(want ik heb de 500 en een aanvullende beurs
alvast een paar dingetjes:
- grootte
- ogg support
- batterijduur (zeer slechte zaak voor 800 iig)
kan hier niet zo'n fix worden gedaan niet als bij de 500, van 12->17 uur??
- ???
-...
Een simpel reken sommetje: 0,75x17 = 12.75 uur. Dus ik denk zelf dat de HD800 niet veel langer dan 13 uur zal kunnen spelen.
maar natuurlijk net op het moment dat ik niet thuis was.....

Vanaf morgen dus eindelijk genieten van deze geweldige speler!
verder nog suggesties wat ik nog zou moeten doen als ik 'm morgen heb?
firmware upgraden? nieuwste software downloaden? accu opladen?
er is geen software voor de speler
batterij opladen is niet onverstandig aangezien hij leeg wordt geleverd
Ik heb zojuist mijn speler gekregen (als verjaardagscadeau, morgen word ik 16
Nog mooier dan op de foto's!
Opladen gaat vrij snel gelukkig. Heb de tuner net al even kunnen uittesten en hoewel er wel wat ruis hoorbaar is, is deze zeker niet slecht!
Ik heb de standaard oordopjes ook maar meteen even vergeleken met de Sennheiser MX400-set, die ik er ook maar bijbesteld had.
En ik kan meteen alle meningen over de standaard dopjes bevestigen: die zuigen
Ik ben weer tevreden!
Edit:
Hee, een mede-vandaag-zijn-speler-bezorgd-gekregen-persoon
Accu opladen jaVoodooforever schreef op 04 mei 2004 @ 18:10:
Vandaag is de postbode langsgekomen met m'n pakketje!!![]()
maar natuurlijk net op het moment dat ik niet thuis was.....![]()
Vanaf morgen dus eindelijk genieten van deze geweldige speler!
verder nog suggesties wat ik nog zou moeten doen als ik 'm morgen heb?
firmware upgraden? nieuwste software downloaden? accu opladen?
Software downloaden: Die is er gelukkig niet, je kunt gewoon via verkenner alles erop zetten
Firmware downloaden: Hoeft ook niet, zoals hierboven al gezegd werd: nieuwste staat er al op
Btw. kan het kloppen dat de speler niet 100% batterijniveau laat zien op het display?
[ Voor 56% gewijzigd door Thanatos op 05-05-2004 16:37 ]
Anoniem: 83429
Kan deze niet via de PC verwijderen, wat erg storend is
Ik heb hem gister binne gekregen...Ik vind um TOP
De afstandbediening is wel btje groot, maar daar staat een mooi LCD sgermpje tegenover
CIAOZ
LCD schermpje heeft bij mij prima contrast, maar als je het niet via de speler kan veranderen, kan het gewoon niet.
Oordopjes: voor een speler van 360 euro is het echt zonde dat ze die flutdingen erbij doen, koop een Sennheiser MX400 of 500 (dat is een 400 met volumeregelaar). MX400= 14,95 bij MP3CDSpeler.nl.
* Thanatos had een MX400 besteld en kreeg een MX500
[ Voor 3% gewijzigd door Thanatos op 05-05-2004 16:48 ]
LCD schermpje heeft bij mij prima contrast, maar als je het niet via de speler kan veranderen, kan het gewoon niet.Thanatos schreef op 05 mei 2004 @ 16:47:
Kan je opgenomen geluid wel via de speler verwijderen eigenlijk?]
Oordopjes: voor een speler van 360 euro is het echt zonde dat ze die flutdingen erbij doen, koop een Sennheiser MX400 of 500 (dat is een 400 met volumeregelaar).
MX400 kost 14,95 bij MP3CDSpeler.nl.
* Thanatos had een MX400 besteld en kreeg een MX500
PS. Yeehaa: ik weet niet of je vraag al beantwoord is, maar je kunt de speler dus wel uitzetten via de afstandsbediening, logischerwijs door de stopknop even ingedrukt te houden, net als op de speler.
[ Voor 3% gewijzigd door Thanatos op 05-05-2004 17:02 ]
en de speler geeft wel 100% aan maar dan moet je gewoon lang wachten. heb geduld.
Nouw, dan selecteer je dus zo'n bestand in explorer. Vervolgens druk je op delete en daarna op yesThanatos schreef op 05 mei 2004 @ 20:30:
Hmmm, hoe zit het nou met het verwijderen van opgenomen bestanden?
Jah en dat dus tie dus juist NIET met opgenomen bestandenwwillem schreef op 05 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Nouw, dan selecteer je dus zo'n bestand in explorer. Vervolgens druk je op delete en daarna op yes.
dus een ander voorstel?
Klopt het dat de speler behoorlijk snel leeg is, wanneer je zonder adapter dr even 20GB opzet?
voor de rest alleen maar lof voor dit apparaatje *excl oordopjes dan;)*
Lukt dat bij jou danwwillem schreef op 05 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Nouw, dan selecteer je dus zo'n bestand in explorer. Vervolgens druk je op delete en daarna op yes.
Gister btw een stuk van Liberation opgenomen, via de line-out van mijn stereo, kwaliteit is echt
[ Voor 23% gewijzigd door Thanatos op 06-05-2004 10:28 ]
Alleen een probleem. Ik heb er dus ook zown remote bijbesteld, maar deze werkt echter maar half!
Zijn er misschien nog andere hier met hetzelfde probleem?
zijn dat toevallig Avi bestanden ?Anoniem: 83429 schreef op 05 mei 2004 @ 22:57:
[...]
Jah en dat dus tie dus juist NIET met opgenomen bestanden![]()
dus een ander voorstel?![]()

