Help!!!! schreef op 02 maart 2004 @ 18:52:
De manier waarop je e.e.a. verwoordt komt op mij niet echt prettig over. Een beetje zo van: ja ja toen in 89 ofzo toen men nog met WP werkte en over moest naar Word klaagde men ook maar nu hoor je niemand meer dus houd je mond en zeur niet.
nee hoor, het is gewoon een bestaand foutief argument dat blauw goed zou zijn voor de ogen, gebaseerd op die toenmalige keuzes.
overigens was mijn post vrijwel gelijk aan een eerdere post die eens maakte toen Femme met datzelfde argument aan kwam zetten, als zou blauw rustgevend zijn.
RM-rf in "Verandering uiterlijk van GOT"
mijn excuses als ik je beledigd heb met mijn toonzetting, zeker op bepaalde gebieden kan deze soms wat 'harder' zijn; ik ben zelf vormgever en heb zelf direkt veel ervaring met behoudingsdrang bij gebruikers van verouderde designs, die geen andere dan een ongefundeerde emotionele basis heeft.
Hier kan ik er soms nogal gepikeerd op reageren, doch dat is niet mijn bedoeling.
Wel is het mijn vraag om die emoztionele argumenten met feitelijkheden te onderbouwen, dat blauw rustgevend zou zijn is gewoonweg geen feit, eerder een gewenningswaarde.
(je argument over een schrijver die geel papier bevoorkeurd is niet echt relevant schrijvers doen vaak hun best zo interessant over te komen, Mülisch schrijft meestal enkel met potlood en kan een uur lullen over welke hardheid hij verkiest voor specifieke stukken; H3 voor stukken waarbij hij nog veel twijfel heeft, HB voor makkelijke stukken)
Je kunt echter schermvormgeving zeker niet vergelijken met de werking van papier (verschil tussen het RGB-spectrum en CMYK kleuren)
een gekleurde achtergrond is hooguit een manier om je als forum te onderscheiden, herkenbaar te zijn.
In dit geval gaat het echter tevens om juist dat onderscheid (tussen Tnet en GoT) minder te maken, de beiden dichter bij elkaar te brengen.
Ik zie zelf de restyling ook als een mogelijkheid het forum 'serieuzer' te maken, minder een hobbyisten-site, meer een platform voor discussies voor een specifieke interessegroep.
[
Voor 27% gewijzigd door
RM-rf op 02-03-2004 20:26
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen