Jullie schrijven zoveel dat ik het niet meer bij kan houden.
Ik wil gewoon zeggen dat God bestaat en zijn naam is Jehovah. Jehovah betekend: "Hij veroorzaakt te woorden."
Ik geloof dat de bijbel geinspireerd is door God zelf. Hij heeft het laten optekenen en ook hoe alles gemaakt is staat erin. God heeft de bijbel laten optekenen door visioenen of doormiddel van engelen:
16 De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen bekwaam zij, volledig toegerust voor ieder goed werk. 2 Timotheüs 3:16,17
Toen viel de geest van Jehovah op mij en hij zei vervolgens tot mij: „Zeg: ’Dit heeft Jehovah gezegd: „Gijlieden hebt gezegd wat juist is, o huis van Israël; en wat de dingen betreft die in UW geest opkomen, ikzelf heb het geweten -Ezechiël 11:5
Dit heeft Jehovah gezegd: ’„Vanwege drie daden van opstandigheid van Damaskus, en vanwege vier, zal ik het niet afwenden, omdat zij Gilead zelfs met ijzeren dorswerktuigen hebben gedorst -Amos 1:3
12 Dit heeft Jehovah gezegd: „Hoewel zij volkomen in vorm waren en er velen in die toestand waren, moeten zij zelfs in die toestand neergemaaid worden; en men moet doortrekken. En ik zal u stellig kwellen, zodat ik u niet verder kwellen zal. 13 En nu zal ik zijn draagstok die op u drukt, verbreken, en de banden op u zal ik in tweeën scheuren. 14 En aangaande u heeft Jehovah geboden: ’Niets van uw naam zal meer gezaaid worden. Uit het huis van uw goden zal ik afsnijden het gesneden en het gegoten beeld. Ik zal u een grafstede maken, want gij zijt van geen belang geweest.’ -Nahum 1:12-14
28 Het geschiedde nu ongeveer acht dagen na deze woorden dat hij Petrus en Johannes en Jakobus meenam en de berg besteeg om te bidden. 29 En terwijl hij bad, werd het aanzien van zijn aangezicht anders en zijn kleding werd glinsterend wit. 30 En zie! twee mannen waren met hem in gesprek, het waren Mozes en Elia. 31 Dezen verschenen met heerlijkheid en gingen spreken over zijn heengaan, dat hij te Jeruzalem moest vervullen. 32 Nu waren Petrus en degenen die met hem waren, door slaap overmand; maar toen zij klaar wakker werden, zagen zij zijn heerlijkheid en de twee mannen die bij hem stonden. 33 En toen dezen van hem werden gescheiden, zei Petrus tot Jezus: „Onderwijzer, het is heel goed dat wij hier zijn, laten wij daarom drie tenten opslaan, één voor u en één voor Mozes en één voor Elia”, zonder te weten wat hij zei. 34 Maar terwijl hij deze dingen zei, vormde er zich een wolk die hen vervolgens overschaduwde. Toen zij in de wolk gingen, werden zij bevreesd. 35 En er kwam een stem uit de wolk, die zei: „Dit is mijn Zoon, degene die is uitverkoren. Luistert naar hem.” 36 En toen de stem weerklonk, werd Jezus alleen bevonden. Maar zij bewaarden het stilzwijgen en berichtten in die dagen aan niemand iets van de dingen die zij hadden gezien. -Lukas 9:28-36
Dit zijn maar enkele voorbeelden dat de bijbel geïnspireerd is door god. Het scheppinsverhaal in de bijbel geloof ik ook. Hoe kan er nou een "big boem" zijn die alles opeens zo precies maakt? Waar komt die "big boem" dan vandaaan? Zo kan je doorgaan totdat je erop uit komt... waar komt god dan vandaan?
Wij mensen kunnen dat niet begrijpen, god was er altijd al! Hij heeft geen begin en geen eind.
„Want ulieder gedachten zijn niet mijn gedachten, noch zijn mijn wegen UW wegen”, is de uitspraak van Jehovah. 9 „Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan UW wegen, en mijn gedachten dan UW gedachten. -Jesaja 55:8,9
„Ik ben de Alfa en de Ómega,” zegt Jehovah God, „Hij die is en die was en die komt, de Almachtige.”
Kortom, ik geloof wat er in de bijbel staat omdat het door god zelf geïnspireerd is dus geloof ik ook dat God bestaat.
offtopic:
sry voor de lange tekst!

[
Voor 5% gewijzigd door
xtreme_lunatic op 09-03-2004 13:56
]
Press any button... "Where is the 'any button'?!"