Nee dat zijn ze niet, maar ik heb een (tijdelijke) oplossing gevonden voor het verwijderen van opgenomen bestanden.
Sluit de speler aan op de PC en verwijder de map VOICE RECORD en/of ENCODE en maak deze opnieuw aan *met hoofdletters!*
Hierdoor worden de bestanden in beide mappen verwijderd
hopelijk is dr snel een optie om de bestanden zelf te verwijderen, want als je een van de bestanden wilt bewaren...tjah...

Ik heb het zelfde probleem. Dit is op te lossen door de plug van de remote een paar keer in en uit de speler te halen. Maar ik vind dit zelf niet kunnen. een remote van 100piek die ut voor de helft doet...dat is neem ik aan niet normaalVoodooforever schreef op 06 mei 2004 @ 16:30:
Heb inmiddels het apparaatje wat beter leren kennen. Menu's zijn erg handig in het gebruik, lekker duidelijk en overzichtelijk. Erg goede geluidskwaliteit! Maximaal volume niveau is echtsjeeesuss wat kan dat ding hard!!
.
Alleen een probleem. Ik heb er dus ook zown remote bijbesteld, maar deze werkt echter maar half!Bediening is nix mis mee, maar er komt nix op de display te staan! Hij licht alleen blauw op, verder staat er nix. En het gekke is, hij heeft t wel eventjes goed gedaan!
Zijn er misschien nog andere hier met hetzelfde probleem?
Khoop je hiermee btje geholpen te hebben Voodoo
Er in en eruit halen als de speler zelf uitstaat? Ik heb hem verschillende keren erin gedaan en er weer uitgehaald, en weer terug geplugd etcetc.. maar komt nog steeds geen beeldAnoniem: 83429 schreef op 06 mei 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb het zelfde probleem. Dit is op te lossen door de plug van de remote een paar keer in en uit de speler te halen. Maar ik vind dit zelf niet kunnen. een remote van 100piek die ut voor de helft doet...dat is neem ik aan niet normaal
Khoop je hiermee btje geholpen te hebben Voodoo
Denk dat ik de remote maar terugstuur, en een nieuwe eis! Kan niet voor dat geld!

alleen heb ik een m3u playlist van 230 nummers, maar hij wil niet verder dan 100 tellen op mijn spelertje?
edit: oeeeps foutje brim is nog ingelogd, dit bericht is van JEEHAA
[ Voor 26% gewijzigd door Brimme op 06-05-2004 21:03 ]
neej als ie aanstaat, dan moet je de remote er 2-3x in en uit halen..dan komt het schermpje wel op.Voodooforever schreef op 06 mei 2004 @ 17:44:
[...]
Er in en eruit halen als de speler zelf uitstaat? Ik heb hem verschillende keren erin gedaan en er weer uitgehaald, en weer terug geplugd etcetc.. maar komt nog steeds geen beeldInderdaad erg jammer voor zo'n duur dingetje!
Denk dat ik de remote maar terugstuur, en een nieuwe eis! Kan niet voor dat geld!
Helaas. Het in en eruit halen geprobeerd, maar mocht niet baten. Toen eens goed in de contacten geblazen en opnieuw ingeplugd, en hoppa! hij deed t weer!Anoniem: 83429 schreef op 06 mei 2004 @ 23:20:
[...]
neej als ie aanstaat, dan moet je de remote er 2-3x in en uit halen..dan komt het schermpje wel op.
Toch blijkbaar contact probleem. Thanks anyway!
Ik heb geloof ik een oplossing gevonden! Met het jog-wieltje kun je een popup menu oproepen. Selecteer het te verwijderen bestand (niet afspelen!) en houd het jog-wieltje ingedrukt. Nu krijg je een menuutje met een aantal opties (Enc Bitrate, Line In, Delete en Exit) Je ziet t al...de delete optie staat er keurig tussen, zoals het hoort!Anoniem: 83429 schreef op 06 mei 2004 @ 17:29:
[...]
Nee dat zijn ze niet, maar ik heb een (tijdelijke) oplossing gevonden voor het verwijderen van opgenomen bestanden.
Sluit de speler aan op de PC en verwijder de map VOICE RECORD en/of ENCODE en maak deze opnieuw aan *met hoofdletters!*
Hierdoor worden de bestanden in beide mappen verwijderd
hopelijk is dr snel een optie om de bestanden zelf te verwijderen, want als je een van de bestanden wilt bewaren...tjah...
Ik kan ze met de 8.015 firmware gewoon zowel weg knikkeren van m'n harde schijf via explorer, als via de manier die jij beschrijft. Misschien ligt het aan de 8.022 firmware?Voodooforever schreef op 08 mei 2004 @ 01:26:
[...]
Ik heb geloof ik een oplossing gevonden! Met het jog-wieltje kun je een popup menu oproepen. Selecteer het te verwijderen bestand (niet afspelen!) en houd het jog-wieltje ingedrukt. Nu krijg je een menuutje met een aantal opties (Enc Bitrate, Line In, Delete en Exit) Je ziet t al...de delete optie staat er keurig tussen, zoals het hoort!
Vraagje aan alle mensen met een afstandsbediening. Zou je er mooie en scherpe foto's van willen maken
-Voorkant
-Achterkant
-Schuin (zoals deze )
Alvast bedankt
Misschien ook wel een idee om er een beetje vergelijkingsmateriaal naast te leggen. Leuk om te weten hoe groot dat ding ongeveer is. Zelf vind ik em nog veel te duur, maar bij een speler krijg je hem natuurlijk met een goeie korting...wwillem schreef op 08 mei 2004 @ 21:41:
[...]
Ik kan ze met de 8.015 firmware gewoon zowel weg knikkeren van m'n harde schijf via explorer, als via de manier die jij beschrijft. Misschien ligt het aan de 8.022 firmware?.
Vraagje aan alle mensen met een afstandsbediening. Zou je er mooie en scherpe foto's van willen makenDan krijgen deze een mooi plekje op de voorpagina. Het liefst wanneer je de speler aan staat en je iets ziet op het scherm.
-Voorkant
-Achterkant
-Schuin (zoals deze )
Alvast bedankt.
effe opzij gelegd en halfuurtje later weer geprobeerd. 3x raden..doet t gewoon weer!

