Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
OK..ben weer back van sud france 8) en ik kan jullie vertellen..
die speler heeft overuren gemaakt! >:) daarbij geen een keer gecrash!!
Ook OGG bestanden lijken beter te gaan (kan gevoel zijn :P )

Van die IDtags nog niet getest. Die optie staat bij mij altijd uit, maar zal um voor de aardigheid weer eens aanzetten ;)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat er in dit topic weinig gereageerd word, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Iriver topics. Is dit een positief of negatief signaal, want wat mij betreft is deze speler echt top, en mag er best wat meer over gepraat worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 14:50
ik zie t als positief :) ik ben nog steeds erg tevreden, helemaal na die firmware.

ik heb op ebay een veiling gewonnen om een Belkin Tunecast II mobile fm transmitter. vorige week gewonnen, en deze week al binnen! voor 30 E!!!

echt top ding, in de auto werkt het echt super, je plugt m in de headphone uitgang, zet de speler aan, de transmitter reageert op een signaal of kan manueel aangezet worden. je kan de frequentie zelf instellen van 88.1 tot 107.9 en er zijn 4 memory slots. je zet je autoradio op de ingestelde frequentie en kraakhelder krijg je je geluid in stereo door je auto heen :D En het mooie is, dat hij het sterkste signaal pakt. dus stel dat je hem op 102.1 zet (lekker andere pesten die er naar luisteren in de file :D) dan pakt hij in de auto toch de Xclef op omdat dat signaal sterker is dan de fm van 538 :D en t signaal komt 10 M ver (sterk tot een meter of 3) dus dat is genoeg om mensen om je heen te sarren met bert en ernie of hans teeuwen op je Xclef :D

er zit zelfs een caradapter bij!

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de .com site van XCLEF ben ik een nieuwe firmware tegengekomen.
De versie is 8.123 wat verdacht veel van de nu courante 8.037 af ligt.

Ik had dit al op het forum van

http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2542

gepost en daar waren de replies enthousiast.

Ik ga hem vanavond flashen want ik heb nog steeds een onstabiele remote.

Misschien heeft iemand anders hem al geflashed?
Wat zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ yeehaa.

Kan je wat meer vertellen over die FM transmitter? Ik zoek nl. ook een oplossing om m'n Xclef in de auto af te spelen zonder al te veel geluidsverlies!
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 21:29:
Op de .com site van XCLEF ben ik een nieuwe firmware tegengekomen.
De versie is 8.123 wat verdacht veel van de nu courante 8.037 af ligt.

Ik had dit al op het forum van

http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2542

gepost en daar waren de replies enthousiast.

Ik ga hem vanavond flashen want ik heb nog steeds een onstabiele remote.

Misschien heeft iemand anders hem al geflashed?
Wat zijn de resultaten?
Super!

Hij is gelijk aan de HD500 firmware (die was stabiel en zeer goed). Nieuw lettertype. Scrollen van file namen gaat heel smooth. Onderaan VU meter (niet extreem nuttig, wel leuk). Doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( :(

Diverse pogingen later heb ik nog steeds geen upgrade voor elkaar!!!!
Na het volgen van de *BEROERDE* engelse instructie op de site heb ik nog steeds een speler die niet opstart na de upgrade.

Logo komt in beeld, knopjes branden, maar starten ho maar!!

Ben ik iets vergeten?
Doe ik iets fout?

Ik heb het gevoel dat er met de system initial na het eerste bestand niets speciaals gebeurt.
Gelukkig kan 8.037 weer gewoon geinstalleerd worden want je kan de disk wel gewoon benaderen.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:17:
@ yeehaa.

Kan je wat meer vertellen over die FM transmitter? Ik zoek nl. ook een oplossing om m'n Xclef in de auto af te spelen zonder al te veel geluidsverlies!
thx :)
www.belkin.com

tunecast II fm transmitter, hij is grijs en je kan zelf de frequentie kiezen, 4 memory plaatsen. werkt heel easy, plug m in je headphone uitgang en zet de speler aan, hij merkt een signaal op en gaat aan, je kan m ook aanzetten door op de twee rechter knopjes te drukken :). hij zend dan meteen uit naar die fm frequentje. zet je autoradio daar ook op en je hebt helder fm geluid door je auto heen :)

ik ga nu de nieuwe firmware erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:14:
:'( :(

Diverse pogingen later heb ik nog steeds geen upgrade voor elkaar!!!!
Na het volgen van de *BEROERDE* engelse instructie op de site heb ik nog steeds een speler die niet opstart na de upgrade.

Logo komt in beeld, knopjes branden, maar starten ho maar!!

Ben ik iets vergeten?
Doe ik iets fout?

Ik heb het gevoel dat er met de system initial na het eerste bestand niets speciaals gebeurt.
Gelukkig kan 8.037 weer gewoon geinstalleerd worden want je kan de disk wel gewoon benaderen.

Wie helpt?
Probleem opgelost.

in de firmware map staat nog 1 file, van de oude firmware. kopieer die eerste file en verwijder de oude file, initialiseren met system=> ok, nu die andere file erbij kopieren en firmware upgraden. VOILA :) als het goed is zie je nu al de nieuwe Font: FIRMWARE UPGRADE :)

[ Voor 20% gewijzigd door jeehaa op 21-07-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Hmm, moet wel zeggen dat ik het updaten van de firmware een beetje vreemd vind. Ik kreeg net als Sjahjahan na het eerste bestand (en System Initial doen) Alleen het logo bij het opstarten. Op dat moment is het dus de bedoeling dat je de USB kabel erin plugt en de 2e file op de speler zet. Probleem was alleen dat windows wel het USB-inplug-geluidje maakte, maar ik kon niet bij de speler.
Is daarna wel gelukt door de speler uit te zetten (stop knop heel lang ingedrukt houden), en daarna EERST de kabel erin te doen, en DAARNA de speler pas weer aan te zetten. Vervolgens 2e bestand erop, rebooten, enz...

Maargoed, tot nu toe wel een firmware om tevreden over te zijn. Vriend van me had laatst de nieuwe firmware voor zn HD500, en deze lijkt er idd vrij veel op, met nieuwe lettertype en VU-meter.

Ook zooi uiterlijkheden in de menu's veranderd enzo, ziet er leuk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb nu de firmware wat langer getest en er zijn best veel dingetjes veranderd. Mocht het voor sommige mensen onduidelijk zijn hoe je moet upgraden. Download de firmware hier. Na het uitpakken krijg je twee bestanden, een klein bestand (met menu instellingen) en een groot bestand (de echte firmware).

Hoe update je naar firmware 8.123
1. Koppel je AC adapter en je USB kabel aan je speler.
2. Zet de speler aan en zet in de map "firmware" het kleine bestand, verwijder alle andere bestanden in de map firmware.
3. Haal alleen de USB kabel eruit, start de speler op, ga naar system initial en zet deze op "yes". Als je het goed doet staat er "wait". Zonee, ga terug naar 1. Zoja, ga verder :).
4. Stop de USB kabel er weer in en zet nu het grote bestand in de map firmware.
5. Haal de USB kabel er uit en start de speler op. KLAAR

Op xclef.com staat een iets uitgebreidere versie. Je radio presets blijven bewaard!

