C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
- Per reply... Donker/licht .. zoals hier op GoT ook is.. donkerpaars/lichtpaars. Dit lees gewoon prettig en staat rustiger
- De titels van verschillende modjes en users terug zetten graag op de zelfde plek waar ze nu staan
1 TIP! Ga niet teveel dingen op een andere plek zetten. Gewoon de navigatie zolaten zoals het nu is. Maar let wel even op je lettertype grote.. want volgens mij word je anders helemaal gek van het na beneden scrollen.. als 1 reply 1 a4 pagina in beslag neemt
C&C anyone?
[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 04-03-2004 11:29 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Hmm.
Onder de steen die de knop 'quickreply' in mn profiel verborg
Zos, ik dacht dat hij er nog niet zat
Hmm, zoiets jahMaar ik dacht zou het niet mogelijk zijn om bij de quick-reply een in-uitklap dingetje te maken zoals die nu staan in MyReact. Kan je ff snel reageren door dat dingetje uit te klappen en in je prefs geef je dan ook of hij standaard ingeklat of uitgeklapt staat ofzo.
Naja, kijk, quick-reply is best handig, maar alstie er nog niet hjad gezeten had het van mij niet gemoeten, dat was wat ik bedoelde
zoiets had ik ook toen de quickreply er voor het eerst in kwam, ik had hem dan ook uitgeschakeld in mijn prefs, maar na een tijdje heb ik hem toch aangezet, en in sommige gevallen is het wel is handig, hoewel ik dan toch altijd nog op "Bekijk bericht" druk om zodoende te checken, en over het algemeen druk ik gewoon op het reply knopje bij een post.ValHallASW schreef op 04 maart 2004 @ 22:08:
Naja, kijk, quick-reply is best handig, maar alstie er nog niet hjad gezeten had het van mij niet gemoeten, dat was wat ik bedoelde
deze 'screenshot' is een photoshop afbeelding als ik het goed begrepen heb, dus het is niet eens een screenshot, alleen een previewbredend schreef op 05 maart 2004 @ 00:03:
btw, kan er ook nog eens screenshot komen zonder AA fonts? Zoals ie onder windows er uit komt te zien dus?
Jammer dat de html file ook bestaat. Het is helaas een waarheid.Erkens schreef op 05 maart 2004 @ 00:04:
[...]
deze 'screenshot' is een photoshop afbeelding als ik het goed begrepen heb, dus het is niet eens een screenshot, alleen een preview
Het gaat er zo uit zien. Jammer voor de mensen die er bang voor zijn maar dit forum gaat profesioneel. en jammer voor erkens dat erkens er is
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
dan heb ik dat gemist zeker, zal nogmaals het topic doorlezen dandisjfa schreef op 05 maart 2004 @ 00:13:
[...]
Jammer dat de html file ook bestaat. Het is helaas een waarheid.
sorry in dat geval voor de foute info
Het gaat er zo uit zien. Jammer voor de mensen die er bang voor zijn maar dit forum gaat profesioneel. en jammer voor erkens dat erkens er is
Waarom zou dat voor een afbraak van Erkens z'n opmerking zorgen? Users krijgen die HTML file niet te zien en dus is de huidige screenshot inderdaad gewoon maar een preview die niet 100% waarheidsgetrouw is vanwege enkele Photoshopeffectendisjfa schreef op 05 maart 2004 @ 00:13:
[...]
Jammer dat de html file ook bestaat. Het is helaas een waarheid.
En hier reageer ik maar niet op, want ik heb geen idee waar het op slaatHet gaat er zo uit zien. Jammer voor de mensen die er bang voor zijn maar dit forum gaat profesioneel. en jammer voor erkens dat erkens er is

The devil is in the details.
Ik trek die vergelijking niet tot de migratie, daar heb ik wil vertrouwen in, qua kleurstellingdrm schreef op 03 maart 2004 @ 15:45:
Ik word er zelfs een beetje verdrietig van dat we met FoK vergeleken worden in dit opzicht![]()
De overgang zal met alle zorg gedaan worden, en zoals ik al zei zal geen functionaliteit verloren gaan, het gaat er alleen anders uit zienEn ik weet zeker dat als je een maandje of 2 gewend bent geraakt aan het nieuwe ontwerp je het opeens helemaal niet erg meer vindt.
Als het andersom was geweest (altijd zelfde layout, nu opeens naar paars) had iedereen waarschijnlijk op ongeveer deze manier gereageerd. Het heeft gewoon alles te maken met het feit dat je niet vertrouwd bent met het nieuwe ontwerp, maar dat komt vanzelf wel.
http://www.NUiPhone.nl/
Tijd voor OS X?bredend schreef op 05 maart 2004 @ 00:03:
btw, kan er ook nog eens screenshot komen zonder AA fonts? Zoals ie onder windows er uit komt te zien dus?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
(misschien toch maar abbo worden!)
Voorderest vind ik hem echt (wat ik nu kan zien) er super uit zien! Ben benieuwd naar de uiteindelijke versie die ingevoerd gaat worden!
Bij de huidige layout is die ruimte lekker klein zodat een post lekker groot/breed is. Bij de nieuwe layout is daar veel ruimte over die nuttig gebruikt had kunnen worden.
Ander vraagje: als de status echt deze breedte nodig heeft, mag de ondertitel dan ook langer?
[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 05-03-2004 15:19 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
dat zou wel makkelijk zijn
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Daar wordt wel aan gewerkt, maar aan dat proces zitten nog een paar haken en ogen, waar op dit moment aan gewerkt wordt.anti-XP schreef op 06 maart 2004 @ 21:33:
Wordt dan het inloggen op GoT ook gekoppeld aan de frontpage?? (en andersom natuurlijk)
dat zou wel makkelijk zijn
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Intentionally left blank
forum listing: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/index.html
message listing: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/list_messages.html
message listing met mod-functionaliteit: http://crew.tweakers.net/...ut/list_messages_mod.html
list_topics is nog niet klaar, dus die blijft even buiten beschouwing; voor de rest: je kan hier niets mee omdat ik het lokaal vanaf een afgeschermde bak heb gehaald
[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 07-03-2004 14:47 ]
Intentionally left blank
Ik zal er wederom (net als met de abo templates) erg aan moeten wennen, maar het is uiteindelijk een veel betere en zakelijkere uitstraling.
Het smaller zijn van de body is wel iets meer beperkend met plaatjes, maar ik denk wel dat een smallere tekst prettiger leest.
En de userstats uitklapbaar is ook een zeer mooie functie...
Jammer dat de topicmove niet werkt
En I&T zit niet in Harde Waren...;)
[ Voor 84% gewijzigd door Voutloos op 07-03-2004 01:10 ]
{signature}
Nice work crisp!
Wel jammer dat je kan uitklappen en zien hoeveel posts iemand heeft, dan krijg je weer van die mensen die wedstridjes gaan maken met hun posts, 'Nee, ik heb lekker meer'. Zoals je altijd ziet bij andere forums
En dan nog iets
En dan nog iets: de index mist het roodje gathering.tweakers.net balkje
[ Voor 84% gewijzigd door Switch op 07-03-2004 01:17 ]

nee, want daar moet ik nog een aparte CSS voor maken, en dat staat ergens onderaan mijn prio-lijst...Switch schreef op 07 maart 2004 @ 01:07:
[...]En dan nog iets, misschien doe ik nu iets te verwend: Maar zou het mogelijk zijn om een voorbeeldje te geven van een gecentreerde layout?
Wat is er mis met Arial Black???André schreef op 07 maart 2004 @ 01:10:
Mooi, behalve die grote vette rode koeiletters waarmee de topictitel word weergegeven, dat ziet er gewoon ranzig uit. En als ik dan het plaatje uit med bekijk zie ik dat de letters iets mooier zijn, kan dat te maken hebben met cleartype fonts? Ik zal eens een screenshot posten.
[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 07-03-2004 01:18 ]
Intentionally left blank
In Mozilla 1.7a ziet die topictitel nogal dicht bij elkaar, niet echt mooi. Maar als windows-user moet je toch zeker wel ClearType gebruiken André, ziet het er een stuk beter uit.
[ Voor 39% gewijzigd door Switch op 07-03-2004 01:21 ]
In Windows ziet het er met ClearType nog wel redelijk uit, maar aangezien ik daar meteen bonkende koppijn van krijg als ik het aanzet op mijn CRT monitor heb ik het dus uit staan.crisp schreef op 07 maart 2004 @ 01:16:
[...]
nee, want daar moet ik nog een aparte CSS voor maken, en dat staat ergens onderaan mijn prio-lijst...
[...]
Wat is er mis met Arial Black???
Is anders de lettertype voor de titels van de nieuwsberichten op de FP niet mooier?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #header div.title { margin-left: 20px; padding: 6px 0px; color: #D20149; font-family: arial, helvetica; font-size: 18px; font-weight: bold; letter-spacing: -1px; height: 36px; } |
verder ziet ie er wel mooi uit. Als die er eenmaal is zal het wel even wennen worden, na die tijd met deze skin
Opera 6 is bejaard en wordt daarom ook niet ondersteund...Fludizz schreef op 07 maart 2004 @ 01:38:
ehm, ik hoop dat de "final" van die skin beter gaat werken dan die HTML versiedie HTML versie is verotte bugged onder Opera6...
verder ziet ie er wel mooi uit. Als die er eenmaal is zal het wel even wennen worden, na die tijd met deze skin
Intentionally left blank
Mijn ervaring met opera7 = veel crashes en langzaam met gifjes en dergelijke aanverwante zaken.
ik zie net je sig over die "pumpkins"... al enig idee wanneer die klaar zullen zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door Fludizz op 07-03-2004 01:55 ]
Ah , maar er komt dus wel een gecentreerde versie? Nicecrisp schreef op 07 maart 2004 @ 01:16:
[...]
nee, want daar moet ik nog een aparte CSS voor maken, en dat staat ergens onderaan mijn prio-lijst...
[...]
Wat is er mis met Arial Black???
