[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

julius schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:06:
[...]

Behoorlijk nette platen voor een eerste keer! Ik zie alleen een behoorlijke onscherpte in de geplaatste foto's. Dit komt volgens mij door a) een te hoge JPG compressie en b) door geen USM te gebruiken na het resizen.
Beestig mooie foto's ! 1 van de mooiste die hier geplaatst zijn IMHO.

Julius, niet iedereen houdt van "overdreven" scherpte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Julius, over het algemeen doe je je USM vóór het resizen. Dan heb je niet die ranzige halo's overal omheen maar wel de scherpte (die dan ook niet overdone is).

Ik vind het trouwens onzin dat je op iso800 *moet* schieten om mooie platen te kunnen maken oid. Ik heb afgelopen vier dagen echt in alles gevarieerd en ik ben blijer met de platen op een 200 iso dan een 800. Als je uitgaat van dat je móet werken op iso800 heb je bijv vrij weinig aan schieten op raw - je kan achteraf toch haast geen belichting compenseren ivm ruis.

[ Voor 55% gewijzigd door HunterPro op 23-08-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42

Zoefff

❤ 

Arfman schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:53:
Ik mag de stukjes van Patrick wel. Hij zegt tenminste recht voor z'n raap waar het op staat, zelfs als hem dat z'n baan kost ;)

Bovendien kan 99% van de mensen die hier rondhangt (mezelf incluis) qua fotografie nog niet in de schaduw staan van deze man, dus een beetje respect tonen mag ook wel.
Ik heb ook zeker respect voor Patrick, want ik vind dat hij meestal prachtige platen schiet. Om die reden kijk ik ook minimaal 1 keer per week op zijn weblog of er weer wat nieuws is.

Maar, dat wil niet zeggen dat je daarom hier maar wat rond mag gaan schoppen, houd het gewoon netjes zoals iedereen. Laten we hier in ieder geval weer ontopic verder gaan. Eenieder die het niet eens is met zijn weblogs kan vast wel zijn emailadres op zijn website vinden, dit topic is in ieder geval niet de plaats om het te bespreken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien handig om te melden: als je resized in Photoshop, kan je ook "Cubic (Sharper)" kiezen. Dit zorgt, in mijn ogen, zowiezo voor nagenoeg erg scherpe plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 146441 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

:Z

Ontopic: het beloofd een grauwe Mysterland dag te worden. Ben benieuwd wat ID&T van de aankleding gebrouwen heeft. Het zal vast wel weer mooie plaatjes opleveren.
Mentale Theo zei op de radio dat het goed ging komen, dus..... 8)7

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43323

Aangezien op de vorige pagina foto's stonden van de Gentse Feesten, hierbij een link naar mijn foto's van de Lokerse Feesten (ongeveer 25km verwijdert van Gent). Nogal logisch: alle commentaar is welkom en zeer geapprecieerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Ik wil niet vervelend doen, maar zullen we dergelijke festivals in een eigen topic onderplaatsen? Dit topic gaat over partywerk en hoewel festivals ook mijn favoriet zijn, is het echt een heel andere tak van sport. :)

Bericht hierboven

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Arfman schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:53:
Ik mag de stukjes van Patrick wel. Hij zegt tenminste recht voor z'n raap waar het op staat, zelfs als hem dat z'n baan kost ;)

Bovendien kan 99% van de mensen die hier rondhangt (mezelf incluis) qua fotografie nog niet in de schaduw staan van deze man, dus een beetje respect tonen mag ook wel.
Mja, als ik es recht voor z'n raap ben. De platen van Patrick van bijv DV vind ik niet met kop en schouders uitsteken boven andere. Oftewel, al die ophef die iedereen over hem maakt vind ik overtrokken. Smaken verschillen, laten we het daar maar op houden :).

Ja, rant maar op mijn platen, maar houd wel in je achterhoofd dat ik nog echt niet zo lang bezig ben als Patrick en mijn geld er ook niet mee verdien :)

De stukken tekst zijn vaak wel op een leuke manier geschreven. Alleen het sarcasme dat hij gebruikt over mensen die hem dwarsliggen vind ik veelal wat minder gepast. Ik heb hem nog nooit gezien/gesproken, wellicht weten anderen het ook van hem en kunnen ze het ook waarderen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat opdrachtgevers zoiets niet appriciëren en hem daardoor links laten liggen. Ik ga iig niet openlijk verkondigen dat bepaalde dingen van een opdrachtgever je tegenvallen. Naar mijn inziens is het een stukje professionaliteit dat je uitstraalt. Nogmaals, wellicht boeit een opdrachtgever het helemaal niet. Wel zorgt deze openheid voor velen vertier, iets waar een weblog toch wel voor bedoelt is iig.
Anoniem: 146441 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:32:
Maareh..Neo: ook op DanceTour dus? Julius, jij ook?
Uhuh, ben benieuwd wie er nog meer te zien is :)
Ik ga mijn 70-300 weer eens even verder testen. Dus veel 'onopvallende / spontane' people-shots van mij waarschijnlijk. Gewoon weer even aanklooien.
Ben beniewd wat je deze keer gaat schieten. Hier nog een voorproefje van mij geschoten op FF3D;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_ff3d_20050813_0421.jpg
@180mm F6.3
Phuncz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:25:
[...]

Beestig mooie foto's ! 1 van de mooiste die hier geplaatst zijn IMHO.

Julius, niet iedereen houdt van "overdreven" scherpte ;)
't Zal wel komen door de pc waar ik toen achter zat. Had een ranzig beeldscherm. Op mijn eigen pc leek het wel alsof de platen opnieuw geupload waren. iig zien ze er momenteel ook stukken beter uit.
HunterPro schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:33:
Julius, over het algemeen doe je je USM vóór het resizen. Dan heb je niet die ranzige halo's overal omheen maar wel de scherpte (die dan ook niet overdone is).
Is het niet zo dat als je van die ranzige halo's krijgt dat je dan te veel geUSM't hebt? Ik zal er iig es mee gaan experimenteren. Vind je ze op mijn platen dan storent aanwezig?
Ik vind het trouwens onzin dat je op iso800 *moet* schieten om mooie platen te kunnen maken oid. Ik heb afgelopen vier dagen echt in alles gevarieerd en ik ben blijer met de platen op een 200 iso dan een 800. Als je uitgaat van dat je móet werken op iso800 heb je bijv vrij weinig aan schieten op raw - je kan achteraf toch haast geen belichting compenseren ivm ruis.
Mja, ligt eraan hoe je mijn tekst opvat. Ik heb het stukje waarschijnlijk met dezelfde gedachte geschreven als jij hierboven. Het is over het algemeen het prettigst als je op een zo laag mogelijke ISO waarde schiet. Mijn tekst was zo bedoelt dat je liever 800 ISO neemt ipv 1600. Maar als dat nog lager had gekunt, absoluut doen!
Floris schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:13:
Ik wil niet vervelend doen, maar zullen we dergelijke festivals in een eigen topic onderplaatsen? Dit topic gaat over partywerk en hoewel festivals ook mijn favoriet zijn, is het echt een heel andere tak van sport. :)
Ben ik het mee eens :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dit zijn zeker de specs van zijn glazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146441

julius schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

[...]

