[Mp3/Ogg-Speler]Xclef HD800 mini-review! Deel 1

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08-2023
jeehaa schreef op 01 september 2004 @ 23:53:
wtf waarom is die xclef er nu alweer uit?! ik ben nog steeds super tevreden met t apparaatje
Ik heb een mail gestuurd naar mp3cdspeler.nl en zij vertelden me dat ze het product niet meer op hun site hadden staan vanwege het kleine aantal spelers dat geleverd werd. Men kon verder niet zeggen wanneer de speler wel weer geleverd werd.
Ik vermoed dus dat de oorzaak bij Xclef zelf ligt...

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben met de afstandsbediening? Bij mij gaat het in het begin meestal wel goed, maar na een tijdje krijg ik problemen. Dan geeft hij op de ab het verkeerde nummer aan, en na een tijdje blijft hij dan gewoon helemaal hangen (10 sec. stop knop ingedrukt houden is het enige dat helpt). Ook springt hij af en toe weer terug naar het nummer dat bezig was toen ik em aanzette. (net alsof hij ineens daar resumed).

Ik heb het hele apparaatje al een keer geformatteerd en alle muziek er opnieuw opgezet, maar dat hielp niet.

Het is in ieder geval zo dat het alleen gebeurd als ik de afstandsbediening aangesloten heb, want in de afgelopen weken gebruik ik hem iets van 3 uur per dag zonder ab, en nog steeds heb ik nergens last van gehad. Ik gebruik overigens de 8123 firmware...

Iemand die hier iets op weet? ik wacht iig op de volgende firmware, maar ik vind het wel zonde als ik die ab gewoon helemaal niet meer kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123442

De HD800 is een prima ding, maar ik gebruik nog steeds de 8.015 firmware. :(
Als ik de upgrades wil downloden van de Xclef site krijg ik lege ZIP files. en daar kan ik niet veel mee.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Zijn er alternatieve download sites voor de firmware of kan iemand het mij toemailen?

bij voorbaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123442

:*) yes gevonden !!

op http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=2563 kon ik de zip met 8.123 toch downloaden.

Ik hoop dat ik na installatie nog steeds zo blij ben :+

grtz

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waar kan je dit ding in godsnaam kopen? :P
Kan het nogal niet vinden eigenlijk, ook op kieskeurig.nl niet... Staat niks bij bij de winkels :(

Zou het graag weten :)

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
sOidivUs schreef op 23 september 2004 @ 15:35:
Kan het nogal niet vinden eigenlijk, ook op kieskeurig.nl niet... Staat niks bij bij de winkels :(

Stuur een mailtje naar mp3spelers, mmport, mp3man, enz. om te vragen of ze 'm nog weer gaan verkopen.

Anoniem: 103689

sOidivUs schreef op 23 september 2004 @ 15:35:

www.advancedmp3players.co.uk daar kun je hem kopen, verzenden naar NL kost niet veel.

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
Anoniem: 103689 schreef op 25 september 2004 @ 14:10:
[...]

www.advancedmp3players.co.uk daar kun je hem kopen, verzenden naar NL kost niet veel.
Wel rekening houden dat daar de VAT (b.t.w.) nog niet bij zit, dus dat je denkt, he, lekker goedkoop (zie op hun site bij "shipping en returns").
Zonder btw en verz.k. kost hij daar ong. 316 euro.
Ben in een goeie bui :) dus hier even de link:
Xclef HD-800

[ Voor 41% gewijzigd door ronaldinho op 25-09-2004 15:21 ]

Anoniem: 106637

ronald1971 schreef op 25 september 2004 @ 15:16:
[...]

Wel rekening houden dat daar de VAT (b.t.w.) nog niet bij zit, dus dat je denkt, he, lekker goedkoop (zie op hun site bij "shipping en returns").
Zonder btw en verz.k. kost hij daar ong. 316 euro.
Ben in een goeie bui :) dus hier even de link:
Xclef HD-800
http://www.advancedmp3pla...pping.php?shipping_item=8
Do I have to pay VAT / Customs Duties on my order if it is being shipped internationally?
If your order is being shipped to a Country who is a member of the European Union (EU), you only need to pay standard UK VAT (as included with every price on our website) - there will be no additional charges / Customs Duties when your parcel arrives with you.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 10:52
Dat is misschien wel een interessant aanbod...

Maar er is van deze speler toch ook een versie met 40 of 60 GB (can't remember) ?
Als dat bedrijf die nou ook zou verkopen... _/-\o_

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Xclef HD 800 en de Iriver H340, maar ik wil voor de Xclef wel een 40 GB schijf eigenlijk :D
Die Iriver vind ik eerlijk gezegd wel erg duur voor iets wat als voornamelijk doel heeft muziek te spelen...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126272

Ik heb het volgende probleem: er komt gewoon geen geluid uit mijn speler als ik de tuner gebruik. Waar ligt dit aan: gebruik de laatste firmware-update.
Ik gebruik wel een andere koptelefoon.
Kan iemand mij helpen?
Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126272 schreef op 16 oktober 2004 @ 11:30:
Ik heb het volgende probleem: er komt gewoon geen geluid uit mijn speler als ik de tuner gebruik. Waar ligt dit aan: gebruik de laatste firmware-update.
Ik gebruik wel een andere koptelefoon.
Kan iemand mij helpen?
Aad
De laatste firmware zit VOL bugs, niet gebruiken !! (ook het advies van mp3spelers.nl) Xclef is bezig met de FINAL versie van een nieuwe firmware. Je moet ze maar eens e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp ik het goed: met ogg bestanden gaan de batterijen korter mee dan MP3 bestanden.
Ik heb ogg betanden en moet elke avond opladen (gebruik per dag max 4uur)

Als ik de laatste firmware gebruik, gaan batterijen dan ook langer mee?

Tenslotte: mijn tuner werkt nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn xclef hd800 ligt nu weer fijn in Zuid-korea. De lampjes aan de zijkant gaan vrij gemakkelijk stuk, net als de harde schijf die er bij mij in zat.

Maar goed, ik ben nu weer wat euro's rijker (gedeeltelijk m'n betaling terug gekregen) op zoek naar een nieuwe hd-player :).
Anoniem: 126272 schreef op 18 oktober 2004 @ 09:34:
Begrijp ik het goed: met ogg bestanden gaan de batterijen korter mee dan MP3 bestanden.
Ik heb ogg betanden en moet elke avond opladen (gebruik per dag max 4uur)
.
Dat is wel erg kort. Hoeveel uur haal je met alleen mp3's afspelen?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 18-10-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben momenteel MP3's aan het afspelen. Heb alle OGG bestanden toch maar omgezet in MP3.
De muziekstukken breken nu in ieder geval niet meer af. Hij speelt nu 5 uur. Laat wel weten wanneer die stopt. :O
Alleen die tuner nog.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn speler is nu gestopt: na het afspelen van alleen mp3, op een rustig geluidsniveau stopt hij er mee na ruim 6 en half uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 126272 schreef op 21 oktober 2004 @ 13:29:
Mijn speler is nu gestopt: na het afspelen van alleen mp3, op een rustig geluidsniveau stopt hij er mee na ruim 6 en half uur
Ik zou hem terug sturen (RMA) en ruilen voor een speler die even duur is. Mochten ze je toevallig een speler willen aansmeren die een stuk goedkoper is, vraag dan om het verschil in prijs tussen de hd800 en de nieuwe speler te laten overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Welke Firmware was een voor het laatste? Ik bedoel eentje die stabiel is. ik heb nu nog steeds 8.037 erop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115832

Probleempje...

Ik veranderde een ID3-tag op mijn HD-800, nu slaat mijn laptop vast, met als gevolg dat ik niet meer op mijn XClef kan komen... Ik kan em nog USB verbinden, maar als hij de schijf analyseert loopt ie ook vast. Opstarten doet ie in elk geval niet meer want dan krijg ik een HDD error... Wat kan ik hieraan doen? Kan ik em nog op 1 of andere manier formateren en de muziek eropnieuw op zetten??

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Wat zijn dit nou voor grappen? Ik heb mijn speler 2 keer teruggestuurd naar Holland Global (wat een prutsers daar, ze verzuimen het om problemen in één keer op te lossen en maken duizenden spelfouten in hun mailtjes, verder zijn ze vergeten contact met me op te nemen op een afgesproken datum).

Anway. Ik heb dus strepen op mijn beeldscherm, die strepen heb ik toen ik de speler voor het eerst had niet gezien. Maar ze zijn er nu. Ik zie ze vooral bij het booten en in het hoofdmenu. Ik heb dus Holland Global (mp3spelers.nl) een lap tekst gemaild waarin ik alles heb uitgelegd en uitleg heb geëist; nu zeggen zij in een één regel tellend, koelbloedig mailtje dat dit "standaard" is bij alle HD800-spelers en dat zij er niks aan kunnen doen. Wtf :?
Heeft één van jullie ook dit soort klachten (strepen op scherm)? En is dat vanaf het begin of niet?

Tot slot: ik ben tot nu toe vrij ontevreden over de speler.. al die problemen/probleempjes :( Heb de speler alleen nog in de zomervakantie kunnen gebruiken en heb hem sinds mei :(

PS. T00L: ik zou even de nieuwste firmware installeren en kijken of dat helpt. Jouw problemen heb ik ook ervaren.

[ Voor 23% gewijzigd door Thanatos op 28-10-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126864

Wat doen jullie toch met die arme xclef, mijn vader heeft zo'n ding en heeft echt nooit geen problemen. Hij heeft nu de nieuwste firmware erop gezet en hij werkt goed. Ik vind het nog steeds een mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik ben er ook nog steeds heel blij mee, al moet ik toegeven dat er wel iets teveel van die kleine probleempjes zijn. Die strepen heb ik niet, en het afspelen gaan meestal ook goed, maar toch blijft hij af en toe nog hangen.
Verder zou ik eigenlijk de afstandsbediening terug moeten sturen, want als ik die erin plug blijft hij ongeveer elk half uur helemaal hangen... wordt je ook niet echt goed van...

Maar buiten dat alles heb ik nog steeds een paar uur per dag lol van het ding... Al zou ik mensen die nu op zoek zijn naar een nieuwe HD speler niet deze aanraden door al die kleine dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De problemen met mijn XClef zijn opgelost!!

Steeds maar opnieuw toegang proberen te krijgen tot mijn harde schijf in de speler. Toen dat eenmaal gelukt was, heb ik alles gekopieerd naar mijn harde schijf van mijn laptop, BEHALVE de map waarin dus een 'fout' is opgetreden (deze map was dus totaal niet meer benaderbaar). Hierna heb ik de schijf geformateerd en de MP3 bestanden teruggezet. Het werkt nu allemaal weer naar behoren. Dit was het 1e probleem dat ik had met de XClef sinds dat ik em gekocht heb (mei), en ik hoop ze niet weer tegen te komen.

Kan wel een tip geven: Wil je ID3Tags aanpassen van files die op je MP3 speler staan? Kopieer deze mappen naar de harde schijf van je notebook/pc, verander ze daar en kopieer ze terug naar je MP3 speler!!! (werkt ook een stukkie sneller!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Niemand heeft dus strepen op het beeldscherm? Goed kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Kick: niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BadBoy18 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:56:
Welke Firmware was een voor het laatste? Ik bedoel eentje die stabiel is. ik heb nu nog steeds 8.037 erop.
dat is wel een oude firmware de nieuwste is dacht ik 8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt, maar bij het opstarten zie ik bij dat plaatje wel heel lichtjes strepen op de beeldlijnen waar veel puntjes zwart zijn (vaag uitgelegd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).... maargoed, volgens mij is dat vrij normaal, en bij het gewone schermpje heb ik er niet echt last van (het valt zeker niet op in elk geval)..

Ik weet dus niet hoe storend het bij jou is, maar ik heb absoluut geen 'last' van de strepen (ook al zie ik ze dus wel als ik goed kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
DocB schreef op 02 november 2004 @ 13:59:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt, maar bij het opstarten zie ik bij dat plaatje wel heel lichtjes strepen op de beeldlijnen waar veel puntjes zwart zijn (vaag uitgelegd, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel).... maargoed, volgens mij is dat vrij normaal, en bij het gewone schermpje heb ik er niet echt last van (het valt zeker niet op in elk geval)..

Ik weet dus niet hoe storend het bij jou is, maar ik heb absoluut geen 'last' van de strepen (ook al zie ik ze dus wel als ik goed kijk)
Dan denk ik inderdaad dat we allebei hetzelfde bedoelen. Ook ik zie ze niet bij het afspelen van songs, maar wel in het hoofdmenu en bij het opstarten.
Ik baal er wel van en vraag me af waarom dit me niet eerder is opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Thanatos schreef op 02 november 2004 @ 17:00:
[...]

Dan denk ik inderdaad dat we allebei hetzelfde bedoelen. Ook ik zie ze niet bij het afspelen van songs, maar wel in het hoofdmenu en bij het opstarten.
Ik baal er wel van en vraag me af waarom dit me niet eerder is opgevallen...
Die streepjes zijn standaard, daar is verder ook niets mis mee. Je ziet het alleen bij het opstarten van je logo en zeg nu zelf: Heb je er last van tijdens het afspelen van mp3's? Je ziet het dan geen eens.

En ja, mp3cdspelers stuurt soms niet goed werkende mp3spelers toch terug. Ik had hetzelfde. Ze beloofde bij mij ook om de verzendkosten de 2e keer te vergoeden: Nog niks van gezien. Die spelfouten zullen wel komen omdat ze het druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
wwillem schreef op 02 november 2004 @ 22:29:
[...]
En ja, mp3cdspelers stuurt soms niet goed werkende mp3spelers toch terug. Ik had hetzelfde. Ze beloofde bij mij ook om de verzendkosten de 2e keer te vergoeden: Nog niks van gezien.
Ook ik heb inderdaad nog geen vergoeding gezien van de verzendkosten...

En die strepen zijn inderdaad geen groot probleem of zo, maar voor een apparaat van 350+ euro is het toch ehm, hoe zeg je dat; vervelend? Slordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125204

Misschien dat iemand de openingspost eens terug moet updaten want alle foto's zijn niet meer zichtbaar en geven kruisjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Anoniem: 125204 schreef op 04 november 2004 @ 17:27:
Misschien dat iemand de openingspost eens terug moet updaten want alle foto's zijn niet meer zichtbaar en geven kruisjes!
mwah, ik betwijfel of daar nog echt animo voor is. De speler lijkt niet echt meer verkocht te worden, en de mensen die geinteresseerd zijn knappen wel af op de klachten hierzo. Ook de firmware is al een tijdje niet meer geupdate, dus ik denk dat dit topic toch wel langzaam weg gaat zakken binnen niet al te lange tijd.

Ben zelf nog prima tevreden, maar ik denk dat er gewoon genoeg nieuwe alternatieven op de markt zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83429

Eeej, allow :)

tijdje gelee alweer datk hier wat heb gepost. Kben nog steeds tevreden met mijn aanschap van de HD-800.

Maar nu hebk ff een vraagje: Hoe moet je de spelere formatteren? kan dat gewoon via WindowsXP?
Blijven de bestanden die nodig zijn om de speler op te starten zo wel behouden?

De reden voor het formatteren is omdat de speler sinds 2 dagen al 2 keer heeft geweigerd om op te starten of een half bootlogo te vertonen. Nu kan dit komen door een aantal keer dat de stroom en plotseling uitlag bij mij thuis en de connectie tussen PC en HD-800 abrubt werd beeindigd. Hij heeft dit nooit eerder gedaan, dus hopelijk is dit met een format snel te fixen :) laatste firmware zit er al op.

Dringende vraag dus guys...help me out here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Anoniem: 83429 schreef op 10 november 2004 @ 19:00:
Eeej, allow :)

tijdje gelee alweer datk hier wat heb gepost. Kben nog steeds tevreden met mijn aanschap van de HD-800.

Maar nu hebk ff een vraagje: Hoe moet je de spelere formatteren? kan dat gewoon via WindowsXP?
Blijven de bestanden die nodig zijn om de speler op te starten zo wel behouden?

De reden voor het formatteren is omdat de speler sinds 2 dagen al 2 keer heeft geweigerd om op te starten of een half bootlogo te vertonen. Nu kan dit komen door een aantal keer dat de stroom en plotseling uitlag bij mij thuis en de connectie tussen PC en HD-800 abrubt werd beeindigd. Hij heeft dit nooit eerder gedaan, dus hopelijk is dit met een format snel te fixen :) laatste firmware zit er al op.

Dringende vraag dus guys...help me out here :)
formatteren helpt wel ja... Je kan gewoon in windows formatteren (defraggen kan ook trouwens). De volgende keer dat je de speler opstart maakt hij automagisch de benodigde standaardmappen weer aan..

Ik zou het iig aanbevelen, bij mij heeft het ook al geholpen om probs op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Formatteren is idd een succes gebleken :)
Hij loop weer als een zonnetje and kan dus weer lkr genieten&tjillen

Ciaoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: Wat voegt firmware 8.307 toe aan 8.123? Ben erg tevreden over 8.123, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar 8.307...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115832 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:06:
Vraagje: Wat voegt firmware 8.307 toe aan 8.123? Ben erg tevreden over 8.123, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar 8.307...

Alvast bedankt!!
Firmware 5.307 (dus van de HD-500) schijnt precies dezelfde firmware te zijn (hoe het eruit ziet, fixes etc.), de bestanden zijn wel anders. De shuffle is nu echt random en hij schijnt de scroll speed eindelijk eens te onthouden.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 106637 op 21-11-2004 10:04 . Reden: Bold tags gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Waarom staat die niet op de Xclef-site dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet ik niet, ik wil het alleen even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik weet al waarom die Firmware niet op de Xclef-site staat.
dit is namelijk dezelfde speler in een ander jasje. Ik zou dus niet weten of die firmware ook op de "echte" HD-800 past... ga het niet proberen ook ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Thanatos op 03-12-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar als je kijkt naar de link om de nieuwe versie te downloaden, staat dr toch duidelijk HD800 in:

http://asono.com/products/51/HD800_Ver8307.zip

kvind ze wel "spingen" van 037 naar 123 en dan opeen 307....niet echt logisch of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 10:35
Deze dag zal ik herrinneren als een van mijn zuurste dagen in mn leven..

Fiets vanmorgen naar treinstation...had veel haast dus ik fietsen als un gek.
Trein gehaald...zit ik in de trein, wil wat muziek gaan luisteren..wilde de xclef uit mn
broekzak halen.........weg.....verdwenen....onder 't fietsen eruit gevallen!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

En de trein reed net aan..dus kon niet meer terug. Ben nu net thuis en uiteraard de hele route 5keer nagekeken maar nix hè :/ :'(

Ben 'm dus kwijt...weg €400......

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90533

Voodooforever schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:46:
Deze dag zal ik herrinneren als een van mijn zuurste dagen in mn leven..

Fiets vanmorgen naar treinstation...had veel haast dus ik fietsen als un gek.
Trein gehaald...zit ik in de trein, wil wat muziek gaan luisteren..wilde de xclef uit mn
broekzak halen.........weg.....verdwenen....onder 't fietsen eruit gevallen!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

En de trein reed net aan..dus kon niet meer terug. Ben nu net thuis en uiteraard de hele route 5keer nagekeken maar nix hè :/ :'(

Ben 'm dus kwijt...weg €400......
;(

Anoniem: 113584

Het is akelig rustig hier.

Sinds een dag of twee staat er nieuwe firmware op de Xclef site.
Het is versie 8.307, dezelfde die al onofficieel in omloop was.
Nu ga ik toch maar upgraden.

Mijn HD800 doet het nog steeds goed, op het ene kapotte ledje in de vol+ toets na.
Het dipje in het geluid tussen de nummers is (vrijwel) weg sinds ik alle muziek erafgehaald heb en daarna weer teruggezet. De diskspace was blijkbaar teveel versnipperd geraakt door het wissen van nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb de mijne ge-upgraded (goed nederlands). Maar ik heb nog steeds problemen met mijn tuner. Hij vindt gewoon geen zenders (in de randstad). Kan het soms liggen aan de koptelefoon. Ik gebruik niet het originele exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113584

Zonet mijn speler ge-upgraded naar 8.307. Het werkt fantastisch en ook het probleem met de drop-outs en kraakjes bij HD activiteit lijkt helemaal voorbij. :) Eindelijk een volwassen firmware _/-\o_
Maar de speler is inmiddels nauwelijks nog te koop volgens mij.

De tuner gebruik ik niet veel. Ik woon 15 km van de zendmast van Smilde en heb zelfs een beetje last van overstuurd geluid, het klinkt af en toe nogal rauw. De zwakkere stations komen er inderdaad niet zo goed door. Maar ik beluister ik toch het liefst mijn eigen muziekverzameling.

Ik gebruik een Sennheiser MX400 oortelefoon. Het kan best zijn dat dat verschil maakt bij de ontvangst. De originele oortelefoon gebruik ik niet vanwege de zeer matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

jeehaa schreef op woensdag 16 juni 2004 @ 20:26:
het is alweer een weekje of wat stil hier maar ik ben maar wat tevreden met het apparaat. hij lijkt een zelf helende verzorging te hebben want in een paar dagen tijd na mijn grote problemen verdwenen de problemen langzamerhand. nu heb ik dus een vol fuctionerende speler zonder echt noemenswaardige problemen. soms na een paar uur spelen dat ie ff crashed maar dan hersteld is zich prima
Hey, ik heb precies hetzelfde probleem zoals jij omschreven hebt. Hij start moeilijk op soms, je hoort em zoemen en klikken. Als je lang wacht krijg je het boot scherm en geeft ie een hdd-error.
Wat heb jij precies gedaan om em weer werkend te krijgen en welke firmware? bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Anoniem: 113584 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:06:

Mijn HD800 doet het nog steeds goed, op het ene kapotte ledje in de vol+ toets na.
Het zou geen toeval zijn, ik heb hier ook last van dat Vol+ knopje. bij de eerste speler moest je meer druk op de die knopje uit oefenen anders reageerde ie niet. toen is ie omgeruild, en sinds een maandje is die vol + ook bij de 2de speler weer net als de eerste gaan worden, en dit keer is die lampje nog eens uitgevallen. zou het toch aan de bijgeleverde hoesje liggen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 10852 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:11:
Hey, ik heb precies hetzelfde probleem zoals jij omschreven hebt. Hij start moeilijk op soms, je hoort em zoemen en klikken. Als je lang wacht krijg je het boot scherm en geeft ie een hdd-error.
Wat heb jij precies gedaan om em weer werkend te krijgen en welke firmware? bvd :)
Bij mij was het einde verhaal voor de Xclef. Rma aangevraagd en de speler uitgezwaaid. Na 4 weken een gerepareerd exemplaar gehad welke hetzelfde probleem had. Daarna gewoon geld terug gehad.
BadBoy18 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:48:
Het zou geen toeval zijn, ik heb hier ook last van dat Vol+ knopje. bij de eerste speler moest je meer druk op de die knopje uit oefenen anders reageerde ie niet. toen is ie omgeruild, en sinds een maandje is die vol + ook bij de 2de speler weer net als de eerste gaan worden, en dit keer is die lampje nog eens uitgevallen. zou het toch aan de bijgeleverde hoesje liggen?
Als je licht tegen een ledje aan tikt gaat de led stuk. Bijvoorbeeld doordat hij in je broekzak zit en hij gaat tegen de deurpost aan terwijl je loopt. De hd800 is niet zo stevig als de hd500 volgens mij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
wwillem schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:37:
[...]

Als je licht tegen een ledje aan tikt gaat de led stuk. Bijvoorbeeld doordat hij in je broekzak zit en hij gaat tegen de deurpost aan terwijl je loopt. De hd800 is niet zo stevig als de hd500 volgens mij :D.
wel vaag dat eerst de led knop alleen reagert als je harder erop drukt. en vervolgens valt het lampje uit.
ik kan mij niet voorstellen dat twee verschillende eigenaren blind zijn en steeds tegen meuren en deuren met hun Xclef aan botsten |:( :P