[ Voor 32% gewijzigd door ron_stultiens op 09-05-2004 15:48 ]
Anoniem: 113584
Het ding werkt geweldig, maar er is me nu iets opgevallen.
Wanneer de harddisk actief wordt, of net klaar is met draaien, hoor ik een kraakje in de muziek.
Het zit niet in het file, want als ik even op < druk begint het nummer opnieuw en dan is het kraakje niet te horen.
Zijn er meer gebruikers die dat wel eens is opgevallen?
Neej gelukkig niet. Kheb um nu ook een week, maar nog geen calamiteiten aan de speler zelf. Wel aan de AB. Die wil het nog wel eens niet doen door geen beeld te geven,hooguit alleen licht. Na het uitblazen van het contact werkt deze dan wel weer. Maar soms doet hij ut,zetk speler uit,weer aan en dan doet de LCD van de AB ut nie meerAnoniem: 113584 schreef op 10 mei 2004 @ 21:09:
Momenteel ben ik een kleine week de gelukkige bezitter van een HD800.
Het ding werkt geweldig, maar er is me nu iets opgevallen.
Wanneer de harddisk actief wordt, of net klaar is met draaien, hoor ik een kraakje in de muziek.![]()
Het zit niet in het file, want als ik even op < druk begint het nummer opnieuw en dan is het kraakje niet te horen.
Zijn er meer gebruikers die dat wel eens is opgevallen?
WWillem,kga z.s.m. ff dig camera ff gebruiken voor fotootjes van de AB, ok?
Valt het iemand ook op dat wanneer de speler (Firmaware 022)niet aant spelen is, het scrollen door de MP3 lijst *albums* veel sneller reageert wanneer je stopt met scrollen en dus niet nog even doorscrollt terwijl je ut jogwieltje niet meer aanraakt?
Ciaoz PEEPS
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 83429 op 11-05-2004 23:46 ]
Anoniem: 91539
Anoniem: 91539
Lithium ion batterijen gaan 1000 oplaad beurten mee. Ik laad hem 1x per week op -> 1000 weken = 19,2 jaar. Moet lukken zou ik zeggenAnoniem: 91539 schreef op 12 mei 2004 @ 16:40:
en over 2 jaar dan? hoe zorg je dan voor vervanging? er zijn geen europese fabrieken toch?
Er zitten wel gewoon schroefjes in de xclef hd800 waarmee je hem open kunt maken, net als bij de hd500. Dus ik verwacht dat je hem over 19 jaar gewoon netjes open kunt maken, er een batterij in kan doen met 500 keer zoveel capaciteit en vervolgens weer kunt genieten van je speler.
Prima!Anoniem: 83429 schreef op 11 mei 2004 @ 23:38:
WWillem,kga z.s.m. ff dig camera ff gebruiken voor fotootjes van de AB, ok?
Dat heb ik soms ook, het al een paar keer gehad bij het booten met een oplader eraan, en 1x normaal.Voodooforever schreef op 09 mei 2004 @ 15:30:
update...speler lijkt kapot. Wilde 'm net aanzetten maar alles wat er aangaat zijn de blauwe ledjes onder de knoppen!!Komt geen hddactiviteit of nix, laat staan een bootlogo! wat nu?!..
edit:
effe opzij gelegd en halfuurtje later weer geprobeerd. 3x raden..doet t gewoon weer!hoe vaag..nouwjah..ben blij dat ie iig weer werkt!
![]()
heel vaag...
wwillem: Zoek je nog foto's van de afstandsbediening?
En: als ik wil formatteren, hoef ik toch nergens een backup van te maken, laat hij de firmware gewoon staan en kan ik gewoon formatteren via Windows Verkenner?
[ Voor 13% gewijzigd door Thanatos op 15-05-2004 15:09 ]
Ben ondertussen wel uitgekeken op dat standaard plaatje.
Heb je hier al gekeken?Voodooforever schreef op 16 mei 2004 @ 11:44:
Als iemand nog vette bootlogo's heeft.. pleur maar in t topic zou ik zegge!
Ben ondertussen wel uitgekeken op dat standaard plaatje.
