Nou, hierbij dan ff wat fotootjes. Helaas nog niet de tijd gehad om er echt mee te spelen, maar het is een begin.
#1 plantje van dichtbij
#2 boompje in de avondzon. Wel wat CA te zien als je inzoomd.

#3 100% crop van macro van een tft, als je goed kijkt kan je de cleartype zien.
Tasje wat ik erbij heb gekocht is een Lowepro 25AW. Kost wat, maarja, de camera zelf is ook niet goedkoop en je wilt hem toch heel houden. Passen 4 batterijen en extra CF in. Batterijen zitten ingeklemd dus rollen niet door die tas heen.
Eerste ervaringen:
- flits is super (in verhouding met oude cam vooral: minolta dimage 2300), als je die flitst boost dan is hij te fel en worden je binnenfoto's vaak te licht.
- voelt stevig en solide aan, stukken beter dan de z1/z2 die ik ook in mijn handen heb gehad
-het schermpje is klein, maar wel superscherp (1,8", 114k volgens mij)
-moment tussen aan zetten, focussen en het maken van de 1e foto is 5 seconden.
-shot to shot time is inderdaad 0,6-0,7 sec. resolutie maakt weinig tot niets uit (2048 of 640)
-IS werkt zeer goed. Met adem inhouden erbij kan je scherpe foto's krijgen tot 1/4sec op 380mm
-battery life is ook zeer goed te noemen. Het setje wat je erbij krijgt is crap, maar met 4 x 1800GP heb ik heel lang kunnen klooien voordat ie op was.
-snelheid van CF boeit niet zoveel. Mijn"oude" 128meg (dane-elec uit 2002) houd het allemaal prima bij.
-het kunnen aimen op een wit voorwerp met instellen van de WB is handig
-filmpje van 640x480@30fps zijn er gelikt uit voor een digicam, maar kunnen niet tippen aan echte DV. Relatief trage focus en toch vrij veel ruis tijdens het filmen. (alleen nog maar binnenshuis getest)
Iemand die nog wat wil weten?