Wat is er veranderd
Dit is wat mij allemaal opviel.

Tijdens het afspelen van muziek:
• Ander lettertype (oude hd500 lettertype is terug)
• VU meter onderin je scherm. Het vorige nummer is nu niet meer te zien. De VU meter loopt overigens niet "achter" of "out of sync".
• Minuten aanduiding vergroot van max 99 -> 999 min
• Maximaal aantal files vergroot naar 20.000 (kijk maar rechtsbovenaan).
• Het linker kanaal is gelukkig nog steeds links.

Radio:
• Met het indrukken van de jog dial kun je wisselen tussen preset mode en tune mode. Met die laatste kun je zoeken naar zenders en deze vastzetten op een bepaalde preset.
• Scan level (in jog dial menu): Gevoeligheid van de ontvanger is in te stellen.
• Sommige dingen staan op een andere plek.

Playlist:
• Maximaal aantal files is flink gestegen (van 100 -> ??? = veel).
• Crash on command :*) : Wanneer ik een nummer uit de Root\jaren 70\beatles\ in een winamp playlist zet en deze afspeel gaat alles goed. Druk ik daarna 2x op menu en probeer ik van de map "beatles" naar "jaren 70" te gaan, dan crashed de speler per definitie. Verder is de speler nog steeds lekker stabiel, zoals het hoort.

Menu:
• Oplichtende ledjes rechts kunnen niet worden uitgezet. OFF geeft hetzelfde effect als ON. Alleen LED EFFECT doet iets anders.
• Bij veel opties in het menu is een balkje/slider neergezet, zoals bijvoorbeeld bij "recording bitrate". Nu kun je zien wat de minimale en maximale waarde is en hoever je daar nu ongeveer tussen zit. Een soort horizontale scrollbalk.
• Bij alle exit plaatjes staat nu een autootje >:)
• Er is een extra optie voor het opnemen gekomen: Enc time (bij synchronisation). Hiermee moet je aangeven hoe lang de opname gaat duren.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 21-07-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben reuze tevreden met de nieuwe firmware. Ik vind het zowiezo al geweldig dat Xclef (mulitichannel labs) regelmatig met nieuwe firmware komt. Bij Iriver komt er zelden nieuwe firmware uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 24-09 19:23

smallboy

N/A

Lijkt precies op HD500, ik heb nl. ook die LED optie :P
Maar goed, dit weekend ofzo komt er weer een nieuwe firmware, waarschijnlijk wat meer aangepast aan de hd500 (de versie met ogg support is nu ook niet te zien op de xclef site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
vind m echt top :D zitten allemaal functietjes op die ik nog niet eerder had gezien idd. best cool ook met die led :) ik was wel al me presets kwijt.

zet ff in je beschrijving neer:

verwijder die ene file in de firmware map voor update, is veilig en gaat ie 100% zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jeehaa schreef op 21 juli 2004 @ 18:08:
vind m echt top :D zitten allemaal functietjes op die ik nog niet eerder had gezien idd. best cool ook met die led :) ik was wel al me presets kwijt.

zet ff in je beschrijving neer:

verwijder die ene file in de firmware map voor update, is veilig en gaat ie 100% zeker goed.
Done. Maar eigenlijk hoort die leeg te zijn he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk komt dit topic weer tot leven, het was hier veel te lang erg stil 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al nadelen ondervonden aan de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Laatst online: 13-01-2022
Kan Iemand de nieuwe update naar mij mailen a.u.b? ik krijg die "bestand beschadigd" melding _/-\o_
thnx

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
voila

HD-800 firmware

morgen is hij er weer af dus nu downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Deze firmware rulez!!!!

Mijn remote werkt nu continu!!

Tot nu toe geen fouten ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
jeehaa schreef op 21 juli 2004 @ 21:39:
voila

HD-800 firmware

morgen is hij er weer af dus nu downen :)
_/-\o_

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Eindelijk heb ik ook eens een probleem met m'n Xclef. Bekend van de HD500: De speler wil alleen nog maar opstarten met adapter. Zonder adapter spint de hd een paar keer op en genereert de speler een hdd read error.

Dat wordt dus terug sturen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
nah dat heb ik ook gehad, misschien herinner je je het nog. ff formatteren, oude firmware erop en opnieuw de muziek er opzetten
niet de muziek map rechtstreeks van de xlcef afhalen maar gewoon je pc map gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jeehaa schreef op 22 juli 2004 @ 15:54:
nah dat heb ik ook gehad, misschien herinner je je het nog. ff formatteren, oude firmware erop en opnieuw de muziek er opzetten
niet de muziek map rechtstreeks van de xlcef afhalen maar gewoon je pc map gebruiken
Geformatteerd istie al. Firmware staat ook er al opnieuw op (oude firmware werkt trouwens niet meer, omdat die kleine file met menu instellingen niet meer gelezen wordt bij oudere firmwares). Hij blijft haperen. Ik laat hem van het weekend nog even liggen voor het geval hij weer reincarneert zoals bij anderen. Bedankt voor je tips iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja ik werd helemaal para dat hij het niet deed. RMA nummer aangevraagd. maar wonder boven wonder, waarschijnlijk schrok hij van het feit dat ie terug die kleine doos in moest en ging toch maar werken. gek genoeg deed hij het nooit als de batt vol was. als je het een x aantal keer probeert op te starten, met de startknop in te drukken dan start hij soms door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 23:10:
_/-\o_

Deze firmware rulez!!!!

Mijn remote werkt nu continu!!

Tot nu toe geen fouten ontdekt.
Ik heb het net ook "gedaan" en ik ben onder de indruk van de weergave op het display. Nu maar flink uitproberen of het echt stabiel is. 8.037 was op zich al erg goed. Het vreemde is dat op de download-pagina nog steeds 8.022 te downloaden is. Vreemd dat de laatste upgrades steeds van "verborgen" pagina's komen.

Inmiddels is de blauwe LED onder de "-" toets van mijn 800 definitief uitgedoofd. :'(
Maar om hem daar nou voor op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook geprobeerd de nieuwste firmware te installeren... had ik dus beter niet kunnen doen... Mijn Xclef start niet meer op. Hij blijft hangen bij Portable External Storage Music Jukebox... verder doet ie niets meer... Heb alles gedaan volgens de handleiding, behalve het safe ontkoppelen van je usb device omdat ik em niet kan stoppen via die optie. Wat moet ik doen om em weer werkend te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik krijg em weer aan de 'praat' met 8.022, vervolgens 8.037 geinstalleerd, doet het ook perfect... Vervolgens probeer ik er 8.123 op te zetten en hij blijft weer hangen... raar, raar, raar. Voorlopig nog maar ff met 8.037 werken.

O ja, nog een opmerking omtrent die FM transmitter. Dit zal een zelfde soort apparaatje zijn als de I-Trip van de I-Pod. Deze I-Trip is niet legaal in Nederland wegens het storen van andere ontvangers etc. Het grootste nadeel van zo'n I-Trip is het dat het accu's vreet... een paar uurtjes via de autoradio luisteren en je accu is gewoon leeg. Meer weet ik er niet van...

Wat ik nog wel kwijt wil, ik heb sinds kort een autoradio van Kenwood waar ik rechtstreeks mijn Xclef op aan kan sluiten (volgens mij moet je autoradio dan beschikken over een line out of aux). Eergisteren 1000 km vanuit Frankrijk naar Nederland gereden, met de Xclef op shuffle... heerlijk gewoon 11 uur non-stop muziek... :*) en nog een net niet lege accu... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 21:10:
Oke, ik krijg em weer aan de 'praat' met 8.022, vervolgens 8.037 geinstalleerd, doet het ook perfect... Vervolgens probeer ik er 8.123 op te zetten en hij blijft weer hangen... raar, raar, raar. Voorlopig nog maar ff met 8.037 werken.
Zeer waarschijnlijk heb je de yt***.bin file nog in je firmware directory staan. De system initial moet je met adapter doen. Wanneer dit goed gaat, zal je niet meer terug kunnen naar 8.022 maar wel je 8.123 firmware kunnen installeren.
Wat ik nog wel kwijt wil, ik heb sinds kort een autoradio van Kenwood waar ik rechtstreeks mijn Xclef op aan kan sluiten (volgens mij moet je autoradio dan beschikken over een line out of aux). Eergisteren 1000 km vanuit Frankrijk naar Nederland gereden, met de Xclef op shuffle... heerlijk gewoon 11 uur non-stop muziek... :*) en nog een net niet lege accu... ;)
Hij's gaaf he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip!!

Weer maar een keertje opnieuw geprobeerd... toen opeens kwam ik erachter dat mijn accu steeds minder streepjes vertoonde... de stekker zat toch in de stekkerdoos? :/ Ja, die zit erin... maar... de stekker van de stekkerdoos zat niet in de volgende stekkerdoos... aj aj aj... dom dom dom... :Z liggen slapen denk ik...
Maar nu werkt alles en kan ik mooi 8.123 gaan uitproberen... spelertje gebruik ik ongeveer 8 uur per dag, dus binnenkort weet ik of ie net zo stabiel is als 8.022...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:14:
dus binnenkort weet ik of ie net zo stabiel is als 8.022...
_/-\o_
Naar mijn mening is hij nu zelfs stabieler! Hij is nog niet een keer gecrashed. Ga vrijdag op vakantie. Ik zal daarna mijn ervaringen hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versie 8.123 werkt perfect! versie 8.037 had nog wel eens kuuren met automatisch de verlichting uit te doen...waarna het geregeld voorkwam dat ook meteen het hele beeldscherm leeg werd op mn speler :|

Maar dat lijkt nu wel verholpen te zijn.
Een aandachtspuntje zou zijn om het lettertype misschien was kleiner te maken...zo scroll je wat makkelijker door de namen heen, maar missgien zeik ik wel teveel ;)

verdere bevindingen iemand? iemand al getest hoelang hij nu meegaat met nieuwe firmware?

Ciaoz EMiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wanneer ik nog geen bestand afspeel geen vertraging met het scrollen door de bestanden en mappen heen.
Alsk al wel een nummer op heb staan, dan wordt het scrollen traag en reageert deze niet direct meer. Hij blijft dus gewoon doorscrollen terwijl ik met mn vinger niet meer scroll :?
Dit heb ik overigens alleen wanneer ik de AB heb aangesloten. Is dit een firmware probleem dat de overdracht niet snel genoeg gaat ofzo?

Laat ff weten wat evt een oplossing is *excl het antwoord: Geen AB gebruiken ;) *

Mzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb die 123-firmware erop gezet eindelijk.

Ik ben van mening dat het scherm nu helemaal een totale chaos is geworden :D Overal waar nog ruimte was is iets gepropt. Ik zie ook geen optie om die (lollige) VU Meter uit te zetten en inderdaad terug te gaan naar het oude VorigeNummer/VolgendeNummer, maar dat was al bekend geloof ik.

Overigens wil ik nog wel even kwijt dat sommige bestandsnamen raar overkomen. Als ik ID3-tags aanzet dan pakt hij van een bestandsnaam een enkele letter waarvan er dan een hele rits achter elkaar kwamen (in mijn geval "Armin van Buuren ft Justine Suisssssssssssss") en toen ik die ID3-tags weer uit had kreeg ik bij een ander nummer rare tekens op het laats zoals je die vroeger zag in de DOS ASCII-tabel. Het leek op een patroontje ipv een letter en er zat ook een vraagteken bij. Ik ga nog op onderzoek uit.

Het autootje bij de Exit-schermen roeleert natuurlijk ;)

[edit]
WHOA, open zojuist een oude playlist die er nog opstond, en dat hele ding ging raar doen. Ineens alleen maar Japanse tekens in beeld! Ik start de HD800 opnieuw op en....Hij lijkt het weer te doen. Doch als ik m'n playlist er weer bij pak dan komen de letters weer.

[edit]
Playlist nu beperkt tot 500 nummers (Winamp 2.81 .m3u) . Bovenin het scherm met afspeelinformatie staat doorgaans de mapnaam van waaruit je de bestanden aan het spelen bent. Als ik mijn .m3u kies dan komen daar de Japanse tekens te staan in tegenstelling tot de eerste keer toen het hele scherm helemaal onder het Japans bedolven was.

[edit]
Als je playlist laad kun je niet shuffelen. Nou zal dit voor velen geen verrassing zijn, maar daar baal ik wel van. Ik laad mijn recentste nummer in Winamp altijd achteraan zodat je echt te zien krijgt welk nummer ik pas later in m'n bezit kreeg. Bovendien maakt dat het zoeken naar nummers zoveel makkelijker als je de titel of artiest niet meer weet maar wel tussen welke nummers deze ongeveer stond. En met die beperkte zoekfunctie van de HD800 is dat nou iets wat ik _echt_ mis.

[ Voor 45% gewijzigd door DUX op 01-08-2004 20:58 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al enig idee wat de "fade in" optie nou doet? kmerk nou niet echt een duidelijk overgang in nummers...of ist erges anders voor? :?

OOk iemand een idee hoe je die VU meter uitzet? Vinum eiglijk nie zow boeiend :)

En dan mn laatste vraag weer voor vandaag...weet iemand goede boxjes die kan kopen om aan te sluiten op de speler die gebruik maken van batterijen? dus geen boxen voor je computer aangezien die 220V aansluiting nodig hebben. Namelijk wel tjill als je ff lekker ligt te zonnen met muziek uit je HD-800tje :) :D Het liefst met 2x10mW, want met 2x2mW is bagger!

Kom maar op met de aanbevelingen ;) btw, hoe duur is zo'n dingetje voor in de auto,zodat je um op auto boxen kan aansluiten de speler?

da was um weer...voor de rest...HEIL TO THE HD-800! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

offtopic:
Moltie, in alle eerlijkheid vind ik dat je laatste post nou niet echt straalt van eigen inzet (of correct Nederlands) maar dat is dan slechts mijn persoonlijk mening. Hoe het ook zij:
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 23:42:
OOk iemand een idee hoe je die VU meter uitzet? Vinum eiglijk nie zow boeiend :)
Zover ik weet kan dat alleen door ID3-tag aan te zetten.
weet iemand goede boxjes die kan kopen om aan te sluiten op de speler die gebruik maken van batterijen? dus geen boxen voor je computer aangezien die 220V aansluiting nodig hebben. Namelijk wel tjill als je ff lekker ligt te zonnen met muziek uit je HD-800tje :) :D Het liefst met 2x10mW, want met 2x2mW is bagger!
In direct antwoord op je vraag: nee. Maar wat wil je nou precies: mobiele speakers óf goed geluid. Voor echt goed geluid heb je nou eenmaal veel stroom nodig dus ook al vind je speakers die een leuke wattage hebben dan zul je die waarschijnlijk moeten aansluiten op een flinke accu :+ (losgezien van dat je een flink bedrag zal moeten neertellen).

Voor iets minder goed geluid kun je toch beter kijken naar een mobiele oplossing met minder watt, zoals de Creative Travelsound (gebruikt batterijen) of de Philips SBC-BA 105 (geen batterijen, gewoon direct op de speler aansluiten). Maakt wattage of kwaliteit je helemaal niet meer uit dan kun je op bijna elke kermis wel een mobiel speakersetje scoren bij touwtje trekken/ballengooien.
btw, hoe duur is zo'n dingetje voor in de auto,zodat je um op auto boxen kan aansluiten de speler?
Zo'n geluidssysteemvan Kenwood of zo'n klein zendertje voor de autoradio? Ikzelf heb de iRock iBeam gehaald toen ik daar in Amerika was voor $29,99, want zoals je wellicht (niet?) gelezen had zijn deze dingen niet in Nederland te verkrijgen omdat je dan een zendamateur bent en die hebben vergunningen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Heb vandaag de Creative TravelSound aangeschaft, omdat ik ook naar zoiets opzoek was. Toch nog effe over getwijfeld, want ze zijn niet goedkoop. Nu ben ik erg blij met de aanschaf! Als je ze ziet denk je..owneej he..weer vandie ingeblikte mini prutspeakertjes, maar als je ze hoort denk je wel anders! Zeer goed geluid icm de xclef! 2x 2Watt rms, dus verwacht geen megaabass, maar het algemeen geluidsbeeld is zeergoed te noemen!

Zit ook optie 'ruimtelijk geluid' op. Normaal hou ik daar niet zo van, maar hier klinkt 't wel goed! Samenvattend: zeer leuk setje voor de xclef dat volgens de handleiding 35uur werkt op 4x AAA. Dat moet ik nog eens gaan testen ;)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodooforever schreef op 04 augustus 2004 @ 11:39:
Heb vandaag de Creative TravelSound aangeschaft, omdat ik ook naar zoiets opzoek was. Toch nog effe over getwijfeld, want ze zijn niet goedkoop. Nu ben ik erg blij met de aanschaf! Als je ze ziet denk je..owneej he..weer vandie ingeblikte mini prutspeakertjes, maar als je ze hoort denk je wel anders! Zeer goed geluid icm de xclef! 2x 2Watt rms, dus verwacht geen megaabass, maar het algemeen geluidsbeeld is zeergoed te noemen!

Zit ook optie 'ruimtelijk geluid' op. Normaal hou ik daar niet zo van, maar hier klinkt 't wel goed! Samenvattend: zeer leuk setje voor de xclef dat volgens de handleiding 35uur werkt op 4x AAA. Dat moet ik nog eens gaan testen ;)
Eej Voodoo, Kan je je Xclef hiermee voluit zetten, of kan je um maar op 2 volle balkjes zetten? Khad op vakantie boxjes van Philips...nou die waren tog best wel bagger met 2x2mW :'( Zit er op de boxjes zelf een volumeregeling? Dat is vaak slecht, dus khoop van nie :)

Kga maar eens kijken voor die boxjes...missgien ist wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUX schreef op 04 augustus 2004 @ 03:03:
offtopic:
Moltie, in alle eerlijkheid vind ik dat je laatste post nou niet echt straalt van eigen inzet (of correct Nederlands) maar dat is dan slechts mijn persoonlijk mening. Hoe het ook zij:

[...]

Zover ik weet kan dat alleen door ID3-tag aan te zetten.
hehehe...mijn NL viel idd beetje tegen laatste keer;) mja...soms is de neiging tot snel typen groter dan correct typen, dus vandaar:)

het uitzetten van de VU meter met ID3tags werkt iig niet.
Iemand nog wel een idee waar de "fade in" optie voor dient?

Mvg,

Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:18:
Eej Voodoo, Kan je je Xclef hiermee voluit zetten, of kan je um maar op 2 volle balkjes zetten? Khad op vakantie boxjes van Philips...nou die waren tog best wel bagger met 2x2mW :'( Zit er op de boxjes zelf een volumeregeling? Dat is vaak slecht, dus khoop van nie :)

Kga maar eens kijken voor die boxjes...missgien ist wel wat :D
Je kan de Xclef soms wel op 4 streepjes zetten, hangt er ook een beetje van af hoe hard de muziek is opgenomen. Er zit volume regeling op de boxen. De boxen zet ik dan ook altijd volopenen, en dan regel ik het volume bij met de xclef. Verder ben ik nog zeer tevreden met de aankoop! :*) Helaas kan ik niet echt iets vergelijken omdat ik geen andere portablespeakers heb gehoord. Jah..op die krakende prullen na, die ik hiervoor had. Daar moest je het volume van de HD800 helemaal open zetten, en dan nog kwam er amper geluid uit de boxjes :+
/me Voodoo heeft die na het horen van de Travelsound direct die cheapass boxjes de prullenbak ingeknikkerd :P

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodooforever schreef op 06 augustus 2004 @ 11:13:
[...]

Je kan de Xclef soms wel op 4 streepjes zetten, hangt er ook een beetje van af hoe hard de muziek is opgenomen. Er zit volume regeling op de boxen. De boxen zet ik dan ook altijd volopenen, en dan regel ik het volume bij met de xclef. Verder ben ik nog zeer tevreden met de aankoop! :*) Helaas kan ik niet echt iets vergelijken omdat ik geen andere portablespeakers heb gehoord. Jah..op die krakende prullen na, die ik hiervoor had. Daar moest je het volume van de HD800 helemaal open zetten, en dan nog kwam er amper geluid uit de boxjes :+
/me Voodoo heeft die na het horen van de Travelsound direct die cheapass boxjes de prullenbak ingeknikkerd :P
wat zijn de afmetingen eigenlijk? hij lijkt vrij groot, mar kan aan mij liggen :)
Maar iig, het geluid is dus wel hard genoeg om iets te horen? met die baggerboxjes kraakt het al als je um al een beetje hard zet :|

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:58:
wat zijn de afmetingen eigenlijk? hij lijkt vrij groot, mar kan aan mij liggen :)
Maar iig, het geluid is dus wel hard genoeg om iets te horen? met die baggerboxjes kraakt het al als je um al een beetje hard zet :|

alvast bedankt
Afmetingen zijn ongeveer 12cm x 5cm x3cm (LxBxH)
Dus valt echt erg mee. Op afbeeldingen lijkt hij veel groter :)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik weet niet of het al genoemd was maar bij die nieuwe firmware heb je ook de resume functie. kan je instellen via setup menu. als je nu de speler uitzet tijdens een nummer en je zet m weer aan gaat ie verder met spelen waar je was. had ik nog niet eerder ontdekt.

ook op mijn vakantie heeft de speler overuren gemaakt. wat een top dingie is t toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb een vet kutprobleem. :( Nadat ik mijn HD800 had geflashed naar 8.123, pompte ik wat bestanden over, trok toen de kabel eruit, en sindsdien hangt ie bij het startscherm. :'(
Hoe kom ik hier van af?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met de flash naar 8.123:

Gebruik niet de aanwijzingen van de website van xclef... Dat werkt gewoon niet.
WWillem laat zien dat het anders moet.

Nadat ik geflashed had, machien gereboot. En dat ging goed. Firmware upgrade ok.
Daarna wat rond gesnuffeld, en alles leek ok.
Wat aanpassingen gedaan in de settings, en daarna machien uitgedaan...

En dat was het.........
Daarna wil het machien niet meer opstarten. Alleen de ledjes aan de zijkanten lichten op als de play toets wordt ingedrukt.
Verder niets.
Nu had ik het machien net opgeladen, en ik las over problemen met opstarten. Dus ik heb de play toets lang, heel lang indrukt (meer dan 15 minuten).
Op een gegeven moment licht het scherm blauw op.
Daarna nog langer wachten. en je gelooft het niet. Hij start weer op.

Het lijkt erop dat als de batterij te vol is, het machien niet opstart. |:( |:( |:(
Wat een onzin.... Maar ik ben blij dat ie weer werkt. 8)

P.S

Is er iemand die een externe mic gebruikt voor dit apparaat, en daarmee goede resultaten heeft?. Welke mic is dat dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of je met deze Xclef ook gewoon allerlei andere bestanden op het apparaat kan uploaden, zoals powerpointbestanden voor school ed>
(scheelt het heen en weer slepen van cd's en diskettes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 09:59:
kan iemand mij vertellen of je met deze Xclef ook gewoon allerlei andere bestanden op het apparaat kan uploaden, zoals powerpointbestanden voor school ed>
(scheelt het heen en weer slepen van cd's en diskettes)
Dat kan! Als je de XClef opstart zie je ook staan in het scherm dat het eigenlijk een 'external storage'-medium is dat toevallig ook een Portable Jukebox is. Het is gewoon een externe harde schijf met de mogelijkheid om eventueel aanwezige muziekbestanden af te spelen middels de koptelefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Hm. Probleem: bij het opstarten vult het opstartbalkje zich steeds opnieuw, opladen en bestanden overzetten gaat wel goed, maar "normaal" opstarten dus niet. Dit heb ik sinds vanochtend, hij heeft het 1 keer wel gedaan maar nu weer de hele tijd niet...

Verder: bij wie zitten de toetsjes (play, stop, next, prev) los?

En: heeft iemand problemen met opladen, d.w.z. dat hij soms zomaar uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Thanatos schreef op 21 augustus 2004 @ 13:58:
Hm. Probleem: bij het opstarten vult het opstartbalkje zich steeds opnieuw, opladen en bestanden overzetten gaat wel goed, maar "normaal" opstarten dus niet. Dit heb ik sinds vanochtend, hij heeft het 1 keer wel gedaan maar nu weer de hele tijd niet...

Verder: bij wie zitten de toetsjes (play, stop, next, prev) los?

En: heeft iemand problemen met opladen, d.w.z. dat hij soms zomaar uitvalt?
Het standaard fix verhaal werkt dan zo goed als altijd:
- Met windows de schijfruimte nakijken op errors.
- Helpt dit niet: Firmware er opnieuw opzetten (wel netjes de instructies volgen en niet vergeten de adapter aan te sluiten).
- Helpt dit niet: Formatteren
- Helpt dit niet: Probeer eens op te starten met adapter

Verder heeft de hd500 losse knoppen en de hd800 1 grote knop voor play, stop, next en prev. Dus ik denk dat je hier in het verkeerde topic zit ;). De hd500 heeft trouwens inderdaad knopjes die lijken los te zitten, maar dat zitten ze niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
wwillem schreef op 22 augustus 2004 @ 12:14:
[...]

Het standaard fix verhaal werkt dan zo goed als altijd:
- Met windows de schijfruimte nakijken op errors.
- Helpt dit niet: Firmware er opnieuw opzetten (wel netjes de instructies volgen en niet vergeten de adapter aan te sluiten).
- Helpt dit niet: Formatteren
- Helpt dit niet: Probeer eens op te starten met adapter

Verder heeft de hd500 losse knoppen en de hd800 1 grote knop voor play, stop, next en prev. Dus ik denk dat je hier in het verkeerde topic zit ;). De hd500 heeft trouwens inderdaad knopjes die lijken los te zitten, maar dat zitten ze niet :).
Ik bedoel dus inderdaad die ene grote knop. Niet dat hij echt loslaat, maar het is heel vervelend.
Ik zal morgen eens gaan vogelen met firmware en errorcheck.

Edit: nog een probleem, ik kan niet meer door- en terugspoelen ;(

Verder kan ik de firmware-zip niet openen laat staan unzippen?

[ Voor 9% gewijzigd door Thanatos op 22-08-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aardig onder de indruk geraakt van dit apparaatje...het vervult zo'n beetje alle eisen welke ik aan een hd mp3-speler stel, maar weet iemand waar ik em t goedkoopst kan krijgen en voor hoeveel?

bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 00:58:
ik ben aardig onder de indruk geraakt van dit apparaatje...het vervult zo'n beetje alle eisen welke ik aan een hd mp3-speler stel, maar weet iemand waar ik em t goedkoopst kan krijgen en voor hoeveel?

bedankt!!!
yep:

hier en hier en hier

en als je het nog niet gevonden hebt, kijk dan hier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Oja, eventueel zou je ook nog hier kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Goed. De speler gaat dus terug. Ik heb gecontroleerd op fouten maar hij vindt niks en ik heb er nog steeds problemen mee (zie vorige pagina). Ik heb al een RMA-formulier gekregen en naar ze opgestuurd en wacht nu op het RMA-nummer waarmee ik de speler kan retourneren. Ik ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eens eerder behandeld is in dit forum, zo ja, alvast mijn excuses voor het slechte lezen van dit forum, zo niet, dan is dit mijn vraag...

Als je de X-Clef aansluit op de netvoeding, maakt ie dan gebruik van de accu of maakt ie dan alleen gebruik van de netvoeding?

Ik gebruik em namelijk elke dag een uur of 10 en elke avond moet ik de batterij opladen. Ik kan em dus ook de hele dag op netvoeding laten spelen. Mijn 2e vraagje is dan ook of het geen nadelige gevolgen heeft voor de levensduur van de batterij bij het afspelen op netvoeding...

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:02:
Ik weet niet of het al eens eerder behandeld is in dit forum, zo ja, alvast mijn excuses voor het slechte lezen van dit forum, zo niet, dan is dit mijn vraag...

Als je de X-Clef aansluit op de netvoeding, maakt ie dan gebruik van de accu of maakt ie dan alleen gebruik van de netvoeding?

Ik gebruik em namelijk elke dag een uur of 10 en elke avond moet ik de batterij opladen. Ik kan em dus ook de hele dag op netvoeding laten spelen. Mijn 2e vraagje is dan ook of het geen nadelige gevolgen heeft voor de levensduur van de batterij bij het afspelen op netvoeding...

Alvast bedankt!!!
Je kunt hem gewoon op je netadapter aansluiten, je krijgt ook een plaatje op je scherm te zien als die aangesloten is. Over de levensduur van je batterij hoef je je denk ik geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Het blijkt dat je je xclef toch kan terugflashen van 8.123 naar een vorige versie. Dit kan door onderstaande procedure:
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:31:
Een mogelijke oplossing om te downgraden:
http://openjukebox.free.fr/forum_viewtopic.php?15.854

Werkwijze:
• Plaats de bootfile ( kleinste bestand ) op de xcleff. Opstarten, ->menu->system->information.
• Play indrukken zodat het balkje op info verdwijnt dan menu 2 sec inhouden. Er komt normaal iets van "please wait" op.
• Hij schakelt zichzelf uit en dan plaats je de grote firmware file er in en volg de normale upgrade procedure.
Met dank aan daemoncorpse in het xclef hd500 topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oi

eerst moestik w8en tot ik geld had, wanneer je dat dan eenmaal hebt, verkopen ze hem nergends meer :( of weet iem nog een winkel (verzenden) die dit nog doet

en zou het raadzaam zijn om een maand of2 te w8en op de nieuwe hdmp3 (van xclef)
???????

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
wtf waarom is die xclef er nu alweer uit?! ik ben nog steeds super tevreden met t apparaatje

• Thanatos
jeehaa schreef op 01 september 2004 @ 23:53:
wtf waarom is die xclef er nu alweer uit?! ik ben nog steeds super tevreden met t apparaatje
Ik heb een mail gestuurd naar mp3cdspeler.nl en zij vertelden me dat ze het product niet meer op hun site hadden staan vanwege het kleine aantal spelers dat geleverd werd. Men kon verder niet zeggen wanneer de speler wel weer geleverd werd.
Ik vermoed dus dat de oorzaak bij Xclef zelf ligt...

• DocB
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben met de afstandsbediening? Bij mij gaat het in het begin meestal wel goed, maar na een tijdje krijg ik problemen. Dan geeft hij op de ab het verkeerde nummer aan, en na een tijdje blijft hij dan gewoon helemaal hangen (10 sec. stop knop ingedrukt houden is het enige dat helpt). Ook springt hij af en toe weer terug naar het nummer dat bezig was toen ik em aanzette. (net alsof hij ineens daar resumed).

Ik heb het hele apparaatje al een keer geformatteerd en alle muziek er opnieuw opgezet, maar dat hielp niet.

Het is in ieder geval zo dat het alleen gebeurd als ik de afstandsbediening aangesloten heb, want in de afgelopen weken gebruik ik hem iets van 3 uur per dag zonder ab, en nog steeds heb ik nergens last van gehad. Ik gebruik overigens de 8123 firmware...

Iemand die hier iets op weet? ik wacht iig op de volgende firmware, maar ik vind het wel zonde als ik die ab gewoon helemaal niet meer kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD800 is een prima ding, maar ik gebruik nog steeds de 8.015 firmware. :(
Als ik de upgrades wil downloden van de Xclef site krijg ik lege ZIP files. en daar kan ik niet veel mee.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Zijn er alternatieve download sites voor de firmware of kan iemand het mij toemailen?

bij voorbaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) yes gevonden !!

op http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2563 kon ik de zip met 8.123 toch downloaden.

Ik hoop dat ik na installatie nog steeds zo blij ben :+

grtz

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waar kan je dit ding in godsnaam kopen? :P
Kan het nogal niet vinden eigenlijk, ook op kieskeurig.nl niet... Staat niks bij bij de winkels :(

Zou het graag weten :)

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
sOidivUs schreef op 23 september 2004 @ 15:35:
Kan het nogal niet vinden eigenlijk, ook op kieskeurig.nl niet... Staat niks bij bij de winkels :(

Stuur een mailtje naar mp3spelers, mmport, mp3man, enz. om te vragen of ze 'm nog weer gaan verkopen.

Verwijderd

sOidivUs schreef op 23 september 2004 @ 15:35:

www.advancedmp3players.co.uk daar kun je hem kopen, verzenden naar NL kost niet veel.

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 14:10:
[...]

www.advancedmp3players.co.uk daar kun je hem kopen, verzenden naar NL kost niet veel.
Wel rekening houden dat daar de VAT (b.t.w.) nog niet bij zit, dus dat je denkt, he, lekker goedkoop (zie op hun site bij "shipping en returns").
Zonder btw en verz.k. kost hij daar ong. 316 euro.
Ben in een goeie bui :) dus hier even de link:
Xclef HD-800

[ Voor 41% gewijzigd door ronaldinho op 25-09-2004 15:21 ]

Verwijderd

ronald1971 schreef op 25 september 2004 @ 15:16:
[...]

Wel rekening houden dat daar de VAT (b.t.w.) nog niet bij zit, dus dat je denkt, he, lekker goedkoop (zie op hun site bij "shipping en returns").
Zonder btw en verz.k. kost hij daar ong. 316 euro.
Ben in een goeie bui :) dus hier even de link:
Xclef HD-800
http://www.advancedmp3pla...pping.php?shipping_item=8
Do I have to pay VAT / Customs Duties on my order if it is being shipped internationally?
If your order is being shipped to a Country who is a member of the European Union (EU), you only need to pay standard UK VAT (as included with every price on our website) - there will be no additional charges / Customs Duties when your parcel arrives with you.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 22:16
Dat is misschien wel een interessant aanbod...

Maar er is van deze speler toch ook een versie met 40 of 60 GB (can't remember) ?
Als dat bedrijf die nou ook zou verkopen... _/-\o_

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Xclef HD 800 en de Iriver H340, maar ik wil voor de Xclef wel een 40 GB schijf eigenlijk :D
Die Iriver vind ik eerlijk gezegd wel erg duur voor iets wat als voornamelijk doel heeft muziek te spelen...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: er komt gewoon geen geluid uit mijn speler als ik de tuner gebruik. Waar ligt dit aan: gebruik de laatste firmware-update.
Ik gebruik wel een andere koptelefoon.
Kan iemand mij helpen?
Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 11:30:
Ik heb het volgende probleem: er komt gewoon geen geluid uit mijn speler als ik de tuner gebruik. Waar ligt dit aan: gebruik de laatste firmware-update.
Ik gebruik wel een andere koptelefoon.
Kan iemand mij helpen?
Aad
De laatste firmware zit VOL bugs, niet gebruiken !! (ook het advies van mp3spelers.nl) Xclef is bezig met de FINAL versie van een nieuwe firmware. Je moet ze maar eens e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed: met ogg bestanden gaan de batterijen korter mee dan MP3 bestanden.
Ik heb ogg betanden en moet elke avond opladen (gebruik per dag max 4uur)

Als ik de laatste firmware gebruik, gaan batterijen dan ook langer mee?

Tenslotte: mijn tuner werkt nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mijn xclef hd800 ligt nu weer fijn in Zuid-korea. De lampjes aan de zijkant gaan vrij gemakkelijk stuk, net als de harde schijf die er bij mij in zat.

Maar goed, ik ben nu weer wat euro's rijker (gedeeltelijk m'n betaling terug gekregen) op zoek naar een nieuwe hd-player :).
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 09:34:
Begrijp ik het goed: met ogg bestanden gaan de batterijen korter mee dan MP3 bestanden.
Ik heb ogg betanden en moet elke avond opladen (gebruik per dag max 4uur)
.
Dat is wel erg kort. Hoeveel uur haal je met alleen mp3's afspelen?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 18-10-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel MP3's aan het afspelen. Heb alle OGG bestanden toch maar omgezet in MP3.
De muziekstukken breken nu in ieder geval niet meer af. Hij speelt nu 5 uur. Laat wel weten wanneer die stopt. :O
Alleen die tuner nog.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn speler is nu gestopt: na het afspelen van alleen mp3, op een rustig geluidsniveau stopt hij er mee na ruim 6 en half uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:29:
Mijn speler is nu gestopt: na het afspelen van alleen mp3, op een rustig geluidsniveau stopt hij er mee na ruim 6 en half uur
Ik zou hem terug sturen (RMA) en ruilen voor een speler die even duur is. Mochten ze je toevallig een speler willen aansmeren die een stuk goedkoper is, vraag dan om het verschil in prijs tussen de hd800 en de nieuwe speler te laten overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Welke Firmware was een voor het laatste? Ik bedoel eentje die stabiel is. ik heb nu nog steeds 8.037 erop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje...

Ik veranderde een ID3-tag op mijn HD-800, nu slaat mijn laptop vast, met als gevolg dat ik niet meer op mijn XClef kan komen... Ik kan em nog USB verbinden, maar als hij de schijf analyseert loopt ie ook vast. Opstarten doet ie in elk geval niet meer want dan krijg ik een HDD error... Wat kan ik hieraan doen? Kan ik em nog op 1 of andere manier formateren en de muziek eropnieuw op zetten??

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Wat zijn dit nou voor grappen? Ik heb mijn speler 2 keer teruggestuurd naar Holland Global (wat een prutsers daar, ze verzuimen het om problemen in één keer op te lossen en maken duizenden spelfouten in hun mailtjes, verder zijn ze vergeten contact met me op te nemen op een afgesproken datum).

Anway. Ik heb dus strepen op mijn beeldscherm, die strepen heb ik toen ik de speler voor het eerst had niet gezien. Maar ze zijn er nu. Ik zie ze vooral bij het booten en in het hoofdmenu. Ik heb dus Holland Global (mp3spelers.nl) een lap tekst gemaild waarin ik alles heb uitgelegd en uitleg heb geëist; nu zeggen zij in een één regel tellend, koelbloedig mailtje dat dit "standaard" is bij alle HD800-spelers en dat zij er niks aan kunnen doen. Wtf :?
Heeft één van jullie ook dit soort klachten (strepen op scherm)? En is dat vanaf het begin of niet?

Tot slot: ik ben tot nu toe vrij ontevreden over de speler.. al die problemen/probleempjes :( Heb de speler alleen nog in de zomervakantie kunnen gebruiken en heb hem sinds mei :(

PS. T00L: ik zou even de nieuwste firmware installeren en kijken of dat helpt. Jouw problemen heb ik ook ervaren.

[ Voor 23% gewijzigd door Thanatos op 28-10-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie toch met die arme xclef, mijn vader heeft zo'n ding en heeft echt nooit geen problemen. Hij heeft nu de nieuwste firmware erop gezet en hij werkt goed. Ik vind het nog steeds een mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik ben er ook nog steeds heel blij mee, al moet ik toegeven dat er wel iets teveel van die kleine probleempjes zijn. Die strepen heb ik niet, en het afspelen gaan meestal ook goed, maar toch blijft hij af en toe nog hangen.
Verder zou ik eigenlijk de afstandsbediening terug moeten sturen, want als ik die erin plug blijft hij ongeveer elk half uur helemaal hangen... wordt je ook niet echt goed van...

Maar buiten dat alles heb ik nog steeds een paar uur per dag lol van het ding... Al zou ik mensen die nu op zoek zijn naar een nieuwe HD speler niet deze aanraden door al die kleine dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met mijn XClef zijn opgelost!!

Steeds maar opnieuw toegang proberen te krijgen tot mijn harde schijf in de speler. Toen dat eenmaal gelukt was, heb ik alles gekopieerd naar mijn harde schijf van mijn laptop, BEHALVE de map waarin dus een 'fout' is opgetreden (deze map was dus totaal niet meer benaderbaar). Hierna heb ik de schijf geformateerd en de MP3 bestanden teruggezet. Het werkt nu allemaal weer naar behoren. Dit was het 1e probleem dat ik had met de XClef sinds dat ik em gekocht heb (mei), en ik hoop ze niet weer tegen te komen.

Kan wel een tip geven: Wil je ID3Tags aanpassen van files die op je MP3 speler staan? Kopieer deze mappen naar de harde schijf van je notebook/pc, verander ze daar en kopieer ze terug naar je MP3 speler!!! (werkt ook een stukkie sneller!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Niemand heeft dus strepen op het beeldscherm? Goed kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Kick: niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBoy18 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:56:
Welke Firmware was een voor het laatste? Ik bedoel eentje die stabiel is. ik heb nu nog steeds 8.037 erop.
dat is wel een oude firmware de nieuwste is dacht ik 8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt, maar bij het opstarten zie ik bij dat plaatje wel heel lichtjes strepen op de beeldlijnen waar veel puntjes zwart zijn (vaag uitgelegd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).... maargoed, volgens mij is dat vrij normaal, en bij het gewone schermpje heb ik er niet echt last van (het valt zeker niet op in elk geval)..

Ik weet dus niet hoe storend het bij jou is, maar ik heb absoluut geen 'last' van de strepen (ook al zie ik ze dus wel als ik goed kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
DocB schreef op 02 november 2004 @ 13:59:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt, maar bij het opstarten zie ik bij dat plaatje wel heel lichtjes strepen op de beeldlijnen waar veel puntjes zwart zijn (vaag uitgelegd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).... maargoed, volgens mij is dat vrij normaal, en bij het gewone schermpje heb ik er niet echt last van (het valt zeker niet op in elk geval)..

Ik weet dus niet hoe storend het bij jou is, maar ik heb absoluut geen 'last' van de strepen (ook al zie ik ze dus wel als ik goed kijk)
Dan denk ik inderdaad dat we allebei hetzelfde bedoelen. Ook ik zie ze niet bij het afspelen van songs, maar wel in het hoofdmenu en bij het opstarten.
Ik baal er wel van en vraag me af waarom dit me niet eerder is opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Thanatos schreef op 02 november 2004 @ 17:00:
[...]

Dan denk ik inderdaad dat we allebei hetzelfde bedoelen. Ook ik zie ze niet bij het afspelen van songs, maar wel in het hoofdmenu en bij het opstarten.
Ik baal er wel van en vraag me af waarom dit me niet eerder is opgevallen...
Die streepjes zijn standaard, daar is verder ook niets mis mee. Je ziet het alleen bij het opstarten van je logo en zeg nu zelf: Heb je er last van tijdens het afspelen van mp3's? Je ziet het dan geen eens.

En ja, mp3cdspelers stuurt soms niet goed werkende mp3spelers toch terug. Ik had hetzelfde. Ze beloofde bij mij ook om de verzendkosten de 2e keer te vergoeden: Nog niks van gezien. Die spelfouten zullen wel komen omdat ze het druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
wwillem schreef op 02 november 2004 @ 22:29:
[...]
En ja, mp3cdspelers stuurt soms niet goed werkende mp3spelers toch terug. Ik had hetzelfde. Ze beloofde bij mij ook om de verzendkosten de 2e keer te vergoeden: Nog niks van gezien.
Ook ik heb inderdaad nog geen vergoeding gezien van de verzendkosten...

En die strepen zijn inderdaad geen groot probleem of zo, maar voor een apparaat van 350+ euro is het toch ehm, hoe zeg je dat; vervelend? Slordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand de openingspost eens terug moet updaten want alle foto's zijn niet meer zichtbaar en geven kruisjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 17:27:
Misschien dat iemand de openingspost eens terug moet updaten want alle foto's zijn niet meer zichtbaar en geven kruisjes!
mwah, ik betwijfel of daar nog echt animo voor is. De speler lijkt niet echt meer verkocht te worden, en de mensen die geinteresseerd zijn knappen wel af op de klachten hierzo. Ook de firmware is al een tijdje niet meer geupdate, dus ik denk dat dit topic toch wel langzaam weg gaat zakken binnen niet al te lange tijd.

Ben zelf nog prima tevreden, maar ik denk dat er gewoon genoeg nieuwe alternatieven op de markt zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeej, allow :)

tijdje gelee alweer datk hier wat heb gepost. Kben nog steeds tevreden met mijn aanschap van de HD-800.

Maar nu hebk ff een vraagje: Hoe moet je de spelere formatteren? kan dat gewoon via WindowsXP?
Blijven de bestanden die nodig zijn om de speler op te starten zo wel behouden?

De reden voor het formatteren is omdat de speler sinds 2 dagen al 2 keer heeft geweigerd om op te starten of een half bootlogo te vertonen. Nu kan dit komen door een aantal keer dat de stroom en plotseling uitlag bij mij thuis en de connectie tussen PC en HD-800 abrubt werd beeindigd. Hij heeft dit nooit eerder gedaan, dus hopelijk is dit met een format snel te fixen :) laatste firmware zit er al op.

Dringende vraag dus guys...help me out here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:00:
Eeej, allow :)

tijdje gelee alweer datk hier wat heb gepost. Kben nog steeds tevreden met mijn aanschap van de HD-800.

Maar nu hebk ff een vraagje: Hoe moet je de spelere formatteren? kan dat gewoon via WindowsXP?
Blijven de bestanden die nodig zijn om de speler op te starten zo wel behouden?

De reden voor het formatteren is omdat de speler sinds 2 dagen al 2 keer heeft geweigerd om op te starten of een half bootlogo te vertonen. Nu kan dit komen door een aantal keer dat de stroom en plotseling uitlag bij mij thuis en de connectie tussen PC en HD-800 abrubt werd beeindigd. Hij heeft dit nooit eerder gedaan, dus hopelijk is dit met een format snel te fixen :) laatste firmware zit er al op.

Dringende vraag dus guys...help me out here :)
formatteren helpt wel ja... Je kan gewoon in windows formatteren (defraggen kan ook trouwens). De volgende keer dat je de speler opstart maakt hij automagisch de benodigde standaardmappen weer aan..

Ik zou het iig aanbevelen, bij mij heeft het ook al geholpen om probs op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteren is idd een succes gebleken :)
Hij loop weer als een zonnetje and kan dus weer lkr genieten&tjillen

Ciaoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Wat voegt firmware 8.307 toe aan 8.123? Ben erg tevreden over 8.123, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar 8.307...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:06:
Vraagje: Wat voegt firmware 8.307 toe aan 8.123? Ben erg tevreden over 8.123, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar 8.307...

Alvast bedankt!!
Firmware 5.307 (dus van de HD-500) schijnt precies dezelfde firmware te zijn (hoe het eruit ziet, fixes etc.), de bestanden zijn wel anders. De shuffle is nu echt random en hij schijnt de scroll speed eindelijk eens te onthouden.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 10:04 . Reden: Bold tags gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Waarom staat die niet op de Xclef-site dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet, ik wil het alleen even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik weet al waarom die Firmware niet op de Xclef-site staat.
dit is namelijk dezelfde speler in een ander jasje. Ik zou dus niet weten of die firmware ook op de "echte" HD-800 past... ga het niet proberen ook ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Thanatos op 03-12-2004 10:12 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste