Ik heb nu de firmware wat langer getest en er zijn best veel dingetjes veranderd. Mocht het voor sommige mensen onduidelijk zijn hoe je moet upgraden. Download de
firmware hier. Na het uitpakken krijg je twee bestanden, een klein bestand (met menu instellingen) en een groot bestand (de echte firmware).
Hoe update je naar firmware 8.123
1. Koppel je AC adapter en je USB kabel aan je speler.
2. Zet de speler aan en zet in de map "firmware" het
kleine bestand, verwijder alle andere bestanden in de map firmware.
3. Haal alleen de USB kabel eruit, start de speler op, ga naar system initial en zet deze op "yes". Als je het goed doet staat er "wait". Zonee, ga terug naar 1. Zoja, ga verder

.
4. Stop de USB kabel er weer in en zet nu het grote bestand in de map firmware.
5. Haal de USB kabel er uit en start de speler op. KLAAR
Op xclef.com staat een iets uitgebreidere versie. Je radio presets
blijven bewaard!
Wat is er veranderd
Dit is wat mij allemaal opviel.
Tijdens het afspelen van muziek:
• Ander lettertype (oude hd500 lettertype is terug)
• VU meter onderin je scherm. Het vorige nummer is nu niet meer te zien. De VU meter loopt overigens niet "achter" of "out of sync".
• Minuten aanduiding vergroot van max 99 -> 999 min
• Maximaal aantal files vergroot naar 20.000 (kijk maar rechtsbovenaan).
• Het linker kanaal is gelukkig nog steeds links.
Radio:
• Met het indrukken van de jog dial kun je wisselen tussen
preset mode en
tune mode. Met die laatste kun je zoeken naar zenders en deze vastzetten op een bepaalde preset.
• Scan level (in jog dial menu): Gevoeligheid van de ontvanger is in te stellen.
• Sommige dingen staan op een andere plek.
Playlist:
• Maximaal aantal files is flink gestegen (van 100 -> ??? = veel).
• Crash on command

: Wanneer ik een nummer uit de Root\jaren 70\beatles\ in een winamp playlist zet en deze afspeel gaat alles goed. Druk ik daarna 2x op menu en probeer ik van de map "beatles" naar "jaren 70" te gaan, dan crashed de speler per definitie. Verder is de speler nog steeds lekker stabiel, zoals het hoort.
Menu:
• Oplichtende ledjes rechts kunnen niet worden uitgezet. OFF geeft hetzelfde effect als ON. Alleen LED EFFECT doet iets anders.
• Bij veel opties in het menu is een balkje/slider neergezet, zoals bijvoorbeeld bij "recording bitrate". Nu kun je zien wat de minimale en maximale waarde is en hoever je daar nu ongeveer tussen zit. Een soort horizontale scrollbalk.
• Bij alle exit plaatjes staat nu een autootje

• Er is een extra optie voor het opnemen gekomen: Enc time (bij synchronisation). Hiermee moet je aangeven hoe lang de opname gaat duren.
[
Voor 4% gewijzigd door
dr snuggles op 21-07-2004 19:03
]