim.com/posky geloofik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:52

Tux

Die verwijzen dus naar de avsim ftp die down is :/

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is dus een yoke en onder de tafel zie je voetpedalen :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/yoke01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor die 160 pleuros gebruik ik me pod knoppie wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
ah lachu zo'n yoke, kost alleen wat knaken ;) mmm ik ga toch maar fs9 aanschaffen, en mischien zo'n stick, alleen wat vliegt fijner??? in fs9 lijkt me dat een yoke heb ik dat geod gezien:???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zon yoke is fijn :D
Paar plaatjes van EHAM-EKCH met SAS dingetje

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/SAS7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CreativeMind schreef op 24 maart 2004 @ 19:30:
ah lachu zo'n yoke, kost alleen wat knaken ;) mmm ik ga toch maar fs9 aanschaffen, en mischien zo'n stick, alleen wat vliegt fijner??? in fs9 lijkt me dat een yoke heb ik dat geod gezien:???
Ik kan je wel zeggen dat als je eenmaal gewend bent aan een yoke dat je niet anders wil ook al vlieg je een airbus. Ik vind dat je er fijner achter zit want met een stick op je tafel moet je arm omhoog om hem te bedienen en een yoke zit recht voor je net als in een echt vliegtuig. Maar dit is puur mijn gevoel en ik weet niet hoe anderen erover denken. Ik heb ook 2 sticks gehad dus dat gevoel ken ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911 schreef op 24 maart 2004 @ 19:37:
Zon yoke is fijn :D
Paar plaatjes van EHAM-EKCH met SAS dingetje

[afbeelding]
Mag ik iets vragen ???
Heb jij die plaatjes bewerkt voor je ze hier neer zette???
wat voor fps heb jij met de pmdg wat ik zie dat jij dezelfde videokaart als ik heb, ben daar gewoon benieuwd naar :D

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 92316 op 24-03-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Christ wat een mooie plaatjes weer! :9~ Weet iemand waar ik een wireframe plaatje kan vinden van een verkeersvliegtuig? (bij voorkeur een 747 :P) edit : nu DEZE gebruikt, maar als iemand een aanrader/hoger kwaliteit heeft/weet..... altijd welkom ofcourse :)

[ Voor 41% gewijzigd door ND863 op 24-03-2004 19:47 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316 schreef op 24 maart 2004 @ 19:40:
[...]

Mag ik iets vragen ???
Heb jij die plaatjes bewerkt voor je ze hier neer zette???
wat voor fps heb jij met de pmdg wat ik zie dat jij dezelfde videokaart als ik heb, ben daar gewoon benieuwd naar :D
Alleen sharpen , omdat ik de resolutie kleiner maak als in fs vervaagd de hele foto .. sharpen maakt dat weer goed .. verder niet ge-edit :)
Mijn fps zijn echt overal verschillend , als ik op een vol EHAM opstijg kan het wel zakken tot 10 fps..terwijl k bijv op zon LOWI wel 30 fps haal als ik land.
Gemiddeld houd ik het op 25 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911 schreef op 24 maart 2004 @ 19:58:
[...]

Alleen sharpen , omdat ik de resolutie kleiner maak als in fs vervaagd de hele foto .. sharpen maakt dat weer goed .. verder niet ge-edit :)
Mijn fps zijn echt overal verschillend , als ik op een vol EHAM opstijg kan het wel zakken tot 10 fps..terwijl k bijv op zon LOWI wel 30 fps haal als ik land.
Gemiddeld houd ik het op 25 :D
thx :D was ik ff benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 92316 schreef op 24 maart 2004 @ 19:38:
[...]

Ik kan je wel zeggen dat als je eenmaal gewend bent aan een yoke dat je niet anders wil ook al vlieg je een airbus. Ik vind dat je er fijner achter zit want met een stick op je tafel moet je arm omhoog om hem te bedienen en een yoke zit recht voor je net als in een echt vliegtuig. Maar dit is puur mijn gevoel en ik weet niet hoe anderen erover denken. Ik heb ook 2 sticks gehad dus dat gevoel ken ik ook.
hee joh dat is nie waar :) die stick staat bij mij op elleboog hoogte en ik gebruik m voor fs9/lock-on/falcon 4.0/il-2 fb/desert combat enzo. echt prima. en ik vlieg de 737 net zo makkelijk als de 320 of 319 :) tis gewoon wat je zelf lekkerder vind vliegen maar volgens mij kunnen de meesten met allebei uit de voeten

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 92316 schreef op 24 maart 2004 @ 20:00:
[...]

thx :D was ik ff benieuwd naar
je kan die fps trouwens nog hoger krijgen door die ATI kaart te flashen, is easy, zie daarvoor verder in GoT. daardoor krijg je de snelheid van een 128 mb XT kaart en dat scheelt je gauw 5 - 10 fps

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 24 maart 2004 @ 20:01:
[...]

hee joh dat is nie waar :) die stick staat bij mij op elleboog hoogte en ik gebruik m voor fs9/lock-on/falcon 4.0/il-2 fb/desert combat enzo. echt prima. en ik vlieg de 737 net zo makkelijk als de 320 of 319 :) tis gewoon wat je zelf lekkerder vind vliegen maar volgens mij kunnen de meesten met allebei uit de voeten
Daarom zei ik er ook bij " dat het puur mijn gevoel is" . Iedereen voelt het weer anders aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ND schreef op 24 maart 2004 @ 19:45:
Christ wat een mooie plaatjes weer! :9~ Weet iemand waar ik een wireframe plaatje kan vinden van een verkeersvliegtuig? (bij voorkeur een 747 :P) edit : nu DEZE gebruikt, maar als iemand een aanrader/hoger kwaliteit heeft/weet..... altijd welkom ofcourse :)
http://www.aeronautica3d.com/t1.html
hier staan er een aantal mooie, helaas ook niet erg groot maar wel een 747