Heel netjes moet ik zeggen. Als je probeert de layout te laten matchen met die van de FP zou ik trouwens proberen dat zo exact mogelijk te doen. Ik heb het idee dat de letters in de rode bovenbalk qua grootte of antialiasing niet 100% overeenkomen met die van de frontpage. Zo zijn er nog meer inconsequentheden. Je zou gewoon eens naar de FP moeten browsen in een ander venster en af en toe op en neer switchen. Ik neem ook aan dat er in de tekst gathering.tweakers.net bovenaan net als in de frontpage een zilverachtige gradient gaat komen?
Nog meer over letters. Er zijn heel veel verschillende lettertypes gebruikt. Arial en Arial Black is natuurlijk prima, maar ineens komt daar nog een 'onbekend' bitmap-lettertype uit de lucht vallen. Een kleine Arial zier er ook goed uit voor deze toepassing.
Ik vind de dropshadow of gradient aan de bovenkant niet ideaal. Als het als dropshadow bedoeld is klopt 'ie trouwens ook niet in het rechterhoekje. Het oogt namelijk heel rond en smooth terwijl de rest er heel strak uitziet.
Het contrast met de achtergrond mag best wat groter, maar dan zou de achtergrond niet meer overeenkomen met die van de FP. Misschien is het daarom zaak de bovenste balk (met Henk en de quicksearch erin) en de onderste strook wit of iig lichter te maken.
Laatste opmerking: de quicksearch-knop is wat ongelukkig. Hij mag best wat groter, en waarom gebruik je niet gewoon de 'GO'-knop van de FP-quicksearch?
Begrijp me niet verkeerd, de nieuwe layout is een gigantische verbetering, maar dit zijn wat kleine puntjes die in mijn ogen best verbeterd kunnen worden.
Edit:
Ik heb even zitten knutselen in Photoshop en de meeste van mijn voorstellen erin verwerkt. De bovenbalk is nog wat leeg (Henk moet er nog ingepropt worden).
[
Voor 11% gewijzigd door
David op 08-03-2004 16:19
]