Uhuh, ben benieuwd wie er nog meer te zien is :)
Er zullen er vast wel een aantal zijn. Neo, ben jij er niet?
julius schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:22:
[...]
[...]

Ben beniewd wat je deze keer gaat schieten.
Foto's? O-)
Nah, maar ik vind het leuk om mensen van een afstandje te fotograferen, zonder dat ze het door hebben. Ben sinds de FFWD verkocht eigenlijk stiekem... Dus kijken of dat bij de DanceTour ook lukt. Liep er gisteren in de lunchpauze langs btw, langs het Malieveld, en er stond nog niets. Maarja, zoveel hoeven ze ook niet op te bouwen. Meer dan people-pictures zal je daar bijna niet kunnen schieten....

Maar ik ben er in de middag wel. Ik wil Remy zelf sowieso zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* neographikal zal aanwezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
Welke GoT'ers gingen er nou naar Mysteryland?
En voor wie schieten jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ben in ieder geval afwezig, persaccreditatie is nu nog steeds niet rond afaik, dus ik heb een andere opdracht aangenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is gaat nu weg, heb verschillende opdrachtgevers vandaag.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zo! Net terug van Mysteryland, was echt geweldig! Heb samen met Jules wat foto's gemaakt, voornamelijk voor Randy Katana. Daarna een beetje rondgehobbeld en willekeurig foto's gemaakt. Heb deze dag voornamelijk gebruikt om m'n nieuwe flitsert uit te testen en te leren kennen. Overigens ook erg genoten van de muziek aldaar. Katana heeft een heerlijke set weggedraaid, evenals Jean en E-Craig en vele andere artiesten daar.

We hadden zelfs nog geregeld dat we in het bungee-jump bakje omhoog konden om foto's vanuit de lucht te maken, maar dat ging helaas niet meer door omdat we er te laat waren :X Kutzooi. Maar toch, best wel wat leuks kunnen maken. Extreem moeilijk overigens, binnen fotograferen met weinig licht, en springende mensen...

Alvast even een hele kleine, snelle, onbewerkte selectie:

1. DJ Jean nog aandachtig aan het werk
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7238.jpg

2. Randy Katana, waarmee we in principe mee waren om foto's te maken
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7267.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7276.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7284.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7304.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7333.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7363.jpg

8. Willekeurig schoon (door de ruis heenkijken :X)
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7371.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7431.jpg

10. E-Craig? Wel vet shot iig, z'n hoofd is scherp, de rest bewogen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7439.jpg

11. Let op, de beste man hangt in de lucht 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7452.jpg

12. Q-stage (bonqebonqebonq)
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7476.jpg

13. Kaasmeisje O+
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7499.jpg

14. Ander meisje 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7502.jpg

15. Ander groot podium
Afbeeldingslocatie: http://www.koorschoolhaarlem.nl/fotos/2005-08-27_Mysteryland/DSC_7572.jpg

Ben wel helemaal kapot kan ik je verklappen. Veel gelopen, en een lichte pijn in m'n arm van het constant meeslepen van een aantal kilo camera. Jules gaat nu nog door in Arnhem met andere Sander, ik laat het voor gezien en duik m'n bedje in :P

Vind het zelf geen slechte serie voor een eerste keer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 27-08-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Twee van mij dan maar:

Sven Vath
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/myst05_vath.jpg
En vuurwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/vuurwerk_myst1.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris, ik hoorde dat jij vaststond in de file en dus niet meer was gaan schieten? Of heb je nu dus alleen de laatste paar uren

Ik zou foto's maken in de Everybody-tent (kreeg dat ook pas vrijdagavond te horen) maar, er was geen perspas meer etc. Ook handig. Cam mee naar binnen smokkelen lukte niet echt, dus maar alleen gefeest. En dat vond ik he-le-maaaaaaal niet erg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, net wakker na een nachtje Katana knallen in de Matrixx. Stoere gast is dat, echt waar :) Zometeen door naar de Dancetour in Den Haag en de Glitterclub :)

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 11-09-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zoefff schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:52:
Zo! Net terug van Mysteryland, was echt geweldig! Heb samen met Jules wat foto's gemaakt, voornamelijk voor Randy Katana. Daarna een beetje rondgehobbeld en willekeurig foto's gemaakt. Heb deze dag voornamelijk gebruikt om m'n nieuwe flitsert uit te testen en te leren kennen. Overigens ook erg genoten van de muziek aldaar. Katana heeft een heerlijke set weggedraaid, evenals Jean en E-Craig en vele andere artiesten daar.

We hadden zelfs nog geregeld dat we in het bungee-jump bakje omhoog konden om foto's vanuit de lucht te maken, maar dat ging helaas niet meer door omdat we er te laat waren :X Kutzooi. Maar toch, best wel wat leuks kunnen maken. Extreem moeilijk overigens, binnen fotograferen met weinig licht, en springende mensen...

[...]

Ben wel helemaal kapot kan ik je verklappen. Veel gelopen, en een lichte pijn in m'n arm van het constant meeslepen van een aantal kilo camera. Jules gaat nu nog door in Arnhem met andere Sander, ik laat het voor gezien en duik m'n bedje in :P

Mysteryland van afgelopen jaar was mijn eerste keer party fotografie. Dat dat nu alweer een jaar geleden is... tijd gaat rap!

Maar welcome to the club, je bent dus lekker in het diepe ge... nou ja, in het donker gegooid :+ Ik vind dat je het er goed vanaf gebracht hebt. Ben benieuwd naar de rest van je serie.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb deze dag voornamelijk gebruikt om m'n nieuwe flitsert uit te testen en te leren kennen.
Sommige fotos hadden wel wat meer licht kunnen gebruiken uit je flitser? Wat heb je gekocht en hoe heb je hem gebruikt?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb een SB-800 gekocht. Sommige foto's kunnen inderdaad wel wat meer licht gebruiken (hoewel klikken voor de 800px versie ook wel werkt), maar ik was al snel (misschien te snel) bang om het onderwerp dood en plat te flitsen. Sowieso heb ik al vaak lange sluitertijden gebruikt (rond de 1/20), maar misschien moet ik de volgende keer toch iets harder flitsen. Ben er iig wel huiverig voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
Zeker netjes Zoeff.

Was ook leuk om een rennende, kruipende en liggende Zoeff en Julius samen te zien :P

Moet zeggen dat het meeviel met het aantal fotografen. Vergeleken met de Dance Parade was het zelfs rustig. Heb geen Patrick Savalle gezien of Rut-Gr. Sterker nog, heb helemaal geen Canon 1x serie mensen gezien.

Vond het wel een beetje jammer dat ik als "Press" overal mocht komen, behalve bij het QDance podium; ik had ook wel graag in die lift willen zitten met Bas & Ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

En bedankt :P

Vond het aantal fotografen ook wel meevallen, hoewel ik er toch wel een aantal gezien heb hoor. Patrick heb ik iig een paar keer gezien, Rut-Gr zou ik niet weten hoe hij eruit ziet. Opvallend veel Nikonians gezien, aantal D2x-en, D2h en zelfs een D1h (of nog analoog) volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

In de lift mag je sowieso niet mee, tenzij de DJ het verzoekt. Ik ben dus wel geweest, maar had niet echt zin om overal te zijn, heb met name aan het einde veel geschoten ook.

Nog wel een paar leuke platen van Yoji, Paul Oakenfold en Sander Kleinenberg ook. Met name met die laatste heb ik me suf gelachen. Dadelijk naar artquake (schrijf je dat uberhaupt zo?), maar daarvoor moet ik nog wel wat regelen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Her en der staat in dit topic over lasers en garantie. Kan je je camera een beetje beschremen tegen het felle licht of moet je gewoon gebruik maken van je garantie als je ccd/cmos kapot is ? En gebeurd het niet af en toe dat er wat [insert alcoholisch drankje] op je cam valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar heb ik weinig last van gehad, camera altijd op hoofd-hoogte etc.
Fel licht, lijkt me sterk dat dat slecht zou zijn voor een cam.

Hoe komen jullie aan die perskaarten, als ik vragen mag? lijkt me extreem gaaf eens te gaan fotograferen op deesch festivallen :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

I broke my f....g shoulder at mysteryland .....
overall i had much less fun than at dancevalley and it shows cause my pics are not to the usual level :-(
oh well, back to rest now.... guess my nikon will rest too...

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/48328402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 78303 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:44:
I broke my f....g shoulder at mysteryland .....
overall i had much less fun than at dancevalley and it shows cause my pics are not to the usual level :-(
oh well, back to rest now.... guess my nikon will rest too...
[afbeelding]
Een gebroken schouder? Of een arm uit de kom? Dat laatste ben je 4 weken mee bezig en 8 weken tot je 99% terug bent op je oude niveau.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ralph: How on earth did you do that? Best of luck anyways, a broken schoulder (the joint I suppose?) takes a real long time to heal and, as twixx's girlfriend told me, hurts like hell!

Vanavond wat Di-rect geschoten, zit wel wat leuks tussen denk ik. Mijn sensor moet wel heftig goed worden schoongemaakt heb ik het idee, maar dat zie ik dadelijk wel als ik even snel door de foto's heenzap. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren nog effe op DanceTour geweest, wat een pauperpubliek :p
Julius nog in actie gezien iig. Shots van mij (niet veel, niet bijzonder) komen vanavond wel. Ben maar kort geweest.

Oh en Neo, was jij die vent wiens scheerapparaat kapot was (rode shirt) of de "Giel Beelen Lookalike" met geel shirt en Unicef hoedje? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Neuj, ik zag er hoogstens een tandje braq uit na een week lang chronisch slaaptekort geleden te hebben. Nu donder ik bijna om, dus ik ga nog een uurtje plat voordat ik naar school ga. Ik ben nl net pas terug uit Den Haag :P

Gisteren in het Paard de Glitterclub geschoten, mooie tent is dat. We zijn zaterdag bij de Matrixx voor Randy Katana wezen schieten, maar de Matrixx deed maar paupers aan in verhouding tot het Paard. De lj had een héle slechte dag in de Matrixx probably, de dj was echt amper verlicht, soms heel kort....

Marco V was trouwens gisteren wel errug lekker bezig bij de Dancetour, maar wat een prutsers liepen daar rond. Op een gegeven moment stonden er vijf fotografen / cameramensen rond de dj. :/ Maak dan een paar shots en maak dat je weg komt, er zijn meer mensen die even een paar shots willen maken. En één presteerde het om gewoon te gaan springen op het podium een half uur lang, en zo stabiel was dat podium niet :X De fotograaf van Dancetour zelf ging nog even lekker op de tafel van de dj leunen onder het motto 'dat doe ik altijd', ongelofelijk. Ik heb wel even met een extra flitser als slave gespeeld, daar kan je héle leuke effecten mee halen :9

Maar ik mocht dankzij het telefoontje van k5l wel de hoogwerker in, ik liep even naar buiten om k5l te kunnen verstaan, ik loop weer terug: "hey wil je ook mee de hoogwerker in?" O-)

[ Voor 52% gewijzigd door neographikal op 29-08-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

neographikal schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:00:
Ik heb wel even met een extra flitser als slafe gespeeld , daar kan je héle leuke effecten mee halen :9
Laat es wat zien dan, ons ben benieuwd :9

[ Voor 14% gewijzigd door moto-moi op 29-08-2005 14:54 . Reden: lalalaa, geld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Woei, zwaar weekendje achter de rug. Mysteryland, Matrixx, Dancetour en als afsluiter Glitterclub in't Paard.

Mysteryland was ik zoals hiervoor al is gezegt voor Randy Katana. Wat ik echt wonderbaarlijk vond is dat hij in 1,5 u tijd de zaal zeker 5x uit z'n dak liet gaan. Iets wat ik op de rest van heel ML niet meer heb gezien. De rest van het terrein zijn we wat overheen gelopen, maar qua sfeer tipte het niet aan de Madhouse tent. Wellicht op het Ex-Pornstar podium na. Wel jammer, want als fotograaf probeer je toch zoveel mogelijk van dat soort momenten vast te leggen. In andere tenten en bij podia was het ook niet bijster interessant om people shots te maken. Dat in groot contrast met Dancetour en de Glitterclub waar het me heel gemakkelijk af ging om de mensen nog net iets meer te enthiousiastmeren om ze vervolgens te vereeuwigen.

Zo, nu maar is de handel gaan verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben te lui om foto's uit te zoeken en de beste eruit te halen, dus bij deze mijn hele set van DanceTour. Op Partyflock ja. Dus.

http://partyflock.nl/gallery/4581/PAGE/A.html

Lekker relaxed wat geschoten, hoefde niet echt 'te produceren', dus vooral een beetje met de 70-300 aan het prutsen geweest. Heb dat ding nu wel aardig door. Alleen de 18-55 (kitlens ja) gebruikt voor wat mensen die ik kende. Resultaat is wel aardig, niet superbijzonder, maar geeft wel leuk een beetje de festivalsfeer weer. Ik ben gek op aparte mensen en kleine kinderen. Zonder dat mensen het zelf doorhebben levert hele leuke spontane plaatjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het derde shot in de reeks is erg :9

Ik zal zo eens kijken wat ik kan maken :)

Glitterclub in het Paard

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1176&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1168&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1170&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1138&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1140&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1098&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://gallery.neofoto.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1024&g2_serialNumber=1

Verder onbewerkt, daar heb ik atm even geen tijd voor vanwege de grote hoeveelheid foto's die ik moet uitzoeken :) Het was er in ieder geval supergezellig :)

[ Voor 91% gewijzigd door neographikal op 29-08-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
mooi geflitst neo!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Extreem moeilijk overigens, binnen fotograferen met weinig licht, en springende mensen...

[.....]

Zeker geen slechte serie idd! Je hebt je vuurdoop goed doorstaan :)
Nu wil je zeker wel vaker mee? :P
Anoniem: 146441 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:19:
Ben te lui om foto's uit te zoeken en de beste eruit te halen, dus bij deze mijn hele set van DanceTour. Op Partyflock ja. Dus.

http://partyflock.nl/gallery/4581/PAGE/A.html

Lekker relaxed wat geschoten, hoefde niet echt 'te produceren', dus vooral een beetje met de 70-300 aan het prutsen geweest. Heb dat ding nu wel aardig door. Alleen de 18-55 (kitlens ja) gebruikt voor wat mensen die ik kende. Resultaat is wel aardig, niet superbijzonder, maar geeft wel leuk een beetje de festivalsfeer weer. Ik ben gek op aparte mensen en kleine kinderen. Zonder dat mensen het zelf doorhebben levert hele leuke spontane plaatjes op.
Je hebt de tele iig beter tot zijn recht laten komen dan de shots die je hiervoor gepost had in dit topic. Denk dat het komt doordat je wat dichterbij de mensen stond en ze strakker gecropt hebt oid. Alleen de gehele serie komt eentonig over doordat je bijna alleen maar met tele gewerkt hebt. Probeer regelmatig wat af te wisselen. Sensortjes zijn er om schoongemaakt te worden.

(/me heeft na 1,5 weken alweer wat stofjes te pakken :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

julius schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:24:

Je hebt de tele iig beter tot zijn recht laten komen dan de shots die je hiervoor gepost had in dit topic. Denk dat het komt doordat je wat dichterbij de mensen stond en ze strakker gecropt hebt oid. Alleen de gehele serie komt eentonig over doordat je bijna alleen maar met tele gewerkt hebt. Probeer regelmatig wat af te wisselen. Sensortjes zijn er om schoongemaakt te worden.

(/me heeft na 1,5 weken alweer wat stofjes te pakken :/ )
Mjah, zoals ik zei, ik wilde vooral de 70-300 testen alvorens ik zaterdag weg ben. Sommigen zijn wat strakker gecropped, maar ik heb minimale nabewerking gedaan, behalve een USM-etje.Zo dichtbij stond ik ook weer niet, maar heb een beetje leuk wat geschoten. Zoals ik zei: voor de fun, ik hoefde niet te produceren (er was een andere fotograaf van de site, ik deed het 'facultatief'.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 146441 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:32:
[...]

Mjah, zoals ik zei, ik wilde vooral de 70-300 testen alvorens ik zaterdag weg ben. Sommigen zijn wat strakker gecropped, maar ik heb minimale nabewerking gedaan, behalve een USM-etje.Zo dichtbij stond ik ook weer niet, maar heb een beetje leuk wat geschoten. Zoals ik zei: voor de fun, ik hoefde niet te produceren (er was een andere fotograaf van de site, ik deed het 'facultatief'.).
Ik bewerk mijn foto's ook nauwelijks, alleen belichting wat bijstellen, hooguit een crop, een resize en een USM. Da's de laatste tijd hooguit 1-2 min per foto. Bij mijn serie van't Paard heb ik het gros van de foto's kwa belichting behoorlijk goed geschoten en heb ik er een paar missers ertussenuit gepikt om die nog wat bij te stellen.

Een overzichtje;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_PaardGlitterclub_20050828_40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_PaardGlitterclub_20050828_18.jpg
Jammer dat ik net aan de verkeerde kant van hem stond.

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_PaardGlitterclub_20050828_19.jpg
Rook was net iets te veel aanwezig, maar deze foto impliceerd wel actie :)

Veel foto's in het Paard heb ik uit de losse hand geschoten. Veelal om een bepaalde actie snel vanuit een interessantere hoek vast te leggen. Op zo'n moment is het dan net te druk om 3 stappen rond je onderwerp te lopen. Het onderwerp staat er dan wel op, maar had nog een tikkeltje geperfectioneerd kunnen worden. Onder het mom van je kan niet alles tegelijkertijd ben ik er wel tevreden over :)

Mooi voorbeeldje hiervan is;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_PaardGlitterclub_20050828_48.jpg
De dame staat er wel op met feestende mensen erachter, maar was net wat interessanter geweest als ze wat decentraler was geplaatst en die dame achter haar er wat meer op stond.

Andere shots zijn weer beter gemikt;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_PaardGlitterclub_20050828_87.jpg
Bij deze lijkt het net alsof ik ergens op een trapje sta of iets dergelijks, maar niets is minder waar. Ook deze is uit het losse handje geschoten.

De gehele serie is overigens in mijn gallery te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 30-08-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx 4 your support.
I fell on the side of the pyramid, dislocated my arm, put it back.Seems the shoulder is broken and a pice of bone is loose in the arm/shoulder socket. A week to wait for a specialist and then 2 more weeks for surgery... bad bad bad....

When there is more than 2 photographers at a spot i just leave !!! No point all having the same pics....

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/48459351.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/48459356.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 78303 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:56:
Thx 4 your support.
I fell on the side of the pyramid,
Hmz, you were not the only one :|
dislocated my arm, put it back.Seems the shoulder is broken and a pice of bone is loose in the arm/shoulder socket. A week to wait for a specialist and then 2 more weeks for surgery... bad bad bad....
I hope you'r shoulder will heal soon!
When there is more than 2 photographers at a spot i just leave !!! No point all having the same pics....
You've got a point there.... But for starters it's a nice way to learn from each other :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nog ff wat lekkerneitjes van afgelopen weekend;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_matrixx_20050827_053.jpg

Meer is te vinden in; http://foto.leend3rs.nl/thumbnails.php?album=61

Voornamelijk ook people pics met regelmatig te hoge ruis... Toko was ook vaag uitgelicht... Ask neographikal :)

Ook was ik op Mysteryland voor Randy Katana;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_mysteryland_20050827_015.jpg

Liepen ook leuke vrouwlui rond met bijpassende t-shirtjes;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_mysteryland_20050827_100.jpg

Iemand deze gast nog gespot;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_mysteryland_20050827_104.jpg
Foto heb ik uit de hand genomen toen ik langs hem liep. Vandaar dat de achtergrond wat bewogen is. Verder was ik na die donkere madhouse tent vergeten om m'n ISO settings terug te schroeven naar 200 ip 1000 :x Dus het geheel komt wat korrelig over.

Ach ja.. later op de avond nog een probeersel op 1600 iso;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_mysteryland_20050827_137.jpg

En was blij dat ik op weg naar huis ook nog heel ff gespiekt heb in de cocoon tent?
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=jules_mysteryland_20050827_138.jpg

Voor de geïnteresseerden de gehele shoot.

[ Voor 65% gewijzigd door jules op 03-09-2005 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jules, met name in de eerste en de laatste shots zitten echt hele weirde vlekken... Niet cool, jammer man :'( Peopleshots zijn goed gelukt bij jou trouwens (ik weiger die categorisch :+ ) alleen de shots van Randy zijn bijna allemaal onscherp, en een aantal hebben van die vlekken er in zitten. Mijn shots zijn echt véél te donker, of prut verlicht, dus dit is niet echt een goede shoot geweest wmb. Maarja, je heb je goede dagen en je hebt je slechte dagen.

En de Matrixx, breek me de bek niet open 8)7 Wat een prut-LJ was dat zeg, DJ werd amper uitverlicht en de zaal ook slechts sporadisch. Werd er wat licht gegeven, dan was het meteen een balzaal. Dat was één van de redenen dat de mijn shots zo brak waren in ieder geval.

[ Voor 45% gewijzigd door neographikal op 03-09-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat is inderdaad de Cocoon, heb die gast met die vlieg op zijn kop ook gezien trouwens, geen foto van. :)

Wat ooit bedoeld was als mijn opdracht voor morgen is afgezegd (al een hele tijd). Komt goed uit, heb toch een hersenschudding en moet nog een PCtje installeren...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zaterdag is het weer tijd voor Q-Base, omdat ik niet vies ben van wat promoshizzle, hierbij een drietal plaatjes ;)

Uno: Halletje, arena's, schemer
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/Q-Base_05P/CRW_0019.jpg
Duo: Heli met camerameneer
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/Q-Base_05P/CRW_9329.jpg
Tres: Halletje, strobo's, lasers (1xmulticolor, 2x groen -led-)
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/Q-Base_05P/CRW_9763.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 04-09-2005 16:44 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 08:51:
Jules, met name in de eerste en de laatste shots zitten echt hele weirde vlekken... Niet cool, jammer man :'( Peopleshots zijn goed gelukt bij jou trouwens (ik weiger die categorisch :+ ) alleen de shots van Randy zijn bijna allemaal onscherp, en een aantal hebben van die vlekken er in zitten. Mijn shots zijn echt véél te donker, of prut verlicht, dus dit is niet echt een goede shoot geweest wmb. Maarja, je heb je goede dagen en je hebt je slechte dagen.

En de Matrixx, breek me de bek niet open 8)7 Wat een prut-LJ was dat zeg, DJ werd amper uitverlicht en de zaal ook slechts sporadisch. Werd er wat licht gegeven, dan was het meteen een balzaal. Dat was één van de redenen dat de mijn shots zo brak waren in ieder geval.
Mja, misschien moet je ze catogorisch ff niet weigeren om niet alleen te hoeven testen op de dj zodat de dj shots wat minder mislukken :). Met name timing met licht zoals ik al vaker gezegt heb :). Ook al vind je ppp (party people pics) shots niet boeiend, genoeg mensen om op te oefenen kwa belichting & timing :)

Enige verschil is dat een dj niet snel voor je zal gaan stilstaan, en als ie het wel doet, heb je max 2-3 sec. Bij party people kun je dat met gemak rekken tot wel een pak hem beet 15 secs.

Mijn probleem atm met Katana is dat hij vrijwel continu stuiterd... Per set staat hij wellicht 2-4 keer stil voor 5 sec. En dan moet je net nog het geluk hebben dat de LJ de zaal netjes uitlicht... Leuk dat jij die 17-40 F4 L gekocht hebt... Maar ik ga toch es rondkijken voor een 2.8... Wellicht zelfs een prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Prime? 20mm 1.8 van Azrael overkopen. Maaarrrr je zit gewoon met je DOF op F/2.8 als je mensen gaat schieten, zo ook bij de DJ :) Enne, ik pak liever de timing goed als ik bij de DJ sta dan dat ik tussen de mensen sta.

- Jaaaaaaaaaaaaaaa jeuj goed verlicht.
Kut verkeerde onderwerp

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
kwestie van goed inflitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dj met alleen flitslicht is ook weer zo saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik had het ook over goed inflitsen, niet over stukflitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat was het probleem daar, amper omgevingslicht. DJ stond bijna de hele tijd in één grote donkere zaal. Wanneer ie wel goed verlicht was, was de hele zaal een fucking balzaal. Én ze stellen de laser ook nog eens recht _voor_ z'n kop op, ipv dat ze hem erachter zetten.

Handy, erg handy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Timing timing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En soms gewoon hakken met de botte bijl, oftewel lekker bursten :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
uhm als de hele zaal een balzaal is, kan je timen wat je wilt. Kwestie van jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sjah, maar ook in een dergelijke situatie moet er nog wel *iets* te doen zijn. Doorklooien dus, tot je een bruikbaar resultaat hebt. Dat wordt van je veracht, oh wacht bij jou niet :Y) [/lullig]

Kijk je kan het opgeven, maar dan geef je eenvoudigweg alleen toe dat de situatie te moeilijk voor je is. Toegeven: het zuigt harige kamelenballen, maar alsnog moet je met een bruikbaar plaatje terug zien te komen, al was het maar voor je eigen overwinning. Probeer creatief te zijn, gebruik desnoods een steuntje, een lekkere WA-lens en richting een seconde sluitertijd inclusief inflitsen... Dan is er wel *iets* te doen lijkt me ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Floor-is op 05-09-2005 13:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nja dit was nog onbetaald, maar dat wil niet zeggen dat ik geen druk voel om te presteren :) Maargoed, ik heb ook wat shots gemist door een kitlens die de focus flink missloeg en ging hunten, dat is nu als het goed is opgelost :)

Ben echt heel benieuwd wat m'n nieuwe aanwinst in die omstandigheden voor me gaat doen :) Vanavond ga ik eens flink PS'en, kijken wat er uit te halen valt :)

Ow en van opgeven weet ik niet echt, volgende keer gaat gewoon weer prima zijn :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 05-09-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:15:
Ben echt heel benieuwd wat m'n nieuwe aanwinst in die omstandigheden voor me gaat doen :)
Heb as zaterdag nog een nieuwe omstandigheid voor je ;)

Begin zowaar een naam te krijgen in Den Haag... Wel leuk in zo'n korte tijd. Nu nog dat zien vast te houden :)

ennuh oh ja.. Timing... blijft belangrijk he :)

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 05-09-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zaterdag zit ik in Ruurlo, ik had op Qbase kunnen staan anders... Maar dat kan ik niet maken tov mijn andere afspraak, simple as that :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-09-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Floris schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:43:
Zaterdag is het weer tijd voor Q-Base, omdat ik niet vies ben van wat promoshizzle, hierbij een drietal plaatjes ;)

Uno: Halletje, arena's, schemer
[afbeelding]
Duo: Heli met camerameneer
[afbeelding]
Tres: Halletje, strobo's, lasers (1xmulticolor, 2x groen -led-)
[afbeelding]
Dankzij wat geluk ben ik er zaterdag ook. Volgens mij wel erg lekkere setting om foto's te maken. :P

Moet je nog foto's voor iemand maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Ik maak zaterdag @ Mythology in Groningen (kardinge) foto's, gaan daar nog mensen heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 8888 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:26:
Ik maak zaterdag @ Mythology in Groningen (kardinge) foto's, gaan daar nog mensen heen?
Mij te veel kaalkopjes..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat zal wel ja, ik negeer ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 127386 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:51:
[...]

Dankzij wat geluk ben ik er zaterdag ook. Volgens mij wel erg lekkere setting om foto's te maken. :P

Moet je nog foto's voor iemand maken?
Q-Dance, verder niet echt. Heb ook niet rond gemailed of gebeld of ik nog voor iemand iets doen kan. Dit ook omdat ik nog met een hersenschudding zit en daarom niet zeker ben van mijn eigen 'inzetbaarheid' zogezegd. :)

Bericht hierboven

Have fun daar Floris, lijkt me toffe lokatie met die bunkers daar.

• neographikal
  • Niet online
* neographikal heeft een aavraag uitstaan voor qlimax en voor houseqlassics, ben benieuwd :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules gaat van't weekend naar 't Paard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Neo, dan mag je van goeie huizen komen wil je bij Q foto's mogen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:40:
* neographikal heeft een aavraag uitstaan voor qlimax en voor houseqlassics, ben benieuwd :)
ik kan misschien ook wel wat regelen :)

Qlimax is wel lekker dichtbij, btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ooit op Qlimax in thialf mogen fotografen, maarja toen met een Canon Powershot A20 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Wat pics van Sensation Germany gemaakt met m'n Fujifilm S5500

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/jp_sen_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/jp_sen_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/jp_sen_9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/jp_sen_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/jp_sen_11.jpg

Ik schiet overigens voor Phono.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die 4e is wel lekker!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Anoniem: 8888 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:59:
@Neo, dan mag je van goeie huizen komen wil je bij Q foto's mogen maken :P
Zijn ze zo moeilijk dan daar?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik heb begrepen; behoorlijk ja. Hoewel lvn weer makkelijk binnen kwam 8)7

Nou ja, hope for the best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Obi schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:08:
[...]

Zijn ze zo moeilijk dan daar?

:/
Ja heeeeel moeilijk Obi ;)

Party site's vooral :P maar da's logisch.... O-)

Maareum komop met die Q-base foto's :) (Mythology zal ik maar niet veel van posten :z)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 12-09-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Q-Base 2005:
#1,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC9916.jpg
#2,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0779.jpg
#3,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0356.jpg
#4,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0627.jpg
#5,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0425.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Damn, nummertje 2,3 en 4 zijn wel erg nice. Goed werk Levin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#3 en #4 hulde!! :)

Ben ook benieuwd naar Floris zijn kunsten :)

@lvn : kan je de exif file van bijv #4 ook eens laten zien?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 13-09-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

exif zit er nog in toch? :P

1/20 ste
f/3,5

#6,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0080.jpg
#7,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0758.jpg
#8, de foto is niet super maar het onderwerp des te meer :)
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0286.jpg
#9,
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/qbase/images/_DSC0372.jpg

Anoniem: 133700

Hey, ik wilde even toch nog wat melden over mijn commentaar op opdrachtgevers. Jullie maken namelijk allemaal een denkfout. Op mijn weblog heb ik kritiek op bv. Panorama en UDC. En die kritiek is terecht. Als je iets afspreekt, moet je dat nakomen, deden zij niet (helemaal). Ik vind het dus zeer professioneel dat ik ze daar op aanspreek. De denkfout die jullie maken is dat ik nooit zal bedelen of kruipen om een opdracht. Ik doe het voor de lol (betaalde lol, helemaal top) en als zij niet net zo blij zijn met mij als fotograaf als ik met de mogelijkheid om bij te hun te kunnen fotograferen, dan zoeken ze maar een ander. Heel simpel. Als ik zie wat sommigen van jullie allemaal doen om op feesten te mogen fotograferen, afgrijselijk. Daarnaast is UDC natuurlijk maar een hele kleine opdrachtgever waar je hooguit 1500, 2000 euro per jaar kan verdienen ALS je al hun feesten kan fotograferen. Als je daarvan afhankelijk bent, gaat het niet werken.

De DV serie heb ik trouwens erg goed kunnen verkopen, beter dan wanneer ik het in opdracht van UDC had gemaakt, dat is dus soms de afweging: laat je je door UDC (of Extrema of ID-T) inhuren of gok je erop dat je de serie ergens anders beter kwijt kan. Ik doe steeds vaker het laatste omdat eigenlijk alleen ID-T nog een beetje serieus betaalt en mogelijkheden biedt. In ruil daarvoor hebben ze dus ook met afstand de beste fotogrfafie. Lijkt me een logisch verhaal.

Jullie verkijken je enorm op wat nu wel en wat nu niet een mooi partyfoto is. Een lasershot of DJ shot zit echt he-le-maal niemand op te wachten. Sfeer en uitstraling.

Dus. Ik blijf gewoon zeggen waar het op staat. Als mensen mij gewoon eerlijk en netjes behandelen, zal ik altijd respectvol over ze praten op mijn weblog. Maar aan het lijntje houden, beloven en niet nakomen, strak niet terugbellen, dan ga ik je daar op aanspreken. Moet je je maar professioneel gedragen. :)

Off-topic, Ik denk dat jullie dit ook wel leuk vinden:

http://patricksavalle.com/Archief/De+Reef+meiden

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 133700 op 14-09-2005 12:37 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1123956291070/IV4V0918m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1123956291072/FV4V0501.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1123956291074/IV4V0681.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1123956291073/IV4V0595.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1123956291071/DV4V1011.jpg

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Anoniem: 133700 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:20:
Jullie verkijken je enorm op wat nu wel en wat nu niet een mooi partyfoto is. Een lasershot of DJ shot zit echt he-le-maal niemand op te wachten. Sfeer en uitstraling.
Wat je daar nou precies mee bedoelt snap ik niet, want je post daarna meteen 2 lasershots :?

Het gaat inderdaad om sfeer en uitstraling, maar een mooi lasershot of een DJ-shot met springend publiek op de achtergrond (zie de foto's een aantal posts hierboven) geven wat mij betreft uitstekend weer hoe de sfeer op het feest was.

Die had ik uiteraard al gezien. Het is dat je ze niet op 1600*x hebt geplaatst, anders hadden ze allang op m'n desktop gestaan ;)

Vraag me alleen wel steeds af hoe je het voor elkaar krijgt om meiden te fotograferen op het strand, zonder dat je voetstappen ziet. Springen ze naar hun plek, strijk je het strand weer glad, doe je het met photoshop? Of is het gewoon toeval...

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 14-09-2005 13:04 ]

• neographikal
  • Niet online
De denkfout die jullie maken is dat ik nooit zal bedelen of kruipen om een opdracht. Ik doe het voor de lol (betaalde lol, helemaal top) en als zij niet net zo blij zijn met mij als fotograaf als ik met de mogelijkheid om bij te hun te kunnen fotograferen, dan zoeken ze maar een ander. Heel simpel. Als ik zie wat sommigen van jullie allemaal doen om op feesten te mogen fotograferen, afgrijselijk. .
Leuk, maar als je nog niet zo bekend bent, dan ga je het zonder het leggen van contacten en daar wat voor doen gewoon niet redden. Soms moet je er zelfs veel voor doen. Plain and simple :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 14-09-2005 13:30 ]

neographikal schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:25:
[...]

Leuk, maar als je nog niet zo bekend bent, dan ga je het zonder het leggen van contacten en daar wat voor doen gewoon niet redden. Soms moet je er zelfs veel voor doen. Plain and simple :)
Klopt, is waar. Maar als je goed werk levert, hoort daar wat tegenover te staan. Als ze je gratis inhuren, kan je er zeker van zijn dat als je de volgende keer geld gaat vragen, ze een ander nemen. Gratis. Als je eenmaal in het gratis circuit zit, kom je er niet makkelijk uit. Vraag in ieder geval een tegenprestatie.

Goeie vraag van die voetstappen!!! Die modellen lopen vanuit de zee naar hun plek, dan wacht ik even totdat er een golfje is langsgeweest en de ondergrond weer glad is. Alle overgebleven stappen krijg je met wat zachtjes aanstampen heel makkelijk weer weg. Trekken meteen weer glad. Het is inderdaad een gedoe maar ook heel belangrijk.

Zwaar tegen mijn zin is één model op 1 foto ook behoorlijk bijgesjopt, had wat dikkere benen en wat zichtbare putjes in haar bil. Ik vind dat het zo natuurlijk mogelijk hoort, echte meiden, maar in 1 geval wilde Reef toch wat 'digitale' visagie. De rest is puur natuur. Ik heb een hekel aan FHM fotografie waarbij alles oneffenheden worden weggewerkt, de meiden perfecte figuren en kapsels krijgen aangejsopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 133700 op 14-09-2005 13:51 ]

• neographikal
  • Niet online
Nou ja wat ik in de toekomst wil doen is gewoon 2 try-outs geven, kijken of de opdrachtgever en jij elkaar liggen. Gaat dat goed, en beiden zijn tevreden dan kan er gesproken worden over een passende vergoeding :)

Maar wat stel je je daarbij voor? 'Of jullie elkaar liggen'? Ik ontmoet mijn opdrachtgevers bijna nooit. Ik maak foto's omdat ze mijn foto's mooi vinden en ik hun vergoeding ok.

Je zou gewoon de eerste keer no-cure no-pay moeten doen. Maar wel een tarief afspreken voor als ze foto's wel gaan gebruiken.

Leuke foto's van dat wakeboarden patrick, jouw site gaat hier regelmaat door de mailing hier als je weer wat leuks hebt gefotografeerd...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 14-09-2005 15:46 ]

Hahaha, ok! Super!

Ik kreeg net wat klachten dat ik te laatste tijd wat veel afgeef op andere fotografen :) Ga ik wat minder doen, maar soms zijn het ook wel een stelletje oenen bij elkaar hoor. Fotografen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 133700 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:20:[...]

Jullie Een aantal van jullie verkijken je enorm op wat nu wel en wat nu niet een mooi partyfoto is. Een lasershot of DJ shot zit echt he-le-maal niemand op te wachten. Sfeer en uitstraling.

[...]
Niet alles over een kam scheren, dankejwel :)

Overigens ben ik het wel met dat gedeelte van je stelling eens dat sfeer en uitstraling tellen. Het probleem is echter dat een oordeel als "mooi", "sfeervol" of "gaaf" een waardeoordeel is. Over het algemeen is het dan ook erg lastig om rationeel te oordelen over de gevoelsinhoud van een foto. (Zie ook Techniek of gevoel? )

Ieder voor zich moet dat inzien, en zijn/haar manier van sfeer vangen eigen maken of verbeteren, het is iets dat je niet met wat tips en hints iemand zo even kan leren. Een verwijt als dit, het te weinig vangen van emotie/sfeer, is voor een aantal van ons terecht, maar het zal maar weinig helpen. Vrijwel iedereen hier vindt van zichzelf dat hij/zij mooie foto's maakt en er zullen zich maar weinig mensen beseffen dat ze nog niet (genoeg) op sfeer fotograferen.

Mee eens.

Maar laat ik het dan zo zeggen. Een hoop redakties zouden heel erg blij zijn met iemand die het nu eens totaal anders doet. Meer snapshotterig, niet dat ultra-de-luxe. Veel rauwer en directer.

• Jaymz
  • Laatst online: 16:45

Jaymz

Keep on moving !

Zaterdag 'mag' ik weer naar Silly's. Altijd leuk om iets als bovenstaands uit te proberen, als het niet (helemaal) lukt zullen d'r genoeg tussenzitten die wel door de beugel kunnen. :)

Laatste keer werd er wel veel 'geposeerd'; een dikke slr valt wel op als men compact-camera's gewent is, hoewel ze de laatste tijd daar wel meer slr's zien heb ik begrepen :)

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 17:05

xces

To got or not to got..

Hey dudes, hoe zat dat nu met wat je niet mocht fotograferen, althans wat slecht voor je sensor was, laserlicht of zoiets? Dit heb ik ergens opgevangen.... Zo ja, is er nog iets anders wat slecht voor je sensor is?

• neographikal
  • Niet online
lasers = dooie pixels, dus niet direct in de lasers fotograferen :)

Anoniem: 133700 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:57:
Mee eens.

Maar laat ik het dan zo zeggen. Een hoop redakties zouden heel erg blij zijn met iemand die het nu eens totaal anders doet. Meer snapshotterig, niet dat ultra-de-luxe. Veel rauwer en directer.
met al die camera telefoontjes heb je als fotograaf echt niet genoeg aan normaal snapshotterig.

het is altijd de bedoeling de sfeer vast te leggen. soms lukt dat met een simpele cam prima. soms niet. :)

een eigen stijl of iets wat jouw echt onderscheid van de rest doet wel wonderen.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hey, ik wilde even toch nog wat melden over mijn commentaar op opdrachtgevers. Jullie maken namelijk allemaal een denkfout. Op mijn weblog heb ik kritiek op bv. Panorama en UDC. En die kritiek is terecht. Als je iets afspreekt, moet je dat nakomen, deden zij niet (helemaal). Ik vind het dus zeer professioneel dat ik ze daar op aanspreek. De denkfout die jullie maken is dat ik nooit zal bedelen of kruipen om een opdracht. Ik doe het voor de lol (betaalde lol, helemaal top) en als zij niet net zo blij zijn met mij als fotograaf als ik met de mogelijkheid om bij te hun te kunnen fotograferen, dan zoeken ze maar een ander. Heel simpel.
True, ben ik met je eens dat je je opdrachtgever daarover moet informeren. Maar onprofessioneel vind ik het dat je dat openbaar op een website/blog/portfolio doet. Zij zullen jou ook niet openbaar afkraken als ze wat minder tevreden met je zijn. En als ze jouw foto's bijv plaatsen en je naam bijv er verkeerd bijzetten of weet ik het wat giga fout doen (andere naam erbij) en daardoor jou wellicht belachelijk maken... Prima, fine, take it... Laat je niet te snel op je tenen trappen, want zo komt het over... Ook naar nieuwe opdrachtgevers.
Als ik zie wat sommigen van jullie allemaal doen om op feesten te mogen fotograferen, afgrijselijk. Daarnaast is UDC natuurlijk maar een hele kleine opdrachtgever waar je hooguit 1500, 2000 euro per jaar kan verdienen ALS je al hun feesten kan fotograferen. Als je daarvan afhankelijk bent, gaat het niet werken.
Zoals neographikal al zei, je moet ergens je ervaring op doen en aan je contacten komen en je wereldje opbouwen... En ja, wie brutaal is heeft de halve wereld... Zorg er alleen voor dat het niet ten koste gaat van je naam. Kan me iets van kortgeleden herinneren dat iemand zich naar binnen praatte ten koste van een andere naam. Zoiets zou ik dus iig ook never nooit doen!
De DV serie heb ik trouwens erg goed kunnen verkopen, beter dan wanneer ik het in opdracht van UDC had gemaakt, dat is dus soms de afweging: laat je je door UDC (of Extrema of ID-T) inhuren of gok je erop dat je de serie ergens anders beter kwijt kan. Ik doe steeds vaker het laatste omdat eigenlijk alleen ID-T nog een beetje serieus betaalt en mogelijkheden biedt. In ruil daarvoor hebben ze dus ook met afstand de beste fotogrfafie. Lijkt me een logisch verhaal.
Mja, als je de contacten/kopers hebt is dat wel cool ja. Maar vraag me af of je daarmee niet tegen de schenen schopt van de mensen die je inhuren? Dubbele opdrachtgevers lijken me niet echt te werken.
Smaken verschillen, ik val ook niet zo op een gemiddeld lasershot. Bij je eerste foto hadden die lasers wmb weggelaten kunnen worden. Bij die tweede geven ze idd de sfeer die je wilt zien van een feest. Mooi shot btw!
Dus. Ik blijf gewoon zeggen waar het op staat. Als mensen mij gewoon eerlijk en netjes behandelen, zal ik altijd respectvol over ze praten op mijn weblog. Maar aan het lijntje houden, beloven en niet nakomen, strak niet terugbellen, dan ga ik je daar op aanspreken. Moet je je maar professioneel gedragen. :)
Mja, wat ik in een eerdere post al zei, een weblog is er eigenlijk voor om kritisch te zijn op de hele wereld om je heen. Maar ik zie jouw weblog ook als je portfolio naar opdrachtgevers toe. Als ze de gein er niet van inzien dan gaan ze rustig naar een ander...

Mja, alleen verkeerde topic hiervoor. Ofwel in de HK in Het Lekkere (Jonge :9 ?) Meiden Topic Deel 11 (<< dit) topic, ofwel een showcase in dit fotografie forum :)

offtopic:
Overigens, ze zijn wel errug eentonig doordat we alleen de achterkant zien, of ligt dat echt alleen aan de Reef policy?
neographikal schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:52:
Nou ja wat ik in de toekomst wil doen is gewoon 2 try-outs geven, kijken of de opdrachtgever en jij elkaar liggen. Gaat dat goed, en beiden zijn tevreden dan kan er gesproken worden over een passende vergoeding :)
Bij 2 tryouts huren ze je 2 x in, maar een volgende keer kan je naar ze fluiten. 1 of 2 keer voor de halve prijs, of idd zoals patricksavalle al zei no-cure-no-pay. Maar vraag me af of dat mag op fotografie gebied?
Anoniem: 133700 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:54:
Hahaha, ok! Super!

Ik kreeg net wat klachten dat ik te laatste tijd wat veel afgeef op andere fotografen :) Ga ik wat minder doen, maar soms zijn het ook wel een stelletje oenen bij elkaar hoor. Fotografen.
Zie het als opbouwend :). Dan kijk je heel anders tegen kritiek aan. Jammer dat veel mensen het zo niet zien en het persoonlijk aantrekken...
Anoniem: 133700 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:57:
Mee eens.

Mja, probeer de gaten in de markt te vinden en in een stijl te fotograferen die je zelf ook mooi vind. Als je zorgt dat het ook nog anderen aanspreekt.... Hetzelfde als wat digital frog es zei;
als ie er een andere fotograaf al bezig zag zou hij verder lopen. het heeft geen nut om dezelfde foto van één onderwerp te hebben.
Zou je natuurlijk ook kunnen opvatten als in die stijl te fotograferen.
Jaymz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:12:
Zaterdag 'mag' ik weer naar Silly's. Altijd leuk om iets als bovenstaands uit te proberen, als het niet (helemaal) lukt zullen d'r genoeg tussenzitten die wel door de beugel kunnen. :)

Laatste keer werd er wel veel 'geposeerd'; een dikke slr valt wel op als men compact-camera's gewent is, hoewel ze de laatste tijd daar wel meer slr's zien heb ik begrepen :)
Da's gewenning Jaymz. Als we er vaak genoeg komen komt dat wel goed :). Daarnaast moet je er ook creatief mee omgaan. Je onderwerp kun je enthiousiast maken en minder geposeerd laten fotograferen. Al ben ik ook lang niet altijd in de moot om dat soort foto's te maken. De sfeer moet er wel naar zijn iig :). Mysteryland, 't Paard en Dancetour was voor mij iig makkelijk om dat voor elkaar te krijgen :).

This one is groing on me....

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/49378304.jpg

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 16:45

Jaymz

Keep on moving !

Afgelopen zaterdag naar Club Silly geweest. De heenreis verliep niet echt gladjes; eenmaal in Den Haag aangekomen lazerde m'n tom-tom geval tot 3 keer van m'n voorruit af tussen m'n voeten en toen 'ie eindelijk weer goedzat stuurde 'ie me (zonder dat ik dat in eerste instantie doohad) terug naar Rotterdam :X

Een plekkie vinden was ook niet echt gemakkelijk, maargoed, dat had ik vantevoren al wel ingecalculeerd :P

Nabewerking is quick (en dirty) gedaan, d'r moet meer uit te halen zijn dan er nu uitgehaald is; helaas alleen nog geen tijd voor gehad :)

1: Benny Rodrigues gefocust
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/images/IMG_7374.jpg

2: Een leuke meid die (helaas) iets te verlegen was
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/images/IMG_7442.jpg

3: 't is feest tralala :P
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/images/IMG_7443.jpg

4: A happy two treesome :P
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Jaymz/fotos/images/IMG_7469.jpg

Gear: 20D + 24-70 + 550 EX

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bij #3 heb je twee halve gezichten, gezien die wel wat licht vangen... Vind ik het niks, sorry.
#4 lijkt wel een snapshot op een soort feestje bij iemand thuis ;)

* Floor-is moet zijn cam nog steeds wegbrengen, stomme lichtmeter :(

Bericht hierboven

is tie nog steeds kaduk ?:(

ik dacht ook even dat die van mij d'r aan was. bleek dat hij gewoon geen vriendjes kon worden met de stroboscoop :)

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 127386 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:46:
is tie nog steeds kaduk ?:(

ik dacht ook even dat die van mij d'r aan was. bleek dat hij gewoon geen vriendjes kon worden met de stroboscoop :)
Of je gebruikt de stroboscoop gewoon als flash, manual op 1/60ste ongeveer. Dat is een beetje prutsen hoe de stroboscoop staat afgesteld :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

neographikal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:36:
[...]

Of je gebruikt de stroboscoop gewoon als flash, manual op 1/60ste ongeveer. Dat is een beetje prutsen hoe de stroboscoop staat afgesteld :)
Automatic Exposure Bracketing op 1 of 2 EV, en dan een burstje doen van 3? Bedenk ik op de gok, want ik heb zelf nog nooit bij strobes gefotografeerd...

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.