Ik gebruik nu de T.net css al , wat me overigens prima bevalt. Vandaar dat ik het nieuwe design ook erg mooi vind
Raku
Opera 6 valt bij mij in het rijtje IE4 en NS4; zelfs nog lager omdat het geen enkele mogelijkheid biedt tot dynamische wijziging van je document. Het is iets uit de oertijd en dient daarom ritueel verbrand te worden. Als je perse met Opera 6 wilt browsen; prima, maar verwacht van ons geen ondersteuning...Fludizz schreef op 07 maart 2004 @ 01:54:
Opera6 crasht tenminste niet zoals Opera7 wel doet. das de reden dat ik die blijf gebruiken.
Mijn ervaring met opera7 = veel crashes en langzaam met gifjes en dergelijke aanverwante zaken.
offtopic:
ik zie net je sig over die "pumpkins"... al enig idee wanneer die klaar zullen zijn?
en de pumpkins zullen al helemaal nooit gaan werken in Opera 6
[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 07-03-2004 02:01 ]
Intentionally left blank
Goed bezig htmlers, alleen toch wel lief zijn met w3c standaarden straks hè, als ie af dreigt te raken.
|_____vakje______|
behalve dat het niet valideerd, maar dat boeit me ook niet zo atm...
de iframe wordt nog vervangen; de rest is RML
[ Voor 68% gewijzigd door crisp op 07-03-2004 02:16 ]
Intentionally left blank
Feit blijft wel dat ik, toen ik weer terugkeerde op GoT uitgelogd was?

Bij deze een waarschuwing aan iedereen, mits blijkt dat het niet aan mij ligt natuurlijk...
moet aan jou liggen, want er zit niets in waardoor je uitgelogt zou worden (behalve de logout link, maar daar moet je zelf op klikken)PromWarMachine schreef op 07 maart 2004 @ 02:21:
Wat ik precies gedaan heb, bij die HTML preview: ik weet het niet.
Feit blijft wel dat ik, toen ik weer terugkeerde op GoT uitgelogd was?Da's niet grappig.
Bij deze een waarschuwing aan iedereen, mits blijkt dat het niet aan mij ligt natuurlijk...
Intentionally left blank

Internet Explorer 6.0 op WinXP SP1 met alle patches. Screenshots zonder cleartype.
----
Verder vraag ik me af of dit geen goed moment is om die serie contacticons (MSN, ICQ, homepage en profiel) in eenzelfde stijl + grootte te gooien?
Een voorstel:

Klik hier voor een voorbeeld van hoe een hele post er dan uitziet, en hier voor het zipje met de icons.
Bedenk me nu pas ('t is laat/vroeg) dat die ICQ-icon wel problematisch gaat worden door dat ICQ-script wat gebruikt wordt. Wellicht dat door middel van een PHP-script te controleren valt welke kleur het icon heeft wat gestuurd wordt van icq.com en dat er in plaats daarvan een eigen icon geladen wordt.
[ Voor 45% gewijzigd door DUX op 07-03-2004 05:06 . Reden: het voorstel + bijhorende tekst ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ik heb even wat in elkaar gedraaid:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| /* * Function to retrieve the ICQ on/offline status of a icqnumber * by Spider.007, 07-03-2004 * input: ICQnumber * output: 0: offline 1: online 2: disabled * v1.0 first stable release */ function getICQstatus($ICQuserid){ $service_port = getservbyname( "www", "tcp" ); $address = gethostbyname( "status.icq.com" ); $socket = socket_create( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 ); if( $socket < 0 ) die(socket_strerror(socket_last_error($socket))); if (!(@socket_connect($socket, $address, $service_port))) die(socket_strerror(socket_last_error($socket))); $theInput = 'GET /online.gif?icq='.$ICQuserid." HTTP/1.0\n\n"; $theOutput = ''; socket_write( $socket, $theInput, strlen($theInput)); while (($out = socket_read($socket, 512, PHP_BINARY_READ)) != false) $theOutput .= $out; socket_close($socket); $theOutput = explode("\n", $theOutput); return $theOutput[3][19]; } |
De output heeft de volgende betekenis:
• 0: offline
• 1: online
• 2: disabled
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verder ziet het er allemaal heel netjes uit, alleen dat geringe contrast tussen grijs en licht grijs

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Denk je dat AOL zo'n DoS-aanval pikt? GoT heeft ongeveer een miljoen views per dag, als 75% daarvan topics zijn van gemiddeld 15 posts per pagina en de helft van de gebruikers heeft een icq-nummer ingevuld dan moet je 65 keer per seconde zo'n status opvragenSpider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 10:45:
Kan er op GoT niet en script in gebruik worden genomen dat de status van de ICQ servers afplukt, en dan een eigen image weergeeft? Dus dat we geen gebruik meer hoeven te maken van die niet te resizen icq bloempjes, maar van eigen images
Professioneel Hyves-weigeraar
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Verwijderd
Nu gebeurd dat vanaf bijna evenveel verschillende ip's, met zo'n script komt alles van de T.net serverTRON schreef op 07 maart 2004 @ 13:22:
@Wouter Tinus: dat gebeurd nu in principe toch ook al?? Nu wordt de online-status ook al opgeroepen via het laden van icoontjes. Dus 'k denk dat er weinig problemen zullen zijn
Ik denk niet dat dit een goed idee is:Spider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 10:45:
Kan er op GoT niet en script in gebruik worden genomen dat de status van de ICQ servers afplukt, en dan een eigen image weergeeft? Dus dat we geen gebruik meer hoeven te maken van die niet te resizen icq bloempjes, maar van eigen images
[snip]
http://playground.decramy...0×=100&submit=submit
Dit is een 500Mhz op een 2Mbit down lijntje...
