De Grote Warcraft III ROC & TFT topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/logos/war3logo.gif Afbeeldingslocatie: http://www.battle.net/images/logos/war3xlogo.gif

WarCraft III: Reign of Chaos
Story
It has been nearly fifteen years since the war between the orcs and humans ended. An uneasy peace settled over the land while, for years, the drums of war were silent. Yet the kingdoms of men grew complacent in their victory - and slowly, the defeated orcish clans regrouped under the banner of a new visionary leader.

Now a darker shadow has fallen over the world, threatening to extinguish all life - all hope. The drums of war play upon the winds once again - rising urgently towards the inevitable hour when the skies will rain fire - and the world will tremble before the coming of the Burning Legion.

The Day of Judgment has come...

WarCraft III: The Frozen Throne
Story
Many months have passed since Archimonde and the Burning Legion were defeated at the Battle of Mount Hyjal…
The stalwart night elves, led by the Arch Druid, Furion Stormrage and the Priestess Tyrande Whisperwind, have vanished back into the shadows of Ashenvale Forest - intent to heal the ancient lands that were scarred by the Legion’s vile corruption.

The battle-weary orcish Horde, led by the idealistic Warchief, Thrall, has settled in the harsh, eastern hills of the Kalimdor Barrens. Finally able to claim a homeland of their own, the orcs work tirelessly to found and protect their new nation of Durotar.

The human survivors of Lordaeron, under the command of the Sorceress, Jaina Proudmoore, have also settled along the eastern coast of the Barrens. The island citadel of Theramore was erected to safeguard the last, rag-tag remnants of the failing human Alliance.

…And Arthas, the newly crowned King of Lordaeron, has driven the undead Scourge to eradicate the last vestiges of resistance to his iron rule. His kingdom - the once proud bastion of human might and nobility - has become a plagued realm of death and sorrow. Now, driven by haunting visions of the Frozen Throne of Icecrown, Arthas plans to tighten his grip over the rest of the world.

...Still, one dark soul still remains at large…

For in some shadowed corner of the world, the wayward creature known as Illidan Stormrage plots… and awaits…

Previous Topics
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 de goede ;D

Battle.Net
Wat heb je nodig om online te kunnen spelen met Warcraft III: The Frozen Throne?
-Warcraft III: Reign Of Chaos installatie
-Warcraft III: The Frozen Throne installatie en CD
-(Snelle) Internet verbinding

Patches
Het enige dat je moet doen om WarCraft III te upgraden is connectie maken met Battle.Net.
Wil je de patches handmatig installeren, klik dan hier.

Demo
Klik hier voor de demo.

Pics
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/war3x/images/screens/ss040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/war3x/images/screens/ss013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/war3x/images/screens/ss018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/war3x/images/screens/ss023.jpg

Links naar verschillende sites:
De official site van de makers
Official site
Official B.Net Site
Unofficial Site#1 (WarCraftIII.Net)
Unofficial Site#2 (WarCraft3Pub)
Warcraft III only forum
Fun Site
The Replays

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:16
ok dan nu verder met de spannende wc3 discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109

Owja, we zitten ook @ irc B)

#wc3 @ tweakers.net :Y) :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ehmm Hulp nodig instellingen GeForce 4 is de link naar deeltje 13 in je Startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Hmm, typo denk ik ; D ;d

[ Voor 14% gewijzigd door Glorificationer426 op 07-03-2004 05:43 . Reden: fixed -_-v ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het dan ook niet uit je hoofd te doen na een lange werkdag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82495

Euhm het is toch HET grote topic, niet DE grote :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82495 op 07-03-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Yeah maar het is toCH toCH ook? B)

check deze acc http://www.battle.net/war...layerName=eSo.nl%5dZerter

die gast heeft echt geen leven ;D

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42783

OMG

Games: 3,672
Wins: 2,971
Losses: 684
Ties: 17

HAHHAHAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
nee dit dan ; D

Total Hours Played: 756.78
Total Days Played: 31.53
:o

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Niet om een Flamewar te ontketenen, maar om de meningen/argumenten over de rassen te horen:
- Wat zijn nou de verschillen tussen de verschillende rassen (heb al een boel achterhaald van de site, dus hier hoef je niet extreem in detail te treden)
- Welke zijn het best en waarom?
- Wat is het beste ras voor een noob en waarom?
- Wat is het beste ras voor een expert en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
speel gewoon een tijdje met random en kijk dan op je battle.net profile met welk ras je t meeste % wins hebt : )

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
AJ1815 schreef op 07 maart 2004 @ 17:15:
Niet om een Flamewar te ontketenen, maar om de meningen/argumenten over de rassen te horen:
- Wat zijn nou de verschillen tussen de verschillende rassen (heb al een boel achterhaald van de site, dus hier hoef je niet extreem in detail te treden)
- Welke zijn het best en waarom?
- Wat is het beste ras voor een noob en waarom?
- Wat is het beste ras voor een expert en waarom?
Dat is nou het leukste van Wc3. De rassen zijn zo gebalanceerd dat je er geen beste/slechtste/noobste/1337'ste ras is.

Ze zijn gewoon goed gebalanceerd. Het verschil is alleen met wie speel je het lekkerst. Ik speel bijvoorbeeld het lekkerst met human of undead omdat orc mij gewoon niet ligt en NE idem dito :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11
Dat is nou het leukste van Wc3. De rassen zijn zo gebalanceerd dat je er geen beste/slechtste/noobste/1337'ste ras is.
Zo zou het moeten zijn, en zo is het grotendeels ook. Desondaks zijn sommige rassen echt wel iets makkelijker tegen bepaalde andere rassen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98517

Glorificationer schreef op 07 maart 2004 @ 13:26:
Yeah maar het is toCH toCH ook? B)

check deze acc http://www.battle.net/war...layerName=eSo.nl%5dZerter

die gast heeft echt geen leven ;D
die gast heeft ook geen leven

neither do I mijn acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Snap niet waarom ze niet gelijk de CD-keys Bannen. Maar ik vind wel dat ze het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
DeX schreef op 09 maart 2004 @ 20:13:
Snap niet waarom ze niet gelijk de CD-keys Bannen. Maar ik vind wel dat ze het goed doen.
Netjes toch. Eerst een waarschuwing en dan pas bannen.
Gelijk bannen is zo extreem vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Rody schreef op 09 maart 2004 @ 23:16:
[...]

