Heb de 1e 3 pagina's + de laatste doorgelezen (niet allemaal is toch 90% zelfde verhalen

)
Dus hier komt mijn (zelfde ongeveer maar ik wil toch ook ff mijn "frustraties" hierover wegtikken

) ervaring.
Ik heb ook een aantal kennissen (naja mijn moeder heeft dus kenissen

) en die komen echt elke 2/3 maanden met het verhaal: Mijn pc is zo langzaam aan het worden en ik krijg hele tijd van die popups.
Van je verwacht word dan dus dat je gelijk op je fietsje stapt.. het hele klere eind erheen fietst.. pc maakt en dan kan je weer weg.
Nu zeggen veel mensen van: Ik doe dit niet meer, maar ik moet dit is gaan weigeren, krijg ik weer de grootste oorlog thuis met mn moeder: Die mensen doen ook zoveel voor "ons" (ze hebben nog nooit wat voor MIJ gedaan) dus je kan dat best "ff" doen.
Maar ik heb zoals ik wel meer heb gelezen ook mn moeder maar even een OW gegeven om niet meer tegen elke kennis die een pc probleem heeft te zeggen: oh mijn zoon is daar wel handig in, ik laat hem vandaag of morgen wel even langs komen.
Dit heeft me al wel wat geholpen, ik hoef niet meer meteen erheen te fietsen om de boel te fixen, ik heb de voorwaarde gesteld: Breng de pc maar hierheen en ik zal er wel ff naar kijken (9 vd 10 x gooi ik gewoon alles deraf en install ff windows + standaard appjes opnieuw (+docs die back ik dan nog wel ff up)).
Alleen zit ik nu nog met het probleem dat als ik het niet binnen 2/3 dagen heb gemaakt ik meteen weer ruzie thuis heb dat ik niks voor anderen over heb enzo
Hier erger ik me echt dood aan gewoon, ik wil best wel die pc maken als ze hem langsbrengen, maar dan wel in mijn eigen tijd wanneer het mij uitkomt en ik er zin in heb!
Moet het binnen 1 dag? ok maar dan wil ik wel geld zien.
Maja, dan komt mijn moeder weer in beeld, als ik het niet binnen 2/3 dagen en volledig gratis uiteraard doe dan is het weer keiharde ruzie thuis
Wat ik ook wellis te horen krijg is van mensen die alleen de pc aan kunnen zetten zelf en verder geen fuck ermee kunnen (mailen? pff das veel te ingewikkeld voor mij hoor), dat ze gaan vragen hoe ik aan films en nieuwe spellen ed kom.
En als je dat niet goed uitlegt maak je geen vrienden. Ik heb hier nu altijd maar mn standaard onzin verhaaltje voor gemaakt (wat voor geen meter werkt maar ze snappen het iig veeeeel sneller dan dat je fxp ed uit moet gaan leggen (fx watte??)) Ik zeg ze gewoon: download kazaa lite (download url wel meegeven anders snappen ze het niet) en daarmee kan je zo alles vinden en downloaden. Eenmaal thuis gekomen zijn ze het alweer vergeten of snappen ze het toch nog niet en dan ben je er wel vanaf meestal omdat ze dan niet "dom" willen overkomen.
Waar ik ook een hekel aanheb is mensen die aankoop advies vragen en dan vooral met videokaarten, "ik heb een videokaart met 128mb gezien voor heeel weinig geld! is dat een goede kaart?"
"-Wat voor kaart was het dan precies?"
"pff iets met geforce dacht ik, dat is toch wel goed?"
Vroeger ging ik nog wel uitleggen dat het aantal mb vrij weinig zegt over de kaart, maar nu mn reply hierop meestal gewoon:
"-Ja klopt, geforce is goed en 128 mb is genoeg voor nieuwe spellen"
Dat is toch wat ze willen horen en geen voor hun onbegrijpelijke verhalen, zij blij ik blij
(Volgens mij gaat niemand dit helemaal lezen maar dat maakt me niet uit.. aan 1 stuk doorgetiept.. heerlijk om mn frustraties hierover ff ergens neer te kunnen zetten bij "lotgenoten"

)