Zet er Snails op ofzo. Echt een top spelVerwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:39:
Gekocht bij Aldi voor 499 Euri
Medion MD40600
Spec's:
Intel Xscale 400 mhz
tft 65.536 kleuren
gewicht 125 gram
576 MB (64 intern 2x 256 MMC)
Voorgeinstaleerd:
Software:
Windows mobile 2003 met oa Exel, Word enz WMP9.0 Outlook2002
navigatie software (medion navigator) met Benelux en hoofdroutes Europa
extra op CD noord en zuid Duitsland
Carkit incl gps muis, cradle en tasje
3jaar garantie
OK alles werkt perfect al is de navigatie soms iets traag "hier links" is ook meteen links maar door ook op het schitterende scherm te kijken zie je ook waar je heen moet, kwestie van even wennen.
Gisteren ook wat filmpjes wmv geprobeerd, gaat prima. Ook mp3 is erg goed met perfect geluid via koptelefoontje. Geluid uit apparaat zelf is matig maar dat is blijkbaar niet ongewoon.
Wie heeft er nog tips voor een beginnende pocket PC bezitter. Ik wil het apparaat ook gebruiken voor afspraken/project administratie.
Verwijderd
Ik heb ook een Medion Pocket PC gekocht. Nu is mijn vraag wat moet ik allemaal installeren van die cd's? Ik had de outlook geïnstalleerd en dat andere prog ook om de gegevens over te zetten. Eigenlijk heb ik dat allemaal niet nodig, het zou enkel dienen voor GPS. Als ik de Pocket PC opstart zegt hij van align screen. Ik mag zoveel dat kruisje vastnemen als ik wil, hij blijft dat telkens opnieuw vragen. Wie kan me helpen???
Bedankt,
Joury
Bedankt,
Joury
Verwijderd
Mijn opa heeft er ook zoééngekocht en ik heb hem volledig ingesteld. Nu is mijn vraag : bestaat die windows pocket ook in het nederlands want engels is niet zijn beste taal
Verwijderd
Natuurlijk was ik vandaag te laat in de Aldi
, ik heb 5 filialen bezocht en ze waren allemaal al weg (waarschijnlijk al door personeel zelf al aan de kant gezet), ik kon hem wel bestellen aan dezelfde prijs, deze zouden binnen 14 dagen terug binnen komen.
Kan er iemand wat meer info posten over deze pocketpc (zit er bv geen pdf manual op de cdrom? post deze dan even
of kan er iemand nog wat foto's nemen van de boven en onderkant van het toestel zodat ik de verschillende aansluitingen en memory slots kan bekijken), ik zit namelijk nog met vragen.
Ik twijfel nog tussen de Medion en een Asus MyPal A620BT http://www.asus.com/products/pda/a620bt/overview.htm met blauwtand en gps kit http://usa.asus.com/products/pda/gps/gpsindex.htm (zonder software) voor de prijs van 478 euro.
Verschil met Medion volgens mij is:
Asus positief: Bluetooth
negatief: geen extra memory
geen gps software
Medion postief: garantie 3jaar
negatief: informatie op website van medion (ik vindt deze gewoon ni terug) dus geen goede service na verkoop ivm upgrade enz
Thx
Kan er iemand wat meer info posten over deze pocketpc (zit er bv geen pdf manual op de cdrom? post deze dan even
Ik twijfel nog tussen de Medion en een Asus MyPal A620BT http://www.asus.com/products/pda/a620bt/overview.htm met blauwtand en gps kit http://usa.asus.com/products/pda/gps/gpsindex.htm (zonder software) voor de prijs van 478 euro.
Verschil met Medion volgens mij is:
Asus positief: Bluetooth
negatief: geen extra memory
geen gps software
Medion postief: garantie 3jaar
negatief: informatie op website van medion (ik vindt deze gewoon ni terug) dus geen goede service na verkoop ivm upgrade enz
Thx
Ze hadden inderdaad wel achterlijk weinig voorraad genomen. Zelf ook in 3 winkels geweest en niets meer op voorraad.Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:55:
Natuurlijk was ik vandaag te laat in de Aldi, ik heb 5 filialen bezocht en ze waren allemaal al weg (waarschijnlijk al door personeel zelf al aan de kant gezet), ik kon hem wel bestellen aan dezelfde prijs, deze zouden binnen 14 dagen terug binnen komen.
Feit dat ze wel meteen konden zeggen dat je'm nog kon bestellen zegt mij genoeg.. oplichters!
Maarja, door't feit dat ze er gelijk 2 fatsoenlijke SD kaartjes bijstoppen en ik het ding toch enkel alks GPS wil gebruiken zal'k straks wel weer binnenspringen en eentje bestellen.. die 2 weken moet'k er dan maar bijnemen.
[ Voor 3% gewijzigd door witchdoc op 29-01-2004 08:43 ]
Neen, er is geen nederlandstalige versie van PocketPC2003. Volgens mij wel een duitse en spaanse versie, maar dat is natuurlijk ook niet het je-van-hetVerwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:36:
Mijn opa heeft er ook zoééngekocht en ik heb hem volledig ingesteld. Nu is mijn vraag : bestaat die windows pocket ook in het nederlands want engels is niet zijn beste taal
Verwijderd
hehe ik heb eentje kunnen bemachtigen! Ik stond wel al om 8 uur aan die aldi in de vrieskou te wachten (dat was in leuven) ! in dit filiaal waren er 3 (onder de kassa verstopt)! veel mensen waren ook boos omdat er maar 3 waren ... bijna gingen ze op de vuist met een kassierster
ik heb met de ding wat aan't spelen geweest. eerst werkte die synch niet ... dan heb ik allemaal eens gereset met dat on/off knopje. opnieuw begonnen en nu gaat alles perfect! ik heb navtech geprobeerd en het is niet slecht maar ik denk dat tom tom nogbeter gaat zijn dus dat ga ik ook nog proberen! Toffe van de zaak is dat ik mijn gps unit in het bakj leg en toch 8 gps punten heb! dus ik heb niet zo'n draden probleem :-)
heerlijk gewoon
ik heb met de ding wat aan't spelen geweest. eerst werkte die synch niet ... dan heb ik allemaal eens gereset met dat on/off knopje. opnieuw begonnen en nu gaat alles perfect! ik heb navtech geprobeerd en het is niet slecht maar ik denk dat tom tom nogbeter gaat zijn dus dat ga ik ook nog proberen! Toffe van de zaak is dat ik mijn gps unit in het bakj leg en toch 8 gps punten heb! dus ik heb niet zo'n draden probleem :-)
heerlijk gewoon
Verwijderd
Sinds 28/01/04 ben ook eigenaar van een MEDION pda+gps.
Er was een stormloop die dag naar de aldi’s in Belgie.Op enkele min. waren de pda’s uitverkocht.
Ik heb die dan ook uitvoerig getest en wat blijkt,…..
Dit app. werkt dan ook P E R F E C T !!! Routenavigatie (op huisnummerniveau) op de meter nauwkeurig op 2D kaart van medion (ik weet niet hoe tomtom werkt maar dit besturingsprogramma van medion loopt op wieltjes).benzinestations,musea,eetgelegenheden,…. worden ook op de kaart afgebeeld door een symbool.
Herberekenen van een route = zeer snel, enkele seconden.
De eerste fix met de gps-muis= enkele sec. (sommigen praten hier van minuten,bij mij was dat zeker niet)De weersomstandigheden tijdens de testrit= sneeuwbuien (dus is de ontvangst perfect)Ik denk dat dit één van de beste kwaliteits-prijsverhouding GPS’sen is die er voor het ogenblik te koop zijn. Mijn schoonvader rijd met een BMW 7 serie en heeft een ingeboude GPS van BMW, wel ik moet zeggen het enige voordeel dat hij heeft is dat het scherm groter is,dat hij ook tv heeft en dat het geluid beter is. Dat is het enige nadeel dat ik ondervond,maar dat heb je met alle pda’s= het geluid moet uit een min. luidsprekertje komen met als gevolg dat het wat stil is (maar ik ben nog jong en goed van gehoor)Het nadeel van de BMW inbouw gps= stukken duurder!!!!!Mijn PDA gps moet er zeker niet in onderdoen voor de wegbeschrijving.
Mensen, als je de kans hebt op er een aan te schaffen= het is de moeite waard.
Pda medion intel xscale 400MHZ
Gewicht : 125gram!!!!
Intern geheugen van 64MB
+ 2 extra geheugenkaarten van elk 256MB
met extra software+mp3 speler
Groeten uit Belgie.
Er was een stormloop die dag naar de aldi’s in Belgie.Op enkele min. waren de pda’s uitverkocht.
Ik heb die dan ook uitvoerig getest en wat blijkt,…..
Dit app. werkt dan ook P E R F E C T !!! Routenavigatie (op huisnummerniveau) op de meter nauwkeurig op 2D kaart van medion (ik weet niet hoe tomtom werkt maar dit besturingsprogramma van medion loopt op wieltjes).benzinestations,musea,eetgelegenheden,…. worden ook op de kaart afgebeeld door een symbool.
Herberekenen van een route = zeer snel, enkele seconden.
De eerste fix met de gps-muis= enkele sec. (sommigen praten hier van minuten,bij mij was dat zeker niet)De weersomstandigheden tijdens de testrit= sneeuwbuien (dus is de ontvangst perfect)Ik denk dat dit één van de beste kwaliteits-prijsverhouding GPS’sen is die er voor het ogenblik te koop zijn. Mijn schoonvader rijd met een BMW 7 serie en heeft een ingeboude GPS van BMW, wel ik moet zeggen het enige voordeel dat hij heeft is dat het scherm groter is,dat hij ook tv heeft en dat het geluid beter is. Dat is het enige nadeel dat ik ondervond,maar dat heb je met alle pda’s= het geluid moet uit een min. luidsprekertje komen met als gevolg dat het wat stil is (maar ik ben nog jong en goed van gehoor)Het nadeel van de BMW inbouw gps= stukken duurder!!!!!Mijn PDA gps moet er zeker niet in onderdoen voor de wegbeschrijving.
Mensen, als je de kans hebt op er een aan te schaffen= het is de moeite waard.

Pda medion intel xscale 400MHZ
Gewicht : 125gram!!!!
Intern geheugen van 64MB
+ 2 extra geheugenkaarten van elk 256MB
met extra software+mp3 speler
Groeten uit Belgie.
Verwijderd
bij de aldi in Veurne hadden ze toch wel een stuk of 25!!! en veurne vergeleken met Leuven?......
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:47:
hehe ik heb eentje kunnen bemachtigen! Ik stond wel al om 8 uur aan die aldi in de vrieskou te wachten (dat was in leuven) ! in dit filiaal waren er 3 (onder de kassa verstopt)! veel mensen waren ook boos omdat er maar 3 waren ... bijna gingen ze op de vuist met een kassierster![]()
heerlijk gewoon
Is in België zelfs verboden mensen lokken met zo'n actie en dan een duidelijk te lage stock inslaan.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:47:
hehe ik heb eentje kunnen bemachtigen! Ik stond wel al om 8 uur aan die aldi in de vrieskou te wachten (dat was in leuven) ! in dit filiaal waren er 3 (onder de kassa verstopt)! veel mensen waren ook boos omdat er maar 3 waren ... bijna gingen ze op de vuist met een kassierster
[ Voor 202% gewijzigd door witchdoc op 29-01-2004 12:07 ]
Verwijderd
Gould: t'is mischien teveel gevraagt maar ik ga het dan ook wel vragen
Ik neem aan de je van het Leuvense zijt, kan ik uwe medion pda eens komen bekijken, ik ben namelijk van Tienen. Ik zit nog te twijfelen tussen die van Medion of de Asus. Maar ik vind dus weinig informatie over die van de Aldi, daarmee de vraag.
Ik neem aan de je van het Leuvense zijt, kan ik uwe medion pda eens komen bekijken, ik ben namelijk van Tienen. Ik zit nog te twijfelen tussen die van Medion of de Asus. Maar ik vind dus weinig informatie over die van de Aldi, daarmee de vraag.
Verwijderd
Hallo,
ik kan een franstalige versie bemachtigen.
Kan iemend me vertellen of je het OS kan herinstalleren en hoe ik op een legale manier de licensie kan wijzigen?
Thx, Tves.
ik kan een franstalige versie bemachtigen.
Kan iemend me vertellen of je het OS kan herinstalleren en hoe ik op een legale manier de licensie kan wijzigen?
Thx, Tves.
Volgens mij kan dat goedkoper Bij www.EMPC.nlVerwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:55:
Thx
Asus met Bluetooth = 334
Asus GPS kit = 90
totaal 424 Euro
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
In SChaarbeek in de Wijnheuvelstraat waren er gisterenavond nog 2
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:54 ]
Verwijderd
bij de aldi in Veurne hadden ze toch wel een stuk of 25!!! en veurne vergeleken met Leuven?......
---
Ela, geen kwaad woord over Veurne
!!!
ik heb de mijne in Brussel bemachtigd, veel franstaligen die niet echt geinteresseerd zijn in Nederlandstalige navigatie. Lucky me !
Maar troubles: na de eerste dag, complete fall-out ! En met geen stokken opnieuw aan te krijgen ! Teruggedragen na super boertige behandeling bij GSC
(dienst na verkoop voor Medion in Belgie), en blijven zagen tot als ze mij één uit hun "persoonlijke" stock gehaald hebben, ben daarvoor half Brussel moeten doorcrossen
Dien type in de Aldi zei dat er in Heren of Herent een Aldi is waar die dingen met paletten toekomen. Anyway, je kan ze overal bestellen en ze worden beloofd binnen twee weken. Maar we leven in een "instant pleasure"- maatschappij, wat ik ook wel verwacht als je 500 euro uitgeeft.
Iedereen veel succes ermee want de eerste dag dat ik het zien werken heb, was het super !!!
è uthewek'n Veurnaere
!
---
Ela, geen kwaad woord over Veurne
ik heb de mijne in Brussel bemachtigd, veel franstaligen die niet echt geinteresseerd zijn in Nederlandstalige navigatie. Lucky me !
Maar troubles: na de eerste dag, complete fall-out ! En met geen stokken opnieuw aan te krijgen ! Teruggedragen na super boertige behandeling bij GSC
Dien type in de Aldi zei dat er in Heren of Herent een Aldi is waar die dingen met paletten toekomen. Anyway, je kan ze overal bestellen en ze worden beloofd binnen twee weken. Maar we leven in een "instant pleasure"- maatschappij, wat ik ook wel verwacht als je 500 euro uitgeeft.
Iedereen veel succes ermee want de eerste dag dat ik het zien werken heb, was het super !!!
è uthewek'n Veurnaere

Verwijderd
Hi ,
ik heb ook zo'n ding gekocht maar zit nog met enkele vraagjes.
die gps moet de eerste keer 2.5 uur opgeladen worden.moet dat aan 1 stuk door ?
want ik ben niet van plan om 2 uur te gaan rondcrossen
en waarom moet de gps altijd aangesloten worden op de sigarettenaansteker als er dan toch een batterij in zit?
hoe hebben jullie die kabels mooi weggewerkt ??
is het mogelijk om de gps via een andere weg van stroom te voorzien want de stekker zit nogal los in mijn auto
want ik ben niet van plan om 2 uur te gaan rondcrossen
en waarom moet de gps altijd aangesloten worden op de sigarettenaansteker als er dan toch een batterij in zit?
is het mogelijk om de gps via een andere weg van stroom te voorzien want de stekker zit nogal los in mijn auto
SLuit je GPS muis gewoon aan op de constante stroom, bijvoorbeeld die naar je radio gaat. Of trek desnoods even een nieuw kabeltje vanaf je accu.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Yep ,Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:51:
Hi ,
want ik ben niet van plan om 2 uur te gaan rondcrossen![]()
dat opladen is niet voor je gps maar voor je ppc. Je kan deze opladen in de stekker in huis ook, er zit een zwarte kop bij waar een stekkertje op moet en dan steek je dat zwart rond connectortje onderaan je ppc. Dit gebeurt best (voor de levensdeur van de batterij) in één stuk !
In de gps zit geen batterij volgens mij en dus moet je die sigarettenaansteker altijd gebruiken want de gps verbruikt veel energie.
Gewoon gaatje boren in je dashboard, kabeltje doorsteken en vanodner je ghand langs de voetsteun naar boven brengen en vissen o mde kabels
Natuurlijk is het mogelijk om direct aan te sluiten. Draai die sigarettenconnetor open, koppel de draatjes af of nijp ze af en ontmantel ze. Sluit ze ergens aan op de 12 volt of haal je sigarettenaanstekermodule er eventjes uit en soldeer het aan de onderkant ervan aan. Zorg ervoor dat je niet mist !!! en zorg er oo kvoor dat er altijd een zekering tussen zit a&ls je de originele eruit haalt.
Verwijderd
thx maar euhVerwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:56:
[...]
Yep ,
dat opladen is niet voor je gps maar voor je ppc. Je kan deze opladen in de stekker in huis ook, er zit een zwarte kop bij waar een stekkertje op moet en dan steek je dat zwart rond connectortje onderaan je ppc. Dit gebeurt best (voor de levensdeur van de batterij) in één stuk !
de handleiding zegt :
ppc voor eerste gebruik 24u opladen
gps-ontvanger bij eerste ingebruikneming 2.5u aansluiten om de batterij van de gps ontvanger op te laden
Verwijderd
dan weet ik het ook niet hoor, ik zou wel wat duidelijkheid willen hierover anders heb ik mijn gpsbatterij al niet goed opgeladen
Verwijderd
volgens mij is dat een 'Integrated Rechargeable Backup Battery' voorwat deze dient weet ik niet maar ben dat hier ook tegen gekomen http://usa.asus.com/products/pda/gps/gpsindex.htm
Verwijderd
Ik denk dat die interne batterij dient voor wat ze noemen een "cold" fix (= dat is de eerste contact zoeken met de sat) iedere keer opnieuw te vermijden en te evolueren naar "hot" fix waarbij de sats vlugger en gemakkelijker gevonden worden op basis van die interne batterij (ik herinner mij zoiets te hebben gelezen op pocketnavigation.de).
Wat betreft de gps-muis, probeer ik vanavond als die werkt vanuit mijn handschoen kastje (zelfs al wil dat zeggen dat ik ipv 8 maar 4of 5 sats ontvang), dan loopt er maar één kabel naar de ppc/dashboard , de andere verdwijnt direct naar handschoenkastje.
Qua wakkeligheid van het 12V-contact; één opmerking: Fiat Punto sucks( valt er bij optrekken al uit !) , Mercedes A-klasse supergoed !
Wat betreft de gps-muis, probeer ik vanavond als die werkt vanuit mijn handschoen kastje (zelfs al wil dat zeggen dat ik ipv 8 maar 4of 5 sats ontvang), dan loopt er maar één kabel naar de ppc/dashboard , de andere verdwijnt direct naar handschoenkastje.
Qua wakkeligheid van het 12V-contact; één opmerking: Fiat Punto sucks( valt er bij optrekken al uit !) , Mercedes A-klasse supergoed !
Verwijderd
Hey allen,
Ik was van plan van een PDA met GPS te kopen en toen ik de aanbieding in de ALDI zag staan, dan was ik verkocht.
Ik ben bij één van de gelukkigen (die vroeg genoeg bij de ALDI stond) en heb er één kunnen kopen (In Antwerpen waren er per ALDI ongeveer een 30-tal).
Nu ik moet zeggen dat ik voordat ik het toestel heb gekocht heel het forum heb doorgelezen
, het was wel interessant, maar ik heb een aantal dingen gemerkt nu dat ik hem zelf heb gekocht.
Bv. Dit fix van een aantal minuten (10-20) komt volgens mij doordat die mensen alles hebben aangesloten in de wagen en dan direct de PDA erop hebben gezet.
Ik heb eerst de gps-muis in mijn wagen gaan installeren, voorzien van stroom via de pafstekker en dan een dik uur later de PDA erop aangesloten. Mijn eerste fix duurde geen 20 seconden.
Als je de muis reeds aangesloten hebt en een tijdje hebt laten opladen, dan duurt die fix absoluut niet lang.
Probleem:
Ik heb op de 2de kaart de Tomtom Navigator 2 geïnstalleerd (kaarten op de SD kaart en de Tomtom zelf in mijn geheugen.
Blijkbaar is er iets in de installatie niet 100% verlopen, want als ik in de Eigenschappen ga van Tomtom en ik wissel van tabblad, dan krijg ik de error 'an unsupported action was attempted' en blokkeerd Tomtom volledig.
Ik heb het er al eens terug afgezwierd, en geherinstalleerd, maar dat blijkt niet te helpen.
Als gevolg hiervan heb ik nog iets anders, wat ik echt niet opgelost krijg
Ik had de Tomtom in de menu's gezet zodat ik er via Start aankon. Nu krijg ik die stomme Tomtom niet meer uit mijn menu uit. Als ik hem uitklik in de Menu's, dan krijg ik de error 'Unable to move that item'...
Het lukt me gewoon niet. Ik heb al getracht met een Soft reset en dan nog eens proberen te verwijderen, maar het lukt niet. De Software is er af, maar ik krijg het niet uit het menu.
Iemand enig idee?? Nog iemand problemen met Tomtom gehad??
Hoe doe je een hard reset en wat zijn de gevolgen???
greetz en thanx,
Ik was van plan van een PDA met GPS te kopen en toen ik de aanbieding in de ALDI zag staan, dan was ik verkocht.
Ik ben bij één van de gelukkigen (die vroeg genoeg bij de ALDI stond) en heb er één kunnen kopen (In Antwerpen waren er per ALDI ongeveer een 30-tal).
Nu ik moet zeggen dat ik voordat ik het toestel heb gekocht heel het forum heb doorgelezen

Bv. Dit fix van een aantal minuten (10-20) komt volgens mij doordat die mensen alles hebben aangesloten in de wagen en dan direct de PDA erop hebben gezet.
Ik heb eerst de gps-muis in mijn wagen gaan installeren, voorzien van stroom via de pafstekker en dan een dik uur later de PDA erop aangesloten. Mijn eerste fix duurde geen 20 seconden.
Als je de muis reeds aangesloten hebt en een tijdje hebt laten opladen, dan duurt die fix absoluut niet lang.
Probleem:
Ik heb op de 2de kaart de Tomtom Navigator 2 geïnstalleerd (kaarten op de SD kaart en de Tomtom zelf in mijn geheugen.
Blijkbaar is er iets in de installatie niet 100% verlopen, want als ik in de Eigenschappen ga van Tomtom en ik wissel van tabblad, dan krijg ik de error 'an unsupported action was attempted' en blokkeerd Tomtom volledig.
Ik heb het er al eens terug afgezwierd, en geherinstalleerd, maar dat blijkt niet te helpen.
Als gevolg hiervan heb ik nog iets anders, wat ik echt niet opgelost krijg

Ik had de Tomtom in de menu's gezet zodat ik er via Start aankon. Nu krijg ik die stomme Tomtom niet meer uit mijn menu uit. Als ik hem uitklik in de Menu's, dan krijg ik de error 'Unable to move that item'...
Het lukt me gewoon niet. Ik heb al getracht met een Soft reset en dan nog eens proberen te verwijderen, maar het lukt niet. De Software is er af, maar ik krijg het niet uit het menu.
Iemand enig idee?? Nog iemand problemen met Tomtom gehad??
Hoe doe je een hard reset en wat zijn de gevolgen???
greetz en thanx,
Verwijderd
iik rij met oud oud model van astra en daar viel de stekker ook steeds uit
.Probleempje opgelost door eenvoudigweg de stekker om te draaien zodat hij vast komt te zitten teken het afdekplaatje van de asbak
.Ik weet nu niet om dit mogelijk is bij een punto,anders gewoon niet optekken zou ik zeggen 
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:13:
Ik denk dat die interne batterij dient voor wat ze noemen een "cold" fix (= dat is de eerste contact zoeken met de sat) iedere keer opnieuw te vermijden en te evolueren naar "hot" fix waarbij de sats vlugger en gemakkelijker gevonden worden op basis van die interne batterij (ik herinner mij zoiets te hebben gelezen op pocketnavigation.de).
Verwijderd
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:32:
ik rij met oud oud model van astra en daar viel de stekker ook steeds uit.Probleempje opgelost door eenvoudigweg de stekker om te draaien zodat hij vast komt te zitten tegen het afdekplaatje van de asbak
.Ik weet nu niet of dit mogelijk is bij een punto,anders gewoon niet optrekken zou ik zeggen
![]()
[...]
Verwijderd
sorry ik ben nog een beetje zat van gisteren
vandaar al die fouten in de tekst
nieuw tekstje gemaaaaaaaakt!!

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:32:
iik rij met oud oud model van astra en daar viel de stekker ook steeds uit.Probleempje opgelost door eenvoudigweg de stekker om te draaien zodat hij vast komt te zitten teken het afdekplaatje van de asbak
.Ik weet nu niet om dit mogelijk is bij een punto,anders gewoon niet optekken zou ik zeggen
![]()
[...]
Verwijderd
Optrekken is eigenlijk geen optie met een 55/60 pk zwakke Fiat (= uit de nood wagentje), maar als dat al genoeg is…, dat van die opels had ik ook al gelezen op een Duitse site.
Gelukkig dat we nog een deftige auto
hebben waar dit deftig in vast zit.
Maar zoals vele andere, bedoeling is alleen die ppc te gebruiken als SatNav, wij hebben ook een Palm VX, als eerste zak agenda en die voldoet aan onze vereisten qua adressenbestand en agenda. Ik ben dan ook niet van plan om daar veel extra op te installeren, vertraagd alleen maar de rekensnelheid van de GPS…
Gelukkig dat we nog een deftige auto
Maar zoals vele andere, bedoeling is alleen die ppc te gebruiken als SatNav, wij hebben ook een Palm VX, als eerste zak agenda en die voldoet aan onze vereisten qua adressenbestand en agenda. Ik ben dan ook niet van plan om daar veel extra op te installeren, vertraagd alleen maar de rekensnelheid van de GPS…
Verwijderd
Bij mij : ik sloot de gps aan de stekekr van de asbak en direct ook de pda, en koos voor navigatie starten en het werkte direct : fix is bij mij dus minder dan 5 sec !! zelfs de hele eerste jkeer als de gps nog nooit had ingezeten !!!
zeer tevreden, enkel de batterij zegt soms dat ze leeg is als ze dat niet is maar daar is een patch voor op de site van medion
zeer tevreden, enkel de batterij zegt soms dat ze leeg is als ze dat niet is maar daar is een patch voor op de site van medion
Verwijderd
Iedereen in dit forum spreekt van de "400 mhz" Pocket PC van Medion Aldi. In de folder staat echter duidelijk dat het een 200 Mhz Xscale processor is. Is dit een drukfout en is het 400 Mhz ? Dat ga ik onmiddellijk er eentje bestellen !
Kan iemand dit bevestigen aub !
Verwijderd
http://on4gin.com/forum/index.php dit forum is opgericht specfiaal voor deze ppc, ik weet niet of i ker goed aan doe om de link hier te posten butja denk dat hij mischien wel handig kan zijn.
Greetzzzzzz
Greetzzzzzz

Verwijderd
CORRECTIE : Oei. Heb net gezien dat er in de folder (belgische uitgave) helemaal niets staat over de processor. Op www.aldi.be staan al de volgende buitenkansjes van volgende week. Was daarom gaan zien bij www.medion.de en daar staat de pocket PC voor 499 met 200 Mhz processor en 1 geheugenkaartje. Kan iemand aub bevestigen dat de Belgische aldi-versie wel degelijk de 400 Mz Xscale versie is !! Bedankt !
Verwijderd
Yep is zeker 400 MHz !!Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:07:
Iedereen in dit forum spreekt van de "400 mhz" Pocket PC van Medion Aldi. In de folder staat echter duidelijk dat het een 200 Mhz Xscale processor is. Is dit een drukfout en is het 400 Mhz ? Dat ga ik onmiddellijk er eentje bestellen !

Verwijderd
OK !! Bedankt ! Ik ga me op de lijst zetten !
Nog een laatste domme vraag
Nergens online of in de folder of in dit forum staat of deze Pocket PC een touchscreen heeft met zo'n pennetje...
Waarschijnlijk is dit standaard voor PPC en heeft elke PPC dit en wordt er daarom niet over gesproken. Graag bevestiging dat het een touch-screen heeft !
Verwijderd
[Verwijderde gebruiker]
idd, touch-screen + pennetje en werkt perfect.
Heb volgende vraag: kan het keybord ook "azerty" worden ingesteld ? Heb bij regional settings "Dutch (België)" aangevinkt maar blijft op "querty" staan. Of is dit een foutje in Windows Mobile ?
idd, touch-screen + pennetje en werkt perfect.
Heb volgende vraag: kan het keybord ook "azerty" worden ingesteld ? Heb bij regional settings "Dutch (België)" aangevinkt maar blijft op "querty" staan. Of is dit een foutje in Windows Mobile ?
Verwijderd
mail me maar gouldglenn@hotmail.comVerwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 12:33:
Gould: t'is mischien teveel gevraagt maar ik ga het dan ook wel vragen![]()
vermeld wel een zinnig onderwerp want anders openik de mail niet! teveel spam
Verwijderd
op de verpakking van mijn gekochte pda in Belgie (28/01/04) staat: intel xscal 400Mhz! 
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:13:
CORRECTIE : Oei. Heb net gezien dat er in de folder (belgische uitgave) helemaal niets staat over de processor. Op www.aldi.be staan al de volgende buitenkansjes van volgende week. Was daarom gaan zien bij www.medion.de en daar staat de pocket PC voor 499 met 200 Mhz processor en 1 geheugenkaartje. Kan iemand aub bevestigen dat de Belgische aldi-versie wel degelijk de 400 Mz Xscale versie is !! Bedankt !
Verwijderd
Juweeltje,
De oplossing is simpel voor je probleem. Het gaat erom welke kant vasn de PPC je als eerste in het hoesje schuift.
Indien je de bovenkant als eerste erin schuift (dan zitten de 5 toetsen van PPC bij de sluiting) is het probleem opgelost.
Waarschijnlijk doe je het precies andersom.
De oplossing is simpel voor je probleem. Het gaat erom welke kant vasn de PPC je als eerste in het hoesje schuift.
Indien je de bovenkant als eerste erin schuift (dan zitten de 5 toetsen van PPC bij de sluiting) is het probleem opgelost.
Verwijderd
ik zal het eens andersom proberen zoals jij dat voorsteld,alhoewel het net omgekeerd moet want als je naar je etui nu links onder kijkt is er een gaatje vrij dat eigenlijk voor de aansluiting van het koptelefoontje voorzien is.Maar toch bedankt voor de tip,ik probeer eens.groeten 
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:11:
Juweeltje,
vraagje...
is de Asus a620BT niet een veel betere keus???
deze is kleiner, steviger, sneller (snelste PDA op de markt nu - ook qua grafische snelheid), heeft bluetooth én is ruim 150 euro goedkoper (329 euro)
deze is kleiner, steviger, sneller (snelste PDA op de markt nu - ook qua grafische snelheid), heeft bluetooth én is ruim 150 euro goedkoper (329 euro)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb er gewoon een plakbandje op gedaan, klein ontwerpfoutje.Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 11:21:
heeft ook iemand het probleem of een oplossing voor het dekseltje van de batterij het knopje schuift altijd open zodat het dekseltje eraf valt!
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Misschien. Maar dan heb je nog geen GPS ontvanger en geen navigatiesoftware inclusief kaarten van Benelux (+- 300 EUR) en nog geen 2 geheugenkaarten van 256 Mb (+- 200 EUR).Mooooody schreef op 31 januari 2004 @ 16:25:
vraagje...
Dan zit je al gauw op 829 EUR. Tenzij je niet geïnteresseerd bent in GPS navigatie.
Verwijderd
ik heb nog een vraagje ...
is dat eigenlijk niet erg schadelijk voor de batterij om em consant in en uit te steken? van de auto naar de cradle en terug ... en telkens terug opladen etc etc
ik weet dat dat voor sommige batterijen niet erg goed is maar sommigen hebben daar geen lastvan heb ik mij laten vertellen!... dus : heeft die medion een batterij die daar tegen kan?
is dat eigenlijk niet erg schadelijk voor de batterij om em consant in en uit te steken? van de auto naar de cradle en terug ... en telkens terug opladen etc etc
ik weet dat dat voor sommige batterijen niet erg goed is maar sommigen hebben daar geen lastvan heb ik mij laten vertellen!... dus : heeft die medion een batterij die daar tegen kan?

Heb ik met veel moeite TomTom er op gekregen, vind mijn vader het te ingewikkeld en kan ik weer de originele software er op zetten.
Ach, ik 'heb toch niets te doen'

Verwijderd
weet resistor iets van de batterij??? want ik ben niet van plan om binnen een maand een nieuwe batterij te kopen van 100 €
zou je mij es willen mailen...
need to ask you something gouldglenn@hotmail.com
zou je mij es willen mailen...
need to ask you something gouldglenn@hotmail.com
De batterij is van het type Li-ion
3,7V 930mAh
Volgens mij hebben die geen moeite met constant laden-ontladen, omdat die geen last hebben van het geheugeneffect.
En vragen beantwoorden via de mail doe ik niet aan, zoek maar een p2p programma, bv. eMule voor hetgene wat ik denk dat je wilt.
3,7V 930mAh
Volgens mij hebben die geen moeite met constant laden-ontladen, omdat die geen last hebben van het geheugeneffect.
En vragen beantwoorden via de mail doe ik niet aan, zoek maar een p2p programma, bv. eMule voor hetgene wat ik denk dat je wilt.
Verwijderd
Ik zal de komende drie dagen de medion met de navtech on board eens uitvoerig testen. Ik heb in mijn routeplanner 120 adressen ingetypt, ben eens benieuwd!
Wat me wel ergert t.o.v. Tom Tom is dat je niet altijd een huisnummer kunt ingeven.
Laat jullie nog wel iets weten over mlijn bevindingen.
Wat me wel ergert t.o.v. Tom Tom is dat je niet altijd een huisnummer kunt ingeven.
Laat jullie nog wel iets weten over mlijn bevindingen.
Verwijderd
Drie-tal problemen
1. met Navigatie
- Op weg naar een garage in Sint-Truiden valt in het centrum plots alles uit, Read data Error of zo, ik had nochtans de juiste aanwijzingen van het navigatie systeem gevolgd en niet de herberekeningssnelheid aan het testen, alleen bij volledig uitschakelen en uit NavTech gaan werkte het terug. Gelukkig heeft de lokale bevolking mij verder geholpen. Afgang 1
2. De file explorer werkte niet, ik kon niet de "storage card" aan klikken, niets werkte. Na een e-backup te hebben gemaakt, heb ik een harde reset gedaan en toen pas werkte de File Explorer naar behoren.
3. Meerdere malen reeds de waarschuwing gekregen dat batterij plat is, terwijl dit niet het geval is !
Naar het schijnt is voor probleem 1 en 3 , een patch te vinden op de site van Medion, maar na wat zoekwerk op de Duitse site en op die van de Benelux vindt ik niets.
Kan iemand mij de juiste link posten ? Thx a bunch !
PS: Nog een vraagje daaromtrent, denk je dat het mogelijk is om dan die patch te downloaden en op een SD-card te zetten en vervolgens op de PPC ??? (Mijn computer hardware+software laten namelijk niet toe om de craddle te installeren
)
1. met Navigatie
- Op weg naar een garage in Sint-Truiden valt in het centrum plots alles uit, Read data Error of zo, ik had nochtans de juiste aanwijzingen van het navigatie systeem gevolgd en niet de herberekeningssnelheid aan het testen, alleen bij volledig uitschakelen en uit NavTech gaan werkte het terug. Gelukkig heeft de lokale bevolking mij verder geholpen. Afgang 1
2. De file explorer werkte niet, ik kon niet de "storage card" aan klikken, niets werkte. Na een e-backup te hebben gemaakt, heb ik een harde reset gedaan en toen pas werkte de File Explorer naar behoren.
3. Meerdere malen reeds de waarschuwing gekregen dat batterij plat is, terwijl dit niet het geval is !
Naar het schijnt is voor probleem 1 en 3 , een patch te vinden op de site van Medion, maar na wat zoekwerk op de Duitse site en op die van de Benelux vindt ik niets.
Kan iemand mij de juiste link posten ? Thx a bunch !
PS: Nog een vraagje daaromtrent, denk je dat het mogelijk is om dan die patch te downloaden en op een SD-card te zetten en vervolgens op de PPC ??? (Mijn computer hardware+software laten namelijk niet toe om de craddle te installeren
Verwijderd
Ik heb deze 3 problemen ook gehad,Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 09:23:
Naar het schijnt is voor probleem 1 en 3 , een patch te vinden op de site van Medion, maar na wat zoekwerk op de Duitse site en op die van de Benelux vindt ik niets.![]()
Kan iemand mij de juiste link posten ? Thx a bunch !![]()
PS: Nog een vraagje daaromtrent, denk je dat het mogelijk is om dan die patch te downloaden en op een SD-card te zetten en vervolgens op de PPC ??? (Mijn computer hardware+software laten namelijk niet toe om de craddle te installeren)
Het vreemde is dat:
- op de benelux site de patches niet staan.
- op de Duitste site staan er 2.
- op de UK site staat er 1. Namelijk de battery fix (maar als je de patch installeert staat er een vinkje 'GPS fix' die je kunt aanduiden, dus misschien 2 in 1 patch?
Je kan de patches vinden door bij full text search bij downloads 'MD 40600' in te geven.
Ik had zowel die op de UK site geinstalled als die op de Duitse site en ik kreeg een totaal verkeerde fix op de GPS

Zal straks eens enkel die van de UK site installen.
Verwijderd
Heb zo 3 op de 5 keer probleem:
1) Ook "error reading data" en niks meer te doen. Enige oplossing is Navman af/aan en herbeginnen.
2) Ofwel plots Nav man gewoon uit (geen screensaver hé). Navman opnieuw opstarten en OK
3) Ofwel plots geen straten meer, ook op hele oude straten die normaal zeker in 't systeem zitten, zelfs al 'ns meegemaakt op A19
geprobeerd om kaarten terug te installeneren via CD-rom, maar noppes. Wel detectie PDA en zichtbaar in verkenner, maar geen onderliggende mappen of SD kaart te zien
Wie helpt?
1) Ook "error reading data" en niks meer te doen. Enige oplossing is Navman af/aan en herbeginnen.
2) Ofwel plots Nav man gewoon uit (geen screensaver hé). Navman opnieuw opstarten en OK
3) Ofwel plots geen straten meer, ook op hele oude straten die normaal zeker in 't systeem zitten, zelfs al 'ns meegemaakt op A19
geprobeerd om kaarten terug te installeneren via CD-rom, maar noppes. Wel detectie PDA en zichtbaar in verkenner, maar geen onderliggende mappen of SD kaart te zien
Wie helpt?
Verwijderd
Bedankt voor de info, een deel van die info heb ik reeds gevonden op
www.pocketnavigation.net . Zolang je Duits maar ok is
Wat er supercool uit ziet is zo'n extra software om je snelheid te meten en die uitbreiding van POI's (tot zelfs warners voor flitspalen!)
Voor de geinteresseerden moeten maar eens neuzen in de topics
:
http://www.pocketnavigati...5f61c5f21d1195699daaedebb
www.pocketnavigation.net . Zolang je Duits maar ok is
Wat er supercool uit ziet is zo'n extra software om je snelheid te meten en die uitbreiding van POI's (tot zelfs warners voor flitspalen!)
Voor de geinteresseerden moeten maar eens neuzen in de topics
Als je Tom Tom installeert, moet je ook een GPS kiezen. Nu weet ik eigenlijk niet welke GPS ik moet instellen. Bovendien moet ook de verbinding aangegeven worden. Dat is toch een gewone seriële verbinding?
Verder heb ik weinig problemen met mijn nieuw aangekocht toestel van de aldi. Alleen wil hij soms niet geconnecteerd geraken met mijn laptop en geeft hij de melding "notification error: connmngr cannot be found" Iemand een oplossing hiervoor?
Poellijnie
Verder heb ik weinig problemen met mijn nieuw aangekocht toestel van de aldi. Alleen wil hij soms niet geconnecteerd geraken met mijn laptop en geeft hij de melding "notification error: connmngr cannot be found" Iemand een oplossing hiervoor?
Poellijnie
Je kunt hem instellen als tomtom navigator op com1 of al nmea 0183v2 4800 op com1.Poellijnie schreef op 02 februari 2004 @ 13:45:
Als je Tom Tom installeert, moet je ook een GPS kiezen. Nu weet ik eigenlijk niet welke GPS ik moet instellen. Bovendien moet ook de verbinding aangegeven worden. Dat is toch een gewone seriële verbinding?
Poellijnie
Iig hij werkt bij beide uitstekend
Heb je active synch wel goed geinstalleerd en een associatie gemaakt?
[ Voor 6% gewijzigd door J.W op 02-02-2004 16:58 ]
Verwijderd
Hoi. Weet iemand nog een Aldi waar er nog liggen? Ik weet dat de kans miniem is :-) Hier in de buurt (Zuid-Limburg) is alles weg. Je kan 'm ook niet meer nabestellen. Graag dringend antwoord voor woensdag als de nieuwe buitenkansjes uit komen ! Bedankt !!
Verwijderd
Heeft er iemand al ervaring met POI-Warner? dit is een programmatje dat over de Medion Navigator draait die u nuttige informatie geeft ivm de locaties van tankstations, garages, restaurants enz ... maar het belangrijkste (voor mij dan toch
) waar de flitspalen allemaal verborgen zijn. Hij waarschuwd u als je in de buurt komt van deze palen.
Nu zou ik willen weten of dit alles het navigatie systeem niet gaat vertragen.
Ik ben vanmorgen naar mijn werk gereden met als GPS tomtom navigator op com1 (dat duurt ongeveer een uur) maar hij heeft geen fix gevonden. Hij begint een aantal balkjes rood te vullen, behalve de laatste drie, maar uiteindelijk blijft de gps-positie onbetrouwbaar. Moet ik nog langer wachten? Of bouwt hij er de volgende keer op verder? Of zou ik toch eens die andere gps moeten proberen? En moet ik eigenlijk iets doen met die log?J.W schreef op 02 februari 2004 @ 16:57:
[...]
Je kunt hem instellen als tomtom navigator op com1 of al nmea 0183v2 4800 op com1.
Iig hij werkt bij beide uitstekend
Heb je active synch wel goed geinstalleerd en een associatie gemaakt?
ActiveSync heb ik denk ik wel juist geïnstalleerd, veel verkeerd kan ik daar niet aan installeren veronderstel ik e. Alleen wat je bedoelt met die associatie, dat snap ik niet zo goed. De connection settings laat ik staan zoals die zijn. En dan doe ik next maar dan begint hij zogezegd te zoeken maar hij vindt niks. Maar als ik dan mijn pocket pc erin plaats, dan start hij automatisch de plug and play op en registreert hij ook een partner. En dan werkt het soms wel tegoei en soms niet tegoei.
Poellijnie
Je GPS is goed ingesteld en die rode balkjes is ook goed!Poellijnie schreef op 03 februari 2004 @ 08:43:
[...]
Ik ben vanmorgen naar mijn werk gereden met als GPS tomtom navigator op com1 (dat duurt ongeveer een uur) maar hij heeft geen fix gevonden. Hij begint een aantal balkjes rood te vullen, behalve de laatste drie, maar uiteindelijk blijft de gps-positie onbetrouwbaar. Moet ik nog langer wachten? Of bouwt hij er de volgende keer op verder? Of zou ik toch eens die andere gps moeten proberen? En moet ik eigenlijk iets doen met die log?
Poellijnie
Als ie een sat vind, dan word er een balkje rood.
Je moet minimaal 3 rode balkjes hebben, om een goede gps positie te hebben.
Maar het probleem dat jij hebt, dat is een bekende bug, waar TomTom helaas nog geen oplossing voor heeft.
Ik ben ook een v/d slachtoffers van deze bug, er is wel een workaround namelijk je moet even naar de kaartmodus gaan dan krijg je wel satelieten en dan weer terug naar de navigatormodus en je positie is betrouwbaar.
Ikzelf heb een hardware button gekoppeld aan de "toon kaart" instructie, dus ik druk 1 op deze button en krijg dan de kaartmodus.
Ik wacht dan enkele seconden totdat ik satelieten heb en druk dan nog een keer op de button en ik kom weer in de navigatormodus met de juiste GPS positie.
Dus dan hoef je iig niet met je stylus te pielen tijdens het rijden.
Ik hoop dat TT snel met een oplossing komt, maarja dat is een kwestie van afwachten
Dat het soms niet werkt klopt, de medion verliest af en toe connectie.ActiveSync heb ik denk ik wel juist geïnstalleerd, veel verkeerd kan ik daar niet aan installeren veronderstel ik e. Alleen wat je bedoelt met die associatie, dat snap ik niet zo goed. De connection settings laat ik staan zoals die zijn. En dan doe ik next maar dan begint hij zogezegd te zoeken maar hij vindt niks. Maar als ik dan mijn pocket pc erin plaats, dan start hij automatisch de plug and play op en registreert hij ook een partner. En dan werkt het soms wel tegoei en soms niet tegoei.
dan moet je hem even uit de cradle halen en opnieuw plaatsen..
Installeer Active Synch opnieuw en dan pas je Medion er in stoppen nadat je alles geinstalleerd hebt.
Dan de Wizard doorlopen (start vanzelf) en dan moet ie echt goed werken.
Suc6
J.W schreef op 03 februari 2004 @ 09:35:
[...]
Je GPS is goed ingesteld en die rode balkjes is ook goed!
Als ie een sat vind, dan word er een balkje rood.
Je moet minimaal 3 rode balkjes hebben, om een goede gps positie te hebben.
Maar het probleem dat jij hebt, dat is een bekende bug, waar TomTom helaas nog geen oplossing voor heeft.
Ik ben ook een v/d slachtoffers van deze bug, er is wel een workaround namelijk je moet even naar de kaartmodus gaan dan krijg je wel satelieten en dan weer terug naar de navigatormodus en je positie is betrouwbaar.
Ikzelf heb een hardware button gekoppeld aan de "toon kaart" instructie, dus ik druk 1 op deze button en krijg dan de kaartmodus.
Ik wacht dan enkele seconden totdat ik satelieten heb en druk dan nog een keer op de button en ik kom weer in de navigatormodus met de juiste GPS positie.
Dus dan hoef je iig niet met je stylus te pielen tijdens het rijden.
Ik hoop dat TT snel met een oplossing komt, maarja dat is een kwestie van afwachten
[...]
Komt dat probleem alleen voor bij mensen met een medion pocket pc?
Hoe koppel je zo'n hardware button aan die instructie. Je moet weten dat dit mijn eerste pocket pc is en dat ik er dus helemaal nog niet alles van snap e, maar ik doe mijn best
Of hoe kan ik met mijn stylus in die kaartmode geraken? Als ik vraag om te navigeren naar, en hij vindt geen satelieten, dus mijn gps positie is dan onbetrouwbaar, dan kan ik wel doorgaan naar het centrum van de kaart. Is het dat dan dat ik moet doen tot ik satelieten vind?
Merci in ieder geval al
Dat het soms niet werkt klopt, de medion verliest af en toe connectie.
dan moet je hem even uit de cradle halen en opnieuw plaatsen..
Installeer Active Synch opnieuw en dan pas je Medion er in stoppen nadat je alles geinstalleerd hebt.
Dan de Wizard doorlopen (start vanzelf) en dan moet ie echt goed werken.
Suc6
Het heeft niks te maken met medion, ook maakt het niet uit of TT hebt gekocht of dat het illegaal is.komt dat probleem alleen voor bij mensen met een medion pocket pc?
Hoe koppel je zo'n hardware button aan die instructie. Je moet weten dat dit mijn eerste pocket pc is en dat ik er dus helemaal nog niet alles van snap e, maar ik doe mijn best
Of hoe kan ik met mijn stylus in die kaartmode geraken? Als ik vraag om te navigeren naar, en hij vindt geen satelieten, dus mijn gps positie is dan onbetrouwbaar, dan kan ik wel doorgaan naar het centrum van de kaart. Is het dat dan dat ik moet doen tot ik satelieten vind?
Merci in ieder geval al
Het is gewoon een Bug in TT.
Maakt niet uit dat het je eerste is, we komen er wel uit .
Als je Tom Tom opstart dan ga je met je Stylus naar het pijtje linksbovenin.
Daar klik je op en je kiest voor Kaart.
Dan zie je dat je rechtsonderin wel opeens sattelieten .
Dan nog een keer naar het pijtje gaan en dan klik op Navigator en dan kun je gaan navigeren.
Het koppelen van een hardwarebutton doe je zo :
Een keer klikken met je stylus op het TomTom scherm, dan met het knopje meer naar het tabblaadje gaan waar Eigenschappen staat.
Dan klikken op Eigenschappen.
Dan onderin naar het blaadje geavanceerd gaan en daar op klikken.
Vervolgens met de scrollbalk rechts helemaal naar onder gaan en daar kun je de buttons instellen met instructies.
Zo heb ik ze staan :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1 Toon kaart 2 Navigeer naar 3 Navigeer naar Huis 4 Standaard functie enter zet Geluid aan omhoog zoom kaart uit omlaag zoom kaart in links volume zachter rechts volume harder |
Als je het zo instelt als ik doe, dan kun je voortaan in Tom Tom op het 1e knopje van je medion drukken en dan springt ie naar Kaart en als je de 2e keer er op drukt dan spring ie naar navigeer. Dus dan hoef je niet meer te pielen met je navigator.
Heel veel suc6
JW
Verwijderd
"Je kunt hem instellen als tomtom navigator op com1 of al nmea 0183v2 4800 op com1."
Heb je deze enkel aan de praat gekregen aan 4800 ? Ik heb zelf wat zitten zoeken op Sirf (19200 en 38400), want ik had ergens gelezen dat deze gps muis dat ondersteunde, maar tot dusver nog geen resultaat. Heeft iemand anders hier al ervaring mee ?
Groetjes,
Jorn
Heb je deze enkel aan de praat gekregen aan 4800 ? Ik heb zelf wat zitten zoeken op Sirf (19200 en 38400), want ik had ergens gelezen dat deze gps muis dat ondersteunde, maar tot dusver nog geen resultaat. Heeft iemand anders hier al ervaring mee ?
Groetjes,
Jorn
Heb dat ook gezien op de website van Royaltek. Maar op die user manual van RGM of iets dergelijks, staat er NMEA 4800 en ik vermoed dus dat hij enkel werkt op 4800.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:58:
"Je kunt hem instellen als tomtom navigator op com1 of al nmea 0183v2 4800 op com1."
Groetjes,
Jorn
Ik heb het in ieder geval geprobeerd met tomtom navigator en het werkt inderdaad als ge eerst naar uw kaart gaat en pas daarna naar uw navigatie. Merci dus aan JW!!!
volgens mij kun je hem ook wel hoger zetten dan 4800, alleen hij zal volgens mij toch niet hoger gaan dan 4800baud want dat is de max.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:58:
Groetjes,
Jorn
Ik heb hem nu een dikke maand en bij mij werkt het echt goed, ik zit regelmatig op 10 satelieten en heb een fix binnen 3 seconden.
Graag gedaan! Geniet ervan!Poellijnie schreef op 04 februari 2004 @ 13:20:
[...]
Heb dat ook gezien op de website van Royaltek. Maar op die user manual van RGM of iets dergelijks, staat er NMEA 4800 en ik vermoed dus dat hij enkel werkt op 4800.
Ik heb het in ieder geval geprobeerd met tomtom navigator en het werkt inderdaad als ge eerst naar uw kaart gaat en pas daarna naar uw navigatie. Merci dus aan JW!!!
Nog een tip : checkpoint! kijk eens op http://checkpoint.oabsoftware.nl
Verwijderd
J.W
toekennen van hardware buttons in TT: Kan dit ook in NavMan?
Kan men zo ook het volume hoger/lager doen in ppc?
Heb laatste ActiveSync gedownload van www.microsoft.com en dit werkt wel beter!
Heb ondertussen laatste patches voor NavMan geïnstalleerd + Benelux op 2° kaart. Nog geen test. en herinstalleren Benelux op 1° kaart lukte niet. Misschien eerst formateren?
Zijn er nog mensen die problemen ondervinden voor MM-card in/uit pda te krijgen?
Heb ondertussen laatste patches voor NavMan geïnstalleerd + Benelux op 2° kaart. Nog geen test. en herinstalleren Benelux op 1° kaart lukte niet. Misschien eerst formateren?
Zijn er nog mensen die problemen ondervinden voor MM-card in/uit pda te krijgen?
Sorry met Navman heb ik niks gedaan, ben gelijk voor TT gegaan.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 15:34:
J.W
Dus weet niet hoe NavMan werkt.
Voor het formateren kun je storagetools gebruiken, dit werkt echt goed.
Verwijderd
weet er iemand een site zijn waar je een programma kan downloaden voor flitspalen (benelux) te noteren op de software van medion zelf.Ik weet dat dit voor TT bestaat maar ik vind medion best ok.
Kan er nu al iemand met zekerheid zeggen of deze pocketpc ook SDIO ondersteund of niet ?
thnx
thnx
Verwijderd
Zou ik ook wel graag willen weten...kloyenz schreef op 04 februari 2004 @ 20:44:
Kan er nu al iemand met zekerheid zeggen of deze pocketpc ook SDIO ondersteund of niet ?
thnx
Trouwens, ik heb Medion Navigator en TomTom2 eens vergeleken en ik moet zeggen dat ik meer van TomTom had verwacht. Ik vind het vrij ongebruiksvriendelijk t.o.v medion navigator. Ook die bug dat hij de sats niet vind in navigator mode is onaanvaardbaar. TomTom blijkt wel iets beter te zijn in de kortste route te bereken, maar als je fout rijd dan herberekent Medion Navigator sneller.
Weet er iemand trouwens of medion navigator 2 helemaal hetzelfde is als mobile navigator of zijn er verschillen?
Verwijderd
ik heb een site gevonden waar je software kan downloaden voor flitspalen in de E.U. : http://www.navigating.de/MN_en/POI/Features/Features.htm
Kostprijs: 29,90 € met mogelijkheid van update via internet.
al iemand ervaring mee??...
al iemand ervaring mee??...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:30 ]
Verwijderd
a meneir de veurnaere, 
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:00:
Bedankt voor de info, een deel van die info heb ik reeds gevonden op
www.pocketnavigation.net . Zolang je Duits maar ok is![]()
Voor de geinteresseerden moeten maar eens neuzen in de topics:
Verwijderd
ik heb een site gevonden waar je software kan downloaden voor flitspalen in de E.U. : http://www.navigating.de/MN_en/POI/Features/Features.htm
al iemand ervaring mee??... :
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:48:
Heeft er iemand al ervaring met POI-Warner? dit is een programmatje dat over de Medion Navigator draait die u nuttige informatie geeft ivm de locaties van tankstations, garages, restaurants enz ... maar het belangrijkste (voor mij dan toch) waar de flitspalen allemaal verborgen zijn. Hij waarschuwd u als je in de buurt komt van deze palen.
Verwijderd
Weet er iemand hoe je een "azerty-klavier" kan instellen op de Medion pda (in Dutch Belgium) ?
Kan je software van andere landen met een oudere editie dan de nu meegeleverde Navigon 2.0 A probleemloos bij-installeren ?
Kan je software van andere landen met een oudere editie dan de nu meegeleverde Navigon 2.0 A probleemloos bij-installeren ?
Verwijderd
Is er al iemand in geslaagd om activesync te gebruiken met infrared?? Ik kan gewoon files versturen via IR maar activesync detecteert niets 
--> Sorry, negeer dit maar, ik had de help file maar eens beter moeten lezen
Activesync moet vanaf de pocketPC gestart worden.

--> Sorry, negeer dit maar, ik had de help file maar eens beter moeten lezen
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:15 ]
Verwijderd
Idd juweeltje ik was u voor
Nu weet er iemand wanneer de bestelde pda zullen geleverd worden bij de Aldi ?
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:14:

[ Voor 16% gewijzigd door witchdoc op 05-02-2004 09:35 ]
Verwijderd
1. betreft klavier
Mijns inziens niet mogelijk, is volgens de pocketnavigation.net alleen mogelijk via de downlad van het programma topkey (5$) op http://pdamill.com/prod_tk.shtml
2. betreft leveringstermijn Aldi
ze hadden gezegd 2 weken, dus ik denk dat ze binnen een 7 dagen zullen bellen, ik heb nog één in bestelling staan.
3. Vraagje : my love of my life
is franstalig, verstaat perfect nederlands maar toch zou het aangenaam zijn als "Petra" (= Mevr de navigatie stem) ook een woordje Frans zou spreken. Any idea's ???
Stel nu dat ik de Sdkaart kan bemachtigen van de franstalige versie, moet ik dan Medion navigator nog eens intstalleren of denk dat ik die kaart erin prommel en dat Petra dan Frans brabbelt (hopelijk niet met zo'n Hollands accent
)
4. SD-Slot 99% zeker IO compatibel (ergens gelezen op een Duitse site waarbij de basis van de Medion PPC een yakuma delta 400 is en toen ze die ge-update hebben , hebben ze die techniek erin gestoken); ik moet wel ridderlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb wat IO wil zeggen of waarvoor het dient, wel dat het op de PPC zit
Mijns inziens niet mogelijk, is volgens de pocketnavigation.net alleen mogelijk via de downlad van het programma topkey (5$) op http://pdamill.com/prod_tk.shtml
2. betreft leveringstermijn Aldi
ze hadden gezegd 2 weken, dus ik denk dat ze binnen een 7 dagen zullen bellen, ik heb nog één in bestelling staan.
3. Vraagje : my love of my life
Stel nu dat ik de Sdkaart kan bemachtigen van de franstalige versie, moet ik dan Medion navigator nog eens intstalleren of denk dat ik die kaart erin prommel en dat Petra dan Frans brabbelt (hopelijk niet met zo'n Hollands accent
4. SD-Slot 99% zeker IO compatibel (ergens gelezen op een Duitse site waarbij de basis van de Medion PPC een yakuma delta 400 is en toen ze die ge-update hebben , hebben ze die techniek erin gestoken); ik moet wel ridderlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb wat IO wil zeggen of waarvoor het dient, wel dat het op de PPC zit
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:40:
[...]
Ik ben een Newbie, maar heb ondertussen wel wat ervaring opgedaan met de
Aldi Medion PDA SD40600, wat eigenlijk een gecloonde versie is van Yakumo Delta 400. Ik wil op een aantal vragen wel antwoord geven:
POIwarner.
Aan te bevelen is de POIwarner te bestellen (kan on-line bij navigating.de).
Nadat deze software op de PDA is geinstalleerd draait de Medion Navigator
onder dit programma. Dus: POIwarner "uberwachung" starten en POIwarner start op zijn beurt Medion Navigator op waarin alle POI's verschijnen, die in POIwarner zijn ingevoerd. Om groepen van POI's in te voeren moet je de PDA in de craddle zitten en kun je daarop aangeven vanaf welke POI-servers ververst moet worden.
Je kunt instellen, dat, na keuze welke POI's geladen worden, deze automatisch worden ververst: dagelijks, iedere keer dat de PDA in de cradle komt, etc.
POI-servers zijn:
www.poihandler.com (NL), levert voor TT en Navigon. Gratis POI-groepen, maar indien je je abonneert voor 12 euro/jaar krijg je ook de interessante POI's tot je beschikking, zoals flitspalen.
www.pocketnavigation.de (DE), levert voor TT en Navigon, ook gedeeltelijk tegen betaling. Voor 14,90 euro krijg je ook de Blitzers erbij.
WiFi
De Aldi Medion PDA heeft een SDIO-slot (Medion zelf zegt van niet!?)
Dit betekent dat je een SD-WiFi-card kunt gebruiken om thuis of op kantoor via een draadloos netwerk kunt internetten, etc.
De Sandisk-card hiervoor kun je bestellen op www.topcom.tk en kost 99 euro.
Alle bovenstaande opmerkingen en middelen heb ik zelf draaien en werken op
mijn Medion PDA en ik ben over dit apparaat zeer tevreden.
Wil je echt alles weten over deze PDA? Kijk dan eens op www.pocketgps.co.uk
Kijk o.a. bij forums - navigator (is wel engels!)
Ik hoop dat een aantal vragen uit deze zeer lange thread zijn beantwoord.
Verwijderd
beste, is die POI warner in het Engels (spraak+tekst) en zijn de flitspalen voor de volledig benelux of E.U op dit programmatje geinstalleerd??
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:54:
[...]
Hallo,
Aldi Medion PDA SD40600, wat eigenlijk een gecloonde versie is van Yakumo Delta 400. Ik wil op een aantal vragen wel antwoord geven:
POIwarner.
onder dit programma. Dus: POIwarner "uberwachung" starten en POIwarner start op zijn beurt Medion Navigator op waarin alle POI's verschijnen, die in POIwarner zijn ingevoerd. Om groepen van POI's in te voeren moet je de PDA in de craddle zitten en kun je daarop aangeven vanaf welke POI-servers ververst moet worden.
Je kunt instellen, dat, na keuze welke POI's geladen worden, deze automatisch worden ververst: dagelijks, iedere keer dat de PDA in de cradle komt, etc.
POI-servers zijn:
www.poihandler.com (NL), levert voor TT en Navigon. Gratis POI-groepen, maar indien je je abonneert voor 12 euro/jaar krijg je ook de interessante POI's tot je beschikking, zoals flitspalen.
www.pocketnavigation.de (DE), levert voor TT en Navigon, ook gedeeltelijk tegen betaling. Voor 14,90 euro krijg je ook de Blitzers erbij.
WiFi
Dit betekent dat je een SD-WiFi-card kunt gebruiken om thuis of op kantoor via een draadloos netwerk kunt internetten, etc.
Verwijderd
Ik heb dit forum helemaal gelezen.
Zelf heb ik toch besloten een toestel te bestellen in de ALDI.
Waar kan ik de kaarten van Italië en oostenrijk kopen voor deze GPS?
Verwijderd
Thx for the info, je hebt me overhaalt om hetzelfde te doenVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:54:
[...]
Hallo,
POIwarner.
POI-servers zijn:
WiFi
Hetzelfde kun je ook bereiken door CheckPOInt te downloaden vanaf http://checkpoint.oabsoftware.nl, waarna je gratis POI's kunt up- en downloaden vanaf http://poiplace.oabsoftware.nl.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:25:
[...]
Thx for the info, je hebt me overhaalt om hetzelfde te doen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
ik heb deze week vele honderden km gereden in Duitsland en ik ben er zeeeeer tevreden over mijn Medion PPC40600; zelfs in de grootsteden stuurde zij mij perfekt tot aan de aangeduide parkeergarage. Alleen na een 3tal minuten valt het beeld weg en als ik tik op het scherm komt het terug. Na 3 minuten valt dit weer weg enz... . Zij spreekt wel lieflijk verder maar toch... ik heb er liever beeld bij
Welke instelling moet ik veranderen of kan dat niet??
Verwijderd
Nee, POIwarner is niet Engels en niet Nederlands: Duits!Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:17:
beste, is die POI warner in het Engels (spraak+tekst) en zijn de flitspalen voor de volledig benelux of E.U op dit programmatje geinstalleerd??
[...]
En ja, de flitspalen, etc, zijn voor NL, BE, DE, It, Au, etc......
Dus waar je ook rijdt: even de zaken voor dat land inladen en activeren en klaar!
Verwijderd
Het beeld valt (instelbaar) weg indien de PDA op accu draait.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:47:
ik heb deze week vele honderden km gereden in Duitsland en ik ben er zeeeeer tevreden over mijn Medion PPC40600; zelfs in de grootsteden stuurde zij mij perfekt tot aan de aangeduide parkeergarage. Alleen na een 3tal minuten valt het beeld weg en als ik tik op het scherm komt het terug. Na 3 minuten valt dit weer weg enz... . Zij spreekt wel lieflijk verder maar toch... ik heb er liever beeld bij
Als de PDA goed op de sigarettenaansteker in de auto is aangesloten blijft hij
gewoon "on the air". Indie je, 's avonds, last hebt van het schermpje, dan kun je of de nachtstand aanzetten of het schermpje uitzetten (= lang op de aan/uit-knop drukken). Maar........dan zie je niks en doet de PDA ook niks meer
Als je het scherm weer aan zet, synchroniseert de PDA bliksemsnel op het GPS-signaal en gaat verder op de juiste plek waar je rijdt.
Waarschijnlijk was je PDA dus niet goed van stroom uit de auto voorzien.
Verwijderd
Uit forums, vooral in Engeland (daar hebben ze ook de Aldi! en de medion PDA in de aanbieding) heb ik begrepen, dat je andere europese kaarten "gewoon" kunt bestellen op www.medion.de Maaaaar.....levering is een ander probleem.Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:04:
Ze schijnen gewoon niets of slecht te leveren.
Wat je kunt proberen is kaarten te ruilen. Immers, de Aldi-aanbieding in Engeland is uiteraard met kaarten van UK en Ierland en wij hebben hier Benelux en Duitsland meegeleverd gekregen. Maar ja, dan moet je wel buitenlandse fora zoeken.....En, vooral voor onze belgische vrienden: Aldi Frankrijk levert uiteraard met de kaart van France!
Ik kijk graag uit naar replies op dit forum hoe e.e.a. wellicht tot stand wordt gebracht.
Verwijderd
Je kunt alle accessoires bestellen op de volgende websiteVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:04:
IkWaar kan ik de kaarten van Italië en oostenrijk kopen voor deze GPS?
http://www.gsc.be/aspx/products/productmain.aspx
Verwijderd
Ik heb de oplossing gevondenVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:47:
settings=> system=>backlight=>on battery power de vinkjes laten staan maar naast on battery power staat een pijltje; deze aanklikken en dan verschijnt : on AC power => het eerste vinkje verwijderen en alles blijft functioneren!!
zijn ze dan gewoon te bestellen?Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:04:
Ik heb dit forum helemaal gelezen.
ik dacht dat die actie allang voorbij was
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik ben afgelopen zaterdag nog bij 3 Aldi's in NL geweest en bij 2 in België. Overal gevraagd of dat ding nog te bestellen was, was niet het geval (in NL waren ze allen te krijgen op de dag van de aanbieding en in België kon je de donderdag na de aanbieding dat ding nog bestellen, daarna niet meer).
Dus JMC, als je dat ding nog ergens besteld hebt, waar???
Dus JMC, als je dat ding nog ergens besteld hebt, waar???
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
Ikzelf bestelde deze in Riemst - België

Ik heb bij die 2 Aldi's in belgië (Maaseik en Bree) gevraagd of ie nog te bestellen was maar dat kon niet meer....
Stomme kassamiepen...
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
Ik heb geloof ik ontzettende mazzel gehad. Was gister bij de Aldi in Delft en daar hadden ze er stiekum eentje achter de kassa liggen! Ik had de moed eigenlijk al opgegeven dus ik schrok er een beetje van dat ik toch nog 499 euri moest lappen. Ben er natuurlijk wel errug blij mee. Wie weet liggen er nog meer achter de kassa, heb ik niet gevraagd. Verpakking is in ieder geval verzegeld en alles is nog netjes ingepakt dus het is geen teruggebracht pakket ofzo.
Als iemand van jullie gecontacteerd wordt voor dit ding door Aldi, verwittig de rest hier dan even als je wil he.
Verwijderd
hallo , de beste site voor het downloaden van poi's en flitspalen = http://checkpoint.oabsoftware.nl/
en volledig gratis ! en in het nederlands !
groeten
guy1
en volledig gratis ! en in het nederlands !
groeten
guy1
Verwijderd
Waar in Ndl of B ???Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:25:
VANAF 18 FEBRUARI ZIJN ZE WEER LEVERBAAR BIJ DE ALDI (zie aldi folder)