ja..al eens voorbij zien komen met google. Is verder niet veel aanbod, dus we zullen dan maar eventjes hier uit moeten kiezen.
/me Voodoo gaat effe t bootlogo veranderen
Formatteren kan je zonder problemen met explorer (windows verkenner in NL) doen. Je muziek is uiteraard weg dan, dus daar zou ik wel een backup van makenThanatos schreef op 15 mei 2004 @ 14:59:
wwillem: Zoek je nog foto's van de afstandsbediening?
En: als ik wil formatteren, hoef ik toch nergens een backup van te maken, laat hij de firmware gewoon staan en kan ik gewoon formatteren via Windows Verkenner?
Ja foto's van de afstandbediening zijn nog steeds welkom. Het liefst wanneer je de speler aan staat en je iets ziet op het scherm.
- Voorkant
- Achterkant
- Schuin (zoals deze )
- Voorkant + vergelijkingsmateriaal
- Aansluitstekker van de remote.
Klopt het trouwens dat het geluid zonder remote helderder en mooier is dan met of is dit een fabeltje
Lijkt me sterk..wwillem schreef op 16 mei 2004 @ 16:19:
[...]
Klopt het trouwens dat het geluid zonder remote helderder en mooier is dan met of is dit een fabeltje
* Thanatos kan geen verschil in geluidskwaliteit ontdekken
Vanmiddag ga ik trouwens even kijken of ik wat leuke kiekjes kan maken =)
Anoniem: 105078
kortom: geld terug!
oh ja: de play knop op de voorkant klikt niet lekker, alle andere knoppen werken wel lekker.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105078 op 17-05-2004 09:49 ]
* ID3 Tag ID3 Tag supported (Ver 1.0/1.1/2.0 support)
Ik heb 3 verschillende versies van een nr erop gezet. 1 met alleen ID3 v1, nog een met alleen ID3 v2 en de laatste met beiden.
Met alleen ID3 v1 krijg ik netjes de bestandsnaam *dan wel scrollend* en krijg ik geen raar vaag tekentje voor in de plaats. Enige is dat ik niet te zien krijg de artiest en album onderaan *wel ingevoerd in tag*.
Met alleen ID3 v2 krijg ik dus wel zo'n vaag (Koreaans?) tekentje ipv van de bestandsnaam
Met beiden aan *zowel ID3 v1 en v2* krijg ik tevens het vage tekentje te zien en de naam van artiest+album
Iemand een oplossing voor dit probleem, of moet ik dit doorsturen naar Multichannel-Labs? Misschien met de volgende firmware wel in orde, tenzij ik zelf iets verkeerd doe
denk dr over tog maar ff mailtje te sturen naar ze. Tog vaag? adverteren ze met support van v1,1.1 en 2..krijg je dit
Anoniem: 114294
Het is een aardige machine, maar met zijn beperkingen.
De volgende beperkingen ondervonden :
- Geen volume display tijdens encoden. (is fijn als je opneemt van externe mic)
- Geen mic in. (De line-in is niet geschikt voor mic = mic amp nodig)
- Tijdens vooruitspoelen in een grote mp3 stopt ie gewoon met spoelen.
- Vooruit spoelen is te langzaam (ik werk met grote mp3 files)
- Tijd display is soms verkeerd bij mp3 van > 99 minuten
- Tijd display is alleen in minuten ( bij afspelen)
- Tijdens het encoden van een grote mp3 reageert de speler niet op "stop"
De harddisk gaan wel staan te ratelen, maar daarna niets.
Als er later nog een keer op stop gedrukt wordt, dan stopt ie wel.
Lijkt mij op een probleem met het opneem buffer en de grootte van de mp3
Al met al een hele lijst.
Zal ik deze lijst opsturen naar Xclef WWillem ? Of heb jij kontakt met die luitjes daaro?
Ik was benieuwd of de afstandbediening ook een microfoon bevat waarmee opgenomen kan worden.
De interne mic neemt ook het geluid op van de draaiende harddisk.

