TripleM schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:37:
[...]
Niet dat ik nou zo'n doorgewinterde partyfotograaf, maar ik heb inmiddels toch wel op wat hardcore en hardstyle feestjes foto's gemaakt en eigenlijk nooit echt problemen gehad of nare ervaringen. Wel dat het je een half uur kost om de zaal door te komen omdat ie-de-reen op de foto wil, en nou wil ik best een paar partypics schieten maar geen honderden (ik gebruik ze toch nauwelijks aangezien er maar een paar foto's in de relatief korte review op FOK! komen te staan). Dat maakt de partygangers overigens geen zak uit, soms zeg ik wel es dat ik toch geen partypics ga gebruiken voor publicatie en alsnog willen ze op de foto.

Solar vond ik wat dat betreft super relaxt! Nauwelijk kwamen mensen vragen of ze op de foto wilden... Ja, aan't begin was er eentje en die heb ik ook gedaan, des te meer omdat hij een zonnige uitstraling had en hem wel mooi vond passen in de Solar gedachte. De andere mensen die me kwamen vragen kon ik veelal "afschudden" met dat ze toch niet online kwamen.
Verder was het niet onwijs druk en heeft mijn cam gedurende de dag geen tikken gehad. Dat was tijdens de FFWD anders toen ik met mijn cam en flitser vol tegen iemand anders aanliep toen ik niet aan't opletten was. Gelukkig had het geen ernstige gevolgen.
Anoniem: 146441 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:50:
Overigens was het verder de avond lastig schieten, want er was echt VEEL rook. Heb mijn 50 1.8 eigenlijk te weinig gebruikt ook, bij nader inzien

Ik was te 'blij' dat ik met de fisheye en 70-200 2.8 mocht spelen.

Nu ik het resultaat van die 50 1.8 zie, denk ik, JA!
idd zie je de rook minder, maar in je nabewerking kan je rook ook redelijk wegwerken. Ik ga zo aan deze serie beginnen, ben benieuwd wat eruit komt. Kwa LJ prestaties geef ik de kleine zaal het cijfer 2 (op 1,5 meter afstand kon je met je eigen ogen de dj nog niet eens zien!) en de grote zaal een 5, ook voornamelijk omdat er te veel rook aanwezig was. D'r liepen 3 dSLR's rond en alle drie klaagden ze over de rook... Vandaar dat Wilco (Lange op PF?) zonder flitser schoot.
Zoals HunterPro ook al zei, hij is idd lastig. Hij is niet gigantisch veel aan't bewegen, maar pak een Benny Rodrigues die zijn hoofd _nooit_ stil houd en je vind Yoji een stuk makkelijker. Wel had ik het gevoel veel minder tijd te hebben bij Yoji. Het werd des te meer bemoeilijkt doordat hij iedere keer als ik aan zijn goede kant zat (hij heeft appart kapsel), hij de andere kant op keek. Daarnaast had je paars, rood en groen licht. Dus een mooi moment was zowiezo heel spaarzaam.
Tik tik (en een flash dus) gevolgt door hallo. (had je wel ff mogen zeggen dat je een foto had gemaakt!) Ben zelf niet bezig geweest met fotografen spotten. Wel heb ik Richard van Link2Party gespot, des te meer omdat hij opeens bij ons op de wagen stond. Met z'n Sony F828 maakt ie heel aardige foto's! Kan ik iig nog een hoop van leren. Ik stond op een bijzonder gave kar ('t was m'n eerste keer, geen idee hoe het op andere wagens was), maar de dames waren echt camera geil wat hele leuke momenten opleverden.
Anoniem: 146441 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:04:
Dat kan je mening zijn Neo, maar het is lastig....99 van de 100 FFWD foto's die ik zie zijn 'snapshots'. Hoe wil je in hemelsnaam geen snapshot maken als
1) iedereen doorhuppelt en je beperkte tijd hebt
2) er 200.000 man een camera bij zich hebben waarvan 10% een DSLR
3) er nog eens 300.000 man langs de route staan.
Sorry, maar jij doet 9 vd 10 dingen af als snapshot.Maar oke, het is een mening dat jij die minder vind. Natuurlijk vind ik dat ook, snapshots van voren, maar ik heb weinig andere foto's van de FFWD gezien van mensen.
Als je met een 70-200/300 loopt maak je het jezelf ook moeilijker. Je spot iemand, je volgt diegene en wacht het juiste moment af. Het probleem alleen is, is dat je positie niet onwijs veranderd. Heb je een pak 'em beet 18-70 zoals ik veel gebruik erop zitten. Dan schiet je zowiezo de mensen die wat dichterbij staan. De kijkhoogte kan je zelf al veel meer bepalen wat interessantere hoeken opleverd. Daarnaast zul je ook veel meer de kans hebben dat je om je onderwerp heen kan lopen. Met een 70-200/300 moet je dan een stuk harder lopen

. Wat ik vorige week ook ergens gelezen heb; "zoomen doe je met je benen, niet met je objectief". Keep that in mind, 't zal je zeker helpen

miekd? Heb wel iemand gespot met een D70, denk dat hij het was, heb hem wel gedag gezegt, maar niet lang gesproken. Jou heb ik ook maar 1x gezien geloof ik, was ff kort maar krachtig

Ben ff blijven hangen en wat ervaringen wezen uitwisselen.. Och ja, een witte L 2.8 70-200 is wat makkelijker te spotten
FFWD en Solar vond ik persoonlijk moeilijker. Meer omdat het overdag was en ik de laatste tijd vrijwel alleen 's avonds met flitser schiet. Vreemd genoeg voel ik me nu 's avonds meer op m'n gemak dan overdag. Heb wel wat geoefend met een mooie blauwe lucht krijgen en je onderwerp mooi uitlichten, en dat zonder pola filter

. Iets waar (ik dacht) TripleM wat meer moeite mee had
zsm wat pics iig!
[
Voor 6% gewijzigd door
jules op 15-08-2005 12:13
]