let vooral op de parsetime onderaan de pag:
Parsetime: 53.0410919189 sec
[ Voor 7% gewijzigd door decramy op 07-03-2004 13:30 ]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Hmm en wat is het verschil met het linken naar de images; in plaats van het onderhuids parsen daarvanWouter Tinus schreef op 07 maart 2004 @ 13:09:
[...]
Denk je dat AOL zo'n DoS-aanval pikt? GoT heeft ongeveer een miljoen views per dag, als 75% daarvan topics zijn van gemiddeld 15 posts per pagina en de helft van de gebruikers heeft een icq-nummer ingevuld dan moet je 65 keer per seconde zo'n status opvragen.
Oh.. ik zie al een verklaring van Riff die inderdaad correct is
Bij mij was het wat minder (35 sec) maar ik neem aan dat het ook nog wel geoptimaliseerd kan wordendecramy schreef op 07 maart 2004 @ 13:28:
[...]
Ik denk niet dat dit een goed idee is:
http://playground.decramy...0×=100&submit=submit
Dit is een 500Mhz op een 2Mbit down lijntje...
let vooral op de parsetime onderaan de pag:
Parsetime: 53.0410919189 sec
[ Voor 39% gewijzigd door Spider.007 op 07-03-2004 13:40 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Nee, want iedereen is bekend met de geweldige uptime en responsetijd van de servers van ICQ. maw, er zouden (zoals iemand al uitrekende) 65 curl/wget/php-fopen processen hangen (per seconde) aangezien ICQ vaak niet of nauwelijke reageert, voor een periode van ca 30 seconden (standaard timeout).Spider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 10:45:
PHP:
1...
Maw, tenzij we de t.net server willen laten dichtslibben met ICQ-http-requests dan is dit een geweldig idee
Okchem schreef op 07 maart 2004 @ 14:05:
[...]
Nee, want iedereen is bekend met de geweldige uptime en responsetijd van de servers van ICQ. maw, er zouden (zoals iemand al uitrekende) 65 curl/wget/php-fopen processen hangen (per seconde) aangezien ICQ vaak niet of nauwelijke reageert, voor een periode van ca 30 seconden (standaard timeout).
Maw, tenzij we de t.net server willen laten dichtslibben met ICQ-http-requests dan is dit een geweldig idee
Wat mij betreft mag er trouwens helemaal worden afgeweken van het idee om dit bloemetje de on/offline status weer te laten geven
---
Intentionally left blank
Deze nieuwe versie doet toch ietwat pijn aan de ogen maar de kleuren die gekozen zijn minimaliseren dit gelukkig wel...
GoT-waardig lijkt het echt wel te gaan worden maar ik vind de plek van de user-icons niet zo'n goede keuze. Ik zou zeggen plaats het gewoon weer op één regel en verstop die ICQ en MSN icon in het user-profile ofzo. Bij elke post die icoontjes in onder het user icon lijkt mij gewoon rommelig staan.
De oude forum-listing was wel erg duidelijk moet ik zeggen, en de nieuwe lijkt wat (wederom) rommelig met al die puntjes (neem grotere puntjes/rondjes) en rode stippen en opvouw-icoontjes; het feit dat het niet meer in een tabel staat en forumtitels niet meer onderstreept zijn maakt het ook niet echt duidelijker. Kan naar mijn mening nog wat aan getweakt worden dus maar zeker wel een mooie opzet.
GoT zal allicht aan vernieuwing toe zijn dus iig hulde dat er zo hard aan de evolutie van dit forum gewerkt wordt.
Verwijderd
Ik denk dat het wel wat vrolijker/leuker staat als er wat kleuren behouden blijven, of in ieder geval kleuren in komen behalve grijsbruin en donkerrood
goed plancrisp schreef op 07 maart 2004 @ 14:53:
wb ICQ is er wat mij betreft maar 1 alternatief: net als met het MSN icoontje enkel een eigen plaatje weergeven en het hele online/offline check gebeuren laten varen...
Verwijderd
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:48
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zomaan een ideetje naar aanleiding van jouw code. Kan je het niet uitbreiden dat als je na X seconden geen zut terug krijgt van de server, gewoon een standaard plaatje toont? Of is dit technisch onmogelijk/niet wenselijk.Spider.007 schreef op 07 maart 2004 @ 14:13:
[...]
Okeen alternatief zou een clientside javascript kunnen zijn dat de images vervangt; nadat de browser ze heeft opgevraagd
Dat Javascript zou dan de images kunnen vervangen door een GoT bloemetje.
Wat mij betreft mag er trouwens helemaal worden afgeweken van het idee om dit bloemetje de on/offline status weer te laten gevenDe ICQ servers zijn inderdaad gewoon te traag om dit goed en netjes te kunnen doen
Dan van je het probleem met de niet werkende servers op
Ik vind de baten niet opwegen tegenover de kosten; de meerwaarde is maar zeer beperkt van het al dan niet aangeven of iemand online is op ICQ en hoort m.i. ook niet op een forum thuis. Ik ga lekker de bloemetjes vervangen door een eigen kleiner icoontje met een tooltip en laat in de myReact wel de online/offline versie zittenWe Are Borg schreef op 07 maart 2004 @ 15:48:
[...]
Zomaan een ideetje naar aanleiding van jouw code. Kan je het niet uitbreiden dat als je na X seconden geen zut terug krijgt van de server, gewoon een standaard plaatje toont? Of is dit technisch onmogelijk/niet wenselijk.
Dan van je het probleem met de niet werkende servers op
Intentionally left blank
De index/topiclisting valt bij mij een beetje uit elkaar. Zoals je op de twee onderstaande plaatjes kan zien schuiven ze een paar pixels uit elkaar.
Duidelijker plaatjes van uit-elkaar-schuivende-topiclisting
En de XML en RSS icoontjes komen niet overeen met de standaard icoontjes, ze zijn veel dikker:

Volgens de about: gebruik ik Mozilla 1.7a, 20040219. Een van de nieuwste.
Verwijderd
Wat maakt dat nou weer uit dan? Ik heb er liever tekst dan een plaatje, lees de web content accessibility guidelines er maar eens op na.Switch schreef op 07 maart 2004 @ 16:21:
En de XML en RSS icoontjes komen niet overeen met de standaard icoontjes, ze zijn veel dikker:
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Een alpha ja. Daar kun je als developer geen rekening mee gaan houden.Volgens de about: gebruik ik Mozilla 1.7a, 20040219. Een van de nieuwste.
Dat is waar, maar ik dacht toch dat ik het even 'moest' melden, aangezien het wel een mogelijke opvolger is voor 1.6Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:23:
[...]
Wat maakt dat nou weer uit dan? Ik heb er liever tekst dan een plaatje, lees de web content accessibility guidelines er maar eens op na.
[...]
Een alpha ja. Daar kun je als developer geen rekening mee gaan houden.
En dus heb je misschien het werk voor niets gedaan.Switch schreef op 07 maart 2004 @ 16:27:
[...]
Dat is waar, maar ik dacht toch dat ik het even 'moest' melden, aangezien het wel een mogelijke opvolger is voor 1.6. Misschien is het probleem weg in de RC's, of 1.7b.
{signature}
Afgezien van het ICQ bloemetje, is er al nagedacht over de rest van de ideeen die hier genoemd worden? Ik ben het wel eens met de uniformiteit aan iconenDUX schreef op 07 maart 2004 @ 03:49:
Een hele zooi ideeen
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Met FireFox 0.8 (afaik geen alpha oid) heb ik er ook last van, dus daar ligt het in ieder geval niet aanVoutloos schreef op 07 maart 2004 @ 16:40:
[...]
En dus heb je misschien het werk voor niets gedaan.
ik heb dus niks gezegt

[ Voor 7% gewijzigd door Phobos op 07-03-2004 17:06 ]
Verwijderd
FireFox is wel degelijk alpha aangezien de 1.0 nog steeds niet bereikt is.Phobos schreef op 07 maart 2004 @ 16:45:
[...]
Met FireFox 0.8 (afaik geen alpha oid) heb ik er ook last van, dus daar ligt het in ieder geval niet aan
[edit]
Maar goed het gaat bij mozila, firefox en andere Gecko gebaseerde browsers toch alleen om de (mozilla) gecko engine erachter.
Firefox kan gewoon gecompileerd worden tegen verschillende gecko versies
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 17:11 ]
Hmm, idee ipv de titel Arial Black, Arial Narrow:crisp schreef op 07 maart 2004 @ 00:56:
ok dan:
message listing met mod-functionaliteit: http://crew.tweakers.net/...ut/list_messages_mod.html
list_topics is nog niet klaar, dus die blijft even buiten beschouwing; voor de rest: je kan hier niets mee omdat ik het lokaal vanaf een afgeschermde bak heb gehaald
En dan de tekst net zo rood, als de balk bovenin
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-03-2004 17:16 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Arial black is goed te doen, maar die moet dus niet ook nog eens bold. Arial Black Regular lijkt mij prima
Intentionally left blank
Yup, mijn probleem is gefixed, alhoewel de zwarte border regelmatig wordt onderbroken als er een nieuwe headerding bijkomt (Zoals 'General Chat' etc), geen tijd om screenie te maken.crisp schreef op 07 maart 2004 @ 17:42:
ik heb weer wat getweaked; sommige bugjes zullen er nu als het goed is uit zijn
In ieder geval, fantastisch werk crisp
Een paar puntjes die mij opvielen:
• pulldownmenu's werken "nog" niet in firefox 0.8 (dat zag ik pas toen in de source door keek
• door de pulldownmenu's worden de quicksearch en banner elke keer disabled. Dit geeft een onrustig beeld.
• zoals eerder gemeld lopen de scheidinglijntjes tussen de fora door in de zwarte border rechts
• ik vindt de userstats heel mooi weggewerkt middels het uitklapknopje
Verder zou ik het wel mooi vinden als de <html> tag een id krijgt zodat je zelf een eigen lokale stylesheet kan maken voor GoT. Dan krijg je geen last met andere sites waar de layout door je eigen custom css veranderd.
p.s.
Je kan nu heel makkelijk banner en quicksearch loos Gotten door even via het menu naar de content te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Civil op 07-03-2004 20:03 ]
heb ik net gefixed jaCivil schreef op 07 maart 2004 @ 18:22:
De nieuwe layout ziet er gelikt uit moet ik zeggen.
Een paar puntjes die mij opvielen:
• pulldownmenu's werken "nog" niet in firefox 0.8 (dat zag ik pas toen in de source door keek) werkt.
wordt nog getweaked• door de pulldownmenu's worden de quicksearch en banner elke keer disabled. Dit geeft een onrustig beeld.
enkel in Gecko meen ik, en naar mijn mening is dat een browserbug/eigenaardigheid• zoals eerder gemeld lopen de scheidinglijntjes tussen de fora door in de zwarte border rechts
alles valt binnen de div met id="layout"; dus dat lijkt me niet zo'n probleem• ik vindt de userstats heel mooi weggewerkt middels het uitklapknopje
Verder zou ik het wel mooi vinden als de tag een id krijgt zodat je zelf een eigen lokale stylesheet kan maken voor GoT. Dan krijg je geen last met andere sites waar de layout door je eigen custom css veranderd.
Intentionally left blank
Nog meer over letters. Er zijn heel veel verschillende lettertypes gebruikt. Arial en Arial Black is natuurlijk prima, maar ineens komt daar nog een 'onbekend' bitmap-lettertype uit de lucht vallen. Een kleine Arial zier er ook goed uit voor deze toepassing.
Ik vind de dropshadow of gradient aan de bovenkant niet ideaal. Als het als dropshadow bedoeld is klopt 'ie trouwens ook niet in het rechterhoekje. Het oogt namelijk heel rond en smooth terwijl de rest er heel strak uitziet.
Het contrast met de achtergrond mag best wat groter, maar dan zou de achtergrond niet meer overeenkomen met die van de FP. Misschien is het daarom zaak de bovenste balk (met Henk en de quicksearch erin) en de onderste strook wit of iig lichter te maken.
Laatste opmerking: de quicksearch-knop is wat ongelukkig. Hij mag best wat groter, en waarom gebruik je niet gewoon de 'GO'-knop van de FP-quicksearch?
Begrijp me niet verkeerd, de nieuwe layout is een gigantische verbetering, maar dit zijn wat kleine puntjes die in mijn ogen best verbeterd kunnen worden.
Edit:
Ik heb even zitten knutselen in Photoshop en de meeste van mijn voorstellen erin verwerkt. De bovenbalk is nog wat leeg (Henk moet er nog ingepropt worden).

[ Voor 11% gewijzigd door David op 08-03-2004 16:19 ]
yust my 2 cents
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hier een shotje van het probleempje:

Een heel erg groot probleem is het niet, maar het is misschien niet zo netjes. Je ziet dat er geen ruimte tussen de onderkant van de balk en de tekst "View" en "Quote". Iets wat ik op de andere screenshots wel zag. Ik weet niet of dit een specifiek Mozilla Firefox (Gecko) probleem is, of dat dit een probleem is omdat ik True Type fonts in Gnome (XFree86 4.3) gebruik. Maar ik dacht: Ik meldt het even.
Verders @Crisp:
Misschien dat je het interessant vindt. Maar hier een totale screenshot van het HTML-topic in Linux:

Wil ik nog wel ff kwijt dat ik dit design echt bijzonder mooi vind. In tegenstelling tot vele anderen heb ik het gevoel. Het is jammer van de nostalgie van het blauw/paarse got, maar ach, nostalgie is juist leuk omdat je er dan op terug kan kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door mOrPhie op 08-03-2004 21:17 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Het zal je mischien niet opgevallen zijn, maar er staat direct achter hoeveel notes er zijn en wat het ip adres is. Dit zal mischien in de huidige template als title tag op de images aanwezig kunnen zijn, maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is als het direct zichtbaar is.AW_Bos schreef op 08 maart 2004 @ 20:46:
Ik zag de HTML paginavoor moderators. Maar wat is nu het voordeel van een klapmenutje met de beschrijving van de admintooltjes? Wat heb je daar nou aan als moderator?
Verder vind ik het nieuwe ontwerp iig een zeer welkome verbetering op het huidige design.
(dit als reactie op deze screenshot)
Dat is niet zo bij Tweakers.net
Hij ziet er trouwens onder links en lynx ook goed uit!
Verandert z'n sig te weinig.
Dat is in het kader van usability; niet iedereen is muisvast dus je wilt ook niet dat zo'n menu te snel dichtklapt. Misschien dat ik nog iets met een vertraging in ga bouwen. Je moet nu iig ergens naast het menu klikken om 'm te sluiten.FCA schreef op 09 maart 2004 @ 18:02:
Ik heb onder Konqueror 3.2, Konqueror uit CVS, Mozilla 1.6, Opera 7.23 en Firefox 0.8 het volgende schoonheidsfoutje (misschien is het een feature, maar het irriteert me een klein beetje): De uitklapmenuutjes blijven zichtbaar nadat je met je muis van het menuutje afgaat.
Dat is niet zo bij Tweakers.net
Ws wel met een lineheight op te lossen; ik draai btw zelf ook linux op mijn devbakmOrPhie schreef op 08 maart 2004 @ 21:04:
Ik heb zelf een klein "bugje" gevonden. Even als kanttekening: Gevonden in linux, gnome 2.4, browsend met Mozilla Firefox 0.8. True Type fonts zijn geinstalleerd, dus ik zie gewoon Arial.
[...]
Intentionally left blank
Het is een enorm traject, met een omvang waar de meesten van jullie geen besef van hebben, en ondanks goed bedoeld heeft het dus niet veel zin om nu design-technische veranderingen voor te gaan stellen.
Neem maar van mij aan dat er met de grootst mogelijke zorg aan gewerkt wordt, door mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Ik stel voor om het design lekker te laten rusten, en alleen suggesties/oplossingen op HTML/CSS en JS gebied aan te dragen in Nieuw GoT Design - (X)HTML feedback
Zoals ik hier al zei is dit nog niet dé layout, hij is nog volop in ontwikkeling.
* -= MD =- wil graag een spooiler tag
Sometimes human's are...
Ik snap echt niet wat het ontwerp met RML tags te maken heeft... ?mduijvendijk schreef op 12 maart 2004 @ 10:29:
Klein vraagje, komen er ook nieuwe tags die we kunnen gebruiken?
* -= MD =- wil graag een spooiler tag
topic listing: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/list_topics.html
current progress: 25/178
accesskeys zijn ook ingebouwd, maar zitten niet in de preview versies
met non-IE browsers kan je ook genieten van de gecentreerde versies
[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 14-03-2004 02:46 ]
Intentionally left blank
Ik denk/hoop het niet, want dan sluit je gelijk een hele grote groep gebruikers uit

The devil is in the details.
Dat komt doordat alleen non-IE browsers (that is: Gecko-browsers) een knopje hebben waarmee je dynamisch (on the fly) van style sheet kan wisselen. In de uiteindelijke versie gaat het natuurlijk mogelijk worden voor beide browsers (ervan uitgaande dat het technisch mogelijk is op de 'nette' manier
* DarkX niet goed opgelet
Ik denk dat er een stylesheet switcher komt in de preferences, net zoals de silver template deze nu al heeftHarm schreef op 14 maart 2004 @ 11:56:
[...]
Dat komt doordat alleen non-IE browsers (that is: Gecko-browsers) een knopje hebben waarmee je dynamisch (on the fly) van style sheet kan wisselen. In de uiteindelijke versie gaat het natuurlijk mogelijk worden voor beide browsers (ervan uitgaande dat het technisch mogelijk is op de 'nette' manier) .
Anders moet je elke keer als je van pagina veranderd, ook de stylesheet veranderen

Het zal je mischien niet opgevallen zijn, maar er staat direct achter hoeveel notes er zijn en wat het ip adres is. Dit zal mischien in de huidige template als title tag op de images aanwezig kunnen zijn, maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is als het direct zichtbaar is.AW_Bos schreef op 08 maart 2004 @ 20:46:
Ik zag de HTML paginavoor moderators. Maar wat is nu het voordeel van een klapmenutje met de beschrijving van de admintooltjes? Wat heb je daar nou aan als moderator?
Je hebt helemaal gelijk, steeds te zitten wachten op zo'n title dingetje is nou ook niet alles (notes hebben wel een apart tellertje er bij staan).
Ook is het handig om te zien wanneer een gebruiker zich heeft geregistreerd en hoeveel posts hij/zij al heeft, dan weet je ook of je met iemand te maken hebt die de regels aan zijn laars lapt, of iemand die gewoon nog net nieuw is
Edit @ WAB: Ik denk dat crisp eerst alles in templatevorm gaat gieten, daarna kan je over dingen als kleuren (dat rood doet mij toch een beetje heaumeaux aan om eerlijk te zijn) gaan zeuren, de meeste dingen zullen ook makkelijk adv CSS te wijzigen zijn.
En... "it's done when it's done"
[ Voor 53% gewijzigd door Rafe op 14-03-2004 12:10 ]
- We Are Borg
<center>Harm schreef op 14 maart 2004 @ 11:56:
[...]
Dat komt doordat alleen non-IE browsers (that is: Gecko-browsers) een knopje hebben waarmee je dynamisch (on the fly) van style sheet kan wisselen. In de uiteindelijke versie gaat het natuurlijk mogelijk worden voor beide browsers (ervan uitgaande dat het technisch mogelijk is op de 'nette' manier) .
html zut
</center>
Weet iemand al hoe lang het ongeveer gaat duren? Gaan jullie (crew) eerst nog verbeteringen aanbrengen in het design of wordt er verder gewerkt aan al de andere templates (zijn er erg veel dacht ik)?
Dat gaat niet werken; de gecentreerde versie behoeft andere achtergrondplaatjes om links ook een zwart kaderlijntje te krijgen
Anyhow, in de templates is de keuze voor gecentreerd natuurlijk een pref; aan de hand van die pref wordt het juiste stylesheet gekozen
It's done when it's done; gaandeweg zullen er vast nog wel wat kleine verbeteringen worden gedaan, en ondertussen ga ik verder met de rest van de templates; er zijn nu 25 van de 178 templates redelijk af...Weet iemand al hoe lang het ongeveer gaat duren? Gaan jullie (crew) eerst nog verbeteringen aanbrengen in het design of wordt er verder gewerkt aan al de andere templates (zijn er erg veel dacht ik)?
Intentionally left blank
Maar dan moet je dus de hele pagina opnieuw laden of twee aparte HTML-versies bijhouden
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar dat is nu nog niet mogelijk en dat bedoelde ik ook te zeggenRafe schreef op 14 maart 2004 @ 12:02:
[...]
Ik denk dat er een stylesheet switcher komt in de preferences, net zoals de silver template deze nu al heeft
Anders moet je elke keer als je van pagina veranderd, ook de stylesheet veranderen
In silver wordt het wel met een center-tag gedaan hoor (bedenk dat de HTML ook dynamisch is)Harm schreef op 14 maart 2004 @ 12:59:
[...]
Maar dan moet je dus de hele pagina opnieuw laden of twee aparte HTML-versies bijhouden, gebruik dan een aangepaste CSS-file
.
right, en ik heb geen zin om 2 verschillende HTML versies online te zetten - als je de gecentreerde versie wilt zien moet je maar FireFox downloaden ofzo[...]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar dat is nu nog niet mogelijk en dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar voor nu kan dat nog niet en moet je dus van CSS switchen, en dát kan IE niet
.
Intentionally left blank
- We Are Borg
---
Voordat je een beetje thuis bent in de template structuur ben je zo een paar maanden verder, daarbij heb ik het overzicht en een visie van waar ik heen wil. De basis ligt er nu, dus vanaf nu gaat het allemaal wel wat sneller (veel copy-paste werk), maar dan nog zit het meeste werk 'm in de details die ik allemaal al ken vanuit mijn ervaring met de huidige templates.Spider.007 schreef op 14 maart 2004 @ 13:50:
Is er trouwens nog behoefte aan hulp van mensen die wat templates gaan ombouwen? Of zijn jullie bang dat dat meer werk kost dan dat het scheelt?
Ik heb ook de mogelijkheid om lokaal meteen te kunnen testen, wat toch wel een pré is.
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 14-03-2004 14:09 ]
Intentionally left blank
Dus je hebt een paar maanden vrijgevraagd om alle templates om te kunnen zettencrisp schreef op 14 maart 2004 @ 14:07:
[...]
Voordat je een beetje thuis bent in de template structuur ben je zo een paar maanden verder, daarbij heb ik het overzicht en een visie van waar ik heen wil. De basis ligt er nu, dus vanaf nu gaat het allemaal wel wat sneller (veel copy-paste werk), maar dan nog zit het meeste werk 'm in de details die ik allemaal al ken vanuit mijn ervaring met de huidige templates.
---
Wat is er mis met De Organisatie achter GoT? Ik denk dat wij als users echt niet hoeven te weten wie er wel en niet in het HH kunnen, wie zich met templates bezig houden, wie iets voor de PW Manager op de FP doen, etcIs er sowieso een up-to-date overzicht van de mensen achter GoT en hun taken/functies?
Hell no, was het maar waar dat ik een paar maanden vrij hadSpider.007 schreef op 14 maart 2004 @ 14:09:
[...]
Dus je hebt een paar maanden vrijgevraagd om alle templates om te kunnen zettenBen je trouwens de enige die dit op gaat pakken? Ik neem aan de dat mannen van Parse hier hun vingers niet aan zullen branden? Is er sowieso een up-to-date overzicht van de mensen achter GoT en hun taken/functies?
Dit is puur vrije tijd werk. Ik hoop binnenkort wel een weekje vrij te kunnen krijgen om echt grote stappen te kunnen maken want er gaat echt verschrikkelijk veel tijd in zitten, en ik heb eigenlijk alleen de weekenden tijd dus dat schiet niet zo heel erg op.
De mannen van Parse hebben wel andere dingen te doen, dus op dit moment ben ik zo'n beetje de enige die hier aan werkt (en Pelle nog voor wat design-dingetjes).
Op zich is dat niet zo'n probleem, behalve dat het allemaal wat langer duurt, maar het is ook niet zo dat je met 2 man 2x zo snel gaat.
Intentionally left blank
Wat daar mis mee is? Bijvoorbeeld dat daar niet in te zien is dat crisp veel tijd kwijt is aan het updaten van de GoT templates?G33rt schreef op 14 maart 2004 @ 14:14:
[...]
Wat is er mis met De Organisatie achter GoT? Ik denk dat wij als users echt niet hoeven te weten wie er wel en niet in het HH kunnen, wie zich met templates bezig houden, wie iets voor de PW Manager op de FP doen, etc
---