OH ja, Firmware 8.022
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 114294 op 19-05-2004 11:36 . Reden: Firmware toegevoegd ]
Anoniem: 114294 schreef op 19 mei 2004 @ 11:35:

zit toch echt een mic op hoor. voor de rest valt het best mee wat bugs betreft. je kan je daar ook gewoon over heen zetten. komt bij een volgende firmware wel goed
Anoniem: 114294
Gezien het feit dat ik deze mp3 machine hoofdzakelijk gebruik voor het opnemen van lezingen (met een externe mic dus), die dus lang duren., heb ik wel degelijk last van deze problemen.
Volgende firmware he?.
Dus ik zal zelf Xclef emailen ?
Maar heeft de afstandbediening nu een mic of niet ?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 114294 op 19-05-2004 11:52 ]
neej deze bevind zich niet in de AB.Ik was benieuwd of de afstandbediening ook een microfoon bevat waarmee opgenomen kan worden.
De interne mic neemt ook het geluid op van de draaiende harddisk.
OH ja, Firmware 8.022
Tevens merk ik dat wanneer ik de AB niet inplug...het scrollen van mappen geen delay veroorzaakt, maar wanneer de AB wel is ingeplugd, zorgt deze ervoor dat er een delay is in het scrollen. Je scrolt zelf dan niet meer met de Jog, maar de speler gaat zelf nog wel tijdje door met scrollen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met dat de AB de snelheid van het scrollen niet aankan. Iemand een oplossing ervoor? het aant pixels voor scrollen verlagen helpt niet.
Firmware 8.022
Jah Willemm...wij hier alles posten en jij ut doorsturen of moeten we dat zelf doen? Graag dit doorsturen dan svp

daar heb je gelijk in...kan leven met de bugs, maarjah...als je ze niet bekend maakt...wie komt dr dan nog met een firmware update?jeehaa schreef op 19 mei 2004 @ 11:40:
[...]
[afbeelding]
zit toch echt een mic op hoor. voor de rest valt het best mee wat bugs betreft. je kan je daar ook gewoon over heen zetten. komt bij een volgende firmware wel goed
dus posten die hap...kan ie alleen maar beter van worden!
ciaoz..iemand al antwoord op mijn eerdere vraag over ID3 tags *zie page14*?
Ik zou gewoon een oudere firmware proberen. De laatste keer dat ik ID3 tags gebruikte (firmware 8.000) werkte het namelijk wel.Anoniem: 83429 schreef op 19 mei 2004 @ 13:20:
ciaoz..iemand al antwoord op mijn eerdere vraag over ID3 tags *zie page14*?
Check jeehaa z'n reactieAnoniem: 114294 schreef op 19 mei 2004 @ 11:35:
De volgende beperkingen ondervonden:
Ja wat moet ie anders- Tijdens vooruitspoelen in een grote mp3 stopt ie gewoon met spoelen.
De Xclef kan je niet onderbreken tijdens het encoderen. Gelukkig maar, anders blijft er allerlei troep achter in z'n buffer. Bovendien duurt het wachten op puur encoderen maar 15 sec omdat het tijdens het opnemen ook al gebeurt.- Tijdens het encoden van een grote mp3 reageert de speler niet op "stop"
De harddisk gaan wel staan te ratelen, maar daarna niets.
Als er later nog een keer op stop gedrukt wordt, dan stopt ie wel.
Lijkt mij op een probleem met het opneem buffer en de grootte van de mp3
Met de andere punten van je ben ik het wel eens
Doe geen moeite, ze hebben nog nooit gereageerdZal ik deze lijst opsturen naar Xclef WWillem ? Of heb jij kontakt met die luitjes daaro?
Dat zou ik helaas niet weten.Ik was benieuwd of de afstandbediening ook een microfoon bevat waarmee opgenomen kan worden.
Das nu het grappige van een mic, die neemt al het omgevingsgeluid opDe interne mic neemt ook het geluid op van de draaiende harddisk.
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 19-05-2004 20:49 ]
Nog steeds problemen met de speler ?
Ik had t zelfde ooit eens met de hd-500, dat kwam na een firmware update. Hij sloeg af na het aanzetten, n paar rare tikken en hield ermee op.
Oplossing was bij mij: format HD en daarna nieuwe firmware erop.
Het leek dat de db corrupt was geraakt..
Misschien heb je er iets aan...
edit:
HD=dh
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 21-05-2004 22:43 ]
jeehaarinkel schreef op 21 mei 2004 @ 18:07:
@Jahaa
Nog steeds problemen met de speler ?
Ik had t zelfde ooit eens met de hd-500, dat kwam na een firmware update. Hij sloeg af na het aanzetten, n paar rare tikken en hield ermee op.
Oplossing was bij mij: format HD en daarna nieuwe firmware erop.
Het leek dat de db corrupt was geraakt..
Misschien heb je er iets aan...
edit:
HD=dh
nou de speler lijkt zichzelf gemaakt te hebben na die firmware update. maar feit blijft dat het een rare zaak was. inmiddels werkt hij prima, t enige wat ik vreemd vind is dat er een licht rammeltje in de speler zit.
Heb hem zo een paar uur door laten spelen, en toen ik klaar was met werken wilde ik hem even opnieuw opstarten, maar toen kreeg ik de 'low battery' melding... (schermpje deed het gelukkig dus weer wel bij het opstarten)
Is dit een battery-save mode die ik nog niet ontdekt had ofzo?? beetje vreemd is het wel...
Anoniem: 113584
Het afspelen van OGG files gaat niet goed, meestal na een paar nummers slaat hij ineens stukken over. Bij MP3 geen enkel probleem.
Verder is de blauwe led onder de VOL- toets niet goed. Als het opladen klaar is moeten alle blauwe leds branden, bij mij is sinds een week die ene led uit na het opladen.
Ook bij gewoon gebruik brandt deze led minder fel.
Verder ging de speler gisteren op tilt toen ik even in de zon zat te luisteren.
Hij sloeg een paar keer over en ging toen spontaan uit. Daarna wilde ik hem weer aanzetten maar deed de HD niks meer. Nadat ik de voeding had aangesloten had startte de speler weer goed op en vandaag werkte het zonder problemen.
Het kraken (het is eigenlijk meer een soort drop-out) van het geluid tijden HD activiteit valt me ook nog steeds op.
Misschien moet ik toch maar eens gaan klagen. Maandagmorgenmodel?

Ik zit er dan nu ook over te denken om hem te verkopen, en een Ipod te kopen...
Hij is 2 weken oud en er zit een AB bij..wat is dan een goede prijs om hem te verkopen? ik heb er 359 + 25 euro voor betaald...
Waarom zou je, ook al gebruik je die functies dan niet, een andere speler willen kopen? Als je een ipod terug moet kopen houd je nog niet eens geld over volgens mij. Wat voor reden heb je dan?Hemmik schreef op 24 mei 2004 @ 15:57:
Ik heb sinds 2 weken een HD800 en ik vind het een heel mooi ding. Kwa functies bestaat er waarschijnlijk geen mooiere MP3 speler. Het enige is dat ik nu merk dat ik die functies helemaal niet gebruik..
Hij is 2 weken oud en er zit een AB bij..wat is dan een goede prijs om hem te verkopen? ik heb er 359 + 25 euro voor betaald...
Lees even de topics en je weet het.rjongen schreef op 24 mei 2004 @ 20:38:
Wat is het verschil tussen de HD800 en de HD500?
In het kort: hd800 is kleiner (door 1,8" ipv 2,5" harddisk) en heeft ogg vorbis support. Natuurlijk zijn er meer verschillen, maar die kun je in de topicstarts vinden.
Ik wil wel die AB wel los kopen..Hemmik schreef op 24 mei 2004 @ 15:57:
Ik heb sinds 2 weken een HD800 en ik vind het een heel mooi ding. Kwa functies bestaat er waarschijnlijk geen mooiere MP3 speler. Het enige is dat ik nu merk dat ik die functies helemaal niet gebruik..
ben er nog heel tevreden over
Alleen zit er al een dikke kras op..zonde. Iemand enig id hoe je die eraf kunt krijgen?
ja.. er is wel iets daarvoor.Voodooforever schreef op 30 mei 2004 @ 17:07:
[...]
ben er nog heel tevreden over![]()
Alleen zit er al een dikke kras op..zonde. Iemand enig id hoe je die eraf kunt krijgen?

Voor het verwijderen van krassen op het display van uw mobiele telefoon. Een beetje Displex-pasta op het display aanbrengen en met een katoenen doekje of watten het display polijsten. Bij diepe krassen de procedure eventueel meerdere malen herhalen.
Wordt geleverd zonder GSM en PDA
De redding bij krassen op je display!
Die spull werkt ook op de scherm van de Xclef hoor
je kan hem kopen bij iedere telecom zaak.
Deze was op de grond gevallen met de oortelefoon erin, wat was er gebeurt?
De plug van de oortelefoon had de oortelefoon connector in de behuising gedrukt en de Xclef produceerde geen geluid meer.
Wij mailen naar Mp3cdspeler en ze zeggen dat het niet in de garantie hoort.
Wij vragen de kostprijs voor herstelling? en ze zeggen dat ze niets weten.
2 weken later hebben ze nog niets laten weten, maar ondertussen is die Xclef nog steeds defect.
Ik mijn stoute schoenen aan met een schroevendraaier in de hand
Heb ik hem opgengemaakt en zie ik de connector los in het toestel zitten

De 3 soldeerpunten van het geluid en de 8 soldeerpunten van de afstandbediening waren gewoon afgebroken

Ik zo van, ja, die afstandsbedieningspunten kan ik niet herstellen, want die lagen onder het plastiek van de connector.
Wel heb ik de 3 geluidspinnen kunnen solderen.
en ja hoor...
Het werkt terug.
Maar een afstandsbediening aansluiten is er niet meer bij!
En een schop in de kont van MP3cdspeler voor het niet helpen bij het herstellen van een gloednieuw gekocht pruduct
ik zou m terug sturen naar ze en de kosten op je nemen. tis zonde
Anoniem: 115434
- kun je in WAV opnemen (zo ja, hoeveel minuten achtereen?)
- is er een soort van 'levels'meter (indicator van de opnamevolume)
- kun je die levels direct aanpassen
- blijft het LCD lichtje aan tijdens het opnemen?
alvast bedankt voor de reactie.
Voor zover dat ik 't weet...op allen nee behalve de laatste. Opnemen gebeurt in mp3, bitrate in te stellen van 32 tot 320 kbps. Geen level-meter, en naderhand kun je de levels niet meer aanpassen. Het LCD Scherm kun je echter wel instellen zodat het altijd 'on' staat.Anoniem: 115434 schreef op 02 juni 2004 @ 21:05:
Paar simpele vraagjes. Ik zoek een recorder waarmee je met een externe mic (en pre-amp) via de line-in kunt opnemen. Vooralsnog hebben bijna alle modelletjes wel iets dat me niet bevalt. Ben benieuwd hoe dat met de Hd800 is, daarom:
- kun je in WAV opnemen (zo ja, hoeveel minuten achtereen?)
- is er een soort van 'levels'meter (indicator van de opnamevolume)
- kun je die levels direct aanpassen
- blijft het LCD lichtje aan tijdens het opnemen?
alvast bedankt voor de reactie.
je moet ook een beetje 'liegen':"DeNB3rt schreef op 01 juni 2004 @ 21:56:
kreeg ik 2 weken geleden de Xclef van mijn vriendin binnen.
Deze was op de grond gevallen met de oortelefoon erin, wat was er gebeurt?
De plug van de oortelefoon had de oortelefoon connector in de behuising gedrukt en de Xclef produceerde geen geluid meer.
Wij mailen naar Mp3cdspeler en ze zeggen dat het niet in de garantie hoort.
Wij vragen de kostprijs voor herstelling? en ze zeggen dat ze niets weten.
2 weken later hebben ze nog niets laten weten, maar ondertussen is die Xclef nog steeds defect.
Ik mijn stoute schoenen aan met een schroevendraaier in de hand![]()
Heb ik hem opgengemaakt en zie ik de connector los in het toestel zitten![]()
De 3 soldeerpunten van het geluid en de 8 soldeerpunten van de afstandbediening waren gewoon afgebroken![]()
Ik zo van, ja, die afstandsbedieningspunten kan ik niet herstellen, want die lagen onder het plastiek van de connector.
Wel heb ik de 3 geluidspinnen kunnen solderen.
en ja hoor...
Het werkt terug.
Maar een afstandsbediening aansluiten is er niet meer bij!
En een schop in de kont van MP3cdspeler voor het niet helpen bij het herstellen van een gloednieuw gekocht pruduct
hoi mp3cdspelers, mijn xclef werkte al niet toen ik de doos opende !! etc
en hoe je de schroefjes weer zwart krijgt na een 'kijkoperatie':
zwarte stift
Mee eens!Silverline schreef op 05 juni 2004 @ 01:01:
[...]
je moet ook een beetje 'liegen':"
hoi mp3cdspelers, mijn xclef werkte al niet toen ik de doos opende !! etc
en hoe je de schroefjes weer zwart krijgt na een 'kijkoperatie':
zwarte stift
Ik zit al twee maanden op een omruiling te wachten. mijn Vol + knoop reageert niet soepel! ik wacht nog steeds totdat je weer op voorrad is

Anoniem: 115832
je weet niet hoeveel mensen een XCLEF ownen (lees: bezitten).
stel, 500 probleemmeldingen van de 600 gebruikers, dat is ernstig.
maar 500 van de 25.000, das vrij normaal.
wonderen bestaan echt.. nadat ik dit gepost heb ben ik volgende dag gebeld. ik hoorde dat ze mij al eerder hebben geprobeerd te te mailen (2 keer) , en dat ik geen reactie heb gegevenBadBoy18 schreef op 05 juni 2004 @ 09:26:
[...]
Mee eens!
Ik zit al twee maanden op een omruiling te wachten. mijn Vol + knoop reageert niet soepel! ik wacht nog steeds totdat je weer op voorrad is

Ik check mijn mail 8 X per dag hoor.
Ik ben nog steeds tevreden dat ze hem willen omruilen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Anoniem: 115832
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als je een XClef wilt kopen en je leest dit allemaal, dan denk je er nog wel een keertje over na voordat je er 1tje aanschaft en bezoek je de internetsites van de concurrenten. Positieve reacties horen er ook bij, zeker met het oog op potentiële kopers...Silverline schreef op 08 juni 2004 @ 01:15:
is al 100x gezegd..
je weet niet hoeveel mensen een XCLEF ownen (lees: bezitten).
stel, 500 probleemmeldingen van de 600 gebruikers, dat is ernstig.
maar 500 van de 25.000, das vrij normaal.
Sinds dat ik de speler heb (+- 1 maand) nog geen updates gezien
Anoniem: 117978
Veranderingen zijn:
1. Improvement of the compatibility with a remote control
2. Amend the right and left side audio output
3. Control the user's volume level
4. Improvement of the noise in recording
http://www.advancedmp3pla...Attach&type=post&id=10514
succes
Die zip is leeg/beschadigd?Anoniem: 117978 schreef op 05 juli 2004 @ 13:39:
Er is overigens nieuwe firmware op advancedmp3players.co.uk.
Veranderingen zijn:
1. Improvement of the compatibility with a remote control
2. Amend the right and left side audio output
3. Control the user's volume level
4. Improvement of the noise in recording
http://www.advancedmp3pla...Attach&type=post&id=10514
succes

Zou je mij kunnen mailen? adres is in profiel. thnx.
Is gebeurd, hopelijk doet ie het nu!BadBoy18 schreef op 05 juli 2004 @ 14:24:
[...]
Zou je mij kunnen mailen? adres is in profiel. thnx.
thnx thnx
Hij is nu geupt. volume is nog hoger
Ik post mijn ervaringen hier

ik begin met de min puntje:Anoniem: 117978 schreef op 05 juli 2004 @ 18:41:
En BadBoy, al nieuwe ervaringen opgedaan? Ik kan het helaas zelf nog niet testen, want mijn Xclef heb ik voor reparatie teruggestuurd...
hij is daarnet 15 keer vastgelopen bij het booten.. bleef hakken bij bootscherm.
en de plus punten
Bij vorige firmware kon hij soms geen playlist openen als hij op dat moment een bestand aan het afspelen was. nu wel.
Het Volume van de afspeel gedeelte is wat hoger , die is nu even hoog als die van de radio gedeelte.
het volume heeft nu hogere bass.
Edit:
- Links en rechts zijn nu ook werkelijk links en rechts.
- Volume niveaus radio zijn gelijk aan de volume niveaus bij het afspelen van media bestanden.
Sinds de voorlaatste firmware is de xclef ook erg stabiel geworden. Ik gebruik de Xclef ongeveer 5 uur per week en hij is sinds begin mei niet meer gecrashed. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.
[ Voor 62% gewijzigd door dr snuggles op 08-07-2004 10:14 ]
zoals wel te verwachten was...zo stabiel als un huis! is nog geen een keer onderuit gegaan. Idd kanalen zijn nu goed, en volume is nu gelijk met radio.
Zou de ondersteuning van OGG verbeterd zijn? Ik bedoel...in het verleden was het encoden van ogg-bestanden redelijk accu verslindend en wilde de speler nog wel eens de laatste paar seconde van de liedjes skippen. Ik ga nu paar daagjes op vakantie waarbij de speler uiteraard meegaat!
Ik laat nog wel wat horen
Niet dat ik crashes had er mee, maar mn AB deed toch wel gaar met scrollen en soms geen beeld geven...dat lijkt dan nu verleden tijd
Tevens is het ID3 tag probleem opgelost nadat 8.022 toch moeite had met zowel een ID3tag v1 en v2 in een zelfde mp3tje...kortom: KLASSE!!!
Heel veel merk ik niet van het links-recht probleem, mja...dat zal wel aan mij liggen
HEIL TO X-clef!!
Mzl,
Emiel
Ik heb tijd geleden via windows de ENCODE map verwijderd. Nu hadk een nieuwe map ENCODE aangemaakt, maar alsk via de speler naar encode ga, zie ik alleen de map VOICE RECORD en op de plek van ENCODE een lege plek, maar ik kan wel kijken wat erin staat. Nu is het probleem dat ik de bestanden erin niet kan verwijderen
alvast bedankt...khoop dat jullie ut begrijpen mn probleem
De xclef maakt zelf directories aan wanneer je hem formatteerd. Ik denk dat de xclef ook zelf directories aanmaakt wanneer hij ziet dat er 1'tje mist. Wat ik dus zou doen: Zelf gemaakte directory "encode" verwijderen en de speler opnieuw opstarten. Wie weet werkt hetAnoniem: 83429 schreef op 15 juli 2004 @ 22:56:
ik heb dan toch nog even hulp nodig bij het verwijderen van encoded bestanden *geen voice records*
Ik heb tijd geleden via windows de ENCODE map verwijderd. Nu hadk een nieuwe map ENCODE aangemaakt, maar alsk via de speler naar encode ga, zie ik alleen de map VOICE RECORD en op de plek van ENCODE een lege plek, maar ik kan wel kijken wat erin staat. Nu is het probleem dat ik de bestanden erin niet kan verwijderenOok zou ik graag de map-naam terug willen *ENCODE*...Weet iemand hoe dit moet?
alvast bedankt...khoop dat jullie ut begrijpen mn probleem![]()