ik moet ze nog steeds bellen voor de HDD probleem van een tijdje terug. als de schijf 80% vol is dan red ik me nog wel. maar zodra nog een bestand erop gaat (tussen de 200 en 900 MB) dan duurt het uren, vervolgens krijg ik een foutmelding en hoor je een tik geluid, schijf draait en tikt. draait en tikt. vanaf dat punt kan ik geen nieuwe bestanden meer erop zetten, ook het lezen van de oude bestanden duurt heel lang. einige oplossing is dan een format. die weer goed is, tot dat ik weer bij dat laatste 10 a 20% kom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:29:
ik moet ze nog steeds bellen voor de HDD probleem van een tijdje terug. als de schijf 80% vol is dan red ik me nog wel. maar zodra nog een bestand erop gaat (tussen de 200 en 900 MB) dan duurt het uren, vervolgens krijg ik een foutmelding en hoor je een tik geluid, schijf draait en tikt. draait en tikt. vanaf dat punt kan ik geen nieuwe bestanden meer erop zetten, ook het lezen van de oude bestanden duurt heel lang. einige oplossing is dan een format. die weer goed is, tot dat ik weer bij dat laatste 10 a 20% kom.
Ik zou hem meteen RMA doen en een nieuwe speler uitkiezen nu je nog garantie hebt. De hd800 wordt toch niet meer geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
wwillem schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Ik zou hem meteen RMA doen en een nieuwe speler uitkiezen nu je nog garantie hebt. De hd800 wordt toch niet meer geleverd.
kan ik dan ook via RMA een nieuwe speler krijgen die netzoveel kan als de huidige speler? of krijg ik een betere? :P wordt ook de accessoires (AB) mee omgeruild?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Vreemd, ik heb bij mp3spelers.nl laatst een HD800 gehad na een negatieve reactie op de shop survey. Dit na een belachelijke RMA procedure met een kapotte H&B HD500. Wel opvallend dat ik toch een HD800 opgestuurd krijg, maar dan wel met bovengenoemde problemen :|
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je een andere speler kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:35:
kan ik dan ook via RMA een nieuwe speler krijgen die netzoveel kan als de huidige speler? of krijg ik een betere? :P wordt ook de accessoires (AB) mee omgeruild?
Je hebt geen recht op een andere speler. Wat ze kunnen doen is het volgende:
1) Je een gerepareerde hd800 geven.
2) Jouw speler opsturen naar korea en je 4 weken laten wachten.
3) Jouw keuze uitvoeren.
Je kan bijvoorbeeld bellen / mailen en vragen of je jouw kapotte speler om kan ruilen voor een alternatieve speler :).
Anoniem: 10852 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:37:
Vreemd, ik heb bij mp3spelers.nl laatst een HD800 gehad na een negatieve reactie op de shop survey. Dit na een belachelijke RMA procedure met een kapotte H&B HD500. Wel opvallend dat ik toch een HD800 opgestuurd krijg, maar dan wel met bovengenoemde problemen :|
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je een andere speler kreeg?
De HD800 is absoluut niet slecht hoor. Wanneer hij het goed doet bij je heb je toch geen reden om te klagen :? Alstie stuk gaat kun je altijd nog een RMA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:56:
De HD800 is absoluut niet slecht hoor. Wanneer hij het goed doet bij je heb je toch geen reden om te klagen :? Alstie stuk gaat kun je altijd nog een RMA doen.
M'n HD800 heeft om de zoveel tijd dat hij niet meer werkt, het bekende zoemend/tikkend geluid en een simpele reset verhelpt dit niet. |:( Dus sprake van geen problemen is er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 10852 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:39:
M'n HD800 heeft om de zoveel tijd dat hij niet meer werkt, het bekende zoemend/tikkend geluid en een simpele reset verhelpt dit niet. |:( Dus sprake van geen problemen is er niet ;)
Dan kan die dus ook RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134425

Ik ben al ettelijke weken op zoek naar een hdd mp3 player maar ben nog steeds aan het twijfelen tussen een iRiver h140 of deze Xclef hd 800-500

De bedoeling is om de player aan te sluiten aan stereoinstallatie, afstandsbediening, grootte, radio enz maken dus weinig uit. Vooral capaciteit (40gb), auto track separartion, prijs, mogelijkheid tot deftig aansluiten op stereo is belangrijk

Ik zou voor de h140 opteren om volgende redenen

-heeft optical/analog line in/out
-40gb
-klein, afstandsbediening (kan dus evt ook als deftige walkman dienen)

MAAR:
-geen auto encoding track separation,
-iets te duur naar m'n goesting,
-batterij moeilijker vervangbaar naart schijnt,
-slechte reputatie kwa firmware ter beschikking stellen
-ik ben niet zeker of die unit met meest recente firmware meer als 9999 liedjes aankan
-zou nogal traag worden vanaf er veel liedjes opstaan en zeker als je met database werkt

Daarentegen heeft de xclef ook zijn voordelen

-50 euro goedkoper
-auto encoding track separation
-zou sneller zijn in opstarten
-kan ik ook als walkman gebruiken als ik afstandsbediening erbij koop
-goede service en firmware updates
-kan tot 25000 files aan
-optical line in

MAAR:

-slechts 20gb dus eigenlijk duurdere player
-en vooral geen line out dus moet ik dat ding via de oortelefoonuitgang aansluiten maar die heeft slechts vermogen van 10mW (in tegenstelling tot de h140 met 20mW)

en dan nog de Xclef 500 40gb

-op advanced mp3 players site verkopen ze die reconditionned voor 200 euro
-goede service en firmware updates
-makkelijk vervangbare en goedkope batterij en harde schijf (hoewel ik wel toekom met 40gb)

MAAR
-geen track separation,
-kan ik ook niet als walkman gebruiken want te groot
-en eveneens maar 10mW output,
-bovendien lijkt me dit stillaan verouderde unit
-geen optical line in
-naart schijnt kan je geen muziek afspelen als hij aan het opladen is en moet je het spul aanzetten om op te laden terwijl het scherm blijft branden

Kortom mijn vragen?

-Wie kan me uit dit dilemma helpen en weet meer over deze dingen?
-Is 10mW voldoende om op stereo aan te sluiten? zonder dat ik volume van stereo 10 keer zo hard moet zetten!
-Wat is eigenlijk het exacte verschil met een line out buiten het feit dat volume daarvan niet regelbaar is en dat het groter vermogen heeft dan oortjesuitgang
-Weet er iemand waar je een Xclef hd 800 40gb kan aanschaffen want deze vekoopt men percies niet? Prijs?
-Is de aanschaf van een reconditionned unit wel te vertrouwen? Hoe zit het dan met de oorspronkelijke garantie ervan?
-Is de batterij van de xclef 800 even makkelijk te vinden als die van de 500?
-Wie weet er hoeveel files de h140 aankan?
-Kan je de Xclef aansluiten op adapter en dan toch muziek afspelen doorheen versterker van stereo tijdens opladen? zou toch moeten kunnen, maar ge hoort vanalles?
-Moet ik mss aan andere players denken?
-Kan ik de batterijduur opdrijven van deze players door andere batterij te kopen die erin past en zo ja welke?

Momenteel gaat m'n voorkeur uit naar de h140 zeker als de Xclef 800 niet in 40gb versie bestaat maar de slechte service van iRiver zit me wat tegen evenals het niet automatisch onderscheiden van tracks en in laatste instantie de prijs en het batterijprobleem

Ah ja
ik ben iemand die graag degelijk gerief heeft zonder al te veel gadgets (zoals kleurenscherm, 200 EQ modes, foto's en video's bekijken, ....)dat minstens 5jaar en langer mee kan gaan Mijn bedoeling is om al mijn MD muziek naar MP3 player over te zetten (vandaar dat auto encoding track seperation mij zo handig lijkt)

alvast bedankt voor dit te lezen, help me aub uit dit trilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Is de helpdesk ook net zo vriendelijk tegen jullie? Net als vroeger, de eerste e-mail berichtje wordt direct beantwoord, en de tweede wordt gewoon weer genegeerd. Dan krijgt hotmail de schuld, of dat ze nooit dat e-mail bericht ontvangen hebben, vervolgens mag ik ze weer mailen, met hetzelfde @ adres, en wonder boven wonder, die komt wel gewoon aan. Terwijl het allemaal hetzelfde afzender en ontvangers @ adressen zijn. De vorige keer moest ik 2 maanden wachten op een omruiling van een DOA.
Ik begin nu echt mijn geduld te verliezen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je mp3spelers.nl bedoelt, dat is idd een ramp. Maar dat is meer een plaats voor shop survey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Is het nou erg om die Anoso firmware te gebruiken?
En waarom is de Xclef firmware zo'n tijd niet geüpdate :? Alsof alles goed werkt...

Oja, ik kan die zip-files van Xclef.com niet openen.

[ Voor 20% gewijzigd door Thanatos op 17-03-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanatos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:27:
En waarom is de Xclef firmware zo'n tijd niet geüpdate :? Alsof alles goed werkt...

Firmware is en blijft niet echt een sterk punt van HD800, kzou er dus ook niet te veel van verwachten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Anoniem: 10852 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:24:
[...]

Firmware is en blijft niet echt een sterk punt van HD800, kzou er dus ook niet te veel van verwachten B)
Nee, maar als je die .zip file niet eens kunt openen :? |:( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Thanatos schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:31:
[...]

Nee, maar als je die .zip file niet eens kunt openen :? |:( }:O
dat is een proxy, firwall, router, nat of weet ik veel probleem :P
Ik heb nog nooit zipjes die van xclef website gedownload zijn kunnen openen. vraag of iemand naar je wilt mailen.
anders zijn die zipjes corrupt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanatos schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:27:

Die Asona speler is precies hetzelfde apparaat als de XCLEF HD-800 of de DMC XCLEF 800 bijvoorbeeld. Van de XCLEF HD-500 zijn bijvoorbeeld ook ongeveer tien broeders, die dus precies hetzelfde zijn.

Conclusie: die firmware past ook gewoon op de XCLEF HD-800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 18-05 11:00
zo, m'n xlcef heeft het gepresteerd om met die nieuwe firmware zelfstandig een format uit te voeren. mijn hele root is leeg, startte niet meer op etc. zelfs laden werkt niet meer normaal.

hoe lang was die garantie die je krijgt?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Van mp3spelers.nl (als je hem daar gekocht hebt):

Garantie:
MP3spelers.nl biedt op (bijna) al haar producten minimaal 1 of 2 jaar fabrieksgarantie mits het product niet is opengeschroefd, zwaar is beschadigd of is gevallen. De bestelling wordt geleverd met een overzichtelijke factuur dit is ook tevens het garantiebewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129643

Anoniem: 10852 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:24:
Als je mp3spelers.nl bedoelt, dat is idd een ramp. Maar dat is meer een plaats voor shop survey :)
ik vind mp3spelers nergens meer in de shop survey, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja bij mp3cdspelers.nl vandaan (is hetzelfde bedrijf, holland global)

ik ga ze van de week wel stalken want aan een kapotte xclef heb ik een hekel, kweenie hoe t bij jullie zit ;)

iig hij doet ENORM lang over het opstarten en geeft na 15 min een lege lijst. Radio doet het wel maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
jeehaa schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:19:
ja bij mp3cdspelers.nl vandaan (is hetzelfde bedrijf, holland global)

ik ga ze van de week wel stalken want aan een kapotte xclef heb ik een hekel, kweenie hoe t bij jullie zit ;)

iig hij doet ENORM lang over het opstarten en geeft na 15 min een lege lijst. Radio doet het wel maar ja...
Dan werkt ie toch goed? Zonde van je geld om terug te sturen dat ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik ben echt in staat om er een stuitertest mee te gaan doen. als hij het moet doen doet hij t niet en als je wilt dat hij het niet doet doet hij het ook daadwerkelijk niet. ik ben dus maar in 1 situatie 'te vreden' alleen jammer dat het mij alleen maar om de andere situatie gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
jeehaa schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:56:
ik ben echt in staat om er een stuitertest mee te gaan doen. als hij het moet doen doet hij t niet en als je wilt dat hij het niet doet doet hij het ook daadwerkelijk niet.
Geniale conclusie. Daar was ik al 3 maanden na aanschaf achter. (8> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
problem solved. volledige format, nieuwe fw en mp3's er opnieuw op. draait nu weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
jeehaa schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:29:
problem solved. volledige format, nieuwe fw en mp3's er opnieuw op. draait nu weer als een zonnetje
Totdat ie weer rare toeren gaat uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:35
waar is de xclef hd800 mini te koop want bij mp3spelers staat hij niet en ik kan heb ook nergens anders vinden, in de pricewatch staat ie ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
powerguy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:26:
waar is de xclef hd800 mini te koop want bij mp3spelers staat hij niet en ik kan heb ook nergens anders vinden, in de pricewatch staat ie ook niet :S
Volgens mij wordt ie niet meer verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
oh jammer, dan maar wachten op een nieuwe mp3 speler of de xclef hd500 alleen die is nu al redelijk oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
powerguy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:38:
oh jammer, dan maar wachten op een nieuwe mp3 speler of de xclef hd500 alleen die is nu al redelijk oud.
Is de iPod mini of die kleine Creative niks?
Ik gebruik deze HD800 met 20 GB nu een jaar, maar eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit helemaal vol gestopt met MP3's. Hoogstens een keer 6 GB gebruikt. Dus overweeg ze, zou ik zeggen, zeker gezien de zeer geringe omvang van die minispelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
powerguy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:38:
Waarom wil je zo graag een Xclef hebben dan? Er zijn ook een hoop andere spelers die goed zijn. iRiver, Cowon en Archos bieden interessante spelers met harde schijf, hebben geen drivers of software nodig, bieden goed geluid en kosten rond de 310~330 euro. Net als de niet meer leverbare Xclef. Sommige spelers hebben een kleuren scherm en zelfs video ondersteuning met een tv-out!

In de Gadget talk of met de search zijn er grote topics met genoeg informatie hierover te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
ja ik zit te twijfelen nu tussen de:
xclef hd500 - 20gig radio
archos gmini 220 - 20gig foto ondersteuning heel klein
iriver h10 - 5gig foto + radio + kleurenscherm
alle 3 rond de 250 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
powerguy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:35:
ja ik zit te twijfelen nu tussen de:
xclef hd500 - 20gig radio
archos gmini 220 - 20gig foto ondersteuning heel klein
iriver h10 - 5gig foto + radio + kleurenscherm
alle 3 rond de 250 euro...
Van de HD500 weet ik alleen dat ie gigantisch is qua omvang... dus die zou ik bij voorbaat al niet kopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verdomme. Vanavond heb ik mijn speler nodig (feestje) en hij geeft weer kuren. Ik kan niet meer formatteren (bij twee blokjes stopt het en gaat de HD rare geluiden maken). Verder slaat het geluid dikwijls over naar een ander MP3-bestand (je krijgt dus 2 liedjes die door elkaar heen lopen). En als ik een liedje wil opzetten duurt het soms minuten voordat hij eindelijk begint met afspelen.
Daar komt bij dat mijn garantietermijn bij MP3spelers.nl (Holland Global) sinds 4 mei afgelopen is.
KLOTE DING!

[ Voor 14% gewijzigd door Thanatos op 07-05-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Kheb hier nu al meerdere weken de Xclef hd800 liggen van men vriendin, maar die weigert dus echt alle dienst:

*Opstarten op batterij herlaad hij telkens
*opstarten zonder batterij en adapter: herlaad telkens
*opstarten zonder hdd en zonder batterij met hdd, loopt hij vast en na terug hdd aansluiten herlaad hij steeds weer.

Hij komt dus nooit in het menu waar ik dingen kan instellen en/of mp3tjes kan afspelen.

Bovenstaand middel van hdd uithalen en batterij loskoppelen hielp altijd bij men hd500, en nu nog steeds.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? is er een deffect?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Helaas pech voor sommigen onder ons.

Toen ik voor het laatst belde kreeg ik een of andere vage vent uit Amsterdam aan de lijn. Die beweerde dat mp3holland zich niet meer mee bemoeit, en dat dit bedrijf uit Amsterdam overnam.
Ik zou rond juni gebeld worden zodat alle xclef's naar Korea gestuurd zou worden, tot de dag van vandaag heb ik niks gehoord.

Dit is een wijze les geworden, koop een echte/bekende merk, uit een echte winkel. Die 100 euro extra kan me niks meer schelen zolang de service/garantie in orde is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BadBoy18 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:31:
Helaas pech voor sommigen onder ons.

Toen ik voor het laatst belde kreeg ik een of andere vage vent uit Amsterdam aan de lijn. Die beweerde dat mp3holland zich niet meer mee bemoeit, en dat dit bedrijf uit Amsterdam overnam.
Ik zou rond juni gebeld worden zodat alle xclef's naar Korea gestuurd zou worden, tot de dag van vandaag heb ik niks gehoord.

Dit is een wijze les geworden, koop een echte/bekende merk, uit een echte winkel. Die 100 euro extra kan me niks meer schelen zolang de service/garantie in orde is.
Mwa, Xclef is toch zeker geen een of ander B-merk volgens mij, en er zijn genoeg internetwinkels die wel gewoon goeie service en garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
DeNB3rt schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:02:
Kheb hier nu al meerdere weken de Xclef hd800 liggen van men vriendin, maar die weigert dus echt alle dienst:

*Opstarten op batterij herlaad hij telkens
*opstarten zonder batterij en adapter: herlaad telkens
*opstarten zonder hdd en zonder batterij met hdd, loopt hij vast en na terug hdd aansluiten herlaad hij steeds weer.

Hij komt dus nooit in het menu waar ik dingen kan instellen en/of mp3tjes kan afspelen.

Bovenstaand middel van hdd uithalen en batterij loskoppelen hielp altijd bij men hd500, en nu nog steeds.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? is er een deffect?
thanks!
Hoi, probeer de speler aan te sluiten via de USB op je PC. Daarna formateer je de speler en installeert hem opnieuw. That should do the trick!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
RoD schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:45:
[...]

Mwa, Xclef is toch zeker geen een of ander B-merk volgens mij, en er zijn genoeg internetwinkels die wel gewoon goeie service en garantie hebben.
ik vind van wel.. zou best kunnen dat mijn speler veel keuren had.
toch doe ik de volgende keer mijn aankop bij een echte winkel.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

de ervaring is voor iedereen verschillend. ik heb meer gezei kgehad met 'normale' winkels dan met internet winkels en daarbij maakt het niks uit of het A b of c merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ToolRules schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:06:
[...]

Hoi, probeer de speler aan te sluiten via de USB op je PC. Daarna formateer je de speler en installeert hem opnieuw. That should do the trick!!
Ik heb hem vandaag geformatteerd, echt, heeft me veel tijd gekost want de speler deed men windows constant vastlopen, heb dus gewoon veel geduld gehad, en nu is ie eindleijk geformatted. Opstarten met adapter doet ie perfect, ik woei!

ok,wat muziekjes eropzetten (met adapter) lukte ook, start ik hem opnieuw af, speelt ie perfect!

doe ik adapter eraf,wilt ie niet starten, hangt hij en zegt ie hdd error!en slaat ie af.

Als ie aanstaat en speelt met adapter en ik die uittrek,speelt ie eff verder en loopt ie dan ook na enkele seconden vast.

Wat heb ik al gedaan? volledige format, firmware opnieuw geinstalled.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Okay, je bent in elk geval al verder ;-)

Is je accu/batterij vol?
Kzou em eerst helemaal volladen en zowieso de MP3 bestanden met adapter overzetten. Als ie vol is, speler uitzetten, adapter verwijderen en opstarten zonder adapter. Ben benieuwd wat er dan gebeurt...
Welke firmware staat er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Kzou em eerst helemaal volladen en zowieso de MP3 bestanden met adapter overzetten. Als ie vol is, speler uitzetten, adapter verwijderen en opstarten zonder adapter. Ben benieuwd wat er dan gebeurt...
Welke firmware staat er op?

Bestanden hebk met de adapter overgezet, opstarten met adapter werkt perfect,vanals ik de adapter eruit trek begint de hdd hele tijd maar op te spinnen en als ik een ander liedje kies loopt ie vast. Volgens mij is er wat met de hdd, want als ik hem opstart zonder netspanning zegt ie na een eindje te blijven hangen op het opstartscherm "hdd error".

Mss heb ik nu al wat meer gevonden in de goede (slechte :() richting.
Zitten er dode clusters in mss :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
Je zou em idd ff in Windows kunnen controleren op bad sectors... Kheb alleen toch een vermoeden dat het te maken heeft met de voeding. Laad hij helemaal op tot 100%? En als je em daarna, na het vastlopen weer aanzet, is ie dan nogsteeds vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Mensen,

ik en een andere HD800-gebruiker proberen een soort ik wil hulp met mijn defecte Xclef HD800-speler-front op te richten. Beiden hebben we problemen ervaren in het contacteren van Holland Global en beiden beschikken we nu over defecte spelers waarvan de garantietermijnen verlopen zijn - maar de problemen waren al vóór het verlopen van de garantietermijnen aanwezig.

Omdat de problemen met de speler en de distributeur zich in de loop der tijd hebben opgestapeld en er niet altijd goed wordt meegewerkt door de distrubuteur (zo is de contactpersoon die RMA moet afhandelen al maanden onbereikbaar) proberen we hoe dan ook alsnog gerechtigheid te krijgen.

Mensen die ook problemen hebben met hun speler of vragen hebben kunnen zich richten tot René - renedijkhof at gmail dot com. Of je kunt mij contacteren (zie profiel).

Let op: wij zijn geen RMA-punt ofzo, doel is vooralsnog onze kans op slagen te verhogen door elkaar bij te staan.

For justice! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thanatos op 09-08-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

holland media bestaat toch nog wel? ze zijn alleen iets heel anders gaan doen. ik mag aannemen dat ze dan vanhun oude bedrijfstak toch nog de RMA's moeten afhandelen.. dat wordt een zaak voor de ombudsman zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Anoniem: 82071 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:28:
holland media bestaat toch nog wel? ze zijn alleen iets heel anders gaan doen. ik mag aannemen dat ze dan vanhun oude bedrijfstak toch nog de RMA's moeten afhandelen.. dat wordt een zaak voor de ombudsman zo te horen.
Je bedoelt Holland Global :) Ja, dat bedrijf bestaat nog.

De domeinnaam/winkel mp3spelers.nl is echter overgenomen door Tu & Tu Consumer Electronics.

Wat betreft het afhandelen van RMA-gevallen door Holland Global.. dat verloopt inderdaad niet echt soepel. Vandaar dat we nu samenwerken om alsnog onze doelen te bereiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik trap even een oude koe uit de sloot:

heb mijn HD-800 eens uit het stof gehaald en zoek nu de laatste firmware die te verkrijgen was. Xclef is gestopt met de ondersteuning en dus moet ik het doen met een enkel zip-filetje met de 8.307 firmware die iemand hier misschien nog wel heeft. Dus als je iets hebt, laat het ajb weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 19-05 12:23

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Poe, dat ding leeft al eventjes niet meer bij mij. Ik had datzelfde probleem met dat het apparaat niet meer wil bewegen als de stekker er niet in zit en ik heb het niet meer verder werkend gekregen (zat erover te denken om de custom battery ergens te bestellen maar ik zou niet weten waar!)... Ook is de aansluiting van de koptelefoon losgekomen van het printplaatje maar dat zou een vrind van me eventueel wel weer kunnen solderen, hoop ik.

Ontopic: was de .307 niet de laatst verkrijgbare firmware van de Xclef-site? Zo ja, dan heb ik niet meer dan dat...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja de website van xclef bestaat al een tijdje niet meer en op advancedmp3players.co.uk kan ik ook geen firmware meer vinden. Daar vond ik trouwens wel wat posts van ene "Xclef HC-800" die in tien verschillende topic vermeld dat hij zijn xclef heeft opgestuurd naar een bedrijf welke de batterij heeft kunnen vervangen waardoor er nu 24hr playtime is. Nadeel van dit "bedrijf" is dat het in australie/new zealand is.

ook een losse accu zou heerlijk zijn. Weet jij toevallig iets over een type(nummer)? ik heb die van mij nog niet open kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 19-05 12:23

DUX

blijft ook nu voor Oranje

De website bestaat al een tijdje niet meer? Niet overdrijven he :) Niet alleen zat ik er laatst nog op maar hier staat dat hij minstens een halve maand geleden nog werkte. Hoe dan ook: hij werkt nu niet meer nee :/ Dat was 2006 zie ik nu! Maar laatst zat ik er echt nog op?

Ik heb mijn X-Clef wel uit mekaar geschroefd en kan je daarom ook even niet snel zeggen welke firmware ik heb maar ik weet voor 99% zeker dat dat die 8.307 is (Getal komt me veel te bekend voor). De tekst op de accu is "Korea Power Cell Inc. PC036067 T2BC2081217" en ik heb al een keertje gezocht bij KPC Inc zelf en daar kun je de gegevens van deze batterij wel opvragen (komt een technical data sheet uitrollen dan) maar ik heb er verder nog niks mee gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 19-05-2007 11:24 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste