Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

mikevanrooijen schreef op 01 januari 2004 @ 22:44:
[...]
klasgenoot van mij heeft op de helpdesk gewerkt van aldi...ik weet ook wel dat ze geen afzetters zijn en dat ze geen rommel verkopen maar je moet ook kijken naar de dingen die ik noemde.
beeldkwaliteit, achtergrondlicht, batterijlevensduur en gebruiksduur...allemaal dat soort dingen...daar zit research geld in van hp en dat kost centen. Ik zeg zeker niet dat aldi troep is maar ik vind die van ipaq mooier en heb daar iets meer vertrouwen in + ipaq 4150 heeft wlan + blauwtand. zijn dingen die wel meetellen in prijs.
Beeldkwaliteit van de Medion is gelijk aan de HP 2210, ik heb ze naast elkaar liggen hier.

Achtergrondlicht: idem, scherm is heerlijk scherp.

Batterijlevensduur: hele dag ermee werken is geen probleem.

Gebruiksduur: net zo min iets over te zeggen als bij de HP 2210, die is ook nog maar net op de markt.

Verder is de Medion PPC (gewoon een Mitac MIO) behoorlijk stevig en voelt goed aan. 200 euro is een verschil wat ik persoonlijk te groot vindt alleen voor het merkje HP erop, zeker als je hem alleen maar gebruikt voor GPS navigatie en dus geen 'use' hebt voor BT/WLAN.

Voor consumenten is dit een prima ding.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
ik wilde hem vorige week vrijdag nog halen nadat mn pa zei dat die folder er nog in winkel lag :)

ik dus ff heen navragen bleek dat ze NET die ochtend alles weer terug gestuurd hadden naar hoofdkantoor (niet alles verkocht dus blijkbaar)

nouja dus net telaat :(

* yonexfreak ga nu via werk proberen te regelen een IPAC2200 met TOMTOM :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Heb hem van de week gehaald.
Werkt super. Navigatie is super nauwkerig.

Ik verdwaal niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
sporthaas schreef op 02 januari 2004 @ 14:58:
Heb hem van de week gehaald.
Werkt super. Navigatie is super nauwkerig.

Ik verdwaal niet meer :)
uh? welke dag was dat? bij mij afgelopen vrijdag toen hele zooi ochtends verstuurd was naar hoofdkantoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporthaas
dan is HP in mijn ogen echt wel beter met service dan medion...moet allemaal weer opgestuurd worden en hp komt alles halen en brengt het binnen twee werkdagen weer
Deze opmerking is nog minder slim! WHAHAHAHAAHA....

Denk je dat ze thuis je jornada komen ophalen.... DAAAAAAAAG
Zelfs bij een pc mag je dan nog een extra garantiepack afsluiten.

Heb ook mp3 speler van medion deze wekte niet meer goed na circa 3 weken. Kon hem 1 op 1 omruilen in de winkel.

[ Voor 24% gewijzigd door sporthaas op 02-01-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporthaas
uh? welke dag was dat? bij mij afgelopen vrijdag toen hele zooi ochtends verstuurd was naar hoofdkantoor
31 december heb ik hem gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door sporthaas op 02-01-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
vaagg nou das dan mooi sh*t want hier in alkmaar dus blijkbaar erg vroeg alles verstuurd helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporthaas
Was ook de laatste. Echt geluk gehad dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
sporthaas schreef op 02 januari 2004 @ 15:43:
Was ook de laatste. Echt geluk gehad dan...
jah lucky you en shitty me :P

nouja dan maar ff via werk een IPAC 2210 met tomtom zien te regelen (nog 2 collegea gebruiken ook een IPAQ via budget geregeld..wat zij mogen mag ik ook zeg maar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporthaas
Misschien hoofdkantoor bellen?
Die kunnen wel zien of er nog wat zwerft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
euhm sja zie dat nummer maar eens te regelen :? op aldi site staat niets (of ik ben toe aan een bril)

nouja maandag moet ik werken en zal dan ff gelijk checken of ik via budget zo'n pda kan regelen...als ze wel akkoord gaan met die medion kan ik nog wel ff langs aldi gaan voor nummer...die paar dagen zal ook niet veel verschil maken denk ik :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De ALDI kun je niet bellen, daar moet je langsgaan en de filiaalmanager te pakken zien te krijgen, da's je enige kans (of je moet kennissen op het hoofdkantoor hebben).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 16:49

Boy

www.byoscoop.nl

sporthaas schreef op 02 januari 2004 @ 15:38:
[...]

Deze opmerking is nog minder slim! WHAHAHAHAAHA....

Denk je dat ze thuis je jornada komen ophalen.... DAAAAAAAAG
Zelfs bij een pc mag je dan nog een extra garantiepack afsluiten.

Heb ook mp3 speler van medion deze wekte niet meer goed na circa 3 weken. Kon hem 1 op 1 omruilen in de winkel.
offtopic:
Je PC komen ze echt wel ophalen hoor, ookal heb je maar 1 jaar garantie zonder extra service bij te kopen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op 02 januari 2004 @ 15:47:
euhm sja zie dat nummer maar eens te regelen :? op aldi site staat niets (of ik ben toe aan een bril)

nouja maandag moet ik werken en zal dan ff gelijk checken of ik via budget zo'n pda kan regelen...als ze wel akkoord gaan met die medion kan ik nog wel ff langs aldi gaan voor nummer...die paar dagen zal ook niet veel verschil maken denk ik :? )
Ik heb afgelopen woensdag 31/12 het nummer van het regiohoofdkantoor in Culemborg gebeld, dit is 0345-472204. Hier konden zij mij vertellen dat in hun regio de Pocket PC's nog niet terug waren gestuurd. Vervolgens ben ik naar het Aldi Filiaal aan de Gildenweg in Gorinchem gereden, waar ze hem gelukkig nog hadden liggen. Ik moet eerlijk zeggen; hij doet het perfect en het was die rit van 130 km wel waard !! Je kan er in ieder geval nog een belletje aan wagen omdat mij is gebleken dat mbt het terugsturen van goederen dit per Aldi regio verschilt.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:54:
[...]

Ik heb afgelopen woensdag 31/12 het nummer van het regiohoofdkantoor in Culemborg gebeld, dit is 0345-472204. Hier konden zij mij vertellen dat in hun regio de Pocket PC's nog niet terug waren gestuurd. Vervolgens ben ik naar het Aldi Filiaal aan de Gildenweg in Gorinchem gereden, waar ze hem gelukkig nog hadden liggen. Ik moet eerlijk zeggen; hij doet het perfect en het was die rit van 130 km wel waard !! Je kan er in ieder geval nog een belletje aan wagen omdat mij is gebleken dat mbt het terugsturen van goederen dit per Aldi regio verschilt.
Succes !
bedankt ik zal maandag eens ff bellen op werk nadat ik gevraagd heb of een PDA van het budget afkan :) (als dat zo is neem ik vermoedelijk de ipac 2210, mede doordat wel veel hp spullen hebben..)

bedankt voor de tip/nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
yonexfreak schreef op 02 januari 2004 @ 15:41:
vaagg nou das dan mooi sh*t want hier in alkmaar dus blijkbaar erg vroeg alles verstuurd helaas :(
probeer het eens in Hoogwoud,daar hadden ze er nog genoeg in het magazijn.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
d-super schreef op 05 januari 2004 @ 02:18:
[...]

probeer het eens in Hoogwoud,daar hadden ze er nog genoeg in het magazijn.
hmm net even hoofdkantoon gebeld van een nummer paar post terug gegeven en die meldde dat alle pda in hoofdkantoor ligt en het is niet meer mogelijk om er 1 op te halen OF er 1 richting een filliaal te krijgen :? :) mja zal wel :)

kortom ik grijp naast de pot aangezien het ook niet via werk vergoed gaat worden :( (enigzins te verwachten maarja was poging waard :P)

kortom kans dat ik nu naar hoogwoud rij met succes is vermoedelijk 0% ookal wil ik je best geloven..iemand btw telefoon van aldi in hoogwoud

* yonexfreak baalt nog steeds dat ie te laat de folder kreeg (en ook niet topic had gezien hiero)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Wie wilt er zo eentje kopen van mij voor 350 euro?
Helemaal nieuw in doos...

MD40600 dus he..

Een vriend van me zei dat je er ook mee kunt msnnen en internetten, en dat dat gratis is omdat het via sateliet gaat. Is dit waar? Kun je hiermee daadwerkelijk internetten en MSNnen? En ik wilde eigenlijk ook graag weten of je het kan gebruiken als afstandsbediening voor tv/dvd/enzo..

[ Voor 61% gewijzigd door Atmoz op 05-01-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@atmoz Wil je naïef lijken om zo je Medion aan de man te brengen? Uit je profiel lijkt het alsof je geen onbenul bent.

Ik heb een vraag aan andere forumleden. Blijkbaar is het moeilijk om aan extra kaarten te komen door bv originele te ruilen. Ik kom bv nooit in Duitsland maar wel in Frankrijk maar ook weer niet zo vaak dat ik er 99 Euro extra voor over heb.
Nu lijkt het dat andere Navigon kaarten ook draaien op de Medion zoals bv Engin van de ANWB.
Wie heeft ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
atmoz schreef op 05 januari 2004 @ 16:39:

MD40600 dus he..

Een vriend van me zei dat je er ook mee kunt msnnen en internetten, en dat dat gratis is omdat het via sateliet gaat. Is dit waar? Kun je hiermee daadwerkelijk internetten en MSNnen? En ik wilde eigenlijk ook graag weten of je het kan gebruiken als afstandsbediening voor tv/dvd/enzo..
reden waarom je hem weg wilt doen :? :)
heb maybe wel interesse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy|IA
  • Laatst online: 24-04-2004

Chevy|IA

Radeon Rules

Hallo,

Ik heb er ook 1 aangeschaft en ben er zeer tevreden over alleen floept de 12 volt adapter de hele tijd uit de sigaretaansteker dus ben ik mn 12 volt kwijt voor de gps muis en doet ie het niet meer (is een lastig Opel kwaaltje).

Weet iemand of je het besturing systeem in het nederlands kan zetten of moet er dan een hele nieuw besturingsysteem op.

Athlon XP 2000 @ 1,67 Ghz, Kt3Ultra, 512 Mb, Hercules All-In Wonder 8500DV 64Mb, SB audigy 2, Iiyama Visionmaster 1451, Creative Inspire 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

ik heb toch maar de ipaq 1940 gekocht..

weet ook niet waarom.. het merk denk ik

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 00:45:
ik heb toch maar de ipaq 1940 gekocht..

weet ook niet waarom.. het merk denk ik
geld genoeg zeker ;)

De medion bevalt mij super de luxe. Mijn buurman heeft een Ipaq en die is zwaarder en iets minder helder. TomTom2 heeft leuke extra's en is iets gebruiksvriendelijker maar de Navigon is beter (meer POI's), sneller en neemt genoegen met minder satelieten zodat je ook in moeilijke omstandigheden nog kan navigeren.
Dat de ANWB voor navigon (Engin) gekozen heeft is niet voor niets. Nu nog wat extra kaarten vinden tegen een acceptabele prijs. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 17:07:
@atmoz Wil je naïef lijken om zo je Medion aan de man te brengen? Uit je profiel lijkt het alsof je geen onbenul bent.

Ik heb een vraag aan andere forumleden. Blijkbaar is het moeilijk om aan extra kaarten te komen door bv originele te ruilen. Ik kom bv nooit in Duitsland maar wel in Frankrijk maar ook weer niet zo vaak dat ik er 99 Euro extra voor over heb.
Nu lijkt het dat andere Navigon kaarten ook draaien op de Medion zoals bv Engin van de ANWB.
Wie heeft ervaringen?
Sorry ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld hiermee. Maar wat zie je aan mijn profiel dan dat ik geen enbenul ben?

En er vroeg nog iemand waarom ik hem weg doe:
ik doe "hem" niet weg, ik kan er meedere regelen. Ze zijn niet kapot ofzo, maar gewoon over..En nog helemaal nieuw.. incl. 2x256 MB kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even naar jaromir@home.nl mailt, die kan je wel goedkoper aan de kaart van frankrijk helpen.
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 17:07:

Wie heeft ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besturingsysteem in het nederlands? dat is er niet, wel is er overlay software die hem vernederlandst van ectaco. bij handango kun je het kopen voor 15 dollar, niet duur op zich
Chevy schreef op 05 januari 2004 @ 20:08:
Hallo,

Ik heb er ook 1 aangeschaft en ben er zeer tevreden over alleen floept de 12 volt adapter de hele tijd uit de sigaretaansteker dus ben ik mn 12 volt kwijt voor de gps muis en doet ie het niet meer (is een lastig Opel kwaaltje).