Netjes toch. Eerst een waarschuwing en dan pas bannen.
Gelijk bannen is zo extreem vind ik.
Mwa... hacken = flikker maar lekker op IMO. :/

[ Voor 2% gewijzigd door Glorificationer426 op 10-03-2004 11:52 . Reden: tt wout ;d ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91753

idd, zal een beetje onterecht zijn als je al je games mag houden terwijl je hebt valsgespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53772

B-) BRACO WHERE ARE THOU???!!/1?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 10:18

Stronkie

Where wind is Trouble

Hoi,

Ik ben een verwend fan van WC3. Ik speel dit spel dagelijks online.

Mijn fafo mappen zijn (Custum Game)

Sheep Tag
Wintermaul.

Nu wil ik met deze topic aan meer leuke mooie mappen komen die niet zo standard zijn.

Nu heb ik al wat exotishce mappen gezien , maar toch. Ik dacht laten we een online Uitwisseling project beginnen.

Voor leuke maps stuur naar oldenzaler0504@hotmail.com

Misschien kunnen we dan tegen elkaar of met elkaar online gamen.

Game on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59559

Mijn favoriete map is gnoll wood... maar die heb je al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Hoezo heb ik die al dan. Volgens mij nie hoor , of is dat een standard mapl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Ik heb gisteren dan toch maar de Battle Chest aangeschaft (RoC en TFT)...

Gisteren gelijk gespeeld en wat een vet spel... Begin al wat te vorderen, maar heb wel goede teammaatjes nodig om te kunnen winnen!!! Kan ik lekker meeliften op die immensie legers die zij bouwen (Hoe krijgen ze dat zo snel voor mekaar?)

Human is op dit moment mijn ras van keuze, puur omdat ik alleen daarmee de campaign heb uitgespeeld. Op zich sterke units alleen die hero's zijn zo kansloos!!!

Nou je ziet het al een echt WC III noob erbij, maar een die het graag wil leren en ook altijd snel leert!!! Lijkt me ook mooi om eens met wat Gotters te spelen, maar in de NLD-1 chatroom zit echt 5 man, dus daar is de kans om er een tegen te komen vrij klein volgens mij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJ1815 schreef op 11 maart 2004 @ 12:15:
Ik heb gisteren dan toch maar de Battle Chest aangeschaft (RoC en TFT)...

Gisteren gelijk gespeeld en wat een vet spel... Begin al wat te vorderen, maar heb wel goede teammaatjes nodig om te kunnen winnen!!! Kan ik lekker meeliften op die immensie legers die zij bouwen (Hoe krijgen ze dat zo snel voor mekaar?)

Human is op dit moment mijn ras van keuze, puur omdat ik alleen daarmee de campaign heb uitgespeeld. Op zich sterke units alleen die hero's zijn zo kansloos!!!
De hero's van human zijn over het algemeen vrij sterk. Ga er maar van uit dat je hero's de belangrijkste en sterkste units van je human leger zijn. Om vlug te leren kan ik je aanraden om eerst wat replays te kijken van je favoriete ras, probeer te begrijpen hoe andere spelers snel bouwen en wat voor leger ze maken en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51803

Stronkie schreef op 11 maart 2004 @ 10:34:
Hoi,

Nu wil ik met deze topic aan meer leuke mooie mappen komen die niet zo standard zijn.

Misschien kunnen we dan tegen elkaar of met elkaar online gamen.
Veel leuke mappen zijn te vinden op www.warcraftIII.net

Zelf hou ik van hero maps en defence maps, maar speel de laatste tijd steeds minder custom maps en steeds meer melee.
AJ1815 schreef op 11 maart 2004 @ 12:15:
HU heroes zijn in verhouding net zo sterk als de andere heldjes in het spel. Als je wil leren hoe je moet spelen kan je een paar replays bekijken van gevorderde spelers. Deze site is voor mij erg handig geweest voor replays:

www.replayers.com (staat ook in de startpost)

Ik ben begonnen als Orc player maar ga steeds meer vreemd met UD's em NE's. Human ligt me niet zo.

Ik wil best een keer met je/ een van jullie gamen :) mijn acc: p0w)Grendal kben alleen vooral snachts/ savonds online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
lol @ topique :D

verder voor replays:
http://war3.replays.net
http://war3.ogame.net/replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 29-05 14:13
Ik heb net een sinds lange tijd weer eens 1 vs 1 gespeeld en gewonnen :D

Naelcontrol (Nightelf) vs DarkJedi_NL (Human)
Replay
Map: Turtle Rock PRIME 1.2 Download

Kan iemand mij vertellen wat goed en wat ik fout doe? Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ga ik vanmiddag eens lekker bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 51803 schreef op 11 maart 2004 @ 13:29:
Mocht je nog wat leerzaams zien, heb ik een Replay met Audio commentaar voor je. Waarbij ik je dus door een replay heenpraat als het ware:

Klik

[ Voor 7% gewijzigd door DeX op 11-03-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Anoniem: 51803 schreef op 11 maart 2004 @ 13:29:
Mijn dank is groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op 11 maart 2004 @ 13:31:
[...]

Mocht je nog wat leerzaams zien, heb ik een Replay met Audio commentaar voor je. Waarbij ik je dus door een replay heenpraat als het ware:

Klik
Ja die had ik al gezien in de vorige topic maar die kan ik pas bekijken als ik thuis ben aangezien ik hier geen geluid heb (stage) en ik bekijk die replay van darkjedi direct zodra ik kan (lees: zodra mn stagebegeleider weg is:X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje kort potje, hier de punten die mij opvielen: (De Replay van DarkJedi)

Begin eerder met je eerste farm (mierenneukerij maar als we dan toch beginnen :P )

Ten eerste, je hebt bijna de hele tijd ongeveer 1k gold. Dat is zonde probeer je geld (vooral in het begin) zoveel mogelijk te besteden anders loop je achter in tech/ build.

Ten tweede als een DH je aanvalt is het zo goed als standaard dat hij mana burn gebruikt. Probeer deze een beetje te pareren/ voor hem weg te lopen want je was al snel al je mana kwijt (klein puntje maar ik zeg het maar even ;) )

Verder is het redelijk cruciaal dat je een vijandelijke held "omsingelt" zodat deze neit weg kan lopen en de volle damage neemt van alle units om hem heen (had je in het begin bij de DH kunnen proberen en later bij de Naga kunnen doen)

Dan nog iets: als je kan kiezen tussen wat voor gebouw je aanvalt dan kies je in eerste instantie meestal voor een gebouw die in de aanbouw is. Deze heeft namelijk helemaal geen armor en is dus binnen een mum van tijd stuk (een gebouw ook onrepareerbaar als hij nog gemaakt wordt)

En zodra je tech2 ben is het handig om een tweede held te nemen. Met jouw build zou een MK handig zijn (mountain king) want daarmee kon je de held van de tegenpartij stunnen + omsingelen

Verder gewoon veel replays van andere spelers kijken, zien wat goede counters voor welke units zijn en wat de building order van alles is en je bent al een stuk verder ;)

Hoop dat je er wat aan hebt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Anoniem: 51803 schreef op 11 maart 2004 @ 16:46:
Beetje kort potje, hier de punten die mij opvielen: (De Replay van DarkJedi)

Begin eerder met je eerste farm (mierenneukerij maar als we dan toch beginnen :P )
Hierzo eerder? Nog eerder bouwen dan barrack?
Ten eerste, je hebt bijna de hele tijd ongeveer 1k gold. Dat is zonde probeer je geld (vooral in het begin) zoveel mogelijk te besteden anders loop je achter in tech/ build.
Meer soldaten trainen of eerder techen?
Ten tweede als een DH je aanvalt is het zo goed als standaard dat hij mana burn gebruikt. Probeer deze een beetje te pareren/ voor hem weg te lopen want je was al snel al je mana kwijt (klein puntje maar ik zeg het maar even ;) )
Dat kan dus niet, die mana burn is ranged en dus kan ik hem moeilijk ontlopen.
Verder is het redelijk cruciaal dat je een vijandelijke held "omsingelt" zodat deze neit weg kan lopen en de volle damage neemt van alle units om hem heen (had je in het begin bij de DH kunnen proberen en later bij de Naga kunnen doen)
Dat wilde ik doen maar hoe de hell doe je dat? Heb heel vaak gezien maar is me nog nooit snel gelukt.
Dan nog iets: als je kan kiezen tussen wat voor gebouw je aanvalt dan kies je in eerste instantie meestal voor een gebouw die in de aanbouw is. Deze heeft namelijk helemaal geen armor en is dus binnen een mum van tijd stuk (een gebouw ook onrepareerbaar als hij nog gemaakt wordt)
Yup klopt, maar zag niks in aanbouw staan. Niet goed gekeken.
En zodra je tech2 ben is het handig om een tweede held te nemen. Met jouw build zou een MK handig zijn (mountain king) want daarmee kon je de held van de tegenpartij stunnen + omsingelen
MK gebruik ik altijd als 2e hero. Stun is super makkelijk. Alleen dat omsingelen lukt me nog niet. Kleine tip?
Verder gewoon veel replays van andere spelers kijken, zien wat goede counters voor welke units zijn en wat de building order van alles is en je bent al een stuk verder ;)
Hoop dat je er wat aan hebt :Y)
Ik al heel veel replays en leer er zeer veel van maar toch zie je hoop dingen niet in replays die wel van belang zijn. Bedankt voor je tijd :)

Weet al hoe je moet omsingelen
-18:08:58- [DarkJedi]: how to surround an enemy hero?
-18:09:06- [DarkJedi]: or unit
-18:09:43- [@Smurf`]: m
-18:11:31- [DarkJedi]: m?
-18:11:45- [DarkJedi]: ahh move and then click on unit!
-18:11:48- [DarkJedi]: thx dude

[ Voor 7% gewijzigd door Loev op 11-03-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

jeetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

idd.

Bij deze een korte ;) post voor diegene die nogal nieuw in het wc3-wereldje zijn;

Hoewel er enorm veel custom games gespeeld worden draait het bij deze game om het ladderen op battle.net. De singleplayer campagne mag dan erg groot en uitgebreid zijn hier is het Blizzard met wc3 niet om te doen. Blizzard en haar games zijn groot geworden ( sinds Starcraft het grootst op rts gebied ) door hun geweldig online gebeuren. _/-\o_

Warcraft 3 draait nu eenmaal om het competitieve gedeelte van het online spelen.

Dat door het grote aantal spelers en de geruime tijd sinds de release het gemiddelde niveau vrij hoog ligt is niet te ontkennen. Vandaar dat de vele 'newbies' ook nogal snel afhaken. Dat dit zonde is moge duidelijk zijn. Wanneer je je serieus inzet om goed te worden dan is er op rts-gebied momenteel geen ander spel dat er ook maar enigsinds aan kan tippen.
Besef voor je eraan begint dat de wc3 wereld groot is. Er worden vele toernooien voor georganiseerd, er zijn pro-spelers die het als bron van inkomsten zien en spannende matchups worden in Korea zelfs live op tv uitgezonden.
Verder is er een uitgebreide community die zich op verschillende plaatsen georganiseerd heeft ( Zie ook de links onderaan deze post ).
Belangrijk punt: ga voor informatie / replays / andere zaken niet naar blizzards eigen forums. Deze zijn totaal vervuild met onzin door allerlei lui die er geen verstand van hebben. Als je op een gegeven moment beter wordt en je een aardig inzicht hebt gekregen in de vele facetten van de game dan kun je enkel nog lachen om zoveel onbegrip.

Zo. Nu een woordje over de verschillende speltypen.
Je hebt qua online spelen de volgende mogelijkheden:

Solo
Hierbij speel je dus je potjes tegen 1 andere tegenstander. Geen concessies of verschuilen achter anderen, hier gaat het om wie het spel het beste beheerst.
Dit is dan ook het speltype waar het uiteindelijk allemaal om draait. De enige manier om in de wc3 wereld respect af te dwingen is met een hoog solo level-account.

Random Team
Hierbij wordt je random ( binnen redelijke level-verschillen ) aan anderen gekoppelt om zo samen met onbekenden tegen een ander team van onbekenden te spelen.Dit varieert van 2v2 tot 4v4.

De factor geluk speelt hierbij zon grote rol dat voor mij de lol er meteen vanaf is.
Wil je goed in wc3 worden dan heb je aan dit speltype eigenlijk niets.

Velen spelen dit naar eigen zeggen voor de lol. Nou ik zou niet weten wat er in godsnaam zo leuk zou is om totaal geen invloed te hebben op de uitkomst van een game. Je wordt bijv. voor je het weet gelinkt aan een backstabber ( iemand die er lol in heeft om zijn eigen team te laten verliezen ). Leuk. :/

Arranged Team
Hierbij speel je laddergames met een van tevoren samengesteld team. Dit varieert wederom van 2v2 tot 4v4. Dit is naast solo de enige vorm van ladderen die nog wel enigsinds te pruimen is. Sterker nog; vaak is een potje 2v2 leuker dan solo. Let wel 2v2, want 3v3 en 4v4 zijn mijnsinziens welhaast een even grote troep als het Random Team gebeuren. Dit blijkt ook wel uit het niet bestaan van echt high-level 3v3 / 4v4 teams. 2v2 is zo interessant omdat de meeste mappen hiervoor goed uitgebalanceerd zijn en je je allebei niet kunt permitteren om steken te laten vallen. je zult snel genoeg merken dat om een goed 2v2 team te worden je beide over voldoende solo-skills dient te beschikken.

Kortom;
Bij wc3 draait het om de Solo en AT2v2 ladder. Custom games zijn leuk om af en toe te doen maar zijn feitelijk totaal oninteressant wanneer je een beetje goede speler wilt worden.

Hoe word ik dan in godsnaam een goede speler?
Hierbij spelen meerde factoren een rol:

kennis van de mappen
kennis van de units / heroes
macro / micro
inzet & volharding

Onder kennis van de mappen wordt verstaan: Weten waar welke creeps zitten en welke items deze kunnen laten vallen, weten wat je in welke shop kunt kopen, weten waar je kunt expanden, etc.

Met kennis van de units / heroes doel ik op het kennen van de verschillende damage-typen, het kennen van de verschillende skills van de heroes / units, het kennen van de cost en de upkeep ervan, etc. Het is uitermate belangrijk te weten wat de eigenschappen van elke unit in het spel zijn zodat je de er de juiste keuze uit kunt maken.

Hierbij zijn we bij het volgende aspect aangekomen: de macro / micro.
Macro bevat het algehele spelbeeld. Iemand met een goede macro heeft inzicht in de game. Dat wil zeggen; hij expand op het juiste tijdstip, hij blijft doorbouwen tijdens het vechten / harassen, hij produceert de juiste counters tegen het leger van de vijand, etc. Macro komt er kortom op neer dat je altijd in controle van het spel blijft, dat je nooit het overzicht verliest en je teveel op een enkel aspect van je spel focussed.
Micro. Dit is een veelbesproken onderwerp en niet onterecht; een goede micro zorgt ervoor dat je gevechten wint door eenvoudigweg je units beter te beheren dan je tegenstander. Onder micro valt dan ook het terugsturen van gewonde units, het omsingelen van bepaalde vijanden, het op het juiste moment focussen op een vijandige unit, het dancen ( units stukje verplaatsen zodat ze niet meer door de tegenstander geraakt worden ), het gebruiken van de items op je heroes, het gerbuiken van de hero- en unit-skills, etc.
Iemand met een goede micro kan in dezelfde tijd eenvoudigweg meer acties met zijn units uitvoeren dan de tegenstander en hiermee deze kansloos in de pan kakken. :Y).

Met micro valt een ander veel gehoord begrip samen: apm
Apm staat voor Actions Per Minute. Dit geeft weer hoeveel acties ( het aanklikken / verplaatsen van units, het bouwen ervan, etc ) je per minuut uitvoerd. Dat een hoge apm belangrijk is hoef ik niet uit te leggen. Wel lopen er altijd nog discussies over het verschil tussen een hoge apm en een nuttige apm. De echt goede spelers uit korea en de Europese top ( de amerikaanse ladders zijn van een veel lager niveau ) hebben een apm van 200-350. Even ter vergelijking: een beginner zit meestal rond de 30-40. Nu wil het zo dat er ook een aantal spelers is dat met een apm van +/- 100 zeer goede resultaten behaald. Het grote verschil schuilt niet zozeer in de apm tijdens de gevechten, deze zal bij iedereen vrij hoog liggen maar in het hooghouden ervan tijdens de rustige fasen van het spel. Veel spelers, waaronder ikzelf klikken en selecteren continu vanalles aan op het scherm. Niet omdat dit nuttig is, maar om lekker warm te draaien. Als je namelijk de hele game al veel loopt te klikken dan gaat het tijdens de belangrijke fasen ( de gevechten ) stukken makkelijker. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk.
Klik hier voor een progje dat de apm uit een replay-file kan lezen.

Okay dit was het technische gedeelte. Om echt een goede speler te worden zul je,naast wat talent, ook moeten beschikken over voldoende inzet. Face it, in het begin zul je vele, vele malen kansloos worden ingemaakt. Dit heeft iedereen moeten doorstaan. Maar als je structureel je replays opslaat en kijkt waar het fout is gegaan en hiervan leert dan wordt je vanzelf beter. Wacraft draait echt enorm om evaring. Wanneer je veel games gespeeld / replays bekeken hebt ( en hieruit lering hebt getrokken! ) dan zul je zien dat het steeds beter gaat.

Okay. Hopelijk heb ik een enkele beginneling wat wijzer kunnen maken en wat meer mensen warcraft 3 leren waarderen. Want ondaks het vele gezeur en gekanker omtrent balance e.d. blijft het verreweg de best online ervaring tot nu toe! _/-\o_

Belangrijke links om wegwijs te worden in het wc3 wereldje:
Mojo's Wc3 Guide - Blizzard's officiele spelgids. Enkel voor de echte beginnelingen maar elke wc3 speler dient alle info die erin staat eigenlijk te kennen.
War3.Replays.net & War3.Ogame.net - 2 koreaanse sites ( af en toe down & traag ) waar enkel replays van topspelers geplaatst worden.
Replayers.com en Wc3addicts.com - 2 Uitstekende Europese replay sites. Voor meer info over wc3addicts moet je bij talle- zijn :+.
Wcreplays.com - Enige enigsinds redelijke Usa-replays site. Hier staan wat audio commentairies die de moeite waard zijn. Kijk vooral uit naar die van Dimension. Maar het merendeel is nogal beneden de maat. Pas op voor het forum; de amerikanen hebben niet helemaal begrepen hoe de game in elkaar zit en prijzen de verkeerde spelers de hoogte in. Geloof me 'Cecil' is niet goed >:).

Hiernaast zijn de volgende pagina's interessant:

De Europese & Aziatische Solo-ladders.

Gl Hf GG luitjes! :)

Mocht je toch nog ergens mee zitten / vragen hebben; je kunt me geregeld vinden in #tft op het tweakers.net irc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

gossie de possie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
loller de boller Theun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkJedi schreef op 11 maart 2004 @ 18:07:Weet al hoe je moet omsingelen

-18:08:58- [DarkJedi]: how to surround an enemy hero?
-18:09:06- [DarkJedi]: or unit
-18:09:43- [@Smurf`]: m
-18:11:31- [DarkJedi]: m?
-18:11:45- [DarkJedi]: ahh move and then click on unit!
-18:11:48- [DarkJedi]: thx dude
hey was jij dat in ons channel? :)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 91753 op 12-03-2004 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Yup dat was ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

DarkJedi

Ik kan je niet quoten maar je vergeet met muiskliks , je kunt beter net zo als mij keyboard short cuts gebruiken. ik heb mijn eigen layout gemaakt en ik kan alles selecteren en alles blind bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierzo eerder? Nog eerder bouwen dan barrack?
Nee niet eerder de volgorde deed je goed, maar je had al eerder geld voor een farm (paar seconden maar daarom kwam je hero ook iets later. Op zich nix boeiends zoals ik al zei mierenneukerij, maar in die paar seconden kan je wel een extra groene creepplaats pakken.
Meer soldaten trainen of eerder techen?
Van allebei een beetje dus ;) ik zou gaan voor eerder tier2 en dan casters maken..... Die zijn gruwelijk irritant als je ermee om weet te gaan.
Dat kan dus niet, die mana burn is ranged en dus kan ik hem moeilijk ontlopen.
Kan wel, alleen is het idd misschien redeljik irritant omslachtig. Kheb een keer een replay van Grubby gezien waarbij hij met zn FS telkens die mana burn ontweek. Vroeg wel veel gedans met units maar het scheelde hem wel zn mana en de DH droop af met lage hp
Dat wilde ik doen maar hoe de hell doe je dat? Heb heel vaak gezien maar is me nog nooit snel gelukt.
Je kan het doen zoals je zei met move op de unit maar dat lukt ook niet al te best, ik doe het meestal als volgt: met je units voorbij hem lopen, dan gaan ze langs hem en vormen meestal vanzelf al een kringetje, dan als hij omsingeld is klik je rechts op hem en afslachten maar ;)
MK gebruik ik altijd als 2e hero. Stun is super makkelijk. Alleen dat omsingelen lukt me nog niet. Kleine tip?
Als ik HU ben neem ik die ook altijd als tweede :)
Ik al heel veel replays en leer er zeer veel van maar toch zie je hoop dingen niet in replays die wel van belang zijn. Bedankt voor je tijd :)
Ik kijk ook nog bijna elke dag replays en ik word nog steeds beter

En btw: graag gedaan ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 09:40:
Nee niet eerder de volgorde deed je goed, maar je had al eerder geld voor een farm (paar seconden maar daarom kwam je hero ook iets later. Op zich nix boeiends zoals ik al zei mierenneukerij, maar in die paar seconden kan je wel een extra groene creepplaats pakken.
Ik moest wachten op een peasant dus eerder bouwen kan denk ik niet.
Stronkie schreef op 12 maart 2004 @ 09:12:
Ik kan je niet quoten maar je vergeet met muiskliks , je kunt beter net zo als mij keyboard short cuts gebruiken. ik heb mijn eigen layout gemaakt en ik kan alles selecteren en alles blind bouwen
Ik gebruik vrij me toetsenbord.
1. Soldaten/knights en heroes
2. Riflemen
3. Casters

4. Barrack
5. Barrack van sorc en priests
6. Hero Tempel
0. Town hall

[ Voor 36% gewijzigd door Loev op 12-03-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
DarkJedi schreef op 12 maart 2004 @ 10:04:
[...]

Ik moest wachten op een peasant dus eerder bouwen kan denk ik niet.

[...]

Ik gebruik vrij me toetsenbord.
1. Soldaten/knights en heroes
2. Riflemen
3. Casters

4. Barrack
5. Barrack van sorc en priests
6. Hero Tempel
0. Town hall
OMG lijkt precies op mijn setup.
Alleen heb ik nog:
8 - Blacksmith/hall/mill etc
9 - Altar
0 - Town hall

1, 2 en 3 zijn voor de arimes, gesorteed op attak type (melee, Magic, piercing)
4, 5 en 6 zijn main production buidings.
7 is voor andere zaken,
Shop/lumber mill, burrows, peasants, Towers etc.

En dan heb ik nog mijn Nuke button die in 1 keer coil nova carrion/impale doet op een enemy hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
DeX schreef op 12 maart 2004 @ 10:12:
En dan heb ik nog mijn Nuke button die in 1 keer coil nova carrion/impale doet op een enemy hero.
Hoe heb je dat gedaan, kijk daar ben ik wel naar geinteresseerd!!!

Wat is de beste bouwvolgorde in het begin voor HU??? Hero Alter, Farm, Lumbermill, Farm, Barracks, Black Smith, Farm, Keep??? (Zo doe ik hem iig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
AJ1815 schreef op 12 maart 2004 @ 11:43:
[...]

Hoe heb je dat gedaan, kijk daar ben ik wel naar geinteresseerd!!!

Wat is de beste bouwvolgorde in het begin voor HU??? Hero Alter, Farm, Lumbermill, Farm, Barracks, Black Smith, Farm, Keep??? (Zo doe ik hem iig...)
It's A Secret :D
Nee hoor, het gaat zo:

Je pakt een Microsoft Strategic Commander.
Daarbij kun je een commandoreeks programmeren.
Aaannemend dat je als 1e here DK neemt, 2e lich, 3e DK/CL:
Maak je deze commandoreeks:

F1 - C - LMB (leftmoudebutton) - F2 - N - LMB - F3 - C/E - LMB

Je muis hoveren over een enemy hero, en druk
GG

Nou niet gaan discussieren dat dit cheaten is... Ik speel toch al lang niet meer online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJ1815 schreef op 12 maart 2004 @ 11:43:
[...]
Een van de meest gebruikte:

Hero altar en Barracks tegelijk, dan wachten tot je 75gold hebt en dan direct een farm maken, later nog een farm terwijl je scout met een militia peasant. Meestal stel ik mn farms op als een muurtje om de toren die ik altijd in het begin bouw (arcane tower, leuk tegen harassers)

Altijd zodra je kan een hero en (minstens) twee footmen maken en verder ligt je BO grotendeels af van wat je tegenstander maakt.

Hero nuken gaat zonder die shortcuts ook prima hoor :P en die auto nuke werkt niet in een UD mirror. Of dat cheaten is is al in veel eerdere discussies besproken, ik heb hier niet echt een mening over maar gebruik het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 12:06:
[...]
Hero nuken gaat zonder die shortcuts ook prima hoor :P en die auto nuke werkt niet in een UD mirror. Of dat cheaten is is al in veel eerdere discussies besproken, ik heb hier niet echt een mening over maar gebruik het zelf niet.
Het is in mijn optiek niet relevant of iemand zo'n keybinding gebruikt. Het verschil met de shortkeys is dermate klein dat het geen wezenlijk verschil maakt. Je kunt zelfs zeggen dat het lastiger is omdat je vrijwel nooit je 3 heroes op een goede positie hebt staan om te nuken, waarop ze dus gaan moven met eventueel ongewenste gevolgen.

Verder zijn Bo's leuk om over te discussieren maar niet echt belangrijk. Ik bedoel; je kijkt een paar reps in verschillende matchups van een goede speler van je ras naar keuze. Hierop ga je zelf wat aan het klooien.
Het hebben van 1 vaste bo bestaat niet. Je moet je continu aanpassen aan de tegenstander / de map.

Neem maar aan dat het gebruik van zo'n Strategic Commander of het focussen op een goede bo niet echt zal helpen. Je moet je veeleer concentreren op het verhogen van je speelsnelheid en het onder de knie krijgen van alle counters. En hiervoor bestaat maar een manier: veel spelen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 09:40:
Je kan het doen zoals je zei met move op de unit maar dat lukt ook niet al te best, ik doe het meestal als volgt: met je units voorbij hem lopen, dan gaan ze langs hem en vormen meestal vanzelf al een kringetje, dan als hij omsingeld is klik je rechts op hem en afslachten maar ;)
voor een betere surround moet je precies hetzelfde doen als wat jij zegt, alleen ipv met de rechtermuis je units om hem zetten moet je de move key gebruiken.

Door deze methode kun je ook surrounden met ranged units, of met een mix van units.

Gebruik je bij een mix van units de attack optie dan zul je zien dat de tegenstander alle ruimte heeft om te ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is in mijn optiek niet relevant of iemand zo'n keybinding gebruikt. Het verschil met de shortkeys is dermate klein dat het geen wezenlijk verschil maakt. Je kunt zelfs zeggen dat het lastiger is omdat je vrijwel nooit je 3 heroes op een goede positie hebt staan om te nuken, waarop ze dus gaan moven met eventueel ongewenste gevolgen.
Nou kijk het maakt dus wel degelijk uit want (ervan uitgaande dat alle3 de heroes zich binnen de casting range bevinden) als je die bind gebruikt heeft de hero in kwestie geen tijd om zichzelf te healen en is dus waarschijnlijk in een bind dood. Maar als je het met hotkeys doet heeft die hero dus nog wel tijd om zichzelf te healen/ beschermen.
Verder zijn Bo's leuk om over te discussieren maar niet echt belangrijk. Ik bedoel; je kijkt een paar reps in verschillende matchups van een goede speler van je ras naar keuze. Hierop ga je zelf wat aan het klooien.
Het hebben van 1 vaste bo bestaat niet. Je moet je continu aanpassen aan de tegenstander / de map.
True, je moet je aanpassen aan de tegenstander maar de beginBO is wel meestal hetzelfde, en een van de meest gebruikte heb ik hierboven beschreven :)
En hiervoor bestaat maar een manier: veel spelen :D
Daar zijn we het over eens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor een betere surround moet je precies hetzelfde doen als wat jij zegt, alleen ipv met de rechtermuis je units om hem zetten moet je de move key gebruiken.

Door deze methode kun je ook surrounden met ranged units, of met een mix van units.

Gebruik je bij een mix van units de attack optie dan zul je zien dat de tegenstander alle ruimte heeft om te ontsnappen.
Ik doe ranged en melee units zo goed als nooit in een control group ;) en ging er eigelijk ook wel vanuit dat het melee units waren dus dan maakt het niets tot weinig uit of je attack of move doet, buiten dat ze gelijk beginnen te slaan met attack maar de hero nog een paar(mili) seconden ongeintresseerd aan blijven kijken met move B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met een mix van units bedoelde ik:

je ziet een bv een hero van een tegenstander lopen en je kunt er nooit met je melee groep bij. Dat je dan even snel wat units selecteerd en hiermee de hero surround.

en nog heb ik altijd het gevoel dat je me move lekkerder surround..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah das waar ;)

Maar ik surround meestal in het begin, later heb ik dr (haast) geen tijd voor. Daar moet ik ook nog even aan werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Lol @ dex zn nuke button :D

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 13:32:
[...]

Nou kijk het maakt dus wel degelijk uit want (ervan uitgaande dat alle3 de heroes zich binnen de casting range bevinden) als je die bind gebruikt heeft de hero in kwestie geen tijd om zichzelf te healen en is dus waarschijnlijk in een bind dood. Maar als je het met hotkeys doet heeft die hero dus nog wel tijd om zichzelf te healen/ beschermen.

[...]
Sorry maar ik ben het op dit punt nog niet met je eens >:).
Let maar eens op de delay van de coil. Deze doet er namelijk vrij lang over voordat ie de tegenstander raakt. Je zult dus eerst moeten coilen en daarna pas een nova moeten gebruiken ( die wel instant is ) om de hero precies tegelijk te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, dus je hebt tussen de nova en de coil nog tijd om te reageren ^^

bij een eigen nuke doe je eerst coil en dan nova dus komt het ongeveer tegelijk aan

jajajaja :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91753 op 12-03-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Heeft iemand wel eens sheep gespeeld dan, over battele net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry maar ik ben het op dit punt nog niet met je eens >:).
Let maar eens op de delay van de coil. Deze doet er namelijk vrij lang over voordat ie de tegenstander raakt. Je zult dus eerst moeten coilen en daarna pas een nova moeten gebruiken ( die wel instant is ) om de hero precies tegelijk te raken.
Je vergeet impale/ swarm :P

Hoewel je toch wel een klein puntje hebt daar in de delay tussen FN + coil is die te verwaarlozen als je dat gaat vergelijken met de casting tijd die je nodig hebt met shortcuts (ookal doe je ze dan nog zo snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 15:38:
[...]

Je vergeet impale/ swarm :P

Hoewel je toch wel een klein puntje hebt daar in de delay tussen FN + coil is die te verwaarlozen als je dat gaat vergelijken met de casting tijd die je nodig hebt met shortcuts (ookal doe je ze dan nog zo snel)
Sorry maar je hebt wederom ongelijk.
Als jeje heroes gegrouped hebt dan is het 'c, klik, tab, n, klik'. Dat gaat zo verdomd snel dat dat ruim voldoende is om de impact tegelijk te laten gebeuren.
Btw er is geen enkele ud speler die impale gaat gebruiken om te nuken. Door de manier waarop de hero daarmee namelijk even uit het spel gehaald wordt raakt je hele ritme van het nuken van slag. Ud hero nuke bestaat enkel uit coil + nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar voor mij is het et belangrijkst dat je het toch zelf doet.. vindt et maar niks zo'n auto nuke knop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91753 schreef op 12 maart 2004 @ 15:47:
maar voor mij is het et belangrijkst dat je het toch zelf doet.. vindt et maar niks zo'n auto nuke knop :|
Mja, op zich vind ik het wel kunnen. Ik zie het voordeel er niet van in; je kunt met het keyboard nog wel beter overweg dan met allerhande rare randapparatuur. En ik heb ook zon Strategic Commander in de kast liggen dus ik weet wel enigsinds waarover ik het heb ;)

Negeer je btw al je pm's op irc of alleen mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alleen die van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 80154 schreef op 12 maart 2004 @ 15:50:
[...]

Mja, op zich vind ik het wel kunnen. Ik zie het voordeel er niet van in; je kunt met het keyboard nog wel beter overweg dan met allerhande rare randapparatuur. En ik heb ook zon Strategic Commander in de kast liggen dus ik weet wel enigsinds waarover ik het heb ;)

Negeer je btw al je pm's op irc of alleen mij :+
Even ter informatie..
Die ene knop
is de enige die ik gebruik
voor de rest is alles keyboard controlled.
Was in RoC anders. Maar tijden veranderen. Ooit zal de Beastmaster weer 5 base armor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stronkie schreef op 12 maart 2004 @ 15:00:
Heeft iemand wel eens sheep gespeeld dan, over battele net
Ahm... sheep? UMS map ofzo?
DeX schreef op 12 maart 2004 @ 11:50:
[...]

Aaannemend dat je als 1e here DK neemt, 2e lich, 3e DK/CL:
Maak je deze commandoreeks:

F1 - C - LMB (leftmoudebutton) - F2 - N - LMB - F3 - C/E - LMB

Je muis hoveren over een enemy hero, en druk
GG
Met 2 heroes heb jij gelijk, maar DeX had het over een 3 hero nuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 51803 schreef op 12 maart 2004 @ 16:52:
[...]

Ahm... sheep? UMS map ofzo?

[...]

Met 2 heroes heb jij gelijk, maar DeX had het over een 3 hero nuke
Werkt ook voor 2 hero's.
Ja dan doet ie die f3 ding niet.. jammer dan..
Meestal zit ik met 2 hero's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

sheep is het spel dat je met een zooi mensen speelt 4 kunnen er herder zijn (wolf) en de rest is sheep. je moet er voor zorgen dat je als schaap 20 minuten in leven blijft

als je dood bent word je als geest naar een altaar in het midden gezet daar kunnen andere sheep je weer redden. acch speel het eens je word er verslaafd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Zou zo een nuke knop ook softwarematig in te stellen zijn >:)

en customs sucken imo alleen af en toe een enfo of td is wel geinig 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Glorificationer426 op 12-03-2004 17:49 ]

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

Kan iemand mij vertellen wat een "bo" is?? En om die hero te nuken met een knop ( dus frost nova en deathcoil ) moet dat met een stratcom of kan je dat ook met een progje instellen op je keyboard? Trouwens ben maar eens begonnen met tft, dat is wel effe anders zeg! T lijkt wel masscraft zo snel en met zoveel massa s valt iedereen aan, t voelt echt totaal anders aan. In Roc ben ik level 18 maar in tft verlies ik van de grootste n00bs, ik heb nu 10 wins 10 losses :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904 schreef op 12 maart 2004 @ 20:30:
Kan iemand mij vertellen wat een "bo" is?? En om die hero te nuken met een knop ( dus frost nova en deathcoil ) moet dat met een stratcom of kan je dat ook met een progje instellen op je keyboard? Trouwens ben maar eens begonnen met tft, dat is wel effe anders zeg! T lijkt wel masscraft zo snel en met zoveel massa s valt iedereen aan, t voelt echt totaal anders aan. In Roc ben ik level 18 maar in tft verlies ik van de grootste n00bs, ik heb nu 10 wins 10 losses :(
bo = Blizzard Operator, soort helpdesknerd dus 8)

progjes om dingen in te stellen om de gameplay veranderen = third party prog = cheat = delete/ban O-)

B- _-)v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 86904 schreef op 12 maart 2004 @ 20:30:
Kan iemand mij vertellen wat een "bo" is??
Waltor is niet lief :P.
Een bo is een Build Order. Volgorde waarin je alles bouwt dus, dus bv eerst een farm en dan barracks en zo maar door. Weet niet hoe het allemaal heet in WarCraft 3, speel een ander RTS spelletje :P. Maar ben altijd behulpzaam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

Nee, een BO is een zogenaamde Bash-Overflow... da's een bugje in de Bash Ability van de MK als ie meer dan 200 Agility heeft. (Hij bashed dan zo snel achter elkaar dat de gebashte unit blijvend stunned is, ook al stop je daarna met attacken. Obviously komt dat in standaard games nooit voor, maar alleen in Hero Sieges waar je oneindig tomes of Agility kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 27493 schreef op 13 maart 2004 @ 14:05:
Nee, een BO is een zogenaamde Bash-Overflow... da's een bugje in de Bash Ability van de MK als ie meer dan 200 Agility heeft. (Hij bashed dan zo snel achter elkaar dat de gebashte unit blijvend stunned is, ook al stop je daarna met attacken. Obviously komt dat in standaard games nooit voor, maar alleen in Hero Sieges waar je oneindig tomes of Agility kan kopen.
:o Het zal wel :P.
Maar een BO is ook een build order! :P

Wmm keert maar weer terug naar z'n eigen game, waar ie meer verstand van heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb wc3 vorige week weer op me hd gezet, blijft een machtig mooi spel.
Ik kan alleen niet van de computer winnen als ik een custom spel speelt, best wel irriterend, dat de computer zo snel units maakt en commandeert

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Winnen van de computer doe je door veel torens te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enrico schreef op 13 maart 2004 @ 20:51:
Ja, als burrows wielen zouden hebben zou ik nooit meer units maken 8) :7

B- _-)p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47
enrico schreef op 13 maart 2004 @ 20:51:
Winnen van de computer doe je gewoon door een goede buildup. Snel units pompen en aanvallen... :P
Zelfs Insane is voor mij geen uitdaging :)

[ Voor 8% gewijzigd door IronFist op 13-03-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IronFist schreef op 13 maart 2004 @ 21:35:
[...]

Winnen van de computer doe je gewoon door een goede buildup. Snel units pompen en aanvallen... :P
Damn dan wil ik jou niet tegenkomen @ ladder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
[...]

Brrrr das gewoon ziek, en heeel knap :)

Edit: Ik durf het bijna niet te vragen....... heb je een leuk demo'tje op de insane setting?

[ Voor 20% gewijzigd door motormuus op 13-03-2004 21:50 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
[...]

lol dat wil ik zien :o REP 8)

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42423

Zelfs Ultra-insane tegen 10 tegenstanders is nog een makkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

[...]

Idd laat dan maar eens rep zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoL Insane is echt zwaar moeilijk, ik speel dan wel Roc en ben daar een van de betere spelers, maar een potje custom op insane heb ik nog nooit gewonnen. Ik weet bijna zeker dat je loopt op te scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904 schreef op 14 maart 2004 @ 00:23:
LoL Insane is echt zwaar moeilijk, ik speel dan wel Roc en ben daar een van de betere spelers, maar een potje custom op insane heb ik nog nooit gewonnen. Ik weet bijna zeker dat je loopt op te scheppen.
Loller hoe kun je nou een van de betere spelers zijn als je niet eens van de AI kunt winnen... en lvl 18 op RoC zegt helemaal niets, alleen maar n00bs die dat nog serieus spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 86904 schreef op 14 maart 2004 @ 00:23:
Op zich is Insane in early game niet zo heel moeilijk, maar naarmate je langer speelt zal het voordeel van Insane (=3x meer recources oid) wel naar voren komen, want hij kan gewoon ongelimiteerd units blijven pompen en alle upgradings doen. Ook kan hij alle units in 1 seconde een opdracht geven, waar jij misschien 5 seconden over doet. Dus als je meer en meer units in het spel krijgt wordt het moeilijk voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apocrypha schreef op 14 maart 2004 @ 00:54:
[...]

Op zich is Insane in early game niet zo heel moeilijk, maar naarmate je langer speelt zal het voordeel van Insane (=3x meer recources oid) wel naar voren komen, want hij kan gewoon ongelimiteerd units blijven pompen en alle upgradings doen. Ook kan hij alle units in 1 seconde een opdracht geven, waar jij misschien 5 seconden over doet. Dus als je meer en meer units in het spel krijgt wordt het moeilijk voor jezelf.
Agreed. Net voor 't eerst eens tegen Insane gespeeld, en zolang ie die dubbele income niet kan gebruiken is het precies hetzelfde als easy of normal volgens mij, je ziet op insane alleen wat duidelijker dat ie units terugtrekt enzo. Verder is het net zo makkelijk om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61109 schreef op 14 maart 2004 @ 00:27:
[...]

Loller hoe kun je nou een van de betere spelers zijn als je niet eens van de AI kunt winnen... en lvl 18 op RoC zegt helemaal niets, alleen maar n00bs die dat nog serieus spelen.
Stimmt.

Face it; RoC is compleet achterhaald. De enige die het nog spelen zijn egotrippers die graag 'gosu'-stats laten zien door enkel tegen newbies te spelen omdat geen enkele 'ook-maar-enigsinds-in-de-buurt-komend-van'-top speler daar nog rondhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Net ook even Custom Game vs Insane comp gedaan. Ik was NE vs een HU. Gelukkig ging de computer z'n footman/rifleman build, want als hij casters erbijnam had ik het stuk moeilijker. De replay is iig hier

Doordat de harassment in het begin niet echt goed ging, was ik wat laat met het bouwen van nieuwe moonwells ed. En toen ik eenmaal in zijn basis was (laatste gevecht) besteedde ik niet veel aandacht meer aan m'n micro omdat ik toch al gewonnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rustig jongens insane met tft is even moeilijk als insane met tft als je beide spelen kent (neem ik aan is insane dan moeilijker met tft??). Damn ze zien Roc staan en ze beginnen gelijk te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904 schreef op 14 maart 2004 @ 01:29:
Rustig jongens insane met tft is even moeilijk als insane met tft als je beide spelen kent (neem ik aan is insane dan moeilijker met tft??). Damn ze zien Roc staan en ze beginnen gelijk te piepen.
???

sorry maar heel veel valt hier niet van te maken.
No offence btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34506

Speelt er hier iemand wel eens "Enfo's Team Survival" ? Het is eigenlijk bedoeld om met team vs team elkaar het leven zuur te maken terwijl je een poort verdedigd tegen een aanval.

De vijanden komen in stromen en iedere speler speelt maar met een unit, namelijk een hero. Het is een vrij leuke mod die ik echter _samen_ met een paar andere, niet tegen elkaar, maar juist met elkaar speel. Dus we vechten alleen tegen de monsters niet tegen elkaar. Het is eigenlijk meer een kleine RPG geworden waar het de bedoeling is je Hero te levelen, gold te verdienen en meer / betere spullen te kopen zodat je de volgende aanval kan tegenhouden.

Mijn vraag is nu, zijn er nog meer van dit soort maps. Dus niet het standaard "verdedig het stadje tegen vijanden", of het standaard "tripje-naar-een-onbekende-nieuwe-dungeon" maar echt zoals deze

http://www.wc3modforge.co...f317e72b72844fa926&t=5669

Tot zover heb ik er maar 2 gevonden. Als er iemand is die er nog meer weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ENFO own0r... imba heroes though... en nu ga ik slapen T_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Kan me iemand nog leuke custum maps aan raden. Ik ben een beejte uitgespeeld op wintermaul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
Glorificationer schreef op 13 maart 2004 @ 21:49:
[...]

lol dat wil ik zien :o REP 8)
Hier istie dan!
Mijn nick is Power of RA (omdat ik zo'n campaign unlocker had gebruikt, omdat ik niet alle RoC campaigns opnieuw wilde doen.. }) )

Voor het gemak maar even NEvsHU gedaan.. Met Human en Nightelf kan ik elk Insane comp ras aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IronFist schreef op 14 maart 2004 @ 18:16:
[...]

Hier istie dan!
Mijn nick is Power of RA (omdat ik zo'n campaign unlocker had gebruikt, omdat ik niet alle RoC campaigns opnieuw wilde doen.. }) )

Voor het gemak maar even NEvsHU gedaan.. Met Human en Nightelf kan ik elk Insane comp ras aan..
Wow daar zat iedereen op te wachten volgens mij. Gefeliciteerd enzo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
Ik bemerk een licht sarcasme.. Komt dat omdat ik een beetje laat ben (sorry, heb ook andere dingen te doen) of omdat het gewoon heel simpel is (ja jullie zeiden dat t onmogelijk was en wilden een replay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat je zo laat bent omdat je het gewoon 100 keer geprobeerd hebt, en dat het nu pas gelukt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
sssstt :X
Ik was al blij dat het me 1x gelukt was. Mooi dat ik weer een fan erbij heb..
Nee, je hoeft geen grote held te zijn om de computer te dollen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Insane is ez.
Gewoon Harass/Tech = gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade