Ik had vandaag een presentatie die ik nauwelijks had voorbereid. Ik had alleen een powerpoint presentatie gemaakt met de punten die ik zou behandelen. Voor de rest had ik geen tijd genomen om ook daadwerkelijk te bepalen wat ik bij die punten ging zeggen.
Toen ik in de metro zat naar school toe maakte ik me er toch wel een beetje zorgen over. Toen bedacht ik me wat ergens in de bijbel staat "bedenk niet van te voren wat je zegt tegen overheden, ik zal je de woorden geven op het moment" Zoiets tenminste, het is geen perfecte quote. Dus ik zat er over na te dneken en dacht "nee, dat gaat over grote zaken en niet over zulke kleine dingetjes".
Ik pak mijn bijbel en ga lezen zoals wel vaker. Ik sla hem
random open en kom uit op dit stukje in de bijbel:
Lucas 21:12
Maar vóór dit alles zullen zij de handen aan u slaan en u vervolgen, door u over te leveren in de synagogen en gevangenissen, en u voor koningen en stadhouders te leiden om mijns naams wil. 13 Het zal voor u hierop uitlopen, dat gij zult getuigen. 14
Neemt u daarom in uw hart voor, niet vooraf te bedenken, hoe gij u zult verdedigen. 15 Want Ik zal u mond en wijsheid geven, welke al uw tegenstanders niet zullen kunnen weerstaan of weerleggen. 16 En gij zult overgeleverd worden zelfs door ouders en broeders en verwanten en vrienden, en zij zullen sommigen van u doden, 17 en gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil.
Nou dit is voor mij weer een bewijs dat God bestaat (en meer dan alleen dat). Dit soort dingen gebeuren heel vaak. Het zijn vaak hele kleine dingen die toeval kunnen zijn, maar zoveel toeval bestaat er niet
Als deze ervaringen, groot en klein sommen samen op dat er maar 1 conclusie is: God bestaat
Ik had helemaal geen zenuwen voor de presentatie, normaal (paar maanden geleden) zou ik er weken lang tegen aan hebben gekeken en vol zenuwen zijn. Het deed me nu helemaal niets en alles liep perfect. Ik was constant aan het praten voor een half uur, ik had verwacht dat ik maar 10 minuten zou kunnen volmaken.
Bij mij zijn er bijna dagelijks zulke dingetjes die steeds meer twijfel weg halen
edit: En dit bedacht ik me nu ook dat in de bijbel staat:
25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren
en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.
ik lees de engelse bijbel, die is hier iets duidelijker:
26 But the Counselor, the Holy Spirit, whom the Father will send in my name, he will teach you all things, and
will remind you of all that I said to you
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 31-03-2004 16:48
]