Weet iemand of je het besturing systeem in het nederlands kan zetten of moet er dan een hele nieuw besturingsysteem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me redelijk naief om te denken dat je via GPS satelieten kan internetten. Internet via de sateliet bestaat wel maar vooralsnog alleen downstream, maw ontvangt data van de sateliet en je hebt contact met de provider met een telefoonlijn (up stream).
Gebruiken als afstandsbediening zou theoretisch gaan omdat er een IR zender/ontvanger op zit maar hier heb ik geen verstand van.

Uit je profiel lijkt het dat je verstand hebt van electronica maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er bestaat wel software om van je pocket PC een afstandbediening te maken. Ik ben alleen de naam kwijt. Hij staat op mijn HD geparkeerd, dus ik zal de naam even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
volgens mij heet het iets van Nevo ofzo :)
krijg als goed is vanavond mn IPAQ 2210 icm TomTom en wat ik begreep zat bij de 2210 ook afstandsbediening software..als dat zo is zal ik later wel de naam ervan posten (zal wel weekend worden denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17
Wekkel schreef op 07 januari 2004 @ 17:04:
Er bestaat wel software om van je pocket PC een afstandbediening te maken. Ik ben alleen de naam kwijt. Hij staat op mijn HD geparkeerd, dus ik zal de naam even opzoeken.
TV remote controller 5.5 (www.pdawin.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:46:
[...]

geld genoeg zeker ;)

De medion bevalt mij super de luxe. Mijn buurman heeft een Ipaq en die is zwaarder en iets minder helder.
Klopt.
TomTom2 heeft leuke extra's en is iets gebruiksvriendelijker maar de Navigon is beter (meer POI's)
Onzin. CheckPOInt installeren, en POI's (duizenden en nog eens duizenden) gratis downloaden via http://poiplace.oabsoftware.nl
sneller
Je bedoelt met routes berekenen ?
en neemt genoegen met minder satelieten zodat je ook in moeilijke omstandigheden nog kan navigeren.
Quatsch. Om via GPS te navigeren heb je 3 satellieten nodig (minstens) voor een betrouwbare positiebepaling. Of dat nu in TomTom, Navigon, DestinAtor of Navman is maakt niet uit.
Dat de ANWB voor navigon (Engin) gekozen heeft is niet voor niets. Nu nog wat extra kaarten vinden tegen een acceptabele prijs. :'(
Dat heeft de ANWB om prijstechnische redenen gedaan. Bijkomend voordeel is dat Engin TMC ondersteunt en TomTom (nog) niet.
Voor TomTom is heel West-Europa en Amerika in kaartformaat te koop, tegen acceptabele prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 13 december 2003 @ 14:16:
Woei ! Ik heb hem gekocht voor mijn vader (die zat al sinds ik TomTom 2 op mijn iPaq 3630 in de auto had op navigatiesoftware te geilen :P) en hem even geinstalleerd.

De PDA zelf is licht, klein, plat en voelt behoorlijk stevig/goed aan. Hij werkt lekker snel door z'n 400 MHz processor in combinatie met Windows Mobile 2003. Hij wordt helemaal 'schoon' opgeleverd, de navigatiesoftware moet je zelf installeren. Via het pocketpc-club.nl forum wist ik al dat deze software geen match is voor TomTom 2, dus deze er gelijk opgezet in plaats van de MEDION software. Op 1 MMC kaartje stonden de MEDION kaarten, geformatteerd, TomTom2 kaarten erop.

Installatie verliep vlekkeloos, de muis had al na 15 minuten een stabiele fix van 5 satellieten of meer en het geheel draait als een zonnetje op het moment.

Het lampje op de voedingsconnector hoort overigens te knipperen, en het oranje lampje op de PDA zelf geeft gewoon aan dat deze wordt voorzien van spanning.
Hoe installeer ik tomtom2 op deze pocket pc ? Medion 40600 of 30600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 12:54:
[...]

Hoe installeer ik tomtom2 op deze pocket pc ? Medion 40600 of 30600
Hoe bedoel je? Je stopt de andere SD card erin (die is leeg) en je start de CD van TomTom op en volgt de aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 08 januari 2004 @ 11:07:

Onzin. CheckPOInt installeren, en POI's (duizenden en nog eens duizenden) gratis downloaden via http://poiplace.oabsoftware.nl

Ik bedoelde POI's in de standaard software. Bij Navigon zie je mooi dat je een Shell station nadert met een McDonalds in de buurt. Zal met TT ook wel kunnen maar zit er niet standaard.

[...]

Je bedoelt met routes berekenen ?

Ja een route berekenen of herberekenen tijdens het (bewust) negeren van een aanwijzing is sneller met navigon.

[...]

Quatsch. Om via GPS te navigeren heb je 3 satellieten nodig (minstens) voor een betrouwbare positiebepaling. Of dat nu in TomTom, Navigon, DestinAtor of Navman is maakt niet uit.

Niet helemaal quatsch. Navigon gaat door met navigeren met 3 satelieten maar TomTom komt met een foutmelding "onbetrouwbare positie". Eigenlijk heb je minimaal 4 satelieten nodig voor een 3D positiebaling, 3 voor een 2D, 2D is in ons vlakke land nog redelijk betrouwbaar.

[...]

Dat heeft de ANWB om prijstechnische redenen gedaan. Bijkomend voordeel is dat Engin TMC ondersteunt en TomTom (nog) niet.
Voor TomTom is heel West-Europa en Amerika in kaartformaat te koop, tegen acceptabele prijzen.
Conclusie, beide paketten hebben voordelen. Ik gebruik op dit moment liever Navigon vanwege de duidelijkere en prettige stem, de iets betere instructies ("bv links af naar de A16" en de standaard POI's met duidelijke icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:32:
met de garantie van medion zit het wel goed je moet het opsturen naar een
antwoordnummer hun betalen de verzend kosten en binnen een paar dagen krijg je meestal een nieuwe, je kan ook je geld terug krijgen bij aldi ook als je er na
een paar maanden er niet meer te vreden over bent

ik kan het weten ik bevoorraad het spul bij aldi
garantie goed bij Medion??
Ik weet het niet, ik heb om geld terug gevraagd voor mijn laptop (wippend beeld enz.), sommige mensen zijn hem al meer dan 2 maanden kwijt, maar het enige antwoord was: wordt zo spoedig mogelijk gerepareerd. De man die hem ophaalde zij: ik weet het niet met Medion, we halen er tientallen per dag op.
:(
Ik heb medion gevraagd of Engeland ook bestaat bij de navigator software. Antwoord: "bestellen bij Navigon">
Navigon zegt: onze software is niet compatible. bestellen bij medion.de.
Daar gezocht en niks gevonden. Ik had hem nodig voor engeland, maar niet hier. En nu?
Ik weet het niet met die Medion spullen en niet met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:37
De accesoires voor dit apparaat zijn wél op de Medion site te vinden, maar je moet ze zoeken onder "zubehör". Linkje: http://www.medionshop.de/...e&InclArtList.currblock=1

[ Voor 5% gewijzigd door Allard op 11-01-2004 00:06 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb nu een redelijk irritant probleem:
ik krijg steeds de melding
Cannot Connect
Unable to connect: You have no modem entries created, and no network card present
_Settings_ [Dismiss]
Ik heb als laatste die patch van Medion gedownload, die van "Registry Patch zur Verbesserung der Systemstabilität während der Routenberechnung mit der Navigations Software des MD 40600. " en volgens mij is sindsdien dat probleem.

Ik klik wel iedere keer op 'Dismiss', maar ik kan bij die settings niet vinden hoe je die melding uit moet schakelen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allard schreef op 10 januari 2004 @ 23:53:
De accesoires voor dit apparaat zijn wél op de Medion site te vinden, maar je moet ze zoeken onder "zubehör". Linkje: http://www.medionshop.de/...e&InclArtList.currblock=1
ja bedankt, gevonden, maar toch wel behoorlijk vervelend als Medion zegt dat je ze ergens anders moet halen. Nu dat gedonder met die laptop nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 01:50:
Als je even naar jaromir@home.nl mailt, die kan je wel goedkoper aan de kaart van frankrijk helpen.

[...]
wat betreft de navigon kaarten. ik weet het niet, maar de heer Navigon heeft me gemaild dat ze niet compatible zijn. Maar je weet het natuurlijk nooit in deze wereld, want op e-bay heb ik iemand gevonden die navigon verkoopt die ook opYakumo werken en is dat niet de zelfde machine??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Resistor schreef op 11 januari 2004 @ 11:28:
Ik heb nu een redelijk irritant probleem:
ik krijg steeds de melding

Cannot Connect
Unable to connect: You have no modem entries created, and no network card present
_Settings_ [Dismiss]

Ik heb als laatste die patch van Medion gedownload, die van "Registry Patch zur Verbesserung der Systemstabilität während der Routenberechnung mit der Navigations Software des MD 40600. " en volgens mij is sindsdien dat probleem.

Ik klik wel iedere keer op 'Dismiss', maar ik kan bij die settings niet vinden hoe je die melding uit moet schakelen.
Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 14:36
krijg je die melding bij het sync'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

akooi schreef op 12 januari 2004 @ 23:29:
krijg je die melding bij het sync'en?
Dan was het niet zo'n probleem, dat doen we (bijna) nooit.

Willekeurig, er zal wel een regelmaat in zitten, maar ik gok zo'n 1x per 15min.

Hij is echt gekocht als navigatiesysteem voor in de auto (goedkoper dan een Becker) en het is irritant als je de kaart niet meer kan zien en onder het rijden die melding wegklikken met het pennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MD40600 dus he..
Ik ben daar wel in geinteresseerd, misschien iets voor een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12-2019
zijn er ervaringen met de Medion Pocket PC van Aldi en de mogelijkheid een Wifi kaartje (CF geloof ik) aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
CF gaat niet lukken. De PocketPC (40600) accepteert alleen MMC en SD kaarten. Sandisk heeft overigens een SD wifi kaart, die schijnbaar goed werkt met de Medion. Sandisk brengt binnenkort nog een SD wifi kaart uit waar nog 256 MB op zit, waarmee het probleem van 1 mmc/sd slot wordt verholpen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEB JE ER NOG 1 LIGGEN DIE MEDION POCKET PC?

ERIK K ERIKKOUDIJS@PLANET.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met synchroniseren Aldi pocket pc md4000

Ik heb grote problemen met het synchroniseren van mijn Medion pocket pc - MD40600.
Als aktie zijn al genomen:
harde reset pocket pc
verwijderen active sync van mijn home pc
verwijderen usb verbinding via device managers
verwijderen usb verbinding via hardware.
Alles opnieuw installeren.

Zodra dit gebeurt is dan werkt alles weer.
De volgende keer is het echter weer mis.
Het wil nog wel eens werken als ik mijn pocket pc een soft reset geeft.

Kortom het is zeer vervelend en ik raak het hartstikke beu.

Heeft iemand een idee om dit te verhelpen (tips als "gooi maar in de vuilnisbak zit ik nu nog niet op te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

zijn die MMC kaarten dan ook te breiden vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:02:
HEB JE ER NOG 1 LIGGEN DIE MEDION POCKET PC?

ERIK K ERIKKOUDIJS@PLANET.NL
Hey Erik en alle anderen die hopeloos achter dit goedkope kleinnood zoeken,

volgende week woensdag (28/02) is het dezelfde aktie in de Belgische ALDI filialen!
allen daarheen!

Deze domme Belg wil hem ook gaan halen maar zit nog met een vraagje:
Ik ben van plan om er de Tomtom soft op te zetten in combinatie met POIplace (handig voor flitspaal locaties, hier eerder vermeld) maar dan moet je kunnen sync-en via het web met de POIplace website. Nu de vraag is: hier geraak je dan via je Pocket PC op het internet als je via usb met je PC (die wel internet heeft) verbonden bent?
Aangezien dit machientje geen wi-fi of bluetooth heeft lijkt me dat onmogelijk, of toch?
Iemand hier ervaring mee? internet-sharing via usb zou nl. raar lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

lxs schreef op 21 januari 2004 @ 23:48:
zijn die MMC kaarten dan ook te breiden vraag ik me af
Die zijn gewoon los te koop.

Ik heb er vannacht verschrikkelijk mee lopen kloten, ik had ze gewist en het duurt een hele tijd voordat ze weer geladen waren (usb 1.1)
Ik was dus alle wegenkaarten kwijt.

Even een uurtje wachten terwijl MapExport bezig is met het opnieuw laden van de kaarten, en ik kan weer verder.

Morgen even naar Winterberg, een dagje skieën, kijken of het goed werkt met 'corridor', de route berekenen, en dan een corridor van 10km naast de weg.

Volgens mij omzijl je zo de beperking van niet-overlappende kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het toestel ook IR aan boord ozdat je het kan gebruiken als tv afstandsbediening?

THX
ik ben ook belg en ben aan het twijfelen of ik er één zou halen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Misschien hier iemand met SDIO ervaring of weet als dit werkt bij de Medion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@ ScrewisS
Volgens mij niet.. Ik heb nog niet gehoord dat mensen het werkend hebben gekregen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:22:
Heeft het toestel ook IR aan boord ozdat je het kan gebruiken als tv afstandsbediening?

THX
ik ben ook belg en ben aan het twijfelen of ik er één zou halen of niet.
Hij heeft IR aan boord, maar ik heb het nog niet geprobeert te gebruiken. Communicatie met de IR van de laptop en telefoon gaat in ieder geval wel.

Ik ben niet geïnterresseerd in de afstandsbediening, maar ik denk dat ik eens ga kijken hoe je er laserguncontroles mee kan detecteren. Microsoft heeft in ieder geval programma's voor een IR oscilloscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo'n GPS willen kopen volgende week in de ALDI in België.

Kan de Pocked Pc goed bevestigd worden en hoe gebeurd dit?

Is de ontvangst goed zonder buitenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 16:25:
Ik zou zo'n GPS willen kopen volgende week in de ALDI in België.

Kan de Pocked Pc goed bevestigd worden en hoe gebeurd dit?

Is de ontvangst goed zonder buitenantenne.
• 1: Leuk

• 2: met zo'n flexibele zwanehals met aan de ene kant een zuignap die je aan het raam kan bevestigen of op de bijgeleverde plastic schijf (die je permanent vastplakt) en aan de andere kant een houder voor de PDA

• 3: Ontvangst is goed, het is alleen een beetje een snoerenellende, van de cigarettenaansteker (heb je altijd nodig voor GPS navigatie) gaat een snoer naar een splitter, die weer naar de PDA en de GPS-muis gaat (die je onder het voorraam op het dashboard kan plakken/met klitteband (meegeleverd)

De ontvangst is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Zijn de wegen europa ook meegeleverd in België (ALDI)

* Werk de GPS ook op Batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 16:36:
* Zijn de wegen europa ook meegeleverd in België (ALDI)

* Werk de GPS ook op Batterijen?
• Alleen Benelux en Duitsland (volgens mij rekenden ze Denemarken ook tot noord Duitsland, van de overige Europese landen alleen de hoofdwegen dacht ik.

• GPS werkt alleen als hij aan de cigarettenaansteker hangt
de Benelux-software op cd-rom is ook op 1 van de 2 meegeleverde geheugenkaarten geïnstalleerd. De andere geheugenkaart is vrij en kan u gebruiken om andere navigatiesoftware te installeren (niet meegeleverd)

[ Voor 22% gewijzigd door Resistor op 24-01-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tom Tom software kan die ook ergens gedownload worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 17:06:
De Tom Tom software kan die ook ergens gedownload worden ?
Niet gratis iig. En je mag hier niet vragen waar je dingen gratis mag downloaden waar je normaal voor moet betalen.

Voor meer info:
www.tomtom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:22:
Ik heb zo'n Medion en dat is gewoon mogelijk. Het bereik is wel iets minder, vergeleken met mijn oude Palm m500. Ik schat dat je rond de 2 meter kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:59:
Deze domme Belg wil hem ook gaan halen maar zit nog met een vraagje:
Ik ben van plan om er de Tomtom soft op te zetten in combinatie met POIplace (handig voor flitspaal locaties, hier eerder vermeld) maar dan moet je kunnen sync-en via het web met de POIplace website. Nu de vraag is: hier geraak je dan via je Pocket PC op het internet als je via usb met je PC (die wel internet heeft) verbonden bent?
Aangezien dit machientje geen wi-fi of bluetooth heeft lijkt me dat onmogelijk, of toch?
Iemand hier ervaring mee? internet-sharing via usb zou nl. raar lijken...
Het is mogelijk om via ActiveSync te internetten op de PPC. Ik gebruik zelf CheckPOInt voor jouw doel. Dat programma haalt dan de info van POIplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:12:
Problemen met synchroniseren Aldi pocket pc md4000

Ik heb grote problemen met het synchroniseren van mijn Medion pocket pc - MD40600.
Als aktie zijn al genomen:
harde reset pocket pc
verwijderen active sync van mijn home pc
verwijderen usb verbinding via device managers
verwijderen usb verbinding via hardware.
Alles opnieuw installeren.

Zodra dit gebeurt is dan werkt alles weer.
De volgende keer is het echter weer mis.
Het wil nog wel eens werken als ik mijn pocket pc een soft reset geeft.
Kun je misschien iets meer info geven over wat je allemaal precies doet / wat er allemaal gebeurt? Wanneer je de PPC in de cradle stopt, krijg je dan USB-problemen? Staat de partnership goed ingesteld? Heb je ActiveSync al opnieuw geïnstalleerd (en mag je daarna opnieuw de partnership instellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de antwoorden ik heb nog enkele vragen :

Hoe kan je dan je ppc programmeren als afstandsbediening?

Hoe installeer je software op het toestel, usb is toch traag om een cd door te sturen.

Zitten POIplace en Activesync meegeleverd bij het toestel en werkt POI ook voor belgie?

Wat zijn de verschillend tussen de megeleverde routeplanner en TOMTOM?

THX dudes 8)7 (just another noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:06:
Dank voor de antwoorden ik heb nog enkele vragen :

Hoe kan je dan je ppc programmeren als afstandsbediening?

Hoe installeer je software op het toestel, usb is toch traag om een cd door te sturen.

Zitten POIplace en Activesync meegeleverd bij het toestel en werkt POI ook voor belgie?

software erop zetten, zoek ff op www.handango.com of www.freewareppc.com

via je cradle: installer vanuit windows (cd erin, install) deze zal via je activesync alles erop zetten. En heb jij ruimte voor 650 mb op je ppc? De programma zijn maximaal 10mb, en dan heb je hele grote.

POI zegt me nix; activesync wel en anders op microsoft; dit is freeware

weinig; tomtom is wat professioneler en heeft beter updates en meer instellingen.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar,

Ik wil volgende week zo'n pda aankopen bij Aldi.
Ik heb echter nog nooit met een PDA gewerkt en heb een vraagje:
Is de routeplanner ook buiten de oute te gebruiken. Dat zou handig zijn bij lange wandelingen of om in andere steden je wagen terug te vinden na een dag ronddolen.
Ik las dat de GPS antenne 12V gevoed moet worden.
Bestaan er geen andere antenne's die men op het toestel kan plaatsen?
Zijn er ook al mappen om buiten de BENELUX te werken?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Boktor schreef op 24 januari 2004 @ 17:27:
[...]

Het is mogelijk om via ActiveSync te internetten op de PPC. Ik gebruik zelf CheckPOInt voor jouw doel. Dat programma haalt dan de info van POIplace.
Ok tnx, verhelderend

Nu vraag ik me ook af of er een soortgelijke dienst voor de originele software bestaat, dus niet voor Tomtom maar voor MobileNavigation die dus ook gratis met een POI dienst kan sync-en. Iemand daar ervaring mee?
Dat zou ons wel de extra aanschaf van Tomtom kunnen besparen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
gebakohi schreef op 24 januari 2004 @ 18:34:
Hallo daar,

Ik wil volgende week zo'n pda aankopen bij Aldi.
Ik heb echter nog nooit met een PDA gewerkt en heb een vraagje:
Is de routeplanner ook buiten de auto te gebruiken. Dat zou handig zijn bij lange wandelingen of om in andere steden je wagen terug te vinden na een dag ronddolen.
Ik las dat de GPS antenne 12V gevoed moet worden.
Bestaan er geen andere antenne's die men op het toestel kan plaatsen?
Zijn er ook al mappen om buiten de BENELUX te werken?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp

mailto:Rudi-hilde@skynet.be
offtopic:
er bestaat een edit knop ivm je dubbelpost

De navigatie geeft het aan, maar er staan geen wegen weergegeven, alleen iets groens....

Als je verdwaald weet je wel hoe je naar de dicht bij zijnde weg moet...

En de voeding: dikke accu mee, ding vreet stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
edit: got deed raar ;)

[ Voor 95% gewijzigd door elgringo op 24-01-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan toch PDA + GPS waar de interne Batterij van de PDA ;) gebruikt worden.

Bij deze van de aldi is het een muis met kabel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:06:

CheckPOInt is gratis te downloaden vanaf http://checkpoint.oabsoftware.nl/ Vervolgens kun je je daar registreren en dan kun je updates downloaden voor de Points Of Interest. Dit kost allemaal niets, maar er is 1 nadeel: het werkt alleen met TomTom.

Ik weet niet of de andere navigatiesoftware ook dit soort mogelijkheden hebben. Ik weet wel dat de ANWB-software (Engin) de mogelijkheid heeft om verkeersinfo mee te nemen en aan de hand van die info real-time een alternatieve route te berekenen. Met TomTom zul je daarvoor de radio aan moeten houden en handmatig die alternatieve route laten berekenen.

Een nadeel van de originele software vind ik de aanwijzingen tijdens de route: deze zijn niet zo goed als die van TomTom. Maar ook TomTom wil wel eens rare aanwijzingen geven (zo heb ik al een aantal Y-splitsingen gehad, waar ik rechtdoor moet gaan). Dan moet je naar het kaartje kijken om te zien wat rechtdoor is, maar dat is natuurlijk ook geen ramp.

De flitspalen en dergelijke vind ik een belangrijk argument om CheckPOInt te nemen (en daarmee dus TomTom). Maar als je dat niet echt nodig vindt, zou ik gewoon de originele software blijven gebruiken. De verschillen worden altijd zwaar overdreven, maar beide pakketten doen gewoon hun werk: je 'netjes' van A naar B brengen.

In CheckPOInt is er overigens een optie om voor België te kiezen, dus dat doet suggereren dat het ook voor België werkt, maar dat weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij zeggen hoelang de batterij van datding werkt
en heeft er iemand een rijtje foto's van alle kanten :-)

ik ben sterk aan't overwegen om het te kopen maar ik hoor hier nogal tegenstrijdige berichten...
is een ipaq of iets van die andere merken zoveel beter... ik vind by the way geen enkele pda met hoger cpu dan 400!

ah nog een vraagje... zit windows er eigenlijk op een cd'tje bij zodat je em kan herinstallen wanneer dat nodig is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Wel degelijk SDIO !!!!

Zie www.pocketgpsworld.com/mo...0&postorder=asc&start=105

Bestaat er ook een SD gps ontvanger, zodat je met je pda kunt wandelen en fietsen ?

Sandisk heeft een SD kaart met 256MB + WiFi in 1 ! www.sandisk.com/pdf/retai...20Connect%20Bro_Dutch.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 00:09:
kan iemand mij zeggen hoelang de batterij van datding werkt
Het indicatiesysteem voor de batterij lijkt niet echt lekker te werken bij mij, want hij geeft nu aan dat ie 1 uur en 9 minuten met een volle batterij kan doen. Maar 3 uur is geen enkel probleem. Volgens mij maakt dat ding een statisch gemiddelde en ligt mijn PPC altijd weer ruim voor die tijd in de cradle te slapen. Ik heb de batterij iig nog nooit leeg gekregen, maar ik schat dat je er wel 4 uur mee zou moeten kunnen doen (en dan heb ik het natuurlijk over zware spelletjes spelen).
is een ipaq of iets van die andere merken zoveel beter... ik vind by the way geen enkele pda met hoger cpu dan 400!
Ik zou niet weten waarom een ander merk beter zou moeten zijn. Het enige wat beter kan aan de Medion, is de behuizing. Deze is van een soort plastic, waarvan ik bang was dat ie snel zou gaan krassen. Maar tot nu toe zit er nog geen enkel krasje op. Het plastic zorgt er overigens wel voor dat hij heel erg licht is (iets wat de HP's niet zijn). En probeer voor €100,- meer maar eens hetzelfde te krijgen!
ah nog een vraagje... zit windows er eigenlijk op een cd'tje bij zodat je em kan herinstallen wanneer dat nodig is
Deze zit er bij (ActiveSync 3.7), maar je kunt ActiveSync ook gewoon van Microsoft downloaden (zit nu op 3.7.1). Wanneer je je PPC hard reset, begin je automagisch met een schone Windows Mobile installatie (daar heb je geen CD voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Bij ons, Belgie, verschijnt de PPC volgende week.
Ik zal er mij ook een aanschaffen, doch heb één vraagje;

is de ppc voorzien van een seriele aansluiting,

THX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom2 werkt goed op de pocket pc van aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:46:
is de ppc voorzien van een seriele aansluiting
Nee, alleen USB en IR... (mocht je een laptop hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
En hoe zit het met een microfoon?
Zit er eentje in, of kan je eentje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jammer dat er zoveel vragen worden gesteld die al lang en bred zijn beantwoord.

Maar goed:

-ja, er zit een microfoon in
-er zit een seriele aansluiting op + een IR aansluiting
-ja, TomTom werkt er perfect op (alhoewel het speakertje wat zwakjes is)
-ja, je kunt hem herinstalleren, dat heet een hard reset en daarmee wordt het gedeelte van het interne geheugen waar je de applicaties op installeert mee leeggemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Iemand enig idee of deze (of een soortgelijke) voor de zomer nog een keer bij de aldi komt?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDIO : Ja of nee ?

Kan er iemand uitsluistel geven over het feit of er al dan niet SDIO aanwezig is aub ?

Dit vond ik op Geekstuff.tv :
<<On closer inspection we discover that the MD200 has no Bluetooth nor WiFi capability. While we didn't expect WiFi in a budget PDA, Bluetooth has been becoming more and more ubiquitous of late and in an otherwise highly specified PDA is a strange omission. You may think "Oh well - why not just use a Bluetooth/WiFi SD card?". The answer to this one is annoying. This machine has an SD slot which is not SDIO compliant and as such can only be used for memory expansion. This leaves you with your only networking options being the serial/USB port on the base of the unit or the IRDA port. >>

Anderzijds zijn er heel wat op dit forum die het tegendeel beweren, bv. :
<<Wel degelijk SDIO !!!!
Zie www.pocketgpsworld.com/mo...storder=asc&start=105Sandisk heeft een SD kaart met 256MB + WiFi in 1 ! www.sandisk.com/pdf/retai...Connect%20Bro_Dutch.pdf>>

Ik heb de neiging om te geloven dat er GEEN IO functie is. Spijtig, want daarom zal ik hem niet kopen ...

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Ik overweeg om woensdag as een mobiel navigatiesysteem met pocket pc bij Aldi te gaan kopen.
Aangezien ik een wagen heb met verwarmde voorruit zou ik graag een aansluiting op het apparaat hebben voor een externe antenne. Tot op heden heeft niemand (incl gsc) mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag of die aanwezig is.
Is er hier iemand die mij kan helpen met deze info?
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudes,

Aan alle Nederlanders die de kans gemist hebben om de Medion PDA te kopen en niet te ver van Belgische grens wonen kunnen woensdag aanstaande effe naar het zuiden trekken om daar een nieuwe kans te wagen.

Ik vraag me alleen af hoelang de rijen zullen zijn. Als er maar 10% procent die geinteresseerd is eventjes op internet zoekt en alle positieve commentaren kent dan wordt Struggle for life to get one.

Laat ons alvast maar ons gevechtskledij aan trekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:41:
:? Ik overweeg om woensdag as een mobiel navigatiesysteem met pocket pc bij Aldi te gaan kopen.
Aangezien ik een wagen heb met verwarmde voorruit zou ik graag een aansluiting op het apparaat hebben voor een externe antenne. Tot op heden heeft niemand (incl gsc) mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag of die aanwezig is.
Is er hier iemand die mij kan helpen met deze info?
Hartelijk dank
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PDA     GPS
  \     /
   \   /
    \ /
     Y
     |
     |
     |
Cigaretten-
aansteker

Zo ziet het er aangesloten uit in de auto.
\ | / zijn de snoeren
Y is een splitter
PDA is de PocketPC
GPS is de GPS-muis, die je helemaal onder het raam kan doen
Cigarettenaansteker is de stroomvoorziening die in de cigarettenaansteker gaat.

Ik weet niet hoe lang de snoertjes zijn, omdat die nog in de auto van mijn vader liggen, inclusief handleiding.

Dus geen buitenantenne.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 26-01-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maar je kunt er wel een buitenantenne (aka Re-Radiating Antenna) op aansluiten. Dat was namelijk de oorspronkelijke vraag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje:

Ik heb namelijk een hekel aan kabels die overal rondslingeren in mijn wagen. Ik weet dat ik de GPS-muis ergens in het handschoenkastje kan verstoppen maar mijn vraag is Kan je eventueel de stroomtoevoer regelen zodanig dat die uit de motorruimte komt of zo? En gelinked is aan het contact, motor uit PDA uit, contact aan pda aan ?

Thx for the answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Boktor schreef op 24 januari 2004 @ 17:36:
[...]

Kun je misschien iets meer info geven over wat je allemaal precies doet / wat er allemaal gebeurt? Wanneer je de PPC in de cradle stopt, krijg je dan USB-problemen? Staat de partnership goed ingesteld? Heb je ActiveSync al opnieuw geïnstalleerd (en mag je daarna opnieuw de partnership instellen)?
Ik heb alles al geprobeerd.
Soft reset, harde reset van de pocket pc
active sync verwijderen
partnership verwijderen.
etc.

Zodra ik een soft reset doe, dan werkt het synchroniseren. Echter haal ik de pda van de cradle en plaats ik hem terug, dan werkt het niet meer. Na 1 minuut zoeken verschijnt er "pocket pc not connected". Doe ik een soft reset dan werkt het weer, haal ik hem er af en plaats hem terug, dan werkt het niet meer. Dit gaat iedere keer zo.

Ik heb ergens gelezen op internet dat je met een soft reset een of andere DAT file goed neerzet. Vandaar dat het dan weer werkt. Echter het is natuurlijk niet goed dat je iedere keer een soft reset moet doen om te synchroniseren.

Ik ga mijn pda terug sturen naar het service centrum van Aldi. Waarschijnlijk is er iets niet goed in de software die opgeslagen is in het ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat ik hier iets gemist heb, maar is de navigatie hiervan in het Nederlands?
En kun je deze palm connecteren met je laptop en navigatie op je laptop hebben?
Of toch maar wachten op een gsm die al deze functies in zich heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
Ja, de navigatie is in het Nederlands. Het is trouwens geen palm maar een PocketPC. Deze kan wel op de laptop worden aangesloten voor gegevensoverdracht, maar niet voor navigatie. Het beheer van de kaarten gaat overigens wel via PC of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDIO : ja of nee ?

Iemand ???

Indien nee, is er technisch een manier om dit ding WiFi compliant te maken ???

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan je nu bij PDAshop.NL terecht voor alle accessoires:

http://medion.pdashop.nl/accessoires/2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 26 januari 2004 @ 15:55:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PDA     GPS
  \     /
   \   /
    \ /
     Y
     |
     |
     |
Cigaretten-
aansteker

Zo ziet het er aangesloten uit in de auto.
\ | / zijn de snoeren
Y is een splitter
PDA is de PocketPC
GPS is de GPS-muis, die je helemaal onder het raam kan doen
Cigarettenaansteker is de stroomvoorziening die in de cigarettenaansteker gaat.

Ik weet niet hoe lang de snoertjes zijn, omdat die nog in de auto van mijn vader liggen, inclusief handleiding.

Dus geen buitenantenne.
Deze bedoel je:
http://www.pdashop.nl/product/2224/2800/Kabels

Als je slecht ontvangst hebt, kan je een versterker gebruiken:
http://www.pdashop.nl/product/1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Laatst online: 12-08 14:21
Nou we hebben er ook 1

navigatie werkt super (behalve als de stekker eruit floept)

regelmatig hangen bij het zoeken naar adressen
synchroniseren is gewoon bagger 1 op de 15 keer doet hij het
en harde resets komen dagelijks voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ipaq 3765 + gps en was van plan om hem van de hand te doen en een van den aldi te gaan halen...maar ik ga het toch niet doen denk ik
ik hou van die metalen kast van mijn ipaq , dat vind ik heel belangrijk
die medion heeft zo'n plastiek kastje er omheen vandaar..
mijn ipaq werkt super met tomtom2 ( ook al is het een model van 2002 )
nooit problemen ermee...

ps KAYBEE : een verwarmde voorruit is geen probleem voor een gps antenne ( een thermisch reflecterende zoals renault laguna wel ) en je kan de antenne ook aan de achterruit zetten

rgds guy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer zou er trouwens en combinatie komen van GSM/PDA/NAVIGATIE.
Wel handig alles in 1 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:39:
wanneer zou er trouwens en combinatie komen van GSM/PDA/NAVIGATIE.
Wel handig alles in 1 toestel.
Zucht. ;) Nog PalmOS ook, dus je kunt je geluk niet op!

http://www.garmin.com/products/iQue3600/

Afbeeldingslocatie: http://www.garmin.com/products/iQue3600/graphics/iQue3600pic.jpg

(je moet nog wel even een losse GSM meesjouwen ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Stereotomy op 28-01-2004 01:04 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
bestaat er eigenlijk ook een bluetooth GPS muis dus wireless en op batterijen i.p.v. altijd in de sigaretteding te moeten zitten?En bestaat er dan ook een combo van 256MB + bluetooth op 1 SD kaartje zoals bij wifi+memory?

[ Voor 27% gewijzigd door witchdoc op 28-01-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Laatst online: 12-08 14:21
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:20:
[...]

Ik heb alles al geprobeerd.
Soft reset, harde reset van de pocket pc
active sync verwijderen
partnership verwijderen.
etc.

Zodra ik een soft reset doe, dan werkt het synchroniseren. Echter haal ik de pda van de cradle en plaats ik hem terug, dan werkt het niet meer. Na 1 minuut zoeken verschijnt er "pocket pc not connected". Doe ik een soft reset dan werkt het weer, haal ik hem er af en plaats hem terug, dan werkt het niet meer. Dit gaat iedere keer zo.

Ik heb ergens gelezen op internet dat je met een soft reset een of andere DAT file goed neerzet. Vandaar dat het dan weer werkt. Echter het is natuurlijk niet goed dat je iedere keer een soft reset moet doen om te synchroniseren.

Ik ga mijn pda terug sturen naar het service centrum van Aldi. Waarschijnlijk is er iets niet goed in de software die opgeslagen is in het ROM.
we hebben hetzelfde gedonder maar we hebben 1 dinge gevonden.
PDA in cradle en dan laptop aanzetten op die manier doet hij het altijd!

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stereotomy schreef op 28 januari 2004 @ 01:02:
[...]

Zucht. ;) Nog PalmOS ook, dus je kunt je geluk niet op!

http://www.garmin.com/products/iQue3600/

[afbeelding]

(je moet nog wel even een losse GSM meesjouwen ;) )
Is wel een stroomvretertje door de ingebouwde antenne...2,5-3 uur met een volle accu. Maar niettemin handig omdat je geen kabels hebt, en je kunt ook gaan lopen/fietsen/weetikveelwat met dat ding en dan heb je nog steeds navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Is wel een stroomvretertje door de ingebouwde antenne...2,5-3 uur met een volle accu. Maar niettemin handig omdat je geen kabels hebt, en je kunt ook gaan lopen/fietsen/weetikveelwat met dat ding en dan heb je nog steeds navigatie
Kan je niet gaan lopen/fietsen .. met deze medion ? Want hoe krijgt de gps-muis dan stroom ? (iemand eventueel pics van het hele zootje ?)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste