Betreft: nieuwe design

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

crisp schreef op 02 maart 2004 @ 11:16:
[...]
In het algemeen zal ook pas later bekeken worden of we sommige dingen optioneel gaan maken dmv prefs;
Ik las laatst ooit iets over dat er nog een paar prefs over zijn. In deze layout zoals jullie willen maken neem ik aan dat je react gewoon kan roepen om er wat meer bij te zetten?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Maar een ding om op te merken: _/-\o_

Van mij had het wat minimalistischer gemogen, maar deze is ook heel mooi. :P

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind het best mooi en strak.

Wel moet het blauw/paarse design van de reacties zelf gewoon standaard blijven. De nieuwe "kop" en de layout zorgt wat mij betreft voor meer dan voldoende integratie met de frontpage. Een kleurverandering vind ik niet noodzakelijk. Het is juist goed dat er een verschil tussen het forum en de FP blijft bestaan.

Ook de veelgenoemde leesbaarheid/rust ad ogen is beter met paars.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 02-03-2004 12:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Mooi design :) Misschien beetje druk, maar daar wen ik dan maar aan.

Mag ik weten waarom er is gekozen voor een 'PSD- shot' in plaats van een screenshot van de HTML pagina? Dat geeft imo een veel betere indruk dan zoiets als dit. Of is het zo gekozen omdat er dingen opstaan die we (nog) niet mogen zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Omdat de enige HTML versie die voorhanden was, de mod-view op een topic was. En daar heb je als user niet zoveel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Help!!!! schreef op 02 maart 2004 @ 12:09:
Ik vind het best mooi en strak.

Wel moet het blauw/paarse design van de reacties zelf gewoon standaard blijven. De nieuwe "kop" en de layout zorgt wat mij betreft voor meer dan voldoende integratie met de frontpage. Een kleurverandering vind ik niet noodzakelijk. Het is juist goed dat er een verschil tussen het forum en de FP blijft bestaan.
Ik heb net even in Paint het wit door GoT-paars vervangen, en dat voelt dus echt niet meer Tweakers.net-achtig aan. Ook passen de andere kleuren, zeker de beige achtergrond, er compleet niet bij waardoor het al helemaal druk aan voelt.

En er is aardig wat verschil tussen de frontpage en de nieuwe forum lay-out.
De FP heeft bijvoorbeeld de socket, GoT krijgt Henk. De nieuwe layout heeft links informatie over de poster, op de FP heb je de laatste (nieuws)items. Niet te vergeten de tekst/menu's in de rood/zwarte kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Help!!!! schreef op 02 maart 2004 @ 12:09:

Ook de veelgenoemde leesbaarheid/rust ad ogen is beter met paars.
het oude Wordperfect 4-argument

inderdaad is er toendertijd bewust gekozen voor een blauwe achtergrond voor een tekstverwerker, witte tekst op een blauwe achtergrond bleek inderdaad prettig te werken, echter dit had voornamelijk te doen met het toenmalige aantal Hz-en van monitoren, toen 60Hz of minder.
in zulke gevallen was witte tekst op een blauw scherm inderdaad voordelig en bleef de monitor voldoende licht-werking hebben, zonder de vermoeiende werking van een te hoog contrast (andere optie was om groene tekst op een zwarte achtergrond te gebruiken {dat de jongeren onder ons enkel nog kennen als 'de matrix'}).

draai je je monitor op meer dan 60Hz heeft een blauw scherm zeker geen voordelen meer.
bovendien is de tekstkleur van GoT niet wit maar zwart.
heb je last van je ogen heeft het meer zin om je monitor te kalibreren dan actie hierop van GoT-devvers te verwachten

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 02-03-2004 18:18 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RM-rf schreef op 02 maart 2004 @ 18:17:
[...]

het oude Wordperfect 4-argument

inderdaad is er toendertijd bewust gekozen voor een blauwe achtergrond voor een tekstverwerker, witte tekst op een blauwe achtergrond bleek inderdaad prettig te werken, echter dit had voornamelijk te doen met het toenmalige aantal Hz-en van monitoren, toen 60Hz of minder.
in zulke gevallen was witte tekst op een blauw scherm inderdaad voordelig en bleef de monitor voldoende licht-werking hebben, zonder de vermoeiende werking van een te hoog contrast (andere optie was om groene tekst op een zwarte achtergrond te gebruiken {dat de jongeren onder ons enkel nog kennen als 'de matrix'}).

draai je je monitor op meer dan 60Hz heeft een blauw scherm zeker geen voordelen meer.
bovendien is de tekstkleur van GoT niet wit maar zwart.
heb je last van je ogen heeft het meer zin om je monitor te kalibreren dan actie hierop van GoT-devvers te verwachten
Maak je nou niet druk.

Mijn monitor is prima, mijn ogen zijn uitstekend, het heeft ook geen bal met WP te maken en ik heb nergens geschreven dat de letters wit zijn.

De manier waarop je e.e.a. verwoordt komt op mij niet echt prettig over. Een beetje zo van: ja ja toen in 89 ofzo toen men nog met WP werkte en over moest naar Word klaagde men ook maar nu hoor je niemand meer dus houd je mond en zeur niet.

DUS waarom posten jullie dan in vredesnaam in MED een preview. Gooi het ding dan gewoon online met de mededeling: Dit is het en je hoeft te reageren want we veranderen toch nix.

Verder suggereer je dat de achtergrondkleuren heden ten dage niet uitmaken.

Kleurenachtergrond maakt dus WEL uit. Dat de helft van de fora een witte achtergrond heeft doet daar nix aan af. Laatst zag ik op TV 1 van swerelds grootste schrijvers (naam kwijt) en die schrijft altijd op zacht geel papier omdat hij wit te hard vind.

Ik browse op allerlei fora en daarbij ervaar ik (maar ook anderen in deze thread) de huidige GOT kleuren als erg prettig en bovendien heeft het een duidelijk eigen stijl.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Mooi design hoor, 10x beter dan de huidige.
Snel invoeren!

En de huidige template alleen beschikbaar maken voor abbo's >:)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind hem erg mooi, maar vind dat Henk wel weat op de "achtergrond" verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

jevn> Dat is denk ik omdat inmiddels best een behoorlijke groep (waaronder ik :P) het een erg lelijk en kinderachtig 'logo' vind :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Laatst online: 09:17

decramy

root@birdie:~#

DarkX schreef op 02 maart 2004 @ 18:56:
jevn> Dat is denk ik omdat inmiddels best een behoorlijke groep (waaronder ik :P) het een erg lelijk en kinderachtig 'logo' vind :)
HENK RULEZ :Y)
no doubt about it :P

Zelf vind k de nieuwe layout wel mooi, maar k had m NOG meer met de FP laten samenvoegen...
Gewoon de linkerkant van de FP meenemen naar GoT...
http://foto.decramy.net/t.net%20nieuw%20GoT.jpg

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DarkX schreef op 02 maart 2004 @ 18:56:
offtopic:
dan moet je vooral met een paar springende pixels als icon rond lopen hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
decramy schreef op 02 maart 2004 @ 19:39:
[...]

HENK RULEZ :Y)
no doubt about it :P

Zelf vind k de nieuwe layout wel mooi, maar k had m NOG meer met de FP laten samenvoegen...
Dit lijkt mij ook geweldig, en had er al even over nagedacht. Het probleem is echter dat je dan minstens 1280*X moet draaien om dit een beetje fatsoenlijk weer te geven. Anders wordt het forum te smal, wat niet bevorderlijk is voor de leesbaarheid. Maar het lijkt mij idd ook geweldig (ik draai zelf 1280*1024). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

decramy schreef op 02 maart 2004 @ 19:39:
Zeg nou zelf, is dat mooi?

Er is gewoonweg geen ruimte om trackers links in beeld op te nemen. Daarnaast is het nut ervan zeer ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pelle schreef op 02 maart 2004 @ 19:50:
[...]

Er is gewoonweg geen ruimte om trackers links in beeld op te nemen. Daarnaast is het nut ervan zeer ver te zoeken.
mja, en mocht iemand er wel nut in zien, dan is het laden van een tracker in de sidebar handiger lijkt me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Help!!!! schreef op 02 maart 2004 @ 18:52:

De manier waarop je e.e.a. verwoordt komt op mij niet echt prettig over. Een beetje zo van: ja ja toen in 89 ofzo toen men nog met WP werkte en over moest naar Word klaagde men ook maar nu hoor je niemand meer dus houd je mond en zeur niet.
nee hoor, het is gewoon een bestaand foutief argument dat blauw goed zou zijn voor de ogen, gebaseerd op die toenmalige keuzes.
overigens was mijn post vrijwel gelijk aan een eerdere post die eens maakte toen Femme met datzelfde argument aan kwam zetten, als zou blauw rustgevend zijn.
RM-rf in "Verandering uiterlijk van GOT"

mijn excuses als ik je beledigd heb met mijn toonzetting, zeker op bepaalde gebieden kan deze soms wat 'harder' zijn; ik ben zelf vormgever en heb zelf direkt veel ervaring met behoudingsdrang bij gebruikers van verouderde designs, die geen andere dan een ongefundeerde emotionele basis heeft.
Hier kan ik er soms nogal gepikeerd op reageren, doch dat is niet mijn bedoeling.
Wel is het mijn vraag om die emoztionele argumenten met feitelijkheden te onderbouwen, dat blauw rustgevend zou zijn is gewoonweg geen feit, eerder een gewenningswaarde.

(je argument over een schrijver die geel papier bevoorkeurd is niet echt relevant schrijvers doen vaak hun best zo interessant over te komen, Mülisch schrijft meestal enkel met potlood en kan een uur lullen over welke hardheid hij verkiest voor specifieke stukken; H3 voor stukken waarbij hij nog veel twijfel heeft, HB voor makkelijke stukken)
Je kunt echter schermvormgeving zeker niet vergelijken met de werking van papier (verschil tussen het RGB-spectrum en CMYK kleuren)

een gekleurde achtergrond is hooguit een manier om je als forum te onderscheiden, herkenbaar te zijn.
In dit geval gaat het echter tevens om juist dat onderscheid (tussen Tnet en GoT) minder te maken, de beiden dichter bij elkaar te brengen.
Ik zie zelf de restyling ook als een mogelijkheid het forum 'serieuzer' te maken, minder een hobbyisten-site, meer een platform voor discussies voor een specifieke interessegroep.

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 02-03-2004 20:26 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

vraag.. niet bedoelt dat de niet abbo's ook een ander design mogen..

de nieuwe designs zijn zeker alleen voor de abbo's.
En hoeveel designs hebben jullie dan al. Ik kan dat allemaal niet zien ;)

Aangezien die screenie: het ziet er best goed uit.. Wit + zwart is altijd duidelijk. Ik snap niet dat mensen dat moeilijk vinden om dat te accepteren. Wees blij dat er een ander design komt :)

offtopic:
ik wil ook een ander design , zonder abbo :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dit design is voor iedereen, niet specifiek abbo's :)

En abbo's hebben 2 extra templates, waarvan er 1tje nog een paar extra stylesheets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RM-rf schreef op 02 maart 2004 @ 20:19:
[...]

nee hoor, het is gewoon een bestaand foutief argument dat blauw goed zou zijn voor de ogen, gebaseerd op die toenmalige keuzes.
overigens was mijn post vrijwel gelijk aan een eerdere post die eens maakte toen Femme met datzelfde argument aan kwam zetten, als zou blauw rustgevend zijn.
RM-rf in "Verandering uiterlijk van GOT"

mijn excuses als ik je beledigd heb met mijn toonzetting, zeker op bepaalde gebieden kan deze soms wat 'harder' zijn; ik ben zelf vormgever en heb zelf direkt veel ervaring met behoudingsdrang bij gebruikers van verouderde designs, die geen andere dan een ongefundeerde emotionele basis heeft.
Hier kan ik er soms nogal gepikeerd op reageren, doch dat is niet mijn bedoeling.
Wel is het mijn vraag om die emoztionele argumenten met feitelijkheden te onderbouwen, dat blauw rustgevend zou zijn is gewoonweg geen feit, eerder een gewenningswaarde.

(je argument over een schrijver die geel papier bevoorkeurd is niet echt relevant schrijvers doen vaak hun best zo interessant over te komen, Mülisch schrijft meestal enkel met potlood en kan een uur lullen over welke hardheid hij verkiest voor specifieke stukken; H3 voor stukken waarbij hij nog veel twijfel heeft, HB voor makkelijke stukken)
Je kunt echter schermvormgeving zeker niet vergelijken met de werking van papier (verschil tussen het RGB-spectrum en CMYK kleuren)

een gekleurde achtergrond is hooguit een manier om je als forum te onderscheiden, herkenbaar te zijn.
In dit geval gaat het echter tevens om juist dat onderscheid (tussen Tnet en GoT) minder te maken, de beiden dichter bij elkaar te brengen.
Ik zie zelf de restyling ook als een mogelijkheid het forum 'serieuzer' te maken, minder een hobbyisten-site, meer een platform voor discussies voor een specifieke interessegroep.
Ok no hard feelings verder.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outerspace schreef op 02 maart 2004 @ 20:31:
de nieuwe designs zijn zeker alleen voor de abbo's.
En hoeveel designs hebben jullie dan al. Ik kan dat allemaal niet zien ;)
Even wat willekeurige screenshots voor je gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24855/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24854/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24853/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24852/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24851/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/24850/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dank. kan ik ff bekijken wat wat is ;)

offtopic:
welke zijn de template's en welke is/zijn de nieuwe design's eigenlijk

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
GoT - base_grey (voorbeeld op https://react.parse.nl/) - silver (silver style)
silver (blue style) - silver (tweakers style) - silver (PHPbb style)

base_grey en silver (met vier verschillende styles (CSS sheets)) zijn abbo-only, en de nieuwe tweakers.net layout die in het mededelingennforum staat is nog niet af, en kan niemand nog gebruiken op GoT ;)

Zodra de nieuwe template af is wordt die dus de standaard template, en kan je ook nog kiezen voor de vertrouwde GoT template mocht je de nieuwe niks vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rafe op 02-03-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik vind het nieuwe design nog altijd erg netjes.

Helaas mis ik de QUICKREPLY!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
:D die komt echt nog wel hoor :D

Over voorbarige conclusies gesproken zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Stoney3K schreef op 02 maart 2004 @ 21:37:
Ik vind het nieuwe design nog altijd erg netjes.

Helaas mis ik de QUICKREPLY!
heb je wel goed gekeken dan :?
ik zie toch echt een quickreply :X

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pelle/gotdesign/design_topic_user.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Pelle:
En voor iedereen die dit niks gaat vinden: de huidige paarse templates zijn waarschijnlijk ook gewoon nog te gebruiken straks, de support erop zal echter niet eeuwig doorgaan.
Dit betekent concreet dat we de huidige templateset voor 2 maanden voor iedereen in leven houden bij wijze van overgangsperiode. De blauwpaarse templates zullen daarna enkel beschikbaar zijn voor abonnees. We willen de identiteit van GoT rechttrekken met die van de Frontpage en we kunnen dan gewoon niet blijven steken in het oude ontwerp. We begrijpen dat het forum grootgeworden is met Henk, geel en blauw, maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

Daarnaast kost het onderhouden van de templates gewoon een hoop tijd en daar moet iets tegenover staan. Daarbij even voorop gesteld dat de functionaliteit van het forum er niet op achteruit gaat met het nieuwe design.

Dit vooral om even verwarring en aannames te voorkomen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Erkens schreef op 02 maart 2004 @ 21:44:
[...]

heb je wel goed gekeken dan :?
ik zie toch echt een quickreply :X

[afbeelding]
Dan moet ik tochh es van template wisselen ;)

Edit: Ik had 'm niet aanstaan in m'n prefs |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 02-03-2004 21:51 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even mededelen dat het niet enorm veel werk hoeft te zijn om meerdere stylesheets te maken voor 1 templateset.

Die templates worden zo opgezet dat zonder ook maar 1 regel daarin te veranderen, het prima mogelijk is om alles in een andere stijl te gooien. Dingen als kleuren, achtergrondafbeeldingen, fonts, borders, positionering, centrering, bijna alles dus.

Misschien dat als jullie heel lief zijn er een stylesheet komt met ongeveer de huidige kleuren en design, maar dat er waarschijnlijk niets beloofd kan worden. Alleen kleuren veranderen is niet enorm veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 21:55:
Misschien dat als jullie heel lief zijn er een stylesheet komt met ongeveer de huidige kleuren en design, maar dat er waarschijnlijk niets beloofd kan worden. Alleen kleuren veranderen is niet enorm veel werk.
Ik kan jammergenoeg de html file niet meer vinden anders had ik idd al zitten spelen O-)

Gewoon ff wachten tot het overgezet is er we maken er gewoon een layout contest van :) Onder de mensen die er ook nog eens daadwerkelijk wat mee kunnen :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Kijk, in principe is natuurlijk iedereen vrij z'n eigen stylesheet aan GoT te koppelen, maar dat wordt dus vanuit het forum of vanuit je prefs niet een extra optie ofzo. Dat moet je dan gewoon met de nodige hacks en tricks voor elkaar zien te krijgen op je eigen PC.

Wat GoT en support in principe betreft komt er dus 1 template voor iedereen en de abonnees krijgen een beetje extra. That's it.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zelfs niet de grijze template, net als t.net zegmaar? Die wordt daar toch ook voor niet abbo's ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik lees er vast overheen hoor, maar is er ook een kleine indicatie mogelijk wanneer deze lay-out echt ingevoerd gaat worden?

Ziet er gaaf uit btw. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op 12 april 2002 @ 00:49:
[...]
En waarom denk je dat WordPerfect in textmode een blauwe achtergrond had? Blauw is gewoon de meest neutrale en prettig lezende kleur. Grijs is dodelijk saai en paste niet bij het design van WoT. Als er een nieuw of extra kleurschema komt dan zal het niet grijs zijn (maar eerder zoiets als EETimes.com).
[...]
:X :P
kamstra schreef op 02 maart 2004 @ 22:09:
Ik lees er vast overheen hoor, maar is er ook een kleine indicatie mogelijk wanneer deze lay-out echt ingevoerd gaat worden?

Ziet er gaaf uit btw. :)
het is af als het af is, en dan nog zal het niet af zijn :P

ik heb momenteel vanwege mijn werk 10 uur vrije tijd per week moeten inruilen voor reistijd, dus dat zal de voortgang ook niet erg voorspoedigen (in fact, door de weeks kom ik nergens meer aan toe). De belangrijkste layouts heb ik in HTML-vorm, maar moeten nog omgezet worden naar templates. Daarna moeten de overige functies vanuit die basis gecreëerd worden. We praten over zo'n 200 templates in totaal.
Het is erg lastig om daar op dit moment een tijdspanne aan toe te kennen omdat ik niet weet hoeveel problemen ik onderweg nog tegen ga komen. Ik hoop op een week of 6, maar als dat het dubbele wordt moet je het me ook niet kwalijk nemen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

kamstra schreef op 02 maart 2004 @ 22:09:
Euh...
Pelle schreef op 01 maart 2004 @ 18:23:
Tevens zitten we niet echt te wachten op vragen wanneer het dan nou eigenlijk af zal zijn, want dat is niet echt te voorspellen.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik vrees dat door de algemene kleur ook het community-gevoel een beetje achteruit gaat de eerste maanden. Ikzelf zal me niet meer zo thuis voelen als nu denk ik.

Henk is kromgetrokken. Het lijkt nu alsof hij er eigenlijk uitmoet , maar dat ze hem toch maar uit medelijden hebben laten zitten ergens :9
Voor de rest nette layout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Hopelijk raken we met de nieuwe lay-out de zeurderige types kwijt omdat GoT niet meer paars is ;)

Waar ik nog wel op wacht is dat er een template komt die alles uit een folder op je eigen PC plukt. Scheelt ook weer wat traffic.
evt kan je er zelfs een IP check bij doen als je ergens anders inlogt of gewoon met een cookie :) (mocht ik de eerste zijn met dit idee: PATENT :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik zie een mooie aspecten aan de nieuwe template, maar je zult natuurlijk altijd discussies houden. Als abo heb ik natuurlijk sowieso niks te klagen, maar overwegen jullie nog om enige lay-out opties aan te bieden (zoals nu wel/niet dropdowns voor pagenav)? Zoja, zou hier misschien ook een center-optie bijkomen?

Dag andere tweakertjes, hierboven staat een voorbeeld van een behoorlijk slechte post! Men leescht normaliter eerst het topic.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberSnooP op 02-03-2004 22:54 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
CyberSnooP schreef op 02 maart 2004 @ 22:45:
Zoja, zou hier misschien ook een center-optie bijkomen?
Lees anders eerst even dit topic door, is al zeker twee keer eerder gevraagd :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Zoja, zou hier misschien ook een center-optie bijkomen?
Waarom?

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie een mooie aspecten aan de nieuwe template, maar je zult natuurlijk altijd discussies houden. Als abo heb ik natuurlijk sowieso niks te klagen, maar overwegen jullie nog om enige lay-out opties aan te bieden (zoals nu wel/niet dropdowns voor pagenav)? Zoja, zou hier misschien ook een center-optie bijkomen?
Dingen die nu een pref zijn in het huidige design neem ik mee voor zover van toepassing, wat er verder nog aan instellingen dmv prefs mogelijk gaat zijn zijn dingen die pas in een latere fase besloten en geimplementeerd zullen worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Omdat er mensen zijn die dat prettiger vinden Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Harm schreef op 02 maart 2004 @ 22:54:
[...]
Omdat er mensen zijn die dat prettiger vinden Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif .
Dan neem je maar een abbo Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif

:P Of je fabriceert zelf een stylesheet zoals drm al zei eerder Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif

@Pic_Art neem aan profile :)

[ Voor 5% gewijzigd door disjfa op 02-03-2004 22:57 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Ik wil niet lullig doen, maar waar is de MyReact gebleven in het menu?

Ben met de search door dit topic gegaan op myreact en react, maar kon niets vinden over het wel of niet komende/zijnde knop.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

GoT is een van de weinig websites waar ik erg lang op verblijf, prettig lezen is dus heel erg gewenst. Nou weet ik dat het een kwestie van smaak is, maar het midden van m'n monitor kijkt makkelijker. Als je echt een beetje links aan het lezen blijft voor elke post heb je het gevoel alsof je veel tegen de rand van je monitor aankijkt. Daarnaast ook gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.

Maar zoals eerder gezegd is discussie niet nodig, het is waarschijnlijk dat er zo'n optie inkomt.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

[cybersnoop-kan-nie-klikken]post bestemd voor ander topic[/]

[ Voor 187% gewijzigd door CyberSnooP op 02-03-2004 23:01 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pic_Art schreef op 02 maart 2004 @ 22:57:
Ik wil niet lullig doen, maar waar is de MyReact gebleven in het menu?

Ben met de search door dit topic gegaan op myreact en react, maar kon niets vinden over het wel of niet komende/zijnde knop.
myReact is een optie onder Profile; waarschijnlijk gaat Profile zelf ook naar myReact verwijzen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
CyberSnooP schreef op 02 maart 2004 @ 22:57:
[...]
GoT is een van de weinig websites waar ik erg lang op verblijf, prettig lezen is dus heel erg gewenst. Nou weet ik dat het een kwestie van smaak is, maar het midden van m'n monitor kijkt makkelijker. Als je echt een beetje links aan het lezen blijft voor elke post heb je het gevoel alsof je veel tegen de rand van je monitor aankijkt. Daarnaast ook gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.

Maar zoals eerder gezegd is discussie niet nodig, het is waarschijnlijk dat er zo'n optie inkomt.
Links is wel chill, zet ik hem op mijn meest rechtse monitor van het drietal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wat ik zou doen is de tracker links en beschikbaar maken via Prefs. Rechts in een blok de quicksearch. Al zit het zo ook wel goed. Maar dan aan de rechterkant met wat meer opties. En ik weet niet op welke resolutie dit is genomen maar persoonlijk vind ik het allemaal beetje groot. Vooral de spacing vd letters en de blokken in de tracker.

edit: ok, crisp.

[ Voor 3% gewijzigd door Spockz op 02-03-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Sorry hoor, maar ik snap niet waarom GoT nu per se er ongeveer hetzelfde uit moet zien als de Frontpage. Iemand die toevallig langs de frontpage voorbij zoeft en eens op het Forum klikt: "Goh, wat leuk, een forum..."
Als ie op een paars forum komt: "Goh, geinig forum..."

Ik vind juist dat het paars GoT maakt wat GoT is (:+)
Gezellige kleur, gezellige piepel, gezellig sfeertje. Die Frontpage-kleuren zijn lekker zakelijk, net als de frontpage. Dus heeft er iemand ooit aan gedacht om een paarse frontpage te maken? :)

[ziek]
GoT is ook mooi rond...
[/ziek]

Daarnaast staat GoT nog steeds los van de frontpage. Als je ze echt wil integreren, moet je de reacties op de frontpage onderdeel van het forum maken, surveys ook, enz. Kan ik ook nog wat extra Tweakotinel opplakken.

En positief:
Aangezien jullie je toch niks van mij aantrekken (en terecht), moet ik zeggen dat die preview goed zou kunnen doorgaan als Final :)
Hij is netjes en lijkt gelukkig niet op een standaard BBS'je, dus in ieder geval applaus voor de makers.

Owja, er mag natuurlijk op de templates ook een < en > komen, ofwel, Vorige of Volgende Pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

IceEyz schreef op 02 maart 2004 @ 23:28:
Daarnaast staat GoT nog steeds los van de frontpage. Als je ze echt wil integreren, moet je de reacties op de frontpage onderdeel van het forum maken, surveys ook, enz. Kan ik ook nog wat extra Tweakotinel opplakken.
psssst dat gaan ze ook doen. Mede daarom deze omzetting ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ondanks dat het niemand iets boeit ga ik lekker ook melden wat ik van de nieuwe layout vind:

Toen ik er een eerste blik op wierp dacht ik: "AAARG, ik wil gewoon bij het paars blijven". Maar terwijl ik de rest van de draad las en nog een aantal keren ernaar heb gekeken begon het me steeds meer mee te vallen.
Of het alterneren van kleur tussen posts nuttig is zal de praktijk moeten uitwijzen op een forum met alle posts in dezelfde kleur :P

Wel zijn er nog één of twee esthethische dingetjes die mij opvielen, of ze al zijn gewijzigd weet ik niet, maar misschien om het even onder de aandacht te brengen :? :
  • Het rood is AF-GRIJ-SE-LIJK! Echt waar, ik zou het op prijs stellen als daar iets anders voor wordt gezocht dat mooier bij het grijs past.
  • Het lettertype is nogal groot geworden, ik gok dat dit Arial is? Ik vind het wat kinderachtig eigenlijk, juist wat strakker vind ik wel aantrekkelijk (net als bij meisjes ;))
  • Ik vind de balk aan de linkerkant wat breed, als dat alleen maar is omdat de mod-titels er anders niet op passen dan overschatten jullie je eigen belangrijkheid een tikkeltje :+ Scherm "real-estate" is kostbaar bij mij, ik moet het maar met een 17" CRT doen, dus als zo'n balk dan opeens 10% meer ruimte inneemt vind ik dat storend
  • Het lettertype van de sig is te groot, juist doordat deze hier net iets kleiner is, is het makkelijker om er overheen te lezen als je alleen naar de tekst kijkt. Als je wat snel over een pagina scrollt en de tekst scant op keywoorden, dan vergis je je bij een lettertype van gelijke grootte nog wel eens tussen de sig en de tekst.
Het zijn maar wat voorstelletjes hoor, ik vind dat jullie briljant werk hebben gedaan, het is mooi geworden, zoals bijvoorbeeld het gemis van een 'new topic' button onderaan: d:)b Dat zal weer wat topics die replies hadden moeten zijn schelen :)

Ook is het best intuïtief, daar moet een hoop tijd ingezeten hebben om het zo netjes te krijgen. _/-\o_

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Jaaaa, een "rood is lelijk" medestander _o_

Maar het lettertype gezeur wat je verder hebt, dat soort dingen zijn met een stylesheet allemaal makkelijker te tweaken dan in een PSD, dat wordt denk ik allemaal wel op elkaar afgestemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 12-09 09:03
'k Moet zeggen dat het werken met de silver-template vele malen handiger is dan de paarse-heaumeuax-template imho :+ . Lekker strak en overzichtelijk.

Laten we hopen - wanneer het HTML-voorbeeld voor de gebruikers ook af is - dat de nieuwe lay-out ook straks en duidelijk zal zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
IceEyz schreef op 02 maart 2004 @ 23:28:
Je moet ergens beginnen, niet? Dit is een van de stappen (samen met bijvoorbeeld de db-merge) die GoT en de FP tot een geheel moeten brengen. Dit kan je niet allemaal te gelijk doen, dan ben je jaren bezig met voorbereiden. Nu ook, alleen zie je stap voor stap de "merge" tot 1 geheel. Dan kan je het ook best over meerdere jaren uitspreiden. Want ja, Tweakers.net BV mag dan wel een BV zijn, maar zonder de vrijwilligers had het niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hét grote probleem van iedereen die hier nu loopt te zeuren, is dat men bang is voor verandering. Niets meer, niets minder. Na een maand weet je niet beter. Bijt allemaal even door de zure appel heen, ga niet de brave nostalgist uit lopen hangen, maar geef het nieuwe design een kans, ik denk dat iedereen die zich daar de afgelopen maanden (en de aankomende maanden) voor in heeft gezet, dat wel verdient.

Tweakers.net wil zich niet meer profileren als 2 delen, frontpage en forum, maar als 1 geheel, met 1 userbase, met 1 crew, en daar hoort ook 1 design-stijl bij. Kun je lang of kort over mekkeren, maar het heeft erg weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

* DarkX mag evengoed mekkeren dat ik rood op de frontpage al een lelijke keuze vond ;)

* DarkX mekkert wanneer ie wil >:)

Maar dat is dus een detail, het geheel heb ik hier al enige malen geprezen. :) En bij eerdere discussies over het evt ontstaan van een nieuwe layout viel me de enorme tegenstand over verandering al op. Het is net zoiets als nieuwe schoenen, in het begin knellen ze wat, maar als ze goed ingelopen zijn wil je met die afgetrapte oudjes niet meer gezien worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

oops :P , maar dan moet je ook maar niet zo'n voorbeeldje posten, dan gaan we ook vragen om meer ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kamstra schreef op 03 maart 2004 @ 00:10:
[...]

oops :P , maar dan moet je ook maar niet zo'n voorbeeldje posten, dan gaan we ook vragen om meer ;)
mmmz, tsja - ik had Pelle eigenlijk min of meer gedwongen tot een bekendmaking van het design door moedwillig een HTML-preview te lekken op IRC :P

Mijn reden: feedback krijgen op een moment dat ik bepaalde dingen in de ontwikkelfase nog mee kan nemen, of minstens alvast rekening mee kan houden.
Sommige replies kan ik wat mee, de meeste helaas niet (dat was te verwachten, en dat geeft verder ook niet).
Natuurlijk is deze layout al uitgebreid besproken binnen de crew, dus zo heel erg veel had ik van een dergelijk topic als dit ook niet verwacht, maar je weet maar nooit. Replies als "ik vind het niet mooi" of "het rood is lelijk" voegen in die zin weinig toe omdat dat toch niet veranderd gaat worden; dit is de opzet, en daar richten we ons op. Uiteindelijk gaan we het toch door jullie strot heen duwen of je nou wil of niet :+

ps. een abbo is niet zo duur hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 03-03-2004 00:25 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op 03 maart 2004 @ 00:06:
Tweakers.net wil zich niet meer profileren als 2 delen, frontpage en forum, maar als 1 geheel, met 1 userbase, met 1 crew, en daar hoort ook 1 design-stijl bij. Kun je lang of kort over mekkeren, maar het heeft erg weinig zin.
In dat opzicht is het dus opmerkelijk te noemen dat er nagedacht wordt over een DHTML tracker aan de rechterkant.

Dat soort zaken staan op de frontpage zoals ik al zei aan de andere kant. Daarnaast is die tracker wel redelijk in T.net stijl, maar hij is toch weer anders dan de trackers op de frontpage. Dat snap ik dus niet, zeker als je dat tegen het "integratie"-licht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zoals ik al eerder zei dacht ik, links zou toch niet uitzien? Dan heb je zo'n heel kort menutje met heel veel wit, en als je het inklapt staat je forum er helemaal raar bij. T.net heeft een andere functie, dus de layout is anders. Layout en huisstijl zijn toch twee andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

I love it!!!!

Alleen niet voor GoT, het is meer iets voor een onzin forum, zoals Fok!. Ik vind het design geweldig, maar waarom zou GoT er nu opeens minder 'kinderlijk' uit moeten zien? Als ik een stakke lay-out wil ga ik wel naar het forum om de hoek.

Maar ja, ik ben maar een user dus mijn menig telt niet, dus ik ga er wel aan wennen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:33:
[...]

In dat opzicht is het dus opmerkelijk te noemen dat er nagedacht wordt over een DHTML tracker aan de rechterkant.

Dat soort zaken staan op de frontpage zoals ik al zei aan de andere kant. Daarnaast is die tracker wel redelijk in T.net stijl, maar hij is toch weer anders dan de trackers op de frontpage. Dat snap ik dus niet, zeker als je dat tegen het "integratie"-licht houdt.
Dezelfde stijl is 1 ding, een reactiesysteem en een forum vragen nu eenmaal wel om een structureel andere indeling. Om die reden zijn de hoofdstijlelementen wel overgenomen maar is die vervolgens 'vrij heringedeeld' om de gewenste functionaliteit te kunnen leveren :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op het eerste gezicht vind ik het er netjes uit zien. Wel een beetje flets, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Al zou ik persoonlijk wel een voorstander zijn van een iets donkerdere streep tussen twee posts. Momenteel heb je zowel het kleurverschil als een mooie zwarte lijn, terwijl dit in de nieuwe versie wordt vervangen door een nogal licht vlak.
Daarnaast komt de overgang tussen het grijze vlak waar de banner op staat en het witte vlak er onder een beetje onaf op mij over.

Verder zie ik onder de search rechtsboven een mooie witte ruimte die ik persoonlijk graag gevuld zou zien met een duplicaat van de 'selecteer forum' selectbox aan de onderkant. Hierbij valt me nu ook op dat de search naar boven is verhuisd wat me een uitstekende keuze lijkt.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Brons schreef op 03 maart 2004 @ 00:38:
I love it!!!!

Alleen niet voor GoT, het is meer iets voor een onzin forum, zoals Fok!. Ik vind het design geweldig, maar waarom zou GoT er nu opeens minder 'kinderlijk' uit moeten zien? Als ik een stakke lay-out wil ga ik wel naar het forum om de hoek.

Maar ja, ik ben maar een user dus mijn menig telt niet, dus ik ga er wel aan wennen... ;)
Huh? Jij vind een zakelijk uiterlijk meer passen bij een onzinforum, en een kinderachtige look bij een zakelijk forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

DarkX schreef op 03 maart 2004 @ 00:45:
[...]
Huh? Jij vind een zakelijk uiterlijk meer passen bij een onzinforum, en een kinderachtige look bij een zakelijk forum?
Nee... de huidige look (paars) past meer bij GoT, en de nieuwe look past meer bij een onzin forum.
Staat ook in m'n post afaik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Je zegt dat het een strakke layout is, en dat vind jij meer onzin gevoelig, en je vraagt je af waarom het minder kinderlijk moet.

* DarkX ziet anders sowieso niet in hoe jij deze look zakelijker vindt dan de nieuwe, of je het mooi vind of niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door DarkX op 03-03-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

DarkX schreef op 03 maart 2004 @ 00:49:
Je zegt dat het een strakke layout is, en dat vind jij meer onzin gevoelig, en je vraagt je af waarom het minder kinderlijk moet.

* DarkX ziet anders sowieso niet in hoe jij deze look zakelijker vindt dan de nieuwe, of je het mooi vind of niet :)
Ik zeg ook niet dat de huidige look zakelijk is, maar dat die meer bij GoT past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 03 maart 2004 @ 00:38:
Zoals ik al eerder zei dacht ik, links zou toch niet uitzien? Dan heb je zo'n heel kort menutje met heel veel wit, en als je het inklapt staat je forum er helemaal raar bij.
Het is maar de vraag of je het dan wel inklapbaar zou moeten maken. En waarom zou dat er raar bij moeten staan? Die DHTML heeft alleen maar te maken met de tracker. Positionering van het forum hoeft daar helemaal niet van af te hangen.

Daarnaast...wit :? Ik neem aan dat je weet hoe het erop de FP uitziet. Dan zou je zien dat de kleur onder de trackers dezelfde is als de achtergrond kleur. Dat zou in dit geval dus grijs zijn. Daarnaast zou die tracker naast prominent in beeld de active topics natuurlijk meer van de informatie uit de FP trackers kunnen bevatten.
T.net heeft een andere functie, dus de layout is anders. Layout en huisstijl zijn toch twee andere dingen :)
Mjah daarom gaat men ook integreren natuurlijk :+
Natuurlijk is layout en huisstijl iets anders. Ben je echter met een nieuwe layout bezig met in het achterhoofd en T.net huisstijl en integratie van forum met FP, dan wordt het een iets ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik zie wel dat jullie proberen mensen een abbo aan te smeren ;).
Eerst dit: PCMWeb headlines
En nu de huidige layout straks alleen voor abbo's maken.
Naja, ik denk dat het ook een keer tijd voor mij is om wat terug te geven aan t.net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:58:
[...]

Het is maar de vraag of je het dan wel inklapbaar zou moeten maken. En waarom zou dat er raar bij moeten staan? Die DHTML heeft alleen maar te maken met de tracker. Positionering van het forum hoeft daar helemaal niet van af te hangen.

Daarnaast...wit :? Ik neem aan dat je weet hoe het erop de FP uitziet. Dan zou je zien dat de kleur onder de trackers dezelfde is als de achtergrond kleur. Dat zou in dit geval dus grijs zijn. Daarnaast zou die tracker naast prominent in beeld de active topics natuurlijk meer van de informatie uit de FP trackers kunnen bevatten.
Waarom inklapbaar? Omdat ik misschien helemaal geen behoefte heb aan een tracker?

Maar wit, bruin, dat is verder niet zo relevant lijkt me. Ik bedoelde trouwens 'blank' als engelse term, maar die vertaald zich niet altijd even lekker :)
Mjah daarom gaat men ook integreren natuurlijk :+
Natuurlijk is layout en huisstijl iets anders. Ben je echter met een nieuwe layout bezig met in het achterhoofd en T.net huisstijl en integratie van forum met FP, dan wordt het een iets ander verhaal.
Nouja, 100% integratie zie ik (voorlopig in ieder geval nog lang) niet gebeuren, het moet meer 1 geheel worden, maar niet 1 pagina lijkt me. Dezelfde menu's op t.net en GoT zou gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ok, ik was dus nog steeds 2 dingen vergeten, ondanks dat ik zo lang op die post had gewerkt :'(

Met de kleur rood kan ik prima leven, maar deze tint rood is afgrijselijk, nét iets te licht ofzo, het past gewoon net niet mooi :|
Dat zou ik dus graag veranderd zien, dat jullie voor rood gekozen hebben kan ik prima inkomen :+

Dan had ik ooit ergens geruchten opgevangen over een 3e, goedkoper, abonnement, klopt dat en komt dat er nog :? Een eurootje of 20 per jaar zou ik nog net kunnen missen als ik dan wat meer met de look&feel kan klooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ach, ik denk dat we eigenlijk moeten stoppen met zeuren ze gaan heust niet deze layout laten. En na een tijdje zal het wel wennen, veranderingen zijn altijd moeilijk.
offtopic:
cryforhelp: ook @ nationstates? :D Fries Frylan :P

edit:

Oh, zie net dat je Location Huiskamer is, dus er zitten zeker meer GoTters in nationstates? (kan nie in de HK)

[ Voor 16% gewijzigd door Brons op 03-03-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pelle schreef op 02 maart 2004 @ 19:50:
[...]

Ik vind het niet minder lelijk. Daarnaast is de tekst tenminste gencentreerd en scheelt het een bult onnodige witruimte, wat wel degelijk zeer doet aan je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Als je wit zo erg vindt: stel je brightness eens goed af :X Dan heb je blijkbaar ook altijd pijn aan je ogen als je aan het tekstverwerken bent? :? Daarnaast kan je ook wat licht in je kamer aan doen; is nog beter voor je ogen ook! ;)

Ik snap dat wit-probleem niet zo? :? En nee, dat rood wordt toch niet veranderd.

Dit topic is meer gericht op hoe de plaatsing van onderdelen is, en wat er nog mist wat nog niet op de huidige GoT zit. Alles wat namelijk in de huidige paarse template zit, zal mee genomen worden, zoals ik heb begrepen. Hooguit zal dus de plaatsing veranderen. Dit is iets waar je discussie over kan voeren. :P Of je het mooi of lelijk vindt kan "ze" waarschijnlijk bar weinig interesseren. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Pelle schreef op 03 maart 2004 @ 00:06:
Hét grote probleem van iedereen die hier nu loopt te zeuren, is dat men bang is voor verandering. Niets meer, niets minder. Na een maand weet je niet beter. Bijt allemaal even door de zure appel heen, ga niet de brave nostalgist uit lopen hangen, maar geef het nieuwe design een kans, ik denk dat iedereen die zich daar de afgelopen maanden (en de aankomende maanden) voor in heeft gezet, dat wel verdient.

:X Sorry hoor, maar beetje onbeschofte ik-scheer-alles-over-één-kam post.
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik vind dat er wel onderscheid moet zijn tussen de twee delen vanuit een theoretische onderbouwing: namelijk dat de FP en het Forum een andere rol vervullen en dat het prima is om die andere rol te benadrukken met een andere layout (mentaal model). Er zijn daarnaast nog genoeg andere mensen die op objectieve gronden suggesties doen en helemaal niet uit een ongegronde angst voor verandering. Als jij dat argument gebruikt, zou ik ook kunnen zeggen dat het forum slechts wordt veranderd vanuit een ongegronde drang tot verandering. Zie je, dat slaat toch nergens op :?

Je kunt het oneens zijn over mijn (en andere) argumenten of andere prioriteiten stellen, maar om het dan te bagatelliseren tot "angst voor verandering" vind ik een beetje jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 03-03-2004 11:00 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 12-09 09:12

Thyzz

-=leeg=-

cryforhelp schreef op 03 maart 2004 @ 01:13:
Ok, ik was dus nog steeds 2 dingen vergeten, ondanks dat ik zo lang op die post had gewerkt :'(

Met de kleur rood kan ik prima leven, maar deze tint rood is afgrijselijk, nét iets te licht ofzo, het past gewoon net niet mooi :|
Dat zou ik dus graag veranderd zien, dat jullie voor rood gekozen hebben kan ik prima inkomen :+
even inspringen op die kleur rood...
misschien is het een idee om de zelfde kleur rood te gebruiken als de kopen van nieuws en review en .plan namelijk #AE0009 (RGB: 174,0,9)

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect voor de designers, en alle mensen die er tijd in steken...
Ik vind het een rot layout. FOK! Forum heeft ook zo'n lay-out gekregen, en sindsdien is alles heel overzichtelijk geworden imho. Bijv. de vorige Fok lay-out, had het eerste bericht een gele kleur, en de 2e een lichtere .. nu zie ik dat overzicht niet meer goed.

Sinds die nieuwe lay-out van FOK! .. Fok ik ook niet meer .. Hoop dat GoT als ze een nieuwe layout krijgen, ze hem in een keer goed online gooien, en er een goede optie inkomt zodat je weer de 'oude paarse' lay-out kan kiezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
drm in "Betreft: nieuwe design"

Oude blijft dus gewoon bestaan, maar wordt abbo-only na een paar maanden :{

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:03:
Sinds die nieuwe lay-out van FOK! .. Fok ik ook niet meer .. Hoop dat GoT als ze een nieuwe layout krijgen, ze hem in een keer goed online gooien, en er een goede optie inkomt zodat je weer de 'oude paarse' lay-out kan kiezen ...
Het verschil tussen GoT en FOK! in dezen is dat FOK! niet alleen overging op een nieuwe layout, maar op een compleet nieuw forum met nieuwe software. Dát zal bij ons niet het geval zijn en dus is er IMHO geen enkele reden om te verwachten dat de nieuwe layout belangrijke features zou missen (zoals op FOK! bijvoorbeeld de search en MyActive-topics). Alle goede features die nu in de templates zitten, zullen ook in de nieuwe template komen, dus maak je daar vooral niet druk om :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Ik word er zelfs een beetje verdrietig van dat we met FoK vergeleken worden in dit opzicht ;( ;)

De overgang zal met alle zorg gedaan worden, en zoals ik al zei zal geen functionaliteit verloren gaan, het gaat er alleen anders uit zien :) En ik weet zeker dat als je een maandje of 2 gewend bent geraakt aan het nieuwe ontwerp je het opeens helemaal niet erg meer vindt.

Als het andersom was geweest (altijd zelfde layout, nu opeens naar paars) had iedereen waarschijnlijk op ongeveer deze manier gereageerd. Het heeft gewoon alles te maken met het feit dat je niet vertrouwd bent met het nieuwe ontwerp, maar dat komt vanzelf wel. :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Waarschijnlijk hadden ze dan gezegd: aaargh, wat doet die gele debiel daar bovenaan :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
DarkX schreef op 03 maart 2004 @ 15:59:
Waarschijnlijk hadden ze dan gezegd: aaargh, wat doet die gele debiel daar bovenaan :? :P
Zeker. Ik ben ook blij dat henk of hoe dat ding ook heet een modernere look krijgt :)

* We Are Borg vindt het allemaal wel best en is benieuwd naar het eindresultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 03 maart 2004 @ 15:59:
En dat is precies wat duidelijk maakt waarom nu het tegenovergestelde wordt geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik vind um wel mooi, maar die quick-reply kan ook uiteinden in eindeloze discussies... misschien toch niet zo'n goed idee? :)

Hmm, paars ik ook wel mooi, waarom wordt de frontpage niet gewoon paars? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ValHallASW schreef op 03 maart 2004 @ 20:37:
Ik vind um wel mooi, maar die quick-reply kan ook uiteinden in eindeloze discussies... misschien toch niet zo'n goed idee? :)
ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar er is al meerdere keren vermeld dat er niets van de huidige functionaliteit verloren gaat met de nieuwe layout, dus die quickreply die blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
ValHallASW schreef op 03 maart 2004 @ 20:37:

Hmm, paars ik ook wel mooi, waarom wordt de frontpage niet gewoon paars? :+
Hoe bedoel je kan uitmonden in eindeloze discussies? Als je in je prefs kijkt kun je zien dat die ook al in deze template zit hoor ;)

Ik bedacht trouwens net nog een featurerequest: Het vertonen van álle smilies en mogelijke ubb commando's mogelijk maken. Nu zijn er een aantal "verborgen" smilies (bijv: d:)b ) en volgens mij ook nog wat tags die eigenlijk niet te vinden zijn. Denk ook aan de toetsenbord snelkoppelingen, Alt+S en Alt+A zijn de enige die ik heb kunnen onthouden 8)7.

Op het moment worden die nergens expliciet genoemd, ze zijn alleen in bepaalde topics over React upgrades te vinden. Als deze nou eens allemaal onderaan de faq's komen te staan, waar nu ook al de meeste tags staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Als we het toch over design:

Komt er ook een print versie bij 1.9.2 of bij de introductie van de nieuwe templates :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We Are Borg schreef op 03 maart 2004 @ 20:58:
Als we het toch over design:

Komt er ook een print versie bij 1.9.2 of bij de introductie van de nieuwe templates :) ?
Het ligt in de bedoeling om tzt ook een style speciaal voor print te gaan maken; of die er bij de introductie al bij zit betwijfel ik echter...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

We Are Borg:
In principe geen aparte versie, maar zoals je waarschijnlijk wel weet is dat bij een goed opgezette html een kwestie van stylesheets. Je kunt namelijk apart voor het medium 'print' andere stylesheets opgeven dan voor het medium 'screen'. Meestal betekent dat dat je in de print stylesheet overbodige afbeeldingen en formuliertjes, knoppen en linkjes uitschakelt (display:none of visibility:hidden) en de rest laat voor wat het is; eventueel nog wat gekleurde tekst vervangt door grijze- of zwarte tekst om lief te zijn voor de kleurencartridge :P

Kortom: in overleg met de templatedevverts moet dat prima te regelen zijn, maar staat het in principe los van het design :)

edit:
en wat crisp zegt O-)

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 03-03-2004 21:06 ]

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

wat drm zegt dus ;) :P

dat geldt trouwens voor alle extra's en features die hier bedacht worden: first things first, we kunnen niet alles tegelijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Klopt wat je zegt drm over de CSS :). Ik wacht dan wel af, mooi dat het op de planning staat. Parse had volgens mij bij een wat oudere versie een print template :). Deze is niet meer bijgehouden of willen jullie liever zelf eentje maken ?

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de HTML en bij het weglaten van de css een behoorlijke pagina over houd (zal zo even terug zoeken van wie die uitspraak was). Maar goed, iedereen is benieuwd, we zien het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

We Are Borg:
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de HTML en bij het weglaten van de css een behoorlijke pagina over houd (zal zo even terug zoeken van wie die uitspraak was).
Goeie kans dat dat Cheatah of een soortgelijk w3-adept was :+
We Are Borg:
Parse had volgens mij bij een wat oudere versie een print template :). Deze is niet meer bijgehouden of willen jullie liever zelf eentje maken ?
In principe is een complete templateset dus niet eens nodig. Daarbij kost het templates onderhouden naar verhouding veel meer tijd dan het afstemmen van een print-stylesheet. Maar zoals gezegd; first things first ;)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

drm schreef op 03 maart 2004 @ 21:15:
[...]
Goeie kans dat dat Cheatah of een soortgelijk w3-adept was :+
Vast wel :P
In principe is een complete templateset dus niet eens nodig. Daarbij kost het templates onderhouden naar verhouding veel meer tijd dan het afstemmen van een print-stylesheet. Maar zoals gezegd; first things first ;)
Prima, ik wacht vol spanning af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:03:
Met alle respect voor de designers, en alle mensen die er tijd in steken...
Ik vind het een rot layout. FOK! Forum heeft ook zo'n lay-out gekregen, en sindsdien is alles heel overzichtelijk geworden imho. Bijv. de vorige Fok lay-out, had het eerste bericht een gele kleur, en de 2e een lichtere .. nu zie ik dat overzicht niet meer goed.

Ik zie niet wat dit met Fok te maken heeft. OK, de kleuren komen overeen, maar dit zijn gewoon de T.net kleuren (dat design heeft tweakers.net al een jaar). Het design sluit nu gewoon aan met het design van de frontpage zelf, dezelfde stijlelementen komen terug om zo wat meer eenheid te krijgen.

Dat Fok toevallig (?) diezelfde kleuren kiest, tja, jammer voor ze. Ik vind de uitwerking van hun design ook ruk, alles te dicht op elkaar en TE grijs. Geen steunkleuren (wij hebben nog iets van rood (en wit)) zorgt ook niet voor een leuke uitstraling. Geen flame richting Fok hoor, gewoon mijn persoonlijke mening, net zoals jij je kritiek hier mag geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 03-03-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

misschien dat de legenda voor extra tags in zo'n pull-out menutje kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Laatst online: 09:17

decramy

root@birdie:~#

nee, als je iets wilt, moet je de tags in zo`n box als de active_topics doen...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
wat voor box als de active_topics :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cryforhelp schreef op 04 maart 2004 @ 00:15:
wat voor box als de active_topics :?
misschien dat ding aan de rechterkant, weet niet hoor ik bekijk die plaatjes nooit net als jij ;)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pelle/gotdesign/design_topic_user.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ow, op die fiets, ik zat te denken aan de Active Topics zoals ze in deze template werken :P
Lijkt me trouwens ook een beetje weinig plaats voor al die tags, heb je wel eens het gedeelte onderaan de FAQ bestudeert B) en dan komt er nog zo'n hoeveelheid bij voor sneltoetsen en smilies :P

Pagina: 1 2 3 4 Laatste